Elise drinkt nog steeds uit 1.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
He bah.Hopelijk maakt een grotere speen wat verschil.
Ivan is geloof ik blijven steken op 2+. Gek hoe snel je die dingen vergeet. Het is alweer zo normaal dat hij uit een beker drinkt.
Bij ons begon het met niet genezende kloven (hell) en onrustig drinken (steeds loslaten, mopperen). Al gauw kwam daar een wit tongetje bij en klakgeluidjes bij het drinken. Toen was het overduidelijk.quote:Lena zit al de hele dag moeilijk te doen aan de borst. Ze gooit zichzelf achterover en ik krijg er maar met moeite melk in. Ik denk dat het komt door krampjes, maar ik wil ook niet aanmodderen en er uiteindelijk achterkomen dat ze spruw heeft. Hoe kun je die diagnose het beste stellen? Het lukt mij al niet eens om de witte aanslag van haar mond te vegen om te kijken of het melkaanslag is of niet.
Ging dat 's nachts ook zo? Lena drinkt dan namelijk wel goed.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:20 schreef Cantare het volgende:
Bij ons begon het met niet genezende kloven (hell) en onrustig drinken (steeds loslaten, mopperen). Al gauw kwam daar een wit tongetje bij en klakgeluidjes bij het drinken. Toen was het overduidelijk.
Harry heeft als baby altijd smakgeluiden gemaakt. In de kraamweek dacht de kraamverzorgster eerst dat hij steeds niet goed aanlag als dat gebeurde. Maar op een gegeven moment zei ze: ik zie niks dat verkeerd is, hij ligt goed, hij heeft een grote hap, ik zie nergens ruimte: het is gewoon een smakkerdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ging dat 's nachts ook zo? Lena drinkt dan namelijk wel goed.
En wat bedoel je met 'klakgeluidjes'? Lena heeft als ze onrustig drinkt vaak dat ze de vacuum heel even loslaat en weer aanzuigt of zo. Dat levert een soort zuiggeluidje op dat inderdaad lijkt op een klakgeluidje en ik vind het héél irritant. Ik dacht eerst dat het ermee te maken had dat ik haar niet goed had aangelegd, maar ook als ik andere houdingen probeer blijft ze er dan mee doorgaan.
Ik heb trouwens op de kraamweek na geen last van kloven (gehad), ook niet na de zwangerschap van Ivan. Ik ben geloof ik niet zo kloofgevoelig. Het witte tongetje heeft ze, maar dat is volgens mij van de melkaanslag. Het lukt me niet om te kijken of ik het van haar tong af kan krijgen.
Leyla ging ervan kokhalzen en snapte de speen dus niet..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:11 schreef Jelief het volgende:
Ik kwam gisteren op het cb een folder tegen over een nieuwe speen van Medela. Hij heet Calma en bootst het vacuumprincipe van borstdrinken na ipv 'kauwen' .
engelse site Ik was hem nog niet eerder tegengekomenmaar ik heb dan ook geen flesdrinker meerLijkt mij een optie voor flesweigeraars.
Ow en ik kreeg een compliment vande (nieuwe) arts
Het is meer hap-zuig-zuig-zuig-ruknaarachter. In het begin van de voeding komt het door de toeschietreflex die ze soms niet helemaal goed weg kan drinken. Wat er daarna aan de hand is weet ik niet. Ik pas borstcompressie toe als ik denk dat de melkstroom een handje helpen een oplossing is, maar daar wordt het meestal niet beter op. Ik vermoed dat ze last van lucht heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Claudia, nog een gedachte. Heeft Lena luieruitslag? Echt rood, maar zonder stippen?
En "hoe" laat ze los? Is het hap-los-hap-los-hap-los, de hele voeding door? Toen Aviva de laatste keer spruw had, heb ik eens geteld hoe vaak ze losliet. Volgens mij was het 53 keer (of was het 63?) in de eerste 7 minuten van de voeding. 1x GV eroverheen en het was al een stuk beter.
Mijn schoonzusje gebruikt deze voor mijn nichtje. Ik moet zeggen dat de fles er wel heel heel snel door leeggaat hoor met alle krampjes daarna. Ze hapt 'm wel netjes aan, dat wel. Maar het drinken op zich is dan wel weer onrustiger.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:11 schreef Jelief het volgende:
Ik kwam gisteren op het cb een folder tegen over een nieuwe speen van Medela. Hij heet Calma en bootst het vacuumprincipe van borstdrinken na ipv 'kauwen' .
engelse site Ik was hem nog niet eerder tegengekomenmaar ik heb dan ook geen flesdrinker meerLijkt mij een optie voor flesweigeraars.
Ow en ik kreeg een compliment vande (nieuwe) arts
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:33 schreef pessie het volgende:
Dottir anderhalve meter aan het spuiten! Geweldig! Wie stond er achter?
Hard doorfietsen dusquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:56 schreef Pvoesss het volgende:
Nee geen mogelijkheId tot nabrengen.
Maar ik heb ze net gebeld en ze denken dat ze het redden. Ik ben om 15:00 klaar met werken dus ik race zo naar ze toe. Is een halfuur fietsen een km of 8.
Borstvoedingspoepquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
gelukkig vanaf de commode dus met een mooie boog op de grond.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik lees ook maar mee hier. Ben van plan borstvoeding te gaan geven.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Inbakerenquote:Er is echter ook kritiek op het inbakeren, omdat de hongerprikkel van de ingebakerde babys wordt onderdrukt, waarmee de borstvoeding verstoord wordt. Dit is onterechte kritiek, want inbakeren doe je bij het slapen gaan en als je baby slaapt, dan krijgt het geen borstvoeding. Zolang na elk slaapje de baby weer wordt 'ontbakerd' bijt het geenszins met borstvoeding.
Gewoon aanpassen, met goede referentiequote:Op woensdag 2 maart 2011 17:16 schreef huuphuup het volgende:
dus...
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Inbakeren
wát een klapjosti-kroegpraat zeg![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:27 schreef Pvoesss het volgende:
iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
Weet ik niet. Ik heb me er een beetje over ingelezen maar ik ben niet echt een heel erge fan van inbakeren. Liever niet als het niet hoeft zeg maar. En ik wil eigk ook reflux uitgesloten hebben voor ik zoiets zou proberen dus ik wacht sowieso het cb van morgen even af.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:56 schreef Ticootje het volgende:
Babietjes zijn geneigd om te diep te slapen waardoor ze voedingen missen.
Huup heb je het idee dat elin rustiger wordt door inbakeren?
Valt mee hoor gelukkig. Blijkbaar kan ik met relatief weinig slaap toe.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:56 schreef Jore het volgende:
Osteopaat een idee? Ook gezien de snelle bevalling. Niet slapen is echt slopend, en hoewel ik je daar nog nooit over heb zien klagen moet je haast wel ontzettend moe zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lief Mrien maar hoeft niet hoor![]()
we gaan het dus eerst even bespreken en bekijken wat zij ervan vinden, misschien hebben zij een suggestie.
Ja en nee.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:23 schreef Asyniur het volgende:
Heb je het bedje al schuin gezet?
Heeft ze het niet koud in bed?
Ja, Zantac. Dat schijnt dus echt lastig toe te dienen te zijn, dat kreeg Lars van Karin en die baalde daar verschrikkelijk van.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:29 schreef huuphuup het volgende:
ff snel sorry, thnx voor je verhaal twinks.
Nexium ga k onthouden, cb had het over zantac?
en volgens de wvk kon jbm ook met water ofzo?
anyway, ik heb de ha gebeld en ik kan om 11 uur terecht, dus nu moet ik nog heel hard doorlopen ook
quote:Indikken van de voeding
Soms zal je de raad krijgen de voeding van je baby in te dikken. Ook vroegtijdig met vaste voeding beginnen wordt soms voorgesteld bij een baby met reflux. Men veronderstelt ten onrechte dat een wat dikkere voeding minder gemakkelijk in de slokdarm terug kan stromen dan moedermelk. Dit is geen goed idee.
Moedermelk laat zich niet zomaar indikken en extra dikke melk blijft langer in de maag omdat ze minder goed verteerbaar is. Het indikken van melk of het bijvoeden met sterk verdikte melk zou de reflux zelfs kunnen bevorderen. Sommige baby's geven minder over als ze dikkere voeding krijgen, maar dit betekent niet dat ze minder reflux hebben. Je kunt daarmee dus misschien je wasmachine een beetje ontlasten, maar de slokdarm van je baby krijgt nog altijd evenveel of misschien zelfs meer te verduren.
Omdat ingedikte melk langer in de maag blijft, bestaat de kans dat je baby niet meer voldoende melk en daarmee dus niet meer voldoende voedingstoffen binnen krijgt. Vaste voeding kan een baby van onder de zes maanden nog niet goed verteren. En bovendien is het teruggeven van andere voedingsmiddelen dan moedermelk voor een baby nog veel onaangenamer, pijnlijker en gevaarlijker.
bron: http://www.borstvoeding.c(...)-bezig/spugen-1.html
Het komt zo ontzettend vaak voor!quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:47 schreef pessie het volgende:Huup fijn dat je nu naar de KA mag. ik hoop voor je dat je snel terecht kunt.
Sugar, wat naar zeg, Eline ook reflux.
Eline slaapt ook op haar buik of op papa of mama en ze wordt veel gedragenquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:53 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Het komt zo ontzettend vaak voor!Ik snap het niet.
Ze beweren dat in 'primitieve culturen' reflux niet voorkomt, maar zowel Eline als Elin en ook Niels worden rechtop gedragen, Niels en Elin (Eline misschien ook) slapen op hun buik en mogen op mama liggen. Dat lijkt me toch precies hoe het in primitieve culturen ook zou gaan?
Ja, dat denk ik ookquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:12 schreef huuphuup het volgende:
Ach, men mag graag dwepen met primitieve culturen. Exotisme romantiseert enzo.
nu ik het teruglees klinkt het enorm hautain haha maar gewoon, er wordt veel geromantiseerd over primitieve culturen en 'dichter bij de natuur staan' enzo. Maar puntje bij paaltje, wat tico zegt, dat geldt ook, dat is de keerzijde van de medaille, en daar (en andere vormen van baby en kindersterfte) wordt soms wel heel makkelijk overheen gestapt vind ik.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:23 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook
Ticootje, wat super! Als ze later groter is gaat ze vast van anijsmelk houden
Wat kut (:quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:19 schreef Ticootje het volgende:
Nee, ze dronk gewoon nog minder dan de vorige dagen.
Even hier, want ik zie je niet in een ander topic. Kijk eens wat ik vorige week tegen kwam:quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:58 schreef DaviniaHR het volgende:
tico, je zou natuurlijk ook anijsblokjes in de afgekolfde melk kunnen doen
hebben we bij Aviva geprobeerd, wrekte niet. Maar mss helpt dat wel voor Leyla?
ja dito.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:49 schreef Ticootje het volgende:
Jep, ik draai nu meteen de dop erop in plaats eerst nog tig andere dingen te doen.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:58 schreef WupWup het volgende:
Ach, nieuwe inzichten zijn dat het 8 dagen houdbaar is ipv 5 in de koelkast. Geeft je toch weer extra tijd om het te verversen.
En hoe zit dat met invriezen? De richtlijn was 'binnen 24 uur invriezen'. Zou je daar ook iets soepeler mee om kunnen gaan?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:58 schreef WupWup het volgende:
Ach, nieuwe inzichten zijn dat het 8 dagen houdbaar is ipv 5 in de koelkast. Geeft je toch weer extra tijd om het te verversen.
Jaquote:Op zondag 6 maart 2011 20:49 schreef WupWup het volgende:
pessie die tandjes worden vanzelf snel minder scherp. Als ze net door zijn, zijn het echt net mesjes he
zodra je ziet dat hij gaat bijten, direct afkoppelen. Anders tijdens de bijt Nathan naar je toe drukken, gaat de kaak vanzelf weer open. En daarna afkoppelen met een duidelijke "Nee, dat mag niet!" en de boel weer opruimen. Over een paar uur weer een kans om te drinken. Doei!quote:Op zondag 6 maart 2011 21:07 schreef pessie het volgende:
[..]
Ja![]()
Purelan van medela kun je ook bij de thuiszorgwinkel krijgen en je kunt het bestellen bij je apotheek. Maar Lanoline/wolvet kun je ook bij de drogist krijgen.
Kijk, we beginnen groots!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Even hier, want ik zie je niet in een ander topic. Kijk eens wat ik vorige week tegen kwam:
[ afbeelding ]
Stukje skyline van Singapore.Hoe stoer is dat!
Dat zou dus alvast ontzettend NIET mijn manier zijnquote:Op maandag 7 maart 2011 09:39 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
zodra je ziet dat hij gaat bijten, direct afkoppelen. Anders tijdens de bijt Nathan naar je toe drukken, gaat de kaak vanzelf weer open. En daarna afkoppelen met een duidelijke "Nee, dat mag niet!" en de boel weer opruimen. Over een paar uur weer een kans om te drinken. Doei!
Wat zou dan jouw manier zijn?quote:Op maandag 7 maart 2011 10:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat zou dus alvast ontzettend NIET mijn manier zijn
Bijten betekend hier echt klaar... Dus ik ruim gewoon de boel op... Als ze na een uur zou willen drinken mag dat gewoon...quote:Op maandag 7 maart 2011 12:16 schreef WupWup het volgende:
Ik heb alleen afgekoppeld, niks meer niks minder. Bijten deed ze omdat d'r kaak pijn deed of raar aanvoelde, niet om mij te pesten. Een baby is absoluut niet in staat om iets dergelijks te bedenken, die kan geen plannetjes maken als jij en ik. Ik peins er ook niet over om een baby of kind te straffen door het de borst (eten, drinken, troost, genegenheid) te onthouden. Zelfs al is het dan voor een bepaalde tijd. Het enige wat baby dan meekrijgt is dat hij niet aan de borst mag, punt.
in hoeverre is het zeggen van "nee, niet doen" straf geven?quote:Op maandag 7 maart 2011 12:16 schreef WupWup het volgende:
Ik heb alleen afgekoppeld, niks meer niks minder. Bijten deed ze omdat d'r kaak pijn deed of raar aanvoelde, niet om mij te pesten. Een baby is absoluut niet in staat om iets dergelijks te bedenken, die kan geen plannetjes maken als jij en ik. Ik peins er ook niet over om een baby of kind te straffen door het de borst (eten, drinken, troost, genegenheid) te onthouden. Zelfs al is het dan voor een bepaalde tijd. Het enige wat baby dan meekrijgt is dat hij niet aan de borst mag, punt.
echt niet passend. Maar wellicht is dat slechts persoonlijk en werkt het voor jullie wel.quote:en de boel weer opruimen. Over een paar uur weer een kans om te drinken. Doei!![]()
Dat is echt bedoeld als er venijn achter zit.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:11 schreef WupWup het volgende:
Maar bewust bijten, wat is dat dan wel? Want een baby bijt nooit expres, in de zin van 'ik ga jou nu even pijn doen' of 'ik ga eens even uitproberen of ik dit kan flikken'. Een baby bijt om aan te geven dat ze klaar is, zoals Leyla doet of omdat de kaak vervelend voelt, zoals Emma deed en Nathan misschien ook. Ik vind het stukje
[..]
echt niet passend. Maar wellicht is dat slechts persoonlijk en werkt het voor jullie wel.
Dat is heel goedkoopquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:16 schreef Vanyel het volgende:
Hier heeft vast iedereen die wil kolven allang een kolf, maar ik heb zondag bij Wehkamp een Avent set gekocht die volgens mij behoorlijk scherp geprijsd was:
Enkelzijdige elektrische kolf + opzetstukken voor handmatig kolven
(Grote) fles met speen nr 2
Speen nr 1
10 VIA moedermelk bekertjes
6 wasbare borstcompressen
2 kleine flesjes
meeneemtasje met koelelementen
Voor 134 euro.
Anders is het zo solidequote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:40 schreef mrien het volgende:
Lotte dronk het ook wel koud uit de koelkast en de vriezer was ook geen probleem (wel verwarmd natuurlijk). Maar wil het toch even proberen voor de zekerheid
anders kan je het ook nog aan Ivan geven, toch? (de problematiek ron flesweigeren buiten beschouwing, uiteraardquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet het ook nog proberen. Maarja, ik kolf momenteel vooral om het kolfritme erin te houden. Het zou wel doodzonde zijn als ze het niet blijkt te drinken.
als het pijn blijft doen, leg je wrs niet optimaal aan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:32 schreef DJMO het volgende:
vraagje: hoe snel zou die lanoline moeten werken ? 'k smeer nu sinds vanmorgen na elke voeding maar t lijkt wel alsof het weer pijnlijker wordt atm (wellicht omdat hij 's avonds vaker wil drinken) en ik zie op tegen de volgende voeding als ik weer moet aanleggen
Dit.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:35 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
als het pijn blijft doen, leg je wrs niet optimaal aan.
lanoline is een "lapmiddel", het verlicht. Maar zolang je niet goed aanlegt, blijf je kloven houden.
dus, goed leren aanleggen, dan worden de kloven vanzelf minder, en met lanoline is het dan zo gedaan met de kloven.
korte versie: bel een LK
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:54 schreef WupWup het volgende:
Gek genoeg ben ik het met Davinia en Twinkly eens
Helemaal fijn. Ik had al een handkolf van avent (gekregen), maar daar bleek ik een dingetje verkeerd aan te sluiten. Geen wonder dat dat moeilijk ging. Ook een tijdje een hele dure symphony gehuurd op aanraden van de kraam (tepels hadden eerst geen 'tuutje') en ook dat ging prima.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Lukt het kolven een beetje, Vanyel? Ik heb indertijd een dubbelzijdige kolf gekocht, maar ik kolf nu eigenlijk alleen nog maar enkelzijdig.
Je kan inderdaad eens beginnen met steeds 2 kanten aanbieden... Misschien wil ze na borst 1 ff uitbuiken en dan pas borst 2. Maar als je dus om de 4 uur voedt en steeds 1 borst aanbied, dan wordt je borst steeds na 8 uur pas geleegd, dat vind ik eigenlijk best lang..quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:31 schreef Morretje het volgende:
Vraagje, als ik m'n productie op wil krikken, en ik voed normaal om de +/- 4 uur aan 1 kant, leg ik dan gewoon elke 2/3 uur aan en weer 1 kant per keer, of gaat het sneller als ik 2 kanten per keer aanbied? En hoe lang houd ik dat vol? Tot ik weer regelmatig volle borsten heb?
Mevrouw komt 's nachts elke 3 uur, dus hier vannacht ook 4 keerEn om uit te sluiten dat ze honger heeft, wil ik dit proberen.
Het zou kunnen, hoeft niet, kan..quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Morretje het volgende:
Ik voed al sinds het begin met 1 borst per keer, dat zou nu toch niet ineens voor problemen kunnen zorgen?
Ik heb geen kolf, dus ik ga eerst wel het aanleggen proberen. Powerpumpen zal ik me over inlezen.
Jore, ze is inderdaad 9,5 maand, en het is al zeker 2/3 weken drama 's nachts.
Maar hoeveel drinkt ze dan? Ik kon echt merken dat Nathan amper dronk. Het klinkt hard (en is het waarschijnlijk ook) maar manlief is op een gegeven moment een half uur bezig geweest hem weer in slaap te krijgen (Nathan had 2 uur daarvoor nog een avondvoeding gehad), daarna sliep hij nog 2 uur en toen dronk hij wel goed. De volgende nacht sliep hij weer binnen een kwartier, en de nacht erna was het speentje ploppen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:50 schreef Morretje het volgende:
Hmm, misschien regeldagen dus. Maar ze doet het niet overdag (dan is ze druk met tijgeren).
Oh en niet zwanger, en ik gebruik geen hormonale anticonceptie.
Pessie, Ravage slaapt regelmatig op een andere kamer omdat hij het niet trekt zo vaak wakker te worden. Hij werkt natuurlijk ook gewoon, ikke niet. Ze drinkt ook wel echt, maar is volgens mij zelf ook zo moe dat ze sneller in slaap valt dan dat ze klaar is met drinken.. Ze drinkt in elk geval korter dan overdag.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:56 schreef Ticootje het volgende:
Pessie jij woont in grun... Dat is 60 jaar terug in de tijd![]()
Prijzen kunnen inderdaad enorm verschillen. In delft vraagt Aidulac 100 euro, in rijswijk zit KArin tiktak die vraagt 70 (ex btw)... Dus dat zijn wel zo'n beetje de prijzen hier in de randstad.
En internet, dus t trekt al aardig bij...quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:58 schreef pessie het volgende:
[..]
![]()
And happy to be here.
We hebben wel euro's hoor!![]()
En het is Grunn...
Dit mag wel twee keer gezegd worden!quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Ticootje het volgende:
En en ik wil ook wel even benadrukken dat ik het best goed vind van DJMO dat ze uberhaupt weer is begonnen met borstvoeding. Bij Jan lukte het niet en werd haar zelfvertrouwen en het vertrouwen in haar kind door de verschillende instanties de grond in geboord dat ze niet genoeg zou hebben en dat het niet goed ging en werd de borstvoeding dus heerlijk om zeep geholpen. Dan neem ik mijn petje toch af dat je het gewoon weer gaat proberen bij een volgende.. Ze had ook kunnen zeggen, voor mij geen gedoe.
Muh.. Dus das gewoon een kwestie van uitzitten dan.. Jammer, ik had er zo graag wat aan kunnen doen. Hoe lang duurt het ongeveer?quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:54 schreef Jore het volgende:
Volgens mij is 9 maanden ook een periode van mamahonger/verlatingsangst. Ik hoor van heel veel kindjes dat ze dan 's nachts gaan klooien, hier was het ook echt de ellendigste periode wat slapen en 's nachts voeden betreft. Overdag worden ze actiever, ze ontwikkelen zich razendsnel en dat moet 's nachts verwerkt worden. Bij voorkeur aan moeders borst
Prima, is het ook, en zeker met zo'n achtergrond.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Ticootje het volgende:
En en ik wil ook wel even benadrukken dat ik het best goed vind van DJMO dat ze uberhaupt weer is begonnen met borstvoeding. Bij Jan lukte het niet en werd haar zelfvertrouwen en het vertrouwen in haar kind door de verschillende instanties de grond in geboord dat ze niet genoeg zou hebben en dat het niet goed ging en werd de borstvoeding dus heerlijk om zeep geholpen. Dan neem ik mijn petje toch af dat je het gewoon weer gaat proberen bij een volgende.. Ze had ook kunnen zeggen, voor mij geen gedoe.
Jij moet borstvoedingspromopraatjes gaan houden!quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:47 schreef Leandra het volgende:
Je tepels moeten er ook aan wennen... afgezien van het feit dat ieder stukje huid zou reageren als het ineens een groot deel van de dag vochtig zou zijn, is het ook nogal een flinke kracht waarmee een baby aan de tepel zuigt, de tepel moet daar dus aan wennen en zich er op instellen.
Als je de stofzuiger op je been zet dan reageert je huid ook, en dat vertalen naar enkele uren per dag, en nog vochtig ook.... alsof je een stofzuiger op verschrompelde badvingers zou zetten.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:23 schreef pessie het volgende:
Ik vind de Symphony ook heerlijk kolven. Geweldig apparaat. Tijdens het invullen van de belastingaangifte maar es gekeken hoeveel ik aan huur betaald had aan dat ding in 2010. Tegen de 90 euro. Nou ja, kan er geen electrische dubbelzijdige voor kopen dus het zij zo!
Niet het witte onderdingetje, waar nu een nieuwe vorm voor is bedacht, maar er is een rondje met staafje met 2 uitstulpingen. In duwde alleen de eerste door het gaatje van het flexibel plastic terwijl ze er allebei door moeten. Cryptisch, maar te volgen?quote:Heb je daar iets aan voor de belasting?
Vanyel, deed je dat witte dingetje verkeerd in de kolf?
Ongeveer 110. Kan eens 100 zijn, maar ook wel eens 125. Aan 85 heeft ze nooit genoeg.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:15 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel en Sugarsnap, hoeveel drinken die van jullie als je een volledige voeding afkolft en met een fles aanbiedt?
Oh, goed om te weten! Dat haalt ze wel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:16 schreef Ticootje het volgende:
je mag ook gerust met 120 rekenen claudia...
Zo, die drinkt dus veel meer dan Lena! Ik denk niet dat Lena wel eens de 125 haalt; 105, hooguit. Maar goed, dat blijft gokken (in combinatie met uitproberen met de fles).quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ongeveer 110. Kan eens 100 zijn, maar ook wel eens 125. Aan 85 heeft ze nooit genoeg.
Haha! Mooie score.quote:Sinds 5u vannacht niet meer gevoed met mijn linkerborst, dat kwam ff zo uit. Net de kolf erop gezet en gelukkig keek ik na een kwartier eens goed in de fles, het staat tot de schroefdraad in een 125 cc flesje dus maar snel afgekoppeld
Ja, is bekend en gaat ook wel over (of wordt minder). Ondanks de pijn toch proberen zoveel mogelijk te ontspannen, dan gaat het het snelst over.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:06 schreef Vanyel het volgende:
Over pijn gesproken... mijn toeschietreflex doet enorm pijn (alsof ik tietkramp heb). Vervelend, maar die rare reflex komt ook nog eens op de vreemdste momenten.
Lief: "Hee tis hier betaald parkeren"
Ik: "auwau"![]()
Is dat een bekend fenomeen hier?
Ja, je hebt gelijk. Als ze honger heeft zet ze het ook heus wel op een schreeuwen, en ik ben er meestal meteen bij als ze de eerste hongersignalen vertoont.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:27 schreef Ticootje het volgende:
Lena is een gezonde, sterke meid, je moet er gewoon vertrouwen in hebben dat ze echt zelf kan aangeven dat ze genoeg drinkt, wanneer ze wilt drinken enz. Ze doet het hartstikke goed! En jij ook, probeer het iets los te laten, gewoon genieten van dat jullie gewoon goed bezig zijn.
dat zijn ze voor mij ook, maar voor mij is het meer omdat ik bij zowel Jan als m'n dochter destijds (door onervarenheid) heb gefaald dat ik nu wel wil slagen. Kijk, mocht het gewoon echt niet gaan, dan stap ik wel over, maar vooralsnog ziet het er (voor Geert iigquote:Op woensdag 9 maart 2011 13:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Als ze honger heeft zet ze het ook heus wel op een schreeuwen, en ik ben er meestal meteen bij als ze de eerste hongersignalen vertoont.
Ik weet niet waarom het me zo raakt. Ik heb helemaal niet het idee dat er iets zou kunnen zijn, en toch blijven de cijfertjes en de groeicurve zo belangrijk voor me, alsof ze een doel op zich zijn geworden. Stom, eigenlijk.
Nee helaas. Inmiddels zit ze op zo'n 7-11 voedingen per dag.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe vaak drinkt ze nu eigenlijk, Vanyel? Is dat nog steeds relatief weinig?
Ja maar als jij in een keer 140 kunt kolven, impliceert dat dan niet dat ze aan de borst meer drinkt dan uit de fles? Lijkt anders zo vreemd dat er toch zoveel geproduceerd wordt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb Lena net wat melk uit de vriezer aangeboden en dat ging er goed in. Van de 120 dronk ze er dus maar 85; zelf kolfde ik 140 af.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:47 schreef Leandra het volgende:
Als je de stofzuiger op je been zet dan reageert je huid ook, en dat vertalen naar enkele uren per dag, en nog vochtig ook.... alsof je een stofzuiger op verschrompelde badvingers zou zetten.
Ja, ik denk dat dat het is. Die onzekerheid zit heel diepgeworteld en het voelt alsof ik tekortschiet als ik bepaalde 'doelstellingen' niet haal. En ik wil zo graag dat het deze keer lukt!quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat zijn ze voor mij ook, maar voor mij is het meer omdat ik bij zowel Jan als m'n dochter destijds (door onervarenheid) heb gefaald dat ik nu wel wil slagen. Kijk, mocht het gewoon echt niet gaan, dan stap ik wel over, maar vooralsnog ziet het er (voor Geert iig) goed uit .. maar onzekerheid qua (borst)voeding is mij heel bekend
Ik kwam er na 5 jaar achter dat dat dingetje los konquote:Op woensdag 9 maart 2011 12:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Niet het witte onderdingetje, waar nu een nieuwe vorm voor is bedacht, maar er is een rondje met staafje met 2 uitstulpingen. In duwde alleen de eerste door het gaatje van het flexibel plastic terwijl ze er allebei door moeten. Cryptisch, maar te volgen?
Rottig is dat, die lastige start die je maar moeilijk van je af kan schudden. Ik merk dat veel moeders in min of meerdere mate onzeker zijn en blijven over het eetpatroon van hun kind, ook (of misschien wel juist) als het kind volledig over is op vast voedsel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:06 schreef pessie het volgende:
Ook ik ben nog steeds superonzeker over Nathan's groei en of hij het wel goed doet. Vooral nu ik brood weer heb geskipt vraag ik me regelmatig af of Nathan wel voldoende binnenkrijgt. Hier hebben we een moeilijke start gehad waardoor de onzekerheid is gekomen en helaas ook gebleven na een aantal groeidipjes.
En iedere keer weer:quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien werkt het hele consultatiebureaugebeuren die onzekerheid ook wel wat in de hand. Met grote regelmaat word je geconfronteerd met gemiddeldes en ideale lijntjes en daardoor ben je je heel bewust van de groei van je kind. Maar goed, er zal ook wel een reden zijn dat groei zo goed in de gaten gehouden wordt.
Ja, dat heb ik ookquote:Op woensdag 9 maart 2011 14:22 schreef WupWup het volgende:
Volledig over zijn op vast voedsel lijkt me ook veel lastiger dan onze situatie nu. Ik wéét dat ze nu voldoende voedingsstoffen krijgt, want ze drinkt nog (veel) aan de borst. Maar als ze dat nu niet meer zou doen, zou ik me echt wel zorgen maken als ze weer eens een dag veel minder goed eet.
Senna drinkt nu geen fles meer, maar die dronk ook nooit veel uit de fles. Ik gaf vaak 160 cc mee naar het kdv en daar deed ze dan twee voedingen over over de hele dag en daarmee had ze voldoende.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
Hoe gaat het bij jullie eigenlijk Leandra?
Claudia, ik gooi 'm er nog maar een keer inEmma drinkt nog steeds maar 80cc per fles.
Hier gaat alles gewoon z'n gangetje, een tevreden, gelukkige, goed groeiende baby die ook wel eens een dagje z'n nukken heeft, maar dat hoort er nou eenmaal bij, hij is alleen veel kleiner dan B, maar dat was ook vanaf de geboorte zo, dus ik ben eigenlijk vooral heel blij dat hij net zo hard groeit (in grammen).quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
Hoe gaat het bij jullie eigenlijk Leandra?
Claudia, ik gooi 'm er nog maar een keer inEmma drinkt nog steeds maar 80cc per fles.
Een LK kost geen ¤100. Degene die ik toen heb ingehuurd via eurolac heeft mij ¤30 gekost voor een consult van een half uur. Ik kreeg het vergoed vanuit de aanvullende verzekering, dus het is de moeite waard om die na te kijken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:42 schreef Ticootje het volgende:
Das makkelijk gezegt, maar DJMO leeft van weekgeld, geld wat je simpelweg niet hebt kun je niet uitgeven.
Een laktatiekundige kost je 100 euro.. Dat moet je wel mooi in 1x ophoesten. Kunstvoeding kost 10 euro per pak en die kosten zijn dus verspreid over een maand of 3-4 tot je aan die 100 euro zit..
softbal my assquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:44 schreef Keshet het volgende:
DJMO, misschien heb je hier iets aan ook al staat 't op het grote boze internet? http://www.borstvoeding.c(...)oeding-te-geven.html
En dit:
"Het is belangrijk dat een baby direct na de geboorte heel vaak aan de borst drinkt. De maaginhoud van een pasgeborene is ongeveer 5-10 ml. Dit is precies de hoeveelheid colostrum die de moeder de eerste dag per voeding produceert.
Op de tweede dag is de inhoud van het babymaagje ongeveer 15 ml. En op de derde dag ongeveer 25-30 ml. Dit komt overeen met de licht stijgende hoeveelheid voeding die de moeder per keer aanmaakt.
Je kunt dus stellen dat de hoeveelheid beschikbare colostrum per voeding en de maaginhoud van de pasgeborene ongeveer gelijk zijn. Daardoor kun je aannemen dat dit de hoeveelheid is die de pasgeboren baby per voeding nodig heeft. Het is dan ook logisch, dat die kleine hoeveelheid vaak moet worden gegeven om genoeg voedingswaarde en energie per dag te halen. "
[ afbeelding ]
Bron
Klinkt alsof je het hartstikke goed doet! Fijn dat je zelfs al pijnloos hebt mogen voeden, ik hoop echt dat dat zo blijft.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:05 schreef DJMO het volgende:
tussen vijf en zes waren het idd twee borsten (dat dat als één voeding telt snapt hij inmiddels wel, daar ben ik gewoon kort en bondig in geweest. Dat er even tussen heeft gezeten kwam omdat hij in slaap viel aan de eerste borst). Dat gebeurt wel vaker trouwens, en dan koppel ik 'm gewoon af zodat als hij wakker wordt de andere borst nog kan krijgen als hij nog honger heeft. Ik probeer wel om en om te geven, behalve als hij gelijk weer begint te sputteren als ik 'm neerleg na een voeding, dan krijgt hij de laatste borst om die helemaal leeg te drinken tot hij wél verzadigd is.
Darn Pvoesss nu nog zoveel voedingen per dag?! Respect!quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:50 schreef Pvoesss het volgende:
Ha lekker vandaag ging het hier zo.
00:00
02:00
04:00
06:00
08:30
10:00
11:45
14:30
16:00
18:00
19:40
20:30
En dan drinkt hij minstens 15 min soms 30 min en soms een uur
quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:07 schreef Webkim het volgende:
Je hebt pm over een lactatiekundigenconsult DJMO.
Voor je eigen zekerheid en gemoedsrust én zodat papalief eens van iemand met 'autoriteit' kan horen hoe het nu allemaal echt zit.
Ja he. is wel per borst trouwens, maar dan nog lekkerquote:
Ik heb al tijden slechte nachten en het went. Ik heb natuurlijk ook X. gevoed.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:18 schreef Vanyel het volgende:
Het knappe is dat jij dan nog in staat bent normaal op je werk te.verschijnen. Ik heb met elke 3 uur al moeite met wakker worden.
En als hij het "raar" vindt dat Geert alweer de borst krijgt, kan je natuurlijk ook opperen dat een gillende baby idd veel prettiger isquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:35 schreef DJMO het volgende:
ik probeer het ook wel uit te leggen hoor, maar als ik 'm achter internet wil zetten is er ook niks van waarhij gelooft vrijwel niks als hij 't niet persoonlijk hoort van een arts ofzo (maar meekrijgen naar het consultatiebureau lukt óók niet ivm de sporadische vrije dagen die hij kan opnemen
) wat dat betreft is hij een echt een stijfkop .. hij gelooft gewoonweg niet in "verhaaltjes die op 't internet staan" maar goed. Ik laat de folders die je bij 't cb kan krijgen wel slingeren, hopelijk leest hij die wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |