abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93456303
Vorige deel: Borstvoeding deel 88

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
pi_93456468
90, das echt niet veel tico -O- Grotere speen lijkt me een goed plan.
pi_93458072
ja maar toen dacht ik nog ff... Ze heeft nu weer een 1-2-3- speen...Dat is dus al groot..

Ik word elke dag gebeld door het kdv... Leuk joh.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93467742
He bah. :{ Hopelijk maakt een grotere speen wat verschil.

Ivan is geloof ik blijven steken op 2+. Gek hoe snel je die dingen vergeet. Het is alweer zo normaal dat hij uit een beker drinkt.

Lena zit al de hele dag moeilijk te doen aan de borst. Ze gooit zichzelf achterover en ik krijg er maar met moeite melk in. Ik denk dat het komt door krampjes, maar ik wil ook niet aanmodderen en er uiteindelijk achterkomen dat ze spruw heeft. Hoe kun je die diagnose het beste stellen? Het lukt mij al niet eens om de witte aanslag van haar mond te vegen om te kijken of het melkaanslag is of niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93468372
Hier ook heel lang de 1 speen gebruikt voor Amélie, dat ging eigenlijk meer dan prima.

Ik heb geen idee Claudia, heb je het idee dat Lena pijn heeft bij het aanhappen en de eerste slokken? en zie of voel je zelf eventueel iets misschien aan je tepel(s)? ik zou het verder niet weten eerlijk gezegd, vervelend.

Tico ook vervelend -O-

Ik heb een vraagje...
Hoeveel poepen jullie kindjes (de kleintjes van ongeveer Elin's leeftijd) nu per luier? of per poepluier in ieder geval? Ik heb enerzijds de indruk dat ze weinig poept, we hebben nog geen enkele "volle" luier gehad, het zijn veegjes, meer niet.
Maar goed, anderzijds heb ik ook een héél slecht referentiekader wat poepen betreft dus ik ben totaal het overzicht kwijt van wat normaal is :')

Donderdag gaan we langs het inloopspreekuur van het CB trouwens, dan bespreek ik het ook, maar ik ben even benieuwd.
en als Elin nou een supertevreden kindje was zou ik me er verder weinig zorgen om maken, maar ze huilt onder andere relatief veel. Plasluiers zijn niet enorm zwaar maar naast de lood-luiers van Amélie 's morgens voelt alles licht dus dat vind ik wat lastig inschatten...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93468730
Ik ga geen andere speen halen. Ze doet het er maar mee. Kinderen die doorslapen drinken ook 8 of 10 uur niet. Ze krijgt nog 6 voedingen aan de borst. Daar kan ze inhalen.
  maandag 28 februari 2011 @ 23:03:46 #7
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93468837
Als Eline poept (en dat is dan 2x per week op dit moment) dan heeft ze ook meteen een luier flink vol. Maar ik denk ook niet dat je dit als referentie kunt nemen...

Claudia, ik ken het moeilijk doen aan de borst van Eline ook momenteel. Ik heb het idee dat het een beetje regelen is en heb op bv.com ook gelezen dat het bij de leeftijd past. Als ze zo moeilijk gaat doen, laat ik haar eerst een boertje doen, daarna drinkt ze vaak weer rustig. Soms ook niet en dan is het gewoon ff klaar. Als ze nog steeds honger/trek heeft leg ik haar na een paar minuten weer aan, maar meestal hoeft ze dan niets meer.

Ik heb vandaag 80 cc kunnen kolven na de ochtendvoeding (een borst helemaal leeg gedronken en de andere niet veel) Dit staat in de koelkast om morgen aangevuld te worden tot een 'hele' voeding en die gaan we morgen proberen. Dan kan ik kijken hoeveel ik kolf ipv een voeding.
pi_93469248
Dottirs plasluiers zijn niet zo indrukwekkend, maar ze heeft regelmatig (minstens 2x per dag, maar ook rustig 4x) een volle poepluier. Kan een plasje prut instaan en ze heeft t ook al eens anderhalve meter ver weten te spuiten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93469250
Lena poept elke dag meerdere keren. Soms is het een veegje, soms is het wat meer. Ik weet niet zo goed wat veel is in deze context. De poepluiers van Ivan zijn zo gigantisch dat alles erbij verbleekt. :')

Ik heb eigenlijk helemaal geen vermoeden van spruw. Ik zie niets bij mezelf, niets bij haar en ik heb ook niet het idee dat ze pijn heeft. Bij pijn zou ze ook moeilijker uit de fles moeten drinken, toch? En dat gaat juist prima.

Ik denk dat jullie situatie ook op ons van toepassing is, Sugarsnap. Ik was het vanavond even zat, dat achterover hangen, en ben toen gaan kolven en heb een flesje aangeboden. Daar dronk ze heel weinig van. Ik heb dus het idee dat ze krampjes heeft, aan de borst wil drinken als troost en zich telkens los blijft rukken omdat ze toch erg last ervan heeft en het drinken geen soelaas biedt. Nou ja, zoiets dus. Vermoedelijk gaat het vannacht beter. Ik vind het alleen lastig in te schatten of ze nu genoeg binnenkrijgt. Oh well, ze ligt tevreden te pitten.

Mooie score, 80cc! Hoe vaak drinkt Eline 's nachts? Het aantal nachtvoedingen is hier heel grillig, dus ik word soms wakker met vervelende stuwing. Ik ben pas maar een keer 's nachts gaan kolven omdat ze de tweede borst niet meer wilde drinken.
pi_93469772
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
He bah. :{ Hopelijk maakt een grotere speen wat verschil.

Ivan is geloof ik blijven steken op 2+. Gek hoe snel je die dingen vergeet. Het is alweer zo normaal dat hij uit een beker drinkt.
Elise drinkt nog steeds uit 1.
quote:
Lena zit al de hele dag moeilijk te doen aan de borst. Ze gooit zichzelf achterover en ik krijg er maar met moeite melk in. Ik denk dat het komt door krampjes, maar ik wil ook niet aanmodderen en er uiteindelijk achterkomen dat ze spruw heeft. Hoe kun je die diagnose het beste stellen? Het lukt mij al niet eens om de witte aanslag van haar mond te vegen om te kijken of het melkaanslag is of niet.
Bij ons begon het met niet genezende kloven (hell) en onrustig drinken (steeds loslaten, mopperen). Al gauw kwam daar een wit tongetje bij en klakgeluidjes bij het drinken. Toen was het overduidelijk.
  maandag 28 februari 2011 @ 23:21:34 #11
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93469831
Eline drinkt maar 1 keer 's nachts en dat is tussen 3 en 5 (verschilt nog al eens) daarna komt ze na 3 uur ongeveer weer, dus tussen 6 en 8. Dat is eigenlijk vanaf het begin af aan al geweest.
Ze clusterd meestal tussen 17 en 20/21 uur en valt dan in coma. Meestal maak ik haar op mijn verzoek wakker tussen 23 en 0.00 uur voor de laatste voeding. Heel soms meldt ze zichzelf, maar als ik haar dan door laat slapen wordt ze om 1 uur al wakker en dan slaap ik vaak net een uurtje.
pi_93470399
Huup, hoe oud is ze nu? Vanaf 4 weken is het normaal als ze weinig gaan poepen op volledige borstvoeding. Sommige kinderen poepen dan nog maar 1x in de 2-3 weken. Zolang ze daar zelf geen last van heeft en je productie normaal is, is het geen probleem. Heb je enig idee waarom ze veel huilt? Mijn ervaring met Emma was weinig en onregelmatig poepen (volgens mij staat het record hier op een ruime 2 weken niks), maar met veeeeeeeeel moeite en het huilen was terug te voeren op darmkrampen. Deels door een overproductie, deels vette pech.
pi_93470935
woensdag is ze 4 weken, maar het is vanaf het begin zo eigk. Ik denk dat het huilen ook vooral door de krampjes komt ja, ze heeft er een pak meer last van dan Amélie had :X

Mijn ervaringen met Amélie en hoe zij poepte zijn hopelijk niet maatgevend :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93477959
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:20 schreef Cantare het volgende:

Bij ons begon het met niet genezende kloven (hell) en onrustig drinken (steeds loslaten, mopperen). Al gauw kwam daar een wit tongetje bij en klakgeluidjes bij het drinken. Toen was het overduidelijk.
Ging dat 's nachts ook zo? Lena drinkt dan namelijk wel goed.

En wat bedoel je met 'klakgeluidjes'? Lena heeft als ze onrustig drinkt vaak dat ze de vacuum heel even loslaat en weer aanzuigt of zo. Dat levert een soort zuiggeluidje op dat inderdaad lijkt op een klakgeluidje en ik vind het héél irritant. Ik dacht eerst dat het ermee te maken had dat ik haar niet goed had aangelegd, maar ook als ik andere houdingen probeer blijft ze er dan mee doorgaan.

Ik heb trouwens op de kraamweek na geen last van kloven (gehad), ook niet na de zwangerschap van Ivan. Ik ben geloof ik niet zo kloofgevoelig. Het witte tongetje heeft ze, maar dat is volgens mij van de melkaanslag. Het lukt me niet om te kijken of ik het van haar tong af kan krijgen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:44:53 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93478320
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ging dat 's nachts ook zo? Lena drinkt dan namelijk wel goed.

En wat bedoel je met 'klakgeluidjes'? Lena heeft als ze onrustig drinkt vaak dat ze de vacuum heel even loslaat en weer aanzuigt of zo. Dat levert een soort zuiggeluidje op dat inderdaad lijkt op een klakgeluidje en ik vind het héél irritant. Ik dacht eerst dat het ermee te maken had dat ik haar niet goed had aangelegd, maar ook als ik andere houdingen probeer blijft ze er dan mee doorgaan.

Ik heb trouwens op de kraamweek na geen last van kloven (gehad), ook niet na de zwangerschap van Ivan. Ik ben geloof ik niet zo kloofgevoelig. Het witte tongetje heeft ze, maar dat is volgens mij van de melkaanslag. Het lukt me niet om te kijken of ik het van haar tong af kan krijgen.
Harry heeft als baby altijd smakgeluiden gemaakt. In de kraamweek dacht de kraamverzorgster eerst dat hij steeds niet goed aanlag als dat gebeurde. Maar op een gegeven moment zei ze: ik zie niks dat verkeerd is, hij ligt goed, hij heeft een grote hap, ik zie nergens ruimte: het is gewoon een smakkerd :Y)

Als je twijfelt, kun je ook LK of CB verpleegkundige of HA even laten kijken of het geen spruw is...
Kortom het hoort eigenlijk niet, maar er zijn blijkbaar kinderen die prima goed kunnen drinken en smakken ;)
pi_93478353
Ik heb ook geen pijn of andere aanwijzingen van spruw. Als ze pijn in haar mond heeft zou ze de fles toch ook moeten weigeren of slecht moeten drinken?

Nou ja, misschien drinkt ze vandaag alweer beter. Vannacht ging het goed.
pi_93478385
Lena drinkt 's nachts beter dan overdag?
Hier precies andersom. Na dikke frustratie en tepelpijn vannacht ga ik maar weer kolven voor nachtvoedingen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 09:18:47 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93478878
Claudia, nog een gedachte. Heeft Lena luieruitslag? Echt rood, maar zonder stippen?
En "hoe" laat ze los? Is het hap-los-hap-los-hap-los, de hele voeding door? Toen Aviva de laatste keer spruw had, heb ik eens geteld hoe vaak ze losliet. Volgens mij was het 53 keer (of was het 63? :@ ) in de eerste 7 minuten van de voeding. 1x GV eroverheen en het was al een stuk beter.

Andere optie: ze zit in een sprongetje
Je kan natuurlijk ook een andere voedingshouding proberen.

Huup, moeilijk lijkt me dat. Je weet idd niet meer wat normaal is. Hopelijk weten ze op het cb meer.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_93483011
Ik zit nu te kolven.haal ik uit rechts 120cc
Ben nu bang dat hij vannacht niet veel heeft gedronken en dan heeft de opvang te weinig melk :'(
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:12:52 #20
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_93484321
*gaat stiekem beetje meelezen, wil erg graag borstvoeding geven*
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_93484980
Hoeft niet stiekem hoor J-net, bemoei je er maar lekker tegenaan ;)

Das echt balen pvoesss. Heb je de mogelijkheid om even wat melk na te brengen?

Luieruitslag door spruw ziet eruit als eilandjes voor de kust (google maar op afbeeldingen bij 'luieruitslag spruw'). Dat is echt anders dan gewone roodheid.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:11:19 #22
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93486478
Ik kwam gisteren op het cb een folder tegen over een nieuwe speen van Medela. Hij heet Calma en bootst het vacuumprincipe van borstdrinken na ipv 'kauwen' .
engelse site Ik was hem nog niet eerder tegengekomenmaar ik heb dan ook geen flesdrinker meer ;) Lijkt mij een optie voor flesweigeraars.
Ow en ik kreeg een compliment vande (nieuwe) arts :)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:16:48 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93486698
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:11 schreef Jelief het volgende:
Ik kwam gisteren op het cb een folder tegen over een nieuwe speen van Medela. Hij heet Calma en bootst het vacuumprincipe van borstdrinken na ipv 'kauwen' .
engelse site Ik was hem nog niet eerder tegengekomenmaar ik heb dan ook geen flesdrinker meer ;) Lijkt mij een optie voor flesweigeraars.
Leyla ging ervan kokhalzen en snapte de speen dus niet..

MAar ik kan m nog eens proberen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:33:05 #24
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93487391
J-net welkom!

Dottir anderhalve meter aan het spuiten! Geweldig! Wie stond erachter?

Sorry, van spruw heb ik geen verstand (en als ik julli verhalen lees ben ik daar heel erg blij mee).

Ik ben naar het cb geweest!
Gewicht

Lengte

Je kunt duidelijk aan zn gewicht zien dat hij 2 keer ziek is geweest.
En ze vinden dat Nathan meer bijvoeding moet. 5× per dag.
pi_93487627
Lena drinkt 's nachts inderdaad rustiger dan overdag. Dat komt denk ik voor een deel doordat ik haar aanleg terwijl ze nog niet echt wakker is. Ook ben ik een wat slordige aanlegger overdag. Ik voed haar op zoveel plekken en in zoveel posities dat ik niet altijd de tijd neem om te zorgen dat alles in orde is. En er is overdag meer drukte waar ze ook steeds meer van meekrijgt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Claudia, nog een gedachte. Heeft Lena luieruitslag? Echt rood, maar zonder stippen?
En "hoe" laat ze los? Is het hap-los-hap-los-hap-los, de hele voeding door? Toen Aviva de laatste keer spruw had, heb ik eens geteld hoe vaak ze losliet. Volgens mij was het 53 keer (of was het 63? :@ ) in de eerste 7 minuten van de voeding. 1x GV eroverheen en het was al een stuk beter.
Het is meer hap-zuig-zuig-zuig-ruknaarachter. In het begin van de voeding komt het door de toeschietreflex die ze soms niet helemaal goed weg kan drinken. Wat er daarna aan de hand is weet ik niet. Ik pas borstcompressie toe als ik denk dat de melkstroom een handje helpen een oplossing is, maar daar wordt het meestal niet beter op. Ik vermoed dat ze last van lucht heeft.

Ze heeft trouwens geen luieruitslag. Nou ja, ik kijk het nog heel even aan. Ik had al gecheckt waar ik eventueel GV kon krijgen, maar de Eurolacshop is momenteel toch gesloten.
pi_93490939
Nee geen mogelijkheId tot nabrengen.
Maar ik heb ze net gebeld en ze denken dat ze het redden. Ik ben om 15:00 klaar met werken dus ik race zo naar ze toe. Is een halfuur fietsen een km of 8.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:57:43 #27
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93490973
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:11 schreef Jelief het volgende:
Mijn schoonzusje gebruikt deze voor mijn nichtje. Ik moet zeggen dat de fles er wel heel heel snel door leeggaat hoor met alle krampjes daarna. Ze hapt 'm wel netjes aan, dat wel. Maar het drinken op zich is dan wel weer onrustiger.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_93491147
quote:
Op dinsdag 1 maart 2011 13:33 schreef pessie het volgende:
Dottir anderhalve meter aan het spuiten! Geweldig! Wie stond er achter?
:D
gelukkig vanaf de commode dus met een mooie boog op de grond.
pi_93491236
quote:
Op dinsdag 1 maart 2011 14:56 schreef Pvoesss het volgende:
Nee geen mogelijkheId tot nabrengen.
Maar ik heb ze net gebeld en ze denken dat ze het redden. Ik ben om 15:00 klaar met werken dus ik race zo naar ze toe. Is een halfuur fietsen een km of 8.
Hard doorfietsen dus ;)

@claudia ik heb nog 2 maanden verlof, 27 april moet ik weer beginnen. Neem een maand ouderschapsverlof op, vandaar. We hebben dus nog even om hem aan de fles te krijgen, en lukt het niet kan ik altijd heen en weer fietsen, werk 5-10 min van huis en creche af. En het is eerst maar 2 dagen in de week ipv 2,5 dag
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:36:00 #30
259886 pessie
pi_93492479
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

gelukkig vanaf de commode dus met een mooie boog op de grond.
Borstvoedingspoep O+
pi_93543585
Ik lees ook maar mee hier. Ben van plan borstvoeding te gaan geven.
pi_93546125
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik lees ook maar mee hier. Ben van plan borstvoeding te gaan geven.
^O^
Heb je misschien vragen op dit moment?
Ga je nog een soort van cursus volgen, vaak geven ziekenhuizen informatieavonden, de VBN en LLL geven ook regelmatig informatieavonden over borstvoeding.
pi_93546535
dus... :')

quote:
Er is echter ook kritiek op het inbakeren, omdat de hongerprikkel van de ingebakerde babys wordt onderdrukt, waarmee de borstvoeding verstoord wordt. Dit is onterechte kritiek, want inbakeren doe je bij het slapen gaan en als je baby slaapt, dan krijgt het geen borstvoeding. Zolang na elk slaapje de baby weer wordt 'ontbakerd' bijt het geenszins met borstvoeding.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Inbakeren

wát een klapjosti-kroegpraat zeg :o :X
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93547629
nou idd :o
pi_93548507
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:16 schreef huuphuup het volgende:
dus... :')

[..]

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Inbakeren

wát een klapjosti-kroegpraat zeg :o :X
Gewoon aanpassen, met goede referentie :Y)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93553251
Maar onderdrukt het dan wel echt de hongerprikkel (debiel beargumenteerd in de quote, dat zie ik ook wel, maar toch)? En hoe zit dat dan met vroegah?
pi_93559117
Babietjes zijn geneigd om te diep te slapen waardoor ze voedingen missen.

Huup heb je het idee dat elin rustiger wordt door inbakeren?
pi_93561528
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 2 maart 2011 @ 21:27:57 #39
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93561568
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2011 21:27 schreef Pvoesss het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
idd O+ O+ O+ O+
pi_93562251
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:56 schreef Ticootje het volgende:
Babietjes zijn geneigd om te diep te slapen waardoor ze voedingen missen.

Huup heb je het idee dat elin rustiger wordt door inbakeren?
Weet ik niet. Ik heb me er een beetje over ingelezen maar ik ben niet echt een heel erge fan van inbakeren. Liever niet als het niet hoeft zeg maar. En ik wil eigk ook reflux uitgesloten hebben voor ik zoiets zou proberen dus ik wacht sowieso het cb van morgen even af.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93562264
Hij glundert!
  woensdag 2 maart 2011 @ 21:50:24 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93563243
Pvoesss, dat snoetje! O+

huup, helpt het niet als je haar echt heel stevig instopt met de armen onder de dekens?
Harry had te lange mouwen aan zijn slaapzakken (of eigenlijk te korte armen :') ) en dan stopte ik die onder de dekentjes, heel stevig. Hierdoor kon hij zich dan niet wakker wapperen en zijn armen ook niet (goed) onder de dekens uithalen.
Of anders op de buik laten slapen? (kan ze haar hoofd goed optillen/draaien?)
al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er met Elin is, dus misschien doe ik wel suggesties die helemaal niet van toepassing zijn :@
pi_93563244
pvoesss wat schattig O+

asy, ze slaapt al op haar buik. Maar eigenlijk slaapt ze dan ook nauwelijks. Dat strak instoppen doen we al.

En wij weten het ook niet :Y)
Wellicht (waarschijnlijk!) is er gewoon helemaal niets verder. Maar ik ben een zeikerd daarmee, dat wil ik dan wel eerst zeker weten voordat ik toestanden uit ga halen die misschien wel/misschien niet helpen zeg maar. :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93563715
Osteopaat een idee? Ook gezien de snelle bevalling. Niet slapen is echt slopend, en hoewel ik je daar nog nooit over heb zien klagen moet je haast wel ontzettend moe zijn. :*
pi_93564984
Wat een mooie foto pvoesss!

Moeilijk he dat slapen huup, misschien een puckababy proberen? Ik heb er 1 van keshet te leen maar Jelle past er niet in, misschien mag je die lenen van haar? Kan hem zo meesturen met de pyama
pi_93565349
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 21:56 schreef Jore het volgende:
Osteopaat een idee? Ook gezien de snelle bevalling. Niet slapen is echt slopend, en hoewel ik je daar nog nooit over heb zien klagen moet je haast wel ontzettend moe zijn. :*
Valt mee hoor gelukkig. Blijkbaar kan ik met relatief weinig slaap toe. :)

Osteopaat kan een idee zijn, maar zit niet in mijn aanvullende pakket en ik heb het geld voor de consulten (80 euro per consult :X ) nu even niet liggen. Ik heb niet de indruk dat ze erg last heeft van de bevalling though.

Eigenlijk kan t beter in t babytopic magoe ;)
SPOILER
Lief Mrien maar hoeft niet hoor :*
we gaan het dus eerst even bespreken en bekijken wat zij ervan vinden, misschien hebben zij een suggestie.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:23:12 #47
259886 pessie
pi_93565693
Huup wat naar!
Ben je je eigen voeding ook nagegaan? Dat je zelf dingen eet/drinkt waar ze misschien niet blij van wordt?

Wat betreft inbakeren. Wij leggen Nathan's linkerarm nog steeds vast voor de nacht. Nadat we echt te wenig sliepen omdat Nathan 4 a 5 keer wakker werd 's nachts omdat hij met zn linkerhand zichzelf wakker sloeg. Nu slapen wij allemaal weer een stuk beter. We binden hem in in een laken en hij kan zich zelf hieruit bevrijden, dat kost alleen wat meer moeite dan zonder laken zeg maar dus voordat hij zich bevrijd is hij sowieso wakker. CB heeft er niets van gezegd.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:23:14 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93565697
Heb je het bedje al schuin gezet?
Heeft ze het niet koud in bed?
pi_93566145
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:23 schreef Asyniur het volgende:
Heb je het bedje al schuin gezet?
Heeft ze het niet koud in bed?
Ja en nee.
Er ligt trouwens standaard een kruik in haar wiegje.

Ze huilt bepaald niet alleen 's nachts of in haar bedje ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:33:38 #50
57497 happyme28
I'm so happy
pi_93566456
Huup, wat je beschrijft in je spoiler herken ik heel erg als de verborgen reflux die Daan heeft gehad. Huilen kwam door het zuur dat door de slokdarm komt. Doordat het niet uitgespuugd wordt komt het zuur er dus dubbel lang. Eigenlijk huilde (krijsen) Daan na iedere voeding, het half uur rechtop ging prima, maar zodra ik 'm neerlegde was het na een paar minuten raak.

Wij begonnen met rechtop houden na de voeding, slapen op de buik (onder toezicht) vond Daan het prettigst, bedje schuin zetten, maar dat was helaas niet voldoende (al hielp het wel een stuk). Later heb ik geprobeert Nutriton met water te mengen en dat te vinger voeden maar dat ging er echt niet in. Uiteindelijk begonnen met kolven en nutriton door de borstvoeding te doen en uit een flesje geven, helaas liep mijn voeding hard terug en ben ik na een paar maanden op flesvoeding overgegaan omdat ik op was van het full time kolven. Lang verhaal... uiteindelijk is het met medicijnen over gegaan toen we met vaste voeding begonnen.

Er is nog wel een reflux topic waarin ik (en Free volgens mij ook) toen veel in gepost hebben.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:34:57 #51
57497 happyme28
I'm so happy
pi_93566542
Oh, en Ostheopaat heeft bij Daan ook geholpen voor ons gevoel. We zijn 3 keer geweest en Daan werd er erg rustig van en huilde minder (al gingen we ook toen met medicijnen beginnen, dus weet niet wat nu precies het meest geholpen heeft).
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:12:01 #52
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93569238
Huup, wij hebben hier hetzelfde met Eline en de kinderarts heeft vandaag verborgen reflux bij haar geconstateerd. Osteopaat werd ons ook aangeraden, maar bij ons hetzelfde probleem van ff geen geld voor. We moeten het nu proberen met Nutriton en als het niet beter wordt meteen bellen. Tis ff een gedoe, maar we proberen alles om van Eline een blije baby te maken.
Inbakeren hebben we ook geprobeerd, maar ze werd er zo mogelijk nog hysterischer van. Maar als je het wil heb ik nog een puckababy en klassieke inbakerdoeken voor je.
Ik raad je aan om contact op te nemen met de huisarts om verder te kijken, want een huilende baby sloopt je.
  donderdag 3 maart 2011 @ 09:32:18 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93581342
pi_93582557
thnx davinia :)

we zijn terug van het cb inloopspreekuur, mn kleine speklapje is keurig doorgegroeid op haar (bovenste :D ) lijntje, ze is een kilo (!) aangekomen in de 4 weken dat ze er is. Jemig haha.
Conclusie van de wvk was wel echt verborgen reflux helaas, een handvol tips en adviezen gekregen en het advies/verzoek een afspraak bij de HA te maken om te zien of medicijnen nodig worden geacht. Omdat ze echt op haar buik moet slapen omdat ze anders gewoon niet slaapt enzo denkt zij van wel. Hm. En dan moesten we het ook gelijk maar over de poepluiers hebben want dat zat haar niet lekker.
Met nutriton/jbm beginnen, zodra we merken dat de poepluiers minder worden gelijk weer mee stoppen. Maandag of dinsdag word ik teruggebeld door de andere wvk/lk om te bespreken hoe het t weekend gegaan is en om te zien hoe het met de bv gaat en of zij eventueel nog adviezen heeft.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:26:20 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93582703
Mooi dat ze zo goed gegroeid is Huup ^O^

Vervelend dat het verborgen reflux is, maar wel fijn dat er vrijwel direct een diagnose is, hoop dat de HA ook eea kan betekenen qua oplossingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_93582711
Oh, Huup wat ontzettend rot dat jullie meisje zo'n last heeft :* Het verhaal klinkt heel erg als waar Niels ook last van had, alleen had hij geen verborgen reflux maar spuugde echt. Ik zou jullie aanraden zo snel mogelijk een verwijzing te vragen naar een kinderarts zodat, als het inderdaad om reflux gaat, ze zo snel mogelijk medicijnen kan krijgen. Het zuur beschadigt namelijk de slokdarm en dan gaat het steeds meer pijn doen. Johannesbroodpitmeel/Nutriton zou ik jullie niet aanraden. Het dikt de voeding in waardoor het minder makkelijk omhoog komt. Maar als het wel omhoog komt, wat zeer waarschijnlijk is omdat het maagklepje niet voldoende afsluit bij reflux, dan blijft het ook langer in de slokdarm zitten omdat het dikker is en minder makkelijk weer terug naar de maag gaat. Dan brandt het dus nog langer. Bovendien is het erg onhandig te combineren met borstvoeding omdat je dan moet kolven. Ook verteert borstvoeding, zonder toevoegingen, zeer makkelijk en verdwijnt daardoor heel snel weer uit de maag. Voor kindjes met reflux is dat dus erg fijn.
Wat ik aan zou raden is vragen om Nexium, dat is een maagzuurremmer. Als de voeding dan omhoog komt beschadigt het de slokdarm niet meer. Bij ons was de reflux toen alleen nog maar een wasprobleem ;) Dat andere spul waarmee maagzuur geremd wordt, ik weet de naam zo neit meer, is vies en lastig toe te dienen. Nexium is zoet, Niels vond het heerlijk :D

Sterkte en succes op het CB straks! :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93582781
ff snel sorry, thnx voor je verhaal twinks.
Nexium ga k onthouden, cb had het over zantac?
en volgens de wvk kon jbm ook met water ofzo?

anyway, ik heb de ha gebeld en ik kan om 11 uur terecht, dus nu moet ik nog heel hard doorlopen ook :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93582880
Succes bij de HA!!

quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:29 schreef huuphuup het volgende:
ff snel sorry, thnx voor je verhaal twinks.
Nexium ga k onthouden, cb had het over zantac?
en volgens de wvk kon jbm ook met water ofzo?

anyway, ik heb de ha gebeld en ik kan om 11 uur terecht, dus nu moet ik nog heel hard doorlopen ook :')
Ja, Zantac. Dat schijnt dus echt lastig toe te dienen te zijn, dat kreeg Lars van Karin en die baalde daar verschrikkelijk van.

Stukje over jbm:
quote:
Indikken van de voeding

Soms zal je de raad krijgen de voeding van je baby in te dikken. Ook vroegtijdig met vaste voeding beginnen wordt soms voorgesteld bij een baby met reflux. Men veronderstelt ten onrechte dat een wat dikkere voeding minder gemakkelijk in de slokdarm terug kan stromen dan moedermelk. Dit is geen goed idee.

Moedermelk laat zich niet zomaar indikken en extra dikke melk blijft langer in de maag omdat ze minder goed verteerbaar is. Het indikken van melk of het bijvoeden met sterk verdikte melk zou de reflux zelfs kunnen bevorderen. Sommige baby's geven minder over als ze dikkere voeding krijgen, maar dit betekent niet dat ze minder reflux hebben. Je kunt daarmee dus misschien je wasmachine een beetje ontlasten, maar de slokdarm van je baby krijgt nog altijd evenveel of misschien zelfs meer te verduren.

Omdat ingedikte melk langer in de maag blijft, bestaat de kans dat je baby niet meer voldoende melk en daarmee dus niet meer voldoende voedingstoffen binnen krijgt. Vaste voeding kan een baby van onder de zes maanden nog niet goed verteren. En bovendien is het teruggeven van andere voedingsmiddelen dan moedermelk voor een baby nog veel onaangenamer, pijnlijker en gevaarlijker.

bron: http://www.borstvoeding.c(...)-bezig/spugen-1.html
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:46:47 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93583412
jbpm kan ook met een lepeltje. dus idd met water een papje maken, en dat proberen naar binnen te krijgen. staat op de verpakking hoe dat werkt.
pi_93583829
Och jee, Huup. zoen voor jullie! :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_93584122
Ben benieuwd wat je huisarts ervan zegt huup.
pi_93584716
Super, mensen die met je meedenken, huup. Hopelijk kun je bij de huisarts ook goed terecht. Ik ben benieuwd wat eruit gekomen is!
  donderdag 3 maart 2011 @ 11:38:33 #63
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93585210
Eline weigert de Nutriton na de voeding en als ik het ervoor geef, drinkt ze heel slecht. Heeft er iemand nog tips voor mij. Ik kolf voor de voeding zon 30cc af en doe er 1 schepje bij. Dit geven we dan met een lepeltje.
pi_93585390
Lastig zeg Sugarsnap :{

de wvk zei tegen mij dat we het eerst maar met water moesten proberen zodat ik niet hoefde te gaan kolven en dat we de helft van de aanbevolen hoeveelheid moesten proberen eerst. Dat advies was enerzijds om te zien of dat al afdoende zou helpen en anderzijds omdat ze anders inderdaad minder zou gaan drinken.
Wie weet is dat een optie? Maar ik zou anders in jouw geval gewoon even de poli bellen en om advies vragen, vaak zijn ze best behulpzaam. Je kunt altijd voorleggen of je mag proberen of jullie met de helft toekunnen zodat ze niet minder gaat drinken, dat lijkt me niet de bedoeling.

We zijn weer terug van de huisarts. Hij heeft ons doorverwezen naar de kinderarts, hij wil namelijk uitsluiten dat het opgeven van voeding niet in de hand gewerkt wordt door constipatie. Omdat Amélie ook de nodige geschiedenis heeft en ik over de luiers begon vond hij dat iets waar echt naar gekeken moest worden maar ze is nog te jong om te gaan laxeren dus een doorverwijzing was op zn plaats om uit te sluiten dat er daar ook problemen zijn.
Toestand, gaan we weer :')
Nouja goed, de verwijzing is er, telefoon ligt nu aan de lader, strakjes even bellen voor een afspraak.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93585411
oh en SS wat davinia zegt, met water en hoe te bereiden staat ook op de verpakking :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93585460
Oh, bluh Huup. Ik hoop echt dat het niets te maken heeft met obstipatie! :*

En ik vind dat ze eens op moeten houden met jhbm/Nutriton voorschrijven....
  donderdag 3 maart 2011 @ 11:47:46 #67
259886 pessie
pi_93585493
Huup fijn dat je nu naar de KA mag. ik hoop voor je dat je snel terecht kunt.

Sugar, wat naar zeg, Eline ook reflux.
  donderdag 3 maart 2011 @ 11:48:25 #68
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93585518
Als ze de volgende voeding nog zo aan het klooien is, bel ik gewoon de poli. Ik heb namelijk ook niet het idee dat het iets helpt, maar we zijn er ook nog maar sinds gisteravond mee bezig.

En Huup, ik hoop ook dat het niets met het poepen te maken heeft, maar fijn dat je naar de ka kan.
pi_93585693
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:47 schreef pessie het volgende:Huup fijn dat je nu naar de KA mag. ik hoop voor je dat je snel terecht kunt.
Sugar, wat naar zeg, Eline ook reflux.
Het komt zo ontzettend vaak voor! :( Ik snap het niet.
Ze beweren dat in 'primitieve culturen' reflux niet voorkomt, maar zowel Eline als Elin en ook Niels worden rechtop gedragen, Niels en Elin (Eline misschien ook) slapen op hun buik en mogen op mama liggen. Dat lijkt me toch precies hoe het in primitieve culturen ook zou gaan?
  donderdag 3 maart 2011 @ 11:55:15 #70
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_93585764
Sugarsnap, ik mengde het met de vitamine D. Dat is zo gruwelijk zoet dat ze dat echt wel heel graag wilde.
Eventueel kun je het ook nog in de speen van de fles doen, Eline op haar zij neerleggen en alleen de speen van de fles (met het stuk waar de speen inzit) geven. Ik zou wel een speen gebruiken die een slagje groter is dan die je normaal gebruikt, 't spul is natuurlijk nogal dik.

Een :* voor alle muppetjes met reflux/anderssoortige moeilijkheden.

Pvoesss, die foto is echt prachtig!
A grand adventure has begun.
  donderdag 3 maart 2011 @ 11:57:50 #71
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93585854
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:53 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Het komt zo ontzettend vaak voor! :( Ik snap het niet.
Ze beweren dat in 'primitieve culturen' reflux niet voorkomt, maar zowel Eline als Elin en ook Niels worden rechtop gedragen, Niels en Elin (Eline misschien ook) slapen op hun buik en mogen op mama liggen. Dat lijkt me toch precies hoe het in primitieve culturen ook zou gaan?
Eline slaapt ook op haar buik of op papa of mama en ze wordt veel gedragen
pi_93585887
Pvoesss! O+ O+ O+ ik zie de foto nu pas.
pi_93586387
Ach, men mag graag dwepen met primitieve culturen. Exotisme romantiseert enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93586694
Ik drink me nu suf aan de anijsthee.. Niet echt heel lekker maar ach... Op het pakje staat dat het een zoete smaak aan de borstvoeding zou geven.. Dat zou kunnen...

En ik drink het nu dus 3 dagen... En sinds gister is Leyla opeens weer melk gaan drinken.. Toeval??
pi_93586774
oh dat zou wel een fijne oplossing zijn zeg! Geen idee of t toeval is maar sowieso super dat ze weer drinkt! *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93586777
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:12 schreef huuphuup het volgende:
Ach, men mag graag dwepen met primitieve culturen. Exotisme romantiseert enzo.
Ja, dat denk ik ook

Ticootje, wat super! Als ze later groter is gaat ze vast van anijsmelk houden :D
pi_93586900
Primitieve culturen... Ja tot je vertelt hoeveel babies en moeders daar gewoon sterven bij de geboorte... Mooie culturen hoor..
pi_93587102
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:23 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook

Ticootje, wat super! Als ze later groter is gaat ze vast van anijsmelk houden :D
nu ik het teruglees klinkt het enorm hautain haha maar gewoon, er wordt veel geromantiseerd over primitieve culturen en 'dichter bij de natuur staan' enzo. Maar puntje bij paaltje, wat tico zegt, dat geldt ook, dat is de keerzijde van de medaille, en daar (en andere vormen van baby en kindersterfte) wordt soms wel heel makkelijk overheen gestapt vind ik.

Maar goed, ik ga het refluxtopic eens doorlezen en ik verhuis met eventuele andere posts naar het kleine babytopic, want eigk hoort het hier niet natuurlijk ;) sorry voor de topicvervuiling :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93589407
Hale, die verantwoordlijk is voor de beroemde medicijnlijsten op borstvoeding.com, erkent dat venkel net als anijs al van oudsher in meerdere culturen bekend staat als galactogoog [stimulerend bij borstvoeding], maar toch waarschuwt hij tegen het gebruik tijdens de lactatie wegens potentieel lactatieremmend effect.
Als galactogoog wordt het van oudsher net als anijs in zijn geheel of als thee gebruikt; Hale bespreekt de oestrogeen-achtige werking van een sterke alcoholoplossing en de etherische oliën. Die zijn natuurlijk veel sterker.

De fyto-oestrogenen zouden natuurlijk inderdaad eerder remmend dan stimulerend werken. Mogelijk dat de werking van de andere werkzame stoffen de remmende werking van de fyto-oestrogenen in lage doseringen of (waarschijnlijker) andere bereidingen tegenhoudt. Van de werking op de darm is inderdaad al bekend dat deze tegengesteld wordt bij grote doseringen.

Dus: met mate gebruikt werkt venkel kalmerend op de darmen en licht melkproductieverhogend; in grote doseringen en sterkere bereidingen werkt het darmontregelend en melkproductieremmend.Oftewel: een beetje venkel geeft rust bij krampjes, veel venkel geeft juist krampjes en heel veel venkel remt de productie.

http://www.borstvoeding.c(...)r-de-moedermelk.html
pi_93589489
Oh maar ik doe met een zakje 3x hoor...

Het is niet alleen anijs.. Het is zonnatura sterremix..

En ik heb gister 300cc in de vriezer moeten gooien omdat ik al een halve liter in de koelkast had staan..
Leyla heeft geen krampen verder.. Dus dat sufdrinken is misschien een beetje overdreven.

Whaha, nog een edit-> ik denk dat ik eerst aan de schijt ga en dat dan pas Leyla er last van zou moeten krijgen als het zulke hoeveelheden zijn... En nee ik poep mezelf nog niet leeg...

[ Bericht 50% gewijzigd door Ticootje op 03-03-2011 13:43:01 ]
pi_93589658
:D !

ja, beetje je post editen ;)
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:58:50 #82
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93590411
tico, je zou natuurlijk ook anijsblokjes in de afgekolfde melk kunnen doen ;)
hebben we bij Aviva geprobeerd, wrekte niet. Maar mss helpt dat wel voor Leyla?
pi_93591403
maar zit daar ook niet onwijs veel suiker bij in?
pi_93591441
Nee dat wil ik niet.. Ik heb liever dat ze gewoon melk drinkt... Ik ga geen rare poespas uithalen verder.. Dan maar niet.
pi_93600510
stomme fokwet..
pi_93616090
Ging het weer niet goed vandaag?

Jelle heeft vanavond weer wat uit de fles gedronken gelukkig, nu elke dag een keer oefenen en hopen dat hij de smaak nu te pakken heeft! Zal veel rust schelen, ook al kan ik in principe heen en weer fietsen voor het voeden indien nodig
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:19:25 #87
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93640390
Nee, ze dronk gewoon nog minder dan de vorige dagen.
pi_93641125
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 14:19 schreef Ticootje het volgende:
Nee, ze dronk gewoon nog minder dan de vorige dagen.
Wat kut (:
pi_93641364
he gatver Tico, wat Mrien zegt :{ ben je mooi klaar mee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:57:41 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93650519
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 13:58 schreef DaviniaHR het volgende:
tico, je zou natuurlijk ook anijsblokjes in de afgekolfde melk kunnen doen ;)
hebben we bij Aviva geprobeerd, wrekte niet. Maar mss helpt dat wel voor Leyla?
Even hier, want ik zie je niet in een ander topic. Kijk eens wat ik vorige week tegen kwam:

Stukje skyline van Singapore. :)

:D Hoe stoer is dat!
pi_93652495
Gaaf BE!

Jelle heeft net zo'n 55cc uit een fles gedronken bij mij, eerst snapte hij er niks van, andere fles (tommie tippee) gepakt en toen ging het beter. Hij vind er niet echt wat aan heb ik het idee, hopelijk went het snel voor hem.
Gisteren bij Sander ging het wel goed met de avent, apart!
Had wel het idee dat hij het te langzaam vond gaan, als hij bij mij drinkt gaat het best snel en heftig voor hem, dit is dan misschien te weinig ofzo, mja hij moet het niet te makkelijk gaan vinden natuurlijk
pi_93653766
mrien, wat goed dat er vooruitgang zit in het drinken uit de fles! Dat lijkt me inderdaad een opluchting.

Een paar dagen geleden weigerde Lena ook ineens de fles bij mij te drinken. Toen gaf ik haar en de fles (Avent) aan m'n lief en dronk ze prima. Misschien toeval, misschien associeert ze mij te veel met de borst of misschien merkte ze dat ik me wat gestrest voelde. Hoe dan ook, ik blijf maar flink oefenen met haar (ook bij mij!) laten drinken. Ik vind het ook wel interessant om te zien wat ik tussendoor afkolf en of ze daar genoeg aan heeft.

Het is misschien verleidelijk om er een andere speen op te zetten, maar dat zou ik inderdaad ook niet gauw doen i.v.m. het te makkelijk vinden om uit de fles te drinken. Misschien is het later wel een optie.

Oh, en vandaag deed Lena trouwens met de fles ook wat ze overdag regelmatig doet als ze bij mij drinkt, namelijk haar hoofd achterover gooien. Ik vermoed toch dat het te maken heeft met ofwel de manier waarop de melk stroomt (te snel?) ofwel hoe de melk in haar lichaam 'valt'. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, het is ook vooral een gevoel.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:28:59 #93
259886 pessie
pi_93654576
Nathan had zn tong weggetrokken en beet na een voeding :X }:| . Hij schrok er wel van dat ik begon te schreeuwen...

Mrien fijn dat Jelle steeds beter drinkt!
pi_93654834
Dat doet Dottir ook wel vaker als ze in slaap aan t vallen is. Gelukkig zonder tanden, maar wat een kracht he.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:34:07 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93654845
Leyla bijt standaard als ze klaar is.
pi_93657653
haha ja Vanyel valt tegen hè die kracht in die mini-kaakjes? :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93658840
Alsof ze probeert ze eraf te bijten om zo direct toegang te krijgen tot al die smakelijke melk.
pi_93659083
Tyfus zeg. Zit je je best te doen om nog wat te kolven uit je pijnlijke borsten die de hele dag al favoriet zijn, loopt de (kut)kat kolf plus fles van tafel |:( Niet leeg gelukkig, maar toch behoorlijk ruk om je net gekolfde melk van de vloer te moeten poetsen.

Het stomme beest probeerde het nog te gaan oplikken ook. Dan smijt ik het liever in de vuilnisbak :(
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:47:36 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93659253
Hahaha!!! Ik heb ook eens m'n melk omgegooid. Balen :D
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:48:29 #100
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93659320
oh dat is zo irritant. Ik heb wel eens zelf het flesje omgestoten per ongeluk terwijl ik de dop van t ding zocht. Ik kon mezelf wel wat doen :') :X
Je leert er wel van... volgende keer ruim je het spul waarschijnlijk direct op.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:49:49 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93659400
Jep, ik draai nu meteen de dop erop in plaats eerst nog tig andere dingen te doen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:53:43 #102
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93659651
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:49 schreef Ticootje het volgende:
Jep, ik draai nu meteen de dop erop in plaats eerst nog tig andere dingen te doen.
ja dito.

en gelijk in de koelkast, voordat ik 's morgens kolf en 's avonds het flesje nog op het aanrecht tegen kom }:| -O-

nu nog aanleren om ook van koelkast naar vriezer te verplaatsen en dan zijn we een heel eind :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93659964
Ach, nieuwe inzichten zijn dat het 8 dagen houdbaar is ipv 5 in de koelkast. Geeft je toch weer extra tijd om het te verversen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:00:47 #104
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93660108
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:58 schreef WupWup het volgende:
Ach, nieuwe inzichten zijn dat het 8 dagen houdbaar is ipv 5 in de koelkast. Geeft je toch weer extra tijd om het te verversen.
*O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93660270
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:58 schreef WupWup het volgende:
En hoe zit dat met invriezen? De richtlijn was 'binnen 24 uur invriezen'. Zou je daar ook iets soepeler mee om kunnen gaan?

Oef Vanyel, herkenbaar. }:|
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:07:50 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93660550
Ik neem de richtlijnen erg ruim. Ik ben heel hygiënisch met alle kolf meuk. Mijn melk behandel ik ongeveer hetzelfde als een pak melk.
pi_93661013
Ik kijk ook niet op een uurtje meer of minder. Zelfde met opgewarmde melk, dat is echt niet na 61 minuten plots bedorven.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:15:53 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93661045
Ja dat. Ik ruik er meestal ook ff aan.
pi_93661114
Dat was ook mijn idee: even kijken hoe de porties die te laat zijn ingevroren uit de vriezer komen. Ik weet niet hoe bedorven melk ruikt, maar ik ga er maar vanuit dat ik dat vanzelf wel merk.
pi_93661626
Denk t wel, je wordt er acuut niet lekker van.
pi_93661909
Ook niet bedorven melk kan wanneer ontdooid ontzettend goor ruiken (denk richting kots) en zeperig smaken. Als het goed is merk je wel verschil. Maar het is wel handig om te weten hoe jouw ontdooide melk dus normaal ruikt en smaakt.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:37:42 #112
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93662398
ik vind alle melk goor ruiken dus ik heb volgens mij al heel wat weggegooid wat best nog kon. :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93662960
Kun je erop vertrouwen dat een baby melk weigert als 'ie niet meer goed is?
pi_93663494
Mijne deed het wel. Zo ontdekte ik het verschil tussen wel goed en niet goed :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 maart 2011 @ 20:37:14 #115
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93740288
help! ik heb last van kloofjes en vooral 't aanleggen is momenteel behoorlijk pijnlijk. (heb al wel tips gehad van de kraamzorg om beter/anders aan te leggen) Drinkt hij eenmaal, gaat 't wel weer, tot hij begint te klooien, (ik haal 'm dan ook meteen van de borst af) en 't begint te jeuken. Iemand tips? (behalve aan de lucht laten drogen, dat gaat 's avonds nog wel, maar overdag niet echt aangezien we op de begane grond wonen en ik weinig zin heb om de hele dag met dichte gordijnen te zitten ;) ) Insmeren met melk doe ik ook al maar zet niet echt zoden aan de dijk heb ik 't idee. ik heb wel tepelhoedjes liggen, maar wil die liever niet gebruiken als 't niet nodig is.

Productie is inmiddels wel goed op gang, als ik aan 't voeden ben begint de andere borst spontaan te lekken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 6 maart 2011 @ 20:45:29 #116
259886 pessie
pi_93740840
DJMO lanoline zalf werkt geweldig. Verkrijgbaar van medela genaamd purelan bij de prenatal maar volgens mij is het ook verkrijgbaar bij de drogist onder een andere naam.

Ik heb een echte bijter. Ik heb nu echt last van mn tepels. Die tandjes zijn echt vlijmscherp, het voelt alsof hij een mes in mn tepels zet. Wat kan ik doen om hier zo snel mogelijk van af te komen? Nathan is 7 maanden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 maart 2011 @ 20:46:57 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93740956
morgen even (laten) kijken bij de drogist hier. k heb geen prenatal in de buurt helaas. Thnx voor de tip Pessie.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_93740982
Bij mij hielp smeren met Purelan heel goed, daarmee houd je de tepel vet. Hierdoor komt er geen korstje op, korstjes worden er de volgende voeding namelijk weer afgezogen (au :X) waardoor het kloofje langer in stand blijft. Beter niet smeren met iets anders dan puur wolvet of moedermelk :) O en begin inderdaad liever niet aan tepelhoedjes.
pi_93741066
Kloven zijn 9 van de 10 keer een aanlegprobleem en de 10e keer gaat het om spruw. Daaruit kun je al concluderen dat tepelhoedjes alvast geen oplossing zijn tegen kloven, die maskeren het probleem slechts en zorgen vervolgens voor andere problemen ;) Hier vind je betrouwbare info tav aanleggen: http://www.borstvoeding.c(...)mtijd/aanleggen.html en hier over spruw: http://www.borstvoeding.com/problemen/spruwcandida/
pi_93741123
pessie die tandjes worden vanzelf snel minder scherp. Als ze net door zijn, zijn het echt net mesjes he :X
  zondag 6 maart 2011 @ 20:51:08 #121
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93741206
DJMO je kunt beneden een doekje over je borst heen leggen zodat ie wel een beetje aan de lucht kan drogen. En zorg dat je heel goed op je houding let, Bouw je helemaal in met een voedingskussen oid zodat G. niet kan wegzakken. En loop er niet mee door, als het over een paar dagen niet beter gaat hang dan bij een LK /vbn-er/llleidster aan de lijn! been there didn't do that
  zondag 6 maart 2011 @ 21:07:43 #122
259886 pessie
pi_93742361
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:49 schreef WupWup het volgende:
pessie die tandjes worden vanzelf snel minder scherp. Als ze net door zijn, zijn het echt net mesjes he :X
Ja -O-

Purelan van medela kun je ook bij de thuiszorgwinkel krijgen en je kunt het bestellen bij je apotheek. Maar Lanoline/wolvet kun je ook bij de drogist krijgen.
pi_93756619
Purelan is inderdaad erg fijn spul! Ik kreeg na 2/3 dagen 8x per dag kolven toch wel gevoelige tepels, beetje creme erop en het was heel snel over!
  maandag 7 maart 2011 @ 09:39:40 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93759326
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:07 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja -O-

Purelan van medela kun je ook bij de thuiszorgwinkel krijgen en je kunt het bestellen bij je apotheek. Maar Lanoline/wolvet kun je ook bij de drogist krijgen.
zodra je ziet dat hij gaat bijten, direct afkoppelen. Anders tijdens de bijt Nathan naar je toe drukken, gaat de kaak vanzelf weer open. En daarna afkoppelen met een duidelijke "Nee, dat mag niet!" en de boel weer opruimen. Over een paar uur weer een kans om te drinken. Doei! :W
  maandag 7 maart 2011 @ 09:41:13 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93759370
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Even hier, want ik zie je niet in een ander topic. Kijk eens wat ik vorige week tegen kwam:

[ afbeelding ]
Stukje skyline van Singapore. :)

:D Hoe stoer is dat!
Kijk, we beginnen groots! *O*
Ik wist wel dat er een bedrijf was met de naam Aviva. In de kraamweek was er ineens nieuws over dit (?) bedrijf. :) Blijft wel leuk om te zien. O+
  maandag 7 maart 2011 @ 09:41:47 #126
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93759382
Leyla blijft ook bijten... Nog geen tanden gelukkig, maar ze vindt het een goede manier om mij te laten merken dat de volgende borst aan de beurt is. Ik moet gewoon blijven opletten zeg maar, want ik zie het aan haar als ze het gaat doen, dan kan ik nog zeggen Leylaatje niet bijten... Maar als ik ff op mn telefoon aan het klooien ben dan hefet ze me vaak goed te pakken.
pi_93761248
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 09:39 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

zodra je ziet dat hij gaat bijten, direct afkoppelen. Anders tijdens de bijt Nathan naar je toe drukken, gaat de kaak vanzelf weer open. En daarna afkoppelen met een duidelijke "Nee, dat mag niet!" en de boel weer opruimen. Over een paar uur weer een kans om te drinken. Doei! :W
Dat zou dus alvast ontzettend NIET mijn manier zijn
  maandag 7 maart 2011 @ 10:54:08 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93761306
Als Leyla bijt krijgt ze nog een andere borst, bijt ze me meteen weer dan is het gewoon klaar hoor.

Nee zeggen helpt nog niet echt, ze lacht me keihard uit. Ik zal het eens proberen te filmen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 maart 2011 @ 11:07:19 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93761727
Bij de drogist hier wordt dus ijskoud gezegd dat het niet meer bestaat en dat ik maar bepanthen moet smeren ... heb nu een email naar de apotheek gestuurd, hopelijk kunnen zij het wel leveren/bestellen -O-

maandag 7 maart 2011 @ 11:11:25 #130
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93761842
bepathen bevat alcohol en moet je eraf halen voordat je gaat voeden. Dat hoeft met wolvet niet. Thuiszorgwinkels hebben het vaak wel en via interwebz kun je het ook bestellen. Purelan.

http://www.prettymum.nl/b(...)+purelan+tube+7+gram
pi_93762065
Ik heb eventueel wel een aangebroken tube voor je, die kan ik zo opsturen vanmiddag. Anders gooi ik het op termijn toch weg :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 maart 2011 @ 11:44:18 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93763005
Dat zou wel heel erg fijn zijn Jore, ik pm je even :)

pi_93763063
van bepanthen hoef je alleen overtollige zalf (lees: klodders) te verwijderen, je hoeft je tepels niet te wassen.
  maandag 7 maart 2011 @ 12:08:51 #134
259886 pessie
pi_93763893
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat zou dus alvast ontzettend NIET mijn manier zijn
Wat zou dan jouw manier zijn?

DJMO, bij de etos kun je puur wolvet krijgen.
pi_93764116
Ik heb alleen afgekoppeld, niks meer niks minder. Bijten deed ze omdat d'r kaak pijn deed of raar aanvoelde, niet om mij te pesten. Een baby is absoluut niet in staat om iets dergelijks te bedenken, die kan geen plannetjes maken als jij en ik. Ik peins er ook niet over om een baby of kind te straffen door het de borst (eten, drinken, troost, genegenheid) te onthouden. Zelfs al is het dan voor een bepaalde tijd. Het enige wat baby dan meekrijgt is dat hij niet aan de borst mag, punt.
  maandag 7 maart 2011 @ 12:45:33 #136
259886 pessie
pi_93765138
Zou het kunnen duiden op aankomende boventandjes? Ik vermoed dat namelijk maar net als bij de ondertandjes geen bobbels. Ondertandjes heeft ie wel gekregen dus tsja...
  maandag 7 maart 2011 @ 12:47:53 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93765225
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:16 schreef WupWup het volgende:
Ik heb alleen afgekoppeld, niks meer niks minder. Bijten deed ze omdat d'r kaak pijn deed of raar aanvoelde, niet om mij te pesten. Een baby is absoluut niet in staat om iets dergelijks te bedenken, die kan geen plannetjes maken als jij en ik. Ik peins er ook niet over om een baby of kind te straffen door het de borst (eten, drinken, troost, genegenheid) te onthouden. Zelfs al is het dan voor een bepaalde tijd. Het enige wat baby dan meekrijgt is dat hij niet aan de borst mag, punt.
Bijten betekend hier echt klaar... Dus ik ruim gewoon de boel op... Als ze na een uur zou willen drinken mag dat gewoon...
  maandag 7 maart 2011 @ 12:49:47 #138
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93765283
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:16 schreef WupWup het volgende:
in hoeverre is het zeggen van "nee, niet doen" straf geven?

Tsja, en dan is er altijd nog een verschil in de manier waarop ze bijten. Is het aan het einde van een voeding? Of is het meer uitproberen of nog iets heel anders? Dat kan alleen de moeder op dat moment bepalen.

Aviva heeft nu erg last van d'r tanden en hapt soms wat ruw aan, om het zo te noemen. Maar dat vind ik geen bijten. Ja, het is geen fijn gevoel, en er komt wat tand langs, maar dat is echt omdat ze pijn heeft. Ga ik haar niet om afkoppelen. Ze doet het niet expres, wrs heeft ze niet eens door dat ze het doet. Bewust bijten is een andere zaak.
pi_93768761
Maar bewust bijten, wat is dat dan wel? Want een baby bijt nooit expres, in de zin van 'ik ga jou nu even pijn doen' of 'ik ga eens even uitproberen of ik dit kan flikken'. Een baby bijt om aan te geven dat ze klaar is, zoals Leyla doet of omdat de kaak vervelend voelt, zoals Emma deed en Nathan misschien ook. Ik vind het stukje
quote:
en de boel weer opruimen. Over een paar uur weer een kans om te drinken. Doei! :W
echt niet passend. Maar wellicht is dat slechts persoonlijk en werkt het voor jullie wel.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:14:07 #140
259886 pessie
pi_93768841
Nou, Nathan kijkt me aan, dan begint ie te lachen en zet ie zn kaken op elkaar. Ik zat gisteren schreeuwend in de creche. Heel sneu, ik was echt bang dat ik Nathan bang had gemaakt voor de borst. Dat viel mee, vandaag heeft ie (nog) niet gebeten gelukkig.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:23:26 #141
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93769287
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:11 schreef WupWup het volgende:
Maar bewust bijten, wat is dat dan wel? Want een baby bijt nooit expres, in de zin van 'ik ga jou nu even pijn doen' of 'ik ga eens even uitproberen of ik dit kan flikken'. Een baby bijt om aan te geven dat ze klaar is, zoals Leyla doet of omdat de kaak vervelend voelt, zoals Emma deed en Nathan misschien ook. Ik vind het stukje

[..]

echt niet passend. Maar wellicht is dat slechts persoonlijk en werkt het voor jullie wel.
Dat is echt bedoeld als er venijn achter zit.
Ze bijten niet om je pijn te doen, maar toch. Bijten, echt bijten, is voor mij exit voeding. Dat staat er dan wellicht weer wat minder subtiel/genuanceerd, maar ik word best chagrijnig als ik gebeten word (bewust/onbewust/whatever), dus dan denk ik echt "dikke doei, ik ruim op" Vandaar dat het er zo staat.
  maandag 7 maart 2011 @ 16:54:06 #142
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_93775545
't Ligt er natuurlijk ook aan hoelang je voedt... als de kindjes ouder worden willen ze nog wel eens wat uitproberen. En dan kan ik mijn zo'n reactie als Davinia geeft, goed voorstellen. Ik geloof ook niet dat de opzet is, om iemand pijn te doen, maar het doet wel pijn en dat mogen ze best weten. Zo leren ze dat wat ze doen gevolgen heeft (en dat hebben baby's nog niet door, maar peutertjes wel).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 7 maart 2011 @ 23:25:17 #143
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93796746
Emma beetmij wel degelijk bewust, ze was zich wellis waar niet bewust wát ze deed maar ze beet als ze genoeg had.En ze was toen geen klein babytje meer maar zeker nog geen jaar oud. Afkoppelen was het dan dus. Ruben doet het wel eens perongeluk als hij loslaat, dan zeg ik au! Als hij het daarna nog eens doet dan is het drinken klaar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2011 @ 13:00:01 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93811286
(pure) lanoline is binnen. kom bij de apotheek, daar werd het zó weinig verkocht dat ze moesten zoeken wat de prijs was. 1,43 voor 30 gram ... ze hadden m'n mailtje gisteren wel gehad, maar ze dachten niet dat er haast bij was .. euh, m'n tepels zijn kapot en ik wil graag normaal voeden, natuurlijk heeft het haast! :(

pi_93813772
Hier heeft vast iedereen die wil kolven allang een kolf, maar ik heb zondag bij Wehkamp een Avent set gekocht die volgens mij behoorlijk scherp geprijsd was:
Enkelzijdige elektrische kolf + opzetstukken voor handmatig kolven
(Grote) fles met speen nr 2
Speen nr 1
10 VIA moedermelk bekertjes
6 wasbare borstcompressen
2 kleine flesjes
meeneemtasje met koelelementen

Voor 134 euro.
pi_93814341
Dat klinkt inderdaad als een goede deal! Lekker veel accesoires ook.
Whehe DJMO, was het een vent? Je hebt het nu in elk geval, dat is het belangrijkst. Gaat het aanleggen inmiddels wat beter?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2011 @ 14:56:08 #147
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93815296
Nee, t was een vrouw (wel een jonge, weet niet of ze kinderen had) . t werkt wel goed iig, 't aanleggen wordt al minder pijnlijk gelukkig, hoewel het nog wel behoorlijk gevoelig is allemaal. Gisteren ook nog overleg met de vk gehad, omdat ik _mogelijk_ een candida infectie heb is het niet verstandig om er moedermelk op te smeren. daar zal eerst een afspraak met de huisarts voor moeten komen dus. (die ik inmiddels al drie dagen geleden gemaild heb }:| )

pi_93815649
Pfff bestel lekker gentiaan violet. Gaat sneller, heb je geen huisarts voor nodig, werkt beter en is in gebruik makkelijker dan die daktarinmeuk ook: http://www.mijnwinkel.nl/shop101700/
pi_93818312
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:16 schreef Vanyel het volgende:
Hier heeft vast iedereen die wil kolven allang een kolf, maar ik heb zondag bij Wehkamp een Avent set gekocht die volgens mij behoorlijk scherp geprijsd was:
Enkelzijdige elektrische kolf + opzetstukken voor handmatig kolven
(Grote) fles met speen nr 2
Speen nr 1
10 VIA moedermelk bekertjes
6 wasbare borstcompressen
2 kleine flesjes
meeneemtasje met koelelementen

Voor 134 euro.
Dat is heel goedkoop :Y
pi_93818569
Vandaag weer 320cc gekolfd. *O* *O* *O*
Dan moet ik nog 1 keer 150 cc er bij hebben om vrijdag mee te geven.
Dan heeft hij hopelijk genoeg. :D

Ik heb nu een heel fijn kolfschema.
Ik kolf op Ma- di- en Vrijdag op mijn werk.
Vrijdag voor ma. (en indien nodig ook zaterdag en zondag)
Maandag voor Di. (en indien nodig is er ook zaterdag en zondag bij gekolfd)
Dinsdag voor vrijdag(en eventueel op woensdag en donderdag bij kolven.

Hij heeft dus altijd verse melk O+ O+ Het nadeel is dus wel dat mijn vriezer echt helemaal leeg is.
Maar bij echte nood is er zo donormelk geregeld :Y
pi_93819113
Jij hebt een moedermelkdonor? :o
pi_93820114
Indien nodig wel ja. Doordat V. zo ziek was in het ziekenhuis stroomde de aanbiedingen binnen.
Maar ik ga er van uit er nooit gebruik van te hoeven maken.
pi_93820164
Maar wel tof dat het kan :)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:48:29 #154
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_93822354
Vanavond borstvoedingscursus. Ben zeer benieuwd!!! Interssant alle weetje en tips hier.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:06:32 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93823256
Mijn vriezer was 2 weken terug nog leeg en nu heb ik 500cc weer in de vriezer. Ik had weer opeens heel veel melk, en nu is het weer net aan.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:24:23 #156
259886 pessie
pi_93826531
Nathan krijgt tegenwoordig alles vers. Op maandag heb ik college en krijgt hij een fles dus ik kolf. Dat krijgt hij dan weer vrijdag wanneer ik weer college heb en wat ik dan kolf gaat door naar de maandag!
pi_93833381
Hier begint de vriezer ook al flink vol te stromen. Sowieso is dat hard gegaan in de ziekenhuis tijd. Toen kolfde ik (na) elke voeding en eerst ging dat in de sonde, maar later was het over en heeft Sander dat de laatste dagen mee naar huis genomen en in de vriezer gestopt. Er ligt dus al redelijk wat in nu, over 7 weken hoef ik pas weer te werken, dus dat komt wel goed met de voorraad ;)
Ik werk op woensdag en donderdag dus zal wel 1 dag uit de vriezer moeten halen. Binnenkort maar eens proberen of hij het uit de vriezer wel lust ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:37:29 #158
259886 pessie
pi_93835046
Nathan drinkt dus echt alles he. Ik durf alleen nog niet net uit de koelkast te geven dus ik zet het even in een kommetje warm water zodat de kou eraf is. Ook uit vriezer gaat er zo in.
pi_93835260
Lotte dronk het ook wel koud uit de koelkast en de vriezer was ook geen probleem (wel verwarmd natuurlijk ;)). Maar wil het toch even proberen voor de zekerheid ;)
pi_93835424
Ik moet het ook nog proberen. Maarja, ik kolf momenteel vooral om het kolfritme erin te houden. Het zou wel doodzonde zijn als ze het niet blijkt te drinken.
pi_93836529
Ik heb vanmorgen mijn eerste portie in de vriezer gezet en vanavond meteen weer eruit gevist om te kijken of ze het drinkt om me de moeite te kunnen besparen als dat niet zo zou zijn.
Ik geloof niet dat ze het doorhad, dus das mooi.
pi_93836758
Lukt het kolven een beetje, Vanyel? Ik heb indertijd een dubbelzijdige kolf gekocht, maar ik kolf nu eigenlijk alleen nog maar enkelzijdig.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:13:30 #163
259886 pessie
pi_93837650
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:40 schreef mrien het volgende:
Lotte dronk het ook wel koud uit de koelkast en de vriezer was ook geen probleem (wel verwarmd natuurlijk ;)). Maar wil het toch even proberen voor de zekerheid ;)
Anders is het zo solide _O-

Fijn dat ze het dronk vanyel!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:26:24 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93838638
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet het ook nog proberen. Maarja, ik kolf momenteel vooral om het kolfritme erin te houden. Het zou wel doodzonde zijn als ze het niet blijkt te drinken.
anders kan je het ook nog aan Ivan geven, toch? (de problematiek ron flesweigeren buiten beschouwing, uiteraard ;) )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2011 @ 22:32:54 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93839078
vraagje: hoe snel zou die lanoline moeten werken ? 'k smeer nu sinds vanmorgen na elke voeding maar t lijkt wel alsof het weer pijnlijker wordt atm (wellicht omdat hij 's avonds vaker wil drinken) en ik zie op tegen de volgende voeding als ik weer moet aanleggen ;(

dinsdag 8 maart 2011 @ 22:35:11 #166
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93839241
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:32 schreef DJMO het volgende:
vraagje: hoe snel zou die lanoline moeten werken ? 'k smeer nu sinds vanmorgen na elke voeding maar t lijkt wel alsof het weer pijnlijker wordt atm (wellicht omdat hij 's avonds vaker wil drinken) en ik zie op tegen de volgende voeding als ik weer moet aanleggen ;(
als het pijn blijft doen, leg je wrs niet optimaal aan.
lanoline is een "lapmiddel", het verlicht. Maar zolang je niet goed aanlegt, blijf je kloven houden.
dus, goed leren aanleggen, dan worden de kloven vanzelf minder, en met lanoline is het dan zo gedaan met de kloven.

korte versie: bel een LK :+
pi_93839436
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:35 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

als het pijn blijft doen, leg je wrs niet optimaal aan.
lanoline is een "lapmiddel", het verlicht. Maar zolang je niet goed aanlegt, blijf je kloven houden.
dus, goed leren aanleggen, dan worden de kloven vanzelf minder, en met lanoline is het dan zo gedaan met de kloven.

korte versie: bel een LK :+
Dit.
Maar, als je inderdaad spruw hebt (Candida) dan gaat het steeds meer pijn doen, ook als je wel goed aanlegt.
Ik zou morgen direct Gentiaan Violet bestellen bij de winkel in de link die Wupwup postte, dan heb je het de volgende dag binnen en is de infectie waarschijnlijk binnen een paar dagen al vrijwel weg.
pi_93840575
Gek genoeg ben ik het met Davinia en Twinkly eens :+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:57:25 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93840781
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:54 schreef WupWup het volgende:
Gek genoeg ben ik het met Davinia en Twinkly eens :+
*O* *;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2011 @ 23:02:04 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93841064
nou goed, voor een LK heb ik geen geld dat is simpel zat. m'n verzekering vergoed het niet (volgens mij) en volgens twee verschillende kraamhulpen + de vk leg ik prima aan en gaat de bv, op die kloofjes na, prima. dan zou op dit moment gevoeligheid door de kloofjes overblijven. Ik neem aan dat die dingen ook niet binnen 12 uur verdwijnen ...

morgen de huisarts bellen om spruw uit te sluiten/vast te stellen en dan GV bestellen (of niet als t niet nodig is .. )

thnx iig :)

pi_93841453
Wup, wat saaaaai! :P

DJMO, mijn HA herkende spruw niet. Als jij symptomen herkent zou ik gewoon GV gaan gebruiken. Liever te vaak dan te weinig! Symptomen kun je vinden op borstvoeding.com, ik typ dit nu op mijn mobiel ;)
Als de verzekering geen LK vergoed kun je eens vragen of iemand van de LLL mee wil kijken, sommigen doen dat, eventueel tegen een kleine vergoeding.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 23:20:03 #172
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93842077
Wat naar, DJMO, dat het nog niet zo lekker loopt. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Vanaf volgende week ga ik echt beginnen met kolven voor een voorraadje (iig voor 1 dag voeding in de vriezer). Morgen moet ik even naar mijn werk om een aantal dingen te bespreken en dan zal ik meteen aangeven dat ik gebruik moet maken van een kolfruimte. Ik ben benieuwd wat ze hebben.

En ik ben zo blij met onze kinderarts. Eline reageert niet goed op de nutriton en tijdens de terugbelafspraak van gisteren liet mijn ka blijken dat ze dat ook een non-optie vind bij bv eigenlijk (helaas is het protocol om eerst te proberen). Er was ook nog wel een andere stap, maar dat was helemaal geen optie (speciale kv voor reflux). En zonder verdere problemen heeft ze nu Zantac voorgeschreven, maar wat is dat spul scherp! Er zit een hele sterke pepermuntsmaak aan en Eline blieft het niet zo uit het spuitje. De ka had ook al aangegeven dat ik gewoon kon aanleggen en dan tijdens de voeding het spuitje in haar mondhoek kan wurmen en zo langzaam de Zantac erbij kan spuiten. Vanavond geprobeerd en zonder blikken of blozen dronk ze gewoon door.
pi_93842160
DJMO, dit informatieblad gaat over Spruw en candidiasis van de borst, kun je even doornemen en eventueel meenemen naar de huisarts
pi_93847652
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Lukt het kolven een beetje, Vanyel? Ik heb indertijd een dubbelzijdige kolf gekocht, maar ik kolf nu eigenlijk alleen nog maar enkelzijdig.
Helemaal fijn. Ik had al een handkolf van avent (gekregen), maar daar bleek ik een dingetje verkeerd aan te sluiten. Geen wonder dat dat moeilijk ging. Ook een tijdje een hele dure symphony gehuurd op aanraden van de kraam (tepels hadden eerst geen 'tuutje') en ook dat ging prima.
Leuk voor de vrouw, die geeft bijna elke dag wel een keer een fles (die ik dan eigenlijk voor voorraad gekolfd heb, maar zij vindt t leuk om te geven en ik heb dan weer ff mijn handen vrij).

Dubbelzijdig kolven vond ik superonhandig trouwens.
pi_93848023
DJMO, het duurt wel even voordat de kloofjes genezen zijn ook. De lanoline helpt bij de genezing maar is geen wondermiddel en ook geen pijnstiller. Hoeveel zijn het er, en waar zitten ze op de tepel?
Helaas weten kraamhulpen en vk's vaak te weinig van bv om echt een deskundig oordeel over het aanleggen te geven. Ze vinden het snel goed, terwijl een lk de fijne kneepjes kent. Maar goed, als dat geen optie is houdt het op :) .
Let iig goed op de grooote hap, en houd voor ogen dat het beter wordt.
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:02:39 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93849563
DJMO is er niet toevallig een laktatiekundige aangesloten bij je CB? Bij ons cb wel en dan kun je gewoon gratis naar een spreekuur.
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:04:29 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93849601
Oh en Leyla dronk gister haar flessen eindelijk weer, ze hadden er een schepje rijstebloem bijgegooid voor de smaak.. Het wordt inderdaad geen pap, maar blijkbaar vindt ze het prima te pruimen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:23:38 #178
259886 pessie
pi_93849915
Tico wat fijn zeg!

Ik vind de Symphony ook heerlijk kolven. Geweldig apparaat. Tijdens het invullen van de belastingaangifte maar es gekeken hoeveel ik aan huur betaald had aan dat ding in 2010. Tegen de 90 euro :@ . Nou ja, kan er geen electrische dubbelzijdige voor kopen dus het zij zo!

Vanyel, deed je dat witte dingetje verkeerd in de kolf?
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:27:04 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93849978
Oh dat witte dingetje in de aventkolf... Dat heb ik al zo vaak verkeerd gedaan.

Ik vind mijn pisa ook best aardig kolven, het is een hele verbetering met de kolf die ik had toen ik Jen nog aan de borst had... Toen had ik gewoon elke maand een BO omdat ik mn borsten er niet goed mee leeg kreeg... Nu 0!! T was toch een beetje mijn angst dat het zich zou herhalen.. T ding kost 300 euro, maar ik vind het meer dan waard.
pi_93850174
Ik vind de pisa ook geweldig, heb het geld er wel uit inmiddels

Ik zag een tijdje geleden de nieuwe kolf van Ardo, de calypso. Is ook een mooie kolf voor een leuke prijs
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:12:15 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93851191
Ik had weer 200.. Vanacht kwam madam 4x.. (vanwege de hoest, en ik denk dat ze ook iets van keelpijn heeft door het hoesten)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 10:23:03 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93851510
Dat kan ik wel even navrragen idd Tico, bedankt voor de tip!

woensdag 9 maart 2011 @ 10:30:34 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93851710
No thanks!

En inderdaad VBNers en LLL mogen ook met je meekijken als ze daar tijd voor hebben... Ze kunnen je alleen niet actief helpen.
pi_93851736
Vraagje, als ik m'n productie op wil krikken, en ik voed normaal om de +/- 4 uur aan 1 kant, leg ik dan gewoon elke 2/3 uur aan en weer 1 kant per keer, of gaat het sneller als ik 2 kanten per keer aanbied? En hoe lang houd ik dat vol? Tot ik weer regelmatig volle borsten heb?
Mevrouw komt 's nachts elke 3 uur, dus hier vannacht ook 4 keer :O En om uit te sluiten dat ze honger heeft, wil ik dit proberen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:38:14 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93851890
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:31 schreef Morretje het volgende:
Vraagje, als ik m'n productie op wil krikken, en ik voed normaal om de +/- 4 uur aan 1 kant, leg ik dan gewoon elke 2/3 uur aan en weer 1 kant per keer, of gaat het sneller als ik 2 kanten per keer aanbied? En hoe lang houd ik dat vol? Tot ik weer regelmatig volle borsten heb?
Mevrouw komt 's nachts elke 3 uur, dus hier vannacht ook 4 keer :O En om uit te sluiten dat ze honger heeft, wil ik dit proberen.
Je kan inderdaad eens beginnen met steeds 2 kanten aanbieden... Misschien wil ze na borst 1 ff uitbuiken en dan pas borst 2. Maar als je dus om de 4 uur voedt en steeds 1 borst aanbied, dan wordt je borst steeds na 8 uur pas geleegd, dat vind ik eigenlijk best lang..
Je zou ook na een voeding wat kunnen afkolven, dat kun je meteen geven met een fles of als voorraad.. Bedenk dat hoe leger de borst is hoe harder je lichaam dus melk aan gaat maken. Hoe voller je borst hoe meer tekenen je lichaam krijgt om te stoppen met melk aanmaken.

Je kan het eens een dag of 4 proberen met nakolven, dan zou je inderdaad echt al verschil moeten merken. Je vraagt dus gewoon tijdelijk even meer melk dan je kleine uit zichzelf uit je borst haalt, dat doet je productie dan dus stijgen..

Als het met alleen nakolven niet echt lukt kun je nog powerpumpen (zie moedermelknetwerk), dan geef je dus echt een boost aan je productie.

Je kunt je ook afvragen waarom je productie laag is, misschien ben je ongesteld of moet je het worden, misschien ben je zwanger of ben je begonnen aan de pil. Als je zwanger bent of anticonceptie met hormonen gebruikt kun je op je kop gaan staan, dan krijg je je productie meestal niet meer op peil..

Werkt het allemaal niet om de productie op te voeren met nakolven, vaker aanleggen, powerpumpen. Dan zou je in overleg met een laktatiekundige eens kunnen kijken of de productie opgekrikt kan worden met een medicijn en of dat in jouw geval ook verstandig is om te doen..
pi_93851891
Het gaat sneller als je twee kanten per keer aanbied, maar laat haar wel de eerste borst goed leegdrinken (en als ze niet meer hoeft hoef je die tweede kant dus ook niet aan te bieden :) ).
Hoe oud is ze nu? Toevallig rond de 9 maanden?
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:38:35 #187
259886 pessie
pi_93851903
Ah Morretje, klinkt alsof jij je ook niet al te fit voelt. Ik voel met je mee.
Volgens mij is 2 borsten per keer aanbieden inderdaad de snelste manier.

Heb je geprobeerd je man haar te laten troosten en weer in slaap te krijgen? Daar zijn wij mee begonnen toen Nathan met zn 2 hapjes, een slok en slapen is begonnen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:40:15 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93851934
Vervelend als je geen geld hebt (per definitie) maar als je even uitrekent wat je kunt besparen door een half jaar te voeden ipv KV te geven, dan vallen de kosten van een LK daar waarschijnlijk bij in het niet.
Zeker als je ook al geen kosten hebt of hoeft te maken voor flesjes een kolf enz. omdat je gewoon thuis bent en altijd zelf kunt voeden.

BV is sowieso het beste wat je voor je kind kunt doen, dus een kleine kostenpost (LK) om een grotere (KV) te besparen, om het beste voor je kind te kunnen doen lijkt me dan beste optie, al was het alleen omdat je dan zeker weet dat je je kind altijd kunt voeden, ook als je een keer geen geld hebt voor boodschappen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:42:38 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93851983
Das makkelijk gezegt, maar DJMO leeft van weekgeld, geld wat je simpelweg niet hebt kun je niet uitgeven.

Een laktatiekundige kost je 100 euro.. Dat moet je wel mooi in 1x ophoesten. Kunstvoeding kost 10 euro per pak en die kosten zijn dus verspreid over een maand of 3-4 tot je aan die 100 euro zit..
pi_93852054
Ik voed al sinds het begin met 1 borst per keer, dat zou nu toch niet ineens voor problemen kunnen zorgen?
Ik heb geen kolf, dus ik ga eerst wel het aanleggen proberen. Powerpumpen zal ik me over inlezen.

Jore, ze is inderdaad 9,5 maand, en het is al zeker 2/3 weken drama 's nachts.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:45:28 #191
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93852061
En en ik wil ook wel even benadrukken dat ik het best goed vind van DJMO dat ze uberhaupt weer is begonnen met borstvoeding. Bij Jan lukte het niet en werd haar zelfvertrouwen en het vertrouwen in haar kind door de verschillende instanties de grond in geboord dat ze niet genoeg zou hebben en dat het niet goed ging en werd de borstvoeding dus heerlijk om zeep geholpen. Dan neem ik mijn petje toch af dat je het gewoon weer gaat proberen bij een volgende.. Ze had ook kunnen zeggen, voor mij geen gedoe.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:46:40 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93852101
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Morretje het volgende:
Ik voed al sinds het begin met 1 borst per keer, dat zou nu toch niet ineens voor problemen kunnen zorgen?
Ik heb geen kolf, dus ik ga eerst wel het aanleggen proberen. Powerpumpen zal ik me over inlezen.

Jore, ze is inderdaad 9,5 maand, en het is al zeker 2/3 weken drama 's nachts.
Het zou kunnen, hoeft niet, kan..

En ik geloof in regeldagen rond de 9 maanden.. Officieel zijn de regeldagen bij 10 dagen 3 weken 3 maanden 6 maanden... Maar ik lees zoveel kindjes die opeens gaan lopen klooien rond die 9 maanden...
pi_93852206
Hmm, misschien regeldagen dus. Maar ze doet het niet overdag (dan is ze druk met tijgeren).
Oh en niet zwanger, en ik gebruik geen hormonale anticonceptie.

Pessie, Ravage slaapt regelmatig op een andere kamer omdat hij het niet trekt zo vaak wakker te worden. Hij werkt natuurlijk ook gewoon, ikke niet. Ze drinkt ook wel echt, maar is volgens mij zelf ook zo moe dat ze sneller in slaap valt dan dat ze klaar is met drinken.. Ze drinkt in elk geval korter dan overdag.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:52:15 #194
259886 pessie
pi_93852251
Tico, kunnen LK's hun eigen tarief bepalen? Ik had zelf een dure (65 euro) maar een goedkope hier in de regio kost 40 euro. Dat vind ik wel een heel groot verschil met 100 euro.

Nu ik dit lees vind ook ik het heel mooi dat ze het weer probeert! De meeste mensen die ik ken zeggen dan inderdaad per definitie, de vorige keer wou het niet dus nu ook niet.

DJMO, misschien (waarschijnlijk) overbodig, maar de eerste 2 a 3 weken kan voeden pijnlijk zijn simpelweg omdat er een kind aan je tepel zuigt. Als je een kindje hebt dat heel hard zuigt kan het denk ik pijnlijker zijn dan een kindje die wat minder trekt. Icm kloofjes is dat wel pijnlijk ja.
Wat betreft lanoline, lekker na de voeding er goed opsmeren, zoogkompres eroverheen en hopen dat de baby pas weer na 3 uur komt zodat het de boel even rust kan gunnen.
Nathan dronk pas rechtstreeks na 4.5 maanden, wat een kracht :X
pi_93852298
Volgens mij is 9 maanden ook een periode van mamahonger/verlatingsangst. Ik hoor van heel veel kindjes dat ze dan 's nachts gaan klooien, hier was het ook echt de ellendigste periode wat slapen en 's nachts voeden betreft. Overdag worden ze actiever, ze ontwikkelen zich razendsnel en dat moet 's nachts verwerkt worden. Bij voorkeur aan moeders borst :Y)
pi_93852310
Quote in plaats van edit
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:56:03 #197
259886 pessie
pi_93852352
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:50 schreef Morretje het volgende:
Hmm, misschien regeldagen dus. Maar ze doet het niet overdag (dan is ze druk met tijgeren).
Oh en niet zwanger, en ik gebruik geen hormonale anticonceptie.

Pessie, Ravage slaapt regelmatig op een andere kamer omdat hij het niet trekt zo vaak wakker te worden. Hij werkt natuurlijk ook gewoon, ikke niet. Ze drinkt ook wel echt, maar is volgens mij zelf ook zo moe dat ze sneller in slaap valt dan dat ze klaar is met drinken.. Ze drinkt in elk geval korter dan overdag.
Maar hoeveel drinkt ze dan? Ik kon echt merken dat Nathan amper dronk. Het klinkt hard (en is het waarschijnlijk ook) maar manlief is op een gegeven moment een half uur bezig geweest hem weer in slaap te krijgen (Nathan had 2 uur daarvoor nog een avondvoeding gehad), daarna sliep hij nog 2 uur en toen dronk hij wel goed. De volgende nacht sliep hij weer binnen een kwartier, en de nacht erna was het speentje ploppen.

Volgens mij heb ik een keer ergens iets gelezen met kindjes die overdag te druk bezig zijn om rustig te kunnen drinken en de 'schade' 's nachts in willen halen.

Ook wij hebben een matras op de babykamer gelegd :') .
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:56:13 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93852355
Pessie jij woont in grun... Dat is 60 jaar terug in de tijd ;)

Prijzen kunnen inderdaad enorm verschillen. In delft vraagt Aidulac 100 euro, in rijswijk zit KArin tiktak die vraagt 70 (ex btw)... Dus dat zijn wel zo'n beetje de prijzen hier in de randstad.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:58:03 #199
259886 pessie
pi_93852402
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:56 schreef Ticootje het volgende:
Pessie jij woont in grun... Dat is 60 jaar terug in de tijd ;)
Prijzen kunnen inderdaad enorm verschillen. In delft vraagt Aidulac 100 euro, in rijswijk zit KArin tiktak die vraagt 70 (ex btw)... Dus dat zijn wel zo'n beetje de prijzen hier in de randstad.
_O-
And happy to be here ;) .
We hebben wel euro's hoor! :P
En het is Grunn...
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:01:38 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93852488
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:58 schreef pessie het volgende:

[..]

_O-
And happy to be here ;) .
We hebben wel euro's hoor! :P
En het is Grunn...
En internet, dus t trekt al aardig bij...
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:01:57 #201
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93852495
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Ticootje het volgende:
En en ik wil ook wel even benadrukken dat ik het best goed vind van DJMO dat ze uberhaupt weer is begonnen met borstvoeding. Bij Jan lukte het niet en werd haar zelfvertrouwen en het vertrouwen in haar kind door de verschillende instanties de grond in geboord dat ze niet genoeg zou hebben en dat het niet goed ging en werd de borstvoeding dus heerlijk om zeep geholpen. Dan neem ik mijn petje toch af dat je het gewoon weer gaat proberen bij een volgende.. Ze had ook kunnen zeggen, voor mij geen gedoe.
Dit mag wel twee keer gezegd worden!
pi_93852598
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:54 schreef Jore het volgende:
Volgens mij is 9 maanden ook een periode van mamahonger/verlatingsangst. Ik hoor van heel veel kindjes dat ze dan 's nachts gaan klooien, hier was het ook echt de ellendigste periode wat slapen en 's nachts voeden betreft. Overdag worden ze actiever, ze ontwikkelen zich razendsnel en dat moet 's nachts verwerkt worden. Bij voorkeur aan moeders borst :Y)
Muh.. Dus das gewoon een kwestie van uitzitten dan.. Jammer, ik had er zo graag wat aan kunnen doen. Hoe lang duurt het ongeveer? O-) Productie krik ik nog wel ff op..
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:11:17 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93852729
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Ticootje het volgende:
Prima, is het ook, en zeker met zo'n achtergrond.
Maar we lezen niet allemaal al jaren mee, en sommigen van ons hebben alleen maar een hoop commentaar gezien op het feit dat iemand die BV geeft meer kraamzorg krijgt dan iemand die geen BV geeft.

En ik blijf erbij dat het vervelend is als er weinig geld is, en op weekgeld leven zal nog veel vervelender zijn, maar ga dan igg in overleg met de weekgeldverstrekker of er een mogelijkheid is voor de financiering van een LK-consult.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:52:50 #204
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93854189
DJMO trek ergens anders aan de bel maatsch w. cb, daar waarje geld vandaan komt érgens! Er moet ergens een potje zijn waaruit de LK voor je betaald kan worden.ENanders zeg je maar dat je meer gaat kosten als je kv gaat geven ;)
- ik heb een maand met pijn gevoed bij Emma tot ik ergens een filmpje zag over aanleggen en daarna ging het ineens beter....-
hiermee wil ik nietzeggen dat je ook een maand met pijn moet voeden maar dat het iets heel kleins kan zijn waardoor je kloven krijgt.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:00:26 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93854481
Overigens zijn er kraamzorginstanties waarbij een consult van de LK tijdens de kraamperiode onderdeel is van de dienstverlening van het kraamzorgbureau, en gezien Geert vandaag een week oud is, neem ik aan dat het een van de laatste kraamzorgdagen is, dus even uitzoeken hoe dat zit.

Vervelend dat de kraamhulp vindt dat er geen probleem is met aanleggen, maar het feit dat er kloofjes ontstaan duidt eigenlijk al aan dat dat er dus wel is, even contact opnemen dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:05:00 #206
265732 Keshet
pi_93854629
DJMO, je bent toch in het Sophia bevallen? Daar lopen ook een aantal fantastische LK's (nou ja, ik ken er 1. :') ) rond, misschien mag je daar nog even naartoe?

Ik vind het heel knap van je dat je er zo je best voor doet! ^O^
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 12:15:49 #207
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93854973
Vanmorgen Geert gewogen voor en na een voeding, 80 gram aangekomen na de voeding. dat loopt dus prima (zeker aangezien hij daarna nog eens tien minuten gedronken heeft).

Ik had tico al 'n pmmetje gestuurd om haar te bedanken voor het ruggensteuntje, want zo voelen haar woorden dat ik het toch weer probeer met de borstvoeding, ook echt. Voor mij was het eigenlijk vanzelfsprekend om het wéér te proberen, ondanks de tegenslag bij jan. Misschien zelfs dóór die tegenslag dat ik het weer probeer. Niet eens zozeer om mezelf te bewijzen, maar omdat ik gewoon het beste wil voor mijn kind(eren).

Keshet: ik kom sowieso nog regelmatig in 't sophia voor Jan (controle ivm de problemen in het begin van zijn zwangerschap) dus ik kan er altijd naar vragen. Heb je toevallig een naam voor me? Dan kan ik gericht contact opnemen met ze. :)

Leandra: het jeukt eigenlijk alleen nog maar, en is een beetje pijnlijk met aanhappen (ik voel het ook direct als hij niet goed hapt en leg dan direct opnieuw aan). kloofjes worden wel minder, en korstjes zie ik niet meer iig. Volgens de VK hebben we geen spruw omdat Geert zo goed drinkt en aankomt. Niet willen drinken is volgens haar een vereiste om spruw te hebben geloof ik ( :') )

woensdag 9 maart 2011 @ 12:20:31 #208
259886 pessie
pi_93855135
DJMO dat klinkt alsof het allemaal een stuk beter gaat. Het aanhappen met kloofjes is pijnlijk, daarna moet de pijn wel minder worden/verdwijnen meen ik.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:21:05 #209
265732 Keshet
pi_93855152
Nee, maar ik weet wel precies hoe ze eruit ziet. Sorry. :')
't was iets met een M geloof ik. Ik zou gewoon even bellen als ik jou was!

Fijn dat 't beter gaat!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 12:24:13 #210
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93855222
Volgens m'n huidige kraam is het ook zo gevoelig omdat ik zo'n lichte huid heb en volgens m'n vorige kwam het ook omdat de tepels hoe dan ook moeten wennen aan het feit dat er een baby aan drinkt.

Ik zag vannacht/vanmorgen echt op tegen de voedingen, maar nu het toch minder pijnlijk wordt is het wel prettiger!

woensdag 9 maart 2011 @ 12:27:36 #211
265732 Keshet
pi_93855313
Taartjesfee, hoe gaat het eigenlijk met je neefje?
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:47:19 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93855895
Je tepels moeten er ook aan wennen... afgezien van het feit dat ieder stukje huid zou reageren als het ineens een groot deel van de dag vochtig zou zijn, is het ook nogal een flinke kracht waarmee een baby aan de tepel zuigt, de tepel moet daar dus aan wennen en zich er op instellen.

Als je de stofzuiger op je been zet dan reageert je huid ook, en dat vertalen naar enkele uren per dag, en nog vochtig ook.... alsof je een stofzuiger op verschrompelde badvingers zou zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:50:17 #213
265732 Keshet
pi_93855982
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:47 schreef Leandra het volgende:
Je tepels moeten er ook aan wennen... afgezien van het feit dat ieder stukje huid zou reageren als het ineens een groot deel van de dag vochtig zou zijn, is het ook nogal een flinke kracht waarmee een baby aan de tepel zuigt, de tepel moet daar dus aan wennen en zich er op instellen.

Als je de stofzuiger op je been zet dan reageert je huid ook, en dat vertalen naar enkele uren per dag, en nog vochtig ook.... alsof je een stofzuiger op verschrompelde badvingers zou zetten.
Jij moet borstvoedingspromopraatjes gaan houden! _O-

Ik kan niet meepraten over live voeden, maar met kolven heb ik natuurlijk wel wat ervaring. Daarmee merkte ik hetzelfde. Pijn deed het niet maar gevoelig was het wel. Dat werd echt elke dag iets beter!

Ik denk ook wel dat het scheelt als je al niet compleet verkrampt zit te wachten op de pijn. Als je iets relaxter bent doet het misschien ook iets minder pijn wat er voor zorgt dat het steeds beter gaat?
pi_93856055
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:23 schreef pessie het volgende:
Ik vind de Symphony ook heerlijk kolven. Geweldig apparaat. Tijdens het invullen van de belastingaangifte maar es gekeken hoeveel ik aan huur betaald had aan dat ding in 2010. Tegen de 90 euro :@ . Nou ja, kan er geen electrische dubbelzijdige voor kopen dus het zij zo!
quote:
Heb je daar iets aan voor de belasting?
Vanyel, deed je dat witte dingetje verkeerd in de kolf?
Niet het witte onderdingetje, waar nu een nieuwe vorm voor is bedacht, maar er is een rondje met staafje met 2 uitstulpingen. In duwde alleen de eerste door het gaatje van het flexibel plastic terwijl ze er allebei door moeten. Cryptisch, maar te volgen?
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:56:19 #215
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93856168
Nog even een ding over spruw... Een kindje hoeft helemaal nergens last van te hebben.. Dat wil niets zeggen of de moeder wel een spruwbesmetting heeft. Andersom kan ook, als moeder kun je nergens last van hebben en kan een kindje alleen besmet zijn.

Maar altijd geldt, bij behandeling van spruw moeten alle partijen behandelt worden.
pi_93856509
Over pijn gesproken... mijn toeschietreflex doet enorm pijn (alsof ik tietkramp heb). Vervelend, maar die rare reflex komt ook nog eens op de vreemdste momenten.

Lief: "Hee tis hier betaald parkeren"
Ik: "auwau" 8)7

Is dat een bekend fenomeen hier?
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:10:38 #217
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93856658
JA, ik voel een toeschietreflex ook heel duidelijk. Echt pijn wil ik het niet noemen, maar inderdaad wel tietkramp..

Op de meest ongunstige momenten kan het komen.. Ik voel ik meestal goed aankomen dus druk ik snel ff mn tepels naar binnen zodat ik niet lek...
pi_93856848
Vanyel en Sugarsnap, hoeveel drinken die van jullie als je een volledige voeding afkolft en met een fles aanbiedt?

Lena heeft in ieder geval niet mijn eetlust. Vannacht heeft ze weer doorgeslapen en daarna haalde ze niks in. Ik bood haar een fles van 120 cc aan en ze dronk er maar 85 van. Ik denk toch dat ze de 150cc vermenigvuldigd met haar lichaamsgewicht in kilo's niet haalt per dag. Maar ze is volstrekt tevreden.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:16:36 #219
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93856890
je mag ook gerust met 120 rekenen claudia...
pi_93857004
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:15 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel en Sugarsnap, hoeveel drinken die van jullie als je een volledige voeding afkolft en met een fles aanbiedt?
Ongeveer 110. Kan eens 100 zijn, maar ook wel eens 125. Aan 85 heeft ze nooit genoeg.

Sinds 5u vannacht niet meer gevoed met mijn linkerborst, dat kwam ff zo uit. Net de kolf erop gezet en gelukkig keek ik na een kwartier eens goed in de fles, het staat tot de schroefdraad in een 125 cc flesje dus maar snel afgekoppeld :D
pi_93857170
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:16 schreef Ticootje het volgende:
je mag ook gerust met 120 rekenen claudia...
Oh, goed om te weten! Dat haalt ze wel.

Ivan was een heel andere drinker aan de fles. Als je hem na een voeding aan de borst nog een fles gaf dronk hij altijd en toen hij aan de kunstvoeding ging was het maar moeilijk om hem tevreden te houden met het toegestane maximum. Bij Lena is vol gewoon vol.
pi_93857274
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ongeveer 110. Kan eens 100 zijn, maar ook wel eens 125. Aan 85 heeft ze nooit genoeg.
Zo, die drinkt dus veel meer dan Lena! Ik denk niet dat Lena wel eens de 125 haalt; 105, hooguit. Maar goed, dat blijft gokken (in combinatie met uitproberen met de fles).

quote:
Sinds 5u vannacht niet meer gevoed met mijn linkerborst, dat kwam ff zo uit. Net de kolf erop gezet en gelukkig keek ik na een kwartier eens goed in de fles, het staat tot de schroefdraad in een 125 cc flesje dus maar snel afgekoppeld :D
Haha! Mooie score.

Ik heb Lena net wat melk uit de vriezer aangeboden en dat ging er goed in. Van de 120 dronk ze er dus maar 185; zelf kolfde ik 140 af.
pi_93857313
Hoe vaak drinkt ze nu eigenlijk, Vanyel? Is dat nog steeds relatief weinig?
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:27:46 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93857316
Lena is een gezonde, sterke meid, je moet er gewoon vertrouwen in hebben dat ze echt zelf kan aangeven dat ze genoeg drinkt, wanneer ze wilt drinken enz. Ze doet het hartstikke goed! En jij ook, probeer het iets los te laten, gewoon genieten van dat jullie gewoon goed bezig zijn.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:29:23 #225
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_93857377
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:06 schreef Vanyel het volgende:
Over pijn gesproken... mijn toeschietreflex doet enorm pijn (alsof ik tietkramp heb). Vervelend, maar die rare reflex komt ook nog eens op de vreemdste momenten.

Lief: "Hee tis hier betaald parkeren"
Ik: "auwau" 8)7

Is dat een bekend fenomeen hier?
Ja, is bekend en gaat ook wel over (of wordt minder). Ondanks de pijn toch proberen zoveel mogelijk te ontspannen, dan gaat het het snelst over.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_93857436
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:27 schreef Ticootje het volgende:
Lena is een gezonde, sterke meid, je moet er gewoon vertrouwen in hebben dat ze echt zelf kan aangeven dat ze genoeg drinkt, wanneer ze wilt drinken enz. Ze doet het hartstikke goed! En jij ook, probeer het iets los te laten, gewoon genieten van dat jullie gewoon goed bezig zijn.
Ja, je hebt gelijk. Als ze honger heeft zet ze het ook heus wel op een schreeuwen, en ik ben er meestal meteen bij als ze de eerste hongersignalen vertoont.

Ik weet niet waarom het me zo raakt. Ik heb helemaal niet het idee dat er iets zou kunnen zijn, en toch blijven de cijfertjes en de groeicurve zo belangrijk voor me, alsof ze een doel op zich zijn geworden. Stom, eigenlijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 13:33:03 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93857514
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. Als ze honger heeft zet ze het ook heus wel op een schreeuwen, en ik ben er meestal meteen bij als ze de eerste hongersignalen vertoont.

Ik weet niet waarom het me zo raakt. Ik heb helemaal niet het idee dat er iets zou kunnen zijn, en toch blijven de cijfertjes en de groeicurve zo belangrijk voor me, alsof ze een doel op zich zijn geworden. Stom, eigenlijk.
dat zijn ze voor mij ook, maar voor mij is het meer omdat ik bij zowel Jan als m'n dochter destijds (door onervarenheid) heb gefaald dat ik nu wel wil slagen. Kijk, mocht het gewoon echt niet gaan, dan stap ik wel over, maar vooralsnog ziet het er (voor Geert iig ;) ) goed uit .. maar onzekerheid qua (borst)voeding is mij heel bekend :X

woensdag 9 maart 2011 @ 13:34:30 #228
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93857553
Maar juist omdat je er zo mee bezig blijft, Lena steeds vergelijkt met andere kindjes... Dan kun je juist heel onzeker worden, terwijl dat echt niet nodig is. Elk kindje is anders.. Het ene kindje drinkt 8x de ander maar 5x en nog een ander 12 keer... Flesjes is hetzelfde, het ene kindje drinkt met moeite 100 over een hele dag het andere kindje is meer te vergelijken met een bodemloze put.. Dus er valt gewoon niet zo heel veel te vergelijken...
Lena is Lena en doet het op de Lena manier. Dat is precies de manier die het beste bij haar past en waar ze het beste op groeit.
pi_93857584
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe vaak drinkt ze nu eigenlijk, Vanyel? Is dat nog steeds relatief weinig?
Nee helaas. Inmiddels zit ze op zo'n 7-11 voedingen per dag.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb Lena net wat melk uit de vriezer aangeboden en dat ging er goed in. Van de 120 dronk ze er dus maar 85; zelf kolfde ik 140 af.
Ja maar als jij in een keer 140 kunt kolven, impliceert dat dan niet dat ze aan de borst meer drinkt dan uit de fles? Lijkt anders zo vreemd dat er toch zoveel geproduceerd wordt.
pi_93858541
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:47 schreef Leandra het volgende:
_O-
Hoe gaat het bij jullie eigenlijk Leandra?

Claudia, ik gooi 'm er nog maar een keer in ;) Emma drinkt nog steeds maar 80cc per fles.
pi_93858615
Vanyel, bij mij doet een toeschietreflex ook echt pijn, vooral de spontane toeschietreflexen. Bovendien word ik heel wazig (net alsof ik bijna in slaap val, oxytocine olé) en een beetje misselijk.

Claudia, ik sluit me volledig aan bij Ticootje. Probeer het allemaal een beetje los te laten! Ik zou zelf alleen Lena na een nacht doorslapen niet een flesje geven maar aan de borst laten drinken, zoals Vanyel al schrijft zou het best kunnen zijn dat ze aan de borst meer drinkt dan uit een fles, er zijn wel meer kinderen die dat doen. Juist bij zo'n ochtendvoeding kan ze even lekker tanken.

Ook van mij thumbs up voor DJMO en Geert!
Mocht iemand zich afvragen wat er gebeurd is met mijn aanbod om Purelan te sturen: de tube paste nét niet door de brievenbus.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:06:45 #232
259886 pessie
pi_93858705
Handig om te weten dat purelan niet door de brievenbus past.

Wat betreft tietkramp :X :') AUWAUWAUW. check :') .

Ook ik ben nog steeds superonzeker over Nathan's groei en of hij het wel goed doet. Vooral nu ik brood weer heb geskipt vraag ik me regelmatig af of Nathan wel voldoende binnenkrijgt. Hier hebben we een moeilijke start gehad waardoor de onzekerheid is gekomen en helaas ook gebleven na een aantal groeidipjes.
pi_93858707
Oja, die TSR. Ik moest lachen om je voorbeeld Vanyel, zo herkenbaar :D Ik zat gisteravond nog met gekruiste armen op de bank, lekker is anders. En van het weekend heb ik voor het eerst in tijden zonder syntospray gekolfd. Ik liep de kolfkamer binnen en kreeg spontaan een TSR. Gelijk gebruik van gemaakt :) Het voelt als een soort kramp ja, het prikt. En dat wazige wat jij hebt, Jore, dat had ik de eerste maanden ook.
pi_93858805
Pessie, dat onzekere qua bijvoeding en krijgen ze dan wel genoeg, herken ik wel. En toch vind ik het van mezelf stom, omdat ik zie dat ze het goed doet. Op de nachten na dan.. :+

Het lijkt me lastig, als de borstvoeding bij je eerste kindje niet zo makkelijk ging, of zelfs helemaal niet goed om wat voor reden dan ook, om bij de volgende dan op je gevoel en je kindje te vertrouwen. :* voor de dames die het gewoon nog een keer aandurven!
pi_93859053
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat zijn ze voor mij ook, maar voor mij is het meer omdat ik bij zowel Jan als m'n dochter destijds (door onervarenheid) heb gefaald dat ik nu wel wil slagen. Kijk, mocht het gewoon echt niet gaan, dan stap ik wel over, maar vooralsnog ziet het er (voor Geert iig ;) ) goed uit .. maar onzekerheid qua (borst)voeding is mij heel bekend :X
Ja, ik denk dat dat het is. Die onzekerheid zit heel diepgeworteld en het voelt alsof ik tekortschiet als ik bepaalde 'doelstellingen' niet haal. En ik wil zo graag dat het deze keer lukt!

Maar jullie hebben gelijk, hoor. Loslaten, ademhalen, loslaten.

DJMO, bij mij heeft het voeden die eerste week veel pijn gedaan en daarna was het helemaal voorbij.

Toeschietreflex, ik zou echt niet weten hoe dat voelt. :o
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:16:34 #236
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93859076
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

[..]

Niet het witte onderdingetje, waar nu een nieuwe vorm voor is bedacht, maar er is een rondje met staafje met 2 uitstulpingen. In duwde alleen de eerste door het gaatje van het flexibel plastic terwijl ze er allebei door moeten. Cryptisch, maar te volgen?
Ik kwam er na 5 jaar achter dat dat dingetje los kon :@
* Jelief roept iets over 2e hands kolven zonder gebruiksaanwijzing
pi_93859177
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:06 schreef pessie het volgende:
Ook ik ben nog steeds superonzeker over Nathan's groei en of hij het wel goed doet. Vooral nu ik brood weer heb geskipt vraag ik me regelmatig af of Nathan wel voldoende binnenkrijgt. Hier hebben we een moeilijke start gehad waardoor de onzekerheid is gekomen en helaas ook gebleven na een aantal groeidipjes.
Rottig is dat, die lastige start die je maar moeilijk van je af kan schudden. Ik merk dat veel moeders in min of meerdere mate onzeker zijn en blijven over het eetpatroon van hun kind, ook (of misschien wel juist) als het kind volledig over is op vast voedsel.

Misschien werkt het hele consultatiebureaugebeuren die onzekerheid ook wel wat in de hand. Met grote regelmaat word je geconfronteerd met gemiddeldes en ideale lijntjes en daardoor ben je je heel bewust van de groei van je kind. Maar goed, er zal ook wel een reden zijn dat groei zo goed in de gaten gehouden wordt.
pi_93859285
Volledig over zijn op vast voedsel lijkt me ook veel lastiger dan onze situatie nu. Ik wéét dat ze nu voldoende voedingsstoffen krijgt, want ze drinkt nog (veel) aan de borst. Maar als ze dat nu niet meer zou doen, zou ik me echt wel zorgen maken als ze weer eens een dag veel minder goed eet.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:24:01 #239
259886 pessie
pi_93859327
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Misschien werkt het hele consultatiebureaugebeuren die onzekerheid ook wel wat in de hand. Met grote regelmaat word je geconfronteerd met gemiddeldes en ideale lijntjes en daardoor ben je je heel bewust van de groei van je kind. Maar goed, er zal ook wel een reden zijn dat groei zo goed in de gaten gehouden wordt.
En iedere keer weer:
"Ja mevrouw, hij zit wel onder het gemiddelde. En zn lengte past niet bij zn gewicht. Nou ja, hij volgt zn eigen lijn laten we maar zeggen". Ik heb zo ontzettend veel zin om gewoon niet weer naar ze toe te gaan langzamerhand.
Ik bedoel, ik weet langzamerhand wel dat Nathan langer is dan dat ie dik is, dat hoeven ze niet iedere keer te herhalen. Misschien zijn ze vergeten dat ie een rand-dysmatuurtje was...
pi_93859528
Wat een domme opmerking Pessie, alsof iedere baby precies de middenlijn volgt met zowel lengte als gewicht. Die gemiddelden komen toch ergens vandaan, en Nathan is toevalling lang en slank. Blijkbaar heb je iemand getroffen die niets van statistiek snapt...

Claudia :* Hopelijk kun je de zorgen over of Lena wel genoeg eet en groeit van je afzetten.

DJMO, hopelijk gaat het voeden bij jullie ook snel probleemloos!

Toeschietreflex :X auch! En ik heb nog steeds dat het wat pijn doet als ik een TSR krijg aan de andere kant dan waar Niels drinkt. De tepel indrukken helpt ook tegen de pijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:22 schreef WupWup het volgende:
Volledig over zijn op vast voedsel lijkt me ook veel lastiger dan onze situatie nu. Ik wéét dat ze nu voldoende voedingsstoffen krijgt, want ze drinkt nog (veel) aan de borst. Maar als ze dat nu niet meer zou doen, zou ik me echt wel zorgen maken als ze weer eens een dag veel minder goed eet.
Ja, dat heb ik ook :) En mijn man zegt nu ook dat het fijn is dat we ons geen zorgen hoeven te maken omdat hij nog zoveel voedingstoffen uit de borstvoeding haalt O+ Ik vind het zo fijn dat hij dat nu ook inziet!
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 14:33:31 #241
5428 crew  miss_sly
pi_93859640
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:

[..]

_O-

Claudia, ik gooi 'm er nog maar een keer in ;) Emma drinkt nog steeds maar 80cc per fles.
Senna drinkt nu geen fles meer, maar die dronk ook nooit veel uit de fles. Ik gaf vaak 160 cc mee naar het kdv en daar deed ze dan twee voedingen over over de hele dag en daarmee had ze voldoende.

Moeilijk hoor om te leren vertrouwen op je kind, maar geef het ook de tijd, Claudia! Misschien dat je ook minder gaat vergelijken als Lena blijft bewijzen dat ze het zelf prima kan reguleren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:42:36 #242
265732 Keshet
pi_93859916
Claudia, helpt het als ik Emma's curve nog een keertje post? :+ Daar zit Lena sowieso wel boven! :D

Maar serieus, ik snap je onzekerheid. Loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan maar het helpt echt. Voor mij werkt het om niet neurotisch vaak te gaan wegen maar gewoon zo af en toe.
Nu na ziekte hebben we een dipje in de lijn. Die was te verwachten maar tóch word ik er onzeker van. 't liefst zou ik 'r nu elke 10 minuten op een weegschaal zetten maar dat heeft ook weinig zin; ze groeit er niet harder van.
Ik hoop dat Lena lekker blijft groeien en dat jij omgekeerd evenredig minder onzeker wordt over haar groei Claudia! :*

Ik las net iets over miepen met voedingen rond de 9 á 10 maanden; is dat ook een moment waarop kindjes vaak een dipje laten zien in hun curve?
pi_93860681
Keshet, dat schijnt inderdaad zo te zijn idd, een dip in de curve.. Hier begon die al zichtbaar te zijn rond 7,5 maand en afgelopen week dus nog steeds. (reactie wvpk bij 7,5 mnd: ja, ze zakt wel wat van d'r lijntje af, maar als ik naar d'r kijk is er niks aan de hand. Reactie arts vorige week: oh, 9 maandendip. Zoveel meer geruststellender!)
En omdat ze zo ontzettend veel meer beweegt begrijp ik het ook wel, maar hoe gaat dat dan bij flesvoedingkindjes? Die verbruiken dan toch ook ineens veel meer als ze gaan tijgeren/kruipen en zakken dan van hun lijntje?
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:04:51 #244
265732 Keshet
pi_93860730
Emma krijgt flesvoeding en die heeft inderdaad een dipje nu. Ziek zijn plus veel, maar dan ook echt véél meer bewegen is volgens mij de oorzaak. Ik hoop alleen dat het snel weer ingehaald wordt. :@
pi_93860746
Ja, maar Emma heeft ook niet echt veel spekjes over, dan kan ik me het helemaal wel voorstellen!
pi_93860842
Hier ook een dipje
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:10:27 #247
265732 Keshet
pi_93860914
Het wel of niet hebben van spekjes maakt denk ik niet zoveel uit, als je meer verbruikt dan je binnenhoudt of krijgt val je af, toch?

Bedankt voor je plaatje Twinkly.

Ik vind jullie feedback altijd zo fijn. O+
Wat zit Niels, buiten het dipje, altijd strak op zijn lijntje zeg. :D
pi_93861122
Ja, ok. Maar als je spekjes hebt, houdt je dat eventueel wat langer vol zonder er echt last van te hebben, denk ik? :@

Buh, photobucket doet stom.. kan d'r dip niet laten zien

Gewicht:

Lengte:

[ Bericht 53% gewijzigd door Morretje op 09-03-2011 15:40:41 ]
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:35:16 #249
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93861873
als het helpt wil ik ook de grafieken van mijn geboren dikkerds maar nu scharminkeltjes wel laten zien?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 16:28:46 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93864299
ik schijn iig achter te lopen: volgens mij krijg ik nu (pas) last van stuwing terwijl je dat normaal op dag drie of vier krijgt ofzo?

pi_93864422
Nee hoor stuwing hoeft niet op dag drie of vier.
Soms duurt het iets langer en bij sommige gewoon heel weinig.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:40:19 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93864827
Bij B ook een 9-maanden-dip:

En voor Pessie, gewicht en lengte hoeven helemaal niet op dezelfde lijn te zitten:

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:
[..]
_O-

Hier gaat alles gewoon z'n gangetje, een tevreden, gelukkige, goed groeiende baby die ook wel eens een dagje z'n nukken heeft, maar dat hoort er nou eenmaal bij, hij is alleen veel kleiner dan B, maar dat was ook vanaf de geboorte zo, dus ik ben eigenlijk vooral heel blij dat hij net zo hard groeit (in grammen).
Borstvoeding gaat vanaf het begin goed, en ik heb al met al dus eigenlijk weinig te melden...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93865163
Wauw, Leandra, de gewichtscurve van B. lijkt erg op die van Ivan!! Heb je een idee waarom zijn gewicht ineens zo steeg?

Lief hoor, jullie reacties. Ik voel me wel een ontzettende zeur. Maarja, als ik tegen m'n lief ga klagen wordt hij ook onzeker, m'n moeder begrijpt er niks van en m'n schoonmoeder zou zich er maar tegenaan gaan bemoeien. :+ Het is fijn om hier m'n onzekerheden even van me af te schrijven zodat ik mezelf tot de orde kan roepen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:20:03 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93866712
De stijging tussen de 22 en 27 weken bedoel je?

Ik had voor de bevalling met een vriendin afgesproken dat we zouden gaan stappen als de baby 6 maanden was, dus ik ben in de week voorafgaande aan de 6 maanden overgegaan van BV naar KV...

Nu zou je dat anders doen, maar toen begon je met 4 maanden met een fruithapje, en ging je zeker geen kolf huren omdat je eea weg te kolven had na een avond stappen.

Bij die 27-weken meting zat hij dus net 2 weken aan de KV naast de fruit- en groentehap.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:45:52 #255
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93870232
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:42 schreef Ticootje het volgende:
Das makkelijk gezegt, maar DJMO leeft van weekgeld, geld wat je simpelweg niet hebt kun je niet uitgeven.

Een laktatiekundige kost je 100 euro.. Dat moet je wel mooi in 1x ophoesten. Kunstvoeding kost 10 euro per pak en die kosten zijn dus verspreid over een maand of 3-4 tot je aan die 100 euro zit..
Een LK kost geen ¤100. Degene die ik toen heb ingehuurd via eurolac heeft mij ¤30 gekost voor een consult van een half uur. Ik kreeg het vergoed vanuit de aanvullende verzekering, dus het is de moeite waard om die na te kijken.

Ow en als je nog in het ziekenhuis komt dan daar vragen voor LK. Dat zijn meestal kinderartsen en dan krijg je nooit een rekening want dat zijn specialisten ;)
pi_93870668
Mijne heb ik nog niet betaald, maar die waarschuwde dat een rekening max 75E zou zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 19:12:12 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93871361
misschien juich ik te vroeg, maar het drinken an sich deed de laatste voeding geen pijn meer O+ happen was nog wel flink gevoelig, maar het gaat dus écht beter ik ben vrijwel onafscheidelijk met m'n potje lanoline :')

Bestaan er ook regelavonden? vandaag de hele dag keurig om de 3 uur willen drinken, 8-11-14-17 uur, en toen om iets over half zes weer, om kwart over zes weer tot kwart voor 7 ofzo, toen heb ik 'm slapend afgekoppeld. Of is dat nou wat ze clusteren noemen?

woensdag 9 maart 2011 @ 19:12:51 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93871393
Dat is clusteren.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 19:17:54 #259
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93871623
goed om te weten ;)

m'n man had vanavond commentaar dat ik Geert "alweer de tiet gaf". ik moest 'm niet zo z'n zin geven en "blablabla". Dat had hij destijds bij Jan ook al, hij denkt blijkbaar dat je zo'n kleintje kunt verwennen ofzo. :{ Ik heb weinig zin in elke avond strijd omdat ik Geert de borst geef omdat hij erom vraagt. herkenbaar en zo ja, hoe reageren jullie op zo'n mening?

pi_93871955
Ik zou rustig met hem praten over borstvoeding en uitleggen hoe bepaalde dingen werken. En ik zou hem aansporen om het een en ander van borstvoeding.com te lezen. Mijn ervaring is dat ik heel veel lees en daardoor weet over borstvoeding, maar mijn vriend zit daar gewoon minder in. Hij ontfermt zich weer over gezinsauto's en wat de beste keuze is voor ons. :+

Ik begrijp zijn opmerkingen eerlijk gezegd best wel, maar ze lijken vooral voort te komen uit onwetendheid. Daar mag hij best iets aan doen. Praat er in ieder geval over!
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:27:41 #261
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93872141
Inderdaad wat Claudia zegt: uitleggen uitleggen uitleggen...
En uiteindelijk gaan ze die mening naar buiten verkondigen alsof ze het zelf bedacht hebben ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 19:35:58 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93872598
ik probeer het ook wel uit te leggen hoor, maar als ik 'm achter internet wil zetten is er ook niks van waar :') hij gelooft vrijwel niks als hij 't niet persoonlijk hoort van een arts ofzo (maar meekrijgen naar het consultatiebureau lukt óók niet ivm de sporadische vrije dagen die hij kan opnemen :') ) wat dat betreft is hij een echt een stijfkop .. hij gelooft gewoonweg niet in "verhaaltjes die op 't internet staan" maar goed. Ik laat de folders die je bij 't cb kan krijgen wel slingeren, hopelijk leest hij die wel ;)

woensdag 9 maart 2011 @ 19:36:11 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93872609
Laat hem zich in hemelsnaam inlezen over borstvoeding, als je met een baby van een week al commentaar hebt over het feit dat de baby "alweer" een voeding krijgt en bang bent hem te verwennen dan is er kennelijk geen enkele voorbereiding geweest....

Nee, kleintjes drinken in het begin per voeding niet veel, dat kan ook niet want ze hebben een klein maagje.
Ze groeien wel heel hard, dat kost een hoop energie, en dus is dat kleine maagje zo weer leeg.

Weinig voedsel, want kleine maag + veel energie verbruik = Vaak kleine beetjes eten.
Dat is geen verwennen maar gewoon logica.

Als je een bouwvakker maar 1 boterham per maaltijd geeft dan heeft hij ook 10 maaltijden per dag nodig om door te kunnen blijven werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 19:40:22 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93872808
ik zelf had me voorbereid op een huilbaby én op het feit dat de bv zou gaan mislukken Leandra, ondanks dat ik me er wel op ingelezen had en de ervaring(en) bij Jan me nog vers in het geheugen liggen. Dat het nu wél lijkt te lukken en dat ik weer het geluk lijk te hebben met een rustige baby is alleen maar mooi meegnomen. Wat je zegt, over dat bouwvakkers en eten, dat kan ik 'm idd wel voorhouden, hij is er zelf eentje. Hij is, wat ik in de post hierboven ook al probeer uit te leggen, geen lezer, gelooft weinig van wat er op internet staat en laat de (dagelijkse) verzorging liever aan mij over. Hij ziet alleen maar dat ik Geert vier keer in twee uur tijd aanleg. Dat dat jochie nog lang niet zoveel kan drinken als bv Jan, dringt niet echt tot hem door volgens mij.

pi_93872978
Misschien kun je dan het boek van Kleintjes scoren als hij zo gevoelig is voor autoriteiten, DJMO?

Ik denk dat het ook maar net is met wat voor insteek je zo'n gesprek ingaat. Neem je hem serieus of vind je hem eigenlijk een koppige oen en laat je dat blijken? Ik vind het bijvoorbeeld heel logisch dat kleine baby's kleine beetjes per keer drinken, maar ik kan me wel voorstellen waar het idee vandaan komt dat je niet te vaak moet voeden. Dat zou dan zoiets zijn als: je moet een kind leren om langer tussen de voedingen te laten en dus meer per keer te drinken. Er zijn wel meer mensen die dat met voedingen doen, net als met slapen. Er zijn zelfs kraamhulpen en verloskundigen die van mening zijn dat 'elke 3 uur voeden' betekent dat je dat dus ook niet vaker dan dat moet doen. Het is niet mijn methode, maarja, jullie zijn samen ouder en zullen dus toch samen het opvoedingsbeleid moeten uitstippelen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:44:13 #266
265732 Keshet
pi_93872994
DJMO, misschien heb je hier iets aan ook al staat 't op het grote boze internet? http://www.borstvoeding.c(...)oeding-te-geven.html

En dit:
"Het is belangrijk dat een baby direct na de geboorte heel vaak aan de borst drinkt. De maaginhoud van een pasgeborene is ongeveer 5-10 ml. Dit is precies de hoeveelheid colostrum die de moeder de eerste dag per voeding produceert.
Op de tweede dag is de inhoud van het babymaagje ongeveer 15 ml. En op de derde dag ongeveer 25-30 ml. Dit komt overeen met de licht stijgende hoeveelheid voeding die de moeder per keer aanmaakt.
Je kunt dus stellen dat de hoeveelheid beschikbare colostrum per voeding en de maaginhoud van de pasgeborene ongeveer gelijk zijn. Daardoor kun je aannemen dat dit de hoeveelheid is die de pasgeboren baby per voeding nodig heeft. Het is dan ook logisch, dat die kleine hoeveelheid vaak moet worden gegeven om genoeg voedingswaarde en energie per dag te halen. "

Bron
pi_93873016
Ik zou hem zich laten inlezen djmo, folders geven idd. :Y

Ik heb deze keer ook geen stuwing gehad, en de bv heeft nauwelijks op gang hoeven komen, het liep gelijk. Volgens de lk kwam dat deels doordat ik wat langer doorgevoed heb en dat de bv en volgende zwangerschap overlapten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:46:56 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93873127
Laat hem desnoods naar een borstvoedingsvoorlichtingsavond gaan, want in jouw geval kost het door eerdere ervaringen al een hoop moeite de borstvoeding te laten lukken, en het helpt niet echt als je thuis dan ook nog een keer een strijd moet gaan voeren met je partner.

Als hij niet wil lezen, dan zal hij zich erbij moeten neerleggen dat jij het beter weet.

Jij kiest hiervoor omdat het het beste is voor je kind, ongeacht het feit dat het beduidend vermoeiender is dan flesvoeding geven, want dat laatste kun je ook nog aan een ander overlaten.
Jouw inzet zal dus door hem gesteund moeten worden, en dat doet hij niet als hij je gaat vertellen dat je het niet goed doet.

Je doet het wel goed, en al komt Geert dag en nacht iedere 2 uur voor een voeding die een uur duurt dan is er nog niets vreemds... het zou wel slopend zijn, dat dan wel weer ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93873161
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:44 schreef Keshet het volgende:
DJMO, misschien heb je hier iets aan ook al staat 't op het grote boze internet? http://www.borstvoeding.c(...)oeding-te-geven.html

En dit:
"Het is belangrijk dat een baby direct na de geboorte heel vaak aan de borst drinkt. De maaginhoud van een pasgeborene is ongeveer 5-10 ml. Dit is precies de hoeveelheid colostrum die de moeder de eerste dag per voeding produceert.
Op de tweede dag is de inhoud van het babymaagje ongeveer 15 ml. En op de derde dag ongeveer 25-30 ml. Dit komt overeen met de licht stijgende hoeveelheid voeding die de moeder per keer aanmaakt.
Je kunt dus stellen dat de hoeveelheid beschikbare colostrum per voeding en de maaginhoud van de pasgeborene ongeveer gelijk zijn. Daardoor kun je aannemen dat dit de hoeveelheid is die de pasgeboren baby per voeding nodig heeft. Het is dan ook logisch, dat die kleine hoeveelheid vaak moet worden gegeven om genoeg voedingswaarde en energie per dag te halen. "

[ afbeelding ]

Bron
softbal my ass :D volgens mij heb ik de maagcapaciteit van een skippybal ;( :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93873210
Ik denk eigenlijk dat het genoeg is om hem serieus te nemen, rustig in gesprek te gaan en tegenargumenten aan te voeren.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 19:48:57 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93873230
ik heb me iig voorgenomen om me er niks van aan te trekken Leandra, iig zo weinig mogelijk. Al voelde ik me daarstraks wel bijna leeggezogen (m'n borsten voelden aan als natte theezakjes :') ) nu voelen ze ook alweer voller. En geert ligt volkomen rustig te slapen in z'n hangmatje in de box. dat is voor mij hét bewijs dat ik het goede gekozen heb...

woensdag 9 maart 2011 @ 19:58:49 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93873819
Ik weet niet hoe je "4 keer aanleggen in 2 uur" rekent, maar ik reken een voeding als een keer links plus een keer rechts.... en ja, dan heb je wel eens van die momenten dat je in een paar uur wat vaker aanlegt.

Dag 9 van Soneal:

00.00-02.00: L-40 R-40 (gevalletje clusteren)
06.50: R-20 L-10
10.10: L-20
13.10: R-20 L-15
15.40: L-20 R-15
17.30: R-20 L-10
20.45: L-25 R-20
23.45: L-20

Alles op verzoek, en gelukkig ging het die nacht verder wel goed ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 20:05:20 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93874203
tussen vijf en zes waren het idd twee borsten (dat dat als één voeding telt snapt hij inmiddels wel, daar ben ik gewoon kort en bondig in geweest. Dat er even tussen heeft gezeten kwam omdat hij in slaap viel aan de eerste borst). Dat gebeurt wel vaker trouwens, en dan koppel ik 'm gewoon af zodat als hij wakker wordt de andere borst nog kan krijgen als hij nog honger heeft. Ik probeer wel om en om te geven, behalve als hij gelijk weer begint te sputteren als ik 'm neerleg na een voeding, dan krijgt hij de laatste borst om die helemaal leeg te drinken tot hij wél verzadigd is.

woensdag 9 maart 2011 @ 20:13:01 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93874695
Ik verschoonde de luier halverwege de voeding, voor de 2de borst, dan werd hij wel weer wakker.
Pas toen hij tijdens die luierwisseling mondjes melk ging opgeven ben ik de luier voor de voeding gaan wisselen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 20:16:00 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93874862
Ik verschoon voor de voeding meestal, omdat Geert dus ook mondjes melk teruggaf, en ik hem dan liever rustig laat bijkomen van die eerste lading voor ik hem volstouw met een tweede lading :) hoor ik hem tijdens het voeden pruttelen, dan verschoon ik een half uurtje na de voeding weer.

pi_93874877
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:05 schreef DJMO het volgende:
tussen vijf en zes waren het idd twee borsten (dat dat als één voeding telt snapt hij inmiddels wel, daar ben ik gewoon kort en bondig in geweest. Dat er even tussen heeft gezeten kwam omdat hij in slaap viel aan de eerste borst). Dat gebeurt wel vaker trouwens, en dan koppel ik 'm gewoon af zodat als hij wakker wordt de andere borst nog kan krijgen als hij nog honger heeft. Ik probeer wel om en om te geven, behalve als hij gelijk weer begint te sputteren als ik 'm neerleg na een voeding, dan krijgt hij de laatste borst om die helemaal leeg te drinken tot hij wél verzadigd is.
Klinkt alsof je het hartstikke goed doet! Fijn dat je zelfs al pijnloos hebt mogen voeden, ik hoop echt dat dat zo blijft.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 20:18:13 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93874981
en het is acht uur (geweest) en hij komt weer om een voeding, vrijwel precies drie uur ná de (cluster)voeding om vijf uur dus. tot straks dus :W O+

pi_93876749
Ha lekker vandaag ging het hier zo.

00:00
02:00
04:00
06:00
08:30
10:00
11:45
14:30
16:00
18:00
19:40
20:30

En dan drinkt hij minstens 15 min soms 30 min en soms een uur :+
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:04:36 #279
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93877447
Djmo, pm me je adres even, dan krijg je van mij een setje folders van de VBN. Ik betaal ze wel voor je, ik denk dat jullie best wat goede info kunnen gebruiken. Zowel voor je man om te lezen als voor jou om straks sterk en goed geïnformeerd tegenover instanties te staan. Hoeft niet, mag.
pi_93877539
Lief van je Tico. :Y O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 21:07:42 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93877611
lief idd Tico, ik pm je

pi_93877709
Lief tico! Dan heb je goede info djmo!
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:17:47 #283
259886 pessie
pi_93878160
Tico das inderdaad lief!

En ik vind de tip van Claudia wel wa: Hij gaat over de gezinsauto (of het gereedschap of whatever) en jij over de borstvoeding. Goede deal toch?
pi_93881137
Je hebt pm over een lactatiekundigenconsult DJMO.
Voor je eigen zekerheid en gemoedsrust én zodat papalief eens van iemand met 'autoriteit' kan horen hoe het nu allemaal echt zit.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:10:57 #285
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93881377
Ik zag het op twitter. Annet is echt een goede! Komt van de LLL.
pi_93881420
Wat enorm lief Ticootje en Webkim! O+
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:39:40 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93883253
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 20:50 schreef Pvoesss het volgende:
Ha lekker vandaag ging het hier zo.

00:00
02:00
04:00
06:00
08:30
10:00
11:45
14:30
16:00
18:00
19:40
20:30

En dan drinkt hij minstens 15 min soms 30 min en soms een uur :+
Darn Pvoesss nu nog zoveel voedingen per dag?! Respect!

Hier is t al een tijdje 5 voedingen van 25 min aan de ene kant en dan nog zo'n 10 tot 20 min aan de andere kant, en vandaag maar 4 voedingen; gisteren drukke dag gehad, veel wakker, dus vandaag veel geslapen... hoewel dit de eerste keer zou zijn dat hij geen 5 voedingen krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93883526
Jelle drinkt meestal zo'n 5-10 min, geen idee hoe vaak :D
pi_93883674
Wat lekker kort!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 22:54:37 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93884229
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:07 schreef Webkim het volgende:
Je hebt pm over een lactatiekundigenconsult DJMO.
Voor je eigen zekerheid en gemoedsrust én zodat papalief eens van iemand met 'autoriteit' kan horen hoe het nu allemaal echt zit.
:* ik ga morgen contact zoeken

pi_93884974
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 22:46 schreef Vanyel het volgende:
Wat lekker kort!
Ja he. is wel per borst trouwens, maar dan nog lekker
Zijn soms wel momenten dat het langer duurt, maar het gaat meestal erg hard voor hem. In 5-10 min kolf ik bv ook minimaal 200 cc
pi_93890866
Ik kolf in 10 min per borst wel een complete portie, maar als ze het zelf uit de borst moet krijgen is ze langer bezig.
pi_93893050
Wauw, wat een hoeveelheid, mrien!

Lena drinkt ook 5-10 minuten per borst. Ik ben in ieder geval meestal in een kwartiertje klaar. Ze verslikt zich wel best vaak. Soms moet ik d'r echt even afkoppelen, goed op d'r zij leggen en op de rug kloppen.
pi_93893772
boh. Mn ene tepel doet zeer incl kloofje... En vanmorgen beet ze echt hard precies die tepel... Zo onstoer...
De hele voeding doet het ook zeer... Ik denk dat het spruw is, dus ik ben meteen maar aan het smeren.. Ik kon mn GV nergens vinden, vanavond ff alles overhoop halen.
pi_93893794
Oh maar soms komt die ook minder vaak.en soms komt hij om het half uur snachts en drinkt hij 5 min.
Hij drinkt echt hoe het hem uit komt en ik vind alles best. :Y
Zolang ik nog in staat ben om normaal op mijn werk te verschijnen bepaald hij het ritme helemaal.
pi_93894198
Het knappe is dat jij dan nog in staat bent normaal op je werk te.verschijnen. Ik heb met elke 3 uur al moeite met wakker worden.
pi_93894225
Ik heb bijna de hele nacht wakker gelegen met Leyla. Af en toe kon ik wel wat wegzakken tussen het hoesten door.. Gisteravond plukte mijn man haar uit bed had ze alles ondergekotst... En de nacht ging niet veel beter met hoesten. Ze heeft er zoveel last van.
pi_93894296
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:18 schreef Vanyel het volgende:
Het knappe is dat jij dan nog in staat bent normaal op je werk te.verschijnen. Ik heb met elke 3 uur al moeite met wakker worden.
Ik heb al tijden slechte nachten en het went. Ik heb natuurlijk ook X. gevoed.
Daarna zwanger en sliep X heel slecht.
En nu voed ik V. weer.

En als je alleen bent dan moet je wel. En ik denk dat het dan ook makkelijker gaat.
pi_93894899
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 19:35 schreef DJMO het volgende:
ik probeer het ook wel uit te leggen hoor, maar als ik 'm achter internet wil zetten is er ook niks van waar :') hij gelooft vrijwel niks als hij 't niet persoonlijk hoort van een arts ofzo (maar meekrijgen naar het consultatiebureau lukt óók niet ivm de sporadische vrije dagen die hij kan opnemen :') ) wat dat betreft is hij een echt een stijfkop .. hij gelooft gewoonweg niet in "verhaaltjes die op 't internet staan" maar goed. Ik laat de folders die je bij 't cb kan krijgen wel slingeren, hopelijk leest hij die wel ;)
En als hij het "raar" vindt dat Geert alweer de borst krijgt, kan je natuurlijk ook opperen dat een gillende baby idd veel prettiger is :+ ;)

Op deze manier is het kind heerlijk stil en rustig. Daar valt niets tegen in te rbrengen, toch?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_93895430
Ahhhh, tis gewoon echt een kloof, onder mn tepel... t doet zeer en niet lief!
pi_93895477
Balen tico :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')