Ja, je hebt gelijk. Als ze honger heeft zet ze het ook heus wel op een schreeuwen, en ik ben er meestal meteen bij als ze de eerste hongersignalen vertoont.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:27 schreef Ticootje het volgende:
Lena is een gezonde, sterke meid, je moet er gewoon vertrouwen in hebben dat ze echt zelf kan aangeven dat ze genoeg drinkt, wanneer ze wilt drinken enz. Ze doet het hartstikke goed! En jij ook, probeer het iets los te laten, gewoon genieten van dat jullie gewoon goed bezig zijn.
dat zijn ze voor mij ook, maar voor mij is het meer omdat ik bij zowel Jan als m'n dochter destijds (door onervarenheid) heb gefaald dat ik nu wel wil slagen. Kijk, mocht het gewoon echt niet gaan, dan stap ik wel over, maar vooralsnog ziet het er (voor Geert iigquote:Op woensdag 9 maart 2011 13:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Als ze honger heeft zet ze het ook heus wel op een schreeuwen, en ik ben er meestal meteen bij als ze de eerste hongersignalen vertoont.
Ik weet niet waarom het me zo raakt. Ik heb helemaal niet het idee dat er iets zou kunnen zijn, en toch blijven de cijfertjes en de groeicurve zo belangrijk voor me, alsof ze een doel op zich zijn geworden. Stom, eigenlijk.
Nee helaas. Inmiddels zit ze op zo'n 7-11 voedingen per dag.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe vaak drinkt ze nu eigenlijk, Vanyel? Is dat nog steeds relatief weinig?
Ja maar als jij in een keer 140 kunt kolven, impliceert dat dan niet dat ze aan de borst meer drinkt dan uit de fles? Lijkt anders zo vreemd dat er toch zoveel geproduceerd wordt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb Lena net wat melk uit de vriezer aangeboden en dat ging er goed in. Van de 120 dronk ze er dus maar 85; zelf kolfde ik 140 af.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:47 schreef Leandra het volgende:
Als je de stofzuiger op je been zet dan reageert je huid ook, en dat vertalen naar enkele uren per dag, en nog vochtig ook.... alsof je een stofzuiger op verschrompelde badvingers zou zetten.
Ja, ik denk dat dat het is. Die onzekerheid zit heel diepgeworteld en het voelt alsof ik tekortschiet als ik bepaalde 'doelstellingen' niet haal. En ik wil zo graag dat het deze keer lukt!quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat zijn ze voor mij ook, maar voor mij is het meer omdat ik bij zowel Jan als m'n dochter destijds (door onervarenheid) heb gefaald dat ik nu wel wil slagen. Kijk, mocht het gewoon echt niet gaan, dan stap ik wel over, maar vooralsnog ziet het er (voor Geert iig) goed uit .. maar onzekerheid qua (borst)voeding is mij heel bekend
Ik kwam er na 5 jaar achter dat dat dingetje los konquote:Op woensdag 9 maart 2011 12:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Niet het witte onderdingetje, waar nu een nieuwe vorm voor is bedacht, maar er is een rondje met staafje met 2 uitstulpingen. In duwde alleen de eerste door het gaatje van het flexibel plastic terwijl ze er allebei door moeten. Cryptisch, maar te volgen?
Rottig is dat, die lastige start die je maar moeilijk van je af kan schudden. Ik merk dat veel moeders in min of meerdere mate onzeker zijn en blijven over het eetpatroon van hun kind, ook (of misschien wel juist) als het kind volledig over is op vast voedsel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:06 schreef pessie het volgende:
Ook ik ben nog steeds superonzeker over Nathan's groei en of hij het wel goed doet. Vooral nu ik brood weer heb geskipt vraag ik me regelmatig af of Nathan wel voldoende binnenkrijgt. Hier hebben we een moeilijke start gehad waardoor de onzekerheid is gekomen en helaas ook gebleven na een aantal groeidipjes.
En iedere keer weer:quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien werkt het hele consultatiebureaugebeuren die onzekerheid ook wel wat in de hand. Met grote regelmaat word je geconfronteerd met gemiddeldes en ideale lijntjes en daardoor ben je je heel bewust van de groei van je kind. Maar goed, er zal ook wel een reden zijn dat groei zo goed in de gaten gehouden wordt.
Ja, dat heb ik ookquote:Op woensdag 9 maart 2011 14:22 schreef WupWup het volgende:
Volledig over zijn op vast voedsel lijkt me ook veel lastiger dan onze situatie nu. Ik wéét dat ze nu voldoende voedingsstoffen krijgt, want ze drinkt nog (veel) aan de borst. Maar als ze dat nu niet meer zou doen, zou ik me echt wel zorgen maken als ze weer eens een dag veel minder goed eet.
Senna drinkt nu geen fles meer, maar die dronk ook nooit veel uit de fles. Ik gaf vaak 160 cc mee naar het kdv en daar deed ze dan twee voedingen over over de hele dag en daarmee had ze voldoende.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
Hoe gaat het bij jullie eigenlijk Leandra?
Claudia, ik gooi 'm er nog maar een keer inEmma drinkt nog steeds maar 80cc per fles.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |