abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93857436
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:27 schreef Ticootje het volgende:
Lena is een gezonde, sterke meid, je moet er gewoon vertrouwen in hebben dat ze echt zelf kan aangeven dat ze genoeg drinkt, wanneer ze wilt drinken enz. Ze doet het hartstikke goed! En jij ook, probeer het iets los te laten, gewoon genieten van dat jullie gewoon goed bezig zijn.
Ja, je hebt gelijk. Als ze honger heeft zet ze het ook heus wel op een schreeuwen, en ik ben er meestal meteen bij als ze de eerste hongersignalen vertoont.

Ik weet niet waarom het me zo raakt. Ik heb helemaal niet het idee dat er iets zou kunnen zijn, en toch blijven de cijfertjes en de groeicurve zo belangrijk voor me, alsof ze een doel op zich zijn geworden. Stom, eigenlijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 13:33:03 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93857514
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. Als ze honger heeft zet ze het ook heus wel op een schreeuwen, en ik ben er meestal meteen bij als ze de eerste hongersignalen vertoont.

Ik weet niet waarom het me zo raakt. Ik heb helemaal niet het idee dat er iets zou kunnen zijn, en toch blijven de cijfertjes en de groeicurve zo belangrijk voor me, alsof ze een doel op zich zijn geworden. Stom, eigenlijk.
dat zijn ze voor mij ook, maar voor mij is het meer omdat ik bij zowel Jan als m'n dochter destijds (door onervarenheid) heb gefaald dat ik nu wel wil slagen. Kijk, mocht het gewoon echt niet gaan, dan stap ik wel over, maar vooralsnog ziet het er (voor Geert iig ;) ) goed uit .. maar onzekerheid qua (borst)voeding is mij heel bekend :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:34:30 #228
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93857553
Maar juist omdat je er zo mee bezig blijft, Lena steeds vergelijkt met andere kindjes... Dan kun je juist heel onzeker worden, terwijl dat echt niet nodig is. Elk kindje is anders.. Het ene kindje drinkt 8x de ander maar 5x en nog een ander 12 keer... Flesjes is hetzelfde, het ene kindje drinkt met moeite 100 over een hele dag het andere kindje is meer te vergelijken met een bodemloze put.. Dus er valt gewoon niet zo heel veel te vergelijken...
Lena is Lena en doet het op de Lena manier. Dat is precies de manier die het beste bij haar past en waar ze het beste op groeit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93857584
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe vaak drinkt ze nu eigenlijk, Vanyel? Is dat nog steeds relatief weinig?
Nee helaas. Inmiddels zit ze op zo'n 7-11 voedingen per dag.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb Lena net wat melk uit de vriezer aangeboden en dat ging er goed in. Van de 120 dronk ze er dus maar 85; zelf kolfde ik 140 af.
Ja maar als jij in een keer 140 kunt kolven, impliceert dat dan niet dat ze aan de borst meer drinkt dan uit de fles? Lijkt anders zo vreemd dat er toch zoveel geproduceerd wordt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93858541
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:47 schreef Leandra het volgende:
Als je de stofzuiger op je been zet dan reageert je huid ook, en dat vertalen naar enkele uren per dag, en nog vochtig ook.... alsof je een stofzuiger op verschrompelde badvingers zou zetten.
_O-
Hoe gaat het bij jullie eigenlijk Leandra?

Claudia, ik gooi 'm er nog maar een keer in ;) Emma drinkt nog steeds maar 80cc per fles.
pi_93858615
Vanyel, bij mij doet een toeschietreflex ook echt pijn, vooral de spontane toeschietreflexen. Bovendien word ik heel wazig (net alsof ik bijna in slaap val, oxytocine olé) en een beetje misselijk.

Claudia, ik sluit me volledig aan bij Ticootje. Probeer het allemaal een beetje los te laten! Ik zou zelf alleen Lena na een nacht doorslapen niet een flesje geven maar aan de borst laten drinken, zoals Vanyel al schrijft zou het best kunnen zijn dat ze aan de borst meer drinkt dan uit een fles, er zijn wel meer kinderen die dat doen. Juist bij zo'n ochtendvoeding kan ze even lekker tanken.

Ook van mij thumbs up voor DJMO en Geert!
Mocht iemand zich afvragen wat er gebeurd is met mijn aanbod om Purelan te sturen: de tube paste nét niet door de brievenbus.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:06:45 #232
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93858705
Handig om te weten dat purelan niet door de brievenbus past.

Wat betreft tietkramp :X :') AUWAUWAUW. check :') .

Ook ik ben nog steeds superonzeker over Nathan's groei en of hij het wel goed doet. Vooral nu ik brood weer heb geskipt vraag ik me regelmatig af of Nathan wel voldoende binnenkrijgt. Hier hebben we een moeilijke start gehad waardoor de onzekerheid is gekomen en helaas ook gebleven na een aantal groeidipjes.
pi_93858707
Oja, die TSR. Ik moest lachen om je voorbeeld Vanyel, zo herkenbaar :D Ik zat gisteravond nog met gekruiste armen op de bank, lekker is anders. En van het weekend heb ik voor het eerst in tijden zonder syntospray gekolfd. Ik liep de kolfkamer binnen en kreeg spontaan een TSR. Gelijk gebruik van gemaakt :) Het voelt als een soort kramp ja, het prikt. En dat wazige wat jij hebt, Jore, dat had ik de eerste maanden ook.
pi_93858805
Pessie, dat onzekere qua bijvoeding en krijgen ze dan wel genoeg, herken ik wel. En toch vind ik het van mezelf stom, omdat ik zie dat ze het goed doet. Op de nachten na dan.. :+

Het lijkt me lastig, als de borstvoeding bij je eerste kindje niet zo makkelijk ging, of zelfs helemaal niet goed om wat voor reden dan ook, om bij de volgende dan op je gevoel en je kindje te vertrouwen. :* voor de dames die het gewoon nog een keer aandurven!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_93859053
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat zijn ze voor mij ook, maar voor mij is het meer omdat ik bij zowel Jan als m'n dochter destijds (door onervarenheid) heb gefaald dat ik nu wel wil slagen. Kijk, mocht het gewoon echt niet gaan, dan stap ik wel over, maar vooralsnog ziet het er (voor Geert iig ;) ) goed uit .. maar onzekerheid qua (borst)voeding is mij heel bekend :X
Ja, ik denk dat dat het is. Die onzekerheid zit heel diepgeworteld en het voelt alsof ik tekortschiet als ik bepaalde 'doelstellingen' niet haal. En ik wil zo graag dat het deze keer lukt!

Maar jullie hebben gelijk, hoor. Loslaten, ademhalen, loslaten.

DJMO, bij mij heeft het voeden die eerste week veel pijn gedaan en daarna was het helemaal voorbij.

Toeschietreflex, ik zou echt niet weten hoe dat voelt. :o
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:16:34 #236
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93859076
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

[..]

Niet het witte onderdingetje, waar nu een nieuwe vorm voor is bedacht, maar er is een rondje met staafje met 2 uitstulpingen. In duwde alleen de eerste door het gaatje van het flexibel plastic terwijl ze er allebei door moeten. Cryptisch, maar te volgen?
Ik kwam er na 5 jaar achter dat dat dingetje los kon :@
* Jelief roept iets over 2e hands kolven zonder gebruiksaanwijzing
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_93859177
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:06 schreef pessie het volgende:
Ook ik ben nog steeds superonzeker over Nathan's groei en of hij het wel goed doet. Vooral nu ik brood weer heb geskipt vraag ik me regelmatig af of Nathan wel voldoende binnenkrijgt. Hier hebben we een moeilijke start gehad waardoor de onzekerheid is gekomen en helaas ook gebleven na een aantal groeidipjes.
Rottig is dat, die lastige start die je maar moeilijk van je af kan schudden. Ik merk dat veel moeders in min of meerdere mate onzeker zijn en blijven over het eetpatroon van hun kind, ook (of misschien wel juist) als het kind volledig over is op vast voedsel.

Misschien werkt het hele consultatiebureaugebeuren die onzekerheid ook wel wat in de hand. Met grote regelmaat word je geconfronteerd met gemiddeldes en ideale lijntjes en daardoor ben je je heel bewust van de groei van je kind. Maar goed, er zal ook wel een reden zijn dat groei zo goed in de gaten gehouden wordt.
pi_93859285
Volledig over zijn op vast voedsel lijkt me ook veel lastiger dan onze situatie nu. Ik wéét dat ze nu voldoende voedingsstoffen krijgt, want ze drinkt nog (veel) aan de borst. Maar als ze dat nu niet meer zou doen, zou ik me echt wel zorgen maken als ze weer eens een dag veel minder goed eet.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:24:01 #239
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93859327
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Misschien werkt het hele consultatiebureaugebeuren die onzekerheid ook wel wat in de hand. Met grote regelmaat word je geconfronteerd met gemiddeldes en ideale lijntjes en daardoor ben je je heel bewust van de groei van je kind. Maar goed, er zal ook wel een reden zijn dat groei zo goed in de gaten gehouden wordt.
En iedere keer weer:
"Ja mevrouw, hij zit wel onder het gemiddelde. En zn lengte past niet bij zn gewicht. Nou ja, hij volgt zn eigen lijn laten we maar zeggen". Ik heb zo ontzettend veel zin om gewoon niet weer naar ze toe te gaan langzamerhand.
Ik bedoel, ik weet langzamerhand wel dat Nathan langer is dan dat ie dik is, dat hoeven ze niet iedere keer te herhalen. Misschien zijn ze vergeten dat ie een rand-dysmatuurtje was...
pi_93859528
Wat een domme opmerking Pessie, alsof iedere baby precies de middenlijn volgt met zowel lengte als gewicht. Die gemiddelden komen toch ergens vandaan, en Nathan is toevalling lang en slank. Blijkbaar heb je iemand getroffen die niets van statistiek snapt...

Claudia :* Hopelijk kun je de zorgen over of Lena wel genoeg eet en groeit van je afzetten.

DJMO, hopelijk gaat het voeden bij jullie ook snel probleemloos!

Toeschietreflex :X auch! En ik heb nog steeds dat het wat pijn doet als ik een TSR krijg aan de andere kant dan waar Niels drinkt. De tepel indrukken helpt ook tegen de pijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:22 schreef WupWup het volgende:
Volledig over zijn op vast voedsel lijkt me ook veel lastiger dan onze situatie nu. Ik wéét dat ze nu voldoende voedingsstoffen krijgt, want ze drinkt nog (veel) aan de borst. Maar als ze dat nu niet meer zou doen, zou ik me echt wel zorgen maken als ze weer eens een dag veel minder goed eet.
Ja, dat heb ik ook :) En mijn man zegt nu ook dat het fijn is dat we ons geen zorgen hoeven te maken omdat hij nog zoveel voedingstoffen uit de borstvoeding haalt O+ Ik vind het zo fijn dat hij dat nu ook inziet!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 14:33:31 #241
5428 crew  miss_sly
pi_93859640
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:

[..]

_O-
Hoe gaat het bij jullie eigenlijk Leandra?

Claudia, ik gooi 'm er nog maar een keer in ;) Emma drinkt nog steeds maar 80cc per fles.
Senna drinkt nu geen fles meer, maar die dronk ook nooit veel uit de fles. Ik gaf vaak 160 cc mee naar het kdv en daar deed ze dan twee voedingen over over de hele dag en daarmee had ze voldoende.

Moeilijk hoor om te leren vertrouwen op je kind, maar geef het ook de tijd, Claudia! Misschien dat je ook minder gaat vergelijken als Lena blijft bewijzen dat ze het zelf prima kan reguleren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:42:36 #242
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_93859916
Claudia, helpt het als ik Emma's curve nog een keertje post? :+ Daar zit Lena sowieso wel boven! :D

Maar serieus, ik snap je onzekerheid. Loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan maar het helpt echt. Voor mij werkt het om niet neurotisch vaak te gaan wegen maar gewoon zo af en toe.
Nu na ziekte hebben we een dipje in de lijn. Die was te verwachten maar tóch word ik er onzeker van. 't liefst zou ik 'r nu elke 10 minuten op een weegschaal zetten maar dat heeft ook weinig zin; ze groeit er niet harder van.
Ik hoop dat Lena lekker blijft groeien en dat jij omgekeerd evenredig minder onzeker wordt over haar groei Claudia! :*

Ik las net iets over miepen met voedingen rond de 9 á 10 maanden; is dat ook een moment waarop kindjes vaak een dipje laten zien in hun curve?
A grand adventure has begun.
pi_93860681
Keshet, dat schijnt inderdaad zo te zijn idd, een dip in de curve.. Hier begon die al zichtbaar te zijn rond 7,5 maand en afgelopen week dus nog steeds. (reactie wvpk bij 7,5 mnd: ja, ze zakt wel wat van d'r lijntje af, maar als ik naar d'r kijk is er niks aan de hand. Reactie arts vorige week: oh, 9 maandendip. Zoveel meer geruststellender!)
En omdat ze zo ontzettend veel meer beweegt begrijp ik het ook wel, maar hoe gaat dat dan bij flesvoedingkindjes? Die verbruiken dan toch ook ineens veel meer als ze gaan tijgeren/kruipen en zakken dan van hun lijntje?
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:04:51 #244
265732 Keshet
pi_93860730
Emma krijgt flesvoeding en die heeft inderdaad een dipje nu. Ziek zijn plus veel, maar dan ook echt véél meer bewegen is volgens mij de oorzaak. Ik hoop alleen dat het snel weer ingehaald wordt. :@
pi_93860746
Ja, maar Emma heeft ook niet echt veel spekjes over, dan kan ik me het helemaal wel voorstellen!
pi_93860842
Hier ook een dipje
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:10:27 #247
265732 Keshet
pi_93860914
Het wel of niet hebben van spekjes maakt denk ik niet zoveel uit, als je meer verbruikt dan je binnenhoudt of krijgt val je af, toch?

Bedankt voor je plaatje Twinkly.

Ik vind jullie feedback altijd zo fijn. O+
Wat zit Niels, buiten het dipje, altijd strak op zijn lijntje zeg. :D
pi_93861122
Ja, ok. Maar als je spekjes hebt, houdt je dat eventueel wat langer vol zonder er echt last van te hebben, denk ik? :@

Buh, photobucket doet stom.. kan d'r dip niet laten zien

Gewicht:

Lengte:

[ Bericht 53% gewijzigd door Morretje op 09-03-2011 15:40:41 ]
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:35:16 #249
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93861873
als het helpt wil ik ook de grafieken van mijn geboren dikkerds maar nu scharminkeltjes wel laten zien?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 16:28:46 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93864299
ik schijn iig achter te lopen: volgens mij krijg ik nu (pas) last van stuwing terwijl je dat normaal op dag drie of vier krijgt ofzo?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')