abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator maandag 9 november 2009 @ 16:31:24 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74544998
Vervolg van: Het kolftopic deel 2

Borstvoedende moeders ontkomen er vaak niet aan: kolven. Omdat je weer aan het werk gaat, omdat je baby in het ziekenhuis ligt, omdat je een dagje weg moet of omdat je kindje nog niet zo goed aan de borst drinkt als je zou willen.

Hieronder hebben we wat handige links over kolven op een rijtje gezet.

Kolven; hoe werkt dat?
Over kolfapparaten
Bewaren van gekolfde melk
Opwarmen van moedermelk
Kolven en werken
Kolven en werken in Belgie
Oxytocine neusspray
(Allen afkomstig van Borstvoeding.com.)

In dit topic kan je alles bespreken wat met kolven te maken heeft. Voor borstvoedingsgerelateerde dingen is er het borstvoedingstopic.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 9 november 2009 @ 17:00:28 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_74545895
Wat is een fatsoenlijke prijs voor een tweede of meerderehands dubbele medela kolf?

Overigens ben ik best trots op mezelf, 80 cc rechts met 4 minuten kolven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74547339
4 minuten? Wauw, da's snel! Dan heb je toch wel een tsr van heb-ik-jou-daar?
  maandag 9 november 2009 @ 18:08:04 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_74547669
Ja, rechts wel Links absoluut niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74547710
Dat is best veel troel!
Daar gaan we weer
pi_74547784
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:11 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Zolang het op dezelfde temperatuur is, mag je eea samenvoegen.

en voor je opbrengst
Thanks! Dan heb ik het nu niet helemaal goed gedaan. Dat van gisteravond stond nl al in de koelkast. Naja, voor een keertje kan het vast geen kwaad. Voortaan ff op letten dus.
  maandag 9 november 2009 @ 18:24:12 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_74548117
Volgens de kraamverzorgster maakte de temperatuur niet zo heel veel meer uit, ik vond het nogal raar, maar dat schijnt hetgeen te zijn wat ze op de laatste cursus (van afgelopen maand) geleerd had
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74548426
Volgens is het ergste wat kan gebeuren dat het kan schiften.
Daar gaan we weer
pi_74548758
Ik lief het vers gekolfde ook afkoelen en dan gooide ik het bij elkaar en dan in diepvrieszakjes.
allemaal hartjes moedermelk
pi_74556023
Ik gebruik melk van vrijdag nog op maandag, en als er dan nog over is soms ook op dinsdag. Dat is ongeveer mijn maximum (maar de koelkast staat dus goed koud en de melk achterin)

voor goede kolfopbrengsten!

Ach, en de voorkeuren van baby's voor het drinken uit een flesje, spreek me eer niet van
Bij de onthaalouder gaat het prima, maar de grootouders hebben altijd 1 of 2 flesjes nodig eer het ietwat wil vlotten. Welke houding ze ook proberen...

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met de AVENT handkolf? Welk soort ventieltje zit er bij jullie op?
pi_74556137
Ik heb de Avent Isis IQ Uno, dat is eigenlijk de elektrische kolf, maar ik gebruik de motor nooit. Bij de elektrische kolf hoort zo'n tuitje, die heb ik dus. Kolft heel prima!
pi_74557386
de handkolf heeft een sterventieltje waar ik compleet kriegel van word...
nu meen ik mij te herinneren dat er vroeger dames waren die een handkolf hadden en een tuitje hadden, maar ik zou niet weten hoe je dat in een handkolf assembleert... dus ik vrees dat het ook vrouwen waren die de elektrische kolf zonder motor gebruikten...

En om nu nog een elektrische te kopen, voor de tijd dat ik nog zal kolven overdag? Moest ik nu zeker zijn dat er een derde zou komen, maar ik vermoed van niet

Pfff, zo stresserend om 10x dat sterretje eruit te vissen en weer in te stoppen.(ja, ik heb het weer gehad voor vandaag sorry )
pi_74558871
Is het een avent sterretje? Ik heb een nieuwe gekregen en die bleef wel goed zitten
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74563141
Een nieuw sterretje helpt wel, maar blijft meestal ook maar een maand of 3 goed, daarna begint het naar binnen schieten weer.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:21:26 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_74564012
Ik gebruik het tuutje van mijn elektrische kolf ook als ik met de hand kolf. Die sterretjes zijn ronduit klote en trekken de boel gewoon niet goed genoeg vacuüm. Maar ik geloof toch dat je die tuutjes kan bestellen bij Avent?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74564142
Troel, maar hoe zit het tuitje dan in het gaatje?
Bij mijn kolf zit er gewoon een rond gaatje waar je het sterretje instopt.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 09:27:36 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74564178
Bij ons op het werk hebben we een geitenwollensokkenman die de kolfruimte reserveert om er te mediteren. Dit doet hij dagelijks...een uur.

Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes,

Krea.

p.s. ik ben geen kolfhater.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:31:57 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_74564269
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:26 schreef Iksje het volgende:
Troel, maar hoe zit het tuitje dan in het gaatje?
Bij mijn kolf zit er gewoon een rond gaatje waar je het sterretje instopt.
Ja en in dat gaatje stop je het tuutje. Aan de kant van de kolf waar je het flesje aanhangt kun je het erin stoppen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74568716
Heb je daar toevallig een plaatje van?
Beetje gekke vraag maar ik kan het niet voor me zien. En dan kan ik het misschien ook tonen aan de apotheek want die besteld telkens sterretjes...
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:47:17 #20
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74569860
Ik snap niks van die sterretjes en tuutjes van jullie. Ik heb een medela kolf, die heeft een flapje
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74585720
Ik wil even jubelen, want het kolven gaat steeds beter: dubbelzijdig en binnen niet al te lange tijd 100-120 cc Daarmee ben ik er bijna voor mijn voedingen voor de volgende dag. Zo fijn dat het goed gaat, was er best een beetje bang voor dat het niet zou lukken en ik toch iig gedeeltelijk met de bv zou moeten stoppen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74585755
Wat fijn
pi_74585918
Super Miss_sly!

En dat sterretje van de avent kolf inderdaad Ik gebruik die kolf alleen in geval van nood, heb ook de ameda (en die heeft tuutjes ).
pi_74586395
Wat goed, Miss! Wat moet je opgelucht zijn!

Lente heeft gister bij N. uit het flesje gedronken! Ik had er weer even een hard hoofd in, want ze ging weer net zo tekeer als de dag ervoor, maar zodra ik besloot om gewoon maar even weg te gaan en ze met z'n tweeen aan te laten klooien, was het binnen drie minuten stil en lag ze gulzig te klokken bij papa.

Straks weer proberen!
pi_74587662
Wat fijn Miss Sly!

En Sserpente ook al zo'n goed nieuws!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')