quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:44 schreef texelonia het volgende:
Ik ben nog niet begonnen met kolven. Maar morgen heb ik een afspraak bij de tandarts, waar ze 3 kwartier hebben gerekend. Dan nog erheen en weer terug, en eventueel dat het uitloopt. Mijn moeder komt oppassen, maar ik wil me liever niet druk hoeven maken of Hannah de boel al bij elkaar schreeuwt omdat ze wil drinken. Voor mijn moeder lijkt me dat ook vrij frustrerend...
Maar hoe snel geeft dat kolven resultaat, haal ik dat überhaupt wel voor morgenochtend? 's Ochtends voelen m'n borsten het volst aan, dus wat productie betreft lijkt me dat het beste moment om te kolven. Maar als de kans klein is dat je de eerste keer al voldoende resultaat krijgt, kan ik er misschien beter nu mee beginnen? En hoe zorg ik er dan voor dat dat de gewone voedingen van Hannah niet in de weg zit (ze heeft nog niet bepaald een soort ritme ofzow)?
En dan is het nog maar de vraag natuurlijk of ze zomaar uit een flesje gaat drinken, maar anders kan mn moeder het met een spuitje op theelepeltje naar binnen gieten ofzow....
Oftewel, iemand nog last minute tips&tricks?
quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:00 schreef mrien het volgende:
Je kunt beter zo snel mogelijk beginnen nu Tex, dan heb je kans dat je voor morgen genoeg hebt
Probeer anderhalf uur na een voeding te kolven (zit je meestal redelijk goed) of tijdens een voeding de andere borst
Of je het uberhaupt redt voor morgen is natuurlijk de vraag..
's ochtends zou ik dan sowieso proberen, en anders evt s nachts als ze al doorslaapt
Niet te veel tegelijk verwachten en suc6!
quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:26 schreef texelonia het volgende:
Bedankt voor de tips!
Net geprobeerd tegelijk met Hannah aan de andere borst, en ik had ruim 60 ml!Best goed voor een eerste keer denk ik? Meer dan ik verwacht had iig
quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:32 schreef YPPY het volgende:
Wat megaveel tex! Ik had 3 druppels ofzo.Helemaal goed.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:38 schreef cattie het volgende:
Mooie hoeveelheid Tex!
Even een crosspost, want ik denk dat het hier beter past:
Fee drinkt als ik werk maar 2 flesjes op een dag. Best weinig, want bij mij drinkt ze overdag zeker om de 2,5 a 3 uur. Nou ga ik haar vanaf morgen 2x 150 ml meegeven, want als ik meer meegeef wordt het toch weggegooid. Maar kan ik dan ook terug gaan van 3x naar 2x kolven? Qua werk zou dat wel fijn zijn, maar is dat niet slecht voor mijn productie, omdat ze bij mij wel vaker drinkt overdag? Na een werkdag drinkt ze 's avonds en 's nachts trouwens weer meer bij me. Dan haalt ze in.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:42 schreef mrien het volgende:
Wat goed Tex!
Cattie, ik zou ook proberen terug te gaan naar 2x kolven. Hoeveel dagen in de week werk je? En aaneengesloten dagen?
Ik heb Lotte op een gegeven moment ook een bepaalde hoeveelheid mee gegeven en had zoiets van, de rest haalt ze later wel weer in
Op niet-werkdagen voed ik dan wel gewoon; en het lijkt erop dat de productie nu sinds kort ook dusdanig soepel is dat dat kan.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:00 schreef mrien het volgende:
Llewella, je schreef ergens dat je nu het kolfrecht afloopt je ook niet meer gaat kolven. Bouw je die voeding dan helemaal af (waardoor vervang je die dan?) of op niet werkdagen wel voeden?
Ik kolf nu nog in mijn pauze maar ben dat wel "zat" aan het worden, wil eigenlijk wel gewoon pauze hebben en even kunnen wandelen
quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:14 schreef p_iglet het volgende:
- de EHBO ruimte van een concertzaal in brussel, waar we na het na afloop kolven terugkwamen in een volledig lege zaal waar we nog net met heftig zwaaien de aandacht konden trekken van de man die de voordeur op slot deed![]()
quote:- een ehbo/brandweer/kolfruimte, keurig ingericht, alles in orde tot er brand was en de brandweer binnen kwam stormen voor hun spullen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |