abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65674612
Zonde zeg!Zeker van zo'n hele flinke beker
Wel fijn dat je genoeg kolft
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:54:03 #277
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65991598
Ik heb last van buikgriep en nu zakt m'n produktie helemaal in. Ik hoop dat het nog weer goedkomt als ik weer helemaal beter ben, maar ik ben zo bang van niet Ik heb namelijk echt de energie en de tijd niet om het weer op te krikken door 10x per dag te kolven een paar dagen lang. Zeker nu ik weer werk is dat zo goed als ondoenlijk Geen 6 maanden dus als het zo doorgaat.
pi_66001383
Balen Jojo!
Zeker omdat je toch eigenlijk tot 6 maanden wilde blijven kolven
Kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om het op te krikken door 10x per dag te kolven
Lijkt me inderdaad ondoenlijk in combinatie met werk, Finn en Isis
Maar je hebt het echt al heel super goed gedaan tot nu toe!

Beterschap!
pi_66111369
Ben je weer een beetje opgeknapt? En hoe gaat het met het kolven nu?
  maandag 16 februari 2009 @ 19:39:21 #280
4177 Jojogirl
pi_66131210
Het virusje was vrij snel over, vrijdag heb ik alweer gewerkt, maar mijn produktie is echt helemaal ingezakt Omdat ik nog maar op amper de helft zat van wat het was en het opnieuw regelen echt niet zag zitten (denk ook niet dat ik dit nog weer goed geregeld had kunnen krijgen trouwens), ben ik nu begonnen met afbouwen, hoeveel pijn het me ook doet. Het is alweer iets wat anders loopt dan ik had gewild/gehoopt en dat is me al iets te vaak gebeurd het afgelopen half jaar, dus ik heb het er best moeilijk mee. Aan de andere kant ben ik wel blij dat de kogel door de kerk is nu, want ik vond het kolven steeds belastender worden, maar wilde niet stoppen zolang het nog goed ging. Ik slinger dus heen en weer tussen schuldgevoel en opluchting momenteel. Oja, en een beetje trots omdat ik het toch maar mooi 5 maanden vol heb gehouden.
  maandag 16 februari 2009 @ 19:49:43 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66131662
Trots mag je zeker zijn hoor! 5 maanden is superlang, zeker gezien alles eromheen!
pi_66132507
Echt wel!
Hardstikke trots moet je zijn!
Je hebt het gewoon super goed gedaan, 5 maanden is echt heel lang
pi_66132655
wat ontzéttend goed Jojo, die vijf maanden Echt, ik krijg al de kriebels van een keertje kolven voor een middagje overbrugging, laat staan fulltime
  maandag 16 februari 2009 @ 20:37:21 #284
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66133925
Je kunt inderdaad heel trots zijn Jojo!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_66134601
Jojo, wat ontzettend goed dat je het 5 maanden hebt weten vol te houden

Ik heb zelf geprobeerd fulltime te kolven, maar was na 6 weken al helemaal op.. Dus met 5 maanden heb je een topprestatie geleverd
pi_66134805
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:39 schreef Jojogirl het volgende:
Het virusje was vrij snel over, vrijdag heb ik alweer gewerkt, maar mijn produktie is echt helemaal ingezakt Omdat ik nog maar op amper de helft zat van wat het was en het opnieuw regelen echt niet zag zitten (denk ook niet dat ik dit nog weer goed geregeld had kunnen krijgen trouwens), ben ik nu begonnen met afbouwen, hoeveel pijn het me ook doet. Het is alweer iets wat anders loopt dan ik had gewild/gehoopt en dat is me al iets te vaak gebeurd het afgelopen half jaar, dus ik heb het er best moeilijk mee. Aan de andere kant ben ik wel blij dat de kogel door de kerk is nu, want ik vond het kolven steeds belastender worden, maar wilde niet stoppen zolang het nog goed ging. Ik slinger dus heen en weer tussen schuldgevoel en opluchting momenteel. Oja, en een beetje trots omdat ik het toch maar mooi 5 maanden vol heb gehouden.
Nou ja, allereerst dikke duim voor je! Ik heb het ook 5 a 6 mnd volgehouden na mijn znagerschapsverlof en bij mij overheerste echt de opluchting met stip. Ik was het gewoon ZO zat al die tuitjes, onderdeeltjes, flesjes, slepen met tassen, koelelemelenten en zat je net lekker te werken moest ik weer naar die ruimte en hopen dat er niet toevallig net een theekransje in belegd was ofzo ("Kun je dat niet op de WC gaan doen dan?")
Ik was er echt helemaal klaar mee en mijn dochter gelukkig ook.

Leuke anekdote: ik zat net lekker aan mijn handkolf te hengsten in de EHBO-ruimte, gaat er tegenover me een stuk muur open dat een deur bleek te zijn en stampt er een bouwvakker met een lading hout op zijn schouder naar binnen.
Ik: IIIIH! *lek* *spuit*
Hij: IIIIH! *wegrent* *deur dichtknalt*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:16:24 #287
4177 Jojogirl
pi_66177430
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Leuke anekdote: ik zat net lekker aan mijn handkolf te hengsten in de EHBO-ruimte, gaat er tegenover me een stuk muur open dat een deur bleek te zijn en stampt er een bouwvakker met een lading hout op zijn schouder naar binnen.
Ik: IIIIH! *lek* *spuit*
Hij: IIIIH! *wegrent* *deur dichtknalt*
pi_66177812
Jojogirl; je mag zeker trots op jezelf wezen!!!

Ik heb nog anderhalve maand kolfrecht; eerlijk gezegd heb ik het ook wel een beetje gehad met het kolven, maar dat komt voornamelijk omdat m'n productie blijkbaar flexibel is geworden en ik dus sochtends geen overvloed meer heb om te kunnen kolven (mede ook door het nachtdrinken sinds anderhalve maand).
Maar eens kijken of ik vanaf 8 maanden wat kan afbouwen tot 1 kolfbeurt per werkdag.

Mwanatabu; ja die ervaring heb ik ook gehad ja dat er een man binnen kwam lopen met sleutel ondanks m'n kreet van ho! en de deur op slot zat; die had het niet helemaal door maar liep wel verschrikt weg.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_67860202
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik kon het zo even niet vinden.
Is er niet 1 of andere instantie die een kolf (gedeeltelijk) vergoed? Verzekering? Belastingdienst?
Overal wordt gepromoot om minimaal 6 maanden borstvoeding te geven. Tevens wordt er overal ook gepromoot om na je zwangerschapsverlof weer gewoon aan het werk te gaan.
De enige manier om tóch beiden te kunnen gaan doen is kolven. Dan zou er toch iets of iemand kunnen meebetalen aan die dingen?

Nu is 150 euro voor een elektrische kolf opzich niet veel geld als je hem veel gebruikt, maar als je hem maar weinig gebruikt vind ik het zonde van het geld.. Alhoewel flesvoeding natuurlijk tig maar zoveel kost. En huren is ook niet echt een optie want dat kost ook al gauw net zoveel als de kolf zelf (als je hem voor een maand of 3 huurt).
pi_67860319
Je kunt de kolf opgeven bij de belastingdienst als aftrekpost bij de bijzondere ziektekosten. De eigen bijdrage van de kraamzorg kun je hier bijvoorbeeld ook bij opgeven.
  woensdag 15 april 2009 @ 16:31:58 #291
62233 Jelief
ikke lief!
pi_68043500
Ik wil even hyperen hoor!
net in 5 minuten 240 ml gekolfd
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_68109330
Woei
  vrijdag 17 april 2009 @ 15:22:00 #293
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_68110518
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_68709078
Llewella, je schreef ergens dat je nu het kolfrecht afloopt je ook niet meer gaat kolven. Bouw je die voeding dan helemaal af (waardoor vervang je die dan?) of op niet werkdagen wel voeden?

Ik kolf nu nog in mijn pauze maar ben dat wel "zat" aan het worden, wil eigenlijk wel gewoon pauze hebben en even kunnen wandelen
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:38:02 #295
62233 Jelief
ikke lief!
pi_68727854
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:22 schreef Grijs het volgende:
vandaag liep een van de flesjes over Fokken onder het kolven is niet slim. Ik ga maar grotere flesjes kopen en misschien toch maar contact opnemen met Chella.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:44:36 #296
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68738097
Ik ben nog niet begonnen met kolven. Maar morgen heb ik een afspraak bij de tandarts, waar ze 3 kwartier hebben gerekend. Dan nog erheen en weer terug, en eventueel dat het uitloopt. Mijn moeder komt oppassen, maar ik wil me liever niet druk hoeven maken of Hannah de boel al bij elkaar schreeuwt omdat ze wil drinken. Voor mijn moeder lijkt me dat ook vrij frustrerend...

Maar hoe snel geeft dat kolven resultaat, haal ik dat überhaupt wel voor morgenochtend? 's Ochtends voelen m'n borsten het volst aan, dus wat productie betreft lijkt me dat het beste moment om te kolven. Maar als de kans klein is dat je de eerste keer al voldoende resultaat krijgt, kan ik er misschien beter nu mee beginnen? En hoe zorg ik er dan voor dat dat de gewone voedingen van Hannah niet in de weg zit (ze heeft nog niet bepaald een soort ritme ofzow)?

En dan is het nog maar de vraag natuurlijk of ze zomaar uit een flesje gaat drinken, maar anders kan mn moeder het met een spuitje op theelepeltje naar binnen gieten ofzow....

Oftewel, iemand nog last minute tips&tricks?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68738721
Je kunt beter zo snel mogelijk beginnen nu Tex, dan heb je kans dat je voor morgen genoeg hebt
Probeer anderhalf uur na een voeding te kolven (zit je meestal redelijk goed) of tijdens een voeding de andere borst
Of je het uberhaupt redt voor morgen is natuurlijk de vraag..
's ochtends zou ik dan sowieso proberen, en anders evt s nachts als ze al doorslaapt

Niet te veel tegelijk verwachten en suc6!
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:26:08 #298
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68744735
Bedankt voor de tips!
Net geprobeerd tegelijk met Hannah aan de andere borst, en ik had ruim 60 ml! Best goed voor een eerste keer denk ik? Meer dan ik verwacht had iig
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:32:02 #299
1762 YPPY
Yppiaans
pi_68745025
Wat megaveel tex! Ik had 3 druppels ofzo. Helemaal goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:38:42 #300
108648 cattie
lieve moeder
pi_68748316
Mooie hoeveelheid Tex!

Even een crosspost, want ik denk dat het hier beter past:
quote:
Fee drinkt als ik werk maar 2 flesjes op een dag. Best weinig, want bij mij drinkt ze overdag zeker om de 2,5 a 3 uur. Nou ga ik haar vanaf morgen 2x 150 ml meegeven, want als ik meer meegeef wordt het toch weggegooid. Maar kan ik dan ook terug gaan van 3x naar 2x kolven? Qua werk zou dat wel fijn zijn, maar is dat niet slecht voor mijn productie, omdat ze bij mij wel vaker drinkt overdag? Na een werkdag drinkt ze 's avonds en 's nachts trouwens weer meer bij me. Dan haalt ze in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')