abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74464478
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:50 schreef Ssserpente het volgende:
Ik heb gekolfd, voor het eerst!

80 ml uit één borst. Is dat een beetje oke?

Questions, questions...
Dat haalde ik maar net op het hoogtepunt van mijn kolven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator vrijdag 6 november 2009 @ 20:13:28 #277
5428 crew  miss_sly
pi_74465177
Mooie opbrengst, Ssserpente! Met veel pijn en moeite haal ik dat een heel enkele keer, maar meestal haal ik dat met wat geluk uit twee borsten in een kolfsessie.

Hier gaat het kolven op het werk al wat beter. Vandaag tweemaal dubelzijdig gekolfd, en nu kwam uit beide borsten wat. Ik had een boek bij me en begin er handigheid in te krijgen; bovendien het melkglazen ruitje afgedekt dus het voelt toch weer wat fijner.
Senna drinkt intussen hartstikke goed uit de Tommie Tippie fles, dus ook dat is in orde. Heeft al met al maar en dag of 3 geduurd voor ze de fles alsnog goed dronk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74466260
Thanks!

Ik bedoelde eigenlijk dat we de bv niet gaan vervangen door het kolven. We zijn idd van plan om 'r een paar keer per week een flesje te geven.

Als N. haar dan straks een flesje geeft, ga ik alvast maar een voeding voor morgenavond kolven.

De voeding die ik net afgekolfd heb, heb ik gewoon maar even in de huiskamer laten staan, want die krijgt ze toch straks. Zouden jullie die nog een beetje opwarmen, of is kamertemperatuur voldoende?

Miss, ik zou dat ook niet kunnen hoor, met zo'n melkglazen raampje. Ik had N. net al verbannen uit de slaapkamer. Want die vond het wel érg vermakelijk !
  Moderator vrijdag 6 november 2009 @ 20:46:50 #279
5428 crew  miss_sly
pi_74466494
ow Ssserpente, ik kan wel kolven met schaap in de kamer, maar dat is dan ook de enige. Ik vind het by far het meest oncharmante wat ik ooit gedaan heb
pi_74466654

Ik 'normaal' ook hoor. Maar wilde het eerst even lekker rustig helemaal alleen doen, voordat ie er met z'n vermakelijke grijns bovenop zat.
  vrijdag 6 november 2009 @ 21:06:33 #281
108648 cattie
lieve moeder
pi_74467221
Mijn man maakt koegeluiden als ik kolf. Ik kolf wel bij hem in de buurt, hij vindt het niet leuk, maar zo pak ik hem terug voor het koegeluid!

Ssserpente, ik zou de melk wel even wat verwarmen. Hoe meer het gelijk is aan live borstvoeding hoe beter de eerste keer lijkt mij.
pi_74467899
De eerste 3-4 weken heb ik elke voeding gekolfd voor Ko, geen wonder trouwens dat ik er geen zin in heb en toen kwam mijn schoonmoeder op bezoek.
En tja, ik vond dat het moest kunnen met een sjaal eroverheen gedrapeerd.
Nou, het was vreselijk.
En op een gegeven moment staat ze op met haar camera en wil ze een foto van me maken.
Ik protesteerde en ze zei, ja maar het is zo grappig en straks heb je er geen foto van en heb je er spijt van.
Nou, ik sta dus mooi nergens kolvend op de foto.
Echt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 6 november 2009 @ 22:23:08 #283
108648 cattie
lieve moeder
pi_74470160

Er zijn dingen die ik niet op de foto wil hebben. Zoals kolven. Of andere intieme lichaamsdingen. Rare schoonmoeder heb je.
pi_74470424
Er spijt van hebben dat je niet kolvend op de foto staat? Gek mens!

Een uurtje geleden leek het dametje dorst te hebben. Ze huilde en smekte. We hebben geprobeerd om 'r bv uit de fles te geven (op kamertemp.) maar daar tuinde ze mooi niet in... Ze ging alleen maar harder huilen. Aan de borst heeft ze wel een paar slokjes gedronken, maar dat was meer uit troost, dan dat er echt wat naar binnen is gegaan.

Daarom hebben we nu net, na d'r badje, het flesje opgewarmd in de flessenwarmer. Maar ze werkt de speen er zorgvuldig uit. En aan de borst ligt ze ook maar voor spek en bonen te sabbelen.

Nu hebben we dus voor niets het flesje opgewarmd. Zonde hoor. Op borstvoeding.com staat dat je opgewarmde melk een uur kunt bewaren en eventueel lauw kunt geven. Straks niet opnieuw opwarmen dus?
  vrijdag 6 november 2009 @ 23:18:13 #285
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74471971
Serpente, dat is dus de reden dat ik de afgekolfde melk gewoon op kamertemperatuur geef. Vroeger verwarmden we ook alles maar au bain marie duurt dat best wel even, zeker als het uit de koelkast komt. En Thomas is er zo een die NU honger heeft en dus NU wil eten en als je niet ONMIDDELIJK met het flesje komt dan is het drama. Dus ach, dan pluk je het flesje eens wat eerder uit het waterbadje he... en het maakt meneer allemaal niks uit dus dan is het prima.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74472200
Handig dat ie het op kamertemperatuur lust dan. Klein driftkikkertje!

Omdat Lente de eerste keer d'r flesje niet wilde, hoopte ik dat het zou helpen als ik het zou opwarmenn. Niet dus... En het gekke kind ligt nu nog steeds te slapen, zonder tekenen van honger... En het uur is al voorbij, dus eigenlijk moet ik het nu weggooien... Zul je net zien dat ze gaat miepen zodra het door de gootsteen sijpelt...

Nou ja, ik wach nog een kwartiertje en dan is het pech. Zonde van m'n eerste opbrengst. Maar ik weet nu iig dat er iets uitkomt! Nu alleen nog maar hopen dat Lente uit de fles wil drinken!
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:37:49 #287
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74477400
Hoe is het verder gegaan Serpente? Heeft Lente nog gedronken uit de fles?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:56:13 #288
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74477627
Hier wordt zelfs melk uit de koelkast gedronken. Ik warm het eigenlijk nooit meer op. Wel kamertemperatuur, dat dan nog wel. Maar ja, als ze haast/geen geduld heeft, dan moet ze het maar met koude melk doen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74477955
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:37 schreef Ca.ra het volgende:
Hoe is het verder gegaan Serpente? Heeft Lente nog gedronken uit de fles?
Nee. Ze kwam pas twee uur later weer. Toen heb ik 'r maar gewoon aangelegd en 't fles weggegooid.

Maar ik blijf proberen. Volgende keer wacht ik gewoon tot ze écht honger heeft!
pi_74479667
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 23:26 schreef Ssserpente het volgende:

... het door de gootsteen sijpelt...
Stom he, om het weg te moeten gieten. Ik giet hier elke zondagavond 250 ml door de gootsteen. Ze hoeft eigenlijk niet eens een flesje meer, maar ja, stel dat ze toch wakker wordt en melk wil....
pi_74481733
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:22 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Nee. Ze kwam pas twee uur later weer. Toen heb ik 'r maar gewoon aangelegd en 't fles weggegooid.

Maar ik blijf proberen. Volgende keer wacht ik gewoon tot ze écht honger heeft!
niet weggooien! kan nog prima in r badje, wordt t huidje superzacht van
pi_74482162
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 14:29 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

niet weggooien! kan nog prima in r badje, wordt t huidje superzacht van
Te laat! Maar zal 't onthouden.
pi_74536539
Lente heeft een hele fles bv leeggedronken. Maar niet bij N. helaas.

Ze vertikt het. We hadden expres gewacht tot ze écht honger had. Maar bij N. op de arm drinken uit de fles? Ho maar! Ze had het wel door hoor. Héél af en toe ging er tussen het huilen door een slokje in. Maar na meer dan twee slokjes stopte ze er weer mee.

Om te voorkomen dat ze overstuur zou raken, heb ik 'r maar overgenomen. Zodra ze bij mij op m'n arm lag, was de fles binnen tien minuten leeg.

Vanavond nog maar eens proberen. N. heeft nu goed gekeken hoe ik 'r vasthoud. En misschien dat het helpt als ie naar mij ruikt of zo? Een gedragen kledingstuk oid over z'n schouder.
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 12:18:47 #294
5428 crew  miss_sly
pi_74536638
Bij ons is het juist omgekeerd, Ssserpente. Senna drinkt bij mij niet uit de fles, maar wel bij schaap, mijn moeder en het kdv. Alsof ze zeggen wil: jij kunt het ook anders geven, dus van jou wil ik het alleen vanaf de bron

Dat van het badje wist ik neit, goede tip KD

Ow ja, wat zouden jullie doen: hetgeen ik op vrijdag op mijn werk afkolf, kan ik dat in de koelkast laten staan voor de dinsdag als ik weer moet werken? Of beter in de vriezer zetten en het afgekolfde van de zaterdag, zondag en maandagavond bewaren voor de dinsdag? Ik kolf namelijk ook iedere avond rond 23 uur.
pi_74536956
Haha, kleine slimmerik, die Senna!
pi_74538733
Miss_sly, je kunt afgekolvde melk max. 5 dagen bewaren in de koelkast geloof ik (onderin en achterin, daar zijn de minste temperatuurschommelingen), de melk van vrijdag zou je dan dus tot dinsdag kunnen bewaren in de koelkast. Zelf vind ik dat wel een beetje lang (maar das dus meer voor mijn gevoel ) dus vries ik het voor de zekerheid in als hij het pas een paar dagen later gaat drinken.
pi_74541068
Maar toch is het 'beter' om verse melk te geven dan melk die ingevroren is geweest vanwege de levende cellen, die gaan verloren bij invriezen. Wat wel belangrijk is bij het lang gekoeld bewaren van moedermelk is dat de kolf en flesjes zoveel mogelijk steriel zijn, dus altijd uitkoken als je van plan bent om de melk lang te bewaren.
pi_74543102
Ik dacht dat de samenstelling wel iets verandert, maar dat de antistoffen gewoon behouden blijven? De smaak kan trouwens ook wat veraderen door invriezen, maar die van mij is niet zo kieskeurig
pi_74543669
En mag je alleen de opbrengst van één dag bij elkaar gieten of ook van meerdere dagen? Ervan uitgaande dat je de houdbaarheid van de oudste melk aanhoudt.

Ik heb nl net de opbrengst van vandaag bij die van gisteravond gegooid en terug in de koelkast gezet. Vanavond krijgt ze dit.

Ik kolfde trouwens net 100 cc uit één borst!
  maandag 9 november 2009 @ 16:11:08 #300
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74544260
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:54 schreef Ssserpente het volgende:
En mag je alleen de opbrengst van één dag bij elkaar gieten of ook van meerdere dagen? Ervan uitgaande dat je de houdbaarheid van de oudste melk aanhoudt.

Ik heb nl net de opbrengst van vandaag bij die van gisteravond gegooid en terug in de koelkast gezet. Vanavond krijgt ze dit.

Ik kolfde trouwens net 100 cc uit één borst!
Zolang het op dezelfde temperatuur is, mag je eea samenvoegen.

en voor je opbrengst
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')