quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:44 schreef texelonia het volgende:
Ik ben nog niet begonnen met kolven. Maar morgen heb ik een afspraak bij de tandarts, waar ze 3 kwartier hebben gerekend. Dan nog erheen en weer terug, en eventueel dat het uitloopt. Mijn moeder komt oppassen, maar ik wil me liever niet druk hoeven maken of Hannah de boel al bij elkaar schreeuwt omdat ze wil drinken. Voor mijn moeder lijkt me dat ook vrij frustrerend...
Maar hoe snel geeft dat kolven resultaat, haal ik dat überhaupt wel voor morgenochtend? 's Ochtends voelen m'n borsten het volst aan, dus wat productie betreft lijkt me dat het beste moment om te kolven. Maar als de kans klein is dat je de eerste keer al voldoende resultaat krijgt, kan ik er misschien beter nu mee beginnen? En hoe zorg ik er dan voor dat dat de gewone voedingen van Hannah niet in de weg zit (ze heeft nog niet bepaald een soort ritme ofzow)?
En dan is het nog maar de vraag natuurlijk of ze zomaar uit een flesje gaat drinken, maar anders kan mn moeder het met een spuitje op theelepeltje naar binnen gieten ofzow....
Oftewel, iemand nog last minute tips&tricks?
quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:00 schreef mrien het volgende:
Je kunt beter zo snel mogelijk beginnen nu Tex, dan heb je kans dat je voor morgen genoeg hebt
Probeer anderhalf uur na een voeding te kolven (zit je meestal redelijk goed) of tijdens een voeding de andere borst
Of je het uberhaupt redt voor morgen is natuurlijk de vraag..
's ochtends zou ik dan sowieso proberen, en anders evt s nachts als ze al doorslaapt
Niet te veel tegelijk verwachten en suc6!
quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:26 schreef texelonia het volgende:
Bedankt voor de tips!
Net geprobeerd tegelijk met Hannah aan de andere borst, en ik had ruim 60 ml!Best goed voor een eerste keer denk ik? Meer dan ik verwacht had iig
quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:32 schreef YPPY het volgende:
Wat megaveel tex! Ik had 3 druppels ofzo.Helemaal goed.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:38 schreef cattie het volgende:
Mooie hoeveelheid Tex!
Even een crosspost, want ik denk dat het hier beter past:
Fee drinkt als ik werk maar 2 flesjes op een dag. Best weinig, want bij mij drinkt ze overdag zeker om de 2,5 a 3 uur. Nou ga ik haar vanaf morgen 2x 150 ml meegeven, want als ik meer meegeef wordt het toch weggegooid. Maar kan ik dan ook terug gaan van 3x naar 2x kolven? Qua werk zou dat wel fijn zijn, maar is dat niet slecht voor mijn productie, omdat ze bij mij wel vaker drinkt overdag? Na een werkdag drinkt ze 's avonds en 's nachts trouwens weer meer bij me. Dan haalt ze in.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:42 schreef mrien het volgende:
Wat goed Tex!
Cattie, ik zou ook proberen terug te gaan naar 2x kolven. Hoeveel dagen in de week werk je? En aaneengesloten dagen?
Ik heb Lotte op een gegeven moment ook een bepaalde hoeveelheid mee gegeven en had zoiets van, de rest haalt ze later wel weer in
Op niet-werkdagen voed ik dan wel gewoon; en het lijkt erop dat de productie nu sinds kort ook dusdanig soepel is dat dat kan.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:00 schreef mrien het volgende:
Llewella, je schreef ergens dat je nu het kolfrecht afloopt je ook niet meer gaat kolven. Bouw je die voeding dan helemaal af (waardoor vervang je die dan?) of op niet werkdagen wel voeden?
Ik kolf nu nog in mijn pauze maar ben dat wel "zat" aan het worden, wil eigenlijk wel gewoon pauze hebben en even kunnen wandelen
quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:14 schreef p_iglet het volgende:
- de EHBO ruimte van een concertzaal in brussel, waar we na het na afloop kolven terugkwamen in een volledig lege zaal waar we nog net met heftig zwaaien de aandacht konden trekken van de man die de voordeur op slot deed![]()
quote:- een ehbo/brandweer/kolfruimte, keurig ingericht, alles in orde tot er brand was en de brandweer binnen kwam stormen voor hun spullen
Ik stop als ik voldoende heb, vaak 1,5x de hoeveelheid die Fee drinkt. Als ik doorga totdat de stroom stopt, lopen de flesjes over.. (Soms droom ik wat weg en gebeurd dat ook.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:38 schreef Iksje het volgende:
Bedoel je met "klaar" dan dat de grootste stroom gestopt is of dat je gewoon genoeg bijeen gekolft hebt voor de komende dag?
Piglet, 5-7 minuten, zo snel!
Vooral op het werk zou 15 minuten kolven-en-klaar ideaal zijn, de pauzes duren wettelijk ook maar zo lang (vast verzonnen door een man, die duurtijd) en ik heb sommige dagen een loketfunctie en als ik daar niet te lang moet wisselen met collega's zou dat ook erg fijn zijn.
Je kunt zelfs het frontje van de motor afhalen en daar onder reinigen. Dus als je ook nieuwe slangetjes aanschaft zie ik geen enkekl probleem. Nieuw setje zachte onderdelen kost iets van 20 euro.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:59 schreef RockabeIIa het volgende:
Sowieso heb ik er nog vraagjes over. Heb jij deze gebruikt of in gebruik?
Ik kan er een overnemen van een bekende en vroeg me af, aangezien op de Medela-website wordt afgeraden een gebruikt product over te nemen van een ander, of dit hele apparaat compleet gereinigd kan worden. Snoertjes e.a. andere losse dingies kan ik vast nieuw kopen maar verder dan? Is het schoon te maken/houden?
5 dagen/4 nachten, dus 3 of 4x denk ik.quote:
Mrien hoe heb je dat dan met je baas afgesproen met het kolven? Recht op kolven onder werktijd heb je maar tot de baby 9 maanden is, toch? Kolf je dan in je eigen tijd?quote:Op maandag 25 mei 2009 15:14 schreef mrien het volgende:![]()
Afgelopen vrijdag wilde ik 's morgens vroeg kolven (moest weg en Lotte sliep nog), sluit het slangetje aan, wil niet. Nog een keer, zie ik dat het "aansluitpunt" is afgebroken![]()
Gelukkig had ik nog oude slangetjes die er over heen konden, maar de gewone niet meer.
Net maar naar de leverancier gemaild, valt gelukkig onder de garantie en ik krijg een nieuwe frontplaat![]()
Hopelijk hoef ik de kapotte pas op te sturen als de nieuwe binnen is, ik zie het niet zitten om met de handkolf te moeten kolven op m'n werk..
Nog even en dan wil ik gaan afbouwen met kolven. Als ze een jaar is wil ik in ieder geval niet meer op m'n werk gaan kolven..nog een maand dus!
Ik ben aan het overwegen om dit ook te doen. Niet zozeer dat ik denk er een volledige voeding uit te krijgen, maar het betekent wel dat ik op mijn vrije dagen een voeding meer kan geven. Begin november is hij 9 maanden. Ik kan het afbouwen dan nog 2 weken uitstellen door 2 weken vrij te nemen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:50 schreef mrien het volgende:
Ik heb de laatste 3 maanden in mijn eigen tijd gekolfd inderdaad. Ik kolfde toen 1x per dag op m'n werk in mijn eigen pauze. Was ongeveer 20 minuten in totaal kwijt en hield dus nog zo'n 10 min over voor mezelf
Dit snap ik niet, dat kan toch sowieso wel? Of ben je bang dat je productie zo hard terugloopt zonder kolven dat je er op je vrije dag niets meer uit krijgt? Volgens mij stoppen er wel meer moeders na 9 maanden met kolven op hun werk maar voeden ze op vrije dagen gewoon door, vaak kan je productie dat wel hebben als je al zo lang bv geeft. Of bedoel je iets anders?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:37 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik ben aan het overwegen om dit ook te doen. Niet zozeer dat ik denk er een volledige voeding uit te krijgen, maar het betekent wel dat ik op mijn vrije dagen een voeding meer kan geven. Begin november is hij 9 maanden. Ik kan het afbouwen dan nog 2 weken uitstellen door 2 weken vrij te nemen.
`quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:18 schreef Jore het volgende:
[..]
Dit snap ik niet, dat kan toch sowieso wel? Of ben je bang dat je productie zo hard terugloopt zonder kolven dat je er op je vrije dag niets meer uit krijgt? Volgens mij stoppen er wel meer moeders na 9 maanden met kolven op hun werk maar voeden ze op vrije dagen gewoon door, vaak kan je productie dat wel hebben als je al zo lang bv geeft. Of bedoel je iets anders?
Na ja ik vindt niet dat je dan maar gelijk eentje kan kopen. Het fijne van huren is in ieder geval dat je eerst even kunt kijken hoe een merk en soort kolf bevalt. Het kostte mij voor het huren van de PISA voor een week wel iets van 64 euro maar dat vind ik niet echt zo veel als je dan een dubbelzijdig elektrische kolf aanschaft, die wel zo'n drie- of vierhondert euro kost. Dan wil je toch weten, dat je daarmee goed overweg kunt. Helaas dat je bij de Thuiszorgwinkel alleen de Medela kolf kunt huren en geen andere merk/ soort kolf maar misschien weet iemand anders hier of je ergens anders meer keuze hebt met huren. Bij mij hoefde dat niet, want ik was met de PISA ook echt heel tevreden. Alleen de tip van de zachte schelpen lijkt me echt nog een goede om een keer te proberen. Wellicht, dat die toch een stuk aangenamer zijnquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:54 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Oeke ik zit hier eigenlijk met precies hetzelfde. Ik ben vandaag in de thuiszorg winkel geweest eigenlijk om een kolf te huren, maar zij zei dat ik er dan beter direct eentje kan kopen.
Ik weet zeker dat ik de eerste 6 maanden thuis ben en daarna pas ga werken. Nu zat ik ook te twijfelen tussen de mini electric en de swing. Een handkolf lijkt mij niet zo handig?
Is de mini electric echt zo lawaaierig? Ik vind het prijsverschil tussen die twee namelijk best wel groot.
Overigens misschien ook handig om te weten, bij de thuiszorgwinkel hier in Rotterdam krijg je 10% korting op alle kolven als je verzekerd bent bij Zilveren Kruis!
Ik kreeg deze formule van een borstvoedingsorganisatie:quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:02 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hoeveel is ongeveer normaal om te drinken voor een baby van 6 weken? Dan weet ik ook een beetje wat voor een voorraad ik moet opbouwen als ik tijdens 1 voeding weg wil.
ow, ok, ik ga denk ik naar de borstvoedingswinkel hier in Watergraafsmeer. Is op wandelafstand, ik ga daar ook wegen en ik heb daar ook een cursus gedaan en een afspraak gehad bij een LK.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:46 schreef oeke het volgende:
Miss Sly, ik heb hem gekocht bij de borstvoedingswinkel De Boezemvriend in de pijp. Die is van mijn LK, leuk mens en omdat ik daar een consult had gedaan kreeg ik 10% korting.![]()
http://www.borstvoedingswinkeloudzuid.nl/
Maar ik zag bij www.prettymum.nl ook dat er 10% korting op de kolven was. Alleen is dat via internet en misschien wel fijn om er even met iemand over te praten.
Ik had het over de Pisa en er is van Medela zelfs nog een duurder model. Ik weet ook, dat bijvoorbeeld Ameda een stuk goedkoper is. Ik wilde alleen aangeven, dat ik liever wat geld uitgeef en een kolf of twee huur om te kunnen proberen of dat lukt voordat ik zo veel geld uitgeef ook al is het maar 200 of 300 euro.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:52 schreef cattie het volgende:
Tinuviel, niet alle dubbelzijdige kolven kosten zo veel hoor. Je hebt ze ook voor 100 a 150 euro.
Eerst gaf ik 3 x 100 ml mee voor om de 3 uur, daarna 2x 160 ml voor om de 4 uur. Maar dat verschilt per kind volgens mij nogal. Oefenen dus. FTA, 50 a 80 ml is heel aardig hoor. Pas toen ik in plaats van een voeding ging kolven, kolfde ik meer dan 150 ml per keer.
Hee bedankt! Ik zal eerst eens proberen te huren, kijken of ik het wat vind, dan zie ik dan wel of ik er 1 aanschaf (grote kans van wel).quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:56 schreef Jore het volgende:
Je kan gewoon nog beginnen met kolven hoor Zweefvliegje, het is eigenlijk een kwestie van een tsr krijgen en dan de borst leegpompen als het ware. Het voelt niet hetzelde als voeden, ik vind voeden fijner. (duh) maar kolven vind ik niet vervelend. Volgens mij kan je bij een thuiszorgwinkel een kolf huren en ook bij vosmedisch. Over die laatste constructie heb ik een aantal goede verhalen gelezen en er zitten hier een aantal tevreden gebruiksters van de daar aangeboden kolf.
Ik heb de kolf van Pinq overgenomenquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:50 schreef Nijna het volgende:
Heb jij een wonderkolf Huup, of heb je gewoon makkelijk afkolfbare melk
Je kunt de onderdelen inderdaad in een magnetron sterilisator doenquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:39 schreef miss_sly het volgende:
Van de PISA kun je de onderdelen dan steriliseren in een magnetron sterilisator?
En zo ja, ik heb hier zo'n ding geleend van mijn schoonzusje. Het is er een van de HEMA, maar zonder handleiding. Op internet vind ik dat er gezegd wordt dat er 100 ml in moet en dan 5 minuten op 500 watt en dan 2 minuten nog laten staan. Iemand die dat kan bevestigen?
De rest van de site had ik al bekeken, ik lees er vrij veel, maar in mijn euforie om de gekolfde melk gewoon niet op het idee gekomen daar te kijkenquote:Op woensdag 9 september 2009 15:24 schreef krijtlijk het volgende:
hier kun je best veel info vinden over het bewaren en verwarmen van de melk, de rest van de site is ook wel de moeite waard om te bekijken.
quote:Op donderdag 10 september 2009 20:30 schreef Nijna het volgende:
Cattie, misschien is dat wel een beter idee, opbrengst vanmorgen was lang niet genoeg voor een voeding en die kolf lekt lucht volgens mij.
Iemand ervaring met de handkolf van Ameda? Ik heb het ding nog geen 10 keer gebruikt en het lijkt of hij lekt. Hij kraakt en doet en ik verwacht dat het ding elk moment uit elkaar valt. Wat een onding zeg, ben serieus in overweging of ik er een van Avent zal aanschaffen...
Even contact opnemen met de leverancierquote:Op vrijdag 11 september 2009 03:44 schreef Nijna het volgende:
alle onderdeken gebruikt, hij lijkt te lekken bovenop. Langs het rubbertje wat opgetrokken wordt als je knijpt zeg maar, geen idee hoe ik t anders moet uitleggen...
Yep. Zo lang je het maar bij elkaar gooit als het dezelfde temperatuur heeft.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:01 schreef Nijna het volgende:
Vanmiddag gekolft 60cc, maar ik heb nog wat meer nodig dus wil morgenochtend nog een keer kolven.
Die 60cc staat in de koelkast, kan ik nou als ik morgenochtend kolf en dat koel, het bij elkaar gieten om het dan 's avonds te geven?
We gaan uit eten en ik vermoed dat juffie juist dan wil drinken dus even voor de zekerheid...
(ook in t bv-topic gevraagd)
ontdooide melk kan je na het verwarmen 1 uur lang bewaren.quote:Op zondag 20 september 2009 00:09 schreef miss_sly het volgende:
En dan nog een vraagje van mij: stel dat ik 180 cc in een bekertje ingevroren heb en dit bekertje ontdooi in de koelkast voor gebruik. Dan kan ik dat best in meerdere kleine beetjes overgieten in een flesje om te worden gedronken, toch? En als ik bij 60 cc in een flesje overgiet, maar ze drinkt daar maar de helft van op, kan ik de andere helft dan op kamertemperatuur nog even laten staan (uurtje of 2) om de rest te geven, of moet het dan echt weggegoord worden?
Ik had je post al gezien, kon hem alleen niet vinden in de V&A topic. Hoe lang heb jij hem gebruikt? Anders moeten wij idd maar op pm verder gaan.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:31 schreef Jore het volgende:
Ik heb er nog wel een te koop, ik kan helemaal niets met de PISA. PM maar als je interesse hebt, hij is zo goed als nieuw. En goedkoper dan een nieuwe uiteraard![]()
Ik had gelezen, dat het om invriezen ging. Maar dacht ik zeg even dat je het nog mocht geven. Wist niet dat je dat al wist.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:33 schreef Nijna het volgende:
Tinuviel, het ging om invriezen, ik wist idd dat je het een aantal dagen in de koelkast kan bewaren. Maar je moet het dus binnen 24 uur invriezen.
quote:Op zondag 20 september 2009 18:48 schreef cattie het volgende:
Van af en toe kolven gaat je productie niet omhoog. Van elke dag naast de voedingen ook blijven kolven wel.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:55 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik had gelezen, dat het om invriezen ging. Maar dacht ik zeg even dat je het nog mocht geven. Wist niet dat je dat al wist.
Wel als dat binnen 24 uur valt. Bijvoorbeeld op dag 1 om 14:00 uur kolven en in de koelkast, de volgende dag om 10:00 uur, ook in de koelkast (zelfde temperatuur) en rond 14:00 uur invriezen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:22 schreef miss_sly het volgende:
dus je kunt niet twee dagen verzamelen in de koelkast, bij elkaar gooien en dat invriezen?
Mja, dat weet ik dus niet meer.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:27 schreef Jore het volgende:
[..]
Wel als dat binnen 24 uur valt. Bijvoorbeeld op dag 1 om 14:00 uur kolven en in de koelkast, de volgende dag om 10:00 uur, ook in de koelkast (zelfde temperatuur) en rond 14:00 uur invriezen.
ja? gekker dan dat zal het niet zijn. en het is niet dat ik per keer zoveel kolf dat ik deze potjes zonder pijn weggooi...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:10 schreef p_iglet het volgende:
Miss sly, niet te panisch hoor, dat komt echt niet op een paar uurtjes...
Ik zou bv van dag 1, ingevroren op de avond van dag 2 echt nog prima durven geven.
voglens mij kan je direct daarna wel weer aanleggen, toch?quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:06 schreef miss_sly het volgende:
gisteren was geen succesik denk dat ze nog geen 10 cc gedronken heeft.
toen schaap het probeerde was het drama: huilen en kokhalzen. toen heb ik het even geprobeerd, maar drinken wilde ze niet. wel werd ze stil en heeft ze wat gespeeld met de speen in de mond. ook belangrijk, lijkt me?
vandaag een nieuwe poging.
mag ik haar wrl meteen aanleggen als ze klaar is met drinken/spelen of is het verstandiger om dan even te wachten?
de ikea heeft een kolf/voed ruimte, en anders een prima Ehbo ruimte waar je kunt kolven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:49 schreef oeke het volgende:
Ehm, een rare vraag, maar ik ben weer een beetje begonnen met werken.
Nou is een onderdeel van mijn werk shoppen, en dat moet ik binnenkort gaan doen. Een hele dag op de woonboulevard doorbrengen. Helaas zonder kind want het kost me behoorlijk wat concentratie.![]()
Maar nou weet ik echt niet waar ik moet kolven. Op de toilet van de Ikea?
Zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen met tips hiervoor. Of kan ik mijn dag beter halveren.
Ik heb hier vantevoren helemaal niet over nagedacht en nu is het zover en weet ik echt niet hoe ik dat moet aanpakken.
Cattie het was zeker een voor het weekend dip. Volgende week gaat het vast weer beter. 200cc in een kolfbuurt. Dat zijn aantallen waar ik alleen maar van kan dromenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:56 schreef cattie het volgende:
Meeeh, vanochtend ging het kolven normaal, 200 ml. En vanmiddag 40 ml!Geen tsr, een paar straaltjes en afgelopen. Kan iemand mij even moed in praten? Dat het vast eenmalig is, dat ik me te druk over heb gemaakt, dat ik gewoon moet ontspannen, weet ik veel, maar in ieder geval dat ik volgende week weer normaal kan kolven?
mef, de eerste twee weken ofzo heb ik ook geen tsr gevoeld bij het voeden. Nu voel ik iedere keer als ik voed en ook soms zomaar ineens een tsr. Het voelt voor mij als een soort tintelend gevoel en ik voel mn borst (waar ik dan op dat moment niet mee voed) ineens vollopen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:04 schreef mefke79 het volgende:
@ Jore: dat vraag ik me dus af. Maar dat vraag ik me al langer af...ook als Driekus gewoon drinkt. Want ik heb dus nooit dat de melk er zomaar ineens uit begint te lopen. Het loopt eigenlijk altijd een beetje. Wel voel ik als Driekus drinkt in het begin even wat pijn en dat zou dan de tsr kunnen zijn (toch?). Heb het net even nagekeken, ik krijg de lactatiekundige grotendeels vergoed en ze heeft op haar site staan dat ze ook begleiding doet van moeders die een operatie hebben ondergaan. Ik denk dat ik volgende week maar eens ga bellen, want ik word alleen maar onzekerder door de combi weinig kolven en een Driekus die niet goed genoeg aangekomen is.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 03:53 schreef Troel het volgende:
Geen zin om het terug te zoeken, het staat ongetwijfeld vast wel ergens. Hoe heet die tsr-neusspray? Is dat inderdaad syntocinon?
thanks voor de tipquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:06 schreef RockabeIIa het volgende:
Is in ijsblokzakjes al geroepen? (Zoja sorry! Zonee, hier werkte dat prima)
Ik wilde ook hier nogmaals de gelegenheid grijpen om je te bedanken Jore. Het pakket is hier goed aangekomen, alles zit er zoals afgesproken en ik vond het gewoon echt een goede deal!quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:31 schreef Jore het volgende:
Ik heb er nog wel een te koop, ik kan helemaal niets met de PISA. PM maar als je interesse hebt, hij is zo goed als nieuw. En goedkoper dan een nieuwe uiteraard![]()
Geen idee of je het uberhaupt nog wilt proberen. Maar heb je al contact gehad met een lactatiekundige?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:13 schreef het-is-mij het volgende:
Zo ik kom me hier ook maar eens melden en heb eigenlijk ook gelijk advies nodig.
Borstvoeding heb ik 2 dgn gedaan maar heb er niet echt geschikte tepels voor.
Ben gaan kolven om te kijken hoe dat ging, helemaal goed dus alle voedingen voor Tijn gekolfd.
Heb een mega prodcutie, heb ook al een hele voorraad in de diepvries en kolf per keer zo ongeveer 240 cc.
Maar.........het kolven begint me behoorlijk op te breken en het vraagt teveel energie van me dus na overleg ga ik er mee stoppen.
Op advies van het consultatiebureau eerst maar eens gestopt om het nachtkolven eraf te halen wat betekend dat ik op de volgende tijden kolf; 7:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 - 23:00 - 07:00
Ik kolf 10 min tegelijk en dan per borst nog ong. 3 min om de harde plekken enzo wat weg te krijgen.
Ik merk dat de voeding al iets terug loopt maar hoe langzaam moet ik over het afbouwen doen en wennen de borsten eraan dat ze 's nachts niet leeg komen?
En hoe zouden jullie als ervaringsdeskundigen afbouwen want vlgs mij is de hoeveelheid wel aardig veel.
Alvast bedankt.
Met fulltime kolven gaat het afbouwen inderdaad wel anders dan wat ik lees van gewone borstvoeding. Als je fulltime kolft en je kind gaat clusteren en je clustert niet mee, dan gaat je productie al zo ver achteruit dat er bijna niet meer tegenaan te kolven is (is mijn ervaring tenminste).quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:04 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Geen idee of je het uberhaupt nog wilt proberen. Maar heb je al contact gehad met een lactatiekundige?
Soms is het als kindjes groter worden toch mogelijk om ze alsnog aan de borst te krijgen.
Afbouwen met 1 voeding per week, of 1 per 4 dagen als het soepel gaat is wat aangeraden wordt, maar met fulltime kolven afbouwen heb ik geen ervaring.
Hoe doe je dat? Ik krijg het amper voor elkaar om dubbel te kolven en dan de boel aan te zetten enzo. Ik moet met twee handen die kolven op hun plaats houden en het ding aanzetten...lezen zou ik graag doen, maar ik zou niet weten hoe....quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:09 schreef kezz het volgende:
het is misschien wennen miss sly? Voor mij was het een kwestie van ontspannen, ik had een dubbele kolf en ging gewoon zitten lezen en dan kwam het vanzelf eigenlijk. de ene keer meer als de andere keer, dat wel
Sserpente deze kolfzakjes hebben een lus, die je om de schelp heen kunt leggen een een opening waar het einde van de kolf in uitkomt. Hoe groot is het stuk van de Aventkolf waar de melk uitdruppelt? Heb nooit geprobeerd melk erin te gieten alleen eruit na ontdooien. Dat ging redelijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:59 schreef Ssserpente het volgende:
Haai!
Ben gister ff naar Prénatal geweest om diepvriesbewaarzakjes. Nu heeft ze me Medelazakjes meegegeven. Terwijl ik nog zei dat ik een Aventkolf heb.
Mij leken ze wel oké, maar nu thuis zie ik pas dat je deze direct aan de Medelakolf moet vastmaken.
Weet iemand of ze ook 'los' te gebruiken zijn? Of je de melk er dus makkelijk in kunt gieten?
Ze waren meer dan 15 Euro, dus ik vind het zonde om het doosje voor niets open te maken.
Het gaat om deze zakjes.![]()
[ afbeelding ]
Dan hoef je maar 1 tsr op te wekken, en dat is meestal de belemmerende factor bij kolven. een kind trekt zo'n tsr er altijd wel uit.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:25 schreef Tinuviel het volgende:
Mja ik heb ook nooit begrepen waarom men zegt, dat dubbelzijdig kolven beter zou zijn (even los van het tijdsparende effect). Een kind drinkt toch ook maar aan een borst tegelijkertijd. Als dat dubbelzijdige systeem zo goed is had de natuur toch vast iets bedacht waarop een kind uit twee borsten tegelijkertijd zou kunnen drinken.
Dat haalde ik maar net op het hoogtepunt van mijn kolven.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:50 schreef Ssserpente het volgende:
Ik heb gekolfd, voor het eerst!
80 ml uit één borst. Is dat een beetje oke?
Questions, questions...
Nee.quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:37 schreef Ca.ra het volgende:
Hoe is het verder gegaan Serpente? Heeft Lente nog gedronken uit de fles?
Stom he, om het weg te moeten gieten. Ik giet hier elke zondagavond 250 ml door de gootsteen. Ze hoeft eigenlijk niet eens een flesje meer, maar ja, stel dat ze toch wakker wordt en melk wil....quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:26 schreef Ssserpente het volgende:
... het door de gootsteen sijpelt...![]()
niet weggooien! kan nog prima in r badje, wordt t huidje superzacht vanquote:Op zaterdag 7 november 2009 11:22 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Nee.Ze kwam pas twee uur later weer. Toen heb ik 'r maar gewoon aangelegd en 't fles weggegooid.
Maar ik blijf proberen. Volgende keer wacht ik gewoon tot ze écht honger heeft!![]()
Te laat! Maar zal 't onthouden.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
niet weggooien! kan nog prima in r badje, wordt t huidje superzacht van
Zolang het op dezelfde temperatuur is, mag je eea samenvoegen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:54 schreef Ssserpente het volgende:
En mag je alleen de opbrengst van één dag bij elkaar gieten of ook van meerdere dagen? Ervan uitgaande dat je de houdbaarheid van de oudste melk aanhoudt.
Ik heb nl net de opbrengst van vandaag bij die van gisteravond gegooid en terug in de koelkast gezet. Vanavond krijgt ze dit.![]()
Ik kolfde trouwens net 100 cc uit één borst!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |