Cattie het was zeker een voor het weekend dip. Volgende week gaat het vast weer beter. 200cc in een kolfbuurt. Dat zijn aantallen waar ik alleen maar van kan dromenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:56 schreef cattie het volgende:
Meeeh, vanochtend ging het kolven normaal, 200 ml. En vanmiddag 40 ml!Geen tsr, een paar straaltjes en afgelopen. Kan iemand mij even moed in praten? Dat het vast eenmalig is, dat ik me te druk over heb gemaakt, dat ik gewoon moet ontspannen, weet ik veel, maar in ieder geval dat ik volgende week weer normaal kan kolven?
mef, de eerste twee weken ofzo heb ik ook geen tsr gevoeld bij het voeden. Nu voel ik iedere keer als ik voed en ook soms zomaar ineens een tsr. Het voelt voor mij als een soort tintelend gevoel en ik voel mn borst (waar ik dan op dat moment niet mee voed) ineens vollopen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:04 schreef mefke79 het volgende:
@ Jore: dat vraag ik me dus af. Maar dat vraag ik me al langer af...ook als Driekus gewoon drinkt. Want ik heb dus nooit dat de melk er zomaar ineens uit begint te lopen. Het loopt eigenlijk altijd een beetje. Wel voel ik als Driekus drinkt in het begin even wat pijn en dat zou dan de tsr kunnen zijn (toch?). Heb het net even nagekeken, ik krijg de lactatiekundige grotendeels vergoed en ze heeft op haar site staan dat ze ook begleiding doet van moeders die een operatie hebben ondergaan. Ik denk dat ik volgende week maar eens ga bellen, want ik word alleen maar onzekerder door de combi weinig kolven en een Driekus die niet goed genoeg aangekomen is.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 03:53 schreef Troel het volgende:
Geen zin om het terug te zoeken, het staat ongetwijfeld vast wel ergens. Hoe heet die tsr-neusspray? Is dat inderdaad syntocinon?
thanks voor de tipquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:06 schreef RockabeIIa het volgende:
Is in ijsblokzakjes al geroepen? (Zoja sorry! Zonee, hier werkte dat prima)
Ik wilde ook hier nogmaals de gelegenheid grijpen om je te bedanken Jore. Het pakket is hier goed aangekomen, alles zit er zoals afgesproken en ik vond het gewoon echt een goede deal!quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:31 schreef Jore het volgende:
Ik heb er nog wel een te koop, ik kan helemaal niets met de PISA. PM maar als je interesse hebt, hij is zo goed als nieuw. En goedkoper dan een nieuwe uiteraard![]()
Geen idee of je het uberhaupt nog wilt proberen. Maar heb je al contact gehad met een lactatiekundige?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:13 schreef het-is-mij het volgende:
Zo ik kom me hier ook maar eens melden en heb eigenlijk ook gelijk advies nodig.
Borstvoeding heb ik 2 dgn gedaan maar heb er niet echt geschikte tepels voor.
Ben gaan kolven om te kijken hoe dat ging, helemaal goed dus alle voedingen voor Tijn gekolfd.
Heb een mega prodcutie, heb ook al een hele voorraad in de diepvries en kolf per keer zo ongeveer 240 cc.
Maar.........het kolven begint me behoorlijk op te breken en het vraagt teveel energie van me dus na overleg ga ik er mee stoppen.
Op advies van het consultatiebureau eerst maar eens gestopt om het nachtkolven eraf te halen wat betekend dat ik op de volgende tijden kolf; 7:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 - 23:00 - 07:00
Ik kolf 10 min tegelijk en dan per borst nog ong. 3 min om de harde plekken enzo wat weg te krijgen.
Ik merk dat de voeding al iets terug loopt maar hoe langzaam moet ik over het afbouwen doen en wennen de borsten eraan dat ze 's nachts niet leeg komen?
En hoe zouden jullie als ervaringsdeskundigen afbouwen want vlgs mij is de hoeveelheid wel aardig veel.
Alvast bedankt.
Met fulltime kolven gaat het afbouwen inderdaad wel anders dan wat ik lees van gewone borstvoeding. Als je fulltime kolft en je kind gaat clusteren en je clustert niet mee, dan gaat je productie al zo ver achteruit dat er bijna niet meer tegenaan te kolven is (is mijn ervaring tenminste).quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:04 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Geen idee of je het uberhaupt nog wilt proberen. Maar heb je al contact gehad met een lactatiekundige?
Soms is het als kindjes groter worden toch mogelijk om ze alsnog aan de borst te krijgen.
Afbouwen met 1 voeding per week, of 1 per 4 dagen als het soepel gaat is wat aangeraden wordt, maar met fulltime kolven afbouwen heb ik geen ervaring.
Hoe doe je dat? Ik krijg het amper voor elkaar om dubbel te kolven en dan de boel aan te zetten enzo. Ik moet met twee handen die kolven op hun plaats houden en het ding aanzetten...lezen zou ik graag doen, maar ik zou niet weten hoe....quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:09 schreef kezz het volgende:
het is misschien wennen miss sly? Voor mij was het een kwestie van ontspannen, ik had een dubbele kolf en ging gewoon zitten lezen en dan kwam het vanzelf eigenlijk. de ene keer meer als de andere keer, dat wel
Sserpente deze kolfzakjes hebben een lus, die je om de schelp heen kunt leggen een een opening waar het einde van de kolf in uitkomt. Hoe groot is het stuk van de Aventkolf waar de melk uitdruppelt? Heb nooit geprobeerd melk erin te gieten alleen eruit na ontdooien. Dat ging redelijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:59 schreef Ssserpente het volgende:
Haai!
Ben gister ff naar Prénatal geweest om diepvriesbewaarzakjes. Nu heeft ze me Medelazakjes meegegeven. Terwijl ik nog zei dat ik een Aventkolf heb.
Mij leken ze wel oké, maar nu thuis zie ik pas dat je deze direct aan de Medelakolf moet vastmaken.
Weet iemand of ze ook 'los' te gebruiken zijn? Of je de melk er dus makkelijk in kunt gieten?
Ze waren meer dan 15 Euro, dus ik vind het zonde om het doosje voor niets open te maken.
Het gaat om deze zakjes.![]()
[ afbeelding ]
Dan hoef je maar 1 tsr op te wekken, en dat is meestal de belemmerende factor bij kolven. een kind trekt zo'n tsr er altijd wel uit.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:25 schreef Tinuviel het volgende:
Mja ik heb ook nooit begrepen waarom men zegt, dat dubbelzijdig kolven beter zou zijn (even los van het tijdsparende effect). Een kind drinkt toch ook maar aan een borst tegelijkertijd. Als dat dubbelzijdige systeem zo goed is had de natuur toch vast iets bedacht waarop een kind uit twee borsten tegelijkertijd zou kunnen drinken.
Dat haalde ik maar net op het hoogtepunt van mijn kolven.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:50 schreef Ssserpente het volgende:
Ik heb gekolfd, voor het eerst!
80 ml uit één borst. Is dat een beetje oke?
Questions, questions...
Nee.quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:37 schreef Ca.ra het volgende:
Hoe is het verder gegaan Serpente? Heeft Lente nog gedronken uit de fles?
Stom he, om het weg te moeten gieten. Ik giet hier elke zondagavond 250 ml door de gootsteen. Ze hoeft eigenlijk niet eens een flesje meer, maar ja, stel dat ze toch wakker wordt en melk wil....quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:26 schreef Ssserpente het volgende:
... het door de gootsteen sijpelt...![]()
niet weggooien! kan nog prima in r badje, wordt t huidje superzacht vanquote:Op zaterdag 7 november 2009 11:22 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Nee.Ze kwam pas twee uur later weer. Toen heb ik 'r maar gewoon aangelegd en 't fles weggegooid.
Maar ik blijf proberen. Volgende keer wacht ik gewoon tot ze écht honger heeft!![]()
Te laat! Maar zal 't onthouden.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
niet weggooien! kan nog prima in r badje, wordt t huidje superzacht van
Zolang het op dezelfde temperatuur is, mag je eea samenvoegen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:54 schreef Ssserpente het volgende:
En mag je alleen de opbrengst van één dag bij elkaar gieten of ook van meerdere dagen? Ervan uitgaande dat je de houdbaarheid van de oudste melk aanhoudt.
Ik heb nl net de opbrengst van vandaag bij die van gisteravond gegooid en terug in de koelkast gezet. Vanavond krijgt ze dit.![]()
Ik kolfde trouwens net 100 cc uit één borst!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |