abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:07:01 #251
108648 cattie
lieve moeder
pi_74363859
Ik zou het er op gooien dat je er nog aan moet wennen Miss. Lukt het thuis wel? Heb je een goede, rustige plek? heb je foto's ofzo van Senna bij je (of een filmpje op je mobiel?).
pi_74363941
het is misschien wennen miss sly? Voor mij was het een kwestie van ontspannen, ik had een dubbele kolf en ging gewoon zitten lezen en dan kwam het vanzelf eigenlijk. de ene keer meer als de andere keer, dat wel
Have you had your kezzzzzz today???
pi_74364337
Miss_sly, ik herken het wel, en bij mij was het echt het wennen. Je kolft waarschijnlijk ongeveer op de tijden die je anders zou voeden, dus is het niet zozeer een kwestie van productie, maar eerder van het 'eruit krijgen'. Hopelijk helpen de tips hierboven! Om te ontspannen helpt het bij mij ook altijd goed om te letten op mijn ademhaling, dat die rustig is zeg maar. En vergeet niet dat dit je eerste dag zonder Senna was, dat is niet niks, en dan ook nog moeten kolven, maar het komt vast goed
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 21:35:17 #254
5428 crew  miss_sly
pi_74365029
Foto's zet schaap straks op mijnzune, dus die heb ik morgen dan! Had ik idd niet, zo stom van mezelf!

En rust, ja, dat meot op zich wel, maar ik zit met een klein dingetje, en dat lijkt misschien heel flauw, maar in de deur (die wel op slot kan hoor) zit zo'n melkglazen raam. En het zicht erdoorheen is niet heel goed, maar je ziet ook neit niks...ik ga er wel met mijn rug naartoe zitten, maar het voelt nog wat onwennig.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:09 schreef kezz het volgende:
het is misschien wennen miss sly? Voor mij was het een kwestie van ontspannen, ik had een dubbele kolf en ging gewoon zitten lezen en dan kwam het vanzelf eigenlijk. de ene keer meer als de andere keer, dat wel
Hoe doe je dat? Ik krijg het amper voor elkaar om dubbel te kolven en dan de boel aan te zetten enzo. Ik moet met twee handen die kolven op hun plaats houden en het ding aanzetten...lezen zou ik graag doen, maar ik zou niet weten hoe....
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74365219
Daar had Piglet de perfecte tip voor, dat helpt mij heel goed. Je kunt die schelpen klemmen onder je voedingsbeha. Dus klepje van je beha open, schep erop, vacuum laten zuigen en klepje langs de zijkant van de schelp weer dicht doen, dan blijft die goed zitten.
En lekker wat te drinken/eten bij de hand, een tijdschriftje en een lapje stof voor dat raam hangen of met papier afplakken ofzo.
Je moet je gewoon echt fijn voelen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:40:47 #256
108648 cattie
lieve moeder
pi_74365291
Kun je niet nog wat a4-tjes tegen het raam plakken? Misschien dat je je toch te onbehagelijk voelt om een tsr te kunnen krijgen. Dubbel kolven en lezen lukt mij wel, als het eenmaal lekker loopt. Dan zuigen de kolven zo vacuüm dat ik best even met 1 hand en arm beiden tegen me aan kan drukken en met de andere hand een pagina om kan slaan.
pi_74365418
Inderdaad gewoon afplakken die deur! Het scheelt echt als je je goed op je gemak voelt. (zo kan op mijn werk nergens de zonwering tot beneden dicht, ik hang dus standaard een sjaal voor het stuk raam dat niet bedekt wordt)
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 21:57:29 #258
5428 crew  miss_sly
pi_74366009
Moet ik gewoon doen idd, dat raam bedekken. Is niet stom, is goed.
En ik ga een boek ofzo ook eens proberen. Tja, ik moet natuurlijk ook gewoon wat handigheid erin krijgen, maar dat komt vast wel goed, daar heb ik alle vertrouwen in. Beetje tips zoals deze kunnen daar wel bij helpen, dus bedankt!
pi_74368087
Ik kon op een gegeven moment kolven en had m'n handen vrij. Geloof dat ik de schelpen tegen m'n knieen aan duwde ofzo, weet het niet eens meer. Je wordt er vanzelf handig in!
pi_74381866
Je kan het boek ook voor je op tael leggen of naast je op een stoel. Leg er bijvoorbeeld iets op als de paginas anders vanzelf omslaan. Dan heb je alleen even kort je handen nodig om de paginas om te slaan. Lezen is hier ook erg ontspannend en helpt goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_74384189
Haai!

Ben gister ff naar Prénatal geweest om diepvriesbewaarzakjes. Nu heeft ze me Medelazakjes meegegeven. Terwijl ik nog zei dat ik een Aventkolf heb.

Mij leken ze wel oké, maar nu thuis zie ik pas dat je deze direct aan de Medelakolf moet vastmaken.

Weet iemand of ze ook 'los' te gebruiken zijn? Of je de melk er dus makkelijk in kunt gieten?

Ze waren meer dan 15 Euro, dus ik vind het zonde om het doosje voor niets open te maken.

Het gaat om deze zakjes.

woensdag 4 november 2009 @ 14:15:57 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74384709
Jup, die kan je ook los gebruiken. Wel ff goed opletten wat je doet, dat ze niet omvallen tijdens het inschenken, maar het kan prima.
er zit nog wel iets aan debovenkant wat je er eerst nog ff af kunt knippen, is met zo'n stippellijn aangegeven, schenkt ook weer makkelijker

enne, miss, ik weet niet of je een iPod of iets hebt, maar je kan natuurlijk ook eerst de iPod in je orden duwen, muziek aan, en dan pas kolf in de aanslag brengen. ogen dicht, inwendig meeblèren met de muziek (wel zo vriendelijk voor je collega's ) en dan na 3 of 4 liedjes eens kijken hoeveel eruit is gekomen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74389005
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:59 schreef Ssserpente het volgende:
Haai!

Ben gister ff naar Prénatal geweest om diepvriesbewaarzakjes. Nu heeft ze me Medelazakjes meegegeven. Terwijl ik nog zei dat ik een Aventkolf heb.

Mij leken ze wel oké, maar nu thuis zie ik pas dat je deze direct aan de Medelakolf moet vastmaken.

Weet iemand of ze ook 'los' te gebruiken zijn? Of je de melk er dus makkelijk in kunt gieten?

Ze waren meer dan 15 Euro, dus ik vind het zonde om het doosje voor niets open te maken.

Het gaat om deze zakjes.

[ afbeelding ]
Sserpente deze kolfzakjes hebben een lus, die je om de schelp heen kunt leggen een een opening waar het einde van de kolf in uitkomt. Hoe groot is het stuk van de Aventkolf waar de melk uitdruppelt? Heb nooit geprobeerd melk erin te gieten alleen eruit na ontdooien. Dat ging redelijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74389540
Wat ik trouwens ook veel gebruik zijn kleine (iets van 1 Liter inhoud) ziploc diepvrieszakken. Ook de supermarkten hebben een eigen merk van dit soort zakken. Dan heten ze diepvrieszakken met clipsluiting. Daar kun je de melk ingieten als je gekolf hebt en dit dan in de vriezer leggen. Je krijgt dan een lange smalle reep gevroren melk. Die breek ik eerst en vul deze dan in diepgevroren staat in de Avent flessen. Dat gaat prima. Ik vind als je ze in diepgevroren staat overhevelt hoef je niet zo te klooien en kliederen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 4 november 2009 @ 16:57:10 #265
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74390575
Ik heb Avent Via bekertjes, ideaal zijn die (en hergebruikbaar). Ik heb dan wel een medela kolf, dus ik kan niet direct kolven met het verloopstuk, maar overgieten gaat ook prima.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74395479
Met een Aventkolf zou ik ook zeker de Via bekertjes kopen, en dat dan combineren met het ziploczakjessysteem van Tinuviel. Dan ben je veel goedkoper uit en het werkt handiger denk ik, die bekertjes kun je onder je kolf schroeven met de (bijgeleverde) adapter. Daarna een dekseltje erop en de vriezer in. Ideaal
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 20:00:27 #267
5428 crew  miss_sly
pi_74397001
Dnak allemaal voor de tips, ik ga gewoon oefenen.
Ik heb wel nog iets raars: als ik dubbel kolf, komt er uit een borst niets, maar als ik daar dan nog een keer los een enkele kolf opzet (meteen dus als ik stop met dubbel) dan komt er echt nog wel wat uit

Anyway, de opbrengst wordt al beter, dus het komt vast goed
  woensdag 4 november 2009 @ 20:15:20 #268
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74397585
Miss Sly, ge bent gewoon een bietje raar
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 20:17:01 #269
5428 crew  miss_sly
pi_74397657
Ja, maor da wist ik al. ik wist alleen niet dat mijn tetten ook raar zijn
pi_74398040
Mja ik heb ook nooit begrepen waarom men zegt, dat dubbelzijdig kolven beter zou zijn (even los van het tijdsparende effect). Een kind drinkt toch ook maar aan een borst tegelijkertijd. Als dat dubbelzijdige systeem zo goed is had de natuur toch vast iets bedacht waarop een kind uit twee borsten tegelijkertijd zou kunnen drinken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 4 november 2009 @ 20:32:55 #271
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74398435
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:25 schreef Tinuviel het volgende:
Mja ik heb ook nooit begrepen waarom men zegt, dat dubbelzijdig kolven beter zou zijn (even los van het tijdsparende effect). Een kind drinkt toch ook maar aan een borst tegelijkertijd. Als dat dubbelzijdige systeem zo goed is had de natuur toch vast iets bedacht waarop een kind uit twee borsten tegelijkertijd zou kunnen drinken.
Dan hoef je maar 1 tsr op te wekken, en dat is meestal de belemmerende factor bij kolven. een kind trekt zo'n tsr er altijd wel uit.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:34:37 #272
108648 cattie
lieve moeder
pi_74398506
Ik kolf als ik dubbelzijdig kolf veel meer dan als ik enkelzijdig kolf! Maar dat zal wel per vrouw verschillend zijn.
Miss-sly, fijn dat de opbrengst al wat beter wordt!
pi_74400665
Thanks voor de tips!

Tinuviel stuurt me een zakje op om te proberen. Als dat goed gaat, hou ik het gewoon op die zakjes, zoniet, dan ga ik alsnog eens kijken voor die bekertjes. Eventueel icm die ziploczakjessysteem.
pi_74464216
Ik heb gekolfd, voor het eerst!

80 ml uit één borst. Is dat een beetje oke?

Lente drinkt altijd maar één borst leeg, dus ik heb net direct na het voeden de andere leeggekolfd. N. gaat 'r straks rond 2200 uur voor het eerst een flesje geven. (Daar gaan we geen gewoonte van maken, hoor.)

Maar hoe merk ik bij een flesje dat ze genoeg heeft? Ze kan niet loslaten zoals ze wel bij de tepel kan. Of stopt ze dan gewoon met drinken?

En zou die 80 ml ongeveer genoeg zijn? Ze is nu zes weekjes.

Questions, questions...
  vrijdag 6 november 2009 @ 19:54:46 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_74464415
80 ml is heel netjes! Ik zou er trouwens wel een gewoonte van maken, want als je straks weer gaat werken of wel eens weg wilt, moet ze wel aan de fles gewend zijn. Een paar keer per week of 1x per dag een flesje is dan goed om te oefenen.
Als ze niet meer wil, merk je dat denk ik wel. Dan gaat ze met de speen spelen of hem uitspugen ofzo.
80 ml is leuk om mee te beginnen, om veilig te zijn zou ik 120 ml geven de volgende keer. (Dus 2x tijdens/na een voeding kolven, dat bij elkaar in 1 flesje. Dat aanbieden in plaats van borst en terwijl je man haar een flesje geeft, kun jij kolven voor de volgende keer.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')