abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73882762
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:06 schreef RockabeIIa het volgende:
Is in ijsblokzakjes al geroepen? (Zoja sorry! Zonee, hier werkte dat prima )
thanks voor de tip
hoe krijg je dat in die zakjes? Via het flesje ofzo? Moet er niet druk achter de stroom staan om zo'n zakje te vullen?

hebben die zakjes hier ook weer een doel gevonden
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73886216
Huup medela flesje kan prima hoor, als ze daaruit drinkt. Maar dat is een kwestie van even uitproberen... Wij gebruiken aventspenen, die passen op de bakjes bij mn kolf
Fake it till you make it...
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:26:06 #228
108648 cattie
lieve moeder
pi_73891697
250 ml is wel erg veel! Fee drinkt nu 2x 160 ml op het kdv. Ik gebruik Avent via bekers.
Ik heb vandaag trouwens weer prima gekolfd!
pi_73892525
Zie je wel Cattie
pi_74035954
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:31 schreef Jore het volgende:
Ik heb er nog wel een te koop, ik kan helemaal niets met de PISA. PM maar als je interesse hebt, hij is zo goed als nieuw. En goedkoper dan een nieuwe uiteraard
Ik wilde ook hier nogmaals de gelegenheid grijpen om je te bedanken Jore. Het pakket is hier goed aangekomen, alles zit er zoals afgesproken en ik vond het gewoon echt een goede deal!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:39:47 #231
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74040267
Ik geef Thomas nu bv met jbpm vanwege zijn reflux. Dit maakt echt het verschil voor ons! Ik kolf en geef het in een flesje (tommy tippee), want een papje geven met een lepeltje en dan de borst erachteraan lukt niet. Het papje wordt vakkundig naar buiten gewerkt dan.
Ik probeer wel zo nu en dan een half flesje extra dik te maken en dan daarna de borst te geven, zodat hij niet compleet aan de fles raakt. En ik merk ook dat hij de borst echt fijn vindt, een diepe zucht en een gelukzalige blik dan.
Tot nu toe kan ik ruim kolven wat ik nodig heb, dus hopelijk houd ik de productie zo op peil. Momenteel zit ik nog ruim in de melk, ik kan makkelijk 250 cc kolven per voeding terwijl Thomas meestal tussen de 120 en 180 cc drinkt. Maar toch ben ik bang dat dit op de lange termijn geen goede oplossing is, of dat mijn productie toch gaat teruglopen als ik niet zo vaak aanleg. Aan de andere kant ga ik over een maand weer werken en moet ik dan toch al kolven. Zijn er mensen die ervaring hebben met (een groot deel van) de voedingen kolven, of nog tips/aandachtspunten?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 25 oktober 2009 @ 13:02:37 #232
100412 mefke79
komt goed!
pi_74040906
Huup, hier was de medelafles geen optie, Driekus zuigt em vacuum. En voor ijsblokjeszakjes heb je geen stroom melk nodig, ik heb er zelfs met maar 50 cc makkelijk mee kunnen werken.
Kolven gaat hier nu ook beter. Driekus heeft alleen wel meer honger dan dat mijn productie nu is. Dus ik kolf de voeding van de middag, die gaat in de koelkast en die krijgt ie na de avondvoeding dan als toetje. De ochtendvoeding gaat nog wel helemaal uit de borst en als ie dan klaagt krijgt ie een beetje flesvoeding extra. Invriezen komt er nu dus niet meer van, jammer maar helaas.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:01:27 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_74102874
Hier ligt inmiddels een voorraadje in de vriezer, inderdaad in ijsblokjeszakjes. Ik giet het zo vanuit de kolfbakjes in de ijsblokzakjes en dat gaat prima.

Overigens gaat de gehuurde kolf vandaag lekker terug, niet meer nodig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74107453
Super Troel
Fake it till you make it...
pi_74143726
Even een vraagje. Op het cb werd me geadviseerd om Lente nu alvast aan een flesje te laten wennen. Over een paar maanden ga ik weer werken en dan gaat ze twee dagen naar het kdv, vandaar.

Ik wil dus nu alvast wat gaan kolven zodat N. 'r een flesje kan geven. Een voeding kolven die je direct geeft is niet zo'n probleem, maar ik wil eigenlijk ook wel een klein voorraadje in de vriezer aanleggen. Hoe krijg ik dat voor elkaar zonder dat ik Lente te kort doe?

Ze drinkt sowieso maar één borst leeg, dus ik zat eraan te denken om direct na een voeding de andere leeg te kolven en dat in te vriezen. Dan heeft ze zo'n drie uur later toch wel weer genoeg bv?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 28-10-2009 13:26:14 ]
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:53:48 #236
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74146288
Ja hoor, ik heb begrepen dat een borst na een uur alweer ruim over 'halfvol' is, dus als ze altijd maar één borst leegdrinkt, en ze heeft onvoldoende, is er altijd nog borst nr 2.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:36:26 #237
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74147862
*swing gekocht dus straks es inlezen*
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:40:39 #238
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74148022
Ssserpente, de "standaardoplossing" is om een uurtje an de ochtendvoeding los te gaan met je kolf.
dus 1x per dag extra kolven, anders creëer je teveel vraag en krijg je stuwing...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74193763
Zo ik kom me hier ook maar eens melden en heb eigenlijk ook gelijk advies nodig.

Borstvoeding heb ik 2 dgn gedaan maar heb er niet echt geschikte tepels voor.
Ben gaan kolven om te kijken hoe dat ging, helemaal goed dus alle voedingen voor Tijn gekolfd.
Heb een mega prodcutie, heb ook al een hele voorraad in de diepvries en kolf per keer zo ongeveer 240 cc.
Maar.........het kolven begint me behoorlijk op te breken en het vraagt teveel energie van me dus na overleg ga ik er mee stoppen.
Op advies van het consultatiebureau eerst maar eens gestopt om het nachtkolven eraf te halen wat betekend dat ik op de volgende tijden kolf; 7:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 - 23:00 - 07:00
Ik kolf 10 min tegelijk en dan per borst nog ong. 3 min om de harde plekken enzo wat weg te krijgen.
Ik merk dat de voeding al iets terug loopt maar hoe langzaam moet ik over het afbouwen doen en wennen de borsten eraan dat ze 's nachts niet leeg komen?
En hoe zouden jullie als ervaringsdeskundigen afbouwen want vlgs mij is de hoeveelheid wel aardig veel.

Alvast bedankt.
pi_74198547
Wil je helemaal afbouwen met het kolven of gedeeltelijk afbouwen?
Je moet er rekening mee houden dat het een paar dagen kan kosten voor je lichaam gewend is om minder te produceren.

Hier heb je een linkjes van borstvoeding.com over afbouwen waarin veel tips staan
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/afbouwen/tips.html

Succes!
pi_74199462
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:13 schreef het-is-mij het volgende:
Zo ik kom me hier ook maar eens melden en heb eigenlijk ook gelijk advies nodig.

Borstvoeding heb ik 2 dgn gedaan maar heb er niet echt geschikte tepels voor.
Ben gaan kolven om te kijken hoe dat ging, helemaal goed dus alle voedingen voor Tijn gekolfd.
Heb een mega prodcutie, heb ook al een hele voorraad in de diepvries en kolf per keer zo ongeveer 240 cc.
Maar.........het kolven begint me behoorlijk op te breken en het vraagt teveel energie van me dus na overleg ga ik er mee stoppen.
Op advies van het consultatiebureau eerst maar eens gestopt om het nachtkolven eraf te halen wat betekend dat ik op de volgende tijden kolf; 7:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 - 23:00 - 07:00
Ik kolf 10 min tegelijk en dan per borst nog ong. 3 min om de harde plekken enzo wat weg te krijgen.
Ik merk dat de voeding al iets terug loopt maar hoe langzaam moet ik over het afbouwen doen en wennen de borsten eraan dat ze 's nachts niet leeg komen?
En hoe zouden jullie als ervaringsdeskundigen afbouwen want vlgs mij is de hoeveelheid wel aardig veel.

Alvast bedankt.
Geen idee of je het uberhaupt nog wilt proberen. Maar heb je al contact gehad met een lactatiekundige?
Soms is het als kindjes groter worden toch mogelijk om ze alsnog aan de borst te krijgen.
Afbouwen met 1 voeding per week, of 1 per 4 dagen als het soepel gaat is wat aangeraden wordt, maar met fulltime kolven afbouwen heb ik geen ervaring.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:15:20 #242
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74199849
Als je zoveel productie hebt, kun je ook kijken of het lukt naar 3 of 4 keer kolven te gaan? Wel geleidelijk, om te zien welk effect het heeft, maar er zijn moeders die hebben aan 3 keer kolven per dag voldoende.

En inderdaad eventueel er een lactatiekundige bij halen? Wel zo eentje met IBCLC achter haar naam.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74228554
Thanks!

Is er een reden voor dat het na de ochtendvoeding moet? Lente houdt nl nogal van clusteren 's ochtends. Dus zou het kolven liever 's avonds doen.
pi_74230313
Sserpente, volgens mij is dat omdat je 's ochtends de meeste melk hebt. Maar dat is puur mijn eigen ervaring.

Ik heb ook een kolf vraagje. Gister had ik mijn 2de openbare kolfervaring, de eerste was maandag in een huurbusje op de parkeerplaats van de Karwei.
Gister mocht ik kolven in de kantine van station Leiden. Daar was een wc hokje zonder wc wat op slot kon. Stoel erin, verlengkabel neerleggen en hup.
Maar nou had ik eerst recht gekolfd, 150 cc en daarna links 50 cc. Paar uur later weer met rechts begonnen (stom waarschijnlijk?) en weer 150 cc en links weer 50 cc.
Komt dit grote verschil nou omdat ik 2 keer op rechts begon?
En hoe noodzakelijk is het dat je de drinktijden van je kind aanhoudt? Ik heb er nu namelijk meer tijd tussen laten zitten dan hij normaal gesproken doet....
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:42:47 #245
108648 cattie
lieve moeder
pi_74230482
Oeke, ik haal uit mijn rechterborst altijd minder dan uit mijn linkerborst. De rechter is blijkbaar moeilijker kolfbaar.
De eerste tijd zou ik toch zoveel mogelijk de voedingstijden aanhouden, of in ieder geval het aantal kolfbeurten gelijk laten zijn aan de voedingen. Anders heb je kans dat de productie afneemt. Als je een paar dagen per week kolft, ten minste. Bij af en toe een dagje zou ik me er niet druk om maken.
pi_74231544
Bedankt voor jullie reacties.
Heb nog ff met de vk gebeld en heb tabletten gekregen om de productie wat te verminderen.
pi_74233125
Het is voorlopig maar voor af en toe een dagje. Maar dan begrijp ik ook waarom hij altijd aan de ene kant aan 1 borst genoeg heeft terwijl hij bij de andere kant altijd de tweede borst ook wil. Gewoon twee ongelijke melkfabrieken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74236531
Hier merk ik dat er een lichte ongelijkheid is (obv kolfopbrengst) en aan de andere kant is het ook zo dat bij de tweede borst het kolven vaak minder vlot gaat (en daar soms wat meer stuwing blijft dus). Beetje jouw verhaal van het afkolven oeke.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:24:51 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_74246255
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:04 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Geen idee of je het uberhaupt nog wilt proberen. Maar heb je al contact gehad met een lactatiekundige?
Soms is het als kindjes groter worden toch mogelijk om ze alsnog aan de borst te krijgen.
Afbouwen met 1 voeding per week, of 1 per 4 dagen als het soepel gaat is wat aangeraden wordt, maar met fulltime kolven afbouwen heb ik geen ervaring.
Met fulltime kolven gaat het afbouwen inderdaad wel anders dan wat ik lees van gewone borstvoeding. Als je fulltime kolft en je kind gaat clusteren en je clustert niet mee, dan gaat je productie al zo ver achteruit dat er bijna niet meer tegenaan te kolven is (is mijn ervaring tenminste).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 20:58:03 #250
5428 crew  miss_sly
pi_74363526
Vandaag eerste werkdag, dus ook eerste keer kolven op een vreemde plek.
Ik kolf 2 voedingen op mijn en ik kolf 's avonds nog een keer.

Nou kwam er bij de eerste keer kolven uit de linkerborst niets (echt niets, letterlijk geen druppel) en uit de andere niet zo veel. De tweede keer uit de linker wel een paar druppels, maar echt heel weinig en uit de andere ook weer wat meer.

Kan ik er nu vanuit gaan dat als ik iedere keer op mijn werk (drie dagen per week) bijv om 11 uur en 15 uur kolf, dat d eproductie vanzelf wat omhoog gaat en ik een behoorlijke hoeveelheid kan gaan kolven? Of kan het zo weinig blijven? Ligt dat misschien ook aan de omgeving waar je zit?
Ow ja, ik gebruik al de neusspray.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')