abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71047213
Ik moet hem wel ergens hebben, ga even voor je zoeken

Edit:
Gevonden, doe maar even pm
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:59:58 #52
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71047305
Sowieso heb ik er nog vraagjes over. Heb jij deze gebruikt of in gebruik?
Ik kan er een overnemen van een bekende en vroeg me af, aangezien op de Medela-website wordt afgeraden een gebruikt product over te nemen van een ander, of dit hele apparaat compleet gereinigd kan worden. Snoertjes e.a. andere losse dingies kan ik vast nieuw kopen maar verder dan? Is het schoon te maken/houden?
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:01:39 #53
190853 RockabeIIa
pi_71047361
Tnx mrien.

ps. weet iemand of de verzekeraar ook apparaten (deels) vergoed?
pi_71047396
Ik heb hem ingebruik en gebruikt (nu sinds 3 weken niet meer).
Er kan wel melk in de motor komen, maar je ziet dat wel gebeuren (melk door slangetje lopen).
Je kunt de motor volgens mij niet verder zelf maken.
Snoertjes en opzetstukken kun je allemaal nieuw kopen.
Ik heb mijn snoertjes en opzetstukken e.d. elke keer in magnetron sterilisator gedaan (snoeren niet elke keer hoor)

Hij bevalt trouwens super goed, ik vond hem het geld echt meer dan waard. Snel kolven en snel weer klaar. Maakt wel wat geluid, maar goed..denk dat elke elektrische kolf dat wel doet. Mijn rugzak ging redelijk snel kapot vond ik, maar heb hem toen in een schoudertas gestopt en dat gaat ook gewoon goed.
pi_71048718
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:59 schreef RockabeIIa het volgende:
Sowieso heb ik er nog vraagjes over. Heb jij deze gebruikt of in gebruik?
Ik kan er een overnemen van een bekende en vroeg me af, aangezien op de Medela-website wordt afgeraden een gebruikt product over te nemen van een ander, of dit hele apparaat compleet gereinigd kan worden. Snoertjes e.a. andere losse dingies kan ik vast nieuw kopen maar verder dan? Is het schoon te maken/houden?
Je kunt zelfs het frontje van de motor afhalen en daar onder reinigen. Dus als je ook nieuwe slangetjes aanschaft zie ik geen enkekl probleem. Nieuw setje zachte onderdelen kost iets van 20 euro.
Zaterdag weet ik precies hoeveel, want ik moet weer nieuwe kopen nu ik na ruim 9 maanden ineens weer moet gaan kolven

De verzekering vergoed het volgen smij niet, wel kun je het bij medische uitgaven aftrekken van de belasting. Net als de eigen bijdrage van de kraamzorg. Scheelt al weer iets.
pi_71051553
Een connector is 3,50 per stuk en een borstschild 4,20 per stuk.
2 klepjes (voor op de connector) en de bijbehorende membramen kosten 5,60.
Een slang voor de PISA is 3,30, ik weet niet of je er dan 1/2 krijgt

De kosten voor een nieuw set zijn dus 21 euro (via prettymum), zonder slangen.

Ik heb destijds 2 sets aangeschaft (1 zat bij de kolf, later nog 1 bijgekocht) omdat ik op m'n werk niet echt de mogelijkheid had om alles schoon te maken en wel 2x moest kolven.

Hoe vaak moet je denk je kolven P_iglet?
pi_71055116
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 00:16 schreef mrien het volgende:

Hoe vaak moet je denk je kolven P_iglet?
5 dagen/4 nachten, dus 3 of 4x denk ik.

In principe kan ik ruim 36 uur zonder kolven als Pepijn uit logeren gaat, maar nu is hij 4 nachten weg dus dat red ik niet zonder kolven.

En als ik dan toch nu nieuw materiaal koop dan kolven we met lowlands ook maar weer elektrisch ipv met de hand wat ik van plan was. Dan is het 72 uur zonder Pepijn.

En gelukkig is heel vaak steriliseren niet nodig aangezien Pepijn al weer 2 is en ik thuis alles meteen kan omspoelen en op lowlands toch de melk weggooi. Want de magnetron sterilisator ligt al ergens bij schoonpa op zolder
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:07:14 #58
190853 RockabeIIa
pi_71072508
Dus ik begrijp dat jullie het allebei wel verantwoord vinden om een gebruikte kolf aan te schaffen met nieuwe losse onderdeeltjes?

Ik twijfel nl nog een beetje (maar 300 eu vind ik ook wel erg veel...)
pi_71072662
Ik vind van wel

Voor hoeveel kun je er 1 overnemen?
pi_71072944
Ik zou wel vragen hoeveel kinderen er mee gekolft is. Is die kolf al voor 3 kinderen een jaar lang 5 dagen in de week gebruikt, tsja dan heb je natuurlijk het risico dat de motor wat minder wordt.

Maar qua hygiene zou ik dat prima verantwoord vinden
pi_71742474
Ik ga van de week de huurkolf maar eens even terugbrengen, 1 keer gebruikt.
Van Ameda is die, maar die schelpen zijn wel knoerthard zeg... ik vond het erg onprettig het kolven. Kan dat zijn door die harde schelpen? Of dat het misschien niet helemaal goed paste ofzo?

Ik zit te denken om zelf een kolf aan te schaffen, toch wel handig tzt, maar ik weet niet zo goed wat dan... hand of elektrisch... Ik hoef niet frequent te kolven, ben voorlopig toch nog fulltime mama, maar het is wel handig natuurlijk als we wat in de vriezer hebben liggen op den duur denk ik...
Wat zouden jullie doen en wat vooral niet?
Fake it till you make it...
pi_71745041
Nijna ik vind harde schelpen ook niets... Medela en Avent hebben iig ook zachte kolfschelpen...

Als je fulltime mama bent is een handkolf denk ik goed genoeg, het is ook maar net of je vaak denkt om er gebruik van te maken. En of je het geld hebt voor een electrische.
pi_71818928
Hm, ik ga ook maar weer eens kolven. Had er niet zo'n zin in vanwege de eerste drie weken fulltime kolven, maar het is toch wel handig om af en toe wat langer weg te kunnen.
Nou heb ik een kolf gekregen, tweedehands dus, van een vriendin, de Avent Isis IQ uno. maar ik vind hem niet zo fijn. Ik weet niet of ik het zuigtempo goed afstel. Gister kreeg ik er 20 cc uit met 3 keer kolven.

Ik heb nu mijn oog laten vallen op de Medela Mini Electric. En ik vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft. Ik denk dat ik voor zo'n 3 dagen per week een kolf nodig heb. Om en nabij.

Ik vind het trouwens wel ingewikkeld om live voeden en kolven te combineren.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71820832
P_iglet, ik heb nu een zachte bekleding voor de Ameda schelp en een opzetstukje om er een handkolf van te maken, was ik voor 27,50 klaar. Dus dat gaan we eerst maar eens proberen. En ook eens zien hoe vaak ik het ding gebruik...
Fake it till you make it...
pi_71828783
oeke 3 dagen per week werken en dan die dagen kolven? of 3x in de week een keertje kolven en verder thuis zijn?
Als je echt 3 dagen per week MOET kolven dan zou ik voor een dubbelzijdige elektrische kolf gaan. Zelf heb ik zeer goede ervaringen met de Medela PISA, maar ook de Ameda lactline is dubbelzijdig elektrisch en is een stuk goedkoper.
pi_71833015
Ik vind het zo ingewikkeld wat ik wil.
Ik wil kolven zodat P. Kobus ook af en toe kan voeden en ik soms wat langer de hort op kan.
Verder wil ik kolven in de tijden dat ik een project doe, ik werk namelijk op freelancebasis.
Maar ik kan Kobus ook meenemen naar mijn atelier en hem daar voeden en laten slapen en spelen etc. Ik hoef daar met niemand rekening te houden ofzo.

De mini electric heb ik vanmiddag bij de LK gehoord, maar die maakt teveel herrie. Ik heb nu mijn oog op de Swing laten vallen. De PISA is me iets te groot/duur.

Moeilijk moeilijk...
pi_71877021
Oeke ik zit hier eigenlijk met precies hetzelfde. Ik ben vandaag in de thuiszorg winkel geweest eigenlijk om een kolf te huren, maar zij zei dat ik er dan beter direct eentje kan kopen.
Ik weet zeker dat ik de eerste 6 maanden thuis ben en daarna pas ga werken. Nu zat ik ook te twijfelen tussen de mini electric en de swing. Een handkolf lijkt mij niet zo handig?
Is de mini electric echt zo lawaaierig? Ik vind het prijsverschil tussen die twee namelijk best wel groot.

Overigens misschien ook handig om te weten, bij de thuiszorgwinkel hier in Rotterdam krijg je 10% korting op alle kolven als je verzekerd bent bij Zilveren Kruis!
pi_71884896
Zijn er mensen die ook ervaring hebben met de swing?
pi_71987868
Vraagje aan de PISA-gebruiksters: gebruiken jullie gewoon de standaardmaat borstschilden? Ik heb grote borsten (volgens mijn voedingsbeha van Anita cup G, ik zou zeggen E/F) en ik moet nieuwe schilden kopen. Nou wil ik het graag in één keer goed hebben, dus wat kan ik het beste doen?
pi_71988065
Jore, de schildmaat heeft te maken met je tepelgroote niet met het formaat van je borsten.

Ik heb met een cup 75/E het normale formaat borstschilden.

Dus tenzij je qua doorsneden van de tepel zelf een groot of juist klein formaat hebt zal in 90% van de gevallen de standaard maat goed genoeg zijn. (ze kosten overigens iets van 2,5 of 3 euro per stuk, dus de verkeerde hebben is geen enorme ramp)

Zelf vind ik zachte kolfschelpen prettiger dan de standaard harde, dus dat is ook niet iets waar je rekening mee kunt houden me tkopen.
pi_71988225
Ik kon met dezelfde maat ook gewoon met de standaard schilden (zachte had ik ook)

Met de swing en mini electric heb ik geen ervaring
pi_71988284
Bedankt, ik had inmiddels dankzij mijn vriend Google gevonden dat het om de tepels gaat en niet om de borsten zelf. Zachte schelpen is inderdaad een goede tip, ik ben de Avent Isis IQ gewend en daar zit zo'n massagekussentje in. Misschien is de overstap naar een zacht borstschild dan wel zo verstandig. Dank!
pi_71988488
FTA, ik was het weekend weg, dus ik zie nu pas je vraag. Ik ben benieuwd welke kolf je hebt gekozen en waarom.

Zijn zachte schilden echt zacht? Waarom is dat fijner?
pi_71989507
Met de Avent handkolf kon ik met het zachte schild weer niet overweg, wel met het harde (het zachte kon je er nog tussendoen ofzo, voor mij werkte dat dus niet goed)

Zachte schilden zijn wat soepeler, zachter en flexibeler vind ik Oeke
pi_71990032
Oh, misschien is dat wel de tip voor die Avent om dat massagekussentje er gewoon niet op te doen. Ik vind dat niet zo fijn nl. Dankjewel Mrien.
pi_72010518
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:14 schreef mrien het volgende:

Afgelopen vrijdag wilde ik 's morgens vroeg kolven (moest weg en Lotte sliep nog), sluit het slangetje aan, wil niet. Nog een keer, zie ik dat het "aansluitpunt" is afgebroken
Gelukkig had ik nog oude slangetjes die er over heen konden, maar de gewone niet meer.
Net maar naar de leverancier gemaild, valt gelukkig onder de garantie en ik krijg een nieuwe frontplaat
Hopelijk hoef ik de kapotte pas op te sturen als de nieuwe binnen is, ik zie het niet zitten om met de handkolf te moeten kolven op m'n werk..

Nog even en dan wil ik gaan afbouwen met kolven. Als ze een jaar is wil ik in ieder geval niet meer op m'n werk gaan kolven..nog een maand dus!
Mrien hoe heb je dat dan met je baas afgesproen met het kolven? Recht op kolven onder werktijd heb je maar tot de baby 9 maanden is, toch? Kolf je dan in je eigen tijd?

Chan ik zou in jouw plaats eerst een kolf gaan huren. Helaas heeft de thuiszorgwinkel waar ik ben geweest maar een model gehad, de Medela Symphony (ziekenhuismodel) die op hetzelfde neerkomt als de Medela Pump'n style. Maar misschien zijn er andere plekken/ winkels waar je verschillende merken/ modellen kunt huren om te proberen wat je prettig vindt? Misschien kan iemand anders in dit topic je daar advies over geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_72010640
Ik heb de laatste 3 maanden in mijn eigen tijd gekolfd inderdaad. Ik kolfde toen 1x per dag op m'n werk in mijn eigen pauze. Was ongeveer 20 minuten in totaal kwijt en hield dus nog zo'n 10 min over voor mezelf
pi_72013562
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:50 schreef mrien het volgende:
Ik heb de laatste 3 maanden in mijn eigen tijd gekolfd inderdaad. Ik kolfde toen 1x per dag op m'n werk in mijn eigen pauze. Was ongeveer 20 minuten in totaal kwijt en hield dus nog zo'n 10 min over voor mezelf
Ik ben aan het overwegen om dit ook te doen. Niet zozeer dat ik denk er een volledige voeding uit te krijgen, maar het betekent wel dat ik op mijn vrije dagen een voeding meer kan geven. Begin november is hij 9 maanden. Ik kan het afbouwen dan nog 2 weken uitstellen door 2 weken vrij te nemen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72019390
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:37 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ik ben aan het overwegen om dit ook te doen. Niet zozeer dat ik denk er een volledige voeding uit te krijgen, maar het betekent wel dat ik op mijn vrije dagen een voeding meer kan geven. Begin november is hij 9 maanden. Ik kan het afbouwen dan nog 2 weken uitstellen door 2 weken vrij te nemen.
Dit snap ik niet, dat kan toch sowieso wel? Of ben je bang dat je productie zo hard terugloopt zonder kolven dat je er op je vrije dag niets meer uit krijgt? Volgens mij stoppen er wel meer moeders na 9 maanden met kolven op hun werk maar voeden ze op vrije dagen gewoon door, vaak kan je productie dat wel hebben als je al zo lang bv geeft. Of bedoel je iets anders?
pi_72020141
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:18 schreef Jore het volgende:

[..]

Dit snap ik niet, dat kan toch sowieso wel? Of ben je bang dat je productie zo hard terugloopt zonder kolven dat je er op je vrije dag niets meer uit krijgt? Volgens mij stoppen er wel meer moeders na 9 maanden met kolven op hun werk maar voeden ze op vrije dagen gewoon door, vaak kan je productie dat wel hebben als je al zo lang bv geeft. Of bedoel je iets anders?
`

Je hebt het wel goed begrepen Jore. Als ik op mijn vrije dagen zonder kolven door kan gaan met voeden, des te beter. Het kolven levert vaak niet zo veel op, dus daarom weet ik niet of de borstvoeding hard terug gaat lopen. Maar ik ga in ieder geval proberen door te voeden. Ik had gehoord, dat als ik stop met kolven ik idd misschien niet meer voltijd kon voeden. We zien het wel. Ik laat me verrassen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72020680
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de swing Oeke. Waarom? Vooral eigenlijk om de 2 verschillende standen waarop de kolf werkt, eerst voor de tsr en daarna gewoon zuigen.
Ik heb hem nu 5x gebruikt en ben best tevreden. Wat is eigenlijk een normale hoeveelheid om te kunnen kolven per borst. Tussen voedingen in kan ik ongeveer 50 ml kolven en vanochtend na een halve nacht kreeg ik er 80 ml uit. Finn heeft wel nogsteeds honger nadat hij dat in een flesje heeft gehad.
Hoeveel is ongeveer normaal om te drinken voor een baby van 6 weken? Dan weet ik ook een beetje wat voor een voorraad ik moet opbouwen als ik tijdens 1 voeding weg wil.
pi_72024226
Vanochtend heb ik ook de Swing gekocht! Al 1 keer gekolft en het bevalt goed.

Volgens mij voor 1 voeding rond de 140-150 cc. Maar hangt denk ik ook af van hoe vaak je voedt enzo. Misschien weten de ervaren kolfsters daar meer over.
pi_72024641
Volgens mij gaf ik in het begin rond de 100cc mee, later ben ik wat meer mee gaan geven maar ze dronk het niet altijd op. Max wat ik heb meegegeven is 180cc. Ik merkte eigenlijk dat ze op de creche altijd minder dronk dan thuis, alsof ze er wel genoeg mee nam tot ze weer echt kon drinken
pi_72035182
inlezen!
volgende week een kolf kopen en starten
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72043502
oeke, waar heb jij je kolf gekocht?
pi_72053771
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:54 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Oeke ik zit hier eigenlijk met precies hetzelfde. Ik ben vandaag in de thuiszorg winkel geweest eigenlijk om een kolf te huren, maar zij zei dat ik er dan beter direct eentje kan kopen.
Ik weet zeker dat ik de eerste 6 maanden thuis ben en daarna pas ga werken. Nu zat ik ook te twijfelen tussen de mini electric en de swing. Een handkolf lijkt mij niet zo handig?
Is de mini electric echt zo lawaaierig? Ik vind het prijsverschil tussen die twee namelijk best wel groot.

Overigens misschien ook handig om te weten, bij de thuiszorgwinkel hier in Rotterdam krijg je 10% korting op alle kolven als je verzekerd bent bij Zilveren Kruis!
Na ja ik vindt niet dat je dan maar gelijk eentje kan kopen. Het fijne van huren is in ieder geval dat je eerst even kunt kijken hoe een merk en soort kolf bevalt. Het kostte mij voor het huren van de PISA voor een week wel iets van 64 euro maar dat vind ik niet echt zo veel als je dan een dubbelzijdig elektrische kolf aanschaft, die wel zo'n drie- of vierhondert euro kost. Dan wil je toch weten, dat je daarmee goed overweg kunt. Helaas dat je bij de Thuiszorgwinkel alleen de Medela kolf kunt huren en geen andere merk/ soort kolf maar misschien weet iemand anders hier of je ergens anders meer keuze hebt met huren. Bij mij hoefde dat niet, want ik was met de PISA ook echt heel tevreden. Alleen de tip van de zachte schelpen lijkt me echt nog een goede om een keer te proberen. Wellicht, dat die toch een stuk aangenamer zijn
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72057721
Miss Sly, ik heb hem gekocht bij de borstvoedingswinkel De Boezemvriend in de pijp. Die is van mijn LK, leuk mens en omdat ik daar een consult had gedaan kreeg ik 10% korting.
http://www.borstvoedingswinkeloudzuid.nl/

Maar ik zag bij www.prettymum.nl ook dat er 10% korting op de kolven was. Alleen is dat via internet en misschien wel fijn om er even met iemand over te praten.
pi_72057905
Tinuviel, niet alle dubbelzijdige kolven kosten zo veel hoor. Je hebt ze ook voor 100 a 150 euro.
Eerst gaf ik 3 x 100 ml mee voor om de 3 uur, daarna 2x 160 ml voor om de 4 uur. Maar dat verschilt per kind volgens mij nogal. Oefenen dus. FTA, 50 a 80 ml is heel aardig hoor. Pas toen ik in plaats van een voeding ging kolven, kolfde ik meer dan 150 ml per keer.
pi_72058436
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:02 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hoeveel is ongeveer normaal om te drinken voor een baby van 6 weken? Dan weet ik ook een beetje wat voor een voorraad ik moet opbouwen als ik tijdens 1 voeding weg wil.
Ik kreeg deze formule van een borstvoedingsorganisatie:
1e maand: 150 ml * gewicht in kg / aantal voedingen
2e maand:140 ml * gewicht in kg/aantal voedingen
3e maand: idem, maar dan 130 ml
4e: 120
5e:110
6e 100

Stel, een kindje van 4 maanden weegt 6.5 kg, drinkt nog een 8-tal keer per dag. Dan kom je met de formule 97.5 ml uit. Terwijl op de verpakking van poedermelk staat dat een flesje op die leeftijd al 180ml hoort te bevatten. Een borstgevoed kind gaat dat doorgaans niet opdrinken.

Tristan is nu 16 weken, weegt ruim 7.5 kg (mijn flinke beer ) en drinkt nu zo'n 125ml per keer(of zou moeten, het gaat nog in pauzes) Ideaal vind ik om de 3 uur in de opvang, 4 uur vind ik erg lang (dat kan ik zelfs niet als volwassene!)
pi_72058483
Fee wilde geen 3 flesjes op een dag drinken. 2 gaat wel oke. Bij mij drinkt ze wel veel vaker.
pi_72059225
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:46 schreef oeke het volgende:
Miss Sly, ik heb hem gekocht bij de borstvoedingswinkel De Boezemvriend in de pijp. Die is van mijn LK, leuk mens en omdat ik daar een consult had gedaan kreeg ik 10% korting.
http://www.borstvoedingswinkeloudzuid.nl/

Maar ik zag bij www.prettymum.nl ook dat er 10% korting op de kolven was. Alleen is dat via internet en misschien wel fijn om er even met iemand over te praten.
ow, ok, ik ga denk ik naar de borstvoedingswinkel hier in Watergraafsmeer. Is op wandelafstand, ik ga daar ook wegen en ik heb daar ook een cursus gedaan en een afspraak gehad bij een LK.

Zal me eens goe dlaten voorlichten volgende week en dan maar eens beginnen met een voorraadje aanleggen
pi_72064047
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:52 schreef cattie het volgende:
Tinuviel, niet alle dubbelzijdige kolven kosten zo veel hoor. Je hebt ze ook voor 100 a 150 euro.
Eerst gaf ik 3 x 100 ml mee voor om de 3 uur, daarna 2x 160 ml voor om de 4 uur. Maar dat verschilt per kind volgens mij nogal. Oefenen dus. FTA, 50 a 80 ml is heel aardig hoor. Pas toen ik in plaats van een voeding ging kolven, kolfde ik meer dan 150 ml per keer.
Ik had het over de Pisa en er is van Medela zelfs nog een duurder model. Ik weet ook, dat bijvoorbeeld Ameda een stuk goedkoper is. Ik wilde alleen aangeven, dat ik liever wat geld uitgeef en een kolf of twee huur om te kunnen proberen of dat lukt voordat ik zo veel geld uitgeef ook al is het maar 200 of 300 euro.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72066490
Ik heb in eerste instantie een kolf gehuurd, de Medela Symphony, omdat Timo bijgevoed moest worden van de verloskundige. Ik vond alleen dat dubbelzijdig vreselijk onhandig en heb nu de Swing gekocht, vanaf volgende week ga ik beginnen met kolven om een voorraadje op te bouwen.
Kolven jullie tussen twee voedingen in of direct na een voeding? De kraamhulp zei dat ik het beste direct na een voeding kan afkolven. Maar als de borst dan leeg is werkt dat natuurlijk niet lijkt me zo..
En hebben lactatiekundigen ook verstand van kolven eigenlijk? Jawel toch?
pi_72074219
Ik kolf op mijn vrije dagen en op weekenden een uurtje na de eerste voeding s'ochtends. Als je kind 3-3,5 uur tussen voedingen laat is dit prima te doen. Je zou ook direct na een voeding kunnen kolven. Daarvan wordt wel gezegd dat je daarmee de productie kan verhogen. Hoewel je dat sowieso doet als je meer kolft dan je je kind voedt.

Weet iemand of je de adapter voor de Avent bakjes, waarmee je er een flesje kan maken los kunt kopen? En zo ja waar?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72088042
Over een kolf laat ik me goed voorlichten in de winkel, maar ik heb ook nog wat praktische vraagjes.

Hoe weet je hoeveel gekolfde melk ze mag/moet drinken?
En hoe bepaal je wanneer je hoeveel geeft? Op dit moment bijvoorbeeld heeft Senna nog helemaal geen ritme met eten, alleen 's nachts. Overdag drinkt ze veel kleine beetjes en zit er niet echt 2-3 uur tussen ofzo. Dus wanneer geef je dan een flesje en hoe vaak? Kun je dat ook in kleine beetjes geven, net zoals ana de borst drinken, of moet ze dan ineens een grote fles (voeding) in een keer doen? Mag ze uit de fles ook vaker drinken, net zoals ze aangelegd mag worden zo vaak ze aangeeft nodig te hebben?
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:32:30 #96
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72089606
Ik weet niet wat de ervaringsdeskundigen zeggen, maar de lactatiekundige had in ieder geval als tip om een deel van je gekolfde voorraad in ijsblok(zak)jes in te vriezen. Een ijsklontje is snel te ontdooien als ze toch nog wat extra zou willen. En verder is het volgens haar een kwestie van persoonlijkheid hoe veel een kindje wil drinken uit de fles, dus dat moet je met trial and error uitvogelen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_72146116
Wat je in de fles geeft is ook op verzoek, het blijft immers borstvoeding en daar veranderd weinig aan of je het uit de fles of uit de borst geeft
Probeer eerst met kleine beetjes te beginnen, je kunt altijd meer op warmen als ze nog wat meer wilt
Ze hebben voor Lotte op de creche regelmatig porties van 50cc opgewarmd en later nog wat meer
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:42:48 #98
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72146852
miss, ik zou beginnen met kleine beetjes. eerst maar eens zien of ze die fles wel snapt, dan zien we wel weer verder, nietwaar?

en verder is het nog steeds idd bv, dus gewoon op verzoek, zo vaak ze wil, etc.

qua hoeveelheden, kijk ff hierboven bij de post van iksje (post 89), daar staat de formule (richtinggevend voor hele voedingen)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72230716
Zo, de kolf is in huis,. Het is ook de Pump in Style Advanced geworden.

En dan maar eens kijken wanneer ik eht beste kan kolven en of het werkt...
pi_72231840
Goeie keuze!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')