Je kunt zelfs het frontje van de motor afhalen en daar onder reinigen. Dus als je ook nieuwe slangetjes aanschaft zie ik geen enkekl probleem. Nieuw setje zachte onderdelen kost iets van 20 euro.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:59 schreef RockabeIIa het volgende:
Sowieso heb ik er nog vraagjes over. Heb jij deze gebruikt of in gebruik?
Ik kan er een overnemen van een bekende en vroeg me af, aangezien op de Medela-website wordt afgeraden een gebruikt product over te nemen van een ander, of dit hele apparaat compleet gereinigd kan worden. Snoertjes e.a. andere losse dingies kan ik vast nieuw kopen maar verder dan? Is het schoon te maken/houden?
5 dagen/4 nachten, dus 3 of 4x denk ik.quote:
Mrien hoe heb je dat dan met je baas afgesproen met het kolven? Recht op kolven onder werktijd heb je maar tot de baby 9 maanden is, toch? Kolf je dan in je eigen tijd?quote:Op maandag 25 mei 2009 15:14 schreef mrien het volgende:![]()
Afgelopen vrijdag wilde ik 's morgens vroeg kolven (moest weg en Lotte sliep nog), sluit het slangetje aan, wil niet. Nog een keer, zie ik dat het "aansluitpunt" is afgebroken![]()
Gelukkig had ik nog oude slangetjes die er over heen konden, maar de gewone niet meer.
Net maar naar de leverancier gemaild, valt gelukkig onder de garantie en ik krijg een nieuwe frontplaat![]()
Hopelijk hoef ik de kapotte pas op te sturen als de nieuwe binnen is, ik zie het niet zitten om met de handkolf te moeten kolven op m'n werk..
Nog even en dan wil ik gaan afbouwen met kolven. Als ze een jaar is wil ik in ieder geval niet meer op m'n werk gaan kolven..nog een maand dus!
Ik ben aan het overwegen om dit ook te doen. Niet zozeer dat ik denk er een volledige voeding uit te krijgen, maar het betekent wel dat ik op mijn vrije dagen een voeding meer kan geven. Begin november is hij 9 maanden. Ik kan het afbouwen dan nog 2 weken uitstellen door 2 weken vrij te nemen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:50 schreef mrien het volgende:
Ik heb de laatste 3 maanden in mijn eigen tijd gekolfd inderdaad. Ik kolfde toen 1x per dag op m'n werk in mijn eigen pauze. Was ongeveer 20 minuten in totaal kwijt en hield dus nog zo'n 10 min over voor mezelf
Dit snap ik niet, dat kan toch sowieso wel? Of ben je bang dat je productie zo hard terugloopt zonder kolven dat je er op je vrije dag niets meer uit krijgt? Volgens mij stoppen er wel meer moeders na 9 maanden met kolven op hun werk maar voeden ze op vrije dagen gewoon door, vaak kan je productie dat wel hebben als je al zo lang bv geeft. Of bedoel je iets anders?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:37 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik ben aan het overwegen om dit ook te doen. Niet zozeer dat ik denk er een volledige voeding uit te krijgen, maar het betekent wel dat ik op mijn vrije dagen een voeding meer kan geven. Begin november is hij 9 maanden. Ik kan het afbouwen dan nog 2 weken uitstellen door 2 weken vrij te nemen.
`quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:18 schreef Jore het volgende:
[..]
Dit snap ik niet, dat kan toch sowieso wel? Of ben je bang dat je productie zo hard terugloopt zonder kolven dat je er op je vrije dag niets meer uit krijgt? Volgens mij stoppen er wel meer moeders na 9 maanden met kolven op hun werk maar voeden ze op vrije dagen gewoon door, vaak kan je productie dat wel hebben als je al zo lang bv geeft. Of bedoel je iets anders?
Na ja ik vindt niet dat je dan maar gelijk eentje kan kopen. Het fijne van huren is in ieder geval dat je eerst even kunt kijken hoe een merk en soort kolf bevalt. Het kostte mij voor het huren van de PISA voor een week wel iets van 64 euro maar dat vind ik niet echt zo veel als je dan een dubbelzijdig elektrische kolf aanschaft, die wel zo'n drie- of vierhondert euro kost. Dan wil je toch weten, dat je daarmee goed overweg kunt. Helaas dat je bij de Thuiszorgwinkel alleen de Medela kolf kunt huren en geen andere merk/ soort kolf maar misschien weet iemand anders hier of je ergens anders meer keuze hebt met huren. Bij mij hoefde dat niet, want ik was met de PISA ook echt heel tevreden. Alleen de tip van de zachte schelpen lijkt me echt nog een goede om een keer te proberen. Wellicht, dat die toch een stuk aangenamer zijnquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:54 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Oeke ik zit hier eigenlijk met precies hetzelfde. Ik ben vandaag in de thuiszorg winkel geweest eigenlijk om een kolf te huren, maar zij zei dat ik er dan beter direct eentje kan kopen.
Ik weet zeker dat ik de eerste 6 maanden thuis ben en daarna pas ga werken. Nu zat ik ook te twijfelen tussen de mini electric en de swing. Een handkolf lijkt mij niet zo handig?
Is de mini electric echt zo lawaaierig? Ik vind het prijsverschil tussen die twee namelijk best wel groot.
Overigens misschien ook handig om te weten, bij de thuiszorgwinkel hier in Rotterdam krijg je 10% korting op alle kolven als je verzekerd bent bij Zilveren Kruis!
Ik kreeg deze formule van een borstvoedingsorganisatie:quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:02 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hoeveel is ongeveer normaal om te drinken voor een baby van 6 weken? Dan weet ik ook een beetje wat voor een voorraad ik moet opbouwen als ik tijdens 1 voeding weg wil.
ow, ok, ik ga denk ik naar de borstvoedingswinkel hier in Watergraafsmeer. Is op wandelafstand, ik ga daar ook wegen en ik heb daar ook een cursus gedaan en een afspraak gehad bij een LK.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:46 schreef oeke het volgende:
Miss Sly, ik heb hem gekocht bij de borstvoedingswinkel De Boezemvriend in de pijp. Die is van mijn LK, leuk mens en omdat ik daar een consult had gedaan kreeg ik 10% korting.![]()
http://www.borstvoedingswinkeloudzuid.nl/
Maar ik zag bij www.prettymum.nl ook dat er 10% korting op de kolven was. Alleen is dat via internet en misschien wel fijn om er even met iemand over te praten.
Ik had het over de Pisa en er is van Medela zelfs nog een duurder model. Ik weet ook, dat bijvoorbeeld Ameda een stuk goedkoper is. Ik wilde alleen aangeven, dat ik liever wat geld uitgeef en een kolf of twee huur om te kunnen proberen of dat lukt voordat ik zo veel geld uitgeef ook al is het maar 200 of 300 euro.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:52 schreef cattie het volgende:
Tinuviel, niet alle dubbelzijdige kolven kosten zo veel hoor. Je hebt ze ook voor 100 a 150 euro.
Eerst gaf ik 3 x 100 ml mee voor om de 3 uur, daarna 2x 160 ml voor om de 4 uur. Maar dat verschilt per kind volgens mij nogal. Oefenen dus. FTA, 50 a 80 ml is heel aardig hoor. Pas toen ik in plaats van een voeding ging kolven, kolfde ik meer dan 150 ml per keer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |