abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93543585
Ik lees ook maar mee hier. Ben van plan borstvoeding te gaan geven.
pi_93546125
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik lees ook maar mee hier. Ben van plan borstvoeding te gaan geven.
^O^
Heb je misschien vragen op dit moment?
Ga je nog een soort van cursus volgen, vaak geven ziekenhuizen informatieavonden, de VBN en LLL geven ook regelmatig informatieavonden over borstvoeding.
pi_93546535
dus... :')

quote:
Er is echter ook kritiek op het inbakeren, omdat de hongerprikkel van de ingebakerde babys wordt onderdrukt, waarmee de borstvoeding verstoord wordt. Dit is onterechte kritiek, want inbakeren doe je bij het slapen gaan en als je baby slaapt, dan krijgt het geen borstvoeding. Zolang na elk slaapje de baby weer wordt 'ontbakerd' bijt het geenszins met borstvoeding.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Inbakeren

wát een klapjosti-kroegpraat zeg :o :X
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93547629
nou idd :o
pi_93548507
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:16 schreef huuphuup het volgende:
dus... :')

[..]

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Inbakeren

wát een klapjosti-kroegpraat zeg :o :X
Gewoon aanpassen, met goede referentie :Y)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_93553251
Maar onderdrukt het dan wel echt de hongerprikkel (debiel beargumenteerd in de quote, dat zie ik ook wel, maar toch)? En hoe zit dat dan met vroegah?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93559117
Babietjes zijn geneigd om te diep te slapen waardoor ze voedingen missen.

Huup heb je het idee dat elin rustiger wordt door inbakeren?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93561528
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 2 maart 2011 @ 21:27:57 #39
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93561568
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2011 21:27 schreef Pvoesss het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
idd O+ O+ O+ O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_93562251
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:56 schreef Ticootje het volgende:
Babietjes zijn geneigd om te diep te slapen waardoor ze voedingen missen.

Huup heb je het idee dat elin rustiger wordt door inbakeren?
Weet ik niet. Ik heb me er een beetje over ingelezen maar ik ben niet echt een heel erge fan van inbakeren. Liever niet als het niet hoeft zeg maar. En ik wil eigk ook reflux uitgesloten hebben voor ik zoiets zou proberen dus ik wacht sowieso het cb van morgen even af.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93562264
Hij glundert!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 2 maart 2011 @ 21:50:24 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93563243
Pvoesss, dat snoetje! O+

huup, helpt het niet als je haar echt heel stevig instopt met de armen onder de dekens?
Harry had te lange mouwen aan zijn slaapzakken (of eigenlijk te korte armen :') ) en dan stopte ik die onder de dekentjes, heel stevig. Hierdoor kon hij zich dan niet wakker wapperen en zijn armen ook niet (goed) onder de dekens uithalen.
Of anders op de buik laten slapen? (kan ze haar hoofd goed optillen/draaien?)
al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er met Elin is, dus misschien doe ik wel suggesties die helemaal niet van toepassing zijn :@
pi_93563244
pvoesss wat schattig O+

asy, ze slaapt al op haar buik. Maar eigenlijk slaapt ze dan ook nauwelijks. Dat strak instoppen doen we al.

En wij weten het ook niet :Y)
Wellicht (waarschijnlijk!) is er gewoon helemaal niets verder. Maar ik ben een zeikerd daarmee, dat wil ik dan wel eerst zeker weten voordat ik toestanden uit ga halen die misschien wel/misschien niet helpen zeg maar. :)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93563715
Osteopaat een idee? Ook gezien de snelle bevalling. Niet slapen is echt slopend, en hoewel ik je daar nog nooit over heb zien klagen moet je haast wel ontzettend moe zijn. :*
pi_93564984
Wat een mooie foto pvoesss!

Moeilijk he dat slapen huup, misschien een puckababy proberen? Ik heb er 1 van keshet te leen maar Jelle past er niet in, misschien mag je die lenen van haar? Kan hem zo meesturen met de pyama
pi_93565349
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 21:56 schreef Jore het volgende:
Osteopaat een idee? Ook gezien de snelle bevalling. Niet slapen is echt slopend, en hoewel ik je daar nog nooit over heb zien klagen moet je haast wel ontzettend moe zijn. :*
Valt mee hoor gelukkig. Blijkbaar kan ik met relatief weinig slaap toe. :)

Osteopaat kan een idee zijn, maar zit niet in mijn aanvullende pakket en ik heb het geld voor de consulten (80 euro per consult :X ) nu even niet liggen. Ik heb niet de indruk dat ze erg last heeft van de bevalling though.

Eigenlijk kan t beter in t babytopic magoe ;)
SPOILER
Lief Mrien maar hoeft niet hoor :*
we gaan het dus eerst even bespreken en bekijken wat zij ervan vinden, misschien hebben zij een suggestie.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:23:12 #47
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93565693
Huup wat naar!
Ben je je eigen voeding ook nagegaan? Dat je zelf dingen eet/drinkt waar ze misschien niet blij van wordt?

Wat betreft inbakeren. Wij leggen Nathan's linkerarm nog steeds vast voor de nacht. Nadat we echt te wenig sliepen omdat Nathan 4 a 5 keer wakker werd 's nachts omdat hij met zn linkerhand zichzelf wakker sloeg. Nu slapen wij allemaal weer een stuk beter. We binden hem in in een laken en hij kan zich zelf hieruit bevrijden, dat kost alleen wat meer moeite dan zonder laken zeg maar dus voordat hij zich bevrijd is hij sowieso wakker. CB heeft er niets van gezegd.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:23:14 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93565697
Heb je het bedje al schuin gezet?
Heeft ze het niet koud in bed?
pi_93566145
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:23 schreef Asyniur het volgende:
Heb je het bedje al schuin gezet?
Heeft ze het niet koud in bed?
Ja en nee.
Er ligt trouwens standaard een kruik in haar wiegje.

Ze huilt bepaald niet alleen 's nachts of in haar bedje ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:33:38 #50
57497 happyme28
I'm so happy
pi_93566456
Huup, wat je beschrijft in je spoiler herken ik heel erg als de verborgen reflux die Daan heeft gehad. Huilen kwam door het zuur dat door de slokdarm komt. Doordat het niet uitgespuugd wordt komt het zuur er dus dubbel lang. Eigenlijk huilde (krijsen) Daan na iedere voeding, het half uur rechtop ging prima, maar zodra ik 'm neerlegde was het na een paar minuten raak.

Wij begonnen met rechtop houden na de voeding, slapen op de buik (onder toezicht) vond Daan het prettigst, bedje schuin zetten, maar dat was helaas niet voldoende (al hielp het wel een stuk). Later heb ik geprobeert Nutriton met water te mengen en dat te vinger voeden maar dat ging er echt niet in. Uiteindelijk begonnen met kolven en nutriton door de borstvoeding te doen en uit een flesje geven, helaas liep mijn voeding hard terug en ben ik na een paar maanden op flesvoeding overgegaan omdat ik op was van het full time kolven. Lang verhaal... uiteindelijk is het met medicijnen over gegaan toen we met vaste voeding begonnen.

Er is nog wel een reflux topic waarin ik (en Free volgens mij ook) toen veel in gepost hebben.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:34:57 #51
57497 happyme28
I'm so happy
pi_93566542
Oh, en Ostheopaat heeft bij Daan ook geholpen voor ons gevoel. We zijn 3 keer geweest en Daan werd er erg rustig van en huilde minder (al gingen we ook toen met medicijnen beginnen, dus weet niet wat nu precies het meest geholpen heeft).
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:12:01 #52
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93569238
Huup, wij hebben hier hetzelfde met Eline en de kinderarts heeft vandaag verborgen reflux bij haar geconstateerd. Osteopaat werd ons ook aangeraden, maar bij ons hetzelfde probleem van ff geen geld voor. We moeten het nu proberen met Nutriton en als het niet beter wordt meteen bellen. Tis ff een gedoe, maar we proberen alles om van Eline een blije baby te maken.
Inbakeren hebben we ook geprobeerd, maar ze werd er zo mogelijk nog hysterischer van. Maar als je het wil heb ik nog een puckababy en klassieke inbakerdoeken voor je.
Ik raad je aan om contact op te nemen met de huisarts om verder te kijken, want een huilende baby sloopt je.
  donderdag 3 maart 2011 @ 09:32:18 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93581342
pi_93582557
thnx davinia :)

we zijn terug van het cb inloopspreekuur, mn kleine speklapje is keurig doorgegroeid op haar (bovenste :D ) lijntje, ze is een kilo (!) aangekomen in de 4 weken dat ze er is. Jemig haha.
Conclusie van de wvk was wel echt verborgen reflux helaas, een handvol tips en adviezen gekregen en het advies/verzoek een afspraak bij de HA te maken om te zien of medicijnen nodig worden geacht. Omdat ze echt op haar buik moet slapen omdat ze anders gewoon niet slaapt enzo denkt zij van wel. Hm. En dan moesten we het ook gelijk maar over de poepluiers hebben want dat zat haar niet lekker.
Met nutriton/jbm beginnen, zodra we merken dat de poepluiers minder worden gelijk weer mee stoppen. Maandag of dinsdag word ik teruggebeld door de andere wvk/lk om te bespreken hoe het t weekend gegaan is en om te zien hoe het met de bv gaat en of zij eventueel nog adviezen heeft.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:26:20 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93582703
Mooi dat ze zo goed gegroeid is Huup ^O^

Vervelend dat het verborgen reflux is, maar wel fijn dat er vrijwel direct een diagnose is, hoop dat de HA ook eea kan betekenen qua oplossingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_93582711
Oh, Huup wat ontzettend rot dat jullie meisje zo'n last heeft :* Het verhaal klinkt heel erg als waar Niels ook last van had, alleen had hij geen verborgen reflux maar spuugde echt. Ik zou jullie aanraden zo snel mogelijk een verwijzing te vragen naar een kinderarts zodat, als het inderdaad om reflux gaat, ze zo snel mogelijk medicijnen kan krijgen. Het zuur beschadigt namelijk de slokdarm en dan gaat het steeds meer pijn doen. Johannesbroodpitmeel/Nutriton zou ik jullie niet aanraden. Het dikt de voeding in waardoor het minder makkelijk omhoog komt. Maar als het wel omhoog komt, wat zeer waarschijnlijk is omdat het maagklepje niet voldoende afsluit bij reflux, dan blijft het ook langer in de slokdarm zitten omdat het dikker is en minder makkelijk weer terug naar de maag gaat. Dan brandt het dus nog langer. Bovendien is het erg onhandig te combineren met borstvoeding omdat je dan moet kolven. Ook verteert borstvoeding, zonder toevoegingen, zeer makkelijk en verdwijnt daardoor heel snel weer uit de maag. Voor kindjes met reflux is dat dus erg fijn.
Wat ik aan zou raden is vragen om Nexium, dat is een maagzuurremmer. Als de voeding dan omhoog komt beschadigt het de slokdarm niet meer. Bij ons was de reflux toen alleen nog maar een wasprobleem ;) Dat andere spul waarmee maagzuur geremd wordt, ik weet de naam zo neit meer, is vies en lastig toe te dienen. Nexium is zoet, Niels vond het heerlijk :D

Sterkte en succes op het CB straks! :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93582781
ff snel sorry, thnx voor je verhaal twinks.
Nexium ga k onthouden, cb had het over zantac?
en volgens de wvk kon jbm ook met water ofzo?

anyway, ik heb de ha gebeld en ik kan om 11 uur terecht, dus nu moet ik nog heel hard doorlopen ook :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93582880
Succes bij de HA!!

quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:29 schreef huuphuup het volgende:
ff snel sorry, thnx voor je verhaal twinks.
Nexium ga k onthouden, cb had het over zantac?
en volgens de wvk kon jbm ook met water ofzo?

anyway, ik heb de ha gebeld en ik kan om 11 uur terecht, dus nu moet ik nog heel hard doorlopen ook :')
Ja, Zantac. Dat schijnt dus echt lastig toe te dienen te zijn, dat kreeg Lars van Karin en die baalde daar verschrikkelijk van.

Stukje over jbm:
quote:
Indikken van de voeding

Soms zal je de raad krijgen de voeding van je baby in te dikken. Ook vroegtijdig met vaste voeding beginnen wordt soms voorgesteld bij een baby met reflux. Men veronderstelt ten onrechte dat een wat dikkere voeding minder gemakkelijk in de slokdarm terug kan stromen dan moedermelk. Dit is geen goed idee.

Moedermelk laat zich niet zomaar indikken en extra dikke melk blijft langer in de maag omdat ze minder goed verteerbaar is. Het indikken van melk of het bijvoeden met sterk verdikte melk zou de reflux zelfs kunnen bevorderen. Sommige baby's geven minder over als ze dikkere voeding krijgen, maar dit betekent niet dat ze minder reflux hebben. Je kunt daarmee dus misschien je wasmachine een beetje ontlasten, maar de slokdarm van je baby krijgt nog altijd evenveel of misschien zelfs meer te verduren.

Omdat ingedikte melk langer in de maag blijft, bestaat de kans dat je baby niet meer voldoende melk en daarmee dus niet meer voldoende voedingstoffen binnen krijgt. Vaste voeding kan een baby van onder de zes maanden nog niet goed verteren. En bovendien is het teruggeven van andere voedingsmiddelen dan moedermelk voor een baby nog veel onaangenamer, pijnlijker en gevaarlijker.

bron: http://www.borstvoeding.c(...)-bezig/spugen-1.html
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:46:47 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93583412
jbpm kan ook met een lepeltje. dus idd met water een papje maken, en dat proberen naar binnen te krijgen. staat op de verpakking hoe dat werkt.
pi_93583829
Och jee, Huup. zoen voor jullie! :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')