Elise drinkt nog steeds uit 1.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
He bah.Hopelijk maakt een grotere speen wat verschil.
Ivan is geloof ik blijven steken op 2+. Gek hoe snel je die dingen vergeet. Het is alweer zo normaal dat hij uit een beker drinkt.
Bij ons begon het met niet genezende kloven (hell) en onrustig drinken (steeds loslaten, mopperen). Al gauw kwam daar een wit tongetje bij en klakgeluidjes bij het drinken. Toen was het overduidelijk.quote:Lena zit al de hele dag moeilijk te doen aan de borst. Ze gooit zichzelf achterover en ik krijg er maar met moeite melk in. Ik denk dat het komt door krampjes, maar ik wil ook niet aanmodderen en er uiteindelijk achterkomen dat ze spruw heeft. Hoe kun je die diagnose het beste stellen? Het lukt mij al niet eens om de witte aanslag van haar mond te vegen om te kijken of het melkaanslag is of niet.
Ging dat 's nachts ook zo? Lena drinkt dan namelijk wel goed.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:20 schreef Cantare het volgende:
Bij ons begon het met niet genezende kloven (hell) en onrustig drinken (steeds loslaten, mopperen). Al gauw kwam daar een wit tongetje bij en klakgeluidjes bij het drinken. Toen was het overduidelijk.
Harry heeft als baby altijd smakgeluiden gemaakt. In de kraamweek dacht de kraamverzorgster eerst dat hij steeds niet goed aanlag als dat gebeurde. Maar op een gegeven moment zei ze: ik zie niks dat verkeerd is, hij ligt goed, hij heeft een grote hap, ik zie nergens ruimte: het is gewoon een smakkerdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ging dat 's nachts ook zo? Lena drinkt dan namelijk wel goed.
En wat bedoel je met 'klakgeluidjes'? Lena heeft als ze onrustig drinkt vaak dat ze de vacuum heel even loslaat en weer aanzuigt of zo. Dat levert een soort zuiggeluidje op dat inderdaad lijkt op een klakgeluidje en ik vind het héél irritant. Ik dacht eerst dat het ermee te maken had dat ik haar niet goed had aangelegd, maar ook als ik andere houdingen probeer blijft ze er dan mee doorgaan.
Ik heb trouwens op de kraamweek na geen last van kloven (gehad), ook niet na de zwangerschap van Ivan. Ik ben geloof ik niet zo kloofgevoelig. Het witte tongetje heeft ze, maar dat is volgens mij van de melkaanslag. Het lukt me niet om te kijken of ik het van haar tong af kan krijgen.
Leyla ging ervan kokhalzen en snapte de speen dus niet..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:11 schreef Jelief het volgende:
Ik kwam gisteren op het cb een folder tegen over een nieuwe speen van Medela. Hij heet Calma en bootst het vacuumprincipe van borstdrinken na ipv 'kauwen' .
engelse site Ik was hem nog niet eerder tegengekomenmaar ik heb dan ook geen flesdrinker meerLijkt mij een optie voor flesweigeraars.
Ow en ik kreeg een compliment vande (nieuwe) arts
Het is meer hap-zuig-zuig-zuig-ruknaarachter. In het begin van de voeding komt het door de toeschietreflex die ze soms niet helemaal goed weg kan drinken. Wat er daarna aan de hand is weet ik niet. Ik pas borstcompressie toe als ik denk dat de melkstroom een handje helpen een oplossing is, maar daar wordt het meestal niet beter op. Ik vermoed dat ze last van lucht heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Claudia, nog een gedachte. Heeft Lena luieruitslag? Echt rood, maar zonder stippen?
En "hoe" laat ze los? Is het hap-los-hap-los-hap-los, de hele voeding door? Toen Aviva de laatste keer spruw had, heb ik eens geteld hoe vaak ze losliet. Volgens mij was het 53 keer (of was het 63?) in de eerste 7 minuten van de voeding. 1x GV eroverheen en het was al een stuk beter.
Mijn schoonzusje gebruikt deze voor mijn nichtje. Ik moet zeggen dat de fles er wel heel heel snel door leeggaat hoor met alle krampjes daarna. Ze hapt 'm wel netjes aan, dat wel. Maar het drinken op zich is dan wel weer onrustiger.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:11 schreef Jelief het volgende:
Ik kwam gisteren op het cb een folder tegen over een nieuwe speen van Medela. Hij heet Calma en bootst het vacuumprincipe van borstdrinken na ipv 'kauwen' .
engelse site Ik was hem nog niet eerder tegengekomenmaar ik heb dan ook geen flesdrinker meerLijkt mij een optie voor flesweigeraars.
Ow en ik kreeg een compliment vande (nieuwe) arts
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:33 schreef pessie het volgende:
Dottir anderhalve meter aan het spuiten! Geweldig! Wie stond er achter?
Hard doorfietsen dusquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:56 schreef Pvoesss het volgende:
Nee geen mogelijkheId tot nabrengen.
Maar ik heb ze net gebeld en ze denken dat ze het redden. Ik ben om 15:00 klaar met werken dus ik race zo naar ze toe. Is een halfuur fietsen een km of 8.
Borstvoedingspoepquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
gelukkig vanaf de commode dus met een mooie boog op de grond.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik lees ook maar mee hier. Ben van plan borstvoeding te gaan geven.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Inbakerenquote:Er is echter ook kritiek op het inbakeren, omdat de hongerprikkel van de ingebakerde babys wordt onderdrukt, waarmee de borstvoeding verstoord wordt. Dit is onterechte kritiek, want inbakeren doe je bij het slapen gaan en als je baby slaapt, dan krijgt het geen borstvoeding. Zolang na elk slaapje de baby weer wordt 'ontbakerd' bijt het geenszins met borstvoeding.
Gewoon aanpassen, met goede referentiequote:Op woensdag 2 maart 2011 17:16 schreef huuphuup het volgende:
dus...
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Inbakeren
wát een klapjosti-kroegpraat zeg![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:27 schreef Pvoesss het volgende:
iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
Weet ik niet. Ik heb me er een beetje over ingelezen maar ik ben niet echt een heel erge fan van inbakeren. Liever niet als het niet hoeft zeg maar. En ik wil eigk ook reflux uitgesloten hebben voor ik zoiets zou proberen dus ik wacht sowieso het cb van morgen even af.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:56 schreef Ticootje het volgende:
Babietjes zijn geneigd om te diep te slapen waardoor ze voedingen missen.
Huup heb je het idee dat elin rustiger wordt door inbakeren?
Valt mee hoor gelukkig. Blijkbaar kan ik met relatief weinig slaap toe.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:56 schreef Jore het volgende:
Osteopaat een idee? Ook gezien de snelle bevalling. Niet slapen is echt slopend, en hoewel ik je daar nog nooit over heb zien klagen moet je haast wel ontzettend moe zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lief Mrien maar hoeft niet hoor![]()
we gaan het dus eerst even bespreken en bekijken wat zij ervan vinden, misschien hebben zij een suggestie.
Ja en nee.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:23 schreef Asyniur het volgende:
Heb je het bedje al schuin gezet?
Heeft ze het niet koud in bed?
Ja, Zantac. Dat schijnt dus echt lastig toe te dienen te zijn, dat kreeg Lars van Karin en die baalde daar verschrikkelijk van.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:29 schreef huuphuup het volgende:
ff snel sorry, thnx voor je verhaal twinks.
Nexium ga k onthouden, cb had het over zantac?
en volgens de wvk kon jbm ook met water ofzo?
anyway, ik heb de ha gebeld en ik kan om 11 uur terecht, dus nu moet ik nog heel hard doorlopen ook
quote:Indikken van de voeding
Soms zal je de raad krijgen de voeding van je baby in te dikken. Ook vroegtijdig met vaste voeding beginnen wordt soms voorgesteld bij een baby met reflux. Men veronderstelt ten onrechte dat een wat dikkere voeding minder gemakkelijk in de slokdarm terug kan stromen dan moedermelk. Dit is geen goed idee.
Moedermelk laat zich niet zomaar indikken en extra dikke melk blijft langer in de maag omdat ze minder goed verteerbaar is. Het indikken van melk of het bijvoeden met sterk verdikte melk zou de reflux zelfs kunnen bevorderen. Sommige baby's geven minder over als ze dikkere voeding krijgen, maar dit betekent niet dat ze minder reflux hebben. Je kunt daarmee dus misschien je wasmachine een beetje ontlasten, maar de slokdarm van je baby krijgt nog altijd evenveel of misschien zelfs meer te verduren.
Omdat ingedikte melk langer in de maag blijft, bestaat de kans dat je baby niet meer voldoende melk en daarmee dus niet meer voldoende voedingstoffen binnen krijgt. Vaste voeding kan een baby van onder de zes maanden nog niet goed verteren. En bovendien is het teruggeven van andere voedingsmiddelen dan moedermelk voor een baby nog veel onaangenamer, pijnlijker en gevaarlijker.
bron: http://www.borstvoeding.c(...)-bezig/spugen-1.html
Het komt zo ontzettend vaak voor!quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:47 schreef pessie het volgende:Huup fijn dat je nu naar de KA mag. ik hoop voor je dat je snel terecht kunt.
Sugar, wat naar zeg, Eline ook reflux.
Eline slaapt ook op haar buik of op papa of mama en ze wordt veel gedragenquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:53 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Het komt zo ontzettend vaak voor!Ik snap het niet.
Ze beweren dat in 'primitieve culturen' reflux niet voorkomt, maar zowel Eline als Elin en ook Niels worden rechtop gedragen, Niels en Elin (Eline misschien ook) slapen op hun buik en mogen op mama liggen. Dat lijkt me toch precies hoe het in primitieve culturen ook zou gaan?
Ja, dat denk ik ookquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:12 schreef huuphuup het volgende:
Ach, men mag graag dwepen met primitieve culturen. Exotisme romantiseert enzo.
nu ik het teruglees klinkt het enorm hautain haha maar gewoon, er wordt veel geromantiseerd over primitieve culturen en 'dichter bij de natuur staan' enzo. Maar puntje bij paaltje, wat tico zegt, dat geldt ook, dat is de keerzijde van de medaille, en daar (en andere vormen van baby en kindersterfte) wordt soms wel heel makkelijk overheen gestapt vind ik.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:23 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook
Ticootje, wat super! Als ze later groter is gaat ze vast van anijsmelk houden
Wat kut (:quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:19 schreef Ticootje het volgende:
Nee, ze dronk gewoon nog minder dan de vorige dagen.
Even hier, want ik zie je niet in een ander topic. Kijk eens wat ik vorige week tegen kwam:quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:58 schreef DaviniaHR het volgende:
tico, je zou natuurlijk ook anijsblokjes in de afgekolfde melk kunnen doen
hebben we bij Aviva geprobeerd, wrekte niet. Maar mss helpt dat wel voor Leyla?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |