quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:51 schreef WupWup het volgende:
Ik gebruik zelf ook 3x1 en dat is hier (ruim) afdoende. Een lactatiekundige zou misschien met een hogere dosis beginnen, maar dat is dan ook in het geval van onderproductie. Daar heb ik zelf geen last van (ik gebruik het voor een hogere kolfopbrengst) en ik weet niet hoe het nu precies bij jou zit. Je moet inderdaad even vragen om de verpakking van 30 stuks, die ligt meestal niet in het display. Die registratie is om te voorkomen dat je geen andere medicatie tegelijk gebruikt wat invloed op elkaar zou kunnen hebben. (overigens werd het bij niet geregistreerd, ze vroeg alleen de laatste keer of ik nog iets anders gebruikte. de eerste keer werd er niks gevraagd, kreeg het zo mee.)
Misschien kun je iemand anders vragen om het te halen als je schoonmoeder haar kont tegen de krib gooit? Borstvoeding lijkt me toch superbelangrijk voor Jelle, zeker nu hij ziek is. Neem aan dat oma het daar toch wel mee eens is als je het zo brengt
Pfff, ik heb daarstraks weer 175cc in 1 keer gekolfd. Ze waren ook keihard, deed zeer. Emma was aan d'r middagslaap begonnen zonder te drinken, alweer! Dus voordat ik naar m'n werk ging nooit meer gevoed. Vervolgens uiteraard superdruk en ik kon uiteindelijk pas om 19.15u kolven. Ik hoop vanavond in ieder geval weer wat in de vriezer te kunnen schuiven. Voorraad staat inmiddels op 250 geloof ik
Oja en grrrrrrr: m'n moeder dacht gisteren lief te zijn en me te laten slapen (ik kwam uit de nachtdienst), dus ze had Emma een flesje moedermelk gegeven. Ja leuk, maar ik werd dus wakker met onwijze stuwing en een kind wat vervolgens nog een half uur doorsliep![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een neefje, yay!
Alleen, het ventje moet in het ziekenhuis blijven omdat hij heel erg geel is.
Moeder wil borstvoeding geven, personeel van het zkh sjouwt met flesjes
Vader en moeder zijn niet zo mondig..wat is nu wijsheid?
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:31 schreef Leandra het volgende:
Gewoon zeggen dat je hem graag borstvoeding wilt geven.
Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje!
quote:Op zondag 13 februari 2011 07:55 schreef Ticootje het volgende:
Juist bij gele babies is borstvoeding zo belangrijk. Omdat die eerste druppels laxerend werken dan zijn ze die eerste poep snel kwijt.
Mag jij langs? Gewoon vragen naar de laktatiekundige. Die mag namelijk een beleid uitstippen waar dan ook de verpleging zich aan te houden heeft.
quote:Op zondag 13 februari 2011 08:30 schreef mrien het volgende:
Vraag me af of dat ziekenhuis het bv certificaat heeft...
Gestart met de domperidomkolven na de voeding ga ik nu om de voeding doen, kijken hoe dat gaat. Ook om Jelle de kans de geven alles zelf weer te regelen. Ook iets meer rust voor mezelf en dat is ook wel erg belangrijk natuurlijk.
Ik voelde me ook overrompeld toen bijvoeden voor het eerst ter sprake kwam. Even later lag ik weer op mijn eigen afdeling en besefte ik dat het echt anders moest en dat ik daar afspraken over moest maken. Het is niet altijd even eenvoudig om voor jezelf op te komen in een ziekenhuis, vooral niet als de infrastructuur je niet duidelijk is en als je zelf ook niet precies weet wat je wilt.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een neefje, yay!
Alleen, het ventje moet in het ziekenhuis blijven omdat hij heel erg geel is.
Moeder wil borstvoeding geven, personeel van het zkh sjouwt met flesjes
Vader en moeder zijn niet zo mondig..wat is nu wijsheid?
Sonde is veel borstvoeding vriendelijker dan een fles. De moeder zou kunnen vragen of ze je neefje kunnen bijvoeden met vingerfeeding of een cupje in plaats van een flesje. Maar een goede laktatiekundige zal dat ook aangeven.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:44 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Pfft bij m`n neefje loopt het niet zo soepel..moeder kolft wel en het ventje krijgt een fles en ook sondevoeding. De bevalling is erg zwaar geweest en hij heeft er een gebroken sleutelbeentje en een hersenschudding aan overgehouden. Nu ligt hij onder de lamp omdat hij veel te geel is.
Ik heb ze verteld om de lactatiekundige te laten komen, hoop maar dat zij wat kan betekenen!
Ik denk dat ik vandaag net de 6 haal, vaker gaat ze vast niet komen gok ik. Dit was pas de 5e 4e namelijk en ze is net klaar.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:17 schreef pessie het volgende:
Vanyel welkom en van harte gefeliciteerd!
Kindjes regelen zelf wel wat ze nodig hebben. Zolang je minimaal 8 keer per dag voed is het voor zover ik weet prima. Sommige moeders voeden 12 keer wat minder en andere 8 keer wat meer.
Wat vindt je kraamhulp daarvan?quote:Op maandag 14 februari 2011 19:23 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat ik vandaag net de 6 haal, vaker gaat ze vast niet komen gok ik. Dit was pas de 5e namelijk en ze is net klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |