abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:01:57 #201
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93852495
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Ticootje het volgende:
En en ik wil ook wel even benadrukken dat ik het best goed vind van DJMO dat ze uberhaupt weer is begonnen met borstvoeding. Bij Jan lukte het niet en werd haar zelfvertrouwen en het vertrouwen in haar kind door de verschillende instanties de grond in geboord dat ze niet genoeg zou hebben en dat het niet goed ging en werd de borstvoeding dus heerlijk om zeep geholpen. Dan neem ik mijn petje toch af dat je het gewoon weer gaat proberen bij een volgende.. Ze had ook kunnen zeggen, voor mij geen gedoe.
Dit mag wel twee keer gezegd worden!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_93852598
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:54 schreef Jore het volgende:
Volgens mij is 9 maanden ook een periode van mamahonger/verlatingsangst. Ik hoor van heel veel kindjes dat ze dan 's nachts gaan klooien, hier was het ook echt de ellendigste periode wat slapen en 's nachts voeden betreft. Overdag worden ze actiever, ze ontwikkelen zich razendsnel en dat moet 's nachts verwerkt worden. Bij voorkeur aan moeders borst :Y)
Muh.. Dus das gewoon een kwestie van uitzitten dan.. Jammer, ik had er zo graag wat aan kunnen doen. Hoe lang duurt het ongeveer? O-) Productie krik ik nog wel ff op..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:11:17 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93852729
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Ticootje het volgende:
En en ik wil ook wel even benadrukken dat ik het best goed vind van DJMO dat ze uberhaupt weer is begonnen met borstvoeding. Bij Jan lukte het niet en werd haar zelfvertrouwen en het vertrouwen in haar kind door de verschillende instanties de grond in geboord dat ze niet genoeg zou hebben en dat het niet goed ging en werd de borstvoeding dus heerlijk om zeep geholpen. Dan neem ik mijn petje toch af dat je het gewoon weer gaat proberen bij een volgende.. Ze had ook kunnen zeggen, voor mij geen gedoe.
Prima, is het ook, en zeker met zo'n achtergrond.
Maar we lezen niet allemaal al jaren mee, en sommigen van ons hebben alleen maar een hoop commentaar gezien op het feit dat iemand die BV geeft meer kraamzorg krijgt dan iemand die geen BV geeft.

En ik blijf erbij dat het vervelend is als er weinig geld is, en op weekgeld leven zal nog veel vervelender zijn, maar ga dan igg in overleg met de weekgeldverstrekker of er een mogelijkheid is voor de financiering van een LK-consult.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:52:50 #204
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93854189
DJMO trek ergens anders aan de bel maatsch w. cb, daar waarje geld vandaan komt érgens! Er moet ergens een potje zijn waaruit de LK voor je betaald kan worden.ENanders zeg je maar dat je meer gaat kosten als je kv gaat geven ;)
- ik heb een maand met pijn gevoed bij Emma tot ik ergens een filmpje zag over aanleggen en daarna ging het ineens beter....-
hiermee wil ik nietzeggen dat je ook een maand met pijn moet voeden maar dat het iets heel kleins kan zijn waardoor je kloven krijgt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:00:26 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93854481
Overigens zijn er kraamzorginstanties waarbij een consult van de LK tijdens de kraamperiode onderdeel is van de dienstverlening van het kraamzorgbureau, en gezien Geert vandaag een week oud is, neem ik aan dat het een van de laatste kraamzorgdagen is, dus even uitzoeken hoe dat zit.

Vervelend dat de kraamhulp vindt dat er geen probleem is met aanleggen, maar het feit dat er kloofjes ontstaan duidt eigenlijk al aan dat dat er dus wel is, even contact opnemen dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:05:00 #206
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_93854629
DJMO, je bent toch in het Sophia bevallen? Daar lopen ook een aantal fantastische LK's (nou ja, ik ken er 1. :') ) rond, misschien mag je daar nog even naartoe?

Ik vind het heel knap van je dat je er zo je best voor doet! ^O^
A grand adventure has begun.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 12:15:49 #207
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93854973
Vanmorgen Geert gewogen voor en na een voeding, 80 gram aangekomen na de voeding. dat loopt dus prima (zeker aangezien hij daarna nog eens tien minuten gedronken heeft).

Ik had tico al 'n pmmetje gestuurd om haar te bedanken voor het ruggensteuntje, want zo voelen haar woorden dat ik het toch weer probeer met de borstvoeding, ook echt. Voor mij was het eigenlijk vanzelfsprekend om het wéér te proberen, ondanks de tegenslag bij jan. Misschien zelfs dóór die tegenslag dat ik het weer probeer. Niet eens zozeer om mezelf te bewijzen, maar omdat ik gewoon het beste wil voor mijn kind(eren).

Keshet: ik kom sowieso nog regelmatig in 't sophia voor Jan (controle ivm de problemen in het begin van zijn zwangerschap) dus ik kan er altijd naar vragen. Heb je toevallig een naam voor me? Dan kan ik gericht contact opnemen met ze. :)

Leandra: het jeukt eigenlijk alleen nog maar, en is een beetje pijnlijk met aanhappen (ik voel het ook direct als hij niet goed hapt en leg dan direct opnieuw aan). kloofjes worden wel minder, en korstjes zie ik niet meer iig. Volgens de VK hebben we geen spruw omdat Geert zo goed drinkt en aankomt. Niet willen drinken is volgens haar een vereiste om spruw te hebben geloof ik ( :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:20:31 #208
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93855135
DJMO dat klinkt alsof het allemaal een stuk beter gaat. Het aanhappen met kloofjes is pijnlijk, daarna moet de pijn wel minder worden/verdwijnen meen ik.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:21:05 #209
265732 Keshet
pi_93855152
Nee, maar ik weet wel precies hoe ze eruit ziet. Sorry. :')
't was iets met een M geloof ik. Ik zou gewoon even bellen als ik jou was!

Fijn dat 't beter gaat!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 12:24:13 #210
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93855222
Volgens m'n huidige kraam is het ook zo gevoelig omdat ik zo'n lichte huid heb en volgens m'n vorige kwam het ook omdat de tepels hoe dan ook moeten wennen aan het feit dat er een baby aan drinkt.

Ik zag vannacht/vanmorgen echt op tegen de voedingen, maar nu het toch minder pijnlijk wordt is het wel prettiger!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

woensdag 9 maart 2011 @ 12:27:36 #211
265732 Keshet
pi_93855313
Taartjesfee, hoe gaat het eigenlijk met je neefje?
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:47:19 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93855895
Je tepels moeten er ook aan wennen... afgezien van het feit dat ieder stukje huid zou reageren als het ineens een groot deel van de dag vochtig zou zijn, is het ook nogal een flinke kracht waarmee een baby aan de tepel zuigt, de tepel moet daar dus aan wennen en zich er op instellen.

Als je de stofzuiger op je been zet dan reageert je huid ook, en dat vertalen naar enkele uren per dag, en nog vochtig ook.... alsof je een stofzuiger op verschrompelde badvingers zou zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:50:17 #213
265732 Keshet
pi_93855982
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:47 schreef Leandra het volgende:
Je tepels moeten er ook aan wennen... afgezien van het feit dat ieder stukje huid zou reageren als het ineens een groot deel van de dag vochtig zou zijn, is het ook nogal een flinke kracht waarmee een baby aan de tepel zuigt, de tepel moet daar dus aan wennen en zich er op instellen.

Als je de stofzuiger op je been zet dan reageert je huid ook, en dat vertalen naar enkele uren per dag, en nog vochtig ook.... alsof je een stofzuiger op verschrompelde badvingers zou zetten.
Jij moet borstvoedingspromopraatjes gaan houden! _O-

Ik kan niet meepraten over live voeden, maar met kolven heb ik natuurlijk wel wat ervaring. Daarmee merkte ik hetzelfde. Pijn deed het niet maar gevoelig was het wel. Dat werd echt elke dag iets beter!

Ik denk ook wel dat het scheelt als je al niet compleet verkrampt zit te wachten op de pijn. Als je iets relaxter bent doet het misschien ook iets minder pijn wat er voor zorgt dat het steeds beter gaat?
pi_93856055
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:23 schreef pessie het volgende:
Ik vind de Symphony ook heerlijk kolven. Geweldig apparaat. Tijdens het invullen van de belastingaangifte maar es gekeken hoeveel ik aan huur betaald had aan dat ding in 2010. Tegen de 90 euro :@ . Nou ja, kan er geen electrische dubbelzijdige voor kopen dus het zij zo!
quote:
Heb je daar iets aan voor de belasting?
Vanyel, deed je dat witte dingetje verkeerd in de kolf?
Niet het witte onderdingetje, waar nu een nieuwe vorm voor is bedacht, maar er is een rondje met staafje met 2 uitstulpingen. In duwde alleen de eerste door het gaatje van het flexibel plastic terwijl ze er allebei door moeten. Cryptisch, maar te volgen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:56:19 #215
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93856168
Nog even een ding over spruw... Een kindje hoeft helemaal nergens last van te hebben.. Dat wil niets zeggen of de moeder wel een spruwbesmetting heeft. Andersom kan ook, als moeder kun je nergens last van hebben en kan een kindje alleen besmet zijn.

Maar altijd geldt, bij behandeling van spruw moeten alle partijen behandelt worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93856509
Over pijn gesproken... mijn toeschietreflex doet enorm pijn (alsof ik tietkramp heb). Vervelend, maar die rare reflex komt ook nog eens op de vreemdste momenten.

Lief: "Hee tis hier betaald parkeren"
Ik: "auwau" 8)7

Is dat een bekend fenomeen hier?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:10:38 #217
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93856658
JA, ik voel een toeschietreflex ook heel duidelijk. Echt pijn wil ik het niet noemen, maar inderdaad wel tietkramp..

Op de meest ongunstige momenten kan het komen.. Ik voel ik meestal goed aankomen dus druk ik snel ff mn tepels naar binnen zodat ik niet lek...
pi_93856848
Vanyel en Sugarsnap, hoeveel drinken die van jullie als je een volledige voeding afkolft en met een fles aanbiedt?

Lena heeft in ieder geval niet mijn eetlust. Vannacht heeft ze weer doorgeslapen en daarna haalde ze niks in. Ik bood haar een fles van 120 cc aan en ze dronk er maar 85 van. Ik denk toch dat ze de 150cc vermenigvuldigd met haar lichaamsgewicht in kilo's niet haalt per dag. Maar ze is volstrekt tevreden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:16:36 #219
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93856890
je mag ook gerust met 120 rekenen claudia...
pi_93857004
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:15 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel en Sugarsnap, hoeveel drinken die van jullie als je een volledige voeding afkolft en met een fles aanbiedt?
Ongeveer 110. Kan eens 100 zijn, maar ook wel eens 125. Aan 85 heeft ze nooit genoeg.

Sinds 5u vannacht niet meer gevoed met mijn linkerborst, dat kwam ff zo uit. Net de kolf erop gezet en gelukkig keek ik na een kwartier eens goed in de fles, het staat tot de schroefdraad in een 125 cc flesje dus maar snel afgekoppeld :D
pi_93857170
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:16 schreef Ticootje het volgende:
je mag ook gerust met 120 rekenen claudia...
Oh, goed om te weten! Dat haalt ze wel.

Ivan was een heel andere drinker aan de fles. Als je hem na een voeding aan de borst nog een fles gaf dronk hij altijd en toen hij aan de kunstvoeding ging was het maar moeilijk om hem tevreden te houden met het toegestane maximum. Bij Lena is vol gewoon vol.
pi_93857274
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ongeveer 110. Kan eens 100 zijn, maar ook wel eens 125. Aan 85 heeft ze nooit genoeg.
Zo, die drinkt dus veel meer dan Lena! Ik denk niet dat Lena wel eens de 125 haalt; 105, hooguit. Maar goed, dat blijft gokken (in combinatie met uitproberen met de fles).

quote:
Sinds 5u vannacht niet meer gevoed met mijn linkerborst, dat kwam ff zo uit. Net de kolf erop gezet en gelukkig keek ik na een kwartier eens goed in de fles, het staat tot de schroefdraad in een 125 cc flesje dus maar snel afgekoppeld :D
Haha! Mooie score.

Ik heb Lena net wat melk uit de vriezer aangeboden en dat ging er goed in. Van de 120 dronk ze er dus maar 185; zelf kolfde ik 140 af.
pi_93857313
Hoe vaak drinkt ze nu eigenlijk, Vanyel? Is dat nog steeds relatief weinig?
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:27:46 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93857316
Lena is een gezonde, sterke meid, je moet er gewoon vertrouwen in hebben dat ze echt zelf kan aangeven dat ze genoeg drinkt, wanneer ze wilt drinken enz. Ze doet het hartstikke goed! En jij ook, probeer het iets los te laten, gewoon genieten van dat jullie gewoon goed bezig zijn.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:29:23 #225
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_93857377
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:06 schreef Vanyel het volgende:
Over pijn gesproken... mijn toeschietreflex doet enorm pijn (alsof ik tietkramp heb). Vervelend, maar die rare reflex komt ook nog eens op de vreemdste momenten.

Lief: "Hee tis hier betaald parkeren"
Ik: "auwau" 8)7

Is dat een bekend fenomeen hier?
Ja, is bekend en gaat ook wel over (of wordt minder). Ondanks de pijn toch proberen zoveel mogelijk te ontspannen, dan gaat het het snelst over.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_93857436
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:27 schreef Ticootje het volgende:
Lena is een gezonde, sterke meid, je moet er gewoon vertrouwen in hebben dat ze echt zelf kan aangeven dat ze genoeg drinkt, wanneer ze wilt drinken enz. Ze doet het hartstikke goed! En jij ook, probeer het iets los te laten, gewoon genieten van dat jullie gewoon goed bezig zijn.
Ja, je hebt gelijk. Als ze honger heeft zet ze het ook heus wel op een schreeuwen, en ik ben er meestal meteen bij als ze de eerste hongersignalen vertoont.

Ik weet niet waarom het me zo raakt. Ik heb helemaal niet het idee dat er iets zou kunnen zijn, en toch blijven de cijfertjes en de groeicurve zo belangrijk voor me, alsof ze een doel op zich zijn geworden. Stom, eigenlijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 13:33:03 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93857514
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. Als ze honger heeft zet ze het ook heus wel op een schreeuwen, en ik ben er meestal meteen bij als ze de eerste hongersignalen vertoont.

Ik weet niet waarom het me zo raakt. Ik heb helemaal niet het idee dat er iets zou kunnen zijn, en toch blijven de cijfertjes en de groeicurve zo belangrijk voor me, alsof ze een doel op zich zijn geworden. Stom, eigenlijk.
dat zijn ze voor mij ook, maar voor mij is het meer omdat ik bij zowel Jan als m'n dochter destijds (door onervarenheid) heb gefaald dat ik nu wel wil slagen. Kijk, mocht het gewoon echt niet gaan, dan stap ik wel over, maar vooralsnog ziet het er (voor Geert iig ;) ) goed uit .. maar onzekerheid qua (borst)voeding is mij heel bekend :X

woensdag 9 maart 2011 @ 13:34:30 #228
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93857553
Maar juist omdat je er zo mee bezig blijft, Lena steeds vergelijkt met andere kindjes... Dan kun je juist heel onzeker worden, terwijl dat echt niet nodig is. Elk kindje is anders.. Het ene kindje drinkt 8x de ander maar 5x en nog een ander 12 keer... Flesjes is hetzelfde, het ene kindje drinkt met moeite 100 over een hele dag het andere kindje is meer te vergelijken met een bodemloze put.. Dus er valt gewoon niet zo heel veel te vergelijken...
Lena is Lena en doet het op de Lena manier. Dat is precies de manier die het beste bij haar past en waar ze het beste op groeit.
pi_93857584
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe vaak drinkt ze nu eigenlijk, Vanyel? Is dat nog steeds relatief weinig?
Nee helaas. Inmiddels zit ze op zo'n 7-11 voedingen per dag.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb Lena net wat melk uit de vriezer aangeboden en dat ging er goed in. Van de 120 dronk ze er dus maar 85; zelf kolfde ik 140 af.
Ja maar als jij in een keer 140 kunt kolven, impliceert dat dan niet dat ze aan de borst meer drinkt dan uit de fles? Lijkt anders zo vreemd dat er toch zoveel geproduceerd wordt.
pi_93858541
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:47 schreef Leandra het volgende:
_O-
Hoe gaat het bij jullie eigenlijk Leandra?

Claudia, ik gooi 'm er nog maar een keer in ;) Emma drinkt nog steeds maar 80cc per fles.
pi_93858615
Vanyel, bij mij doet een toeschietreflex ook echt pijn, vooral de spontane toeschietreflexen. Bovendien word ik heel wazig (net alsof ik bijna in slaap val, oxytocine olé) en een beetje misselijk.

Claudia, ik sluit me volledig aan bij Ticootje. Probeer het allemaal een beetje los te laten! Ik zou zelf alleen Lena na een nacht doorslapen niet een flesje geven maar aan de borst laten drinken, zoals Vanyel al schrijft zou het best kunnen zijn dat ze aan de borst meer drinkt dan uit een fles, er zijn wel meer kinderen die dat doen. Juist bij zo'n ochtendvoeding kan ze even lekker tanken.

Ook van mij thumbs up voor DJMO en Geert!
Mocht iemand zich afvragen wat er gebeurd is met mijn aanbod om Purelan te sturen: de tube paste nét niet door de brievenbus.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:06:45 #232
259886 pessie
pi_93858705
Handig om te weten dat purelan niet door de brievenbus past.

Wat betreft tietkramp :X :') AUWAUWAUW. check :') .

Ook ik ben nog steeds superonzeker over Nathan's groei en of hij het wel goed doet. Vooral nu ik brood weer heb geskipt vraag ik me regelmatig af of Nathan wel voldoende binnenkrijgt. Hier hebben we een moeilijke start gehad waardoor de onzekerheid is gekomen en helaas ook gebleven na een aantal groeidipjes.
pi_93858707
Oja, die TSR. Ik moest lachen om je voorbeeld Vanyel, zo herkenbaar :D Ik zat gisteravond nog met gekruiste armen op de bank, lekker is anders. En van het weekend heb ik voor het eerst in tijden zonder syntospray gekolfd. Ik liep de kolfkamer binnen en kreeg spontaan een TSR. Gelijk gebruik van gemaakt :) Het voelt als een soort kramp ja, het prikt. En dat wazige wat jij hebt, Jore, dat had ik de eerste maanden ook.
pi_93858805
Pessie, dat onzekere qua bijvoeding en krijgen ze dan wel genoeg, herken ik wel. En toch vind ik het van mezelf stom, omdat ik zie dat ze het goed doet. Op de nachten na dan.. :+

Het lijkt me lastig, als de borstvoeding bij je eerste kindje niet zo makkelijk ging, of zelfs helemaal niet goed om wat voor reden dan ook, om bij de volgende dan op je gevoel en je kindje te vertrouwen. :* voor de dames die het gewoon nog een keer aandurven!
pi_93859053
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat zijn ze voor mij ook, maar voor mij is het meer omdat ik bij zowel Jan als m'n dochter destijds (door onervarenheid) heb gefaald dat ik nu wel wil slagen. Kijk, mocht het gewoon echt niet gaan, dan stap ik wel over, maar vooralsnog ziet het er (voor Geert iig ;) ) goed uit .. maar onzekerheid qua (borst)voeding is mij heel bekend :X
Ja, ik denk dat dat het is. Die onzekerheid zit heel diepgeworteld en het voelt alsof ik tekortschiet als ik bepaalde 'doelstellingen' niet haal. En ik wil zo graag dat het deze keer lukt!

Maar jullie hebben gelijk, hoor. Loslaten, ademhalen, loslaten.

DJMO, bij mij heeft het voeden die eerste week veel pijn gedaan en daarna was het helemaal voorbij.

Toeschietreflex, ik zou echt niet weten hoe dat voelt. :o
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:16:34 #236
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93859076
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

[..]

Niet het witte onderdingetje, waar nu een nieuwe vorm voor is bedacht, maar er is een rondje met staafje met 2 uitstulpingen. In duwde alleen de eerste door het gaatje van het flexibel plastic terwijl ze er allebei door moeten. Cryptisch, maar te volgen?
Ik kwam er na 5 jaar achter dat dat dingetje los kon :@
* Jelief roept iets over 2e hands kolven zonder gebruiksaanwijzing
pi_93859177
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:06 schreef pessie het volgende:
Ook ik ben nog steeds superonzeker over Nathan's groei en of hij het wel goed doet. Vooral nu ik brood weer heb geskipt vraag ik me regelmatig af of Nathan wel voldoende binnenkrijgt. Hier hebben we een moeilijke start gehad waardoor de onzekerheid is gekomen en helaas ook gebleven na een aantal groeidipjes.
Rottig is dat, die lastige start die je maar moeilijk van je af kan schudden. Ik merk dat veel moeders in min of meerdere mate onzeker zijn en blijven over het eetpatroon van hun kind, ook (of misschien wel juist) als het kind volledig over is op vast voedsel.

Misschien werkt het hele consultatiebureaugebeuren die onzekerheid ook wel wat in de hand. Met grote regelmaat word je geconfronteerd met gemiddeldes en ideale lijntjes en daardoor ben je je heel bewust van de groei van je kind. Maar goed, er zal ook wel een reden zijn dat groei zo goed in de gaten gehouden wordt.
pi_93859285
Volledig over zijn op vast voedsel lijkt me ook veel lastiger dan onze situatie nu. Ik wéét dat ze nu voldoende voedingsstoffen krijgt, want ze drinkt nog (veel) aan de borst. Maar als ze dat nu niet meer zou doen, zou ik me echt wel zorgen maken als ze weer eens een dag veel minder goed eet.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:24:01 #239
259886 pessie
pi_93859327
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Misschien werkt het hele consultatiebureaugebeuren die onzekerheid ook wel wat in de hand. Met grote regelmaat word je geconfronteerd met gemiddeldes en ideale lijntjes en daardoor ben je je heel bewust van de groei van je kind. Maar goed, er zal ook wel een reden zijn dat groei zo goed in de gaten gehouden wordt.
En iedere keer weer:
"Ja mevrouw, hij zit wel onder het gemiddelde. En zn lengte past niet bij zn gewicht. Nou ja, hij volgt zn eigen lijn laten we maar zeggen". Ik heb zo ontzettend veel zin om gewoon niet weer naar ze toe te gaan langzamerhand.
Ik bedoel, ik weet langzamerhand wel dat Nathan langer is dan dat ie dik is, dat hoeven ze niet iedere keer te herhalen. Misschien zijn ze vergeten dat ie een rand-dysmatuurtje was...
pi_93859528
Wat een domme opmerking Pessie, alsof iedere baby precies de middenlijn volgt met zowel lengte als gewicht. Die gemiddelden komen toch ergens vandaan, en Nathan is toevalling lang en slank. Blijkbaar heb je iemand getroffen die niets van statistiek snapt...

Claudia :* Hopelijk kun je de zorgen over of Lena wel genoeg eet en groeit van je afzetten.

DJMO, hopelijk gaat het voeden bij jullie ook snel probleemloos!

Toeschietreflex :X auch! En ik heb nog steeds dat het wat pijn doet als ik een TSR krijg aan de andere kant dan waar Niels drinkt. De tepel indrukken helpt ook tegen de pijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:22 schreef WupWup het volgende:
Volledig over zijn op vast voedsel lijkt me ook veel lastiger dan onze situatie nu. Ik wéét dat ze nu voldoende voedingsstoffen krijgt, want ze drinkt nog (veel) aan de borst. Maar als ze dat nu niet meer zou doen, zou ik me echt wel zorgen maken als ze weer eens een dag veel minder goed eet.
Ja, dat heb ik ook :) En mijn man zegt nu ook dat het fijn is dat we ons geen zorgen hoeven te maken omdat hij nog zoveel voedingstoffen uit de borstvoeding haalt O+ Ik vind het zo fijn dat hij dat nu ook inziet!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 14:33:31 #241
5428 crew  miss_sly
pi_93859640
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:

[..]

_O-

Claudia, ik gooi 'm er nog maar een keer in ;) Emma drinkt nog steeds maar 80cc per fles.
Senna drinkt nu geen fles meer, maar die dronk ook nooit veel uit de fles. Ik gaf vaak 160 cc mee naar het kdv en daar deed ze dan twee voedingen over over de hele dag en daarmee had ze voldoende.

Moeilijk hoor om te leren vertrouwen op je kind, maar geef het ook de tijd, Claudia! Misschien dat je ook minder gaat vergelijken als Lena blijft bewijzen dat ze het zelf prima kan reguleren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:42:36 #242
265732 Keshet
pi_93859916
Claudia, helpt het als ik Emma's curve nog een keertje post? :+ Daar zit Lena sowieso wel boven! :D

Maar serieus, ik snap je onzekerheid. Loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan maar het helpt echt. Voor mij werkt het om niet neurotisch vaak te gaan wegen maar gewoon zo af en toe.
Nu na ziekte hebben we een dipje in de lijn. Die was te verwachten maar tóch word ik er onzeker van. 't liefst zou ik 'r nu elke 10 minuten op een weegschaal zetten maar dat heeft ook weinig zin; ze groeit er niet harder van.
Ik hoop dat Lena lekker blijft groeien en dat jij omgekeerd evenredig minder onzeker wordt over haar groei Claudia! :*

Ik las net iets over miepen met voedingen rond de 9 á 10 maanden; is dat ook een moment waarop kindjes vaak een dipje laten zien in hun curve?
pi_93860681
Keshet, dat schijnt inderdaad zo te zijn idd, een dip in de curve.. Hier begon die al zichtbaar te zijn rond 7,5 maand en afgelopen week dus nog steeds. (reactie wvpk bij 7,5 mnd: ja, ze zakt wel wat van d'r lijntje af, maar als ik naar d'r kijk is er niks aan de hand. Reactie arts vorige week: oh, 9 maandendip. Zoveel meer geruststellender!)
En omdat ze zo ontzettend veel meer beweegt begrijp ik het ook wel, maar hoe gaat dat dan bij flesvoedingkindjes? Die verbruiken dan toch ook ineens veel meer als ze gaan tijgeren/kruipen en zakken dan van hun lijntje?
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:04:51 #244
265732 Keshet
pi_93860730
Emma krijgt flesvoeding en die heeft inderdaad een dipje nu. Ziek zijn plus veel, maar dan ook echt véél meer bewegen is volgens mij de oorzaak. Ik hoop alleen dat het snel weer ingehaald wordt. :@
pi_93860746
Ja, maar Emma heeft ook niet echt veel spekjes over, dan kan ik me het helemaal wel voorstellen!
pi_93860842
Hier ook een dipje
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:10:27 #247
265732 Keshet
pi_93860914
Het wel of niet hebben van spekjes maakt denk ik niet zoveel uit, als je meer verbruikt dan je binnenhoudt of krijgt val je af, toch?

Bedankt voor je plaatje Twinkly.

Ik vind jullie feedback altijd zo fijn. O+
Wat zit Niels, buiten het dipje, altijd strak op zijn lijntje zeg. :D
pi_93861122
Ja, ok. Maar als je spekjes hebt, houdt je dat eventueel wat langer vol zonder er echt last van te hebben, denk ik? :@

Buh, photobucket doet stom.. kan d'r dip niet laten zien

Gewicht:

Lengte:

[ Bericht 53% gewijzigd door Morretje op 09-03-2011 15:40:41 ]
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:35:16 #249
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93861873
als het helpt wil ik ook de grafieken van mijn geboren dikkerds maar nu scharminkeltjes wel laten zien?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 16:28:46 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93864299
ik schijn iig achter te lopen: volgens mij krijg ik nu (pas) last van stuwing terwijl je dat normaal op dag drie of vier krijgt ofzo?

pi_93864422
Nee hoor stuwing hoeft niet op dag drie of vier.
Soms duurt het iets langer en bij sommige gewoon heel weinig.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:40:19 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93864827
Bij B ook een 9-maanden-dip:

En voor Pessie, gewicht en lengte hoeven helemaal niet op dezelfde lijn te zitten:

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:
[..]
_O-

Hier gaat alles gewoon z'n gangetje, een tevreden, gelukkige, goed groeiende baby die ook wel eens een dagje z'n nukken heeft, maar dat hoort er nou eenmaal bij, hij is alleen veel kleiner dan B, maar dat was ook vanaf de geboorte zo, dus ik ben eigenlijk vooral heel blij dat hij net zo hard groeit (in grammen).
Borstvoeding gaat vanaf het begin goed, en ik heb al met al dus eigenlijk weinig te melden...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93865163
Wauw, Leandra, de gewichtscurve van B. lijkt erg op die van Ivan!! Heb je een idee waarom zijn gewicht ineens zo steeg?

Lief hoor, jullie reacties. Ik voel me wel een ontzettende zeur. Maarja, als ik tegen m'n lief ga klagen wordt hij ook onzeker, m'n moeder begrijpt er niks van en m'n schoonmoeder zou zich er maar tegenaan gaan bemoeien. :+ Het is fijn om hier m'n onzekerheden even van me af te schrijven zodat ik mezelf tot de orde kan roepen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:20:03 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93866712
De stijging tussen de 22 en 27 weken bedoel je?

Ik had voor de bevalling met een vriendin afgesproken dat we zouden gaan stappen als de baby 6 maanden was, dus ik ben in de week voorafgaande aan de 6 maanden overgegaan van BV naar KV...

Nu zou je dat anders doen, maar toen begon je met 4 maanden met een fruithapje, en ging je zeker geen kolf huren omdat je eea weg te kolven had na een avond stappen.

Bij die 27-weken meting zat hij dus net 2 weken aan de KV naast de fruit- en groentehap.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:45:52 #255
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93870232
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:42 schreef Ticootje het volgende:
Das makkelijk gezegt, maar DJMO leeft van weekgeld, geld wat je simpelweg niet hebt kun je niet uitgeven.

Een laktatiekundige kost je 100 euro.. Dat moet je wel mooi in 1x ophoesten. Kunstvoeding kost 10 euro per pak en die kosten zijn dus verspreid over een maand of 3-4 tot je aan die 100 euro zit..
Een LK kost geen ¤100. Degene die ik toen heb ingehuurd via eurolac heeft mij ¤30 gekost voor een consult van een half uur. Ik kreeg het vergoed vanuit de aanvullende verzekering, dus het is de moeite waard om die na te kijken.

Ow en als je nog in het ziekenhuis komt dan daar vragen voor LK. Dat zijn meestal kinderartsen en dan krijg je nooit een rekening want dat zijn specialisten ;)
pi_93870668
Mijne heb ik nog niet betaald, maar die waarschuwde dat een rekening max 75E zou zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 19:12:12 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93871361
misschien juich ik te vroeg, maar het drinken an sich deed de laatste voeding geen pijn meer O+ happen was nog wel flink gevoelig, maar het gaat dus écht beter ik ben vrijwel onafscheidelijk met m'n potje lanoline :')

Bestaan er ook regelavonden? vandaag de hele dag keurig om de 3 uur willen drinken, 8-11-14-17 uur, en toen om iets over half zes weer, om kwart over zes weer tot kwart voor 7 ofzo, toen heb ik 'm slapend afgekoppeld. Of is dat nou wat ze clusteren noemen?

woensdag 9 maart 2011 @ 19:12:51 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93871393
Dat is clusteren.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 19:17:54 #259
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93871623
goed om te weten ;)

m'n man had vanavond commentaar dat ik Geert "alweer de tiet gaf". ik moest 'm niet zo z'n zin geven en "blablabla". Dat had hij destijds bij Jan ook al, hij denkt blijkbaar dat je zo'n kleintje kunt verwennen ofzo. :{ Ik heb weinig zin in elke avond strijd omdat ik Geert de borst geef omdat hij erom vraagt. herkenbaar en zo ja, hoe reageren jullie op zo'n mening?

pi_93871955
Ik zou rustig met hem praten over borstvoeding en uitleggen hoe bepaalde dingen werken. En ik zou hem aansporen om het een en ander van borstvoeding.com te lezen. Mijn ervaring is dat ik heel veel lees en daardoor weet over borstvoeding, maar mijn vriend zit daar gewoon minder in. Hij ontfermt zich weer over gezinsauto's en wat de beste keuze is voor ons. :+

Ik begrijp zijn opmerkingen eerlijk gezegd best wel, maar ze lijken vooral voort te komen uit onwetendheid. Daar mag hij best iets aan doen. Praat er in ieder geval over!
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:27:41 #261
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93872141
Inderdaad wat Claudia zegt: uitleggen uitleggen uitleggen...
En uiteindelijk gaan ze die mening naar buiten verkondigen alsof ze het zelf bedacht hebben ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 19:35:58 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93872598
ik probeer het ook wel uit te leggen hoor, maar als ik 'm achter internet wil zetten is er ook niks van waar :') hij gelooft vrijwel niks als hij 't niet persoonlijk hoort van een arts ofzo (maar meekrijgen naar het consultatiebureau lukt óók niet ivm de sporadische vrije dagen die hij kan opnemen :') ) wat dat betreft is hij een echt een stijfkop .. hij gelooft gewoonweg niet in "verhaaltjes die op 't internet staan" maar goed. Ik laat de folders die je bij 't cb kan krijgen wel slingeren, hopelijk leest hij die wel ;)

woensdag 9 maart 2011 @ 19:36:11 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93872609
Laat hem zich in hemelsnaam inlezen over borstvoeding, als je met een baby van een week al commentaar hebt over het feit dat de baby "alweer" een voeding krijgt en bang bent hem te verwennen dan is er kennelijk geen enkele voorbereiding geweest....

Nee, kleintjes drinken in het begin per voeding niet veel, dat kan ook niet want ze hebben een klein maagje.
Ze groeien wel heel hard, dat kost een hoop energie, en dus is dat kleine maagje zo weer leeg.

Weinig voedsel, want kleine maag + veel energie verbruik = Vaak kleine beetjes eten.
Dat is geen verwennen maar gewoon logica.

Als je een bouwvakker maar 1 boterham per maaltijd geeft dan heeft hij ook 10 maaltijden per dag nodig om door te kunnen blijven werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 19:40:22 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93872808
ik zelf had me voorbereid op een huilbaby én op het feit dat de bv zou gaan mislukken Leandra, ondanks dat ik me er wel op ingelezen had en de ervaring(en) bij Jan me nog vers in het geheugen liggen. Dat het nu wél lijkt te lukken en dat ik weer het geluk lijk te hebben met een rustige baby is alleen maar mooi meegnomen. Wat je zegt, over dat bouwvakkers en eten, dat kan ik 'm idd wel voorhouden, hij is er zelf eentje. Hij is, wat ik in de post hierboven ook al probeer uit te leggen, geen lezer, gelooft weinig van wat er op internet staat en laat de (dagelijkse) verzorging liever aan mij over. Hij ziet alleen maar dat ik Geert vier keer in twee uur tijd aanleg. Dat dat jochie nog lang niet zoveel kan drinken als bv Jan, dringt niet echt tot hem door volgens mij.

pi_93872978
Misschien kun je dan het boek van Kleintjes scoren als hij zo gevoelig is voor autoriteiten, DJMO?

Ik denk dat het ook maar net is met wat voor insteek je zo'n gesprek ingaat. Neem je hem serieus of vind je hem eigenlijk een koppige oen en laat je dat blijken? Ik vind het bijvoorbeeld heel logisch dat kleine baby's kleine beetjes per keer drinken, maar ik kan me wel voorstellen waar het idee vandaan komt dat je niet te vaak moet voeden. Dat zou dan zoiets zijn als: je moet een kind leren om langer tussen de voedingen te laten en dus meer per keer te drinken. Er zijn wel meer mensen die dat met voedingen doen, net als met slapen. Er zijn zelfs kraamhulpen en verloskundigen die van mening zijn dat 'elke 3 uur voeden' betekent dat je dat dus ook niet vaker dan dat moet doen. Het is niet mijn methode, maarja, jullie zijn samen ouder en zullen dus toch samen het opvoedingsbeleid moeten uitstippelen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:44:13 #266
265732 Keshet
pi_93872994
DJMO, misschien heb je hier iets aan ook al staat 't op het grote boze internet? http://www.borstvoeding.c(...)oeding-te-geven.html

En dit:
"Het is belangrijk dat een baby direct na de geboorte heel vaak aan de borst drinkt. De maaginhoud van een pasgeborene is ongeveer 5-10 ml. Dit is precies de hoeveelheid colostrum die de moeder de eerste dag per voeding produceert.
Op de tweede dag is de inhoud van het babymaagje ongeveer 15 ml. En op de derde dag ongeveer 25-30 ml. Dit komt overeen met de licht stijgende hoeveelheid voeding die de moeder per keer aanmaakt.
Je kunt dus stellen dat de hoeveelheid beschikbare colostrum per voeding en de maaginhoud van de pasgeborene ongeveer gelijk zijn. Daardoor kun je aannemen dat dit de hoeveelheid is die de pasgeboren baby per voeding nodig heeft. Het is dan ook logisch, dat die kleine hoeveelheid vaak moet worden gegeven om genoeg voedingswaarde en energie per dag te halen. "

Bron
pi_93873016
Ik zou hem zich laten inlezen djmo, folders geven idd. :Y

Ik heb deze keer ook geen stuwing gehad, en de bv heeft nauwelijks op gang hoeven komen, het liep gelijk. Volgens de lk kwam dat deels doordat ik wat langer doorgevoed heb en dat de bv en volgende zwangerschap overlapten.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:46:56 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93873127
Laat hem desnoods naar een borstvoedingsvoorlichtingsavond gaan, want in jouw geval kost het door eerdere ervaringen al een hoop moeite de borstvoeding te laten lukken, en het helpt niet echt als je thuis dan ook nog een keer een strijd moet gaan voeren met je partner.

Als hij niet wil lezen, dan zal hij zich erbij moeten neerleggen dat jij het beter weet.

Jij kiest hiervoor omdat het het beste is voor je kind, ongeacht het feit dat het beduidend vermoeiender is dan flesvoeding geven, want dat laatste kun je ook nog aan een ander overlaten.
Jouw inzet zal dus door hem gesteund moeten worden, en dat doet hij niet als hij je gaat vertellen dat je het niet goed doet.

Je doet het wel goed, en al komt Geert dag en nacht iedere 2 uur voor een voeding die een uur duurt dan is er nog niets vreemds... het zou wel slopend zijn, dat dan wel weer ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93873161
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:44 schreef Keshet het volgende:
DJMO, misschien heb je hier iets aan ook al staat 't op het grote boze internet? http://www.borstvoeding.c(...)oeding-te-geven.html

En dit:
"Het is belangrijk dat een baby direct na de geboorte heel vaak aan de borst drinkt. De maaginhoud van een pasgeborene is ongeveer 5-10 ml. Dit is precies de hoeveelheid colostrum die de moeder de eerste dag per voeding produceert.
Op de tweede dag is de inhoud van het babymaagje ongeveer 15 ml. En op de derde dag ongeveer 25-30 ml. Dit komt overeen met de licht stijgende hoeveelheid voeding die de moeder per keer aanmaakt.
Je kunt dus stellen dat de hoeveelheid beschikbare colostrum per voeding en de maaginhoud van de pasgeborene ongeveer gelijk zijn. Daardoor kun je aannemen dat dit de hoeveelheid is die de pasgeboren baby per voeding nodig heeft. Het is dan ook logisch, dat die kleine hoeveelheid vaak moet worden gegeven om genoeg voedingswaarde en energie per dag te halen. "

[ afbeelding ]

Bron
softbal my ass :D volgens mij heb ik de maagcapaciteit van een skippybal ;( :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93873210
Ik denk eigenlijk dat het genoeg is om hem serieus te nemen, rustig in gesprek te gaan en tegenargumenten aan te voeren.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 19:48:57 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93873230
ik heb me iig voorgenomen om me er niks van aan te trekken Leandra, iig zo weinig mogelijk. Al voelde ik me daarstraks wel bijna leeggezogen (m'n borsten voelden aan als natte theezakjes :') ) nu voelen ze ook alweer voller. En geert ligt volkomen rustig te slapen in z'n hangmatje in de box. dat is voor mij hét bewijs dat ik het goede gekozen heb...

woensdag 9 maart 2011 @ 19:58:49 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93873819
Ik weet niet hoe je "4 keer aanleggen in 2 uur" rekent, maar ik reken een voeding als een keer links plus een keer rechts.... en ja, dan heb je wel eens van die momenten dat je in een paar uur wat vaker aanlegt.

Dag 9 van Soneal:

00.00-02.00: L-40 R-40 (gevalletje clusteren)
06.50: R-20 L-10
10.10: L-20
13.10: R-20 L-15
15.40: L-20 R-15
17.30: R-20 L-10
20.45: L-25 R-20
23.45: L-20

Alles op verzoek, en gelukkig ging het die nacht verder wel goed ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 20:05:20 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93874203
tussen vijf en zes waren het idd twee borsten (dat dat als één voeding telt snapt hij inmiddels wel, daar ben ik gewoon kort en bondig in geweest. Dat er even tussen heeft gezeten kwam omdat hij in slaap viel aan de eerste borst). Dat gebeurt wel vaker trouwens, en dan koppel ik 'm gewoon af zodat als hij wakker wordt de andere borst nog kan krijgen als hij nog honger heeft. Ik probeer wel om en om te geven, behalve als hij gelijk weer begint te sputteren als ik 'm neerleg na een voeding, dan krijgt hij de laatste borst om die helemaal leeg te drinken tot hij wél verzadigd is.

woensdag 9 maart 2011 @ 20:13:01 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93874695
Ik verschoonde de luier halverwege de voeding, voor de 2de borst, dan werd hij wel weer wakker.
Pas toen hij tijdens die luierwisseling mondjes melk ging opgeven ben ik de luier voor de voeding gaan wisselen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 20:16:00 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93874862
Ik verschoon voor de voeding meestal, omdat Geert dus ook mondjes melk teruggaf, en ik hem dan liever rustig laat bijkomen van die eerste lading voor ik hem volstouw met een tweede lading :) hoor ik hem tijdens het voeden pruttelen, dan verschoon ik een half uurtje na de voeding weer.

pi_93874877
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:05 schreef DJMO het volgende:
tussen vijf en zes waren het idd twee borsten (dat dat als één voeding telt snapt hij inmiddels wel, daar ben ik gewoon kort en bondig in geweest. Dat er even tussen heeft gezeten kwam omdat hij in slaap viel aan de eerste borst). Dat gebeurt wel vaker trouwens, en dan koppel ik 'm gewoon af zodat als hij wakker wordt de andere borst nog kan krijgen als hij nog honger heeft. Ik probeer wel om en om te geven, behalve als hij gelijk weer begint te sputteren als ik 'm neerleg na een voeding, dan krijgt hij de laatste borst om die helemaal leeg te drinken tot hij wél verzadigd is.
Klinkt alsof je het hartstikke goed doet! Fijn dat je zelfs al pijnloos hebt mogen voeden, ik hoop echt dat dat zo blijft.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 20:18:13 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93874981
en het is acht uur (geweest) en hij komt weer om een voeding, vrijwel precies drie uur ná de (cluster)voeding om vijf uur dus. tot straks dus :W O+

pi_93876749
Ha lekker vandaag ging het hier zo.

00:00
02:00
04:00
06:00
08:30
10:00
11:45
14:30
16:00
18:00
19:40
20:30

En dan drinkt hij minstens 15 min soms 30 min en soms een uur :+
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:04:36 #279
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93877447
Djmo, pm me je adres even, dan krijg je van mij een setje folders van de VBN. Ik betaal ze wel voor je, ik denk dat jullie best wat goede info kunnen gebruiken. Zowel voor je man om te lezen als voor jou om straks sterk en goed geïnformeerd tegenover instanties te staan. Hoeft niet, mag.
pi_93877539
Lief van je Tico. :Y O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 21:07:42 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93877611
lief idd Tico, ik pm je

pi_93877709
Lief tico! Dan heb je goede info djmo!
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:17:47 #283
259886 pessie
pi_93878160
Tico das inderdaad lief!

En ik vind de tip van Claudia wel wa: Hij gaat over de gezinsauto (of het gereedschap of whatever) en jij over de borstvoeding. Goede deal toch?
pi_93881137
Je hebt pm over een lactatiekundigenconsult DJMO.
Voor je eigen zekerheid en gemoedsrust én zodat papalief eens van iemand met 'autoriteit' kan horen hoe het nu allemaal echt zit.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:10:57 #285
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93881377
Ik zag het op twitter. Annet is echt een goede! Komt van de LLL.
pi_93881420
Wat enorm lief Ticootje en Webkim! O+
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:39:40 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93883253
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 20:50 schreef Pvoesss het volgende:
Ha lekker vandaag ging het hier zo.

00:00
02:00
04:00
06:00
08:30
10:00
11:45
14:30
16:00
18:00
19:40
20:30

En dan drinkt hij minstens 15 min soms 30 min en soms een uur :+
Darn Pvoesss nu nog zoveel voedingen per dag?! Respect!

Hier is t al een tijdje 5 voedingen van 25 min aan de ene kant en dan nog zo'n 10 tot 20 min aan de andere kant, en vandaag maar 4 voedingen; gisteren drukke dag gehad, veel wakker, dus vandaag veel geslapen... hoewel dit de eerste keer zou zijn dat hij geen 5 voedingen krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93883526
Jelle drinkt meestal zo'n 5-10 min, geen idee hoe vaak :D
pi_93883674
Wat lekker kort!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 22:54:37 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93884229
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:07 schreef Webkim het volgende:
Je hebt pm over een lactatiekundigenconsult DJMO.
Voor je eigen zekerheid en gemoedsrust én zodat papalief eens van iemand met 'autoriteit' kan horen hoe het nu allemaal echt zit.
:* ik ga morgen contact zoeken

pi_93884974
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 22:46 schreef Vanyel het volgende:
Wat lekker kort!
Ja he. is wel per borst trouwens, maar dan nog lekker
Zijn soms wel momenten dat het langer duurt, maar het gaat meestal erg hard voor hem. In 5-10 min kolf ik bv ook minimaal 200 cc
pi_93890866
Ik kolf in 10 min per borst wel een complete portie, maar als ze het zelf uit de borst moet krijgen is ze langer bezig.
pi_93893050
Wauw, wat een hoeveelheid, mrien!

Lena drinkt ook 5-10 minuten per borst. Ik ben in ieder geval meestal in een kwartiertje klaar. Ze verslikt zich wel best vaak. Soms moet ik d'r echt even afkoppelen, goed op d'r zij leggen en op de rug kloppen.
pi_93893772
boh. Mn ene tepel doet zeer incl kloofje... En vanmorgen beet ze echt hard precies die tepel... Zo onstoer...
De hele voeding doet het ook zeer... Ik denk dat het spruw is, dus ik ben meteen maar aan het smeren.. Ik kon mn GV nergens vinden, vanavond ff alles overhoop halen.
pi_93893794
Oh maar soms komt die ook minder vaak.en soms komt hij om het half uur snachts en drinkt hij 5 min.
Hij drinkt echt hoe het hem uit komt en ik vind alles best. :Y
Zolang ik nog in staat ben om normaal op mijn werk te verschijnen bepaald hij het ritme helemaal.
pi_93894198
Het knappe is dat jij dan nog in staat bent normaal op je werk te.verschijnen. Ik heb met elke 3 uur al moeite met wakker worden.
pi_93894225
Ik heb bijna de hele nacht wakker gelegen met Leyla. Af en toe kon ik wel wat wegzakken tussen het hoesten door.. Gisteravond plukte mijn man haar uit bed had ze alles ondergekotst... En de nacht ging niet veel beter met hoesten. Ze heeft er zoveel last van.
pi_93894296
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:18 schreef Vanyel het volgende:
Het knappe is dat jij dan nog in staat bent normaal op je werk te.verschijnen. Ik heb met elke 3 uur al moeite met wakker worden.
Ik heb al tijden slechte nachten en het went. Ik heb natuurlijk ook X. gevoed.
Daarna zwanger en sliep X heel slecht.
En nu voed ik V. weer.

En als je alleen bent dan moet je wel. En ik denk dat het dan ook makkelijker gaat.
pi_93894899
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 19:35 schreef DJMO het volgende:
ik probeer het ook wel uit te leggen hoor, maar als ik 'm achter internet wil zetten is er ook niks van waar :') hij gelooft vrijwel niks als hij 't niet persoonlijk hoort van een arts ofzo (maar meekrijgen naar het consultatiebureau lukt óók niet ivm de sporadische vrije dagen die hij kan opnemen :') ) wat dat betreft is hij een echt een stijfkop .. hij gelooft gewoonweg niet in "verhaaltjes die op 't internet staan" maar goed. Ik laat de folders die je bij 't cb kan krijgen wel slingeren, hopelijk leest hij die wel ;)
En als hij het "raar" vindt dat Geert alweer de borst krijgt, kan je natuurlijk ook opperen dat een gillende baby idd veel prettiger is :+ ;)

Op deze manier is het kind heerlijk stil en rustig. Daar valt niets tegen in te rbrengen, toch?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_93895430
Ahhhh, tis gewoon echt een kloof, onder mn tepel... t doet zeer en niet lief!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')