Hier gaat alles gewoon z'n gangetje, een tevreden, gelukkige, goed groeiende baby die ook wel eens een dagje z'n nukken heeft, maar dat hoort er nou eenmaal bij, hij is alleen veel kleiner dan B, maar dat was ook vanaf de geboorte zo, dus ik ben eigenlijk vooral heel blij dat hij net zo hard groeit (in grammen).quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
Hoe gaat het bij jullie eigenlijk Leandra?
Claudia, ik gooi 'm er nog maar een keer inEmma drinkt nog steeds maar 80cc per fles.
Een LK kost geen ¤100. Degene die ik toen heb ingehuurd via eurolac heeft mij ¤30 gekost voor een consult van een half uur. Ik kreeg het vergoed vanuit de aanvullende verzekering, dus het is de moeite waard om die na te kijken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:42 schreef Ticootje het volgende:
Das makkelijk gezegt, maar DJMO leeft van weekgeld, geld wat je simpelweg niet hebt kun je niet uitgeven.
Een laktatiekundige kost je 100 euro.. Dat moet je wel mooi in 1x ophoesten. Kunstvoeding kost 10 euro per pak en die kosten zijn dus verspreid over een maand of 3-4 tot je aan die 100 euro zit..
softbal my assquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:44 schreef Keshet het volgende:
DJMO, misschien heb je hier iets aan ook al staat 't op het grote boze internet? http://www.borstvoeding.c(...)oeding-te-geven.html
En dit:
"Het is belangrijk dat een baby direct na de geboorte heel vaak aan de borst drinkt. De maaginhoud van een pasgeborene is ongeveer 5-10 ml. Dit is precies de hoeveelheid colostrum die de moeder de eerste dag per voeding produceert.
Op de tweede dag is de inhoud van het babymaagje ongeveer 15 ml. En op de derde dag ongeveer 25-30 ml. Dit komt overeen met de licht stijgende hoeveelheid voeding die de moeder per keer aanmaakt.
Je kunt dus stellen dat de hoeveelheid beschikbare colostrum per voeding en de maaginhoud van de pasgeborene ongeveer gelijk zijn. Daardoor kun je aannemen dat dit de hoeveelheid is die de pasgeboren baby per voeding nodig heeft. Het is dan ook logisch, dat die kleine hoeveelheid vaak moet worden gegeven om genoeg voedingswaarde en energie per dag te halen. "
[ afbeelding ]
Bron
Klinkt alsof je het hartstikke goed doet! Fijn dat je zelfs al pijnloos hebt mogen voeden, ik hoop echt dat dat zo blijft.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:05 schreef DJMO het volgende:
tussen vijf en zes waren het idd twee borsten (dat dat als één voeding telt snapt hij inmiddels wel, daar ben ik gewoon kort en bondig in geweest. Dat er even tussen heeft gezeten kwam omdat hij in slaap viel aan de eerste borst). Dat gebeurt wel vaker trouwens, en dan koppel ik 'm gewoon af zodat als hij wakker wordt de andere borst nog kan krijgen als hij nog honger heeft. Ik probeer wel om en om te geven, behalve als hij gelijk weer begint te sputteren als ik 'm neerleg na een voeding, dan krijgt hij de laatste borst om die helemaal leeg te drinken tot hij wél verzadigd is.
Darn Pvoesss nu nog zoveel voedingen per dag?! Respect!quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:50 schreef Pvoesss het volgende:
Ha lekker vandaag ging het hier zo.
00:00
02:00
04:00
06:00
08:30
10:00
11:45
14:30
16:00
18:00
19:40
20:30
En dan drinkt hij minstens 15 min soms 30 min en soms een uur
quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:07 schreef Webkim het volgende:
Je hebt pm over een lactatiekundigenconsult DJMO.
Voor je eigen zekerheid en gemoedsrust én zodat papalief eens van iemand met 'autoriteit' kan horen hoe het nu allemaal echt zit.
Ja he. is wel per borst trouwens, maar dan nog lekkerquote:
Ik heb al tijden slechte nachten en het went. Ik heb natuurlijk ook X. gevoed.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:18 schreef Vanyel het volgende:
Het knappe is dat jij dan nog in staat bent normaal op je werk te.verschijnen. Ik heb met elke 3 uur al moeite met wakker worden.
En als hij het "raar" vindt dat Geert alweer de borst krijgt, kan je natuurlijk ook opperen dat een gillende baby idd veel prettiger isquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:35 schreef DJMO het volgende:
ik probeer het ook wel uit te leggen hoor, maar als ik 'm achter internet wil zetten is er ook niks van waarhij gelooft vrijwel niks als hij 't niet persoonlijk hoort van een arts ofzo (maar meekrijgen naar het consultatiebureau lukt óók niet ivm de sporadische vrije dagen die hij kan opnemen
) wat dat betreft is hij een echt een stijfkop .. hij gelooft gewoonweg niet in "verhaaltjes die op 't internet staan" maar goed. Ik laat de folders die je bij 't cb kan krijgen wel slingeren, hopelijk leest hij die wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |