abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:49:49 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93659400
Jep, ik draai nu meteen de dop erop in plaats eerst nog tig andere dingen te doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:53:43 #102
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93659651
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:49 schreef Ticootje het volgende:
Jep, ik draai nu meteen de dop erop in plaats eerst nog tig andere dingen te doen.
ja dito.

en gelijk in de koelkast, voordat ik 's morgens kolf en 's avonds het flesje nog op het aanrecht tegen kom }:| -O-

nu nog aanleren om ook van koelkast naar vriezer te verplaatsen en dan zijn we een heel eind :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93659964
Ach, nieuwe inzichten zijn dat het 8 dagen houdbaar is ipv 5 in de koelkast. Geeft je toch weer extra tijd om het te verversen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:00:47 #104
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93660108
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:58 schreef WupWup het volgende:
Ach, nieuwe inzichten zijn dat het 8 dagen houdbaar is ipv 5 in de koelkast. Geeft je toch weer extra tijd om het te verversen.
*O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93660270
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:58 schreef WupWup het volgende:
En hoe zit dat met invriezen? De richtlijn was 'binnen 24 uur invriezen'. Zou je daar ook iets soepeler mee om kunnen gaan?

Oef Vanyel, herkenbaar. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:07:50 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93660550
Ik neem de richtlijnen erg ruim. Ik ben heel hygiënisch met alle kolf meuk. Mijn melk behandel ik ongeveer hetzelfde als een pak melk.
pi_93661013
Ik kijk ook niet op een uurtje meer of minder. Zelfde met opgewarmde melk, dat is echt niet na 61 minuten plots bedorven.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:15:53 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93661045
Ja dat. Ik ruik er meestal ook ff aan.
pi_93661114
Dat was ook mijn idee: even kijken hoe de porties die te laat zijn ingevroren uit de vriezer komen. Ik weet niet hoe bedorven melk ruikt, maar ik ga er maar vanuit dat ik dat vanzelf wel merk.
pi_93661626
Denk t wel, je wordt er acuut niet lekker van.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93661909
Ook niet bedorven melk kan wanneer ontdooid ontzettend goor ruiken (denk richting kots) en zeperig smaken. Als het goed is merk je wel verschil. Maar het is wel handig om te weten hoe jouw ontdooide melk dus normaal ruikt en smaakt.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:37:42 #112
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93662398
ik vind alle melk goor ruiken dus ik heb volgens mij al heel wat weggegooid wat best nog kon. :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93662960
Kun je erop vertrouwen dat een baby melk weigert als 'ie niet meer goed is?
pi_93663494
Mijne deed het wel. Zo ontdekte ik het verschil tussen wel goed en niet goed :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 maart 2011 @ 20:37:14 #115
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93740288
help! ik heb last van kloofjes en vooral 't aanleggen is momenteel behoorlijk pijnlijk. (heb al wel tips gehad van de kraamzorg om beter/anders aan te leggen) Drinkt hij eenmaal, gaat 't wel weer, tot hij begint te klooien, (ik haal 'm dan ook meteen van de borst af) en 't begint te jeuken. Iemand tips? (behalve aan de lucht laten drogen, dat gaat 's avonds nog wel, maar overdag niet echt aangezien we op de begane grond wonen en ik weinig zin heb om de hele dag met dichte gordijnen te zitten ;) ) Insmeren met melk doe ik ook al maar zet niet echt zoden aan de dijk heb ik 't idee. ik heb wel tepelhoedjes liggen, maar wil die liever niet gebruiken als 't niet nodig is.

Productie is inmiddels wel goed op gang, als ik aan 't voeden ben begint de andere borst spontaan te lekken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 6 maart 2011 @ 20:45:29 #116
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93740840
DJMO lanoline zalf werkt geweldig. Verkrijgbaar van medela genaamd purelan bij de prenatal maar volgens mij is het ook verkrijgbaar bij de drogist onder een andere naam.

Ik heb een echte bijter. Ik heb nu echt last van mn tepels. Die tandjes zijn echt vlijmscherp, het voelt alsof hij een mes in mn tepels zet. Wat kan ik doen om hier zo snel mogelijk van af te komen? Nathan is 7 maanden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 maart 2011 @ 20:46:57 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93740956
morgen even (laten) kijken bij de drogist hier. k heb geen prenatal in de buurt helaas. Thnx voor de tip Pessie.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_93740982
Bij mij hielp smeren met Purelan heel goed, daarmee houd je de tepel vet. Hierdoor komt er geen korstje op, korstjes worden er de volgende voeding namelijk weer afgezogen (au :X) waardoor het kloofje langer in stand blijft. Beter niet smeren met iets anders dan puur wolvet of moedermelk :) O en begin inderdaad liever niet aan tepelhoedjes.
pi_93741066
Kloven zijn 9 van de 10 keer een aanlegprobleem en de 10e keer gaat het om spruw. Daaruit kun je al concluderen dat tepelhoedjes alvast geen oplossing zijn tegen kloven, die maskeren het probleem slechts en zorgen vervolgens voor andere problemen ;) Hier vind je betrouwbare info tav aanleggen: http://www.borstvoeding.c(...)mtijd/aanleggen.html en hier over spruw: http://www.borstvoeding.com/problemen/spruwcandida/
pi_93741123
pessie die tandjes worden vanzelf snel minder scherp. Als ze net door zijn, zijn het echt net mesjes he :X
  zondag 6 maart 2011 @ 20:51:08 #121
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93741206
DJMO je kunt beneden een doekje over je borst heen leggen zodat ie wel een beetje aan de lucht kan drogen. En zorg dat je heel goed op je houding let, Bouw je helemaal in met een voedingskussen oid zodat G. niet kan wegzakken. En loop er niet mee door, als het over een paar dagen niet beter gaat hang dan bij een LK /vbn-er/llleidster aan de lijn! been there didn't do that
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 6 maart 2011 @ 21:07:43 #122
259886 pessie
pi_93742361
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:49 schreef WupWup het volgende:
pessie die tandjes worden vanzelf snel minder scherp. Als ze net door zijn, zijn het echt net mesjes he :X
Ja -O-

Purelan van medela kun je ook bij de thuiszorgwinkel krijgen en je kunt het bestellen bij je apotheek. Maar Lanoline/wolvet kun je ook bij de drogist krijgen.
pi_93756619
Purelan is inderdaad erg fijn spul! Ik kreeg na 2/3 dagen 8x per dag kolven toch wel gevoelige tepels, beetje creme erop en het was heel snel over!
  maandag 7 maart 2011 @ 09:39:40 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93759326
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:07 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja -O-

Purelan van medela kun je ook bij de thuiszorgwinkel krijgen en je kunt het bestellen bij je apotheek. Maar Lanoline/wolvet kun je ook bij de drogist krijgen.
zodra je ziet dat hij gaat bijten, direct afkoppelen. Anders tijdens de bijt Nathan naar je toe drukken, gaat de kaak vanzelf weer open. En daarna afkoppelen met een duidelijke "Nee, dat mag niet!" en de boel weer opruimen. Over een paar uur weer een kans om te drinken. Doei! :W
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 7 maart 2011 @ 09:41:13 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93759370
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Even hier, want ik zie je niet in een ander topic. Kijk eens wat ik vorige week tegen kwam:

[ afbeelding ]
Stukje skyline van Singapore. :)

:D Hoe stoer is dat!
Kijk, we beginnen groots! *O*
Ik wist wel dat er een bedrijf was met de naam Aviva. In de kraamweek was er ineens nieuws over dit (?) bedrijf. :) Blijft wel leuk om te zien. O+
  maandag 7 maart 2011 @ 09:41:47 #126
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93759382
Leyla blijft ook bijten... Nog geen tanden gelukkig, maar ze vindt het een goede manier om mij te laten merken dat de volgende borst aan de beurt is. Ik moet gewoon blijven opletten zeg maar, want ik zie het aan haar als ze het gaat doen, dan kan ik nog zeggen Leylaatje niet bijten... Maar als ik ff op mn telefoon aan het klooien ben dan hefet ze me vaak goed te pakken.
pi_93761248
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 09:39 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

zodra je ziet dat hij gaat bijten, direct afkoppelen. Anders tijdens de bijt Nathan naar je toe drukken, gaat de kaak vanzelf weer open. En daarna afkoppelen met een duidelijke "Nee, dat mag niet!" en de boel weer opruimen. Over een paar uur weer een kans om te drinken. Doei! :W
Dat zou dus alvast ontzettend NIET mijn manier zijn
  maandag 7 maart 2011 @ 10:54:08 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93761306
Als Leyla bijt krijgt ze nog een andere borst, bijt ze me meteen weer dan is het gewoon klaar hoor.

Nee zeggen helpt nog niet echt, ze lacht me keihard uit. Ik zal het eens proberen te filmen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 maart 2011 @ 11:07:19 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93761727
Bij de drogist hier wordt dus ijskoud gezegd dat het niet meer bestaat en dat ik maar bepanthen moet smeren ... heb nu een email naar de apotheek gestuurd, hopelijk kunnen zij het wel leveren/bestellen -O-

maandag 7 maart 2011 @ 11:11:25 #130
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93761842
bepathen bevat alcohol en moet je eraf halen voordat je gaat voeden. Dat hoeft met wolvet niet. Thuiszorgwinkels hebben het vaak wel en via interwebz kun je het ook bestellen. Purelan.

http://www.prettymum.nl/b(...)+purelan+tube+7+gram
pi_93762065
Ik heb eventueel wel een aangebroken tube voor je, die kan ik zo opsturen vanmiddag. Anders gooi ik het op termijn toch weg :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 maart 2011 @ 11:44:18 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93763005
Dat zou wel heel erg fijn zijn Jore, ik pm je even :)

pi_93763063
van bepanthen hoef je alleen overtollige zalf (lees: klodders) te verwijderen, je hoeft je tepels niet te wassen.
  maandag 7 maart 2011 @ 12:08:51 #134
259886 pessie
pi_93763893
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat zou dus alvast ontzettend NIET mijn manier zijn
Wat zou dan jouw manier zijn?

DJMO, bij de etos kun je puur wolvet krijgen.
pi_93764116
Ik heb alleen afgekoppeld, niks meer niks minder. Bijten deed ze omdat d'r kaak pijn deed of raar aanvoelde, niet om mij te pesten. Een baby is absoluut niet in staat om iets dergelijks te bedenken, die kan geen plannetjes maken als jij en ik. Ik peins er ook niet over om een baby of kind te straffen door het de borst (eten, drinken, troost, genegenheid) te onthouden. Zelfs al is het dan voor een bepaalde tijd. Het enige wat baby dan meekrijgt is dat hij niet aan de borst mag, punt.
  maandag 7 maart 2011 @ 12:45:33 #136
259886 pessie
pi_93765138
Zou het kunnen duiden op aankomende boventandjes? Ik vermoed dat namelijk maar net als bij de ondertandjes geen bobbels. Ondertandjes heeft ie wel gekregen dus tsja...
  maandag 7 maart 2011 @ 12:47:53 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93765225
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:16 schreef WupWup het volgende:
Ik heb alleen afgekoppeld, niks meer niks minder. Bijten deed ze omdat d'r kaak pijn deed of raar aanvoelde, niet om mij te pesten. Een baby is absoluut niet in staat om iets dergelijks te bedenken, die kan geen plannetjes maken als jij en ik. Ik peins er ook niet over om een baby of kind te straffen door het de borst (eten, drinken, troost, genegenheid) te onthouden. Zelfs al is het dan voor een bepaalde tijd. Het enige wat baby dan meekrijgt is dat hij niet aan de borst mag, punt.
Bijten betekend hier echt klaar... Dus ik ruim gewoon de boel op... Als ze na een uur zou willen drinken mag dat gewoon...
  maandag 7 maart 2011 @ 12:49:47 #138
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93765283
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:16 schreef WupWup het volgende:
in hoeverre is het zeggen van "nee, niet doen" straf geven?

Tsja, en dan is er altijd nog een verschil in de manier waarop ze bijten. Is het aan het einde van een voeding? Of is het meer uitproberen of nog iets heel anders? Dat kan alleen de moeder op dat moment bepalen.

Aviva heeft nu erg last van d'r tanden en hapt soms wat ruw aan, om het zo te noemen. Maar dat vind ik geen bijten. Ja, het is geen fijn gevoel, en er komt wat tand langs, maar dat is echt omdat ze pijn heeft. Ga ik haar niet om afkoppelen. Ze doet het niet expres, wrs heeft ze niet eens door dat ze het doet. Bewust bijten is een andere zaak.
pi_93768761
Maar bewust bijten, wat is dat dan wel? Want een baby bijt nooit expres, in de zin van 'ik ga jou nu even pijn doen' of 'ik ga eens even uitproberen of ik dit kan flikken'. Een baby bijt om aan te geven dat ze klaar is, zoals Leyla doet of omdat de kaak vervelend voelt, zoals Emma deed en Nathan misschien ook. Ik vind het stukje
quote:
en de boel weer opruimen. Over een paar uur weer een kans om te drinken. Doei! :W
echt niet passend. Maar wellicht is dat slechts persoonlijk en werkt het voor jullie wel.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:14:07 #140
259886 pessie
pi_93768841
Nou, Nathan kijkt me aan, dan begint ie te lachen en zet ie zn kaken op elkaar. Ik zat gisteren schreeuwend in de creche. Heel sneu, ik was echt bang dat ik Nathan bang had gemaakt voor de borst. Dat viel mee, vandaag heeft ie (nog) niet gebeten gelukkig.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:23:26 #141
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93769287
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:11 schreef WupWup het volgende:
Maar bewust bijten, wat is dat dan wel? Want een baby bijt nooit expres, in de zin van 'ik ga jou nu even pijn doen' of 'ik ga eens even uitproberen of ik dit kan flikken'. Een baby bijt om aan te geven dat ze klaar is, zoals Leyla doet of omdat de kaak vervelend voelt, zoals Emma deed en Nathan misschien ook. Ik vind het stukje

[..]

echt niet passend. Maar wellicht is dat slechts persoonlijk en werkt het voor jullie wel.
Dat is echt bedoeld als er venijn achter zit.
Ze bijten niet om je pijn te doen, maar toch. Bijten, echt bijten, is voor mij exit voeding. Dat staat er dan wellicht weer wat minder subtiel/genuanceerd, maar ik word best chagrijnig als ik gebeten word (bewust/onbewust/whatever), dus dan denk ik echt "dikke doei, ik ruim op" Vandaar dat het er zo staat.
  maandag 7 maart 2011 @ 16:54:06 #142
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_93775545
't Ligt er natuurlijk ook aan hoelang je voedt... als de kindjes ouder worden willen ze nog wel eens wat uitproberen. En dan kan ik mijn zo'n reactie als Davinia geeft, goed voorstellen. Ik geloof ook niet dat de opzet is, om iemand pijn te doen, maar het doet wel pijn en dat mogen ze best weten. Zo leren ze dat wat ze doen gevolgen heeft (en dat hebben baby's nog niet door, maar peutertjes wel).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 7 maart 2011 @ 23:25:17 #143
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93796746
Emma beetmij wel degelijk bewust, ze was zich wellis waar niet bewust wát ze deed maar ze beet als ze genoeg had.En ze was toen geen klein babytje meer maar zeker nog geen jaar oud. Afkoppelen was het dan dus. Ruben doet het wel eens perongeluk als hij loslaat, dan zeg ik au! Als hij het daarna nog eens doet dan is het drinken klaar.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2011 @ 13:00:01 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93811286
(pure) lanoline is binnen. kom bij de apotheek, daar werd het zó weinig verkocht dat ze moesten zoeken wat de prijs was. 1,43 voor 30 gram ... ze hadden m'n mailtje gisteren wel gehad, maar ze dachten niet dat er haast bij was .. euh, m'n tepels zijn kapot en ik wil graag normaal voeden, natuurlijk heeft het haast! :(

pi_93813772
Hier heeft vast iedereen die wil kolven allang een kolf, maar ik heb zondag bij Wehkamp een Avent set gekocht die volgens mij behoorlijk scherp geprijsd was:
Enkelzijdige elektrische kolf + opzetstukken voor handmatig kolven
(Grote) fles met speen nr 2
Speen nr 1
10 VIA moedermelk bekertjes
6 wasbare borstcompressen
2 kleine flesjes
meeneemtasje met koelelementen

Voor 134 euro.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93814341
Dat klinkt inderdaad als een goede deal! Lekker veel accesoires ook.
Whehe DJMO, was het een vent? Je hebt het nu in elk geval, dat is het belangrijkst. Gaat het aanleggen inmiddels wat beter?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2011 @ 14:56:08 #147
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93815296
Nee, t was een vrouw (wel een jonge, weet niet of ze kinderen had) . t werkt wel goed iig, 't aanleggen wordt al minder pijnlijk gelukkig, hoewel het nog wel behoorlijk gevoelig is allemaal. Gisteren ook nog overleg met de vk gehad, omdat ik _mogelijk_ een candida infectie heb is het niet verstandig om er moedermelk op te smeren. daar zal eerst een afspraak met de huisarts voor moeten komen dus. (die ik inmiddels al drie dagen geleden gemaild heb }:| )

pi_93815649
Pfff bestel lekker gentiaan violet. Gaat sneller, heb je geen huisarts voor nodig, werkt beter en is in gebruik makkelijker dan die daktarinmeuk ook: http://www.mijnwinkel.nl/shop101700/
pi_93818312
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:16 schreef Vanyel het volgende:
Hier heeft vast iedereen die wil kolven allang een kolf, maar ik heb zondag bij Wehkamp een Avent set gekocht die volgens mij behoorlijk scherp geprijsd was:
Enkelzijdige elektrische kolf + opzetstukken voor handmatig kolven
(Grote) fles met speen nr 2
Speen nr 1
10 VIA moedermelk bekertjes
6 wasbare borstcompressen
2 kleine flesjes
meeneemtasje met koelelementen

Voor 134 euro.
Dat is heel goedkoop :Y
pi_93818569
Vandaag weer 320cc gekolfd. *O* *O* *O*
Dan moet ik nog 1 keer 150 cc er bij hebben om vrijdag mee te geven.
Dan heeft hij hopelijk genoeg. :D

Ik heb nu een heel fijn kolfschema.
Ik kolf op Ma- di- en Vrijdag op mijn werk.
Vrijdag voor ma. (en indien nodig ook zaterdag en zondag)
Maandag voor Di. (en indien nodig is er ook zaterdag en zondag bij gekolfd)
Dinsdag voor vrijdag(en eventueel op woensdag en donderdag bij kolven.

Hij heeft dus altijd verse melk O+ O+ Het nadeel is dus wel dat mijn vriezer echt helemaal leeg is.
Maar bij echte nood is er zo donormelk geregeld :Y
pi_93819113
Jij hebt een moedermelkdonor? :o
pi_93820114
Indien nodig wel ja. Doordat V. zo ziek was in het ziekenhuis stroomde de aanbiedingen binnen.
Maar ik ga er van uit er nooit gebruik van te hoeven maken.
pi_93820164
Maar wel tof dat het kan :)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:48:29 #154
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_93822354
Vanavond borstvoedingscursus. Ben zeer benieuwd!!! Interssant alle weetje en tips hier.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:06:32 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93823256
Mijn vriezer was 2 weken terug nog leeg en nu heb ik 500cc weer in de vriezer. Ik had weer opeens heel veel melk, en nu is het weer net aan.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:24:23 #156
259886 pessie
pi_93826531
Nathan krijgt tegenwoordig alles vers. Op maandag heb ik college en krijgt hij een fles dus ik kolf. Dat krijgt hij dan weer vrijdag wanneer ik weer college heb en wat ik dan kolf gaat door naar de maandag!
pi_93833381
Hier begint de vriezer ook al flink vol te stromen. Sowieso is dat hard gegaan in de ziekenhuis tijd. Toen kolfde ik (na) elke voeding en eerst ging dat in de sonde, maar later was het over en heeft Sander dat de laatste dagen mee naar huis genomen en in de vriezer gestopt. Er ligt dus al redelijk wat in nu, over 7 weken hoef ik pas weer te werken, dus dat komt wel goed met de voorraad ;)
Ik werk op woensdag en donderdag dus zal wel 1 dag uit de vriezer moeten halen. Binnenkort maar eens proberen of hij het uit de vriezer wel lust ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:37:29 #158
259886 pessie
pi_93835046
Nathan drinkt dus echt alles he. Ik durf alleen nog niet net uit de koelkast te geven dus ik zet het even in een kommetje warm water zodat de kou eraf is. Ook uit vriezer gaat er zo in.
pi_93835260
Lotte dronk het ook wel koud uit de koelkast en de vriezer was ook geen probleem (wel verwarmd natuurlijk ;)). Maar wil het toch even proberen voor de zekerheid ;)
pi_93835424
Ik moet het ook nog proberen. Maarja, ik kolf momenteel vooral om het kolfritme erin te houden. Het zou wel doodzonde zijn als ze het niet blijkt te drinken.
pi_93836529
Ik heb vanmorgen mijn eerste portie in de vriezer gezet en vanavond meteen weer eruit gevist om te kijken of ze het drinkt om me de moeite te kunnen besparen als dat niet zo zou zijn.
Ik geloof niet dat ze het doorhad, dus das mooi.
pi_93836758
Lukt het kolven een beetje, Vanyel? Ik heb indertijd een dubbelzijdige kolf gekocht, maar ik kolf nu eigenlijk alleen nog maar enkelzijdig.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:13:30 #163
259886 pessie
pi_93837650
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:40 schreef mrien het volgende:
Lotte dronk het ook wel koud uit de koelkast en de vriezer was ook geen probleem (wel verwarmd natuurlijk ;)). Maar wil het toch even proberen voor de zekerheid ;)
Anders is het zo solide _O-

Fijn dat ze het dronk vanyel!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:26:24 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93838638
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet het ook nog proberen. Maarja, ik kolf momenteel vooral om het kolfritme erin te houden. Het zou wel doodzonde zijn als ze het niet blijkt te drinken.
anders kan je het ook nog aan Ivan geven, toch? (de problematiek ron flesweigeren buiten beschouwing, uiteraard ;) )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2011 @ 22:32:54 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93839078
vraagje: hoe snel zou die lanoline moeten werken ? 'k smeer nu sinds vanmorgen na elke voeding maar t lijkt wel alsof het weer pijnlijker wordt atm (wellicht omdat hij 's avonds vaker wil drinken) en ik zie op tegen de volgende voeding als ik weer moet aanleggen ;(

dinsdag 8 maart 2011 @ 22:35:11 #166
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93839241
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:32 schreef DJMO het volgende:
vraagje: hoe snel zou die lanoline moeten werken ? 'k smeer nu sinds vanmorgen na elke voeding maar t lijkt wel alsof het weer pijnlijker wordt atm (wellicht omdat hij 's avonds vaker wil drinken) en ik zie op tegen de volgende voeding als ik weer moet aanleggen ;(
als het pijn blijft doen, leg je wrs niet optimaal aan.
lanoline is een "lapmiddel", het verlicht. Maar zolang je niet goed aanlegt, blijf je kloven houden.
dus, goed leren aanleggen, dan worden de kloven vanzelf minder, en met lanoline is het dan zo gedaan met de kloven.

korte versie: bel een LK :+
pi_93839436
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:35 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

als het pijn blijft doen, leg je wrs niet optimaal aan.
lanoline is een "lapmiddel", het verlicht. Maar zolang je niet goed aanlegt, blijf je kloven houden.
dus, goed leren aanleggen, dan worden de kloven vanzelf minder, en met lanoline is het dan zo gedaan met de kloven.

korte versie: bel een LK :+
Dit.
Maar, als je inderdaad spruw hebt (Candida) dan gaat het steeds meer pijn doen, ook als je wel goed aanlegt.
Ik zou morgen direct Gentiaan Violet bestellen bij de winkel in de link die Wupwup postte, dan heb je het de volgende dag binnen en is de infectie waarschijnlijk binnen een paar dagen al vrijwel weg.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93840575
Gek genoeg ben ik het met Davinia en Twinkly eens :+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:57:25 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93840781
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:54 schreef WupWup het volgende:
Gek genoeg ben ik het met Davinia en Twinkly eens :+
*O* *;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2011 @ 23:02:04 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93841064
nou goed, voor een LK heb ik geen geld dat is simpel zat. m'n verzekering vergoed het niet (volgens mij) en volgens twee verschillende kraamhulpen + de vk leg ik prima aan en gaat de bv, op die kloofjes na, prima. dan zou op dit moment gevoeligheid door de kloofjes overblijven. Ik neem aan dat die dingen ook niet binnen 12 uur verdwijnen ...

morgen de huisarts bellen om spruw uit te sluiten/vast te stellen en dan GV bestellen (of niet als t niet nodig is .. )

thnx iig :)

pi_93841453
Wup, wat saaaaai! :P

DJMO, mijn HA herkende spruw niet. Als jij symptomen herkent zou ik gewoon GV gaan gebruiken. Liever te vaak dan te weinig! Symptomen kun je vinden op borstvoeding.com, ik typ dit nu op mijn mobiel ;)
Als de verzekering geen LK vergoed kun je eens vragen of iemand van de LLL mee wil kijken, sommigen doen dat, eventueel tegen een kleine vergoeding.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 8 maart 2011 @ 23:20:03 #172
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93842077
Wat naar, DJMO, dat het nog niet zo lekker loopt. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Vanaf volgende week ga ik echt beginnen met kolven voor een voorraadje (iig voor 1 dag voeding in de vriezer). Morgen moet ik even naar mijn werk om een aantal dingen te bespreken en dan zal ik meteen aangeven dat ik gebruik moet maken van een kolfruimte. Ik ben benieuwd wat ze hebben.

En ik ben zo blij met onze kinderarts. Eline reageert niet goed op de nutriton en tijdens de terugbelafspraak van gisteren liet mijn ka blijken dat ze dat ook een non-optie vind bij bv eigenlijk (helaas is het protocol om eerst te proberen). Er was ook nog wel een andere stap, maar dat was helemaal geen optie (speciale kv voor reflux). En zonder verdere problemen heeft ze nu Zantac voorgeschreven, maar wat is dat spul scherp! Er zit een hele sterke pepermuntsmaak aan en Eline blieft het niet zo uit het spuitje. De ka had ook al aangegeven dat ik gewoon kon aanleggen en dan tijdens de voeding het spuitje in haar mondhoek kan wurmen en zo langzaam de Zantac erbij kan spuiten. Vanavond geprobeerd en zonder blikken of blozen dronk ze gewoon door.
pi_93842160
DJMO, dit informatieblad gaat over Spruw en candidiasis van de borst, kun je even doornemen en eventueel meenemen naar de huisarts
pi_93847652
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Lukt het kolven een beetje, Vanyel? Ik heb indertijd een dubbelzijdige kolf gekocht, maar ik kolf nu eigenlijk alleen nog maar enkelzijdig.
Helemaal fijn. Ik had al een handkolf van avent (gekregen), maar daar bleek ik een dingetje verkeerd aan te sluiten. Geen wonder dat dat moeilijk ging. Ook een tijdje een hele dure symphony gehuurd op aanraden van de kraam (tepels hadden eerst geen 'tuutje') en ook dat ging prima.
Leuk voor de vrouw, die geeft bijna elke dag wel een keer een fles (die ik dan eigenlijk voor voorraad gekolfd heb, maar zij vindt t leuk om te geven en ik heb dan weer ff mijn handen vrij).

Dubbelzijdig kolven vond ik superonhandig trouwens.
pi_93848023
DJMO, het duurt wel even voordat de kloofjes genezen zijn ook. De lanoline helpt bij de genezing maar is geen wondermiddel en ook geen pijnstiller. Hoeveel zijn het er, en waar zitten ze op de tepel?
Helaas weten kraamhulpen en vk's vaak te weinig van bv om echt een deskundig oordeel over het aanleggen te geven. Ze vinden het snel goed, terwijl een lk de fijne kneepjes kent. Maar goed, als dat geen optie is houdt het op :) .
Let iig goed op de grooote hap, en houd voor ogen dat het beter wordt.
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:02:39 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93849563
DJMO is er niet toevallig een laktatiekundige aangesloten bij je CB? Bij ons cb wel en dan kun je gewoon gratis naar een spreekuur.
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:04:29 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93849601
Oh en Leyla dronk gister haar flessen eindelijk weer, ze hadden er een schepje rijstebloem bijgegooid voor de smaak.. Het wordt inderdaad geen pap, maar blijkbaar vindt ze het prima te pruimen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:23:38 #178
259886 pessie
pi_93849915
Tico wat fijn zeg!

Ik vind de Symphony ook heerlijk kolven. Geweldig apparaat. Tijdens het invullen van de belastingaangifte maar es gekeken hoeveel ik aan huur betaald had aan dat ding in 2010. Tegen de 90 euro :@ . Nou ja, kan er geen electrische dubbelzijdige voor kopen dus het zij zo!

Vanyel, deed je dat witte dingetje verkeerd in de kolf?
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:27:04 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93849978
Oh dat witte dingetje in de aventkolf... Dat heb ik al zo vaak verkeerd gedaan.

Ik vind mijn pisa ook best aardig kolven, het is een hele verbetering met de kolf die ik had toen ik Jen nog aan de borst had... Toen had ik gewoon elke maand een BO omdat ik mn borsten er niet goed mee leeg kreeg... Nu 0!! T was toch een beetje mijn angst dat het zich zou herhalen.. T ding kost 300 euro, maar ik vind het meer dan waard.
pi_93850174
Ik vind de pisa ook geweldig, heb het geld er wel uit inmiddels

Ik zag een tijdje geleden de nieuwe kolf van Ardo, de calypso. Is ook een mooie kolf voor een leuke prijs
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:12:15 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93851191
Ik had weer 200.. Vanacht kwam madam 4x.. (vanwege de hoest, en ik denk dat ze ook iets van keelpijn heeft door het hoesten)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 maart 2011 @ 10:23:03 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93851510
Dat kan ik wel even navrragen idd Tico, bedankt voor de tip!

woensdag 9 maart 2011 @ 10:30:34 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93851710
No thanks!

En inderdaad VBNers en LLL mogen ook met je meekijken als ze daar tijd voor hebben... Ze kunnen je alleen niet actief helpen.
pi_93851736
Vraagje, als ik m'n productie op wil krikken, en ik voed normaal om de +/- 4 uur aan 1 kant, leg ik dan gewoon elke 2/3 uur aan en weer 1 kant per keer, of gaat het sneller als ik 2 kanten per keer aanbied? En hoe lang houd ik dat vol? Tot ik weer regelmatig volle borsten heb?
Mevrouw komt 's nachts elke 3 uur, dus hier vannacht ook 4 keer :O En om uit te sluiten dat ze honger heeft, wil ik dit proberen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:38:14 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93851890
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:31 schreef Morretje het volgende:
Vraagje, als ik m'n productie op wil krikken, en ik voed normaal om de +/- 4 uur aan 1 kant, leg ik dan gewoon elke 2/3 uur aan en weer 1 kant per keer, of gaat het sneller als ik 2 kanten per keer aanbied? En hoe lang houd ik dat vol? Tot ik weer regelmatig volle borsten heb?
Mevrouw komt 's nachts elke 3 uur, dus hier vannacht ook 4 keer :O En om uit te sluiten dat ze honger heeft, wil ik dit proberen.
Je kan inderdaad eens beginnen met steeds 2 kanten aanbieden... Misschien wil ze na borst 1 ff uitbuiken en dan pas borst 2. Maar als je dus om de 4 uur voedt en steeds 1 borst aanbied, dan wordt je borst steeds na 8 uur pas geleegd, dat vind ik eigenlijk best lang..
Je zou ook na een voeding wat kunnen afkolven, dat kun je meteen geven met een fles of als voorraad.. Bedenk dat hoe leger de borst is hoe harder je lichaam dus melk aan gaat maken. Hoe voller je borst hoe meer tekenen je lichaam krijgt om te stoppen met melk aanmaken.

Je kan het eens een dag of 4 proberen met nakolven, dan zou je inderdaad echt al verschil moeten merken. Je vraagt dus gewoon tijdelijk even meer melk dan je kleine uit zichzelf uit je borst haalt, dat doet je productie dan dus stijgen..

Als het met alleen nakolven niet echt lukt kun je nog powerpumpen (zie moedermelknetwerk), dan geef je dus echt een boost aan je productie.

Je kunt je ook afvragen waarom je productie laag is, misschien ben je ongesteld of moet je het worden, misschien ben je zwanger of ben je begonnen aan de pil. Als je zwanger bent of anticonceptie met hormonen gebruikt kun je op je kop gaan staan, dan krijg je je productie meestal niet meer op peil..

Werkt het allemaal niet om de productie op te voeren met nakolven, vaker aanleggen, powerpumpen. Dan zou je in overleg met een laktatiekundige eens kunnen kijken of de productie opgekrikt kan worden met een medicijn en of dat in jouw geval ook verstandig is om te doen..
pi_93851891
Het gaat sneller als je twee kanten per keer aanbied, maar laat haar wel de eerste borst goed leegdrinken (en als ze niet meer hoeft hoef je die tweede kant dus ook niet aan te bieden :) ).
Hoe oud is ze nu? Toevallig rond de 9 maanden?
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:38:35 #187
259886 pessie
pi_93851903
Ah Morretje, klinkt alsof jij je ook niet al te fit voelt. Ik voel met je mee.
Volgens mij is 2 borsten per keer aanbieden inderdaad de snelste manier.

Heb je geprobeerd je man haar te laten troosten en weer in slaap te krijgen? Daar zijn wij mee begonnen toen Nathan met zn 2 hapjes, een slok en slapen is begonnen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:40:15 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93851934
Vervelend als je geen geld hebt (per definitie) maar als je even uitrekent wat je kunt besparen door een half jaar te voeden ipv KV te geven, dan vallen de kosten van een LK daar waarschijnlijk bij in het niet.
Zeker als je ook al geen kosten hebt of hoeft te maken voor flesjes een kolf enz. omdat je gewoon thuis bent en altijd zelf kunt voeden.

BV is sowieso het beste wat je voor je kind kunt doen, dus een kleine kostenpost (LK) om een grotere (KV) te besparen, om het beste voor je kind te kunnen doen lijkt me dan beste optie, al was het alleen omdat je dan zeker weet dat je je kind altijd kunt voeden, ook als je een keer geen geld hebt voor boodschappen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:42:38 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93851983
Das makkelijk gezegt, maar DJMO leeft van weekgeld, geld wat je simpelweg niet hebt kun je niet uitgeven.

Een laktatiekundige kost je 100 euro.. Dat moet je wel mooi in 1x ophoesten. Kunstvoeding kost 10 euro per pak en die kosten zijn dus verspreid over een maand of 3-4 tot je aan die 100 euro zit..
pi_93852054
Ik voed al sinds het begin met 1 borst per keer, dat zou nu toch niet ineens voor problemen kunnen zorgen?
Ik heb geen kolf, dus ik ga eerst wel het aanleggen proberen. Powerpumpen zal ik me over inlezen.

Jore, ze is inderdaad 9,5 maand, en het is al zeker 2/3 weken drama 's nachts.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:45:28 #191
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93852061
En en ik wil ook wel even benadrukken dat ik het best goed vind van DJMO dat ze uberhaupt weer is begonnen met borstvoeding. Bij Jan lukte het niet en werd haar zelfvertrouwen en het vertrouwen in haar kind door de verschillende instanties de grond in geboord dat ze niet genoeg zou hebben en dat het niet goed ging en werd de borstvoeding dus heerlijk om zeep geholpen. Dan neem ik mijn petje toch af dat je het gewoon weer gaat proberen bij een volgende.. Ze had ook kunnen zeggen, voor mij geen gedoe.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:46:40 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93852101
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Morretje het volgende:
Ik voed al sinds het begin met 1 borst per keer, dat zou nu toch niet ineens voor problemen kunnen zorgen?
Ik heb geen kolf, dus ik ga eerst wel het aanleggen proberen. Powerpumpen zal ik me over inlezen.

Jore, ze is inderdaad 9,5 maand, en het is al zeker 2/3 weken drama 's nachts.
Het zou kunnen, hoeft niet, kan..

En ik geloof in regeldagen rond de 9 maanden.. Officieel zijn de regeldagen bij 10 dagen 3 weken 3 maanden 6 maanden... Maar ik lees zoveel kindjes die opeens gaan lopen klooien rond die 9 maanden...
pi_93852206
Hmm, misschien regeldagen dus. Maar ze doet het niet overdag (dan is ze druk met tijgeren).
Oh en niet zwanger, en ik gebruik geen hormonale anticonceptie.

Pessie, Ravage slaapt regelmatig op een andere kamer omdat hij het niet trekt zo vaak wakker te worden. Hij werkt natuurlijk ook gewoon, ikke niet. Ze drinkt ook wel echt, maar is volgens mij zelf ook zo moe dat ze sneller in slaap valt dan dat ze klaar is met drinken.. Ze drinkt in elk geval korter dan overdag.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:52:15 #194
259886 pessie
pi_93852251
Tico, kunnen LK's hun eigen tarief bepalen? Ik had zelf een dure (65 euro) maar een goedkope hier in de regio kost 40 euro. Dat vind ik wel een heel groot verschil met 100 euro.

Nu ik dit lees vind ook ik het heel mooi dat ze het weer probeert! De meeste mensen die ik ken zeggen dan inderdaad per definitie, de vorige keer wou het niet dus nu ook niet.

DJMO, misschien (waarschijnlijk) overbodig, maar de eerste 2 a 3 weken kan voeden pijnlijk zijn simpelweg omdat er een kind aan je tepel zuigt. Als je een kindje hebt dat heel hard zuigt kan het denk ik pijnlijker zijn dan een kindje die wat minder trekt. Icm kloofjes is dat wel pijnlijk ja.
Wat betreft lanoline, lekker na de voeding er goed opsmeren, zoogkompres eroverheen en hopen dat de baby pas weer na 3 uur komt zodat het de boel even rust kan gunnen.
Nathan dronk pas rechtstreeks na 4.5 maanden, wat een kracht :X
pi_93852298
Volgens mij is 9 maanden ook een periode van mamahonger/verlatingsangst. Ik hoor van heel veel kindjes dat ze dan 's nachts gaan klooien, hier was het ook echt de ellendigste periode wat slapen en 's nachts voeden betreft. Overdag worden ze actiever, ze ontwikkelen zich razendsnel en dat moet 's nachts verwerkt worden. Bij voorkeur aan moeders borst :Y)
pi_93852310
Quote in plaats van edit
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:56:03 #197
259886 pessie
pi_93852352
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:50 schreef Morretje het volgende:
Hmm, misschien regeldagen dus. Maar ze doet het niet overdag (dan is ze druk met tijgeren).
Oh en niet zwanger, en ik gebruik geen hormonale anticonceptie.

Pessie, Ravage slaapt regelmatig op een andere kamer omdat hij het niet trekt zo vaak wakker te worden. Hij werkt natuurlijk ook gewoon, ikke niet. Ze drinkt ook wel echt, maar is volgens mij zelf ook zo moe dat ze sneller in slaap valt dan dat ze klaar is met drinken.. Ze drinkt in elk geval korter dan overdag.
Maar hoeveel drinkt ze dan? Ik kon echt merken dat Nathan amper dronk. Het klinkt hard (en is het waarschijnlijk ook) maar manlief is op een gegeven moment een half uur bezig geweest hem weer in slaap te krijgen (Nathan had 2 uur daarvoor nog een avondvoeding gehad), daarna sliep hij nog 2 uur en toen dronk hij wel goed. De volgende nacht sliep hij weer binnen een kwartier, en de nacht erna was het speentje ploppen.

Volgens mij heb ik een keer ergens iets gelezen met kindjes die overdag te druk bezig zijn om rustig te kunnen drinken en de 'schade' 's nachts in willen halen.

Ook wij hebben een matras op de babykamer gelegd :') .
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:56:13 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93852355
Pessie jij woont in grun... Dat is 60 jaar terug in de tijd ;)

Prijzen kunnen inderdaad enorm verschillen. In delft vraagt Aidulac 100 euro, in rijswijk zit KArin tiktak die vraagt 70 (ex btw)... Dus dat zijn wel zo'n beetje de prijzen hier in de randstad.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:58:03 #199
259886 pessie
pi_93852402
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:56 schreef Ticootje het volgende:
Pessie jij woont in grun... Dat is 60 jaar terug in de tijd ;)
Prijzen kunnen inderdaad enorm verschillen. In delft vraagt Aidulac 100 euro, in rijswijk zit KArin tiktak die vraagt 70 (ex btw)... Dus dat zijn wel zo'n beetje de prijzen hier in de randstad.
_O-
And happy to be here ;) .
We hebben wel euro's hoor! :P
En het is Grunn...
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:01:38 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93852488
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:58 schreef pessie het volgende:

[..]

_O-
And happy to be here ;) .
We hebben wel euro's hoor! :P
En het is Grunn...
En internet, dus t trekt al aardig bij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')