ja dito.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:49 schreef Ticootje het volgende:
Jep, ik draai nu meteen de dop erop in plaats eerst nog tig andere dingen te doen.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:58 schreef WupWup het volgende:
Ach, nieuwe inzichten zijn dat het 8 dagen houdbaar is ipv 5 in de koelkast. Geeft je toch weer extra tijd om het te verversen.
En hoe zit dat met invriezen? De richtlijn was 'binnen 24 uur invriezen'. Zou je daar ook iets soepeler mee om kunnen gaan?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:58 schreef WupWup het volgende:
Ach, nieuwe inzichten zijn dat het 8 dagen houdbaar is ipv 5 in de koelkast. Geeft je toch weer extra tijd om het te verversen.
Jaquote:Op zondag 6 maart 2011 20:49 schreef WupWup het volgende:
pessie die tandjes worden vanzelf snel minder scherp. Als ze net door zijn, zijn het echt net mesjes he
zodra je ziet dat hij gaat bijten, direct afkoppelen. Anders tijdens de bijt Nathan naar je toe drukken, gaat de kaak vanzelf weer open. En daarna afkoppelen met een duidelijke "Nee, dat mag niet!" en de boel weer opruimen. Over een paar uur weer een kans om te drinken. Doei!quote:Op zondag 6 maart 2011 21:07 schreef pessie het volgende:
[..]
Ja![]()
Purelan van medela kun je ook bij de thuiszorgwinkel krijgen en je kunt het bestellen bij je apotheek. Maar Lanoline/wolvet kun je ook bij de drogist krijgen.
Kijk, we beginnen groots!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Even hier, want ik zie je niet in een ander topic. Kijk eens wat ik vorige week tegen kwam:
[ afbeelding ]
Stukje skyline van Singapore.Hoe stoer is dat!
Dat zou dus alvast ontzettend NIET mijn manier zijnquote:Op maandag 7 maart 2011 09:39 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
zodra je ziet dat hij gaat bijten, direct afkoppelen. Anders tijdens de bijt Nathan naar je toe drukken, gaat de kaak vanzelf weer open. En daarna afkoppelen met een duidelijke "Nee, dat mag niet!" en de boel weer opruimen. Over een paar uur weer een kans om te drinken. Doei!
Wat zou dan jouw manier zijn?quote:Op maandag 7 maart 2011 10:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat zou dus alvast ontzettend NIET mijn manier zijn
Bijten betekend hier echt klaar... Dus ik ruim gewoon de boel op... Als ze na een uur zou willen drinken mag dat gewoon...quote:Op maandag 7 maart 2011 12:16 schreef WupWup het volgende:
Ik heb alleen afgekoppeld, niks meer niks minder. Bijten deed ze omdat d'r kaak pijn deed of raar aanvoelde, niet om mij te pesten. Een baby is absoluut niet in staat om iets dergelijks te bedenken, die kan geen plannetjes maken als jij en ik. Ik peins er ook niet over om een baby of kind te straffen door het de borst (eten, drinken, troost, genegenheid) te onthouden. Zelfs al is het dan voor een bepaalde tijd. Het enige wat baby dan meekrijgt is dat hij niet aan de borst mag, punt.
in hoeverre is het zeggen van "nee, niet doen" straf geven?quote:Op maandag 7 maart 2011 12:16 schreef WupWup het volgende:
Ik heb alleen afgekoppeld, niks meer niks minder. Bijten deed ze omdat d'r kaak pijn deed of raar aanvoelde, niet om mij te pesten. Een baby is absoluut niet in staat om iets dergelijks te bedenken, die kan geen plannetjes maken als jij en ik. Ik peins er ook niet over om een baby of kind te straffen door het de borst (eten, drinken, troost, genegenheid) te onthouden. Zelfs al is het dan voor een bepaalde tijd. Het enige wat baby dan meekrijgt is dat hij niet aan de borst mag, punt.
echt niet passend. Maar wellicht is dat slechts persoonlijk en werkt het voor jullie wel.quote:en de boel weer opruimen. Over een paar uur weer een kans om te drinken. Doei!![]()
Dat is echt bedoeld als er venijn achter zit.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:11 schreef WupWup het volgende:
Maar bewust bijten, wat is dat dan wel? Want een baby bijt nooit expres, in de zin van 'ik ga jou nu even pijn doen' of 'ik ga eens even uitproberen of ik dit kan flikken'. Een baby bijt om aan te geven dat ze klaar is, zoals Leyla doet of omdat de kaak vervelend voelt, zoals Emma deed en Nathan misschien ook. Ik vind het stukje
[..]
echt niet passend. Maar wellicht is dat slechts persoonlijk en werkt het voor jullie wel.
Dat is heel goedkoopquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:16 schreef Vanyel het volgende:
Hier heeft vast iedereen die wil kolven allang een kolf, maar ik heb zondag bij Wehkamp een Avent set gekocht die volgens mij behoorlijk scherp geprijsd was:
Enkelzijdige elektrische kolf + opzetstukken voor handmatig kolven
(Grote) fles met speen nr 2
Speen nr 1
10 VIA moedermelk bekertjes
6 wasbare borstcompressen
2 kleine flesjes
meeneemtasje met koelelementen
Voor 134 euro.
Anders is het zo solidequote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:40 schreef mrien het volgende:
Lotte dronk het ook wel koud uit de koelkast en de vriezer was ook geen probleem (wel verwarmd natuurlijk). Maar wil het toch even proberen voor de zekerheid
anders kan je het ook nog aan Ivan geven, toch? (de problematiek ron flesweigeren buiten beschouwing, uiteraardquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet het ook nog proberen. Maarja, ik kolf momenteel vooral om het kolfritme erin te houden. Het zou wel doodzonde zijn als ze het niet blijkt te drinken.
als het pijn blijft doen, leg je wrs niet optimaal aan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:32 schreef DJMO het volgende:
vraagje: hoe snel zou die lanoline moeten werken ? 'k smeer nu sinds vanmorgen na elke voeding maar t lijkt wel alsof het weer pijnlijker wordt atm (wellicht omdat hij 's avonds vaker wil drinken) en ik zie op tegen de volgende voeding als ik weer moet aanleggen
Dit.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:35 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
als het pijn blijft doen, leg je wrs niet optimaal aan.
lanoline is een "lapmiddel", het verlicht. Maar zolang je niet goed aanlegt, blijf je kloven houden.
dus, goed leren aanleggen, dan worden de kloven vanzelf minder, en met lanoline is het dan zo gedaan met de kloven.
korte versie: bel een LK
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:54 schreef WupWup het volgende:
Gek genoeg ben ik het met Davinia en Twinkly eens
Helemaal fijn. Ik had al een handkolf van avent (gekregen), maar daar bleek ik een dingetje verkeerd aan te sluiten. Geen wonder dat dat moeilijk ging. Ook een tijdje een hele dure symphony gehuurd op aanraden van de kraam (tepels hadden eerst geen 'tuutje') en ook dat ging prima.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Lukt het kolven een beetje, Vanyel? Ik heb indertijd een dubbelzijdige kolf gekocht, maar ik kolf nu eigenlijk alleen nog maar enkelzijdig.
Je kan inderdaad eens beginnen met steeds 2 kanten aanbieden... Misschien wil ze na borst 1 ff uitbuiken en dan pas borst 2. Maar als je dus om de 4 uur voedt en steeds 1 borst aanbied, dan wordt je borst steeds na 8 uur pas geleegd, dat vind ik eigenlijk best lang..quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:31 schreef Morretje het volgende:
Vraagje, als ik m'n productie op wil krikken, en ik voed normaal om de +/- 4 uur aan 1 kant, leg ik dan gewoon elke 2/3 uur aan en weer 1 kant per keer, of gaat het sneller als ik 2 kanten per keer aanbied? En hoe lang houd ik dat vol? Tot ik weer regelmatig volle borsten heb?
Mevrouw komt 's nachts elke 3 uur, dus hier vannacht ook 4 keerEn om uit te sluiten dat ze honger heeft, wil ik dit proberen.
Het zou kunnen, hoeft niet, kan..quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:45 schreef Morretje het volgende:
Ik voed al sinds het begin met 1 borst per keer, dat zou nu toch niet ineens voor problemen kunnen zorgen?
Ik heb geen kolf, dus ik ga eerst wel het aanleggen proberen. Powerpumpen zal ik me over inlezen.
Jore, ze is inderdaad 9,5 maand, en het is al zeker 2/3 weken drama 's nachts.
Maar hoeveel drinkt ze dan? Ik kon echt merken dat Nathan amper dronk. Het klinkt hard (en is het waarschijnlijk ook) maar manlief is op een gegeven moment een half uur bezig geweest hem weer in slaap te krijgen (Nathan had 2 uur daarvoor nog een avondvoeding gehad), daarna sliep hij nog 2 uur en toen dronk hij wel goed. De volgende nacht sliep hij weer binnen een kwartier, en de nacht erna was het speentje ploppen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:50 schreef Morretje het volgende:
Hmm, misschien regeldagen dus. Maar ze doet het niet overdag (dan is ze druk met tijgeren).
Oh en niet zwanger, en ik gebruik geen hormonale anticonceptie.
Pessie, Ravage slaapt regelmatig op een andere kamer omdat hij het niet trekt zo vaak wakker te worden. Hij werkt natuurlijk ook gewoon, ikke niet. Ze drinkt ook wel echt, maar is volgens mij zelf ook zo moe dat ze sneller in slaap valt dan dat ze klaar is met drinken.. Ze drinkt in elk geval korter dan overdag.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:56 schreef Ticootje het volgende:
Pessie jij woont in grun... Dat is 60 jaar terug in de tijd![]()
Prijzen kunnen inderdaad enorm verschillen. In delft vraagt Aidulac 100 euro, in rijswijk zit KArin tiktak die vraagt 70 (ex btw)... Dus dat zijn wel zo'n beetje de prijzen hier in de randstad.
En internet, dus t trekt al aardig bij...quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:58 schreef pessie het volgende:
[..]
![]()
And happy to be here.
We hebben wel euro's hoor!![]()
En het is Grunn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |