abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93819113
Jij hebt een moedermelkdonor? :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93820114
Indien nodig wel ja. Doordat V. zo ziek was in het ziekenhuis stroomde de aanbiedingen binnen.
Maar ik ga er van uit er nooit gebruik van te hoeven maken.
pi_93820164
Maar wel tof dat het kan :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:48:29 #154
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_93822354
Vanavond borstvoedingscursus. Ben zeer benieuwd!!! Interssant alle weetje en tips hier.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:06:32 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93823256
Mijn vriezer was 2 weken terug nog leeg en nu heb ik 500cc weer in de vriezer. Ik had weer opeens heel veel melk, en nu is het weer net aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:24:23 #156
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93826531
Nathan krijgt tegenwoordig alles vers. Op maandag heb ik college en krijgt hij een fles dus ik kolf. Dat krijgt hij dan weer vrijdag wanneer ik weer college heb en wat ik dan kolf gaat door naar de maandag!
pi_93833381
Hier begint de vriezer ook al flink vol te stromen. Sowieso is dat hard gegaan in de ziekenhuis tijd. Toen kolfde ik (na) elke voeding en eerst ging dat in de sonde, maar later was het over en heeft Sander dat de laatste dagen mee naar huis genomen en in de vriezer gestopt. Er ligt dus al redelijk wat in nu, over 7 weken hoef ik pas weer te werken, dus dat komt wel goed met de voorraad ;)
Ik werk op woensdag en donderdag dus zal wel 1 dag uit de vriezer moeten halen. Binnenkort maar eens proberen of hij het uit de vriezer wel lust ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:37:29 #158
259886 pessie
pi_93835046
Nathan drinkt dus echt alles he. Ik durf alleen nog niet net uit de koelkast te geven dus ik zet het even in een kommetje warm water zodat de kou eraf is. Ook uit vriezer gaat er zo in.
pi_93835260
Lotte dronk het ook wel koud uit de koelkast en de vriezer was ook geen probleem (wel verwarmd natuurlijk ;)). Maar wil het toch even proberen voor de zekerheid ;)
pi_93835424
Ik moet het ook nog proberen. Maarja, ik kolf momenteel vooral om het kolfritme erin te houden. Het zou wel doodzonde zijn als ze het niet blijkt te drinken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93836529
Ik heb vanmorgen mijn eerste portie in de vriezer gezet en vanavond meteen weer eruit gevist om te kijken of ze het drinkt om me de moeite te kunnen besparen als dat niet zo zou zijn.
Ik geloof niet dat ze het doorhad, dus das mooi.
pi_93836758
Lukt het kolven een beetje, Vanyel? Ik heb indertijd een dubbelzijdige kolf gekocht, maar ik kolf nu eigenlijk alleen nog maar enkelzijdig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:13:30 #163
259886 pessie
pi_93837650
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:40 schreef mrien het volgende:
Lotte dronk het ook wel koud uit de koelkast en de vriezer was ook geen probleem (wel verwarmd natuurlijk ;)). Maar wil het toch even proberen voor de zekerheid ;)
Anders is het zo solide _O-

Fijn dat ze het dronk vanyel!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:26:24 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93838638
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet het ook nog proberen. Maarja, ik kolf momenteel vooral om het kolfritme erin te houden. Het zou wel doodzonde zijn als ze het niet blijkt te drinken.
anders kan je het ook nog aan Ivan geven, toch? (de problematiek ron flesweigeren buiten beschouwing, uiteraard ;) )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2011 @ 22:32:54 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93839078
vraagje: hoe snel zou die lanoline moeten werken ? 'k smeer nu sinds vanmorgen na elke voeding maar t lijkt wel alsof het weer pijnlijker wordt atm (wellicht omdat hij 's avonds vaker wil drinken) en ik zie op tegen de volgende voeding als ik weer moet aanleggen ;(
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:35:11 #166
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93839241
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:32 schreef DJMO het volgende:
vraagje: hoe snel zou die lanoline moeten werken ? 'k smeer nu sinds vanmorgen na elke voeding maar t lijkt wel alsof het weer pijnlijker wordt atm (wellicht omdat hij 's avonds vaker wil drinken) en ik zie op tegen de volgende voeding als ik weer moet aanleggen ;(
als het pijn blijft doen, leg je wrs niet optimaal aan.
lanoline is een "lapmiddel", het verlicht. Maar zolang je niet goed aanlegt, blijf je kloven houden.
dus, goed leren aanleggen, dan worden de kloven vanzelf minder, en met lanoline is het dan zo gedaan met de kloven.

korte versie: bel een LK :+
pi_93839436
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:35 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

als het pijn blijft doen, leg je wrs niet optimaal aan.
lanoline is een "lapmiddel", het verlicht. Maar zolang je niet goed aanlegt, blijf je kloven houden.
dus, goed leren aanleggen, dan worden de kloven vanzelf minder, en met lanoline is het dan zo gedaan met de kloven.

korte versie: bel een LK :+
Dit.
Maar, als je inderdaad spruw hebt (Candida) dan gaat het steeds meer pijn doen, ook als je wel goed aanlegt.
Ik zou morgen direct Gentiaan Violet bestellen bij de winkel in de link die Wupwup postte, dan heb je het de volgende dag binnen en is de infectie waarschijnlijk binnen een paar dagen al vrijwel weg.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93840575
Gek genoeg ben ik het met Davinia en Twinkly eens :+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:57:25 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93840781
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:54 schreef WupWup het volgende:
Gek genoeg ben ik het met Davinia en Twinkly eens :+
*O* *;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2011 @ 23:02:04 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93841064
nou goed, voor een LK heb ik geen geld dat is simpel zat. m'n verzekering vergoed het niet (volgens mij) en volgens twee verschillende kraamhulpen + de vk leg ik prima aan en gaat de bv, op die kloofjes na, prima. dan zou op dit moment gevoeligheid door de kloofjes overblijven. Ik neem aan dat die dingen ook niet binnen 12 uur verdwijnen ...

morgen de huisarts bellen om spruw uit te sluiten/vast te stellen en dan GV bestellen (of niet als t niet nodig is .. )

thnx iig :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_93841453
Wup, wat saaaaai! :P

DJMO, mijn HA herkende spruw niet. Als jij symptomen herkent zou ik gewoon GV gaan gebruiken. Liever te vaak dan te weinig! Symptomen kun je vinden op borstvoeding.com, ik typ dit nu op mijn mobiel ;)
Als de verzekering geen LK vergoed kun je eens vragen of iemand van de LLL mee wil kijken, sommigen doen dat, eventueel tegen een kleine vergoeding.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 8 maart 2011 @ 23:20:03 #172
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93842077
Wat naar, DJMO, dat het nog niet zo lekker loopt. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Vanaf volgende week ga ik echt beginnen met kolven voor een voorraadje (iig voor 1 dag voeding in de vriezer). Morgen moet ik even naar mijn werk om een aantal dingen te bespreken en dan zal ik meteen aangeven dat ik gebruik moet maken van een kolfruimte. Ik ben benieuwd wat ze hebben.

En ik ben zo blij met onze kinderarts. Eline reageert niet goed op de nutriton en tijdens de terugbelafspraak van gisteren liet mijn ka blijken dat ze dat ook een non-optie vind bij bv eigenlijk (helaas is het protocol om eerst te proberen). Er was ook nog wel een andere stap, maar dat was helemaal geen optie (speciale kv voor reflux). En zonder verdere problemen heeft ze nu Zantac voorgeschreven, maar wat is dat spul scherp! Er zit een hele sterke pepermuntsmaak aan en Eline blieft het niet zo uit het spuitje. De ka had ook al aangegeven dat ik gewoon kon aanleggen en dan tijdens de voeding het spuitje in haar mondhoek kan wurmen en zo langzaam de Zantac erbij kan spuiten. Vanavond geprobeerd en zonder blikken of blozen dronk ze gewoon door.
pi_93842160
DJMO, dit informatieblad gaat over Spruw en candidiasis van de borst, kun je even doornemen en eventueel meenemen naar de huisarts
pi_93847652
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Lukt het kolven een beetje, Vanyel? Ik heb indertijd een dubbelzijdige kolf gekocht, maar ik kolf nu eigenlijk alleen nog maar enkelzijdig.
Helemaal fijn. Ik had al een handkolf van avent (gekregen), maar daar bleek ik een dingetje verkeerd aan te sluiten. Geen wonder dat dat moeilijk ging. Ook een tijdje een hele dure symphony gehuurd op aanraden van de kraam (tepels hadden eerst geen 'tuutje') en ook dat ging prima.
Leuk voor de vrouw, die geeft bijna elke dag wel een keer een fles (die ik dan eigenlijk voor voorraad gekolfd heb, maar zij vindt t leuk om te geven en ik heb dan weer ff mijn handen vrij).

Dubbelzijdig kolven vond ik superonhandig trouwens.
pi_93848023
DJMO, het duurt wel even voordat de kloofjes genezen zijn ook. De lanoline helpt bij de genezing maar is geen wondermiddel en ook geen pijnstiller. Hoeveel zijn het er, en waar zitten ze op de tepel?
Helaas weten kraamhulpen en vk's vaak te weinig van bv om echt een deskundig oordeel over het aanleggen te geven. Ze vinden het snel goed, terwijl een lk de fijne kneepjes kent. Maar goed, als dat geen optie is houdt het op :) .
Let iig goed op de grooote hap, en houd voor ogen dat het beter wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')