quote:
Op woensdag 9 maart 2011 10:31 schreef Morretje het volgende:Vraagje, als ik m'n productie op wil krikken, en ik voed normaal om de +/- 4 uur aan 1 kant, leg ik dan gewoon elke 2/3 uur aan en weer 1 kant per keer, of gaat het sneller als ik 2 kanten per keer aanbied? En hoe lang houd ik dat vol? Tot ik weer regelmatig volle borsten heb?
Mevrouw komt 's nachts elke 3 uur, dus hier vannacht ook 4 keer

En om uit te sluiten dat ze honger heeft, wil ik dit proberen.
Je kan inderdaad eens beginnen met steeds 2 kanten aanbieden... Misschien wil ze na borst 1 ff uitbuiken en dan pas borst 2. Maar als je dus om de 4 uur voedt en steeds 1 borst aanbied, dan wordt je borst steeds na 8 uur pas geleegd, dat vind ik eigenlijk best lang..
Je zou ook na een voeding wat kunnen afkolven, dat kun je meteen geven met een fles of als voorraad.. Bedenk dat hoe leger de borst is hoe harder je lichaam dus melk aan gaat maken. Hoe voller je borst hoe meer tekenen je lichaam krijgt om te stoppen met melk aanmaken.
Je kan het eens een dag of 4 proberen met nakolven, dan zou je inderdaad echt al verschil moeten merken. Je vraagt dus gewoon tijdelijk even meer melk dan je kleine uit zichzelf uit je borst haalt, dat doet je productie dan dus stijgen..
Als het met alleen nakolven niet echt lukt kun je nog powerpumpen (zie moedermelknetwerk), dan geef je dus echt een boost aan je productie.
Je kunt je ook afvragen waarom je productie laag is, misschien ben je ongesteld of moet je het worden, misschien ben je zwanger of ben je begonnen aan de pil. Als je zwanger bent of anticonceptie met hormonen gebruikt kun je op je kop gaan staan, dan krijg je je productie meestal niet meer op peil..
Werkt het allemaal niet om de productie op te voeren met nakolven, vaker aanleggen, powerpumpen. Dan zou je in overleg met een laktatiekundige eens kunnen kijken of de productie opgekrikt kan worden met een medicijn en of dat in jouw geval ook verstandig is om te doen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.