Blijken Italiaanse schepen te zijn via AJA.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:34 schreef shomila het volgende:
7our Baki 7our
by roundclapton
Any navy expert on Twitter ? Image of military boats in Tripoli. #Libya #Feb17 http://twitpic.com/42mdun (via @SL0wZEr)
17 minutes ago
[ link | afbeelding ]
Waarschijnlijk niet gemerkt dat het de laatste was.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom opent de laatste poster niet gewoon een nieuw deel???![]()
![]()
Is al minimaal de 2e x vandaag.. Ben een beetje geirriteerd nu, sorryquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:52 schreef yavanna het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet gemerkt dat het de laatste was.
Zweedse minister :
carlbildt Carl Bildt
Increasingly concerned with Libya situation. Working to get our people out. Urge UN meeting to adopt strong line against repression.
Vliegtuigh nog wel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:52 schreef yavanna het volgende:
Volgens de telegraaf is het nederlandse vliegtuig geland in Tripoli.
Gaddafi: when blacks revolted in California, Yeltsin sent the army to crush them.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:52 schreef horned_reaper het volgende:
Ik heb de hele speech gemist!
Zijn er nog dingen in bekend geworden
Meentie dat nouquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:53 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Gaddafi: when blacks revolted in California, Yeltsin sent the army to crush them.
Dit zei ie echt.
Tsja..quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:53 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Gaddafi: when blacks revolted in California, Yeltsin sent the army to crush them.
Dit zei ie echt.
Had het niet in de gaten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was JIJ niet degene met post # 301???
FOK! heb ik niet gezien maar ook niet op gelet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:30 schreef Tokamak het volgende:
10 minuten geleden een bijrolletje voor het FOK-Forum. Gevluchte man liet een filmpje zien dat hier gister is gepost. Toen het voorbij was zag je duidelijk het Forum.
Hulde jongens!
Tsjongejonge DAT helpt...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:54 schreef yavanna het volgende:
rzabaneh Rania Zabaneh
by AlanFisher
BREAKING on #Libya's #Feb17: Arab League decides to halt Libya's participation in meetings and leagues other institutions.
Dat bedoelde ik ja. Maar die quote heb ik dan weer gemist!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:54 schreef Staal het volgende:
[..]
FOK! heb ik niet gezien maar ook niet op gelet.
Je bedoelt de Pakistaanse chirurg die 18 jaar in Libie heeft gewoond en gevangen heeft gezeten. 2007 omdat hij de schuld kreeg van HIV besmettingen? Vond het wel een heel ontroerend stuk en die man heeft wat meegemaakt. Kreeg ook de indruk dat hij de reeks hier ook volgt want hij quotte iemand uit deze reeks van gisteren. Op het einde.
Onder leiding van Yeltsin blijkbaar.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:56 schreef Monidique het volgende:
Drugsverslaafde Wetserse Al-Kaida-media uit het buitenland die het land willen overnemen en in een burgeroorlog storten en willen vernietigen en willen uitbuiten.
Ik geloof dat het daar allemaal aan te wijten is.
Die al even geleden overleden isquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:57 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Onder leiding van Yeltsin blijkbaar.
Staats-tv heeft alle televisiezenders ter wereld gehacktquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:58 schreef Dance99Vv het volgende:
ik zie alleen beelden van de staats tv maar zijn er ook andere beelden ergens?
Hij quotte iemand?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:54 schreef Staal het volgende:
[..]
FOK! heb ik niet gezien maar ook niet op gelet.
Je bedoelt de Pakistaanse chirurg die 18 jaar in Libie heeft gewoond en gevangen heeft gezeten. 2007 omdat hij de schuld kreeg van HIV besmettingen? Vond het wel een heel ontroerend stuk en die man heeft wat meegemaakt. Kreeg ook de indruk dat hij de reeks hier ook volgt want hij quotte iemand uit deze reeks van gisteren. Op het einde.
ja maar dat zijn beelden van overdag het is avond....???quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Cameraman zoomde even in op de enige vrouw in de menigte
Dat is wat de Duitsers willen dat je gelooft!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die al even geleden overleden is
Jij herkende FOK! en ik herkende de quote. Kan het niet meer terugzoeken, want deze reeks gaat te hard. Maar hoop dat die mensen een beetje een hart onder de riem gestoken krijgen en dat niet elke Nederlander onverschillig is. Want ik schaam me voor de uitspraken van Rutte.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:56 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ja. Maar die quote heb ik dan weer gemist!
Maar hij is nog veel gestoorder dan gedacht.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:04 schreef Roi het volgende:
Die titel, BLIJKT?! Iedereen die ooit van die man gehoord heeft wist al dat het een volslagen idioot is.
Dat Rutte in het Joods-Chinees-Egyptische drugscomplot zit?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:05 schreef Ryan3 het volgende:
Heeft-ie berhaupt nog wat gezegd onze Rutte trouwens?
Waarschijnlijk is-ie bang voor wat na Khaddafi komt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:05 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, maar niet jou.quote:
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:05 schreef Ryan3 het volgende:
Als het niet zo'n invloedrijke man was geweest hadden we erom gelachen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:05 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar hij is nog veel gestoorder dan gedacht.
Oh dat was dat stuk over Mubarak: ik ben geen Ben Ali en hij viel. En nu Kadaffi die zegt: ik ben geen Ben Ali n geen Mubarak?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:07 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja, maar niet jou..
Ik herkende het stukje tekst, alleen weet ik niet meer wie het postte afgelopen nacht.
No shit...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is-ie bang voor wat na Khaddafi komt.
quote:MERKEL SAYS GERMANY FAVOURS SANCTIONS ON LIBYA IF GOVERNMENT DOESN'T HALT VIOLENCE AGAINST PEOPLE
MERKEL SAYS GADDAFI SPEECH WAS VERY VERY FRIGHTENING
http://blogs.aljazeera.ne(...)ve-blog-libya-feb-22quote:Reports from our contacts on the ground tell us military vehicles and helicopters are headed toward towns outside Tripoli. Jeeps started rolling immediately the speech ended, we understand.
Sterker nog, ik denk dat Mark Rutte na de volgende verkiezingen zichzelf gewoon tot leider van de revolutie kroont, bang voor wat er na Rutte komt.quote:
Ja, maar vrij letterlijk gequote inderdaad. Iemand postte dat gisteren of afgelopen nacht.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:09 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Oh dat was dat stuk over Mubarak: ik ben geen Ben Ali en hij viel. En nu Kadaffi die zegt: ik ben geen Ben Ali n geen Mubarak?
Wat doe je nou met sanctions... dat is toch water naar de zee dragen op dit moment...?quote:
Ligt eraan wat voor sancties.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat doe je nou met sanctions... dat is toch water naar de zee dragen op dit moment...?
Zijn er echt nergens op internet beelden te vinden van Libi ?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://blogs.aljazeera.ne(...)ve-blog-libya-feb-22
Dat wordt weer een nacht vol slachtingen.
Beatrix wordt gecensureerd dus dat zegt vrij weinig.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou best kunnen hoor, ik hoorde dat Beatrix mij ook gequote had...
Interveniren lijkt me iets doeltreffender op dit moment, dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:12 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor sancties.
Dat zijn die fregatten die gister tripoli geshelld hebben, neem ik aan...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:14 schreef remlof het volgende:
Was dit al gemeld?
Reports: Defecting Libyan warship near Malta, AFM denial
A Libyan warship carrying defecting Libyan officers is sailing close to Malta and is being closely watched by the Italian frigate Fenice, according to reports in the international media.
The AFM, however, has denied the reports and said it was not monitoring any vessel near Malta.
The AFM is known to be on alert. An Islander maritime patrol aircraft took off from Luqa about an hour ago.
bron: http://www.timesofmalta.c(...)-monitored-off-malta
Denk je dat dat echt zin heeft? Met die Khaddafi is niet te praten of te onderhandelen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Interveniren lijkt me iets doeltreffender op dit moment, dat bedoel ik.
Begin met Dr. Owen gister zei...
Die dingen die zij van mij gequote heeft die vond Wilders veel te ver gaan, dat zegt dus wel wat...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:13 schreef Staal het volgende:
[..]
Beatrix wordt gecensureerd dus dat zegt vrij weinig.
Eerst shellen en dan defecten? Lijkt me niet logisch.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zijn die fregatten die gister tripoli geshelld hebben, neem ik aan...
Ja, dat denk ik wel. Belligerenten aan de zijde van Gadaffi kappen er meteen mee zodra ze NAVO vliegtuigen zien... en lopen ook wrs meteen over. Was in Koeweit ook...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:15 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Denk je dat dat echt zin heeft? Met die Khaddafi is niet te praten of te onderhandelen.
Iig 1 van die fregatten dan toch...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Eerst shellen en dan defecten? Lijkt me niet logisch.
Oke, daar zit wat in ja. Ik dacht dat je meer bedoelde onderhandelen en tot een oplossing komen. Ik denk dat ze beter, wat je al zegt, met een harde hand moeten aanpakken. Gewoon vliegtuigen of ander materieel sturen. Iemand die zegt instaat te zijn tot het martelen van zijn eigen volk daar moet je niet mee onderhandelen. Zulke figuren mogen geen leider van een land zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel. Belligerenten aan de zijde van Gadaffi kappen er meteen mee zodra ze NAVO vliegtuigen zien... en lopen ook wrs meteen over. Was in Koeweit ook...
Ja tuuk. Jij hoort bij de morning routine van Beatrix. Kopje thee, een eitje en dan de postgeschiedenis van Ryan3 lezen op FOK!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die dingen die zij van mij gequote heeft die vond Wilders veel te ver gaan, dat zegt dus wel wat...
Dat lijkt me wel waarschijnlijk wat je daar zegt idd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:21 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja tuuk. Jij hoort bij de morning routine van Beatrix. Kopje thee, een eitje en dan de postgeschiedenis van Ryan3 lezen op FOK!
Right..
Ik denk idd dat het dan snel voorbij is... huurlingen kappen er dan al helemaal mee...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:20 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Oke, daar zit wat in ja. Ik dacht dat je meer bedoelde onderhandelen en tot een oplossing komen. Ik denk dat ze beter, wat je al zegt, met een harde hand moeten aanpakken. Gewoon vliegtuigen of ander materieel sturen. Iemand die zegt instaat te zijn tot het martelen van zijn eigen volk daar moet je niet mee onderhandelen. Zulke figuren mogen geen leider van een land zijn.
Waanbeelden zijn niet voorbehouden aan Gadhafi.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:22 schreef horned_reaper het volgende:
Beatrix weet niet eens hoe Fok! werkt![]()
Hoe komen mensen erbij dat ze uberhaupt op forums zit?
Nee, Wilders heeft dat ook idd, dat weet Beatrix ook...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:23 schreef Staal het volgende:
[..]
Waanbeelden zijn niet voorbehouden aan Gadhafi.
En je begeeft je in een wespennest. Westerse militairen in Tripoli, het zou een bloedbad worden. Alleen even bombarderen? Woede en geen oplossing, tevens: het Westen valt ons aan. Ik zie er nog steeds weinig heil in. Het is geen kwestie van "gewoon even wat doen".quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk idd dat het dan snel voorbij is... huurlingen kappen er dan al helemaal mee...
Dat ziet er niet echt uit als Fok?quote:
Hij doet een Ruttetje...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De Russische president maakt zich grote zorgen over de stabiliteit en mogelijk extremisme in het MO.
Is Ayman nog gesignaleerd op AJE? Ik heb de laatste dagen niet veel kunnen zien...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:10 schreef remlof het volgende:
AymanM Ayman Mohyeldin
#Libya has been suspended from the Arab League following #Gaddafi's speech. Follow #AJEnglish for breaking details
5 minutes ago
Nee, het is een ander matig bekend internetnetwerkje beginnende met een F,quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:26 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dat ziet er niet echt uit als Fok?
Maar nu kunnen ze terugvechten. Er zijn wapens uitgedeeld aan demonstranten. Als het te lang duurt is het burgeroorlog. of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://blogs.aljazeera.ne(...)ve-blog-libya-feb-22
Dat wordt weer een nacht vol slachtingen.
Er staan drie tabbladen open in zijn google chrome.... en Fok! is daar NIET! n van.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:26 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dat ziet er niet echt uit als Fok?
Het is gewoon de menig van de internationale gemeenschap. Onderdrukking is een normaal politiek instrument, blijkbaar.quote:
Ik heb alleen CNN TV. Kan even niet streamen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:28 schreef Dance99Vv het volgende:
ik zat net naar de meeting te kijken van de veiligheids raad , stond onder dat er over libie gesproken zou worden maar het enige wat ik meekreeg was over oost timor , iemand anders dit ook gevolgd via cnn stream?
zit nu te luisteren naar de briefing waar het wel gaat over libie , om kort te zijn over evacuatie
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is gewoon de menig van de internationale gemeenschap. Onderdrukking is een normaal politiek instrument, blijkbaar.
dat probeer ik alquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:31 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik heb alleen CNN TV. Kan even niet streamen.
Weet niet hoe jij zit maar doe verslag als je kunt.
Ik denk dus dat Dr. Owens idee van een no-fly zone, en dus je alleen maar laten zien, de trick doet. De boel valt dan als een kaartenhuis ineen, zoals in de eerste Golfoorlog met de troepen van Saddam in Koeweit. En dan moeten dus de organiserende machten, die er wel zijn bijv. alleen al allerlei ambassadeuren van Libi, naar voren komen om weer stabiliteit en openbare orde te garanderen, mbv al die reeds overgelopen veiligheidsdiensten en troepen. Het hoeft niet te betekenen dat je je voor langere tijd daar dient te "engagen" als VN zijnde...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
En je begeeft je in een wespennest. Westerse militairen in Tripoli, het zou een bloedbad worden. Alleen even bombarderen? Woede en geen oplossing, tevens: het Westen valt ons aan. Ik zie er nog steeds weinig heil in. Het is geen kwestie van "gewoon even wat doen".
Ik geloof het meteen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:53 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Dit zei ie echt.
Ze gelooft hem wel als ze hem ziet...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:32 schreef Bartholomaeus het volgende:
DWWD --> Claudia de Breij --> Libi --> nu
Yvon.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze gelooft hem wel als ze hem ziet....
Kun je nog beter Yvon Jaspers hebben nu, denk ik.
Tis dat die niet aan tafel zit maar anders zou ze er gerust overheen gaan.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze gelooft hem wel als ze hem ziet....
Kun je nog beter Yvon Jaspers hebben nu, denk ik.
Ik heb wat gemist geloof ik?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:34 schreef Staal het volgende:
Claudia de Breij: Ik geloof hem wel als ik hem zie.
Gatver, wat een wijf. DWDD.
Volgens mij bedoelde ze dat ze gelooft dat hij echt zo overtuigd van zichzelf is en meent wat hij zegt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:34 schreef Staal het volgende:
Claudia de Breij: Ik geloof hem wel als ik hem zie.
Gatver, wat een wijf. DWDD.
Dat zei ze werkelijk letterlijk over de toespraak van Gadhafi.quote:
Hoop, natuurlijk hoop ik dat niet echt, eigenlijk dat er wat Amerikanen omkomen. Bijvoorbeeld een journalist of een hooggeplaatste. Ik weet zeker dat Obama dan wel ingrijpt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:38 schreef remlof het volgende:
ShababLibya LibyanYouthMovement
by _YasserAhmed
BREAKING: Al Hurra - Two Battleships shelling BENGHAZI #Libya #Feb17
5 minutes ago
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
by yasmineelrafie
Al Hurra: Eyewitnesses: Two battleships are shelling Benghazi now #Libya
7 minutes ago
Battleships (slagschepen) heeft Libi natuurlijk niet, maar kennelijk wordt Benghazi momenteel wel vanaf zee beschoten.
Wat een schaapquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:38 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat zei ze werkelijk letterlijk over de toespraak van Gadhafi..
Jah vreemd allemaal, veel tweets zijn echt zeer discutabel en aangezien er nog steeds heel weinig uit Libie naar buiten komt is het vrijwel onmogelijk om nou te weten wat er echt gebeurd...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:38 schreef remlof het volgende:
by _YasserAhmed
5 minutes ago
by yasmineelrafie
7 minutes ago
Battleships (slagschepen) heeft Libi natuurlijk niet, maar kennelijk wordt Benghazi momenteel wel vanaf zee beschoten.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:38 schreef alors het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde ze dat ze gelooft dat hij echt zo overtuigd van zichzelf is en meent wat hij zegt.
Fregatten zijn het idd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:38 schreef remlof het volgende:
by _YasserAhmed
5 minutes ago
by yasmineelrafie
7 minutes ago
Dan zou je zoiets toch formuleren als "die man is volledig van de werkelijkheid losgezongen" i.p.v. te giebelen met een "Ik geloof hem wel als ik hem zie".quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:38 schreef alors het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde ze dat ze gelooft dat hij echt zo overtuigd van zichzelf is en meent wat hij zegt.
Uiteraard, dat is het toch ook?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:42 schreef Dance99Vv het volgende:
volgens america is dit een interne aangelegenheid
Ze zei ook dat het een grote mongool was hoor en dat het een trieste zaak isquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:41 schreef Staal het volgende:
[..]
Dan zou je zoiets toch formuleren als "die man is volledig van de werkelijkheid losgezongen" i.p.v. te giebelen met een "Ik geloof hem wel als ik hem zie".
Kan interpretatie zijn zoals jij zegt hoor. Maar verdorie, wat een geit.
Maar natuurlijk. Zou je elke demonstratie in het buitenland dan willen steunen? Waar positioneer jij het buitenland dan in bijv. de problemen met Koerden in Turkije? Gebeuren ook verschrikkelijke dingen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:43 schreef Dance99Vv het volgende:
Ondanks het geweld tegen demonstranten....
sinds gevechtsvliegtuigen in malta zijn geland is het international , ook nog iets met een libisch schip in de buurt van malta met deserterde oficierenquote:
Dat soort bespiegelingen geven goed weer hoe Nederlanders over het algemeen hier in staan ook... verwende, wereldvreemde kwasten zijn het...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:38 schreef alors het volgende:
[..]
Oh, en dus?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
sinds gevechtsvliegtuigen in malta zijn geland is het international , ook nog iets met een libisch schip in de buurt van malta met deserterde oficieren
ik positioneer niks ik verslag van een briefing in USquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. Zou je elke demonstratie in het buitenland dan willen steunen? Waar positioneer jij het buitenland dan in bijv. de problemen met Koerden in Turkije? Gebeuren ook verschrikkelijke dingen.
Interne aangelegenheid, niets mee te maken dus.
Zapte in door Bartholomaes, dus dat moet ik dan allemaal gemist hebben.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:43 schreef alors het volgende:
[..]
Ze zei ook dat het een grote mongool was hoor en dat het een trieste zaak isja niet letterlijk in die bewoordingen.
Kun je niks over zeggen. Bij Egypte is ook zoveel gespeculeerd. Dat alles dood zou bloeden etc. Niet gebeurd!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:44 schreef Breekfast het volgende:
Deze revolutie sterft of een snelle dood of wordt een nog erger bloedbad dan het nu al is
Jij bent het ergens mee oneens, maar wanneer men vraagt naar de ratio kom je met dit riedeltje. Zeg dan niets.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:45 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ik positioneer niks ik verslag van een briefing in US
Nee omdat in Egypte het leger niet op zijn eigen bevolking schoot, heel verschil...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:45 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Kun je niks over zeggen. Bij Egypte is ook zoveel gespeculeerd. Dat alles dood zou bloeden etc. Niet gebeurd!
Doe ff gezellig jaquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij bent het ergens mee oneens, maar wanneer men vraagt naar de ratio kom je met dit riedeltje. Zeg dan niets.
Zulks las ik ook al in de krant ja...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:47 schreef henkde_j het volgende:
Interessante historicus op Ned 3 nu.
Doodbloeden als in Gadaffi wint en volgende maand gaat ome Silvio weer op bezoek? Onwaarschijnlijk. Ik denk dat Gadaffi sws een internationale paria is al, en diplomatiek gesoleerd...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:45 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Kun je niks over zeggen. Bij Egypte is ook zoveel gespeculeerd. Dat alles dood zou bloeden etc. Niet gebeurd!
Ik zat me in de vooravond kwaad te maken vanwege die speech. Ik ben zoiets ook niet gewend dus word boos. Maar die mensen horen het al 42 jaar lang aan. Ze geloven hem niet en zijn niet meer bang en willen zelfs sterven voor deze revolutie. Ik geloof er in.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:44 schreef Breekfast het volgende:
Deze revolutie sterft of een snelle dood of wordt een nog erger bloedbad dan het nu al is
Ik zie Claudia de Breijquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:47 schreef henkde_j het volgende:
Interessante historicus op Ned 3 nu.
Je kan prima wat vliegtuigen en schepen kapot schieten. De bevolking doet de rest.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dus dat Dr. Owens idee van een no-fly zone, en dus je alleen maar laten zien, de trick doet. De boel valt dan als een kaartenhuis ineen, zoals in de eerste Golfoorlog met de troepen van Saddam in Koeweit. En dan moeten dus de organiserende machten, die er wel zijn bijv. alleen al allerlei ambassadeuren van Libi, naar voren komen om weer stabiliteit en openbare orde te garanderen, mbv al die reeds overgelopen veiligheidsdiensten en troepen. Het hoeft niet te betekenen dat je je voor langere tijd daar dient te "engagen" als VN zijnde...
Tuurlijk. Laten we deze lijn vasthouden en te pas en onpas een land aanvallen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan prima wat vliegtuigen en schepen kapot schieten. De bevolking doet de rest.
Je zou gerichte sancties tegen het regime kunnen opleggen. Tegoeden bevriezen, wapenleveranties beindigen, politiek isoleren. Overigens, zelfs als het een bloeiende economie was (wat het meestal nooit is), vind ik sancties weinig effectief, misschien juist contraproductief.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:48 schreef speknek het volgende:
Al dat gepraat over sancties, lekker nuttig als de economie plat ligt.
Met een beetje mazzel hoef je dat niet eens te doen zelfs, vermoed ik.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan prima wat vliegtuigen en schepen kapot schieten. De bevolking doet de rest.
Ik ben in ieder geval jong genoeg om de laatste Golfoorlog nog te herinneren, toen meer dan honderdduizend militairen geen burgeroorlog konden voorkomen (het zelfs in de hand hebben gewerkt), geen terreur konden voorkomen en uiteindelijk nu met tienduizenden slachtoffers zitten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
Je bent toch ook oud genoeg om de eerste Golf-oorlog nog gezien te hebben terwijl het zich ontwikkelde op CNN? Die legers zijn geen knip voor de neus waard, zwaar overschat.
Op dit moment is dat symbool politiek.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je zou gerichte sancties tegen het regime kunnen opleggen. Tegoeden bevriezen, wapenleveranties beindigen, politiek isoleren. Overigens, zelfs als het een bloeiende economie was (wat het meestal nooit is), vind ik sancties weinig effectief, misschien juist contraproductief.
Kan best weer losbarsten!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ff klein uitstapje: http://teletekst.nos.nl/ ---> p. 131
Egypte lijkt ook nog niet geheel rustig
In de eerste golfoorlog lag dat dus anders.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:57 schreef Monidique het volgende:
Ik ben in ieder g
[..]
Ik ben in ieder geval jong genoeg om de laatste Golfoorlog nog te herinneren, toen meer dan honderdduizend militairen geen burgeroorlog konden voorkomen (het zelfs in de hand hebben gewerkt), geen terreur konden voorkomen en uiteindelijk nu met tienduizenden slachtoffers zit.
Dat valt wel mee, maar veel meer kun je ook niet doen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Op dit moment is dat symbool politiek.
Nou, ik zou zeggen: stuur het leger er maar op af en laten we hopen dat het nu dus ook anders ligt. Achteraf kijken we wel of het verstandig was.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de eerste golfoorlog lag dat dus anders.
Ik denk dus dat het idee van Dr. Owen te steunen valt. En dat zou wrs een doorbraak betekenen. Nu zit je in een impasse. Niemand doet wat, burgers worden vermoord, Gadaffi blijft aan...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, maar veel meer kun je ook niet doen.
Grondtroepen zijn niet eens nodig.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, ik zou zeggen: stuur het leger er maar op af en laten we hopen dat het nu dus ook anders ligt. Achteraf kijken we wel of het verstandig was.
Welnee, of je moet info hebben uit China, Rusland?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:01 schreef Gezicht het volgende:
Wat een gevaarlijk manneke die Gadaffi. Hij zou zo een oorlog op mondiale schaal kunnen veroorzaken.
Of een escalatie. Kijk, ik denk niet dat Khaddafi nog veel steun heeft en de vraag is hoeveel doden er nog meer te betreuren zijn voor hij zich door z'n kop schiet of aan een lantaarnpaal hangt, maar een Westers leger op Libi afsturen is wat mij betreft geen onvermijdelijk succes en kan zelfs de hele opstand in gevaar brengen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
En dat zou wrs een doorbraak betekenen.
Nou ja de kans is klein maar als de VS zich hier meer gaat bemoeien en die Libirs weten op de een of andere manier aan zo'n leuk bommetje te komen hebben we toch een flink probleem.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Welnee, of je moet info hebben uit China, Rusland?
In de jaren tachtig de grote boeman. Nostradamus-uitleggers zagen toen altijd de Derde Wereldoorlog daar ontstaan. Nou ja, later waren er weer andere boemannen en alle Nostradamus-uitleggers vergaten wat ze eerder zeiden.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:01 schreef Gezicht het volgende:
Wat een gevaarlijk manneke die Gadaffi. Hij zou zo een oorlog op mondiale schaal kunnen veroorzaken.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:11 schreef -jos- het volgende:
Je zag Ghaddafi in een zielig wit wagentje zitten met een grote witte paraplu in zn hand, verder niet veel boeiends..
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:13 schreef OllieA het volgende:
Wat een geweldig live-interview, met dat parapluutje.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:13 schreef yavanna het volgende:
RawyaRageh Rawya Rageh
Um -- to all of you following.. this was the extent of #Gaddafi's appearance on state TV. Seriously. No more quotes. #Libya #Feb17
![]()
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:14 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ik moet er opeens ook vreselijk om lachen.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ghadaffi zat net in de regen met een paraplu bij een witte auto
Hij keek een beetje rond
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:17 schreef Lagrinta het volgende:
Wat is dit voor bizar beeld. Gaddafi in een of ander oud wrak met een paraplu. Die man spoort echt van geen enkele kant.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:18 schreef Aloulou het volgende:
Haha ik ga stuk hier van het lachen, denk eens na over die vertoning....
opeens komt meneer de kolonel in een auto, regent met een paraplu'tje in zijn hand en van ver gefilmd, hij brabbelt heel kort en snel: "ik ben nog steeds in tripoli en niet venezuela zoals die klote kanalen beweren"... en gaat weer weg... en dat is de leider van een land
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:19 schreef yavanna het volgende:
Gaddafi just ousted Omar Suleiman as the speaker of the shortest political speech in history. #Gadafi #Libya
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:24 schreef Staal het volgende:
Je zou toch verdorie nog razender worden? Zolang wachten die mensen al en dan gaat meneer midden in de nacht rondrijden met een paraplu om te zeggen dat hij er nog is.
Wat denkt hij? Wat gaat er eigenlijk in zo iemand om?
Hij is nogal van het theater maar wat wil hij hiermee nu zeggen?
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:25 schreef Bartholomaeus het volgende:
Wat een vertoning. Ben ik hiervoor wakker gebleven?
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:25 schreef yavanna het volgende:
[ afbeelding ]
Screenshot of Aljazeera showing Gaddafi in a weird vehicle (possibly a bullet proof tuktuk) holding an umbrella.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:31 schreef Nibb-it het volgende:
Die Qaddafi trollt wel even de hele wereld met z'n langverwachte 'speech' net.
quote:
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:41 schreef Blik het volgende:
Gadhafi lijkt net een soort van mislukte rapper
Oh ja, jij werkt voor de VVD.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tuurlijk. Laten we deze lijn vasthouden en te pas en onpas een land aanvallen.
Geen grondtroepen idd, dat is logistiek ook niet haalbaar. Maar wel in de lucht. En dat voorkomt ook dat je je engaget voor langere tijd. En wrs krijg je dan wel de dankbaarheid van een nieuw regime.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Of een escalatie. Kijk, ik denk niet dat Khaddafi nog veel steun heeft en de vraag is hoeveel doden er nog meer te betreuren zijn voor hij zich door z'n kop schiet of aan een lantaarnpaal hangt, maar een Westers leger op Libi afsturen is wat mij betreft geen onvermijdelijk succes en kan zelfs de hele opstand in gevaar brengen.
Ik wist geeneens dat je een topic over mij had geopendquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh ja, jij werkt voor de VVD.
Fake users.
Begin uw eigen propagandacampagne.
Mm, far off scenario hoor wmb...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:03 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Nou ja de kans is klein maar als de VS zich hier meer gaat bemoeien en die Libirs weten op de een of andere manier aan zo'n leuk bommetje te komen hebben we toch een flink probleem.
Zonder grondtroepen is er weinig te beginnen. In Irak waren er grondtroepen nodig, in Servi was de dreiging van grondtroepen nodig. Uiteindelijk heb je wat vliegtuigen in de lucht, nou, leuk, maar veel meer kun je er in deze situatie niet mee.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen grondtroepen idd, dat is logistiek ook niet haalbaar. Maar wel in de lucht. En dat voorkomt ook dat je je engaget voor langere tijd. En wrs krijg je dan wel de dankbaarheid van een nieuw regime.
Betaalt dat nog een beetje?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik wist geeneens dat je een topic over mij had geopend![]()
![]()
![]()
Dave Letterman komt ook me een top 10 list van de meest hilarische uitspraken van Gadaffi vanavond schijnt...quote:
damn zet net cnn uit gelul van obama op een buisinessforum bla bla blaquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:07 schreef Drifter__ het volgende:
Staatstv meldt dat zoon weer gaat praten zo.....lachen!
Dat denk ik dus wel, en dus idd zonder grondtroepen...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zonder grondtroepen is er weinig te beginnen. In Irak waren er grondtroepen nodig, in Servi was de dreiging van grondtroepen nodig. Uiteindelijk heb je wat vliegtuigen in de lucht, nou, leuk, maar veel meer kun je er in deze situatie niet mee.
Haha is inderdaad ook wel erg onwaarschijnlijk maar het is toch vrij onvoorspelbaar tot wat zo'n raar ventje als die Gadaffi in staat is.quote:
Dat is Rumsfeldesk, wat mij betreft.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat denk ik dus wel, en dus idd zonder grondtroepen...
Safske, het Zwaard van de Islaaaaaam.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:07 schreef Drifter__ het volgende:
Riant. VVD h.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Betaalt dat nog een beetje?
Mm, Rumsfedesk associeer ik met neoconservatisme, dit zou een gewone humanitaire interventie zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is Rumsfeldesk, wat mij betreft.
Geniet maar lekker van je bloedgeld.quote:
Owh nee hequote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:07 schreef Drifter__ het volgende:
Grondtroepen hebben ze al, dat is de bevolking, ze raken ook steeds meer bewapend door het gevangennemen van huurlingen en in Benghazi. Die mensen missen alleen de mogelijkheid om de luchtmacht aan te pakken, dat zou de NAVO kunnen doen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zonder grondtroepen is er weinig te beginnen. In Irak waren er grondtroepen nodig, in Servi was de dreiging van grondtroepen nodig. Uiteindelijk heb je wat vliegtuigen in de lucht, nou, leuk, maar veel meer kun je er in deze situatie niet mee.
zo noemde ze de Irak oorlog natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, Rumsfedesk associeer ik met neoconservatisme, dit zou een gewone humanitaire interventie zijn.
Ik wel, en als de trabnscriptie ergens verschijnt dan paste ik dat als een reactie op een post van JAM.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:12 schreef Drifter__ het volgende:
Ga echt niet naar die onzin luisteren hoor
Nee, niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:13 schreef speknek het volgende:
[..]
zo noemde ze de Irak oorlog natuurlijk ook.
Ach ja, veel zinnigs zal er niet uitkomen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik wel, en als de trabnscriptie ergens verschijnt dan paste ik dat als een reactie op een post van JAM.
reserveer maar ruim een uurquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ah nee, gaat zijn zoon nu ook weer lullen?
Het is militair ingrijpen om regime change te bewerkstelligen, van een dictator die zijn eigen bevolking uitmoordt. Geen verschil met Irak.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, niet.
Dat ging ergens anders om. Dat humanitaire werd alleen gebruikt om de liberals over te halen.
Hier is het alleen humanitair.
linkje doet het niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:13 schreef yavanna het volgende:
iyad_elbaghdadi Iyad El-Baghdadi
Aljazeera's reporter should be in #Benghazi before dawn. #Feb17
Zonder vertaling, ik zou niet weten wat ze zeggen..
Captured Mercenary Confests on #Video! http://bit.ly/fbAlckMis
Volgens mij is het duidelijk dat er nog genoeg loyale troepen zijn om Tripoli te verdedigen. Daarnaast zijn het dan niet "onze" troepen, maar Libische burgers of overgelopen militairen die niet met de interventiemacht communiceren en de interventiemacht niet met hen, fatale fouten zijn onvermijdelijk en je kunt in deze situatie weinig meer effectief uitrichten dan de luchtmacht uitschakelen (door het gebrek aan heldere informatie en communicatie). Wat mij betreft een akelig precedent ueberhaupt, maar ik zie interventie niet als een gemakkelijke doen-we-even-oplossing en ik zie genoeg valkuilen en nadelen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Grondtroepen hebben ze al, dat is de bevolking, ze raken ook steeds meer bewapend door het gevangennemen van huurlingen en in Benghazi. Die mensen missen alleen de mogelijkheid om de luchtmacht aan te pakken, dat zou de NAVO kunnen doen.
Jawel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is militair ingrijpen om regime change te bewerkstelligen, van een dictator die zijn eigen bevolking uitmoordt. Geen verschil met Irak.
Serieus?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is militair ingrijpen om regime change te bewerkstelligen, van een dictator die zijn eigen bevolking uitmoordt. Geen verschil met Irak.
yo andere discussie ander forumtreatquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Serieus? De oorlog tegen Irak was een oorlog om olie begonnen door misdadigers die al jarenlang op die oorlog zaten te broeden met ook in het achterhoofd de vermeende veiligheid van Isral. Daar is in deze hypothetische interventie nauwelijks sprake van.
Als je het op zn Arabisch uitspreekt is het: Khazafiquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:19 schreef t-8one het volgende:
Discussie binnen het ANP over de spelling van gadaffi naam. http://s3.amazonaws.com/t(...)vrlk2PkIq0bidhv38%3D
Er is een marge, in elk topic.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
yo andere discussie ander forumtreat
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er is een marge, in elk topic.
Als iemand beweert dat de Westerse agressie tegen Irak, vergelijkbaar met vergrijpen waarvoor fascisten aan beide kanten van Rusland na de Tweede Wereldoorlog gexecuteerd zijn, vergelijkbaar is met een hypothetische humanitaire interventiemacht in Libi, dan valt dat binnen die marge.
Nee, er valt niks te vergelijken. Dit is een unieke situatie.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er is een marge, in elk topic.
Als iemand beweert dat de Westerse agressie tegen Irak, vergelijkbaar met vergrijpen waarvoor fascisten aan beide kanten van Rusland na de Tweede Wereldoorlog gexecuteerd zijn, vergelijkbaar is met een hypothetische humanitaire interventiemacht in Libi, dan valt dat binnen die marge.
Dan houd je er een vreemde uitspraak op na, het klinkt meer als el-gadhaafi.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:20 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Als je het op zn Arabisch uitspreekt is het: Khazafi
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:24 schreef Djaser het volgende:
[..]
Dan houd je er een vreemde uitspraak op na, het klinkt meer als el-gadhaafi.
Waarom dat "el" ineens ervoorin de uitspraak (was dat trouwensniet iets van "zoon van" ofzo)??quote:
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom dat "el" ineens ervoorin de uitspraak (was dat trouwensniet iets van "zoon van" ofzo)??
Sorry, weet helemaal niets van arabisch
Haha, ik voel een speech aankomen over hoe de naam van zijn vader nou precies gespeld moet worden.quote:
hoe lang gaat dat duren?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:28 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Haha, ik voel een speech aankomen over hoe de naam van zijn vader nou precies gespeld moet worden.
Libi uit neem ik aan?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:25 schreef -jos- het volgende:
LilianeKhalil BREAKING: Some 3 Thousand #Turkish nationals at Ras el Jdir border crossing betw #Libya & #Tunisia. Most do not have passports with them.
Vast erg lang: hoe je een naam uitspreekt, waar de naam vandaan komt enz. enz.quote:
ff mezelf corrigeren , maar ik vind al-Kazaafi beter. Ik snap die g,d,h niet... ?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:24 schreef Djaser het volgende:
[..]
Dan houd je er een vreemde uitspraak op na, het klinkt meer als el-gadhaafi.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:19 schreef t-8one het volgende:
Discussie binnen het ANP over de spelling van gadaffi naam. http://s3.amazonaws.com/t(...)vrlk2PkIq0bidhv38%3D
Ff in de herhaling, ben ECHT benieuwdquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom dat "el" ineens ervoorin de uitspraak (was dat trouwensniet iets van "zoon van" ofzo)??
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Al/El" is zoals het Nederlandse "De".quote:
Prachtig plaatje!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:33 schreef remlof het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ga met Spits mee
Niet te vergeten de straffen die er op staan wanneer zijn naam niet goed word geschrevenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:30 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Vast erg lang: hoe je een naam uitspreekt, waar de naam vandaan komt enz. enz.
Kunnen we 'm niet gewoon Fi noemen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:34 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Prachtig plaatje!![]()
Maar het is Muammar al-Gaddafi
Ja maar, waarom?? er wordt normaliter toch geen el/al voor zijn naam gezet? Waarom als je het uitspreekt dan ineens wel? of heet hij eigenlijk el-Khadaffi??quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:33 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
[..]
"Al/El" is zoals het Nederlandse "De".
Nog een boekwerk lezing?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:35 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Niet te vergeten de straffen die er op staan wanneer zijn naam niet goed word geschreven
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Kunnen we 'm niet gewoon Fi noemen?
Fok! Laat geen arabische tekens zien.... dus er missen nogal wat stukjes in de tekstquote:Because of the lack of standardization of transliterating written- and regionally-pronounced Arabic, Gaddafi's name has been transliterated in many different ways into English and other Latin alphabet languages. Even though the Arabic spelling of a word does not change, the pronunciation may vary in different varieties of Arabic, which may cause a different romanization. In literary Arabic the name can be pronounced /muamaru lqaafi/. [] represents a voiced pharyngeal fricative (). Geminated consonants can be simplified. In Libyan Arabic, /q/ () may be replaced with [] or [k] (or even []; and // () (as "th" in "this") may be replaced with [d] or [t]. Vowel [u] often alternates with [o] in pronunciation. Thus, /muamar alqaafi/ is normally pronounced in Libyan Arabic [mumr lddfi]. The definite article al- () is often omitted.
An article published in the London Evening Standard in 2004 lists a total of 37 spellings of his name, while a 1986 column by The Straight Dope quotes a list of 32 spellings known at the Library of Congress. This extensive confusion of naming was used as the subject for a segment of Saturday Night Live's Weekend Update in the early 1980s.[citation needed]
"Muammar Gaddafi" is the spelling used by TIME magazine, BBC News, the majority of the British press and by the English service of Al-Jazeera. The Associated Press, CNN, and Fox News use "Moammar Gadhafi". The Edinburgh Middle East Report uses "Mu'ammar Qaddafi" and the U.S. Department of State uses "Mu'ammar Al-Qadhafi". The Xinhua News Agency uses "Muammar Khaddafi" in its English reports.
In 1986, Gaddafi reportedly responded to a Minnesota school's letter in English using the spelling "Moammar El-Gadhafi". The title of the homepage of algathafi.org reads "Welcome to the official site of Muammar Al Gathafi".
Jah die al/el hoort bij zn naamquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja maar, waarom?? er wordt normaliter toch geen el/al voor zijn naam gezet? Waarom als je het uitspreekt dan ineens wel? of heet hij eigenlijk el-Khadaffi??
ja we weten discriminatie want wel herbreewsquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
[..]
Fok! Laat geen arabische tekens zien.... dus er missen nogal wat stukjes in de tekst![]()
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:38 schreef Drifter__ het volgende:
Voor de mensen die Arabisch kunnen lezen, roept u maar:
[ afbeelding ]
als afbeelding wel dusquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:38 schreef Drifter__ het volgende:
Voor de mensen die Arabisch kunnen lezen, roept u maar:
[ afbeelding ]
veel te veel RT'Squote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:40 schreef -jos- het volgende:
http://www.npr.org/2011/0(...)tion-Will-Be-Tweeted
Tweets uit Libie zijn veel moeilijker te verifieren dan bij Egypte.
Lees anders eerst het artikel voordat je een loze stelling blaat.quote:
En ik maar denken dat alleen goden zoveel verschillende namen konden hebben. Het verklaart natuurlijk dat Gaddafi een god-complex heeft.quote:
sorry je hebt gelijk maar ik heb moeite met recente tweets te vindenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:41 schreef -jos- het volgende:
[..]
Lees anders eerst het artikel voordat je een loze stelling blaat.
Niemand vermeld dat ooitquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:37 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Jah die al/el hoort bij zn naam, hij heet zo
Ik zie niet in waarom je die 'Engelse' schrijfwijze zou gebruiken. Die G is namelijk bedoeld om uit te spreken zoals in het Engelse woord "good", als benadering van de Arabische /q/. Die klank schrijven we in het Nederlands doorgaans als K: bijvoorbeeld koran (niet 'qoran' of 'goran') en boerka (niet 'boerqa' of 'boerga').quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:41 schreef horned_reaper het volgende:
Maargoed, het is dus gewoon Gaddafi....
Dus verder geen discussies daar meer over
Safske Het Zwaard van de Islaaam.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:46 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Deze denk ik:
[ afbeelding ]
Fascists!quote:Wisconsin Democratic Party press secretary Graeme Zielinski blamed Gov. Scott Walker and Republican lawmakers -- who returned to work Tuesday -- for causing the outage.
"In a direct assault on the First Amendment, Scott Walker's administration is blocking access in the Wisconsin Capitol to opposition websites," Zielinski said.
Ja, nu er een massamoord plaatsvindt in Libi ga ik me inderdaad druk maken over lokale politiek in de VS.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niet alleen MO-dictators belemmeren internet:
http://edition.cnn.com/2011/US/02/22/wisconsin.budget/index.html
[..]
Fascists!
Waar komt die dubbele D vandaan dan? Want die zie ik niet in de Arabische benaming.....quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je die 'Engelse' schrijfwijze zou gebruiken. Die G is namelijk bedoeld om uit te spreken zoals in het Engelse woord "good", als benadering van de Arabische /q/. Die klank schrijven we in het Nederlands doorgaans als K: bijvoorbeeld koran (niet 'qoran' of 'goran') en boerka (niet 'boerqa' of 'boerga').
Kaddafi dus.
zeer tweezijdig jaquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:55 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ja, nu er een massamoord plaatsvindt in Libi ga ik me inderdaad druk maken over lokale politiek in de VS.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:42 schreef Dance99Vv het volgende:
zag ik schoenen naar een beeldscherm vliegen? (op AJE)
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:56 schreef t-8one het volgende:
StatusInBeirut Maral Ghanma
by wytukaze
This just in: Reports circulating that after #Gaddafi speech #Libya is now facing a dire shortage of shoes.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:56 schreef t-8one het volgende:
StatusInBeirut Maral Ghanma
by wytukaze
This just in: Reports circulating that after #Gaddafi speech #Libya is now facing a dire shortage of shoes.
Uit de uitspraak. Er is sprake van geminatie van de D.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:56 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Waar komt die dubbele D vandaan dan? Want die zie ik niet in de Arabische benaming.....
Mijn naam schrijven ze ook hetzelfde in het buitenland.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je die 'Engelse' schrijfwijze zou gebruiken. Die G is namelijk bedoeld om uit te spreken zoals in het Engelse woord "good", als benadering van de Arabische /q/. Die klank schrijven we in het Nederlands doorgaans als K: bijvoorbeeld koran (niet 'qoran' of 'goran') en boerka (niet 'boerqa' of 'boerga').
Kaddafi dus.
Die is al aan de beurt geweest.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:46 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Deze denk ik:
[ afbeelding ]
van wanneer is dit filmpje?quote:
Hier vandaan:quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:56 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Waar komt die dubbele D vandaan dan? Want die zie ik niet in de Arabische benaming.....
Klopt, maar er is helemaal geen sprake van een D.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:58 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Uit de uitspraak. Er is sprake van geminatie van de D.
Jij hebt dan ook geen Arabische naam, neem ik aan. De reden dat er geen uniforme spelling bestaat van Kaddafi's naam in het Latijnse alfabet is dat zijn naam oorspronkelijk in het Arabische schrift wordt geschreven. En de transcriptie van het Arabisch verschilt per taal.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:59 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Mijn naam schrijven ze ook hetzelfde in het buitenland.
http://upload.wikimedia.o(...)ammar_al-Qaddafi.oggquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:02 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Klopt, maar er is helemaal geen sprake van een D.
Ja, straks komen JAM, Gellius, Claudia_X en Mane ook nog even hun steentje bijdragen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |