reserveer maar ruim een uurquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ah nee, gaat zijn zoon nu ook weer lullen?
Het is militair ingrijpen om regime change te bewerkstelligen, van een dictator die zijn eigen bevolking uitmoordt. Geen verschil met Irak.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, niet.
Dat ging ergens anders om. Dat humanitaire werd alleen gebruikt om de liberals over te halen.
Hier is het alleen humanitair.
linkje doet het niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:13 schreef yavanna het volgende:
iyad_elbaghdadi Iyad El-Baghdadi
Aljazeera's reporter should be in #Benghazi before dawn. #Feb17
Zonder vertaling, ik zou niet weten wat ze zeggen..
Captured Mercenary Confests on #Video! http://bit.ly/fbAlckMis
Volgens mij is het duidelijk dat er nog genoeg loyale troepen zijn om Tripoli te verdedigen. Daarnaast zijn het dan niet "onze" troepen, maar Libische burgers of overgelopen militairen die niet met de interventiemacht communiceren en de interventiemacht niet met hen, fatale fouten zijn onvermijdelijk en je kunt in deze situatie weinig meer effectief uitrichten dan de luchtmacht uitschakelen (door het gebrek aan heldere informatie en communicatie). Wat mij betreft een akelig precedent ueberhaupt, maar ik zie interventie niet als een gemakkelijke doen-we-even-oplossing en ik zie genoeg valkuilen en nadelen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Grondtroepen hebben ze al, dat is de bevolking, ze raken ook steeds meer bewapend door het gevangennemen van huurlingen en in Benghazi. Die mensen missen alleen de mogelijkheid om de luchtmacht aan te pakken, dat zou de NAVO kunnen doen.
Jawel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is militair ingrijpen om regime change te bewerkstelligen, van een dictator die zijn eigen bevolking uitmoordt. Geen verschil met Irak.
Serieus?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is militair ingrijpen om regime change te bewerkstelligen, van een dictator die zijn eigen bevolking uitmoordt. Geen verschil met Irak.
yo andere discussie ander forumtreatquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Serieus? De oorlog tegen Irak was een oorlog om olie begonnen door misdadigers die al jarenlang op die oorlog zaten te broeden met ook in het achterhoofd de vermeende veiligheid van Isral. Daar is in deze hypothetische interventie nauwelijks sprake van.
Als je het op zn Arabisch uitspreekt is het: Khazafiquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:19 schreef t-8one het volgende:
Discussie binnen het ANP over de spelling van gadaffi naam. http://s3.amazonaws.com/t(...)vrlk2PkIq0bidhv38%3D
Er is een marge, in elk topic.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
yo andere discussie ander forumtreat
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er is een marge, in elk topic.
Als iemand beweert dat de Westerse agressie tegen Irak, vergelijkbaar met vergrijpen waarvoor fascisten aan beide kanten van Rusland na de Tweede Wereldoorlog gexecuteerd zijn, vergelijkbaar is met een hypothetische humanitaire interventiemacht in Libi, dan valt dat binnen die marge.
Nee, er valt niks te vergelijken. Dit is een unieke situatie.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er is een marge, in elk topic.
Als iemand beweert dat de Westerse agressie tegen Irak, vergelijkbaar met vergrijpen waarvoor fascisten aan beide kanten van Rusland na de Tweede Wereldoorlog gexecuteerd zijn, vergelijkbaar is met een hypothetische humanitaire interventiemacht in Libi, dan valt dat binnen die marge.
Dan houd je er een vreemde uitspraak op na, het klinkt meer als el-gadhaafi.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:20 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Als je het op zn Arabisch uitspreekt is het: Khazafi
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:24 schreef Djaser het volgende:
[..]
Dan houd je er een vreemde uitspraak op na, het klinkt meer als el-gadhaafi.
Waarom dat "el" ineens ervoorin de uitspraak (was dat trouwensniet iets van "zoon van" ofzo)??quote:
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom dat "el" ineens ervoorin de uitspraak (was dat trouwensniet iets van "zoon van" ofzo)??
Sorry, weet helemaal niets van arabisch
Haha, ik voel een speech aankomen over hoe de naam van zijn vader nou precies gespeld moet worden.quote:
hoe lang gaat dat duren?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:28 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Haha, ik voel een speech aankomen over hoe de naam van zijn vader nou precies gespeld moet worden.
Libi uit neem ik aan?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:25 schreef -jos- het volgende:
LilianeKhalil BREAKING: Some 3 Thousand #Turkish nationals at Ras el Jdir border crossing betw #Libya & #Tunisia. Most do not have passports with them.
Vast erg lang: hoe je een naam uitspreekt, waar de naam vandaan komt enz. enz.quote:
ff mezelf corrigeren , maar ik vind al-Kazaafi beter. Ik snap die g,d,h niet... ?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:24 schreef Djaser het volgende:
[..]
Dan houd je er een vreemde uitspraak op na, het klinkt meer als el-gadhaafi.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:19 schreef t-8one het volgende:
Discussie binnen het ANP over de spelling van gadaffi naam. http://s3.amazonaws.com/t(...)vrlk2PkIq0bidhv38%3D
Ff in de herhaling, ben ECHT benieuwdquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom dat "el" ineens ervoorin de uitspraak (was dat trouwensniet iets van "zoon van" ofzo)??
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Al/El" is zoals het Nederlandse "De".quote:
Prachtig plaatje!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:33 schreef remlof het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ga met Spits mee
Niet te vergeten de straffen die er op staan wanneer zijn naam niet goed word geschrevenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:30 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Vast erg lang: hoe je een naam uitspreekt, waar de naam vandaan komt enz. enz.
Kunnen we 'm niet gewoon Fi noemen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:34 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Prachtig plaatje!![]()
Maar het is Muammar al-Gaddafi
Ja maar, waarom?? er wordt normaliter toch geen el/al voor zijn naam gezet? Waarom als je het uitspreekt dan ineens wel? of heet hij eigenlijk el-Khadaffi??quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:33 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
[..]
"Al/El" is zoals het Nederlandse "De".
Nog een boekwerk lezing?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:35 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Niet te vergeten de straffen die er op staan wanneer zijn naam niet goed word geschreven
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Kunnen we 'm niet gewoon Fi noemen?
Fok! Laat geen arabische tekens zien.... dus er missen nogal wat stukjes in de tekstquote:Because of the lack of standardization of transliterating written- and regionally-pronounced Arabic, Gaddafi's name has been transliterated in many different ways into English and other Latin alphabet languages. Even though the Arabic spelling of a word does not change, the pronunciation may vary in different varieties of Arabic, which may cause a different romanization. In literary Arabic the name can be pronounced /muamaru lqaafi/. [] represents a voiced pharyngeal fricative (). Geminated consonants can be simplified. In Libyan Arabic, /q/ () may be replaced with [] or [k] (or even []; and // () (as "th" in "this") may be replaced with [d] or [t]. Vowel [u] often alternates with [o] in pronunciation. Thus, /muamar alqaafi/ is normally pronounced in Libyan Arabic [mumr lddfi]. The definite article al- () is often omitted.
An article published in the London Evening Standard in 2004 lists a total of 37 spellings of his name, while a 1986 column by The Straight Dope quotes a list of 32 spellings known at the Library of Congress. This extensive confusion of naming was used as the subject for a segment of Saturday Night Live's Weekend Update in the early 1980s.[citation needed]
"Muammar Gaddafi" is the spelling used by TIME magazine, BBC News, the majority of the British press and by the English service of Al-Jazeera. The Associated Press, CNN, and Fox News use "Moammar Gadhafi". The Edinburgh Middle East Report uses "Mu'ammar Qaddafi" and the U.S. Department of State uses "Mu'ammar Al-Qadhafi". The Xinhua News Agency uses "Muammar Khaddafi" in its English reports.
In 1986, Gaddafi reportedly responded to a Minnesota school's letter in English using the spelling "Moammar El-Gadhafi". The title of the homepage of algathafi.org reads "Welcome to the official site of Muammar Al Gathafi".
Jah die al/el hoort bij zn naamquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja maar, waarom?? er wordt normaliter toch geen el/al voor zijn naam gezet? Waarom als je het uitspreekt dan ineens wel? of heet hij eigenlijk el-Khadaffi??
ja we weten discriminatie want wel herbreewsquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
[..]
Fok! Laat geen arabische tekens zien.... dus er missen nogal wat stukjes in de tekst![]()
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:38 schreef Drifter__ het volgende:
Voor de mensen die Arabisch kunnen lezen, roept u maar:
[ afbeelding ]
als afbeelding wel dusquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:38 schreef Drifter__ het volgende:
Voor de mensen die Arabisch kunnen lezen, roept u maar:
[ afbeelding ]
veel te veel RT'Squote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:40 schreef -jos- het volgende:
http://www.npr.org/2011/0(...)tion-Will-Be-Tweeted
Tweets uit Libie zijn veel moeilijker te verifieren dan bij Egypte.
Lees anders eerst het artikel voordat je een loze stelling blaat.quote:
En ik maar denken dat alleen goden zoveel verschillende namen konden hebben. Het verklaart natuurlijk dat Gaddafi een god-complex heeft.quote:
sorry je hebt gelijk maar ik heb moeite met recente tweets te vindenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:41 schreef -jos- het volgende:
[..]
Lees anders eerst het artikel voordat je een loze stelling blaat.
Niemand vermeld dat ooitquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:37 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Jah die al/el hoort bij zn naam, hij heet zo
Ik zie niet in waarom je die 'Engelse' schrijfwijze zou gebruiken. Die G is namelijk bedoeld om uit te spreken zoals in het Engelse woord "good", als benadering van de Arabische /q/. Die klank schrijven we in het Nederlands doorgaans als K: bijvoorbeeld koran (niet 'qoran' of 'goran') en boerka (niet 'boerqa' of 'boerga').quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:41 schreef horned_reaper het volgende:
Maargoed, het is dus gewoon Gaddafi....
Dus verder geen discussies daar meer over
Safske Het Zwaard van de Islaaam.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:46 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Deze denk ik:
[ afbeelding ]
Fascists!quote:Wisconsin Democratic Party press secretary Graeme Zielinski blamed Gov. Scott Walker and Republican lawmakers -- who returned to work Tuesday -- for causing the outage.
"In a direct assault on the First Amendment, Scott Walker's administration is blocking access in the Wisconsin Capitol to opposition websites," Zielinski said.
Ja, nu er een massamoord plaatsvindt in Libi ga ik me inderdaad druk maken over lokale politiek in de VS.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niet alleen MO-dictators belemmeren internet:
http://edition.cnn.com/2011/US/02/22/wisconsin.budget/index.html
[..]
Fascists!
Waar komt die dubbele D vandaan dan? Want die zie ik niet in de Arabische benaming.....quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je die 'Engelse' schrijfwijze zou gebruiken. Die G is namelijk bedoeld om uit te spreken zoals in het Engelse woord "good", als benadering van de Arabische /q/. Die klank schrijven we in het Nederlands doorgaans als K: bijvoorbeeld koran (niet 'qoran' of 'goran') en boerka (niet 'boerqa' of 'boerga').
Kaddafi dus.
zeer tweezijdig jaquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:55 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ja, nu er een massamoord plaatsvindt in Libi ga ik me inderdaad druk maken over lokale politiek in de VS.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:42 schreef Dance99Vv het volgende:
zag ik schoenen naar een beeldscherm vliegen? (op AJE)
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:56 schreef t-8one het volgende:
StatusInBeirut Maral Ghanma
by wytukaze
This just in: Reports circulating that after #Gaddafi speech #Libya is now facing a dire shortage of shoes.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:56 schreef t-8one het volgende:
StatusInBeirut Maral Ghanma
by wytukaze
This just in: Reports circulating that after #Gaddafi speech #Libya is now facing a dire shortage of shoes.
Uit de uitspraak. Er is sprake van geminatie van de D.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:56 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Waar komt die dubbele D vandaan dan? Want die zie ik niet in de Arabische benaming.....
Mijn naam schrijven ze ook hetzelfde in het buitenland.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je die 'Engelse' schrijfwijze zou gebruiken. Die G is namelijk bedoeld om uit te spreken zoals in het Engelse woord "good", als benadering van de Arabische /q/. Die klank schrijven we in het Nederlands doorgaans als K: bijvoorbeeld koran (niet 'qoran' of 'goran') en boerka (niet 'boerqa' of 'boerga').
Kaddafi dus.
Die is al aan de beurt geweest.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:46 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Deze denk ik:
[ afbeelding ]
van wanneer is dit filmpje?quote:
Hier vandaan:quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:56 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Waar komt die dubbele D vandaan dan? Want die zie ik niet in de Arabische benaming.....
Klopt, maar er is helemaal geen sprake van een D.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:58 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Uit de uitspraak. Er is sprake van geminatie van de D.
Jij hebt dan ook geen Arabische naam, neem ik aan. De reden dat er geen uniforme spelling bestaat van Kaddafi's naam in het Latijnse alfabet is dat zijn naam oorspronkelijk in het Arabische schrift wordt geschreven. En de transcriptie van het Arabisch verschilt per taal.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:59 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Mijn naam schrijven ze ook hetzelfde in het buitenland.
http://upload.wikimedia.o(...)ammar_al-Qaddafi.oggquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:02 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Klopt, maar er is helemaal geen sprake van een D.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |