quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:43 schreef CeeZee het volgende:
Jaa daar ben ik het wel mee eens, dat klopt vaak..
Hoewel ik vrouwen ken die veel erger zijn dan mannen
Ik heb persoonlijk gewoon liever seks met iemand van wie ik hou
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
Opzich zou ik best wel willen scharrelen, maar ik weet niet hoe dat uitpakt. Misschien ben ik te serieus voor gewoon scharrelen en ONS.
Ex heeft d'r hyves verwijderd, geen idee waarom. Ergens steekt het me wel moet ik zeggen want alle berichten die ze ooit naar mij heeft geschreven zijn daarmee ook verdwenen en dat vind ik jammer. Niet dat ik er vaak naar keek, maar soms kan het wel mooie herinneringen oproepen.
[..]
Eens
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, en dat gaf ik in het begin al aan.
Voor mij was het een beetje een soort van gevoel dat je toch nog gewild bent. Het is eigenlijk instant-gratification, maar het duurt maar even totdat je weer wakker wordt. Ach, en alcohol speelt dan ook wel een redelijk grote rol.
ONS zijn aardig betekenisloos, een beetje loos (geil) vermaak. Geef mij maar seks met iemand van wie je houdt
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:57 schreef H6-4ever het volgende:
Ben ik het ook mee eens, ONS is maar zeer tijdelijk goed, voor je zelfvertrouwen...denk wel (te) vaak terug aan sex met mijn ex, mis dat ook best wel eingelijk......
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Anders ik wel... Met haar heb ik toch wel de beste ervaringen.
Shit, weer lapo: De kunst van het loslaten van je ex # 153
Ik geloof dat er mensen hier zijn die dat al maanden roepenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:46 schreef Male23 het volgende:
Begin langzaam spijt te krijgen dat ik weer met m'n ex ben gaan optrekken. Dus mensen is de mogelijkheid er, laat je vooral niet verleiden. De kans dat het nog goed komt is echt miniscuul.
Ja klopt inderdaad. Maar als zij degene is die heel graag wil dat het weer goed komt, heb je toch het gevoel dat je in een machtspositie zit. Zo van: ik kijk wel wat het wordt en doe jij je best maar voor mij. Zo werkt het helaas niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik geloof dat er mensen hier zijn die dat al maanden roepen
Een dergelijke machtspositie is al een verkeerd uitgangspunt om iets/het nog een keer te proberen, als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:01 schreef Male23 het volgende:
[..]
Ja klopt inderdaad. Maar als zij degene is die heel graag wil dat het weer goed komt, heb je toch het gevoel dat je in een machtspositie zit. Zo van: ik kijk wel wat het wordt en doe jij je best maar voor mij. Zo werkt het helaas niet.
Nadeel is dat er zoveel leuke dingen zijn die goed gaan, waar ik nog steeds naar uitkijk om het samen te doen, maar het zijn net 1 a 2 negatieve puntjes waar het op spaak loopt. Ondanks dat dit van haar kant waarschijnlijk helemaal geen opzet. Had graag gewild dat ze zou veranderen en dat we van daaruit langzaam weer wat op konden bouwen. Maar mensen moet je niet willen veranderen.
Ja dat is vervelend.. En herkenbaarquote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:06 schreef Male23 het volgende:
Machtspositie is misschien het verkeerde woord maar je hebt het gevoel dat zij jou geen pijn meer kan doen. Tijd geleden kon het me geen reet meer schelen wat ze deed en begin me nu weer druk te maken om haar terwijl ik dat juist niet wil. Vond de vrijheid van je niet druk maken om een relatie fijn, maar bepaalde dingen aan een relatie mis je wel weer. Het gevoel dat je als single in de stad loopt en je ziet allemaal stelletjes samen.
Ach, dat gevoel met stelletjes heb ik af en toe nog steeds wel, en het is vandaag 7 maanden geleden. Blijf je een beetje houden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:06 schreef Male23 het volgende:
Machtspositie is misschien het verkeerde woord maar je hebt het gevoel dat zij jou geen pijn meer kan doen. Tijd geleden kon het me geen reet meer schelen wat ze deed en begin me nu weer druk te maken om haar terwijl ik dat juist niet wil. Vond de vrijheid van je niet druk maken om een relatie fijn, maar bepaalde dingen aan een relatie mis je wel weer. Het gevoel dat je als single in de stad loopt en je ziet allemaal stelletjes samen.
Dat is fijn! Ik kom m'n ex over 2,5 week sowieso tegen. Carnaval... Ze woont hier amper 3 km vandaan, en komt in mijn woonplaats carnaval vieren. Zie er ook ontzettend tegenop, want ik kom haar liever niet tegen. Heb geen zin in ongemakkelijke situaties. We hebben dan wel geen ruzie, toch is dat ongemakkelijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:45 schreef CeeZee het volgende:
Blij dat mijn exen iets verder van me vandaan wonen.. Kans op tegen komen is redelijk klein
Precies. Ik las op haar facebook dat ze hyves had verwijderd omdat ze meer om de kwaliteit ipv kwantiteit van vrienden wilde gaan. Haar facebook vriendenlijst is ook behoorlijk gekrompen sinds eergisteren. Op hyves was ze sowieso bijna nooit meer en ze heeft Facebook altijd fijner gevonden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:49 schreef CeeZee het volgende:
@ Neo
Mijn ex heeft zijn hyves ook verwijderd..
Daarmee is ook daadwerkelijk ALLES wat hij ooit gepost heeft weg en dat vind ik ook jammer.
Hoewel dit misschien beter is, aangezien ik dat beter niet terug kan zien
Hij heeft het verwijderd omdat ik de enige was die af en toe nog krabbelde (de rest ging al via facebook) en hij had hem alleen daarom nog xD Dus ik had wel verwacht dat dit zou gebeuren..
Maar vaak werkt het onbewust toch anders dan je denkt hoor... Teruglezen en nagenieten brengt toch vaak een nasleep met zich mee, ookal merk je dat niet direct...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Precies. Ik las op haar facebook dat ze hyves had verwijderd omdat ze meer om de kwaliteit ipv kwantiteit van vrienden wilde gaan. Haar facebook vriendenlijst is ook behoorlijk gekrompen sinds eergisteren. Op hyves was ze sowieso bijna nooit meer en ze heeft Facebook altijd fijner gevonden.
En inderdaad, net zoals jij zegt: ALLE berichten zijn dus echt permanent weg. Vind ik toch wel spijtig. Soms zijn zulke berichtjes teruglezen toch wel fijn om 'na te genieten' van de relatie.
En dan bedoel ik dat je de berichten dusdanig leest dat je er een glimlach van krijgt en dus niet verdrietig wordt.
Jij bent misschien een beetje extreem, maar het is goed dat je jezelf beschermt. Zeker na nare ervaringen in het verleden. Je moet natuurlijk wel leren van die gebeurtenissen. Het zou een beetje moeten gaan slijten. Doe leuke dingen met vrienden en laat goed tot je doordringen dat je het leven niet om liefde moet laten draaien.quote:Op woensdag 16 februari 2011 01:29 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Maar vaak werkt het onbewust toch anders dan je denkt hoor... Teruglezen en nagenieten brengt toch vaak een nasleep met zich mee, ookal merk je dat niet direct...
Ik heb heel lang alles proberen vast te houden, en op een gegeven moment ergens begin oktober een aantal dingen verwijderd. Maar sms' jes, telefoonnummer, krabbels etc allemaal nog bewaard. Door enkele toevalligheden zijn ook de laatste sporen voor 99 % uitgewist, telefoon die kapot viel, waardoor ik dus haar nummer en smsjes kwijt was, mailbox die crashte, waardoor ik al haar oude mail kwijt raakte. Het begon aardig veel op faith te lijken op een gegeven moment, maar misschien heb ik teveel lost gekeken de laatste tijd![]()
Het enige, van alles wat ik in totaliteit nog heb, wat aan haar kan herrinneren, zijn wat krabbels op hyves, die ik nu ik erover nadenk ook al 4 maanden niet terug heb gezien...
Ga ik het nu wel doen? Nee! Op de een of andere manier kan ik dat nog steeds niet, ik kan er nog steeds niet tegen om dingen van haar tegen te komen op facebook, om haar berichtjes te zien sturen naar maten van haar nieuwe vriend etc etc.... Eroverheen ben ik dus nog niet, maar al maanden lang doe ik alles wat uberhaupt mogelijk is om te vergeten...
Denk dat alleen een nieuwe relatie de laatste pijn kan wegnemen, maar ik ben op dat gebied enorm veranderd...
Ik ben heel wantrouwend geworden naar meiden, ook naar meiden die interesse in me tonen en lief tegen me doen, ik vertel mezelf dan meteen dat zo' n zelfde meid me over een paar maanden misschien zo weer zal dumpen en nooit meer om zal kijken...
Voel me heel gauw gekwetst, en reageer met de grootst mogelijke voorzichtigheid en afstand op de initiatieven van meiden. Ze hoeft maar een keer niet of te laat terug te sturen, of imn mijn ogen maar net iets te kortaf te zijn en ik ben op mijn pik getrapt en ik laat niets meer van me horen... Totdat zij vervolgens weer het contact opneemt, dan reageer ik wel weer, maar ik verwacht teveel initiatief van hen, en geef zelf zo weinig mogelijk en toch wil ik het contact houden....
Zo ben ik geworden de laatste maanden...
dat probeer ik de laatste tijd ook. Ik ga voor het eerst sinds tijden weer weekenden achter elkaar uit, nooit gedaan toen ik nog een vriendin had.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:58 schreef goofy_goober het volgende:
Je hoeft toch ook niet gelijk weer een relatie aan te gaan? Je kunt toch ook eerst een beetje lol hebben alvorens je je weer in iets serieus stort?
hehe met je john locke avatar. De week gaat traag. Ik heb zin in het weekend.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:24 schreef goofy_goober het volgende:
Ik bedoelde meer in de zin van lol hebben met andere dames voordat je iets serieus begint. Heb ik ook gedaan en het helpt zeker wanneer je je gewild voelt. Word je ook een stuk zekerder van.
Touchequote:Op woensdag 16 februari 2011 19:31 schreef Male23 het volgende:
Daarom is het ook zo leuk als je haar dan wel tegen komt.
Misschien ben ik een zeikerd wat dat betreft, maar op het moment lijkt me dit niks. Heeft me ook nooit echt geïnteresseerd. Misschien komt het nog, als ik alles een beetje een plaats heb kunnen geven, maar ik ben sowieso al niet iemand die de kroeg in gaat om iemand voor een ONS te regelen. Ik geloof zeker dat het goed kan zijn voor je zelfvertrouwen, maar geeft het achteraf niet een ontzettend leeg gevoel? (Als in alleen zijn, niet als in compleet voldaan na een heftige nachtquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:24 schreef goofy_goober het volgende:
Ik bedoelde meer in de zin van lol hebben met andere dames voordat je iets serieus begint. Heb ik ook gedaan en het helpt zeker wanneer je je gewild voelt. Word je ook een stuk zekerder van.
Dit heb ik dus ook. Als ik de indruk krijg dat een meisje écht leuk is, dan wil ik ook gelijk iets serieus gaan beginnen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:24 schreef CeeZee het volgende:
Ik zie ook niks in scharrelen en gewoon lol hebben met een jongen..
Want zodra ik iets voor hem begin te voelen wil ik daar echt werk van maken, dus een relatie, en als ik niet echt iets voor hem ga voelen dan is de lol er ook al snel vanaf
Verder heb ik morgen een spannende dag..
Eerst een meeloopdag voor een nieuwe studie en 's avonds komt mijn ex langs voor de gezelligheid. Ben heel erg benieuwd wat het word (allebei de dingen).
Ga met hoop naar de meeloopdag, maar heb geen verwachtingen voor de avond, dan kan ik ook niet teleurgesteld worden.. Het zou fijn zijn als alles goed verloopt en ik na afloop niet instort, dan zit er misschien nog wel iets van een vriendschap in (meer zoizo niet vanuit zijn kant).
You and me both.quote:Op woensdag 16 februari 2011 22:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Weet niet wat het de laatste week is, maar weer veel last van dipjes
Gelukkig wel het een en ander om toch naar uit te kijken, maar op die loze avonden zoals deze voel ik me wel een beetje deprimerend...
Make that three.quote:
Ja heb dat ook vaker laatste tijd, drang om contact op te nemen...maar een paar uur later ben ik weer blij dat ik dat niet heb gedaan, is toch raar dat je zo snel van gevoel veranderd...zeg nu tegen mijzelf, geen contact opnemen dat kan altijd nog wel een keer!!quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:10 schreef WeirdlyWired het volgende:
[..]
Make that three.
Ik heb de hele tijd de neiging om mijn ex een smsje te sturen. Maar ik kan me gelukkig nog inhouden.
Direct nog maar even een serietje kijken voor wat afleiding en dan slapen.
Ja, ik was vandaag al trots op mezelf dat ik gisteren geen contact had opgenomen. Maar het is een beetje balen dat het nu weer begint te jeuken. Ik ga hem niks sturen hoor. Maar ik weet niet of ik wel zin heb in een week waar ik de hele tijd mezelf moet tegenhouden qua smsjes sturen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:22 schreef H6-4ever het volgende:
[..]
Ja heb dat ook vaker laatste tijd, drang om contact op te nemen...maar een paar uur later ben ik weer blij dat ik dat niet heb gedaan, is toch raar dat je zo snel van gevoel veranderd...zeg nu tegen mijzelf, geen contact opnemen dat kan altijd nog wel een keer!!
Goed bezigquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:36 schreef undissputed het volgende:
Ik heb mijn ex net gezien 2 uurtjes geleden ongeveer. Ik heb sinds ik bij haar ben geweest het gevoel dat ik niet meer van haar houd en het kan afsluiten. Hopen dat dit gevoel ook echt blijft en ik het vast kan houden.
Exen die een nieuwe vriend(in) krijgenquote:Op donderdag 17 februari 2011 00:23 schreef Under_Score het volgende:
morgenavond even lekker uit denk ik. hoop dat ik mn ex niet tegenkom. heb geen zin om dr te zien. helemaal omdat ze waarschijnlijk net een nieuwe vriend heeft en ik geen zin heb om dit bevestigd te zien op dit moment.
Ik kan me wel goed voorstellen dat mensen gauw weer op zoek gaan naar een nieuwe relatie.... Zelf ben ik aardig preuts aangelegd en sluit ik me eerder af voor mensen op het moment... Zou graag willen weten wat de sleutel is om weer eens wat opener te zijn tegen mensen ( vooral vrouwen_quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:58 schreef goofy_goober het volgende:
Je hoeft toch ook niet gelijk weer een relatie aan te gaan? Je kunt toch ook eerst een beetje lol hebben alvorens je je weer in iets serieus stort?
Het alternatief is een vooralsnog niet helemaal duidelijke situatie waarin we elkaar nog niet bepaald los hebben gelaten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:04 schreef undissputed het volgende:
wat is het alternatief voor jou?
De gedachte "Dit is een week als alle andere" helpt niet ?quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:19 schreef WeirdlyWired het volgende:
Verrassing. Weer een dipje. Vriend van me zit een heel verhaal te vertellen over dat zijn nieuwe liefje binnenkort voor 2/3 maanden naar Amerika gaat. En het brengt alleen maar herinneringen terug.
Ik vind dit echt een kutweek
Op het moment niet, helaas. Ik krijg hem gewoon niet uit mijn kop. Ik ga er mee naar bed. Ik droom erover en ik word er mee wakker.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:20 schreef Octagon het volgende:
[..]
De gedachte "Dit is een week als alle andere" helpt niet ?
Soms zijn er van die weken waarin er bepaalde gebeurtenissen plaatsvinden, of herinneringen terugkomen die je gedachten nog eens extra beheersen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:20 schreef Octagon het volgende:
[..]
De gedachte "Dit is een week als alle andere" helpt niet ?
Je zou je gelukkig kunnen prijzen dat je tenminste droomt... een volledige nacht wakker liggen lijkt me ergerquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:21 schreef WeirdlyWired het volgende:
[..]
Op het moment niet, helaas. Ik krijg hem gewoon niet uit mijn kop. Ik ga er mee naar bed. Ik droom erover en ik word er mee wakker.
Ik denk dat ik je wel begrijp hoor Mr.Myst - alleen denk ik dat deze week je gedachten wat "donkerder" kleuren als de voorbije week/weken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:23 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Soms zijn er van die weken waarin er bepaalde gebeurtenissen plaatsvinden, of herinneringen terugkomen die je gedachten nog eens extra beheersen.
@WeirdlyWired: Het dromen is ook onderdeel van het verwerken. Hoewel het dus niet fijn is, is het op de lange termijn misschien wel goed... Maar dat neemt niet weg dat het ontzettend moeilijk is om dan 'fijn' wakker te worden, ik weet er alles van.
Ow, ik heb mijn portie slapeloze nachten ook al achter de rug gehad hoor. Er is van alles gebeurd het afgelopen jaar. Best veel stress en dat heeft geen goede uitwerking op me gehad. Heb een soort van eczeem gekregen waar ik maar niet van af kwam. Heb echt nachten wakker gelegen omdat ik verging van de jeuk. Dus ben idd blij dat ik nou gewoon kan slapen en dromen. Alleen waar ik over droom is wat minder.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:40 schreef Octagon het volgende:
[..]
Je zou je gelukkig kunnen prijzen dat je tenminste droomt... een volledige nacht wakker liggen lijkt me erger
Sorry dat ik niet beter van dienst ben.
Tja het is klote als de mensen in je omgeving die je dierbaar zijn ook last van je gedrag ondervinden, zoals bij mij het geval is. Keer op keer neem ik me weer voor om zo tegen ze te doen zoals ze ook verdienen, namelijk gewoon goed. Maar er hoeft maar iets te gebeuren en ze krijgen een snauw en soms zelfs een paar scheldwoorden naar hun hoofd geslingerd...quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:20 schreef Mr.Myst het volgende:
@JiggyJ: Behalve de snauwerigheid heb ik ook al die symptomen. Ik weet wat dat betreft hoe je je moet voelen. Bij mij is het dan 'maar' (of 'al', het is maar hoe je er tegenaan kijkt) 3 maanden uit, het voelt als gisteren. Ook mijn ouders doet het verdriet, voelen zich machteloos. Dat vind ik weer ontzettend rot, want dat is ook niet iets wat ik ze 'aan wil doen', al weten ze heel goed dat ik er niks aan doen kan, of in ieder geval alles probeer te doen wat in mijn macht ligt om me beter te voelen. Dat lukt alleen niet of nauwelijks.
Gisteren en eergisteren ging het 'iets' beter. Niet meer emotioneel. Dat is nu weer terug, al voel ik me nog steeds wel iets beter dan vorige week. Maar veel dieper had ik toen ook niet kunnen zitten.
Ik heb wel elke nacht dromen van mijn ex en ik begrijp pcies wat je bedoeld... dat gevoel dat het allemaal maar een droom was als je s morgens wakker wordt is zo ongelofelijk kut gevoel.. ik hoop dat het snel minder wordt ik ben echt kapot ik slaap pas tegen de ochtend aan en dan wordt ik ook nog wakker met zn kutgevoel... ben blij dat het bijna weekend is ff bijtanken (hoop ik).quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:54 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vannacht niet gedroomd over mijn ex. Vreemde is dat als ik over haar droom, dan gaat het ook vaak over haar andere ex (en tevens bijna opnieuw haar vriend) waar ik dan ruzie mee heb.
Ik denkd at ik daaruit kan afleiden dat ik hem nog steeds als concurrentie zie. Dat is niet zo, want ik heb de strijd al 'verloren'. Niet dat ze officieel al samenzijn, maar ze heeft me wel al gezegd binnenkort opnieuw met hem te willen beginnen.
Soms droom ik, net als de meesten hier, over mijn relatie met haar. In die droom heb je totaal geen stress gevoel, want de kopzorgen die je (als je wakker bent) hebt, zijn dan verdwenen: je bent samen met je grote geliefde.
Vervolgens wordt je wakker en het eerste was je denkt:het was maar een droom... ik ben nog steeds alleen, weg van haar...
Jep, ik mag nog een hoop gaan verwerken.
Herkenbaar dit... Heb ook seks gehad met m'n ex toen het uit was en opzich was het wel fijn en hebbenw e verder ook een leuke dag gehad, maar naderhand kwamen er wel gevoelens bij kijken (door andere ontwikkelingen).quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:28 schreef CeeZee het volgende:
Oke ik ben stom geweest..
Hij kwam aan en ik had mezelf voorgenomen NIKS te proberen, helemaal niets..
Na een uur was hij degene die het niet meer vol hield en toen hadden we zo'n 'recht tegen over elkaar diep in de ogen aankijkend' moment. En toen hebben we gezoend en na 3 secondes was ik weer verkocht.
Hij maakte me duidelijk dat hij echt niks meer wil en ik moest het zeggen als ik niet verder wilde met zoenen enzo.. Alleen daarvoor was het al te laat.. En toen hebben we seks gehad en nu is ie weer weg.
Op het moment zelf was het heel fijn en achteraf knuffelen en praten ook, maar daar blijft het dus ook bij en nu ben ik weer alleen..![]()
Ik heb er geen spijt van, maar ik weet niet of ik het nog een keertje doe.. Kan nu wel roepen van niet, maar dat riep ik een paar uur terug ook 'nee er gaat niks gebeuren'.
Ik haat het dat ik nog steeds geen nee tegen hem kan zeggen![]()
(Aan 'het is je eigen schuld' reacties heb ik nu niet zo veel, maar ik wilde dit toch even ergens kwijt..)
Zo gaat het elke keer zijn als je het toe laat en wel het verlangen hebt naar een relatie.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:28 schreef CeeZee het volgende:
Op het moment zelf was het heel fijn en achteraf knuffelen en praten ook, maar daar blijft het dus ook bij en nu ben ik weer alleen..![]()
Excuses danquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:46 schreef CeeZee het volgende:
@ Neo
Ik denk niet dat hij misbruik gaat maken van mijn gevoelens voor de seks.. Hij gaf namelijk heel duidelijk aan dat ik degene ben die de grens moet aangeven, omdat ik degene ben die nog last heeft van gevoelens. Hij kwam gewoon als vriend en dat was ook waar wij allebei op doelde
Maar dat faalde dus![]()
Misschien dat we de volgende keer wel gewoon spelletjes gaan doen of tv kijken zoals vandaag eigenlijk gepland was.. Dit was namelijk niet iets wat ik van te voren had bedacht dus kwam het nogal onverwacht. Als we nog een keer gezellig iets gaan doen kan ik er wel rekening mee houden dat dit kan gebeuren en dan kan ik het ook op tijd aangeven als ik het niet wil.
@ Catkiller
Ik zal zoizo de behoefte naar een relatie houden, of het nu met mijn ex is of met iemand nieuws, ik hoop snel weer iemand te vinden op wie ik al mijn aandacht kan richten, en dus niet alleen seks.
Maar misschien dat dit tot die tijd een optie is.. Ik weet het nog niet..
Als ik alles heb laten bezinken zie ik vanzelf wel of dit het waard is om te herhalen of dat de gevolgen toch te zwaar zijn om het in stand te houden.
Ik had zo gehoopt op een rustig gezellig avondje
Dat liet zich natuurlijk wel raden dat dit zou gebeuren. Gezellig 'gewoon vriendjes' blijven werkt natuurlijk niet zolang er nog gevoelens zijn. Dat is een algemeen bekend feit.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:28 schreef CeeZee het volgende:
Oke ik ben stom geweest..
Hij kwam aan en ik had mezelf voorgenomen NIKS te proberen, helemaal niets..
Na een uur was hij degene die het niet meer vol hield en toen hadden we zo'n 'recht tegen over elkaar diep in de ogen aankijkend' moment. En toen hebben we gezoend en na 3 secondes was ik weer verkocht.
Hij maakte me duidelijk dat hij echt niks meer wil en ik moest het zeggen als ik niet verder wilde met zoenen enzo.. Alleen daarvoor was het al te laat.. En toen hebben we seks gehad en nu is ie weer weg.
Ik heb er geen spijt van, maar ik weet niet of ik het nog een keertje doe.. Kan nu wel roepen van niet, maar dat riep ik een paar uur terug ook 'nee er gaat niks gebeuren'.
Ik haat het dat ik nog steeds geen nee tegen hem kan zeggen![]()
(Aan 'het is je eigen schuld' reacties heb ik nu niet zo veel, maar ik wilde dit toch even ergens kwijt..)
Sjees net zon nacht achter de rug, eerst niet kunnen slapen denkende aan haar. Uiteindelijk in slaapvallen over haar dromen, wakker worden in slaap vallen weer over haar dromen en nogmaals.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:54 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vannacht niet gedroomd over mijn ex. Vreemde is dat als ik over haar droom, dan gaat het ook vaak over haar andere ex (en tevens bijna opnieuw haar vriend) waar ik dan ruzie mee heb.
Ik denkd at ik daaruit kan afleiden dat ik hem nog steeds als concurrentie zie. Dat is niet zo, want ik heb de strijd al 'verloren'. Niet dat ze officieel al samenzijn, maar ze heeft me wel al gezegd binnenkort opnieuw met hem te willen beginnen.
Soms droom ik, net als de meesten hier, over mijn relatie met haar. In die droom heb je totaal geen stress gevoel, want de kopzorgen die je (als je wakker bent) hebt, zijn dan verdwenen: je bent samen met je grote geliefde.
Vervolgens wordt je wakker en het eerste was je denkt:het was maar een droom... ik ben nog steeds alleen, weg van haar...
Jep, ik mag nog een hoop gaan verwerken.
Lang verhaal. Heel lang verhaal. Ga ik hier niet uitschrijven, iets te persoonlijk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:09 schreef undissputed het volgende:
waarom is het dan uit als jullie elkaar niet los willen laten?
Haha daar heb je wel gelijk in. Maar ik dacht dat er niets zou gebeuren omdat ik degene ben met gevoelens.. En ik dacht dat ik mezelf wel in de hand kon houden (dat wilde ik ook) omdat ik verwachte dat hij (omdat hij geen gevoelens heeft) toch niks zou proberen..quote:Op vrijdag 18 februari 2011 05:08 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Dat liet zich natuurlijk wel raden dat dit zou gebeuren. Gezellig 'gewoon vriendjes' blijven werkt natuurlijk niet zolang er nog gevoelens zijn. Dat is een algemeen bekend feit.
Pas daar wel mee op hoor...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 07:26 schreef Iemand85 het volgende:
[..]
Sjees net zon nacht achter de rug, eerst niet kunnen slapen denkende aan haar. Uiteindelijk in slaapvallen over haar dromen, wakker worden in slaap vallen weer over haar dromen en nogmaals.
Zit echt in de knoop, wil haar bellen en smsen (ze heeft aangegeven dat het mag) maar ik weet dat het niet goed is. Kan het niet afsluiten omdat ze gewoon de deur niet volledig zelf heeft gesloten :S.
Mja ik besteed er nu gewoon meer aandacht aan. Voel ik mij misschien ook wat beter.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:01 schreef Iemand85 het volgende:
Gelukkig wel altijd met uiterlijk bezig geweest, dus blijf dat ook gewoon doen.
Uitgaan? Winkelen in de stad? Vrienden opzoeken?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:25 schreef Carooltje79 het volgende:
Pff ik had zoveel zin in het weekend.. ff lekker bijkomen (dacht ik).. maar nu het weekend er bijna is zie ik er zo tegenop dat ik gwn een knoop in mijn maag heb... wat moet ik in godsnaam gaan doen het hele weekend?? geen werk en stress om me onder te verstoppen...
Geen vrienden/vriendinnen waar je iets mee kunt doen? Wel een goeie eye opener dat je met je neus op de feiten wordt gedrukt dat je gewoon geen leven hebt opgebouwd naast je (ex-)partner. Zonde.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:25 schreef Carooltje79 het volgende:
Pff ik had zoveel zin in het weekend.. ff lekker bijkomen (dacht ik).. maar nu het weekend er bijna is zie ik er zo tegenop dat ik gwn een knoop in mijn maag heb... wat moet ik in godsnaam gaan doen het hele weekend?? geen werk en stress om me onder te verstoppen...
Ik vind jou de laatste tijd wat beledigend worden tegen mensen hier..quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:55 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Geen vrienden/vriendinnen waar je iets mee kunt doen? Wel een goeie eye opener dat je met je neus op de feiten wordt gedrukt dat je gewoon geen leven hebt opgebouwd naast je (ex-)partner. Zonde.
Sommige mensen zijn hopeloze romantici.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:15 schreef Iemand85 het volgende:
Komt me zus weer aan, je moet haar gewoon bloemen sturen en terug winnen.
Bekend gevoel hoor. Ik zit hier ondertussen ieder weekend mee. Ik had een redelijk sociaal leven toen ik nog samen was met mijn ex, maar dat waren vooral vrienden van haar kant. Ik heb ook wel wat vrienden, maar die wonen bijna allemaal op afstand, wonen samen, of hebben andere dingen te doen dan in het weekend te gaan stappen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:25 schreef Carooltje79 het volgende:
Hmmm, ik schaar me nu even bij dit rijtje. Beide rijtjes in dit gevalquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:43 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn hopeloze romantici.
Dat zijn de echte masochisten onder ons..
Ik antwoord niet anders dan dat ik altijd al deed, dus ik denk dat het aan jou ligt.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:34 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Ik vind jou de laatste tijd wat beledigend worden tegen mensen hier..
Heb al een aantal posts van je gelezen die ik op het randje vond, maar dit vind ik echt naschoppen, wat heeft carooltje in godsnaam aan deze post?
Je stelt eerst een vraag, en vervolgens ga je, pretenderend alsof je het antwoord al weet dingen typen waarvan je niet eens weet of dit klopt...
En aangezien jij een van de weinigen bent die hier al langer zit dan ik, richt je frustraties niet tot de mensen hier, schieten we nix mee op...
@Bartinhoo: (inzake jouw reactie op Goofy)quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:34 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Ik vind jou de laatste tijd wat beledigend worden tegen mensen hier..
Heb al een aantal posts van je gelezen die ik op het randje vond, maar dit vind ik echt naschoppen, wat heeft carooltje in godsnaam aan deze post?
Je stelt eerst een vraag, en vervolgens ga je, pretenderend alsof je het antwoord al weet dingen typen waarvan je niet eens weet of dit klopt...
En aangezien jij een van de weinigen bent die hier al langer zit dan ik, richt je frustraties niet tot de mensen hier, schieten we nix mee op...
Ik ben het daar compleet mee eens. Ook ik heb de nodige aanvaringen gehad met Goofy. Heb ook altijd gezegd hoe ik daarover dacht. Vaak was ik het niet met hem eens, maar hij had het ook een paar keer bij het rechte eind. Het schudt je wakker.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:01 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
@Bartinhoo: (inzake jouw reactie op Goofy)
Je leest niet wat er staat. Sommigen hier hebben echt een reality-check nodig (jij ook soms...).
Ik ben zelf degene geweest die wel eens 'in de clinch' heeft gelegen met Goofy maar, nog steeds meelezende op dit forum, vind ik de posts van Goofy bij voortduring een duidelijke en heldere lijn hebben: Prima dat je verdriet hebt, maar maak ook je stappen om verder te komen....
Bovendien: Ik lees geen frustraties bij Goofy. Totaal niet
Wat Carooltje had aan die post? Precies wat Goofy zei: Hang je leven niet op aan je ex en zorg dat je er een leven naast hebt of krijgt.
Het helpt wel, want dan ben je ergens mee bezig en zit je niet de hele tijd met je gedachten bij hem/haar. Je kan wel gaan sikkeneuren voor de tv met je magnetronmaaltijd maar dat schiet natuurlijk niet op. Vooral in de periode net na de breuk moet je vaak zin maken. Maar op de lange termijn is dit wel het beste.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:03 schreef LostInSpace het volgende:
Hmmz.. opwarmmaaltijden en pizza.
Ik heb geen zin om voor mezelf te gaan koken
Ik heb eigenlijk nog geen enkele keer TV gekeken sinds de breuk. Dat is misschien nog wel erger (bedenk even dat ik dat altijd wel leuk vond en een heel multimedia gebeuren in de woonkamer heb staan) .. ik hang vooral achter mijn pc. Al zit ik er wel aan te denken om vanavond de stad in te gaan en ergens iets te gaan drinken.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:07 schreef goofy_goober het volgende:
Het helpt wel, want dan ben je ergens mee bezig en zit je niet de hele tijd met je gedachten bij hem/haar. Je kan wel gaan sikkeneuren voor de tv met je magnetronmaaltijd maar dat schiet natuurlijk niet op. Vooral in de periode net na de breuk moet je vaak zin maken. Maar op de lange termijn is dit wel het beste.
Ik vond het heerlijk om series te kijken. Mijn ex hield daar niet van, maar ze vond het wel heel erg fijn om samen films te kijken. Heb nu dus een flinke verzameling films op m'n computer staan, die ik nu (voorlopig) niet ga kijken. Kan me er ook niet echt op concentreren.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:10 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog geen enkele keer TV gekeken sinds de breuk. Dat is misschien nog wel erger (bedenk even dat ik dat altijd wel leuk vond en een heel multimedia gebeuren in de woonkamer heb staan) .. ik hang vooral achter mijn pc. Al zit ik er wel aan te denken om vanavond de stad in te gaan en ergens iets te gaan drinken.
Dan ben ik er tenminste even uit.
Het gekke is ook dat ik er nog geen enkele traan om heb gelaten. Zal vast nog wel komen, maar het is best gek. Misschien dat ik nog te kwaad op haar ben daarvoor ofzo.
Haha hier hetzelfdequote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:46 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Ik vond het heerlijk om series te kijken. Mijn ex hield daar niet van, maar ze vond het wel heel erg fijn om samen films te kijken. Heb nu dus een flinke verzameling films op m'n computer staan, die ik nu (voorlopig) niet ga kijken. Kan me er ook niet echt op concentreren.
Wil al tijden weer met m'n series verder gaan. Kan me er nog niet toe zetten, maar dat moet ik wel doen eigenlijk. Is toch afleiding, bij gebrek aan stappen. (Nog twee weken, dan is het carnaval, en ik heb er na vanmiddag iets meer zin in)
Dat je het niet met me eens bent inzake mijn mening over goofy's post, betekent natuurlijk niet meteen dat ik niet gelezen heb wat er staat...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:01 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
@Bartinhoo: (inzake jouw reactie op Goofy)
Je leest niet wat er staat. Sommigen hier hebben echt een reality-check nodig (jij ook soms...).
Ik ben zelf degene geweest die wel eens 'in de clinch' heeft gelegen met Goofy maar, nog steeds meelezende op dit forum, vind ik de posts van Goofy bij voortduring een duidelijke en heldere lijn hebben: Prima dat je verdriet hebt, maar maak ook je stappen om verder te komen....
Bovendien: Ik lees geen frustraties bij Goofy. Totaal niet
Wat Carooltje had aan die post? Precies wat Goofy zei: Hang je leven niet op aan je ex en zorg dat je er een leven naast hebt of krijgt.
Nogmaals succes ermee iig. Ik zou wel oppassen dat je straks niet opnieuw gevoelens ontwikkeld voor hem. Ik riep een tijdje terug ook heel hard dat dat niet zou gebeuren, maar het sluipt er heel sneaky inquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:11 schreef CeeZee het volgende:
[..]
Haha hier hetzelfde
Ik kon niet veel kijken omdat veel aandacht naar hem ging, maar nu kijk ik bijna elke avond voordat ik ga slapen nog even iets
Verder heb ik na die hele ervaring van gister avond geen andere gevoelens..
Ik was nog niet helemaal over hem heen, maar het is niet dat ik last heb van een terugval ofzo.
En dat vind ik wel fijn![]()
Het is ook niet zo dat ik me beter voel, maar ik voel me ergens wel goed, want hoewel het niks meer word (wat ik geaccepteerd heb) was het wel een fijne avond voor ons allebei.
En nu ga ik naar een verjaardag toe
Dat ze het expres doet denk ik niet... Ze zei laatst gewoon daadwerkelijk dat ze mij en die andere jongen leuk vond. Dat we allebei superleuke punten en minpunten hebben. Het is natuurlijk wel een feit dat ze ruim 150km verderop woont en zijn pluspunten elke dag ziet en die van mij sporadisch, waardoor ze voor hem kiest. Daar is ze ook heel eerlijk in geweest en dat waardeer ik wel.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:56 schreef Bartinhoo het volgende:
Neo, volgens mij vindt die meid het heerlijk om 2 jongens om haar te zien strijden, hou er rekening mee dat mocht je zo doorgaan, je nog een tijdje aan het lijntje gehouden wordt totdat ze uiteinderlijk een keuze zal maken ( of niet, maar dan heb je er nog niets aan)...
Misschien moet je iets meer krijgen van het graag of niet principe. Ik begrijp hoe je je voelt, en toen mijn ex het uitmaakte schoof ik ook al mijn eigenwaarde aan de kant en kon ze me praktisch alles maken wat ze wou en nog had ik haar teruggenomen, maar laat jou dit niet overkomen, want over een paar maanden als je alles helder ziet, zul je jezelf rot voelen dat je je zo voor haar karretje hebt laten spannen...
Slotje?quote:Love isnt what hurts. Its losing love thats excruciating.
Hahah dat is zo ontzettend waar xDquote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:06 schreef Bartinhoo het volgende:
Mensen houden zich liever vast aan de 3 % dat iets goed komt, dan aan de 97 % dat het niets meer gaat worden namelijk...
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:07 schreef CeeZee het volgende:
[..]
Hahah dat is zo ontzettend waar xD
Ergens blijf je altijd hoop houden, niet alleen met relaties, maar gewoon met heel veel dingen in het leven![]()
En dat is ook wel goed denk ik..
Beter spijt van iets wat je wel gedaan of geprobeerd hebt dan dat je achteraf spijt hebt dat je iets niet gedaan hebt.
En liever een relatie aan gaan in de hoop dat het blijft dan nooit een relatie aangaan omdat je toch denkt dat het fout gaat
Dat is in ieder geval hoe ik er over denk.. Want niks is zeker en alles kan over gaan, maar als je alles hebt gegeven kun je in ieder geval tevreden terug kijken (meestal)
Ja ik ken dat.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:06 schreef Bartinhoo het volgende:
Mensen houden zich liever vast aan de 3 % dat iets goed komt, dan aan de 97 % dat het niets meer gaat worden namelijk...
Je wilt haar terug(soms voor je gevoel), omdat je nog in de fase zit dat je denkt dat ie hetgene wat je hebt gehad, enkel en alleen met je ex kan hebben..quote:Op zaterdag 19 februari 2011 06:55 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk gewoon ruzie met mezelf. Aan de ene kant wil ik haar nog steeds graag terug, aan de andere kant kan ik het gewoon niet meer maken naar mezelf toe en zou ik mezelf een ontzettende loser vinden als ik haar weer in mijn leven laat.
[edit]
Het is ook echt het liegen tegen mij waardoor ik het niet meer trek. Als ze nog eerlijk tegen mij zou zijn erover, zou ik waarschijnlijk nog zo stom zijn om haar terug te willen winnen. Maar die leugens zijn echt killing. Het maakt haar "onbetrouwbaar" en "ongeschikt" in mijn hoofd.
Ik vind dit wel eng, maar het is niet de reden dat ik haar terug wil.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 07:51 schreef Bartinhoo het volgende:
Het onzekere gevoel dat je jezelf weer ''op de markt'' moet gaan begeven, en dat je daarnaast geen idee hebt hoe dit gaat uitpakken/hoelang het gaat duren voordat je weer een relatie hebt, dat is hetgene waarom je haar nog terug wilt...
1) Het is inderdaad heel anders. Na 8 maanden voelde het bij mij ook heel vertrouwd. Ik zag haar toen elk weekend en soms doordeweeks. We waren samen op vakantie geweest, etc, maar toch had ik in die tijd nog veel meer mijn eigen leven. Eigen vrienden en eigen dingen die ik deed in de tijd dat we elkaar niet zagen. Na 8 jaar is het leven veel meer met elkaar verwoven en heb je veel minder dingen die je 'zelf' doet.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 09:40 schreef Bartinhoo het volgende:
1) Verder is jouw relatie een stuk langer geweest dan de mijne, ik 8 maanden, jij 8 jaar. Kan me echt moeilijk voorstellen hoe dat moet zijn. Na 8 maanden voelde mijn leven met haar al zo vertrouwd en standaard, laat staan hoe dit na 8 jaar moet zijn... Toch lijkt me wel dat met verloop van tijd dit misschien als een verlossing moet gaan voelen voor je. Althans, persoonlijk zou ik er nog niet aan moeten denken op mijn leeftijd ( bijna 22 ) dat ik mijn hele leven vast zal zitten aan iemand die ik vandaag of morgen tegenkom...
2) Het is en blijft voor mij inderdaad bizar om telkens weer te beseffen hoe makkelijk zij doorgaat/ door is gegaan met haar leven. Maar ik vergelijk mijn situatie met andere situaties in haar leven.
Ik denk ook, dat wanneer je je zo makkelijk hecht aan iemand als zij, en zo snel al je geheimen blootlegt aan iemand die je amper kent, je ook in je hersens niet een bepaalde affectie met mensen krijgt ( blijvend).. Als je je voor iedereen openstelt is het niets bijzonders meer, dus koester je de mensen waar je je wel voor openstelt ook minder...
1) Zo voelt het ook.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:17 schreef Bartinhoo het volgende:
1) Na 8 maandjes weet je nog wel hoe je alles deed voor je relatie, maar na 8 jaar wordt het meer een kwestie van opnieuw leren leven lijkt mij...
2) Hmm ik denk niet dat er echt iets gebeurd is tussen hen. Ik weet wel dat die beste vriendin van haar een vriend/scharrel heeft gekregen en het zou best kunnen dat mijn ex daardoor op de 2e plek kwam en daardoor dit soort dingen zegt..
3) Tijdens onze relatie ''hing'' ze heel erg aan mij, en ik vroeg haar vaak moet je niet eens iets met je vriendinnen gaan doen, je laat nooit meer iets van je horen?! ( ook omdat ik zelf wel eens wat meer ruimte wou)..
Ze reageerde met '' nee, ik heb jou toch? Ik heb helemaal geen behoefte aan hun... En nadat het uitging opeens weer die vriendinnen opbellen of ze een weekendje weg wouden met haar... Zo werkt dat imo. niet met mensen..
Dat is iets waar ik nog wel eens mee zit...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:43 schreef CeeZee het volgende:
En misschien duurt dat nog wel even, maar er komt vanzelf weer iets of iemand waardoor je je weer helemaal goed gaat voelen. En misschien nog wel beter dan met je ex..
Daar ben ik het helemaal mee eens.. Ik zou geen genoegen nemen met minder.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:26 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Dat is iets waar ik nog wel eens mee zit...
Het feit dat ik nu dus een relatie achter de rug heb, brengt ook met zich mee dat mijn volgende relatie minstens net zo goed, of beter zal moeten zijn...Nu is dat in principe in mijn geval niet zo'n probleem, want mijn ex en ik pasten totaal niet bij elkaar. Maar wat ik heel belangrijk vind, is dat ik me op mijn gemak voel bij iemand. Mijn ex was niet echt een doortrapt/doortanstend typ. Nogal naief en niet de intelligentste. Wel heel erg goed en lief.
Juist die combinatie van eigenschappen maakte dat ik mezelf eigenlijk al na 3 weken 100 % op mijn gemak bij haar voelde. Hoewel ik niet volledig voor haar kon gaan ( in de zin van echt mijn best voor haar doen, laten zien dat ik om haar gaf) kon ik wel helemaal mijzelf zijn bij haar. Ik schaamde me nergens voor, al is dat juist misschien de reden waarom de spanning er voor mij zo snel vanaf was...
Heb nu dus wel eens, nu ik ook bezig ben, met een flink wat slimmere meid, dat dit mij afschrikt. Heb dan constant het idee dat ik mijzelf daar heel anders bij moet gedragen dan bij mijn ex, of in iedergeval meer mijn best moet doen om mij van mn beste kant te laten zien. Daaruit volgt dat ik daardoor ''bang'' ben dat ik mijzelf niet ( of niet zo snel ) op mijn gemak zal voelen bij zo'n nieuwe meid...
Je kan wel gelijk hebben. Zij was pas 18 en ik was met mijn 22 jaar nog onervaren. Tsja.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:38 schreef Bartinhoo het volgende:
Niet bedoeld als naschoppen overigens, maar denk dat jullie objectief hetzelfde oordeel zouden vellen.
Laten we het hopen met z'n allenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:43 schreef CeeZee het volgende:
Ik snap wel dat het nu even lastig is, dat alles je aan haar doet denken.. Dat merk ik namelijk zelf ook al na 2 jaar en dat is af en toe best vervelend (hoewel de herinneringen wel allemaal mooi zijn).
Alleen is het wel goed dat je voor jezelf kiest. Zoals je al aangeeft moet je gaan denken aan een gezin etc. en dat werkt niet met een onbetrouwbaar persoon.
Zoals hier al vaak word gezegd word het vanzelf allemaal beter..
Ik moet er zelf ook nog goed mee om leren gaan, maar ik heb wel alle hoop dat het weer goed komt met mij, en met iedereen hier
En misschien duurt dat nog wel even, maar er komt vanzelf weer iets of iemand waardoor je je weer helemaal goed gaat voelen. En misschien nog wel beter dan met je ex..
Het komt inderdaad heel zelden voor, maar ik dacht ook dat ik de uitzondering was. Bij mij was dit ook mijn eerste liefde, en hoewel de relatie net geen twee jaar heeft mogen duren, was het voor mij duidelijk dat ze degene was waarmee ik mijn leven wilde delen. Dat was voor haar ook zo, tot aan de laatste dag. Dat maakt het voor mij zo moeilijk te accepteren dat het binnen een dag ineens anders was, zonder dat daar een aanwijsbare reden voor is geweest. Geen ruzie, meningsverschillen, problemen...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:22 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Laten we het hopen met z'n allen
Sommige dingen kan ik niet met iemand anders meemaken, omdat veel "voor de eerste keer" was en dat maakte veel dingen wel erg speciaal. Het begon allemaal erg lief en onschuldig.
Maar ja, het komt maar zelden voor dat iemand zijn hele leven bij zijn eerste liefde blijft. Ik hoopte altijd dat ik een uitzondering zou zijn.
Tsja. Op zich denk ik wel dat ik weer een fijne relatie kan hebben met iemand en daar heel gelukkig in zou kunnen zijn. Maar dan moet het wel een ander type zijn dan mijn ex.
Ja omdat het bij mij veel dieper zit, begin ik toch te twijfelen aan haar gevoelens voor mij tijdens de relatie..en als die gevoelens bij mij nu ook eens wat minder werden wordt het ook een stuk makkelijker, ik denk niet zo van, het was een leuke vakantie/avond/enz. ik denk; dat krijg ik nooit meer samen met haar en dat doet nog pijnquote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:48 schreef CeeZee het volgende:
@ H6-4Ever
Ik vroeg me ook af hoe je opeens vrienden kan zijn en hoe die ander alles kan vergeten.
Maar diegene is niet alles vergeten, hij/zij weet het nog wel, maar heeft daar niet meer die warme diepe gevoelens bij als wij. Je ex denkt gewoon dat het een leuke dag/avond/vakantie/etc was, bij ons zit het nog veel dieper.
Maar dat word vanzelf minder, en daarom hoop ik wel vrienden te blijven met mijn ex, want over een tijd zullen we op hetzelfde niveau zitten en dan kunnen we gewoon als vrienden aan alle leuke/mooie/grappige momenten terug denken
Dat is heel lastig, vraag me af als dat wel mogelijk is? Ik denk namelijk nu niet, over een half jaar mischien wel, maar dan is het waarschijnlijk te laat....quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:15 schreef CeeZee het volgende:
Wees voor jezelf duidelijk.
Wil je wel contact, maar wil je ook dat je gevoelens minder worden, zorg dan dat je niet te afhankelijk word. Neem niet te vaak contact op en ook niet te persoonlijk worden. Dus doe het niet omdat je hoopt dat het nog goed komt, dat is namelijk niet 'verder gaan'.. En geloof me, ik weet hoe moeilijk dat is.. Ik zeg dit ook een beetje om mezelf er aan te herinneren waaom ik hier ben, ik moet hem loslaten, niet meer zien als mijn vriend, maar gewoon als een vriend.. En dat is lastig..
No offense, maar jij zit duidelijk met restgevoelens. Vriendschap gaat dan in mijn ogen niet werken. Klaar. Jij wordt continu geconfronteerd met je gevoelens voor haar en het feit dat dat er niet meer is. En geloof me, ik weet waar ik over praat.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:31 schreef H6-4ever het volgende:
[..]
Dat is heel lastig, vraag me af als dat wel mogelijk is? Ik denk namelijk nu niet, over een half jaar mischien wel, maar dan is het waarschijnlijk te laat....
Wat kun jij het mooi verwoorden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:14 schreef CeeZee het volgende:
We waren 20 maanden bij elkaar en nu 2 maanden uit elkaar, besloten om toch af te spreken omdat we allebei wel iets van vriendschap willen behouden. Alleen werd het donderdag dus toch wat meer toen we elkaar weer zagen. Dus ik zal je ook niet snel veroordelen, aangezien ik mezelf ook nog niet helemaal in de hand heb.
Voor hem was het vriendschap en lust, voor mij ook nog een restje liefde.. Stom, ik weet het, maar ik voelde me weer even gewild en het was verder heel fijn, dus ik ben blij dat ik achteraf geen spijt heb
Maar ik weet wel dat het niet meer goed komt qua relatie. Dat is wel belangrijk hoor, want als je dat niet beseft dan blijft die hoop en dat is echt niet goed om verder te komen.
Ik denk wel dat vriendschap kan werken, zie het in mijn vriendengroep ook gebeuren. Ze zijn niet meer zo close als eerst, maar ze kunnen wel gezellig met elkaar omgaan.
En vaak word dat beter zodra ze allebei weer een nieuwe relatie krijgen, dan heb je iemand om alles mee te doen en een goede vriend, van wie je heel veel hebt geleerd en met wie je veel hebt meegemaakt.
Hou de deur zo veel mogelijk gesloten zolang je nog hoopt hebt. Een laatste beetje gevoelens kunnen volgens mij niet veel kwaad (want ik denk dat je altijd wel iets voor je ex blijft voelen, wie het ook uit maakt, je blijft toch speciaal voor elkaar, als de relatie goed was tenminste) maar je moet wel beseffen dat alles nu anders is en blijft. Dus niet hopen dat het weer een relatie word.
Best wel een herkenbaar verhaal, althans... de gevoelens die jij erbij krijgt.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:21 schreef michiel_merk het volgende:
Ik meld me hier ook maar even
Sinds vrijdag avond is het zo goed als uit met mn vriendin na een relatie van 3 jaar
Zij loopt 10 maanden stage bij een hotel in schotland, we zagen elkaar om de maand.
Plan was dat als zij terug was dat we samen gingen wonen baan zoeken etc.
Maar inmiddels heeft ze t het daar zo naar haar zin dat ze daar langer wil blijven
daarbij komt er nog bij dat ze een contract aangeboden heeft gekregen voor 1,5 jr en dat het goed voor haar cariere/cv is, dus een heel gesprek gehad, wat ideeen uitgwisseld ook het idee dat ze hier weer terug zou gaan kwam aanbod, en uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat we elkaar om de maand blijven zien want de afgelopen 8 maanden gingen ook goed ...tot zover niks aan de hand
Maar een paar weken geleden begon ze er over dat het gevoel wat weg begon te raken en dat het door de afstand kwam ze wist niet goed wat ze er mee aanmoest maargoed ze kwam 2 weken terug hier heen en alles leek weer goed te gaan gewoon zoals vanouds.
Afgelopen vrijdag hakte ze de knoop door ..ik heb echt het idee dat er op haar in is gepraat![]()
en wat mij nog het meest kwaad maakt is dat het via msn gebeurdeterwijl dat ze 26 feb hier heen zou komen ..
Als ik eerlijk mag zijn denk ik dat ze iemand anders is tegen gekomen. Er zal ook wel een reden achter steken dat ze het via MSN heeft beeindigd. Ze wilde kennelijk geen gezeik. Waarom belde ze je niet? Vind het best respectloos om het na al die tijd op zo'n manier te beeindigen. Ik zou er geen genoegen mee nemen.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:21 schreef michiel_merk het volgende:
Maar een paar weken geleden begon ze er over dat het gevoel wat weg begon te raken en dat het door de afstand kwam ze wist niet goed wat ze er mee aanmoest maargoed ze kwam 2 weken terug hier heen en alles leek weer goed te gaan gewoon zoals vanouds.
Afgelopen vrijdag hakte ze de knoop door ..ik heb echt het idee dat er op haar in is gepraat![]()
en wat mij nog het meest kwaad maakt is dat het via msn gebeurdeterwijl dat ze 26 feb hier heen zou komen ..
Welcome to the club!quote:Op zondag 20 februari 2011 16:25 schreef ex het volgende:
Okay ik heb nu dus een weekje echt een relatie met me nieuwe meiske, en ik kan je vertellen it takes a girl to get over a girl. Het was in 1 klap weg, het gemis, de woede alles.
Ik zag gister toevallig me ex bij iemand thuis, en ik zag echt een vreemde zitten. Ik denk dat het focussen op de toekomst echt key is, in dit verhaal. Het heeft mij heel erg geholpen. Een vriend vertelde me dat ze ook een vriend had (of zo) en ik had zoiets van nou leuk voor der! Echt oprecht.. Grappig.
Mijn objectieve mening als buitenstaander is dat je je beter niet vast kunt houden aan die laatste paar procenten dat het weer goed gaat komen. Vaak als je nog hoop hebt, schat je deze voor jezelf veel hoger in dan deze daadwerkelijk is.quote:Op zondag 20 februari 2011 19:07 schreef H6-4ever het volgende:
Twijfel heerst..
Mischien zijn de laatste (procenten) hoop die er nog zijn, te sterk...of nu doorpakken en haar ECHT vergeten, of vriendschappelijk contact zoeken (waar zij zelf regelmatig op aanstuurt) en checken hoe het er nu voor staat, bij haar en ook voormijzelf......Het punt dat ik haar nog echt niet helemaal kwijt wil, is het heersende gevoel.... maar op wat voor manier wil ik haar niet kwijt als mijn geliefde, of toekomstig vriend...
Het feit dat ik dit post, is dat ik haar afgelopen week als een soort van vreemde terug zag, was haar stem zelfs al vergeten...weet me daar geen houding aan te geven, positief of negatief.....
als dat wereldwijd is dan zie ik het somber inquote:Op zondag 20 februari 2011 20:31 schreef Wanderingwhy het volgende:
Naja,
Dan wel weer een leuk wetenschappelijk feitje waar je enerzijds - hangende op dit draadje - niets mee kunt, maar anderzijds over een tijdje wellicht een waarheid voor velen kan worden:
Blijkt dat je voor iedere 'gemiddelde' v/m hier, zo gemiddeld 15.000 (!!!) potentiele kandidaten zijn. Ja, dat aantal klinkt ongelofelijk, maar is dus voor de gemiddelde poster hier. En dan praat je dus over iemand waarmee het ook zou kunnen clicken, juiste leeftijd en alle blablabla erbij!
(en met mij 'c.s'. gaat het beter en beter en beter....)
Minder somber dan geloven in 1 goede match wereldwijdquote:Op zondag 20 februari 2011 20:39 schreef Under_Score het volgende:
[..]
als dat wereldwijd is dan zie ik het somber in
Dat is het ook, ongeloof het is echt voorbij, al die herinneringen flitsen door je hoofd. Een tip die ik altijd geef aan mensen die een beetje open staan voor muziek is luister naar 808's & Heartbreaks van Kanye West.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:31 schreef eenzameman het volgende:
Dit topic is echt voor mij gemaaktHet is echt een kunst om je ex los te laten, vooral als je er zoveel lief en leed mee hebt gedeeld. En dan valt het me dus zwaar om ook nog op een rotmanier uit elkaar te gaan.
Maa ik ga proberen je adviezen te volgen, positief doen als ze bij me in de buurt is...hoop ik dat zaken echt veranderen tussen ons,
Hey Ex!quote:Op maandag 21 februari 2011 14:33 schreef ex het volgende:
[..]
Dat is het ook, ongeloof het is echt voorbij, al die herinneringen flitsen door je hoofd. Een tip die ik altijd geef aan mensen die een beetje open staan voor muziek is luister naar 808's & Heartbreaks van Kanye West.
De tekst klopt gewoon, en het bouwt goed op. Het beschrijft alle fases, en uit eindelijk wordt je er echt een stuk sterker door.
Heel erg eigenlijk... zo erg dat ik het zelf bijna kansloos vindquote:Op maandag 21 februari 2011 08:57 schreef JiggyJ het volgende:
Pff ik mis mijn oude ''burgerlijke'' leventje met haar....
De afgelopen maanden (sinds het uitging, dus al bijna een jaar) was ik voornamelijk bezig met het opvullen van de leegte, in de zin van uitgaan feestjes etc..
Ook het feit dat ik eindelijk op kamers ging in Adam hielp me erg alles een beetje op de achtergrond te brengen.
Nu begint echter het ''gemis'' naar mijn oude vertrouwde leventje op te komen. Ben niet het type dat 3 keer per week uit wil gaan, de ene na de andere chick mee naar huis wil nemen, in tegenstelling tot mijn vrienden/huisgenoten...
Het lijkt wel alsof alle meiden die ik de laatste tijd tegenkom allemaal van die popi meiden zijn, alleen maar bezig met uitgaan, netwerken, imagebuilding etc. Ik zoek gewoon een leuke, normale meid waarmee ik weer een beetje hetzelfde kan doen als met mijn ex, maar iedereen lijkt zo anders als haar..
Ps: hebben/hadden jullie ook ''last'' van steeds dingen doen/ ergens voor de eerste keer komen sinds het uit is?
Heb dat heel lang gehad, maar op een gegeven moment ben je overal wel weer zo'n beetje geweest...
Maar nu moet ik morgen voor werk naar maastricht, en laat dat nu net een plaats geweest zijn waar ik precies vorig jaar met mijn ex geweest ben..
Meteen is er dan niet meer het gevoel dat ik naar maastricht ga, maar ik zie het echt als een begraafplaats vol herinneringen aan mijn ex... En dat na bijna een jaar nog steeds..
Heb echt het idee dat ik er pas helemaal overheen kan komen als ik een nieuw meisje ontmoet..
Nee, ja nou ja me leven met haar flitste toen aan me voorbijquote:Op maandag 21 februari 2011 14:51 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Hey Ex!
Je bedoelt....eh.....dat je hele leven aan je voorbij flitst?
Hoi terug. Goed voor je dat het goed met je gaatquote:Op maandag 21 februari 2011 15:48 schreef ex het volgende:
[..]
Nee, ja nou ja me leven met haar flitste toen aan me voorbij. Hoi trouwens!
Ik zag het ja.. Ik heb bewust veel afstand gehouden van haar en dit topicquote:Op maandag 21 februari 2011 16:01 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Hoi terug. Goed voor je dat het goed met je gaat. Zelf ook een stuk minder hier te vinden
Ja zo gaat dat in het begin, na een tijdje blijven de mooie momentenquote:Op maandag 21 februari 2011 16:23 schreef CeeZee het volgende:
Ik heb dat ook.. dat ik dan idd op plaatsen kom en dan eraan herinnerd word hoe het daar met hem was..
En soms is het fijn, mooie momenten om aan te denken, maar vaak komt het erg ongelegen en wil ik het liefst meteen weer weg
Ik vind het niet kansloos, eerder enorm vervelend..quote:Op maandag 21 februari 2011 14:56 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Heel erg eigenlijk... zo erg dat ik het zelf bijna kansloos vind
Als ik op een plek kom waar ik niet meer geweest ben sinds de keer dat ik er met haar was dan ben ik echt in mezelf aan het malen. Dat kan zijn familiebezoekjes, natuurgebieden waar we wandelden. En ik loop dan ook altijd dezelfde routes die wij destijds samen ook liepen, denkend: hier is zij ook geweest.
Er zijn ook heel veel plekken waar ik niet meer ben geweest sinds de laatste keer dat ik daar met haar was. Ik probeer die plekken dan ook zo lang mogelijk te vermijden.
Ja, die gevoelens heb ik nog steeds.
Als ik bij m'n pa ben (gescheiden ouders, woon bij mn moeder) dan ga ik altijd op de plek zitten als waar mijn ex heeft gezeten...
Is dit echt kansloos of hebben meer mensen dit soort neigingen?
enquote:Het feit dat er sinds het uit is al 4 meiden hebben geprobeerd met me aan te pappen ( en dan heb ik het niet over gewoon een beetje zoenen in de kroeg) dat deert me dan niet...
Ben natuurlijk pas single, maar bovenstaande kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dit me zou gebeuren...hoe doe je dit???quote:Had de laatste maanden met 2 hele leuke meiden langdurig sms - contact.
Hahah, ik denk dat dit je gewoon moet overkomenquote:Op maandag 21 februari 2011 16:37 schreef eenzameman het volgende:
[..]
Ben natuurlijk pas single, maar bovenstaande kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dit me zou gebeuren...hoe doe je dit???
Same here..quote:Op maandag 21 februari 2011 16:49 schreef JiggyJ het volgende:
Maargoed op het moment kan ik me nog niet echt ''leuk/spontaan'' opstellen naar ze, weet niet zo goed wat het is...
Goh, dit komt me bekend voor...ben ook zo'n jongen die nu constant denkt: een relatie? dat gaat me nooit meer gebeuren...m'n ex was degene die het initiatief toen had genomen om met mij een relatie te starten...en sta ik dus weermet beide beentjes op de grond. Ik vind het al knap van jou dat je uberhaupt flirts hebt gehad....ik ben zo ontzettend verlegen wat betreft de dames....terwijl ik in m'n werk bijna alleen maar werk met vrouwen en meisjes en daar ook goed mee kan praten...maar stapje verder??quote:Helaas ben ik een veel meer gesloten persoon dan zij, ik bind me veel minder makkelijk. Wist al op de dag dat het uitging dat zij weer eerder een relatie zou hebben dan ik....
Dat is het rare juist... lijkt wel alsof iedereen die gedumpt is naar hetzelfde zoekt, en dus ook hetzelfde had in een relatie en bang is het niet meer te krijgen.quote:Op maandag 21 februari 2011 17:40 schreef CeeZee het volgende:
Vervelend is dat heh, dat iemand zo zijn/haar best voor je deed en nu niet meer.. En ik heb dat ook hoor, dat ik bang ben dat niemand meer zo veel moeite voor me zal doen.
Maar wie weer gebeurd het toch
Je moet ook niet actief op zoek gaan naar iets, je moet het tegenkomen. Ondertussen gewoon lol maken als je op stap bent en alles mooi 'negeren'.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:25 schreef Under_Score het volgende:
ik ben dus niet de enige die dat heeft? ik klap ook gewoon dicht als iemand aandacht zoekt bij mij ( vrouwen dan he ) tijdje terug daardoor nog een mooie kans laten schieten![]()
zelfs als ik er actief op naar zoek ben dan lukt het me gewoon niet goed om contact te maken, bijna alsof er een soort angst is dat er iets van komtof een soort misplaatste trouw aan een oude relatie ofzo
quote:Op maandag 21 februari 2011 19:52 schreef goofy_goober het volgende:
Pas wanneer je de positieve kanten van het weer vrijgezel kunt zien ben je klaar voor een nieuwe relatie.
Hahaquote:Op maandag 21 februari 2011 21:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ja die judotraining was een succesarm uit de kom geschoten en nu lekker met een mitella rondlopen... kutdag
Had ik maar een vriendinnetje die mij kon verzorgen
Of niet want je kan er ook achter komen dat je het veel fijner vind als vrijgezelquote:Op maandag 21 februari 2011 19:52 schreef goofy_goober het volgende:
Pas wanneer je de positieve kanten van het weer vrijgezel kunt zien ben je klaar voor een nieuwe relatie.
Amen!quote:Op maandag 21 februari 2011 19:52 schreef goofy_goober het volgende:
Daar zit ook wat in. Hangt er denk ik ook vanaf hoe lang je niet vrijgezel bent geweest.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:10 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Of niet want je kan er ook achter komen dat je het veel fijner vind als vrijgezel
quote:Op maandag 21 februari 2011 19:52 schreef goofy_goober het volgende:
Dat is inderdaad absoluut wel andere koek...Maar ook dat zal met de tijd steeds minder moeilijk worden lijkt me, of niet?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:54 schreef eenzameman het volgende:
Loslaten is natuurlijk wel makkelijker als je geen contact meer hebt...mar in mijn geval is dat nogal moeilijk, aangezien ik wel een kind met haar heb. En dus ook verplicht ben om haar te blijven zien...
Nou we zijn net uiteen (paar weekjes) dus tijd zal het gaan leren. Moeten eerst nog zorgen dat huis enzo verkocht gaat worden, dan nieuwe stek gaan vinden...quote:Dat is inderdaad absoluut wel andere koek...Maar ook dat zal met de tijd steeds minder moeilijk worden lijkt me, of niet?
Dat is nog vers zeg...sterkte!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:28 schreef eenzameman het volgende:
[..]
Nou we zijn net uiteen (paar weekjes) dus tijd zal het gaan leren. Moeten eerst nog zorgen dat huis enzo verkocht gaat worden, dan nieuwe stek gaan vinden...
Ik zie er huizenhoog tegenop, vooral ook omdat we niet echt de beste vrienden meer zijn op dit moment.
Daar kan ik het niet anders dan eens mee zijn.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:54 schreef Natalie78 het volgende:
Loslaten...is zo moeilijk. Maar als je het eenmaal hebt gedaan...vrijheid. Helaas ben ik er wel achter gekomen dat het niet iets is dat je (helemaal) zelf in de hand hebt. It takes time!
Nouja, dat heb ik an sich wel geaccepteerd, maar dat ze wel steeds blijft zeggen dat ik zoveel voor dr beteken.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:51 schreef Octagon het volgende:
Tja Neo... Het is al zo vaak gezegd : ze is je niks (meer) verschuldigd, dus ook geen sms omdat je je schouder uit de kom hebt. Spijtig, het is niet anders.
Ninja edit, je kwam aardiger over voor je edit, expres? Lees mijn comment hierboven.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:53 schreef goofy_goober het volgende:
Lastig he, realiseren dat je niet meer op #1 staat bij haar?
Dat is me duidelijk, maar daarom niet minder fijn ofzo. Weet gewoon niet wat ik moet. Als dit doorgaat, maak ik mezelf kwaad, keer op keer... Als ik haar 'dump' dan krijg ik gegarandeerd spijt en ga naderhand met excuses rondstrooien.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:56 schreef goofy_goober het volgende:
Ninja Edit indeed.
Laat het eens tot je doordringen dat je alleen nog wat betekent voor haar zodra het haar uitkomt. Is toch zo helder als glas?
Eerlijk gezegd wel ja...Daarbij kennen we elkaar al ruim 8 jaar waarvan we 2 keer een relatie van een jaar hebben gehad. Dan raak je toch wel behoorlijk gehecht aan elkaar. Nouja, ik wel aan haar iig.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:13 schreef goofy_goober het volgende:
Ik heb het al een paar keer gezegd in deze reeks, maar ik vraag me nog steeds af waarom die vriendschap zo geforceerd in stand moet worden gehouden, terwijl keer op keer blijkt dat het niet op de korte termijn zal gaan werken. Laat het lekker varen joh, als je echt zoveel voor haar betekent als dat ze beweert dan zou een paar maanden geen contact geen enkel probleem moeten zijn.
Of ben je soms bang dat ze beseft dat ze jou eigenlijk helemaal niet meer nodig heeft en dat je je daarom zo opdringt in haar leven en vast blijft houden aan dingen die er, van haar kant, niet meer zijn? Kies lekker voor jezelf en laat die meid gaan, anders zit je hier over een jaar nog met dezelfde verhalen.
Weet je soms zijn vriendschappen voor een bepaalde tijd en ontgroei je elkaar. Je wilt zo graag een plek in haar leven hebben, dat je het forceert. Laat het gewoon eens los onderneem geen pogingen meer, als ze contact wil neemt ze dat wel op zo niet ook goed.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd wel ja...Daarbij kennen we elkaar al ruim 8 jaar waarvan we 2 keer een relatie van een jaar hebben gehad. Dan raak je toch wel behoorlijk gehecht aan elkaar. Nouja, ik wel aan haar iig.
edit: en zeg nou zelf... als je beste vriend je smst dat z'n schouder naar de klote is, dan ga je toch op z'n minst ff vragen hoe het dan met 'm is, of niet?
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Weet je soms zijn vriendschappen voor een bepaalde tijd en ontgroei je elkaar. Je wilt zo graag een plek in haar leven hebben, dat je het forceert. Laat het gewoon eens los onderneem geen pogingen meer, als ze contact wil neemt ze dat wel op zo niet ook goed.
Het punt blijft wel dit zij is verder gegaan jij niet, je kan niet verwachten dat iemand haar leven stillegt voor jou. Jij legt het stil voor haar en je verwijt haar eigenlijk alleen maar dat zei dat niet doet voor jou.
Als je uberhaupt al een vriendschap wil hebben is dat geen goede basis voor een vriendschap. Haar leven draait niet meer om jou en het word eens tijd dat je dat goed tot je door laat dringen.
ergeet dat aub. Waarom zou je ten aanzien van haar moeten veranderen uberhaupt? Ze heeft een andere keuze gemaakt, en die keuze ben jij niet.quote:Als ze destijds op me is gevallen zonder me goed te kennen, kan ze misschien in de toekomst weer op me vallen als ze ziet dat ik veranderd ben...
Tegen de tijd dat jij veranderd bent wil je haar niet eens meer terug.quote:Op woensdag 23 februari 2011 08:44 schreef JiggyJ het volgende:
Op het moment zijn er maar 2 gedachten die me nog enigszinds op kunnen vrolijken : everything that doesn't kill you makes you stronger, en een hele slechte: Als ze destijds op me is gevallen zonder me goed te kennen, kan ze misschien in de toekomst weer op me vallen als ze ziet dat ik veranderd ben...
Ooooh dit is heeeeel herkenbaar.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:52 schreef JiggyJ het volgende:
Had sms - contact met 2 leuke meiden de afgelopen weken ( en 1 zelfs afgelopen maanden ) , maar dat is sinds vorige week ook over, en ik weet ook waarom. Ik hap niet, flirt niet terug, ben afstandelijk, geen gezellige gesprekspartner voor ze, omdat ik gewoon nog te onzeker ben/ te gesloten/ in mezelf gekeerd. Daarnaast heb ik niet een/twee/ drie maar vierdubbele bevestiging nodig of ze me echt wel leuk vindt...
Edit: ninja editquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
Begin haar strontzat te worden.
Wil haar eens aan de tand voelen maar mevrouw vindt dit gedoe irl afspreken niet waard.
En via de foon kan ik al raden wat het wordt: discussie komt op gang -> dag Rens *click*
Wacht maar, justice will prevail
edit: het besef begint wel langzaam te komen dat ik liever een kus zou krijgen van een ander meisje dan haar, omdat een kus van haar geen klote betekent. Elke dag kan anders zijn en dat begint me echt zwaar op de maag te liggen
Ik negeer d'r ook... deze frustratie komt gewoon voort uit het nadenken over hoe ze me eigenlijk aan het lijntje houdt en mij steeds in de benadeelde positie duwt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:44 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Of je negeert haar gewoon eens? Lijkt me veel beter. En lees dit ook nog eens door:
De kunst van het loslaten van je ex # 153
Nee. Jij duwt jezelf (maar al te graag heb ik het idee) steeds in die benadeelde positie.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik negeer d'r ook... deze frustratie komt gewoon voort uit het nadenken over hoe ze me eigenlijk aan het lijntje houdt en mij steeds in de benadeelde positie duwt.
En dat heb ik doorgelezen en houdt me ook al enkele uren bezig.
Nee want de ene keer zegt ze dit met volle overtuiging, en de volgende keer is het weer het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:53 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Nee. Jij duwt jezelf (maar al te graag heb ik het idee) steeds in die benadeelde positie.
Nogmaals, er is vandaag niets meer gebeurd, maar het zit me dwars hoe het allemaal loopt. Waarom kan het niet gewoon eens op een eerlijke manier lopen, waar iedereen krijgt wat ie verdient.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:24 schreef Male23 het volgende:
Ik snap het ook niet hoor. Ik lees je berichten maar half maar de strekking is volledig duidelijk. Laat haar gaan, het begint een beetje triest te worden.
Ik ben niet degene die hier iets moet inzien hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
Komop man, je kunt wel per definitie tegen me zijn, maar je zou ook eens kunnen inzien dat haar gedrag gewoon op zn minst vaag is te noemen.
Waarschijnlijk juist omdat je in zwakkere momenten je meer tekenen van 'zwakte' toont.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:13 schreef Under_Score het volgende:
waarom moet ik er de laatste tijd gvd zo vaak aan denken. net nu ik het niet kan gebruiken.
@Under_score: dat noemen de 'oudgedienden' die verrekte emotionele achtbaan. 't Gekke is idd dat als je je wat minder voelt je daarvoor ineens een heleboel vrijkaartjes lijkt te krijgen. Je gaat er achter komen....het duurt een uurtje of iets meer en daarna gaat t weer wat beterquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:13 schreef Under_Score het volgende:
waarom moet ik er de laatste tijd gvd zo vaak aan denken. net nu ik het niet kan gebruiken.
Het leven is gewoon niet eerlijk. Hoe sneller je leert dat te accepteren, hoe beter het voor je is. En wanneer stop je hier nu eens mee?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nogmaals, er is vandaag niets meer gebeurd, maar het zit me dwars hoe het allemaal loopt. Waarom kan het niet gewoon eens op een eerlijke manier lopen, waar iedereen krijgt wat ie verdient.
Vaak heb ik het eerste deel van de week vaker dipjes en tegen het weekend aan gaat alles goedquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:52 schreef Under_Score het volgende:
ik dacht dat ik het helemaal losgelaten had, dus waarom het nu ineens terug komt verbaasd me enormmischien omdat ze met een nieuw iemand gaat, mischien omdat het bij mij in de liefde niet wil vlotten.
inderdaad net alsof je je niet gelukkig mag voelen. en je kan het niet forceren helaas.
Nee , jij laat je aan het lijntje houden door een vriendschap te forceren, en steeds teleurgesteld te zijn als je torenhoge verwachtingen niet uitkomen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik negeer d'r ook... deze frustratie komt gewoon voort uit het nadenken over hoe ze me eigenlijk aan het lijntje houdt en mij steeds in de benadeelde positie duwt.
En dat heb ik doorgelezen en houdt me ook al enkele uren bezig
Pleasssssseeeeeeeeeeee, lees nou toch eensquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:56 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Nee , jij laat je aan het lijntje houden door een vriendschap te forceren, en steeds teleurgesteld te zijn als je torenhoge verwachtingen niet uitkomen.
Ik mag trouwens hopen dat je geen drama hebt lopen maken over het niet antwoorden van een smsje over je gebroken arm, want sorry dan maak je zelf meer problemen.
Jij benadeeld jezelf steeds door allerlei verwachtingen die niet meer van toepassing zijn. Je kan haar wel steeds de schuld geven maar zij dwingt je niet die smsjes te sturen, en zij reageert hoe zij wil , niet hoe je verwacht.
Je bent een slachtoffer van je eigen verwachtingen niet meer niet minder.
Het is misschien hard om te horen maar je zal toch echt eens moeten leren verwachtingen los te laten.
Daar heb je natuurlijk wel een goed punt. Ik wil me gewoon onafhankelijk van haar kunnen maken. Dus vriendschap kunnen hebben, en gaat het wat minder met de vriendschap, prima, dan neem je ff afstand.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:07 schreef Under_Score het volgende:
omdat het altijd handig is een vangnet te hebben mocht plan A mislukken.
Het is inderdaad waar: zolang ik haar die toestemming blijf geven is het grotendeels ook mijn schuld.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:11 schreef formerjellybean het volgende:
Ja , dat kan maar je blijft ook maar jezelf in hetzelfde cirkeltje te draaien , want het blijft nog steeds verwachtingen die jezelf wijsmaakt, en als het niet uitkomt dan zit je weer in hetzelfde schuitje.
Hier heb je zelf de hand in, niet zij. Als dat al steeds blijft gebeuren , dan kan je wel steeds haar de schuld geven, maar jij geeft haar die macht , jij blijft het steeds opzoeken en bent dan teleurgesteld als het weer anders loopt terwijl je al weet dat het zo gaat lopen.
Je kan er ook voor te kiezen niets meer te verwachten en gewoon je eigen ding te doen want je hangt echt alles aan haar, maar jij laat het zelf toe .
Je zal toch echt je eigen gedrag moeten veranderen en niet haar gedrag , want je kan een ander niet veranderen wel jezelf.
She just likes the attention!!!quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Het is inderdaad waar: zolang ik haar die toestemming blijf geven is het grotendeels ook mijn schuld.
Nogmaals, ik moet inderdaad harder gaan werken aan het onafhankelijk zijn van haar gedrag.
Daar hebben zowel jij, als goofy, als Under_Score en de rest van dit topic eigenlijk wel gelijk in.
Ben ook niet boos op iemand in dit topic. Sorry als dat wel zo overkwam, maar ik voelde me niet begrepen en dat kan soms erg frustrerend zijn. Zeker op de wat moeilijkere momenten als deze.
Nogmaals excuses.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:33 schreef H6-4ever het volgende:
Kan me er ook eenigzins in verplaatsen neo....ik zit nu ook met dit probleem; vriendschap en het zogenaamd contact wat daar bij hoort, dat geeft mij (on)bewust ergens toch weer wat hoop, ookal is het niet veel maar veroorzaakt wel het gevoel waardoor ik niet verder kan! Dus "vriendschap' werkt bij mij gewoon niet NU, om onafhankelijk te worden....
Dankjullie, jullie hebben ook wel gelijk...quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:47 schreef CeeZee het volgende:
Ik kan me ook wel vinden in Neo, want net als hij wil ik ook graag iets van vriendschap behouden.
Het verschil is alleen, dat ik niks meer van hem verwacht dan wat ik ook daadwerkelijk krijg. Hij hoeft me namelijk geen aandacht te geven en hij is me niks verschuldigd, dus als hij iets laat horen vind ik dat alleen maar fijn, omdat hij dat dan ook doet omdat hij echt vrienden wil blijven
Misschien moet je je verwachtigen wat aanpassen, je weet nu dat ze zich toch niet aan haar beloftes houd, dus reken en hoop daar dan ook niet te veel op.. Want dit kun je, voor je eigen best wil, niet lang meer volhouden..
En jij hebt misschien nog wel het meeste gelijk... Wil ik wel bij een meisje zijn die me zo rot behandelt?quote:Op donderdag 24 februari 2011 00:15 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
She just likes the attention!!!
Je wilt het zelf nog niet horen, dat weet ik zeker.
Maar bedenk je nou eens, ze vertoont dit gedrag WILLENS EN WETENS. Ze is niet gek! Ze doet het met een reden, een achterliggende gedachte.
Wees een vent, en bedenk je, dat als ze je echt leuk vindt, ze maar al te graag bij je is, toenadering zoekt. That' s what love is all about...
Je moet toch zelf ook alleen maar een meid om je heen willen, die GRAAG bij je is, niet waarvoor je alle zeilen bij moet zetten om bij hoge uitzondering een keertje mee te MOGEN afspreken?
Deze meid heeft duidelijk geen behoefte aan dagelijks contact met jou, maar vindt het heerlijk om te weten dat jij dit wel wilt/ met haar bezig bent..
Wanneer de stilte haar echter te lang duurt / ze het idee krijgt dat je van haar weg aan het ''drijven'' bent, dan zegt ze weer wat leuks..
En daar is neo weer, met zijn afspreken, praten, elkaar zien en zelfs voor seks, als ze daar even zin in heeft. Maar vervolgens denkt ze : oke nu ben ik er wel weer even klaar mee, dag neo..
Ik kan me uberhaupt niet voorstellen dat je jezelf dit als weldenkend mens laat overkomen! Ik heb ook nog een paar weekjes achter mijn ex aangezeten, maar dan op een subtiele manier. Nooit wanhopig gevraagd wat er nu aan de hand is dit dat. Toen ik merkte dat ze niets van zich liet horen ( of alleen wanneer ze er zelf ook behoefte aan had ) , ben ik er meteen mee gekapt. Komop man je hebt zelf ook waarde!
En ja, ik loop nog steeds in dit topic, omdat ik het zelf soms nog onbegrijpelijk vind hoe alles is gelopen. Maar over een ding hoef ik me niet kut te voelen: ik heb niet als een wanhopige aan haar voeten geleden. En mijn ex had daarnaast ook genoeg klasse om mij niet terug te fluiten als ik dreigde mijn ''eigen leven'' te gaan lijden...
Woow, dat is echt wat ik voel. Ik vind het raar hoe het is gegaan, maar heb me niet als een idioot gedragen (tegen over hem danquote:Op donderdag 24 februari 2011 00:15 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
En ja, ik loop nog steeds in dit topic, omdat ik het zelf soms nog onbegrijpelijk vind hoe alles is gelopen. Maar over een ding hoef ik me niet kut te voelen: ik heb niet als een wanhopige aan haar voeten geleden. En mijn ex had daarnaast ook genoeg klasse om mij niet terug te fluiten als ik dreigde mijn ''eigen leven'' te gaan lijden...
Nee maar ik heb niet echt de neiging gehad om nog maar iets van me te laten horen... Ik wil het eens echt laten afhangen van haar en ondervinden wat ik echt voor haar beteken. Verwachtingen laat ik steeds meer varen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:40 schreef goofy_goober het volgende:
Die smiley geeft de indicatie dat het niet serieus was bedoeld.
Goed! Het antwoord kan pijnlijk zijn, of bevredigend. Het punt is echter, dat jij hoogstwaarschijnlijk in de kleinste dingetjes al een bevredigend antwoord gaat zoeken, been there, done that...quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nee maar ik heb niet echt de neiging gehad om nog maar iets van me te laten horen... Ik wil het eens echt laten afhangen van haar en ondervinden wat ik echt voor haar beteken. Verwachtingen laat ik steeds meer varen.
We'll see
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |