abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92828175
Vorige topic: De kunst van het loslaten van je ex # 152

De 5 fasen van liefdesverdriet

Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

Info over de komende meet:

Wanderingwhy ->Den Bosch
Ex - Omgeving Amsterdam
Neo-mullen -> Landgraaf
Joyce -> Breda
Harrydepizzabakker1 -> Landgraaf
Ennudan -> Heerlen
Jeice -> Amersfoort
Cocktailprikker -> Omgeving Nijmegen
Mr. Myst -> Omgeving Doetinchem
Jolene22 -> Drechtsteden

En voor data mogen jullie Joyce PM'en! En voor suggesties over plaatsen ook!

Damn, al 3 keer een topic gesloten :')

Goed, game on
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92828254
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:43 schreef CeeZee het volgende:
Jaa daar ben ik het wel mee eens, dat klopt vaak..
Hoewel ik vrouwen ken die veel erger zijn dan mannen :P

Ik heb persoonlijk gewoon liever seks met iemand van wie ik hou :Y
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
Opzich zou ik best wel willen scharrelen, maar ik weet niet hoe dat uitpakt. Misschien ben ik te serieus voor gewoon scharrelen en ONS.

Ex heeft d'r hyves verwijderd, geen idee waarom. Ergens steekt het me wel moet ik zeggen want alle berichten die ze ooit naar mij heeft geschreven zijn daarmee ook verdwenen en dat vind ik jammer. Niet dat ik er vaak naar keek, maar soms kan het wel mooie herinneringen oproepen.

[..]

Eens
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:49 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in, en dat gaf ik in het begin al aan.

Voor mij was het een beetje een soort van gevoel dat je toch nog gewild bent. Het is eigenlijk instant-gratification, maar het duurt maar even totdat je weer wakker wordt. Ach, en alcohol speelt dan ook wel een redelijk grote rol.

ONS zijn aardig betekenisloos, een beetje loos (geil) vermaak. Geef mij maar seks met iemand van wie je houdt
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:57 schreef H6-4ever het volgende:
Ben ik het ook mee eens, ONS is maar zeer tijdelijk goed, voor je zelfvertrouwen...denk wel (te) vaak terug aan sex met mijn ex, mis dat ook best wel eingelijk :{ ......
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:00 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Anders ik wel... Met haar heb ik toch wel de beste ervaringen.

Shit, weer lapo: De kunst van het loslaten van je ex # 153
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:05:09 #3
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_92828451
:N :')
pi_92829893
Begin langzaam spijt te krijgen dat ik weer met m'n ex ben gaan optrekken. Dus mensen is de mogelijkheid er, laat je vooral niet verleiden. De kans dat het nog goed komt is echt miniscuul.
pi_92830015
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:46 schreef Male23 het volgende:
Begin langzaam spijt te krijgen dat ik weer met m'n ex ben gaan optrekken. Dus mensen is de mogelijkheid er, laat je vooral niet verleiden. De kans dat het nog goed komt is echt miniscuul.
Ik geloof dat er mensen hier zijn die dat al maanden roepen :P
pi_92830033
@ Neo

Mijn ex heeft zijn hyves ook verwijderd..
Daarmee is ook daadwerkelijk ALLES wat hij ooit gepost heeft weg en dat vind ik ook jammer.
Hoewel dit misschien beter is, aangezien ik dat beter niet terug kan zien :P

Hij heeft het verwijderd omdat ik de enige was die af en toe nog krabbelde (de rest ging al via facebook) en hij had hem alleen daarom nog xD Dus ik had wel verwacht dat dit zou gebeuren..
pi_92830639
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:49 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik geloof dat er mensen hier zijn die dat al maanden roepen :P
Ja klopt inderdaad. Maar als zij degene is die heel graag wil dat het weer goed komt, heb je toch het gevoel dat je in een machtspositie zit. Zo van: ik kijk wel wat het wordt en doe jij je best maar voor mij. Zo werkt het helaas niet.
Nadeel is dat er zoveel leuke dingen zijn die goed gaan, waar ik nog steeds naar uitkijk om het samen te doen, maar het zijn net 1 a 2 negatieve puntjes waar het op spaak loopt. Ondanks dat dit van haar kant waarschijnlijk helemaal geen opzet. Had graag gewild dat ze zou veranderen en dat we van daaruit langzaam weer wat op konden bouwen. Maar mensen moet je niet willen veranderen.
pi_92830785
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:01 schreef Male23 het volgende:

[..]

Ja klopt inderdaad. Maar als zij degene is die heel graag wil dat het weer goed komt, heb je toch het gevoel dat je in een machtspositie zit. Zo van: ik kijk wel wat het wordt en doe jij je best maar voor mij. Zo werkt het helaas niet.
Nadeel is dat er zoveel leuke dingen zijn die goed gaan, waar ik nog steeds naar uitkijk om het samen te doen, maar het zijn net 1 a 2 negatieve puntjes waar het op spaak loopt. Ondanks dat dit van haar kant waarschijnlijk helemaal geen opzet. Had graag gewild dat ze zou veranderen en dat we van daaruit langzaam weer wat op konden bouwen. Maar mensen moet je niet willen veranderen.
Een dergelijke machtspositie is al een verkeerd uitgangspunt om iets/het nog een keer te proberen, als je het mij vraagt.
pi_92830887
Machtspositie is misschien het verkeerde woord maar je hebt het gevoel dat zij jou geen pijn meer kan doen. Tijd geleden kon het me geen reet meer schelen wat ze deed en begin me nu weer druk te maken om haar terwijl ik dat juist niet wil. Vond de vrijheid van je niet druk maken om een relatie fijn, maar bepaalde dingen aan een relatie mis je wel weer. Het gevoel dat je als single in de stad loopt en je ziet allemaal stelletjes samen.
pi_92832110
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:06 schreef Male23 het volgende:
Machtspositie is misschien het verkeerde woord maar je hebt het gevoel dat zij jou geen pijn meer kan doen. Tijd geleden kon het me geen reet meer schelen wat ze deed en begin me nu weer druk te maken om haar terwijl ik dat juist niet wil. Vond de vrijheid van je niet druk maken om een relatie fijn, maar bepaalde dingen aan een relatie mis je wel weer. Het gevoel dat je als single in de stad loopt en je ziet allemaal stelletjes samen.
Ja dat is vervelend.. En herkenbaar :P

Maar wel goed dat je zei dat je mensen niet moet willen veranderen, dat is namelijk geen goede basis voor een relatie.
pi_92832385
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:06 schreef Male23 het volgende:
Ach, dat gevoel met stelletjes heb ik af en toe nog steeds wel, en het is vandaag 7 maanden geleden. Blijf je een beetje houden.

Het komt vanzelf wel weer. Waar ik in het begin naarstig op zoek was naar iets nieuws, een nieuwe relatie om maar weer dat oude gevoel te ervaren, kan ik het nu enigszins beter relativeren. Ik zie wel wat op m'n pad komt.
pi_92832651
ja bij mij is het officieel al bijna een jaar uit. Ik kan er helaas ook gewoon niet omheen dat ik haar tegen kom. Dus je word telkens weer met haar geconfronteerd. Wou dat ze nog gewoon wat met die andere gast had gehad. Was er nu niets aan de hand geweest :). Of dat ik zelf natuurlijk wat slimmer was geweest.
pi_92832968
Blij dat mijn exen iets verder van me vandaan wonen.. Kans op tegen komen is redelijk klein :P
pi_92833145
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:45 schreef CeeZee het volgende:
Blij dat mijn exen iets verder van me vandaan wonen.. Kans op tegen komen is redelijk klein :P
Dat is fijn! Ik kom m'n ex over 2,5 week sowieso tegen. Carnaval... Ze woont hier amper 3 km vandaan, en komt in mijn woonplaats carnaval vieren. Zie er ook ontzettend tegenop, want ik kom haar liever niet tegen. Heb geen zin in ongemakkelijke situaties. We hebben dan wel geen ruzie, toch is dat ongemakkelijk.
pi_92833467
Gewoon goed verkleed gaan :). Denk dat ik haar vanavond maar eens bel. Heb ook niet bepaalt familie achter me staan die staan te springen dat het weer goed komt tussen ons. Niet dat ik daar wat op uit doe maar als je telkens negatieve dingen hoort ga je je afvragen of je zelf niet gigantisch blind bent.
pi_92833791
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:49 schreef CeeZee het volgende:
@ Neo

Mijn ex heeft zijn hyves ook verwijderd..
Daarmee is ook daadwerkelijk ALLES wat hij ooit gepost heeft weg en dat vind ik ook jammer.
Hoewel dit misschien beter is, aangezien ik dat beter niet terug kan zien :P

Hij heeft het verwijderd omdat ik de enige was die af en toe nog krabbelde (de rest ging al via facebook) en hij had hem alleen daarom nog xD Dus ik had wel verwacht dat dit zou gebeuren..
Precies. Ik las op haar facebook dat ze hyves had verwijderd omdat ze meer om de kwaliteit ipv kwantiteit van vrienden wilde gaan. Haar facebook vriendenlijst is ook behoorlijk gekrompen sinds eergisteren. Op hyves was ze sowieso bijna nooit meer en ze heeft Facebook altijd fijner gevonden.

En inderdaad, net zoals jij zegt: ALLE berichten zijn dus echt permanent weg. Vind ik toch wel spijtig. Soms zijn zulke berichtjes teruglezen toch wel fijn om 'na te genieten' van de relatie.
En dan bedoel ik dat je de berichten dusdanig leest dat je er een glimlach van krijgt en dus niet verdrietig wordt.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92833890
wat is er gebeurd dan waarom je opeens niet meer met haar om wil gaan? als ik vragen mag.

ik heb mijn ex vandaag gezien ivm ons kind. ik zag haar maar een uurtje en we hebben niet echt veel gepraat ofzo.

af en toe doet het nog wel pijn maar als ik met mijn volle verstand denk weet ik dat het beter is zo.
pi_92834873
De dingen waarvan ik in de relatie van dacht: ach dat zal wel aan mij liggen, bleken nadat het uit was toch niet helemaal aan mij te liggen. Ik dacht van ik zal wel jaloers zijn maar achteraf bleek er op bepaalde gebieden toch wel wat te spelen. Dit is ook hetgeen dat mijn familie geconstateerd heeft en daarom dus niet zo gek zijn op hereniging. Dit wil niet zeggen dat ze vreemd is gegaan maar dat de vertrouwensband wel behoorlijk beschadigd is. Ze zegt nu dat ze hier van geleerd heeft en er spijt van heeft en dat ze dit wil veranderen. Maar overal betrap ik haar op kleine leugentjes en daar heb ik gewoon een hekel aan.
pi_92845287
kleine leugens zijn ook leugens, had dat ook met mijn ex, dacht vaak ach jah lekker belangrijk ook...maar onderbewust vertrouwde ik haar niet meer 100% daardoor.. en heb daar ook naar gedragen (wantrouwen/jaloezie enz.) en heb mijzelf daar heel lang de schuld van gegeven na de breuk...maar wat ik heb geleerd, geen (volle) vertrouwen is echt geen basis voor een relatie...

Maarin jou situatie zoals je verteld, dat ze wil veranderen en spijt heeft...daar kan ik natuurlijk niks over zeggen...
pi_92852675
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:59 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Precies. Ik las op haar facebook dat ze hyves had verwijderd omdat ze meer om de kwaliteit ipv kwantiteit van vrienden wilde gaan. Haar facebook vriendenlijst is ook behoorlijk gekrompen sinds eergisteren. Op hyves was ze sowieso bijna nooit meer en ze heeft Facebook altijd fijner gevonden.

En inderdaad, net zoals jij zegt: ALLE berichten zijn dus echt permanent weg. Vind ik toch wel spijtig. Soms zijn zulke berichtjes teruglezen toch wel fijn om 'na te genieten' van de relatie.
En dan bedoel ik dat je de berichten dusdanig leest dat je er een glimlach van krijgt en dus niet verdrietig wordt.
Maar vaak werkt het onbewust toch anders dan je denkt hoor... Teruglezen en nagenieten brengt toch vaak een nasleep met zich mee, ookal merk je dat niet direct...

Ik heb heel lang alles proberen vast te houden, en op een gegeven moment ergens begin oktober een aantal dingen verwijderd. Maar sms' jes, telefoonnummer, krabbels etc allemaal nog bewaard. Door enkele toevalligheden zijn ook de laatste sporen voor 99 % uitgewist, telefoon die kapot viel, waardoor ik dus haar nummer en smsjes kwijt was, mailbox die crashte, waardoor ik al haar oude mail kwijt raakte. Het begon aardig veel op faith te lijken op een gegeven moment, maar misschien heb ik teveel lost gekeken de laatste tijd >:)

Het enige, van alles wat ik in totaliteit nog heb, wat aan haar kan herrinneren, zijn wat krabbels op hyves, die ik nu ik erover nadenk ook al 4 maanden niet terug heb gezien...
Ga ik het nu wel doen? Nee! Op de een of andere manier kan ik dat nog steeds niet, ik kan er nog steeds niet tegen om dingen van haar tegen te komen op facebook, om haar berichtjes te zien sturen naar maten van haar nieuwe vriend etc etc.... Eroverheen ben ik dus nog niet, maar al maanden lang doe ik alles wat uberhaupt mogelijk is om te vergeten...
Denk dat alleen een nieuwe relatie de laatste pijn kan wegnemen, maar ik ben op dat gebied enorm veranderd...
Ik ben heel wantrouwend geworden naar meiden, ook naar meiden die interesse in me tonen en lief tegen me doen, ik vertel mezelf dan meteen dat zo' n zelfde meid me over een paar maanden misschien zo weer zal dumpen en nooit meer om zal kijken...

Voel me heel gauw gekwetst, en reageer met de grootst mogelijke voorzichtigheid en afstand op de initiatieven van meiden. Ze hoeft maar een keer niet of te laat terug te sturen, of imn mijn ogen maar net iets te kortaf te zijn en ik ben op mijn pik getrapt en ik laat niets meer van me horen... Totdat zij vervolgens weer het contact opneemt, dan reageer ik wel weer, maar ik verwacht teveel initiatief van hen, en geef zelf zo weinig mogelijk en toch wil ik het contact houden....
Zo ben ik geworden de laatste maanden... ;(
pi_92856509
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 01:29 schreef Bartinhoo het volgende:

[..]

Maar vaak werkt het onbewust toch anders dan je denkt hoor... Teruglezen en nagenieten brengt toch vaak een nasleep met zich mee, ookal merk je dat niet direct...

Ik heb heel lang alles proberen vast te houden, en op een gegeven moment ergens begin oktober een aantal dingen verwijderd. Maar sms' jes, telefoonnummer, krabbels etc allemaal nog bewaard. Door enkele toevalligheden zijn ook de laatste sporen voor 99 % uitgewist, telefoon die kapot viel, waardoor ik dus haar nummer en smsjes kwijt was, mailbox die crashte, waardoor ik al haar oude mail kwijt raakte. Het begon aardig veel op faith te lijken op een gegeven moment, maar misschien heb ik teveel lost gekeken de laatste tijd >:)

Het enige, van alles wat ik in totaliteit nog heb, wat aan haar kan herrinneren, zijn wat krabbels op hyves, die ik nu ik erover nadenk ook al 4 maanden niet terug heb gezien...
Ga ik het nu wel doen? Nee! Op de een of andere manier kan ik dat nog steeds niet, ik kan er nog steeds niet tegen om dingen van haar tegen te komen op facebook, om haar berichtjes te zien sturen naar maten van haar nieuwe vriend etc etc.... Eroverheen ben ik dus nog niet, maar al maanden lang doe ik alles wat uberhaupt mogelijk is om te vergeten...
Denk dat alleen een nieuwe relatie de laatste pijn kan wegnemen, maar ik ben op dat gebied enorm veranderd...
Ik ben heel wantrouwend geworden naar meiden, ook naar meiden die interesse in me tonen en lief tegen me doen, ik vertel mezelf dan meteen dat zo' n zelfde meid me over een paar maanden misschien zo weer zal dumpen en nooit meer om zal kijken...

Voel me heel gauw gekwetst, en reageer met de grootst mogelijke voorzichtigheid en afstand op de initiatieven van meiden. Ze hoeft maar een keer niet of te laat terug te sturen, of imn mijn ogen maar net iets te kortaf te zijn en ik ben op mijn pik getrapt en ik laat niets meer van me horen... Totdat zij vervolgens weer het contact opneemt, dan reageer ik wel weer, maar ik verwacht teveel initiatief van hen, en geef zelf zo weinig mogelijk en toch wil ik het contact houden....
Zo ben ik geworden de laatste maanden... ;(
Jij bent misschien een beetje extreem, maar het is goed dat je jezelf beschermt. Zeker na nare ervaringen in het verleden. Je moet natuurlijk wel leren van die gebeurtenissen. Het zou een beetje moeten gaan slijten. Doe leuke dingen met vrienden en laat goed tot je doordringen dat je het leven niet om liefde moet laten draaien.

Ik heb het ook een beetje nu. Zodra ik wat vaker met een meisje date en het woord relatie naar voren komt, schrik ik en denk ik alleen nog maar aan een quick getaway! Maar ik heb vertrouwen dat ook dit gaat slijten en zodra ik iemand tegen kom die het echt waard is, kan ik er weer vol voor gaan.

Life sucks! FOK IT!
vrijdag 6 mei 2011 11:06 schreef Psy-freak het volgende:
Ik heb net serieus - door mc.chicken - een kipburger gehaald bij de supermarkt. :')
  woensdag 16 februari 2011 @ 10:58:53 #23
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_92858577
Je hoeft toch ook niet gelijk weer een relatie aan te gaan? Je kunt toch ook eerst een beetje lol hebben alvorens je je weer in iets serieus stort? :)
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_92872299
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:58 schreef goofy_goober het volgende:
Je hoeft toch ook niet gelijk weer een relatie aan te gaan? Je kunt toch ook eerst een beetje lol hebben alvorens je je weer in iets serieus stort? :)
dat probeer ik de laatste tijd ook. Ik ga voor het eerst sinds tijden weer weekenden achter elkaar uit, nooit gedaan toen ik nog een vriendin had.
En ik geniet :D

Maar thuis denk k toch weer aan m'n ex, helaas... :(
Maar ja, ik koester de momenten dat ik dat niet doe (:
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:24:59 #25
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_92874367
Ik bedoelde meer in de zin van lol hebben met andere dames voordat je iets serieus begint. Heb ik ook gedaan en het helpt zeker wanneer je je gewild voelt. Word je ook een stuk zekerder van. ;)
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')