Je bent voor omdat maatschappelijk draagvlak irrelevant is?quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:48 schreef Innisdemon het volgende:
Voor. Maatschappelijk draagvlak is irrelevant.
Je kunt natuurlijk gewoon als huurling mee gaan vechten, als je zo voor bent.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:06 schreef nikk het volgende:
Voor. Sterker nog, het is doodzonde dat we geen lead nation meer willen zijn.
Betaald Blackwater een beetje?quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk gewoon als huurling mee gaan vechten, als je zo voor bent.
Yep, zie ook www.iraqforsale.orgquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:30 schreef ethiraseth het volgende:
Als je bij een Blackwater (of hoe ze tegenwoordig ook heten) gaat werken mag je legaal doden, plunderen, verkrachten en zulk soort leuks en de overheid beschermt je gewoon als die vervelende bruine mensen er wat over durven te zeggen.
Als ik militair was geweest had ik graag meegeholpen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk gewoon als huurling mee gaan vechten, als je zo voor bent.
Wat let je om je als huurling in te zetten?quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Als ik militair was geweest had ik graag meegeholpen.
Geen idee, misschien kann Nikk het ons over een jaartje vertellen?quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Betaald Blackwater een beetje?
Is u voor of tegen?quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:02 schreef Boze_Appel het volgende:
Geen idee of Bent voor of tegen is.
Ik geloof niet in organisaties als Blackwater. Die zie ik liever gisteren dan vandaag verdwijnen. Maar mocht de Nederlandse overheid een bepaalde opening hebben op mijn vakgebied in Afghanistan dan wil ik daar best op solliciteren (afhankelijk van de arbeidsvoorwaarden).quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat let je om je als huurling in te zetten?
Denk jij dat de VS dat zomaar gaat doen? Denk je dat het beter is voor de bevolking als Nederland haar handen er vanaf trekt. Ik ben het namelijk met je eens over de VS, maar ik weet niet of dit een reden is om als Nederland maar te zeggen "krijg allemaal lekker de tering".quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tegen. Amerika moet eerst stoppen met rotzooi maken voor we ze helpen opruimen.
Waarom moet Defensie een adempauze krijgen? Wat moeten ze in die tijd gaan doen volgens jou?quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:53 schreef Sloggi het volgende:
Tegen: geen geld, het wordt tijd dat Defensie een adempauze krijgt en ik verwacht niet dat het trainen van politiemensen veel zin heeft.
Verklaar U nader of is dat ook teveel gevraagd?quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:48 schreef Innisdemon het volgende:
Voor. Maatschappelijk draagvlak is irrelevant.
Materieel op orde krijgen, zorgen dat de bezettingsgraad van het personeel weer op een acceptabel niveau komt. Niet dat dat reëel is met de huidige bezuinigingen, en zo'n missie zal er voor zorgen dat de situatie alleen maar verergert.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:15 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Waarom moet Defensie een adempauze krijgen? Wat moeten ze in die tijd gaan doen volgens jou?
Die paar honderd mensen en vier straaljagers? Als ons leger zelfs dat niet meer kan opbrengen wordt het stevig tijd dat we er óf meer geld in steken of liever helemaal afschaffen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Materieel op orde krijgen, zorgen dat de bezettingsgraad van het personeel weer op een acceptabel niveau komt. Niet dat dat reëel is met de huidige bezuinigingen, en zo'n missie zal er voor zorgen dat de situatie alleen maar verergert.
De meeste F-16's vliegen al niet meer, en zo'n missie is niet gratis; geld dat naar deze missie gaat kan dus niet worden besteed aan andere zaken.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Die paar honderd mensen en vier straaljagers? Als ons leger zelfs dat niet meer kan opbrengen wordt het stevig tijd dat we er óf meer geld in steken of liever helemaal afschaffen.
Geld dat niet te koste gaat van defensie zelf in ieder geval.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De meeste F-16's vliegen al niet meer, en zo'n missie is niet gratis; geld dat naar deze missie gaat kan dus niet worden besteed aan andere zaken.
Oh?quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Geld dat niet te koste gaat van defensie zelf in ieder geval.
Dat kunnen we sowieso vergeten voor het sturen van een handjevol politietrainers.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:49 schreef Boze_Appel het volgende:
Lijkt mij best hilarisch dat ze die mensen wel naar de zandbak sturen en dat ze dan alsnog niet bij de g20 mogen aanschuiven.
Voeg er nog 1 vraag toe: weet u dat NL wel/niet in oorlog is met afghanistan?quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
Voor of tegen missie naar Kunduz
• weet niet
• tegen
• voor
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Zoeken? Nee we zijn niks kwijt daar. Maar we zijn nu eenmaal nato lid, dus de EU lovers moeten wel voor NL militairen aldaar zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:49 schreef Basp1 het volgende:
Tegen.
Wij hebben daar niets meer te zoeken
NL moet geen knaapje van USA zijn. Het is een corrupt regime.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:24 schreef damian5700 het volgende:
Voor. De Amerikanen pleasen levert geld op voor de Nederlandse economie. Toen de beslissing er lag om de missie in Uruzgan te beëindigen werd Nederland ineens niet meer uitgenodigd voor de G20 -bijeenkomst.
Door wat verkapt ontwikkelingswerk kan Nederland zich wederom in de kijker spelen.
Het is wel handig om hier en daar het knaapje te spelen op deze wereld. Dat levert geld op en wat invloed op het wereldtoneel.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
NL moet geen knaapje van USA zijn. Het is een corrupt regime.
Ah, het PVV-standpuntquote:Op donderdag 27 januari 2011 17:56 schreef voice-over het volgende:
Tegen. Het is zielig voor de Afghaanse vrouwen maar dat land is toch reddeloos. De geiteneukers hebben daar de macht.
Luchtsteun voor politie-agenten? Stuur en wat Bö-105 helicopters heen danquote:Op donderdag 27 januari 2011 18:40 schreef zeeeend het volgende:
Het is natuurlijk gewoon een Win-win situatie voor het kabinet.
Wanneer het gehele zootje in de pan word gehakt ,is er genoeg draagvlak vanuit het publiek om tot aanschaf van de JSF over te aan .
Mooi verhaal over de achterhaalde luchtsteun van de F-16,
kransje op de Dam en de greencard voor Verhagen is binnen.
Luchtsteun bij vredesmissies, zoals de les van Srebrenica door de politiek is geleerd.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Luchtsteun voor politie-agenten? Stuur en wat Bö-105 helicopters heen dan
Zorg dat je voor gevechtssteun niet afhankelijk bent van andere landen, zoals we hebben geleerd van Srebrenica.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Luchtsteun bij vredesmissies, zoals de les van Srebrenica door de politiek is geleerd.
Een harde les met 8.000 doden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zorg dat je voor gevechtssteun niet afhankelijk bent van andere landen, zoals we hebben geleerd van Srebrenica.
Oh, wacht...
Hopelijk zijn de Duitsers betrouwbaarder dan de Fransen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een harde les met 8.000 doden.
U vraagt Christen Unie draait :quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Luchtsteun voor politie-agenten? Stuur en wat Bö-105 helicopters heen dan
Alleraardigst dat dit blijkbaar voor geldt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hopelijk zijn de Duitsers betrouwbaarder dan de Fransen.
Nog een reden overigens om niet naar Kunduz te gaan.
Hoezo heeft Nederland al genoeg gedaan? Het land is nog in opbouw, waarom zou Nederland daar geen rol meer in hoeven te spelen?quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:52 schreef du_ke het volgende:
Ik vind het een lastige keuze waar ik nog niet helemaal uit ben. Aan de ene kant hebben we als het westen een plicht om nog jaren in Afghanistan aanwezig te zijn en het land op te bouwen en uit handen van de Taliban te houden.
Aan de andere kant denk ik dat we als Nederland meer dan genoeg hebben bijgedragen voor nu en zie ik onvoldoende garanties dat het dit keer wel echt om een wederopbouwmissie gaat.
Ik neig dus naar tegen maar het kan voor worden met een zeer goed verhaal
Voor nu hebben we even genoeg bijgedragen naar mijn idee. Er zijn meer NAVO-landen. Naar verhouding was onze bijdrage tot nu toe zeer fors.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Hoezo heeft Nederland al genoeg gedaan? Het land is nog in opbouw, waarom zou Nederland daar geen rol meer in hoeven te spelen?
Nederland is op dit moment het enige NAVO land die geen enkele rol heeft in Afghanistan op dit moment. Dus wijzen naar andere landen is een beetje zinloos. Daarbij is Nederland één van de rijkste landen op de wereld die een iets grotere bijdrage kan leveren dan, pak 'm beet, Denemarken. En de situatie in Uruzgan is verbeterd ten opzichte van vijf jaar geleden. Maar dat is een andere discussie.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor nu hebben we even genoeg bijgedragen naar mijn idee. Er zijn meer NAVO-landen. Naar verhouding was onze bijdrage tot nu toe zeer fors.
Daarnaast van dat opbouwen is bij de vorige missie weinig overgebleven.
Als je de Nederlandse bijdrage vergelijkt met die van bijvoorbeeld België hebben we al meer dan genoeg gedaan: http://nl.wikipedia.org/w(...)ity_Assistance_Forcequote:Op donderdag 27 januari 2011 19:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Nederland is op dit moment het enige NAVO land die geen enkele rol heeft in Afghanistan op dit moment. Dus wijzen naar andere landen is een beetje zinloos. Daarbij is Nederland één van de rijkste landen op de wereld die een iets grotere bijdrage kan leveren dan, pak 'm beet, Denemarken. En de situatie in Uruzgan is verbeterd ten opzichte van vijf jaar geleden. Maar dat is een andere discussie.
Plicht? Hoe is deze gedoemde missie onze plicht geworden?quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:52 schreef du_ke het volgende:
Ik vind het een lastige keuze waar ik nog niet helemaal uit ben. Aan de ene kant hebben we als het westen een plicht om nog jaren in Afghanistan aanwezig te zijn en het land op te bouwen en uit handen van de Taliban te houden.
Aan de andere kant denk ik dat we als Nederland meer dan genoeg hebben bijgedragen voor nu en zie ik onvoldoende garanties dat het dit keer wel echt om een wederopbouwmissie gaat.
We stonden als Nederland achter het verdrijven van de Taliban. Dat brengt verantwoordelijkheid voor de wederopbouw met zich mee.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Plicht? Hoe is deze gedoemde missie onze plicht geworden?
Waarom laten we die mensen hun eigen weg niet vinden?
We hebben ook naar verhouding voor rijkdom en grootte een hele flinke bijdrage geleverd. Dat mag best even een tijdje wat minder...quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Nederland is op dit moment het enige NAVO land die geen enkele rol heeft in Afghanistan op dit moment. Dus wijzen naar andere landen is een beetje zinloos. Daarbij is Nederland één van de rijkste landen op de wereld die een iets grotere bijdrage kan leveren dan, pak 'm beet, Denemarken. En de situatie in Uruzgan is verbeterd ten opzichte van vijf jaar geleden. Maar dat is een andere discussie.
Pardon ,..........?quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hopelijk zijn de Duitsers betrouwbaarder dan de Fransen.
Nog een reden overigens om niet naar Kunduz te gaan.
Als ik moet kiezen tussen diverse wetenschappelijke studies en een aanklacht van mensen die er belang bij hebben Nederland in een kwaad daglicht te stellen geloof ik de eerste bron.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:45 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Pardon ,..........?
http://www.defensieforum.(...)ca_af-t11307.10.html;wap2=
Helemaal mee eens, we hebben sowieso niets te zoeken in het buitenland. Alle grenzen moeten dicht, alle samenwerking met het buitenland moet worden opgeschort.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:39 schreef voice-over het volgende:
We hebben niets maar dan ook helemaal niets te zoeken in Afghanistan.
Als we al een Arabische echte democratie willen steunen kunnen ze beter hun steun verlenen aan Tunesië, die hebben daar verreweg het grootste potentieel voor een echte democratische seculiere staat..quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:42 schreef apple_pie het volgende:
Voor. Puur en alleen vanwege het feit dat ik denk dat Nederland een goede NATO bondgenoot moet zijn om zaken gedaan te krijgen in deze wereld.
Ik vind het ideaal van een vrij en democratisch Afghanistan ook mooi, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat nog heel ver weg is. Ik heb twijfels over nation building, maar we kunnen een vrijhaven voor terroristen in ieder geval niet ongemoeid laten.
Belangrijker echter dan de mening van politici, het volk en mij is de mening van de Nederlanders die daadwerkelijk deel zouden nemen aan de missie. Als de troepen het willen en kunnen, waarom niet? Beter dan hier niets doen.
Van mij mogen ze Aruba hebben, maar dan moeten ze opzouten. Die tanende wereldmachtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:41 schreef DrDentz het volgende:
We willen te graag de 51ste staat van Amerika zijn lijkt het.
Ik ook. Die democratiseing is zinloos. Laat ze het zelf doen, internet has all the knowlegde. Installeer een goed communicatienetwerk en get the hell out of there.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Pertinent en absoluut tegen een missie.
Democratie begint van onder, onzinargument.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook. Die democratiseing is zinloos. Laat ze het zelf doen, internet has all the knowlegde. Installeer een goed communicatienetwerk en get the hell out of there.
Onzin.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is iedereen die tegen is in dit topic bereid uit de NAVO te stappen?
Juist. En jij denkt dat wij zo diep kunnen graven?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:54 schreef JoaC het volgende:
[..]
Democratie begint van onder, onzinargument.
Graag, liever gisteren nog dan vandaag. NAVO zuigt hard.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ja, ik denk dat we, met het oog op de toekomst, ons defensiebeleid beter binnen de EU kunnen organiseren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee, maar met een communicatienetwerk ben je er niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist. En jij denkt dat wij zo diep kunnen graven?
En dan als EU in een nieuwe NAVO gaan zitten?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:59 schreef remlof het volgende:
Ja, ik denk dat we, met het oog op de toekomst, ons defensiebeleid beter binnen de EU kunnen organiseren.
Alleen tegen deze missie zijn daaruit volgt niet direct dat je voor uitstappen uit de NAVO bent. Daar zit geen logica in, geen causaliteit.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat we, met het oog op de toekomst, ons defensiebeleid beter binnen de EU kunnen organiseren.
Ik bedoel ook informeer die mensen, geef ze onze kennis, maar laat ze op hun manier handelen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 03:00 schreef JoaC het volgende:
[..]
Nee, maar met een communicatienetwerk ben je er niet.
Ik ben tegen deze missievorm, niet tegen aanwezigheid btw
Nee, we hebben de VS nergens meer voor nodig.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 03:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En dan als EU in een nieuwe NAVO gaan zitten?
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 03:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, we hebben de VS nergens meer voor nodig.
Een gezamenlijk veiligheidsbeleid is toch niet slecht?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 03:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, we hebben de VS nergens meer voor nodig.
Dat is alleen nuttig als de belangen gelijk zijn. En dat zijn ze niet meer, we zitten onszelf tegen te werken door steeds weer de VS te steunen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 03:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een gezamenlijk veiligheidsbeleid is toch niet slecht?
Ja, okee, daar maak je wel een punt, dat hebben we zeker gezien ivm Irak en ook nu Afghanistan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 03:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is alleen nuttig als de belangen gelijk zijn. En dat zijn ze niet meer, we zitten onszelf tegen te werken door steeds weer de VS te steunen.
We hebben nog steeds veel belangen gelijk met de VS, maar vergeet niet dat zij de tanende wereldmacht zijn, de kat in het nauw die rare sprongen maakt. Dat valt nu onder Obama gelukkig nog wel mee, maar als er een tea-president aan de macht komt daar...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 03:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, daar maak je wel een punt, dat hebben we zeker gezien ivm Irak en ook nu Afghanistan.
Ik zou er nog even over moeten nadenken dan, een Lubberiaanse variant bedenken, zeg maar.
De Tea Party is niet geworden waarvoor het bedoelt was, hierdoor is de kans verkeken met Palin als gezicht. Zelfs Beck kan daar niks aan doenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 03:10 schreef remlof het volgende:
[..]
We hebben nog steeds veel belangen gelijk met de VS, maar vergeet niet dat zij de tanende wereldmacht zijn, de kat in het nauw die rare sprongen maakt. Dat valt nu onder Obama gelukkig nog wel mee, maar als er een tea-president aan de macht komt daar...
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 03:17 schreef JoaC het volgende:
[..]
De Tea Party is niet geworden waarvoor het bedoelt was, hierdoor is de kans verkeken met Palin als gezicht. Zelfs Beck kan daar niks aan doen
Eerder als Europa na WO1quote:Op vrijdag 28 januari 2011 03:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Maar de VS blijft nog steeds zoals het Romeinse rijk een paar eeuwen na christus.
bizar argument.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is mij niet 10 tallen Nederlandse doden en 500 miljoen euro per jaar waard.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 07:50 schreef voice-over het volgende:
Enfin, helaas gaan wij weer naar Afghanistan.
Maar Links is nu hopeloos verdeeld en dat is mij heel wat waard.
Als de toezeggingen van onze premier iets waard zijn is dit precies wat GL krijgt.quote:Een politiemissie in Afghanistan is gewoon opgenomen in het GroenLinks verkiezingsprogramma. De GL kiezer krijgt dus precies waarop hij/zij gestemd heeft vorig jaar.
Heerlijk toch?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:28 schreef Oud_student het volgende:
De positie van GL is natuurlijk helemaal krankzinnig:
- de eigen achterban is tegen
- de reden is naif, toezeggingen zijn waardeloos
- en wat zijn de werkelijke redenen, wat krijgt GL voor het meestemmen?
Het blijft grappig. Een politiemissie in een oorlogsgebied. Nog hilarischer zou zijn als de PVV wel voor een caviapolizeimissie zou zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:42 schreef du_ke het volgende:
Van Nielsch uit een ander topic
[..]
Als de toezeggingen van onze premier iets waard zijn is dit precies wat GL krijgt.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Nog hilarischer zou zijn als de PVV wel voor een caviapolizeimissie zou zijn.
Waarom zijn we het aan de NAVO verplicht? Wie is er aangevallen door het land Afghanistan?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom smeekt het land Afghanistan om een Nederlandse politiemissie?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wie is er aangevallen door het land Afghanistan?
PvdA, SP en PVV zijn het anders aardig eens, dus met die verdeeldheid valt het wel mee.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 07:50 schreef voice-over het volgende:
Enfin, helaas gaan wij weer naar Afghanistan.
Maar Links is nu hopeloos verdeeld en dat is mij heel wat waard.
En ja, de PVV is voornamelijk een linkse partij (voor wie dat nog niet door had).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
PvdA, SP en PVV zijn het anders aardig eens, dus met die verdeeldheid valt het wel mee.
Waarschijnlijk omdat de Taliban om wapens verlegen zit en op deze manier krijgen ze gratis wapens en een opleiding hoe die te gebruiken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Waarom smeekt het land Afghanistan om een Nederlandse politiemissie?
Het lukt ons hier de derde generatie Marokkanen nog niet,maar we flikken het daar in een aantal wekenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:25 schreef Basp1 het volgende:
Hoe gaan we eigenlijk deze op te leiden politiemensen leren te lezen en schrijven. Gaat er een hele groep arabisten mee.
Zou het niet sneller gaan als je ze in een taal leert lezen en schrijven die ze al kennen?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:25 schreef Basp1 het volgende:
Hoe gaan we eigenlijk deze op te leiden politiemensen leren te lezen en schrijven. Gaat er een hele groep arabisten mee.
asielbeleid, integratiebeleid, minderhedenbeleid, godsdienstbeleid, law&order, financieel beleid, cultuurbeleid, haat naar links,quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:10 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En ja, de PVV is voornamelijk een linkse partij (voor wie dat nog niet door had).
Het enige rechtse punt is hun asielbeleid. Wat het des te droeviger maakt dat ze constant op links zitten af te geven
Afghanistan lijkt me echt zo'n land met ieder een eigen dialect. Dus welke gaan wij ze leren? Ach hebben ze weer iets om over te bakkeleien.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zou het niet sneller gaan als je ze in een taal leert lezen en schrijven die ze al kennen?
Het lijkt me in ieder geval sterk dat ze iets met Arabisch hebben, in welk dialect dan ook.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Afghanistan lijkt me echt zo'n land met ieder een eigen dialect. Dus welke gaan wij ze leren? Ach hebben ze weer iets om over te bakkeleien.
Dat is inderdaad waar en de PVV en VVD hebben ook nog een appeltje met elkaar te schillen. Rutte had groot gelijk (hoe krijg ik het mijn strot uit) door het voorstel van Wilders om de beslissing over de Kunduz missie over de PS verkiezingen heen te tillen keihard af te doen met 'achterkamertjespolitiek', iets waar de Grote Blonde Leider juist zo fel tegen is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
PvdA, SP en PVV zijn het anders aardig eens, dus met die verdeeldheid valt het wel mee.
Ik ben het voor het eerst met je eens, doorgaans vind ik jouw postings van een bedenkelijk niveau.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:13 schreef remlof het volgende:
Echt, zonde van het geld en de mensenlevens deze missie
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:22 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik ben het voor het eerst met je eens, doorgaans vind ik jouw postings van een bedenkelijk niveau.
daar zijn ze allemaal op tegen ... Wilders die schreeuwt wel vaker, daardoor lijkt het alsof hij braver is dan de rest...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:14 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
'achterkamertjespolitiek', iets waar de Grote Blonde Leider juist zo fel tegen is.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:22 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik ben het voor het eerst met je eens, doorgaans vind ik jouw postings van een bedenkelijk niveau.
Ik heb wel hetzelfde. Al vind ik wel dat de missie in zijn huidige vorm een soort halfbakken gedoe is. Ga erheen met militairen of ga gewoon helemaal niet. Iedereen weet donders goed dat dit gaat uitlopen op een militaire missie, aangezien het 'zonde zou zijn als we niet door zouden zetten'. Dat verhullen vind ik van twee walletjes eten: aan de ene kant internationaal willen denken, maar aan de andere kant daar niet volledig voor willen gaan.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:52 schreef du_ke het volgende:
Ik ben het met je eens als je het hebt over zoiets als wo 1 en 2, maar voor die tijd, voor wo 3 , is het aankloten toch diplomatiek net ietsjes beter dan een full-scale oorlog te gaan voeren. En dat gaat m.i. op voor alle partijen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:59 schreef Friek_ het volgende:
In die zin vind ik de opstelling van D66 en GroenLinks maar erg slap in dit debat. Wanneer het over zaken gaat als oorlog en vrede (de belangrijkste beslissingen in de hele politiek) kun je niet aankomen met halve oplossingen.
quote:zo 28 aug 2011, 20:01 | 10 reacties
'Agenten Kunduz gaan toch vechten'
Kunduz - Afghaanse agenten die door Nederlanders worden opgeleid, gaan toch vechten in Kunduz. Nederland wilde alleen aan de trainingsmissie meedoen op voorwaarde dat de agenten niet werden ingezet bij gevechten.
De hoogste politie-commandant van de Afghaanse provincie zegt tegen RTL Nieuws echter dat dat waarschijnlijk toch gaat gebeuren.
Volgens de commandant worden gewone agenten als eerste ingezet bij gevechten met de taliban of andere terroristen. Dat geldt ook voor de door de Nederlanders opgeleide agenten. De commandant noemt het zelfverdediging, dus volgens hem is er niets aan de hand.
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:23 schreef remlof het volgende:
Tegen. Mensen die niet kunnen lezen en schrijven kan je de wet niet laten handhaven.
Dan kunnen we hier wel GL gaan bashen, maar het zou eerlijker zijn om de overigen die voor waren van liegen en bedriegen te beschuldigen.quote:
Van rechts zijn de belangen duidelijk:quote:Op maandag 29 augustus 2011 08:43 schreef Basp1 het volgende:
Dan kunnen we hier wel GL gaan bashen, maar het zou eerlijker zijn om de overigen die voor waren van liegen en bedriegen te beschuldigen.
Volgens mij was het toch echt Rutte die had beloofd dat zijn missie geen vechtmissie zou worden.quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)echten___.html?p=2,1quote:'Agenten Kunduz gaan toch vechten' Afghaanse agenten die door Nederlanders worden opgeleid, gaan toch vechten in Kunduz. Nederland wilde alleen aan de trainingsmissie meedoen op voorwaarde dat de agenten niet zouden worden ingezet bij gevechten.
De hoogste politie-commandant van de Afghaanse provincie zegt tegen RTL Nieuws echter dat dat waarschijnlijk toch gaat gebeuren.
Volgens de commandant worden gewone agenten als eerste ingezet bij gevechten met de taliban of andere terroristen. Dat geldt ook voor de door de Nederlanders opgeleide agenten. De commandant noemt het zelfverdediging, dus volgens hem is er niets aan de hand
http://www.elsevier.nl/we(...)id-om-te-vechten.htmquote:'Kunduz-agenten toch opgeleid om te vechten'
Het was geen bash hoor.quote:Op maandag 29 augustus 2011 08:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan kunnen we hier wel GL gaan bashen, maar het zou eerlijker zijn om de overigen die voor waren van liegen en bedriegen te beschuldigen.
Het wordt ook geen vechtmissie. De agenten die worden opgeleid gaan vechten, dat is de staat van Afghanistan.quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij was het toch echt Rutte die had beloofd dat zijn missie geen vechtmissie zou worden.
Rutte verzekerde bij hoog en laag dat dit zeker niet het geval zou zijn. De Kamer en het volk werd verkeerd voorgelicht .quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:54 schreef waht het volgende:
De agenten die worden opgeleid gaan vechten,
Het is nogal naïef om te denken dat het niet zal gebeuren. Nederlandse politieagenten zullen ook tegen terroristen vechten als er een aanslag in Nederland is.quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Rutte verzekerde bij hoog en laag dat dit zeker niet het geval zou zijn. De Kamer en het volk werd verkeerd voorgelicht .
Dus omdat het volk naief is om dat te denken vinden we het heel normaal dat we door onze MP worden belogen en bedrogen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:21 schreef Kirov het volgende:
[..]
Het is nogal naïef om te denken dat het niet zal gebeuren. Nederlandse politieagenten zullen ook tegen terroristen vechten als er een aanslag in Nederland is.
Bos staat voor net wat andere zaken dan Rutte, dus waarschijnlijk zou ik Bos finaal afbranden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus omdat het volk naief is om dat te denken vinden we het heel normaal dat we door onze MP worden belogen en bedrogen.![]()
Ik ben heel benieuwd hoe hier op fok ter rechterzijde gereageerd zou zijn als bos zoiets gezegd zou hebben. Eigenlijk ben ik daar helemaal niet benieuwd naar want dan zou dit topic al bij deel 35 geweest zijn en had links het weer gedaan en moesten hun weer in de slachtoffer rol kruipen.
Het punt is dat het de missie van Rutte is, met name GL heeft daarover verduidelijking gevraagd en naar aanleiding daarvan eisen gesteld die je volgens mij niet zou moeten stellen, maar Rutte wilde het graag verkopen als trainingsmissie ipv vechtmissie. Hij vond al die eisen dan ook redelijk, het was immers een politietrainingsmissie, en garandeerde dat daaraan voldaan was. Daarmee zijn het zijn eisen aan zijn missie. Als daar niet aan voldaan kan worden is het zijn probleem.quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:54 schreef waht het volgende:
Het wordt ook geen vechtmissie. De agenten die worden opgeleid gaan vechten, dat is de staat van Afghanistan.
Halve waarheden is ook niets anders als een eufimisme voor liegen dat het gedrukt staat.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:52 schreef waht het volgende:
Jammer dat Rutte halve waarheden vertelde maar bepaalde partijen laten hem weinig keus.
je zegt eigenlijk :quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:52 schreef waht het volgende:
Jammer dat Rutte halve waarheden vertelde maar bepaalde partijen laten hem weinig keus.
De taak van Nederlandse trainers is onveranderd. De missie blijft hetzelfde.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het punt is dat het de missie van Rutte is, met name GL heeft daarover verduidelijking gevraagd en naar aanleiding daarvan eisen gesteld die je volgens mij niet zou moeten stellen, maar Rutte wilde het graag verkopen als trainingsmissie ipv vechtmissie. Hij vond al die eisen dan ook redelijk, het was immers een politietrainingsmissie, en garandeerde dat daaraan voldaan was. Daarmee zijn het zijn eisen aan zijn missie. Als daar niet aan voldaan kan worden is het zijn probleem.
Het was deels een toneelspel inderdaad.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Halve waarheden is ook niets anders als een eufimisme voor liegen dat het gedrukt staat.
Ik denk niet dat het zozeer de belangen zijn van rechts maar gewoon het landsbelang, partijene mogen ook wel eens aan het landsbelang denken ipv aan partijbelang en de volgende verkiezingen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 08:56 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Van rechts zijn de belangen duidelijk:
- Een (klap)stoel in de G20
- De VS te vriend houden
Maar wat kan het belang van GL zijn? Waarom een voor GL verfoeilijk rechts kabinet steunen?
Waarom tegen 80% van haar eigen kiezers ingaan?
Ik zou haast denken dat er persoonlijke en/of partij belangen een rol spelen, die te maken hebben met connecties (via NGO's) met Afghanistan, denk ook aan het geval Mariko Peters.
Maar misschien dat een GLer het mij kan uitleggen?
Wat is het landsbelang? 10 tallen doden en 500 miljoen per jaar voor een zinloze missie?quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:29 schreef Clan het volgende:
Ik denk niet dat het zozeer de belangen zijn van rechts maar gewoon het landsbelang, partijene mogen ook wel eens aan het landsbelang denken ipv aan partijbelang en de volgende verkiezingen.
Je beseft dat GL (samen met D66) initiatiefnemer was van deze missie?quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:46 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat is het landsbelang? 10 tallen doden en 500 miljoen per jaar voor een zinloze missie?
Het enige belang wat ik zie is het pleasen van de VS, zodat wij er later iets voor terug krijgen, maar voor GL mag dat toch geen rol spelen?
Het landsbelang is de relatie met onze naaste bondgenoten en handelspartners. Je begrijpt zelf ook dat het onmogelijk is om als enige de inactieve partij uit te hangen. We moeten gewoon een deel van de lasten dragen, klaar.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:46 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat is het landsbelang? 10 tallen doden en 500 miljoen per jaar voor een zinloze missie?
Het enige belang wat ik zie is het pleasen van de VS, zodat wij er later iets voor terug krijgen, maar voor GL mag dat toch geen rol spelen?
Voor GL speelt ook nog de regeringsdeelname in een volgend kabinet Ruttequote:Op maandag 29 augustus 2011 16:46 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Inderdaad. We zullen nog in de lengte van jaren moeten betalen voor de acties van de PvdA mbt Uruzgan.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:53 schreef waht het volgende:
[..]
Het landsbelang is de relatie met onze naaste bondgenoten en handelspartners. Je begrijpt zelf ook dat het onmogelijk is om als enige de inactieve partij uit te hangen. We moeten gewoon een deel van de lasten dragen, klaar.
editquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:08 schreef nikk het volgende:
[..]
Inderdaad. We zullen nog in de lengte van jaren moeten betalen voor de acties van de PvdA het CDA mbt Uruzgan.
Dan kunnen we maar beter een training voor het gebruik van energiecentrales gaan geven.quote:"Miljarden VS verspild in oorlogen"
` De VS heeft zo'n 30 miljard dollar
verspild met het inhuren van private
bedrijven in Irak en Afghanistan,zegt
een commissie van het Congres.Het geld
ging vooral naar beveiligingsbedrijven.
Op een bepaald moment waren er meer dan
260.000 ingehuurde werknemers in Irak
en Afghanistan,ongeveer net zoveel als
het aantal militairen.Miljarden dollars
zijn niet effectief besteed.
Verder liet de planning te wensen over.
Washington stak 40 miljoen dollar in
een gevangenis in Irak die nooit werd
afgebouwd en in Kabul werd voor 300
miljoen een energiecentrale gebouwd
terwijl de Afghanen expertise missen.
Dat ga je krijgen als je eigen leger ongeschikt is voor de benodigde taken. Een leger is net zo'n bureaucratisch moloch als elk ander ambtenarenapparaat. Die pleiten elk jaar voor minstens een even groot budget en hoeven niets te weten van hervormingen, laat staan het vermeerderen van het budget van bijv. de marine, en het verminderen bij de landmacht.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan kunnen we maar beter een training voor het gebruik van energiecentrales gaan geven.
Ook krijg je dat omdat er door de neoliberalen al sinds de opkomst van de reagenomics geroepen wordt dat pivate partijen per defenitie taken altijd geodkoper zouden uitvoeren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:31 schreef waht het volgende:
[..]
Dat ga je krijgen als je eigen leger ongeschikt is voor de benodigde taken. Een leger is net zo'n bureaucratisch moloch als elk ander ambtenarenapparaat. Die pleiten elk jaar voor minstens een even groot budget en hoeven niets te weten van hervormingen, laat staan het vermeerderen van het budget van bijv. de marine, en het verminderen bij de landmacht.
De meesten weten zelf ook wel dat dat niet waar is maar slechts een verkooppraatje, waar een markt is is marketing. Het gros van die miljoenen die teveel zijn uitgegeven zal terechtgekomen zijn bij de campagnesponsors van Bush. Dat was de missie van de regering Bush, geld van de Amerikaanse belastingbetaler (en uiteindelijk ook Irakes belastingbetalers) verplaatsen naar zijn achterban, de allerrijksten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook krijg je dat omdat er door de neoliberalen al sinds de opkomst van de reagenomics geroepen wordt dat pivate partijen per defenitie taken altijd geodkoper zouden uitvoeren.
Efficiënt in wat, dat is de vraag.quote:De door de markt gestuurde entiteiten in onze maatschappij blijken dus niet zo effcient te kunnen werken als door friedman altijd verondersteld is.
Dat is ook deels zo ja. De oprichter van Blackwater heeft zelf verklaard een efficiënter en sneller leger te willen maken en was overtuigd dat de 'vrije markt' dit beter kon dan het leger. Dat heeft hij nooit echt waar kunnen maken natuurlijk omdat z'n klanten bijna uitsluitend overheden zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook krijg je dat omdat er door de neoliberalen al sinds de opkomst van de reagenomics geroepen wordt dat pivate partijen per defenitie taken altijd geodkoper zouden uitvoeren.
De door de markt gestuurde entiteiten in onze maatschappij blijken dus niet zo effcient te kunnen werken als door friedman altijd verondersteld is.
Het subsidieren van onrendabelen niet? Om de term heel letterlijk te nemen is dat de meest pure vorm van geldverspilling. Dus nu we weten hoe je denkt over geldverspilling moeten we de geldkraan naar onrendabelen maar dichtdraaien.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:40 schreef Arolsen het volgende:
Ik ben tegen. Het is pure geldverspilling.
Dus je voelt er niks voor om naast een stabiel binnenland een stabiel buitenland op te zetten?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:13 schreef Zolcon het volgende:
Ik ben tegen, we hebben er niks te zoeken. Dat hadden we overigens ook niet op zo'n grote schaal.
juist door militaire bemoeienis wordt zijn de internationale verhoudingen meer gespannenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Dus je voelt er niks voor om naast een stabiel binnenland een stabiel buitenland op te zetten?
Maar hoe weet jij dat? Niks duidt daarop. Sinds onze interventie is het aantal Afghanen dat naar school gaat bijna vertienvoudigd bijvoorbeeld. Op zich positieve ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:21 schreef Zolcon het volgende:
[..]
juist door militaire bemoeienis wordt zijn de internationale verhoudingen meer gespannen
Uitermate kortzichtig inderdaad.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een isolationistische politiek zouden veel mensen hier blijkbaar niet erg vinden. Ons terugtrekken uit NAVO, VN en de EU. Ons afsluiten voor de enge buitenwereld want die kost geld. Goed plan hoor....
Helaas is de bijdrage wat ongelukkig. Een mentor missie of zoals ik hierboven al noemde een SOTG, of beide had meer nut gehad. Naast het trainen van de ANP en ANA actief jagen op de taliban.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:25 schreef waht het volgende:
[..]
Uitermate kortzichtig inderdaad.
Nederland moet in Afghanistan zitten omdat de NAVO er zit en wij die bondgenoten moeten houden.
De NAVO zit in Afghanistan om Iran, India, China en Rusland duidelijk te maken wie er de baas is.
Op de invulling heb ik ook genoeg aan te merken. Helemaal als je eisen gaat stellen zoals GL heeft gedaan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:28 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Helaas is de bijdrage wat ongelukkig. Een mentor missie of zoals ik hierboven al noemde een SOTG, of beide had meer nut gehad. Naast het trainen van de ANP en ANA actief jagen op de taliban.
Iemand als ik, net als 99% van dit land, kan daar niet over oordelen. Alles wat ik weet komt uit de krant, van het internet of van horen zeggen. Ik ben nooit in Afghanistan geweest, laat staan dat ik ook maar enig verstand heb van de situatie daar.quote:Op zondag 11 september 2011 12:22 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Vind je nu wel of niet dat het een militaire missie is?
Jij noemt het een lead nation zijn, zij noemen het inmengen in hun binnenlandse zaken.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:06 schreef nikk het volgende:
Voor. Sterker nog, het is doodzonde dat we geen lead nation meer willen zijn.
Tegen een zinloze missie in Afghanistan zijn, is wel wat anders, héél wat anders dan je terugtrekken uit al die organisaties. Overigens, ja, van mij mag de NAVO opgedoekt worden, en als je je terugtrekt uit die drie organisaties dan sluit je je niet af voor de buitenwereld, dat is onzinnig. Je bent alleen geen lid meer van die organisatie.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een isolationistische politiek zouden veel mensen hier blijkbaar niet erg vinden. Ons terugtrekken uit NAVO, VN en de EU. Ons afsluiten voor de enge buitenwereld want die kost geld. Goed plan hoor....
Wat is daar mis mee eigenlijk? Zolang we vrije handel maar alle ruimte blijven geven.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
China of Brazilië is ook geen lid van een clubje en gaat het prima meequote:Op zondag 11 september 2011 12:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee eigenlijk? Zolang we vrije handel maar alle ruimte blijven geven.
Oh.. en op welke gronden komt u tot deze uitspraak?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:10 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een special operations task group had meer nut gehad.
Het boeit toch helemaal niks wat ze daar gaan doen. Het enige wat belangrijk is , is hoeveel geld het gaat kosten.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:21 schreef Boldface het volgende:
Ik was tegen, ben tegen en blijf tegen. Dat politiek Nederland werkelijk dacht dat die agenten niet bij gevechten zouden worden ingezet, getuigt van een enorme naïviteit. En daaromtrent zelfs garanties afgeven is al helemaal bizar.
Het meest trieste is nog wel dat de Nederlandse politie in eigen land op alle fronten faalt. Zeer lage oplossingspercentages, een slecht imago, groeiend gevoel van onveiligheid. Als Afghaanse agenten al moeten worden opgeleid, laat dat dan doen door landen met een goed functionerende politie; niet door Nederland.
Ben het niet vaak eens met jou, maar hier toch zeker wel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:40 schreef Arolsen het volgende:
Ik ben tegen. Het is pure geldverspilling.
De Grieken zijn wel slim om niet meteen halsoverkop van alles overtedragen aan de banken/andere landen. En van de beste dingen die ze ooit gedaan hebben denk ik. Er bestaan wel slimme Griekenquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:31 schreef Sicstus het volgende:
Maargoed, we hadden met z'n allen 110 miljard euro uitgetrokken om in de bodemloze put genaamd Griekenland te storten, maar het lijkt erop dat Griekenland sneller failliet gaat dan dat we het geld kunnen overmaken. Kortom, we houden waarschijnlijk nog wat over om in de bodemloze put genaamd Afghanistan te storten!
Iedere burger weet dat, maar de politiek luistert weer eens niet en een referendum willen ze zeker nietquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:28 schreef voice-over het volgende:
Die hele missie is natuurlijk compleet achterlijk en zonde van het geld. We hebben daar niks te zoeken.
quote:za 19 nov 2011, 07:44
ISAF-militairen doden Afghaanse agenten
KABUL - Militairen van de internationale strijdmacht ISAF hebben zaterdagochtend bij de stad Ghazni twee Afghaanse politieofficieren gedood. Dat heeft Zorawar Zahid, hoofd van de politie in de provincie Ghazni, ten zuidwesten van de hoofdstad Kabul, gezegd.
De ISAF-militairen namen deel aan een nachtelijke actie, waarover niet met de politie was overlegd. Zij negeerden een bevel van de agenten. In het daarop volgende vuurgevecht kwamen de twee Afghanen om.
quote:di 24 jul 2012, 15:04 | 6 reacties
Politiemannen lopen over naar Taliban
HERAT - Twaalf Afghaanse beginnende politiemannen en hun commandant zijn naar de Taliban overgelopen, nadat ze zeven collega's die niet mee wilden doen, hadden vergiftigd. Dat heeft een woordvoerder van de gouverneur van de westelijke provincie Farah dinsdag laten weten.
De vergiftigde politiemensen liggen in het ziekenhuis. De overlopers, die een controlepost in het plaatsje Shewan bemanden, namen een voertuig en wapens mee
quote:do 07 mrt 2013, 19:26 | 18 reacties
|
lees voor
'Deze zomer al weg uit Kunduz'
DEN HAAG -
De Nederlandse politietrainingsmissie in Afghanistan stopt eerder dan gepland. De Nederlandse militairen keren al deze zomer terug.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |