bizar argument.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is iedereen die tegen is in dit topic bereid uit de NAVO te stappen?
Het is mij niet 10 tallen Nederlandse doden en 500 miljoen euro per jaar waard.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 07:50 schreef voice-over het volgende:
Enfin, helaas gaan wij weer naar Afghanistan.
Maar Links is nu hopeloos verdeeld en dat is mij heel wat waard.
Als de toezeggingen van onze premier iets waard zijn is dit precies wat GL krijgt.quote:Een politiemissie in Afghanistan is gewoon opgenomen in het GroenLinks verkiezingsprogramma. De GL kiezer krijgt dus precies waarop hij/zij gestemd heeft vorig jaar.
Heerlijk toch?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:28 schreef Oud_student het volgende:
De positie van GL is natuurlijk helemaal krankzinnig:
- de eigen achterban is tegen
- de reden is naif, toezeggingen zijn waardeloos
- en wat zijn de werkelijke redenen, wat krijgt GL voor het meestemmen?
Het blijft grappig. Een politiemissie in een oorlogsgebied. Nog hilarischer zou zijn als de PVV wel voor een caviapolizeimissie zou zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:42 schreef du_ke het volgende:
Van Nielsch uit een ander topic
[..]
Als de toezeggingen van onze premier iets waard zijn is dit precies wat GL krijgt.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Nog hilarischer zou zijn als de PVV wel voor een caviapolizeimissie zou zijn.
Waarom zijn we het aan de NAVO verplicht? Wie is er aangevallen door het land Afghanistan?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is iedereen die tegen is in dit topic bereid uit de NAVO te stappen?
Waarom smeekt het land Afghanistan om een Nederlandse politiemissie?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wie is er aangevallen door het land Afghanistan?
PvdA, SP en PVV zijn het anders aardig eens, dus met die verdeeldheid valt het wel mee.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 07:50 schreef voice-over het volgende:
Enfin, helaas gaan wij weer naar Afghanistan.
Maar Links is nu hopeloos verdeeld en dat is mij heel wat waard.
En ja, de PVV is voornamelijk een linkse partij (voor wie dat nog niet door had).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
PvdA, SP en PVV zijn het anders aardig eens, dus met die verdeeldheid valt het wel mee.
Waarschijnlijk omdat de Taliban om wapens verlegen zit en op deze manier krijgen ze gratis wapens en een opleiding hoe die te gebruiken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Waarom smeekt het land Afghanistan om een Nederlandse politiemissie?
Het lukt ons hier de derde generatie Marokkanen nog niet,maar we flikken het daar in een aantal wekenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:25 schreef Basp1 het volgende:
Hoe gaan we eigenlijk deze op te leiden politiemensen leren te lezen en schrijven. Gaat er een hele groep arabisten mee.
Zou het niet sneller gaan als je ze in een taal leert lezen en schrijven die ze al kennen?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:25 schreef Basp1 het volgende:
Hoe gaan we eigenlijk deze op te leiden politiemensen leren te lezen en schrijven. Gaat er een hele groep arabisten mee.
asielbeleid, integratiebeleid, minderhedenbeleid, godsdienstbeleid, law&order, financieel beleid, cultuurbeleid, haat naar links,quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:10 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En ja, de PVV is voornamelijk een linkse partij (voor wie dat nog niet door had).
Het enige rechtse punt is hun asielbeleid. Wat het des te droeviger maakt dat ze constant op links zitten af te geven
Afghanistan lijkt me echt zo'n land met ieder een eigen dialect. Dus welke gaan wij ze leren? Ach hebben ze weer iets om over te bakkeleien.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zou het niet sneller gaan als je ze in een taal leert lezen en schrijven die ze al kennen?
Het lijkt me in ieder geval sterk dat ze iets met Arabisch hebben, in welk dialect dan ook.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Afghanistan lijkt me echt zo'n land met ieder een eigen dialect. Dus welke gaan wij ze leren? Ach hebben ze weer iets om over te bakkeleien.
Dat is inderdaad waar en de PVV en VVD hebben ook nog een appeltje met elkaar te schillen. Rutte had groot gelijk (hoe krijg ik het mijn strot uit) door het voorstel van Wilders om de beslissing over de Kunduz missie over de PS verkiezingen heen te tillen keihard af te doen met 'achterkamertjespolitiek', iets waar de Grote Blonde Leider juist zo fel tegen is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
PvdA, SP en PVV zijn het anders aardig eens, dus met die verdeeldheid valt het wel mee.
Ik ben het voor het eerst met je eens, doorgaans vind ik jouw postings van een bedenkelijk niveau.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:13 schreef remlof het volgende:
Echt, zonde van het geld en de mensenlevens deze missie
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:22 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik ben het voor het eerst met je eens, doorgaans vind ik jouw postings van een bedenkelijk niveau.
daar zijn ze allemaal op tegen ... Wilders die schreeuwt wel vaker, daardoor lijkt het alsof hij braver is dan de rest...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:14 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
'achterkamertjespolitiek', iets waar de Grote Blonde Leider juist zo fel tegen is.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:22 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik ben het voor het eerst met je eens, doorgaans vind ik jouw postings van een bedenkelijk niveau.
Ik heb wel hetzelfde. Al vind ik wel dat de missie in zijn huidige vorm een soort halfbakken gedoe is. Ga erheen met militairen of ga gewoon helemaal niet. Iedereen weet donders goed dat dit gaat uitlopen op een militaire missie, aangezien het 'zonde zou zijn als we niet door zouden zetten'. Dat verhullen vind ik van twee walletjes eten: aan de ene kant internationaal willen denken, maar aan de andere kant daar niet volledig voor willen gaan.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:52 schreef du_ke het volgende:
Ik vind het een lastige keuze waar ik nog niet helemaal uit ben. Aan de ene kant hebben we als het westen een plicht om nog jaren in Afghanistan aanwezig te zijn en het land op te bouwen en uit handen van de Taliban te houden.
Aan de andere kant denk ik dat we als Nederland meer dan genoeg hebben bijgedragen voor nu en zie ik onvoldoende garanties dat het dit keer wel echt om een wederopbouwmissie gaat.
Ik neig dus naar tegen maar het kan voor worden met een zeer goed verhaal
Ik ben het met je eens als je het hebt over zoiets als wo 1 en 2, maar voor die tijd, voor wo 3 , is het aankloten toch diplomatiek net ietsjes beter dan een full-scale oorlog te gaan voeren. En dat gaat m.i. op voor alle partijen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:59 schreef Friek_ het volgende:
In die zin vind ik de opstelling van D66 en GroenLinks maar erg slap in dit debat. Wanneer het over zaken gaat als oorlog en vrede (de belangrijkste beslissingen in de hele politiek) kun je niet aankomen met halve oplossingen.
quote:zo 28 aug 2011, 20:01 | 10 reacties
'Agenten Kunduz gaan toch vechten'
Kunduz - Afghaanse agenten die door Nederlanders worden opgeleid, gaan toch vechten in Kunduz. Nederland wilde alleen aan de trainingsmissie meedoen op voorwaarde dat de agenten niet werden ingezet bij gevechten.
De hoogste politie-commandant van de Afghaanse provincie zegt tegen RTL Nieuws echter dat dat waarschijnlijk toch gaat gebeuren.
Volgens de commandant worden gewone agenten als eerste ingezet bij gevechten met de taliban of andere terroristen. Dat geldt ook voor de door de Nederlanders opgeleide agenten. De commandant noemt het zelfverdediging, dus volgens hem is er niets aan de hand.
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:23 schreef remlof het volgende:
Tegen. Mensen die niet kunnen lezen en schrijven kan je de wet niet laten handhaven.
Dan kunnen we hier wel GL gaan bashen, maar het zou eerlijker zijn om de overigen die voor waren van liegen en bedriegen te beschuldigen.quote:
Van rechts zijn de belangen duidelijk:quote:Op maandag 29 augustus 2011 08:43 schreef Basp1 het volgende:
Dan kunnen we hier wel GL gaan bashen, maar het zou eerlijker zijn om de overigen die voor waren van liegen en bedriegen te beschuldigen.
Volgens mij was het toch echt Rutte die had beloofd dat zijn missie geen vechtmissie zou worden.quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)echten___.html?p=2,1quote:'Agenten Kunduz gaan toch vechten' Afghaanse agenten die door Nederlanders worden opgeleid, gaan toch vechten in Kunduz. Nederland wilde alleen aan de trainingsmissie meedoen op voorwaarde dat de agenten niet zouden worden ingezet bij gevechten.
De hoogste politie-commandant van de Afghaanse provincie zegt tegen RTL Nieuws echter dat dat waarschijnlijk toch gaat gebeuren.
Volgens de commandant worden gewone agenten als eerste ingezet bij gevechten met de taliban of andere terroristen. Dat geldt ook voor de door de Nederlanders opgeleide agenten. De commandant noemt het zelfverdediging, dus volgens hem is er niets aan de hand
http://www.elsevier.nl/we(...)id-om-te-vechten.htmquote:'Kunduz-agenten toch opgeleid om te vechten'
Het was geen bash hoor.quote:Op maandag 29 augustus 2011 08:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan kunnen we hier wel GL gaan bashen, maar het zou eerlijker zijn om de overigen die voor waren van liegen en bedriegen te beschuldigen.
Het wordt ook geen vechtmissie. De agenten die worden opgeleid gaan vechten, dat is de staat van Afghanistan.quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij was het toch echt Rutte die had beloofd dat zijn missie geen vechtmissie zou worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |