abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:09:33 #176
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_101375968
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:40 schreef Arolsen het volgende:
Ik ben tegen. Het is pure geldverspilling.
Het subsidieren van onrendabelen niet? Om de term heel letterlijk te nemen is dat de meest pure vorm van geldverspilling. Dus nu we weten hoe je denkt over geldverspilling moeten we de geldkraan naar onrendabelen maar dichtdraaien.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_101376016
Een special operations task group had meer nut gehad.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_101376106
Ik ben tegen, we hebben er niks te zoeken. Dat hadden we overigens ook niet op zo'n grote schaal.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:18:07 #179
294269 mlg
pi_101376249
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:13 schreef Zolcon het volgende:
Ik ben tegen, we hebben er niks te zoeken. Dat hadden we overigens ook niet op zo'n grote schaal.
Dus je voelt er niks voor om naast een stabiel binnenland een stabiel buitenland op te zetten?
pi_101376372
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:18 schreef mlg het volgende:

[..]

Dus je voelt er niks voor om naast een stabiel binnenland een stabiel buitenland op te zetten?
juist door militaire bemoeienis wordt zijn de internationale verhoudingen meer gespannen
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_101376437
Een isolationistische politiek zouden veel mensen hier blijkbaar niet erg vinden. Ons terugtrekken uit NAVO, VN en de EU. Ons afsluiten voor de enge buitenwereld want die kost geld. Goed plan hoor....
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:25:14 #182
294269 mlg
pi_101376519
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:21 schreef Zolcon het volgende:

[..]

juist door militaire bemoeienis wordt zijn de internationale verhoudingen meer gespannen
Maar hoe weet jij dat? Niks duidt daarop. Sinds onze interventie is het aantal Afghanen dat naar school gaat bijna vertienvoudigd bijvoorbeeld. Op zich positieve ontwikkelingen.
pi_101376529
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een isolationistische politiek zouden veel mensen hier blijkbaar niet erg vinden. Ons terugtrekken uit NAVO, VN en de EU. Ons afsluiten voor de enge buitenwereld want die kost geld. Goed plan hoor....
Uitermate kortzichtig inderdaad.

Nederland moet in Afghanistan zitten omdat de NAVO er zit en wij die bondgenoten moeten houden.
De NAVO zit in Afghanistan om Iran, India, China en Rusland duidelijk te maken wie er de baas is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101376626
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:25 schreef waht het volgende:

[..]

Uitermate kortzichtig inderdaad.

Nederland moet in Afghanistan zitten omdat de NAVO er zit en wij die bondgenoten moeten houden.
De NAVO zit in Afghanistan om Iran, India, China en Rusland duidelijk te maken wie er de baas is.
Helaas is de bijdrage wat ongelukkig. Een mentor missie of zoals ik hierboven al noemde een SOTG, of beide had meer nut gehad. Naast het trainen van de ANP en ANA actief jagen op de taliban.
pi_101377116
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:28 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Helaas is de bijdrage wat ongelukkig. Een mentor missie of zoals ik hierboven al noemde een SOTG, of beide had meer nut gehad. Naast het trainen van de ANP en ANA actief jagen op de taliban.
Op de invulling heb ik ook genoeg aan te merken. Helemaal als je eisen gaat stellen zoals GL heeft gedaan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101811198
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 12:22 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Vind je nu wel of niet dat het een militaire missie is?
Iemand als ik, net als 99% van dit land, kan daar niet over oordelen. Alles wat ik weet komt uit de krant, van het internet of van horen zeggen. Ik ben nooit in Afghanistan geweest, laat staan dat ik ook maar enig verstand heb van de situatie daar.

Wat voor missie het is, is afhankelijk van degene die het beleid daarvoor opstellen.

Het zal me ook een worst wezen of het civiel of militair is, ik ben tegen de bezetting in principe. Neemt niet weg dat er niet gelogen en bedrogen mag worden om de eigen agendapunten te behalen, al schijnt dat wel de consensus binnen de regering te zijn.
pi_101811296
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:06 schreef nikk het volgende:
Voor. Sterker nog, het is doodzonde dat we geen lead nation meer willen zijn.
Jij noemt het een lead nation zijn, zij noemen het inmengen in hun binnenlandse zaken.
pi_101811304
quote:
Tegen een zinloze missie in Afghanistan zijn, is wel wat anders, héél wat anders dan je terugtrekken uit al die organisaties. Overigens, ja, van mij mag de NAVO opgedoekt worden, en als je je terugtrekt uit die drie organisaties dan sluit je je niet af voor de buitenwereld, dat is onzinnig. Je bent alleen geen lid meer van die organisatie.
pi_101811821
quote:
Wat is daar mis mee eigenlijk? Zolang we vrije handel maar alle ruimte blijven geven.
  zondag 11 september 2011 @ 13:22:37 #190
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_101813042
quote:
7s.gif Op zondag 11 september 2011 12:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee eigenlijk? Zolang we vrije handel maar alle ruimte blijven geven.
China of Brazilië is ook geen lid van een clubje en gaat het prima mee
Al dat oorlogvoeren zal niets opleveren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 11 september 2011 @ 13:51:41 #191
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_101814201
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:10 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een special operations task group had meer nut gehad.
Oh.. en op welke gronden komt u tot deze uitspraak?
  maandag 12 september 2011 @ 05:49:51 #192
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101846938
Wij zijn er weer ingeluisd, altijd datzelfde geflikker, tegen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 12 september 2011 @ 06:41:07 #193
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_101846990
quote:
15s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:21 schreef Boldface het volgende:
Ik was tegen, ben tegen en blijf tegen. Dat politiek Nederland werkelijk dacht dat die agenten niet bij gevechten zouden worden ingezet, getuigt van een enorme naïviteit. En daaromtrent zelfs garanties afgeven is al helemaal bizar.

Het meest trieste is nog wel dat de Nederlandse politie in eigen land op alle fronten faalt. Zeer lage oplossingspercentages, een slecht imago, groeiend gevoel van onveiligheid. Als Afghaanse agenten al moeten worden opgeleid, laat dat dan doen door landen met een goed functionerende politie; niet door Nederland.
Het boeit toch helemaal niks wat ze daar gaan doen. Het enige wat belangrijk is , is hoeveel geld het gaat kosten.

Goed punt overigens dat de politie in Nederland zelf een groot drama is en dan gaan we in andere landen opleiden :{
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 12 september 2011 @ 06:46:37 #194
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_101847011
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:40 schreef Arolsen het volgende:
Ik ben tegen. Het is pure geldverspilling.
Ben het niet vaak eens met jou, maar hier toch zeker wel.

Overigens kan het leger ook een stuk goedkoper. We kunnen gewoon wat Afrikaanse huurlingen inhuren voor vredesmissies. Denk dat je dan zo een kostenbesparing van 50% te pakken hebt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_101889367
Absoluut tegen, heilloze missie, we hebben daar niets te zoeken.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:28:41 #196
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_101911795
Die hele missie is natuurlijk compleet achterlijk en zonde van het geld. We hebben daar niks te zoeken.
pi_101911920
Maargoed, we hadden met z'n allen 110 miljard euro uitgetrokken om in de bodemloze put genaamd Griekenland te storten, maar het lijkt erop dat Griekenland sneller failliet gaat dan dat we het geld kunnen overmaken. Kortom, we houden waarschijnlijk nog wat over om in de bodemloze put genaamd Afghanistan te storten!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:34:22 #198
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101912046
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:31 schreef Sicstus het volgende:
Maargoed, we hadden met z'n allen 110 miljard euro uitgetrokken om in de bodemloze put genaamd Griekenland te storten, maar het lijkt erop dat Griekenland sneller failliet gaat dan dat we het geld kunnen overmaken. Kortom, we houden waarschijnlijk nog wat over om in de bodemloze put genaamd Afghanistan te storten!
De Grieken zijn wel slim om niet meteen halsoverkop van alles overtedragen aan de banken/andere landen. En van de beste dingen die ze ooit gedaan hebben denk ik. Er bestaan wel slimme Grieken ;)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 13 september 2011 @ 21:24:39 #199
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_101914746
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:28 schreef voice-over het volgende:
Die hele missie is natuurlijk compleet achterlijk en zonde van het geld. We hebben daar niks te zoeken.
Iedere burger weet dat, maar de politiek luistert weer eens niet en een referendum willen ze zeker niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_101915217
Ik hoop dat gansje Sap naar het nieuws kijkt.
Vandaag heeft ook de politie op de Taliban geschoten.
Moeten we de opleiding dan maar in tweeen splitsen?
De door de nederlanders opgeleide politie agenten krijgen een houten AK-47, de echte politie gaat gewoon Taliban jagen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')