Het subsidieren van onrendabelen niet? Om de term heel letterlijk te nemen is dat de meest pure vorm van geldverspilling. Dus nu we weten hoe je denkt over geldverspilling moeten we de geldkraan naar onrendabelen maar dichtdraaien.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:40 schreef Arolsen het volgende:
Ik ben tegen. Het is pure geldverspilling.
Dus je voelt er niks voor om naast een stabiel binnenland een stabiel buitenland op te zetten?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:13 schreef Zolcon het volgende:
Ik ben tegen, we hebben er niks te zoeken. Dat hadden we overigens ook niet op zo'n grote schaal.
juist door militaire bemoeienis wordt zijn de internationale verhoudingen meer gespannenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Dus je voelt er niks voor om naast een stabiel binnenland een stabiel buitenland op te zetten?
Maar hoe weet jij dat? Niks duidt daarop. Sinds onze interventie is het aantal Afghanen dat naar school gaat bijna vertienvoudigd bijvoorbeeld. Op zich positieve ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:21 schreef Zolcon het volgende:
[..]
juist door militaire bemoeienis wordt zijn de internationale verhoudingen meer gespannen
Uitermate kortzichtig inderdaad.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een isolationistische politiek zouden veel mensen hier blijkbaar niet erg vinden. Ons terugtrekken uit NAVO, VN en de EU. Ons afsluiten voor de enge buitenwereld want die kost geld. Goed plan hoor....
Helaas is de bijdrage wat ongelukkig. Een mentor missie of zoals ik hierboven al noemde een SOTG, of beide had meer nut gehad. Naast het trainen van de ANP en ANA actief jagen op de taliban.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:25 schreef waht het volgende:
[..]
Uitermate kortzichtig inderdaad.
Nederland moet in Afghanistan zitten omdat de NAVO er zit en wij die bondgenoten moeten houden.
De NAVO zit in Afghanistan om Iran, India, China en Rusland duidelijk te maken wie er de baas is.
Op de invulling heb ik ook genoeg aan te merken. Helemaal als je eisen gaat stellen zoals GL heeft gedaan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:28 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Helaas is de bijdrage wat ongelukkig. Een mentor missie of zoals ik hierboven al noemde een SOTG, of beide had meer nut gehad. Naast het trainen van de ANP en ANA actief jagen op de taliban.
Iemand als ik, net als 99% van dit land, kan daar niet over oordelen. Alles wat ik weet komt uit de krant, van het internet of van horen zeggen. Ik ben nooit in Afghanistan geweest, laat staan dat ik ook maar enig verstand heb van de situatie daar.quote:Op zondag 11 september 2011 12:22 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Vind je nu wel of niet dat het een militaire missie is?
Jij noemt het een lead nation zijn, zij noemen het inmengen in hun binnenlandse zaken.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:06 schreef nikk het volgende:
Voor. Sterker nog, het is doodzonde dat we geen lead nation meer willen zijn.
Tegen een zinloze missie in Afghanistan zijn, is wel wat anders, héél wat anders dan je terugtrekken uit al die organisaties. Overigens, ja, van mij mag de NAVO opgedoekt worden, en als je je terugtrekt uit die drie organisaties dan sluit je je niet af voor de buitenwereld, dat is onzinnig. Je bent alleen geen lid meer van die organisatie.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een isolationistische politiek zouden veel mensen hier blijkbaar niet erg vinden. Ons terugtrekken uit NAVO, VN en de EU. Ons afsluiten voor de enge buitenwereld want die kost geld. Goed plan hoor....
Wat is daar mis mee eigenlijk? Zolang we vrije handel maar alle ruimte blijven geven.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
China of Brazilië is ook geen lid van een clubje en gaat het prima meequote:Op zondag 11 september 2011 12:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee eigenlijk? Zolang we vrije handel maar alle ruimte blijven geven.
Oh.. en op welke gronden komt u tot deze uitspraak?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:10 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een special operations task group had meer nut gehad.
Het boeit toch helemaal niks wat ze daar gaan doen. Het enige wat belangrijk is , is hoeveel geld het gaat kosten.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:21 schreef Boldface het volgende:
Ik was tegen, ben tegen en blijf tegen. Dat politiek Nederland werkelijk dacht dat die agenten niet bij gevechten zouden worden ingezet, getuigt van een enorme naïviteit. En daaromtrent zelfs garanties afgeven is al helemaal bizar.
Het meest trieste is nog wel dat de Nederlandse politie in eigen land op alle fronten faalt. Zeer lage oplossingspercentages, een slecht imago, groeiend gevoel van onveiligheid. Als Afghaanse agenten al moeten worden opgeleid, laat dat dan doen door landen met een goed functionerende politie; niet door Nederland.
Ben het niet vaak eens met jou, maar hier toch zeker wel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:40 schreef Arolsen het volgende:
Ik ben tegen. Het is pure geldverspilling.
De Grieken zijn wel slim om niet meteen halsoverkop van alles overtedragen aan de banken/andere landen. En van de beste dingen die ze ooit gedaan hebben denk ik. Er bestaan wel slimme Griekenquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:31 schreef Sicstus het volgende:
Maargoed, we hadden met z'n allen 110 miljard euro uitgetrokken om in de bodemloze put genaamd Griekenland te storten, maar het lijkt erop dat Griekenland sneller failliet gaat dan dat we het geld kunnen overmaken. Kortom, we houden waarschijnlijk nog wat over om in de bodemloze put genaamd Afghanistan te storten!
Iedere burger weet dat, maar de politiek luistert weer eens niet en een referendum willen ze zeker nietquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:28 schreef voice-over het volgende:
Die hele missie is natuurlijk compleet achterlijk en zonde van het geld. We hebben daar niks te zoeken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |