Men is er dus al gewoon achter en men kan die kaarten gewoon blokkeren. Zeggen ze...quote:Ov-chipkaart opnieuw gekraakt
25 januari 2011, 17:30 uur | FD.nl
De ov-chipkaart is door elke reiziger eenvoudig te kraken, zonder dat dit wordt opgemerkt door controleurs of dat de kaart direct wordt geblokkeerd.
Dit stellen het computerblad PC Active en de NOS die enkele weken onderzoek deden naar het kraken van de ov-chipkaart.
Voor het kraken van de kaart is enkel het Windows-programma OVSaldo nodig en een kaartlezer van ¤30. Daarmee kan een tegoed van maximaal ¤150 op de kaart gezet worden. De chipkaart was al eerder gekraakt, maar de gebruikte methode was toen ingewikkelder.
De afgelopen weken hebben de onderzoeksjournalist Brenno de Winter, maar ook medewerkers van de SP-fractie in de Tweede Kamer gereisd met meerdere gehackte ov-chipkaarten. Van de tien kaarten is er slechts één geblokkeerd, negen dagen na het eerste gebruik. Beloofd was dat dit binnen 36 uur na constatering zou gebeuren.
De SP heeft inmiddels een spoeddebat aangevraagd.
Fraude
Het bedrijf achter de systematiek, Trans Link Systems, zegt afgelopen weken al de fraude in de gaten te hebben gehad. Maar TLS blokkeerde bewust niet de kaarten. 'We wilden meer informatie hebben over de fraude', zegt een woordvoerder in een reactie. 'Van die ene kaart hadden we na negen dagen genoeg informatie. Vandaar dat we die wel blokeerden.'
Nu bekend is van wie de fraude komt, blokkeert TLS nog steeds niet de kaarten. Volgens de woordvoerder ligt de zaak namelijk bij het Openbaar Ministerie. Die instantie moet een beslissing nemen over het blokkeren van de andere kaarten. De gekraakte kaarten zijn nu dus nog gewoon bruikbaar.
TLS zegt dat er verder geen fraudegevallen bekend zijn. Het vorige geval stamt uit juni, de fraudeur is daarvoor inmiddels berecht. De keer daarvoor was RTV Rijnmond, die met een kraak 1 eurocent extra aan het saldo toevoeg. Omdat het om een laag bedrag ging besloot TLS niet in te grijpen, aldus de woordvoerder.
Eerste stukkie ff weghalen.quote:
Hidden sound systemquote:
quote:
Ja, dat zou ik ook bewerenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:51 schreef marcodej het volgende:
[..]
Men is er dus al gewoon achter en men kan die kaarten gewoon blokkeren. Zeggen ze...
zijn orenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:02 schreef hexje het volgende:
Wat was er nou leuk aan het fragment met de politieagent?
Was toch dood lopend pad?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:02 schreef hexje het volgende:
Zijn oren waren doorschijnend.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:02 schreef hexje het volgende:
Willem was wel leukquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:05 schreef hexje het volgende:
Ach, de tv draait door was gewoon niks vandaag.
Waar? Ik zie alleen een pinda.quote:
En onverstaanbaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:05 schreef arucard het volgende:
Muziek klinkt wel redelijk maar die zanger is belachelijk
dat wilde ik ook zeggen, ze wordt niet mooier van al die restauraties...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:08 schreef marcodej het volgende:
Haar bek is zo strak getrokken dat ze haar ogen amper open kan houden. Ze ziet eruit als een ontplofte aardappel.
Wablief?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:10 schreef Karzai het volgende:
Mijn god Patty laat je tieten zien en doe de rest er ook maar bij
Allemaal PVVstemmertsquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:11 schreef hexje het volgende:
Wie zijn die 32000 mensen die daar naar toe gaan?
Jannes is dan wel weer een toffe vent.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:14 schreef devl1nsect het volgende:
Jannes wordt gescandeerd 25 minuten lang. Dat gebeurd in dit land.
Jannes mag van mij een nekschot. Werkschuw tuig.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:14 schreef marcodej het volgende:
[..]
Jannes is dan wel weer een toffe vent.
Citaat van onze Johanquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:15 schreef DrDentz het volgende:
Dit is Frans Bauer in het kwadraat. Weerzinwekkend.
Je moet toch watquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dit is het probleem van meer mensen.
Alleen maar zeiken, maar toch blijven kijken..
Ik ben een masochist, maar wat is jouw excuus?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dit is het probleem van meer mensen.
Alleen maar zeiken, maar toch blijven kijken..
Tja, andere culturen hangen liever homo's op of gaan gezellig een partijtje vrouwen stenigen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:20 schreef AryaMehr het volgende:
De Nederlandse cultuur. Superieur inderdaad.
Terwijl andere culturen liever onder het noemer van 'bestrijding van terrorisme' landen binnenvallen om het land vervolgens in een grotere puinhoop achter te laten. Culturen in landen waar regeringen door dit soort proleten gekozen worden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:24 schreef Opa2012 het volgende:
Tja, andere culturen hangen liever homo's op of gaan gezellig een partijtje vrouwen stenigen.
Excuus om te blijven kijken? Heb ik niet, want ik kijk niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:18 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik ben een masochist, maar wat is jouw excuus?
En zo is het ook nog eens. Nederland is kneuterig, maar verder kan hier nog steeds erg veel ongestraft. Patty mag zingen en wij mogen dat verafschuwen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:24 schreef Opa2012 het volgende:
Tja, andere culturen hangen liever homo's op of gaan gezellig een partijtje vrouwen stenigen.
Ik neem aan dat het je nu hebt over Rusland en China want het Westen heeft maar 1 doel en dat is het democratiseren van de hele wereld (is handel weet je).quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Terwijl andere culturen liever onder het noemer van 'bestrijding van terrorisme' landen binnenvallen om het land vervolgens in een grotere puinhoop achter te laten. Culturen in landen waar regeringen door dit soort proleten gekozen worden.
Ah, want in de landen die Amerika binnenvalt was en is alles ok.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Terwijl andere culturen liever onder het noemer van 'bestrijding van terrorisme' landen binnenvallen om het land vervolgens in een grotere puinhoop achter te laten. Culturen in landen waar regeringen door dit soort proleten gekozen worden.
Precies. Amerika heeft in Irak alleen maar een misdadige dictator verwijderd en de boel schoongeveegd. Dat elkaar opblazen aldaar de cultuur is daar kunnen wij natuurlijk niets aan doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:51 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Ah, want in de landen die Amerika binnenvalt was en is alles ok.
Dat ze maar 's gauw die andere 100 dictators op deze aardkloot ook 's even snel verwijderen dan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:02 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Precies. Amerika heeft in Irak alleen maar een misdadige dictator verwijderd en de boel schoongeveegd. Dat elkaar opblazen aldaar de cultuur is daar kunnen wij natuurlijk niets aan doen.
Bedoel je deze?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:34 schreef Njosnavelin het volgende:
Heeft iemand toevallig de youtube link van dat filmje uit de TV draait door, van dat jongetje in de auto die head banged op drum & bass?
Ik ookquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:56 schreef hexje het volgende:
Ik vond het verhaal van Claudia best wel schokkend. Een beetje Kafkaiaans.
Waar je je al druk om kan maken zegquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef k_man het volgende:
Een schrijver die 'ik besefte me' zegt. Hoe treurig.
Diddy was geniaalquote:
quote:Vanavond in #DWDD over de nieuwe navigatie van Apple.com
Zou je hier aub een frontpage-item van willen maken?quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:01 schreef pberends het volgende:
Maar die nerd moet eens een snellere computer kopen. In die kut-Apple's zitten altijd de traagste Intel-chips![]()
.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:59 schreef THeeF het volgende:
[..]
Zou je hier aub een frontpage-item van willen maken?
quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:59 schreef THeeF het volgende:
[..]
Zou je hier aub een frontpage-item van willen maken?
Ze gaan agenten opleiden daar. Maar in hoeverre dat zinvol is, is de vraag.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:42 schreef Eenskijken het volgende:
Overigens snap ik niet wat die politiemensen daar nou moeten doen.. gaan de agenten daar bekeuringen uitdelen voor te hard rijden? Het is nog harstikke oorlog daar.. en dat zie ik komende 2-5 jaar niet veranderen. Gewoon weggaan uit dat land en stoppen met de geldstroom daarnaar toe imo..
Amerika noemde de soldaten in Vietnam ook agentenquote:Op woensdag 26 januari 2011 19:43 schreef alors het volgende:
[..]
Ze gaan agenten opleiden daar. Maar in hoeverre dat zinvol is, is de vraag.
ja precies. ik heb het idee dat niemand weet waarom ze dat daar doen.. behalve om het braafste jongetje van de klas te zijn...quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:43 schreef alors het volgende:
[..]
Ze gaan agenten opleiden daar. Maar in hoeverre dat zinvol is, is de vraag.
Pinda's!quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:46 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ja precies. ik heb het idee dat niemand weet waarom ze dat daar doen.. behalve om het braafste jongetje van de klas te zijn...
Hij zegt net dat het in Frankrijk ligt.quote:- Kilo=kilo?: Diederik Jekel en Inge van Andel praten over dé standaardkilo die sinds 1889 in een kluis in Londen ligt.
Die ligt in Frankrijkquote:Op woensdag 26 januari 2011 19:51 schreef NouMooiNiet het volgende:
Typisch, op de DWDD FB pagina staat vermeld:
[..]
Hij zegt net dat het in Frankrijk ligt.
als ik daar had gezeten had ik "ok" geroepenquote:Op woensdag 26 januari 2011 19:46 schreef RedGuy het volgende:
"Geef nou eens een voorbeeld van pinda's"
God oh god.
quote:
Juist. Of het nou een kilo veren of kilo aardappel is,quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:54 schreef Eenskijken het volgende:
wat een nerd item weer.. who cares. kilo= kilo /gaap
Gelukkig.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:53 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Dat staat inderdaad ook bij de reacties..
Nu je het zegtquote:Op woensdag 26 januari 2011 19:55 schreef NouMooiNiet het volgende:
Als je niet kijkt, lijkt het haast of je zit te luisteren naar een bijna-MM Huijbregts.
Ik kan hem niet meer serieus nemenquote:Op woensdag 26 januari 2011 19:55 schreef NouMooiNiet het volgende:
Als je niet kijkt, lijkt het haast of je zit te luisteren naar een bijna-MM Huijbregts.
Nonsens, hij snapt het gewoon zelf niet.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:58 schreef hexje het volgende:
Nee, Matthijs stelt de vragen die Henk en Ingrid ook hebben. Snap dat dan.
ja maar hij moet wel die hele uitzending doen he.. hij heeft zo veel dingen aan z'n hoofd, moet alle onderwerpen kennen enzo.. doe jij maar eens alles foutloos.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:02 schreef Guanabana het volgende:
Matthijs gvd, stel je nou eens niet zo dom op!!!![]()
Ik geloof gewoon niet dat hij echt zo dom is.
Ik heb het niet over foutloos, ik heb het erover dat hij elk potentieel interessant onderwerp om zeep helpt door er lacherig en grappend en dom over te doen. Dat vind ik gewoon jammer.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:03 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ja maar hij moet wel die hele uitzending doen he.. hij heeft zo veel dingen aan z'n hoofd, moet alle onderwerpen kennen enzo.. doe jij maar eens alles foutloos.
ik vind het knap dat matthijs elke dag zo'n drukke aflevering zo goed presenteert
100% mee eens!quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:04 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik heb het niet over foutloos, ik heb het erover dat hij elk potentieel interessant onderwerp om zeep helpt door er lacherig en grappend en dom over te doen. Dat vind ik gewoon jammer.
Het is een light programma.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:04 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik heb het niet over foutloos, ik heb het erover dat hij elk potentieel interessant onderwerp om zeep helpt door er lacherig en grappend en dom over te doen. Dat vind ik gewoon jammer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou je van het onderwerp moeten afblijven want het principe van de kilo is geen lichte kostquote:
quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:06 schreef k_man het volgende:
Takeshi Kitano, held.ZatoichiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit
wtf hij is ook de bedenker van Takeshi's Castledat wist ik niet
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Ligt er aan van welke standaardkilo je uitgaat.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:06 schreef wdn het volgende:
[..]
Dan zou je van het onderwerp moeten afblijven want het principe van de kilo is geen lichte kost
Nou, het is geweldig.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:03 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik vind het knap dat matthijs elke dag zo'n drukke aflevering zo goed presenteert
echt he. Die shit moeten ze uit de show gooien. Heb nog nooit om een fokke en sukke moeten lachen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:11 schreef padlarf het volgende:
Fokke en Sukke was weer saai en niet grappig, verrassing
Dat is ook niks nieuws meerquote:
Nieuwe Heleen van Rooijen...quote:
quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:13 schreef padlarf het volgende:
Vanmiddag? Dus Mathijs heeft ook nog eens een kans om te oefenen?
Gecondoleerdquote:Op woensdag 26 januari 2011 20:14 schreef LostFormat het volgende:
Dat kilowijf was m'n oude natuurkundelerares. Trauma's. Wat een hoer was dat.
wat ben jij grappigquote:Op woensdag 26 januari 2011 20:14 schreef k_man het volgende:
Ik snap wel dat de kardinaal de 'achteringang' wil nemen....
Idd, heb je niet zoveel aan.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:20 schreef Eenskijken het volgende:
pff die tafeldame heeft niets toegevoegd : / niet meer haar nemen aub..
quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:06 schreef k_man het volgende:
Takeshi Kitano, held.Takeshi Wie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
Die mag vrijdag weer, daarom ook vandaag dit itemquote:Op donderdag 27 januari 2011 00:09 schreef Hoogstaande het volgende:
Lol die natuurkundige lijkt wel familie van Marc Marie joh
Die twee tegenover elkaar zou ook wel een overdosis aan hoge piepjes zijn inderdaadquote:Op donderdag 27 januari 2011 00:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Die mag vrijdag weer, daarom ook vandaag dit item
De beste man is hoofdredacteur van het Parool geweest (en van AT5 geloof ik). Dom is hij niet.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:02 schreef Guanabana het volgende:
Matthijs gvd, stel je nou eens niet zo dom op!!!![]()
Ik geloof gewoon niet dat hij echt zo dom is.
Ook leuk contrast; Felix met zijn chagrijnige kop, en Jack met zijn blije kopquote:Op donderdag 27 januari 2011 01:48 schreef bloodymary het volgende:
Wat vind ik die Felix Rottenberg toch een irritante, vervelende zak. De manier waarop hij zijn mening voor waarheid verkondigt. En dat staat los van of ik het wel of niet met hem eens ben.
Ik zeg nog steeds: doe Carice en Lauren Verster weer als tafeldame. Dan maakt het niet zoveel uit of ze inhoudelijk wat toevoegen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:20 schreef Eenskijken het volgende:
pff die tafeldame heeft niets toegevoegd : / niet meer haar nemen aub..
quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:33 schreef THeeF het volgende:
[..]
Ook leuk contrast; Felix met zijn chagrijnige kop, en Jack met zijn blije kop
Ik heb het verhaaltje over pinda's helemaal gemist.quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:48 schreef pberends het volgende:
[..].
Kan die Joris Luyendijk niet bij DWDD aanschuiven? Dat verhaaltje over die pinda's was episch.
Je bent bekend met de site uitzendinggemist?quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:49 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ik heb het verhaaltje over pinda's helemaal gemist.
Al een paar keer in dit topic gaat t over die pinda's.
Is daar een filmpje van of zeg ik nou iets heel stoms?
Franswa Boelansjee?quote:
Tsja, 71% van de bevolking wil niet, maar de politiek wil wel en dus gaan we.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:36 schreef DrDentz het volgende:
Pinda's krijgen we van de VS omdat we een klein aapje zijn die doet wat de VS zeggen. Als we niet in Afghanistan blijven krijgen we geen pinda's meer. Maar politici spreken niet over de pinda's, voor hen gaat het zogenaamd over de veiligheid in Afghanistan en heeft het niks met de VS te maken.
JAKhalzen! van dinsdag toch?quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:49 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ik heb het verhaaltje over pinda's helemaal gemist.
Al een paar keer in dit topic gaat t over die pinda's.
Is daar een filmpje van of zeg ik nou iets heel stoms?
En als de missie bijna over is wordt het weer verlengd. Want we zitten er dan toch.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:24 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, 71% van de bevolking wil niet, maar de politiek wil wel en dus gaan we.
En maar niet begrijpen waar de kloof tussen bevolking en politiek toch vandaan komt.
Dank je wel. Ik heb t gevonden.quote:
Die pinda's heeft het volk ook niks aan.. De Hoop Scheffer mag dan baasje spelen bij de NAVO, maar Henk en Ingrid blijven arm.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:24 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, 71% van de bevolking wil niet, maar de politiek wil wel en dus gaan we.
En maar niet begrijpen waar de kloof tussen bevolking en politiek toch vandaan komt.
Wat is-ie slecht he?quote:
En het ergste is dat ik van hen, Jan Taminiau en Victor & Rolf, nou weer net wél eens gehoord heb.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:40 schreef k_man het volgende:
We hebben het over een brand dat gemarket wordt, want het is fashion week.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:53 schreef Tware het volgende:
Zure aflevering met gare kunstebakkers
Ik ben best te porren voor kunst. Maar dit is gerommel, met een bullshit verhaal er achter om het interessant te makenquote:
Mijn ideequote:Op donderdag 27 januari 2011 20:05 schreef DrDentz het volgende:
Ze kan beter naakt zingen, muziek voel je het best aan door de reacties op het lichaam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |