abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:50:23 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_91364491
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom heb ik moeite dat te geloven :P?
Tja ik ben het met geen enkele partij helemaal eens, maar dan moet ik mijn eigen partij oprichten

Ik ben tegen oorlog
ik ben voor een scheiding van kerk en staat
Ik ben voor vrijgeven van alle drugs
Ik ben voor Megastallen, vanwege de opvang van Methaangas en giftige meststoffen
ik ben tegen de importheffingen op voedsel uit Africa
ik ben tegen de exportsubsidies op diepvrieskippen naar Africa
Ik ben tegen visserij met megatrawlers en voor viskweek.
ik ben zeer voor een schone oceaan en wil dat er maatregelen genomen worden.
ik ben voor het nationaliseren van woningcorporaties voor verkoop aan de bewoners tegen softcondities en de opbrengst (300 miljard euro) in de schatkist doen
ik ben voor het nationaliseren van de zorgverzekeraars en de kosten betalen uit een kostendekkende ziektekas
ik ben voor referenda
ik ben tegen de ecologische hoofd structuur en voor veel meer natuur-wildbehoud in andere landen met veel ruimte
Ik ben tegen vuil op straat
ik ben erg tegen subsidies , alle subsidies, dus ook toeslagen en aftrekposten
ik ben tegen de ecotax
ik ben tegen de windmolens-subsidie van Europa
ik ben voor kerncentrales hier en tegen import van stroom van andere kerncentrales in Europa
ik ben voor lagere belastingen
ik ben voor afschaffing van een paar bestuurslagen
ik ben voor een AOW op 70 jaar voor werkenden en voor AOW op 63 jaar voor mensen die werkloos zijn en voor het zelfgespaarde pensioen voor iedereen op datum van keuze na het 65 jaar
ik ben tegen de EU en de Euro gedachte en voor een eventuele vrijwillige landen-fusie / splitsing
Ik ben niet tegen moslims of andere geloven, alhoewel ik atheïsten het meest verstandig vindt enz. enz.

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 15-01-2011 18:13:51 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_91364621
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tja ik ben het met geen enkele partij helemaal eens, maar dan moet ik mijn eigen partij oprichten
haha dat klopt allicht maar flipfloppen tussen GL en PVV vind ik nogal 'bijzonder'
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91364691
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

haha dat klopt allicht maar flipfloppen tussen GL en PVV vind ik nogal 'bijzonder'
Dat slaat inderdaad nergens op :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:59:27 #104
323876 michaelmoore
pi_91364849
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als beloning en waardering zou ik wel GL stemmen, zoals gezegd, je vind nooit een partij die helemaal bij je past, daarom ben ik ook voor meer referenda
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

quote:
za 15 jan 2011, 13:47
GroenLinks wikt en weegt over nieuwe missie
UTRECHT - De partijraad van GroenLinks heeft zaterdag duidelijk gemaakt niets te voelen voor het kabinetsvoorstel voor een nieuw missie in Afghanistan om politiemensen aldaar te trainen.
Volgens fractieleider Jolande Sap van de oppositiepartij in de Tweede Kamer is het nu aan de fractie om een zorgvuldig besluit te nemen.

Sap benadrukte dat ze nu in de partijraad dezelfde kritische geluiden en vragen heeft gehoord als er leven bij GroenLinks-Kamerleden, en zoals ze eerder woensdag heeft vernomen tijdens een ledenbijeenkomst
Nu kun je hier niet omheen, als je dit negeert dan moet je van de partij een beweging maken

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 15-01-2011 14:33:21 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:34:28 #105
323876 michaelmoore
pi_91366278
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

waar ik echt niet op zou stemmen, is de SP of CDA, Sgp, Pvdd, CHU.
daarnaast geloof ik in een scheiding van kerk en staat

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 15-01-2011 14:40:03 ]
pi_91367039
:)
I love you..
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:20:23 #107
327089 LBS
Kloon op zoek naar wederhelft
pi_91368272
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Groenlinks had ergens een poll gemaakt, die heb ik niet zelf gemaakt, maar hoe dan ook, de Groenlinkser is vredelievend, en wil GEEN missie meer, dat is duidelijk.
Als ze tegen stemmen dan ga ik ook weer GL stemmen *O*
Ik heb zelf GroenLinks gestemd en ik zou niet per definitie tegen elke missie in Afghanistan zijn. Als er daar iets bereikt kan worden, waarom dan niet?

Het enige nut van heel ons leger is het kunnen uitvoeren van vredesmissies, zoals ook in Afghanistan de laatste jaren. Ik ben zeker niet per definitie tegen vredesmissies. Zou alleen graag zien dat niet langer elke militaire actie van de VS er als een wordt betiteld en op die manier steun krijgt van (West-)Europa.

Maar als een missie goed overdacht is, goed onderzocht en er daadwerkelijk aannemelijke verwachtingen zijn dat men daar iets kan bereiken om de vorming van een stabiele Afghaanse staat te stimuleren, dan ben ik niet tegen.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:25:27 #108
323876 michaelmoore
pi_91368476
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:20 schreef LBS het volgende:

Maar als een missie goed overdacht is, goed onderzocht en er daadwerkelijk aannemelijke verwachtingen zijn dat men daar iets kan bereiken om de vorming van een stabiele Afghaanse staat te stimuleren, dan ben ik niet tegen.
En ook voor de huidige 95% opium-productie op wereld-niveau dus, die heeft nu een exportwaarde van 100.000 miljard dollar, sinds de NAVO er is, is de productie verdubbeld

Het wachten is op de eerste martelaar die zich opgeeft voor de training
pi_91368580
Hyves... :')
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:27:28 #110
323876 michaelmoore
pi_91372869
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:27 schreef Zolcon het volgende:
Hyves... :')
die groep is wel opgericht door Groenlinks en de poll is van hen afkomstig, dus telt voor mij als een officiële Poll
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:50:26 #111
323876 michaelmoore
pi_91373748
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:59:18 #112
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91374082
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:33 schreef TomLievense het volgende:
De fractie is bevoegd om dit te doen, dus ik vind niet dat er sprake is van vieze spelletjes. De kans dat ik Cohen ga blij maken met mijn stem wordt er wel groter door.
Stem anders gewoon SP. het is maar een suggestie hoor :)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:00:21 #113
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_91374122
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:59 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Stem anders gewoon SP. het is maar een suggestie hoor :)
Dan lieven nog de Dierenpartij. :)
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:06:57 #114
323876 michaelmoore
pi_91374372
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:00 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Dan lieven nog de Dierenpartij. :)
Of stem op TON dan weet je zeker dat je stem niets oplevert, ik stem liever op een partij die kans heeft om te regeren
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:40:30 #115
327089 LBS
pi_91375641
De PvdD brengt wel dingen onder aandacht. Dus helemaal nutteloos zijn ze niet. Ze kunnen invloed hebben op de politieke agenda. Bovendien is de kans op regeren zelfs voor de PvdD nooit nul. Als die 2 zetels net het verschil maken voor de meerderheid...

Bovendien snap ik echt niet wat je hier nu wilt zeggen:
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En ook voor de huidige 95% opium-productie op wereld-niveau dus, die heeft nu een exportwaarde van 100.000 miljard dollar, sinds de NAVO er is, is de productie verdubbeld

zaterdag 15 januari 2011 @ 18:43:26 #116
323876 michaelmoore
pi_91375781
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:40 schreef LBS het volgende:
De PvdD brengt wel dingen onder aandacht. Dus helemaal nutteloos zijn ze niet. Ze kunnen invloed hebben op de politieke agenda. Bovendien is de kans op regeren zelfs voor de PvdD nooit nul. Als die 2 zetels net het verschil maken voor de meerderheid...

Bovendien snap ik echt niet wat je hier nu wilt zeggen:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
echt niet ????????????????
Het gebeurd regelmatig dat een martelaar de bomgordel omsnoert en tien soldaten mee neemt naar Allah

quote:
• Als het Westen morgen terugtrekt, dan zijn er overmorgen een burgeroorlog en terrorisme en slachtpartijen, dat na een dag meer van Westerse oorlog en opbouwende wrok daartegen, maar...
• Als het Westen zich over een jaar terugtrekt, dan zijn er een dag later een burgeroorlog en terrorisme en slachtpartijen, dat na een jaar meer van Westerse oorlog en opbouwende wrok daartegen, maar...
• Als het Westen zich over vijf jaar terugtrekt, dan zijn er een dag later een burgeroorlog en terrorisme en slachtpartijen, dat na vijf meer jaren van Westerse oorlog en opbouwende wrok daartegen, maar...
• Als het Westen zich over vijftig jaar terugtrekt, dan zijn er een dag later een burgeroorlog en terrorisme en slachtpartijen, dat na vijftig meer jaren van Westerse oorlog en opbouwende wrok daartegen.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:54:51 #117
295457 TomLievense
pi_91376321
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als dat geld ten goede komt aan de boeren is het geen probleem. Ik bedoel ze werken ook voor hun geld en wij betalen voor kwalitatief goede cocaïne.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_91376379
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:54 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Als dat geld ten goede komt aan de boeren is het geen probleem. Ik bedoel ze werken ook voor hun geld en wij betalen voor kwalitatief goede cocaïne.
psst coke komt uit Zuid Amerika, dit is voor de heroïne :+
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:01:43 #119
323876 michaelmoore
pi_91376654
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:54 schreef TomLievense het volgende:

[..]

kwalitatief goede heroïne ????????????????????????
ben jij echt of zit je al opgesloten ??

zaterdag 15 januari 2011 @ 19:28:33 #120
295457 TomLievense
pi_91377696
Michael Moore die filmpjes gaan over durgs misbruik en niet over gebruik.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:29:31 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91377739
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:31 schreef KoosVogels het volgende:
Zijn jullie gehandicapt ofzo? Het congres stond al gepland, maar de agendacommissie van de TK heeft de besluitvorming blijkbaar naar voren geschoven.
Dan lijkt het me het beste dat GroenLinks zonder verdere discussie tegen stemt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:29:40 #122
323876 michaelmoore
pi_91377748
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:28 schreef TomLievense het volgende:
mooi gebruik jij maar eens een paar keer heroïne , wel om een schone spuit vragen hoor, en niet gaan inbreken als je geld op is , want het is dure zooi
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:31:12 #123
pi_91377822
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik ben tegen oorlog
ik ben voor een scheiding van kerk en staat
Ik ben voor vrijgeven van alle drugs
Ik ben voor Megastallen, vanwege de opvang van Methaangas en giftige meststoffen
ik ben tegen de importheffingen op voedsel uit Africa
ik ben tegen de exportsubsidies op diepvrieskippen naar Africa
Ik ben tegen visserij met megatrawlers en voor viskweek.
ik ben zeer voor een schone oceaan en wil dat er maatregelen genomen worden.
ik ben voor het nationaliseren van woningcorporaties voor verkoop aan de bewoners tegen softcondities en de opbrengst (300 miljard euro) in de schatkist doen
ik ben voor het nationaliseren van de zorgverzekeraars en de kosten betalen uit een kostendekkende ziektekas
ik ben voor referenda
ik ben tegen de ecologische hoofd structuur en voor veel meer natuur-wildbehoud in andere landen met veel ruimte
Ik ben tegen vuil op straat
ik ben erg tegen subsidies , alle subsidies, dus ook toeslagen en aftrekposten
ik ben tegen de ecotax
ik ben tegen de windmolens-subsidie van Europa
ik ben voor kerncentrales hier en tegen import van stroom van andere kerncentrales in Europa
ik ben voor lagere belastingen
ik ben voor afschaffing van een paar bestuurslagen
ik ben voor een AOW op 70 jaar voor werkenden en voor AOW op 63 jaar voor mensen die werkloos zijn en voor het zelfgespaarde pensioen voor iedereen op datum van keuze na het 65 jaar
ik ben tegen de EU en de Euro gedachte en voor een eventuele vrijwillige landen-fusie / splitsing
Ik ben niet tegen moslims of andere geloven, alhoewel ik atheïsten het meest verstandig vindt enz. enz.
Ik ben het alleen niet eens met je kerncentrales, moeten we nu toch allebei een aparte partij oprichten?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:33:26 #124
323876 michaelmoore
pi_91377904
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben het alleen niet eens met je kerncentrales, moeten we nu toch allebei een aparte partij oprichten?
ach op dat gebied ben ik bereid tot een compromis het verschil of je kernenergie nu importeert of zelf opwekt is slechts een rekenformule
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:38:18 #125
pi_91378087
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ach op dat gebied ben ik bereid tot een compromis
Maar ik ben tegen compromissen.

Stel je hebt een kroeg.
Komt de brandweer langs en die zegt: De deuren moeten naar buiten open gaan. Dat is veiliger bij brand.
Komt de politie langs en die zegt: De deuren moeten naar binnen open gaan. Dat is beter voor de geluidsoverlast.

Zeg jij, ik ben bereid tot een compromis. :'(
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:11:15 #126
323876 michaelmoore
pi_91379473
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stel je hebt een kroeg.
Komt de brandweer langs en die zegt: De deuren moeten naar buiten open gaan. Dat is veiliger bij brand.
Komt de politie langs en die zegt: De deuren moeten naar binnen open gaan. Dat is beter voor de geluidsoverlast.

Dan wordt het een referendum, de ultieme democratie
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:25:13 #127
327089 LBS
pi_91380104
Gaat nergens meer over...
pi_91380394
Het verbaast me dat er nog niet ergens een "wij, GroenLinks-stemmers, roepen de GroenLinks-Tweedekamerfractie op tegen een nieuwe missie in Afghanistan te stemmen"-petitie is opgedoken. Tegenwoordig start iedereen immers overal petities tegen op: tegen kilometerheffing, tegen CO2-opslag, tegen het verdwijnen van treintoiletten, zelfs tegen het verdwijnen van TMF.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:15:23 #129
295457 TomLievense
pi_91385557
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stel je hebt een kroeg.

Wat is er mis met de draai- of de schuifdeur?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:21:59 #130
177885 JoaC
Het is patat
pi_91385933
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Het verbaast me dat er nog niet ergens een "wij, GroenLinks-stemmers, roepen de GroenLinks-Tweedekamerfractie op tegen een nieuwe missie in Afghanistan te stemmen"-petitie is opgedoken. Tegenwoordig start iedereen immers overal petities tegen op: tegen kilometerheffing, tegen CO2-opslag, tegen het verdwijnen van treintoiletten, zelfs tegen het verdwijnen van TMF.
Waarom geen petitie van GroenLinksstemmers voor behoud HRA?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:38:48 #131
323876 michaelmoore
pi_91386874
Nu is het van belang dat GL tegen de oorlogsmissie stemt , de kans dat er een martelaar deelneemt aan de training is reëel

en gezien de stemming van vandaag is 85% tegen, hier kan de Kamerfractie niet omheen
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:42:27 #132
295457 TomLievense
pi_91387046
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
Nu is het van belang dat GL tegen de oorlogsmissie stemt , de kans dat er een martelaar deelneemt aan de training is reëel

en gezien de stemming van vaandag is 85% tegen
Sterker nog, het is onomkomelijk dat mensen met een verkeerde insteek de training volgen. Echter is dit een minderheid en zolang dat een kleine minderheid blijft moeten we voor lief dat er wel eens iets mis gaat.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:44:09 #133
323876 michaelmoore
pi_91387127
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:42 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Sterker nog, het is onomkomelijk dat mensen met een verkeerde insteek de training volgen. Echter is dit een minderheid en zolang dat een kleine minderheid blijft moeten we voor lief dat er wel eens iets mis gaat.
Ja maar zulke knullen hebben de eigenschap dat ze graag tientallen Nederlandse militairen meenemen naar Allah, en dan breekt de pleuris uit
Afghan 'policeman' kills six US troops
quote:
The man opened fire during a training mission in Pachir Wagam district, Nangarhar province, said Nato. He was also killed in the incident.
en zo zijn tientallen berichten op internet te vinden

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 15-01-2011 22:49:58 ]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:52:30 #134
323876 michaelmoore
pi_91387594
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:28 schreef TomLievense het volgende:

ja hoor Verhagen, ga nu maar slapen
(hoe weet ik dat he?)

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 15-01-2011 22:57:31 ]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:56:27 #135
295457 TomLievense
pi_91387825
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja hoor Verhagen, ga nu maar slapen
Verhagen?
quote:
Nu weet ik weer waarom ik geen drugs gebruik.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 23:00:05 #136
323876 michaelmoore
pi_91388010
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:56 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Verhagen?

[..]

Nu weet ik weer waarom ik geen drugs gebruik.
jij niet, maar de Afghanen wel he, dank zij jouw eerlijke heroïnehandelaren, je bent een rat!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 23:16:05 #137
295457 TomLievense
pi_91388879
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jij niet, maar de Afghanen wel he, dank zij jouw eerlijke heroïnehandelaren, je bent een rat!
Yeah right.
pi_91389743
GL zit in een enorm spagaat, als ze voor de missie zijn worden ze afgemaakt door de kiezer, als ze tegen stemmen worden ze afgemaakt door de regering, het was immers hun eigen (+D66)motie.

Halsema heeft Sap met een onmogelijke erfenis opgezadeld.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 16 januari 2011 @ 00:25:18 #139
323876 michaelmoore
pi_91392917
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:16 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Yeah right.
Groenlinksers als jij, zijn gif voor de maatschappij
  zondag 16 januari 2011 @ 05:14:31 #140
323876 michaelmoore
pi_91399934
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:42 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Tja dan zal er een paar keer een stuk of wat Nederlanders en andere Afghanen met de martelaar mee naar Allah gaan, kan het schelen bedoel je, he?

Groenlinks steekt zich hiermee in een wespennest
pi_91420644
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:31 schreef Mr_Memory het volgende:
GL zit in een enorm spagaat, als ze voor de missie zijn worden ze afgemaakt door de kiezer, als ze tegen stemmen worden ze afgemaakt door de regering, het was immers hun eigen (+D66)motie.

Halsema heeft Sap met een onmogelijke erfenis opgezadeld.
aan de andere kant. ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die potentieel op groenlinks willen stemmen, maar besluiten dit toch maar niet te doen nadat groenlinks besluit te 'draaien' op dit punt en tegen te stemmen.

misschien wat cda'ers die hun partij zat zijn en die er nu over denken?:p
pi_91421044
Gifgroen is slecht voor ons milieu...
  zondag 16 januari 2011 @ 18:34:27 #143
323876 michaelmoore
pi_91421938
Het is de bedoeling dat we mensen gaan leren om op hun landgenoten te schieten en als dat lukt dan zijn we trots, en als het maar duurzaam gebeurd dat is belangrijk
pi_91424879
Ik had niet verwacht dat de partijraad er zo massaal voor zou gaan liggen. Denk dat de fractie nu niet anders kan dan knarsentandend tegen te stemmen.
  zondag 16 januari 2011 @ 19:40:00 #145
177885 JoaC
Het is patat
pi_91425025
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:37 schreef ShadyLane het volgende:
Ik had niet verwacht dat de partijraad er zo massaal voor zou gaan liggen. Denk dat de fractie nu niet anders kan dan knarsentandend tegen te stemmen.
Alles kan nog
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_91425093
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:34 schreef michaelmoore het volgende:
Het is de bedoeling dat we mensen gaan leren om op hun landgenoten te schieten en als dat lukt dan zijn we trots, en als het maar duurzaam gebeurd dat is belangrijk
En ik maar denken dat je altijd op 'de vijand' moet schieten...
  zondag 16 januari 2011 @ 19:47:11 #147
323876 michaelmoore
pi_91425481
quote:
12s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:41 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

De vijand, dat zijn we zelf :7

wij vergiftigen hele families met Heroïne , en proberen dat goed te praten
pi_91433119
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:47 schreef michaelmoore het volgende:

wij vergiftigen hele families met Heroïne , en proberen dat goed te praten
Als ik in Wallah zou moeten geloven, dan ging ik ook aan de drugs, denk ik...
  zondag 16 januari 2011 @ 23:21:01 #149
323876 michaelmoore
pi_91442246
quote:
17s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Als ik in Wallah zou moeten geloven, dan ging ik ook aan de drugs, denk ik...
En het gekke is dat de Taliban tegen opium / Heroïne is, maar sinds de NAVO er is, is de productie ruim verdubbeld.
De straatwaarde van de Afghanistan-opium is 100.000 miljard euro per jaar
  maandag 17 januari 2011 @ 00:37:06 #150
pi_91445545
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En het gekke is dat de Taliban tegen opium / Heroïne is, maar sinds de NAVO er is, is de productie ruim verdubbeld.
De straatwaarde van de Afghanistan-opium is 100.000 miljard euro per jaar
[ afbeelding ]
Het probleem is zo opgelost door opium en heroine te legaliseren.
pi_91449661
quote:

[..]

Stel je hebt een kroeg.

jij snapt inderdaad niet hoe goede compromissen werken.

de brandweer wilt dat het veilig is bij brand, en de politie wilt dat er geen geluidsoverlast is.
compromis: deuren gaan naar binnen open, maar er komt een extra branddeur. allebei de partijen blij.(en nu niet gaan zeuren over dat de kroegbaas hier de dupe van wordt, dan moet je maar een beter en realistischer voorbeeld bedenken :P )

en dat is dan ook hoe compromissen gesloten moeten worden. je kijkt niet naar "ik wil maatregel A en jij wilt dat niet, dus doen we half A", maar je kijkt naar de beweegredenen, waarom wil je a wel of niet, en gaat dan kijken op welke manier beide belangen het best vertegenwoordigd worden.
  maandag 17 januari 2011 @ 07:31:19 #152
323876 michaelmoore
pi_91449808
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2011 00:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het probleem is zo opgelost door opium en heroine te legaliseren.
Ja maar dan kunnen de NAVO vrienden niets meer verdienen, het is niet voor niets dat de productie verdubbeld is sinds de NAVO er is
Het gaat hier om een straatwaarde van 100.000 miljard euro
pi_91450121
Houd het een beetje bij het onderwerp aub :{
  maandag 17 januari 2011 @ 08:16:05 #154
324665 meth77
to do or not to do
pi_91450268
Ben benieuwd naar het debat morgen
http://fp.dagelijksestandaard.nl/2011/01/ruttes-gambiet-ii/
quote:
Dit tot groot ongemak van GroenLinks.
Want ook in het geval dat de premier na een te kleine overwinning in de Kamer zou besluiten de missie bij nader inzien toch niet door te laten gaan, zal GL de wind van voren krijgen.
Was ze niet immers bereid zich medeplichtig te maken aan een standpunt waarvan de premier uiteindelijk vond dat er onvoldoende steun voor was?
De positie van Jolande Sap is weinig benijdenswaardig in dit dossier.
Ze kan zich slechts redden door de komende weken voldoende aanknopingspunten te vinden om met een gerust geweten tegen het voorstel van het kabinet te kunnen stemmen.
Rekent u er maar op dat de partij de komende weken bijzonder fel op zoek zal gaan naar die aanknopingspunten.

[ Bericht 47% gewijzigd door meth77 op 17-01-2011 08:36:23 ]
  maandag 17 januari 2011 @ 17:27:44 #155
323876 michaelmoore
pi_91471715
Wat is beter, martelaren opleiden of niet
  maandag 17 januari 2011 @ 17:31:59 #156
327089 LBS
pi_91471935
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:27 schreef michaelmoore het volgende:

Wat is beter, martelaren opleiden of niet
We weten nu wel hoe jij erover denkt. Ga je ook nog iets zinnigs toevoegen?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:02:49 #157
323876 michaelmoore
pi_91525112
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:31 schreef LBS het volgende:

[..]

We weten nu wel hoe jij erover denkt. Ga je ook nog iets zinnigs toevoegen?
ja dat ik het een slechte actie vind, waarvan een grote terugslag op GL van kan komen, ik vind dit niet sporen met het pacifistische karakter van GL
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:13:12 #158
323876 michaelmoore
pi_91621913
Wat willen ze nu??
Geen straaljagers en wel naar Afghanistan, of moeten we nu laten zien hoe vredelievend we zijn, de kiezer snapt er niets meer van :N

quote:
do 20 jan 2011, 15:25 | 205 reacties
Kamer wil spoeddebat over JSF
DEN HAAG - Op verzoek van GroenLinks houdt de Tweede Kamer binnenkort een spoeddebat over de Joint Strike Fighter (JSF), zo is donderdag besloten. Aanleiding is een uitgelekt ambtsbericht uit 2007 van de Amerikaanse ambassade aan Washington, waarin de opvattingen van Defensie over de JSF worden beschreven.
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:14:53 #159
177885 JoaC
Het is patat
pi_91621966
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:13 schreef michaelmoore het volgende:
Wat willen ze nu??
Geen straaljagers en wel naar Afghanistan, of moeten we nu laten zien hoe vredelievend we zijn, de kiezer snapt er niets meer van :N

[..]

Pleit jij nu voor zwart/wit politiek in plaats van gedegen beleidsvorming?
[..]
pi_91623210
Komende zaterdag bijeenkomst van de lokale GL afdeling over Afghanistan. Ben benieuwd wordt de eerste keer dat ik naar zo iets heen ga.

Persoonlijk ben ik denk ik wel voor het uitvoeren van een politiemissie, met als voorwaarden dat 1) het puur een politiemissie blijft, 2) er uit gedegen onderzoek blijkt dat het voldoende resultaat oplevert en 3) het NIET betaald wordt vanuit het budget voor ontwikkelingssamenwerking.
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:06:24 #161
323876 michaelmoore
pi_91627781
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:14 schreef JoaC het volgende:

Pleit jij nu voor zwart/wit politiek in plaats van gedegen beleidsvorming?
Och, wat sta jij ver van de realiteit af :7
quote:
The first bomber destroyed a wall of the compound, opening a route for his comrades to enter the centre, the Interior Ministry said in a statement.

Local residents said explosions and gunfire could be heard coming from the training camp, located near Kandahar's airfield, the main US and NATO military base in the region.

Taliban spokesman Qari Yousif Ahmadi claimed five Taliban fighters equipped with automatic weapons and suicide vests entered the training centre and killed several Afghan and foreign soldiers.
Suicide Blast Kills 21 Afghan Police

Suicide bombers kill four in Iraq police station
quote:
Intentional shootings by Afghans against coalition partners are a growing concern for the tens of thousands of foreign forces spread across Afghanistan.

Two American civilians and two Afghan soldiers were killed last month when an Afghan soldier who trained others at a base outside the northern city of Mazar-e-Sharif started shooting during a weapons exercise.

Also last month, an Afghan soldier killed three British troops
NATO: Insurgents Behead 6 Police in Afghanistan

Afghan police officer kills 6 U.S. troops

Suicide bombers attack Afghan police-training centre

Afghan driver kills Spanish police trainers

Violence kills 100 Afghan police every month:
quote:
KABUL – Almost 2,000 Afghan police officers have been killed or injured by insurgents in the past six months as many are forced onto the frontline in the war against the Taliban, an official said Sunday.

Taliban-style bomb attacks, suicide bombings, direct clashes and military operations had killed 595 police officers and wounded another 1,345, said Zemarai Bashary, spokesman for the interior ministry.
Read more: http://www.rawa.org/temp/(...)t.html#ixzz1BbdRhNvG

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 20-01-2011 21:04:15 ]
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:01:06 #162
324665 meth77
to do or not to do
pi_91647674
quote:
12s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:41 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Dat doen ze dus ook regelmatig zie ik, ... en ook onthoofden :@

[ Bericht 3% gewijzigd door meth77 op 21-01-2011 09:30:25 ]
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:27:29 #163
pi_91648127
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 06:58 schreef Asphias het volgende:

en dat is dan ook hoe compromissen gesloten moeten worden. je kijkt niet naar "ik wil maatregel A en jij wilt dat niet, dus doen we half A", maar je kijkt naar de beweegredenen, waarom wil je a wel of niet, en gaat dan kijken op welke manier beide belangen het best vertegenwoordigd worden.
In een ideale wereld, maar zo werkt politiek niet. Wie is hier nou niet realistisch! :D
pi_91650623
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:48 schreef Zemi77 het volgende:
Komende zaterdag bijeenkomst van de lokale GL afdeling over Afghanistan. Ben benieuwd wordt de eerste keer dat ik naar zo iets heen ga.

Persoonlijk ben ik denk ik wel voor het uitvoeren van een politiemissie, met als voorwaarden dat 1) het puur een politiemissie blijft, 2) er uit gedegen onderzoek blijkt dat het voldoende resultaat oplevert en 3) het NIET betaald wordt vanuit het budget voor ontwikkelingssamenwerking.
waar moet het dan van betaald worden?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:49:23 #165
324665 meth77
to do or not to do
pi_91663195
De Russen gaan daar een paar leuke zilver en uraniummijnen leegroven, ze denken laat de NAVO zich leuk vermaken met de Taliban
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
quote:
vr 21 jan 2011, 15:23
Medvedev naar Afghanistan
MOSKOU - Dmitri Medvedev, de president van Rusland, gaat op staatsbezoek naar Afghanistan. Dat meldde de president vrijdag tijdens een gezamenlijke persconferentie met zijn Afghaanse ambtsgenoot Hamid Karzai in Moskou.
De staatshoofden maakten verder bekend dat ze enkele grote projecten willen uitvoeren in Afghanistan, die stil kwamen te liggen na de aftocht van het Sovjet-leger uit dat land eind jaren '80, zo meldden Russische media.
Huge mineral resources discovered in Afghanistan
Afghanistan's resources could make it the richest mining region on earth
quote:
Afghanistan, often dismissed in the West as an impoverished and failed state, is sitting on $1 trillion of untapped minerals, according to new calculations from surveys conducted jointly by the Pentagon and the US Geological Survey.
The sheer size of the deposits including copper, gold, iron and cobalt as well as vast amounts of lithium, might become one of the most important and lucrative centres of mining in the world.
quote:
Afghaanse president bang voor slag om bodemschatten
Van onze buitenlandredactie 18/06/10, 18:26
De Afghaanse president Hamid Karzai vreest een slag om de omvangrijke bodemschat van zijn land. De belangrijkste donoren van Afghanistan moeten daarom volgens hem voorrang krijgen bij het ontginnen van de voorraden aan mineralen.
Maar de bevolking krijgt ook wat hoor, lekker opium, daar wordt je rustig van ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door meth77 op 21-01-2011 16:11:09 ]
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:15:09 #166
323876 michaelmoore
pi_91689419
niemand die zich afvraagt waarom de USA geen ene fuck geeft om Haïti, maar wel graag Afghanistan wil controleren
pi_91705009
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:52 schreef snep87 het volgende:

[..]

waar moet het dan van betaald worden?
Defensie, een ander potje, maakt me niet uit. Zolang het ontwikkelingsbudget maar gebruikt wordt voor o.a. het bouwen van scholen en het bemesten van akkers.

De Afghanen zijn geholpen bij zowel een stabiel bestuur als kennis en een goede economie. Alleen soldaatjes sturen heeft geen enkele zin, dus zul je ook moeten investeren in scholen en voedsel.
  zondag 23 januari 2011 @ 09:12:19 #168
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91738323
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

85% van GL is tegen de missie en daarom moet de beslissing VOOR het Congres genomen worden

maakt niet uit wat er ergens in het programma gezet is.
85% van GL is tegen de missie, en dat haal jij uit een poll met 24 stemmen?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_91740262
Groen links muwhahahaha
  zondag 23 januari 2011 @ 11:41:13 #170
323876 michaelmoore
pi_91740667
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:27 schreef Monco10 het volgende:
Groen links muwhahahaha
nou flauw hoor
  zondag 23 januari 2011 @ 11:42:15 #171
323876 michaelmoore
pi_91740706
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:12 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

85% van GL is tegen de missie, en dat haal jij uit een poll met 24 stemmen?
nee van de partijraad, en afwachten wat het partijcongres beslist nog, uiteraard

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 23-01-2011 12:58:46 ]
pi_91790933
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 14:15 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Defensie, een ander potje, maakt me niet uit. Zolang het ontwikkelingsbudget maar gebruikt wordt voor o.a. het bouwen van scholen en het bemesten van akkers.

De Afghanen zijn geholpen bij zowel een stabiel bestuur als kennis en een goede economie. Alleen soldaatjes sturen heeft geen enkele zin, dus zul je ook moeten investeren in scholen en voedsel.
het moet juist niet van defensie maar van de ontwikkelings potje af.
We lijde de politie op en dat is dus ontwikkelingshulp.
We hebben al genoeg moskeeen gebouwd daar, van het defensie potje.
Laten we nu het ontwikkelings potje maar gebruiken incl. voor de militairen want die worden daar voor ingehuurd.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:20:54 #173
324665 meth77
to do or not to do
pi_91792244
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:41 schreef snep87 het volgende:

[..]

het moet juist niet van defensie maar van de ontwikkelings potje af.
We lijde de politie op en dat is dus ontwikkelingshulp.
De ontwikkelings potje is niet bestemd voor oorlog, en de politie oplijde is geen ontwikkelingshulp.
pi_91793637
Waarom zouden we eigenlijk daar een politie missie gaan houden. Kunnen we dan niet beter een stapel afghaanse politie recruten naar NL halen en hun hier opleiden.
  maandag 24 januari 2011 @ 13:01:30 #175
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_91793839
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:56 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zouden we eigenlijk daar een politie missie gaan houden. Kunnen we dan niet beter een stapel afghaanse politie recruten naar NL halen en hun hier opleiden.
Ik ben van mening dat je die afghanen beter in hun eigen habitat kunt trainen, door een Duitser, werkt veel beter.. :Y

De poll van Stand.nl met de stelling "De politietrainingsmissie naar Afghanistan is zinvol" geeft trouwens aan dat (tot nu toe) 80% van de stemmers tegen een nieuwe missie is, of het iig oneens is met de stelling, de mening van het volk, ben benieuwd, eens kijken wat Politiek D-H gaat doen.. :)

http://www.stand.nl/polit(...)r-afghanistan-zinvol

[ Bericht 14% gewijzigd door Tism op 24-01-2011 13:06:52 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 24 januari 2011 @ 13:08:41 #176
324665 meth77
to do or not to do
pi_91794112
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:56 schreef Basp1 het volgende:
Ze moeten toch leren talibannen afknallen

[ Bericht 0% gewijzigd door meth77 op 24-01-2011 13:33:00 ]
pi_91795937
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:08 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ze moeten toch leren talibannen afknallen
Als dat het enigste zal zijn vraag ik me af waarom het een politie missie heet als het alleen maar schiettraining gaat worden.

Dan nog kunnnen we ze wel in NL in een kanswijk neerzetten dat komt bijna overeen met hun eigen woonomgeving. ;)
  maandag 24 januari 2011 @ 18:50:48 #178
323876 michaelmoore
pi_91811219
Groen Links is bang dat de militairen later tegen hun landgenoten moeten gaan vechten, dus eigenlijk opleiden en bewapenen van NSB ers
quote:
ma 24 jan 2011, 18:36 \
Meer zorgen GroenLinks over missie
Den Haag - De zorgen van GroenLinks over een Nederlandse politiemissie in de Afghaanse provincie Kunduz zijn eerder toegenomen dan afgenomen.
Dat zei fractievoorzitter Jolande Sap in de marge van een hoorzitting over Afghanistan tegen de NOS.

De Tweede Kamer hield de hoorzitting maandag met deskundigen over het kabinetsvoorstel om een politietrainingsmissie met 545 mensen naar de Noord-Afghaanse provincie Kunduz te sturen. De steun van GroenLinks is cruciaal voor een Kamermeerderheid.

Sap zegt zich zorgen te maken op basis van geheime stukken van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) die ze ingezien heeft. Ook vreest ze dat politieagenten alleen maar worden getraind om later alsnog bij gevechten van het leger ingezet te worden.
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:17:05 #179
323876 michaelmoore
pi_91917922
Ik kan SAP heel goed begrijpen

wat ik op TV zag is dat men graag bruggen en wegen wil, waarom sturen we er dan geen wegenbouwer heen ipv militairen
  vrijdag 28 januari 2011 @ 00:24:12 #180
323876 michaelmoore
pi_91972192
Nou, ik ben benieuwd wat congres gaat zeggen
shit
quote:
do 27 jan 2011, 23:57 | 0 reacties
| lees voor
GroenLinks steunt missie naar Kunduz
DEN HAAG - De fractie van GroenLinks steunt het kabinetsvoorstel voor een trainingsmissie naar het noorden van Afghanistan. Fractievoorzitter Jolande Sap maakte dat donderdagavond tijdens een debat in de Tweede Kamer over de missie bekend
.
pi_91973716
Groenlinks moet echt eens ophouden met hun nepsteun.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 01:20:18 #182
177885 JoaC
Het is patat
pi_91974317
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
Ik kan SAP heel goed begrijpen

wat ik op TV zag is dat men graag bruggen en wegen wil, waarom sturen we er dan geen wegenbouwer heen ipv militairen
3x raden wat militairen in Uruzgan deden
[..]
  vrijdag 28 januari 2011 @ 08:20:10 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_91977540
Gaan de groenlinksstemmertjes hier nu een hals(ema)zaak van maken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_91977596
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze krijgen toch bijna precies wat er in de campagne werd aangekondigd?
pi_91977642
Een politiemissie in Afghanistan is gewoon opgenomen in het GroenLinks verkiezingsprogramma. De GL kiezer krijgt dus precies waarop hij/zij gestemd heeft vorig jaar.
pi_91977920
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:15 schreef michaelmoore het volgende:
niemand die zich afvraagt waarom de USA geen ene fuck geeft om Haïti, maar wel graag Afghanistan wil controleren
Dit. Waarom zitten we daar eigenlijk? De vvd komt niet veel verder dan 'veiligheid daar, veiligheid hier', maar volgens mij raakt de Taliban alleen maar meer pissed off (en is niet te bestrijden natuurlijk, dat weet iedereen). Alsof ze trouwens met grote regelmaat aanslagen plegen in het westen :')
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  vrijdag 28 januari 2011 @ 08:53:23 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_91977948
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 08:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze krijgen toch bijna precies wat er in de campagne werd aangekondigd?
Ze zijn wel massaal tegen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_91977993
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 08:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zijn wel massaal tegen.
Waarom stemmen hun dan groen links?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91978047
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 08:56 schreef Temlin het volgende:

[..]

Waarom stemmen hun dan groen links?
Ik vermoed dat deze mensen hun stem niet laten afhangen van dat ene programmapunt. Verder hadden veel Nederlanders verwacht dat we nu echt klaar waren met Afghanistan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_91978104
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 08:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vermoed dat deze mensen hun stem niet laten afhangen van dat ene programmapunt. Verder hadden veel Nederlanders verwacht dat we nu echt klaar waren met Afghanistan.
Toch vind ik het goed, dat Groen Links bij de punten uit het verkiezingsprogramma blijft.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91978201
Het waren strategische punten en geen principiele. Je draait jezelf aardig vast als je die in je verkiezingsprogramma opneemt, is nu gebleken. In je programma je eigen standpunten verkondigen en deze later om strategische redenen afzwakken of zelfs compleet laten vallen is gangbaarder.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 09:19:29 #192
324665 meth77
to do or not to do
pi_91978407
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben benieuwd welke post Femke nu gaat krijgen, ik gok op een leuke burgemeesterpost van Nijmegen of zo, in ieder geval weg uit de grote stad .
pi_91978433
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 09:19 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ben benieuwd welke post Femke nu gaat krijgen, ik gok op een leuke burgemeesterpost van Nijmegen of zo, in ieder geval weg uit de grote stad .
Ze is hoogleraar geworden toch? Dat is vast niet te combineren met een burgemeesterschap.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_91978446
Van het kabinet kun je dit verwachten, vvd en het cda zijn altijd al schoothondjes geweest van de VS, maar groenlinks valt ontzettend door de mand door de arrogante Jolanda Slap en consorten. Ik stem nooit meer Groenlinks!
pi_91978468
Goed besluit en Jolande (c.s.) heeft er nog veel uit weten te halen. Het zal ons wel stemmen kosten ben ik bang.

quote:
Kamerfractie steunt missie Afghanistan

Beste leden van GroenLinks,

De afgelopen weken hebben we binnen GroenLinks intensief gedebatteerd over Afghanistan. De beslissing waar we voor stonden is een zware en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Ook veel leden hebben laten zien dat ze zeer betrokken waren bij het debat en hebben ons van advies en commentaar voorzien. Na rijp beraad, en alles overwegende, hebben 9 van de 10 leden van de Tweede Kamerfractie van GroenLinks donderdagavond besloten steun te geven aan een Nederlandse civiele politietrainingsmissie naar de Noord-Afghaanse provincie Kunduz.

Met deze brief willen wij u informeren over het hoe en waarom van dat besluit.

Voorgeschiedenis: verkiezingsprogramma
Op 18 april 2010 hebben de leden van GroenLinks op het verkiezingscongres besloten dat Nederland bij moet dragen aan een democratische, veilige rechtsstaat in Afghanistan. In het verkiezingsprogramma staat dat Nederland politietrainers moet leveren aan de EU-opleidingsmissie in Afghanistan. Later die maand heeft GroenLinks in de Tweede Kamer samen met D66 een motie ingediend. De motie riep de demissionaire regering op om de behoefte aan civiele politietraining en opleiding in kaart te brengen. Het zou moeten gaan om een missie die een bijdrage levert aan de wederopbouw van de rechtstaat in Afghanistan. De voedingsbodem van de Taliban ligt in het gebrekkige bestuur, de corruptie en criminaliteit. Met het opbouwen van een politieapparaat en democratische instituties zijn burgers beter geholpen dan met een militaire missie tegen terrorisme. In Afghanistan is tot nu toe veel te weinig aandacht besteed aan de kwaliteit van justitie, politie en recherche.

Kabinetsvoorstel
Het kabinet kondigde begin januari aan een Nederlandse politietrainingsmissie naar Kunduz te willen sturen. Op verzoek van GroenLinks is er toen eerst een hoorzitting met deskundigen georganiseerd, zodat de fractie zich beter kon informeren over de veiligheidssituatie in Kunduz, de precieze aard van de militaire ondersteuning en de training zelf. Na de hoorzitting waren onze zorgen groter geworden. De fractie vond dat er te weinig garanties in het kabinetsvoorstel zaten om de missie te laten slagen. Deze zorgen heeft GroenLinks kenbaar gemaakt in de Kamerdebatten die daarna volgden.

Belangrijke voorwaarden
Het kabinet is naar onze mening bereid gebleken om de missie in te vullen zoals GroenLinks die voor ogen had, met de voorwaarden die de fractie had gesteld. Nu ligt er een missie die ons verkiezingsprogramma en onze grondbeginselen recht doet. Want er zijn fikse veranderingen doorgevoerd:

*

Het wordt een echte civiele missie in plaats van een paramilitaire opleidingsmissie. Er is geen enkel offensief of militair doel en er zijn garanties geleverd dat niet alleen onze trainers en beschermers, maar ook de agenten die wij opleiden, niet zullen worden ingezet bij offensieve operaties. Als dit toch gebeurt worden er maatregelen getroffen met als uiterste sanctie dat de missie wordt beëindigd. De militairen die met deze missie meegaan, zullen zich bezig houden met civiele politietraining en met de bescherming van trainers en de agenten die wij opleiden. Uiteindelijk gaat het er dan niet om dát er militairen meegaan, maar wat ze daar gaan doen.
*

De opleiding van de agenten wordt drie keer zo lang: niet 6 maar 18 weken. Waar eerst het accent lag op paramilitaire activiteiten, is dat nu verschoven naar echte civiele componenten. Zo komt er meer aandacht voor mensenrechten, etnische en culturele verschillen, corruptie, wetskennis en vrouwenrechten. Ook komen er voor alle agenten die wij opleiden lessen in lezen en schrijven. De agenten die wij opleiden krijgen na het succesvol beëindigen van de training een scherfvest mee en eventueel andere benodigde uitrusting.
*

Nederland krijgt het laatste woord bij de selectie van de rekruten die deel gaan nemen aan de training. Na afronding van de training zullen de agenten via een tracking systeem worden gevolgd en zullen er terugkomdagen voor ze worden georganiseerd. Op die manier komen ze er na afronding van de training niet alleen voor te staan.
*

Nederland neemt afstand van de strategie van de NAVO om zo snel mogelijk zo veel mogelijk politieagenten op te leiden. Kwaliteit staat boven kwantiteit.
*

Nederland zal zich ook actief inzetten voor een politieke oplossing voor Afghanistan.
*

Er zullen veel meer justitie, bestuurlijke en politieke experts met de missie mee worden gestuurd om de justitieketen echt te kunnen verbeteren en het Afghaanse bestuur te versterken.
*

De Nederlandse F-16s worden ingezet om bermbommen te regelen, maar ze kunnen ook worden ingezet in acute noodsituaties van onze troepen of van bondgenoten. Afgesproken is dat Nederland altijd zelf het laatste oordeel heeft bij inzet van de F-16s en dat er uiterste zorgvuldigheid en terughoudendheid wordt betracht.
*

Als blijkt dat de veiligheidssituatie in Kunduz ernstig verslechterd, dan zullen alle troepen en rekruten op de compound blijven. Als de situatie zo slecht blijft, dan wordt de missie in Kunduz beëindigd.
*

De missie zal niet uit geld voor ontwikkelingssamenwerking worden gefinancierd. Ook zal er extra geld beschikbaar komen voor maatschappelijke organisaties in Afghanistan. Ook dit zal niet uit de huidige middelen voor ontwikkelingssamenwerking worden gefinancierd.

Deze veranderingen hebben bij de fractie geleid tot steun. Kamerlid Ineke van Gent stemt niet in met de missie, omdat ze er onvoldoende vertrouwen in heeft dat deze missie in Kunduz tot een goed einde kan worden gebracht.

Bijdragen aan de opbouw van Afghanistan
Voor de Kamerfractie van GroenLinks staat voorop dat Nederland structureel een bijdrage levert aan het verbeteren van de veiligheid van de Afghaanse bevolking en aan de wederopbouw van hun rechtstaat. Dat kan alleen met een civiele missie, en die komt er. Het gaat om Afghanistan en de Afghaanse burgers en wat Nederland hen kan bieden. We kunnen het verschil maken in Afghanistan. We sturen politietrainers die gaan helpen het land veiliger te maken en weder op te bouwen. De missie draagt bij aan bestrijding van corruptie, en versterking van het bestuur.

We hebben in de aanloop naar dit besluit ervaren hoezeer de discussie leeft onder onze leden. Daarom vinden we het belangrijk om de komende dagen en op het congres op 5 februari het gesprek met elkaar aan te gaan en argumenten te wisselen. We hopen en vertrouwen erop dat we daarover gezamenlijk en in goede onderlinge sfeer met elkaar kunnen praten, zoals we ook ervaren hebben op de informatiebijeenkomst en tijdens de vergadering van de partijraad.

Het besluit is niet lichtvaardig door de fractie genomen. We voelen de zware verantwoordelijkheid die op ons rust, maar geloven in de conclusie die is getrokken.

Jolande Sap, fractievoorzitter Tweede Kamer
Henk Nijhof, voorzitter partijbestuur

Meer informatie
Op de GroenLinks-website zijn enkele fragmenten van de bijdrage van Jolande Sap aan het Kamerdebat terug te zien. Houdt u de komende dagen de website in de gaten, in het bijzonder de Agenda, voor informatie over bijeenkomsten naar aanleiding van het Kamerdebat.
pi_91978953
Maak dat de kat maar wijs dat Jolanda Slap er nog meer uit heeft weten te halen! Iedereen met een gezond verstand weet dat deze missie zinloos, kansloos en uiterst kostbaar is. Word aub eens wakker!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 09:49:26 #197
324665 meth77
to do or not to do
pi_91979120
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 09:21 schreef jacquesbrel het volgende:
Van het kabinet kun je dit verwachten, vvd en het cda zijn altijd al schoothondjes geweest van de VS, maar groenlinks valt ontzettend door de mand door de arrogante Jolanda Slap en consorten. Ik stem nooit meer Groenlinks!
Ach, dit was gewoon afgesproken toen Femke weg ging, die zal nu wel burgemeester worden in een mooie gemeente op de veluwe
pi_91979300
Keihard genaaid: ze krijgen wat in het verkiezingsprogramma staat, echt gemeen gewoon van GL.
pi_91979410
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 09:43 schreef jacquesbrel het volgende:
Maak dat de kat maar wijs dat Jolanda Slap er nog meer uit heeft weten te halen! Iedereen met een gezond verstand weet dat deze missie zinloos, kansloos en uiterst kostbaar is. Word aub eens wakker!
De zieligste mensen zijn mensen die zeggen dat ze idealen hebben, maar vervolgens er niets mee willen doen. Ben dan eerlijk en zeg dat de Afghanen voor jouw part in de stront mogen zakken. Ik zorg er liever voor dat de mensen daar het een stukje beter krijgen. En ja dat gaat niet altijd over de makkelijkste weg. (trouwens heb je het stuk ook gelezen of waren dat teveel lettertjes voor je?)
pi_91979924
GL en D66 laten zich weer van hun naieve kant zien. Vlak voor de statenverkiezingen gaan ze nog even een succes maken van die weinig democratische minderheidsconstructie waarvoor de PVV wel zijn punten terugkrijgt (Israel steunen in hun strijd voor uitbreiding en etnische zuivering, als we het toch over de war on terror hebben bijvoorbeeld) terwijl GL en D66 hier helemaal niets voor terug krijgen.

Hoe dom kun je zijn. Wat ze hadden moeten doen is dit uitonderhandelen. En dan Rutte vertellen dat steun van de regeringscoalitie ook vereist is, en dat hij zijn eigen interne problemen maar moet oplossen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')