jij snapt inderdaad niet hoe goede compromissen werken.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar ik ben tegen compromissen.
Stel je hebt een kroeg.
Komt de brandweer langs en die zegt: De deuren moeten naar buiten open gaan. Dat is veiliger bij brand.
Komt de politie langs en die zegt: De deuren moeten naar binnen open gaan. Dat is beter voor de geluidsoverlast.
Zeg jij, ik ben bereid tot een compromis.
Ja maar dan kunnen de NAVO vrienden niets meer verdienen, het is niet voor niets dat de productie verdubbeld is sinds de NAVO er isquote:Op maandag 17 januari 2011 00:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het probleem is zo opgelost door opium en heroine te legaliseren.
quote:Dit tot groot ongemak van GroenLinks.
Want ook in het geval dat de premier na een te kleine overwinning in de Kamer zou besluiten de missie bij nader inzien toch niet door te laten gaan, zal GL de wind van voren krijgen.
Was ze niet immers bereid zich medeplichtig te maken aan een standpunt waarvan de premier uiteindelijk vond dat er onvoldoende steun voor was?
De positie van Jolande Sap is weinig benijdenswaardig in dit dossier.
Ze kan zich slechts redden door de komende weken voldoende aanknopingspunten te vinden om met een gerust geweten tegen het voorstel van het kabinet te kunnen stemmen.
Rekent u er maar op dat de partij de komende weken bijzonder fel op zoek zal gaan naar die aanknopingspunten.
We weten nu wel hoe jij erover denkt. Ga je ook nog iets zinnigs toevoegen?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:27 schreef michaelmoore het volgende:
Wat is beter, martelaren opleiden of niet
ja dat ik het een slechte actie vind, waarvan een grote terugslag op GL van kan komen, ik vind dit niet sporen met het pacifistische karakter van GLquote:Op maandag 17 januari 2011 17:31 schreef LBS het volgende:
[..]
We weten nu wel hoe jij erover denkt. Ga je ook nog iets zinnigs toevoegen?
quote:do 20 jan 2011, 15:25 | 205 reacties
Kamer wil spoeddebat over JSF
DEN HAAG - Op verzoek van GroenLinks houdt de Tweede Kamer binnenkort een spoeddebat over de Joint Strike Fighter (JSF), zo is donderdag besloten. Aanleiding is een uitgelekt ambtsbericht uit 2007 van de Amerikaanse ambassade aan Washington, waarin de opvattingen van Defensie over de JSF worden beschreven.
Pleit jij nu voor zwart/wit politiek in plaats van gedegen beleidsvorming?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:13 schreef michaelmoore het volgende:
Wat willen ze nu??
Geen straaljagers en wel naar Afghanistan, of moeten we nu laten zien hoe vredelievend we zijn, de kiezer snapt er niets meer van
[..]
Och, wat sta jij ver van de realiteit afquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:14 schreef JoaC het volgende:
Pleit jij nu voor zwart/wit politiek in plaats van gedegen beleidsvorming?
Suicide Blast Kills 21 Afghan Policequote:The first bomber destroyed a wall of the compound, opening a route for his comrades to enter the centre, the Interior Ministry said in a statement.
Local residents said explosions and gunfire could be heard coming from the training camp, located near Kandahar's airfield, the main US and NATO military base in the region.
Taliban spokesman Qari Yousif Ahmadi claimed five Taliban fighters equipped with automatic weapons and suicide vests entered the training centre and killed several Afghan and foreign soldiers.
NATO: Insurgents Behead 6 Police in Afghanistanquote:Intentional shootings by Afghans against coalition partners are a growing concern for the tens of thousands of foreign forces spread across Afghanistan.
Two American civilians and two Afghan soldiers were killed last month when an Afghan soldier who trained others at a base outside the northern city of Mazar-e-Sharif started shooting during a weapons exercise.
Also last month, an Afghan soldier killed three British troops
Read more: http://www.rawa.org/temp/(...)t.html#ixzz1BbdRhNvGquote:KABUL – Almost 2,000 Afghan police officers have been killed or injured by insurgents in the past six months as many are forced onto the frontline in the war against the Taliban, an official said Sunday.
Taliban-style bomb attacks, suicide bombings, direct clashes and military operations had killed 595 police officers and wounded another 1,345, said Zemarai Bashary, spokesman for the interior ministry.
Dat doen ze dus ook regelmatig zie ik, ... en ook onthoofdenquote:Op zondag 16 januari 2011 19:41 schreef Sakit-Gede het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je altijd op 'de vijand' moet schieten...
In een ideale wereld, maar zo werkt politiek niet. Wie is hier nou niet realistisch!quote:Op maandag 17 januari 2011 06:58 schreef Asphias het volgende:
en dat is dan ook hoe compromissen gesloten moeten worden. je kijkt niet naar "ik wil maatregel A en jij wilt dat niet, dus doen we half A", maar je kijkt naar de beweegredenen, waarom wil je a wel of niet, en gaat dan kijken op welke manier beide belangen het best vertegenwoordigd worden.
waar moet het dan van betaald worden?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:48 schreef Zemi77 het volgende:
Komende zaterdag bijeenkomst van de lokale GL afdeling over Afghanistan. Ben benieuwd wordt de eerste keer dat ik naar zo iets heen ga.
Persoonlijk ben ik denk ik wel voor het uitvoeren van een politiemissie, met als voorwaarden dat 1) het puur een politiemissie blijft, 2) er uit gedegen onderzoek blijkt dat het voldoende resultaat oplevert en 3) het NIET betaald wordt vanuit het budget voor ontwikkelingssamenwerking.
Huge mineral resources discovered in Afghanistanquote:vr 21 jan 2011, 15:23
Medvedev naar Afghanistan
MOSKOU - Dmitri Medvedev, de president van Rusland, gaat op staatsbezoek naar Afghanistan. Dat meldde de president vrijdag tijdens een gezamenlijke persconferentie met zijn Afghaanse ambtsgenoot Hamid Karzai in Moskou.
De staatshoofden maakten verder bekend dat ze enkele grote projecten willen uitvoeren in Afghanistan, die stil kwamen te liggen na de aftocht van het Sovjet-leger uit dat land eind jaren '80, zo meldden Russische media.
quote:Afghanistan, often dismissed in the West as an impoverished and failed state, is sitting on $1 trillion of untapped minerals, according to new calculations from surveys conducted jointly by the Pentagon and the US Geological Survey.
The sheer size of the deposits including copper, gold, iron and cobalt as well as vast amounts of lithium, might become one of the most important and lucrative centres of mining in the world.
Maar de bevolking krijgt ook wat hoor, lekker opium, daar wordt je rustig vanquote:Afghaanse president bang voor slag om bodemschatten
Van onze buitenlandredactie 18/06/10, 18:26
De Afghaanse president Hamid Karzai vreest een slag om de omvangrijke bodemschat van zijn land. De belangrijkste donoren van Afghanistan moeten daarom volgens hem voorrang krijgen bij het ontginnen van de voorraden aan mineralen.
Defensie, een ander potje, maakt me niet uit. Zolang het ontwikkelingsbudget maar gebruikt wordt voor o.a. het bouwen van scholen en het bemesten van akkers.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:52 schreef snep87 het volgende:
[..]
waar moet het dan van betaald worden?
85% van GL is tegen de missie, en dat haal jij uit een poll met 24 stemmen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
85% van GL is tegen de missie en daarom moet de beslissing VOOR het Congres genomen worden
maakt niet uit wat er ergens in het programma gezet is.
nou flauw hoorquote:
nee van de partijraad, en afwachten wat het partijcongres beslist nog, uiteraardquote:Op zondag 23 januari 2011 09:12 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
85% van GL is tegen de missie, en dat haal jij uit een poll met 24 stemmen?
het moet juist niet van defensie maar van de ontwikkelings potje af.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:15 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Defensie, een ander potje, maakt me niet uit. Zolang het ontwikkelingsbudget maar gebruikt wordt voor o.a. het bouwen van scholen en het bemesten van akkers.
De Afghanen zijn geholpen bij zowel een stabiel bestuur als kennis en een goede economie. Alleen soldaatjes sturen heeft geen enkele zin, dus zul je ook moeten investeren in scholen en voedsel.
De ontwikkelings potje is niet bestemd voor oorlog, en de politie oplijde is geen ontwikkelingshulp.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:41 schreef snep87 het volgende:
[..]
het moet juist niet van defensie maar van de ontwikkelings potje af.
We lijde de politie op en dat is dus ontwikkelingshulp.
Ik ben van mening dat je die afghanen beter in hun eigen habitat kunt trainen, door een Duitser, werkt veel beter..quote:Op maandag 24 januari 2011 12:56 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zouden we eigenlijk daar een politie missie gaan houden. Kunnen we dan niet beter een stapel afghaanse politie recruten naar NL halen en hun hier opleiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |