Goeie vraag en als je het antwoord had dan was de helft van de mensen hier blij!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:44 schreef undissputed het volgende:
Waarom blijf je soms de neiging houden om contact op te nemen terwijl je weet dat het niks gaat oplossen en het loslaten alleen maar uitstelt?
Omdat je ook maar een mens bent... Dat doen er velen hier/hebben velen hier gedaanquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:44 schreef undissputed het volgende:
Waarom blijf je soms de neiging houden om contact op te nemen terwijl je weet dat het niks gaat oplossen en het loslaten alleen maar uitstelt?
This crazy little thing called love?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:44 schreef undissputed het volgende:
Goed bezig kerel!!!!!!!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:48 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Omdat je ook maar een mens bent... Dat doen er velen hier/hebben velen hier gedaan
* Mr.Myst is daar zelf ook schuldig aan
Zal ik dan maar positief aftrappen? Ik ben zojuist gebeld door de gemeente. 24 januari begin ik parttime op het gemeentehuis, op de afdeling bouw en milieu.
Ik heb nog geen vreugdevuren ontstoken, voel me ook niet blij, maar ik zie het nut er wel van in. Ik ga er tegen die tijd voor de volle honderd procent voor. Het kan me alleen maar helpen.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:48 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Omdat je ook maar een mens bent... Dat doen er velen hier/hebben velen hier gedaan
Zal ik dan maar positief aftrappen? Ik ben zojuist gebeld door de gemeente. 24 januari begin ik parttime op het gemeentehuis, op de afdeling bouw en milieu.Ik heb nog geen vreugdevuren ontstoken, voel me ook niet blij, maar ik zie het nut er wel van in. Ik ga er tegen die tijd voor de volle honderd procent voor. Het kan me alleen maar helpen.
Ja gefeliciteerd. Je hebt dan in ieder geval afleiding, en dat helpt zekerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:48 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Zal ik dan maar positief aftrappen? Ik ben zojuist gebeld door de gemeente. 24 januari begin ik parttime op het gemeentehuis, op de afdeling bouw en milieu.
Ik heb nog geen vreugdevuren ontstoken, voel me ook niet blij, maar ik zie het nut er wel van in. Ik ga er tegen die tijd voor de volle honderd procent voor. Het kan me alleen maar helpen.
lol ja... ik heb ook geen zin om me nog bezig te houden met mn ex maarja ik denk toch nog wel redelijk vaak aan haar. Maar dat moet gewoon slijten... En het is sowieso goed om lekker je eigen ding te doen en te weten dat je leven zonder je ex gewoon door gaat en op den duur alleen maar beter word.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:07 schreef formerjellybean het volgende:
Weet je ik denk dat ik veel te nuchter hiervoor ben of een emotieloze vrouw . Voor mij is uit , uit en heb ik geen zin om alles te ontleden over het hoe en waarom.
Voor mij is uit , uit en ga verder. Ik zie hier veel mensen hele dagen allerlei tirades over hun emoties en ok dat hun ding, maar voor mij is het meer dingen ondernemen, uitgaan mijn eigen ding doen en verdergaan.
Uitgaan is kut maar ik kan andere dingen bedenken die erg waar ik meer mijn tijd in wil steken en er voor mij toe doen. Toen ik hier al eerder was toen stopte ik er ook mee omdat een vriend van mij overleden was aan zelfmoord en dat zette het veel meer in perspectief.
Voor mij wil mijn leven niet stopzetten wegkwijnen of iets meer omdat iets uit is gegaan en niet gegaan is zoals ik wilde. Voor mij is belangrijker dat ik mijn boeltje weer bij elkaar heb, en weer verder ga en dan kan het me eigenlijk niet boeien of mijn ex met me bevriend blijft of niet, en hoe die over me nadenkt. Soms moet je gewoon niet de controle op iets willen houden wat er niet meer is, maar gewoon de kracht vinden om lekker je dingen weer lekker op te pakken.
Wanneer is de relatie uitgegaan?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:20 schreef undissputed het volgende:
[..]
lol ja... ik heb ook geen zin om me nog bezig te houden met mn ex maarja ik denk toch nog wel redelijk vaak aan haar. Maar dat moet gewoon slijten... En het is sowieso goed om lekker je eigen ding te doen en te weten dat je leven zonder je ex gewoon door gaat en op den duur alleen maar beter word.
Dank je wel! Het is in ieder geval een positief vooruitzicht, ik denk ook dat het goed voor me is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:49 schreef ennudan het volgende:
[..]
Goed bezig kerel!!!!!!!
Dan heb je eindelijk iets om naar uit te kijken en je tanden in te zetten!
Geloof me dat gaat je helpen
Dank je wel!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:50 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Van harte gefeliciteerd Mr.Myst!!! Het zij je zeer zeer gegund!
Thanks Joyce! Hopelijk gaat 't met jou ook weer een beetje?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:21 schreef J0ycie88 het volgende:
Stiekem even tijdens het werk! Gefeliciteerd mr myst!!
En ik snap de post van FJB niet.. Als ze gisteren nog andere dingen post.. Dat het zoveel betekende etc. Maar goed heb nu de tijd niet om te reageren!
Ik ben er blij om, fijn dat het pas 24 januari is. Mijn afspraak met de SPW heb ik vandaag kunnen vervroegen naar volgende week dinsdag. Dat geeft me de gelegenheid om al een kennismakingsgesprek te hebben voor ik met het werk begin. Misschien kan hij tips geven, gerichte adviezen of op een andere manier helpen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:08 schreef Viking84 het volgende:
voor Mr. Myst, wat een geweldig nieuws! Jammer dat je pas eind vd maand begint, want hoe eerder hoe beter
. Wat ga je precies doen? Je mag me ook wel even pm'en als je wilt, want ik zit nu ook in dat WIJ-traject. Ben er volgende week waarschijnlijk alweer uit, want dan word ik 27, maar toch
. Ik zou ook graag een werkervaringsplek willen.
....en dat mag/moet je juist wel spontaan doen; je ex gewoon een kort sms'je sturen dat je aangenomen bent en de 24ste mag starten. Dat is heel leuk nieuws!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:49 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Dank je wel! Het is in ieder geval een positief vooruitzicht, ik denk ook dat het goed voor me is.
[..]
Dank je wel!
[..]
Thanks Joyce! Hopelijk gaat 't met jou ook weer een beetje?
[..]
Ik ben er blij om, fijn dat het pas 24 januari is. Mijn afspraak met de SPW heb ik vandaag kunnen vervroegen naar volgende week dinsdag. Dat geeft me de gelegenheid om al een kennismakingsgesprek te hebben voor ik met het werk begin. Misschien kan hij tips geven, gerichte adviezen of op een andere manier helpen.
Ook kan ik dan proberen al een beetje beter in een ander ritme te komen, hopelijk gaat de slaapmedicatie de komende dagen wel werken. Dan is het emotionele er een beetje af. Ik voel me nu namelijk echt uitgeput. Het slaaptekort eist zijn tol. De verleiding is groot om even te gaan liggen, maar dan weet ik dat ik echt ga slapen, en dan slaap ik vannacht niet goed meer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds een uur of drie minder emotioneel ben. Ik heb weer iets meer rust. Het zal het 'rollercoaster'-effect zijn.
Ik dacht nog wel even: Zal ik haar laten weten dat ik aangenomen ben? Ik doe het echter niet. Wil even geen contact. Even rust, afwachten. Misschien doe ik het verderop deze week wel, misschien wacht ik wel een contactpoging van haar af. Ik zie wel hoe het loopt.
Ik ga nu even eten, zal je straks een PM sturen.
Hahahaha....dat zal Neo je wel vertellen....ik heb voorlopig lol!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:56 schreef undissputed het volgende:
Vanwaar jou boosheid jegens Landgraaf
In de OP staat dat ik uit Heerlen kom, dat is niet zoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:56 schreef undissputed het volgende:
Vanwaar jou boosheid jegens Landgraaf
Wie weet, maar voorlopig wacht ik er nog even mee. Ik heb gisteren nog contact gehad, veel van mijn eigen situatie op dit moment laten weten. Ik heb wel laten weten dat er wat speelt en dat het er positief uit ziet. Dat weet ze dus. Ik wil het juist even niet delen, in ieder geval niet met haar. Zij geeft aan verder te gaan met haar leven (terecht hoor), en ik moet dat ook doen. Mocht het haar écht aangegrepen hebben, zal ze deze week/volgende week vast iets van zich laten horen. Niet dat ik daar dan iets achter ga zoeken, maar ik zou het fijn vinden als ze uit haarzelf zou meeleven of benieuwd zou zijn. (Note: meeleven, geen medeleven!)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:56 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
....en dat mag/moet je juist wel spontaan doen; je ex gewoon een kort sms'je sturen dat je aangenomen bent en de 24ste mag starten. Dat is heel leuk nieuws!
Misschien is dat iets wat jou kan helpen? Proberen om niet de wolken die je ervaart met je ex te willen delen, maar dat zonnetje wat achter die wolken zit, als je de zonnestralen weer op je gezicht voelt, om die met haar te delen. Dat zal ze zeker leuk vinden!![]()
Every cloud has a silver lining....ook voor jou Mr.Myst!
Ga je nou eindelijk vertellen over je spannende date zaterdag?quote:
Zo spannend is het niet, en volgens mij is het vrouwtje in kwestie er nog niet helemaal uit.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:30 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Ga je nou eindelijk vertellen over je spannende date zaterdag?
Haha, me ex zat gister avond weer op msn:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:41 schreef ennudan het volgende:
@ex is de koning van het afwachten en geen contact zoeken!
Ik herken de neiging om contact te houden. Maar dat heb ik bewust drie maanden nadat het uit was niet gedaan. Ik voelde het einde, voordat het uitging allang aan komen. Zij was in het buitenland en ik zou haar halverwege het verblijf opzoeken. Omdat ik uit haar onlogische signalen voorzag dat het uit zou gaan (was wel meer haar beslissing, maar ik had geen zin me ertegen te verzetten), had ik me voorgenomen om het daar met haar uit te maken. Ik had zelfs nog van tevoren gevraagd of het wel verstandig was als ik langs zou komen en ze had toen gezegd dat ze me heel graag wilde zien. Toen ik me aan het voorbereiden was op de reis en het ticket al was uitgeprint, maakte ze ineens over skype bekend dat ik toch maar niet moest komen. Toen ik daarover met haar in discussie wilde gaan, weigerde ze op dat besluit terug te komen en tien minuten later was het uit. Ik was toen het geld voor het ticket kwijt en ook alle moeite die ik had gestoken in de weken daaraan voorafgaand. Zodoende was al mijn moeite en geld achteraf verspild door dat ene simpele skypegesprek en voelde ik me als een stuk vuil aan de kant gezet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:46 schreef ennudan het volgende:
[..]
Goeie vraag en als je het antwoord had dan was de helft van de mensen hier blij!
Maar even serieus het kan van alles zijn, niet kunnen accepteren, contact willen houden, niet willen loslaten etc...het lijkt allemaal op elkaar en komt uiteindelijk neer op fase 1.... je bent ineens alleen...
Jeetje, dat zijn de herinneringen van een geweldige relatie. Het is heel fijn om die herinneringen te kunnen hebben, te kunnen koesteren. Dat laatste is moeilijk, want daardoor gaat je gevoel voor haar weer opspelen, op dit moment althans. Dan kun je voor je gevoel nog zo'n afstand hebben genomen, met dit soort liedjes/momenten komt dan toch het 'goede' gevoel weer naar boven.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:00 schreef Wanderingwhy het volgende:
Shit, die veiligheidsbeugel van de achtbaan klemt weer en daar gaan we de volgende rit tegemoet.
Zat net nog met iemand wat herinneringen op te halen. Soms was m'n ex wat aanhankelijk, zat ze met dingen in haar maag. Wilde ze even wegkruipen bij me en zich klein voelen. Dan ging ze tegen me aan zitten op de bank en sloeg ik m'n benen over haar benen en mijn armen om haar heen.
Dan zette ik dit liedje aan en zong het voor haar mee. Dan brak ze. Dan voelde ik haar adem stokken terwijl de tranen over haar wangen rolden. We hadden een geweldige relatie.
Been there, done that. Ik heb precies hetzelfde gedaan, haar Hallmark liefdesverklaring in een dronken bui verbrand, gefilmd en op Youtube gedonderd en haar de link gestuurd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:58 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ten tweede: in 2007 zijn we ook al met oorlog uit elkaar gegaan en dat is me niet in de koude kleren gaan zitten. Ik ben toen uit woede rare dingen gaan doen. Vrij trieste en kansloze dingen, juist om haar een trap na te geven. Zo heb ik haar zwart gemaakt bij veel mensen die we gezamelijk kennen. Ik heb eens een filmpje gemaakt waarin ik een foto van haar heb verbrand. Daarna heb ik dit filmpje online gezet (![]()
![]()
). Daar is vervolgens ook nog eens de grootste heibel om gekomen.
Aanvankelijk niet. Ik was er toen blij mee dat ik in ieder geval mijn boodschap had afgegeven. Afgelopen december stuurde ik een mail over de spullen die ze na driekwart jaar nog steeds niet had teruggegeven en in plaats van een kort antwoord kreeg ik een reactie op de brief die ik twee maanden daarvoor had gestuurd met het voorstel om nog eens in gesprek te gaan. Dat heb ik toen, na enige twijfel (omdat ik niet wist of dat wel goed voor mij was), toch geaccepteerd. In dat gesprek heb ik nogmaals uitgelegd hoe ik me toen voelde, waardoor zij begon te huilen en te vertellen dat ze me nog steeds miste en regelmatig van me droomde. Ze had er spijt van dat ze pas zo kort voor mijn vertrek een beslissing had genomen. Maar een sorry, of excuses voor de beslissing om het ineens per skype uit te maken, heb ik nooit gekregen, noch heeft ze aangeboden om me tegemoet te komen in de kosten voor het ongebruikte ticket. Ik hoopte haar te kunnen vergeven als ze spijt had gehad van dat skypegesprek. Maar vergeven gaat heel lastig, als de andere kant geen spijt heeft. Dit gesprek zorgde bij mij voor een redelijke terugval.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:58 schreef undissputed het volgende:
Heb je daar ook een reactie op gekregen?
Wel heel laag om het op zo'n manier uit te maken maarja alles lijkt wel geoorloofd tijdens en na een relatie breuk
Maar er zijn wel meer mensen hier met onbegrip en die dat ook kwijt willen. Mijn onbegrip kwam echter voort uit haar manier een relatie beeindigen, want voor dat einde zelf had ik, ook al vond ik dat lastig, wel begrip. De meeste mensen van wie ik de verhalen hier lees hebben vaak ook onbegrip en woede, maar dat is onbegrip voor het einde van de relatie (het niet kunnen accepteren).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:48 schreef undissputed het volgende:
Ik denk ook wel dat je iets met die gevoelens moet doen want emoties als woede en onbegrip verdwijnen denk ik niet zomaar.
Dat heb je met vrouwen met borderline(-trekjes).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:14 schreef undissputed het volgende:
Dan met ze je wel heel hard gefokt hebben:P Wraakgevoelens heb ik op het moment niet, lijkt me beter om gewoon verder met mn eigen leven te gaan en haar voor een tijdje te laten om toch een rust te creëren.
Dat maakt Borderliners ook interessantquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:19 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Dat heb je met vrouwen met borderline(-trekjes).
Er zijn vele oorzaken waarom een relatie beeindigd kan worden en ook vele vormen waarop het dan vervolgens verder gaat (of juist helemaal niet verder gaat).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:17 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:
[..]
Maar er zijn wel meer mensen hier met onbegrip en die dat ook kwijt willen. Mijn onbegrip kwam echter voort uit haar manier een relatie beeindigen, want voor dat einde zelf had ik, ook al vond ik dat lastig, wel begrip. De meeste mensen van wie ik de verhalen hier lees hebben vaak ook onbegrip en woede, maar dat is onbegrip voor het einde van de relatie (het niet kunnen accepteren).
Problem solved! Fles Jack Daniels gevonden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:16 schreef ex het volgende:
Potverdomme wat heb ik een hoofdpijn. Waar is me bier!
Dus je hebt hoop? Nou dan hoop ik met je mee en hoop dat het geen valse hoop is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:30 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Er zijn vele oorzaken waarom een relatie beeindigd kan worden en ook vele vormen waarop het dan vervolgens verder gaat (of juist helemaal niet verder gaat).
Als ik de cijfers zou geven voor achtereenvolgens de relatie zelf, de redenen van beeindiging en hoe vervolgens onze communicatie daarna geweest is in een bandbreedte van +10 tot - 10 dan krijg je een fantastisch overzicht met in die volgorde: +10, - 10 en -10.
Acceptatie zou ik zeker hebben. Ergo, ik zal wel moeten. Maar de twee -10's qua redenen en communicatie achteraf maken het idd erg lastig, helemaal door die eerste +10. En nee, ik ben niet naief of blind geweest voor 'signalen' dat de relatie al op instorten zou staan.
Ik realiseer me dat ik het jullie als lezer ook niet makkelijk maak want er is meer aan de hand dan ik hier neerzet. Laat ik zeggen dat er andere factoren zijn die meespelen en ervoor kunnen zorgen dat het binnen een redelijke termijn alsnog wel eens goed zou kunnen komen.
Daar heb ik een heel bewuste en afgewogen keuze in gemaakt en daar wacht ik graag op. Of dat verstandig is? Time will tell.
lolwut?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:36 schreef goofy_goober het volgende:
Met booze los je je 99 problems niet op, nigga.
Ik ben bekend met het liedje. De vraag was meer "Waar de fuck heb je het over".quote:
Ja hé... er zijn er die ten volle aan het genieten zijn van de wilde rit op de rollercoaster, er zijn er die rust gevonden hebben (of een begin ervanquote:
Ik ga zo lekker naar een livebandje luisterenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:22 schreef Octagon het volgende:
[..]
Ja hé... er zijn er die ten volle aan het genieten zijn van de wilde rit op de rollercoaster, er zijn er die rust gevonden hebben (of een begin ervan), er zijn er die aan de drank zijn... en er zijn er die enkel lurken !
Ow getsie! Gaat het wel een beetje goed?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:23 schreef Jolene22 het volgende:
en er zijn mensen bezig met tentamenweken enzo
*gespeeld verontwaardigd* Midden in de week ?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:23 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ga zo lekker naar een livebandje luisteren
Ben ik gelukkig dat ik het woord 'tentamen' niet kenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:23 schreef Jolene22 het volgende:
en er zijn mensen bezig met tentamenweken enzo
Ja, ik denk toch dat het beter is om haar te ontwijken. 2 vrienden zullen wat niet pikken? Dat jij het contact met haar verbreekt? Dat moeten ze denk ik toch wel begrijpen. Het lijkt me gewoon beter als een van jullie beiden niet meer actief de activiteiten van de groep bezoeken. Want als jullie ruzie gaan maken, blijft er net zo goed weinig van de groep over. Maar je zegt dat je ex toch hoogstwaarschijnlijk minder tijd zal hebben. Dan lijkt me dat het probleem al redelijk is opgelost. Of ben je bang dat die vrienden haar kant zullen kiezen? In dat geval weet je wat je aan je vrienden hebt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:58 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hmm, ik zal hieronder eens een boekje opendoen wat betreft de gevolgen als ik bepaalde acties onderneem.
Ik block, delete alles van haar. Msn, telefoonnummer, facebook, hyves.
Wat er dan gaat gebeuren is dat we dan geen contact meer zullen hebben en dan zal zij zoiets hebben van: oh, je wilt het zo? flikker maar op joh. Dat lijkt misschien niet zo erg, maar dat kan het wel worden.
Zoals jullie weten hebben we een gedeelde vriendengroep. Ik kan haar, en de rest van die groep via internet (long time ago) en hebben al jaaaaren goed contact. Als ik contact met haar breek, vraag ik me af wat er met de vriendengroep gebeurt. Zij zal minder aandacht aan hen besteden, omdat ze met d'r nieuwe aanstaande vriendje bezig zal zijn. 2 vrienden zullen dat niet pikken. 1 zal neutraal blijven.
Wij (vriendengroep + ex) spreken regelmatig ergens in het land af om gezellig wat met z'n allen te ondernemen. Afsluitend gaan we ergens uiteten en wordt er lekker wat gedronken. Als ik contact met m'n ex verbreek, zullen die gezamelijke 'meetings' er niet meer zijn. Althans, zonder haar.
Ik weet dat zij dat niet gaat pikken en zij gaat ook haar meetings met hen afspreken, zonder mij. Dat steekt me enorm.
Dit wat betreft de gedeelde vriendengroep.
Dat is het geluk van je vrije dag op woensdag hebbenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:24 schreef Octagon het volgende:
[..]
*gespeeld verontwaardigd* Midden in de week ?
Vrienden zullen het niet pikken dat zij minder aandacht aan hen besteed.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:26 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:
[..]
Ja, ik denk toch dat het beter is om haar te ontwijken. 2 vrienden zullen wat niet pikken? Dat jij het contact met haar verbreekt? Dat moeten ze denk ik toch wel begrijpen. Het lijkt me gewoon beter als een van jullie beiden niet meer actief de activiteiten van de groep bezoeken. Want als jullie ruzie gaan maken, blijft er net zo goed weinig van de groep over. Maar je zegt dat je ex toch hoogstwaarschijnlijk minder tijd zal hebben. Dan lijkt me dat het probleem al redelijk is opgelost. Of ben je bang dat die vrienden haar kant zullen kiezen? In dat geval weet je wat je aan je vrienden hebt.
Mwah valt tegen. Eerste tentamen verkloot nu al sinds 1200 uur bezig met leren aan het tentamen voor morgen maar gaat niet helemaal zoals ik wil. Schietgebedjes dan maarquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:24 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ow getsie! Gaat het wel een beetje goed?
In dat geval zou ik wel gewoon naar de activiteiten gaan. En als het niet lukt met haar erbij (wat me gezien jouw emoties) heel waarschijnlijk lijkt, dan spreken jullie toch gewoon zonder haar af? Leg anders je vrienden gewoon de ernst van de situatie uit, en dat jullie op deze manier niet met elkaar kunnen omgaan. Als het kan, moet je zorgen dat zij er zaterdag niet bij is. Want als je hier al behoorlijk tekeer gaat over je ex en Mark, dan zal dat nog erger zijn als je haar irl ziet. Of jullie gaan elkaar negeren, wat jou nog meer zou kwellen en waardoor zij zich misschien nog beter gaat voelen. Of je gaat temidden van je vrienden gigantische ruzie maken. Dus spreek in het vervolg gewoon met je vrienden af maar zonder ex.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Vrienden zullen het niet pikken dat zij minder aandacht aan hen besteed.
Ze zullen eerder mijn kant kiezen dan de hare. Zeker omdat ze de hele groep al eerder (2007) al eens heeft laten stikken.
heel inspirerend, ga dit even 10x overlezen en probeer hetzelfde te denkenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:07 schreef formerjellybean het volgende:
Weet je ik denk dat ik veel te nuchter hiervoor ben of een emotieloze vrouw . Voor mij is uit , uit en heb ik geen zin om alles te ontleden over het hoe en waarom.
Voor mij is uit , uit en ga verder. Ik zie hier veel mensen hele dagen allerlei tirades over hun emoties en ok dat hun ding, maar voor mij is het meer dingen ondernemen, uitgaan mijn eigen ding doen en verdergaan.
Uitgaan is kut maar ik kan andere dingen bedenken die erg waar ik meer mijn tijd in wil steken en er voor mij toe doen. Toen ik hier al eerder was toen stopte ik er ook mee omdat een vriend van mij overleden was aan zelfmoord en dat zette het veel meer in perspectief.
Voor mij wil mijn leven niet stopzetten wegkwijnen of iets meer omdat iets uit is gegaan en niet gegaan is zoals ik wilde. Voor mij is belangrijker dat ik mijn boeltje weer bij elkaar heb, en weer verder ga en dan kan het me eigenlijk niet boeien of mijn ex met me bevriend blijft of niet, en hoe die over me nadenkt. Soms moet je gewoon niet de controle op iets willen houden wat er niet meer is, maar gewoon de kracht vinden om lekker je dingen weer lekker op te pakken.
Lang verhaal... eerst had ik in december afgesproken met ze zodat ik wat afleiding had. Toen besloot ik het te verplaatsen zodat ze toch meekon (omdat ze deel van de groep uitmaakte). Sindsdien staat dus vast dat we met zn 5en gaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:43 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:
[..]
In dat geval zou ik wel gewoon naar de activiteiten gaan. En als het niet lukt met haar erbij (wat me gezien jouw emoties) heel waarschijnlijk lijkt, dan spreken jullie toch gewoon zonder haar af? Leg anders je vrienden gewoon de ernst van de situatie uit, en dat jullie op deze manier niet met elkaar kunnen omgaan. Als het kan, moet je zorgen dat zij er zaterdag niet bij is. Want als je hier al behoorlijk tekeer gaat over je ex en Mark, dan zal dat nog erger zijn als je haar irl ziet. Of jullie gaan elkaar negeren, wat jou nog meer zou kwellen en waardoor zij zich misschien nog beter gaat voelen. Of je gaat temidden van je vrienden gigantische ruzie maken. Dus spreek in het vervolg gewoon met je vrienden af maar zonder ex.
Hey Jolene22,quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:42 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Mwah valt tegen. Eerste tentamen verkloot nu al sinds 1200 uur bezig met leren aan het tentamen voor morgen maar gaat niet helemaal zoals ik wil. Schietgebedjes dan maar.
Het loslaten van je ex heeft wel weer een nieuwe dimensie gekregen bij mij. Twee weken terug geprobeerd het contact te herstellen in het belang van mn zoontje. Had hem al vijf maanden niet gezien of gesproken. Helaas niets veranderd en het is allemaal weer op een drama uitgelopen. Een week lang mn zoontje weer bij elkaar moeten rapen omdat hij steeds bang was als ik ook maar uit zn gezichtsveld verdween, iets waar hij daarvoor nooit last van had gehad. Sliep ineens weer slecht, was een zielig hoopje kind geworden. Al het contact weer verbroken ben heel kwaad en verdrietig geweest maar gek genoeg het gevoel dat ik er voor het eerst echt wat van heb geleerd.
Ook niet meer het gevoel dat ik overnieuw moet beginnen met verwerken ofzo iets wat ik wel had verwacht. Ben er klaar mee. Ik mis nog wel wat we ooit hadden, ik vind het idee nog vreselijk als ik denk dat hij met een ander is maar het is allemaal zoveel minder dan het ooit was. Ik weet nu heel zeker dat hij ons nooit verdiend heeft en dat ik echt wel weer een leuke vent tegenkom die wel weet hoe hij een vrouw moet behandelen. Desondanks breekt me het zweet echt wel uit als ik eraan denk dat hij ooit omgang gaat eisen als ik zie wat zoiets teweeg heeft gebracht voor zo'n klein mannetje. Gelukkig is dat nog ver weg en ben ik nu bezig met mn studie. Mooie afleiding. Hij zal denk ik altijd een bijzonder plekje innemen maar ik ga echt niet meer genoegen nemen met iemand die maar blijft liegen en aankloten. Inmiddels is de rust weer een beetje wedergekeerd en kan ik zeggen dat het allemaal wel goed zit zo. Hopen dat dit zo blijft.
Hoeist hier verder? Al een meet gepland?
Hey. Wil het best vertellen hoor maar het wordt altijd zo'n lang verhaal danquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:18 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Hey Jolene22,
Wat een situatie met je zoontje. Schrik er een beetje van. Kan me voorstellen dat het lastig is om openbaar op t forum te zetten hoe en wat, maar ik hoop dat bij je zoontje en jou de rust een beetje wedergekeerd is?
Knap van je dat je en met je studie bezig bent, met je kid, en dan ook nog met een stuk verwerking van alles moet dealen.
Sterkte en je bent van harte welkom bij de meet!
Dat las jij goed.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:57 schreef ennudan het volgende:
2 heftige verhalen van asfalt en jolene.. ik hoop in ieder geval dat jullie de gevonden rust kunnen bewaren en beide iemand tegen komen die jullie wel verdient
@joycie regelt de meet
las ik nou trouwens iets over borderline? .en benieuwd want dat leek bij mijn ex ook het geval
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik zal ook maar eens even wat typen
Ik heb lange tijd teveel moeite gehad met het uitmaken.
Op de plek waar ik tot rust kom lekker gaan piekeren.
Voor mezelf in juny erachter gekomen van dit is niks meer zo de vele ruzie,s en iritaties nee bah.
Mevrouw kon niet tegen stress en daarbij kwam nog een strontirirtante stiefzoon.
Meneer werd beschermd en mevrouw als ze der buien heeft werd het dikke bonje.
Had alleen 1 probleem kon vanwege de instanties nog niet 123 er bij weg.
Mevrouw wou nog een kans hebben heb ik er 1 maand gegeven ,maar wist wel dat ze toch niet veranderde .
Speelde teveel mee haar kwaaie dronk na 1 a 2 biertjes , haar gepraat over mij en me zwart praten enz.
Ze heeft mijn leven echt helemaal verwoest in de stad waar ik woonde.
Ik deed het altijd enz.
Had eindelijk toestemming en was al druk bezig voor een huis ,maar duurde even ,was geen probleem want we zouden het normaal oplossen.
Althans dit dacht ik.
Tot haar drankverslaafde zuster ineens weer opdook na anderhalf jaar.
Heb toen 3 weken in een hel geleefd ,goede vriendin heeft me er echt doorheen gesleept.
We kwamen er op een gegeven moment achter dat haar ex de vriend was van mijn ex haar zuster.
En ik zag me ex midden in de stad s,avonds bij de febo ineens met een andere kerel staan te bekken.
Toen brak er al wat deed verdomd zeer ,want ik kreeg het niet over me hart om wat met een andere vrouw te beginnen zolang ik daar bij in zat noem het maar respect.
Ben even gestopt en heb gevraagd of ze dat stukje patat al gevonden had in zijn giegel en ben weer door gereden.
Thuis nog steeds ontkennen.
2 dagen later ontdekte ze dat ik met een goede vriendin stond te praten en brak de hel los.
Mevrouw was zo jaloers dat alleen zij wat met iemand mocht hebben en niemand anders.
Goede vriendin werd bedreigt door haar ex ,want mijn ex dikte de praatjes lekker aan en zette mij te boek als 1 die me zoon continu mishandelde enz.
Zelfs de maatschappelijk werker heeft ziij heel overtuigend gebeld van wat ik flikte.
Ben er niet trots op ,maar mijn grens was bereikt en heb de inboedel kort en klein geslagen en een raam er uit geveegd.
Ze had gebeld dat ik haar bedreigd had met een schaar terwijl ik diegene was die hem op zijn borst had gedrukt gekregen.
Ik wou weg en heb 3 x geroepen dat mijn grens bereikt was ,maar ze hield me telkens tegen.
Maandags erop zouden ze mij op straat trappen terwijl ik degene was die op een laffe manier uitgedaagd is.
Heb 3 dagen de tijd gekregen en bij toeval een woning gevonden die gewoon redelijk klaar was.
Spullen in 3 uur in de bus gedonderd en wegwezen.
2 x nog wat zooi opgehaald.
De 3e x was bijna bingo had een voorgevoel en voor de zekerheid een balk klaargezet.
Toen ik er kwam dacht ik dat alleen de maatschappelijk werkster er zat dus niks aan de hand dacht ik.
Zie ik ineens haar zuster en vriend mij bedreigen.
Toen was het biijna klaar ben van de scooter afgestapt en op het moment dat ik de balk in de handen had ben ik tegen gehouden anders was ik zeer zeker los gegaan daar
De rest zou nog verdeeld worden.
Dit is nooit gebeurd ze heeft de dvd,s van mijn zoon gewoon weggegeven wat ik het ergste van allemaal nog vind.
Alleen nu ik lach
en geniet weer
Mijn ex die niet
ze zien nu pas hoeveel schuld ze heeft en hoe ze is en krijgt niks voor mekaar.
Ze dacht dat ik bij de pakken neer zou gaan zitten.
Het tegendeel ik ben gaan knokken om alles voor mekaar te krijgen.
De woede en frustraties maakten me sterker.
Heb iedereen de rug toegekeerd en leef me eigen leven .
Heb echt 1 dag voor 2011 alles voor mekaar weten te krijgen met heel wat hulp.
En me helemaal niet lam gezopen dagen lang nee afgeleerd.
Het is heel moeilijk als je van 1 houd om er bij weg te komen en je ziet pas als je er bij weg bent wat er allemaal mis was.
Zolang ze geen drank kreeg of stress had was er niks aan de hand was ze een top[vrouw ,misch was het daarom wel zo moeilijk om er bij weg te gaan.
Heb een jaar over mijn keuze gedaan te lang.
Wou er niet verlaten omdat er schulden waren en zij met een nekhernia zat
Nu ben blij dat ik alleen ben .
Heb geen behoefte meer om naar de stad te gaan .
Heb voor haar straat en haar een contactverbod van de maatschappelijk werkers.
En ja het is moeilijk geweest geen vrienden meer niemand om je heen enz.
Ben gelukkig wel gelijk geaceppteerd in het dorp en ken weer een hoop leuke mensen.
Maar o wat was het verdomd moeilijk om het een plek te geven.
Heb haar gelukkig wel steeds meer v uit me gedachten gekregen en daarom was de overgang naar een dor[ ineens ook zo makkelijk ,want ik heb haar langzaam aan steeds meer links laten liggen en steeds meer genegeerd.
Heb zelf de stap gezet voor hulp om mij weer goed te krijgen.
Was depresief geen zin meer in het leven enz.
En nu ben trots op mezelf dat ik dat heb gedaan en binnen 3 maanden weer verder kan.
Alleen het loslaten dat was moeilijker dan ik dacht toen
Relatie ? Een nieuwe relatie zie je niet zitten ? Of ben je met je ex bezig ?quote:Op woensdag 12 januari 2011 07:54 schreef ennudan het volgende:
Hier voor de verandering weer eens een lekkere dip.. zie relatie, werk mezelf etc allemaal ff niet zitten
Vooral met ex bezig... en hoe zich dat eventueel gaat verhouden met een nieuwe relatie... (net alsof die eventuele nieuwe relatie nooit tegen die oude op zou kunnen... je kent het wel)quote:Op woensdag 12 januari 2011 08:01 schreef Octagon het volgende:
[..]
Relatie ? Een nieuwe relatie zie je niet zitten ? Of ben je met je ex bezig ?
Het werk niet zien zitten... heb ik ook hoor. Heb mijn baas zelfs al meermaals mijn ontslag gevraagd... ik krijg het niet![]()
Maar je weet : alles wordt beter !
Zelf ben ik gisteren ook ingeslapen met ex in mijn hoofd... het was een paar dagen beter gegaan. Heb ook iets onrustiger geslapen als de voorbije nachten, al heb ik nog steeds geen wekker nodig om wakker te worden - bovendien word ik véél te vroeg wakker![]()
En vanmorgen is ze tijdens de 100km lange autorit naar het werk ook een paar keer door mijn hoofd gepasseerd - weliswaar zonder concrete gedachten, alleen maar de vraag "Ga ik haar nog horen voordat ze verjaart ?" (in juli !).
@ennudan:quote:Op woensdag 12 januari 2011 08:17 schreef ennudan het volgende:
[..]
Vooral met ex bezig... en hoe zich dat eventueel gaat verhouden met een nieuwe relatie... (net alsof die eventuele nieuwe relatie nooit tegen die oude op zou kunnen... je kent het wel)
Werk is ook even lastig, weinig zekerheid, krijg geen beslissingen doorgedrukt vanwege tegenwerkingen in de organisatie dus het wil allemaal even niet..
En wil dat graag met mijn maatje ventileren maar ja die heeft uit haar sms op te maken als ze heel eerlijk is daar geen behoefte aan
ach ja het zal ook inderdaad wel allemaal beter worden...
Niet grappig!!!quote:
Ik vind het ook niet grappig! Veel te vroeg ook!quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:10 schreef ennudan het volgende:
[..]
Niet grappig!!!
Oh en waarom komt er nu net when your gone op de radio.... helpt niet echt....
Ach die staan allemaal in de kelder...(weet eerlijk gezegd niet eens wat er staat) en staan me dus niet in de weg. En ik vind het helemaal prima dat ze ze komt halen.. Ze belt of smst maar wanneer. Ik kan de moeite niet opbrengen zelf te gaan reageren op het moment. Stom maar gewoon geen zin in. Als zij dat allemaal zo raar wil doen dan prima maar ik pas me er niet meer aan aan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:16 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet grappig! Veel te vroeg ook!
Andere radiozender zoeken! En proberen afleiding te zoeken
*en ik denk echt dat wanneer haar spullen bij jou weg zijn je het een stuk makkelijker kan afsluiten!
Vertel eens wat meer over dat theeservies waar je het eerder over had?quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Owja, vandaag ga ik proberen ontopic te blijven posten!
Het idee (veel) meer waard te zijn als wat ex me kon/wou bieden, heb ik niet spijtig genoeg.quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:22 schreef J0ycie88 het volgende:
*Trouwens ook net wat dingen naar boven gekomen waarvan ik denk, nee dit kan niet hoe hij heeft gereageerd op dingen. En eigenlijk ben ik ook veel meer waard dan dat*
Dat theeservies is van Blondquote:Op woensdag 12 januari 2011 10:27 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer over dat theeservies waar je het eerder over had?
Dat gevoel heb ik vooral omdat ik merk dat hij er op moment had moeten zijn wanneer hij er niet was. Misschien ligt dat gedeeltelijk aan mij, maar eigenlijk had hij zich daar op die momenten niets van aan moeten trekken..quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:35 schreef Octagon het volgende:
[..]
Het idee (veel) meer waard te zijn als wat ex me kon/wou bieden, heb ik niet spijtig genoeg.
Ik heb sterk het gevoel te weten wat ik kwijtgespeeld ben - het was dan ook de eerste keer dat ik me onmiddellijk op mijn gemak/goed voelde bij een vrouw.
Zo'n "Ik ben meer waard"-gevoel helpt je, denk ik, wel om het verwerkingsproces wat makkelijker te laten verlopen.
Ach ja, het is niet anders - ik denk er niet te véél meer over na. Als mijn ex beslist dat
- het hebben van een kinderwens belangrijker is als zich goed voelen bij een partner
- ik na minder als 5 maanden relatie moet weten of we samen kinderen gaan hebben
dan heeft zij voornamelijk een probleem.
Het enige probleem dat ik heb, is dat ik haar kwijt ben.
Ik denk dat het belangrijk is om even na te gaan waarom je gespannen bent? Heb je nu een vriend, gaat dat niet goed? Problemen op school, waar je wakker door ligt? Dat is wel handig om te weten..quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:00 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Oke ik kom hier niet meer voor waar het bedoelt voor is.
In de tijd met men ex heb ik valdispert 'stemmingswisselingen' geslikt ,dit werkte erg goed en voelde me stukken beter.
Ik slaap de laatste tijd zo slecht en zo gespannen en gestresst dat ik me afvraag of de andere varianten daarvan hiervoor werken?
Of iets anders?
Alvast bedankt.
St jans kruid in pil vorm..... helpt bij sommige bij sommige niet. Dien je wel langere tijd te gebruiken voor het effect heeft. En even checken met andere medicatiequote:Op woensdag 12 januari 2011 11:00 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Oke ik kom hier niet meer voor waar het bedoelt voor is.
In de tijd met men ex heb ik valdispert 'stemmingswisselingen' geslikt ,dit werkte erg goed en voelde me stukken beter.
Ik slaap de laatste tijd zo slecht en zo gespannen en gestresst dat ik me afvraag of de andere varianten daarvan hiervoor werken?
Of iets anders?
Alvast bedankt.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:19 schreef ennudan het volgende:
John Mayer Perfectly lonely op de radio!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan je ook heel offtopic door de dag heel helpen hoor! Maar goed, dan word het weer een SCquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:17 schreef ennudan het volgende:
@Joycie tja gewoon een beetje duidelijkheid nu. Ik kan even heel slecht tegen dat "moeilijke" gedoe van haar. Ze zal er best haar redenen etc voor hebben maar kan en wil me niet aanpassen (niet meer)
En uiteraard bedankt voor het (on topic) door de dag heen helpen
@Octagon het is echt niet zo dat ik me meer waard voel als haar of zonder haar (waarschijnlijk het tegendeel) maar ik realiseer me wel dat ik momenteel niet van plan ben naar haar pijpen te dansen. Ik bdoel in een relatie ben je er voor elkaar onvoorwaardelijk maar die band is er nu niet meer en dus hoef ik ook niet op stel en sprong alles te regelen/te doen. Zij vindt het blijkbaar ook allemaal niet meer de tijd en moeite waard als ze na 4 dagen eens gaat reageren op een sms. Ik vind het prima, het is haar eigen keuze, maar dan moet ze ook niet meer van mij verwachten
En dan zijn er mensen die roepen dat vrouwen nooit goeie ideeen hebbenquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:22 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik kan je ook heel offtopic door de dag heel helpen hoor! Maar goed, dan word het weer een SCWe kunnen ook gewoon een SC voor ons openen :p Het SC-deeltje van "De kunst van het loslaten van je ex - We helpen elkaar de dag door, door offtopic te lullen" Hahaha!
Soms hebben ze hun momentenquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:23 schreef ennudan het volgende:
[..]
En dan zijn er mensen die roepen dat vrouwen nooit goeie ideeen hebben
Ja heb nieuwe vriend gaat helemaal goed.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:03 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik denk dat het belangrijk is om even na te gaan waarom je gespannen bent? Heb je nu een vriend, gaat dat niet goed? Problemen op school, waar je wakker door ligt? Dat is wel handig om te weten..
heeft stress een grote invloed op je?quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik kan dat topic niet vinden GSK..? Kun je geen linkje posten? GEVONDEN!
Valdispert helpt niet zo zeer om beter te kunnen slapen.. Wel om minder gespannen te zijn door de dag heen..
Verder kun je bij de drogist of apotheek ook slaapmedicatie krijgen als je echt niet kunt slapen. Namelijk een kleine dosering Melatonine.
Ik denk dat je beter even kan kijken wanneer de dokter tijd voor je heeftquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:55 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
heeft stress een grote invloed op je?
Het is niet alleen dat ik beter wil slapen ook minder gespannen want ik merk gewoon dat ik het zo niet meer trek.
Ik ben al aan het kijken voor dat "st jans kruid"
Vandaag zat het vol.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:58 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter even kan kijken wanneer de dokter tijd voor je heeftDie kan je veel beter helpen denk ik
Dan meld je je ziek morgen, en ga je morgenquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:00 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Vandaag zat het vol.
Kan geen uren meer vrij krijgen dus zal nog lang moeten wachten.
Juistquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:05 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dan meld je je ziek morgen, en ga je morgen
Ik mag geen uren missen en ben je ziek moet je dit inhalen, er komen geen vakanties meer aan dus is dit niet mogelijk.quote:
Was dat maar zon feest. Ben over 3,4weken afgestudeert. En ja dan moet je zoveel uren hebben zegt school. Stage zegt ziek is ziek. Maar als school zegt inhalen moet dat.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:20 schreef asfalthooligan het volgende:
doktersbezoek mag gewoon onder werktijd hoor
Ikzelf heb welburtin 150 mg
slaap er heerlijk van en lekker ontspannen
Jack Daniels?quote:
wil ik weten hoe jij dat weet????quote:
ik krijg dan energie! meestal!quote:
Moet ik dat nou juist niet doen :pquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:44 schreef Octagon het volgende:
[..]
* Octagon gaat in een hoekje staan... en spoelt zijn mond met zeep.
In een hoekje je mond spoelen met zeep? En dat zaakje daaronder dan?quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:44 schreef Octagon het volgende:
[..]
* Octagon gaat in een hoekje staan... en spoelt zijn mond met zeep.
Je mag er bij komen staanquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:48 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Moet ik dat nou juist niet doen :p
Ex is de typische manquote:
Spreekwoorden en gezegdes hé manquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:50 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
In een hoekje je mond spoelen met zeep? En dat zaakje daaronder dan?
(oja, die Belgen gaan alleen vrijdags in bad....)
Jij hebt gewoon slap geouwehoer nodig he om je dag door te komenquote:
Nee hoor ik geef jou niet de schuldquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:57 schreef ennudan het volgende:
tuurlijk geef mij maar de schuld..... ik ben het gewend
Vrouwen die aan het observeren gaan slaan? Daar heb ik het niet zo op......quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:59 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nee hoor ik geef jou niet de schuldHet was een observatie
Ok ik zal niet meer observeren dan!quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:08 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Vrouwen die aan het observeren gaan slaan? Daar heb ik het niet zo op......
(denk dat ennudan precies snapt wat ik bedoel....uiteindelijk krijg je toch weer de schuld)
Ik weet het niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:14 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ok ik zal niet meer observeren dan!
Mr. Myst! Hoe gaat het nu met je?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:20 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Ik weet het niet.Beetje hetzelfde als gisteravond. Aan de ene kant heb ik er vrede mee, aan de andere kant mis ik haar (misschien mede daardoor?) juist op dit moment heel erg. Het gevoel dat je iemand om je heen hebt, alles met iemand kan delen, lekker samen zijn. En ik mis dat nog wel specifiek met haar. Niet het 'alleen zijn' op zich. Dat zorgt voor een beetje onrust, terwijl ik aan de andere kant juist wat rustiger ben (hoe tegenstrijdig...).
Ben ook wel benieuwd wanneer mijn ex contact met mij op gaat nemen, vooral omdat ik nu even niks van me laat horen. Moet eerlijk zeggen dat de behoefte om contact op te nemen sinds gisteren ook ontbreekt (misschien is dat wel goed). Nu nog proberen dat gevoel vol te houden.
Ik moet zo even naar het gemeentehuis toe. Krijg een toelichting op mijn uitkering, rechten/plichten e.d. Op die afdeling zullen ze nog wel niet weten dat ik binnenkort op het gemeentehuis kom te werken, dus dat zal ik ook nog wel even moeten vermelden. Verder heb ik nog een vacature gezien waarbij ik waarschijnlijk niet zoveel kans maak, maar waarop ik maar wel even ga solliciteren straks. Een brief sturen kan geen kwaad.
Eigenlijk zeg je af en toe best wel veel zinnige dingen he Octagon?quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:23 schreef Octagon het volgende:
![]()
Dat ontbreken van de zin om haar te contacteren ga je niet moeten volhouden, dat gevoel gaat gewoon blijven... dat zul je wel zien !
Als je maar volhoudt en niet contacteert, verdwijnt het gevoel vanzelf. Zorg er wel voor dat je haar in ieder geval eenmaal hebt kunnen uitleggen hoe jij je over de breuk voelt. Als je dat hebt gedaan kun je niet veel meer doen, en moet je ook niet meer willen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:23 schreef Octagon het volgende:
[..]
![]()
Dat ontbreken van de zin om haar te contacteren ga je niet moeten volhouden, dat gevoel gaat gewoon blijven... dat zul je wel zien !
quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:31 schreef Wanderingwhy het volgende:
Als ik een steen in de rimpelloze SC vijver mag gooien?
Ennudan > ervaringen met een BL
Goofy > ervaringen met een BL
Octagon > Veel van wat je schrijft lijken toch BL-achtige dingen bij je ex
Wanderingwhy > niet vastgesteld maar heel veel BL-achtige symptomen
Joyce > Op een andere manier als jullie ervaring met BL'ers
tja.....en nu dan?
Euhm... euhm... euhm.... wat betekent "BL" ? *god wat voel ik me stom nu*quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:31 schreef Wanderingwhy het volgende:
tja.....en nu dan?
Bedankt voor het complimentjequote:Op woensdag 12 januari 2011 13:27 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je af en toe best wel veel zinnige dingen he Octagon?
Ga hardlopen bij een parkje....als je moe wordt trek je een vent naar beneden....je vertelde net dat je daar weer energie van krijgt?quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:39 schreef J0ycie88 het volgende:
Waarom regent het.. Ik had het geniale idee om een stukje te gaan hardlopen (naja zal hardlopen, wandelen, hardlopen, wandelen worden met mijn conditie als het gaan om hardlopen)
Ja nu is het niveau weer grandioos naar beneden!quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:41 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Ga hardlopen bij een parkje....als je moe wordt trek je een vent naar beneden....je vertelde net dat je daar weer energie van krijgt?
(is het nivo weer keurig naar beneden getrokken nu? )
Als je niet de kans hebt om te spreken, kun je haar in ieder geval schrijven, want dat is niet afhankelijk van haar bereidheid. Dan is het aan haar of ze reageert. Als ze dat niet doet, moet je gewoon tevreden zijn met het idee dat je iig je gevoel per brief/mail hebt kunnen uiten, want het uiten van je gevoel is wel het belangrijkste van het loslatingsproces, denk ik. Bij mij heeft het sturen van een brief en later een gesprek in ieder geval erg geholpen, ook al was dat een half jaar na het einde.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:33 schreef Wanderingwhy het volgende:
@HendrikdeVogelaar: Dan moet je die 'kans' ook wel krijgen
Gewoon lekker gaan! Niets is frisser dan lekker ( in het bos ) oid hardlopen in de regen en lekker zwetenquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:39 schreef J0ycie88 het volgende:
Waarom regent het.. Ik had het geniale idee om een stukje te gaan hardlopen (naja zal hardlopen, wandelen, hardlopen, wandelen worden met mijn conditie als het gaan om hardlopen)
Wat deed je hier dan als je nooit verliefd bent geweest dan heb je ook geen liefdesverdriet kunnen hebben?quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:15 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Gewoon lekker gaan! Niets is frisser dan lekker ( in het bos ) oid hardlopen in de regen en lekker zwetenlekker douchen muziekje op etc je zult je als herboren voelen
![]()
Ik denk dat ik verliefd begin te worden op mijn meisje van oud en nieuw![]()
Wil de hele dag lekkere muziek luisteren, sms de halve dag met haar ,heb haar net zelfs ge googled
en het belangrijkste : vergeleken met haar vind ik mijn ex maar een trol hehe
Best cool dit, ben eigenlijk nooit verliefd geweest ( zelfs niet echt op mijn ex)
Wat leuk zeg! Lekker he dat verliefd voelen! Van genieten dat gevoel.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:15 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Gewoon lekker gaan! Niets is frisser dan lekker ( in het bos ) oid hardlopen in de regen en lekker zwetenlekker douchen muziekje op etc je zult je als herboren voelen
![]()
Ik denk dat ik verliefd begin te worden op mijn meisje van oud en nieuw![]()
Wil de hele dag lekkere muziek luisteren, sms de halve dag met haar ,heb haar net zelfs ge googled
en het belangrijkste : vergeleken met haar vind ik mijn ex maar een trol hehe
Best cool dit, ben eigenlijk nooit verliefd geweest ( zelfs niet echt op mijn ex)
Dat kun je dan wel degelijk hebben denk ik hoor.. Alleen misschien dat hij nu heftiger verliefd isquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:20 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Wat deed je hier dan als je nooit verliefd bent geweest dan heb je ook geen liefdesverdriet kunnen hebben?
Waar komt ze vandaan?quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
zie: Vriend/vriendin in het buitenland #7
Dit is voor mij een zeer complexe situatie omdat er derden in meespelen en het eigenlijk niet zo is dat we niet van elkaar houden. Ze heeft er echter ook niet genoeg vertrouwen in om haar ouders daarvoor tegen de schenen te schoppen.
Echter vraag ik mij af wat te doen, het opnieuw proberen wanneer ze in Duitsland is en samen sterker worden of na vrijdag (zonder waarschuwing?) even voor een week of 2 geen contact opnemen en haar laten twijfelen.
In ieder geval hoeft het van mij niet zo te eindigen echter vraag ik mij af of ik er goed aan doe hoop te houden.
Ze wil natuurlijk vrienden blijven en dat wil ik ook maar dan wel zoals het was voordat we een relatie hadden en dus niet een super zakelijk gebeuren.
Ja maar ik kan niet geloven dat hij niet verliefd op zijn ex is geweest. Wel dat hij heftiger verliefd is dan hij eerder is geweestquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:25 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat kun je dan wel degelijk hebben denk ik hoor.. Alleen misschien dat hij nu heftiger verliefd is
Singapore en ze is de dochter van een dominee, het staat allemaal min of meer in dat topic verspreid over verschillende posts.quote:
Dat is wel een hele lastige situatie..quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Singapore en ze is de dochter van een dominee, het staat allemaal min of meer in dat topic verspreid over verschillende posts.
Ik wil haar niet kwetsen omdat het niet is iets waar ze zelf zo achter staat anderzijds denk ik dat als ik haar vriend blijf dit blijft duren maar uiteindelijk op het zelfde strand.
Er zijn keuzesquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:48 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat is wel een hele lastige situatie..
Misschien moet de topic titel veranderd worden in het loslaten van je (s)ex?quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:51 schreef Octagon het volgende:
Behoort "het missen van sex" ook tot het loslaten van je ex ?
@Octagon: Ik hoop het, zou een stap in de goede richting van het verwerken zijn. Het scheelt dat ik aardig heb geslapen vannacht, voel me wel íets anders.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:31 schreef Wanderingwhy het volgende:
Mr.Myst > ervaringen met 'iets van psychologische aard' bij ex, geen BL,?
tja.....en nu dan?
Het is hier andersom ik heb een half jaar in Singapore gezeten tot juli vorig jaar en beide voelden we dat er meer was maar zij hield liever de boot af wat ik kon begrijpen want ik zou toch weggaan na een aantal maanden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:04 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:
@icecreamfarmer: Het lijkt wel of mijn situatie precies dezelfde is als de jouwe, wat ik althans uit de verspreide berichten kan opmaken. Bij mij is het ook uit gegaan doordat haar ouders mij niet zagen zitten, ook op een moment dat zij in het buitenland zat en mijn ex was ook dochter van een dominee. Dus ik herken je situatie helemaal. Waarom zit ze nu eigenlijk in Singapore? Studie? Verder weet ik natuurlijk niet precies wat jouw situatie is. Als zij het uitgemaakt heeft, zou ik verder gewoon de bal bij haar laten liggen. Maar schoonouders die de vriend van hun dochter niet accepteren, zijn gewoon erg vervelend. En je kunt er niks aan doen. Maar jouw ex moet voor zichzelf kiezen voor haar eigen geluk (niet dat van haar ouders) en volwassen worden. En als jouw en mijn situatie ongeveer dezelfde is, kan dat nog wel eens lang duren voordat ze dat inziet. Daar kan je ook niks aan doen. Loslaten dus, en verder gaan met je eigen leven.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:18 schreef J0ycie88 het volgende:
Weet je wat helpt?
How i met your mother kijkenLig hier compleet in een deuk in mijn eentje!
Verliefd is iets anders dan houden vanquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:20 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Wat deed je hier dan als je nooit verliefd bent geweest dan heb je ook geen liefdesverdriet kunnen hebben?
Dat is uiteindelijk iets waar je alleen maar naar kunt gissen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:23 schreef ennudan het volgende:
overigens even voor alle duidelijkheid ik zeg niet dat mijn ex last had van BL er waren alleen wel wat symptomen die je daarmee in verband zou kunnen brengen. Het kan ook gewoon leeftijd, stress of iets heel anders zijn geweest.
Klopt helemaal zeker weten kun je het nooit... maar goed vond toch even dat ik het moest melden. Ondanks alle wazige dingen die ze heeft gedaan weet ik niet of ik een BL aan haar kan toeschrijven.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:28 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Dat is uiteindelijk iets waar je alleen maar naar kunt gissen.
Mijn ex heeft een jaar of zeven geleden echt een hele, maar dan ook hele heftige tijd meegemaakt. Vind het niet al te netjes (ook al kent niemand haar, en weet ze volgens mij niet dat ik hier post) om daarover uit te wijden. Ik weet ook niet of dat een reden is voor het beëindigen van de relatie, ik denk wel dat er iets meespeelt (hoewel ze zich dat zelf niet beseft), ik heb daar wel aanwijzingen voor, maar dat kan ik ook he-le-maal verkeerd zien. Het blijft gissen, want het heeft er alle schijn van dat het niet zo is, maar goed, je kunt de schijn ook ophouden.
Grofweg wel, nu zal ik niet zeggen dat zij geen twijfels had over mijn religieuze achtergrond maar we leken er uit te komen en ook dichter bij elkaar te komen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:28 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:
@icecreamfarmer: Mag ik jouw situatie even samenvatten, zodat ik het begrijp:
Zij 21, dochter van dominee en vindt de mening van haar ouders erg belangrijk.
jij, 25 en hebt tot juli in Singapore gezeten.
Jullie hadden toen jij weg was geen relatie, maar wel veel contact op afstand.
Daarna kregen jullie wel een relatie, maar daar waren haar ouders op tegen.
Zij was hierdoor onzeker en gaat nu binnenkort naar Duitsland. Dus heeft ze het nu uitgemaakt.
Gevolg: jij weet niet wat je moet doen, omdat je denkt dat ze nog van je houdt, maar het alleen heeft uitgemaakt vanwege de door haar ouders aangewakkerde onzekerheid.
Klopt deze samenvatting?
Toch even nuanceren - ga ik ex toch weer verdedigenquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:39 schreef Wanderingwhy het volgende:
@Octagon: Yesss, met name het zo idioot snel kids met jou willen, haar hoofd die bijna op hol slaat en namens jou conclusies gaan trekken, dan zo snel met een ander gaan, klinkt als een heleboel emoties in het hoofd van je ex....
Nou dan lijkt mijn situatie echt behoorlijk op de jouwe. Ook bij mij hadden haar ouders iets van: we zullen je niet tegenhouden, maar we staan er niet achter. Als ze het dan uit maakt, is dat omdat ze niet weet wat ze er mee moet doen. Wees blij dat ze het uitmaakt voordat ze weggaat. In mijn geval was ze al in het buitenland en maakte ze het een week voordat ik op bezoek zou komen, uit. Laat haar maar gewoon lekker twijflen en onzeker zijn, daar kan jij niks aan doen. Ik zou kiezen voor opties 2 en 3. 1 is hopeloos, dan ga je haar pushen om tegen haar ouders in opstand te komen. Dat moet ze zelf uit eigen beweging doen, niet met jouw aanmoediging. Of het 2 of 3 wordt, wijst zich vanzelf. Als het in 2 op een goede manier wordt afgesloten, kunnen jullie in ieder geval vriendschappelijk uit elkaar gaan. Anders wordt het, zoals bij mij het geval was, optie 3 (geen contact).quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Grofweg wel, nu zal ik niet zeggen dat zij geen twijfels had over mijn religieuze achtergrond maar we leken er uit te komen.
Haar vader denkt echter dat ik fervent katholiek ben en dat ben ik echter alleen op papier, net als de meeste Nederlanders heb ik niet zo veel op met die instituten, nog vind ik ze nodig om god te beleven, dus ik ben vrij om naar welke kerk te gaan dan ook.
Dus zij was over haar onzekerheid heen, gaat echter haar ouders vragen en die zeggen iets in de trand wat neer komt op we zullen je niet stoppen maar we zijn er op tegen. Dit op een toon zodat het erop neer komt dat ze een keuze tussen hun en mij moet maken. Dat maakt haar natuurlijk weer onzeker. En ze voelt zich niet zeker genoeg om dan nu tegen haar ouders in te gaan.
Zoals ze het zei: Persoonlijk wil ik het wel maar ik kan het niet als ik niet de zegen van mijn ouders heb.
Duitsland was meer dat het wel raar zou worden wanneer ik daar vaak zou zitten en die ouders van niets wisten, die mensen zijn ook niet achterlijk en hadden al hun vermoedens.
denk ik niet maar er spelen wel duidelijk verkeerde motieven als ik het zo lees waar jij slachtoffer van bentquote:Op woensdag 12 januari 2011 15:48 schreef Octagon het volgende:
[..]
Toch even nuanceren - ga ik ex toch weer verdedigen
Het is niet zo dat ze na 5 maand reeds aan kinderen wou beginnen. Ze wou weten of wij kinderen gingen hebben. Door een aantal uitspraken die ik gedaan heb / bezwaren die ik heb tegen extra kinderen (want ze heeft reeds een zoontje), heeft zij het besluit getrokken dat ik geen kinderen wil. Terwijl ik het belangrijker vind eerst te weten of zij en ik bv. samen konden wonen zonder W.O. III te starten...
Van de snelheid waarmee ze haar nieuwe vriend heeft gevonden, ben ik ook geschrokken. Ik sus mezelf door te denken dat ze zichzelf nog wel zal tegenkomen.
Ze heeft in het verleden problemen gehad met haar vriend die geen, dan weer wel en uiteindelijk toch geen kind wou (terwijl ze wel zwanger was). En nu probeert ze zo'n situatie te voorkomen (en ik ben daar het slachtoffer van)... alleen denk ik dat ze met een verkeerde ingesteldheid in een relatie stapt (kinderen zijn het gevolg van een relatie, niet het doel - en dat is bij haar duidelijk omgekeerd)
Lijkt mij geen borderline te zijn... of zie ik dat verkeerd ?
Lijkt mij dat ze niet goed naar je heeft geluisterd, en te snel conclusies heeft getrokken. Vijf maanden is natuurlijk ook erg snel voor zo'n beslissing. Je kunt er voor open staan, maar er (nog) niet aan toe zijn. Dit zijn dingen die bespreekbaar zijn, waarbij je niet zo snel conclusies mag en/of kunt trekken. Zeker omdat een relatie met vijf maanden natuurlijk nog heel pril is, hoe goed het ook kan voelen. Dan lijkt het mij zeker logisch dat je eerst wil weten hoe samenwonen bevalt, zeker omdat ze al een kind heeft. Klikt dat goed, dan kan het zo maar zijn dat je toch een ander 'besluit' zou nemen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:48 schreef Octagon het volgende:
[..]
Toch even nuanceren - ga ik ex toch weer verdedigen
Het is niet zo dat ze na 5 maand reeds aan kinderen wou beginnen. Ze wou weten of wij kinderen gingen hebben. Door een aantal uitspraken die ik gedaan heb / bezwaren die ik heb tegen extra kinderen (want ze heeft reeds een zoontje), heeft zij het besluit getrokken dat ik geen kinderen wil. Terwijl ik het belangrijker vind eerst te weten of zij en ik bv. samen konden wonen zonder W.O. III te starten...
Van de snelheid waarmee ze haar nieuwe vriend heeft gevonden, ben ik ook geschrokken. Ik sus mezelf door te denken dat ze zichzelf nog wel zal tegenkomen.
Ze heeft in het verleden problemen gehad met haar vriend die geen, dan weer wel en uiteindelijk toch geen kind wou (terwijl ze wel zwanger was). En nu probeert ze zo'n situatie te voorkomen (en ik ben daar het slachtoffer van)... alleen denk ik dat ze met een verkeerde ingesteldheid in een relatie stapt (kinderen zijn het gevolg van een relatie, niet het doel - en dat is bij haar duidelijk omgekeerd)
Lijkt mij geen borderline te zijn... of zie ik dat verkeerd ?
Ik zou haar ook niet pushen, ik heb haar dit keer proberen te overhalen met sterke argumenten (zoals dat ze mij niet kennen) en verloren. Ik ga haar de volgende keer dan ook zeker niet pushen maar laat haar het doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:48 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:
[..]
Nou dan lijkt mijn situatie echt behoorlijk op de jouwe. Ook bij mij hadden haar ouders iets van: we zullen je niet tegenhouden, maar we staan er niet achter. Als ze het dan uit maakt, is dat omdat ze niet weet wat ze er mee moet doen. Wees blij dat ze het uitmaakt voordat ze weggaat. In mijn geval was ze al in het buitenland en maakte ze het een week voordat ik op bezoek zou komen, uit. Laat haar maar gewoon lekker twijflen en onzeker zijn, daar kan jij niks aan doen. Ik zou kiezen voor opties 2 en 3. 1 is hopeloos, dan ga je haar pushen om tegen haar ouders in opstand te komen. Dat moet ze zelf uit eigen beweging doen, niet met jouw aanmoediging. Of het 2 of 3 wordt, wijst zich vanzelf. Als het in 2 op een goede manier wordt afgesloten, kunnen jullie in ieder geval vriendschappelijk uit elkaar gaan. Anders wordt het, zoals bij mij het geval was, optie 3 (geen contact).
Dr. Joycie!quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Weet je wat het kutte is aan borderline.. Dat het uit zo ontzettend veel dingen bestaat!
Zal zo eens wat info opsommen
Dat niet dan had ik nog even door moeten studerenquote:
Geef mij maar Blackquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:17 schreef Mr.Myst het volgende:
De kunst van het loslaten van je ex terwijl ze in het buitenland zit...
Lijkt me niet nodig daar een apart draadje voor te openen toch, kan prima hier.
* Mr.Myst zit keihard mee te zingen met 'Don't let the sun go down on me' en 'Black'
* Mr.Myst is geen Elton John-fan, maar oh wat kan die man goed piano spelen...
Daar is ook echt een apart draadje voor zag ik zojuistquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:17 schreef Mr.Myst het volgende:
De kunst van het loslaten van je ex terwijl ze in het buitenland zit...
Lijkt me niet nodig daar een apart draadje voor te openen toch, kan prima hier.
Heel erg complex, maar de essentie blijft hetzelfde. Het loslaten. Alhoewel je helemaal gelijk hebt dat de situatie bij icecreamfarmer het wel heel erg bemoeilijkt. Afstand, cultuur, religie. Wie weet heeft het een kans als ze hier (relatief) in de buurt is... Echte liefde overwint alles.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:26 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Daar is ook echt een apart draadje voor zag ik zojuist
Maar he, hij valt er ook wel precies tussen, want hoe zet je nu iets voort c.q. breng je iets tot een goed einde in zo'n situatie? Dan spelen er nog zoveel extra dingen mee als cultuur e.d. Lijkt me erg complex dan.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:22 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Geef mij maar Black
Maar dat was volgens mij al bekend
Ja, het lijkt wel of ik met mezelf aan het communiceren ben.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:43 schreef undissputed het volgende:
Zou wat zijn als jullie het over hetzelfde meisje hebben
Ja zij zit nog tot april in SGP en ik zit nog steeds in NL.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:42 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:
@icf: Dus ze zit nog in singapore en gaat daarna naar Duitsland? En jij zit in NL? Heeft ze het toevallig ook via skype uitgemaakt dan?
Wat vervelend! Wat is je verhaal?quote:
Dat zei ik haar ook, dit blijft terugkomen want feitelijk baseren ze hun keuze nergens op. (haar ex van toen ze 17 was, moesten ze ook niet dit terwijl ze die zelfs nooit gezien hebbenquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:
@icf: Omdat ze nog te afhankelijk is van haar ouders en niet iets wil doen wat tegen de wensen van haar ouders in gaat. Zoek maar eens onder 'parentificatie' (het perfecte kind). Daar vind je waarschijnlijk de oorzaak van je probleem. Maar dat is haar probleem, niet het jouwe. Daar zal ze de komende jaren of wellicht haar hele leven last van blijven houden. Dus ook waarschijnlijk in volgende relaties, tenzij ze de partner uitkiest die haar ouders op het oog hebben. Niks aan te doen voor jou, maar wel jammer. Je kunt dit soort relaties denk ik maar beter vermijden.
14% is Christen (en dat aantal stijgt nog steeds, we grappen er wel eens over hier zijn er grote overschotten aan kerken end aar tekorten) en als ze in dat soort landen dat zijn dan is dat niet net zoals hier veelal in naam maar dan ook echt voluit.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:43 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:
Apart: Dus een protestantse dominee in een boeddhistisch land?
Het is uit en we zijn er verdrietig over, het is echter geen simpele zaak omdat het min of meer door derden komt en niet echt vanuit een beslissing van ons zelf. Verder spelen er een grote afstand en wat cultuurverschillen een rolquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:46 schreef J0ycie88 het volgende:
Mag ik even storen.. Is het nu uit of niet uit? Want ondanks dat ik me af en toe schuldig maak aan SC, lijkt het er op dat dit een heel ander verhaal is dat een relatie die is uit gegaan en je daardoor verdriet heb..
Bedoel ik niet lullig, maar ik snap er echt werkelijk niets meer van!
Komt eraan! Ik ga eens kijken of ik mijn presentatie nog heb op mijn laptop van vorig jaarquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:08 schreef ennudan het volgende:
@dr joycie.. je bent me nog een lijstje BL symptomen schuldig!
Ik zou niemand in elkaar willen slaan, ik ben een meisje, maar ik zou wel dat kutwijf eens flink de waarheid willen zeggen die bewust mijn ex heeft proberen te verleiden toen hij nog iets met mij had. Expres vragen hoe het met onze relatie ging etc. Kutwijf. En ik weet het, mijn ex deed het ook maar ik kan mensen die zoiets doen gewoon echt niet begrijpen. Wat ik nog het ergste vind is dat zij nu dingen van mij weet terwijl zij een totale vreemde voor me is. En ze krijgt natuurlijk maar een kant van het verhaal te horen van mijn ex. Ik weet ook dat ik me er niet druk om hoef te maken, ik denk er ook amper over na maar soms ben ik zo enorm kwaad op zulke mensen... Mijn ex had ook een keer een collega die vreemdging met een andere collega, maar hij had gewoon een vrouw. Ik heb toen zijn vrouw anoniem een bericht gestuurd wat er aan de hand was. Ik hoop dat hij heel verdrietig is geweest, de lul.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik snap niets van dat ex-block systeem want het werkt voor de klote niet.
Bij elk ding dat ze schrijft is het gelijk 'Mark vindt dit leuk'
Kansloze botmongool is het toch.
Trouwens, fantaseren jullie nooit soms hoe heerlijk het is om iemand helemaal aan gort te slaan? Ik stiekem wel
De andere ex van mijn ex, waar ze nu bijna weer een relatie mee heeft, heeft ook altijd gepoogd om weer gevoelens bij d'r opt e wekken. Tijdens het uitgaan steeds praten over hoe mooi hun tijden samen waren en hij maakte mij constant zwart.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:17 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ik zou niemand in elkaar willen slaan, ik ben een meisje, maar ik zou wel dat kutwijf eens flink de waarheid willen zeggen die bewust mijn ex heeft proberen te verleiden toen hij nog iets met mij had. Expres vragen hoe het met onze relatie ging etc. Kutwijf. En ik weet het, mijn ex deed het ook maar ik kan mensen die zoiets doen gewoon echt niet begrijpen. Wat ik nog het ergste vind is dat zij nu dingen van mij weet terwijl zij een totale vreemde voor me is. En ze krijgt natuurlijk maar een kant van het verhaal te horen van mijn ex. Ik weet ook dat ik me er niet druk om hoef te maken, ik denk er ook amper over na maar soms ben ik zo enorm kwaad op zulke mensen... Mijn ex had ook een keer een collega die vreemdging met een andere collega, maar hij had gewoon een vrouw. Ik heb toen zijn vrouw anoniem een bericht gestuurd wat er aan de hand was. Ik hoop dat hij heel verdrietig is geweest, de lul.
Ik doe het liever niet ken mezelf sla net zolang tot diegene niet meer opstaat ben er ook gewoon bang voorquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:32 schreef asfalthooligan het volgende:
Trouwens, fantaseren jullie nooit soms hoe heerlijk het is om iemand helemaal aan gort te slaan? Ik stiekem wel
Ik ben wel benieuwd..quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Jongens die geinteresseerd zijn in het Borderline-verhaal.. Ik heb wat in elkaar geflansd op word. Het is vrij groot.. Ik wil het hier posten, maar kan jullie ook PM'en, laat maar even weten. Pak in ieder geval maar een bak koffie erbij als je het gaat lezen :p
Ik heb net zelf een relatie ten einde gebracht, maar ik heb het erg heel moeilijk mee. Ze belde me eigenlijk alleen om steeds te vragen wat ik aan het doen was en met wie. Ook maakte ze het om de drie dagen uit en had altijd wat naars over me om te zeggen. Ik kocht te weinig cadeaus, ik gaf haar niet genoeg aandacht, ik mocht niet meer naar mijn vrienden want die deugden niet... Ik kon er niet meer tegen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:38 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Wat vervelend! Wat is je verhaal?
Sterkte ermee. Als ik dit zo zie denk ik meteen dat je ex gewoon niet normaal is. Jammer dat ze in jouw leven is gekomen en jij dit mee hebt moeten maken. Er zijn namelijk genoeg mensen die echt niet zo zijn. Het klinkt cliche, maar uiteindelijk zal je blij zijn dat je van haar af bent. Ze heeft je zo te zien echt gekleineerd en dat vind ik echt heel erg zwak. Jij bent zo niet, en jij zal er dus zeker beter vanaf komen dan zij..quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:39 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik heb net zelf een relatie ten einde gebracht, maar ik heb het erg heel moeilijk mee. Ze belde me eigenlijk alleen om steeds te vragen wat ik aan het doen was en met wie. Ook maakte ze het om de drie dagen uit en had altijd wat naars over me om te zeggen. Ik kocht te weinig cadeaus, ik gaf haar niet genoeg aandacht, ik mocht niet meer naar mijn vrienden want die deugden niet... Ik kon er niet meer tegen.
Nu doet ze alsof ze 'me toch al niet meer bijzonder vond' en gaat, schijnbaar, gewoon verder met leven zonder dat het haar wat doet. Ik ben heel verdrietig.
Het is ook gewoon ontzettend moeilijk. Kijk Ik geef heel veel om mijn pleegzusje.. En haar moeder ken ik al vanaf ik 3 ben. En die vriend is heel belangrijk voor mij geweest.. Maar ik ga borderliners tegenwoordig in mijn prive leven uit de weg. Ermee werken zou ik heel goed kunnen! Maar persoonlijk liever niet meer!quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:45 schreef Mr.Myst het volgende:
Helder verhaal Joyce, het is mij nu ook volkomen duidelijk dat dit bij mijn ex niet het geval is (dat is geen verrassing, bij haar speelt wat anders, maar ik weet niet of dit van invloed is geweest op onze relatie. Zoals gezegd is dat slechts een vaag vermoeden). Vind het wel interessant om te lezen, bedankt daarvoor!Het lijkt me ongelofelijk heftig om een relatie te hebben met iemand met BL, hoeveel je dan ook van iemand houdt, je moet er wel mee om weten (en kunnen) te gaan.
@vamperotica:Welkom, zou je je verhaal ook met ons willen delen?
Wat een waardeloze jongen zeg. Afschuwelijk zulke mensen. Zulke mensen komen zichzelf nog wel tegen. Karma he. Alles wat je doet komt bij je terug. Ben blij dat je nu niks meer met hem te maken hebt..quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
De andere ex van mijn ex, waar ze nu bijna weer een relatie mee heeft, heeft ook altijd gepoogd om weer gevoelens bij d'r opt e wekken. Tijdens het uitgaan steeds praten over hoe mooi hun tijden samen waren en hij maakte mij constant zwart.
Ze was dan ook altijd heel kwaad om hem als ze dat deed, maar ze BLEEF contact houden. Domme kut dat het is
En die gast.. echt... als bepaalde dingen ineens legaal werden dan wist ik het wel.
edit: dat stukje van het verraden van vreemdgaan tussen je collega's zou ik ook klaarspelen. Er zijn 2 dingen waar ik dankzij mijn ex een echte grafhekel aan heb gekregen. 1: vreemdgaan 2: liegen/valse beloftes maken
Vervelend verhaal, maar zoals Faerie hierboven zegt waarschijnlijk is dit een stuk beter voor jou en zal je een stuk blijer zijn over een aantal weken. Want continue gecontroleerd worden hou je niet lang vol, en dat maakt de relatie niet makkelijker!quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:39 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik heb net zelf een relatie ten einde gebracht, maar ik heb het erg heel moeilijk mee. Ze belde me eigenlijk alleen om steeds te vragen wat ik aan het doen was en met wie. Ook maakte ze het om de drie dagen uit en had altijd wat naars over me om te zeggen. Ik kocht te weinig cadeaus, ik gaf haar niet genoeg aandacht, ik mocht niet meer naar mijn vrienden want die deugden niet... Ik kon er niet meer tegen.
Nu doet ze alsof ze 'me toch al niet meer bijzonder vond' en gaat, schijnbaar, gewoon verder met leven zonder dat het haar wat doet. Ik ben heel verdrietig.
Leuk dat je het vraagt!quote:
Zoals ik het nu hoor een lastige situatie! Zal misschien wel goed zijn als je in je nieuwe eigen huisje woont.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:59 schreef vamperotica het volgende:
Ok...Mijn verhaal in het kort...
Op dit moment zijn aanstaande ex en ik bezig uit elkaar te gaan na een zeer turbulente relatie...Teveel wil daar niet op een open forum over kwijt...
Omdat dit al erg lang speelt zijn we gaanderweg al een eindje in het " seperatieproces" . Wat het juist nog steeds bij elkaar wonen alles nog verwarrender maakt. Ik heb inmiddels een eigen huisje en hoop eind van de maand daar ook te wonen.
Tevens en daar kwam mijn belangstelling voor hetgeen J0ycie88 hierboven neergezet heeft om de hoek kijken, ben ik getest op borderline. De uitslag was....Geen borderline, maar een borderline persoonlijkheids structuur... Wat dan weer net even anders schijnt te zijn!
Fijn dat je er nu zo over kunt denken zeg! En dat laatste dat zegt inderdaad veel over hem jij hebt gedaan wat je wilde doen. En dat is erg belangrijk!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:02 schreef Faerie het volgende:
[..]
Leuk dat je het vraagt!![]()
Met mij gaat het goed. Ik vind het wel goed zo! Mis mijn ex niet meer, maar meer het hebben van een vriend. Maarja, wat zit ik te zeuren, ik kan het ook wel alleen af. Zit nu alleen heel even in een kwade fase denk ik. Ik ben kwaad op dat meisje dat hem heeft proberen te 'verleiden'. Maar ik kan sowieso kwaad worden om zulke mensen, het heeft er niet zozeer iets mee te maken dat het zo dichtbij mij is. Ik kan zulke mensen gewoon niet begrijpen.
Daarnaast heeft mijn ex me, onbewust, iets heel erg duidelijk gemaakt. Ik had hem een super aardig mailtje gestuurd met daarin dat ik hem echt het beste wens, dat ik hoop dat hij gelukkig wordt en een nieuwe liefde vindt. Krijg ik gewoon niks terug van hem. Ik wil geen contact met hem, maar had na 3 jaar relatie wel verwacht dat er toch nog een beetje gevoel in zou zitten voor mij. Blijkbaar niet. Echt super koel, gevoelloos. Ben blij dat hij niet meer in mijn leven is.
Herken de situatie vampquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:59 schreef vamperotica het volgende:
Op dit moment zijn aanstaande ex en ik bezig uit elkaar te gaan na een zeer turbulente relatie...Teveel wil daar niet op een open forum over kwijt...
Omdat dit al erg lang speelt zijn we gaanderweg al een eindje in het " seperatieproces" . Wat het juist nog steeds bij elkaar wonen alles nog verwarrender maakt. Ik heb inmiddels een eigen huisje en hoop eind van de maand daar ook te wonen.
Tevens en daar kwam mijn belangstelling voor hetgeen J0ycie88 hierboven neergezet heeft om de hoek kijken, ben ik getest op borderline. De uitslag was....Geen borderline, maar een borderline persoonlijkheids structuur... Wat dan weer net even anders schijnt te zijn!
Lastig, het 'samenwonen' zal de situatie dan niet makkelijker maken. Heel erg fijn dat je binnenkort kunt gaan verhuizen, dat maakt de weg vrij voor een nieuwe start. Hoewel je zegt dat jullie al bezig zijn met het loslaten, lijkt het mij moeilijk om dat te doen op het moment dat je nog bij elkaar woont, wat dat betreft moet het waarschijnlijk dan ook een fijn gevoel zijn om dadelijk je eigen stek te hebben.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:59 schreef vamperotica het volgende:
Goed van je, dat je je ex niet meer mist. Dat is een hele goede stap in het loslaten. Knap van je, dat JIJ wel wat van je hebt laten horen. Jij laat zien dat jij je niet 'te goed' voelt wat van je te laten horen. Dat je ex dan niks van zich laat horen, is zwak van hem. Blijkbaar kan hij het niet aan, of wil hij niets laten horen. Goed dat jij dat wel hebt gedaan, en goed dat je er zo over denkt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:02 schreef Faerie het volgende:
[..]
Leuk dat je het vraagt!![]()
Met mij gaat het goed. Ik vind het wel goed zo! Mis mijn ex niet meer, maar meer het hebben van een vriend. Maarja, wat zit ik te zeuren, ik kan het ook wel alleen af. Zit nu alleen heel even in een kwade fase denk ik. Ik ben kwaad op dat meisje dat hem heeft proberen te 'verleiden'. Maar ik kan sowieso kwaad worden om zulke mensen, het heeft er niet zozeer iets mee te maken dat het zo dichtbij mij is. Ik kan zulke mensen gewoon niet begrijpen.
Daarnaast heeft mijn ex me, onbewust, iets heel erg duidelijk gemaakt. Ik had hem een super aardig mailtje gestuurd met daarin dat ik hem echt het beste wens, dat ik hoop dat hij gelukkig wordt en een nieuwe liefde vindt. Krijg ik gewoon niks terug van hem. Ik wil geen contact met hem, maar had na 3 jaar relatie wel verwacht dat er toch nog een beetje gevoel in zou zitten voor mij. Blijkbaar niet. Echt super koel, gevoelloos. Ben blij dat hij niet meer in mijn leven is.
Dat laatste mis ik ook ontzettend. Nu kan ik niet zeggen dat ik al over mijn ex heen ben, maar 'het delen', is iets wat ontzettend fijn is, en nu dat er niet meer is, geeft dat een gevoel van leegte. Daar moet ik aan wennen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:06 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Fijn dat je er nu zo over kunt denken zeg! En dat laatste dat zegt inderdaad veel over hem jij hebt gedaan wat je wilde doen. En dat is erg belangrijk!
Ik moet zeggen dat ik mijn ex ook echt niet mis.. Ook meer het hebben van een vriend. Het delen zeg maar.
Heb hem al zover losgelaten eigenlijk.. Alleen het laatste stukje, wat echt ontzettend klein is, lukt nog niet, maar ik denk echt dat dat te maken heeft met slijten. Dat ik daar zelf nog maar weinig aan kan doen
Ja naja nu moet ik zeggen dat ik al wel aan die leegte gewend bent, maar moet ook zeggen dat de leegte goed is opgevuld met leuke dingen doen met hele lieve vriendinnen! Daar ben ik echt heel blij om..quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:23 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Dat laatste mis ik ook ontzettend. Nu kan ik niet zeggen dat ik al over mijn ex heen ben, maar 'het delen', is iets wat ontzettend fijn is, en nu dat er niet meer is, geeft dat een gevoel van leegte. Daar moet ik aan wennen.
Zeer lastig ja, zeker ook omdat er ook kinderen in het spel zijn...quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:02 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Zoals ik het nu hoor een lastige situatie! Zal misschien wel goed zijn als je in je nieuwe eigen huisje woont.
Ik vind zelf borderline erg interessant omdat het zo ingewikkeld is. Over Borderline persoonlijkheids structuur heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Ik neem aan dat dat een stuk lichter is en misschien kenmerken heeft van Borderline?
Pfff...heftig! En je huisje is prachtig!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef asfalthooligan het volgende:
[..]
Herken de situatie vamp
ik zelf was wat teveel ineens de laatste 3 a 4 weken omdat mevrouw een vent had ontmoet dus werd mijn leven tot een hel gemaakt om mij daar weg te krijgen desnoods maar op straat.
Der werden verhalen opgehangen van wat ik allemaal zoogenaamd deed .
was blij dat me huis gewoon echt af was
Anders had ik gewoon in een kaal huis gezeten op een paar kratjes en meer niet
Wat vervelend voor die vriend zeg! Het is goed om daarover te praten.. Dat heb ik hier ook heel sterk gehad. Je krijgt echt een andere kijk op dingen als je verschillende dingen hoort. En denk dat jij dat een beetje bedoelt nu?quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:36 schreef ennudan het volgende:
@joycie.. dank je. als ik het zo lees valt dat BL nog wel mee bij mijn ex. hoewel je dat natuurlijk nooit weet. heb zojuist vriend hier gehad met ook moeilijke situatie thuis en lijkt voor een deel herkenbare situatie met BL. heel lastig. en hoe slecht dit ook klinkt het zet mijn zaken weer wat in perspectief
Dat is een flinke lap tekst. Ik ga het binnenkort ook eens doorlezen!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:36 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Zeer lastig ja, zeker ook omdat er ook kinderen in het spel zijn...
Borderlinepersoonlijkheisstructuur is inderdaad ( nog?) geen stoornis... Wel wordt aangenomen dat er in de vroege jeugd wat " fout " is gegaan...
Er is sprake van een primitief afweersysteem (?) een difuus zelfbeeld maar wel voldoende realiteitszin... dus geen psychoses en dergelijke...
Ik denk dat ik dit
http://www.coachandcare.nl/afb/teksten/ingeleverde%20thesis.pdf
maar eens goed door ga lezen!
De rust van het hebben van een eigen plekkie straks zal al enorm schelen ja
Staat daar ook een maximale termijn voor wanneer je dat dan mag verwachten?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:54 schreef Faerie het volgende:
[..]
Wat een waardeloze jongen zeg. Afschuwelijk zulke mensen. Zulke mensen komen zichzelf nog wel tegen. Karma he. Alles wat je doet komt bij je terug. Ben blij dat je nu niks meer met hem te maken hebt..
Ik durf niet te zeggen of het erfelijk is! Kids krijgne inderdaad hun hoofdverblijf bij mij... Maar zeker wel met een goeie omgangsregeling ( eng woord) met papa!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:50 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat is een flinke lap tekst. Ik ga het binnenkort ook eens doorlezen!
Vervelend dat er ook nog eens kinderen in het spel zijn zeg! Die gaan bij jou wonen neem ik aan of niet?
Is Bordelinepersoonlijkheidsstructuur ook erfelijk zoals Borderlinepersoonlijkheidsstoornis?
ja bedoelde inderdaad dat het, net als dit forum, een andere kijk geeft op zaken, perspectiec weet niet. maar helpt wel te weten dat er meer verhalen en mensen zijnquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:47 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Wat vervelend voor die vriend zeg! Het is goed om daarover te praten.. Dat heb ik hier ook heel sterk gehad. Je krijgt echt een andere kijk op dingen als je verschillende dingen hoort. En denk dat jij dat een beetje bedoelt nu?
Ik ben ook wel eens ontopic hoor Ennudanquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:32 schreef ennudan het volgende:
[..]
ja bedoelde inderdaad dat het, net als dit forum, een andere kijk geeft op zaken, perspectiec weet niet. maar helpt wel te weten dat er meer verhalen en mensen zijn
(zijn we nu ineens on topic?)
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:48 schreef Wanderingwhy het volgende:
Ok, even offtopic dan, ik word gek van de avatar van Vamperotica
Met Pasen konijnenoortjes?, wel heel erg toepasselijk dan!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:00 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Elk jaar zo tussen sint en kerst bedenk ik me dat ik 'm eens moet veranderen!
ik wilde ook absoluut niet zeggen dat je dat niet was hoorquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:59 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens ontopic hoor EnnudanHeel vaak zelfs!
Wat voor studie wil je gaan oppakken?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:03 schreef ennudan het volgende:
[..]
ik wilde ook absoluut niet zeggen dat je dat niet was hoor
was vooral verbaasd over mezelf.
gaat goed hier trouwens. oude contacten aanhalen, eigen bedrijf beginnen, studie oppaken... dadelijk wordt ik nog echt druk
tweede master in HRM ( reeds begonnen)quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:03 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Wat voor studie wil je gaan oppakken?
HRM is leuk.. Maar Psychologie ook zeer zeker! Misschien wel iets specifiek.. Maar past naar mijn idee zeker bij HRMquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:05 schreef ennudan het volgende:
[..]
tweede master in HRM ( reeds begonnen)
maar denk er zwaar over te switchen naar psychologie
Link anders even naar je eigen topic: Mijn vriendin wil vrienden blijven met haar exquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:39 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Interessant! Ik zit er ook over te denken om psychologie te gaan studeren...quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:05 schreef ennudan het volgende:
[..]
tweede master in HRM ( reeds begonnen)
maar denk er zwaar over te switchen naar psychologie
precies ben alleen bang dat je eerst allerlei biologie (hersendelen) enzo krijgt. dat hoef ik dan weer niet te weten. ach we zullen wel zien. keuze genoegin ieder geval. nu de baas zover krijgen dat ie betaalt!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:07 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
HRM is leuk.. Maar Psychologie ook zeer zeker! Misschien wel iets specifiek.. Maar past naar mijn idee zeker bij HRM
Klopt, ben er ook geen fan van...quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:09 schreef goofy_goober het volgende:
Hoop slowchat de laatste tijd hier. Geen wonder dat die topics zo hard gaan.
[..]
Link anders even naar je eigen topic: Mijn vriendin wil vrienden blijven met haar ex
Kan het zaterdag toch nog leuk worden...quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Klopt, ben er ook geen fan van...
Achja.
Net een beetje bijgepraat met m'n ex (haar initiatief, vrij uitzonderlijk) en de gemoederen zijn wat bedaard... eens zien hoe dit afloopt.
Ik hou in ieder geval geen enkele hoge verwachting meer in achting.
Zal sowieso welquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:31 schreef Octagon het volgende:
[..]
Kan het zaterdag toch nog leuk worden...
Ook dat ben ik met je eens. Ik begrijp mezelf vaak net zo goed niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:48 schreef goofy_goober het volgende:
Wil niet veel zeggen, maar jij kan er ook wel wat van.
Goeiemorgen allemaal!!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:17 schreef J0ycie88 het volgende:
Wil je een studie aan de universiteit doen of HBO? Dan kun je ook nog kijken naar toegepaste psychologie..
Veel naar informeren.. Biologie is helaas wel een onderdeel. Maar bij de een is het minder als bij de ander.. Maar welke dat is weet ik niet meer
Weltrusten!!
Tot morgenochtend!
Goeiemorgen! Kon echt niet wakker worden gewoon.. Ga ook gewoon te laat naar bed merk ik voor mijn doen! Haha..quote:Op donderdag 13 januari 2011 07:54 schreef ennudan het volgende:
[..]
Goeiemorgen allemaal!!
Bedoeling was universiteit. Maar toegepaste psychologie klinkt ook niet gek... moet me daar eens even in gaan verdiepen!
Nu even ontopic... gaat eigenlijk best goed. Zit zit nog wel in mijn hoofd maar das meer af en aan. Snap nog steeds niet veel van het hele gedoe maar goed ik ga er toch niet achter komen. Heb nog niet gereageerd op haar sms en kan me er eerlijk gezegd ook nog niet toe zetten... dus dat laten we even lopen. Als het van haar kant haast heeft hoor ik het wel. Rare gedachte die wel bij me opkwam was dat ze misschien wel boos wordt opme omdat ik niks laat horen. Vind ik aan de ene kant vervelend en aan de andere kant denk ik boeiend... ik ben je niks meer verschuldigd. Niet in deze situatie en niet na wat jij gedaan hebt....dubbel... heel raar
Je hebt inderdaad wel gelijk... als het er niet staat kan ik me er inderdaad ook niet druk over maken... hmmm voel weer een dilemma aankomenquote:Op donderdag 13 januari 2011 08:39 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Goeiemorgen! Kon echt niet wakker worden gewoon.. Ga ook gewoon te laat naar bed merk ik voor mijn doen! Haha..
Snap je dubbele gevoel heel goed! Denk niet dat je bang moet zijn dat zijn boos gaat worden hoor. Zal ze misschien vast worden maar dat is haar probleem. Niet het jouwe! En je merk inderdaad vanzelf of dat het haast heeft ja of nee. Zou hier niet teveel over nadenken..
Dit was ook precies de reden waarom ik eerder zei dat het misschien goed was dat die spullen snel weg waren, hoef je er ook niet meer aan te denken. En is dat deel ook weer afgesloten, snap je?
Ik weet nog wel dat hier een shirtje lag van mijn ex, die was hij vergeten.. En ik wilde heb blijven bewaren. Want ik dacht die zie ik nog wel.. Toen wist ik nog niet dat hij was vreemdgegaan. Ik kreeg nog geld van hem.. Dat heb ik uiteindelijk gekregen.. Maar toen ik zo boos was toen ik er achter kwam dat hij vreemd was gegaan, heb ik dat shirtje meteen bij het vuilnis gegooid.. Voelde ik me best schuldig om, maar kon het echt niet aan zien dat dat shirtje hier nog lag.. Dat naar hem rook.. En ik wist toen ook niet dat ik hem nog 1 keer zou zien.. Maar ja.. Koopt hij maar een nieuwe
Verder gaat het met mij ook wel goed.. Ontzettend veel zin in het weekend.. Want heb echt totaal geen zin meer om te werken.. (Vieze regen ook!)
Ik hoop dat ik snel het laatste stukje afsluiten kan af ronden, maar ik weet niet hoe ik dat zelf kan versnellen ik denk echt dat dat stukje te maken heeft met tijd..
Heb nog niet gekeken vandaag!!
Ik ben er al uit.. Zo even in de douche springen en aankleden.. En dan een middagje werken. Vanavond gezellig bij een vriendinnetje etenquote:Op donderdag 13 januari 2011 08:43 schreef ennudan het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad wel gelijk... als het er niet staat kan ik me er inderdaad ook niet druk over maken... hmmm voel weer een dilemma aankomen
Maar ik ga ook niet de helft van de meubels (die technisch gezien natuurlijk van haar zijn) weg flikkeren... lijkt me weer wat overdreven.
Ach we zullen het allemaal wel zien... ik heb overigens ook nog niet gekeken dus beide goed bezig
En nu opstaan Joycie en aan de gang!!!!!
Nee we hebben het er eigenlijk nooit over gehad. Eigenlijk ook de kans niet gekregen met de manier waarop zij op stel en sprong vertrokken is. Zij woont nu weer bij haar ouders dus heeft ook niks aan de meubels... ze heeft wel alle zaken die van haar waren (vanuit haar studentenkamer) meegenomen. Wat ook niet meer als logisch is. maar de meubels die we bijvoorbeeld samen hebben gekocht heb ik nog.... dus eigenlijk kom ik er helemaal niet zo slecht af.. dus dan valt dat dilemma ook weer meequote:Op donderdag 13 januari 2011 08:50 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ben er al uit.. Zo even in de douche springen en aankleden.. En dan een middagje werken. Vanavond gezellig bij een vriendinnetje eten
Ja dat is natuurlijk lastig die meubels.. Daar hebben jullie het ook nog nooit samen over gehad? Wat jullie daarmee zouden doen? Woont zij nu ook op zichzelf? Lastiglastig.. Sorry dat ik er misschien voor heb gezorgd dat je straks in een dilemma zit!
Nou hoop in ieder geval dat je hier niet zo lang meer over na hoeft te denkenquote:Op donderdag 13 januari 2011 09:04 schreef ennudan het volgende:
[..]
Nee we hebben het er eigenlijk nooit over gehad. Zij woont nu weer bij haar ouders dus heeft ook niks aan de meubels... ze heeft wel alle zaken die van haar waren (vanuit haar studentenkamer) meegenomen. Wat ook niet meer als logisch is. maar de meubels die we bijvoorbeeld samen hebben gekocht heb ik nog.... dus eigenlijk kom ik er helemaal niet zo slecht af.. dus dan valt dat dilemma ook weer mee
Middagje werken? Jij hebt wel veel vrij he
Weer 7 weken???? Bij mij duurt de vakantie geloof ik nog 7 jaar!!!!!!quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:09 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nou hoop in ieder geval dat je hier niet zo lang meer over na hoeft te denken
Naja ik werk geen 36 uur heDus nu moet ik van 11 tot 6 bijvoorbeeld.. en de woensdag ben ik standaard vrij. Werkte ik maar 36 uur
Zou ik ontzettend graag willen!
![]()
(Daarom werk ik ook graag vakanties, dan kan ik makkelijk 36 uur draaien, maar dat duurt nu weer 7 weken)
De vakantie voor de kinderen he :p Dat moet ik gewoon werken hoorquote:Op donderdag 13 januari 2011 09:11 schreef ennudan het volgende:
[..]
Weer 7 weken???? Bij mij duurt de vakantie geloof ik nog 7 jaar!!!!!!
Maar goed ontopic... ach het komt vast allemaal goed en als ze perse meubels etc wil hebben (wat volgens mij niet zo is) dan mag dat hoor. Koop ik wel iets nieuws.
Het is alleen een beetje raar dat ze na 4 dagen eindelijk reageert op die sms door dat te sturen en dan vervolgens hoor je niks als je niet reageert....
waar ze voor bedoeld zijn... vakantie!!!quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:33 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
De vakantie voor de kinderen he :p Dat moet ik gewoon werken hoorHad van de week alleen wel mijn nieuwe saldo gekregen van vakantieuren.. Schrok me kapot, zo veel.. 140 uur
en had nog 24 uur over.. Weet niet wat ik allemaal moet gaan doen met die uren :p
Ontopic:
Ik denk inderdaad dat je geen strijd moet maken van die meubelsMaar dat zie je dan vanzelf wel he
![]()
Ik ga eens opschieten! Moet over een half uurtje wegDaarna ben ik er wel weer op mijn mobiel
Grappig? Dat vond ik altijd het ergste..quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:39 schreef undissputed het volgende:
^wat een klote nummer vind ik dat. vooral door het irritante refrein.
Ik zit wederom in de achtbaan. Grappig hoe je gevoelens dan echt om de paar minuten switcht
7 weken vakantiequote:Op donderdag 13 januari 2011 09:50 schreef ennudan het volgende:
[..]
waar ze voor bedoeld zijn... vakantie!!!
Het is niet echt leuk ofzo maar ik vind het wel grappig dat je gevoelens zo om de minuut kunnen switchenquote:Op donderdag 13 januari 2011 09:50 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Grappig? Dat vond ik altijd het ergste..
Dat is waar gaat financieel alleen niet lukken! Wil ook op mezelf en dat gaat voorquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:00 schreef ennudan het volgende:
@WW die achtbaan vind ik juist maar niks... helpt niet echt met het doorgaan en een goed gevoel bij de situatie krijgen
@Joycie 7 weken.... kun je een leuke round the world trip van maken
Hier is een ritje in de 8baan ook al een tijdje geleden... heb echt het gevoel dat ik klaar ben met haar. Al zal die stelling pas echt getest worden wanneer ze me zou contacteren... (elkaar zomaar tegenkomen, zit er door de afstand niet echt inquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:07 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat is waar gaat financieel alleen niet lukken! Wil ook op mezelf en dat gaat voor![]()
Door zon achtbaan ga ik me altijd heel rot voelen.. Te veel denken.. Ben blij dat ik dat lang niet meer heb gehad
* shit geen hout in de buurt, dus kan niet afkloppen!
Dat nadenken maakt het bij mij ook alleen maar erger. Herinneringen ophalen, 'what if', mail op verschillende manieren proberen te interpreteren. Terwijl ik weet dat dat allemaal zinloos en giswerk is.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:26 schreef ennudan het volgende:
tja dat nadenken over zaken zit bij mij een beetje in de aard van het beestje helaas.... en door zo'n achtbaan wordt het alleen maar erger....
we kunnen die meet natuurlijk ook nog in de python doen
@ennudan:quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:00 schreef ennudan het volgende:
@WW die achtbaan vind ik juist maar niks... helpt niet echt met het doorgaan en een goed gevoel bij de situatie krijgen@Joycie 7 weken.... kun je een leuke round the world trip van maken
@undissputed:quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:03 schreef undissputed het volgende:
Blijf het raar vinden dat mijn ex me pas weer wil als ik haar niet meer wil, kan ze dat niet bedenken ten tijde dat ik haar nog wou? Verder vind ik het alleen maar kut om te horen dat ze me mist enzo... Want ja het lijkt me toch het beste als we zo snel mogelijk over elkaar heen zijn en normaal met elkaar om kunnen gaan.
Die dingen zijn vervelend als je die terugleest ja.. Heb ik ook nog steeds hoor met kleine dingetjes..quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:13 schreef Bartinhoo het volgende:
Oohh hier word je toch niet goed van, ze blijft zelfs na een half jaar nog altijd een van de eerste dingen waar ik aan denk als ik ga opstaan en ga slapen....
De pijn is grotendeels weg, maar word toch nog regelmatig wat sentimenteel als ik terugdenk aan haar en onze tijd samen.
Denk dat dit er ook mee te maken heeft dat mijn leven zo anders is dan dat het toen was. Toen was het veel meer huisje, boompje beestje en nu is het allemaal wat heftiger met uitgaan enz..
Maargoed dan ga je een vak van vorig jaar herkansen en dan pak je je hoorcollegeschrift erbij en dan zie je pas voor het eerst dat je ex toen op allerlei pagina' s lieve dingen heeft lopen kalken, helpt niet kan ik vertellen
Op dat soort momenten lijkt de afstand weer zo enorm klein en denk je echt hoe kan dit nou zo gelopen zijn![]()
Zit inmiddels wel in de langste periode sinds het uit is, dat ik haar niet gezien heb. 8 Weken inmiddels. Echt een heel raar idee als je slechts 3 km bij elkaar vandaan woont...
Behoorlijk kut:P, kan zelfs zeggen dat ik me nog nooit zo klote heb gevoeld in mn hele leven...quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:16 schreef undissputed het volgende:
Best gek dat je er na een half jaar nog mee naar bed gaat en mee opstaat ja.
Hoe was het in het begin voor jou toen het net uit ging?
Ja, eigenlijk wel... doet me denken aan interpersoonlijke relaties : wat wordt er wel verteld/getoond ? Wat wordt dat niet... :-)quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:50 schreef J0ycie88 het volgende:
Die vrijwilliger is blijven hangen he octagon :p
dat gevoel verandert vanzelf over een maand of 2 weet je niet beter. Let wel ik zeg niet dat je dan niet meer aan haar denkt etc maar dan ben je gewend aan het alleen zijnquote:Op donderdag 13 januari 2011 13:52 schreef Mr.Myst het volgende:
Ik heb natuurlijk geen 'vergelijkingsmateriaal', om het maar even lekker plastisch te zeggen. Ik heb wel dat ik bij alles wat ik onderneem aan haar denk, op de manier die je omschrijft. 'De vorige keer gingen we met z'n tweeën, nu ben ik hier in m'n eentje/met iemand anders'. Natuurlijk had ik dat met de feestdagen, maar ook bij het op visite gaan bij familie bijvoorbeeld. Dat vond ze ook altijd gezellig, en dan zit je daar nu toch weer 'in je eentje'.
Misschien heeft dat te maken met de mate waarop een relatie is verlopen, of hoe diep het gevoel blijkbaar zit.
Vanmorgen nog even met een oom van mij over de carnaval gehad. We worden daar altijd op vrijdagavond uitgenodigd, een leuk begin van de carnaval. Nu dus ook weer. Hij had wat foto's zitten bekijken, maar overal stonden 'we' samen op. Dit jaar ga ik er waarschijnlijk weer heen, maar dan (vooralsnog) in m'n eentje. Dat is toch een raar gevoel, het klopt op de een of andere manier gewoon niet.
Ik denk dat je inderdaad het beste even kan afwachten. Misschien neemt ze contact met jou op, en misschien kom je elkaar inderdaad wel tegen. Rustig afwachten, en kijken hoe het gaat lopen...quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:38 schreef Male23 het volgende:
Wij hadden nog steeds contact. Kreeg al wel het gevoel dat hij niet echt wat voor haar was. Dat heb ik hier geloof ik zaterdag ook gepost. Kreeg ook het gevoel dat zij er zo over dacht gezien de openheid richting mij en de dingen waar we weer samen om konden lachen.
Ze heeft daarvoor gekozen ja, maar iedereen maakt fouten. Gezien haar gehele situatie neem ik haar dat ook niet echt kwalijk.
Rationeel gezien is er voor ons geen toekomst meer. Mijn gevoel voor haar is er nog wel maar ik heb echt geen idee meer waarom en hoezo dat nu opeens weer naar boven komt. Maar nu de kans er is op wat meer contact lijkt me dat eigenlijk best leuk. Achja ik zie het wel. Ga niet smsen, misschien dat ik haar dit weekend wel tegen kom dan maak ik wel gewoon een praatje en kijk wel welke kant het gesprek op gaat, ook welke kant zij op gaat praten en dan anticipeer ik daar wel op. Blijf wel een mega zwak voor haar hebben :S.
Dat vind ik ook zo lastig. Door de manier waarop het uit is gegaan heb ik er gewoon heel veel moeite mee om haar ook echt los te laten. Dat we elkaar niet meer zien, en nu ook even geen contact hebben (ik neem voorlopig geen contact meer op), maakt het op het moment nog niet makkelijker voor mij. Ik heb haar vier weken geleden de laatste keer gezien/vastgehouden, dat mis ik echt enorm. Maar ook ik heb af en toe een reality check gekregen, en dat is voor mij wel nodig... (misschien dat het vanaf nu ook iets beter gaat)quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:22 schreef undissputed het volgende:
Ik heb ook een mega zwak voor mn ex maarja het is sinds zondag pas defintief. Net sms contact gehad en toch weer een reality check gekregen dat het nog een long way to go is voor mij om over haar heen te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |