Hmm ja dat is inderdaad wel lastig, maar misschien moet ik daar wel door heen bijten. Ik maak mezelf gewoon kapot op deze manier en houd het niet langer meer vol.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:07 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Ik denk dat je je vraag al zelf beantwoord. Ja, stress heeft een enorme invloed op je gezondheid en geestesgesteldheid.
Verder weet ik niet één twee drie een instantie waar je hiermee over kunt praten. Je zou het eens met je huisarts kunnen bespreken (ook al is dat misschien moeilijk of eng, maar bedenk dat zo'n man / vrouw heel veel mensen ziet en aan veel gewend is), die heeft vaak wel een lijst met instanties die gericht zijn op het helpen met verschillende problemen.
Ahhh lieverd. Heel veel sterkte. Hoop dat je zo snel mogelijk weg bent van "thuis", want daar is het gewoon niet fijn. Vind super dat je actie onderneemt en inziet wat dit allemaal doet met je. Blij om te horen dat je ook een goed vriendje hebt met een liefdevolle familie, erg belangrijk.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:03 schreef roos019 het volgende:
Ohja en door dat ik mezelf zo gespannen voel raak ik snel in paniek, dan duurt het even voor ik mezelf weer ben. Ik voel me in de weg lopen bij mijn vriend thuis gewoon omdat ik niet gewend ben dat een familie zo vrijgevig en open is.
Dit.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:12 schreef D_tjuh het volgende:
Ahhh lieverd. Heel veel sterkte. Hoop dat je zo snel mogelijk weg bent van "thuis", want daar is het gewoon niet fijn. Vind super dat je actie onderneemt en inziet wat dit allemaal doet met je. Blij om te horen dat je ook een goed vriendje hebt met een liefdevolle familie, erg belangrijk.
Als je volwassen bent, lijkt me niet. Kan geen kwaad om het erbij te vragen, je zal echt niet de eerste zijn die graag dingen privé wilt afhandelen bij de dokter, dat is die man/vrouw zo gewoonquote:Op maandag 3 januari 2011 10:19 schreef roos019 het volgende:
Even een vraagje, als de dokter dan weet waarbij je dan terecht kan moeten je ouders hier dan bij betrokken worden?
Heb namelijk niet echt behoefte meer om nog contact met ze te hebben.
Je kan denk ik niet zomaar naar een andere huisarts om dit even te bespreken. Natuurlijk staat het je wel altijd vrij om een andere huisarts te zoeken.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:15 schreef roos019 het volgende:
Dankjewel erg lief van je ,doet me goed. Ben er al weken, maanden mee bezig. Zo lastig. Gepraat met men ouders maar dat levert niets op. Die zien niet in dat het werk op stage wat ik doe ook vermoeiend is.
Ik vind alleen de huidige dokter waar ik zit totaal niet fijn, hoe werkt zon second opinion?
Hoe oud ben je?quote:Op maandag 3 januari 2011 10:19 schreef roos019 het volgende:
Even een vraagje, als de dokter dan weet waarbij je dan terecht kan moeten je ouders hier dan bij betrokken worden?
Heb namelijk niet echt behoefte meer om nog contact met ze te hebben.
Ik ben 18.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:22 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je?
Ach ik kreeg het op mijn 16e al wel voor elkaar.
Misschien moet je eens even bij maatschappelijk werk langs, die kunnen je meestal wel helpen.quote:
Ik ga liever eerst langs de huisarts ,heb in het verleden geen positieve bevindingen gehad van het maatschappelijk werk mevrouwtje waar ik toen verplicht moest praten met ouders.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens even bij maatschappelijk werk langs, die kunnen je meestal wel helpen.
Overigens moet die school niet zeiken, het is juist heel goed dat je niet thuis bent gaan zitten.
Klinkt alsof ze alleen weer bezorgd zijn over de algemene score van de school
Sterker in je schoenen staan meid!!!!!!!! Jij bent de baas over jouw leven. Maatschappelijkwerkster kun je zo weer terug de hoek in sturen. Niet meer met je ouders praten is niet meer met je ouders praten en andere oplossingen vinden.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:39 schreef roos019 het volgende:
[..]
Ik ga liever eerst langs de huisarts ,heb in het verleden geen positieve bevindingen gehad van het maatschappelijk werk mevrouwtje waar ik toen verplicht moest praten met ouders.
Ma is depressief.
ja dat acht ik ook een grote kans ,dat dat de reden is dat school zo doet.
Ik heb het probleem ook op stage verteld gewoon omdat het me zo raak en vooral met het verhaal van mijn moeder er bij word het beter begrepen.
Doe dit maar anders even niet. Uit huis gaan is een grote beslissing die je niet zomaar even moet nemen. Denk er goed over na, praat met mensen en probeer samen een oplossing te zoeken. Kijk of je het kan betalen of dat er een instantie is waar je tijdelijk terecht kan. Zorg echt dat je alles goed geregeld hebt voordat je het doet, want anders raak je misschien nog dieper in de problemen.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Sterker in je schoenen staan meid!!!!!!!! Jij bent de baas over jouw leven. Maatschappelijkwerkster kun je zo weer terug de hoek in sturen. Niet meer met je ouders praten is niet meer met je ouders praten en andere oplossingen vinden.
Klinkt als een luie of sensatiebeluste maatschappelijkwerkster.
We hebben nou even helemaal nix met je ma te maken, die is verantwoordelijk voor haar eigen leven. Het lijkt me zo gezond dat je snel thuis weg bent.
Ik zou andere maatschappelijkwerkster vragen en gewoon je zin doordrijven, het gaat om je gezondheid tenslotte.
Ik weet dat het lastig is maar ook dat ik het thuis niet volhoud. Heb al maanden gepraat met ze maar het werkt gewoon niet. Ik heb thuis nooit echt goed tot rust kunnen komen maar nu door het werk van mijn ma al helemaal niet.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:51 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Doe dit maar anders even niet. Uit huis gaan is een grote beslissing die je niet zomaar even moet nemen. Denk er goed over na, praat met mensen en probeer samen een oplossing te zoeken. Kijk of je het kan betalen of dat er een instantie is waar je tijdelijk terecht kan. Zorg echt dat je alles goed geregeld hebt voordat je het doet, want anders raak je misschien nog dieper in de problemen.
Verder zou ik proberen zolang je nog thuis woont je relatie met je ouders zo goed mogelijk te houden, want op ruzie en ongezelligheid zit je niet te wachten. Probeer er even het beste van te maken TS.
En verder, je mag best proberen iemand zoeken waar je goed mee overweg kan TS, dat mag altijd. Maar soms kunnen dingen niet of moeilijk geregeld worden en een goede maatschappelijk werker zal dat dan ook tegen je zeggen. Reken er alsjeblieft niet op dat je binnen een maand ergens anders bent, want dan zul je teleurgesteld worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |