14% is Christen (en dat aantal stijgt nog steeds, we grappen er wel eens over hier zijn er grote overschotten aan kerken end aar tekorten) en als ze in dat soort landen dat zijn dan is dat niet net zoals hier veelal in naam maar dan ook echt voluit.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:43 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:
Apart: Dus een protestantse dominee in een boeddhistisch land?
Het is uit en we zijn er verdrietig over, het is echter geen simpele zaak omdat het min of meer door derden komt en niet echt vanuit een beslissing van ons zelf. Verder spelen er een grote afstand en wat cultuurverschillen een rolquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:46 schreef J0ycie88 het volgende:
Mag ik even storen.. Is het nu uit of niet uit? Want ondanks dat ik me af en toe schuldig maak aan SC, lijkt het er op dat dit een heel ander verhaal is dat een relatie die is uit gegaan en je daardoor verdriet heb..
Bedoel ik niet lullig, maar ik snap er echt werkelijk niets meer van!
Komt eraan! Ik ga eens kijken of ik mijn presentatie nog heb op mijn laptop van vorig jaarquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:08 schreef ennudan het volgende:
@dr joycie.. je bent me nog een lijstje BL symptomen schuldig!
Ik zou niemand in elkaar willen slaan, ik ben een meisje, maar ik zou wel dat kutwijf eens flink de waarheid willen zeggen die bewust mijn ex heeft proberen te verleiden toen hij nog iets met mij had. Expres vragen hoe het met onze relatie ging etc. Kutwijf. En ik weet het, mijn ex deed het ook maar ik kan mensen die zoiets doen gewoon echt niet begrijpen. Wat ik nog het ergste vind is dat zij nu dingen van mij weet terwijl zij een totale vreemde voor me is. En ze krijgt natuurlijk maar een kant van het verhaal te horen van mijn ex. Ik weet ook dat ik me er niet druk om hoef te maken, ik denk er ook amper over na maar soms ben ik zo enorm kwaad op zulke mensen... Mijn ex had ook een keer een collega die vreemdging met een andere collega, maar hij had gewoon een vrouw. Ik heb toen zijn vrouw anoniem een bericht gestuurd wat er aan de hand was. Ik hoop dat hij heel verdrietig is geweest, de lul.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik snap niets van dat ex-block systeem want het werkt voor de klote niet.
Bij elk ding dat ze schrijft is het gelijk 'Mark vindt dit leuk'
Kansloze botmongool is het toch.
Trouwens, fantaseren jullie nooit soms hoe heerlijk het is om iemand helemaal aan gort te slaan? Ik stiekem wel
De andere ex van mijn ex, waar ze nu bijna weer een relatie mee heeft, heeft ook altijd gepoogd om weer gevoelens bij d'r opt e wekken. Tijdens het uitgaan steeds praten over hoe mooi hun tijden samen waren en hij maakte mij constant zwart.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:17 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ik zou niemand in elkaar willen slaan, ik ben een meisje, maar ik zou wel dat kutwijf eens flink de waarheid willen zeggen die bewust mijn ex heeft proberen te verleiden toen hij nog iets met mij had. Expres vragen hoe het met onze relatie ging etc. Kutwijf. En ik weet het, mijn ex deed het ook maar ik kan mensen die zoiets doen gewoon echt niet begrijpen. Wat ik nog het ergste vind is dat zij nu dingen van mij weet terwijl zij een totale vreemde voor me is. En ze krijgt natuurlijk maar een kant van het verhaal te horen van mijn ex. Ik weet ook dat ik me er niet druk om hoef te maken, ik denk er ook amper over na maar soms ben ik zo enorm kwaad op zulke mensen... Mijn ex had ook een keer een collega die vreemdging met een andere collega, maar hij had gewoon een vrouw. Ik heb toen zijn vrouw anoniem een bericht gestuurd wat er aan de hand was. Ik hoop dat hij heel verdrietig is geweest, de lul.
Ik doe het liever niet ken mezelf sla net zolang tot diegene niet meer opstaat ben er ook gewoon bang voorquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:32 schreef asfalthooligan het volgende:
Trouwens, fantaseren jullie nooit soms hoe heerlijk het is om iemand helemaal aan gort te slaan? Ik stiekem wel
Ik ben wel benieuwd..quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Jongens die geinteresseerd zijn in het Borderline-verhaal.. Ik heb wat in elkaar geflansd op word. Het is vrij groot.. Ik wil het hier posten, maar kan jullie ook PM'en, laat maar even weten. Pak in ieder geval maar een bak koffie erbij als je het gaat lezen :p
Ik heb net zelf een relatie ten einde gebracht, maar ik heb het erg heel moeilijk mee. Ze belde me eigenlijk alleen om steeds te vragen wat ik aan het doen was en met wie. Ook maakte ze het om de drie dagen uit en had altijd wat naars over me om te zeggen. Ik kocht te weinig cadeaus, ik gaf haar niet genoeg aandacht, ik mocht niet meer naar mijn vrienden want die deugden niet... Ik kon er niet meer tegen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:38 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Wat vervelend! Wat is je verhaal?
Sterkte ermee. Als ik dit zo zie denk ik meteen dat je ex gewoon niet normaal is. Jammer dat ze in jouw leven is gekomen en jij dit mee hebt moeten maken. Er zijn namelijk genoeg mensen die echt niet zo zijn. Het klinkt cliche, maar uiteindelijk zal je blij zijn dat je van haar af bent. Ze heeft je zo te zien echt gekleineerd en dat vind ik echt heel erg zwak. Jij bent zo niet, en jij zal er dus zeker beter vanaf komen dan zij..quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:39 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik heb net zelf een relatie ten einde gebracht, maar ik heb het erg heel moeilijk mee. Ze belde me eigenlijk alleen om steeds te vragen wat ik aan het doen was en met wie. Ook maakte ze het om de drie dagen uit en had altijd wat naars over me om te zeggen. Ik kocht te weinig cadeaus, ik gaf haar niet genoeg aandacht, ik mocht niet meer naar mijn vrienden want die deugden niet... Ik kon er niet meer tegen.
Nu doet ze alsof ze 'me toch al niet meer bijzonder vond' en gaat, schijnbaar, gewoon verder met leven zonder dat het haar wat doet. Ik ben heel verdrietig.
Het is ook gewoon ontzettend moeilijk. Kijk Ik geef heel veel om mijn pleegzusje.. En haar moeder ken ik al vanaf ik 3 ben. En die vriend is heel belangrijk voor mij geweest.. Maar ik ga borderliners tegenwoordig in mijn prive leven uit de weg. Ermee werken zou ik heel goed kunnen! Maar persoonlijk liever niet meer!quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:45 schreef Mr.Myst het volgende:
Helder verhaal Joyce, het is mij nu ook volkomen duidelijk dat dit bij mijn ex niet het geval is (dat is geen verrassing, bij haar speelt wat anders, maar ik weet niet of dit van invloed is geweest op onze relatie. Zoals gezegd is dat slechts een vaag vermoeden). Vind het wel interessant om te lezen, bedankt daarvoor!Het lijkt me ongelofelijk heftig om een relatie te hebben met iemand met BL, hoeveel je dan ook van iemand houdt, je moet er wel mee om weten (en kunnen) te gaan.
@vamperotica:Welkom, zou je je verhaal ook met ons willen delen?
Wat een waardeloze jongen zeg. Afschuwelijk zulke mensen. Zulke mensen komen zichzelf nog wel tegen. Karma he. Alles wat je doet komt bij je terug. Ben blij dat je nu niks meer met hem te maken hebt..quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
De andere ex van mijn ex, waar ze nu bijna weer een relatie mee heeft, heeft ook altijd gepoogd om weer gevoelens bij d'r opt e wekken. Tijdens het uitgaan steeds praten over hoe mooi hun tijden samen waren en hij maakte mij constant zwart.
Ze was dan ook altijd heel kwaad om hem als ze dat deed, maar ze BLEEF contact houden. Domme kut dat het is
En die gast.. echt... als bepaalde dingen ineens legaal werden dan wist ik het wel.
edit: dat stukje van het verraden van vreemdgaan tussen je collega's zou ik ook klaarspelen. Er zijn 2 dingen waar ik dankzij mijn ex een echte grafhekel aan heb gekregen. 1: vreemdgaan 2: liegen/valse beloftes maken
Vervelend verhaal, maar zoals Faerie hierboven zegt waarschijnlijk is dit een stuk beter voor jou en zal je een stuk blijer zijn over een aantal weken. Want continue gecontroleerd worden hou je niet lang vol, en dat maakt de relatie niet makkelijker!quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:39 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik heb net zelf een relatie ten einde gebracht, maar ik heb het erg heel moeilijk mee. Ze belde me eigenlijk alleen om steeds te vragen wat ik aan het doen was en met wie. Ook maakte ze het om de drie dagen uit en had altijd wat naars over me om te zeggen. Ik kocht te weinig cadeaus, ik gaf haar niet genoeg aandacht, ik mocht niet meer naar mijn vrienden want die deugden niet... Ik kon er niet meer tegen.
Nu doet ze alsof ze 'me toch al niet meer bijzonder vond' en gaat, schijnbaar, gewoon verder met leven zonder dat het haar wat doet. Ik ben heel verdrietig.
Leuk dat je het vraagt!quote:
Zoals ik het nu hoor een lastige situatie! Zal misschien wel goed zijn als je in je nieuwe eigen huisje woont.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:59 schreef vamperotica het volgende:
Ok...Mijn verhaal in het kort...
Op dit moment zijn aanstaande ex en ik bezig uit elkaar te gaan na een zeer turbulente relatie...Teveel wil daar niet op een open forum over kwijt...
Omdat dit al erg lang speelt zijn we gaanderweg al een eindje in het " seperatieproces" . Wat het juist nog steeds bij elkaar wonen alles nog verwarrender maakt. Ik heb inmiddels een eigen huisje en hoop eind van de maand daar ook te wonen.
Tevens en daar kwam mijn belangstelling voor hetgeen J0ycie88 hierboven neergezet heeft om de hoek kijken, ben ik getest op borderline. De uitslag was....Geen borderline, maar een borderline persoonlijkheids structuur... Wat dan weer net even anders schijnt te zijn!
Fijn dat je er nu zo over kunt denken zeg! En dat laatste dat zegt inderdaad veel over hem jij hebt gedaan wat je wilde doen. En dat is erg belangrijk!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:02 schreef Faerie het volgende:
[..]
Leuk dat je het vraagt!![]()
Met mij gaat het goed. Ik vind het wel goed zo! Mis mijn ex niet meer, maar meer het hebben van een vriend. Maarja, wat zit ik te zeuren, ik kan het ook wel alleen af. Zit nu alleen heel even in een kwade fase denk ik. Ik ben kwaad op dat meisje dat hem heeft proberen te 'verleiden'. Maar ik kan sowieso kwaad worden om zulke mensen, het heeft er niet zozeer iets mee te maken dat het zo dichtbij mij is. Ik kan zulke mensen gewoon niet begrijpen.
Daarnaast heeft mijn ex me, onbewust, iets heel erg duidelijk gemaakt. Ik had hem een super aardig mailtje gestuurd met daarin dat ik hem echt het beste wens, dat ik hoop dat hij gelukkig wordt en een nieuwe liefde vindt. Krijg ik gewoon niks terug van hem. Ik wil geen contact met hem, maar had na 3 jaar relatie wel verwacht dat er toch nog een beetje gevoel in zou zitten voor mij. Blijkbaar niet. Echt super koel, gevoelloos. Ben blij dat hij niet meer in mijn leven is.
Herken de situatie vampquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:59 schreef vamperotica het volgende:
Op dit moment zijn aanstaande ex en ik bezig uit elkaar te gaan na een zeer turbulente relatie...Teveel wil daar niet op een open forum over kwijt...
Omdat dit al erg lang speelt zijn we gaanderweg al een eindje in het " seperatieproces" . Wat het juist nog steeds bij elkaar wonen alles nog verwarrender maakt. Ik heb inmiddels een eigen huisje en hoop eind van de maand daar ook te wonen.
Tevens en daar kwam mijn belangstelling voor hetgeen J0ycie88 hierboven neergezet heeft om de hoek kijken, ben ik getest op borderline. De uitslag was....Geen borderline, maar een borderline persoonlijkheids structuur... Wat dan weer net even anders schijnt te zijn!
Lastig, het 'samenwonen' zal de situatie dan niet makkelijker maken. Heel erg fijn dat je binnenkort kunt gaan verhuizen, dat maakt de weg vrij voor een nieuwe start. Hoewel je zegt dat jullie al bezig zijn met het loslaten, lijkt het mij moeilijk om dat te doen op het moment dat je nog bij elkaar woont, wat dat betreft moet het waarschijnlijk dan ook een fijn gevoel zijn om dadelijk je eigen stek te hebben.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:59 schreef vamperotica het volgende:
Goed van je, dat je je ex niet meer mist. Dat is een hele goede stap in het loslaten. Knap van je, dat JIJ wel wat van je hebt laten horen. Jij laat zien dat jij je niet 'te goed' voelt wat van je te laten horen. Dat je ex dan niks van zich laat horen, is zwak van hem. Blijkbaar kan hij het niet aan, of wil hij niets laten horen. Goed dat jij dat wel hebt gedaan, en goed dat je er zo over denkt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:02 schreef Faerie het volgende:
[..]
Leuk dat je het vraagt!![]()
Met mij gaat het goed. Ik vind het wel goed zo! Mis mijn ex niet meer, maar meer het hebben van een vriend. Maarja, wat zit ik te zeuren, ik kan het ook wel alleen af. Zit nu alleen heel even in een kwade fase denk ik. Ik ben kwaad op dat meisje dat hem heeft proberen te 'verleiden'. Maar ik kan sowieso kwaad worden om zulke mensen, het heeft er niet zozeer iets mee te maken dat het zo dichtbij mij is. Ik kan zulke mensen gewoon niet begrijpen.
Daarnaast heeft mijn ex me, onbewust, iets heel erg duidelijk gemaakt. Ik had hem een super aardig mailtje gestuurd met daarin dat ik hem echt het beste wens, dat ik hoop dat hij gelukkig wordt en een nieuwe liefde vindt. Krijg ik gewoon niks terug van hem. Ik wil geen contact met hem, maar had na 3 jaar relatie wel verwacht dat er toch nog een beetje gevoel in zou zitten voor mij. Blijkbaar niet. Echt super koel, gevoelloos. Ben blij dat hij niet meer in mijn leven is.
Dat laatste mis ik ook ontzettend. Nu kan ik niet zeggen dat ik al over mijn ex heen ben, maar 'het delen', is iets wat ontzettend fijn is, en nu dat er niet meer is, geeft dat een gevoel van leegte. Daar moet ik aan wennen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:06 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Fijn dat je er nu zo over kunt denken zeg! En dat laatste dat zegt inderdaad veel over hem jij hebt gedaan wat je wilde doen. En dat is erg belangrijk!
Ik moet zeggen dat ik mijn ex ook echt niet mis.. Ook meer het hebben van een vriend. Het delen zeg maar.
Heb hem al zover losgelaten eigenlijk.. Alleen het laatste stukje, wat echt ontzettend klein is, lukt nog niet, maar ik denk echt dat dat te maken heeft met slijten. Dat ik daar zelf nog maar weinig aan kan doen
Ja naja nu moet ik zeggen dat ik al wel aan die leegte gewend bent, maar moet ook zeggen dat de leegte goed is opgevuld met leuke dingen doen met hele lieve vriendinnen! Daar ben ik echt heel blij om..quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:23 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Dat laatste mis ik ook ontzettend. Nu kan ik niet zeggen dat ik al over mijn ex heen ben, maar 'het delen', is iets wat ontzettend fijn is, en nu dat er niet meer is, geeft dat een gevoel van leegte. Daar moet ik aan wennen.
Zeer lastig ja, zeker ook omdat er ook kinderen in het spel zijn...quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:02 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Zoals ik het nu hoor een lastige situatie! Zal misschien wel goed zijn als je in je nieuwe eigen huisje woont.
Ik vind zelf borderline erg interessant omdat het zo ingewikkeld is. Over Borderline persoonlijkheids structuur heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Ik neem aan dat dat een stuk lichter is en misschien kenmerken heeft van Borderline?
Pfff...heftig! En je huisje is prachtig!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef asfalthooligan het volgende:
[..]
Herken de situatie vamp
ik zelf was wat teveel ineens de laatste 3 a 4 weken omdat mevrouw een vent had ontmoet dus werd mijn leven tot een hel gemaakt om mij daar weg te krijgen desnoods maar op straat.
Der werden verhalen opgehangen van wat ik allemaal zoogenaamd deed .
was blij dat me huis gewoon echt af was
Anders had ik gewoon in een kaal huis gezeten op een paar kratjes en meer niet
Wat vervelend voor die vriend zeg! Het is goed om daarover te praten.. Dat heb ik hier ook heel sterk gehad. Je krijgt echt een andere kijk op dingen als je verschillende dingen hoort. En denk dat jij dat een beetje bedoelt nu?quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:36 schreef ennudan het volgende:
@joycie.. dank je. als ik het zo lees valt dat BL nog wel mee bij mijn ex. hoewel je dat natuurlijk nooit weet. heb zojuist vriend hier gehad met ook moeilijke situatie thuis en lijkt voor een deel herkenbare situatie met BL. heel lastig. en hoe slecht dit ook klinkt het zet mijn zaken weer wat in perspectief
Dat is een flinke lap tekst. Ik ga het binnenkort ook eens doorlezen!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:36 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Zeer lastig ja, zeker ook omdat er ook kinderen in het spel zijn...
Borderlinepersoonlijkheisstructuur is inderdaad ( nog?) geen stoornis... Wel wordt aangenomen dat er in de vroege jeugd wat " fout " is gegaan...
Er is sprake van een primitief afweersysteem (?) een difuus zelfbeeld maar wel voldoende realiteitszin... dus geen psychoses en dergelijke...
Ik denk dat ik dit
http://www.coachandcare.nl/afb/teksten/ingeleverde%20thesis.pdf
maar eens goed door ga lezen!
De rust van het hebben van een eigen plekkie straks zal al enorm schelen ja
Staat daar ook een maximale termijn voor wanneer je dat dan mag verwachten?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:54 schreef Faerie het volgende:
[..]
Wat een waardeloze jongen zeg. Afschuwelijk zulke mensen. Zulke mensen komen zichzelf nog wel tegen. Karma he. Alles wat je doet komt bij je terug. Ben blij dat je nu niks meer met hem te maken hebt..
Ik durf niet te zeggen of het erfelijk is! Kids krijgne inderdaad hun hoofdverblijf bij mij... Maar zeker wel met een goeie omgangsregeling ( eng woord) met papa!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:50 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat is een flinke lap tekst. Ik ga het binnenkort ook eens doorlezen!
Vervelend dat er ook nog eens kinderen in het spel zijn zeg! Die gaan bij jou wonen neem ik aan of niet?
Is Bordelinepersoonlijkheidsstructuur ook erfelijk zoals Borderlinepersoonlijkheidsstoornis?
ja bedoelde inderdaad dat het, net als dit forum, een andere kijk geeft op zaken, perspectiec weet niet. maar helpt wel te weten dat er meer verhalen en mensen zijnquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:47 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Wat vervelend voor die vriend zeg! Het is goed om daarover te praten.. Dat heb ik hier ook heel sterk gehad. Je krijgt echt een andere kijk op dingen als je verschillende dingen hoort. En denk dat jij dat een beetje bedoelt nu?
Ik ben ook wel eens ontopic hoor Ennudanquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:32 schreef ennudan het volgende:
[..]
ja bedoelde inderdaad dat het, net als dit forum, een andere kijk geeft op zaken, perspectiec weet niet. maar helpt wel te weten dat er meer verhalen en mensen zijn
(zijn we nu ineens on topic?)
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:48 schreef Wanderingwhy het volgende:
Ok, even offtopic dan, ik word gek van de avatar van Vamperotica
Met Pasen konijnenoortjes?, wel heel erg toepasselijk dan!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:00 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Elk jaar zo tussen sint en kerst bedenk ik me dat ik 'm eens moet veranderen!
ik wilde ook absoluut niet zeggen dat je dat niet was hoorquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:59 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens ontopic hoor EnnudanHeel vaak zelfs!
Wat voor studie wil je gaan oppakken?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:03 schreef ennudan het volgende:
[..]
ik wilde ook absoluut niet zeggen dat je dat niet was hoor
was vooral verbaasd over mezelf.
gaat goed hier trouwens. oude contacten aanhalen, eigen bedrijf beginnen, studie oppaken... dadelijk wordt ik nog echt druk
tweede master in HRM ( reeds begonnen)quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:03 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Wat voor studie wil je gaan oppakken?
HRM is leuk.. Maar Psychologie ook zeer zeker! Misschien wel iets specifiek.. Maar past naar mijn idee zeker bij HRMquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:05 schreef ennudan het volgende:
[..]
tweede master in HRM ( reeds begonnen)
maar denk er zwaar over te switchen naar psychologie
Link anders even naar je eigen topic: Mijn vriendin wil vrienden blijven met haar exquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:39 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Interessant! Ik zit er ook over te denken om psychologie te gaan studeren...quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:05 schreef ennudan het volgende:
[..]
tweede master in HRM ( reeds begonnen)
maar denk er zwaar over te switchen naar psychologie
precies ben alleen bang dat je eerst allerlei biologie (hersendelen) enzo krijgt. dat hoef ik dan weer niet te weten. ach we zullen wel zien. keuze genoegin ieder geval. nu de baas zover krijgen dat ie betaalt!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:07 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
HRM is leuk.. Maar Psychologie ook zeer zeker! Misschien wel iets specifiek.. Maar past naar mijn idee zeker bij HRM
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |