abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:36:50 #51
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91178374
Met booze los je je 99 problems niet op, nigga. ;)
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_91178376
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:30 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Er zijn vele oorzaken waarom een relatie beeindigd kan worden en ook vele vormen waarop het dan vervolgens verder gaat (of juist helemaal niet verder gaat).

Als ik de cijfers zou geven voor achtereenvolgens de relatie zelf, de redenen van beeindiging en hoe vervolgens onze communicatie daarna geweest is in een bandbreedte van +10 tot - 10 dan krijg je een fantastisch overzicht met in die volgorde: +10, - 10 en -10.

Acceptatie zou ik zeker hebben. Ergo, ik zal wel moeten. Maar de twee -10's qua redenen en communicatie achteraf maken het idd erg lastig, helemaal door die eerste +10. En nee, ik ben niet naief of blind geweest voor 'signalen' dat de relatie al op instorten zou staan.
Ik realiseer me dat ik het jullie als lezer ook niet makkelijk maak want er is meer aan de hand dan ik hier neerzet. Laat ik zeggen dat er andere factoren zijn die meespelen en ervoor kunnen zorgen dat het binnen een redelijke termijn alsnog wel eens goed zou kunnen komen.

Daar heb ik een heel bewuste en afgewogen keuze in gemaakt en daar wacht ik graag op. Of dat verstandig is? Time will tell.
Dus je hebt hoop? Nou dan hoop ik met je mee en hoop dat het geen valse hoop is.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:38:52 #53
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91178489
Binnen een redelijke termijn weer bij elkaar komen is vragen om problemen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:40:05 #54
189961 ex
aperture science
pi_91178567
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:36 schreef goofy_goober het volgende:
Met booze los je je 99 problems niet op, nigga. ;)
lolwut?
The cake is a lie!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:46:58 #55
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91178905
pi_91178908
@Goofy:
Zal je mss anders wel eens pm'en, het is met een aardschok tot stilstand gekomen, speelt wat anders. Geen ruzie'tjes of weet ik veel wat.

Ben wel benieuwd naar jouw 'redelijke termijn'?
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:48:09 #57
189961 ex
aperture science
pi_91178968
quote:
Ik ben bekend met het liedje. De vraag was meer "Waar de fuck heb je het over".
Ik heb geen problemen, laat staan 99 :D, alleen hoofdpijn door een stressvole belangrijke werkdag (die wel goed is gegaan). Ik verdien drank, NU!
The cake is a lie!
pi_91181010
Wat is het stil!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_91181216
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:19 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat is het stil!
Ja hé... er zijn er die ten volle aan het genieten zijn van de wilde rit op de rollercoaster, er zijn er die rust gevonden hebben (of een begin ervan ;)), er zijn er die aan de drank zijn... en er zijn er die enkel lurken !
pi_91181287
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:22 schreef Octagon het volgende:

[..]

Ja hé... er zijn er die ten volle aan het genieten zijn van de wilde rit op de rollercoaster, er zijn er die rust gevonden hebben (of een begin ervan ;)), er zijn er die aan de drank zijn... en er zijn er die enkel lurken !
Ik ga zo lekker naar een livebandje luisteren :D
pi_91181299
en er zijn mensen bezig met tentamenweken enzo :(
pi_91181340
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:23 schreef Jolene22 het volgende:
Ow getsie! Gaat het wel een beetje goed?
pi_91181381
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:23 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik ga zo lekker naar een livebandje luisteren :D
*gespeeld verontwaardigd* Midden in de week ?
pi_91181419
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:23 schreef Jolene22 het volgende:
Ben ik gelukkig dat ik het woord 'tentamen' niet ken :9
pi_91181505
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:58 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hmm, ik zal hieronder eens een boekje opendoen wat betreft de gevolgen als ik bepaalde acties onderneem.

Ik block, delete alles van haar. Msn, telefoonnummer, facebook, hyves.
Wat er dan gaat gebeuren is dat we dan geen contact meer zullen hebben en dan zal zij zoiets hebben van: oh, je wilt het zo? flikker maar op joh. Dat lijkt misschien niet zo erg, maar dat kan het wel worden.
Zoals jullie weten hebben we een gedeelde vriendengroep. Ik kan haar, en de rest van die groep via internet (long time ago) en hebben al jaaaaren goed contact. Als ik contact met haar breek, vraag ik me af wat er met de vriendengroep gebeurt. Zij zal minder aandacht aan hen besteden, omdat ze met d'r nieuwe aanstaande vriendje bezig zal zijn. 2 vrienden zullen dat niet pikken. 1 zal neutraal blijven.
Wij (vriendengroep + ex) spreken regelmatig ergens in het land af om gezellig wat met z'n allen te ondernemen. Afsluitend gaan we ergens uiteten en wordt er lekker wat gedronken. Als ik contact met m'n ex verbreek, zullen die gezamelijke 'meetings' er niet meer zijn. Althans, zonder haar.
Ik weet dat zij dat niet gaat pikken en zij gaat ook haar meetings met hen afspreken, zonder mij. Dat steekt me enorm.
Dit wat betreft de gedeelde vriendengroep.
Ja, ik denk toch dat het beter is om haar te ontwijken. 2 vrienden zullen wat niet pikken? Dat jij het contact met haar verbreekt? Dat moeten ze denk ik toch wel begrijpen. Het lijkt me gewoon beter als een van jullie beiden niet meer actief de activiteiten van de groep bezoeken. Want als jullie ruzie gaan maken, blijft er net zo goed weinig van de groep over. Maar je zegt dat je ex toch hoogstwaarschijnlijk minder tijd zal hebben. Dan lijkt me dat het probleem al redelijk is opgelost. Of ben je bang dat die vrienden haar kant zullen kiezen? In dat geval weet je wat je aan je vrienden hebt.
pi_91181678
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:24 schreef Octagon het volgende:

[..]

*gespeeld verontwaardigd* Midden in de week ?
Dat is het geluk van je vrije dag op woensdag hebben ;)
pi_91181701
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:26 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:

[..]

Ja, ik denk toch dat het beter is om haar te ontwijken. 2 vrienden zullen wat niet pikken? Dat jij het contact met haar verbreekt? Dat moeten ze denk ik toch wel begrijpen. Het lijkt me gewoon beter als een van jullie beiden niet meer actief de activiteiten van de groep bezoeken. Want als jullie ruzie gaan maken, blijft er net zo goed weinig van de groep over. Maar je zegt dat je ex toch hoogstwaarschijnlijk minder tijd zal hebben. Dan lijkt me dat het probleem al redelijk is opgelost. Of ben je bang dat die vrienden haar kant zullen kiezen? In dat geval weet je wat je aan je vrienden hebt.
Vrienden zullen het niet pikken dat zij minder aandacht aan hen besteed.
Ze zullen eerder mijn kant kiezen dan de hare. Zeker omdat ze de hele groep al eerder (2007) al eens heeft laten stikken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91182537
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:24 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ow getsie! Gaat het wel een beetje goed?
Mwah valt tegen. Eerste tentamen verkloot nu al sinds 1200 uur bezig met leren aan het tentamen voor morgen maar gaat niet helemaal zoals ik wil. Schietgebedjes dan maar :P.

Het loslaten van je ex heeft wel weer een nieuwe dimensie gekregen bij mij. Twee weken terug geprobeerd het contact te herstellen in het belang van mn zoontje. Had hem al vijf maanden niet gezien of gesproken. Helaas niets veranderd en het is allemaal weer op een drama uitgelopen. Een week lang mn zoontje weer bij elkaar moeten rapen omdat hij steeds bang was als ik ook maar uit zn gezichtsveld verdween, iets waar hij daarvoor nooit last van had gehad. Sliep ineens weer slecht, was een zielig hoopje kind geworden. Al het contact weer verbroken ben heel kwaad en verdrietig geweest maar gek genoeg het gevoel dat ik er voor het eerst echt wat van heb geleerd.

Ook niet meer het gevoel dat ik overnieuw moet beginnen met verwerken ofzo iets wat ik wel had verwacht. Ben er klaar mee. Ik mis nog wel wat we ooit hadden, ik vind het idee nog vreselijk als ik denk dat hij met een ander is maar het is allemaal zoveel minder dan het ooit was. Ik weet nu heel zeker dat hij ons nooit verdiend heeft en dat ik echt wel weer een leuke vent tegenkom die wel weet hoe hij een vrouw moet behandelen. Desondanks breekt me het zweet echt wel uit als ik eraan denk dat hij ooit omgang gaat eisen als ik zie wat zoiets teweeg heeft gebracht voor zo'n klein mannetje. Gelukkig is dat nog ver weg en ben ik nu bezig met mn studie. Mooie afleiding. Hij zal denk ik altijd een bijzonder plekje innemen maar ik ga echt niet meer genoegen nemen met iemand die maar blijft liegen en aankloten. Inmiddels is de rust weer een beetje wedergekeerd en kan ik zeggen dat het allemaal wel goed zit zo. Hopen dat dit zo blijft.

Hoeist hier verder? Al een meet gepland?
pi_91182573
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:29 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Vrienden zullen het niet pikken dat zij minder aandacht aan hen besteed.
Ze zullen eerder mijn kant kiezen dan de hare. Zeker omdat ze de hele groep al eerder (2007) al eens heeft laten stikken.
In dat geval zou ik wel gewoon naar de activiteiten gaan. En als het niet lukt met haar erbij (wat me gezien jouw emoties) heel waarschijnlijk lijkt, dan spreken jullie toch gewoon zonder haar af? Leg anders je vrienden gewoon de ernst van de situatie uit, en dat jullie op deze manier niet met elkaar kunnen omgaan. Als het kan, moet je zorgen dat zij er zaterdag niet bij is. Want als je hier al behoorlijk tekeer gaat over je ex en Mark, dan zal dat nog erger zijn als je haar irl ziet. Of jullie gaan elkaar negeren, wat jou nog meer zou kwellen en waardoor zij zich misschien nog beter gaat voelen. Of je gaat temidden van je vrienden gigantische ruzie maken. Dus spreek in het vervolg gewoon met je vrienden af maar zonder ex.
pi_91183834
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:07 schreef formerjellybean het volgende:
Weet je ik denk dat ik veel te nuchter hiervoor ben of een emotieloze vrouw . Voor mij is uit , uit en heb ik geen zin om alles te ontleden over het hoe en waarom.
Voor mij is uit , uit en ga verder. Ik zie hier veel mensen hele dagen allerlei tirades over hun emoties en ok dat hun ding, maar voor mij is het meer dingen ondernemen, uitgaan mijn eigen ding doen en verdergaan.
Uitgaan is kut maar ik kan andere dingen bedenken die erg waar ik meer mijn tijd in wil steken en er voor mij toe doen. Toen ik hier al eerder was toen stopte ik er ook mee omdat een vriend van mij overleden was aan zelfmoord en dat zette het veel meer in perspectief.
Voor mij wil mijn leven niet stopzetten wegkwijnen of iets meer omdat iets uit is gegaan en niet gegaan is zoals ik wilde. Voor mij is belangrijker dat ik mijn boeltje weer bij elkaar heb, en weer verder ga en dan kan het me eigenlijk niet boeien of mijn ex met me bevriend blijft of niet, en hoe die over me nadenkt. Soms moet je gewoon niet de controle op iets willen houden wat er niet meer is, maar gewoon de kracht vinden om lekker je dingen weer lekker op te pakken.
heel inspirerend, ga dit even 10x overlezen en probeer hetzelfde te denken :P
pi_91184360
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:43 schreef HendrikDeVogelaar het volgende:

[..]

In dat geval zou ik wel gewoon naar de activiteiten gaan. En als het niet lukt met haar erbij (wat me gezien jouw emoties) heel waarschijnlijk lijkt, dan spreken jullie toch gewoon zonder haar af? Leg anders je vrienden gewoon de ernst van de situatie uit, en dat jullie op deze manier niet met elkaar kunnen omgaan. Als het kan, moet je zorgen dat zij er zaterdag niet bij is. Want als je hier al behoorlijk tekeer gaat over je ex en Mark, dan zal dat nog erger zijn als je haar irl ziet. Of jullie gaan elkaar negeren, wat jou nog meer zou kwellen en waardoor zij zich misschien nog beter gaat voelen. Of je gaat temidden van je vrienden gigantische ruzie maken. Dus spreek in het vervolg gewoon met je vrienden af maar zonder ex.
Lang verhaal... eerst had ik in december afgesproken met ze zodat ik wat afleiding had. Toen besloot ik het te verplaatsen zodat ze toch meekon (omdat ze deel van de groep uitmaakte). Sindsdien staat dus vast dat we met zn 5en gaan.
De vrienden heb ik inmiddels ingelicht via vanalles. Letterlijke smsjes, mails en andere berichten. Ik heb hier alleen de dingen gepakt die ook hen betrof. Ik heb alles letterlijk gekopieerd omdat ik geen subjectiviteit wil uitspreken over haar.
Ook zij vinden haar gedrag allerzachts gezegd 'kut'.
Zaterdag zal ik wel omslaan, zeker als ze aardig tegen me doet zal er zaterdag niets aan de hand zijn :')

3 januari had ik hetzelfde probleem: ik wilde eigenlijk een kwade toon door het gesprek voeren, om te laten zien hoe hoog het me zat. Ook wilde ik d'r vertellen dat ik boos was dat ze te laat was (10:30 ipv 10:00) maar toen ze aan kwam lopen gaf ik haar een knuffel :')

Het zal wel goedkomen. Daarna is het voor mij ook over. Spreek niets meer gezamelijk af.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91185245
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:42 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Mwah valt tegen. Eerste tentamen verkloot nu al sinds 1200 uur bezig met leren aan het tentamen voor morgen maar gaat niet helemaal zoals ik wil. Schietgebedjes dan maar :P.

Het loslaten van je ex heeft wel weer een nieuwe dimensie gekregen bij mij. Twee weken terug geprobeerd het contact te herstellen in het belang van mn zoontje. Had hem al vijf maanden niet gezien of gesproken. Helaas niets veranderd en het is allemaal weer op een drama uitgelopen. Een week lang mn zoontje weer bij elkaar moeten rapen omdat hij steeds bang was als ik ook maar uit zn gezichtsveld verdween, iets waar hij daarvoor nooit last van had gehad. Sliep ineens weer slecht, was een zielig hoopje kind geworden. Al het contact weer verbroken ben heel kwaad en verdrietig geweest maar gek genoeg het gevoel dat ik er voor het eerst echt wat van heb geleerd.

Ook niet meer het gevoel dat ik overnieuw moet beginnen met verwerken ofzo iets wat ik wel had verwacht. Ben er klaar mee. Ik mis nog wel wat we ooit hadden, ik vind het idee nog vreselijk als ik denk dat hij met een ander is maar het is allemaal zoveel minder dan het ooit was. Ik weet nu heel zeker dat hij ons nooit verdiend heeft en dat ik echt wel weer een leuke vent tegenkom die wel weet hoe hij een vrouw moet behandelen. Desondanks breekt me het zweet echt wel uit als ik eraan denk dat hij ooit omgang gaat eisen als ik zie wat zoiets teweeg heeft gebracht voor zo'n klein mannetje. Gelukkig is dat nog ver weg en ben ik nu bezig met mn studie. Mooie afleiding. Hij zal denk ik altijd een bijzonder plekje innemen maar ik ga echt niet meer genoegen nemen met iemand die maar blijft liegen en aankloten. Inmiddels is de rust weer een beetje wedergekeerd en kan ik zeggen dat het allemaal wel goed zit zo. Hopen dat dit zo blijft.

Hoeist hier verder? Al een meet gepland?
Hey Jolene22,

Wat een situatie met je zoontje. Schrik er een beetje van. Kan me voorstellen dat het lastig is om openbaar op t forum te zetten hoe en wat, maar ik hoop dat bij je zoontje en jou de rust een beetje wedergekeerd is?
Knap van je dat je en met je studie bezig bent, met je kid, en dan ook nog met een stuk verwerking van alles moet dealen.

Sterkte en je bent van harte welkom bij de meet!
Strek je eens uit !
pi_91185532
Ik zal ook maar eens even wat typen

Ik heb lange tijd teveel moeite gehad met het uitmaken.
Op de plek waar ik tot rust kom lekker gaan piekeren.
Voor mezelf in juny erachter gekomen van dit is niks meer zo de vele ruzie,s en iritaties nee bah.
Mevrouw kon niet tegen stress en daarbij kwam nog een strontirirtante stiefzoon.
Meneer werd beschermd en mevrouw als ze der buien heeft werd het dikke bonje.
Had alleen 1 probleem kon vanwege de instanties nog niet 123 er bij weg.
Mevrouw wou nog een kans hebben heb ik er 1 maand gegeven ,maar wist wel dat ze toch niet veranderde .
Speelde teveel mee haar kwaaie dronk na 1 a 2 biertjes , haar gepraat over mij en me zwart praten enz.
Ze heeft mijn leven echt helemaal verwoest in de stad waar ik woonde.
Ik deed het altijd enz.
Had eindelijk toestemming en was al druk bezig voor een huis ,maar duurde even ,was geen probleem want we zouden het normaal oplossen.
Althans dit dacht ik.
Tot haar drankverslaafde zuster ineens weer opdook na anderhalf jaar.
Heb toen 3 weken in een hel geleefd ,goede vriendin heeft me er echt doorheen gesleept.
We kwamen er op een gegeven moment achter dat haar ex de vriend was van mijn ex haar zuster.
En ik zag me ex midden in de stad s,avonds bij de febo ineens met een andere kerel staan te bekken.
Toen brak er al wat deed verdomd zeer ,want ik kreeg het niet over me hart om wat met een andere vrouw te beginnen zolang ik daar bij in zat noem het maar respect.
Ben even gestopt en heb gevraagd of ze dat stukje patat al gevonden had in zijn giegel en ben weer door gereden.
Thuis nog steeds ontkennen.
2 dagen later ontdekte ze dat ik met een goede vriendin stond te praten en brak de hel los.
Mevrouw was zo jaloers dat alleen zij wat met iemand mocht hebben en niemand anders.
Goede vriendin werd bedreigt door haar ex ,want mijn ex dikte de praatjes lekker aan en zette mij te boek als 1 die me zoon continu mishandelde enz.
Zelfs de maatschappelijk werker heeft ziij heel overtuigend gebeld van wat ik flikte.
Ben er niet trots op ,maar mijn grens was bereikt en heb de inboedel kort en klein geslagen en een raam er uit geveegd.
Ze had gebeld dat ik haar bedreigd had met een schaar terwijl ik diegene was die hem op zijn borst had gedrukt gekregen.
Ik wou weg en heb 3 x geroepen dat mijn grens bereikt was ,maar ze hield me telkens tegen.
Maandags erop zouden ze mij op straat trappen terwijl ik degene was die op een laffe manier uitgedaagd is.
Heb 3 dagen de tijd gekregen en bij toeval een woning gevonden die gewoon redelijk klaar was.
Spullen in 3 uur in de bus gedonderd en wegwezen.
2 x nog wat zooi opgehaald.
De 3e x was bijna bingo had een voorgevoel en voor de zekerheid een balk klaargezet.
Toen ik er kwam dacht ik dat alleen de maatschappelijk werkster er zat dus niks aan de hand dacht ik.
Zie ik ineens haar zuster en vriend mij bedreigen.
Toen was het biijna klaar ben van de scooter afgestapt en op het moment dat ik de balk in de handen had ben ik tegen gehouden anders was ik zeer zeker los gegaan daar

De rest zou nog verdeeld worden.
Dit is nooit gebeurd ze heeft de dvd,s van mijn zoon gewoon weggegeven wat ik het ergste van allemaal nog vind.
Alleen nu ik lach
en geniet weer
Mijn ex die niet
ze zien nu pas hoeveel schuld ze heeft en hoe ze is en krijgt niks voor mekaar.
Ze dacht dat ik bij de pakken neer zou gaan zitten.
Het tegendeel ik ben gaan knokken om alles voor mekaar te krijgen.
De woede en frustraties maakten me sterker.
Heb iedereen de rug toegekeerd en leef me eigen leven .
Heb echt 1 dag voor 2011 alles voor mekaar weten te krijgen met heel wat hulp.
En me helemaal niet lam gezopen dagen lang nee afgeleerd.
Het is heel moeilijk als je van 1 houd om er bij weg te komen en je ziet pas als je er bij weg bent wat er allemaal mis was.
Zolang ze geen drank kreeg of stress had was er niks aan de hand was ze een top[vrouw ,misch was het daarom wel zo moeilijk om er bij weg te gaan.
Heb een jaar over mijn keuze gedaan te lang.
Wou er niet verlaten omdat er schulden waren en zij met een nekhernia zat
Nu ben blij dat ik alleen ben .
Heb geen behoefte meer om naar de stad te gaan .
Heb voor haar straat en haar een contactverbod van de maatschappelijk werkers.
En ja het is moeilijk geweest geen vrienden meer niemand om je heen enz.
Ben gelukkig wel gelijk geaceppteerd in het dorp en ken weer een hoop leuke mensen.
Maar o wat was het verdomd moeilijk om het een plek te geven.
Heb haar gelukkig wel steeds meer v uit me gedachten gekregen en daarom was de overgang naar een dor[ ineens ook zo makkelijk ,want ik heb haar langzaam aan steeds meer links laten liggen en steeds meer genegeerd.
Heb zelf de stap gezet voor hulp om mij weer goed te krijgen.
Was depresief geen zin meer in het leven enz.
En nu ben trots op mezelf dat ik dat heb gedaan en binnen 3 maanden weer verder kan.
Alleen het loslaten dat was moeilijker dan ik dacht toen
pi_91186692
@Asfalthooligan:
Heftig verhaal en knap dat het allemaal weer redelijk tot rust gekomen lijkt te zijn. Knap!
Strek je eens uit !
pi_91187669
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:18 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Hey Jolene22,

Wat een situatie met je zoontje. Schrik er een beetje van. Kan me voorstellen dat het lastig is om openbaar op t forum te zetten hoe en wat, maar ik hoop dat bij je zoontje en jou de rust een beetje wedergekeerd is?
Knap van je dat je en met je studie bezig bent, met je kid, en dan ook nog met een stuk verwerking van alles moet dealen.

Sterkte en je bent van harte welkom bij de meet!
Hey. Wil het best vertellen hoor maar het wordt altijd zo'n lang verhaal dan :). Zal het zo leesbaar mogelijk proberen neer te zetten.

Het is allemaal ook mn eigen stomme schuld hoor. Ik blijf het ook maar weer proberen tegen beter weten in maar ja ik dacht dat vijf maanden misschien wel wat gedaan had bij hem, dat hij was veranderd. Voel me ook best schuldig naar mn kleintje toe hij heeft praktisch niemand meer over en dan ga je toch maar weer je ego opzij zetten om het nog een kans te geven.

Had hem een mailtje gestuurd dat hij mocht langskomen en dat ik alles als verleden beschouwde maar vanaf nu wel volkomen eerlijkheid en inzet verwachtte. Een nieuwe start. Fout. Het ging aanvankelijk nog goed tot ik erachter kwam dat hij over bepaalde zaken had gelogen. Hij was boven bezig met de kleine wassen en ik stond ernaast en vroeg hem normaal uitleg over iets waarvan ik het vermoeden had dat het niet helemaal klopte. Heb er wat mn ex betreft een soort zesde zintuig voor als hij me onwaarheden voorschotelt.

Hij bevestigde dat vermoeden en ik liep naar beneden om even af te koelen en om redelijk te kunnen blijven. Wat doet hij nou, hij gooit een handdoek om mn zoontje heen rent met hem de trap af en gaat op me in staan praten lekker emotioneel allemaal. Met hem in zn armen. Mn zoontje kende hem helemaal niet meer, had hem natuurlijk al vijf maanden niet meer gezien en daarvoor nog een aantal weken en wist zich geen raad met de situatie en hoewel hij niet huilde zag ik die blik in zn ogen en wist gewoon dat dit heel slecht voor hem was. Heb hem op bed gelegd en nog even gepraat met mn ex, hem nogmaals gevraagd openheid te geven. Heftig gesprek gehad. Hij heeft me recht in mn gezicht aangekeken en gezegd dat er niets meer was om over te liegen en ik ging daarmee akkoord.

Na een uurtje een hoop uitgepraat te hebben kwam dus de volgende aap uit de mouw en toen heb ik hem in ruzie de deur gewezen. En wat blijkt nou, was de babyfoon uitgevallen. Ik dacht dat mn zoontje sliep. Niet dus. Ik had de deur nog niet dicht gedaan en ik hoor stilletjes 'mama'. Nou dan zak je als ouder ook echt wel door de grond hoor. Hij had alles gehoord. Zat hij daar. Rechtop in zn bedje. Niet eens huilen maar ik zag gewoon aan hem dat dit hem zo verward had, schrok me rot. Strekt zn armpjes uit, zegt "mama au?". Ik heb hem opgepakt en zo hebben we even op de bank gezeten. Anderhalf jaar maar toch zoveel meekrijgen. Ruim twee weken lang kon ik geen seconde uit zn gezichtsveld verdwijnen of meneer raakte in volledige paniek. Sliep heel slecht, werd steeds schreeuwend wakker, at niet goed, begon weer veel te hoesten, dronk amper. Dat leuke vrolijke jochie was nergens te bekennen. Op de creche ging hij huilen als er een kindje werd opgehaald, was hij bij mn moeder (waar hij normaal volledig op zn gemak was) dan was het continu vragen om mij, echt hartverscheurend.

Gelukkig is het inmiddels over. Waar het allemaal over ging is ook eigenlijk niet zo relevant en anders wordt het helemaal een opstel maar goed waar het om draait is dat mn kleine weer de oude is en ik ook. Ben blij dat hij nog jong genoeg is om dit later niet meer te kunnen herinneren want man wat voelde ik me schuldig. Heb gek genoeg nu eindelijk de bevestiging dat dit gewoon echt buiten mijn macht ligt. Ik heb echt alles eraan gedaan en er komt geen verandering in. Geeft best wat rust moet ik zeggen. Dit was in ieder geval de reden waarom ik een tijdje hier niet meer heb gepost.

Zo dat was weer een heel epistel maar goed, wanneer is de meet dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jolene22 op 11-01-2011 23:00:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')