abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91107005
Vorig deel: De kunst van het loslaten van je ex # 143 - Alles komt goed!

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zon fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan
Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen
Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!
Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren
In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!
[/i]

"The list!

Wanderingwhy ->Den Bosch
Ex - Omgeving Amsterdam
Neo-mullen (want je komt maar gewoon!) -> Heerlen
Joyce -> Breda
Harrydepizzabakker1 (zorg jij dan meteen voor de pizza's) -> Landgraaf
Ennudan -> Heerlen
Jeice -> Dan woonde jij in de omgeving Amersfoort
Cocktailprikker -> Omgeving Nijmegen
Mr. Myst -> Omgeving Doetinchem

Nu jullie met een datum en plaats! Ik stel voor dat het niet te lang meer gaat duren! Nog voor carnaval, voordat iedereen een nieuw vriendinnetje of ik een vriendje tegen het lijf loopt!"

En Tara, jij mag ook mee hoor Ik voel me best alleen als enige vrouw!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_91107025
Laatste post:

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Ja maar het zijn van die dingen die niet snel te bereiken zijn.. En dan is zo'n afstreepmethode demotiverend voor mij.
pi_91107051
En Octagon, ik kan er niets aan doen dat ik op mannen val he ;) En ik word nou een maal vrolijk van een leuke man :p Hahaha! En zovaak heb ik het hier niet over mannen, ja over mijn ex :p
pi_91107138
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:14 schreef J0ycie88 het volgende:
En Octagon, ik kan er niets aan doen dat ik op mannen val he ;) En ik word nou een maal vrolijk van een leuke man :p Hahaha! En zovaak heb ik het hier niet over mannen, ja over mijn ex :p
Neen, natuurlijk kun je daar niet aan doen ! Het was ook helemaal geen verwijt hoor... we komen allemaal wel iets te kort ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 11:17:35 #5
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91107166
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:14 schreef J0ycie88 het volgende:
Tja afstrepen kan inderdaad demotiverend zijn als het lang duurt maar je hebt wel een doel... en je moet er natuurlijk ook wat snelle overwinningen opzetten.... dingen die je makkelijk en snel kunt doen (je haar verven weet ik het :) )

En ik geef Octagon gelijk hoor ;) (van alles tekort)
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
  maandag 10 januari 2011 @ 11:33:12 #6
189961 ex
aperture science
pi_91107694
Tering, wat gaan jullie hard! En goh Neo, die zagen wij natuurlijk compleet niet aankomen...

:').

Kom op man, ze heeft je nu al zoveel steken onder water geven. Als een meiske ooit tegen mij zegt, "ik ga aangifte doen" dan lach ik haar echt in haar gezicht uit en kan ze de tering krijgen.

Jij probeert er nog serieus vrienden mee te zijn.. Wat had je zelf verwacht? Ze klinkt behoorlijk labiel, ruzie met haar ouders, op zoek naar een tijdelijke woning, bij een ex gaan wonen.. enz.

Run away as fast as you can :).

En verder:

The cake is a lie!
  maandag 10 januari 2011 @ 11:49:31 #7
189961 ex
aperture science
pi_91108254
* ex zit keihard mee te schreeuwen op kantoor met "You give love a bad name"
The cake is a lie!
  maandag 10 januari 2011 @ 12:01:16 #8
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91108651
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:49 schreef ex het volgende:
* ex zit keihard mee te schreeuwen op kantoor met "You give love a bad name"
Ik hoop voor je dat je alleen zit............anders zwaar medelijk met de collega's
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
  maandag 10 januari 2011 @ 12:08:12 #9
189961 ex
aperture science
pi_91108885
Die schreeuwen net zo hard mee.
The cake is a lie!
pi_91109231
Denk trouwens ook dat als het nu doorgaat zoals het doorgaat ik hier binnenkort misschien ook weer zit :(
pi_91109441
quote:
Op maandag 10 januari 2011 12:18 schreef formerjellybean het volgende:
Denk trouwens ook dat als het nu doorgaat zoals het doorgaat ik hier binnenkort misschien ook weer zit :(
Dat is slecht nieuws... Maar je komt precies al oefenen ;)
pi_91109796
Het is al eerder over geweest en nu toen een poos weer goedgeweest, nu door onverwachte wending gaat het weer mis.
Ik weet hoe het is om alleen zijn , heb het eerder meegemaakt en dat geeft ook makkelijk aan dat ik het nu weer aankan, wat dat betreft ben ik een vechtertje.
pi_91110084
Goh! Overkomt mij de gedachte tijdens de soms sluimerende "what if"-sessies, veelal onderweg tijdens stille momenten in de auto, dat het kwartje eindelijk de andere kant op begint te vallen......ineens kan ik veel meer redenen bedenken waarom het beter is zoals het nu is.....dat ik niet de 'onbetrouwbare' ben van de twee, maar dat zij, haar achterdocht, haar jaloezie, haar hersenspinsels en haar op hol slaande hoofd op non-issues, voor mij een veel onbetrouwbaardere factor zijn. Daar kun je niet tegen vechten, laat staan van houden.

De kunst van het loslaten gaat steeds beter. Misschien wel beter dan verwacht. Nu maar hopen dat de dipjes vaker wegblijven en dat de situaties zoals Ex en Bartinhoo beschreven niet gaan opdoemen; dat ze van zich laat horen en dat je toch weer twijfels begint te krijgen....
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_91110439
Zo, ik ben terug van de dokter. Situatie uitgelegd, gezegd dat de slaapmedicatie niet werkt, en ik heb nu andere slaapmedicatie meegekregen. Ik hoop dat dat wel werkt. Verder gaat ze proberen om de afspraak met de SPW'er te verzetten, daar krijg ik vanmiddag bericht over, en anders moet ik morgen even bellen. Ze probeert de afspraak nog deze week te laten plaatsvinden.
Verder is er op dit moment sprake van een reactieve depressie. Het woord zegt het al: Een depressie veroorzaakt door een aantal zaken die je meegemaakt hebt. De huisarts wil daarin de mening van de SPW'er weten, om vervolgens te gaan kijken wat we eraan gaan doen. Dat kan puur het werken aan mijn gevoel/gedachten zijn bij een MW'er/psycholoog o.i.d., eventueel kan daar een combinatie van antidepressiva bij komen. Dat is nog even afwachten.

Wat betreft mijn definitieve besluit: Ik ga mijn ex nu een mailtje sturen. Toch het contact weer even aanhalen. Ik ga eerst een tekst schrijven, en die dan een paar keer lezen, om goed te kijken of er geen dingen in staan die als 'verwijtend' op te vatten zijn.
Ik doe dat puur om van mijn schuldgevoel af te zijn, en om het contact weer aan te halen. Om de eventuele 'lucht te klaren'. Het is namelijk zo dat ik ze nog vaker tegen ga komen, en dan wil ik wel op een normale manier met haar om kunnen gaan. Ik denk ook, dat een eventuele 'hereniging' er makkelijker door zou kunnen worden, maar op dit moment is dat absoluut niet mijn doel erachter, want ik weet dat dat niet snel gaat gebeuren. Ik denk echter wel dat het goed is om af en toe contact te houden, al is het dan via mail/sms, om elkaar niet uit het oog te verliezen. We hebben immers we een geschiedenis samen, en het is moeilijk om zo zonder contact verder te gaan.
Ik ga er echter niets inzetten over mijn huidige situatie. Daarin wacht ik haar bericht af. Ik weet namelijk wel zeker dat ik wat terug krijg van haar, zo zit ze wel in elkaar. Als ze vraagt hoe het met me gaat, zal ik het waarschijnlijk wel zeggen. Als ik dat nu al zou mailen, zou dat beschuldigend over kunnen komen, al is het niet zo bedoeld.
pi_91110465
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:33 schreef ex het volgende:
Tering, wat gaan jullie hard! En goh Neo, die zagen wij natuurlijk compleet niet aankomen...

:').

Kom op man, ze heeft je nu al zoveel steken onder water geven. Als een meiske ooit tegen mij zegt, "ik ga aangifte doen" dan lach ik haar echt in haar gezicht uit en kan ze de tering krijgen.

Jij probeert er nog serieus vrienden mee te zijn.. Wat had je zelf verwacht? Ze klinkt behoorlijk labiel, ruzie met haar ouders, op zoek naar een tijdelijke woning, bij een ex gaan wonen.. enz.

Run away as fast as you can :).

En verder:

Hey Ex! Verloren gewaande tweelingbroer! Ben je hard achterna aan het gaan want ik heb meer en meer vrede met de situatie zo. Meer dan dat zelfs ;)

Maarre...wat betreft het vetgedrukte in de quote; heb ik wat gemist? .......?
Strek je eens uit !
  maandag 10 januari 2011 @ 13:02:18 #16
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91110723
Mr Myst... goed dat ze in ieder geval er iets aan gaan doen. Slaapmedicatie kan wellicht helpen wat meer rust te krijgen. Zo'n gesprek met een SPW kan in ieder geval helpen met de daadwerkelijk klachten etc. Daarvoor hoeft iemand de situatie niet te kennen. En zij kunnen er vaak beter op reageren en je de juiste duwtjes in de richting geven.

Wat betreft die mail... gewoon sturen maar bedenk ook dat het als aanklampen, stug vasthouden, belemmerend en "stalken" kan worden gezien door haar. Begrijp me niet verkeerd en ik denk zeker dat je de brief moet sturen als het jou helpt (want dat is op het moment het belangrijkst) maar bedenk je wel wat je ermee wil bereiken. Om jezelf te helpen? Meteen sturen. Om eventuele hoop aan te wakkeren en kost wat kost contact te houden? Niet sturen!
pi_91111105
Ik hoop dat deze slaapmedicatie wel aan gaat slaan, want dat geeft inderdaad rust, en neemt mijn emoties wat weg. Doordat ik zo moe ben, blijf ik emotioneel, en dat bevordert het proces niet. Ik sta open voor een gesprek met een SPW, maar ik heb al wel aangegeven dat praten me niet helpt. Ook de adviezen van iedereen helpen nauwelijks. Het is niet dat ik ze afstoot, of er niets mee wil doen, maar het lukt me niet om de stap te zetten er daadwerkelijk wat mee te doen. Maar goed, ik sta er niet afwijzend tegenover, en ik wacht even af wat er uit dat gesprek gaat komen. :)

Over de mail:
Wat dat betreft heeft ze ervaring met een stalker (haar vorige ex), en weet ze dat ik niet zo in elkaar zit. Daar hoef ik dus ook niet bang voor te zijn. Mijn hoofddoel is echt om mezelf een beter gevoel te geven, al kan ik nooit zeggen of dat gebeurd, en of dat gevoel blijft.
Daarom ga ik er ook niks inzetten over mijn situatie, of over mijn gevoelens, dat ik op dit moment niet zonder haar verder wil... Dat zal alleen maar afstoten, en ik weet dat ik wel zonder haar verder moet. Ik hoop wel dat het uiteindelijk leidt tot een normaal contact. Ik bedoel daar geen vriendschap mee, want als dat eventueel zou kunnen, zou dat pas over een hele, maar dan ook hele lange tijd kunnen. Maar af en toe en mailtje of een sms'je, als je elkaar in de stad tegen komt even met elkaar praten, dat soort dingen.

En als ik haar echt wilde stalken, had ik in deze twee weken al van me laten horen. In de vorige periode dat we 17 dagen geen contact hadden, heb ik dat ook volgehouden, en heeft zij uiteindelijk contact opgenomen. Toen had ik haar ook kunnen stalken, dus dat beseft ze zich wel.
pi_91111429
"Stalken" is ook wel een mode-woord aan het worden. Zo'n lekker in het gehoor liggend verwijt waarmee je jezelf ook nog eens als slachtoffer kan presenteren na een relatiebreuk terwijl je de ander verbaast achterlaat met vraagtekens.

Begrijp me niet verkeerd; ik heb het niet over het goedpraten van echte stalkers.

Maar om nu als stalker gezien te worden na een lange/intensieve relatie en een van de twee ineens zijn/haar hoofd omdraait en wegloopt zonder iets te zeggen? Dan moet jouw belang maar wijken? Dat heb je niets te willen of niets te vragen? Dan telt alleen het belang van de ander?

Ik heb genoeg mails gestuurd de eerste weken na de breuk. Mails kun je eenvoudig deleten en als je het zat bent maak je er een regel van (kwestie van rechtermuisknop, delete, vervolgvenstertje ok'en voor alle toekomstige mails). Wat wel op stalken gaat lijken zijn zaken als aanbellen of langs gaan rijden, dingen gaan opsturen etc. Dat soort dingen zou ik dus nooit en te nimmer doen. Mijn beste vriend woont twee minuten van haar vandaan en ik ben er genoeg geweest nadat het uit was met mijn ex. Maar ik ben nog nooit in de verleiding geweest, zelfs nog nooit aan gedacht om langs te rijden bij haar.
Strek je eens uit !
  maandag 10 januari 2011 @ 13:22:09 #19
189961 ex
aperture science
pi_91111615
@Wandering weet je toch wel, de ex van Neo wou aangifte doen :P?
The cake is a lie!
pi_91111737
De ex van mijn ex heeft zelfs gedreigd me neer te steken als ik wat met haar zou krijgen. Dat heeft 'ie niet tegen mij gezegd, want dan had ik 'm keihard uitgelachen en was ermee naar de politie gegaan. Nee, dat heeft hij op het moment gezegd dat ik er niet was. Ik ben geen vechter, zal nooit ruzie zoeken, en had het absoluut tegen hem afgelegd. Maar bang? Nee, ik vond het eerder triest.

Toen het uit ging tussen ons, kwam hij er na een week achter. Ondanks dat hij een nieuwe vriendin heeft, heeft hij zo'n bord voor z'n kop dat hij toch mijn ex even thuis opbelde om te vragen hoe het zat. Ook heeft hij in het begin van onze relatie regelmatig mij, mijn familie en haar op de meest rare tijdstippen gebeld om vervolgens weer op te hangen.
---------------------------------------------------------------------------------
Visite... mijn nichtje komt even lang...
pi_91112064
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:17 schreef ennudan het volgende:

[..]

Tja afstrepen kan inderdaad demotiverend zijn als het lang duurt maar je hebt wel een doel... en je moet er natuurlijk ook wat snelle overwinningen opzetten.... dingen die je makkelijk en snel kunt doen (je haar verven weet ik het :) )

En ik geef Octagon gelijk hoor ;) (van alles tekort)
Naja misschien moet ik de grote dingen in stapjes omschrijven, of kleinere doelen van maken :) Ga er eens een uurtje over nadenken, dan komen mijn colega's voor de naschoolse :) Misschien toch een lijstje maken.. En in mijn agenda stoppen :)

Vanmorgen wel weer op de fiets, dat is al een stap.. Nu morgen weer, dan hou ik het wel weer voor om te blijven fietsen :)
(dat is al 1 positief punt dat ik af kan strepen :p)
pi_91112085
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:22 schreef ex het volgende:
@Wandering weet je toch wel, de ex van Neo wou aangifte doen :P?
Oh? Zeker een post van Neo gemist? Kan het in de laatste blz van nr 144 niet teruglezen....
Strek je eens uit !
pi_91112103
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:34 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Oh? Zeker een post van Neo gemist? Kan het in de laatste blz van nr 144 niet teruglezen....
Ik als een hele tijd terug gepost :)
  maandag 10 januari 2011 @ 13:39:06 #24
189961 ex
aperture science
pi_91112262
Ja..

Pff is het al weekend :)?
The cake is a lie!
  maandag 10 januari 2011 @ 13:42:05 #25
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91112403
ik bedoelde met stalken ook niet direct de ergste vorm... meer dat je je moet proberen in haar positie te verplaatsen en dat het voor haar oncomfortabel kan zijn als je zoveel contact zoekt....

@ex....weekend??? vakantie!!!! (geen van beide helaas)

@Joycie... precies gewoon dingen erop zetten waar je wat mee kunt.. grote en kleine doelen....dan komt het helemaal goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')