abonnement Unibet Coolblue
pi_90943622
Belgische politiek #25 Waar de peilingen door 2 moeten

En hier weer verder...

Laatste posts:

quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:20 schreef Lily1987 het volgende:
Wat ik me afvraag...ze gaan richting nieuwe verkiezingen. Maar heeft dat nut? Wat zijn de huidige peilingen in zowel Vlaanderen als Wallonië? Gaan de mogelijke winnaars van die verkiezingen er wel samen uitkomen?
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Degenen die niet met elkaar overweg kunnen, gaan nog groter worden en sterker staan.
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:27 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik voel een splitsing aankomen....
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan moeten ze het eens worden over de voorwaarden waaronder dit moet gebeuren :')
pi_90944033
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Degenen die niet met elkaar overweg kunnen, gaan nog groter worden en sterker staan.
Daar was ik dus ook al bang voor. Dus N-VA groot aan Vlaamse zijde?

Dan krijg je scenario: Maanden lang onderhandelen, ideeën over splitsing worden steeds groter...

Maar als men het over splitsen gaat hebben, zullen wel eerst de omliggende landen en de EU zich ermee gaan bemoeien dus zover is het nog lang niet.
  donderdag 6 januari 2011 @ 18:58:57 #3
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90944114
Niemand wil verkiezingen, maar ze doen wel niets anders dan propaganda voeren.

En ik ben het eens dat de reactie van NVA minstens even belachelijk is als die van de cd 'n v. Toen de tekst van de wever niet aanvaard werd, was dewever nog de grote calimero.

Wat ik gehoord heb van iemand die bij de spa werkt, dat nva bij de mail van VDB er al wou uitstappen. Maar door dat dat net samenviel met zijn ongeplaatst interview in Der Spiegel, is dat niet gebeurd. Allemaal spelletjes dus, de wil tot een akkoord is bij velen gewoon ver te zoeken.
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:00:27 #4
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90944175
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:57 schreef Lily1987 het volgende:
Maar als men het over splitsen gaat hebben, zullen wel eerst de omliggende landen en de EU zich ermee gaan bemoeien dus zover is het nog lang niet.
Splitsen zal niet gebeuren, maar confederale staten met financiële verantwoordelijkheid voor de deelstaten zijn er binnen de EU genoeg, daar zal niemand (externs) iets op tegen hebben.
pi_90944291
een splitsing betekent alleen maar meer getouwtrek en nog moeilijkere onderhandelingen, het is de grootste nachtmerrie van de franstaligen. hoe kan iemand denken dat die daar ooit mee akkoord zullen gaan? ik zie nog eerder weer een nieuwe noodregering komen.
pi_90944645
Di Rupo maakt nu een opening voor de liberalen, maar ook dat zal natuurlijk weinig opleveren. Wat de staatshervorming betreft, zullen ze qua bevoegdheden en financiering wellicht verder willen gaan, maar ze zullen wellicht veel scherpere eisen stellen in het hoofdstuk Brussel. En laat net daar het grote struikelblok liggen.
pi_90944747
De situatie is verbijsterend en schrijnend. Depatstelling is dusdanig dat ik echt niet zie hoe verkiezingen verandering in die situatie moeten brengen. Het is Vlamingen versus Walen; het land raakt steeds verder verscheurd.

Ik vraag me af hoe lang ze in België de hete aardappel blijven doorschuiven voordat men massaal beseft dat verdere autonomie voor beide landsdelen nodig is, in aanloop naar een definitieve splitsing die er vroeger of later geheid komt.
pi_90944840
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:57 schreef Lily1987 het volgende:

[..]

Maar als men het over splitsen gaat hebben, zullen wel eerst de omliggende landen en de EU zich ermee gaan bemoeien dus zover is het nog lang niet.
Staten zijn soeverein, die bemoeien zich niet met interne zaken van andere staten. Hetzelfde geldt voor de EU hoor. Geen onzin verkopen.
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden
Niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
pi_90946053
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:02 schreef noruas_ het volgende:
een splitsing betekent alleen maar meer getouwtrek en nog moeilijkere onderhandelingen, het is de grootste nachtmerrie van de franstaligen. hoe kan iemand denken dat die daar ooit mee akkoord zullen gaan? ik zie nog eerder weer een nieuwe noodregering komen.
Natuurlijk willen ze geen splitsing. Maar hoe lang kunnen ze zich deze "eenheid" nog veroorloven?

Al is het natuurlijk wel waar dat ze het nooit eens gaan worden over splitsing als ze het al niet eens kunnen worden over verdere decentralisatie.
pi_90946785
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:14 schreef Bittereinder het volgende:

[..]

Staten zijn soeverein, die bemoeien zich niet met interne zaken van andere staten. Hetzelfde geldt voor de EU hoor. Geen onzin verkopen.
Alles hangt af van hoe de splitsing zal verlopen. Als Vlaanderen en Wallonië in gezamenlijk overleg uit elkaar gaan, kan de buitenwereld daar uiteraard weinig aan veranderen. Als Vlaanderen zichzelf afscheurt en de onafhankelijkheid uitroept, ligt dat helemaal anders. Dan zal je de erkenning van zoveel mogelijk andere landen moeten bekomen, en dat zal in sommige gevallen toch wat moeilijker liggen. :P.
pi_90953473
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:14 schreef Bittereinder het volgende:

[..]

Staten zijn soeverein, die bemoeien zich niet met interne zaken van andere staten. Hetzelfde geldt voor de EU hoor. Geen onzin verkopen.
Nou ik vraag me af of dat wel onzin is. Ik zie Nederland zich daar zeker wel mee bemoeien. Er liggen veel belangen van ons daar. En de EU...je hebt te maken met het Europees Centrum dat in België ligt dus ook die zullen zeker niet stil zitten.

Ze hoeven zich er ook niet mee te bemoeien in de zin van dat ze dingen gaan bepalen, maar ze kunnen wel bemiddelen. Misschien zou het nog niet eens zo gek zijn als dat nu al zou gebeuren. Iemand die van buitenaf de zaak bekijkt.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:18:55 #12
198365 Morendo
The Real Deal
pi_90954884
Conclusie tot dusverre: Franstaligen zijn de hoofdschuldigen aan de huidige impasse?
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:20:11 #13
198365 Morendo
The Real Deal
pi_90954963
Over een eventuele splitsing: wat moet er dan met Brussel gebeuren en met de Duitstaligen?
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:29:45 #14
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90955484
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:18 schreef Morendo het volgende:
Conclusie tot dusverre: Franstaligen zijn de hoofdschuldigen aan de huidige impasse?
Volgens mij ligt de schuld meer bij de de Vlamingen. Vooral De Wever met zijn eis dat Brussel bij Vlaanderen moet.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90956016
In hoeverre kun je spreken van schuld? Het gaat over botsende politieke denkbeelden en onderhandelingen: federalisme van Vlaanderen tegenover confederalisme van Wallonië. Schuld is alleen iets wat de media kunnen proberen te veroorzaken in hun beeldvorming.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:47:49 #16
198365 Morendo
The Real Deal
pi_90956545
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:39 schreef twaalf het volgende:
confederalisme van Wallonië.
Confederalisme is juist een zéér vergaande vorm van Federalisme. No way, dat de Walen dat steunen.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:02:42 #17
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_90957400
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:18 schreef Morendo het volgende:
Conclusie tot dusverre: Franstaligen zijn de hoofdschuldigen aan de huidige impasse?
Politici zijn de hoofdschuldigen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_90957464
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:47 schreef Morendo het volgende:

[..]

Confederalisme is juist een zéér vergaande vorm van Federalisme. No way, dat de Walen dat steunen.
Sorry, ik had even de termen omgedraaid. Mijn fout.
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:08:11 #19
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_90957662
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:20 schreef Morendo het volgende:
Over een eventuele splitsing: wat moet er dan met Brussel gebeuren en met de Duitstaligen?
De Duitstaligen ? Waarover spreken we eigenlijk, er wonen in België een veelvoud van mensen die het Italiaans of het Arabisch of Turks als moeder- en gebruikstaal hebben dan de Duitstaligen hoor ... We spreken over 74.000 mensen in de Duitstalige gemeenschap. Die een eigen parlement met 25 leden en een eigen regering hebben ... Dat zoiets mogelijk is, daar zit al een deel van de kern van het probleem !
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:11:54 #20
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_90957862
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De Duitstaligen ? Waarover spreken we eigenlijk, er wonen in België een veelvoud van mensen die het Italiaans of het Arabisch of Turks als moeder- en gebruikstaal hebben dan de Duitstaligen hoor ... We spreken over 74.000 mensen in de Duitstalige gemeenschap. Die een eigen parlement met 25 leden en een eigen regering hebben ... Dat zoiets mogelijk is, daar zit al een deel van de kern van het probleem !
Het grote verschil is natuurlijk dat de Duitstaligen hun eigen grondgebied hebben en daar al eeuwen wonen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 7 januari 2011 @ 07:35:39 #21
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90964358
Die kiezen gewoon de Waalse kant, dat is duidelijk. Niet dat dat veel invloed heeft, maar goed.

In Ter Zake werd gisteren duidelijkdat de wever vooral problemen had met de "formule vandelanotte" en het liefst allemaal zelf oplost. Te begrijpen ook, de manier waarop vdl werd aangesteld, zonder NVA te raadplegen.
pi_90966655
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:18 schreef Morendo het volgende:
Conclusie tot dusverre: Franstaligen zijn de hoofdschuldigen aan de huidige impasse?
De schuld ligt volgens mij voor het allergrootste deel bij de vorige generaties politici die de boel maar wat hebben laten aanmodderen. Zoals Verhofstadt plat op de buik ging voor elke Waals eis in ruil voor macht, of de bejaarde Vlaamse 'staatsmannen' die afgelopen zondag op RTL zaten te kakken op BDW.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:16:15 #23
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_90966891
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 07:35 schreef Beregd het volgende:
Die kiezen gewoon de Waalse kant, dat is duidelijk. Niet dat dat veel invloed heeft, maar goed.

In Ter Zake werd gisteren duidelijkdat de wever vooral problemen had met de "formule vandelanotte" en het liefst allemaal zelf oplost. Te begrijpen ook, de manier waarop vdl werd aangesteld, zonder NVA te raadplegen.
Te begrijpen? De Wever heeft het zelf al geprobeerd en als hij een probleem had met Vandelanotte had hij dat toch meteen kunnen aangeven?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_90967133
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:20 schreef Morendo het volgende:
Over een eventuele splitsing: wat moet er dan met Brussel gebeuren
De enige reële optie lijkt me om daar te stoppen met splitsen. Opdelen zou te gek zijn en je kunt van Vlaanderen noch Wallonië verlangen er afstand van te doen.
quote:
en met de Duitstaligen?
Dat kunnen de Duitstaligen maar het beste zelf beslissen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:22:37 #25
198365 Morendo
The Real Deal
pi_90971404
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:25 schreef Pandorado het volgende:
De enige reële optie lijkt me om daar te stoppen met splitsen. Opdelen zou te gek zijn en je kunt van Vlaanderen noch Wallonië verlangen er afstand van te doen.
Wat voor status heeft dat gebied dan? Het lijkt me wel handig wanneer ze een volwaardig bestuur hebben en de mogelijkheid tot belastingheffing. Brussel zou de weg van Monaco op kunnen, maar dat is weer een eigen staat.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:29:54 #26
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90971678
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Te begrijpen? De Wever heeft het zelf al geprobeerd en als hij een probleem had met Vandelanotte had hij dat toch meteen kunnen aangeven?
Het was eerder dat alle partijen werden geraadpleegd over de nieuwe formule, behalve de NVA; Dat dat hen niet zinde, hebben ze toch meteen laten blijken.

Maar goed, praat natuurlijk niets goed, als we zo door doen gaan we gewoon het jaar rond met een "ontslagnemende" regering.
pi_90971984
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:07 schreef pagadder het volgende:

[..]

De schuld ligt volgens mij voor het allergrootste deel bij de vorige generaties politici die de boel maar wat hebben laten aanmodderen. Zoals Verhofstadt plat op de buik ging voor elke Waals eis in ruil voor macht, of de bejaarde Vlaamse 'staatsmannen' die afgelopen zondag op RTL zaten te kakken op BDW.
Het compromis heeft mijns inziens dit land kapot gemaakt, niet alleen het communautaire compromis met stommiteiten als faciliteiten en het grondwettelijk blokkeren van de Vlaamse meerderheid, maar ook gewoon het feit dat men met gigantisch veel partijen een regering moet vormen. Dit maakt een duidelijk beleid onmogelijk aangezien iedereen, meestal 6-7 partijen, wat moeten hebben. Erg veel nut om te gaan stemmen (al doe ik het elke keer en met overtuiging) zie ik dan ook niet.
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden
Niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:40:08 #28
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90979985
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:18 schreef Morendo het volgende:
Conclusie tot dusverre: Franstaligen zijn de hoofdschuldigen aan de huidige impasse?
Nee
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:29:44 #29
66825 Reya
Fier Wallon
pi_91018755
Ik vraag me af welk record gebroken gaat worden: die van de langste formatieperiode, of die van de langste campagne. De laatste is tenslotte ook alweer 206 dagen onderweg.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:42:07 #30
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91021104
Niet die van oudste champagne in ieder geval.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:55:41 #31
321876 Cherna
Fuck the System
pi_91021593
De door de franstalige koning aangestelde bemiddelaar Johan Vande Lanotte geeft de schuld van het stuk lopen aan CD&V en NV-A. Door het op voorhand uitsluiten van het Vlaams Belang, is het bijna onmogelijk een akkoord te bereiken.
Maar het is het Vlaams Belang die Walen hekelt. Dan is het makkelijk om de Walen de schuld te geven van de impasse als je al weet dat zij van tevoren het belang zouden uitsluiten.
De media is schuld aan de impasse door een hetze te laten ontstaan tussen Walen en Vlamingen. Het volk zowel de Vlaming als Waal zit met de gebakken peren. En de staatsschuld loopt maar op.
Het is een complexe materie waarbij ik het gevoel heb dat de Belgen het niet eens meer weten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:13:20 #32
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_91022266
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:55 schreef Cherna het volgende:
Dan is het makkelijk om de Walen de schuld te geven van de impasse als je al weet dat zij van tevoren het belang zouden uitsluiten
De manier waarop de Waalse politici alle initiatieven - op al dan niet subtiele wijze - de grond in boren en tegelijkertijd alle initiatief van zich afschuiven, vind ik nochtans weerzinwekkend. Hun Waals pact lijkt belangrijker dan een potentieel akkoord.

De nota De Wever werd een na amper een uur afgeschoten omdat Wallonië afhankelijk van de simulaties honderd tot vier honderd miljoen euro zou moeten zien te vinden - het was dus de schuld van De Wever.

De nota Van de Lanotte zou de Vlaamse overheid jaren lang drie miljard euro kosten... en het is weer de schuld van De Wever

En de nota di Rupo ? Ah ja juist, er was geen nota di Rupo

En ook hun voortdurende vuilspuierij over de Vlaamse partijen in de Waalse pers doet me afvragen als ze wel ooit tot een akkoord willen komen? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de Vlaamse partijen het dan toch heel wat beschaafder houden.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:40:24 #33
321876 Cherna
Fuck the System
pi_91025756
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De manier waarop de Waalse politici alle initiatieven - op al dan niet subtiele wijze - de grond in boren en tegelijkertijd alle initiatief van zich afschuiven, vind ik nochtans weerzinwekkend. Hun Waals pact lijkt belangrijker dan een potentieel akkoord.

De nota De Wever werd een na amper een uur afgeschoten omdat Wallonië afhankelijk van de simulaties honderd tot vier honderd miljoen euro zou moeten zien te vinden - het was dus de schuld van De Wever.

De nota Van de Lanotte zou de Vlaamse overheid jaren lang drie miljard euro kosten... en het is weer de schuld van De Wever

En de nota di Rupo ? Ah ja juist, er was geen nota di Rupo

En ook hun voortdurende vuilspuierij over de Vlaamse partijen in de Waalse pers doet me afvragen als ze wel ooit tot een akkoord willen komen? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de Vlaamse partijen het dan toch heel wat beschaafder houden.
Ik zeg ook niet dat de Waal zuiver is. Maar feit blijft dat het N VA staat voor confederatie en autonomie iets dat zij propageren waar nu juist de Waal erg tegen is. Neem daarbij ook de media die er nog een schepje bovenop doet en dan wordt een akkoord wel heel erg moeilijk. Want laten we eerlijk zijn: de burger kent de inhoud van nota's niet, maar gaat puur af op verkiezingsprogramma,s en media. En inderdaad het gaat slecht met Wallonië maar is dat ook niet het geval geweest met Vlaanderen.
Btw ik wil hier geen strijd voeren want Belgie als land is prachtig. En ik heb nu eenmaal wat meer binding met Wallonië(femke). Je moet me dat als Hollander niet kwalijk nemen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:49:48 #34
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_91026067
Femke :?
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:59:57 #35
198365 Morendo
The Real Deal
pi_91026380
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:49 schreef TomLievense het volgende:
Femke :?
Waalsema.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 19:50:14 #36
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91036755
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De manier waarop de Waalse politici alle initiatieven - op al dan niet subtiele wijze - de grond in boren en tegelijkertijd alle initiatief van zich afschuiven, vind ik nochtans weerzinwekkend. Hun Waals pact lijkt belangrijker dan een potentieel akkoord.

De nota De Wever werd een na amper een uur afgeschoten omdat Wallonië afhankelijk van de simulaties honderd tot vier honderd miljoen euro zou moeten zien te vinden - het was dus de schuld van De Wever.

De nota Van de Lanotte zou de Vlaamse overheid jaren lang drie miljard euro kosten... en het is weer de schuld van De Wever

En de nota di Rupo ? Ah ja juist, er was geen nota di Rupo

En ook hun voortdurende vuilspuierij over de Vlaamse partijen in de Waalse pers doet me afvragen als ze wel ooit tot een akkoord willen komen? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de Vlaamse partijen het dan toch heel wat beschaafder houden.
Ja, die doen het enkel in buitenlandse kranten.

Het is gewoon allemaal één pot nat.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 23:09:18 #37
198365 Morendo
The Real Deal
pi_91046875
Wat lijken de Nederlanders, in vergelijking met Walen, dan opeens redelijk hé? Laten we gewoon fuseren, maken we Maaskantje de nieuwe hoofdstad.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 9 januari 2011 @ 00:26:39 #38
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_91051144
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:09 schreef Morendo het volgende:
Wat lijken de Nederlanders, in vergelijking met Walen, dan opeens redelijk hé? Laten we gewoon fuseren, maken we Maaskantje de nieuwe hoofdstad.
Ben je helemaal ... Ik verhuis persoonlijk nog liever naar Wallonië dan in "Nederland" te moeten wonen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_91052610
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ben je helemaal ... Ik verhuis persoonlijk nog liever naar Wallonië dan in "Nederland" te moeten wonen ...
Dat beslissen wij wel voor jou. Vlaanderen wordt een vazalstaat van Nederland. w/
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_91060622
Ik heb er geen problemen mee. Dan kan er hier tenminste eens bezuinigd worden, goede wegen worden aangelegd, de ruimtelijke ordening en wildbouw worden aangepakt en hopelijk leert men de Vlaming dan eens beschaafd Nederlands spreken.

^^
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden
Niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
  zondag 9 januari 2011 @ 13:14:52 #41
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91062259
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 12:31 schreef Bittereinder het volgende:
en hopelijk leert men de Vlaming dan eens beschaafd Nederlands spreken.

^^
:')
pi_91153655
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden
Niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
pi_91153785
quote:
Wijvennijd. :')
pi_91725770
quote:
Gisteravond kende het protestevenement 'Solidariteit maakt een cultuur groot' in de Brusselse KVS een groot succes. De zaal van 700 man was niet alleen uitverkocht, honderden België-fanaten dienden telefonisch of aan de deur ook nog eens geweigerd te worden.

Op het podium liet Arno zich goed gaan. "Mijn grootmoeder had dikkere tetten dan Bart De Wever", 'grapte' hij. Daarna hief de rockzanger secondenlang zijn middelvinger op. Op het eind van zijn voorstelling moesten ook 'De Morgen' en 'Het Laatste Nieuws' eraan geloven. Aan die kranten toonde hij zijn achterste.

Voor de Franstalige komiek Philippe Geluck was de avond meer dan geslaagd. "Enkele dagen geleden was er in Tunesië de Jasmijnrevolutie. Bij ons is nu de 'mosselen-friet-revolutie' bezig", klonk het. "Wat de artiesten en de Vlaamse intellectuelen nu doen, daar wacht ik al maanden op. Eindelijk zeggen ze: 'we willen geen nationalisme'. En ik ben er zeker van dat duizenden Vlamingen morgen hetzelfde gaan zeggen." (svm)
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-Bart-De-Wever.dhtml

Dan zeggen die 'artiesten' iets over de N-VA. :')
Met deze actie hebben ze het tegendeel bereikt van wat ze wilden.

Ik neem verder ook aan dat al deze Vlaamse artiesten ook voortaan weigeren in Vlaanderen te wonen en weigeren Vlaamse subsidies aan te nemen.
En die echte belgen zoals Geluck en Poelvoorde beheersen het Nederlands goed zeg. :o
  zondag 23 januari 2011 @ 11:36:37 #45
37248 BertV
Handgemaakt
pi_91740531


Op deze site hebben ze de oplossing gevonden...

Onze reserve Belgen, die blijkbaar nog door een deur kunnen met de Vlamingen, nemen de Nederlandstalige op en de Walen mogen België hebben.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  zondag 23 januari 2011 @ 12:00:17 #46
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91741402
quote:
8s.gif Op zondag 9 januari 2011 01:02 schreef waht het volgende:

[..]

Dat beslissen wij wel voor jou. Vlaanderen wordt een vazalstaat van Nederland. w/
En juist dankzij dat soort arrogantie zit een deel van ons volk in Vlaanderen in plaats van Nederland.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_91767026


Dit was zowat de teneur op de betoging.
  zondag 23 januari 2011 @ 21:01:20 #48
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91768265
Wat betekend die tweede zin?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 23 januari 2011 @ 21:17:32 #49
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91769655
Dat Vlamingen bescheiden moeten zijn met hun regionaal taaltje en dat ze dus niets te eisen hebben.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_91769681
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:46 schreef pagadder het volgende:
[ afbeelding ]

Dit was zowat de teneur op de betoging.
Mijn Frans is helaas schrikbarend. Maar begrijp ik nu dat zelfs bij deze betoging de taalgroepen vooral weer elkaar de schuld van de impasse geven? 8)7

Nee, dat zal de regeringsvorming bespoedigen :')
pi_91771423
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:17 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Mijn Frans is helaas schrikbarend. Maar begrijp ik nu dat zelfs bij deze betoging de taalgroepen vooral weer elkaar de schuld van de impasse geven? 8)7

Nee, dat zal de regeringsvorming bespoedigen :')
Er waren ook enkele Vlaamse nestbevuilers aanwezig op de betoging die in de N-VA de bron van alle kwaad zagen.
  zondag 23 januari 2011 @ 21:47:31 #52
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91772319
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:37 schreef pagadder het volgende:

[..]

Er waren ook enkele Vlaamse nestbevuilers aanwezig op de betoging die in de N-VA de bron van alle kwaad zagen.
Tegen de muur ermee :').
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:27:17 #53
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91775351
quote:
2s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat Vlamingen bescheiden moeten zijn met hun regionaal taaltje en dat ze dus niets te eisen hebben.
Maar de Walen mogen wel wat eisen? Ook al is dat de status quo.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 24 januari 2011 @ 10:42:11 #54
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91788976
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:37 schreef pagadder het volgende:

[..]

Er waren ook enkele Vlaamse nestbevuilers aanwezig op de betoging die in de N-VA de bron van alle kwaad zagen.
Er was ook weer een calimero-toespraak gisteren van BDW,

zijn aanhanger leiden duidelijk aan hetzelfde complex.
pi_91902100
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:37 schreef pagadder het volgende:

[..]

Er waren ook enkele Vlaamse nestbevuilers aanwezig op de betoging die in de N-VA de bron van alle kwaad zagen.
Best grappig eigenlijk. De Vlaams-nationalisten klagen altijd over de schijndemocratie België, maar hebben blijkbaar zelf weinig respect voor afwijkende democratische meningen in Vlaanderen zelf.
pi_91902182
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 22:09 schreef pagadder het volgende:

[..]


Dan zeggen die 'artiesten' iets over de N-VA. :')
Met deze actie hebben ze het tegendeel bereikt van wat ze wilden.

Ik neem verder ook aan dat al deze Vlaamse artiesten ook voortaan weigeren in Vlaanderen te wonen en weigeren Vlaamse subsidies aan te nemen.
En die echte belgen zoals Geluck en Poelvoorde beheersen het Nederlands goed zeg. :o
Goed plan. Zal de N-VA dan vanaf nu ook elke Belgische subsidie weigeren?
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:01:57 #57
66825 Reya
Fier Wallon
pi_91908890
Ik ben benieuwd wat de volgende stap gaat zijn; met Mangain aan tafel gaan zitten lijkt me toch bezwaarlijk een opportune piste.
pi_91912439
Is Vlaanderen rendabelen om bij Nederland aan te sluiten?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:48:24 #59
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91915836
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
Is Vlaanderen rendabelen om bij Nederland aan te sluiten?
Ik denk het wel, maar pfoe.. hoe bereken je zoiets?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_91916185
quote:
10s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:48 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar pfoe.. hoe bereken je zoiets?
Hun nationale inkomen met die van ons vergelijken, kijken hoeveel werklozen zij hebben. Zoiets. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:11:27 #61
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_91917491
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
Is Vlaanderen rendabelen om bij Nederland aan te sluiten?
Weliswaar al een onderzoek van twee jaar terug , maar toch :

quote:
Vlaanderen rijkste regio ter wereld
Met het overschot van 780 miljoen euro is Vlaanderen één van de twee rijkste regio's ter wereld. Naast Vlaanderen is alleen de Oostenrijkse deelstaat Oberösterreich schuldenvrij. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Kerst 2008
Tussen 1999 en 2007 is de Vlaamse schuld weggesmolten van 6,6 miljard euro tot 238 miljoen, zo blijkt uit het jaarlijkse 'Rapport Van Mechelen' over de toestand van de Vlaamse financiën. Begrotingsminister Dirk Van Mechelen (Open Vld) onderhandelt nu met de banken om ook die laatste schuld in 2008 vervroegd terug te betalen. "Dan is Vlaanderen met kerst 2008 volledig schuldenvrij", zegt Van Mechelen. "En met geld dat je niet meer moet uitgeven aan intresten, kan je iets anders doen."

Vetpotten verdelen
Van Mechelen kan volgend jaar dus geld opzijzetten, als appeltje voor de dorst. 250 miljoen gaat naar het Zorgfonds, een spaarpotje voor de vergrijzing, en het Toekomstfonds, de 'oorlogskas' van Vlaanderen. Een deel van de Vlaamse vetpotten - 612 miljoen - vloeit in 2008 naar de gemeenten. Zij krijgen 100 euro per inwoner om hun schuld te verlagen, áls ze de gemeentebelastingen niet verhogen. En in 2009 - niet toevallig een verkiezingsjaar - krijgen ook alle Vlamingen een korting van 200 euro op hun belastingen. (bf)
quote:
Alleen Noren hebben het even goed als Vlamingen

Van onze redactrice
Isabel Albers

BRUSSEL -- Wie wil verhuizen naar een land waar je langer leeft, beter opgeleide mensen ontmoet en een hogere levensstandaard hebt, is eraan voor de moeite. Nergens ter wereld is het beter dan in Vlaanderen. Alleen Noorwegen evenaart ons.

Het ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties (UNDP) had het in juli al berekend: België is het op drie na welvarendste land ter wereld, na Noorwegen, Zweden en Canada. In het Human Development Report analyseert UNDP de politieke, sociale en economische ontwikkeling in 173 landen. Om de welvaartsgraad te achterhalen, meet die hoe lang en gezond we leven. Ook het kennisniveau, uitgedrukt door de graad van geletterdheid bij volwassenen en de scholingsgraad, wordt gemeten. Ten slotte maakt ook de levensstandaard deel uit van de welvaartsgraad, uitgedrukt door het bruto binnenlands product per hoofd.

De Vlaamse Administratie Planning en Statistiek paste al die parameters toe op de gegevens voor Vlaanderen. En jawel, doordat in Vlaanderen een hogere levensverwachting is dan in de rest van België, prijken we netjes op nummer één: we zijn de welvarendste regio ter wereld, samen met Noorwegen.

De berekening werd opgemerkt door minister-president Patrick Dewael en die stuurde prompt een bericht rond met de melding dat hij ,,zeer verheugd'' is over dit resultaat. Dewael deed nochtans in zijn septemberverklaring een oproep waarin hij een Vlaanderen vroeg ,,met minder zelfgenoegzaamheid en egoïsme''. Hij refereerde aan een enquête waaruit bleek dat de Vlaamse werknemers minder dan Waalse, Franse, Duitse of Ierse bereid zijn om in te gaan op loonmatiging, als ze daarmee jobs in hun eigen sector kunnen behouden. ,,We mogen niet vergeten dat je welvaart moet verdienen'', zei hij er nog bij.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:57:53 #62
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_91931071
En uit de Franstalige reacties op de nieuwste mislukking blijkt nu waar het echt om gaat. Ze pleiten ervoor om het eens zonder NVA te proberen. En de fout ligt geenzinds aan hun kant.

Bij de NVA klinkt dan weer dat ze zelfs niet eens deftig voorstellen hebben kunnen doen , het was op voorhand altijd al een non aan Franstalige kant als een voorstel vanuit Nva kant uit leek te komen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:09:38 #63
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91931379
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Weliswaar al een onderzoek van twee jaar terug , maar toch :

[..]

[..]

En als je "de mensen" bezig hoort, lijken ze in een hel op aarde te leven. Hoe hoger de welvaart, hoe meer er gezeurd wordt. En als je er op wijst dat alles waarover ze zeuren eigenlijk luxeproblemen zijn, worden ze bijna hysterisch, want "dat moeten ze toch allemaal niet pikken" :')
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_91932418
quote:
2s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:09 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En als je "de mensen" bezig hoort, lijken ze in een hel op aarde te leven. Hoe hoger de welvaart, hoe meer er gezeurd wordt. En als je er op wijst dat alles waarover ze zeuren eigenlijk luxeproblemen zijn, worden ze bijna hysterisch, want "dat moeten ze toch allemaal niet pikken" :')
De criteria van het UNDP voor welvaart zijn wel gedeeltelijk ook politiek ingegeven. Ze sluiten dus helemaal niet per se aan bij wat mensen nou echt belangrijk vinden in hun leven.

Als je kijkt naar de factoren die er echt toe doen om lang en gelukkig te leven, dan komt België wereldwijd maar op iets van de 20e plek.
  donderdag 27 januari 2011 @ 11:18:16 #65
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91933321
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En uit de Franstalige reacties op de nieuwste mislukking blijkt nu waar het echt om gaat. Ze pleiten ervoor om het eens zonder NVA te proberen. En de fout ligt geenzinds aan hun kant.

Bij de NVA klinkt dan weer dat ze zelfs niet eens deftig voorstellen hebben kunnen doen , het was op voorhand altijd al een non aan Franstalige kant als een voorstel vanuit Nva kant uit leek te komen ...
In plaats van beiden de gebeten hond te spelen, zouden ze zich beter eerst als volwassenen gedragen.

Milquet met haar uitspraken dat het van het begin duidelijk is dat het aan de Vlamingen lach :')
en dan NVA die klaagt over "deftig voorstellen" doen, maar dan afkomt met een splitsing van de rva :')
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:00:06 #66
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91934705
En nu zegt Groen! dat het eigenlijk Di Rupo was die zich afzijdig hield.

Ik denk dat de onderhandelingen hier gewoon eindigen en dat we naar een periode van vuilspuiterij en verkiezingen gaan.
pi_91935045
Het wordt gewoon dringend tijd dat beide kampen hun taboe's laten varen. De Franstaligen moeten maar eens aanvaarden dat een structurele staatshervorming onafwendbaar is, en de Vlamingen moeten hun Brussel-complex eindelijk laten varen.
pi_91935455
quote:
2s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:00 schreef Beregd het volgende:
Ik denk dat de onderhandelingen hier gewoon eindigen en dat we naar een periode van vuilspuiterij en verkiezingen gaan.
Maar dat is toch eigenlijk het failliet van de democratie, als je de mensen net zo lang opnieuw laat stemmen tot er een uitslag is die de politici een beetje aanstaat.
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:24:16 #69
66825 Reya
Fier Wallon
pi_91935523
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat is toch eigenlijk het failliet van de democratie, als je de mensen net zo lang opnieuw laat stemmen tot er een uitslag is die de politici een beetje aanstaat.
De kans dat een dergelijke uitslag werkbaarder zal zijn lijkt toch klein.
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:32:59 #70
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91935842
Langs Vlaamse kant willen ze absoluut geen nieuwe verkiezingen. Ik denk dat die zich bewust zijn van de grote onvrede bij de bevolking over hun geknoei en dat ze echt bang zijn van wat er zou kunnen gebeuren als er nu nieuwe verkiezingen komen (massaal thuis blijven en zo).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 27 januari 2011 @ 18:35:27 #71
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91951475
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hun nationale inkomen met die van ons vergelijken, kijken hoeveel werklozen zij hebben. Zoiets. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee.
En er moet nogal wat geïnvesteerd worden in hun infrastructuur. Hoewel zij dat misschien over onze ziekenhuizen denken.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_91951723
quote:
2s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:24 schreef Reya het volgende:

[..]

De kans dat een dergelijke uitslag werkbaarder zal zijn lijkt toch klein.
Nou inderdaad :'). Belgen, kunnen jullie je politici niet eens een beetje opvoeden?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91951962
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:35 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

En er moet nogal wat geïnvesteerd worden in hun infrastructuur. Hoewel zij dat misschien over onze ziekenhuizen denken.
Maar is er in zekere zin een complementariteit van beide kanten?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:10:31 #74
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_91953166
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:35 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

En er moet nogal wat geïnvesteerd worden in hun infrastructuur. Hoewel zij dat misschien over onze ziekenhuizen denken.
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar is er in zekere zin een complementariteit van beide kanten?
Vlaanderen en Nederland zijn absoluut niet complementair. Essentiele systemen zoals de sociale zekerheid, het onderwijs, ... zijn totaal anders geregeld dan in Nederland. Voeg Vlaanderen bij Nederland en je hebt binnen de kortste keren dezelfde problemen als je nu met Wallonië hebt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:46:50 #75
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91955032
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]



[..]

Vlaanderen en Nederland zijn absoluut niet complementair. Essentiele systemen zoals de sociale zekerheid, het onderwijs, ... zijn totaal anders geregeld dan in Nederland. Voeg Vlaanderen bij Nederland en je hebt binnen de kortste keren dezelfde problemen als je nu met Wallonië hebt ...
Niet als je na een overgangsperiode naar een eenheidsstaat gaat. Niet dat er dan geen enkel probleem kan komen. Maar niet dezelfde als nu met Vlaanderen en Wallonië.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:50:35 #76
198365 Morendo
The Real Deal
pi_91955213
Met de havens van Rotterdam en Antwerpen zouden we wel dé toegangspoort voor Europa zijn. Een bloeiende economie lijkt me dan ook gegarandeerd.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:06:23 #77
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_91955923
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:46 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Niet als je na een overgangsperiode naar een eenheidsstaat gaat. Niet dat er dan geen enkel probleem kan komen. Maar niet dezelfde als nu met Vlaanderen en Wallonië.
Het probleem is dat de Vlaamse gezondheidszorg en onderwijs gewoon financieel niet te combineren zullen zijn met bv het Nederlandse wegennet in een zogenoemde 'eenheidsstaat' ...

Los van het feit dat als ze Vlaanderen bij Nederland voegen ik uit principe zelfs nog liever naar Wallonië verhuis ... Niemand zit hier op Nederland te wachten hoor ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:08:13 #78
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91959245
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het probleem is dat de Vlaamse gezondheidszorg en onderwijs gewoon financieel niet te combineren zullen zijn met bv het Nederlandse wegennet in een zogenoemde 'eenheidsstaat' ...

Los van het feit dat als ze Vlaanderen bij Nederland voegen ik uit principe zelfs nog liever naar Wallonië verhuis ... Niemand zit hier op Nederland te wachten hoor ...
Hoezo niet? Het kost tijd, maar het is niet alsof wij niet op jullie systeem of jullie op ons systeem over kunnen gaan.

En je moet het niet zien alsof Nederland Vlaanderen opslokt. Als zoiets gebeurt zou er een nieuw land moeten ontstaan. Geen 'Hollands' Nederland. Geen 'Vlaams' Nederland.. Maar een Laag Land waar beiden in kunnen leven. Zo ver staan we cultureel gezien ook weer niet van elkaar. Zeker niet de zuidelijke provincies. Of zie ik iets gigantisch over het hoofd?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:25:49 #79
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91960359
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:08 schreef Ugjerke het volgende:
En je moet het niet zien alsof Nederland Vlaanderen opslokt. Als zoiets gebeurt zou er een nieuw land moeten ontstaan. Geen 'Hollands' Nederland. Geen 'Vlaams' Nederland.. Maar een Laag Land waar beiden in kunnen leven. Zo ver staan we cultureel gezien ook weer niet van elkaar. Zeker niet de zuidelijke provincies. Of zie ik iets gigantisch over het hoofd?
Maar waarom zou je zoiets doen wanneer het voor geen van beiden nodig is? Het lijkt op een antwoord zoeken voor een vraag die niemand stelt.

Verder zijn de culturele verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders even groot als tussen Vlamingen en Walen, dus het zou een even geforceerde en dus ook problematische constructie zijn als nu het geval is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:40:07 #80
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91961355
quote:
2s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Maar waarom zou je zoiets doen wanneer het voor geen van beiden nodig is? Het lijkt op een antwoord zoeken voor een vraag die niemand stelt.

Als:


-Nederland en Vlaanderen samen economisch sterker staan. Bijv. Door Rotterdam/Antwerpen.
-De Vlaamse economie onafhankelijk niet gevarieert genoeg is.

Als dat niet het geval is maakt het niet uit natuurlijk. Daarnaast maakt het uiteindelijk ook niet veel uit als we steeds verder gaan met Europese eenwording.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_91962611
quote:
2s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Verder zijn de culturele verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders even groot als tussen Vlamingen en Walen
Waar staan eigenlijk de Brusselaars cultureel gezien?
pi_91963130
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door du_ke op 27-01-2011 22:05:10 (dag, dit is een serieus topic) ]
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:34:16 #83
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_91969007
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar staan eigenlijk de Brusselaars cultureel gezien?
De meeste sluiten cultureel nogal dicht aan bij Noord-Afrika , eigenlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:38:31 #84
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91969289
Ik dacht dat 1 op 3 Brusselaars in het buitenland is geboren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_91970296
Nou, dat sluit dan alvast prachtig aan bij de grote steden van Nederland. En qua mopperen over de hoeveelheid buitenlanders zijn Vlaanderen en NL volgens mij ook wel aardig compatibel. :P

M.a.w. dat was natuurlijk niet hoe ik mijn vraag bedoelde.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2011 23:54:06 ]
  vrijdag 28 januari 2011 @ 00:00:58 #86
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_91970809
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:52 schreef Igen het volgende:
Nou, dat sluit dan alvast prachtig aan bij de grote steden van Nederland. En qua mopperen over de hoeveelheid buitenlanders zijn Vlaanderen en NL volgens mij ook wel aardig compatibel. :P

M.a.w. dat was natuurlijk niet hoe ik mijn vraag bedoelde.
Als toerist merk je wel dat het handig is om in Brussel Frans te kunnen. Nederlands was niet altijd succesvol. Maar wellicht verschilt het per stadsdeel, dat weet ik niet. (Of ze hadden door dat ik een Nederlander was en liepen me te plagen :P)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 00:16:48 #87
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_91971797
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 00:00 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Als toerist merk je wel dat het handig is om in Brussel Frans te kunnen. Nederlands was niet altijd succesvol. Maar wellicht verschilt het per stadsdeel, dat weet ik niet. (Of ze hadden door dat ik een Nederlander was en liepen me te plagen :P)
In Brussel kom je met Nederlands bitter weinig ver hoor ... Vaak weigeren ze het zelfs doodgewoon te spreken , als ze het al kennen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_92716303
quote:
"De begrafenis van Marie-Rose Morel, onbegrijpelijk in Wallonië", staat te lezen op de website van de RTBF, die de uitvaart ook als een journaalitem bracht. De Franstalige openbare omroep begrijpt al die aandacht voor "een ster van extreemrechts" niet.

"Sinds haar ziekte uitbrak, werkte ze bewust aan haar imago van moedige vrouw door in de media haar pijnlijke strijd tegen kanker breed uit te smeren", klinkt het in het artikel.

"Op haar website hield ze ook een dagboek bij over het verloop van haar ziekte, waarin ze de racistische standpunten van haar partij steeds bleef ondersteunen", luidt het verder. De Vlaamse media krijgen ook een veeg uit de pan. "De publieke omroep bood haar regelmatig een forum. In het noorden van het land wordt Vlaams Belang al lang beschouwd als een partij als alle andere."

Volgens de RTBF was Morel "een zuivere xenofobe, in tegenstelling tot Bart De Wever (N-VA)". "Gisteren in Antwerpen leek dat allemaal vergeten. Vlaanderen hield een eerbetoon aan iemand die de Vlaamse media "een heldin van de strijd tegen kanker" noemden. Zonder erbij te vermelden dat die kanker waarschijnlijk geleid heeft tot meer aandacht voor haar extreemrechtse ideeën in de media", luidt de conclusie.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/110213_MorelRTBF
http://www.deredactie.be/(...)ps_2eNiveau/1.962490
:r
  zondag 13 februari 2011 @ 14:30:00 #89
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92716700
RTBF heeft volkomen gelijk, walgelijk hoe ze elke week in de dag allemaal of tv-story moest komen met haar ziekte...
Ok, ze was ziek, maar dat maakte haar niet minder mediageil en xenofoob
  zondag 13 februari 2011 @ 14:35:17 #90
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_92716899
Met 2 zinnen ben ik het niet helemaal eens, de rest klopt gewoon.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_92725919
Ik vraag me eigenlijk af of Morel en Vanhecke nog veel tijd en aandacht konden of wilden besteden aan vreemdelingenkwesties in de laatste maanden.

Hebben jullie de Franstalige reportage bekeken? Op het einde vind ik dat de neutraliteit ver te zoeken is als je hoort hoe uitgehaald wordt naar de Vlaamse media.
  zondag 13 februari 2011 @ 18:04:46 #92
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_92726479
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 17:49 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of Morel en Vanhecke nog veel tijd en aandacht konden of wilden besteden aan vreemdelingenkwesties in de laatste maanden.
Dat waren net de dingen waar ik het niet mee eens was, ik denk dat Morel door haar ziekte een ander perspectief kreeg, waardoor het "apartere" gedachtengoed opzij werd geschoven wegens irrelevant.

Maar dat het overgemediatiseerd was, lijkt me evident.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 13 februari 2011 @ 18:24:16 #93
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_92727121
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 00:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In Brussel kom je met Nederlands bitter weinig ver hoor ... Vaak weigeren ze het zelfs doodgewoon te spreken , als ze het al kennen ...
Dat is ongeveer wat ik ook zei. :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_92730990
Als de Vlamingen Nederland willen, is het maar de vraag of Nederland Vlaanderen wil. België staat na Griekenland, Ierland, Portugal en Spanje direct in de rij. Afgezien van eventuele economische voordelen, en het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de economie voor een groot deel aan Wallonië ligt. En er wordt weer een land opgeheven, alhoewel dit slecht is voor het songfestival.

Laatst heb ik ook eens de verkiezingsuitslag van Vlaanderen en Nederland één gemaakt. En wat blijkt: een kabinet vormen wordt moeilijker. Partijen als D66 en GroenLinks heb je in België ook niet. Dus misschien verschuift het probleem juist. Misschien is het dan beter dat Vlaanderen apart een land wordt.

Eén ding ligt zeker: de uitspraak Nederlands gaat er niet op vooruit.
  zondag 13 februari 2011 @ 19:51:10 #95
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_92731201
Ik denk dat Vlaanderen nogal altijd meer gemeen heeft met Wallonië dan met Nederland, dus als Vlaanderen de ene niet meer zou willen, dan lijkt het onwaarschijnlijk dat ze naar de andere zouden overstappen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_92897986
Bart De Wever laat nog eens zien wat we allang weten: de N-VA wil helemaal geen regering.
quote:
De Wever niet blij met aanpak Reynders

N-VA-onderhandelaar Bart De Wever blijft hopen dat nieuwe verkiezingen te vermijden vallen. Maar de informatie-opdracht van Reynders kent wat hem betreft 'een ongelukkige start'.
De Wever zei dat in een interview op Canvas. Dat Reynders vanavond op een persconferentie voorstelde om naar 'een Belgisch model met vier' te gaan, bevalt De Wever niet. 'Onderhandelingen voer je niet op een persconferentie'.


Ook kritiek op de N-VA door SP.A-voorzitster Caroline Gennez en PS-vicepremier Laurette Onkelinx schoten bij de N-VA-voorman in het verkeerde keelgat. 'Er zijn vandaag veel redenen om pessimistisch te zijn, maar ik wil de komende twee weken het nodige doen om te kijken wat nog mogelijk is', luidde het.

Volledige artikel op standaard.be
Terwijl er over het algemeen voorzichtig positief wordt gereageerd op de nieuwe informatiepoging, en het mandaat van Reynders is verlengd, legt De Wever de weg reeds vrij voor een nieuw "nee" van Vlaamse kant. Nu schoothondje CD&V nog even overtuigen en een nieuwe mislukking is geboren.

Ik snap niet hoe Vlamingen consequent de Franstaligen kunnen blijven betichten onderhandelingen te blokkeren, terwijl het overduidelijk juist de Franstaligen zijn die bereid zijn tot verregaande concessies (getuige de nota-Vande Lanotte) en het de N-VA is die steeds de stekker uit de informatiepoging trekt.
  donderdag 17 februari 2011 @ 07:33:27 #97
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92903168
quote:
13s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Bart De Wever laat nog eens zien wat we allang weten: de N-VA wil helemaal geen regering.

[..]

Terwijl er over het algemeen voorzichtig positief wordt gereageerd op de nieuwe informatiepoging,
zowel spa (Gennez zei gistren dat reynders nog niks ha gedaan), Groen! en de PS waren toch ook helemaal niet zo positief.

Reynders was gewoon een compleet verkeerde zet, dat bleek al meteen.
pi_92977757
Kunnen we het niet omvormen tot 1 groot washington DC geregeerd vanuit de EU.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_93007499
In "De Morgen" stond vandaag, naar aanleiding van het verlies van het rijbewijs van Prins Laurent, een stuk over diens reputatie bij Brussels Airlines. Jammer genoeg kan ik er niet naar linken, maar er wordt geen fraai beeld geschetst. Met een "economy ticket" plaats nemen in "business class", weigeren te betalen voor extra's,... Blijkbaar was het vroeger zo, toen Sabena nog bestond, dat er allerlei privileges voor prinses weggelegd waren, en doet het pijn om dat tot het verleden te rekenen.

Geen wereldschokkend nieuws, ik ben gewoon verbaasd dat het koningshuis, dat bij ons toch erg onder vuur ligt, zich met zulke nodeloze zaken in de schijnwerpers wil brengen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:06:30 #100
66825 Reya
Fier Wallon
pi_93021057
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Kunnen we het niet omvormen tot 1 groot washington DC geregeerd vanuit de EU.
Dat lijkt me niet bepaald in lijn met onze democratische normen.
  zondag 20 februari 2011 @ 16:30:11 #101
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_93062242
quote:
13s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Bart De Wever laat nog eens zien wat we allang weten: de N-VA wil helemaal geen regering.

[..]

Terwijl er over het algemeen voorzichtig positief wordt gereageerd op de nieuwe informatiepoging, en het mandaat van Reynders is verlengd, legt De Wever de weg reeds vrij voor een nieuw "nee" van Vlaamse kant. Nu schoothondje CD&V nog even overtuigen en een nieuwe mislukking is geboren.

Ik snap niet hoe Vlamingen consequent de Franstaligen kunnen blijven betichten onderhandelingen te blokkeren, terwijl het overduidelijk juist de Franstaligen zijn die bereid zijn tot verregaande concessies (getuige de nota-Vande Lanotte) en het de N-VA is die steeds de stekker uit de informatiepoging trekt.
Ehm , de PS schoot afgelopen week minstens even hard op Reynders als De Wever hoor ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 20 februari 2011 @ 22:08:04 #102
66825 Reya
Fier Wallon
pi_93078859
Reynders op een dergelijke opdracht zettenlijkt me ook niet van bijzonder politiek inzicht getuigen.
  zondag 20 februari 2011 @ 22:10:11 #103
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93079054
quote:
2s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:08 schreef Reya het volgende:
Reynders op een dergelijke opdracht zettenlijkt me ook niet van bijzonder politiek inzicht getuigen.
Een van de vele beesluiten van heel deze crisis is dat de koning nog veel te veel macht heeft.
pi_93097598
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:12 schreef zuiderbuur het volgende:
In "De Morgen" stond vandaag, naar aanleiding van het verlies van het rijbewijs van Prins Laurent, een stuk over diens reputatie bij Brussels Airlines. Jammer genoeg kan ik er niet naar linken, maar er wordt geen fraai beeld geschetst. Met een "economy ticket" plaats nemen in "business class", weigeren te betalen voor extra's,... Blijkbaar was het vroeger zo, toen Sabena nog bestond, dat er allerlei privileges voor prinses weggelegd waren, en doet het pijn om dat tot het verleden te rekenen.

Geen wereldschokkend nieuws, ik ben gewoon verbaasd dat het koningshuis, dat bij ons toch erg onder vuur ligt, zich met zulke nodeloze zaken in de schijnwerpers wil brengen.
Is het dit soms?
http://www.demorgen.be/dm(...)rent-meevliegt.dhtml
  dinsdag 1 maart 2011 @ 23:30:53 #105
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_93519919
De PS wil niet dat Reynders nog voort onderhandelt.
De PS wil niet samen met, en op initiatief van, N-VA het heft in handen nemen.
De PS wil niet dat er een akkoord komt zonder de groenen.

Wie wil er hier geen akkoord?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:52:32 #106
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93545355
en nog een streepje toegevoegd

  woensdag 2 maart 2011 @ 18:20:10 #107
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_93549417
Ah , de Tsjeven gaan eens laten zien hoe het moet !
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_93549541
Onderhandelen, dat zou een keer tijd worden :+.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93550093
Op naar de 365 dagen. *O*
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:14:50 #110
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93552360
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ah , de Tsjeven gaan eens laten zien hoe het moet !
Idd, de koning heeft ook wel gevoel voor humor. Eerst reynders, nu beke...
pi_93580044
Het begint eruit te zien als een schaakbord: met één koning, één koningin, en allerlei soorten functies: verzoener, ontmijner, bemiddelaar, verduidelijker,...
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:53:48 #112
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_93605203
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:02:40 #113
66825 Reya
Fier Wallon
pi_93609594
Ik blijf toch geloven dat de wal het schip keert: er komt toch ergens een punt dat men liever oplossingen ziet - hoe imperfect ook - dan deze farce doen laten voortduren.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:31:22 #114
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_93633333
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:39:35 #115
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_94304287
quote:
N-VA en De Wever verankeren leiderspositie

Als het vandaag verkiezingen zouden zijn, dan wordt de N-VA met de vingers in de neus de grootste partij in Vlaanderen. Dat blijkt uit een peiling van de VRT en De Standaard. De SP.A zakt intussen naar een dieptepunt.

De N-VA kwam vorig jaar als grote verkiezingsoverwinnaar uit de stembus met 28,2 procent van de stemmen. In deze peiling doet de partij er nog een schepje bovenop en scoort ze 31,5 procent, en dat ondanks het feit dat de regeringsonderhandelingen al maanden aanslepen.
SP.A en Vlaams Belang verliezen

CD&V blijft met 18,2 procent de op een na grootste partij. Dat is een heel lichte vooruitgang van 0,6 procent tegenover de verkiezingen van juni 2010.

Open VLD was de vorige peiling nog een van de verliezers met 12,4 procent, maar schopt het nu tot derde partij met 14 procent. De partij evenaart daarmee haar verkiezingsresultaat én springt elegant over de SP.A, die bij deze peiling in het kamp van de verliezers zit.

Bij de verkiezingen haalde de SP.A nog 14,9 procent, bij de vorige peiling steeg dat percentage tot 16,5, nu zakken de socialisten weg tot 13,2 procent (-1,7 procent). Het koninklijk bemiddelaarschap van Johan Vande Lanotte leverde zijn partij dus geen bonus op.

Wat de SP.A verliest, wint Groen!. De partij boekt daardoor een mooi resultaat van 8,8 procent, een winst van 1,7 procent.

Verlies is er opnieuw voor Vlaams Belang en LDD. Vlaams Belang duikt met 10,4 procent 2,2 procent onder zijn verkiezingsresultaat. LDD verliest bijna 1 procent en strandt op 2,8 procent, ruim onder de kiesdrempel.

Nieuwe verkiezingen, zelfde resultaat?

Slechts 17 procent van de ondervraagden zou zijn stem vandaag aan een andere partij geven dan bij de verkiezingen in 2010. Dat is opmerkelijk weinig. Nieuwe verkiezingen zouden dus de huidige politieke impasse meer dan waarschijnlijk niet kunnen doorbreken. De N-VA en Bart De Wever maken immers een heel grote kans om opnieuw als grote overwinnaar uit de bus te komen.

De N-VA beschikt over zeer trouwe kiezers: 88 procent van de mensen die in 2010 hun stem aan de N-VA gaven, zou dat ook vandaag doen. Bovendien blijkt de partij nog een enorm potentieel te hebben, bij kiezers over alle partijgrenzen heen. Waar de partij voorheen vooral stemmen ronselde bij (centrum)rechtse kiezers, wordt ze nu ook steeds populairder bij de SP.A. Wie dacht dat de N-VA een eendagsvlieg is, is eraan voor de moeite.
En uit dezelfde peiling :

quote:
Populariteit Bart De Wever blijft toenemen

vr 18/03/2011 - 18:00 N-VA-voorzitter Bart De Wever blijft de populairste politicus in Vlaanderen. Dat blijkt uit de peiling van de VRT en De Standaard. Bijna de helft van de ondervraagden (49%) kan zich inbeelden op hem te stemmen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_94304368
Maar een coalitie is nog ver weg?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 22 april 2011 @ 14:27:19 #117
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_95850755
En het is 1 jaar geleden dat de regering viel *O*
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_96378416
De Koning heeft geen zin in nieuwe verkiezingen

quote:
'Belgische koning weigert verkiezingen'
Uitgegeven: 5 mei 2011 09:33
Laatst gewijzigd: 5 mei 2011 09:48
BRUSSEL - De Belgische koning Albert II weigert een besluit te tekenen om nieuwe verkiezingen mogelijk te maken. Hij zou bang zijn dat een stembusgang de politieke verhoudingen in het land verder op scherp zet.

© ANP
De Belgische journalisten Steven Samyn (De Morgen) en Martin Buxant (La Libre Belgique) schrijven dat in het boek 'Koning zonder land', dat donderdag zowel in het Nederlands als het Frans is verschenen.
De koning zou zijn standpunt al in oktober vorig jaar hebben duidelijk gemaakt aan diverse partijleiders. Inmiddels is er nog steeds geen regering en de onderhandelingen lijken muurvast te zitten.

De Vlaams-nationalistische N-VA, de grootste partij in België, dreigde enkele weken terug de formatietafel te verlaten als er eind april geen uitzicht op een akkoord zou zijn, maar ze heeft dat dreigement niet uitgevoerd.
Staatshervorming
De kabinetsformatie duurt al sinds 13 juni vorig jaar. De besprekingen draaien rond een staatshervorming, die bevoegdheden moet overhevelen van de federale regering naar de gewesten Vlaanderen en Wallonië.
Dat is vooral een wens van de Vlaamse partijen, de N-VA voorop. De Franstaligen liggen dwars, omdat ze bang zijn voor een verdere verarming van Wallonië en het overwegend Franstalige Brussel.
Overigens lijkt er op dit moment geen meerderheid te bestaan in het Belgische parlement voor het houden van nieuwe verkiezingen. Uit peilingen blijkt dat die tot min of meer dezelfde uitslag zouden leiden.
bron: nu.nl
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:37:31 #119
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96380927
Ik ook niet.

Al dient de koning geen mening te hebben.
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:07:36 #120
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_96396709
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:37 schreef Beregd het volgende:
Ik ook niet.

Al dient de koning geen mening te hebben.
Al bewijst dit voorval toch wel dat de koning eigenlijk nog altijd meer macht heeft dan ze vaak voorstellen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:16:10 #121
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_96396997
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:37 schreef Beregd het volgende:
Ik ook niet.

Al dient de koning geen mening te hebben.
Desalniettemin heb ik de koning dan toch nog iets hoger zitten dan die nitwits die al een jaar rond een tafel zitten te niksen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:52:51 #122
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96403960
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Al bewijst dit voorval toch wel dat de koning eigenlijk nog altijd meer macht heeft dan ze vaak voorstellen ...
een mening hebben is wat anders dan macht hebben.

En dat een koning iets te zeggen heeft bij een formatie is al altjd zo geweest, dat moet niemand verbazen. Maar hij moet wel zijn neutraliteit bewaren.
pi_96908343
quote:
Elio di Rupo benoemd tot formateur in België
Uitgegeven: 16 mei 2011 20:17
Laatst gewijzigd: 16 mei 2011 20:35
BRUSSEL - De Belgische koning Albert II heeft Elio Di Rupo van de Waalse socialistische partij PS benoemd tot formateur.

© ANP
Dat heeft het koninklijk paleis in Brussel maandag bekendgemaakt.
Met de benoeming van Di Rupo lijkt een einde aan de politieke impasse in België in zicht. Het land zit sinds april vorig jaar zonder regering.

De toenmalige premier Yves Leterme diende zijn ontslag in, omdat er geen geen akkoord werd bereikt over splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde ('BHV'), de enige tweetalige kieskring in het land. Op 13 juni 2010 waren er verkiezingen.
Akkoord
De grote winnaars waren de Waalse PS en de Vlaams-nationalistische N-VA. Omdat een akkoord over 'BHV' uitbleef, zat de formatie bijna een jaar lang muurvast.
Het is nog niet bekend of de onderhandelende partijen nu wel een besluit hebben genomen over Brussel-Halle-Vilvoorde.
© ANP
Van nu.nl

Zou het helpen, of loopt ook dit weer vast straks?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:24:07 #124
66825 Reya
Fier Wallon
pi_96909027
Di Rupo is tot nu toe wel de onderhandelaar geweest die het proces het meest gefrustreerd lijkt te hebben; het blijft gissen naar wat er exact achter de gordijnen gebeurt, maar de open brief aan Wouter Beke doet vermoeden dat hij bijzonder onwrikbaar is. Hem de verantwoordelijkheid geven is vanuit dat licht een logische stap.

Dat neemt echter niet weg dat de N-Va en de PS als water en vuur zijn, en het moet nog wel meer dan één nacht vriezen voor die twee gaan samenwerken. De tactiek van de Franstaligen is tot nu toe vooral geweest om te wachten totdat de N-Va zelf zou opstappen uit de onderhandelingen, of dat CD&V, SP.a en Open VLD zich bereid zouden tonen zonder N-Va verder te onderhandelen. Ik denk dan ook dat deze ronde weer primair over de poppetjes gaat: Di Rupo zal trachten SP.a en mogelijk Ecolo en Groen! bij de onderhandelingen te betrekken, hetgeen de N-Va vermoedelijk niet zal goedkeuren. Vervolgens kan de PS de N-Va weer beschuldigen van blokkadepolitiek. En dan zijn we wederom terug bij af.
pi_96948042
Op naar de 365 dagen. *O*
  woensdag 18 mei 2011 @ 18:12:05 #126
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_96997502
Ik denk dat De Wever en Di Rupo dezelfde grimeur delen die met een vast budget moet werken, want bij Di Rupo lijkt er elke maand nog een laag schmink bij te komen en voor De Wever is het geld dan op, want die gaat er steeds verlepter uitzien.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 22 mei 2011 @ 22:38:45 #127
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_97179605
Hoe gaat het tot nu toe met Di Rupo als formateur
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 23 mei 2011 @ 07:20:13 #128
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97187629
Kom gerust over vier maanden terug, dan is er vast wel eens een keer iets gebeurd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 23 mei 2011 @ 16:29:06 #129
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_97204946
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 07:20 schreef Reya het volgende:
Kom gerust over vier maanden terug, dan is er vast wel eens een keer iets gebeurd.
Vorige week bij de zevende dag zaten ze al te tellen, nu weer niks, maanden verder, dan komen de volgende verkiezingen in zicht (gemeente volgens mij). En niemand in aanloop daarnaartoe veel gaat inleveren dus dikke kans dat er dan ook landelijke verkiezingen zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 23 mei 2011 @ 17:01:27 #130
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97206793
Mocht het zover komen, dan kunnen de gemeenteraadsverkiezingen wel een heilzaam effect hebben. Mocht de N-Va daarbij een eclatante zege halen, dan is het voor de Franstalige partijen duidelijk dat het zinloos is om die partij uit te roken. Mocht de N-Va het slecht doen, dan willen de andere partijen wellicht wat makkelijker de N-Va laten vallen. Maar goed, op dat moment zijn we ook alweer over de helft van de parlementaire periode heen.
  maandag 23 mei 2011 @ 17:13:13 #131
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_97207391
Ik denk dat iedereen bang is voor samenvallende verkiezingen. Federaal wordt er nu eenmaal anders gestemd als lokaal en de ene zal een invloed hebben op de andere, maar niemand kan inschatten hoe.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_97211048
Wanneer zijn die gemeenteraadsverkiezingen dan? Ik dacht dat de vorige federale verkiezingen zo mooi waren omdat eindelijk eens onderhandeld kon worden zonder de volgende verkiezingen op een ander niveau in zicht. Of duurt het intussen alweer zó lang... :?

Edit: Sorry als het een domme vraag is, maar ja, Nederlander he. :+

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2011 18:35:20 ]
  maandag 23 mei 2011 @ 18:42:02 #133
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_97211497
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:32 schreef Igen het volgende:
Wanneer zijn die gemeenteraadsverkiezingen dan? Ik dacht dat de vorige federale verkiezingen zo mooi waren omdat eindelijk eens onderhandeld kon worden zonder de volgende verkiezingen op een ander niveau in zicht. Of duurt het intussen alweer zó lang... :?
Als het onderhandelen al bijna dan een jaar duurt komen er inderdaad vanzelf weer een keer verkiezingen in zicht.. De volgende gemeente- en provincieraadsverkiezingen zijn in oktober 2012.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 mei 2011 @ 18:45:50 #134
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_97211665
En toevallig komt net dit voorbij: Kredietbeoordelingsbureau verlaagt vooruitzicht rating België

Al na een paar maanden kwamen er suggesties dat de langdurige formatie invloed zou hebben op de Belgische economie, maar dit is volgens mij de eerste keer dat die vrees concreet gemaakt wordt. Is het naïef te hopen dat dit als aansporing wordt gezien..? :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 mei 2011 @ 20:11:33 #135
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97216456
Tsja, in januari deed S&P hetzelfde, en daar was wel de nodige commotie om, maar veel deed het de onderhandelingen niet opschieten. Sterker nog, begin deze maand beweerde men nog dat de soep eigenlijk toch niet zo heet gegeten zou worden. Wellicht dat een daadwerkelijke verlaging iets meer losmaakt, maar zelfs dat aanschouw ik met enige scepsis.
  maandag 23 mei 2011 @ 20:15:33 #136
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_97216721
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:11 schreef Reya het volgende:
Tsja, in januari deed S&P hetzelfde, en daar was wel de nodige commotie om, maar veel deed het de onderhandelingen niet opschieten. Sterker nog, begin deze maand beweerde men nog dat de soep eigenlijk toch niet zo heet gegeten zou worden. Wellicht dat een daadwerkelijke verlaging iets meer losmaakt, maar zelfs dat aanschouw ik met enige scepsis.
Het was toen ook al duidelijk dat het geen daadwerkelijke verlaging was maar alleen een soort waarschuwing. Nu is het wel een verlaging, dat is zeker niet hetzelfde, al is het inderdaad de vraag wat het effect is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 mei 2011 @ 20:46:05 #137
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97218791
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:15 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het was toen ook al duidelijk dat het geen daadwerkelijke verlaging was maar alleen een soort waarschuwing. Nu is het wel een verlaging, dat is zeker niet hetzelfde, al is het inderdaad de vraag wat het effect is.
Dat klopt niet; in beide gevallen zijn de vooruitzichten (dus niet de beoordeling zelf) gewijzigd van 'stabiel' naar 'negatief'.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:06:39 #138
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_97220371
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:46 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat klopt niet; in beide gevallen zijn de vooruitzichten (dus niet de beoordeling zelf) gewijzigd van 'stabiel' naar 'negatief'.
Je hebt gelijk, ik had twee berichten door elkaar gelezen blijkbaar. Excuses.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_97300237
quote:
Metro Brussel bewaart vrede met Engelstalige muziek

AMSTERDAM - In de metrostations van de Belgische hoofdstad Brussel is voortaan geen Nederlandstalige of Franstalige muziek meer te horen.

Om de lieve vrede tussen landgenoten uit beide taalgebieden te bewaren, draait het Brusselse vervoersbedrijf alleen nog nummers in het Engels, Spaans of Italiaans.
Een experiment met Franstalige liedjes leverde onlangs tientallen klachten van reizigers op. Dat meldt de regionale nieuwssite Brusselnieuws.be.

“In april van dit jaar hebben we een experiment gedaan, waarbij we een Franstalig nummer uit de internationale hitparade hebben gespeeld. En toen kwamen er tientallen klachtenbrieven van Nederlandstalige klanten”, aldus MIVB-woordvoerster An Van Hamme.

http://www.nu.nl/opmerkel(...)lstalige-muziek.html
Belgen. :').
pi_97301618
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:56 schreef thabit het volgende:

[..]

Belgen. :').
In Brussel-Noord worden de oproepberichten eerst in het Nederlands omgeroepen en dan in het Frans.
In Brussel-Zuid is het eerst Frans en dan Nederlands.
In Brussel-Centraal is het in een even jaar eerst in het Nederlands, dan in het Frans, in een oneven jaar eerst Frans, dan Nederlands.

Als je in Antwerpen de IC pakt richting Charleroi, dan worden de omroepberichten eerst in het Nederlands omgeroepen, rijdt de trein Brussel binnen eerst Nederlands dan Frans. Als de trein Brussel-Zuid verlaat in het Frans, dan het Nederlands. Vervolgens rijdt de trein een paar kilometer in Vlaanderen, is het weer alleen Nederlands. Tot slot rijdt de trein Wallonië binnen en is het alleen Frans.

Absurd? Een Belgenmop? In Nederlandse ogen wel, ook zo voor de rest van de wereld waarschijnlijk, maar het is de enige juiste oplossing. Ik hoef het als Vlaming niet te pikken dat omroepers in een trein die in Vlaanderen rijdt Frans gebruiken. (Tenzij het de Beneluxtrein is).
Nederlanders zullen het toch ook niet waarderen, mocht er in een trein die van Leeuwarden naar Amsterdam rijdt altijd in het Fries en Nederlands omgeroepen worden.

Taalkwesties -en zeker als het Nederlands-Frans- betreft liggen hier extreem gevoelig en ik kan me er aan ergeren als buitenlanders -zeker Nederlanders- dat niet altijd snappen. :)
pi_97303828
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:31 schreef pagadder het volgende:

[..]

Nederlanders zullen het toch ook niet waarderen, mocht er in een trein die van Leeuwarden naar Amsterdam rijdt altijd in het Fries en Nederlands omgeroepen worden.
Of dat in de trein Leeuwarden - Den Haag over de hele route alleen in het Fries wordt omgeroepen. Dat zou echt niemand pikken. Gelukkig geldt bij ons Fries als minderwaardig en is het dus allemaal niet zo'n probleem.

quote:
Taalkwesties -en zeker als het Nederlands-Frans- betreft liggen hier extreem gevoelig en ik kan me er aan ergeren als buitenlanders -zeker Nederlanders- dat niet altijd snappen. :)
Voor mij - als Nederlander - is het volstrekt logisch dat je in een land met twee gelijkwaardige talen dingen zo organiseert. Het is de enige eerlijke mogelijkheid.

Maar goed, had het MIVB dan niet ook Nederlandstalige muziek kunnen laten horen? Of wacht, van die metromuziek moet rustgevend zijn, Jaques Brel ofzo, en daarvan is zeker niet genoeg in het Nederlands beschikbaar. :+
pi_97304291
Volgens mij zit de formatie compleet op slot en gaan nieuwe verkiezingen ook geen uitkomst bieden. Vlamingen en Walen denken compleet anders, stemmen anders en zijn enorm verdeeld. Ik vraag me eigenlijk vooral af wanneer bij onze zuiderburen het besef doordringt dat België ten dode is opgeschreven als land. Vermoedelijk moet het land eerst afglijden tot het niveau van Griekenland voordat men de daad bij het woord voegt en overgaat tot splitsing.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 mei 2011 @ 18:33:43 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_97304391
Er wordt nu een paar weken onderhandeld over de sociaal en economische paragraaf?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:56:13 #144
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97305451
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:31 schreef pagadder het volgende:

[..]

In Brussel-Noord worden de oproepberichten eerst in het Nederlands omgeroepen en dan in het Frans.
In Brussel-Zuid is het eerst Frans en dan Nederlands.
In Brussel-Centraal is het in een even jaar eerst in het Nederlands, dan in het Frans, in een oneven jaar eerst Frans, dan Nederlands.

Als je in Antwerpen de IC pakt richting Charleroi, dan worden de omroepberichten eerst in het Nederlands omgeroepen, rijdt de trein Brussel binnen eerst Nederlands dan Frans. Als de trein Brussel-Zuid verlaat in het Frans, dan het Nederlands. Vervolgens rijdt de trein een paar kilometer in Vlaanderen, is het weer alleen Nederlands. Tot slot rijdt de trein Wallonië binnen en is het alleen Frans.

Absurd? Een Belgenmop? In Nederlandse ogen wel, ook zo voor de rest van de wereld waarschijnlijk, maar het is de enige juiste oplossing. Ik hoef het als Vlaming niet te pikken dat omroepers in een trein die in Vlaanderen rijdt Frans gebruiken. (Tenzij het de Beneluxtrein is).
Nederlanders zullen het toch ook niet waarderen, mocht er in een trein die van Leeuwarden naar Amsterdam rijdt altijd in het Fries en Nederlands omgeroepen worden.

Taalkwesties -en zeker als het Nederlands-Frans- betreft liggen hier extreem gevoelig en ik kan me er aan ergeren als buitenlanders -zeker Nederlanders- dat niet altijd snappen. :)
Berichtgeving in de trein is wel weer van een andere orde dan muziek op metrostations, he.
pi_97587810

quote:
Opschudding in Wallonië. Letterlijk ook, voor wie zich aan het onderwerp van de controverse waagt: tussen de Luikse gemeenten Braives en Hannut is de Romeinse steenweg heraangelegd met een hele reeks vernauwingen. Een filmpje op Youtube klaagt de toestand aan.

Op de weg zijn 250 paaltjes geplaatst, allen op een twintigtal vernauwende eilandjes, omringd door een bos van verkeersborden, en dat over een afstand van slechts vijf kilometer. In een filmpje dat op meerdere sites opduikt, wordt de situatie aangeklaagd. Ook op de weg zelf is tegenstand te merken: op een betonblok is 'Vous???? êtes fous!!' gespoten.

Volgens Le Soir zou Waals minister van Openbare Werken Benoît Lutgen (CDH) geprobeerd hebben om het filmpje van het net te halen. Zijn naam wordt nadrukkelijk genoemd als initiatiefnemer van de wegenwerken, terwijl de minister zelf niet rechtstreeks betrokken is. Lutgen zou zelfs gevraagd hebben om zijn naam te laten vallen uit de titel van het filmpje, of anders zou hij gerechtelijke stappen ondernemen. De video werd daarom van Youtube gehaald, maar is er intussen weer opgezet.

De Waalse Overheidsdienst is alleszins niet van plan om iets te veranderen aan de weg. De werken, die 300.000 euro hebben gekost, kwamen er na overleg met de betrokken gemeenschappen en de politie.

'We wilden de weg verbreden zodat vrachtwagens elkaar kunnen kruisen, want voordien was hij begrensd door bomen', aldus woordvoerdster Laurence Zanchetta. 'We wilden ook vermijden dat het een gewone rechte weg bleef die mensen aanzet om snel te rijden. Deze werken waren dus een noodzaak.'

'Wie aandachtig blijft, zal geen problemen hebben', luidt het nog.
http://destandaard.be/art(...)elid=DMF20110601_082
Die ingenieurs hebben hun diploma zeker bij een pak waspoeder gekregen? :')
Maargoed. De aannemer kan nu tenminste zijn villa in Zuid-Frankrijk kopen.
pi_97588799
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:23 schreef pagadder het volgende:

[..]

Die ingenieurs hebben hun diploma zeker bij een pak waspoeder gekregen? :')
Maargoed. De aannemer kan nu tenminste zijn villa in Zuid-Frankrijk kopen.
Haha, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? :D

Ik snap de bedoeling wel, maar het slaat natuurlijk nergens op. En het excuus van die minister is ook wel zwak. Ook al was het niet zijn idee, hij is dan toch nog altijd wel eindverantwoordelijk?
pi_97589179
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:23 schreef pagadder het volgende:

[..]

Die ingenieurs hebben hun diploma zeker bij een pak waspoeder gekregen? :')
Maargoed. De aannemer kan nu tenminste zijn villa in Zuid-Frankrijk kopen.
Achterlijke oplossing. maar dat ze hier in de uitvoering ook een paar ton aan verspijkerd hebben wil ik best geloven hoor. Zeker als er een nieuw laagje asfalt bij in zat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_97612259
quote:
Regeringsoverleg België wordt in het Frans gevoerd

De onderhandelingen over de vorming van een regering in België verlopen in het Frans, de taal van de minderheid. 'Dat is toch niet normaal?', aldus de leider van de grootste Belgische partij, Bart De Wever van de Vlaams-nationalistische N-VA.

De Wever zei dat vandaag naar aanleiding van kritiek van Franstalige politici op zijn partijgenoot Vic Van Aelst. Die had onlangs gesteld dat de Franstaligen geen greintje respect hebben voor de Vlamingen. Ook deed Van Aelst zijn beklag over het gebrekkige Nederlands van Franstalige toppolitici als de Belgische vicepremier Joëlle Milquet en regeringsformateur Elio Di Rupo.

Volgens De Wever zitten er veel waarheden in de kern van het betoog van Van Aelst: 'Of kent u nog andere landen waar men in de hoofdstad geen respect heeft voor de taal die de meerderheid van dat land spreekt'

Bron: Het Parool
pi_97626420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 08:09 schreef L_auteur het volgende:

[..]

Ik was onlangs al vrij verbaasd dat deze advocaat, mij eigenlijk enkel bekend als verdediger van Els Clottemans, nu in de politiek is gegaan.

En ik vind dat hij geen goeie beurt maakt. Wie wordt er beter van zijn commentaren?
Jan Peumans van dezelfde partij noemde zijn uitspraken verbitterd. Ik vind dat een nieuwkomer die nog nooit verkozen is een toontje lager mag zingen....
pi_97626892
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:23 schreef pagadder het volgende:
Die ingenieurs hebben hun diploma zeker bij een pak waspoeder gekregen? :')
Maargoed. De aannemer kan nu tenminste zijn villa in Zuid-Frankrijk kopen.
Bizarre, geldverslindende maatregelen. In Nederland kom je dit trouwens ook genoeg tegen, alleen minder extreem. Wegversmallingen zijn nergens goed voor. Je moet op de rem afhankelijk van de vraag of er tegenliggers aankomen; niet op basis van je eigen snelheid. Drempels zijn in zo'n geval veel effectiever.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 3 juni 2011 @ 15:41:54 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_97659746
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:23 schreef pagadder het volgende:

[..]

Die ingenieurs hebben hun diploma zeker bij een pak waspoeder gekregen? :')
Maargoed. De aannemer kan nu tenminste zijn villa in Zuid-Frankrijk kopen.
:D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:47:04 #152
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_97945585
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_97945609
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[ afbeelding ]
:D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:07:47 #154
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_97946394
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:20 schreef Boldface het volgende:

[..]

Bizarre, geldverslindende maatregelen. In Nederland kom je dit trouwens ook genoeg tegen, alleen minder extreem.
Veel minder extreem ook weer niet: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-harder-rijden.dhtml
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_97947123
quote:
12s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:07 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Veel minder extreem ook weer niet: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-harder-rijden.dhtml
Zeeuws-Vlaanderen, dat is bijna Belgie :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:39:50 #156
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_97989185


N-VA geniet meer steun dan ooit in VRT-peiling

Als het vandaag verkiezingen zouden zijn, dan zou de N-VA nog hogere toppen scheren. Ook Groen! stijgt tot recordhoogte. Dat blijkt uit de peiling van de VRT en De Standaard. De andere partijen verliezen of trappelen ter plaatse. Opvallend is wel dat de krachtverhoudingen niet wezenlijk veranderen tegenover 13 juni 2010.

Wie dacht dat de N-VA haar hoogtepunt voorbij is, is eraan voor de moeite. Bijna een jaar na de federale verkiezingen bereikt de partij van Bart De Wever een absoluut hoogtepunt met 33,5 procent, een winst van 5,3 procent tegenover 13 juni 2010.

De partij holt daarmee voort de hele rechterkant van het Vlaamse politieke spectrum uit. Vooral Open VLD wordt geslachtofferd. De liberalen verliezen 2,2 procent tegenover de vorige peiling en staan met 11,8 procent toch wel een eindje verwijderd van de 14 procent die ze bij de stembusgang in 2010 nog wisten te behouden.

De N-VA is erin geslaagd om heel wat liberale stemmen los te weken en naar zich toe te trekken. Ook bij deze peiling is die verschuiving heel duidelijk. 13 procent van de liberale kiezers geeft aan zijn stem te veranderen in een stem voor de N-VA. Van haar potentiële kiezers - mensen die zich kunnen inbeelden hun stem aan Open VLD te geven - verzilvert de partij slechts 28 procent, terwijl 30 procent uiteindelijk voor de N-VA kiest.

Open VLD wordt daarmee maar nipt groter dan Vlaams Belang, eveneens een belangrijke bron van nieuwe N-VA-kiezers. De partij doet het iets beter dan bij de vorige peiling, maar neemt wel een duikje van 1,1 procent tegenover de verkiezingen. Ze zakt weg tot 11,5 procent.

De grootste verliezer is Lijst Dedecker. De partij van Jean-Marie Dedecker verliest 2,5 procent en behoudt nog een luttele 1,2 procent. Daarmee lijkt de rol van de partij volledig uitgespeeld.
Groen! wint, SP.A en CD&V blijven status quo

Naast de N-VA komt ook Groen! als winnaar uit deze peiling. Met 9,2 procent bereiken de groenen zelfs een ongeziene recordhoogte. Die 9,2 procent is een winst van 2,1 procent tegenover de vorige verkiezingen.

Opvallend is dat de groenen deze keer over een trouw publiek blijken te beschikken. Traditioneel durven Groen!-kiezers immers wel eens te zwalpen, maar nu blijken hun kiesintenties strak gebetonneerd. De overgrote meerderheid (89 procent) van de Groen!-kiezers blijft bij zijn keuze van juni 2010.

Wie toch zijn groene stem wil veranderen, kiest in de eerste plaats voor de SP.A. Die partij doet het met 14,6 procent iets minder goed dan bij de verkiezingen, toen ze 14,9 procent haalde. Maar tegenover de vorige peiling (13,2 procent) is dit percentage wel een opsteker.

CD&V blijft met 17,5 procent ook zo goed als status quo tegenover de verkiezingen (17,6 procent). Tegenover de vorige peiling (18,2 procent) dendert de partij voort achteruit.
Geen verkiezingen! Geen soelaas?

Niet alleen de Groen!-kiezers, maar ook de andere kiezers, blijken honkvast, in die zin dat slechts 19 procent van hen zijn stem van juni 2010 wil veranderen. De kiesintenties van de Vlamingen blijken dus net zo verankerd te zijn als de posities aan de onderhandelingstafel voor een regering. En verkiezingen beloven dus geen weg uit de impasse.

Daar zijn de Vlamingen zich blijkbaar bewust van: slechts 22 procent is voorstander van een nieuwe stembusgang, tegenover 59 procent die tegen is. En toch zijn het aantal voorstanders gestegen (3 procent) en het aantal tegenstanders gedaald (6 procent). Het idee van nieuwe verkiezingen wordt misschien langzaamaan als de laatste strohalm gezien.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:42:33 #157
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_97989281
Belangrijkste conclusie is dus dat verkiezingen compleet nutteloos zijn.

het strafste nieuws van de dag vond ik toch in dit artikel:

http://www.deredactie.be/(...)0_profiel_NVAkiezers

quote:
Opvallend is ook dat 10 procent van de N-VA-kiezers voor een terugkeer naar het unitaire België opteert
algmene stemplicht ftw :')
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:44:38 #158
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97989359
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:42 schreef Beregd het volgende:
Belangrijkste conclusie is dus dat verkiezingen compleet nutteloos zijn.

het strafste nieuws van de dag vond ik toch in dit artikel:

http://www.deredactie.be/(...)0_profiel_NVAkiezers

[..]

algmene stemplicht ftw :')
Een opvallend laag percentage is overigens voor onafhankelijkheid. Dat niet alle N-Va-aanhangers daadwerkelijk separatisme voorstaan, is publiek geheim, maar zeventien procent is gewoon bijzonder laag.
pi_98104387
En de verkiezingen van zondag 13 juni 2010 zijn nu echt een jaar geleden!

Dit wordt ook opgemerkt door de internationale pers, zie bijvoorbeeld BBC
Als je dat artikel leest, denk je inderdaad terug aan een aantal opmerkelijke dingen:
Leterme is bijna langer ontslagnemend premier dan "echte premier" geweest, onze regering van lopende zaak heeft wel het voorzitterschap van de EU eind 2010 op zich genomen, en heeft militaire acties tegen Libië ondersteund. Er staat ook een overzichtje van de "formateurs", "pre-formateurs", "verduidelijkers", "onderhandelaars",.... die we ondertussen hebben gehad.
pi_98109200
Ik zie eigenlijk niet meer hoe ze er gaan uitkomen. Het is gewoon een patstelling.
Nieuwe verkiezingen zullen die alleen maar groter maken, maar er is denk ik geen andere keuze.
  maandag 13 juni 2011 @ 17:01:09 #161
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_98118067
Hebben ze BHV nu nog niet eenzijdig gesplitst?

Het zijn gewoon niet zulke doorpakkers!
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  maandag 13 juni 2011 @ 17:36:00 #162
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_98119699
Dat die politici nog steeds met uitgestreken gezicht komen vertellen dat ze hard aan het werken zijn :')
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 juni 2011 @ 20:42:59 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_98129368
ach Leterme moest ook weer eens van zich laten horen in Trouw :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_98169495
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:22 schreef zuiderbuur het volgende:
En de verkiezingen van zondag 13 juni 2010 zijn nu echt een jaar geleden!

Dit wordt ook opgemerkt door de internationale pers, zie bijvoorbeeld BBC
Als je dat artikel leest, denk je inderdaad terug aan een aantal opmerkelijke dingen:
Leterme is bijna langer ontslagnemend premier dan "echte premier" geweest, onze regering van lopende zaak heeft wel het voorzitterschap van de EU eind 2010 op zich genomen, en heeft militaire acties tegen Libië ondersteund. Er staat ook een overzichtje van de "formateurs", "pre-formateurs", "verduidelijkers", "onderhandelaars",.... die we ondertussen hebben gehad.
Als de formatie in dit tempo doorgaat, wordt Leterme nog de langstzittende premier die België ooit heeft gekend...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 19 juni 2011 @ 21:06:24 #165
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_98386057
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_98887092
Leterme2 heeft zijn ontslag ingediend en dat is aanvaard, Daarna is het kabinet doorgestart als lopende zaken, maar feitelijk is dit kabinet:lopende zaken gewoon leterme3, De wet kent immers alleen een normaal kabinet met een looptijd van 4 jaar, maar de wet kent geen lopende zaken kabinet of anderzijds een speciaal kabinet, Dat betekend dat na de val van leterme2, leterme 3(lopende zaken) officieel beëdigd moet zijn zodat ze de lopende zaken kunnen afhandelen.

Dit betekend dat leterme3 formeel zijn ontslag moet indienen indien er een nieuwe kabinet is geformeerd.

Dit alles betekend dat leterme3(lopende zaken) ongrondwettelijk is.

rompkabinet leterme3

[ Bericht 1% gewijzigd door rtyu op 30-06-2011 23:10:14 ]
  vrijdag 1 juli 2011 @ 09:09:44 #167
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98896647
Of hoeveel keert kun je betekent verkeerd schrijven in één post...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 juli 2011 @ 19:37:38 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_98921821
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:48:09 #169
66825 Reya
Fier Wallon
pi_98922246
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:37 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
Jaja, te zien is dat transparantie nu hoog in het vaandel staat.
pi_98977654
In "De Morgen" stond een stuk over het Belgische parlement (de Kamer van Volksvertegenwoordigers) dat verkozen is in juni 2010, maar nog steeds geen steun heeft aan een gevormde regering. Dat heeft geleid tot een andere cultuur in het parlement.

In het algemeen komt het in België minder voor dan in Nederland dat een voorstel een meerderheid geniet die niet overeenkomt met die van de gevormde regering (een "wisselmeerderheid").
Maar nu worden er meerderheden gevonden voor voorstellen in het parlement, en moet de federale regering, die al een jaar "ontslagnemend" is, die dan uitvoeren.

Dat klinkt positief, maar het artikel suggereert ook dat N-VA en CD&V nuttig parlementair werk wil gebruiken om de schadelijke gevolgen van ons gebrek aan een regering te minimaliseren.
  maandag 4 juli 2011 @ 19:40:30 #171
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_99033639
"Vijf grote hervormingen voor toekomst België"

Op een persconferentie heeft Elio Di Rupo rond 17 uur zijn formateursnota voorgesteld. Het is een lijvig document met een hele trits hervormingsvoorstellen. Hij focust op vijf belangrijke hervormingsassen.

"Het doel van mijn opdracht was een basis voor te stellen voor een compromis op het vlak van begroting, sociaal-economische en institutionele hervormingen", stak de formateur van wal. Het doel is een regering te vormen en een 6e staatshervorming te realiseren, aldus de formateur.

Di Rupo onderscheidt 5 grote hervormingen, nodig voor de toekomst van het land. Hij heeft naar eigen zeggen de ambitie om tegen 2015 250.000 banen te creëren.

De 5 grote hervormingen zijn:

Sanering van de overheidsfinanciën (een strenge en verantwoorde begroting die het land moet beschermen tegen speculatie)
Duurzame oplossing voor BHV, een grote staatshervorming en meer autonomie en responsabilisering van de deelstaten
Hervorming van de financieringswet
Sociaal-economische hervormingen (pensioenen, arbeidsmarkt, ziekteverzekering)
Hervormingen in asiel en migratie, justitie en politieke vernieuwing.

Maatregelen voor sanering van overheidsfinanciën

Alle overheden samen moeten volgens Di Rupo 22 miljard besparen. De federale regering moet daarvan 17,5 miljard voor haar rekening nemen. De besparingen moeten worden gerealiseerd door een vermindering van de uitgaven (37 procent), een verhoging van de inkomsten (27 procent), diverse maatregelen (30 procent) en winst op intrest (6 procent).

Hieronder volgen enkele opvallende voorstellen:

de groeinorm in de sociale zekerheid gaat van 4,5 naar 2 procent per jaar tot 2015.
de groei van het budget voor ontwikkelingssamenwerking wordt beperkt.
de prijs van de dienstencheques wordt opgetrokken en de fiscale aftrekbaarheid wordt afgeschaft.
de verhoging van de taks op beursverrichtingen.
een taks op vliegtuigtickets in business class en eerste klasse.
belasting op grote bedrijfswagens.
tijdelijke crisisbelasting op grotere fortuinen.

Staatshervorming en BHV

Di Rupo stelt de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde voor, en dat is volgens hem nodig omdat het land anders dreigt te worden gedestabiliseerd.
De inwoners van de 6 faciliteitengemeenten in de rand krijgen en dubbele kiesbrief: een voor een Brusselse lijst en een voor een Vlaams-Brabantse lijst.
Het Grondwettelijk Hof wordt bevoegd voor de taalwetgeving in de faciliteitengemeenten.
Er komt een nieuwe benoemingsprocedure voor de burgemeesters: de gewestregering moet benoemen binnen de 60 dagen, zoniet komt er een benoeming van rechtswege.
Er komt een extra financiering van het Brussels Gewest, tot 461miljoen in 2015, uit een Vlaamse Waalse en federale pot.
Een overheveling van bevoegdheden naar de regio's, zonder aan de kern van de sociale zekerheid, goed over een bedrag van 17,3 miljard euro (o.m. kinderbijslag, activering, controle en sanctionering van werklozen).

Hervorming van de financieringswet

De gewesten worden bevoegd voor 60 procent van de netto-fiscale inkomsten van de federale staat (de fiscale druk stijgt niet voor de burger).
De gewesten worden bevoegd voor de vennootschapsbelasting (nieuwe bevoegdheid).
De gewesten worden gefinancierd op basis van de belastingopbrengsten per gewest en op basis van de bevoegdheden in de gemeenschappen.
Er komt meer responsabilisering: lokale overheden worden bijvoorbeeld beloond of beboet met een soort bonus-malussysteem op het vlak van de werkgelegenheidsgraad.

Sociaal-economische hervormingen

De formateur formuleert een aantal doelstellingen op lange termijn: werk creëren, het evenwicht in de sociale zekerheid behouden, het pensioenstelsel betaalbaar houden.

Hieronder enkele maatregelen:

De werkgelegenheidsgraad moet worden opgetrokken naar 72,3 procent (creëren van 250.000 banen, in overleg met de sociale partners).
Lagere uitkeringen voor langdurig werklozen, jonger dan 55 jaar.
Ontmoedigen brugpensioen, in overleg met de sociale partners.
De index blijft behouden, maar er moet een betere prijzencontrole komen.
Ongunstiger pensioen voor nieuwe ambtenaren.
Wie ouder dan 65 is en blijft werken, krijgt zijn pensioen bovenop zijn loon, als een soort bonus.
De minimumpensioenen worden opgetrokken.
De groeinorm in de ziekteverzekering wordt verminderd naar 2 procent tot in 2015.

Politieke hervormingen

Er komt 1 enkele minister die verantwoordelijk is voor asiel en migratie.
Er komt een federale kieskring die goed is voor 10 zetels in de Kamer.
De regionale, federale en Europese verkiezingen vallen samen.
Het aantal Kamerleden wordt 170: 150 rechtstreeks verkozenen, 10 verkozenen uit de federale kieskring en 10 gecoöpteerden.
De Senaat wordt een "niet-permanente instelling" met minder bevoegdheden en wordt samengesteld door onrechtstreeks verkozenen vanuit Gewesten en Gemeenschappen.
De lonen van de ministers worden verminderd met 5 procent.
De parlementsleden krijgen minder verlof.
De koninklijke dotatie wordt bevroren.

"Nota is compromisnota"

"Het hangt nu af van de andere partijen", besluit formateur Di Rupo. "Ik hoop dat elke partij de positieve en negatieve aspecten ziet. Daarna zullen we bekijken hoe we een meerderheid kunnen hebben voor de regering en voor de staatshervorming." Voor dat laatste luik is zoals bekend een tweederdemeerderheid vereist.

Betekent dat dan dat de N-VA alleen in aanmerking komt voor die tweederdemeerderheid? "De N-VA is absoluut nodig in de regering", bevestigt Di Rupo.

Het is dus nog even wachten op de bekendmaking van eventuele coalitiepartners. "Mijn nota is een compromisnota. Ik erken dat niet iedereen blij kan zijn", zegt Di Rupo. Hij beseft dat het mogelijk te veel zal zijn voor de ene en te weinig voor de ander.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 juli 2011 @ 20:50:37 #172
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99036683
Ik heb geen idee maar toen ik de punten op teletekst las vond ik het nog niet zo'n gek compromis
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 4 juli 2011 @ 20:59:51 #173
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99037195
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:50 schreef rubbereend het volgende:
Ik heb geen idee maar toen ik de punten op teletekst las vond ik het nog niet zo'n gek compromis
Het zal op zijn best kantje boord zijn, denk ik. Vermoedelijk kunnen buiten de N-VA alle partijen hier tot op zekere hoogte wel mee leven, maar de N-VA raapt toch een betrekkelijk magere oogst. Wellicht is de Wever nog wel bereid hierover te praten (maar waar zou dat tot moeten leiden...?), maar het lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk dat hij hier sans réserves mee instemt.
pi_99053479
Zo op het eerste zicht zal geen enkele partij het nog aandurven om hierop neen te zeggen
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:42:16 #175
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99053950
Veel te links voor de NVA en de liberale partijen, vrees ik.

Ik zou wel voor stemmen.
pi_99053979
Tja volgens mij zijn de alternatieven op een gegeven moment op en kan men niet anders meer dan een keer doorpakken en samen gaan werken..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:50:41 #177
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99054061
Het gaat wel verder qua staatshervorming dan ik vermoed had, heel intelligente nota eigenlijk.

Ik ben erg benieuwd, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit weer genadeloos zal afgeketst worden.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:57:13 #178
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99054140
Ik denk dat het niet direct zal afketsen, maar dat de onvermijdelijke onderhandelingen uiteindelijk wel ergens in de soep zullen draaien.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 juli 2011 @ 16:01:36 #179
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99068890
Als je hierover nog echt moet gaan onderhandelen moet iedereen op een punt ook weer extra wat binnen halen, dat is met een paar partijen al heel moeilijk, laat staan met 9 partijen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_99131056
Dat punt van "De koninklijke dotatie wordt bevroren" mogen ze hier ook wel invoeren, goed idee
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 juli 2011 @ 22:41:26 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99131810




DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:07:39 #182
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_99146707
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 07:58 schreef vryko het volgende:
Zo op het eerste zicht zal geen enkele partij het nog aandurven om hierop neen te zeggen
Het vermoeden is dat N-VA dat vanmiddag toch gaat doen. :O
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:10:43 #183
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99151905
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:07 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het vermoeden is dat N-VA dat vanmiddag toch gaat doen. :O
Het is dus neen. Persconferentie is bezig, met de gebruikelijke arrogantie.

Handig, zo aan politiek doen, als alles wat afwijkt van je eigen mening absoluut onaanvaardbaar is, wat is dan de bestaansreden van je partij?
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:14:26 #184
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_99152083
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:10 schreef Beregd het volgende:

[..]

Het is dus neen. Persconferentie is bezig, met de gebruikelijke arrogantie.

Handig, zo aan politiek doen, als alles wat afwijkt van je eigen mening absoluut onaanvaardbaar is, wat is dan de bestaansreden van je partij?
Ik ben het wel eens met het eerste argument van Bartje. Belgen worden al excessief belast en nu gaan ze zelfs nog aan spaargeld en beleggingen zitten. Men bespaart niet, men gaat gewoon meer inkomsten zoeken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:16:00 #185
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99152156
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:14 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik ben het wel eens met het eerste argument van Bartje. Belgen worden al excessief belast en nu gaan ze zelfs nog aan spaargeld en beleggingen zitten. Men bespaart niet, men gaat gewoon meer inkomsten zoeken.
En dat wordt vervolgens weer in communautaire termen geïnterpreteerd: Vlamingen hebben een hoger gemiddeld spaarsaldo dan Franstaligen.
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:41:19 #186
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99158729
Nu is de manier van werken ook wel belachelijk.

Iemand werkt een voorstel uit, en iedereen die wil meedoen steekt zijn vinger op. Kun je lang bezig blijven.

Maar goed, op een volwassen manier is al genoeg geprobeerd :')
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:42:26 #187
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99158776
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:14 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik ben het wel eens met het eerste argument van Bartje. Belgen worden al excessief belast en nu gaan ze zelfs nog aan spaargeld en beleggingen zitten. Men bespaart niet, men gaat gewoon meer inkomsten zoeken.
Het verbaasde mij daarom des te meer, dat net de liberalen het eerst ja zeiden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 juli 2011 @ 16:52:15 #188
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99159138
NVA dus nee, dus alles voor niks neem ik aan.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_99168110
Zit nu wat Canvas te kijken maar al te veel goede hoop lijkt er niet meer te zijn :N.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:47:39 #190
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_99171638
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:52 schreef rubbereend het volgende:
NVA dus nee, dus alles voor niks neem ik aan.
door nee te zeggen neem Nva volgens mij de grootste verantwoordelijkheid die ze kunnen nemen:
hun kiezers beschermen tegen de enorme belastingdruk die die nota zal veroorzaken...
ook op wereldeconomisch vlak is deze nota net wat geen enkel ratingbureau/economische commissie wilde lezen => nog een grotere dip in onze kredietwaardigheid => verdere inflatie...
net door te weigeren, hypothekeren ze onze toekomst niet... een partij met een langetermijnvisie (eindelijk) me dunkt. beter nee zeggen dan verder bouwen aan de krottenwijkconstructie die België op dit ogenblik is op socio-economisch niveau (laat staan communautair)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:37:34 #191
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99186902
enorme belastingsdruk :')

Naja, het propagandepraatje van de NVA werkt dus.

Nu ja, het grappigste van heel het verhaal was natuurlijk het tsjevenantwoord :D
pi_99186968
Maar Joost wat moet de N-VA en de rest van de Belgische partijen dan wel gaan doen? Aansturen op nieuwe verkiezingen zodat het hele circus opnieuw gaat beginnen?
Roepen hoe het niet moet is altijd makkelijk maar verwacht ook niet dat anderen lekker 1 op 1 mee gaan in je program..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:56:31 #193
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99187141
hé, maar ze hebben wel een visie!

Ze zullen toch eens moeten beseffen dat dit slechts de visie is van maar 1/5de van het land, en als ze willen regeren (wat ik betwijfel), water bij de wijn gaan moeten doen.
pi_99344775
quote:
Ze zullen toch eens moeten beseffen dat dit slechts de visie is van maar 1/5de van het land, en als ze willen regeren (wat ik betwijfel), water bij de wijn gaan moeten doen.
Ik vraag mij af wanneer de Franstaligen eens water bij de wijn zullen doen. Misschien moet Di Rupo volgende keer maar een nota schrijven die 95% slaagkans heeft i.p.v zijn prullaria nu waarvan hij zichzelf maar 5-10% slaagkans gaf (waarvan Caroline Gennez afgelopen zondag al in Le Soir heeft toegeven dat ze Di Rupo raad heeft gegeven om N-VA uit de onderhandelignente duwen).


Leuk trouwens dat je VB & LDD bij de andere 4/5de telt. Laat staan dat je cijfers 'over het hele land' gebruikt, terwijl het land al 4 jaar stilstaat door communautaire twisten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bittereinder op 11-07-2011 23:20:34 ]
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden
Niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 juli 2011 @ 23:06:43 #195
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99344977
En de N-VA is gestegen in de polls als ik het goed begrijp?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_99345483
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:06 schreef rubbereend het volgende:
En de N-VA is gestegen in de polls als ik het goed begrijp?
Mochten er nu verkiezingen gehouden worden, zou het me niet verbazen mocht de N-VA rond de 40% schommelen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 juli 2011 @ 23:16:19 #197
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99345537
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:15 schreef pagadder het volgende:

[..]

Mochten er nu verkiezingen gehouden worden, zou het me niet verbazen mocht de N-VA rond de 40% schommelen.
Di Rupo zal ook wel stijgen _O- nog verder van een oplossing _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_99345653
Waarschijnlijk wel, maar de 'recente cijfers' zijn een momentopname van de gebeurtenissen van afgelopen week. Uiteraard wordt er dan nog net ietsje "extremer" gestemd.

Het is nog wat wachten op wat meer wetenschappelijk onderbouwde peilingen die kranten i.s.m onderzoeksbureau's houden.
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden
Niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 juli 2011 @ 23:23:46 #199
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99345964
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:18 schreef Bittereinder het volgende:
Waarschijnlijk wel, maar de 'recente cijfers' zijn een momentopname van de gebeurtenissen van afgelopen week. Uiteraard wordt er dan nog net ietsje "extremer" gestemd.

Het is nog wat wachten op wat meer wetenschappelijk onderbouwde peilingen die kranten i.s.m onderzoeksbureau's houden.
mwah dat dachten ze ook van de PVV en die kregen nog 3 zetels meer dan de peilingen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 06:43:22 #200
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99354534
Het is niet evident dat er op zeer korte termijn verkiezingen komen; daar moet tenslotte eerst een meerderheid in de Kamer voor zijn.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 08:23:00 #201
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99355189
als er al verkiezingen zouden komen, zullen die ten vroegste samenvallen met de gemeenteraadsverkiezingen op 14 oktober 2012
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:37:53 #202
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_99449086
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:15 schreef pagadder het volgende:

[..]

Mochten er nu verkiezingen gehouden worden, zou het me niet verbazen mocht de N-VA rond de 40% schommelen.
In Noord-België dan... Da's dus grofweg 20% in geheel België. Haalt dus niets uit.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 juli 2011 @ 21:50:06 #203
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99638675
hoe staat het ervoor?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:20:23 #204
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_99646874
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:50 schreef rubbereend het volgende:
hoe staat het ervoor?
Deze week de laatste nationale feestdag die op de 21ste juli valt ? :')
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_99698126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

door nee te zeggen neem Nva volgens mij de grootste verantwoordelijkheid die ze kunnen nemen:
hun kiezers beschermen tegen de enorme belastingdruk die die nota zal veroorzaken...
ook op wereldeconomisch vlak is deze nota net wat geen enkel ratingbureau/economische commissie wilde lezen => nog een grotere dip in onze kredietwaardigheid => verdere inflatie...
net door te weigeren, hypothekeren ze onze toekomst niet... een partij met een langetermijnvisie (eindelijk) me dunkt. beter nee zeggen dan verder bouwen aan de krottenwijkconstructie die België op dit ogenblik is op socio-economisch niveau (laat staan communautair)
De kiezers beschermen tegen de enorme belastingdruk, seriously? Het programma en de beslissingen van de Vlaamse regering, waar de N-VA nog steeds deel uitmaakt, al eens nagegaan? ;).
pi_99698222
Ondertusssen slagen Wouter Beke en de CD&V er weer eens in zich stevig voor schut te zetten. Gisteren zeggen ze nog toe om vandaag met de andere zeven partijen te vergaderen, maar uiteindelijk komt Beke gewoon niet opdagen. Teruggefloten door Kris Peeters waarschijnlijk. :').
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:18:26 #207
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99698242
quote:
Vanmorgen zouden formateur Elio Di Rupo (PS) en de zeven onderhandelingspartijen plus CD&V opnieuw aan tafel zitten. Di Rupo hoopte CD&V over de streep te trekken om aan de regeringsonderhandelingen mee te doen. Belga meldt dinsdagochtend echter dat CD&V-voorzitter Beke niet kwam opdagen op de vergadering.
Dit klinkt alvast hoopgevend; er wordt nog immer onderhandeld over de methode van onderhandelen, en ondertussen is de klaarblijkelijke hoofdrolspeler nergens te vinden.
pi_99698665
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Deze week de laatste nationale feestdag die op de 21ste juli valt ? :')
Laatste misschien niet, maar ik geef ze nog drie jaar.
Teken aan de wand:

quote:
Koning Albert II laat donderdag op de nationale feestdag het traditionele 'Feest in de Warande' links liggen. De vorst beperkt zich tot het openingsconcert woensdag, het Te Deum en het militaire defilé. Dat meldt het paleis in een persbericht, waarmee het meteen de geruchten bevestigt die al een tijdje de ronde doen in de media. Prins Laurent wordt zoals verwacht voor geen enkele officiële viering aangekondigd.

Er werd al enkele dagen gespeculeerd over het koninklijke programma voor de nationale feestdag, die grondig overschaduwd wordt door de aanhoudende politieke impasse.

Er wordt gesproken van 'stil protest' van de vorst of zelfs 'een koning in staking'. In dat opzicht blijft het ook uitkijken naar de traditionele toespraak die woensdagmiddag in de ether gaat.

Laurent nergens welkom

Prins Laurent lijkt op geen enkele officiële festiviteit ter ere van 21 juli nog welkom. Sinds de aanvaring met zijn vader over de omstreden Congoreis blijven de relaties onderkoeld. Officiële optredens worden tot het minimum beperkt, zo blijkt ook uit het verdwijnen van zijn agenda van de koninklijke website. Aan enkele kranten liet de prins verstaan dat hij donderdagavond wel naar de Brusselse Marollenwijk trekt voor het traditionele volksfeest.

Kroonprins Filip en prinses Mathilde zijn de enigen die de hele officiële agenda afwerken. Samen met prinses Astrid en prins Lorenz -maar dus zonder het vorstenpaar- trekken zij in de namiddag naar het 'Feest in de Warande'. Met hun tweetjes zullen ze tot slot ook het vuurwerk op het Paleizenplein gaan bewonderen.

Uitkijken naar toespraak om 13u

De traditionele 21 juli-toespraak van de koning, die vandaag om 13 uur al wordt uitgezonden op VRT, VTM, RTBF en RTL, werd gisteren kort na de middag wél opgenomen. Het kabinet van de koning wachtte tot het allerlaatste moment om de tekst definitief af te werken, om nog te kunnen verwijzen naar een eventuele doorbraak in de regeringsonderhandelingen. De tekst moest ook nog de zegen krijgen van premier Leterme, die alle publieke uitspraken van de koning moet 'dekken'.

De toespraak van dit jaar wordt delicater dan ooit. De koning kan de aanslepende politieke crisis onmogelijk negeren maar mag in geen geval partij kiezen. Verwacht wordt dat hij het bij een zeer omfloerste en vage passe partout-oproep tot verzoening zal houden.
http://destandaard.be/art(...)elid=DMF20110720_026
Tijd om die poppenkast af te schaffen. *O*
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 juli 2011 @ 12:21:08 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99700159
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:17 schreef Heero87 het volgende:
Ondertusssen slagen Wouter Beke en de CD&V er weer eens in zich stevig voor schut te zetten. Gisteren zeggen ze nog toe om vandaag met de andere zeven partijen te vergaderen, maar uiteindelijk komt Beke gewoon niet opdagen. Teruggefloten door Kris Peeters waarschijnlijk. :').
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_99700335
Bij CD&V schijnen ze niet echt door te hebben dat bij nieuwe verkiezingen wellicht zij het grootste slachtoffer zullen worden na het dramatische parcours van het voorbije anderhalf jaar.
Of misschien beseffen ze dat net wel, maar heeft minister-president Kris Peeters dat ervoor over, zolang zijn Vlaamse regering maar geen nieuwe onpopulaire maatregelen moet nemen?
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:30:42 #211
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99700399
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:27 schreef Heero87 het volgende:
Bij CD&V schijnen ze niet echt door te hebben dat bij nieuwe verkiezingen wellicht zij het grootste slachtoffer zullen worden na het dramatische parcours van het voorbije anderhalf jaar.
Of misschien beseffen ze dat net wel, maar heeft minister-president Kris Peeters dat ervoor over, zolang zijn Vlaamse regering maar geen nieuwe onpopulaire maatregelen moet nemen?
Ik denk dat er geen wijze is waarop CD&V nog een smadelijke nederlaag bij nieuwe verkiezingen - ongeacht op welk niveau weet te voorkomen - bezijdens een vette vis binnenhalen bij succesvolle regeringsonderhandelingen. Dat laatste zijn ze echter al vier jaar vruchteloos aan het proberen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:02:52 #212
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99701394
Gek dat andere partijen die heel hard hun best doen om niks te bereiken het dan wel weer goed doen in de polls.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 juli 2011 @ 13:03:30 #213
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99701407
De koning windt er geen doekjes om :o
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:09:49 #214
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_99701621
Ik dacht een paar keer dat hij ging vloeken :+
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 juli 2011 @ 13:10:53 #215
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99701664
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik dacht een paar keer dat hij ging vloeken :+
_O- toen hij zijn vuisten opeens balde :o
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_99701799
The King's Speech. :D.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 juli 2011 @ 13:16:29 #217
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99701863
Moet je je voorstellen dat de onderhandelingen nu mislukken en dat ze over een week naar hem toe moeten..... je zou er bang van worden _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:16:30 #218
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_99701864
Gewoon pijnlijk voor politiek België dat de koning beter weet wat er bij zijn "volk" leeft dan de politici.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:52:50 #219
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99703087
Mensen die Bagehot aanhalen, zijn ware koningen.
pi_99728818
De Tsjeven zeggen 'ja' aan Di Rupo:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/110720_Beke

Dit zal ze wel stemmen kosten.
pi_99734909
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:00 schreef pagadder het volgende:
De Tsjeven zeggen 'ja' aan Di Rupo:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/110720_Beke

Dit zal ze wel stemmen kosten.
Dat weet ik zo niet. Het gros van de Vlaamse harde kern is bij de vorige verkiezingen wellicht al overgestapt naar de N-VA. Die kiezers komen nu niet terug als de CD&V het been even stijf zou houden. Het origineel doet het altijd beter dan de kopie.
Integendeel, door nu koppig te doen en verkiezingen uit te lokken zou de CD&V na de barslechte communicatie en het brokkenparcours van de afgelopen maanden alleen maar kunnen verliezen. Bovendien zouden ook de meer gematigde kiezers, die het sociaal-economische belangrijker vinden dan het communautaire, kunnen afhaken.

De enige manier voor de CD&V om weer te groeien, is meewerken aan een sterke regering (met grote staatshervorming) die zijn zittijd kan uitdoen, zodat de N-VA vanzelf minder relevant wordt.
  donderdag 21 juli 2011 @ 06:21:34 #222
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99737608
Ik moet ook nog maar zien of de onderhandelingen die nu volgen ergens op uit gaan lopen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 juli 2011 @ 14:56:56 #223
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99750768
Di Rupo heeft toch steeds gezegd dat een kabinet zonder N-VA niet kan?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 juli 2011 @ 20:32:08 #224
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99765364
Nou ze zitten nog aan tafel met z'n achten :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 22 juli 2011 @ 01:26:05 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99780305
Ik ben benieuwd of ze eruit komen. Wel zie ik het op langere termijn somber in. Ik denk dat het de volgende keer nog moeilijker wordt.

Ongelofelijk hoe ene land zo met zichzelf overhoop kan liggen
pi_100472545
Jong N-VA heeft op de luchthaven in Zaventem actie gevoerd opdat de onderhandelaars sneller aan de slag zouden gaan:




Vandaag is de BEL-20 omlaag gedoken naar 2096... maar als je hier kijkt http://grafieken.tijd.be/190015497 zie je dat die index - na een hoogtepunt van ongeveer 4800 - eigenlijk al aan het dalen is sinds ongeveer mei 2007. De voorlaatste federale verkiezingen waren op 10 juni 2007... toeval of toch eerder te wijten aan de latere crisis van eind 2008?
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:11:28 #227
66825 Reya
Fier Wallon
pi_100472750
Een beetje flauw om zelf de boot af te houden maar dan vervolgens wel te gaan lopen roepen dat de anderen niet snel genoeg zijn.
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:12:01 #228
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100472779
wat een kneuzen :')
pi_100688322
In "De Morgen" stond vrijdag een artikel over de kennis van economie onder parlements-en senaatsleden en binnen de regering in België. Zo is de minister van economie, Van Quickenborne, een jurist van opleidingen.
Een beetje vreemd was de quiz met 5 economievragen voor Belgische politici, waarbij Bruno Tobback de staatsschuld slecht bij benadering kon schetsen... in Belgische frank? :? -O-
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:47:33 #230
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_100705560
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:50 schreef zuiderbuur het volgende:
In "De Morgen" stond vrijdag een artikel over de kennis van economie onder parlements-en senaatsleden en binnen de regering in België. Zo is de minister van economie, Van Quickenborne, een jurist van opleidingen.
Een beetje vreemd was de quiz met 5 economievragen voor Belgische politici, waarbij Bruno Tobback de staatsschuld slecht bij benadering kon schetsen... in Belgische frank? :? -O-
_O-
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_100705918
In België hebben we nogal een sterke particratie, waarbij bovendien zelden "wisselmeerderheden" (buiten de gevormde coalitie om) voorkomen. Je zou dan kunnen argumenteren dat elk parlementslid dan ook niet alles over alles moet weten....

maar van Bruno Tobback (1969) zou je toch wat meer mogen verwachten? Hij is misschien "zoontje van Louis Tobback", maar toch niet meer zo piepjong, hij is fractievoorzitter van de Vlaamse socialisten in de Kamer, en de enige kandidaat om voorzitter te worden van zijn partij. Zijn argument omtrent de Belgische frank was wel origineel: "ik ga al een tijdje mee".

:P Zulke kwisjes zijn leuk, als je er maar niet teveel waarde aan hecht, want het blijven momentopnames.
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:02:11 #232
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100710841
Ik snap de kritiek niet zo, het is toch logisch dat je de staatschuld maar "bij benadering" weet, exact weten is toch wel erg moeilijk?
pi_100713024
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:02 schreef Beregd het volgende:
Ik snap de kritiek niet zo, het is toch logisch dat je de staatschuld maar "bij benadering" weet, exact weten is toch wel erg moeilijk?
Ik vind dit zelf ook eerder iets ludieks dan iets om hem keihard mee te veroordelen.... maar het is wel zo dat de staatsschuld (zowel van België als van bv de USA) tegenwoordig vaak vermeld wordt. De netto Belgische schuld is ongeveer 335 miljard euro (zijn gok van 250 miljard euro is zeker van de juiste orde, maar toch een erg ruwe benadering)

(De Belgische staatsschuld bedraagt bijna 100% van het jaarlijks bruto nationaal produkt, veel meer dan in Nederland)

Senator Ahmed Laaouej van de Parti Socialiste had trouwens alles correct (hij heeft economisch en fiscaal recht gestudeerd)
pi_100974842
Link

Opmerkelijk : Jean-Marie Bogaert (MR), schepen (of dus wethouder) in het Waalse Lobbes heeft een bezoek gebracht aan Brugge, waar de schepen van toerisme lid is van het Vlaams-nationalistische N-VA... en ook Jean-Marie Bogaert heet. De twee zijn blijkbaar inderdaad familie.

Bovendien zou de Waalse Jean-Marie het FDF een belemmering binnen zijn MR vinden.
pi_100975536
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:51 schreef zuiderbuur het volgende:
Link

Opmerkelijk : Jean-Marie Bogaert (MR), schepen (of dus wethouder) in het Waalse Lobbes heeft een bezoek gebracht aan Brugge, waar de schepen van toerisme lid is van het Vlaams-nationalistische N-VA... en ook Jean-Marie Bogaert heet. De twee zijn blijkbaar inderdaad familie.

Bovendien zou de Waalse Jean-Marie het FDF een belemmering binnen zijn MR vinden.
Ik denk dat er bij de MR wel meer zijn die het FDF een belemmering vinden, maar het is een feit dat MR het FDF nodig heeft in Brussel. Zonder hen verliezen ze een pak stemmen. Daardoor kan het FDF zeggen wat ze willen. De MR zal ze er nooit of weinig voor terugfluiten.

En eigenlijk is wat het Vlaams Belang en de N-VA verkondigen klein bier vergeleken met de FDF.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:39:27 #236
66825 Reya
Fier Wallon
pi_100976044
Daar schreef de Standaard deze week ook al over: on-the-record benadrukken MR-parlementariërs de unie met de FDF, off-the-record zitten ze er behoorlijk mee in hun maag. Het is des te saillanter omdat de MR streeft naar sociaal-economische hervormingen die dan weer prima met de Vlaamse zijde vallen te regelen, maar de meer symbolische communautaire aspecten zitten in de weg.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:47:04 #237
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_100976235
Het probleem van de MR is dat ze enkel politiek meespelen door het FDF , neem de FDF stemmen uit Brussel weg bij hen en ze zijn een duidelijk kleinere partij dan de PS ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:58:45 #238
66825 Reya
Fier Wallon
pi_100976498
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 17:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het probleem van de MR is dat ze enkel politiek meespelen door het FDF , neem de FDF stemmen uit Brussel weg bij hen en ze zijn een duidelijk kleinere partij dan de PS ...
En de stemmen uit Vlaanderen, niet te vergeten :P
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:32:03 #239
66825 Reya
Fier Wallon
pi_101053797
Ondertussen laat Karel de Gucht zich weer eens diplomatiek uit.
pi_101118815
En een iets wat luchtiger item. :')
quote:
AALST - De burgemeester van Aalst, Ilse Uyttersprot (CD&V), heeft gisteren tevergeefs geprobeerd een gênant vakantiefilmpje van het internet te halen. Daarin is te zien hoe ze in het openbaar de liefde bedrijft.

De bezoekers van de Nederlandse videosite Skoften.net konden sinds oktober vorig jaar het clipje Mama en papa op vakantie bekijken: een koppeltje vrijt op een toren van een kasteel. Ze denken dat niemand hen in de gaten heeft, terwijl toeristen met een camera op hen inzoomen.

Pas gisteren werd het geval van openbare zedenschennis een internethit. Een Belgische surfer had de vrijende vrouw geïdentificeerd als de Aalsterse burgemeester Ilse Uyttersprot. Eén melding op de berichtendienst Twitter deed de rest van het werk. Terwijl Uyttersprot zich in stilzwijgen hulde, werd de torenpoeper –een verwijzing naar de bospoeper uit de tv-serie Van vlees en bloed– een populaire zoekterm op het net.

Dringend verzoek

‘Er is iemand die als één man achter de burgemeester blijft staan', twitterde radiomaker Koen Fillet. Ivan De Vadder, politiek journalist van de VRT, schreef dan weer: ‘Onderzoek naar zedenfeiten in Hotel Stayen, zegt DSO (De Standaard Online, nvdr). Ligt dat in Aalst?' Daarmee verwees hij naar de ophef over het vrijende koppel tijdens Sint-Truiden–Lokeren.

Gisteren in de late middag haalde Skoften.net ‘op dringend verzoek' het filmpje offline. Tegenover onze krant bevestigt de redactie dat ze die vraag had gekregen, zonder namen te noemen. Maar het filmpje was al op andere sites opgedoken.

Waarnemend burgemeester van Aalst en partijgenoot Bart Van Lysebeth (CD&V) vindt het ‘merkwaardig' dat de video nu pas opduikt. ‘Dit dateert van vier jaar geleden en is uitsluitend in de privésfeer te situeren. Ik stel vast dat de paparazzi nu ook toeslaan in Vlaanderen.'

Op het kabinet van Uyttersprot viel te horen dat de burgemeester er indertijd van overtuigd was dat niemand anders op die plaats was. ‘De beelden zijn gemaakt op een afgelegen plaats', klonk het daar. ‘De situatie heeft geen enkele invloed op haar engagement in de stad. We maken er ons niet druk om.'

Iets over zessen gisteravond doorbrak Ilse Uyttersprot, met vakantie op Kreta, haar stilzwijgen met een bericht op haar Facebookprofiel: ‘Dit behoort tot mijn privé met mijn toenmalige verloofde en is meer dan vier jaar oud. Niet relevant dus... en zeker niet politiek relevant. Aan iedereen die me sms'jes vol steun verstuurde: bedankt!'

Geen toeval

Aan regionale zender TV Oost zei Uyttersprot dat ‘het geen toeval is dat het filmpje op dit moment op het internet circuleert'. Volgens haar werd het met kwade bedoelingen gelekt.

Ex-echtgenoot Frank van Impe –níet de man die in het filmpje te zien was– betreurt vooral dat de hetze hun twee zoontjes treft. ‘Daar kan ik absoluut niet mee lachen.'
http://nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=5C3EDFMR
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:05:33 #241
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_101135536
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:32 schreef Reya het volgende:
Ondertussen laat Karel de Gucht zich weer eens diplomatiek uit.
Het probleem met De Gucht is dat hij eigenlijk altijd doodgewoon gelijk heeft ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:12:24 #242
66825 Reya
Fier Wallon
pi_101135740
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het probleem met De Gucht is dat hij eigenlijk altijd doodgewoon gelijk heeft ...
Politiek lijkt me dan evident de verkeerde carrière.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 4 september 2011 @ 20:27:21 #243
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101565860
Ik heb het even niet meer gevolgd maar hoe staat het ervoor?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_101567904
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:27 schreef rubbereend het volgende:
Ik heb het even niet meer gevolgd maar hoe staat het ervoor?
Di Rupo van de Franstalige socialisten is nog steeds formateur. Zijn nota van 4 juli is door de Vlaamse en Franstalige groenen, socialisten, christen/centrum-democraten en liberalen aanvaard als uitgangspunt voor onderhandelingen. De grootste partij N-VA heeft geweigerd. De onderhandelingen zijn hervat op 16 augustus. Zie ook
http://nl.wikipedia.org/wiki/Regeringsformatie_Belgi%C3%AB_2010-2011

Hoe zou het eigenlijk zijn met onze vorige premier? Vorige zondag was Guy Verhofstadt de laatste gast en enige Belgische gast in "Zomergasten". Verhofstadt was liberaal premier van 1999 tot 2007, en de laatste premier die de rit heeft uitgedaan, ipv in opspraak gekomen te zijn, gekatapulteerd te zijn tot Europees president,...

Ik heb de uitzending ook gezien, en ook al ben ik zeker geen onvoorwaardelijke fan van Verhofstadt , het was zoals verwacht de moeite waard. Ook Jelle Brandt Corstius leek er zin in te hebben en was ook degelijk voorbereid. Verhofstadt wou er een politieke uiteenzetting voor Europa en tegen nationalisme en tegen islambashing van maken, dat werd hem toegestaan maar hij moest dan ook onder andere tegen confrontaties met zijn eigen schrijfsels kunnen.
Ziehier een recensie van de uitzending
Ondertussen gaan stemmen op om ook een Vlaamse versie van "Zomergasten" te maken.

[ Bericht 17% gewijzigd door zuiderbuur op 04-09-2011 21:17:36 (moest "fan van Verhofstadt" ipv "van Zomergasten" ) ]
  zondag 4 september 2011 @ 21:15:02 #245
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_101568759
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:00 schreef zuiderbuur het volgende:

Ondertussen gaan stemmen op om ook een Vlaamse versie van "Zomergasten" te maken.

Die zijn er eigenlijk toch al geweest ? Je hebt het weliswaar iets kortere maar even diepgaande "Spraakmakers" gehad op Canvas, en je hebt drie seizoenen lang "Nooitgedacht" gehad. Waarin Rik Torfs een klein uur lang een gesprek had met telkens één gast over diverse thema's ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 4 september 2011 @ 23:59:59 #246
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101578184




DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_101708249
Gisteren is de broer van formateur van Di Rupo overleden.
Ecolo-voorzitter Javaux is in opspraak gekomen door een verslag van zijn ontmoeting met de ambassadeur Wayne Bush in 2009.
Caroline Gennez heeft nu ook haar schootnota-incident.

En ondanks dit alles, ook nog iets moois: Freya Piryns (Groen!) en Willem-Frederik Schiltz (Open VLD) vormen een koppel over de partijgrenzen heen. Zij is lid van de Senaat, hij is vertegenwoordiger in de Kamer.
pi_101739811
Deze onderhandeling zullen enkel afgerond worden als er weer veel toegevingen komen van de Vlamingen :N

Nieuwe verkiezingen halen niets meer uit, het is inmiddels bijna allemaal al aan bod gekomen.
De laatste kans is om met de winnaars van de verkiezingen te onderhandelen (N-VA en PS) waarbij Bart De Wever nogmaals een nota schrijft.


Indien dit niet meer lukt voorspel ik een opstand van de bevolking en uiteindelijk over enkele jaren een splitsing van het land!


Binnen nu en 3 jaar

Toegevingen tegenover de Walen: 95%
Splitsing van het land: 5%


Ik ben er wel 200% van overtuigd dat het land tegen 2025 uiteen gevallen zal zijn, met een grote financiële kater voor de Vlamingen. Want de Walen zijn het hier nu aan het leegplunderen.
Cindy De Vuyst
pi_101740487
Als ik het zo van een afstandje volg is de N-VA haar hand ernstig aan het overspelen. Dan krijg je uiteindelijk niets voor elkaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:45:41 #250
66825 Reya
Fier Wallon
pi_101740983
Dat lijkt me een incorrecte analyse.
pi_101749155
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 07:54 schreef du_ke het volgende:
Als ik het zo van een afstandje volg is de N-VA haar hand ernstig aan het overspelen. Dan krijg je uiteindelijk niets voor elkaar.
Ik denk eerder dat de N-VA slapend rijk aan het worden is. De traditionele Vlaamse partijen maken er een rotzooi van en het is slechts een kwestie van weken eer zij veel te veel Vlaamse toegevingen gaan doen in ruil voor een Phyrrusoverwinning.

Het ongenoegen van de modale Vlaming neemt met de dag toe en steeds meer en meer mensen hebben genoeg van de extreem arrogante houding van de Walen. Al dat ongenoegen gaat naar de N-VA. Waar vroeger de proteststemmen voornamelijk richting Vlaams Blok/Belang gingen, gaan ze nu naar de N-VA. De N-VA rijft daarentegen wel een pak meer stemmen binnen omdat ze niet het extreem-rechtse imago van het VB hebben -ondanks de dagelijkse demonisering op de RTBF, Le Soir en in mindere mate de VRT.

Als de onderhandelingen mislukken wint de N-VA, als de Vlaamse partijen toegevingen doen ook.

quote:
Meer dan een kwart van de N-VA-kiezers wil partijvoorzitter Bart De Wever mee aan de onderhandelingstafel om de Vlaamse belangen te verdedigen. Dat blijkt uit een peiling van onderzoeksbureau ANT Research bij 1.405 Vlamingen in opdracht van Het Laatste Nieuws.
Bart De Wever staat nu al twee maanden aan de zijlijn toe te kijken op de regeringsonderhandelingen en dat is niet naar de zin van veel van zijn kiezers. Toch kan hij over het algemeen nog op veel steun rekenen.

Van de Vlaamse kiezers vindt 46 procent dat De Wever zich met recht en reden terugtrok uit de onderhandelingen, een relatief beperkte daling tegenover de 54 procent van juli. De daling is vooral te wijten aan scepsis bij de eigen achterban.

Nog maar 65 procent van de N-VA-kiezers is het eens met de strategie om aan de kant te gaan staan. Liefst 27 procent van de N-VA-aanhang is het uitdrukkelijk niét eens met die tactiek en had De Wever liever aan de onderhandelingstafel gezien.

Op dit ogenblik zou 39 procent van de Vlamingen volgens de peiling niettemin op N-VA stemmen mocht het tot vervroegde verkiezingen komen, slechts een procentje minder dan begin juli het geval was. (belga/jv)
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-mee-aan-tafel.dhtml
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:26:50 #253
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101749659
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 03:16 schreef einzeinz het volgende:
Indien dit niet meer lukt voorspel ik een opstand van de bevolking en uiteindelijk over enkele jaren een splitsing van het land!
De Belgische bevolking in opstand, daar zal volk naar komen kijken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 10 september 2011 @ 01:58:09 #254
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_101775319
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_101805847
Morgen onderhandelen ze voort, weer een dag vol miserie!
En Waalse partijen die wat vuurtjes gaan stoken en daarna de bevolking oproepen tot kalmte!


SPLITSEN NU!!!
Cindy De Vuyst
pi_101807100
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 02:21 schreef einzeinz het volgende:
Morgen onderhandelen ze voort, weer een dag vol miserie!
En Waalse partijen die wat vuurtjes gaan stoken en daarna de bevolking oproepen tot kalmte!


SPLITSEN NU!!!
Hou je bek ! De enige miserie ligt bij die oude royal Brusselaars , niet perse bij de Walen. Leg jij me dan eens uit hoe en wat je zou splitsen mr de flamingant .
pi_101856348
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2011 05:12 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Hou je bek ! De enige miserie ligt bij die oude royal Brusselaars , niet perse bij de Walen. Leg jij me dan eens uit hoe en wat je zou splitsen mr de flamingant .
Als je BHV splitst, dan blijven die Brusselaars en Walen op Vlaamse grond azen. Dat weet jij ook!
Ja, ik wil het land splitsen. Ik ga daar geen doekjes om winden. Bovendien is België al lang gesplitst, we hebben een Vlaamse, Brusselse en Waalse regering en die draaien perfect. Die federale regering is overbodig!


Als je dat doortrekt is een splitsing van het land een goeie zaak. Dan staat gewoon duidelijke zwart op wit waar de grens ligt, het is zo en niet zo! (Patat)
Dan kan er wel een zeer mooie samenwerking zijn met Brussel en Wallonië, daar ben ik van overtuigd.


En nogmaals Wallonië is echt niet meer de verpauperde regio, Wallonië zal het wat moeilijk hebben maar ze slaan er zich wel door.
Brussel is het zorgenkindje, en het is voor Brussel dat Vlaanderen en Wallonië nog samen blijven!


Wat die Walen willen is Brussel, of toch op z'n minst een corridor.
Dat moet je niet ontkennen, ze hebben het zelf uitgesproken!!!
(Over dat laatste zijn genoeg bewijzen terug te vinden op internet)
Cindy De Vuyst
  maandag 12 september 2011 @ 14:34:37 #258
66825 Reya
Fier Wallon
pi_101856485
Het punt is nou juist dat splitsing vrijwel niets aan de situatie rond Brussel oplost, en deze op terreinen zelfs kan doen verergeren.
pi_101865212
Ik denk niet dat dit veel uithaalt, CD&V heeft maar weer eens geplooid :(


De gemeenschap krijgt niet 500 miljoen euro minder zoals eerst gepland was, maar 1 miljard euro minder.

De benoeming van de burgemeesters gaat naar de Raad van State. Met andere woorden als een burgemeester niet benoemd wordt trekt hij naar de Raad van State, als deze niet binnen de 30 dagen een uitspraak doet is de burgemeester automatisch benoemt.
En we weten allemaal dat 30 dagen bij de RvS niet lukt!!!

De Senaat wordt niet hervormt, terwijl alle Vlaamse partijen het eens waren over het afschaffen van de Senaat.

Brussel-Halle-Vilvoorde kan gesplitst worden als het in de grondwet verankerd wordt, dus dat duurt nog jaren. Als een partij de splitsing blokkeert dan komt er GEEN splitsing (dus dat wordt gevaarlijk met die Waalse en Brusselse partijen).
Kortom hier mag je er van uit gaan dat het gewoon NOOIT gesplitst zal worden.
Ze hebben de Vlamingen in hun macht.


En sommigen blijven hier beweren dat er niets aan de hand is! -O-
Besef één ding, ze zijn het hier aan het leegplunderen en ze gaan lopen met jouw belastinggeld. Als jij dat geen probleem vindt, blijf dan lekker onder je rots leven!

Eens Vlaanderen aan de grond zit zullen zij de eersten zijn die onafhankelijkheid gaan uitroepen. Olé dat willen we natuurlijk allemaal.

Binnen 20 jaar valt het land sowieso uit elkaar. Wat heb je liever? Nu splitsen zodat we nog iets hebben of over 20 jaar splitsen als we Vlaams grondgebied afgenomen zijn en jij je hele leven hebt mogen betalen voor Walen en Brusselaars. (WAAR WIJ BOVENDIEN NOG NOOIT IETS VAN HEBBEN GEKREGEN, buiten een schuldenberg)
Cindy De Vuyst
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 september 2011 @ 23:19:10 #260
862 Arcee
Look closer
pi_101882897
quote:
Koning Albert: formatie moet sneller

***************************************
` De Belgische koning Albert heeft de
onderhandelaars in de kabinetsformatie,
die nu al 15 maanden duurt,opgeroepen
meer haast te maken.Er zit nog wel wat
beweging in het proces,maar er is nog
nauwelijks gesproken over belangrijke
sociaal-economische onderwerpen.

Het grote struikelblok is nog steeds de
kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde.Dat is
een tweetalig kiesdistrict,dat volgens
de Vlamingen moet worden gesplitst.

Steeds meer Franstalige Belgen gaan in
de Vlaamse dorpen rond Brussel wonen,
maar stemmen bij verkiezingen doorgaans
op Franstalige politici.Na splitsing
van het kiesdistrict kan dat niet meer.
Na 15 maanden zeggen dat het sneller moet. _O-
pi_101885510
Dat laatste, mag niet meer kunnen!


Helaas zit er een lek in de achterdeur waardoor het terug kan!


15 maanden vallen eigenlijk nog mee als je weet dat we sinds 2007 met een regering van lopende zaken zitten. Dus eigenlijk draait het spelletje al sinds 2007.
(Die regering werd toen snel samengesteld uit nood om een aantal belangrijke zaken te kunnen stemmen in het parlement)

Het is 15 maanden geleden dat de Belgen opnieuw moesten stemmen omdat ze er toen niet uitraakten en er nieuwe verkiezingen volgden.
Het is nu hetzelfde probleem, maar iedereen beseft dat nieuwe verkiezingen niets oplossen!
Cindy De Vuyst
pi_101885909
Hihi, België moet een veronderstelde begroting maken van de koning :')
Cindy De Vuyst
pi_101889406
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2011 23:19 schreef Arcee het volgende:


Steeds meer Franstalige Belgen gaan in
de Vlaamse dorpen rond Brussel wonen,
maar stemmen bij verkiezingen doorgaans
op Franstalige politici.Na splitsing
van het kiesdistrict kan dat niet meer.

Dat op zich is niet het probleem. Na de splitsing zullen zij nog steeds op Franstalige politici kunnen stemmen, maar dan niet op die uit Brussel.
Voor de vijfjaarlijkse verkiezingen voor het Vlaams Parlement is er geen BHV, en daar is 1 van de 124 vertegenwoordigers lid van de Union Francophone (maar dan moet je als Franstalige kiezer wel aanvaarden dat je op een lijst met alle ideologieën samen stemt)
pi_101892426
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2011 23:19 schreef Arcee het volgende:
Na 15 maanden zeggen dat het sneller moet. _O-
Het tekent de wanhoop in België. De koning heeft laatst in een tv-toespraak bijna letterlijk van woede met de vuist op tafel geslagen.

Ik vraag het me al een tijdje af, maar als je ziet dat ze na 15 maanden nog steeds vooral aan het steggelen zijn over BHV in plaats van belangrijke sociaal-economische vraagstukken, zegt dat toch wel iets over de staat van het land.

Het land België lijkt me echt ten dode opgeschreven. Vlamingen en Walen kunnen kennelijk die BHV-kwestie niet laten rusten, cq. effectief oplossen en schaden daarmee hun landsbelang. Ze zitten al bijna anderhalf jaar met een demissionair kabinet en zelfs al wordt 'BHV' opgelost, dan nog zijn de belangen van Vlamingen en Walen heel anders.

Ik vraag me af hoe lang ze nog aanmodderen.
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:16:36 #265
66825 Reya
Fier Wallon
pi_101892806
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vraag het me al een tijdje af, maar als je ziet dat ze na 15 maanden nog steeds vooral aan het steggelen zijn over BHV in plaats van belangrijke sociaal-economische vraagstukken, zegt dat toch wel iets over de staat van het land.
Je overschat het belang van BHV; BHV is in feite niet meer dan de proloog van een heel epos aan geïntegreerde economische en communautaire tegenstellingen. Het komt dan ook vooral vaak terug als symbolisch dossier; zo liet Open VLD de vorige regering hoegenaamd vallen over BHV, maar wordt deze stap in feite beschouwd als gegeven uit frustratie met het gebrek aan sociaal-economische hervormingen.
pi_101897338
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het tekent de wanhoop in België. De koning heeft laatst in een tv-toespraak bijna letterlijk van woede met de vuist op tafel geslagen.

Ik vraag het me al een tijdje af, maar als je ziet dat ze na 15 maanden nog steeds vooral aan het steggelen zijn over BHV in plaats van belangrijke sociaal-economische vraagstukken, zegt dat toch wel iets over de staat van het land.

Het land België lijkt me echt ten dode opgeschreven. Vlamingen en Walen kunnen kennelijk die BHV-kwestie niet laten rusten, cq. effectief oplossen en schaden daarmee hun landsbelang. Ze zitten al bijna anderhalf jaar met een demissionair kabinet en zelfs al wordt 'BHV' opgelost, dan nog zijn de belangen van Vlamingen en Walen heel anders.

Ik vraag me af hoe lang ze nog aanmodderen.
Dit!

En echt samengaan zal nooit lukken. België is ontstaan na 1830 en sindsdien zijn er al altijd problemen geweest.
Die problemen worden zelfs telkens iets groter.

Iemand die beweert dat het opgelost is met BHV zit er dus naast, dat is één stukje die 'opgelost' zou zijn. (En opgelost kunnen we maar beter tussen haakjes zetten)

Ik, en vele anderen weten ook dat België al ten dode opgeschreven is.
In theorie is het nog één land, maar in de praktijk worden de deelstaten afzonderlijk bestuurt. Vlaanderen draait op zichzelf door de Vlaamse Regering. Wallonië en Brussel hetzelfde. Dat werkt prima.


Binnen nu en 20 jaar zal het land sowieso uit elkaar vallen. Maar het is zo dat een politieke partij dat niet mag uitspreken omdat het hun kop kan kosten. Bovendien wordt zoiets als racistisch aanschouwt en kan zo'n partij in quarantaine vliegen (cordon sanitaire)


Vlaams Belang zit daar in, omdat zij daar echt op hameren.
N-VA spreekt het niet zo uit, maar tussen de lijnen hoor je het wel. N-VA wil over een termijn van 20 jaar de miljaren transfers naar Wallonië afbouwen en is geen voorstander van het koningshuis. (2 dingen die een waarheid als een koe zijn).
Waarom is het voor de Walen en Brusselaars belangrijk dat N-VA buitenspel gezet wordt? Inderdaad voor de miljardentransfers dat ze op hun buik mogen schrijven.

Ook de Koning is bang van N-VA, want die partij wil hem laten gaan werken.


De andere Vlaamse partijen, ik kijk in de richting van CD&V. Hebben altijd toegevingen gedaan, ze draaien met de wind. God, wie weet onder welke documenten al een handtekening staat waarvan we nog niets weten.
Bovendien moet je weten dat kiezers voor die traditionele partijen stemmen omdat zij het land willen redden, die partijen mogen dus niet spreken over een onafhankelijkheid.


België is sowieso een zinkend schip en ooit zal het uiteen vallen.
We kunnen dan maar kiezen, gaan we nog jarenlang elk jaar miljarden Vlaams geld schenken aan Wallonië en Brussel (Zonder dat wij inzage hebben?)
Want weet dat ons geld in bv. het financieren van woningen kruipt, het aanleggen van wegen, en weet ik veel nog allemaal.

Gaan we nog toelaten dat beetje bij beetje Walen en Brusselaars aandringen op een uitbreiding van Brussel? Met als gevolg dat Vlaanderen grondgebied moet afstaan.
Bovendien moet je weten dat er in Brussel 19 burgemeesters rondlopen, ze hebben daar zelfs de moed niet om er 18 op straat te zetten (zo'n maatregel is niet populair en kost stemmen!)


Dit land zit zo ingewikkeld in elkaar, en ze zijn het nu nog ingewikkelder aan het maken!
En dan gaan mensen nog gaan beweren dat er geen probleem is!
Cindy De Vuyst
pi_101920592
quote:
Premier Leterme wordt adjunct-topman van OESO
AP

di 13/09/2011 - 22:01 Eind dit jaar zou premier Yves Leterme (CD&V) een van de adjuncten worden van de secretaris-generaal van de OESO. Dat is een economisch samenwerkingsverband van vooral Westerse industrielanden.
lees ook

Langer ontslagnemend premier dan premier

Er werd al een tijdje gespeculeerd over een internationale topfunctie voor Leterme, maar binnenkort wordt hij voorgedragen als adjunct-secretaris-generaal van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling. De premier heeft dat vanavond bevestigd aan de VRT-redactie.
AP

Als de benoeming goedgekeurd wordt door de lidstaten van de OESO, zal Leterme er eind dit jaar verantwoordelijk worden voor sociaal beleid, onderwijs, gezondheid, werkgelegenheid, KMO's en regionale ontwikkeling.

Leterme zou dus een van de drie adjuncten worden van de Mexicaan Angel Gurria (boven links), die sinds 2006 secretaris-generaal is van de internationale economische organisatie.
http://www.deredactie.be/(...)/110913_Leterme_Oeso
_O-

De ratten verlaten het schip. De laatste doet het licht uit. :')
pi_101925296
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:51 schreef pagadder het volgende:

[..]

_O-

De ratten verlaten het schip. De laatste doet het licht uit. :')
Ik moest lachen :')


Het is al nr. 3

Inge Vervotte
Guy Vanhengel
Yves Leterme


Man, man, de CD&V verliest haar kopmannen. Wie zal nog overschieten? :W
Ik denk dat ze gewoon het zinkend schip dat CD&V genoemd wordt aan het verlaten zijn omdat ze weten dat ze daar geen postje als minister meer gaan kunnen pakken!
Cindy De Vuyst
  woensdag 14 september 2011 @ 00:42:24 #269
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_101925473
Het probleem bij een uiteenvallend Belgie lijkt me alleen dat ze daar ook al geen besluit over kunnen krijgen laat staan dat die zaken netjes afgehandeld kunnen worden.
pi_101928137
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:37 schreef einzeinz het volgende:
Het is al nr. 3

Inge Vervotte
Guy Vanhengel
Yves Leterme

Man, man, de CD&V verliest haar kopmannen. Wie zal nog overschieten? :W
Guy Vanhengel is bij de liberalen (OpenVLD)?
  woensdag 14 september 2011 @ 11:05:11 #271
66825 Reya
Fier Wallon
pi_101931618
Hoe vaak hebben we nu al de termen 'cruciale fase' en 'cruciale dag' voorbij horen komen?
pi_101932447
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:05 schreef Reya het volgende:
Hoe vaak hebben we nu al de termen 'cruciale fase' en 'cruciale dag' voorbij horen komen?
Te vaak om nog geloofwaardig te zijn.
pi_101933550
DiRupo schijnt te hebben gezegd dat de formatiebesprekingen muurvast zitten. De koning is al teruggeroepen naar België. Grote kans dat DiRupo vandaag of morgen bij de koning komt melden dat de gesprekken zijn mislukt. De koning zal dan wel weer woedend met z'n vuist op tafel blazen en zo onderhand moet er ook wel stoom uit z'n oren komen.

Ik vraag me eigenlijk af wat erger is: door wanbeleid financieel failliet gaan, zoals Griekenland, of een politieke patstelling die al meer dan een jaar duurt en krampachtig één land willen blijven terwijl je dat eigenlijk allang niet meer bent, zoals België.
pi_101934064
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:13 schreef Elfletterig het volgende:
DiRupo schijnt te hebben gezegd dat de formatiebesprekingen muurvast zitten. De koning is al teruggeroepen naar België. Grote kans dat DiRupo vandaag of morgen bij de koning komt melden dat de gesprekken zijn mislukt. De koning zal dan wel weer woedend met z'n vuist op tafel blazen en zo onderhand moet er ook wel stoom uit z'n oren komen.

Ik vraag me eigenlijk af wat erger is: door wanbeleid financieel failliet gaan, zoals Griekenland, of een politieke patstelling die al meer dan een jaar duurt en krampachtig één land willen blijven terwijl je dat eigenlijk allang niet meer bent, zoals België.
De onafhankelijkheidsoorlog van NL begon dat ook niet bij de Franstaligen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 september 2011 @ 15:06:51 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_101938732
Is een zakenkabinet eigenlijk geen oplossing om tijd te winnen? Zo kunnen iig de nodige besluiten genomen worden over zaken die hier niets mee te maken hebben.
  woensdag 14 september 2011 @ 15:09:13 #276
66825 Reya
Fier Wallon
pi_101938801
Een zakenkabinet moet voor haar wetgeving nog altijd een meerderheid in het parlement weten te vergaren; gezien de verwachte gevoeligheid van de betreffende ingrepen lijkt me dat niet evident.
  woensdag 14 september 2011 @ 15:14:23 #277
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_101938979
Nee maar het lijkt me dat ze op deelterreinen zoals bezuinigingen toch wel aan meerderheden kunnen komen?
pi_101939167
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:14 schreef Hexagon het volgende:
Nee maar het lijkt me dat ze op deelterreinen zoals bezuinigingen toch wel aan meerderheden kunnen komen?
Nou... Volgens mij wordt alles op een goudschaaltje gewogen. Dus als je gaat bezuinigen op iets waar het ene gewest meer profijt van heeft dan het andere, dan heb je meteen weer een conflict.
  woensdag 14 september 2011 @ 16:19:15 #279
66825 Reya
Fier Wallon
pi_101941326
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:14 schreef Hexagon het volgende:
Nee maar het lijkt me dat ze op deelterreinen zoals bezuinigingen toch wel aan meerderheden kunnen komen?
Het overgrote deel van de federale begroting bestaat uit uitgaven aan sociale zekerheid en dotaties aan gewesten. Beiden vormen nu juist het hart van het communautaire conflict.
pi_101950670
Er blijkt een akkoord in de maak te zijn. De Tsjeven zouden volledig hun kazak gedraaid hebben.

Nuja, als dit waar zou zijn plegen ze electorale zelfmoord en zal de N-VA minstens 40% halen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 14 september 2011 @ 21:04:38 #281
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101953031
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 15 september 2011 @ 15:41:20 #283
177885 JoaC
Het is patat
pi_101978819
Lol, doorbraak
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_101979457
Toch nog. :D

Maar de eerste 'non' hangt ook meteen alweer in de lucht?
  donderdag 15 september 2011 @ 16:56:04 #285
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101981275
Het zal wel een degelijk akkoord zijn, want zelfs de N-VA kan het niet volledig de grond inboren, aangezien de grootste toegevingen van Franstalige kant kwamen (MR en FDF)

Alle goede elementen zijn volgens hen uiteraard een gevolg van "de druk van de N-VA".
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 15 september 2011 @ 17:16:15 #286
66825 Reya
Fier Wallon
pi_101981969
Alhoewel het een noodverband blijft (wat als de Raad van State negatief oordeelt over de burgemeesters?), ziet het akkoord er niet heel slecht uit. Wel jammer dat er een compleet tandeloze metropolitane gemeenschap wordt opgezet als douceur, maar in België blijft het lastig zulk soort lelijke compromissen te vermijden.

Daarnaast dient de term "doorbraak" toch ook wel gerelativeerd te worden; tenslotte blijven de gewichtige economische kwesties, die ook weer verbonden zijn met de communautaire kwesties, op tafel liggen.
pi_101983009
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zal wel een degelijk akkoord zijn, want zelfs de N-VA kan het niet volledig de grond inboren, aangezien de grootste toegevingen van Franstalige kant kwamen (MR en FDF)

Alle goede elementen zijn volgens hen uiteraard een gevolg van "de druk van de N-VA".
Maar de NVA heeft wel degelijk - zoals te verwachten - kritiek op bijvoorbeeld het voorstel dat men in de zes faciliteitengemeenten rond Brussel nog steeds zou kunnen stemmen op de Brusselse lijsten. Daarmee is het idee van "très grande Bruxelles" de kop in gedrukt, maar wordt tegelijkertijd bevestigd dat die 6 gemeenten dan weer zo goed als Brussels zijn...
pi_101983076
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zal wel een degelijk akkoord zijn, want zelfs de N-VA kan het niet volledig de grond inboren, aangezien de grootste toegevingen van Franstalige kant kwamen (MR en FDF)

Alle goede elementen zijn volgens hen uiteraard een gevolg van "de druk van de N-VA".
Het FDF denkt er uiteraard heel anders over:

quote:
FDF: 'Een akkoord van bedriegers'
FDF verwerpt akkoord


Olivier Maingain is niet mals voor het akkoord over de splitsing van BHV. Het is een 'accord des tricheurs' omdat de rechten van de Franstaligen werden opgeofferd. FDF slaat de deur voorlopig niet dicht bij de MR maar maakt er een vertrouwenskwestie van.

'Dit akkoord versterkt diegenen die ervan uitgaan dat de taalgrens uiteindelijk ook een staatsgrens wordt', stelt Maingain fors. 'Dit akkoord is erg schadelijk voor Brussel.'

Maingain stelt vastberaden dat het 'minimum minimorum' voor de drie niet-benoemde burgemeesters niet bereikt is. Vlaanderen blijft immers bevoegd voor de benoeming ervan. Bovendien spot men door de niet-benoeming ervan met de rechten van de kiezer. Toch zal FDF in 2012 opnieuw dezelfde drie figuren naar voor schuiven als kandidaat-burgemeester, zegt Maingain.

Ook de splitsing van de kieskring BHV kent in zijn ogen geen genade. De onderhandelaars respecteren de democratische beginselen niet, vindt hij. Maingain haalt er het Europese mensenrechtenverdrag bij om zijn gelijk te staven.

Voorstellen

Maingain maakt er een vertrouwenskwestie bij de MR van. Hij heeft drie voorstellen voor de partij. Een ervan gaat over de metropolitane gemeenschap (waarvan alle gemeenten van de oude provincie Brabant deel zullen uitmaken), die meer moet worden dan louter een 'praatbarak'. Hij noemt ook het terugdringen van de bevoegdheden die de rechten van de Franstaligen zouden beknotten. Daarnaast moet Brussel als enige de volledige zeggenschap krijgen over haar instellingen.

'We durven te geloven dat de MR die voorstellen ter harte zal nemen', rondt Maingain de persconferentie af. Ruimte voor vragen van journlisten is er niet.

MR neemt akte van het standpunt van FDF-voorzitter Olivier Maingain maar reageert er voorlopig niet op, meldt RTBF kort nadien. Het blijft voorlopig onduidelijk wat de gevolgen zijn voor de samenwerking van FDF en MR.

Uitgebreid bureau MR onderschrijft akkoord

Het uitgebreid bureau van de Franstalige liberalen van de MR heeft eerder op de dag wel al zijn steun uitgesproken voor het akkoord dat formateur Elio Di Rupo bereikt heeft met de acht onderhandelende partijen.

De partij bevestigt ook haar vertrouwen in voorzitter Charles Michel voor het voortzetten van de onderhandelingen om tot een staatshervorming en de vorming van een nieuwe federale regering te komen. Dat stelt de partij in een persbericht.

Het was voorzitter Michel zelf die het uitgebreid bureau bijeen had geroepen. Hij legde er het akkoord over BHV, het stemrecht voor Belgen in het buitenland en de hervorming van de Senaat voor.
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20110915_086

Maar goed, dat de MR en de FDF uit elkaar zullen gaan, was al meer mensen duidelijk. Dat is al net zo'n kansloos verhaal als CD&V en N-VA.
  donderdag 15 september 2011 @ 20:20:36 #289
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_101989424
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:49 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Het FDF denkt er uiteraard heel anders over:

[..]

http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20110915_086

Maar goed, dat de MR en de FDF uit elkaar zullen gaan, was al meer mensen duidelijk. Dat is al net zo'n kansloos verhaal als CD&V en N-VA.
Of elk kartel de afgelopen jaren.

FDF heeft het zichzelf ook gewoon onmogelijk gemaakt met hun extreme uitspraken de laatste weken. Maakt het een stuk makkelijker voor de MR hen te laten vallen.
pi_102015495
Dat N-VA zo gematigd is over het akkoord, is op zich niet zo vreemd. Dit akkoord verschilt immers niet gek veel van het voorstel dat De Wever een aantal maanden geleden deed. Het nu afkraken zou nogal bizar zijn.
pi_102017595
Die Maingain is pas echt niet bezig met het welzijn van het land of zelfs van de Franstaligen, die wil enkel zijn brussels bourgeoisie kliekje beschermen ...
pi_102063185
Slimste mens de Wever is bij lange na geen slimme politicus. Eerst hoog van de toren blazen en zich terugtrekken uit de onderhandelingen en vervolgens niet kunnen toegeven dat het bereikte accoord over BHV wellicht meer is dan hij zelf ooit had hopen te bereiken. Nu staat het met zijn nationalistisch/egoistisch clubje langs de zijlijn en hij had nog wel gehoopt op een mislukken van e.e.a. om vervolgens zijn rechts liberale programma te kunnen doorvoeren. Een programma dat de massale belastingontduiking blijft legaliseren (zijn vrienden van de MR zijn daar ook goed in) en Belgie een niet functionerende staat wil laten blijven.
  zondag 18 september 2011 @ 17:03:06 #293
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_102102205
Hier nog even een voorbeeldje van het niveau van de NVA http://www.deredactie.be/(...)/110918_Kraam_DiRupo
  zondag 18 september 2011 @ 17:07:41 #294
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_102102390
Ik denk dat er van elke partij wel een "lompe" lokale afdeling te vinden is die zich bezondigt aan dit soort goedkoop stuntwerk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 22 september 2011 @ 19:02:18 #295
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_102269074
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 24 september 2011 @ 10:12:33 #296
66825 Reya
Fier Wallon
pi_102326274
Nou, er is blijkbaar min of meer een akkoord over de financieringswet, hetgeen me toch wel lichtelijk verbaast.
pi_102344493
Een vernietigend stuk van Hendrik Vuye over de hervorming van Brussel.

Een selectie:
quote:
In het vereenvoudigde Brussel zijn voortaan nog slechts volgende overheden actief: het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de Brusselse agglomeratie, 19 gemeenten, 19 0CMW's, 6 politiezones (voortaan wel gecoördineerd door het Gewest), de Vlaamse Gemeenschap, de Franse Gemeenschap, - even ademhalen - de Vlaamse Gemeenschapscommissie, de Franse Gemeenschapscommissie, de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, de federale Staat en een dienstdoend vicegouverneur, in afwachting van een nieuwe volwaardige vicegouverneur. Uit recent onderzoek blijkt zelfs dat in Brussel 41 ministers of schepenen bevoegd zijn voor cultuur. Er zijn vier maatschappijen voor openbaar vervoer actief en, sinds het 'Brusselakkoord', nog slechts 16,5 openbare vastgoedmaatschappijen. De Brusselse politici waren gisteren terecht fier op hun modelstaat.

Brussel is natuurlijk het Walhalla voor de Vlamingen. Waar elders kan je minister worden met 796 stemmen? In Brussel wordt je hiermee Vlaams Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Financiën, Begroting, Openbaar Ambt en Externe Betrekkingen (Jean-Luc Vanraes, nvdr). Deze baan mag je dan cumuleren met de taken van Voorzitter van het College van de Vlaamse Gemeenschapscommissie (VGC), belast met Onderwijs, Vorming, Begroting & Communicatie; en Lid van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, belast met Gezondheidsbeleid, Financiën, Begroting en Externe Betrekkingen. Het zijn dergelijke stemmenkanonnen die het nieuwe Brusselakkoord hebben onderhandeld. Om een nieuwe, van irritatie getuigende, mail te vermijden van de woordvoerster van Guy Vanhengel benadruk ik graag dat hij bij dezelfde verkiezingen 'wereldrecordhouder Vlaamse stemmen' werd met het cijfer 5.179. Neen, niet bij de gemeenteraadsverkiezingen van Bachten de Kupe, bij de verkiezingen voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest bestaande uit 19 dichtbevolkte gemeenten.
pi_102344867
_O- De bestuurlijke drukte is daar wel heel extreem.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 24 september 2011 @ 22:56:39 #299
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_102345281
Tja, als je ook OCMW's, politiezones en commissie's gaat meerekenen, dan kan je voor elk gehucht in heel België wel een overheid of 8 vinden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_102345713
Als ook maar de helft van wat hij schrijft waar is dan moet men zich toch wel kapotschamen hoor :D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102346346
Ondertussen zijn de verkiezingen 468 dagen geleden...
Pascal Poissonnier heeft een film "No comment" gemaakt over de politieke verslaggeving in die periode.
Voor journalisten moet het inderdaad erg onaangenaam zijn om voortdurend zonder echt "nieuws" altijd op die plaats aanwezig te zijn.. er werd soms gezegd dat ze "gevangenen van elkaar zijn", want stel je voor dat jij weggaat en dat de anderen dan toch nog over iets anders zouden kunnen berichten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')