Vorige week bij de zevende dag zaten ze al te tellen, nu weer niks, maanden verder, dan komen de volgende verkiezingen in zicht (gemeente volgens mij). En niemand in aanloop daarnaartoe veel gaat inleveren dus dikke kans dat er dan ook landelijke verkiezingen zijn.quote:Op maandag 23 mei 2011 07:20 schreef Reya het volgende:
Kom gerust over vier maanden terug, dan is er vast wel eens een keer iets gebeurd.
Als het onderhandelen al bijna dan een jaar duurt komen er inderdaad vanzelf weer een keer verkiezingen in zicht.. De volgende gemeente- en provincieraadsverkiezingen zijn in oktober 2012.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:32 schreef Igen het volgende:
Wanneer zijn die gemeenteraadsverkiezingen dan? Ik dacht dat de vorige federale verkiezingen zo mooi waren omdat eindelijk eens onderhandeld kon worden zonder de volgende verkiezingen op een ander niveau in zicht. Of duurt het intussen alweer zó lang...
Het was toen ook al duidelijk dat het geen daadwerkelijke verlaging was maar alleen een soort waarschuwing. Nu is het wel een verlaging, dat is zeker niet hetzelfde, al is het inderdaad de vraag wat het effect is.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:11 schreef Reya het volgende:
Tsja, in januari deed S&P hetzelfde, en daar was wel de nodige commotie om, maar veel deed het de onderhandelingen niet opschieten. Sterker nog, begin deze maand beweerde men nog dat de soep eigenlijk toch niet zo heet gegeten zou worden. Wellicht dat een daadwerkelijke verlaging iets meer losmaakt, maar zelfs dat aanschouw ik met enige scepsis.
Dat klopt niet; in beide gevallen zijn de vooruitzichten (dus niet de beoordeling zelf) gewijzigd van 'stabiel' naar 'negatief'.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het was toen ook al duidelijk dat het geen daadwerkelijke verlaging was maar alleen een soort waarschuwing. Nu is het wel een verlaging, dat is zeker niet hetzelfde, al is het inderdaad de vraag wat het effect is.
Je hebt gelijk, ik had twee berichten door elkaar gelezen blijkbaar. Excuses.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat klopt niet; in beide gevallen zijn de vooruitzichten (dus niet de beoordeling zelf) gewijzigd van 'stabiel' naar 'negatief'.
Belgen.quote:Metro Brussel bewaart vrede met Engelstalige muziek
AMSTERDAM - In de metrostations van de Belgische hoofdstad Brussel is voortaan geen Nederlandstalige of Franstalige muziek meer te horen.
Om de lieve vrede tussen landgenoten uit beide taalgebieden te bewaren, draait het Brusselse vervoersbedrijf alleen nog nummers in het Engels, Spaans of Italiaans.
Een experiment met Franstalige liedjes leverde onlangs tientallen klachten van reizigers op. Dat meldt de regionale nieuwssite Brusselnieuws.be.
“In april van dit jaar hebben we een experiment gedaan, waarbij we een Franstalig nummer uit de internationale hitparade hebben gespeeld. En toen kwamen er tientallen klachtenbrieven van Nederlandstalige klanten”, aldus MIVB-woordvoerster An Van Hamme.
http://www.nu.nl/opmerkel(...)lstalige-muziek.html
In Brussel-Noord worden de oproepberichten eerst in het Nederlands omgeroepen en dan in het Frans.quote:
Of dat in de trein Leeuwarden - Den Haag over de hele route alleen in het Fries wordt omgeroepen. Dat zou echt niemand pikken. Gelukkig geldt bij ons Fries als minderwaardig en is het dus allemaal niet zo'n probleem.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:31 schreef pagadder het volgende:
[..]
Nederlanders zullen het toch ook niet waarderen, mocht er in een trein die van Leeuwarden naar Amsterdam rijdt altijd in het Fries en Nederlands omgeroepen worden.
Voor mij - als Nederlander - is het volstrekt logisch dat je in een land met twee gelijkwaardige talen dingen zo organiseert. Het is de enige eerlijke mogelijkheid.quote:Taalkwesties -en zeker als het Nederlands-Frans- betreft liggen hier extreem gevoelig en ik kan me er aan ergeren als buitenlanders -zeker Nederlanders- dat niet altijd snappen.
Berichtgeving in de trein is wel weer van een andere orde dan muziek op metrostations, he.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:31 schreef pagadder het volgende:
[..]
In Brussel-Noord worden de oproepberichten eerst in het Nederlands omgeroepen en dan in het Frans.
In Brussel-Zuid is het eerst Frans en dan Nederlands.
In Brussel-Centraal is het in een even jaar eerst in het Nederlands, dan in het Frans, in een oneven jaar eerst Frans, dan Nederlands.
Als je in Antwerpen de IC pakt richting Charleroi, dan worden de omroepberichten eerst in het Nederlands omgeroepen, rijdt de trein Brussel binnen eerst Nederlands dan Frans. Als de trein Brussel-Zuid verlaat in het Frans, dan het Nederlands. Vervolgens rijdt de trein een paar kilometer in Vlaanderen, is het weer alleen Nederlands. Tot slot rijdt de trein Wallonië binnen en is het alleen Frans.
Absurd? Een Belgenmop? In Nederlandse ogen wel, ook zo voor de rest van de wereld waarschijnlijk, maar het is de enige juiste oplossing. Ik hoef het als Vlaming niet te pikken dat omroepers in een trein die in Vlaanderen rijdt Frans gebruiken. (Tenzij het de Beneluxtrein is).
Nederlanders zullen het toch ook niet waarderen, mocht er in een trein die van Leeuwarden naar Amsterdam rijdt altijd in het Fries en Nederlands omgeroepen worden.
Taalkwesties -en zeker als het Nederlands-Frans- betreft liggen hier extreem gevoelig en ik kan me er aan ergeren als buitenlanders -zeker Nederlanders- dat niet altijd snappen.
Die ingenieurs hebben hun diploma zeker bij een pak waspoeder gekregen?quote:Opschudding in Wallonië. Letterlijk ook, voor wie zich aan het onderwerp van de controverse waagt: tussen de Luikse gemeenten Braives en Hannut is de Romeinse steenweg heraangelegd met een hele reeks vernauwingen. Een filmpje op Youtube klaagt de toestand aan.
Op de weg zijn 250 paaltjes geplaatst, allen op een twintigtal vernauwende eilandjes, omringd door een bos van verkeersborden, en dat over een afstand van slechts vijf kilometer. In een filmpje dat op meerdere sites opduikt, wordt de situatie aangeklaagd. Ook op de weg zelf is tegenstand te merken: op een betonblok is 'Vous???? êtes fous!!' gespoten.
Volgens Le Soir zou Waals minister van Openbare Werken Benoît Lutgen (CDH) geprobeerd hebben om het filmpje van het net te halen. Zijn naam wordt nadrukkelijk genoemd als initiatiefnemer van de wegenwerken, terwijl de minister zelf niet rechtstreeks betrokken is. Lutgen zou zelfs gevraagd hebben om zijn naam te laten vallen uit de titel van het filmpje, of anders zou hij gerechtelijke stappen ondernemen. De video werd daarom van Youtube gehaald, maar is er intussen weer opgezet.
De Waalse Overheidsdienst is alleszins niet van plan om iets te veranderen aan de weg. De werken, die 300.000 euro hebben gekost, kwamen er na overleg met de betrokken gemeenschappen en de politie.
'We wilden de weg verbreden zodat vrachtwagens elkaar kunnen kruisen, want voordien was hij begrensd door bomen', aldus woordvoerdster Laurence Zanchetta. 'We wilden ook vermijden dat het een gewone rechte weg bleef die mensen aanzet om snel te rijden. Deze werken waren dus een noodzaak.'
'Wie aandachtig blijft, zal geen problemen hebben', luidt het nog.
http://destandaard.be/art(...)elid=DMF20110601_082
Haha, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:23 schreef pagadder het volgende:
[..]
Die ingenieurs hebben hun diploma zeker bij een pak waspoeder gekregen?![]()
Maargoed. De aannemer kan nu tenminste zijn villa in Zuid-Frankrijk kopen.
Achterlijke oplossing. maar dat ze hier in de uitvoering ook een paar ton aan verspijkerd hebben wil ik best geloven hoor. Zeker als er een nieuw laagje asfalt bij in zat.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:23 schreef pagadder het volgende:
[..]
Die ingenieurs hebben hun diploma zeker bij een pak waspoeder gekregen?![]()
Maargoed. De aannemer kan nu tenminste zijn villa in Zuid-Frankrijk kopen.
quote:Regeringsoverleg België wordt in het Frans gevoerd
De onderhandelingen over de vorming van een regering in België verlopen in het Frans, de taal van de minderheid. 'Dat is toch niet normaal?', aldus de leider van de grootste Belgische partij, Bart De Wever van de Vlaams-nationalistische N-VA.
De Wever zei dat vandaag naar aanleiding van kritiek van Franstalige politici op zijn partijgenoot Vic Van Aelst. Die had onlangs gesteld dat de Franstaligen geen greintje respect hebben voor de Vlamingen. Ook deed Van Aelst zijn beklag over het gebrekkige Nederlands van Franstalige toppolitici als de Belgische vicepremier Joëlle Milquet en regeringsformateur Elio Di Rupo.
Volgens De Wever zitten er veel waarheden in de kern van het betoog van Van Aelst: 'Of kent u nog andere landen waar men in de hoofdstad geen respect heeft voor de taal die de meerderheid van dat land spreekt'
Bron: Het Parool
Ik was onlangs al vrij verbaasd dat deze advocaat, mij eigenlijk enkel bekend als verdediger van Els Clottemans, nu in de politiek is gegaan.quote:
Bizarre, geldverslindende maatregelen. In Nederland kom je dit trouwens ook genoeg tegen, alleen minder extreem. Wegversmallingen zijn nergens goed voor. Je moet op de rem afhankelijk van de vraag of er tegenliggers aankomen; niet op basis van je eigen snelheid. Drempels zijn in zo'n geval veel effectiever.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:23 schreef pagadder het volgende:
Die ingenieurs hebben hun diploma zeker bij een pak waspoeder gekregen?![]()
Maargoed. De aannemer kan nu tenminste zijn villa in Zuid-Frankrijk kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |