abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2011 @ 18:12:05 #126
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_96997502
Ik denk dat De Wever en Di Rupo dezelfde grimeur delen die met een vast budget moet werken, want bij Di Rupo lijkt er elke maand nog een laag schmink bij te komen en voor De Wever is het geld dan op, want die gaat er steeds verlepter uitzien.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 22 mei 2011 @ 22:38:45 #127
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_97179605
Hoe gaat het tot nu toe met Di Rupo als formateur
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 23 mei 2011 @ 07:20:13 #128
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97187629
Kom gerust over vier maanden terug, dan is er vast wel eens een keer iets gebeurd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 23 mei 2011 @ 16:29:06 #129
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_97204946
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 07:20 schreef Reya het volgende:
Kom gerust over vier maanden terug, dan is er vast wel eens een keer iets gebeurd.
Vorige week bij de zevende dag zaten ze al te tellen, nu weer niks, maanden verder, dan komen de volgende verkiezingen in zicht (gemeente volgens mij). En niemand in aanloop daarnaartoe veel gaat inleveren dus dikke kans dat er dan ook landelijke verkiezingen zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 23 mei 2011 @ 17:01:27 #130
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97206793
Mocht het zover komen, dan kunnen de gemeenteraadsverkiezingen wel een heilzaam effect hebben. Mocht de N-Va daarbij een eclatante zege halen, dan is het voor de Franstalige partijen duidelijk dat het zinloos is om die partij uit te roken. Mocht de N-Va het slecht doen, dan willen de andere partijen wellicht wat makkelijker de N-Va laten vallen. Maar goed, op dat moment zijn we ook alweer over de helft van de parlementaire periode heen.
  maandag 23 mei 2011 @ 17:13:13 #131
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_97207391
Ik denk dat iedereen bang is voor samenvallende verkiezingen. Federaal wordt er nu eenmaal anders gestemd als lokaal en de ene zal een invloed hebben op de andere, maar niemand kan inschatten hoe.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_97211048
Wanneer zijn die gemeenteraadsverkiezingen dan? Ik dacht dat de vorige federale verkiezingen zo mooi waren omdat eindelijk eens onderhandeld kon worden zonder de volgende verkiezingen op een ander niveau in zicht. Of duurt het intussen alweer zó lang... :?

Edit: Sorry als het een domme vraag is, maar ja, Nederlander he. :+

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2011 18:35:20 ]
  maandag 23 mei 2011 @ 18:42:02 #133
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_97211497
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:32 schreef Igen het volgende:
Wanneer zijn die gemeenteraadsverkiezingen dan? Ik dacht dat de vorige federale verkiezingen zo mooi waren omdat eindelijk eens onderhandeld kon worden zonder de volgende verkiezingen op een ander niveau in zicht. Of duurt het intussen alweer zó lang... :?
Als het onderhandelen al bijna dan een jaar duurt komen er inderdaad vanzelf weer een keer verkiezingen in zicht.. De volgende gemeente- en provincieraadsverkiezingen zijn in oktober 2012.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 mei 2011 @ 18:45:50 #134
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_97211665
En toevallig komt net dit voorbij: Kredietbeoordelingsbureau verlaagt vooruitzicht rating België

Al na een paar maanden kwamen er suggesties dat de langdurige formatie invloed zou hebben op de Belgische economie, maar dit is volgens mij de eerste keer dat die vrees concreet gemaakt wordt. Is het naïef te hopen dat dit als aansporing wordt gezien..? :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 mei 2011 @ 20:11:33 #135
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97216456
Tsja, in januari deed S&P hetzelfde, en daar was wel de nodige commotie om, maar veel deed het de onderhandelingen niet opschieten. Sterker nog, begin deze maand beweerde men nog dat de soep eigenlijk toch niet zo heet gegeten zou worden. Wellicht dat een daadwerkelijke verlaging iets meer losmaakt, maar zelfs dat aanschouw ik met enige scepsis.
  maandag 23 mei 2011 @ 20:15:33 #136
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_97216721
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:11 schreef Reya het volgende:
Tsja, in januari deed S&P hetzelfde, en daar was wel de nodige commotie om, maar veel deed het de onderhandelingen niet opschieten. Sterker nog, begin deze maand beweerde men nog dat de soep eigenlijk toch niet zo heet gegeten zou worden. Wellicht dat een daadwerkelijke verlaging iets meer losmaakt, maar zelfs dat aanschouw ik met enige scepsis.
Het was toen ook al duidelijk dat het geen daadwerkelijke verlaging was maar alleen een soort waarschuwing. Nu is het wel een verlaging, dat is zeker niet hetzelfde, al is het inderdaad de vraag wat het effect is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 mei 2011 @ 20:46:05 #137
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97218791
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:15 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het was toen ook al duidelijk dat het geen daadwerkelijke verlaging was maar alleen een soort waarschuwing. Nu is het wel een verlaging, dat is zeker niet hetzelfde, al is het inderdaad de vraag wat het effect is.
Dat klopt niet; in beide gevallen zijn de vooruitzichten (dus niet de beoordeling zelf) gewijzigd van 'stabiel' naar 'negatief'.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:06:39 #138
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_97220371
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:46 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat klopt niet; in beide gevallen zijn de vooruitzichten (dus niet de beoordeling zelf) gewijzigd van 'stabiel' naar 'negatief'.
Je hebt gelijk, ik had twee berichten door elkaar gelezen blijkbaar. Excuses.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_97300237
quote:
Metro Brussel bewaart vrede met Engelstalige muziek

AMSTERDAM - In de metrostations van de Belgische hoofdstad Brussel is voortaan geen Nederlandstalige of Franstalige muziek meer te horen.

Om de lieve vrede tussen landgenoten uit beide taalgebieden te bewaren, draait het Brusselse vervoersbedrijf alleen nog nummers in het Engels, Spaans of Italiaans.
Een experiment met Franstalige liedjes leverde onlangs tientallen klachten van reizigers op. Dat meldt de regionale nieuwssite Brusselnieuws.be.

“In april van dit jaar hebben we een experiment gedaan, waarbij we een Franstalig nummer uit de internationale hitparade hebben gespeeld. En toen kwamen er tientallen klachtenbrieven van Nederlandstalige klanten”, aldus MIVB-woordvoerster An Van Hamme.

http://www.nu.nl/opmerkel(...)lstalige-muziek.html
Belgen. :').
pi_97301618
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:56 schreef thabit het volgende:

[..]

Belgen. :').
In Brussel-Noord worden de oproepberichten eerst in het Nederlands omgeroepen en dan in het Frans.
In Brussel-Zuid is het eerst Frans en dan Nederlands.
In Brussel-Centraal is het in een even jaar eerst in het Nederlands, dan in het Frans, in een oneven jaar eerst Frans, dan Nederlands.

Als je in Antwerpen de IC pakt richting Charleroi, dan worden de omroepberichten eerst in het Nederlands omgeroepen, rijdt de trein Brussel binnen eerst Nederlands dan Frans. Als de trein Brussel-Zuid verlaat in het Frans, dan het Nederlands. Vervolgens rijdt de trein een paar kilometer in Vlaanderen, is het weer alleen Nederlands. Tot slot rijdt de trein Wallonië binnen en is het alleen Frans.

Absurd? Een Belgenmop? In Nederlandse ogen wel, ook zo voor de rest van de wereld waarschijnlijk, maar het is de enige juiste oplossing. Ik hoef het als Vlaming niet te pikken dat omroepers in een trein die in Vlaanderen rijdt Frans gebruiken. (Tenzij het de Beneluxtrein is).
Nederlanders zullen het toch ook niet waarderen, mocht er in een trein die van Leeuwarden naar Amsterdam rijdt altijd in het Fries en Nederlands omgeroepen worden.

Taalkwesties -en zeker als het Nederlands-Frans- betreft liggen hier extreem gevoelig en ik kan me er aan ergeren als buitenlanders -zeker Nederlanders- dat niet altijd snappen. :)
pi_97303828
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:31 schreef pagadder het volgende:

[..]

Nederlanders zullen het toch ook niet waarderen, mocht er in een trein die van Leeuwarden naar Amsterdam rijdt altijd in het Fries en Nederlands omgeroepen worden.
Of dat in de trein Leeuwarden - Den Haag over de hele route alleen in het Fries wordt omgeroepen. Dat zou echt niemand pikken. Gelukkig geldt bij ons Fries als minderwaardig en is het dus allemaal niet zo'n probleem.

quote:
Taalkwesties -en zeker als het Nederlands-Frans- betreft liggen hier extreem gevoelig en ik kan me er aan ergeren als buitenlanders -zeker Nederlanders- dat niet altijd snappen. :)
Voor mij - als Nederlander - is het volstrekt logisch dat je in een land met twee gelijkwaardige talen dingen zo organiseert. Het is de enige eerlijke mogelijkheid.

Maar goed, had het MIVB dan niet ook Nederlandstalige muziek kunnen laten horen? Of wacht, van die metromuziek moet rustgevend zijn, Jaques Brel ofzo, en daarvan is zeker niet genoeg in het Nederlands beschikbaar. :+
pi_97304291
Volgens mij zit de formatie compleet op slot en gaan nieuwe verkiezingen ook geen uitkomst bieden. Vlamingen en Walen denken compleet anders, stemmen anders en zijn enorm verdeeld. Ik vraag me eigenlijk vooral af wanneer bij onze zuiderburen het besef doordringt dat België ten dode is opgeschreven als land. Vermoedelijk moet het land eerst afglijden tot het niveau van Griekenland voordat men de daad bij het woord voegt en overgaat tot splitsing.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 mei 2011 @ 18:33:43 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_97304391
Er wordt nu een paar weken onderhandeld over de sociaal en economische paragraaf?
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:56:13 #144
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97305451
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:31 schreef pagadder het volgende:

[..]

In Brussel-Noord worden de oproepberichten eerst in het Nederlands omgeroepen en dan in het Frans.
In Brussel-Zuid is het eerst Frans en dan Nederlands.
In Brussel-Centraal is het in een even jaar eerst in het Nederlands, dan in het Frans, in een oneven jaar eerst Frans, dan Nederlands.

Als je in Antwerpen de IC pakt richting Charleroi, dan worden de omroepberichten eerst in het Nederlands omgeroepen, rijdt de trein Brussel binnen eerst Nederlands dan Frans. Als de trein Brussel-Zuid verlaat in het Frans, dan het Nederlands. Vervolgens rijdt de trein een paar kilometer in Vlaanderen, is het weer alleen Nederlands. Tot slot rijdt de trein Wallonië binnen en is het alleen Frans.

Absurd? Een Belgenmop? In Nederlandse ogen wel, ook zo voor de rest van de wereld waarschijnlijk, maar het is de enige juiste oplossing. Ik hoef het als Vlaming niet te pikken dat omroepers in een trein die in Vlaanderen rijdt Frans gebruiken. (Tenzij het de Beneluxtrein is).

Berichtgeving in de trein is wel weer van een andere orde dan muziek op metrostations, he.
pi_97587810

quote:
Opschudding in Wallonië. Letterlijk ook, voor wie zich aan het onderwerp van de controverse waagt: tussen de Luikse gemeenten Braives en Hannut is de Romeinse steenweg heraangelegd met een hele reeks vernauwingen. Een filmpje op Youtube klaagt de toestand aan.

Op de weg zijn 250 paaltjes geplaatst, allen op een twintigtal vernauwende eilandjes, omringd door een bos van verkeersborden, en dat over een afstand van slechts vijf kilometer. In een filmpje dat op meerdere sites opduikt, wordt de situatie aangeklaagd. Ook op de weg zelf is tegenstand te merken: op een betonblok is 'Vous???? êtes fous!!' gespoten.

Volgens Le Soir zou Waals minister van Openbare Werken Benoît Lutgen (CDH) geprobeerd hebben om het filmpje van het net te halen. Zijn naam wordt nadrukkelijk genoemd als initiatiefnemer van de wegenwerken, terwijl de minister zelf niet rechtstreeks betrokken is. Lutgen zou zelfs gevraagd hebben om zijn naam te laten vallen uit de titel van het filmpje, of anders zou hij gerechtelijke stappen ondernemen. De video werd daarom van Youtube gehaald, maar is er intussen weer opgezet.

De Waalse Overheidsdienst is alleszins niet van plan om iets te veranderen aan de weg. De werken, die 300.000 euro hebben gekost, kwamen er na overleg met de betrokken gemeenschappen en de politie.

'We wilden de weg verbreden zodat vrachtwagens elkaar kunnen kruisen, want voordien was hij begrensd door bomen', aldus woordvoerdster Laurence Zanchetta. 'We wilden ook vermijden dat het een gewone rechte weg bleef die mensen aanzet om snel te rijden. Deze werken waren dus een noodzaak.'

'Wie aandachtig blijft, zal geen problemen hebben', luidt het nog.
http://destandaard.be/art(...)elid=DMF20110601_082
Die ingenieurs hebben hun diploma zeker bij een pak waspoeder gekregen? :')
Maargoed. De aannemer kan nu tenminste zijn villa in Zuid-Frankrijk kopen.
pi_97588799
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:23 schreef pagadder het volgende:

[..]

Haha, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? :D

Ik snap de bedoeling wel, maar het slaat natuurlijk nergens op. En het excuus van die minister is ook wel zwak. Ook al was het niet zijn idee, hij is dan toch nog altijd wel eindverantwoordelijk?
pi_97589179
quote:

[..]

Achterlijke oplossing. maar dat ze hier in de uitvoering ook een paar ton aan verspijkerd hebben wil ik best geloven hoor. Zeker als er een nieuw laagje asfalt bij in zat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_97612259
quote:
Regeringsoverleg België wordt in het Frans gevoerd

De onderhandelingen over de vorming van een regering in België verlopen in het Frans, de taal van de minderheid. 'Dat is toch niet normaal?', aldus de leider van de grootste Belgische partij, Bart De Wever van de Vlaams-nationalistische N-VA.

De Wever zei dat vandaag naar aanleiding van kritiek van Franstalige politici op zijn partijgenoot Vic Van Aelst. Die had onlangs gesteld dat de Franstaligen geen greintje respect hebben voor de Vlamingen. Ook deed Van Aelst zijn beklag over het gebrekkige Nederlands van Franstalige toppolitici als de Belgische vicepremier Joëlle Milquet en regeringsformateur Elio Di Rupo.

Volgens De Wever zitten er veel waarheden in de kern van het betoog van Van Aelst: 'Of kent u nog andere landen waar men in de hoofdstad geen respect heeft voor de taal die de meerderheid van dat land spreekt'

Bron: Het Parool
pi_97626420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 08:09 schreef L_auteur het volgende:

[..]

Ik was onlangs al vrij verbaasd dat deze advocaat, mij eigenlijk enkel bekend als verdediger van Els Clottemans, nu in de politiek is gegaan.

En ik vind dat hij geen goeie beurt maakt. Wie wordt er beter van zijn commentaren?
Jan Peumans van dezelfde partij noemde zijn uitspraken verbitterd. Ik vind dat een nieuwkomer die nog nooit verkozen is een toontje lager mag zingen....
pi_97626892
quote:
Bizarre, geldverslindende maatregelen. In Nederland kom je dit trouwens ook genoeg tegen, alleen minder extreem. Wegversmallingen zijn nergens goed voor. Je moet op de rem afhankelijk van de vraag of er tegenliggers aankomen; niet op basis van je eigen snelheid. Drempels zijn in zo'n geval veel effectiever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')