Echt?quote:Op zondag 19 december 2010 16:41 schreef SuperwormJim het volgende:
Of een vechtsport effectief is, hangt af van de beoefenaar.
Vraag ik mij ook af.quote:Waar is je effectiviteit top 5 op gebaseerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 december 2010 16:40 schreef noksala het volgende:
Top 5 effectiefste verdedigings stijl of martial art:
1. Wing Chun
2. Muay Thai
3. Jiu Jitsu
4. Kick boksen
5. Ninjitsu
Ik vind sporten zoals Karate, Judo en BJJ onder Jiu Jitsu vallen.
Top 5 Martial arts acteurs:
1. Bruce lee
2. Chakie Chan
3. Donnie Yen
4. Tony Jaa
5. Scot Adkins
Zijn jullie het met mij eens? (oja en even geen MMA enzo zeggen)
Tevens ditquote:Op zondag 19 december 2010 16:47 schreef diomedes het volgende:
[..]
Vraag ik mij ook af.
Ik mis Aikido. Wing chun is dan de aanvallend nummer 1 maar Aikido verdedigend nummer 1.
Kickboksen is afgeleide van Muay Thai en die is weer afgeleid van Muay Boran.
Om dan de eerste 2 in de top 5 te zetten en de laatste niet te vermelden...
Steven Seagalquote:Op zondag 19 december 2010 19:00 schreef robr0 het volgende:
mijn favoriete mma acteur is toch wel de master of aikido himself mister steven seagal
quote:
Krav Maga is wel het effectiefst van allemaal maar geen martial art omdat het puur en effectief vechten is, geen art dus.quote:Op zondag 19 december 2010 16:59 schreef babipangang het volgende:
Hoort krav maga niet in het lijstje thuis? of valt die niet onder martial arts?
Ik train zelf Wing Chun en wel bij een goede grootmeester. Het is echt niet waar dat je geen klappen ontvangt, trainingen bij ons zijn een 3 uur waarvan er ruim een half uur sparren (zonder hoofdbescherming). Trainingen zonder stootkussens gebeurd ook regelmatig bij de gevorderden.quote:Op zondag 19 december 2010 17:27 schreef zepplin86 het volgende:
wing chun? Ik hoor eig vooral erover dat het heel moeilijk is om hierin een goede instructeur te vinden, dat er nauwelijks getraind wordt op "echte" situaties, op klappen ontvangen enz, en dat er geen grondwerk/grappling in voorkomt, hetgeen toch erg handig is wil je je allround kunnen verdedigen
Er bestaan 2 overkoepelende organisaties, de Wing Chun associatie en de federatie. De associatie heeft de beste beoefenaars. Er wordt getraind in meerdere plaatsen. Rotterdam en Dordrecht zijn de twee beste. Den Haag een goede derde. Sommigen combineren de twee plaatsen. Rotterdam is op de maandag en donderdag, woensdagavond en zaterdagochtend Dordrecht, in Den Haag was het dacht ik op de zondag en dinsdag.quote:Op zondag 19 december 2010 21:14 schreef Dolichologofobie het volgende:
En waar vinden die trainen plaats, van die goede grootmeester? Ik heb zelf best lang aan karate gedaan, ben er ondertussen alweer een paar jaar mee gestopt, maar ik wil graag weer een vechtspot oppakken en Wing Chun spreekt mij wel aan...
Kyokushin vs K-1 2004 All Out Battlequote:Op zondag 19 december 2010 21:09 schreef Jolene22 het volgende:
Wat ik me wel afvraag, is kickboksen echt minder doeltreffend dan karate? Geloof niet dat een kickbokser het af zou leggen tegen een karateka.
Aikido vind ik ook onder Jiu Jitsu vallen. Muay Thai en Kickboksen is een andere verhaal, want bij Muay Thai mag je de elle bogen gebruiken en clinches, daardoor krijg je toch een hele andere techniek.quote:Op zondag 19 december 2010 16:47 schreef diomedes het volgende:
[..]
Vraag ik mij ook af.
Ik mis Aikido. Wing chun is dan de aanvallend nummer 1 maar Aikido verdedigend nummer 1.
Kickboksen is afgeleide van Muay Thai en die is weer afgeleid van Muay Boran.
Om dan de eerste 2 in de top 5 te zetten en de laatste niet te vermelden...
Als we bij Jiu Jitsu staant moeten sparren, dan is het wel Karate zowat.quote:Op zondag 19 december 2010 22:31 schreef Hooidraad het volgende:
Alle talen hebben uiteindelijk ook 1 moedertaal, maar dan lijkt het Spaans nog niet op het Vietnamees. Karate is een heel andere weg ingeslagen en lijkt echt niet meer op jiu-jitsu.
Het staande gevecht wel maar als je bij karate begint te clinchen moet je uit elkaar, net als bij kickboksen.quote:Op zondag 19 december 2010 22:44 schreef noksala het volgende:
[..]
Als we bij Jiu Jitsu staant moeten sparren, dan is het wel Karate zowat.
Thanks voor de reply, heb zelf ook interesse in wing chun, ben me er sinds een paar dagen in aan het verdiepen welke vechtsport ik wil gaan doen:) Las vooral dat het moeilijk is om een goede instructeur te vinden, en dat het idd lang duurt eer je het goed kan, maar als je een goede instructeur hebt dan geloof ik zeker dat je er veel aan hebt ja!quote:[b] Op zondag 19 december 2010 21:20 schreef Jolene22 het volgende
Clinchen mag bij Kickboksen niet, dus daar houd het sowieso al op. In mijn ogen gaat Jiu Jitsu verder waar Karate/kickboksen stopt. Karate zie ik ook meer als een onderdeel van Jiu Jitsu dan als een aparte martial art.quote:Op zondag 19 december 2010 22:53 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Het staande gevecht wel maar als je bij karate begint te clinchen moet je uit elkaar, net als bij kickboksen.
Jiu-jitsu gaat dan juist over in takedowns en grappling.
Dat zeg ik toch ookquote:Op maandag 20 december 2010 02:06 schreef noksala het volgende:
[..]
Clinchen mag bij Kickboksen niet, dus daar houd het sowieso al op. In mijn ogen gaat Jiu Jitsu verder waar Karate/kickboksen stopt. Karate zie ik ook meer als een onderdeel van Jiu Jitsu dan als een aparte martial art.
Oja, las er net nogal gauw overheen. Sorryquote:
Dit, plusquote:Op zondag 19 december 2010 16:41 schreef SuperwormJim het volgende:
Of een vechtsport effectief is, hangt af van de beoefenaar.
Sowieso aikido in die top 5, dat is zeker effectief als verdediging. Verder, om nou jiu-jitsu ineens als samenvattend kopje te pakken voor judo en karate etc, lijkt me wat veel van het goede. Je kan wel stellen dat het allemaal dezelfde roots heeft, maar jiu-jitsu en karate verschillen toch wel heel veel(zoals al eerder gezegd hier).quote:Op zondag 19 december 2010 16:47 schreef diomedes het volgende:
[..]
Wordt dat uberhaupt (goed) onderwezen in NL?quote:
I.P.-Man klapt je zo neerquote:Op maandag 20 december 2010 13:46 schreef Andyy het volgende:
Wtf, dat win chun ziet er lame uit
Doet me denken aan een vechtende groep 3ers![]()
Als je 10 jaar geoefend hebt is het effectief als verdediging ja. Qua "tijd-effectiviteit" is thaiboxen veel effectiever.quote:Op maandag 20 december 2010 11:37 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Dit, plus
[..]
Sowieso aikido in die top 5, dat is zeker effectief als verdediging.
quote:Op maandag 20 december 2010 16:21 schreef Fyodor het volgende:
Wat een kansloos topic zeg. Wat wil je nou bereiken TS?![]()
Voor de rest heeft Hooidraad het wel gezegd.
Ik snap het ook niet helemaal. Gaat het om self defense of om wedstrijd/kata?quote:Op maandag 20 december 2010 16:21 schreef Fyodor het volgende:
Wat een kansloos topic zeg. Wat wil je nou bereiken TS?![]()
Voor de rest heeft Hooidraad het wel gezegd.
Jonge, die kickbokser ziet er ook echt uit alsof hij een goede kickbokser is... *kuch*quote:Op maandag 20 december 2010 16:26 schreef Zith het volgende:
[..]
kijk dan jonge die beginnende wing chunger slaat die ervaring kickboxer helemaal boppe en aan het einde executeerd hij hem
ik fiets vaak naar men wekrquote:Op maandag 20 december 2010 16:33 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Jonge, die kickbokser ziet er ook echt uit alsof hij een goede kickbokser is... *kuch*![]()
Maar goed, blijf maar lekker geloven wat je ziet op youtube. Ik verdwijn maar snel uit dit topic![]()
ps train je überhaupt wel?
Lol. Bij de associatie kennen we die regels niet maar dat het alleen recreanten zijn is ook bij ons het geval. Volgens mij zijn er geen pro wedstrijden Wing Chun. De leraren knokken zbij ons zelf niet in wedstrijden, erg jammer. Wel buiten wedstrijdverband, op seminars en als ze bij andere scholen gaan kijken ( hele club is vorig jaar nog naar Hong Kong geweest om daar te trainen met oosterse Wing Chunners en de zonen van Ip Man).quote:Op maandag 20 december 2010 13:07 schreef Benelli het volgende:
Grappig, ik was helemaal nooit zo bekend met Wing Chun. Ik fotografeer regelmatig kickbox-evenementen, maar was toevallig gevraagd om gisteren het NK Wing Chun van de Wing Chun Federatie te fotograferen in Rotterdam. Moet wel zeggen dat als ik een gemiddeld Wing Chun- filmpje op youtube kijk, ik wel meer onder de indruk ben dan van wat ik gister heb gezien. Gister waren het echter recreanten en geen pro's. Toch lijkt het me wel een erg effectieve vechtsport.
Toch is het wel raar om te zien dat je al strafpunten krijgt bij het optillen van je elleboog, het kwartslag draaien van je vuist of het geven van een low kick, helemaal als je kickboxen/thaiboxen en MMA gewend bent
Fietsen naar je wekker? Jij woont in een groot huis!quote:
Zelfde geldt voor Keysi, Systema en Kajukenbo.quote:Op maandag 20 december 2010 21:13 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als het moet en ik heb een wapen schiet ik hem zo neer.
Krav Maga, geen regels.
quote:Op maandag 20 december 2010 21:31 schreef FoolWithMokey het volgende:
Hopen dat deze kerel niet besluit om voor al-qaida te gaan werken
maar wat als je kan vliegen? zie ik ook wel eens in wing chun filmsquote:Op dinsdag 21 december 2010 11:38 schreef Augustus_Thijs het volgende:
wc is idd heel snel, en je vecht op heel korte afstand. dat is erg lastig. en als je dat goed onder de knie hebt, dan heb je idd een voordeel over andere vechters.
neemt niet weg dat je op de grond niks kan. en het feit dat je traint om niet neergehaald te worden,wil niet zeggen dat het ook nooit iemand zal lukken.
Huh? Ik zie het verband eingelijk niet, heeft hij ooit een uitspraak gemaakt waaruit kan blijken dat hij iets met Al Qaida heeft? Of praat je maar wat?quote:Op maandag 20 december 2010 21:31 schreef FoolWithMokey het volgende:
Hopen dat deze kerel niet besluit om voor al-qaida te gaan werken
Nee hoor, je hebt helemaal gelijkquote:Op dinsdag 21 december 2010 17:54 schreef speknek het volgende:
Er is niks martial art's aan kickboxen, muay thai, mma of die andere troep.
1. Jiu-Jitsu / Aikido
2. Shaolin Kung Fu
3. Karate
4. Iaido
Eventueel Judo, maar die doen niet zoveel aan kata's.
De rest is niets.
Papsnoetequote:Op dinsdag 21 december 2010 17:54 schreef speknek het volgende:
1. Jiu-Jitsu / Aikido
2. Shaolin Kung Fu
3. Karate
4. Iaido
De rest is niets.
Tuurlijk, ik weet dat soort dingen omdat mijn ballen ingedaald zijn en dus gebalanceerd na kan denken. Oosterse vechtkunst gaat helemaal niet om of je wel of niet zes mensen zo vuil mogelijk op de grond kunt krijgen. Als je denkt dat een karateka ermee zit dat Krav Maga beter is om met de meeste kruisjes uit een dronken bar brawl te stappen, dan snap je Budo niet.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:03 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt helemaal gelijk
Ik vind het nogal kortzichtig van je dat je denkt dat de 'art' in martial arts enkel gebaseerd is op filosofie en levenswijze van de beoefenaars. Alle sporten die jij benoemt zijn begonnen als krijgskunsten om tegenstanders uit te schakelen en het 'Zen'-karakter heeft zich daarna ontwikkeld, wat kenmerkend is voor de Oosterse martial arts. Dat de Westerse martial arts deze levenswijze niet nastreven wil niet zeggen dat de beoefenaars er allemaal op gebrand zijn om het beest in de kroeg uit te hangen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik weet dat soort dingen omdat mijn ballen ingedaald zijn en dus gebalanceerd na kan denken. Oosterse vechtkunst gaat helemaal niet om of je wel of niet zes mensen zo vuil mogelijk op de grond kunt krijgen. Als je denkt dat een karateka ermee zit dat Krav Maga beter is om met de meeste kruisjes uit een dronken bar brawl te stappen, dan snap je Budo niet.
Nee gelukkig nietquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:31 schreef Ener-G het volgende:
Wa een bulshittopic is dit zeg, er is geen 'beste vechtsport'. Die sport is zo goed als degene die hem beheerst.
En als je het over karate hebt, er zijn alleen al tig verschillende soorten karate, van non-contact tot fullcontact, waarbij Kyokushin(kai) over het algemeen als het 'hardst' wordt beschouwd. Als je de lijst met winnende Kyokushin vechters ziet in de K-1 zegt dat wel iets over de effectiviteit denk ik, maar ik blijf erbij dat het uiteindelijk allemaal draait om de persoon die het beoefent, wat voor hem het beste werkt. Er is geen 'beste' Martial Art.
Chuck Norris was trouwens een (6 voudig wereldkampioen) karateka. Later heeft hij nog Jiu Jitsu gedaan en Taekwondo, maar geen Wing Chun.
Een kleuter die net een middagje een proefles wing chun kwam doen vs een werledkampioen in spe kickboxerquote:Op woensdag 22 december 2010 00:32 schreef barney-stinston het volgende:
Al die filmpjes hierboven zijn natuurlijk geen bewijs.. Zijn er zat, misschien zelfs wel meer van Wing Chun (Tsun) vechters die zelf een ongelofelijk pak slaag krijgen. Als je dat als criterium gebruikt kun je beter kijken naar wedstrijden. Bij de grotere vechtsport evenementen zit er niemand met een Wing Chun achtergrond. Ik snap dan ook niet waarom iedereen dat hier zo fantastisch vind en dan een paar dubieuze Wing Chun filmpjes naar boven haalt.
+extra gratis bonus filmpje waarin het omgedraaid is en het wing chun mannetje slaag krijgt, om te laten zien dat iedereen gelijk kan krijgen aan de hand van youtube(vimeo) filmpjes.....
Die jongen die Wing Chun doet is nog niet zo'n ervaren vechter als die Tai bokser. Dat zie jij zelf ook wel, dus eigenlijk zet je jezelf alleen voor schut door zoiets te posten. Naast dat vind ik dat die Wing Chunner zich aardig staande heeft weten te houden, die klappen van de Tai bokser kwamen nou niet bepaalt zacht aan. Zoals ik het nu zie heeft die Wing Chunner veel de kettingstoot voor de spiegel geoefent, maar nog niet zo vaak gespart.quote:Op woensdag 22 december 2010 00:32 schreef barney-stinston het volgende:
Al die filmpjes hierboven zijn natuurlijk geen bewijs.. Zijn er zat, misschien zelfs wel meer van Wing Chun (Tsun) vechters die zelf een ongelofelijk pak slaag krijgen. Als je dat als criterium gebruikt kun je beter kijken naar wedstrijden. Bij de grotere vechtsport evenementen zit er niemand met een Wing Chun achtergrond. Ik snap dan ook niet waarom iedereen dat hier zo fantastisch vind en dan een paar dubieuze Wing Chun filmpjes naar boven haalt.
+extra gratis bonus filmpje waarin het omgedraaid is en het wing chun mannetje slaag krijgt, om te laten zien dat iedereen gelijk kan krijgen aan de hand van youtube(vimeo) filmpjes.....
Ik weet niet of je het zelf door hebt, maar je maakt jezelf echt belachelijk met deze post.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:41 schreef Zith het volgende:
[..]
maar wat als je kan vliegen? zie ik ook wel eens in wing chun films
De reden dat ik het in mijn topic niet over MMA wil hebben, is omdat ik weet dat dat het meest effectieve is. Ik ben zelf ook een Mixed Martial Art vechter, en combineer verschillende effectieve martial arts. Toch heb ik een top 5 gemaakt met effectieve vechtsporten. Ik weet niet zeker of mijn top5 een beetje klopt, daarom vraag ik jullie mening erover.quote:
Ik ben een groot fan van Chakie Chan, en vind hem veel beter vechten dan Jet Li. Wanneer ik Jet Li zie vechten denk ik, fantastische vechter mooie bewegingen. Wanneer ik Chakie Chan zie vechten denk ik, wat een kunstenaar. Of zijn filmschrijvers heb nou zo fantastisch laten vechten, of hij het zelf verzint. Het maakt mij niet uit, hij is geweldig en steekt er in mijn ogen bovenuit. Bekijk de onderstaande filmpjes, en zie dat het geen normale Martial Artist acteur is:quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:19 schreef Draganta het volgende:
Wel Chakie Chan noemen in je toplijst, maar geen Jet Li?
Dat weet ik inderdaad, het blijft een acteur. Hij heeft dacht ik lang les gehad in Wing Chun, en dat gecombineert met Wushu. Plus die trucjes die hij doet, waardoor het vechten ook grappig kan zijn inplaats van dat je alleenmaar beroerd naar vechtfilms zit te kijken. Als het aan mij ligt hoort hij prima bij de top5 Martial Artist acteurs.quote:Op woensdag 22 december 2010 03:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat veel mensen niet weten is dat Jackie Chan getraind is door een traditioneel chinees circus-act ofzoiets. Hij geet zelf toe dat hij zijn bewegingen overdrijft en Kung-fu tot een mooie kunstvorm doet lijken alsof het dansen is. Echte kung fu ziet er niet uit. Zoiets zei Jan Claude van Damme ook.
Judo gaat inderdaad verder waar Taiboksen stopt, toch is Judo ook heel beperkt. Als ik tijdens het Tai boksen word geclincht, dan denk ik ook van: Zet me heup erin en geef een mooi heupworp. Aan de andere kant bereik je niet zo heel veel met een heupworp. Judo is zachte hand, en Muay Thai harde. Wanneer je zachte hand na harde hand gebruikt, heeft het toch geen zin meer.quote:Op woensdag 22 december 2010 03:34 schreef PKRChamp het volgende:
Als ik moest kiezen zou het Muay Thai voor de hardheid, simpelheid en het is gewoon gemaakt om de tegenstander uit te schakelen op de meest brute manier. Judo is een goede 2e omdat dat de zwakke plekken van Muay Thai camoufleert en ook erg makkelijk te leren is.
Het klinkt mischien heel smerig wat ik nu zeg maar ik benader het ook niet vanuit een sportief oogpunt. Kortom als mijn tegenstander na een heupworp op de grond lig en als je het goed doe dan sta jij nog dan adviseer ik om gewoon te trappen zolang hij ligt.quote:Op woensdag 22 december 2010 04:00 schreef noksala het volgende:
[..]
Judo gaat inderdaad verder waar Taiboksen stopt, toch is Judo ook heel beperkt. Als ik tijdens het Tai boksen word geclincht, dan denk ik ook van: Zet me heup erin en geef een mooi heupworp. Aan de andere kant bereik je niet zo heel veel met een heupworp. Judo is zachte hand, en Muay Thai harde. Wanneer je zachte hand na harde hand gebruikt, heeft het toch geen zin meer.
Stel je word geclincht door een bokser, vervolgens maak je die heupworp. Je tegenstander komt netjes voor je te liggen. Wat zou je dan doen? De meeste mensen staan wel op na een worp, en je kan weer van vooraf aan beginnen. Je zou eventueel daarna kunnen controleren met een houdklem, maar dan word het een hele andere vechtstijl waarin Judo niet effectief is.
Krav maga, bang bang to the facequote:Op woensdag 22 december 2010 04:07 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het klinkt mischien heel smerig wat ik nu zeg maar ik benader het ook niet vanuit een sportief oogpunt. Kortom als mijn tegenstander na een heupworp op de grond lig en als je het goed doe dan sta jij nog dan adviseer ik om gewoon te trappen zolang hij ligt.
Het is vies, het is smerig en behoorlijk onsportief maar in een echte situatie moet je dat gewoon doen.
Ja die ken ik, maar je kan het nog veel uitgebreider en betere combo's maken met Jiu Jitsu inplaats van Judo. Ik weet niet of jij Jiu Jitsu een beetje kent...quote:Op woensdag 22 december 2010 04:07 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het klinkt mischien heel smerig wat ik nu zeg maar ik benader het ook niet vanuit een sportief oogpunt. Kortom als mijn tegenstander na een heupworp op de grond lig en als je het goed doe dan sta jij nog dan adviseer ik om gewoon te trappen zolang hij ligt.
Het is vies, het is smerig en behoorlijk onsportief maar in een echte situatie moet je dat gewoon doen.
niet zoveel aan kata's? waar basseer je dat op?quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:54 schreef speknek het volgende:
1. Jiu-Jitsu / Aikido
2. Shaolin Kung Fu
3. Karate
4. Iaido
De rest is niets.
als je je tegenstander goed gooit met een heupworp, en dat persoon kan geen valbreken...quote:Op woensdag 22 december 2010 04:00 schreef noksala het volgende:
[..]
Judo gaat inderdaad verder waar Taiboksen stopt, toch is Judo ook heel beperkt. Als ik tijdens het Tai boksen word geclincht, dan denk ik ook van: Zet me heup erin en geef een mooi heupworp. Aan de andere kant bereik je niet zo heel veel met een heupworp. Judo is zachte hand, en Muay Thai harde. Wanneer je zachte hand na harde hand gebruikt, heeft het toch geen zin meer.
Stel je word geclincht door een bokser, vervolgens maak je die heupworp. Je tegenstander komt netjes voor je te liggen. Wat zou je dan doen? De meeste mensen staan wel op na een worp, en je kan weer van vooraf aan beginnen. Je zou eventueel daarna kunnen controleren met een houdklem, maar dan word het een hele andere vechtstijl waarin Judo niet effectief is.
Wanneer je je tegenstander wel goed zou willen controleren, dan raad ik je aan Jiu Jitsu naast het Muay Thai te gaan doen. Simpelweg omdat het niet zo beperkt is, sterker nog de meest uitgebreide sport te wereld. Daardoor kan je het veel beter laten overlopen vanuit Tai boksen.
Hoop dat je wat aan mijn post heb, wanneer je kritiek hebt hoor ik het graag.
zelf hier 8 jaar ervaring met judo, en ook al kan je val breken good luck standing up nadat je op een volle stenen vloer op je rug valt van een worp (vooral als der persoon die je gooit meevalt en boven op je komt ) , ook al kan je valbreken , je bent zowiezo al je adem en gl with thatquote:Op woensdag 22 december 2010 08:29 schreef Olle. het volgende:
[..]
als je je tegenstander goed gooit met een heupworp, en dat persoon kan geen valbreken...
Dan is dat persoon aardig van de wereld hoor en kan die zich aardig bezeren. vervolgens kun je goed overgaan tot een wurging of armklem.
gefeli met je 8 jaar ervaringquote:Op woensdag 22 december 2010 10:22 schreef bestmage het volgende:
[..]
zelf hier 8 jaar ervaring met judo, en ook al kan je val breken good luck standing up nadat je op een volle stenen vloer op je rug valt van een worp (vooral als der persoon die je gooit meevalt en boven op je komt ) , ook al kan je valbreken , je bent zowiezo al je adem en gl with that
vind zelf judo wel een goede basis om te hebben en geen spijt van ^^ ook wing chun gedaan, maar nadat ik mn teammate die t al 8 jaar deed in een toernooi vs een thai boxer in 15 sec ko ging had ik zoiets van, wasting my time, sport for retards ( daarom is t uitgevonden door een chick rofl ) , beste sport overall is volgens mij trouwens bjj , hebben de meeste mmars als achtergrond ;d
Er is echt niks mis met Judo, wanneer je dat combineert met een staande sport. Jiu Jitsu is alleen vele malen beter. Ik neem aan dat jij als Judoka wel weet hoe Judo is ontstaan enzo hé.quote:Op woensdag 22 december 2010 08:29 schreef Olle. het volgende:
[..]
als je je tegenstander goed gooit met een heupworp, en dat persoon kan geen valbreken...
Dan is dat persoon aardig van de wereld hoor en kan die zich aardig bezeren. vervolgens kun je goed overgaan tot een wurging of armklem.
jah judo is ontstaan uit Jiu Jitsu, worstelen en boksen ja.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:54 schreef noksala het volgende:
[..]
Er is echt niks mis met Judo, wanneer je dat combineert met een staande sport. Jiu Jitsu is alleen vele malen beter. Ik neem aan dat jij als Judoka wel weet hoe Judo is ontstaan enzo hé.
dat hebben we dan wel meer te danken aan onze betere wapens en en allerhande gebruikmakingen van het buskruit. geloof niet dat we perse in man tot man contact beter waren.quote:Op woensdag 22 december 2010 00:35 schreef Woodsman het volgende:
Historical European martial arts.
Fuck dat Oosterse gedoe, onze eigen cultuur heeft een hele rijke geschiedenis wat betreft krijgskunsten. En gezien de wereldwijde invloed en macht die West-Europa en haar (voormalige) koloniën al vele eeuwen hebben, zijn ze niet om mee te spotten.
Dat is toch zo ongeveer les 1 bij iedere jitsu martial art?quote:Op woensdag 22 december 2010 10:28 schreef Olle. het volgende:
[..]
et is goed om te weten dat als je wordt gegooid je kin op je borst moet houden ,dat zou jij met je 8 jaar ervaring moeten weten. Iemand die dat niet weet kan dus met zijn hoofd naar ten val komen..
Leuk om te zien hoe het allemaal dezelfde basis heeft, bepaalde klemmen en worpen uit het eerste filmpje leerden wij al voor 5e kyu bij aikido.quote:Op woensdag 22 december 2010 04:40 schreef noksala het volgende:
[..]
Ja die ken ik, maar je kan het nog veel uitgebreider en betere combo's maken met Jiu Jitsu inplaats van Judo. Ik weet niet of jij Jiu Jitsu een beetje kent...
Het heeft niet echt een specifieke naam, maar er zijn boeken volgeschreven over krijgskunsten. Vooral schermen (waar het moderne schermen een zeer verwaterd aftreksel van is), maar ongewapend vechten was ook een belangrijk onderdeel.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:10 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
dat hebben we dan wel meer te danken aan onze betere wapens en en allerhande gebruikmakingen van het buskruit. geloof niet dat we perse in man tot man contact beter waren.
next to that, noem eens een westerse hstorische martial art, naast worstelen?
Sowieso wel muay thai, maar dat is omdat ik het zelf een poosje gedaan heb. Jiu Jitsu schijnt ook wel goeie technieken te hebben, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee.quote:Op zondag 19 december 2010 16:40 schreef noksala het volgende:
1. Wing Chun
2. Muay Thai
3. Jiu Jitsu
4. Kick boksen
5. Ninjitsu
Ik post dat filmpje juist om te laten zien dat youtube filmpjes niet bewijzen dat iets ook echt waar is. Doordat ik dat filmpje post beweer ik ook niet meteen dat thaiboksen beter is dan wing chun maar laat ik zien dat je je gelijk niet kunt halen d.m.v. filmpjes posten.quote:Op woensdag 22 december 2010 02:54 schreef noksala het volgende:
[..]
Die jongen die Wing Chun doet is nog niet zo'n ervaren vechter als die Tai bokser. Dat zie jij zelf ook wel, dus eigenlijk zet je jezelf alleen voor schut door zoiets te posten. Naast dat vind ik dat die Wing Chunner zich aardig staande heeft weten te houden, die klappen van de Tai bokser kwamen nou niet bepaalt zacht aan. Zoals ik het nu zie heeft die Wing Chunner veel de kettingstoot voor de spiegel geoefent, maar nog niet zo vaak gespart.
Naast dat heb ik met eigen ogen meerdere malen gezien dat twee bijna even ervaren Wing Chun en Tai boksers tegen elkaar hebben gevochten. Ik geloofde het eerst ook niet, maar zien is geloven. Als jij zegt dat je met eigen ogen meerdere malen heb gezien hoe twee ervaren Wing Chun en Tai boks tegen elkaar hebben gevochten, en dat Muay Thai keer op keer won. Dan lieg jij.
Ik vraag jou even in het kort uit te leggen hoe Wing Chun werkt, en waarom het niet effectief is tegen een Tai bokser.
Vanuit youtube filmpjes kan je geen conclusies trekken, daar heb je gelijk in. Sommige dingen moet je van dicht bij zien, of zelfs voelen.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:00 schreef barney-stinston het volgende:
[..]
Ik post dat filmpje juist om te laten zien dat youtube filmpjes niet bewijzen dat iets ook echt waar is. Doordat ik dat filmpje post beweer ik ook niet meteen dat thaiboksen beter is dan wing chun maar laat ik zien dat je je gelijk niet kunt halen d.m.v. filmpjes posten.
Ik weet niet precies hoe wing chun werkt, ik weet wel dat er niemand succes vol mee is geworden in de grotere vechtsport toernooien. Die toernooien zie ik persoonlijk toch wel als een maatstaf voor de effectiviteit van een vechtsport.
Zith is gewoon een zielig ventje om meteen te gaan schelden..
Karate is leuk, maar wel lomp.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:26 schreef shadowflash het volgende:
He kak , nou zit ik vet te twijfelen.
Aikido
of
Karate ?
Ik heb het eerder gezicht in het algemeen Judo topic:quote:Op woensdag 22 december 2010 11:01 schreef Olle. het volgende:
[..]
jah judo is ontstaan uit Jiu Jitsu, worstelen en boksen ja.
Waarom is Jiu Jitsu vele malen beter dan? Bedoel als dat zo is had Judo niet eens hoeven te ontstaan lijkt me?
Maar ik hoor het graag van je!
En verder maakt het mij geen ruk uit wat beter is, ik doe het voor mijn plezier.
Al is het niet leuk om te horen dat je sport die je beoefend niet veel voorstelt
quote:Op donderdag 25 november 2010 02:49 schreef noksala het volgende:
[..]
Laat me raden... Je bent ooit aagemeld bij een Judobont, maar heb zelf nooit naar de achtergrond van Judo gezocht.
Als je het wel deed kwam je erachter dat Judo is verzonnen door een klein zielig mannetje genaamd Jigoro. Hij was het sukkeltje vroeger, altijd gepest enzo je kent het wel. Tot hij een Jiu jitsu school vond, en de technieken kon gebruiken om zichzelf te verdedigen. Het was erg zwaar voor hem en had veel pijn steeds. Toch bleef hij doorgaan, want beter pijn dan een pestleven. Nadat hij de zwarte band behaalde besloot hij een nieuwe vorm te maken genaamd Judo, omdat hij Jiu Jitsu te hard vond. Hij heeft alleen het klemmen en werpen eruit gehaalt, en er een soft soepje van geprobeert te maken.
Als ik nu zeg dat Judo in princiepe een pussiesport is, geef je me dan gelijk na de waarheid gezien te hebben?
Oja en de Judoka's die het verhaal niet herkennen of geloven moeten zich onmiddelijk uitschrijven.
Je kan een Martial Art natuurlijk altijd vormen naar jou sterke kanten. Een Thaiboxer die voorral snel en slim is zal bijvoorbeeld veel ontwijken, en wanneer die een kans krijgt/maakt een zwakke plek raken.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:08 schreef zepplin86 het volgende:
ik weet niet wat ik ervan moet denken aangezien ik het zelf nooit beoefend heb/niet vaak genoeg gezien heb, en ga gewoon puur af op wat ik erovrer lees, maar als er over een vechtsport al zoveel twijfel/discussie is over de effectiviteit ervan, dan zegt dat toch al meteen wat over de eigenlijke effectiviteit.. die twijfel kan er toch niet voor niets zijn ?
meteen een andere vraag: en wat als je minder kracht hebt, en het dus vooral moet hebben van snelheid/techniek, is dan iets als muay thai of bjj nog altijd zo nuttig?
wacht even hoor... Dit ga je toch niet menen?quote:Op woensdag 22 december 2010 11:01 schreef Olle. het volgende:
[..]
jah judo is ontstaan uit Jiu Jitsu, worstelen en boksen ja.
Waarom is Jiu Jitsu vele malen beter dan? Bedoel als dat zo is had Judo niet eens hoeven te ontstaan lijkt me?
Maar ik hoor het graag van je!
En verder maakt het mij geen ruk uit wat beter is, ik doe het voor mijn plezier.
Al is het niet leuk om te horen dat je sport die je beoefend niet veel voorstelt
Volgens mij kun jij het woord respect amper uitsprekenquote:Op vrijdag 24 december 2010 02:00 schreef noksala het volgende:
[..]
Ik heb het eerder gezicht in het algemeen Judo topic:
[..]
Nou nou nou, is dat niet wat overdreven?quote:Op vrijdag 24 december 2010 02:00 schreef noksala het volgende:
[..]
[..]
Ik vond Kyokushin Karate leuk omdat ik inderdaad veel energie kwijt kon, wanneer je van jezelf hard en snel ben heb je het gevecht al bijna gewonnen. Aan de andere kant vond ik het niet opbouwend, de grootste reden waarom ik er niet mee door ging. Als ik twee mensjes van acht jaar met Karate zie vechten, en twee grote sterke volwassenen dan zie ik geen verschil. Ik zie bij de volwassenen niks terug van hun ervaring, ja oke ze zijn harder maar daar blijft het meestal bij. Toch leuk tja. Ik ben hard van mezelf, en kan veel agressie omzetten in een reeks harde snelle stoten en trappen. Daardoor won ik vaak van andere mensen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:51 schreef shadowflash het volgende:
Want het zit namelijk zo:
Ik wil een uitdaging voor het nieuwe jaar.
En karate lijkt me erg leuk , en ik weet zeker dat ik daar mijn energie in kwijt kan.
Maar aikido lijkt me ook erg vet omdat: smijten met mensen met minimal effort.
Dus mochten er karateka's en/of aikidoka's aanwezig zijn , overtuig me
Ik word misselijk van al die mislukte Karate stijlen, ja oke een vechtsport is effectief wanneer veel mensen het niet kennen, maar als je van iedereen verliest die enigezins een beetje sterker is houde het op. De enige Karate stijl die er bij mij bovenuit springt is Kyokushin, maarja dat is mijn mening.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:01 schreef Ener-G het volgende:
In het geval van karate, welke stijl denk je te willen gaan doen? full/non/semi-contact? Want dat maakt nogal uit
Aikido vind ik ook een hele mooie sport, maar volgens mij duurt het wel even voordat je andere mensen salto's laat maken
Salto's laat je iemand sowieso niet maken bij aikido. Die salto's(een soort ukemi) maken ze om hun val te breken en om te zorgen dat ze hun gewricht niet breken. Die salto maak je dus vrijwillig, als je graag je pols heel houdt. Dit leer je ook pas bij latere graden, als de klemmen sneller worden opgezet. Dan is het niet (snel) genoeg meer om gewoon op de grond te vallen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:01 schreef Ener-G het volgende:
In het geval van karate, welke stijl denk je te willen gaan doen? full/non/semi-contact? Want dat maakt nogal uit
Aikido vind ik ook een hele mooie sport, maar volgens mij duurt het wel even voordat je andere mensen salto's laat maken
Wat een kutdemo van aikido. Maar ok er zijn zat gare filmpjes en leraren, van iedere art.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:02 schreef noksala het volgende:
[..]
Wanneer je techniek en slimme trucjes toch belangrijker vind dat veel energie weg, en hardheid. Dan is Aikido een geschikte keuze voor jou.
Bedenk even wat jij jezelf liever ziet doen:
Je kan ook wachten tot je tegenstander aanvalt. Je overmeestert de slag al voor er kracht achter komt zitten. Vervolgens ga je naas je tegenstander staan, en duw je hem tot zo ver naar achter dat die bijna valt. Een duw tegen zijn gezicht met je overige hand, en hij ligt op de grond. Je zou natuurlijk die arm achter zijn rug kunnen draaien, maar wees een wat uitgebreiden: Denk aan een beenklem, armklem, stoot op het gezicht.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:28 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Wat een kutdemo van aikido. Maar ok er zijn zat gare filmpjes en leraren, van iedere art.
Vind ik persoonlijk een beter filmpje. Wel veel salto's, maar daar is het een demo voor. Tissier geeft zelf een wat effectievere vorm, korter en harder. vorig jaar seminar gevolgd, en nog een keer zien trainen toen de doshu naar nederland kwam.
2.15min. Dat vind je niet fijn als je ineens zo gestopt wordt.
Let trouwens ook op de openingen die hij soms maakt. Aikido is echt neit alleen maar gooien. Je ziet vaak openingen gemaakt worden, en een atemi tegen het hoofd gegeven worden(maar niet doorgezet, dat is dan jammer, maar de mogelijkheid is er wel). Als die wel gegeven zou worden, en meteen daarna de klem die erop volgt, is het als aanvaller minder prettig.
Als je die dingen van wikipedia opschrijft en er een dramatisch sausje overheen doet doe het dan wel goed. Hij heeft een combinatie van klemmen eruit gehaald. Dat klemmen en werpen eruit is gehaald is klinkklare onzin. Judo draait juist om het werpen, en op de grond heb je een scala aan arm en beenklemmen en verwurgingen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 02:00 schreef noksala het volgende:
[..]
[..]
Ik zal eerlijk zeggen dat ik bij Judo nog niet echt op internet heb gezocht. Wel heb ik het bij verschillende scholen bekeken, en zelf mee gedaan, en gepraat met de leraar. Dat is mijn hobby, verschillende martial arts en stijlen onderzoeken, beoefenen. Ik probeer niemand ergens in te laten trappen, ik zeg alleen wat ik vind. Hoe je het opvangt mag je zelf weten, wanneer jullie vinden dat ik het niet zo mag zeggen dat doe ik het niet meer.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:51 schreef barney-stinston het volgende:
[..]
Als je die dingen van wikipedia opschrijft en er een dramatisch sausje overheen doet doe het dan wel goed. Hij heeft een combinatie van klemmen eruit gehaald. Dat klemmen en werpen eruit is gehaald is klinkklare onzin. Judo draait juist om het werpen, en op de grond heb je een scala aan arm en beenklemmen en verwurgingen.
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat je eigenlijk geen idee hebt waar je over praat maar door te doen alsof hoopt dat we erin trappen.
Wing Chun is niet het enige, ik zou van veel stijlen wel een goeie pagina vol kunnen zetten, maar Wing Chun was echt bijna niks te vinden in het Nederlands vandaar. Verder probeer ik alleen andere mensen te helpen, en heb daar verder geen andere bedoelingen bij. Karate is een goeie vechtsport, maar vergeleken derest van alle vechtsporten, dan valt hij bij mij toch uit de kom. Mag ik dat niet eerlijk zeggen wat ik ervan vind?quote:Op zaterdag 25 december 2010 01:20 schreef Ener-G het volgende:
Noksala, om alle karate stijlen buiten Kyokushin 'mislukt' te noemen (laat staan er misselijk van worden) vind ik wel erg onrespectvol en kort door de bocht. Alleen maar omdat het gebaseerd is op je persoonlijke 'wing chun uber alles' ervaringen? Dat vind ik wel een heel erg beperkte visie.
Met wat op internet opzoeken of een paar keer meelopen op een bepaalde school denk je meteen alles te weten van die sport. Verrassing, zelfs binnen dezelfde stijl kunnen er levensgrote verschillen zijn in verschillende scholen.
Ik begin barney-stintson zn mening te delen en ik vind dat je met je uitspraken en stellingen vooral laat zien dat je nog heel veel te leren hebt, of een ontzettende plaat voor je kop hebt.
Je zegt wel dingen die niet kloppen, je zegt namelijk dat bij Judo het werpen en het klemmen eruit is gehaald. Dit is klinkklare onzin.quote:Op zaterdag 25 december 2010 01:54 schreef noksala het volgende:
[..]
Wing Chun is niet het enige, ik zou van veel stijlen wel een goeie pagina vol kunnen zetten, maar Wing Chun was echt bijna niks te vinden in het Nederlands vandaar. Verder probeer ik alleen andere mensen te helpen, en heb daar verder geen andere bedoelingen bij. Karate is een goeie vechtsport, maar vergeleken derest van alle vechtsporten, dan valt hij bij mij toch uit de kom. Mag ik dat niet eerlijk zeggen wat ik ervan vind?
Dat ik nog veel te leren heb dat klopt, ik ben ook nog jong. Ik leer elke dag wel iets meer, en zo ver ik weet deel en help ik graag andere mensen.
Oja en voor de duidelijkheid, ik zeg geen dingen die niet kloppen.
Dat het de klemmen en houdgrepen uit het Jiu Jitsu zijn gehaalt voor Judo is geen onzin. Bij Wing Chun mogen er geen trappen boven de middel worden gegeven. De enige manier dat je iemand tegen het hoofd kan trappen is als je boven ze knie trapt, en je tegenstander naar voren buigt. Ik weet dat ze de film van Ip man spectaculairder hebben gemaakt, dat ze daarin wel tegen het hoofd trappen. Of Ip man zelf tegen het hoofd getrapt heeft, dan weet ik niet.quote:Op zaterdag 25 december 2010 09:55 schreef barney-stinston het volgende:
[..]
Je zegt wel dingen die niet kloppen, je zegt namelijk dat bij Judo het werpen en het klemmen eruit is gehaald. Dit is klinkklare onzin.
Daarnaast zeg je op je blog dat er bij Wing Chun geen trap technieken naar het hoofd zijn, daarna begin je over Ip man. Bij het Wing Chun van Ip man zitten er wel degelijk trappen naar het hoofd om dat ook hij doorhad dat het geen zin heeft om je bij de regeltjes neer te leggen over hoe het moet maar dat je een sport moet veranderen tot hij voor jou perfect is.
Als je geen dingen zegt die niet kloppen zeg je dat Ip man geen Wing Chun deed en dat Judo alleen stand-up is (hoe kom je anders naar de grond zonder werpen).
Ninjitsu is inderdaad een effectieve vechtsport. Het tern gedeelte is handig tijdens een gevecht, of als je moet vluchten. Toch vind ik het niet de meest effectieve. Bijna alle technieken kan ik met mijn Jiu Jitsu ervaring wel opbrengen. Dat je Ninjitsu boven Jiu Jitsu zou zetten gezien het turn gedeelte, snap ik wel. Het voordeel van Jiu Jitsu is het uitgebreide kennis, en de hoeveelheid technieken die er op het moment kan kiezen. Daarintegen is een Ninja meer een showman, of dat daadwerkelijk effectiever is weet ik niet.quote:Op zondag 26 december 2010 07:50 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
(ff doosrspoelen naar 0:55)
Ninjutsu
Wing Chun
Jiu Jitsu
Krav Maga
Pencak silat
Het turn-gedeeltje zoals jij het noemt vind ik maar voor de uitsloversquote:Op zondag 26 december 2010 14:22 schreef noksala het volgende:
[..]
Ninjitsu is inderdaad een effectieve vechtsport. Het tern gedeelte is handig tijdens een gevecht, of als je moet vluchten. Toch vind ik het niet de meest effectieve. Bijna alle technieken kan ik met mijn Jiu Jitsu ervaring wel opbrengen. Dat je Ninjitsu boven Jiu Jitsu zou zetten gezien het turn gedeelte, snap ik wel. Het voordeel van Jiu Jitsu is het uitgebreide kennis, en de hoeveelheid technieken die er op het moment kan kiezen. Daarintegen is een Ninja meer een showman, of dat daadwerkelijk effectiever is weet ik niet.
Krav maga is geen stijl of martial art. Het is een MMA dus als je die erbij zou voegen moet die sowieso bovenaan staan. Mijn top5 word dan alleen een beetje simpel vandaar dat ik geen MMA in me topic wil horen.
Pencak Silat vind ik een beetje verkapt. Het zal vast effectief zijn, maar een boksstijl lijkt me nog altijd beter.
Wij zijn sinds kort met een groep (10 man) bezig in Nederweert (Limburg), de Shintai Dojo. Iedere Zondag van 19:00 tot 20:30. Je Kunt er Judo, Karate, Jiu Jitsu en Kickboxen beoefenen. Sinds een half jaar zitten wij daar ook op zondag met een ninjutsu groep en daarnaast traint er ook nog een kempo-groep.quote:Op zondag 26 december 2010 18:11 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Ninjutsu is zeker een goede stijl.
Wil daar graag meer over te weten komen/in trainen. Alleen nog geen (goede) dojo gevonden in de omgeving
dat is jouw meningquote:Op zaterdag 25 december 2010 01:54 schreef noksala het volgende:
[..]
Wing Chun is niet het enige, ik zou van veel stijlen wel een goeie pagina vol kunnen zetten, maar Wing Chun was echt bijna niks te vinden in het Nederlands vandaar. Verder probeer ik alleen andere mensen te helpen, en heb daar verder geen andere bedoelingen bij. Karate is een goeie vechtsport, maar vergeleken derest van alle vechtsporten, dan valt hij bij mij toch uit de kom. Mag ik dat niet eerlijk zeggen wat ik ervan vind?
Dat ik nog veel te leren heb dat klopt, ik ben ook nog jong. Ik leer elke dag wel iets meer, en zo ver ik weet deel en help ik graag andere mensen.
Oja en voor de duidelijkheid, ik zeg geen dingen die niet kloppen.
Ik moest lachen. Kennen jullie dit filmpje ?quote:Op zondag 26 december 2010 20:46 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Het turn-gedeeltje zoals jij het noemt vind ik maar voor de uitslovers, wel handig in ontsnappen idd. Ik De reden dat ik ninjutsu boven jiu jitsu heb gezet is omdat het veel uitgebreider is. Veel technieken vind je inderdaad ook terug in jiu jitsu. De breek, klem en wurgtechnieken, waarop jiu jitsu zich later specialiseerde. Ninjutsu is echter veel uitgebreider. je hebt de wurg, klem en breektechnieken, empty hand combat en specialisatie in wapens (tradiotonele, onconventioneel en verborgen wapens), camouflage, sluiptechnieken, spionage, survival, filosofie,... Het is een levenswijze. Alles is 'toegestaan'. Er zijn uiteraard geen wedstrijden.
Momenteel komt die niet meer op tv, maar zal vast nog wel eens herhaald wordenquote:Op maandag 27 december 2010 15:40 schreef noksala het volgende:
Ik vind fight quest trouwens een best leuk progamma, maar ik weet niet precies hoelaat het komt. Naast dat weet ik ook niet of ik alle afleveringen al heb gezien, voor zover ik weet zijn het de volgende:
Kali
Savate
Krav maga
Silat
Hapkido
Karate
Kajukenbo
Mexicaans boksen
Kung Fu
Braziliaans Jiu Jitsu
Wing Chun
Zijn er nog meer?
Uiteraard. Geweldigquote:Op maandag 27 december 2010 10:39 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Ik moest lachen. Kennen jullie dit filmpje ?
Ik heb het filmpje niet eens afgekeken, verschrikkelijk slecht. Zelf volg ik de lijn Tissier en alles wat ik daar leer, zie ik hier niks van terug.. Met name je basis positie... Die gasten staan gewoon rechtop.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:28 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Wat een kutdemo van aikido. Maar ok er zijn zat gare filmpjes en leraren, van iedere art.
Vind ik persoonlijk een beter filmpje. Wel veel salto's, maar daar is het een demo voor. Tissier geeft zelf een wat effectievere vorm, korter en harder. vorig jaar seminar gevolgd, en nog een keer zien trainen toen de doshu naar nederland kwam.
2.15min. Dat vind je niet fijn als je ineens zo gestopt wordt.
Let trouwens ook op de openingen die hij soms maakt. Aikido is echt neit alleen maar gooien. Je ziet vaak openingen gemaakt worden, en een atemi tegen het hoofd gegeven worden(maar niet doorgezet, dat is dan jammer, maar de mogelijkheid is er wel). Als die wel gegeven zou worden, en meteen daarna de klem die erop volgt, is het als aanvaller minder prettig.
Wow , ik had dit niet verwacht maar in het dorp naast mijn dorp , is gewoon een dojo. Binnenkort eens even kijken of het wat voor mij is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:10 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje niet eens afgekeken, verschrikkelijk slecht. Zelf volg ik de lijn Tissier en alles wat ik daar leer, zie ik hier niks van terug.. Met name je basis positie... Die gasten staan gewoon rechtop.
Ik ben blij dat je een filmpje van Tissier erbij hebt gezet, anders had ik het wel gedaan. Tissier kenmerkt zich door stevig voetenwerk (goede houding) goed vanuit het centrum werken en het creëren van assen, kort gezegd maak je van je eigen lichaam een as waar je de 'tegenstander' omheen draait, of creëert een as waar je zelf in omdraait om een techniek uit te voeren
Overigens kan je in Aikido ook aardig je energie kwijt hoor.. Zeker als Uke (degene die de techniek ontvangt) Ga maar eens 5 minuten Iriminage Ura ontvangen op een vlot tempo...
Heel groot verschil tussen Aikido en een groot aantal martial arts/vechtsporten: Wil je wedstrijden doen? Nee? Begin dan met aikido. Omdat er geen competitie element is gaat alles lekker relaxed, geen macho gedrag, geen 'ik ben hoger gegradueerd dus hou je mond' mentaliteit.Je bent voor je eigen ontwikkeling bezig en of je daar nou 5 jaar over doet of 15... Het gaat op je eigen tempo.
Er worden regelmatig stages georganiseerd waar je met andere mensen kan trainen. Ik ga iig minstens 2x per jaar naar een stage van Tissier. Altijd erg leuk, omdat je met andere mensen traint kom je vaak weer nieuwe zwakheden in je techniek tegen die door je eigen aikidocollega's niet worden gezien (we zitten vrijwel allemaal op hetzelfde niveau bij ons aangezien we 3 jaar geleden begonnen zijn in de huidige dojo met allemaal nieuwelingen) Het is dus heerlijk om met 3e en 4e dan aikidokas te trainen zonder gesloopt te worden![]()
Voor dojo's die lesgeven in de lijn Tissier: www.dutchaikikaifoundation.nl
en als bonus een filmpje van een Stage van Tissier, dat laat ook gelijk de sfeer zien op een stage
Verkapt komt natuurlijk door de geschiedenis van de sport.quote:Op zondag 26 december 2010 14:22 schreef noksala het volgende:
Pencak Silat vind ik een beetje verkapt. Het zal vast effectief zijn, maar een boksstijl lijkt me nog altijd beter.
Yep, eri s veel verschil in niveau en kwaliteit van aikido demo's. Dat andere filmpje vond ik niet goed weergeven wat aikido is/kan zijn.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:10 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje niet eens afgekeken, verschrikkelijk slecht. Zelf volg ik de lijn Tissier en alles wat ik daar leer, zie ik hier niks van terug.. Met name je basis positie... Die gasten staan gewoon rechtop.
bij die effectiefste verdediging stijl hoort ook Tang Soo Do bijquote:Op zondag 19 december 2010 16:40 schreef noksala het volgende:
1. Wing Chun
2. Muay Thai
3. Jiu Jitsu
4. Kick boksen
5. Ninjitsu
Ik vind sporten zoals Karate, Judo en BJJ onder Jiu Jitsu vallen.
1. Bruce lee
2. Chakie Chan
3. Donnie Yen
4. Tony Jaa
5. Scot Adkins
Zijn jullie het met mij eens? (oja en even geen MMA enzo zeggen)
En dat zijn dan de technieken die door elkaar vliegen.. wat dacht je van de details?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:27 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Yep, eri s veel verschil in niveau en kwaliteit van aikido demo's. Dat andere filmpje vond ik niet goed weergeven wat aikido is/kan zijn.
Maar inderdaad, je kan in aikido prima je energie kwijt, hoewel je dan vooral als uke het meest vermoeid raakt. Jammer dat ik door een blessure al bijna een jaar geen aikido meer heb kunnen beoefenen, hoop het snel weer op te pakken. In mn hoofd vliegen de iriminages en shihonages alweer door mekaar heen
Gedeeltelijk waar, bij een geoefende aikidoka red je het niet op kracht, bij een ongeoefende hoeft het niet uit te makenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:33 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Zonder goed uitgevoerde details, ook geen effectieve techniek he.
Wat dan ook wel meteen (ik zeg het niet graag) een minpunt van aikido is.. het kost tijd om te leren, en fouten worden niet vergeven. Als je een detail niet goed uitvoert, is de effectiviteit van je techniek weg. Terwwijl bij andere arts ook nog veel valt te halen uit kracht als iets niet helemaal lukt.
Grondtechnieken zijn inderdaad effectief en van belang in een 1op1 gevecht. Je loopt altijd wel het risico dat het gevecht naar de grond gaat. Dan is het wel fijn dat je weet hoe je een armklem, houdgreep of een verwurging aan kan zetten/kan pareren. Daarvoor hoef je ook weer niet perse een BJJ expert te zijn, een goede judo of jiu-jitsu basis doet al heel veel.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:05 schreef Mavi86 het volgende:
Leuk onderwerp dit. vooral omdat het een never ending discussie is.
Bjj lijkt mij ook erg effectief bij een 1 op 1 gevecht ( zie mma) omdat wanneer het gevecht naar de grond gaat je gewoon meester bent.
Persoonlijk zal ik in een straatgevecht juist niet naar de grond willen. Vooral wanneer je met meerdere aanvallers te maken hebt. Met een goede stand-up achtergrond kun je je aanvaller uitschakelen of desnoods op afstand houden om vervolgens je uit de voeten te maken.
Aikido lijkt mij een hele mooie sport en ik heb ook weleens getwijfeld om dit eens te proberen maar ik geloof niet dat je er op straat (zolang je niet heel ver gevorderd bent) veel aan hebt omdat de technieken erg ingewikkeld zijn.
.
Moet hier wel erg aan drunken fist kungfu denken als ik hem bezig zie. Beetje fatsoenlijke dekking zou toch wel prettig zijnquote:Op zondag 9 januari 2011 00:05 schreef Mavi86 het volgende:
ps ik weet dat youtube filmpjes niet zoveel zeggen maar deze vind ik wel mooi:
kyokushin vs kung fu
.
you nailed it!quote:Op zondag 9 januari 2011 00:50 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Tijdens het 'droog' oefenen was het nog 'uke slaat, tori neemt over en doet x y z'. Nu tijdens het sparren probeer je de slag over te nemen, maar krijg je ook meteen een trap tegen je nier omdat je teveel bezig bent die arm te pakken te krijgen.
Sinds mijn 9e zit ik op Jiu Jitsu, de Japanse vorm. Daarnaast deed ik eigenlijk iedere keer weer een andere sport om beter in Jiu Jitsu te worden. Zoals Judo, BJJ, Karate, Kung Fu, Aikido en Kickboksen. Uiteindelijk besloot ik dat ik een wat betere conditie moest krijgen, en wat harder worden. Daarom ging ik op Tai boksen. Dat is nu het enige wat ik doe, Jiu Jitsu en Taiboksen. Van het jiu jitsu heb ik flink wat grondtechnieken geleerd, en heb binnen no-time iemand in een klem of verwurging. Naast dat hoef ik iemand niet persee K.O. te slaan wanneer ik mezelf moet verdedigen, omdat jiu jitsu zachte hand is. Ik vind Jiu Jitsu en Tai boksen een beter combinatie dan BJJ en taiboksen, omdat je simpelweg veel meer bevrijdingstechnieken leert voor staant.quote:Op zondag 9 januari 2011 01:13 schreef Mavi86 het volgende:
[..]
you nailed it!
Dat is wat me ging ergeren bij Kempo toen ik eenmaal begon met thaiboksen. De technieken die je leert zien er allemaal leuk uit maar als je ziet hoe weinig eigenlijk echt toepasbaar is ga je je gewoon afvragen waarom je het leert. Datzelfde heb ik ook bij kata's. het is leuk als warming-up maar uiteindelijk heb je er niet zoveel aan.
Met Thaiboksen zijn we gewoon de hele les bezig ( of iig 90% van de tijd) met effectieve technieken. Trappen, stoten,blokken en gelijk counteren en veel sparren.
Ben het trouwens helemaal met je eens dat je als thaibokser ook wat grondtechnieken moet leren om compleet te zijn. voor mij zou Thaiboksen+bjj de beste combinatie zijn (mma dus eigenlijk)
En wat doe je eenmaal wanneer de persoon zich dichtbij bevind en je omver wilt worstelen?quote:Op maandag 10 januari 2011 16:02 schreef CosmicGrrl het volgende:
waarom hoor ik zo hier weinig over taekwondo? heb me meerdere malen zeer goed kunnen verdedigen met een dwit chagi. (boem, tussen de balletjes;))
ook in taekwondo worden er zelfverdedigingstechnieken aangeleerd en de vuisten worden ook gebruikt, maar dan in combinatie met de voetjes.
Een tijdje geleden is er een toffe docu over martial arts geweest op National Geographic.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:02 schreef CosmicGrrl het volgende:
waarom hoor ik zo hier weinig over taekwondo? heb me meerdere malen zeer goed kunnen verdedigen met een dwit chagi. (boem, tussen de balletjes;))
ook in taekwondo worden er zelfverdedigingstechnieken aangeleerd en de vuisten worden ook gebruikt, maar dan in combinatie met de voetjes.
knieen gebruiken! of de vuisten. of gewoon heel erg hard gillen en wegrennenquote:Op maandag 10 januari 2011 16:18 schreef Zith het volgende:
[..]
En wat doe je eenmaal wanneer de persoon zich dichtbij bevind en je omver wilt worstelen?
quote:Op maandag 10 januari 2011 16:23 schreef CosmicGrrl het volgende:
[..]
knieen gebruiken! of de vuisten. of gewoon heel erg hard gillen en wegrennen
@ExperimentalFrentalMental;
oeh die is wel interesant. tnx!
quote:Op maandag 10 januari 2011 16:23 schreef CosmicGrrl het volgende:
[..]
knieen gebruiken! of de vuisten. of gewoon heel erg hard gillen en wegrennen
@ExperimentalFrentalMental;
oeh die is wel interesant. tnx!
Is dat nou dezelfde techniek als bij een systema punch?quote:Op maandag 10 januari 2011 17:05 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Wat ik mooi vond aan die eerste afleveringen van fight science was dat ninjutsu als winnaar uit de bus kwam maar vooral een techniek die Glen (degene die ninjutsu vertegenwoordigde) liet testen, de hammer fist, die ook daadwerkelijk dodelijk bleek te zijn.
Nu blijkt er een filmpje te zijn waar de techniek op een echt persoon wordt uitgevoerd![]()
uiteraard niet voluit maar check die gast tegen de grond gaan![]()
Ik ben niet bekend met de systema punch, sorryquote:Op maandag 10 januari 2011 17:11 schreef noksala het volgende:
[..]
Is dat nou dezelfde techniek als bij een systema punch?
Dat was het eerste seizoen van fight science, dat bestond uit twee delen. De beste vechter en de andere aflevering ging over het beste martial arts wapen (katana als ik me niet vergis)quote:Op maandag 10 januari 2011 17:37 schreef noksala het volgende:
Die fight science ziet er vet uit, nooit van gehoort. Even kijken of ik het ergens kan downloaden![]()
Oja en die systema punch
in elke vechtsport, in ieder geval als vrouw zijnde, leer je dat je als eerst je stem moet gebruiken, en goed ook. dus zo ':')' is die opmerking ook weer niet, smartass.quote:
Als er zoiemand als ik uit je ballen komt, dan ben je toch sowieso een martial artist. Hihi sorry flauwquote:Op maandag 10 januari 2011 18:51 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Zeker weten. Gillen kan best effect hebben. Er gaat wel kracht vanuit, en de aanvaller kan er van schrikken, omdat hij die reacite niet verwacht of omdat hij bang is dat anderen het horen. Dat moment van hem uit zn (geestelijke) balans brengen kan je mooi in je voordeel gebruiken.
Die systema punch lijkt me inderdaad moeilijk, zo uit de 'losse pols' een harde klap geven. Maar dat is ook wel de essentie van systema, niet zozeer brute force, maar meer rustige/onopvallende maar wel harde bewegingen. Snap niet hoe ze dat doen, maar beoefen het dan ook niet.
@ noksala, jij beoefend alles wat je ziet op je pa? Lijkt me ook niet prettig dan. Of is je vader ook iemand die MA traint? Ik zou mn klemmen/worpen niet zo snel oefenen op iemand die het niet gewend is. Als ze er verkeerd op reageren en daardoor de klem zelf harder maken is dat niet echt prettig. En je pa knock-out slaan?
Ik bedoelde de beste martial art, niet de beste vechtsysteem. Ook bedoelde ik de beste martial art acteur, en niet de beste vechter. Maakt verder niet, ik ben het wel met je eens wat je zegt.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:10 schreef Rotzak84 het volgende:
Het meest effectiefst is naar mijn mening Krav Maga, het leukst is gewoon "good ol boxing" Het eerst genoemde doe ik momenteel, en boksen heb ik jaren gedaan, ik vind het werelds.
Beste vechters
1) Evander Holyfield
2) Andy Hug
3) Rocky Marciano
Dat is niet voor niks. Taekwondo is een mooie sport om te zien maar is niet allround genoeg om zicht te kwalificeren als een van de betere vechtsportenquote:Op maandag 10 januari 2011 16:02 schreef CosmicGrrl het volgende:
waarom hoor ik zo hier weinig over taekwondo?
Onzin, geloof me, je wilt niet getrapt worden door een meester taekwondoka(?)quote:Op maandag 10 januari 2011 22:35 schreef Mavi86 het volgende:
[..]
Dat is niet voor niks. Taekwondo is een mooie sport om te zien maar is niet allround genoeg om zicht te kwalificeren als een van de betere vechtsporten
waar is Jet Li? Die hoort voor mij, met alle respect voor Bruce (van wie ik een enorme n ben), boven aan.quote:Op zondag 19 december 2010 16:40 schreef noksala het volgende:
1. Bruce lee
2. Chakie Chan
3. Donnie Yen
4. Tony Jaa
5. Scot Adkins
Zijn jullie het met mij eens?
Ninpo Taijutsuquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:54 schreef Draganta het volgende:
[..]
Onzin, geloof me, je wilt niet getrapt worden door een meester taekwondoka(?)Zoals al vaker is gezegd: er is geen beste vechtsport, het ligt aan de beoefenaar. Je moet trainen wat jij het beste voor jezelf vind. Voor mij is dat Ninjutsu (overigens heet het tegenwoordig officieel budo taijutsu, omdat veel elementen zoals het maken van gif, boogschieten, op paard vechten etc. weggelaten zijn in verband met modernisatie en lokale wetten).
Het is inderdaad vaker gezegd. Maar ik ben het daar totaal niet mee eens. Ik ben er van overtuigd dat wanneer je een persoon een jaar lang laat thaiboksen, deze zich beter kan verdedigen dan wanneer je dezelfde persoon een jaar lang taekwondo had laten trainen. Daarmee concludeer ik dat in het algemeen thaiboksen een betere vechtsport is dan taekwondo. Dat een taekwondo meester hard kan trappen geloof ik overigens best.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:54 schreef Draganta het volgende:
[..]
Onzin, geloof me, je wilt niet getrapt worden door een meester taekwondoka(?)Zoals al vaker is gezegd: er is geen beste vechtsport, het ligt aan de beoefenaar
Mensen hebben aanleg voor bepaalde dingen. Misschien leert iemand sneller Taekwondo dan Thai boksen? Het ligt ook aan je toewijding. Ik denk niet dat iemand die 10 jaar doet boksen een shaolin monnik die 10 jaar in het klooster traint kan verslaan.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:47 schreef Mavi86 het volgende:
[..]
Het is inderdaad vaker gezegd. Maar ik ben het daar totaal niet mee eens. Ik ben er van overtuigd dat wanneer je een persoon een jaar lang laat thaiboksen, deze zich beter kan verdedigen dan wanneer je dezelfde persoon een jaar lang taekwondo had laten trainen. Daarmee concludeer ik dat in het algemeen thaiboksen een betere vechtsport is dan taekwondo. Dat een taekwondo meester hard kan trappen geloof ik overigens best.
iemand die 10 jaar maximaal MMA heeft getraint sloopt die shaolin monnik met z'n leuke geluksrollen en drakensprongen en z'n "oehh kijk mij ik kan op 1 vinger een handstand doen"...quote:Op maandag 17 januari 2011 11:55 schreef Draganta het volgende:
[..]
Mensen hebben aanleg voor bepaalde dingen. Misschien leert iemand sneller Taekwondo dan Thai boksen? Het ligt ook aan je toewijding. Ik denk niet dat iemand die 10 jaar doet boksen een shaolin monnik die 10 jaar in het klooster traint kan verslaan.
Dat is niet met elkaar te vergelijken. Aantal jaren zegt niet zoveel. Als de bokser 10 jaar lang 1x in de maand traint schiet het niet op. Maar traint die elke dag dan eet hij de monnik opquote:Op maandag 17 januari 2011 11:55 schreef Draganta het volgende:
[..]
Mensen hebben aanleg voor bepaalde dingen. Misschien leert iemand sneller Taekwondo dan Thai boksen? Het ligt ook aan je toewijding. Ik denk niet dat iemand die 10 jaar doet boksen een shaolin monnik die 10 jaar in het klooster traint kan verslaan.
Jij weet blijkbaar niet wat shaolin inhoudt (de andere 2 gasten ook niet btw) dus heeft het weinig tot geen zin om er over te discussieren. Kijk maar eens naar de trainingsmethodes van shaolin monniken, je zult echt versteld staan.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:01 schreef FB-aight het volgende:
plus dat gewichtsklasse heel veel zegt...
ik bedoel kom op.... een shaolin van een kilootje of 60/70... tegen maximaal getrainde Fedor(116kg) of een beest als Overeem(122kg).. zal knap lastig worden.
Ik heb geen idee waar jij het over hebt, verkeerde topic?quote:iemand die 10 jaar maximaal MMA heeft getraint sloopt die shaolin monnik met z'n leuke geluksrollen en drakensprongen en z'n "oehh kijk mij ik kan op 1 vinger een handstand doen"...
Waarom zie ik nooit echte gevechten(full contact, tot de KO of TKO of submission) van shaolins.. en alleen maar dansshows op internet?quote:Op maandag 17 januari 2011 15:11 schreef Draganta het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar niet wat shaolin inhoudt (de andere 2 gasten ook niet btw) dus heeft het weinig tot geen zin om er over te discussieren. Kijk maar eens naar de trainingsmethodes van shaolin monniken, je zult echt versteld staan.
[..]
Ik heb geen idee waar jij het over hebt, verkeerde topic?
Jij weet niet waar je over praat wanneer je het over MMA hebt. Met je homo shaolin whahahahaquote:Op maandag 17 januari 2011 15:11 schreef Draganta het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar niet wat shaolin inhoudt (de andere 2 gasten ook niet btw) dus heeft het weinig tot geen zin om er over te discussieren. Kijk maar eens naar de trainingsmethodes van shaolin monniken, je zult echt versteld staan.
[..]
Ik heb geen idee waar jij het over hebt, verkeerde topic?
Judo Rocks gewoonquote:Op maandag 17 januari 2011 14:59 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
In de vorige eeuw in Japan zijn 2 scholen bij elkaar gekomen om te bepalen welke stijl het beste was en aldus gebruikt zou worden door politie. Een Judo-school en een Ju Jitsu school. Tegenwoordig is de stijl die de politie gebruikt: Judo. De Judo-school vermorzelde de Ju Jitsu-school. ik geloof dat er 14 gevechten waren waarvan er 12 werden gewonnen door judoka's
edit: ik heb t even opgezocht
Het was in 1886 en de judo-school won 12 van de 15 gevechten
(vanaf 3:28 min)
(breekt die gast nou z'n arm?)quote:Op maandag 17 januari 2011 15:21 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Waarom zie ik nooit echte gevechten(full contact, tot de KO of TKO of submission) van shaolins.. en alleen maar dansshows op internet?
Ik basseer mij op echte gevechten die ik zie... en aangezien ik alleen kooigevechten kan vinden ga ik ervan uit dat een (goede) MMA'er die shaolin sloopt.(al kan die shaolin wel 10 dagen aan een galg hangen... KO zal hij gaan!)
Dat zijn niet eens shaolin monniken (van de bovenste filmpjes).quote:Op maandag 17 januari 2011 15:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
(breekt die gast nou z'n arm?)
en het trainingsfilmpje waar Draganta op doelt denk ik
Alleen die bovenste niet tegen die MMA fighter.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:54 schreef Draganta het volgende:
[..]
Dat zijn niet eens shaolin monniken (van de bovenste filmpjes).
Een meester is niet hetzelfde als een shaolin monnikquote:Op maandag 17 januari 2011 16:02 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Alleen die bovenste niet tegen die MMA fighter.
Ehsan Shafiq is volgens mij een Shaolin Kung Fu meester
en die 3de is duidelijk
lomp heb je zelf in de handquote:Op maandag 17 januari 2011 16:10 schreef Draganta het volgende:
[..]
Een meester is niet hetzelfde als een shaolin monnik. Maar de laatste filmpjes zijn wel tof, ik doelde inderdaad naar zulke dingen. Ik heb veel videos uit China gezien, over verhardingstraining, anatomie etc. Maar je bent toch zelf een martial arts beoefenaar dacht ik? Dan weet je toch hoe nadelig het is als je juist groot en lomp bent?
Sem Schilt, oud Judokaquote:Op maandag 17 januari 2011 16:12 schreef Mavi86 het volgende:
In fullcontact is dit eerder een voordeel. Kijk naar Overeem, Schilt.
ik zie nog steeds geen full contactquote:Op maandag 17 januari 2011 15:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
en het trainingsfilmpje waar Draganta op doelt denk ik
ga maar zoeken op combat sambo in oekraiene 2010quote:
ah ok, je doelde specifiek op de monnikenquote:Op maandag 17 januari 2011 16:10 schreef Draganta het volgende:
[..]
Een meester is niet hetzelfde als een shaolin monnik. Maar de laatste filmpjes zijn wel tof, ik doelde inderdaad naar zulke dingen. Ik heb veel videos uit China gezien, over verhardingstraining, anatomie etc. Maar je bent toch zelf een martial arts beoefenaar dacht ik? Dan weet je toch hoe nadelig het is als je juist groot en lomp bent?
Omdat shaolin monniken dit niet doen voor fame etc. Het is een religie voor ze. Er is wel een wedstrijd-versie: wushu. Die is ook gebonden aan regels en gelimiteerd, veel dingen zijn weggelaten. In denk niet dat shaolin geschikt is voor wedstrijden, net zoals de martial art die ik beoefen: Ninjutsu.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:15 schreef FB-aight het volgende:
[..]
ik zie nog steeds geen full contacten waarom alleen van die oude filmpjes.. waarom hebben ze niet gewoon echte wedstrijden in een ring, met een scheidsrechter.. waarbij er vol geslagen en getrapt word op het hoofd..?
Man man, dat is veel te gevaarlijk, full contact met shaolin kung fu, als die je vol slaan of trappen tegen je hoofd is het een instant killquote:Op maandag 17 januari 2011 16:15 schreef FB-aight het volgende:
[..]
ik zie nog steeds geen full contacten waarom alleen van die oude filmpjes.. waarom hebben ze niet gewoon echte wedstrijden in een ring, met een scheidsrechter.. waarbij er vol geslagen en getrapt word op het hoofd..?
ne judo bedoel ikquote:Op maandag 17 januari 2011 16:29 schreef Mavi86 het volgende:
[..]
Schilt Judoka? Kyokushin karate bedoel je
ja vond ze zelf ook wel erg gaafquote:
Sambo is baas! Fedor is ook Sambo kampioen(tevens mma 4-life champquote:Op maandag 17 januari 2011 16:17 schreef Olle. het volgende:
[..]
ga maar zoeken op combat sambo in oekraiene 2010
was WK volgens mij een maatje van me deed mee![]()
dat was full contact
ah oke. was mij onbekendquote:Op maandag 17 januari 2011 16:31 schreef Olle. het volgende:
[..]
ne judo bedoel ik
hij heeft niet voor niets ook een judo school
Wel leuke filmpjes, maar ik kijk net zo lief mma wedstrijden dan(combat sambo is vrijwel hetzelfde).quote:
nou die sportschool weet ik niet zeker ff lopen googelen.quote:
Ja super vet. Ik heb ze alleen allemaal al gezien(via internet).quote:Op maandag 17 januari 2011 16:35 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Vnvnd
RTL 7 (00:00): UFC-The Ultimate Fighter
Zijn er mensen die het volgen?
team Chuck Liddell kicks ass
Hij deed vroeger ook MMA, dus judo is zeker plausibel!quote:Op maandag 17 januari 2011 16:35 schreef Olle. het volgende:
[..]
nou die sportschool weet ik niet zeker ff lopen googelen.
Maar bij mijn weten heeft hij wel judo gedaan ja
zie toevallig op zijn wiki dat hij van semmy schilt in 2002 heeft gewonnenquote:Op maandag 17 januari 2011 16:32 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Sambo is baas! Fedor is ook Sambo kampioen(tevens mma 4-life champ)
heb nog even gekeken hij heeft een sportschool waar ook judo wordt gegevenquote:Op maandag 17 januari 2011 16:37 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Hij deed vroeger ook MMA, dus judo is zeker plausibel!
dat was nog in de jaren van Pride inderdaad(Pride vond ik zelf de beste mma organisatie met de mooiste gevechten en de beste vechters).quote:Op maandag 17 januari 2011 16:38 schreef Olle. het volgende:
[..]
zie toevallig op zijn wiki dat hij van semmy schilt in 2002 heeft gewonnen![]()
grappig
overigens gaan we altijd 1 keer in het jaar naar litouwen en daar geeft meestal een oud WK van sambo (dat is gewoon sambo niet combat sambo) les.
overigens was dit jaar de Wereld Kampioen combat sambo er ook
erg leuk! en intressant
De giantquote:Op maandag 17 januari 2011 16:37 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Al gehoord wie er in seizoen 13 de coaches zijn?
Brock Lesnar(whahahah)
ik zou zeggen kom naar Ommenquote:Op maandag 17 januari 2011 16:41 schreef FB-aight het volgende:
[..]
dat was nog in de jaren van Pride inderdaad(Pride vond ik zelf de beste mma organisatie met de mooiste gevechten en de beste vechters).
Sambo lijkt mij zeer interessant om lessen in te krijgen. Helaas is het hier in Nederland niet of nauwelijks beschikbaar voor lessen.
Sportschool had ik inderdaad gevonden. geen info over zijn jodo verleden overigensquote:Op maandag 17 januari 2011 16:40 schreef Olle. het volgende:
[..]
heb nog even gekeken hij heeft een sportschool waar ook judo wordt gegeven
dus misschien heb ik het wel verkeer om gedacht
zoek maar google semmy schilt
Lekkere manier van discussieren heb jequote:Op maandag 17 januari 2011 15:22 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Jij weet niet waar je over praat wanneer je het over MMA hebt. Met je homo shaolin whahahaha
Nou heeft die MMA'er zo te zien wel een aardig gewichts/spier voordeel, dus of de kungfu'er echt veel kans had.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Daarom houd deze discussie hier op....quote:Op maandag 17 januari 2011 16:59 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Nou heeft die MMA'er zo te zien wel een aardig gewichts/spier voordeel, dus of de kungfu'er echt veel kans had.
Vond persoonlijk de kungfu partij ook niet van heel veel inzicht getuigen. Volledig ongedekt een of ander laf trapje tegen het bovenbeen geven, dan vraag je ook wel om neergehaald te worden. Als je weet waar je tegenover staat, dan zorg je toch dat je zo min mogelijk op 1 been komt te staan en het vastpakken door de ander probeert te vermijden. Denk niet dat dit echt representatief is voor kungfu. Maar dat geldt voor zo ongeveer 90% van alle vechtsport filmpjes op youtube
Ik hoef niet perse wat te bewijzen met kung fu hoor. Daar sta ik zelf ook niet perse alleen maar positief tegenover. Hoewel ik wel denk dat kung fu(wat overigens een slechte vertaling is, want je kan iets kung fu(dus goed) doen. Kung fu an sich betekent niks) meer is dan je op die filmpjes ziet.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:21 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Daarom houd deze discussie hier op....
ik kan genoeg bewijzen met MMA filmpjes. Jij niet met kung fu.
MMA is bruikbaarder in een echt gevecht.(de afkorting zegt het al... van alle vechtsporten wat) Zo kan een vechter op elke tegenstander/vechtsstijl aanpassen.
MMA is absoluut niet in elk gevecht bruikbaar. MMA is gebonden aan regels. Maar zoals iemand al zei, ik zou ook nooit in een kooi tegen een MMA vechter wilen vechtenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:21 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Daarom houd deze discussie hier op....
ik kan genoeg bewijzen met MMA filmpjes. Jij niet met kung fu.
MMA is bruikbaarder in een echt gevecht.(de afkorting zegt het al... van alle vechtsporten wat) Zo kan een vechter op elke tegenstander/vechtsstijl aanpassen.
Eerste UFC's hadden geen regels. Behalve bijten en ogen indrukken (weet trouwens niet of dit ninjitsu technieken zijn maar denk het niet). Daarnaast heeft er 1x een ninjitsuka de UFC gewonnen en dat was UFC3 nog steeds waren er toen geen regels, op die ene 2 na dan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:21 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Ik hoef niet perse wat te bewijzen met kung fu hoor. Daar sta ik zelf ook niet perse alleen maar positief tegenover. Hoewel ik wel denk dat kung fu(wat overigens een slechte vertaling is, want je kan iets kung fu(dus goed) doen. Kung fu an sich betekent niks) meer is dan je op die filmpjes ziet.
Natuurlijk is MMA bruikbaar om mensen te slopen, het wordt inderdaad veel gebruikt in kooigevechten. Toch hoeft dat helemaal geen bewijs te zijn dat het perse het beste is. Ik heb ook gelezen van een ninjitsuka die ooit mee gedaan heeft aan een soortgelijk gevecht. Die werd na een halve minuut al gediskwalificeerd omdat ie iets deed wat niet was toegestaan. Ik geloof dat ie iets vitaals brak/sloopte. Het is lastig om vechters tegenover mekaar te zetten in een omgeving waar alsnog regels zijn. UFC heeft ook gewoon regels, die ik zo 123 niet weet dat geef ik toe. Maar als jouw martial art dan juist is gefocussed op dingen die niet zijn toegestaan met die regels, dan heb je al een flinke achterstand.
Bijten en ogen indrukken zijn wel degelijk ninjutsu techniekenquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:37 schreef barney-stinston het volgende:
[..]
Eerste UFC's hadden geen regels. Behalve bijten en ogen indrukken (weet trouwens niet of dit ninjitsu technieken zijn maar denk het niet). Daarnaast heeft er 1x een ninjitsuka de UFC gewonnen en dat was UFC3 nog steeds waren er toen geen regels, op die ene 2 na dan.
Een overzicht van de stijlen in de eerste UFC's
http://www.gungfu.com/htm-resources/ufc/
Noem eens wat veboden technieken behalve ogen uitdrukken, bijten en trappen in het kruis...quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:45 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Bijten en ogen indrukken zijn wel degelijk ninjutsu technieken![]()
Steve Jennum en Scott Morris zijn bekende ninja's die hebben meegedaan in MMA gevechten. Ik heb ook gehoord over die ninjutsu beoefenaars die zouden zijn gediskwalificeerd na het toepassen van verboden technieken. Echter heb ik hier nooit iets anders over gevonden dan een verhaal van iemand op een vechtsportforum op internet.
sorrie maar het feit dat je mag bijten bij een vechtsport vind ik nog niet echt professioneel overkomen..quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:20 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Daar noem je zelf toch al drie verboden technieken die echter best handig en uitermate effectief kunnen zijn?
Ok maar buiten die om vraag ik. Die ik net noemde vind ik zeer smerig en gelijk staan aan iemand met een mes neersteken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:20 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Daar noem je zelf toch al drie verboden technieken die echter best handig en uitermate effectief kunnen zijn?
QFTquote:Op woensdag 19 januari 2011 15:49 schreef Mavi86 het volgende:
Volgens mij heb je voor bijten, kruis trappen zoieso geen vechtsport nodig.
Denk ook aan haren trekken, spugen, zand of modder gooien, aan oren trekken(ja dat doet pijn), bij de keel pakken, hand-en teenklemmen(verboden in mma)quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:04 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Noem eens wat veboden technieken behalve ogen uitdrukken, bijten en trappen in het kruis...
Zand of modder gooienquote:Op woensdag 19 januari 2011 15:52 schreef tarantism het volgende:
[..]
Denk ook aan haren trekken, spugen, zand of modder gooien, aan oren trekken(ja dat doet pijn), bij de keel pakken, hand-en teenklemmen(verboden in mma)
iets zegt me dat jij nog nooit jezelf hebt moeten verdedigen. misschien maar beter ook. Het is juist door die arrogantie van mensen die haren trekken 'voor homo;s vinden' dat zulke technieken altijd werkenquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:33 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Zand of modder gooien
haren trekken ... alleen vrouwen of homo's hebben lang haar.. als je lang haar hebt verdien je het ook om eraan getrokken te worden...
jeezz het is geen catfight
hihi zand en modder gooien is er niet, maar ik benoemde verboden technieken in het algemeen. De eerste UFC waren wel veel te lomp om op reguliere basis te worden gehouden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:33 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Zand of modder gooien
haren trekken ... alleen vrouwen of homo's hebben lang haar.. als je lang haar hebt verdien je het ook om eraan getrokken te worden...
BTW alles wat je hierboven noemt mocht in de eerste UFC's , plus dat het nog steeds in veel blote vuist vale tudo wedstrijden mag(inclusief kopstoten). Alleen hoe kom je in godsnaam aan zand of modder in de kooi/ring...
Hoe kom je erbij? Ik heb mijzelf heel vaak moeten verdedigen en niet alleen in mma sportvorm maar ook zeker op straat( ik ben het type dat niet snel iets uit de weg gaat). Plus dat ik 1 á 2 millimeter haar op mijn hoofd heb, wat ik persoonlijk ook verplicht vind voor de vechtsport.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:37 schreef tarantism het volgende:
[..]
iets zegt me dat jij nog nooit jezelf hebt moeten verdedigen. misschien maar beter ook. Het is juist door die arrogantie van mensen die haren trekken 'voor homo;s vinden' dat zulke technieken altijd werken
Kijk naar zware vale tudo wedstrijden en daar mag alles.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:39 schreef tarantism het volgende:
[..]
hihi zand en modder gooien is er niet, maar ik benoemde verboden technieken in het algemeen. De eerste UFC waren wel veel te lomp om op reguliere basis te worden gehouden.
Overigens trekt hoist gracie in een van de eerste UFC's Kimo aan zijn haren naar de grond, en voorkomt zo ge'TKOed to worden
Yup gemillimeterd haar vind ik ook een goede regel, ook hygiënischer ivm ingescheurde wenkbrouwen en bloedverspreiding.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:42 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij? Ik heb mijzelf heel vaak moeten verdedigen en niet alleen in mma sportvorm maar ook zeker op straat( ik ben het type dat niet snel iets uit de weg gaat). Plus dat ik 1 á 2 millimeter haar op mijn hoofd heb, wat ik persoonlijk ook verplicht vind voor de vechtsport(mma).
Misschien heb ik dan teveel "spartaanse eer" . Ik zal strijdend ten ondergaan op een manier die voor mij eervol is ... even bruut gezegdquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:46 schreef tarantism het volgende:
[..]
Yup gemillimeterd haar vind ik ook een goede regel, ook hygiënischer ivm ingescheurde wenkbrouwen en bloedverspreiding.
Maar zeker als je op straat moet vechten, waarom zou je dan niet alle mogelijke manieren om jezelf te beschermen gebruiken? Ik gebruik liever een 'wijven en homo's techniek' als aan de haren trekken of bijten dan afgeslagen worden. Lijkt me geen moeilijke afweging
Het ging mij ook niet om het sport aspect nee.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:38 schreef Olle. het volgende:
[..]
sorrie maar het feit dat je mag bijten bij een vechtsport vind ik nog niet echt professioneel overkomen..
En hygienisch is het al helemaal niet![]()
of denk jij hier anders over?
Tuurlijk, mee eens.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:50 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Bijv: wanneer iemand mij met een mes benaderd/bedreigt zal ik zelf geen mes pakken om hetzelfde terug te doen. Ik vloer liever diegene en breek zijn/haar arm waarmee hij/zij mij wou aanvallen..
MMA is van de die nieuwe generatie vechten. Je traint zo hard je kan, vervolgens combineren ze een boks en grond sport. Uiteindelijk wint degene die de andere in een klemmetje heeft gelegt of een knock out.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:33 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Zand of modder gooien
BTW alles wat je hierboven noemt mocht in de eerste UFC's , plus dat het nog steeds in veel blote vuist vale tudo wedstrijden mag(inclusief kopstoten). Alleen hoe kom je in godsnaam aan zand of modder in de kooi/ring...
moet je wel net gaan liggen waar er een steen in de buurt is anders ben je de sjaakquote:Op woensdag 19 januari 2011 23:02 schreef noksala het volgende:
[..]
. Iemand slaat jou neer, je doet alsof je knock out bent en gaat om de grond liggen. Vervolgens komt je tegenstander dichterbij en je pakt een steen en smijt die in ze hersenen.
Ja, ik gaf een soort voorbeeldje de uitgebreide kennis van dingen die je kunt doen maakt de ninja, en de jiujitsoka's zo sterk. Dan ligt er geen steen, misschien iets anders in de buurt. Wanneer je niks heb kan je altijd nog uithalen. Of iemands hoofd pakken en je knie in ze hersenen smijtenquote:Op woensdag 19 januari 2011 23:22 schreef Mavi86 het volgende:
[..]
moet je wel net gaan liggen waar er een steen in de buurt is anders ben je de sjaak
Ik ben zelf ook geen ninja, maar een Jiujitsoka die zich specialiseert in de verschillende onderdelen uit het jiu jitsu. Karate is bijvoorbeeld het sla gedeelte, Judo de werk en klem gedeelte, BJJ het grappling gebeuren. Van Ninjitsu weet ik nog niet superveel, en ik zoek eigenlijk nog een schooltje om met een goeie ninja te praten. Volgensmij is het zo dat Ninjitsu uit het Jiu Jitsu de gemene trucjes eruit heeft gehaalt, en het verder uitgewerkt. Op die Fight Science zeiden ze: De Ninja's deden het werk wat de Samurais niet mochten/konden. Dat kan je een beetje vergelijken met de politie de Samurais toen, en een groep mensen die buiten de wed om toch Nederland helpt als de ninja's van toen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:46 schreef Mavi86 het volgende:
ja precies er is altijd wel wat te vinden om te gebruiken. Ik ben zelf niet zo thuis in dat ninjastuff. ( not my cup of thea) maar geloof best dat er wat vuile technieken bij zitten die het in een straatgevecht goed doen.
Zoals mijn trainer altijd zeg, tijdens een straat gevecht is er geen "Tapout" en daar train ik ook naar, ik leer om zo behendig mogelijk iemand in zijn kloten te trappen, ik leer ogen uitsteken, gewrichten breken, iemand volledig uitschakelen. Naar mijn mening is Krav Maga ook één van de weinige technieken die hier het effectiefst in is.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:50 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Misschien heb ik dan teveel "spartaanse eer" . Ik zal strijdend ten ondergaan op een manier die voor mij eervol is ... even bruut gezegd
Bijv: wanneer iemand mij met een mes benaderd/bedreigt zal ik zelf geen mes pakken om hetzelfde terug te doen. Ik vloer liever diegene en breek zijn/haar arm waarmee hij/zij mij wou aanvallen..
Maar als we praten over situatie leven en dood: ja dan is alles verantwoord!
My thoughts exactly!quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:06 schreef Rotzak84 het volgende:
[..]
Naar mijn mening is Krav Maga ook één van de weinige technieken die hier het effectiefst in is.
dodelijke techniekenquote:Op woensdag 19 januari 2011 15:04 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Noem eens wat veboden technieken behalve ogen uitdrukken, bijten en trappen in het kruis...
Verblindpoeder, scherpe objecten werpen, touw gebruiken, oor eraf rukken (dat is makkelijker dan je denkt, het is maar huid), deceptie (dit is wel moeilijk in een vechtring, dit werkt buiten veel beter).quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:04 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Ninjutsu bestaat bijna alleen maar uit vuile techniekenquote:Op woensdag 19 januari 2011 23:46 schreef Mavi86 het volgende:
ja precies er is altijd wel wat te vinden om te gebruiken. Ik ben zelf niet zo thuis in dat ninjastuff. ( not my cup of thea) maar geloof best dat er wat vuile technieken bij zitten die het in een straatgevecht goed doen.
In Kerkrade, Zuid-Limburg. Hele goede sensei, hij geeft ook zelfverdedigingslessen aan de politiecorps van Kerkrade. Af en toe krijgen we ook bushcraft training.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |