abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 december 2010 @ 01:56:49 #126
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_90376641
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:26 schreef shadowflash het volgende:
He kak , nou zit ik vet te twijfelen.

Aikido

of

Karate ?
Karate is leuk, maar wel lomp.
Aikido is leuk, maar duurt lang voor je het beheerst.
Karate en Aikido komen vanuit Jiu Jitsu, dusja als je het alle twee leuk vind.

Maarja ik zou zeggen Aikido, heb het zelf een tijdje gedaan om te gasten bij mij bij Jiu Jitsu wat raar op te laten kijken. Wel lachen :P . Maja, je moet het lang doen om het in een gevecht te kunnen toepassen.

Karate heb ik ook een tijdje gedaan, vond het leuk om andere pijn te doen. Heb het nu wel over de kyokushin, want over andere stijlen wil ik echt niet praten. Het is een prima sport opzich, en je word er hard van.
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
  vrijdag 24 december 2010 @ 02:00:32 #127
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_90376806
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:01 schreef Olle. het volgende:

[..]

jah judo is ontstaan uit Jiu Jitsu, worstelen en boksen ja.
Waarom is Jiu Jitsu vele malen beter dan? Bedoel als dat zo is had Judo niet eens hoeven te ontstaan lijkt me?
Maar ik hoor het graag van je!
En verder maakt het mij geen ruk uit wat beter is, ik doe het voor mijn plezier.
Al is het niet leuk om te horen dat je sport die je beoefend niet veel voorstelt ;)
Ik heb het eerder gezicht in het algemeen Judo topic:

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 02:49 schreef noksala het volgende:

[..]

Laat me raden... Je bent ooit aagemeld bij een Judobont, maar heb zelf nooit naar de achtergrond van Judo gezocht.

Als je het wel deed kwam je erachter dat Judo is verzonnen door een klein zielig mannetje genaamd Jigoro. Hij was het sukkeltje vroeger, altijd gepest enzo je kent het wel. Tot hij een Jiu jitsu school vond, en de technieken kon gebruiken om zichzelf te verdedigen. Het was erg zwaar voor hem en had veel pijn steeds. Toch bleef hij doorgaan, want beter pijn dan een pestleven. Nadat hij de zwarte band behaalde besloot hij een nieuwe vorm te maken genaamd Judo, omdat hij Jiu Jitsu te hard vond. Hij heeft alleen het klemmen en werpen eruit gehaalt, en er een soft soepje van geprobeert te maken.

Als ik nu zeg dat Judo in princiepe een pussiesport is, geef je me dan gelijk na de waarheid gezien te hebben?

Oja en de Judoka's die het verhaal niet herkennen of geloven moeten zich onmiddelijk uitschrijven.
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
  vrijdag 24 december 2010 @ 02:08:56 #128
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_90377107
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:08 schreef zepplin86 het volgende:
ik weet niet wat ik ervan moet denken aangezien ik het zelf nooit beoefend heb/niet vaak genoeg gezien heb, en ga gewoon puur af op wat ik erovrer lees, maar als er over een vechtsport al zoveel twijfel/discussie is over de effectiviteit ervan, dan zegt dat toch al meteen wat over de eigenlijke effectiviteit.. die twijfel kan er toch niet voor niets zijn ?

meteen een andere vraag: en wat als je minder kracht hebt, en het dus vooral moet hebben van snelheid/techniek, is dan iets als muay thai of bjj nog altijd zo nuttig?
Je kan een Martial Art natuurlijk altijd vormen naar jou sterke kanten. Een Thaiboxer die voorral snel en slim is zal bijvoorbeeld veel ontwijken, en wanneer die een kans krijgt/maakt een zwakke plek raken.

Wanneer iemand nou alleen snel en slim is, en mijn advies vraagt voor een sport. Dan raad ik diegene aan om eerst een tijdje goed te leren blocken en hard worden, denk dan aan Kyokushin en Wing Chun. Vervolgens slimme gemene trucjes te leren, denk aan Aikido, Jiu Jitsu, Tai jitsu, Ninjitsu. Vervolgens op worstelen gaan, en lekker veel sparren en je geleerde trucjes weten toe te passen. Als laatste dan op Muay Thai gaan, en je zult merken dat je toch een goede kans maakt om te winnen :)
  vrijdag 24 december 2010 @ 02:13:51 #129
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_90377272
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:01 schreef Olle. het volgende:

[..]

jah judo is ontstaan uit Jiu Jitsu, worstelen en boksen ja.
Waarom is Jiu Jitsu vele malen beter dan? Bedoel als dat zo is had Judo niet eens hoeven te ontstaan lijkt me?
Maar ik hoor het graag van je!
En verder maakt het mij geen ruk uit wat beter is, ik doe het voor mijn plezier.
Al is het niet leuk om te horen dat je sport die je beoefend niet veel voorstelt ;)
wacht even hoor... Dit ga je toch niet menen?
  vrijdag 24 december 2010 @ 09:17:00 #130
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_90381702
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 02:00 schreef noksala het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij kun jij het woord respect amper uitspreken :)
veel plezier met je Jiu Jitsu

:W
A man's got to do what a man's got to do
pi_90384684
quote:

[..]

[..]

Nou nou nou, is dat niet wat overdreven?
Judo bouwt klemmen en worpen trouwens veel verder uti dan jiu-jitsu, en in combi met een aanvals sport(art, ok ok) is het zeker wel handig hoor.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_90386054
Want het zit namelijk zo:

Ik wil een uitdaging voor het nieuwe jaar.

En karate lijkt me erg leuk , en ik weet zeker dat ik daar mijn energie in kwijt kan.

Maar aikido lijkt me ook erg vet omdat: smijten met mensen met minimal effort.

Dus mochten er karateka's en/of aikidoka's aanwezig zijn , overtuig me :D
pi_90388577
In het geval van karate, welke stijl denk je te willen gaan doen? full/non/semi-contact? Want dat maakt nogal uit :)

Aikido vind ik ook een hele mooie sport, maar volgens mij duurt het wel even voordat je andere mensen salto's laat maken ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:02:51 #134
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_90388628
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:51 schreef shadowflash het volgende:
Want het zit namelijk zo:

Ik wil een uitdaging voor het nieuwe jaar.

En karate lijkt me erg leuk , en ik weet zeker dat ik daar mijn energie in kwijt kan.

Maar aikido lijkt me ook erg vet omdat: smijten met mensen met minimal effort.

Dus mochten er karateka's en/of aikidoka's aanwezig zijn , overtuig me :D
Ik vond Kyokushin Karate leuk omdat ik inderdaad veel energie kwijt kon, wanneer je van jezelf hard en snel ben heb je het gevecht al bijna gewonnen. Aan de andere kant vond ik het niet opbouwend, de grootste reden waarom ik er niet mee door ging. Als ik twee mensjes van acht jaar met Karate zie vechten, en twee grote sterke volwassenen dan zie ik geen verschil. Ik zie bij de volwassenen niks terug van hun ervaring, ja oke ze zijn harder maar daar blijft het meestal bij. Toch leuk tja. Ik ben hard van mezelf, en kan veel agressie omzetten in een reeks harde snelle stoten en trappen. Daardoor won ik vaak van andere mensen.

Aikido is een mooie sport, waar je veel gedult voor moet hebben. Naast dat zijn mensen die alleen Aikido doen nou ook niet echt de mensen die snel een gevecht aan goed, eerder omdat ze dat verliezen dan dat ze het niet leuk zouden vinden. Natuurlijk als je Aikido goed weet toe te passen, en je weet voor elke situatie een paar technieken, dat is een beter verhaal. Iemand zonder enige moeite op de grond te krijgen is inderdaad een fijn gevoel. Veel mensen kennen het ook niet, dus wanneer je een paar technieken showt zullen ze al snel verstelt staan. Was wel lollig toen ik een grote gespierde bokser binnen paar tellen naar de vlakte had. Toch zul je wel het gevoel blijven houden dat je niet sterk bent in een gevecht.

Dusja ben je hard en agressief van jezelf, en wil je met goeie pijn savonds in bed liggen (vind ik zelf heerlijk). Dan raad ik je Karate aan.

Wanneer je techniek en slimme trucjes toch belangrijker vind dat veel energie weg, en hardheid. Dan is Aikido een geschikte keuze voor jou.

Bedenk even wat jij jezelf liever ziet doen:

vrijdag 24 december 2010 @ 13:15:20 #135
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_90389040
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:01 schreef Ener-G het volgende:
In het geval van karate, welke stijl denk je te willen gaan doen? full/non/semi-contact? Want dat maakt nogal uit :)

Aikido vind ik ook een hele mooie sport, maar volgens mij duurt het wel even voordat je andere mensen salto's laat maken ;)
Ik word misselijk van al die mislukte Karate stijlen, ja oke een vechtsport is effectief wanneer veel mensen het niet kennen, maar als je van iedereen verliest die enigezins een beetje sterker is houde het op. De enige Karate stijl die er bij mij bovenuit springt is Kyokushin, maarja dat is mijn mening.
pi_90389506
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:01 schreef Ener-G het volgende:

Salto's laat je iemand sowieso niet maken bij aikido. Die salto's(een soort ukemi) maken ze om hun val te breken en om te zorgen dat ze hun gewricht niet breken. Die salto maak je dus vrijwillig, als je graag je pols heel houdt. Dit leer je ook pas bij latere graden, als de klemmen sneller worden opgezet. Dan is het niet (snel) genoeg meer om gewoon op de grond te vallen.

Bij iemand die het niet verwacht, en niet weet hoe te reageren, breek je dus de pols/arm. En dat geeft geen salto.
Aikido is alleen mooi in de demo's. In een echt gevecht is het heel kort en hard. Niks aanpakken en doorsturen, maar inkomen in de aanval en naar de grond sturen.
pi_90389600
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:02 schreef noksala het volgende:

[..]

Wanneer je techniek en slimme trucjes toch belangrijker vind dat veel energie weg, en hardheid. Dan is Aikido een geschikte keuze voor jou.

Bedenk even wat jij jezelf liever ziet doen:

Wat een kutdemo van aikido. Maar ok er zijn zat gare filmpjes en leraren, van iedere art.

Vind ik persoonlijk een beter filmpje. Wel veel salto's, maar daar is het een demo voor. Tissier geeft zelf een wat effectievere vorm, korter en harder. vorig jaar seminar gevolgd, en nog een keer zien trainen toen de doshu naar nederland kwam.
2.15min. Dat vind je niet fijn als je ineens zo gestopt wordt :) .
Let trouwens ook op de openingen die hij soms maakt. Aikido is echt neit alleen maar gooien. Je ziet vaak openingen gemaakt worden, en een atemi tegen het hoofd gegeven worden(maar niet doorgezet, dat is dan jammer, maar de mogelijkheid is er wel). Als die wel gegeven zou worden, en meteen daarna de klem die erop volgt, is het als aanvaller minder prettig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Augustus_Thijs op 24-12-2010 13:33:41 ]
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:45:52 #138
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_90393051
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:28 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Wat een kutdemo van aikido. Maar ok er zijn zat gare filmpjes en leraren, van iedere art.

Vind ik persoonlijk een beter filmpje. Wel veel salto's, maar daar is het een demo voor. Tissier geeft zelf een wat effectievere vorm, korter en harder. vorig jaar seminar gevolgd, en nog een keer zien trainen toen de doshu naar nederland kwam.
2.15min. Dat vind je niet fijn als je ineens zo gestopt wordt :) .
Let trouwens ook op de openingen die hij soms maakt. Aikido is echt neit alleen maar gooien. Je ziet vaak openingen gemaakt worden, en een atemi tegen het hoofd gegeven worden(maar niet doorgezet, dat is dan jammer, maar de mogelijkheid is er wel). Als die wel gegeven zou worden, en meteen daarna de klem die erop volgt, is het als aanvaller minder prettig.

Je kan ook wachten tot je tegenstander aanvalt. Je overmeestert de slag al voor er kracht achter komt zitten. Vervolgens ga je naas je tegenstander staan, en duw je hem tot zo ver naar achter dat die bijna valt. Een duw tegen zijn gezicht met je overige hand, en hij ligt op de grond. Je zou natuurlijk die arm achter zijn rug kunnen draaien, maar wees een wat uitgebreiden: Denk aan een beenklem, armklem, stoot op het gezicht.

Wow ik heb zowat een niewe sport uitgevonden. Onee bestaat al: Jiu Jitsu
pi_90398204
quote:

[..]

[..]

Als je die dingen van wikipedia opschrijft en er een dramatisch sausje overheen doet doe het dan wel goed. Hij heeft een combinatie van klemmen eruit gehaald. Dat klemmen en werpen eruit is gehaald is klinkklare onzin. Judo draait juist om het werpen, en op de grond heb je een scala aan arm en beenklemmen en verwurgingen.

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat je eigenlijk geen idee hebt waar je over praat maar door te doen alsof hoopt dat we erin trappen.
  zaterdag 25 december 2010 @ 00:02:25 #140
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_90418493
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:51 schreef barney-stinston het volgende:

[..]

Als je die dingen van wikipedia opschrijft en er een dramatisch sausje overheen doet doe het dan wel goed. Hij heeft een combinatie van klemmen eruit gehaald. Dat klemmen en werpen eruit is gehaald is klinkklare onzin. Judo draait juist om het werpen, en op de grond heb je een scala aan arm en beenklemmen en verwurgingen.

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat je eigenlijk geen idee hebt waar je over praat maar door te doen alsof hoopt dat we erin trappen.
Ik zal eerlijk zeggen dat ik bij Judo nog niet echt op internet heb gezocht. Wel heb ik het bij verschillende scholen bekeken, en zelf mee gedaan, en gepraat met de leraar. Dat is mijn hobby, verschillende martial arts en stijlen onderzoeken, beoefenen. Ik probeer niemand ergens in te laten trappen, ik zeg alleen wat ik vind. Hoe je het opvangt mag je zelf weten, wanneer jullie vinden dat ik het niet zo mag zeggen dat doe ik het niet meer.
  zaterdag 25 december 2010 @ 01:11:15 #141
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_90421219
Ik heb niet alles gelezen. Maar wat de beste MA is..tja, ik heb daar maar één antwoord op en dat is Alistair overeem.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_90421567
Noksala, om alle karate stijlen buiten Kyokushin 'mislukt' te noemen (laat staan er misselijk van worden) vind ik wel erg onrespectvol en kort door de bocht. Alleen maar omdat het gebaseerd is op je persoonlijke 'wing chun uber alles' ervaringen? Dat vind ik wel een heel erg beperkte visie.

Met wat op internet opzoeken of een paar keer meelopen op een bepaalde school denk je meteen alles te weten van die sport. Verrassing, zelfs binnen dezelfde stijl kunnen er levensgrote verschillen zijn in verschillende scholen.

Ik begin barney-stintson zn mening te delen en ik vind dat je met je uitspraken en stellingen vooral laat zien dat je nog heel veel te leren hebt, of een ontzettende plaat voor je kop hebt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 25 december 2010 @ 01:54:05 #143
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_90422458
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 01:20 schreef Ener-G het volgende:
Noksala, om alle karate stijlen buiten Kyokushin 'mislukt' te noemen (laat staan er misselijk van worden) vind ik wel erg onrespectvol en kort door de bocht. Alleen maar omdat het gebaseerd is op je persoonlijke 'wing chun uber alles' ervaringen? Dat vind ik wel een heel erg beperkte visie.

Met wat op internet opzoeken of een paar keer meelopen op een bepaalde school denk je meteen alles te weten van die sport. Verrassing, zelfs binnen dezelfde stijl kunnen er levensgrote verschillen zijn in verschillende scholen.

Ik begin barney-stintson zn mening te delen en ik vind dat je met je uitspraken en stellingen vooral laat zien dat je nog heel veel te leren hebt, of een ontzettende plaat voor je kop hebt.
Wing Chun is niet het enige, ik zou van veel stijlen wel een goeie pagina vol kunnen zetten, maar Wing Chun was echt bijna niks te vinden in het Nederlands vandaar. Verder probeer ik alleen andere mensen te helpen, en heb daar verder geen andere bedoelingen bij. Karate is een goeie vechtsport, maar vergeleken derest van alle vechtsporten, dan valt hij bij mij toch uit de kom. Mag ik dat niet eerlijk zeggen wat ik ervan vind?

Dat ik nog veel te leren heb dat klopt, ik ben ook nog jong. Ik leer elke dag wel iets meer, en zo ver ik weet deel en help ik graag andere mensen.

Oja en voor de duidelijkheid, ik zeg geen dingen die niet kloppen.
  zaterdag 25 december 2010 @ 08:46:45 #144
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_90424851
Je hebt Martial Arts zoals Muay Thai, Wing Chun en Karate en je hebt vechtsystemen als Keysi Method, Krav Maga en Systema. De laatste zijn ontwikkeld puur op verdediging in de praktijk. Vechtsystemen zijn ontwikkeld met de meest praktische moves en countermoves uit de bestaande martial arts. Het doel van die systemen is: Makkelijk te leren en zoveel mogelijk impact.
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
pi_90425259
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 01:54 schreef noksala het volgende:

[..]

Wing Chun is niet het enige, ik zou van veel stijlen wel een goeie pagina vol kunnen zetten, maar Wing Chun was echt bijna niks te vinden in het Nederlands vandaar. Verder probeer ik alleen andere mensen te helpen, en heb daar verder geen andere bedoelingen bij. Karate is een goeie vechtsport, maar vergeleken derest van alle vechtsporten, dan valt hij bij mij toch uit de kom. Mag ik dat niet eerlijk zeggen wat ik ervan vind?

Dat ik nog veel te leren heb dat klopt, ik ben ook nog jong. Ik leer elke dag wel iets meer, en zo ver ik weet deel en help ik graag andere mensen.

Oja en voor de duidelijkheid, ik zeg geen dingen die niet kloppen.
Je zegt wel dingen die niet kloppen, je zegt namelijk dat bij Judo het werpen en het klemmen eruit is gehaald. Dit is klinkklare onzin.
Daarnaast zeg je op je blog dat er bij Wing Chun geen trap technieken naar het hoofd zijn, daarna begin je over Ip man. Bij het Wing Chun van Ip man zitten er wel degelijk trappen naar het hoofd om dat ook hij doorhad dat het geen zin heeft om je bij de regeltjes neer te leggen over hoe het moet maar dat je een sport moet veranderen tot hij voor jou perfect is.
Als je geen dingen zegt die niet kloppen zeg je dat Ip man geen Wing Chun deed en dat Judo alleen stand-up is (hoe kom je anders naar de grond zonder werpen).
  zondag 26 december 2010 @ 01:42:47 #146
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_90449554
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 09:55 schreef barney-stinston het volgende:

[..]

Je zegt wel dingen die niet kloppen, je zegt namelijk dat bij Judo het werpen en het klemmen eruit is gehaald. Dit is klinkklare onzin.
Daarnaast zeg je op je blog dat er bij Wing Chun geen trap technieken naar het hoofd zijn, daarna begin je over Ip man. Bij het Wing Chun van Ip man zitten er wel degelijk trappen naar het hoofd om dat ook hij doorhad dat het geen zin heeft om je bij de regeltjes neer te leggen over hoe het moet maar dat je een sport moet veranderen tot hij voor jou perfect is.
Als je geen dingen zegt die niet kloppen zeg je dat Ip man geen Wing Chun deed en dat Judo alleen stand-up is (hoe kom je anders naar de grond zonder werpen).
Dat het de klemmen en houdgrepen uit het Jiu Jitsu zijn gehaalt voor Judo is geen onzin. Bij Wing Chun mogen er geen trappen boven de middel worden gegeven. De enige manier dat je iemand tegen het hoofd kan trappen is als je boven ze knie trapt, en je tegenstander naar voren buigt. Ik weet dat ze de film van Ip man spectaculairder hebben gemaakt, dat ze daarin wel tegen het hoofd trappen. Of Ip man zelf tegen het hoofd getrapt heeft, dan weet ik niet.

Ik weet niet waarom je mij zo aanvalt, ik zich geen dingen die niet kloppen. Naast dat deel ik alleen graag mijn kennis. Dus wat is jou probleem?
pi_90451779
(ff doosrspoelen naar 0:55)

Ninjutsu
Wing Chun
Jiu Jitsu
Krav Maga
Pencak silat

[ Bericht 27% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 26-12-2010 13:59:21 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zondag 26 december 2010 @ 14:22:49 #148
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_90458340
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 07:50 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
(ff doosrspoelen naar 0:55)

Ninjutsu
Wing Chun
Jiu Jitsu
Krav Maga
Pencak silat

Ninjitsu is inderdaad een effectieve vechtsport. Het tern gedeelte is handig tijdens een gevecht, of als je moet vluchten. Toch vind ik het niet de meest effectieve. Bijna alle technieken kan ik met mijn Jiu Jitsu ervaring wel opbrengen. Dat je Ninjitsu boven Jiu Jitsu zou zetten gezien het turn gedeelte, snap ik wel. Het voordeel van Jiu Jitsu is het uitgebreide kennis, en de hoeveelheid technieken die er op het moment kan kiezen. Daarintegen is een Ninja meer een showman, of dat daadwerkelijk effectiever is weet ik niet.

Krav maga is geen stijl of martial art. Het is een MMA dus als je die erbij zou voegen moet die sowieso bovenaan staan. Mijn top5 word dan alleen een beetje simpel vandaar dat ik geen MMA in me topic wil horen.

Pencak Silat vind ik een beetje verkapt. Het zal vast effectief zijn, maar een boksstijl lijkt me nog altijd beter.
pi_90458954
Ach, als we een beetje kijken naar de laatste jaren in de vechtsporten met het grote geld, dan kan je zeggen dat kickboksen (met een positief puntje voor de Nederlandse scholen) en muay thai de succesvolste zijn.

Als ook grondgevechten meegerekend worden dan kan je bijna niet zonder een fatsoenlijke basis BJJ of worstelen.

Het is moeilijk om de verschillende arts puur te scheiden, want uiteindelijk hebben ze in de geschiedenis allemaal wel wat van elkaar overgenomen. Ik vind het wel mooi hoe sommige scholen nog wel proberen om een hele levensbeschouwing over te dragen, daarom kwam het in Japan hard aan dat Anton Geesink de eerste Olympische judowedstrijd in Tokyo in de open categorie won. Judo was niet alleen een sport, maar ook een levenswijze waar zelfs de koninklijke familie in werd onderwezen en dan ging een westerling er met de hoofdprijs vandoor :)
pi_90464444
Ninjutsu is zeker een goede stijl.
Wil daar graag meer over te weten komen/in trainen. Alleen nog geen (goede) dojo gevonden in de omgeving :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')