Het klinkt mischien heel smerig wat ik nu zeg maar ik benader het ook niet vanuit een sportief oogpunt. Kortom als mijn tegenstander na een heupworp op de grond lig en als je het goed doe dan sta jij nog dan adviseer ik om gewoon te trappen zolang hij ligt.quote:Op woensdag 22 december 2010 04:00 schreef noksala het volgende:
[..]
Judo gaat inderdaad verder waar Taiboksen stopt, toch is Judo ook heel beperkt. Als ik tijdens het Tai boksen word geclincht, dan denk ik ook van: Zet me heup erin en geef een mooi heupworp. Aan de andere kant bereik je niet zo heel veel met een heupworp. Judo is zachte hand, en Muay Thai harde. Wanneer je zachte hand na harde hand gebruikt, heeft het toch geen zin meer.
Stel je word geclincht door een bokser, vervolgens maak je die heupworp. Je tegenstander komt netjes voor je te liggen. Wat zou je dan doen? De meeste mensen staan wel op na een worp, en je kan weer van vooraf aan beginnen. Je zou eventueel daarna kunnen controleren met een houdklem, maar dan word het een hele andere vechtstijl waarin Judo niet effectief is.
Krav maga, bang bang to the facequote:Op woensdag 22 december 2010 04:07 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het klinkt mischien heel smerig wat ik nu zeg maar ik benader het ook niet vanuit een sportief oogpunt. Kortom als mijn tegenstander na een heupworp op de grond lig en als je het goed doe dan sta jij nog dan adviseer ik om gewoon te trappen zolang hij ligt.
Het is vies, het is smerig en behoorlijk onsportief maar in een echte situatie moet je dat gewoon doen.
Ja die ken ik, maar je kan het nog veel uitgebreider en betere combo's maken met Jiu Jitsu inplaats van Judo. Ik weet niet of jij Jiu Jitsu een beetje kent...quote:Op woensdag 22 december 2010 04:07 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het klinkt mischien heel smerig wat ik nu zeg maar ik benader het ook niet vanuit een sportief oogpunt. Kortom als mijn tegenstander na een heupworp op de grond lig en als je het goed doe dan sta jij nog dan adviseer ik om gewoon te trappen zolang hij ligt.
Het is vies, het is smerig en behoorlijk onsportief maar in een echte situatie moet je dat gewoon doen.
niet zoveel aan kata's? waar basseer je dat op?quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:54 schreef speknek het volgende:
Er is niks martial art's aan kickboxen, muay thai, mma of die andere troep.
1. Jiu-Jitsu / Aikido
2. Shaolin Kung Fu
3. Karate
4. Iaido
Eventueel Judo, maar die doen niet zoveel aan kata's.
De rest is niets.
als je je tegenstander goed gooit met een heupworp, en dat persoon kan geen valbreken...quote:Op woensdag 22 december 2010 04:00 schreef noksala het volgende:
[..]
Judo gaat inderdaad verder waar Taiboksen stopt, toch is Judo ook heel beperkt. Als ik tijdens het Tai boksen word geclincht, dan denk ik ook van: Zet me heup erin en geef een mooi heupworp. Aan de andere kant bereik je niet zo heel veel met een heupworp. Judo is zachte hand, en Muay Thai harde. Wanneer je zachte hand na harde hand gebruikt, heeft het toch geen zin meer.
Stel je word geclincht door een bokser, vervolgens maak je die heupworp. Je tegenstander komt netjes voor je te liggen. Wat zou je dan doen? De meeste mensen staan wel op na een worp, en je kan weer van vooraf aan beginnen. Je zou eventueel daarna kunnen controleren met een houdklem, maar dan word het een hele andere vechtstijl waarin Judo niet effectief is.
Wanneer je je tegenstander wel goed zou willen controleren, dan raad ik je aan Jiu Jitsu naast het Muay Thai te gaan doen. Simpelweg omdat het niet zo beperkt is, sterker nog de meest uitgebreide sport te wereld. Daardoor kan je het veel beter laten overlopen vanuit Tai boksen.
Hoop dat je wat aan mijn post heb, wanneer je kritiek hebt hoor ik het graag.
zelf hier 8 jaar ervaring met judo, en ook al kan je val breken good luck standing up nadat je op een volle stenen vloer op je rug valt van een worp (vooral als der persoon die je gooit meevalt en boven op je komt ) , ook al kan je valbreken , je bent zowiezo al je adem en gl with thatquote:Op woensdag 22 december 2010 08:29 schreef Olle. het volgende:
[..]
als je je tegenstander goed gooit met een heupworp, en dat persoon kan geen valbreken...
Dan is dat persoon aardig van de wereld hoor en kan die zich aardig bezeren. vervolgens kun je goed overgaan tot een wurging of armklem.
gefeli met je 8 jaar ervaringquote:Op woensdag 22 december 2010 10:22 schreef bestmage het volgende:
[..]
zelf hier 8 jaar ervaring met judo, en ook al kan je val breken good luck standing up nadat je op een volle stenen vloer op je rug valt van een worp (vooral als der persoon die je gooit meevalt en boven op je komt ) , ook al kan je valbreken , je bent zowiezo al je adem en gl with that
vind zelf judo wel een goede basis om te hebben en geen spijt van ^^ ook wing chun gedaan, maar nadat ik mn teammate die t al 8 jaar deed in een toernooi vs een thai boxer in 15 sec ko ging had ik zoiets van, wasting my time, sport for retards ( daarom is t uitgevonden door een chick rofl ) , beste sport overall is volgens mij trouwens bjj , hebben de meeste mmars als achtergrond ;d
Er is echt niks mis met Judo, wanneer je dat combineert met een staande sport. Jiu Jitsu is alleen vele malen beter. Ik neem aan dat jij als Judoka wel weet hoe Judo is ontstaan enzo hé.quote:Op woensdag 22 december 2010 08:29 schreef Olle. het volgende:
[..]
als je je tegenstander goed gooit met een heupworp, en dat persoon kan geen valbreken...
Dan is dat persoon aardig van de wereld hoor en kan die zich aardig bezeren. vervolgens kun je goed overgaan tot een wurging of armklem.
jah judo is ontstaan uit Jiu Jitsu, worstelen en boksen ja.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:54 schreef noksala het volgende:
[..]
Er is echt niks mis met Judo, wanneer je dat combineert met een staande sport. Jiu Jitsu is alleen vele malen beter. Ik neem aan dat jij als Judoka wel weet hoe Judo is ontstaan enzo hé.
dat hebben we dan wel meer te danken aan onze betere wapens en en allerhande gebruikmakingen van het buskruit. geloof niet dat we perse in man tot man contact beter waren.quote:Op woensdag 22 december 2010 00:35 schreef Woodsman het volgende:
Historical European martial arts.
Fuck dat Oosterse gedoe, onze eigen cultuur heeft een hele rijke geschiedenis wat betreft krijgskunsten. En gezien de wereldwijde invloed en macht die West-Europa en haar (voormalige) koloniën al vele eeuwen hebben, zijn ze niet om mee te spotten.
Dat is toch zo ongeveer les 1 bij iedere jitsu martial art?quote:Op woensdag 22 december 2010 10:28 schreef Olle. het volgende:
[..]
et is goed om te weten dat als je wordt gegooid je kin op je borst moet houden ,dat zou jij met je 8 jaar ervaring moeten weten. Iemand die dat niet weet kan dus met zijn hoofd naar ten val komen..
Leuk om te zien hoe het allemaal dezelfde basis heeft, bepaalde klemmen en worpen uit het eerste filmpje leerden wij al voor 5e kyu bij aikido.quote:Op woensdag 22 december 2010 04:40 schreef noksala het volgende:
[..]
Ja die ken ik, maar je kan het nog veel uitgebreider en betere combo's maken met Jiu Jitsu inplaats van Judo. Ik weet niet of jij Jiu Jitsu een beetje kent...
Het heeft niet echt een specifieke naam, maar er zijn boeken volgeschreven over krijgskunsten. Vooral schermen (waar het moderne schermen een zeer verwaterd aftreksel van is), maar ongewapend vechten was ook een belangrijk onderdeel.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:10 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
dat hebben we dan wel meer te danken aan onze betere wapens en en allerhande gebruikmakingen van het buskruit. geloof niet dat we perse in man tot man contact beter waren.
next to that, noem eens een westerse hstorische martial art, naast worstelen?
Sowieso wel muay thai, maar dat is omdat ik het zelf een poosje gedaan heb. Jiu Jitsu schijnt ook wel goeie technieken te hebben, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee.quote:Op zondag 19 december 2010 16:40 schreef noksala het volgende:
Top 5 effectiefste verdedigings stijl of martial art:
1. Wing Chun
2. Muay Thai
3. Jiu Jitsu
4. Kick boksen
5. Ninjitsu
Ik post dat filmpje juist om te laten zien dat youtube filmpjes niet bewijzen dat iets ook echt waar is. Doordat ik dat filmpje post beweer ik ook niet meteen dat thaiboksen beter is dan wing chun maar laat ik zien dat je je gelijk niet kunt halen d.m.v. filmpjes posten.quote:Op woensdag 22 december 2010 02:54 schreef noksala het volgende:
[..]
Die jongen die Wing Chun doet is nog niet zo'n ervaren vechter als die Tai bokser. Dat zie jij zelf ook wel, dus eigenlijk zet je jezelf alleen voor schut door zoiets te posten. Naast dat vind ik dat die Wing Chunner zich aardig staande heeft weten te houden, die klappen van de Tai bokser kwamen nou niet bepaalt zacht aan. Zoals ik het nu zie heeft die Wing Chunner veel de kettingstoot voor de spiegel geoefent, maar nog niet zo vaak gespart.
Naast dat heb ik met eigen ogen meerdere malen gezien dat twee bijna even ervaren Wing Chun en Tai boksers tegen elkaar hebben gevochten. Ik geloofde het eerst ook niet, maar zien is geloven. Als jij zegt dat je met eigen ogen meerdere malen heb gezien hoe twee ervaren Wing Chun en Tai boks tegen elkaar hebben gevochten, en dat Muay Thai keer op keer won. Dan lieg jij.
Ik vraag jou even in het kort uit te leggen hoe Wing Chun werkt, en waarom het niet effectief is tegen een Tai bokser.
Vanuit youtube filmpjes kan je geen conclusies trekken, daar heb je gelijk in. Sommige dingen moet je van dicht bij zien, of zelfs voelen.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:00 schreef barney-stinston het volgende:
[..]
Ik post dat filmpje juist om te laten zien dat youtube filmpjes niet bewijzen dat iets ook echt waar is. Doordat ik dat filmpje post beweer ik ook niet meteen dat thaiboksen beter is dan wing chun maar laat ik zien dat je je gelijk niet kunt halen d.m.v. filmpjes posten.
Ik weet niet precies hoe wing chun werkt, ik weet wel dat er niemand succes vol mee is geworden in de grotere vechtsport toernooien. Die toernooien zie ik persoonlijk toch wel als een maatstaf voor de effectiviteit van een vechtsport.
Zith is gewoon een zielig ventje om meteen te gaan schelden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |