Zoals mijn vriendin tegen me zei;quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben momenteel bezig om de kata voor de 1e dan onder de knie te krijgen. Is nog lastiger dan je denkt
Probleem met de kata zijn niet zo zeer de worpen die erin zitten, maar meer dat alles heel nauw luistert. Als je 1 stapje verkeerd zet is het al fout en kan je niet meer slagen. Ik heb zelf de meeste moeite met de harai goshi trouwens. Kata Guruma lukt mij wel goed en dat terwijl m'n trainingsmaatje zo'n 15cm kleiner is dan ikquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:48 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Zoals mijn vriendin tegen me zei;
Eerst zie je op tegen het werk wat je moet verzetten (Want het is wel een shitload. Niet alleen het kata maar ook het vrije gedeelte)
Tijdens de trainingen heb je zoiets van "Ga weg met je kata Guruma"
En na een succesvol dan-examen denk je het was het allemaal dubbel en dwars waard.
Of dat klopt kan ik niet zeggen aangezien dat traject voorlopig nog niet voor mij weggelegd is maar ik kan me best voorstellen dat het zo voelt
Mja, nu ben ik geen ervaringsdeskundige, maar we hebben een redelijk grote club met ervaren mensen (en een zeer actieve leraar bij de JBN/NVJJL), dus ik krijg wel het e.e.a. mee, maar dat ligt volgens mij ook wel aan de examinator.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:27 schreef Irritatie100 het volgende:.
[..]
Probleem met de kata zijn niet zo zeer de worpen die erin zitten, maar meer dat alles heel nauw luistert.
Ik heb het natuurlijk nog nooit voor een jury gedaan, maar bij mij lopen er ook een aantal mensen rond die 2e dan of zelfs nog hoger zijn en daar begrijp ik van dat het toch wel erg streng is hoor. Examen voor de 1e dan valt nog relatief mee, maar als je opgaat voor de 2e dan, dan wordt er toch erg precies opgelet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, nu ben ik geen ervaringsdeskundige, maar we hebben een redelijk grote club met ervaren mensen (en een zeer actieve leraar bij de JBN/NVJJL), dus ik krijg wel het e.e.a. mee, maar dat ligt volgens mij ook wel aan de examinator.
Dat valt wel heel erg mee. Tuurlijk wordt er naar de perfectie gestreeft maar vziw en heb gezien tijdens het examen van mijn vriendin is het niet per definitie een ramp als je voet op 30 graden staat ipv 45 bij bijvoorbeeld de uke o toshi. Des te hoger de dan-graad des te hoger de perfectie natuurlijkquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Probleem met de kata zijn niet zo zeer de worpen die erin zitten, maar meer dat alles heel nauw luistert. Als je 1 stapje verkeerd zet is het al fout en kan je niet meer slagen.
quote:TALLINN - De talentvolle judoka Kim Polling heeft in Tallinn haar eerste wereldbekerzege in haar loopbaan gevierd.
De 19-jarige judoka van Kenamju was de sterkste in de klasse tot 70 kilogram. In de zwaardere klassen zat het evenement er zondag voor Iris Lemmen (-78 kg) en Gerdien Kupers (+78 kg) snel op. Ze verloren hun eerste duel.
Polling, eerder vijfde in de wereldbekerwedstrijd in Warschau, won zondag al haar partijen op ippon. Ze startte met een zege op de Italiaanse Jennifer Pitzanti en rekende vervolgens af met de Estse Anna Ovtsarenko en de Française Marie Pasquet.
In de halve finale was Polling te sterk voor de Poolse Katarzyna Klys. De Nederlandse vloerde in de eindstrijd de Française Clarisse Habricot. In dezelfde klasse eindigde Linda Bolder als zevende.
Snelle uitschakeling
De Nederlandse judoka's die zaterdag op de mat kwamen in Tallinn waren snel uitgeschakeld.
Voor Michelle Diemeer, uitkomend in de categorie tot 57 kilogram, was de kans op kwalificatiepunten voor de Olympische Spelen al na één partij voorbij. Ze verloor van de Duitse Hanna Brück met twee waza-ari's.
Esther Stam (-63 kg) kwam tweemaal in actie. Ze versloeg de Kazachstaanse Aigerim Kidirbajeva op ippon, maar werd vervolgens door de Duitse Claudia Ahrens op de rug gegooid
quote:Bij de grand prix-wedstrijden in Rotterdam heeft judoka Elisabeth Willeboordse goud veroverd in de klasse tot 63 kilogram. In de finale versloeg ze de Sloveense Ursula Zolnir met een yuko.
In de halve eindstrijd had Willeboordse landgenote Anicka van Emden nog verslagen in de extra tijd.
In de klasse tot 70 kilogram was er brons voor Linda Bolder. In de halve eindstrijd verloor ze met een ippon van de Italiaanse Erica Barbiera.
Judo is, wat mij betreft, dan ook geen verdedigingssport. De 'cultuur' binnen de sport, respect voor een ander (het gaat niet puur om het vechten zelf, maar eigenlijk ook zoals je in het leven staat).quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:11 schreef noksala het volgende:
Ik heb me altijd al af gevraagt wat Judoka's van Braziliaans Jiu Jitsu vinden. Zelf heb ik beide sporten beoefent en vind BJJ dus echt 10x leuker. Natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten, maar Judo is in ieder geval niet de zelfverdedigingssport om je te kunnen verdedigen.
Laat me raden... Je bent ooit aagemeld bij een Judobont, maar heb zelf nooit naar de achtergrond van Judo gezocht.quote:Op zaterdag 20 november 2010 10:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Judo is, wat mij betreft, dan ook geen verdedigingssport. De 'cultuur' binnen de sport, respect voor een ander (het gaat niet puur om het vechten zelf, maar eigenlijk ook zoals je in het leven staat).
Er zit een idee achter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |