abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82197304
Ik heb eigenlijk vanaf mijn 6e tot nu (20) non-stop gejudo'd Alleen een jaartje ertussenuit geweest, omdat ik in het buitenland woonde en er daar niet bepaald de mogelijkheid tot judoën was.

Ben momenteel bezig om de kata voor de 1e dan onder de knie te krijgen. Is nog lastiger dan je denkt
  FOK!fotograaf dinsdag 1 juni 2010 @ 17:22:10 #152
159915 -Menn0-
MNO
pi_82197328
Vanaf m'n 5e tot nu (22) Damn wat een tijd...
,,/
pi_82206802
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben momenteel bezig om de kata voor de 1e dan onder de knie te krijgen. Is nog lastiger dan je denkt
Zoals mijn vriendin tegen me zei;
Eerst zie je op tegen het werk wat je moet verzetten (Want het is wel een shitload. Niet alleen het kata maar ook het vrije gedeelte)
Tijdens de trainingen heb je zoiets van "Ga weg met je kata Guruma"
En na een succesvol dan-examen denk je het was het allemaal dubbel en dwars waard.

Of dat klopt kan ik niet zeggen aangezien dat traject voorlopig nog niet voor mij weggelegd is maar ik kan me best voorstellen dat het zo voelt
pi_82207547
Ach, je kunt op latere leeftijd ook beginnen (ik ben anderhalf jaar geleden begonnen, vroeger nooit aan judo gedaan)

Maar het helpt wel mee hoe de sfeer in de sportschool is, wie je leraar is en wat er allemaal omheen hangt, althans; voor mij. Jammer dat m'n judo-maatje vaak weg is, dat scheelt ook met het wennen (ook al moet je het eigenlijk met iedereen kunnen doen) aan alle worpen, zowel links als rechts.
Eind van het jaar voor de 3e kyu.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_82208720
Wel mooi dat jullie vanaf het begin alles links en rechts oefenen. Bij mijn huidige club hoort dat ook zo maar bij de club waar ik begonnen ben was eerst alles (en dan bedoel ik ook echt alles) rechts en dan aan links denken waardoor mijn O soto gari links echt heel infantiel uitziet .
pi_82209023
Mja, het is wel prettig, maar toch is links nog steeds veel onwenniger dan rechts. Maar goed: zo lang doe ik het niet

Pas sinds een paar maanden heb ik bijvoorbeeld het gevoel dat ik éindelijk lekker val. Dat scheelt wel in het plezier, zeg maar
pi_82209055
Eigenlijk ben ik pas sinds ik bij de senioren zit (jaar of 4 geleden nu) over links gaan trainen, dus bij mij ziet over links eigenlijk alles er vrij dubieus uit
Hoewel dat door de kata toch al een stuk beter is geworden.
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:48 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Zoals mijn vriendin tegen me zei;
Eerst zie je op tegen het werk wat je moet verzetten (Want het is wel een shitload. Niet alleen het kata maar ook het vrije gedeelte)
Tijdens de trainingen heb je zoiets van "Ga weg met je kata Guruma"
En na een succesvol dan-examen denk je het was het allemaal dubbel en dwars waard.

Of dat klopt kan ik niet zeggen aangezien dat traject voorlopig nog niet voor mij weggelegd is maar ik kan me best voorstellen dat het zo voelt
Probleem met de kata zijn niet zo zeer de worpen die erin zitten, maar meer dat alles heel nauw luistert. Als je 1 stapje verkeerd zet is het al fout en kan je niet meer slagen. Ik heb zelf de meeste moeite met de harai goshi trouwens. Kata Guruma lukt mij wel goed en dat terwijl m'n trainingsmaatje zo'n 15cm kleiner is dan ik
pi_82209520
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:27 schreef Irritatie100 het volgende:.
[..]

Probleem met de kata zijn niet zo zeer de worpen die erin zitten, maar meer dat alles heel nauw luistert.
Mja, nu ben ik geen ervaringsdeskundige, maar we hebben een redelijk grote club met ervaren mensen (en een zeer actieve leraar bij de JBN/NVJJL), dus ik krijg wel het e.e.a. mee, maar dat ligt volgens mij ook wel aan de examinator.
pi_82210308
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, nu ben ik geen ervaringsdeskundige, maar we hebben een redelijk grote club met ervaren mensen (en een zeer actieve leraar bij de JBN/NVJJL), dus ik krijg wel het e.e.a. mee, maar dat ligt volgens mij ook wel aan de examinator.
Ik heb het natuurlijk nog nooit voor een jury gedaan, maar bij mij lopen er ook een aantal mensen rond die 2e dan of zelfs nog hoger zijn en daar begrijp ik van dat het toch wel erg streng is hoor. Examen voor de 1e dan valt nog relatief mee, maar als je opgaat voor de 2e dan, dan wordt er toch erg precies opgelet.

Er zitten ook 2 worpen in waarbij uke begint met een slag en zelfs over alleen al dat slaan heb ik al vele discussies gehad met mijn leraar en de andere judoka's.
pi_82214796
We hadden het toch ook over 1e dan-examens? Daar ging jíj toch voor op?
pi_82215242
Nou, voorlopig nog niet hoor Maar daar ben ik wel voor aan het trainen ja. En dan zijn ze inderdaad minder streng.

Maar je hoort over 1 worp zoveel verschillende verhalen, dat is gewoon verwarrend. En in een randori maakt dat weinig uit, daar moet je tegenstander gewoon op de grond komen, maar in de kata is dat nog best vervelend
pi_82219543
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Probleem met de kata zijn niet zo zeer de worpen die erin zitten, maar meer dat alles heel nauw luistert. Als je 1 stapje verkeerd zet is het al fout en kan je niet meer slagen.
Dat valt wel heel erg mee. Tuurlijk wordt er naar de perfectie gestreeft maar vziw en heb gezien tijdens het examen van mijn vriendin is het niet per definitie een ramp als je voet op 30 graden staat ipv 45 bij bijvoorbeeld de uke o toshi. Des te hoger de dan-graad des te hoger de perfectie natuurlijk

Over die kata's gesproken. Ikzelf heb afgelopen week 2 boeken besteld die ik nog wel wil gaan doornemen (Of dat nu of over een jaar of 2 dat weet ik nog niet natuurlijk ). Te weten;
Judo Formal Techniques - Is de Kodokan manier om de kata's uit te voeren (Staat ook veel over etiquette langs de mat in)
Busen Judo Kata - Je raadt het al de Busen manier van kata's.

Ben benieuwd of de boeken zo goed als dat er beweerd wordt
pi_82232999
Ik overdrijf inderdaad een beetje
Maar het is wel zo dat ik veel verschillende verhalen hoor over 1 worp. Zeker bij uki goshi. De een zegt: sla vanaf de zijkant. De ander zegt: sla gewoon van boven. De een zegt: bij het slaan is het 1 stap en dan bijsluiten, de ander zegt: het zijn 2 stappen en dan bijsluiten. Ik word er soms een beetje gek van
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 juni 2010 @ 20:08:22 #164
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_82755424
quote:
TALLINN - De talentvolle judoka Kim Polling heeft in Tallinn haar eerste wereldbekerzege in haar loopbaan gevierd.

De 19-jarige judoka van Kenamju was de sterkste in de klasse tot 70 kilogram. In de zwaardere klassen zat het evenement er zondag voor Iris Lemmen (-78 kg) en Gerdien Kupers (+78 kg) snel op. Ze verloren hun eerste duel.
Polling, eerder vijfde in de wereldbekerwedstrijd in Warschau, won zondag al haar partijen op ippon. Ze startte met een zege op de Italiaanse Jennifer Pitzanti en rekende vervolgens af met de Estse Anna Ovtsarenko en de Française Marie Pasquet.
In de halve finale was Polling te sterk voor de Poolse Katarzyna Klys. De Nederlandse vloerde in de eindstrijd de Française Clarisse Habricot. In dezelfde klasse eindigde Linda Bolder als zevende.
Snelle uitschakeling
De Nederlandse judoka's die zaterdag op de mat kwamen in Tallinn waren snel uitgeschakeld.
Voor Michelle Diemeer, uitkomend in de categorie tot 57 kilogram, was de kans op kwalificatiepunten voor de Olympische Spelen al na één partij voorbij. Ze verloor van de Duitse Hanna Brück met twee waza-ari's.
Esther Stam (-63 kg) kwam tweemaal in actie. Ze versloeg de Kazachstaanse Aigerim Kidirbajeva op ippon, maar werd vervolgens door de Duitse Claudia Ahrens op de rug gegooid
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_82776997
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:08 schreef borisz het volgende:

[..]
Netjes, netjes. Alle partijen op Ippon winnen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:53:33 #166
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_87610585
quote:
Bij de grand prix-wedstrijden in Rotterdam heeft judoka Elisabeth Willeboordse goud veroverd in de klasse tot 63 kilogram. In de finale versloeg ze de Sloveense Ursula Zolnir met een yuko.

In de halve eindstrijd had Willeboordse landgenote Anicka van Emden nog verslagen in de extra tijd.

In de klasse tot 70 kilogram was er brons voor Linda Bolder. In de halve eindstrijd verloor ze met een ippon van de Italiaanse Erica Barbiera.
  zondag 17 oktober 2010 @ 00:07:47 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87621062
En ook goud voor Guillaume Elmont in de klasse -81. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 oktober 2010 @ 18:04:23 #168
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_87639260
Goud voor Grol :)

Eerste goud sinds 2008.

[ Bericht 13% gewijzigd door borisz op 17-10-2010 18:49:33 ]
pi_87644455
Nu een keer lelijk eerste, in plaats van mooi tweede.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:31:21 #170
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_88145658
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:33:17 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88145713
NIce :)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:34:14 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88145735
Knap werk van de dames. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 20 november 2010 @ 02:11:00 #173
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_88931769
Ik heb me altijd al af gevraagt wat Judoka's van Braziliaans Jiu Jitsu vinden. Zelf heb ik beide sporten beoefent en vind BJJ dus echt 10x leuker. Natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten, maar Judo is in ieder geval niet de zelfverdedigingssport om je te kunnen verdedigen.
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
pi_88934630
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 02:11 schreef noksala het volgende:
Ik heb me altijd al af gevraagt wat Judoka's van Braziliaans Jiu Jitsu vinden. Zelf heb ik beide sporten beoefent en vind BJJ dus echt 10x leuker. Natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten, maar Judo is in ieder geval niet de zelfverdedigingssport om je te kunnen verdedigen.
Judo is, wat mij betreft, dan ook geen verdedigingssport. De 'cultuur' binnen de sport, respect voor een ander (het gaat niet puur om het vechten zelf, maar eigenlijk ook zoals je in het leven staat).

Er zit een idee achter.
  donderdag 25 november 2010 @ 02:49:21 #175
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_89124391
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 10:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Judo is, wat mij betreft, dan ook geen verdedigingssport. De 'cultuur' binnen de sport, respect voor een ander (het gaat niet puur om het vechten zelf, maar eigenlijk ook zoals je in het leven staat).

Er zit een idee achter.
Laat me raden... Je bent ooit aagemeld bij een Judobont, maar heb zelf nooit naar de achtergrond van Judo gezocht.

Als je het wel deed kwam je erachter dat Judo is verzonnen door een klein zielig mannetje genaamd Jigoro. Hij was het sukkeltje vroeger, altijd gepest enzo je kent het wel. Tot hij een Jiu jitsu school vond, en de technieken kon gebruiken om zichzelf te verdedigen. Het was erg zwaar voor hem en had veel pijn steeds. Toch bleef hij doorgaan, want beter pijn dan een pestleven. Nadat hij de zwarte band behaalde besloot hij een nieuwe vorm te maken genaamd Judo, omdat hij Jiu Jitsu te hard vond. Hij heeft alleen het klemmen en werpen eruit gehaalt, en er een soft soepje van geprobeert te maken.

Als ik nu zeg dat Judo in princiepe een pussiesport is, geef je me dan gelijk na de waarheid gezien te hebben?

Oja en de Judoka's die het verhaal niet herkennen of geloven moeten zich onmiddelijk uitschrijven.
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')