abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2011 @ 16:18:22 #176
230491 Zith
pls tip
pi_91119067
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:02 schreef CosmicGrrl het volgende:
waarom hoor ik zo hier weinig over taekwondo? heb me meerdere malen zeer goed kunnen verdedigen met een dwit chagi. (boem, tussen de balletjes;))
ook in taekwondo worden er zelfverdedigingstechnieken aangeleerd en de vuisten worden ook gebruikt, maar dan in combinatie met de voetjes.
En wat doe je eenmaal wanneer de persoon zich dichtbij bevind en je omver wilt worstelen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_91119231
quote:
waarom hoor ik zo hier weinig over taekwondo? heb me meerdere malen zeer goed kunnen verdedigen met een dwit chagi. (boem, tussen de balletjes;))
ook in taekwondo worden er zelfverdedigingstechnieken aangeleerd en de vuisten worden ook gebruikt, maar dan in combinatie met de voetjes.
Een tijdje geleden is er een toffe docu over martial arts geweest op National Geographic.
Kennen jullie Fight Science? Daar zijn 2 delen van. Een jaar of 3 geleden had je Fight Science waar ninjutsu als de meest dodelijke en effectieve martial art uit de bus kwam
helaas kan ik niet hetgeen vinden wat ik wilde laten zien van die docu
dit is van die docu iig

Maar om even te reageren op Cosmic Grrl, er is ook een tweede docu (serie van 5 afl. ofzo) van Fight Science. En daar was een aflevering bij over een kick-test tss Capoeira, Karate, Muay Thai en Taekwondo. Check die Taekwondoka trappen 8-) .
de trap van taekwondo 219 km/ph (Thats faster then record-speeds on 8 diffrent nascar race-tracks)
Force: 1.0034 kg, meer dan een ton, (literally deadly

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 10-01-2011 17:18:24 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_91119332
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:18 schreef Zith het volgende:

[..]

En wat doe je eenmaal wanneer de persoon zich dichtbij bevind en je omver wilt worstelen?
knieen gebruiken! of de vuisten. of gewoon heel erg hard gillen en wegrennen ;)

@ExperimentalFrentalMental;
oeh die is wel interesant. tnx!
pi_91119634
Hardlopen is inderdaad de beste verdedigingssport ja ;)
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_91120695
Voor de mensen die er eerste versie van Fight Science niet kennen, hier een samenvatting
pi_91120708
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:23 schreef CosmicGrrl het volgende:

[..]

;)
pi_91121423
Wat ik mooi vond aan die eerste afleveringen van fight science was dat ninjutsu als winnaar uit de bus kwam maar vooral een techniek die Glen (degene die ninjutsu vertegenwoordigde) liet testen, de hammer fist, die ook daadwerkelijk dodelijk bleek te zijn.
Nu blijkt er een filmpje te zijn waar de techniek op een echt persoon wordt uitgevoerd :)
uiteraard niet voluit maar check die gast tegen de grond gaan :)
  maandag 10 januari 2011 @ 17:05:49 #183
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91121431
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:23 schreef CosmicGrrl het volgende:

[..]

:')
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
  maandag 10 januari 2011 @ 17:11:16 #184
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91121698
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:05 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Wat ik mooi vond aan die eerste afleveringen van fight science was dat ninjutsu als winnaar uit de bus kwam maar vooral een techniek die Glen (degene die ninjutsu vertegenwoordigde) liet testen, de hammer fist, die ook daadwerkelijk dodelijk bleek te zijn.
Nu blijkt er een filmpje te zijn waar de techniek op een echt persoon wordt uitgevoerd :)
uiteraard niet voluit maar check die gast tegen de grond gaan :)
Is dat nou dezelfde techniek als bij een systema punch?
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
pi_91121836
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:11 schreef noksala het volgende:

[..]

Is dat nou dezelfde techniek als bij een systema punch?
Ik ben niet bekend met de systema punch, sorry
pi_91122018
Systema heeft veel wortels in ninjitsu, dus dat zou best op elkaar kunnen lijken inderdaad.
  maandag 10 januari 2011 @ 17:37:16 #187
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91122892
Die fight science ziet er vet uit, nooit van gehoort. Even kijken of ik het ergens kan downloaden :P

Oja en die systema punch

maandag 10 januari 2011 @ 17:50:37 #188
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91123499
Die systema punch is trouwens erg nice, me vader ging knock-out toen ik hem uitprobeerde :P
pi_91124146
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:37 schreef noksala het volgende:
Die fight science ziet er vet uit, nooit van gehoort. Even kijken of ik het ergens kan downloaden :P

Oja en die systema punch

Dat was het eerste seizoen van fight science, dat bestond uit twee delen. De beste vechter en de andere aflevering ging over het beste martial arts wapen (katana als ik me niet vergis)

vorig jaar was het tweede seizoen erop
Mixed Martial Arts
Special Forces
Fighting Back
Ultimate Soldiers
Fight Like an Animal
Stealth Fighters
Human Weapon
Super Cops

Die systema punch ziet er wel tof uit :)
Maar volgens mij is de techniek anders, de systema punch lijkt puur uit de arm te komen, bij ninjutsu zet je je lichaam er ook in
pi_91124637
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:05 schreef noksala het volgende:

[..]

:')
in elke vechtsport, in ieder geval als vrouw zijnde, leer je dat je als eerst je stem moet gebruiken, en goed ook. dus zo ':')' is die opmerking ook weer niet, smartass.
pi_91126072
Zeker weten. Gillen kan best effect hebben. Er gaat wel kracht vanuit, en de aanvaller kan er van schrikken, omdat hij die reacite niet verwacht of omdat hij bang is dat anderen het horen. Dat moment van hem uit zn (geestelijke) balans brengen kan je mooi in je voordeel gebruiken.

Die systema punch lijkt me inderdaad moeilijk, zo uit de 'losse pols' een harde klap geven. Maar dat is ook wel de essentie van systema, niet zozeer brute force, maar meer rustige/onopvallende maar wel harde bewegingen. Snap niet hoe ze dat doen, maar beoefen het dan ook niet.

@ noksala, jij beoefend alles wat je ziet op je pa? Lijkt me ook niet prettig dan. Of is je vader ook iemand die MA traint? Ik zou mn klemmen/worpen niet zo snel oefenen op iemand die het niet gewend is. Als ze er verkeerd op reageren en daardoor de klem zelf harder maken is dat niet echt prettig. En je pa knock-out slaan? :')
  maandag 10 januari 2011 @ 19:06:07 #192
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91126916
quote:
99s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:51 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Zeker weten. Gillen kan best effect hebben. Er gaat wel kracht vanuit, en de aanvaller kan er van schrikken, omdat hij die reacite niet verwacht of omdat hij bang is dat anderen het horen. Dat moment van hem uit zn (geestelijke) balans brengen kan je mooi in je voordeel gebruiken.

Die systema punch lijkt me inderdaad moeilijk, zo uit de 'losse pols' een harde klap geven. Maar dat is ook wel de essentie van systema, niet zozeer brute force, maar meer rustige/onopvallende maar wel harde bewegingen. Snap niet hoe ze dat doen, maar beoefen het dan ook niet.

@ noksala, jij beoefend alles wat je ziet op je pa? Lijkt me ook niet prettig dan. Of is je vader ook iemand die MA traint? Ik zou mn klemmen/worpen niet zo snel oefenen op iemand die het niet gewend is. Als ze er verkeerd op reageren en daardoor de klem zelf harder maken is dat niet echt prettig. En je pa knock-out slaan? :')
Als er zoiemand als ik uit je ballen komt, dan ben je toch sowieso een martial artist. Hihi sorry flauw :P . Ja, me pa is er wel een. Het ging zelgmaar als volgt. Ik zat wat te internetten, en ik keek naar Rusische vechtsporten en kwam bij systema uit. Toen zag ik die systema punch op youtube. Dus ik beetje mezelf zo slaan :D . Daarna kwam me vader thuis. Dus ik zei: Wedden dat ik je met een punch op je borst neersla. Dus hij lacht me uit, en zei doe maar. (Ik had net als in het filmpje even gehamert :P ) Dus ik sloeg hem op me hartst en hij zakte zo in elkaar. Toen hij weer bijkwam smeekte hij dat ik hem die systema punch leerde.
pi_91127151
Het meest effectiefst is naar mijn mening Krav Maga, het leukst is gewoon "good ol boxing" Het eerst genoemde doe ik momenteel, en boksen heb ik jaren gedaan, ik vind het werelds.

Beste vechters

1) Evander Holyfield
2) Andy Hug
3) Rocky Marciano
  maandag 10 januari 2011 @ 19:15:49 #194
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91127426
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:10 schreef Rotzak84 het volgende:
Het meest effectiefst is naar mijn mening Krav Maga, het leukst is gewoon "good ol boxing" Het eerst genoemde doe ik momenteel, en boksen heb ik jaren gedaan, ik vind het werelds.

Beste vechters

1) Evander Holyfield
2) Andy Hug
3) Rocky Marciano
Ik bedoelde de beste martial art, niet de beste vechtsysteem. Ook bedoelde ik de beste martial art acteur, en niet de beste vechter. Maakt verder niet, ik ben het wel met je eens wat je zegt.
pi_91139418
quote:
waarom hoor ik zo hier weinig over taekwondo?
Dat is niet voor niks. Taekwondo is een mooie sport om te zien maar is niet allround genoeg om zicht te kwalificeren als een van de betere vechtsporten
pi_91140072
Bas Rutten Breaks a Spleen on Fight Science
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:54:06 #197
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_91353017
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:35 schreef Mavi86 het volgende:

[..]

Dat is niet voor niks. Taekwondo is een mooie sport om te zien maar is niet allround genoeg om zicht te kwalificeren als een van de betere vechtsporten
Onzin, geloof me, je wilt niet getrapt worden door een meester taekwondoka(?) ;) Zoals al vaker is gezegd: er is geen beste vechtsport, het ligt aan de beoefenaar. Je moet trainen wat jij het beste voor jezelf vind. Voor mij is dat Ninjutsu (overigens heet het tegenwoordig officieel budo taijutsu, omdat veel elementen zoals het maken van gif, boogschieten, op paard vechten etc. weggelaten zijn in verband met modernisatie en lokale wetten).
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_91355016
rice rice baby tututututedudududum
pi_91355438
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 16:40 schreef noksala het volgende:

Top 5 Martial arts acteurs:

1. Bruce lee
2. Chakie Chan
3. Donnie Yen
4. Tony Jaa
5. Scot Adkins

Zijn jullie het met mij eens?
waar is Jet Li? Die hoort voor mij, met alle respect voor Bruce (van wie ik een enorme n ben), boven aan.
Jett Li _O_
The Older I Get, The Better I Was
pi_91357327
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:54 schreef Draganta het volgende:

[..]

Onzin, geloof me, je wilt niet getrapt worden door een meester taekwondoka(?) ;) Zoals al vaker is gezegd: er is geen beste vechtsport, het ligt aan de beoefenaar. Je moet trainen wat jij het beste voor jezelf vind. Voor mij is dat Ninjutsu (overigens heet het tegenwoordig officieel budo taijutsu, omdat veel elementen zoals het maken van gif, boogschieten, op paard vechten etc. weggelaten zijn in verband met modernisatie en lokale wetten).
Ninpo Taijutsu ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')