En wat doe je eenmaal wanneer de persoon zich dichtbij bevind en je omver wilt worstelen?quote:Op maandag 10 januari 2011 16:02 schreef CosmicGrrl het volgende:
waarom hoor ik zo hier weinig over taekwondo? heb me meerdere malen zeer goed kunnen verdedigen met een dwit chagi. (boem, tussen de balletjes;))
ook in taekwondo worden er zelfverdedigingstechnieken aangeleerd en de vuisten worden ook gebruikt, maar dan in combinatie met de voetjes.
Een tijdje geleden is er een toffe docu over martial arts geweest op National Geographic.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:02 schreef CosmicGrrl het volgende:
waarom hoor ik zo hier weinig over taekwondo? heb me meerdere malen zeer goed kunnen verdedigen met een dwit chagi. (boem, tussen de balletjes;))
ook in taekwondo worden er zelfverdedigingstechnieken aangeleerd en de vuisten worden ook gebruikt, maar dan in combinatie met de voetjes.
knieen gebruiken! of de vuisten. of gewoon heel erg hard gillen en wegrennenquote:Op maandag 10 januari 2011 16:18 schreef Zith het volgende:
[..]
En wat doe je eenmaal wanneer de persoon zich dichtbij bevind en je omver wilt worstelen?
quote:Op maandag 10 januari 2011 16:23 schreef CosmicGrrl het volgende:
[..]
knieen gebruiken! of de vuisten. of gewoon heel erg hard gillen en wegrennen
@ExperimentalFrentalMental;
oeh die is wel interesant. tnx!
quote:Op maandag 10 januari 2011 16:23 schreef CosmicGrrl het volgende:
[..]
knieen gebruiken! of de vuisten. of gewoon heel erg hard gillen en wegrennen
@ExperimentalFrentalMental;
oeh die is wel interesant. tnx!
Is dat nou dezelfde techniek als bij een systema punch?quote:Op maandag 10 januari 2011 17:05 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Wat ik mooi vond aan die eerste afleveringen van fight science was dat ninjutsu als winnaar uit de bus kwam maar vooral een techniek die Glen (degene die ninjutsu vertegenwoordigde) liet testen, de hammer fist, die ook daadwerkelijk dodelijk bleek te zijn.
Nu blijkt er een filmpje te zijn waar de techniek op een echt persoon wordt uitgevoerd![]()
uiteraard niet voluit maar check die gast tegen de grond gaan![]()
Ik ben niet bekend met de systema punch, sorryquote:Op maandag 10 januari 2011 17:11 schreef noksala het volgende:
[..]
Is dat nou dezelfde techniek als bij een systema punch?
Dat was het eerste seizoen van fight science, dat bestond uit twee delen. De beste vechter en de andere aflevering ging over het beste martial arts wapen (katana als ik me niet vergis)quote:Op maandag 10 januari 2011 17:37 schreef noksala het volgende:
Die fight science ziet er vet uit, nooit van gehoort. Even kijken of ik het ergens kan downloaden![]()
Oja en die systema punch
in elke vechtsport, in ieder geval als vrouw zijnde, leer je dat je als eerst je stem moet gebruiken, en goed ook. dus zo ':')' is die opmerking ook weer niet, smartass.quote:
Als er zoiemand als ik uit je ballen komt, dan ben je toch sowieso een martial artist. Hihi sorry flauwquote:Op maandag 10 januari 2011 18:51 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Zeker weten. Gillen kan best effect hebben. Er gaat wel kracht vanuit, en de aanvaller kan er van schrikken, omdat hij die reacite niet verwacht of omdat hij bang is dat anderen het horen. Dat moment van hem uit zn (geestelijke) balans brengen kan je mooi in je voordeel gebruiken.
Die systema punch lijkt me inderdaad moeilijk, zo uit de 'losse pols' een harde klap geven. Maar dat is ook wel de essentie van systema, niet zozeer brute force, maar meer rustige/onopvallende maar wel harde bewegingen. Snap niet hoe ze dat doen, maar beoefen het dan ook niet.
@ noksala, jij beoefend alles wat je ziet op je pa? Lijkt me ook niet prettig dan. Of is je vader ook iemand die MA traint? Ik zou mn klemmen/worpen niet zo snel oefenen op iemand die het niet gewend is. Als ze er verkeerd op reageren en daardoor de klem zelf harder maken is dat niet echt prettig. En je pa knock-out slaan?
Ik bedoelde de beste martial art, niet de beste vechtsysteem. Ook bedoelde ik de beste martial art acteur, en niet de beste vechter. Maakt verder niet, ik ben het wel met je eens wat je zegt.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:10 schreef Rotzak84 het volgende:
Het meest effectiefst is naar mijn mening Krav Maga, het leukst is gewoon "good ol boxing" Het eerst genoemde doe ik momenteel, en boksen heb ik jaren gedaan, ik vind het werelds.
Beste vechters
1) Evander Holyfield
2) Andy Hug
3) Rocky Marciano
Dat is niet voor niks. Taekwondo is een mooie sport om te zien maar is niet allround genoeg om zicht te kwalificeren als een van de betere vechtsportenquote:Op maandag 10 januari 2011 16:02 schreef CosmicGrrl het volgende:
waarom hoor ik zo hier weinig over taekwondo?
Onzin, geloof me, je wilt niet getrapt worden door een meester taekwondoka(?)quote:Op maandag 10 januari 2011 22:35 schreef Mavi86 het volgende:
[..]
Dat is niet voor niks. Taekwondo is een mooie sport om te zien maar is niet allround genoeg om zicht te kwalificeren als een van de betere vechtsporten
waar is Jet Li? Die hoort voor mij, met alle respect voor Bruce (van wie ik een enorme n ben), boven aan.quote:Op zondag 19 december 2010 16:40 schreef noksala het volgende:
Top 5 Martial arts acteurs:
1. Bruce lee
2. Chakie Chan
3. Donnie Yen
4. Tony Jaa
5. Scot Adkins
Zijn jullie het met mij eens?
Ninpo Taijutsuquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:54 schreef Draganta het volgende:
[..]
Onzin, geloof me, je wilt niet getrapt worden door een meester taekwondoka(?)Zoals al vaker is gezegd: er is geen beste vechtsport, het ligt aan de beoefenaar. Je moet trainen wat jij het beste voor jezelf vind. Voor mij is dat Ninjutsu (overigens heet het tegenwoordig officieel budo taijutsu, omdat veel elementen zoals het maken van gif, boogschieten, op paard vechten etc. weggelaten zijn in verband met modernisatie en lokale wetten).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |