Echt?quote:Op zondag 19 december 2010 16:41 schreef SuperwormJim het volgende:
Of een vechtsport effectief is, hangt af van de beoefenaar.
Vraag ik mij ook af.quote:Waar is je effectiviteit top 5 op gebaseerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 december 2010 16:40 schreef noksala het volgende:
Top 5 effectiefste verdedigings stijl of martial art:
1. Wing Chun
2. Muay Thai
3. Jiu Jitsu
4. Kick boksen
5. Ninjitsu
Ik vind sporten zoals Karate, Judo en BJJ onder Jiu Jitsu vallen.
Top 5 Martial arts acteurs:
1. Bruce lee
2. Chakie Chan
3. Donnie Yen
4. Tony Jaa
5. Scot Adkins
Zijn jullie het met mij eens? (oja en even geen MMA enzo zeggen)
Tevens ditquote:Op zondag 19 december 2010 16:47 schreef diomedes het volgende:
[..]
Vraag ik mij ook af.
Ik mis Aikido. Wing chun is dan de aanvallend nummer 1 maar Aikido verdedigend nummer 1.
Kickboksen is afgeleide van Muay Thai en die is weer afgeleid van Muay Boran.
Om dan de eerste 2 in de top 5 te zetten en de laatste niet te vermelden...
Steven Seagalquote:Op zondag 19 december 2010 19:00 schreef robr0 het volgende:
mijn favoriete mma acteur is toch wel de master of aikido himself mister steven seagal
quote:
Krav Maga is wel het effectiefst van allemaal maar geen martial art omdat het puur en effectief vechten is, geen art dus.quote:Op zondag 19 december 2010 16:59 schreef babipangang het volgende:
Hoort krav maga niet in het lijstje thuis? of valt die niet onder martial arts?
Ik train zelf Wing Chun en wel bij een goede grootmeester. Het is echt niet waar dat je geen klappen ontvangt, trainingen bij ons zijn een 3 uur waarvan er ruim een half uur sparren (zonder hoofdbescherming). Trainingen zonder stootkussens gebeurd ook regelmatig bij de gevorderden.quote:Op zondag 19 december 2010 17:27 schreef zepplin86 het volgende:
wing chun? Ik hoor eig vooral erover dat het heel moeilijk is om hierin een goede instructeur te vinden, dat er nauwelijks getraind wordt op "echte" situaties, op klappen ontvangen enz, en dat er geen grondwerk/grappling in voorkomt, hetgeen toch erg handig is wil je je allround kunnen verdedigen
Er bestaan 2 overkoepelende organisaties, de Wing Chun associatie en de federatie. De associatie heeft de beste beoefenaars. Er wordt getraind in meerdere plaatsen. Rotterdam en Dordrecht zijn de twee beste. Den Haag een goede derde. Sommigen combineren de twee plaatsen. Rotterdam is op de maandag en donderdag, woensdagavond en zaterdagochtend Dordrecht, in Den Haag was het dacht ik op de zondag en dinsdag.quote:Op zondag 19 december 2010 21:14 schreef Dolichologofobie het volgende:
En waar vinden die trainen plaats, van die goede grootmeester? Ik heb zelf best lang aan karate gedaan, ben er ondertussen alweer een paar jaar mee gestopt, maar ik wil graag weer een vechtspot oppakken en Wing Chun spreekt mij wel aan...
Kyokushin vs K-1 2004 All Out Battlequote:Op zondag 19 december 2010 21:09 schreef Jolene22 het volgende:
Wat ik me wel afvraag, is kickboksen echt minder doeltreffend dan karate? Geloof niet dat een kickbokser het af zou leggen tegen een karateka.
Aikido vind ik ook onder Jiu Jitsu vallen. Muay Thai en Kickboksen is een andere verhaal, want bij Muay Thai mag je de elle bogen gebruiken en clinches, daardoor krijg je toch een hele andere techniek.quote:Op zondag 19 december 2010 16:47 schreef diomedes het volgende:
[..]
Vraag ik mij ook af.
Ik mis Aikido. Wing chun is dan de aanvallend nummer 1 maar Aikido verdedigend nummer 1.
Kickboksen is afgeleide van Muay Thai en die is weer afgeleid van Muay Boran.
Om dan de eerste 2 in de top 5 te zetten en de laatste niet te vermelden...
Als we bij Jiu Jitsu staant moeten sparren, dan is het wel Karate zowat.quote:Op zondag 19 december 2010 22:31 schreef Hooidraad het volgende:
Alle talen hebben uiteindelijk ook 1 moedertaal, maar dan lijkt het Spaans nog niet op het Vietnamees. Karate is een heel andere weg ingeslagen en lijkt echt niet meer op jiu-jitsu.
Het staande gevecht wel maar als je bij karate begint te clinchen moet je uit elkaar, net als bij kickboksen.quote:Op zondag 19 december 2010 22:44 schreef noksala het volgende:
[..]
Als we bij Jiu Jitsu staant moeten sparren, dan is het wel Karate zowat.
Thanks voor de reply, heb zelf ook interesse in wing chun, ben me er sinds een paar dagen in aan het verdiepen welke vechtsport ik wil gaan doen:) Las vooral dat het moeilijk is om een goede instructeur te vinden, en dat het idd lang duurt eer je het goed kan, maar als je een goede instructeur hebt dan geloof ik zeker dat je er veel aan hebt ja!quote:[b] Op zondag 19 december 2010 21:20 schreef Jolene22 het volgende
Clinchen mag bij Kickboksen niet, dus daar houd het sowieso al op. In mijn ogen gaat Jiu Jitsu verder waar Karate/kickboksen stopt. Karate zie ik ook meer als een onderdeel van Jiu Jitsu dan als een aparte martial art.quote:Op zondag 19 december 2010 22:53 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Het staande gevecht wel maar als je bij karate begint te clinchen moet je uit elkaar, net als bij kickboksen.
Jiu-jitsu gaat dan juist over in takedowns en grappling.
Dat zeg ik toch ookquote:Op maandag 20 december 2010 02:06 schreef noksala het volgende:
[..]
Clinchen mag bij Kickboksen niet, dus daar houd het sowieso al op. In mijn ogen gaat Jiu Jitsu verder waar Karate/kickboksen stopt. Karate zie ik ook meer als een onderdeel van Jiu Jitsu dan als een aparte martial art.
Oja, las er net nogal gauw overheen. Sorryquote:
Dit, plusquote:Op zondag 19 december 2010 16:41 schreef SuperwormJim het volgende:
Of een vechtsport effectief is, hangt af van de beoefenaar.
Sowieso aikido in die top 5, dat is zeker effectief als verdediging. Verder, om nou jiu-jitsu ineens als samenvattend kopje te pakken voor judo en karate etc, lijkt me wat veel van het goede. Je kan wel stellen dat het allemaal dezelfde roots heeft, maar jiu-jitsu en karate verschillen toch wel heel veel(zoals al eerder gezegd hier).quote:Op zondag 19 december 2010 16:47 schreef diomedes het volgende:
[..]
Wordt dat uberhaupt (goed) onderwezen in NL?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |