Het is inderdaad vaker gezegd. Maar ik ben het daar totaal niet mee eens. Ik ben er van overtuigd dat wanneer je een persoon een jaar lang laat thaiboksen, deze zich beter kan verdedigen dan wanneer je dezelfde persoon een jaar lang taekwondo had laten trainen. Daarmee concludeer ik dat in het algemeen thaiboksen een betere vechtsport is dan taekwondo. Dat een taekwondo meester hard kan trappen geloof ik overigens best.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:54 schreef Draganta het volgende:
[..]
Onzin, geloof me, je wilt niet getrapt worden door een meester taekwondoka(?)Zoals al vaker is gezegd: er is geen beste vechtsport, het ligt aan de beoefenaar
Mensen hebben aanleg voor bepaalde dingen. Misschien leert iemand sneller Taekwondo dan Thai boksen? Het ligt ook aan je toewijding. Ik denk niet dat iemand die 10 jaar doet boksen een shaolin monnik die 10 jaar in het klooster traint kan verslaan.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:47 schreef Mavi86 het volgende:
[..]
Het is inderdaad vaker gezegd. Maar ik ben het daar totaal niet mee eens. Ik ben er van overtuigd dat wanneer je een persoon een jaar lang laat thaiboksen, deze zich beter kan verdedigen dan wanneer je dezelfde persoon een jaar lang taekwondo had laten trainen. Daarmee concludeer ik dat in het algemeen thaiboksen een betere vechtsport is dan taekwondo. Dat een taekwondo meester hard kan trappen geloof ik overigens best.
iemand die 10 jaar maximaal MMA heeft getraint sloopt die shaolin monnik met z'n leuke geluksrollen en drakensprongen en z'n "oehh kijk mij ik kan op 1 vinger een handstand doen"...quote:Op maandag 17 januari 2011 11:55 schreef Draganta het volgende:
[..]
Mensen hebben aanleg voor bepaalde dingen. Misschien leert iemand sneller Taekwondo dan Thai boksen? Het ligt ook aan je toewijding. Ik denk niet dat iemand die 10 jaar doet boksen een shaolin monnik die 10 jaar in het klooster traint kan verslaan.
Dat is niet met elkaar te vergelijken. Aantal jaren zegt niet zoveel. Als de bokser 10 jaar lang 1x in de maand traint schiet het niet op. Maar traint die elke dag dan eet hij de monnik opquote:Op maandag 17 januari 2011 11:55 schreef Draganta het volgende:
[..]
Mensen hebben aanleg voor bepaalde dingen. Misschien leert iemand sneller Taekwondo dan Thai boksen? Het ligt ook aan je toewijding. Ik denk niet dat iemand die 10 jaar doet boksen een shaolin monnik die 10 jaar in het klooster traint kan verslaan.
Jij weet blijkbaar niet wat shaolin inhoudt (de andere 2 gasten ook niet btw) dus heeft het weinig tot geen zin om er over te discussieren. Kijk maar eens naar de trainingsmethodes van shaolin monniken, je zult echt versteld staan.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:01 schreef FB-aight het volgende:
plus dat gewichtsklasse heel veel zegt...
ik bedoel kom op.... een shaolin van een kilootje of 60/70... tegen maximaal getrainde Fedor(116kg) of een beest als Overeem(122kg).. zal knap lastig worden.
Ik heb geen idee waar jij het over hebt, verkeerde topic?quote:iemand die 10 jaar maximaal MMA heeft getraint sloopt die shaolin monnik met z'n leuke geluksrollen en drakensprongen en z'n "oehh kijk mij ik kan op 1 vinger een handstand doen"...
Waarom zie ik nooit echte gevechten(full contact, tot de KO of TKO of submission) van shaolins.. en alleen maar dansshows op internet?quote:Op maandag 17 januari 2011 15:11 schreef Draganta het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar niet wat shaolin inhoudt (de andere 2 gasten ook niet btw) dus heeft het weinig tot geen zin om er over te discussieren. Kijk maar eens naar de trainingsmethodes van shaolin monniken, je zult echt versteld staan.
[..]
Ik heb geen idee waar jij het over hebt, verkeerde topic?
Jij weet niet waar je over praat wanneer je het over MMA hebt. Met je homo shaolin whahahahaquote:Op maandag 17 januari 2011 15:11 schreef Draganta het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar niet wat shaolin inhoudt (de andere 2 gasten ook niet btw) dus heeft het weinig tot geen zin om er over te discussieren. Kijk maar eens naar de trainingsmethodes van shaolin monniken, je zult echt versteld staan.
[..]
Ik heb geen idee waar jij het over hebt, verkeerde topic?
Judo Rocks gewoonquote:Op maandag 17 januari 2011 14:59 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
In de vorige eeuw in Japan zijn 2 scholen bij elkaar gekomen om te bepalen welke stijl het beste was en aldus gebruikt zou worden door politie. Een Judo-school en een Ju Jitsu school. Tegenwoordig is de stijl die de politie gebruikt: Judo. De Judo-school vermorzelde de Ju Jitsu-school. ik geloof dat er 14 gevechten waren waarvan er 12 werden gewonnen door judoka's
edit: ik heb t even opgezocht
Het was in 1886 en de judo-school won 12 van de 15 gevechten
(vanaf 3:28 min)
(breekt die gast nou z'n arm?)quote:Op maandag 17 januari 2011 15:21 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Waarom zie ik nooit echte gevechten(full contact, tot de KO of TKO of submission) van shaolins.. en alleen maar dansshows op internet?
Ik basseer mij op echte gevechten die ik zie... en aangezien ik alleen kooigevechten kan vinden ga ik ervan uit dat een (goede) MMA'er die shaolin sloopt.(al kan die shaolin wel 10 dagen aan een galg hangen... KO zal hij gaan!)
Dat zijn niet eens shaolin monniken (van de bovenste filmpjes).quote:Op maandag 17 januari 2011 15:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
(breekt die gast nou z'n arm?)
en het trainingsfilmpje waar Draganta op doelt denk ik
Alleen die bovenste niet tegen die MMA fighter.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:54 schreef Draganta het volgende:
[..]
Dat zijn niet eens shaolin monniken (van de bovenste filmpjes).
Een meester is niet hetzelfde als een shaolin monnikquote:Op maandag 17 januari 2011 16:02 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Alleen die bovenste niet tegen die MMA fighter.
Ehsan Shafiq is volgens mij een Shaolin Kung Fu meester
en die 3de is duidelijk
lomp heb je zelf in de handquote:Op maandag 17 januari 2011 16:10 schreef Draganta het volgende:
[..]
Een meester is niet hetzelfde als een shaolin monnik. Maar de laatste filmpjes zijn wel tof, ik doelde inderdaad naar zulke dingen. Ik heb veel videos uit China gezien, over verhardingstraining, anatomie etc. Maar je bent toch zelf een martial arts beoefenaar dacht ik? Dan weet je toch hoe nadelig het is als je juist groot en lomp bent?
Sem Schilt, oud Judokaquote:Op maandag 17 januari 2011 16:12 schreef Mavi86 het volgende:
In fullcontact is dit eerder een voordeel. Kijk naar Overeem, Schilt.
ik zie nog steeds geen full contactquote:Op maandag 17 januari 2011 15:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
en het trainingsfilmpje waar Draganta op doelt denk ik
ga maar zoeken op combat sambo in oekraiene 2010quote:
ah ok, je doelde specifiek op de monnikenquote:Op maandag 17 januari 2011 16:10 schreef Draganta het volgende:
[..]
Een meester is niet hetzelfde als een shaolin monnik. Maar de laatste filmpjes zijn wel tof, ik doelde inderdaad naar zulke dingen. Ik heb veel videos uit China gezien, over verhardingstraining, anatomie etc. Maar je bent toch zelf een martial arts beoefenaar dacht ik? Dan weet je toch hoe nadelig het is als je juist groot en lomp bent?
Omdat shaolin monniken dit niet doen voor fame etc. Het is een religie voor ze. Er is wel een wedstrijd-versie: wushu. Die is ook gebonden aan regels en gelimiteerd, veel dingen zijn weggelaten. In denk niet dat shaolin geschikt is voor wedstrijden, net zoals de martial art die ik beoefen: Ninjutsu.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:15 schreef FB-aight het volgende:
[..]
ik zie nog steeds geen full contacten waarom alleen van die oude filmpjes.. waarom hebben ze niet gewoon echte wedstrijden in een ring, met een scheidsrechter.. waarbij er vol geslagen en getrapt word op het hoofd..?
Man man, dat is veel te gevaarlijk, full contact met shaolin kung fu, als die je vol slaan of trappen tegen je hoofd is het een instant killquote:Op maandag 17 januari 2011 16:15 schreef FB-aight het volgende:
[..]
ik zie nog steeds geen full contacten waarom alleen van die oude filmpjes.. waarom hebben ze niet gewoon echte wedstrijden in een ring, met een scheidsrechter.. waarbij er vol geslagen en getrapt word op het hoofd..?
ne judo bedoel ikquote:Op maandag 17 januari 2011 16:29 schreef Mavi86 het volgende:
[..]
Schilt Judoka? Kyokushin karate bedoel je
ja vond ze zelf ook wel erg gaafquote:
Sambo is baas! Fedor is ook Sambo kampioen(tevens mma 4-life champquote:Op maandag 17 januari 2011 16:17 schreef Olle. het volgende:
[..]
ga maar zoeken op combat sambo in oekraiene 2010
was WK volgens mij een maatje van me deed mee![]()
dat was full contact
ah oke. was mij onbekendquote:Op maandag 17 januari 2011 16:31 schreef Olle. het volgende:
[..]
ne judo bedoel ik
hij heeft niet voor niets ook een judo school
Wel leuke filmpjes, maar ik kijk net zo lief mma wedstrijden dan(combat sambo is vrijwel hetzelfde).quote:
nou die sportschool weet ik niet zeker ff lopen googelen.quote:
Ja super vet. Ik heb ze alleen allemaal al gezien(via internet).quote:Op maandag 17 januari 2011 16:35 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Vnvnd
RTL 7 (00:00): UFC-The Ultimate Fighter
Zijn er mensen die het volgen?
team Chuck Liddell kicks ass
Hij deed vroeger ook MMA, dus judo is zeker plausibel!quote:Op maandag 17 januari 2011 16:35 schreef Olle. het volgende:
[..]
nou die sportschool weet ik niet zeker ff lopen googelen.
Maar bij mijn weten heeft hij wel judo gedaan ja
zie toevallig op zijn wiki dat hij van semmy schilt in 2002 heeft gewonnenquote:Op maandag 17 januari 2011 16:32 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Sambo is baas! Fedor is ook Sambo kampioen(tevens mma 4-life champ)
heb nog even gekeken hij heeft een sportschool waar ook judo wordt gegevenquote:Op maandag 17 januari 2011 16:37 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Hij deed vroeger ook MMA, dus judo is zeker plausibel!
dat was nog in de jaren van Pride inderdaad(Pride vond ik zelf de beste mma organisatie met de mooiste gevechten en de beste vechters).quote:Op maandag 17 januari 2011 16:38 schreef Olle. het volgende:
[..]
zie toevallig op zijn wiki dat hij van semmy schilt in 2002 heeft gewonnen![]()
grappig
overigens gaan we altijd 1 keer in het jaar naar litouwen en daar geeft meestal een oud WK van sambo (dat is gewoon sambo niet combat sambo) les.
overigens was dit jaar de Wereld Kampioen combat sambo er ook
erg leuk! en intressant
De giantquote:Op maandag 17 januari 2011 16:37 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Al gehoord wie er in seizoen 13 de coaches zijn?
Brock Lesnar(whahahah)
ik zou zeggen kom naar Ommenquote:Op maandag 17 januari 2011 16:41 schreef FB-aight het volgende:
[..]
dat was nog in de jaren van Pride inderdaad(Pride vond ik zelf de beste mma organisatie met de mooiste gevechten en de beste vechters).
Sambo lijkt mij zeer interessant om lessen in te krijgen. Helaas is het hier in Nederland niet of nauwelijks beschikbaar voor lessen.
Sportschool had ik inderdaad gevonden. geen info over zijn jodo verleden overigensquote:Op maandag 17 januari 2011 16:40 schreef Olle. het volgende:
[..]
heb nog even gekeken hij heeft een sportschool waar ook judo wordt gegeven
dus misschien heb ik het wel verkeer om gedacht
zoek maar google semmy schilt
Lekkere manier van discussieren heb jequote:Op maandag 17 januari 2011 15:22 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Jij weet niet waar je over praat wanneer je het over MMA hebt. Met je homo shaolin whahahaha
Nou heeft die MMA'er zo te zien wel een aardig gewichts/spier voordeel, dus of de kungfu'er echt veel kans had.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Daarom houd deze discussie hier op....quote:Op maandag 17 januari 2011 16:59 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Nou heeft die MMA'er zo te zien wel een aardig gewichts/spier voordeel, dus of de kungfu'er echt veel kans had.
Vond persoonlijk de kungfu partij ook niet van heel veel inzicht getuigen. Volledig ongedekt een of ander laf trapje tegen het bovenbeen geven, dan vraag je ook wel om neergehaald te worden. Als je weet waar je tegenover staat, dan zorg je toch dat je zo min mogelijk op 1 been komt te staan en het vastpakken door de ander probeert te vermijden. Denk niet dat dit echt representatief is voor kungfu. Maar dat geldt voor zo ongeveer 90% van alle vechtsport filmpjes op youtube
Ik hoef niet perse wat te bewijzen met kung fu hoor. Daar sta ik zelf ook niet perse alleen maar positief tegenover. Hoewel ik wel denk dat kung fu(wat overigens een slechte vertaling is, want je kan iets kung fu(dus goed) doen. Kung fu an sich betekent niks) meer is dan je op die filmpjes ziet.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:21 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Daarom houd deze discussie hier op....
ik kan genoeg bewijzen met MMA filmpjes. Jij niet met kung fu.
MMA is bruikbaarder in een echt gevecht.(de afkorting zegt het al... van alle vechtsporten wat) Zo kan een vechter op elke tegenstander/vechtsstijl aanpassen.
MMA is absoluut niet in elk gevecht bruikbaar. MMA is gebonden aan regels. Maar zoals iemand al zei, ik zou ook nooit in een kooi tegen een MMA vechter wilen vechtenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:21 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Daarom houd deze discussie hier op....
ik kan genoeg bewijzen met MMA filmpjes. Jij niet met kung fu.
MMA is bruikbaarder in een echt gevecht.(de afkorting zegt het al... van alle vechtsporten wat) Zo kan een vechter op elke tegenstander/vechtsstijl aanpassen.
Eerste UFC's hadden geen regels. Behalve bijten en ogen indrukken (weet trouwens niet of dit ninjitsu technieken zijn maar denk het niet). Daarnaast heeft er 1x een ninjitsuka de UFC gewonnen en dat was UFC3 nog steeds waren er toen geen regels, op die ene 2 na dan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:21 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Ik hoef niet perse wat te bewijzen met kung fu hoor. Daar sta ik zelf ook niet perse alleen maar positief tegenover. Hoewel ik wel denk dat kung fu(wat overigens een slechte vertaling is, want je kan iets kung fu(dus goed) doen. Kung fu an sich betekent niks) meer is dan je op die filmpjes ziet.
Natuurlijk is MMA bruikbaar om mensen te slopen, het wordt inderdaad veel gebruikt in kooigevechten. Toch hoeft dat helemaal geen bewijs te zijn dat het perse het beste is. Ik heb ook gelezen van een ninjitsuka die ooit mee gedaan heeft aan een soortgelijk gevecht. Die werd na een halve minuut al gediskwalificeerd omdat ie iets deed wat niet was toegestaan. Ik geloof dat ie iets vitaals brak/sloopte. Het is lastig om vechters tegenover mekaar te zetten in een omgeving waar alsnog regels zijn. UFC heeft ook gewoon regels, die ik zo 123 niet weet dat geef ik toe. Maar als jouw martial art dan juist is gefocussed op dingen die niet zijn toegestaan met die regels, dan heb je al een flinke achterstand.
Bijten en ogen indrukken zijn wel degelijk ninjutsu techniekenquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:37 schreef barney-stinston het volgende:
[..]
Eerste UFC's hadden geen regels. Behalve bijten en ogen indrukken (weet trouwens niet of dit ninjitsu technieken zijn maar denk het niet). Daarnaast heeft er 1x een ninjitsuka de UFC gewonnen en dat was UFC3 nog steeds waren er toen geen regels, op die ene 2 na dan.
Een overzicht van de stijlen in de eerste UFC's
http://www.gungfu.com/htm-resources/ufc/
Noem eens wat veboden technieken behalve ogen uitdrukken, bijten en trappen in het kruis...quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:45 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Bijten en ogen indrukken zijn wel degelijk ninjutsu technieken![]()
Steve Jennum en Scott Morris zijn bekende ninja's die hebben meegedaan in MMA gevechten. Ik heb ook gehoord over die ninjutsu beoefenaars die zouden zijn gediskwalificeerd na het toepassen van verboden technieken. Echter heb ik hier nooit iets anders over gevonden dan een verhaal van iemand op een vechtsportforum op internet.
sorrie maar het feit dat je mag bijten bij een vechtsport vind ik nog niet echt professioneel overkomen..quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:20 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Daar noem je zelf toch al drie verboden technieken die echter best handig en uitermate effectief kunnen zijn?
Ok maar buiten die om vraag ik. Die ik net noemde vind ik zeer smerig en gelijk staan aan iemand met een mes neersteken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:20 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Daar noem je zelf toch al drie verboden technieken die echter best handig en uitermate effectief kunnen zijn?
QFTquote:Op woensdag 19 januari 2011 15:49 schreef Mavi86 het volgende:
Volgens mij heb je voor bijten, kruis trappen zoieso geen vechtsport nodig.
Denk ook aan haren trekken, spugen, zand of modder gooien, aan oren trekken(ja dat doet pijn), bij de keel pakken, hand-en teenklemmen(verboden in mma)quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:04 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Noem eens wat veboden technieken behalve ogen uitdrukken, bijten en trappen in het kruis...
Zand of modder gooienquote:Op woensdag 19 januari 2011 15:52 schreef tarantism het volgende:
[..]
Denk ook aan haren trekken, spugen, zand of modder gooien, aan oren trekken(ja dat doet pijn), bij de keel pakken, hand-en teenklemmen(verboden in mma)
iets zegt me dat jij nog nooit jezelf hebt moeten verdedigen. misschien maar beter ook. Het is juist door die arrogantie van mensen die haren trekken 'voor homo;s vinden' dat zulke technieken altijd werkenquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:33 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Zand of modder gooien
haren trekken ... alleen vrouwen of homo's hebben lang haar.. als je lang haar hebt verdien je het ook om eraan getrokken te worden...
jeezz het is geen catfight
hihi zand en modder gooien is er niet, maar ik benoemde verboden technieken in het algemeen. De eerste UFC waren wel veel te lomp om op reguliere basis te worden gehouden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:33 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Zand of modder gooien
haren trekken ... alleen vrouwen of homo's hebben lang haar.. als je lang haar hebt verdien je het ook om eraan getrokken te worden...
BTW alles wat je hierboven noemt mocht in de eerste UFC's , plus dat het nog steeds in veel blote vuist vale tudo wedstrijden mag(inclusief kopstoten). Alleen hoe kom je in godsnaam aan zand of modder in de kooi/ring...
Hoe kom je erbij? Ik heb mijzelf heel vaak moeten verdedigen en niet alleen in mma sportvorm maar ook zeker op straat( ik ben het type dat niet snel iets uit de weg gaat). Plus dat ik 1 á 2 millimeter haar op mijn hoofd heb, wat ik persoonlijk ook verplicht vind voor de vechtsport.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:37 schreef tarantism het volgende:
[..]
iets zegt me dat jij nog nooit jezelf hebt moeten verdedigen. misschien maar beter ook. Het is juist door die arrogantie van mensen die haren trekken 'voor homo;s vinden' dat zulke technieken altijd werken
Kijk naar zware vale tudo wedstrijden en daar mag alles.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:39 schreef tarantism het volgende:
[..]
hihi zand en modder gooien is er niet, maar ik benoemde verboden technieken in het algemeen. De eerste UFC waren wel veel te lomp om op reguliere basis te worden gehouden.
Overigens trekt hoist gracie in een van de eerste UFC's Kimo aan zijn haren naar de grond, en voorkomt zo ge'TKOed to worden
Yup gemillimeterd haar vind ik ook een goede regel, ook hygiënischer ivm ingescheurde wenkbrouwen en bloedverspreiding.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:42 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij? Ik heb mijzelf heel vaak moeten verdedigen en niet alleen in mma sportvorm maar ook zeker op straat( ik ben het type dat niet snel iets uit de weg gaat). Plus dat ik 1 á 2 millimeter haar op mijn hoofd heb, wat ik persoonlijk ook verplicht vind voor de vechtsport(mma).
Misschien heb ik dan teveel "spartaanse eer" . Ik zal strijdend ten ondergaan op een manier die voor mij eervol is ... even bruut gezegdquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:46 schreef tarantism het volgende:
[..]
Yup gemillimeterd haar vind ik ook een goede regel, ook hygiënischer ivm ingescheurde wenkbrouwen en bloedverspreiding.
Maar zeker als je op straat moet vechten, waarom zou je dan niet alle mogelijke manieren om jezelf te beschermen gebruiken? Ik gebruik liever een 'wijven en homo's techniek' als aan de haren trekken of bijten dan afgeslagen worden. Lijkt me geen moeilijke afweging
Het ging mij ook niet om het sport aspect nee.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:38 schreef Olle. het volgende:
[..]
sorrie maar het feit dat je mag bijten bij een vechtsport vind ik nog niet echt professioneel overkomen..
En hygienisch is het al helemaal niet![]()
of denk jij hier anders over?
Tuurlijk, mee eens.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:50 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Bijv: wanneer iemand mij met een mes benaderd/bedreigt zal ik zelf geen mes pakken om hetzelfde terug te doen. Ik vloer liever diegene en breek zijn/haar arm waarmee hij/zij mij wou aanvallen..
MMA is van de die nieuwe generatie vechten. Je traint zo hard je kan, vervolgens combineren ze een boks en grond sport. Uiteindelijk wint degene die de andere in een klemmetje heeft gelegt of een knock out.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:33 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Zand of modder gooien
BTW alles wat je hierboven noemt mocht in de eerste UFC's , plus dat het nog steeds in veel blote vuist vale tudo wedstrijden mag(inclusief kopstoten). Alleen hoe kom je in godsnaam aan zand of modder in de kooi/ring...
moet je wel net gaan liggen waar er een steen in de buurt is anders ben je de sjaakquote:Op woensdag 19 januari 2011 23:02 schreef noksala het volgende:
[..]
. Iemand slaat jou neer, je doet alsof je knock out bent en gaat om de grond liggen. Vervolgens komt je tegenstander dichterbij en je pakt een steen en smijt die in ze hersenen.
Ja, ik gaf een soort voorbeeldje de uitgebreide kennis van dingen die je kunt doen maakt de ninja, en de jiujitsoka's zo sterk. Dan ligt er geen steen, misschien iets anders in de buurt. Wanneer je niks heb kan je altijd nog uithalen. Of iemands hoofd pakken en je knie in ze hersenen smijtenquote:Op woensdag 19 januari 2011 23:22 schreef Mavi86 het volgende:
[..]
moet je wel net gaan liggen waar er een steen in de buurt is anders ben je de sjaak
Ik ben zelf ook geen ninja, maar een Jiujitsoka die zich specialiseert in de verschillende onderdelen uit het jiu jitsu. Karate is bijvoorbeeld het sla gedeelte, Judo de werk en klem gedeelte, BJJ het grappling gebeuren. Van Ninjitsu weet ik nog niet superveel, en ik zoek eigenlijk nog een schooltje om met een goeie ninja te praten. Volgensmij is het zo dat Ninjitsu uit het Jiu Jitsu de gemene trucjes eruit heeft gehaalt, en het verder uitgewerkt. Op die Fight Science zeiden ze: De Ninja's deden het werk wat de Samurais niet mochten/konden. Dat kan je een beetje vergelijken met de politie de Samurais toen, en een groep mensen die buiten de wed om toch Nederland helpt als de ninja's van toen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:46 schreef Mavi86 het volgende:
ja precies er is altijd wel wat te vinden om te gebruiken. Ik ben zelf niet zo thuis in dat ninjastuff. ( not my cup of thea) maar geloof best dat er wat vuile technieken bij zitten die het in een straatgevecht goed doen.
Zoals mijn trainer altijd zeg, tijdens een straat gevecht is er geen "Tapout" en daar train ik ook naar, ik leer om zo behendig mogelijk iemand in zijn kloten te trappen, ik leer ogen uitsteken, gewrichten breken, iemand volledig uitschakelen. Naar mijn mening is Krav Maga ook één van de weinige technieken die hier het effectiefst in is.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:50 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Misschien heb ik dan teveel "spartaanse eer" . Ik zal strijdend ten ondergaan op een manier die voor mij eervol is ... even bruut gezegd
Bijv: wanneer iemand mij met een mes benaderd/bedreigt zal ik zelf geen mes pakken om hetzelfde terug te doen. Ik vloer liever diegene en breek zijn/haar arm waarmee hij/zij mij wou aanvallen..
Maar als we praten over situatie leven en dood: ja dan is alles verantwoord!
My thoughts exactly!quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:06 schreef Rotzak84 het volgende:
[..]
Naar mijn mening is Krav Maga ook één van de weinige technieken die hier het effectiefst in is.
dodelijke techniekenquote:Op woensdag 19 januari 2011 15:04 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Noem eens wat veboden technieken behalve ogen uitdrukken, bijten en trappen in het kruis...
Verblindpoeder, scherpe objecten werpen, touw gebruiken, oor eraf rukken (dat is makkelijker dan je denkt, het is maar huid), deceptie (dit is wel moeilijk in een vechtring, dit werkt buiten veel beter).quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:04 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Ninjutsu bestaat bijna alleen maar uit vuile techniekenquote:Op woensdag 19 januari 2011 23:46 schreef Mavi86 het volgende:
ja precies er is altijd wel wat te vinden om te gebruiken. Ik ben zelf niet zo thuis in dat ninjastuff. ( not my cup of thea) maar geloof best dat er wat vuile technieken bij zitten die het in een straatgevecht goed doen.
In Kerkrade, Zuid-Limburg. Hele goede sensei, hij geeft ook zelfverdedigingslessen aan de politiecorps van Kerkrade. Af en toe krijgen we ook bushcraft training.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |