I.P.-Man klapt je zo neerquote:Op maandag 20 december 2010 13:46 schreef Andyy het volgende:
Wtf, dat win chun ziet er lame uit
Doet me denken aan een vechtende groep 3ers![]()
Als je 10 jaar geoefend hebt is het effectief als verdediging ja. Qua "tijd-effectiviteit" is thaiboxen veel effectiever.quote:Op maandag 20 december 2010 11:37 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Dit, plus
[..]
Sowieso aikido in die top 5, dat is zeker effectief als verdediging.
quote:Op maandag 20 december 2010 16:21 schreef Fyodor het volgende:
Wat een kansloos topic zeg. Wat wil je nou bereiken TS?![]()
Voor de rest heeft Hooidraad het wel gezegd.
Ik snap het ook niet helemaal. Gaat het om self defense of om wedstrijd/kata?quote:Op maandag 20 december 2010 16:21 schreef Fyodor het volgende:
Wat een kansloos topic zeg. Wat wil je nou bereiken TS?![]()
Voor de rest heeft Hooidraad het wel gezegd.
Jonge, die kickbokser ziet er ook echt uit alsof hij een goede kickbokser is... *kuch*quote:Op maandag 20 december 2010 16:26 schreef Zith het volgende:
[..]
kijk dan jonge die beginnende wing chunger slaat die ervaring kickboxer helemaal boppe en aan het einde executeerd hij hem
ik fiets vaak naar men wekrquote:Op maandag 20 december 2010 16:33 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Jonge, die kickbokser ziet er ook echt uit alsof hij een goede kickbokser is... *kuch*![]()
Maar goed, blijf maar lekker geloven wat je ziet op youtube. Ik verdwijn maar snel uit dit topic![]()
ps train je überhaupt wel?
Lol. Bij de associatie kennen we die regels niet maar dat het alleen recreanten zijn is ook bij ons het geval. Volgens mij zijn er geen pro wedstrijden Wing Chun. De leraren knokken zbij ons zelf niet in wedstrijden, erg jammer. Wel buiten wedstrijdverband, op seminars en als ze bij andere scholen gaan kijken ( hele club is vorig jaar nog naar Hong Kong geweest om daar te trainen met oosterse Wing Chunners en de zonen van Ip Man).quote:Op maandag 20 december 2010 13:07 schreef Benelli het volgende:
Grappig, ik was helemaal nooit zo bekend met Wing Chun. Ik fotografeer regelmatig kickbox-evenementen, maar was toevallig gevraagd om gisteren het NK Wing Chun van de Wing Chun Federatie te fotograferen in Rotterdam. Moet wel zeggen dat als ik een gemiddeld Wing Chun- filmpje op youtube kijk, ik wel meer onder de indruk ben dan van wat ik gister heb gezien. Gister waren het echter recreanten en geen pro's. Toch lijkt het me wel een erg effectieve vechtsport.
Toch is het wel raar om te zien dat je al strafpunten krijgt bij het optillen van je elleboog, het kwartslag draaien van je vuist of het geven van een low kick, helemaal als je kickboxen/thaiboxen en MMA gewend bent
Fietsen naar je wekker? Jij woont in een groot huis!quote:
Zelfde geldt voor Keysi, Systema en Kajukenbo.quote:Op maandag 20 december 2010 21:13 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als het moet en ik heb een wapen schiet ik hem zo neer.
Krav Maga, geen regels.
quote:Op maandag 20 december 2010 21:31 schreef FoolWithMokey het volgende:
Hopen dat deze kerel niet besluit om voor al-qaida te gaan werken
maar wat als je kan vliegen? zie ik ook wel eens in wing chun filmsquote:Op dinsdag 21 december 2010 11:38 schreef Augustus_Thijs het volgende:
wc is idd heel snel, en je vecht op heel korte afstand. dat is erg lastig. en als je dat goed onder de knie hebt, dan heb je idd een voordeel over andere vechters.
neemt niet weg dat je op de grond niks kan. en het feit dat je traint om niet neergehaald te worden,wil niet zeggen dat het ook nooit iemand zal lukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |