abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 13:52:00 #51
230491 Zith
pls tip
pi_90174484
quote:
15s.gif Op maandag 20 december 2010 13:46 schreef Andyy het volgende:
Wtf, dat win chun ziet er lame uit :')
Doet me denken aan een vechtende groep 3ers _O-
I.P.-Man klapt je zo neer
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_90177173
quote:
99s.gif Op maandag 20 december 2010 11:37 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Dit, plus

[..]

Sowieso aikido in die top 5, dat is zeker effectief als verdediging.
Als je 10 jaar geoefend hebt is het effectief als verdediging ja. Qua "tijd-effectiviteit" is thaiboxen veel effectiever.
pi_90177838
Wel stom dat je in dit topic geen "MMA" mag noemen, dit betekend gewoon mixed martial arts. Bijna alle vechtsporten zijn afgeleid van andere vechtsporten en hebben verschillende technieken samengevoegd.
pi_90181307
Haha, dat wing chun is echt belachelijk..
pi_90182880
Wat een kansloos topic zeg. Wat wil je nou bereiken TS? :')

Voor de rest heeft Hooidraad het wel gezegd.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 16:26:37 #56
230491 Zith
pls tip
pi_90183203
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:21 schreef Fyodor het volgende:

kijk dan jonge die beginnende wing chunger slaat die ervaring kickboxer helemaal boppe en aan het einde executeerd hij hem
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 20 december 2010 @ 16:30:39 #57
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_90183410
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:21 schreef Fyodor het volgende:

Ik snap het ook niet helemaal. Gaat het om self defense of om wedstrijd/kata?
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
pi_90183575
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:26 schreef Zith het volgende:

[..]

kijk dan jonge die beginnende wing chunger slaat die ervaring kickboxer helemaal boppe en aan het einde executeerd hij hem
Jonge, die kickbokser ziet er ook echt uit alsof hij een goede kickbokser is... *kuch* :')
Maar goed, blijf maar lekker geloven wat je ziet op youtube. Ik verdwijn maar snel uit dit topic :)

ps train je überhaupt wel?
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 16:38:38 #59
230491 Zith
pls tip
pi_90183841
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:33 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Jonge, die kickbokser ziet er ook echt uit alsof hij een goede kickbokser is... *kuch* :')
Maar goed, blijf maar lekker geloven wat je ziet op youtube. Ik verdwijn maar snel uit dit topic :)

ps train je überhaupt wel?
ik fiets vaak naar men wekr
pi_90183899
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:07 schreef Benelli het volgende:
Grappig, ik was helemaal nooit zo bekend met Wing Chun. Ik fotografeer regelmatig kickbox-evenementen, maar was toevallig gevraagd om gisteren het NK Wing Chun van de Wing Chun Federatie te fotograferen in Rotterdam. Moet wel zeggen dat als ik een gemiddeld Wing Chun- filmpje op youtube kijk, ik wel meer onder de indruk ben dan van wat ik gister heb gezien. Gister waren het echter recreanten en geen pro's. Toch lijkt het me wel een erg effectieve vechtsport.

Toch is het wel raar om te zien dat je al strafpunten krijgt bij het optillen van je elleboog, het kwartslag draaien van je vuist of het geven van een low kick, helemaal als je kickboxen/thaiboxen en MMA gewend bent :P
Lol. Bij de associatie kennen we die regels niet maar dat het alleen recreanten zijn is ook bij ons het geval. Volgens mij zijn er geen pro wedstrijden Wing Chun. De leraren knokken zbij ons zelf niet in wedstrijden, erg jammer. Wel buiten wedstrijdverband, op seminars en als ze bij andere scholen gaan kijken ( hele club is vorig jaar nog naar Hong Kong geweest om daar te trainen met oosterse Wing Chunners en de zonen van Ip Man).

Low kicks zijn ook bij ons in wedstrijdverband niet toegestaan en zo zijn er nog wel meer van die rare regels. Heb me ooit laten vertellen dat ze dat doen omdat er teveel blessures waren en vooral bij beginners die beheersing er nog onvoldoende is en het wel belangrijk is dat de sfeer op de school goed blijft en men 's maandags nog gewoon naar het werk kan. Discussiemateriaal maar ja. Ik ben zelf dan ook gestopt na 2 jaar wedstrijden. Vind het dan wel weer leuk dat de wedstrijden gemengt zijn, meisjes en jongens tegen elkaar.

Gelukkig mag tijdens het sparren buiten de wedstrijden wel alles. Wing Chun in wedstrijdverband is niet zo boeiend in Nederland helaas.
  maandag 20 december 2010 @ 16:40:10 #61
92644 mr_anonimous
pi_90183935
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:38 schreef Zith het volgende:

[..]

ik fiets vaak naar men wekr
Fietsen naar je wekker? Jij woont in een groot huis! ;)
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
pi_90195294
Als MMA niet mag dan wil ik graag Sambo noemen :+

En anders Kung Fu! :P

pi_90196226
Na dat filmpje ben ik overtuigd. Kung fu!
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
  FOK!fotograaf maandag 20 december 2010 @ 21:13:35 #64
145146 Andyy
pi_90199287
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:52 schreef Zith het volgende:

[..]

I.P.-Man klapt je zo neer
Als het moet en ik heb een wapen schiet ik hem zo neer.
Krav Maga, geen regels.
pi_90200237
Ook voor krav maga geldt gewoon, als ik een wapen heb schiet ik je ook zo neer. Maakt niet uit wat voor foefjes je allemaal kan. Dat win ik altijd, alleen in films zijn ze zo achterlijk om dan met een pistool op 50cm afstand van je te gaan staan.
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 20 december 2010 @ 22:06:31 #67
92644 mr_anonimous
pi_90203266
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 21:13 schreef Andyy het volgende:

[..]

Als het moet en ik heb een wapen schiet ik hem zo neer.
Krav Maga, geen regels.
Zelfde geldt voor Keysi, Systema en Kajukenbo.
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 22:55:09 #68
230491 Zith
pls tip
pi_90207160
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 21:31 schreef FoolWithMokey het volgende:
Hopen dat deze kerel niet besluit om voor al-qaida te gaan werken :P
:')
pi_90212358
ach elke soort vechtsport heeft bepaalde punten waar ze sterk op zijn en punten zwak.
wat ik altijd deed als ik ruzie had was heel snel op een tegenstander inlopen zodat die geen krachtmoment meer kon maken met arm of been.

maar goed, als een of andere lompe boer 1x uithaalt en je direct goed raakt is het ook voorbij :P
  dinsdag 21 december 2010 @ 01:18:29 #70
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_90215811
Ik heb met mijn eigen ogen gezien dat Wing Chun beter is dat Taiboksen. Een paar maanden terug zat ik bij een Wing Chun/Tai boks school. Mijn leraar wou laten zien dat Wing Chun effectiever was en hij liet verschillende tai boksers en wing chunners van profecioneel niveau tegen elkaar vechten. Ik moet zeggen dat die ellebogen en low kicks van een Taibokser heel hard aankomen, maar helaas werken ze niet tegen een Wing Chunner :') . Het zag er echt niet uit, die Tai bokser maar blijven slaan, en raakte het gezicht niet. Na het sparren gingen ze weer zitten, en die Tai bokser dacht nog dat het soort gelijk spel was :') , omdat die wing chunner niet aanviel. Vervolgens sparde een Wing Chunner met wat minder geduldt, en serieus binnen paar seconden uitgeschakelt.

Als je het niet gelooft, dan zou je zelf eens bij een Wing Chun school moeten kijken. Sowieso als je weet hoe Wing Chun in elkaar zit dan klinkt het allemaal ook vrij logisch.
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2010 @ 11:21:25 #71
230491 Zith
pls tip
pi_90225040
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2010 @ 11:32:44 #72
230491 Zith
pls tip
pi_90225499
En het valt natuurlijk ook prima te mixen met andere stijlen...
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:38:26 #73
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_90225743
Combat sambo ftw !
zeker :)
A man's got to do what a man's got to do
pi_90225746
wc is idd heel snel, en je vecht op heel korte afstand. dat is erg lastig. en als je dat goed onder de knie hebt, dan heb je idd een voordeel over andere vechters.

neemt niet weg dat je op de grond niks kan. en het feit dat je traint om niet neergehaald te worden,wil niet zeggen dat het ook nooit iemand zal lukken.
..non est vivere sed valere vita est ..
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2010 @ 11:41:09 #75
230491 Zith
pls tip
pi_90225866
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:38 schreef Augustus_Thijs het volgende:
wc is idd heel snel, en je vecht op heel korte afstand. dat is erg lastig. en als je dat goed onder de knie hebt, dan heb je idd een voordeel over andere vechters.

neemt niet weg dat je op de grond niks kan. en het feit dat je traint om niet neergehaald te worden,wil niet zeggen dat het ook nooit iemand zal lukken.
maar wat als je kan vliegen? zie ik ook wel eens in wing chun films :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')