abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89862125
Lang verhaal , ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.

Zo 2,5 maand geleden heb ik een leuke meid leren kennen in de kroeg. We raakte aan de praat, en na ongeveer een week begonnen we een relatie. Na een maand kwamen er wat lichte irritaties.
Op zich geen probleem, dat gebeurd nou eenmaal. Verder was alles koek en ei.
Tot zij mij op een zondagochtend opbelt en zegt dat ze een week over tijd is met haar menstruatie.
Ik schrok enorm, vooral omdat ze mij in dat gesprek vertelde dat ze een vrij "strakke menstruatiedatum" heeft.

Ik zei tegen haar dat ze langs moest komen thuis, en ik had bij de winkel zwangerschapstest gekocht, en na een plasje kwam het nieuws dat ze zwanger was.
Een enorme shock uiteraard, TS is 23 en vriendin van TS is 18.
We hebben onveilig sex gehad, en dit is dus het gevolg daarvan.

Uiteraard baalt TS verschrikkelijk dat hij zo dom is geweest om geen condoom om te doen, maar dat even terzijde.

Ik moest zelf heel goed nadenken over wat we zouden gaan doen met het oog op de toekomst.
We gaven elkaar een week om te bepalen of we abortus zouden doen, of dat we het kindje op de wereld zouden laten komen.

TS heeft hele lieve ouders waar hij alles bij kwijt kan, wat er ook is. Ook de broer van TS heeft me altijd kunnen helpen. Mijn broer heeft 5 jaar geleden het bovenstaande precies meegemaakt, dus ik had de ideale persoon gevonden om deze moeilijke keuze mee te bespreken.

Mijn eerste gedachte was direct : Abortus.
TS ziet zichzelf nog niet als papa en vanwege mijn leeftijd en die van haar (met uiteraard het geld etc meegerekend) is het gewoon heel moeilijk om dan een kind op te voeden.
Abortus vind ik aan een kant echt verschrikkelijk, maar het kan voor vele stellen toch een oplossing zijn.

Uiteindelijk hebben we de keuze gemaakt om het kind te houden, na lang denken en praten.

Vanaf dat punt ben ik gaan veranderen naar papa figuur.
Ik laat veel van mijn dingen "vallen" , zodat ik kan sparen voor woning, babyspullen etc etc.
Ik heb mijn vrienden gelijk verteld hoe het in elkaar zit, en ondanks de leeftijd van mijn vrienden vonden ze het knap van me dat ik er dan toch voor de volle 100% tegen aan ga. Dat was echt geweldige steun die heel prettig is.

Vanaf het punt dat we besloten er voor te gaan, zijn dingen anders geworden in haar gedrag/karakter.
Ze werd enorm kribbig, kattig, negatief, vervelend en onredelijk.

Op het begin gooide ik dat op haar hormonen, het is natuurlijk nogal wat en ineens moeten we elkaar verplicht leren kennen. Dus ik deed daar niet te moeilijk over, en ik probeerde haar altijd in "meningsverschillen" eerder te kalmeren en heel rustig te blijven, terwijl ik soms liever een uurtje weg wou gaan om even stoom af te blazen. Als iemand onredelijk is, is dat gewoon heel vervelend.

Dit is een tijdje zo door gegaan, en TS heeft op goede momenten het vaak op een rustige manier geprobeerd op te lossen, of het in ieder geval aan te geven, dat dit vaak vervelend is omdat we dan niets kunnen oplossen, maar alleen maar verergeren.

Nou had TS zaterdagavond een kerstdiner georganiseerd voor al mijn vrienden (komen allemaal van wat verder weg). Hier was ik al 3 maanden mee bezig met organiseren, plannen etc.
Ik had haar natuurlijk uitgenodigd om er een speciale leuke avond van te maken.
We hadden afgesproken om na het eten en de gezelligheid met z'n allen een baar biertjes te drinken in de stad.
Ik vond het fijn dat ze mee wou gaan ondanks dat ze niet meer mag/wil drinken, dat is voor iemand van 18 die veel van uitgaan houdt pittig, en daar niets meer dan respect voor.
We spraken samen af dat als ze moe/misselijk zou worden of als ze geen zin meer had, dat ik voor haar een taxi zou bellen (en betalen) zodat ze alvast naar huis kon gaan, en zodat ik toch nog met mijn vrienden een leuke avond had, omdat ik ze vrij weinig zie ivm afstand en werk.

Ze is halverwege de avond naar huis gegaan met iemand anders, en er was geen vuiltje aan de lucht.
Ik heb haar een uurtje later nog een sms gestuurd, waarin ik zei dat ik heel veel van haar hou, dat ik het jammer vond, maar dat ik het ook prettig vond dat ze thuis lekker op haar gemak kon zijn.

Uiteindelijk komen we allemaal thuis, en ik dacht lekker mijn bed in te kunnen gaan. Maar mijn vriendin was verschrikkelijk onredelijk geworden en ze vond dat ik een gore klootzak was, en dat ik haar in de steek liet die avond.
Ik was stomverbaasd, en zag dit totaal niet aankomen. Ik vroeg haar of ze erover wou praten met me, of dat ze misschien liever eerst wou slapen (waar ik op hoopte ivm het onredelijke gedrag voor de zoveelste keer).

Ze begon te schreeuwen en alles wat ik deed was fout.
Ik had natuurlijk wat biertjes op die avond (niet lam, een klein beetje aangeschoten) en die biertjes hebben mijn emoties behoorlijk versterkt.

Ik onderbrak haar op een gegeven moment met luide stem en ik hield het heel kort wat ik zei:
"Luister heel goed wat ik nu zeg. Ik slik al weken onredelijk gedrag van je, ik ben het nu zat. Als je nu zo blijft, dan ga ik nu naar huis, en dan hoef ik je een paar dagen niet te zien"
Haar reactie was als volgt:
"Ja natuurlijk; Loop maar weg van je problemen en je kind, je doet er helemaal niets voor. Je bent er niet voor je eigen kind"

Dit was de meest erge reactie die je iemand kan geven die (ongewenst) papa gaat worden, maar alles op alles zet om dat kind een toekomst te geven.
Ik heb haar rekeningen betaald, overuren gewerkt, hobby's op een laag pitje gezet, allemaal baby dingen opzoeken op internet, woningruimte aan het zoeken etc etc.

Die opmerking raakte me zo diep dat ik mijn kleren aan heb gedaan, en terwijl ik dat deed heb ik haar wel 5 keer gevraagd/gesmeekt om te zeggen tegen mij :
" Zeg alsjeblieft tegen me dat het niet waard is om nu te gaan "

En ik kreeg geen reactie van haar. Ik ben toen naar beneden gelopen en mijn vrienden en broer zaten buiten te roken, en die hadden haar horen schreeuwen, en alles gehoord.

Ik kwam buiten en ben helemaal ingestort. Alle emoties kwamen eruit... Ik heb verschrikkelijk hard lopen janken omdat ik haar niet in de steek wil laten voor de toekomst van het kind. Ik kan niet weglopen voor mijn verantwoordelijkheid. Wat er ook gebeurd; ik word de papa van het kindje, en ik wil er verdomme alles aan doen om te zorgen dat het kindje een warm, veilig nest heeft om op te groeien.

Ik ben uiteindelijk gebleven en ik heb op mijn broer zijn kamer geslapen, en mijn broer en zijn vriendin hebben haar s'ochtends verteld dat ze maar beter naar huis kon gaan voor ik wakker werd, want ik had geen zin om haar in de ochtend te zien, omdat ik dus hier over moet nadenken.

Nu zit ik dus met de keuze : Blijf ik bij haar om samen voor de kleine te zorgen?
Of is het beter als ik weg ga, en dan weekend papa word, omdat als we samen blijven, we zoveel ruzie zullen hebben dat het niet goed is voor het kindje ( kinderen/baby's merken de spanning en stress).

Ik weet dat ik jullie niet kan vragen om tegen mij te zeggen: Kies voor A of B.
Het duurt natuurlijk een poosje om dit van zaterdag nacht te verwerken, en ik geef mezelf niet echt een bepaalde tijd om die keuze dan te moeten maken...

Emotioneel ben ik op het eind van mijn latijn ;(

Ik wil er alles aan doen om voor het kindje te zorgen, en ik doe alles wat ik moet doen om een lieve goede papa te zijn.....
pi_89862131
Ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk op te schrijven, en zal ongetwijfeld bepaalde informatie niet hebben gegeven, dus als je iets wilt weten, vraag het gerust, ik sta er helemaal voor open ;(
pi_89862204
Sla maar vast luiers in ^O^ goed bezig ts wanneer gaan jullie trouwen? ^)
Ik zwaai naar dieren.
pi_89862207
TS ziet zichzelf nog niet als papa en vanwege mijn leeftijd en die van haar (met uiteraard het geld etc meegerekend) is het gewoon heel moeilijk om dan een kind op te voeden.

Lafaard . Gewoon werken en je verantwoording dragen als een man. Pappie :D
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89862215
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:19 schreef Stokstaart het volgende:

Lafaard . Gewoon werken en je verantwoording dragen als een man. Pappie :D
Dat is ook zeker wat ik zal doen, geen twijfel over mogelijk, maar daar gaat dit topic niet over.
pi_89862234
Sowieso
1. dom
en
2. waarom blijven als je er niet volledig achterstaat? Voor geen enkele partij goed.. keuze lijkt me vrij 'simpel'.

Ook al zou ik eerst praten/eruit proberen te komen als oplossing proberen.
Maarja.. een vrouw met hormonen. :')
pi_89862239
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 03:21 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is ook zeker wat ik zal doen, geen twijfel over mogelijk, maar daar gaat dit topic niet over.
Ik snap je niet goed . Waarom wil je bij haar blijven dan ? Vanwege dat kind ? Je kan toch een omgangsregeling afspreken ? :?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 13 december 2010 @ 03:29:15 #8
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862244
ff lief doen WOS

Jij Papa en blij
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_89862245
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:27 schreef Stokstaart het volgende:

[..]
Je kan toch een omgangsregeling afspreken ? :?
Dit ja.. als jullie beide volwassen zijn en goed naar het kind kunnen kijken dan hoef je ook geen 'weekend papa' te zijn.
  maandag 13 december 2010 @ 03:30:00 #10
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89862246
Mag ik vragen waarom jullie besloten hebben toch het kind te houden? Klinkt als een ideale situatie om toch voor de abortus te gaan namelijk. Dat hele "lafaard" en "je moet verantwoordelijkheid nemen" gezanik is voor je kind niks waard. Vaders (en moeders) gaan regelmatig uit elkaar na de geboorte en dan zit je dan als kind met de shit, neem het aan van een ervaringsdeskundige.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 13 december 2010 @ 03:31:00 #11
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862248
waar zijn haar ouders in dit verhaal?
pi_89862250
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:30 schreef twiFight het volgende:
Mag ik vragen waarom jullie besloten hebben toch het kind te houden? Klinkt als een ideale situatie om toch voor de abortus te gaan namelijk. Dat hele "lafaard" en "je moet verantwoordelijkheid nemen" gezanik is voor je kind niks waard. Vaders (en moeders) gaan regelmatig uit elkaar na de geboorte en dan zit je dan als kind met de shit, neem het aan van een ervaringsdeskundige.
Zij wou het absoluut niet omdat ze het moord vond.
pi_89862255
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:30 schreef twiFight het volgende:
Dus omdat jij gefaald hebt falen anderen ook zomaar ?
de meeste meisjes van 19, die horen dat ze zwanger zijn, schieten helemaal in paniek en rennen gelijk naar de abortus kliniek om alles te laten verwijderen. . . wat ik bedoelde was: gelukkig heb je er ook die als ze op 19 jarige leeftijd zwanger worden blij zijn met hun kind
Groetjes, Ezio.
pi_89862256
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:31 schreef WallOfStars het volgende:
waar zijn haar ouders in dit verhaal?
Nergens. Haar ouders heb ik nog nooit ontmoet omdat ze dit telkens niet wou.
Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik ze wil ontmoeten nadat het bekend was bij haar ouders.

Heel vreemd allemaal, dat heb ik haar ook duidelijk gemaakt.

Als jij erachter komt dat jouw kind zwanger is, dan bel je die gozer toch op en laat je hem dezelfde avond toch aan de koffietafel zitten ?
pi_89862259
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 03:32 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik ze wil ontmoeten nadat het bekend was bij haar ouders.

Als jij erachter komt dat jouw kind zwanger is, dan bel je die gozer toch op en laat je hem dezelfde avond toch aan de koffietafel zitten ?
Of je had in stukken gelegen in de container.

Maar zie je jezelf met haar samen een gezin hebben dan?
  maandag 13 december 2010 @ 03:33:43 #16
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862261
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 03:32 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Als jij erachter komt dat jouw kind zwanger is, dan bel je die gozer toch op en laat je hem
dezelfde avond toch aan de koffietafel zitten ?
True...

Hoe zeker ben je van haar zwangerschap, ze zou niet de eerste zijn die een streepje met de pen bijtekend?

En anders je weet toch wel waar ze wonen, dan ga je er als aanstaande papa van hun klein kind gewoon zelf even langs om kennis te maken van de opa en oma van jou kind!
pi_89862263
Het kan ook van een andere zijn TS . Dat is helemaal bizar .
Zijn die driftbuien van haar pas begonnen na een poosje zwanger te zijn ? Die hormonen kunnen van een leuke lieve meid wel een draak maken natuurlijk :P
Groetjes, Ezio.
pi_89862267
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:33 schreef Franneh het volgende:

[..]

Of je had in stukken gelegen in de container.

Maar zie je jezelf met haar samen een gezin hebben dan?
Ik zie een gezin met haar wel gebeuren. Maar dan zou ze wel dat onredelijke gedrag niet meer moeten hebben dan.

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:33 schreef WallOfStars het volgende:

[..]

True...

Hoe zeker ben je van haar zwangerschap, ze zou niet de eerste zijn die een streepje met de pen bijtekend?

Ik ben er zeker van, ik stond bij haar in de badkamer, en we hebben de test op tafel gelegd, en we zagen het 2e streepje zo verschijnen
pi_89862273
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:35 schreef Stokstaart het volgende:
Het kan ook van een andere zijn TS . Dat is helemaal bizar .
Zijn die driftbuien van haar pas begonnen na een poosje zwanger te zijn ? Die hormonen kunnen van een leuke lieve meid wel een draak maken natuurlijk :P
Het kan niet van een ander zijn, tenzij ze niet eerlijk is naar mij. En het lijkt me dat je in zo'n geval helemaal open kaart moet spelen en er niet om liegt...

En het is wel sinds de zwangerschap erger geworden, daarvoor had ze het wel een beetje.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2010 03:38:01 ]
pi_89862280
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 03:36 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik zie een gezin met haar wel gebeuren. Maar dan zou ze wel dat onredelijke gedrag niet meer moeten hebben dan.
Ik zou het anders bespreekbaar maken als je het wel ziet zitten.. en als het uit te houden valt wachten of ze nog gaat veranderen nadat het kind er is. Die beslissing om uit elkaar te gaan kunnen jullie dan altijd nog maken. Wellicht eerst door de zure appel bijten en dan kijken hoe of wat.
pi_89862282
Naja ze is 18 hey :') je weet hoe dat gaat.

Gaat nog een leuke soap worden :9
Ik zwaai naar dieren.
pi_89862284
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:39 schreef Franneh het volgende:

[..]

Ik zou het anders bespreekbaar maken als je het wel ziet zitten.. en als het uit te houden valt wachten of ze nog gaat veranderen nadat het kind er is. Die beslissing om uit elkaar te gaan kunnen jullie dan altijd nog maken. Wellicht eerst door de zure appel bijten en dan kijken hoe of wat.
Dat klinkt wel als iets positiefs ja. Deze schrijf ik op :) Thanks!
  maandag 13 december 2010 @ 03:40:41 #23
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89862286
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 03:31 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dan stonden jullie er dus niet beide achter en was het hele idee al gedoemd om te mislukken, als je het mij vraagt.

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:32 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dus omdat jij gefaald hebt falen anderen ook zomaar ?
de meeste meisjes van 19, die horen dat ze zwanger zijn, schieten helemaal in paniek en rennen gelijk naar de abortus kliniek om alles te laten verwijderen. . . wat ik bedoelde was: gelukkig heb je er ook die als ze op 19 jarige leeftijd zwanger worden blij zijn met hun kind
Ik ben ervaringsdeskundige, omdat ik zo'n kind ben, niet een vader.
En ja, gelukkig met je kind als je het op zo'n moment kunt bolwerken ja. Een kind in een arm gezin, met onredelijke moeder en ouders die het niet met elkaar kunnen vinden daar krijgt niemand een gelukkig leven van.

Hoe lang is ze al zwanger trouwens? Die hormonen komen ook niet in twee weken namelijk..
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_89862290
Als je huilend in elkaar stort lijkt het me wel in je eigen belang om even flink afstand te nemen kerel.
Om te beginnen.

Daarna zie je wel weer verder . Praat het uit maar stel wel grenzen . Hormonen kunnen een probleem zijn maar je moet wel duidelijk maken dat je shit zoals na die bewuste avond niet pikt en anders weg bent .

Je moet duidelijke grenzen stellen bij de vrouwmenschen .
Groetjes, Ezio.
pi_89862292
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:40 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dan stonden jullie er dus niet beide achter en was het hele idee al gedoemd om te mislukken, als je het mij vraagt.

[..]

Ik ben ervaringsdeskundige, omdat ik zo'n kind ben, niet een vader.
En ja, gelukkig met je kind als je het op zo'n moment kunt bolwerken ja. Een kind in een arm gezin, met onredelijke moeder en ouders die het niet met elkaar kunnen vinden daar krijgt niemand een gelukkig leven van.

Hoe lang is ze al zwanger trouwens? Die hormonen komen ook niet in twee weken namelijk..
Ze is nu ongeveer 9 weken, ze heeft over 3 weken de eerste echo
  maandag 13 december 2010 @ 03:41:42 #26
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862293
als ik TS was zou ik maar eens contact opnemen met haar ouders.

het zou met niet verbazen dat haar ouders een andere papa te zien hebben
gekregen dan de TS en ze daarom zo doet.
pi_89862297
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:41 schreef WallOfStars het volgende:
Dat ook zeker idd
pi_89862298
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:41 schreef Stokstaart het volgende:
Als je huilend in elkaar stort lijkt het me wel in je eigen belang om even flink afstand te nemen kerel.
Om te beginnen.

Daarna zie je wel weer verder . Praat het uit maar stel wel grenzen . Hormonen kunnen een probleem zijn maar je moet wel duidelijk maken dat je shit zoals na die bewuste avond niet pikt en anders weg bent .

Je moet duidelijke grenzen stellen bij de vrouwmenschen .
Dat is ook zeker waar ik mee begin, even de afstand bewaren, en zelf de rust pakken en de tijd nemen om er mee bezig te zijn.
pi_89862301
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:41 schreef WallOfStars het volgende:

het zou met niet verbazen dat haar ouders een andere papa te zien hebben
gekregen dan de TS en ze daarom zo doet.
Ik ga ze morgen ook bellen, om een keertje af te spreken met alleen haar ouders en mezelf, om even voor te stellen en bepaalde dingen te bespreken.
Niet achter haar rug om, maar lijkt me even beter. Dan krijgen zij een objectief beeld van mij.
pi_89862302
Dat hele verhaal heb ik ongeveer zelf meegemaakt.
Ik zeg je nu alvast een ding het is het niet waard om met die stress te leven, een kind opvoeden is een maar omdat samen te doen met een meisje die niet volwassen is is gewoon niet te doen.
Je maakt jezelf alleen maar kapot omdat je in de ogen van die meid nooit iets goed kan doen. Wanneer het kind er eenmaal is begint de ellende pas echt, dan wil ze ook even eruit en gaat jou dan ter verantwoording roepen als jij eens zin heb om iets te doen. Plus het feit dat je haar nog maar zo kort ken maakt het helemaal lastig. Je weet gewoon niet wie zij echt is.

Beter ga je weg en maak je een goede regeling met haar en zorg je voor je kind op de manier dat het beste voor iedereen werkt.
Schakel je ouders en broer in als je het even niet meer weet, maar bemoei je zo min mogelijk met die meid en blijf voorlopig maar lekker thuis wonen.
Zorg dat je elke maand geld heb om de allimentatie te betalen en nog eens 50 euro extra om op zijn spaarrekening te storten. Met andere woorden het stapleven is ver voorbij evenals de mooie kleren en dikke auto`s.

Je kan dit allemaal omzeilen door het kind niet te erkennen maar dat vind ik persoonlijk een echte hufter streek. Je was man genoeg om haar te neuken nu moet je ook man genoeg zijn om er voor je kind te zijn.
pi_89862306
En die afstand kun je ook nemen in het belang van je toekomstige kind .
Al die stress die dergelijke ruzies met zich meebrengen zijn ook slecht voor het ongeboren kind .
Wil ze eigenlijk wel verder met je ? Ik bedoel buiten die buien om .... Doet ze dan wel normaal en hebben jullie 'normale' gesprekken ? Of is het een niet aflatend negatief gedram waar ze je mee confronteert ?
Groetjes, Ezio.
pi_89862321
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:44 schreef PKRChamp het volgende:
Dat hele verhaal heb ik ongeveer zelf meegemaakt.
Ik zeg je nu alvast een ding het is het niet waard om met die stress te leven, een kind opvoeden is een maar omdat samen te doen met een meisje die niet volwassen is is gewoon niet te doen.
Je maakt jezelf alleen maar kapot omdat je in de ogen van die meid nooit iets goed kan doen. Wanneer het kind er eenmaal is begint de ellende pas echt, dan wil ze ook even eruit en gaat jou dan ter verantwoording roepen als jij eens zin heb om iets te doen. Plus het feit dat je haar nog maar zo kort ken maakt het helemaal lastig. Je weet gewoon niet wie zij echt is.

Beter ga je weg en maak je een goede regeling met haar en zorg je voor je kind op de manier dat het beste voor iedereen werkt.
Schakel je ouders en broer in als je het even niet meer weet, maar bemoei je zo min mogelijk met die meid en blijf voorlopig maar lekker thuis wonen.
Zorg dat je elke maand geld heb om de allimentatie te betalen en nog eens 50 euro extra om op zijn spaarrekening te storten. Met andere woorden het stapleven is ver voorbij evenals de mooie kleren en dikke auto`s.

Je kan dit allemaal omzeilen door het kind niet te erkennen maar dat vind ik persoonlijk een echte hufter streek. Je was man genoeg om haar te neuken nu moet je ook man genoeg zijn om er voor je kind te zijn.
Ik wil inderdaad doen wat het beste is voor het kind, en die regeling lijkt mij ook wel een oplossing. Enkel is dit een hele zware keuze, en zie ik dit wel als laatste optie om eerlijk te zijn.
Ik wil het echt proberen, alleen als het echt beter is om een regeling te treffen, dan zal ik dat zeker doen.

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:45 schreef Stokstaart het volgende:
En die afstand kun je ook nemen in het belang van je toekomstige kind .
Al die stress die dergelijke ruzies met zich meebrengen zijn ook slecht voor het ongeboren kind .
Wil ze eigenlijk wel verder met je ? Ik bedoel buiten die buien om .... Doet ze dan wel normaal en hebben jullie 'normale' gesprekken ? Of is het een niet aflatend negatief gedram waar ze je mee confronteert ?
Als er geen buien zijn, hebben we het wel leuk. Het is goed op dat moment.
Maar ze zit af en toe wel tegen andere het dan wel te verdraaien, dat ik er nooit ben blablabla.
Een tikkie achterbaks, en dat zit me ook niet lekker ;(

Ik ga dat ook bespreken met haar als ik hier volgende keer over ga praten. Dan vraag ik haar waarom ze dat zo doet.
  maandag 13 december 2010 @ 03:51:57 #33
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_89862331
tering he, wel een wake up call.

nou dit is wel ff een waarschuwing voor mij om altijd abortus af te dwingen. dan is het maar egoistisch, uiteindelijk is het beter voor allebei.

Succes TS
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_89862334
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:48 schreef Monopoly het volgende:

Ik wil inderdaad doen wat het beste is voor het kind, en die regeling lijkt mij ook wel een oplossing. Enkel is dit een hele zware keuze, en zie ik dit wel als laatste optie om eerlijk te zijn.
Ik wil het echt proberen, alleen als het echt beter is om een regeling te treffen, dan zal ik dat zeker doen.
Weet je wat het met jou is? Je bent verliefd en het feit dat zij zwanger is maakt het allemaal veel erger. Vraag je ouders of je vrienden wat ze hier nu echt van vinden. Vraag maar aan hun of jij zonder dat ze letten op jou gevoelens echt de beste keuze aan het maken bent.

Ik las net al dat je haar schulden heb betaald. Waar komen die schulden vandaan op 18 jarige leeftijd? Denk daar maar eens over na. Het is moeilijk om op je achtiende schulden te hebben, dat riekt naar onverantwoordelijkheid. En sorry dat ik het zeg maar zij is na zo een korte tijd direct zwanger, wederom riekt dat naar onverantwoordelijkheid. Met een beetje pech heb jij daar een borderliner te pakken en dat is alles behalve relaxt.
pi_89862335
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:51 schreef Fortitudo het volgende:

Succes TS
  maandag 13 december 2010 @ 03:54:50 #36
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862340
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:52 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Weet je wat het met jou is? Je bent verliefd en het feit dat zij zwanger is maakt het allemaal veel erger. Met een beetje pech heb jij daar een borderliner te pakken en dat is alles behalve relaxt.
daar dacht ik ook aan, borderliner...
pi_89862346
quote:

[..]

Weet je wat het met jou is? Je bent verliefd en het feit dat zij zwanger is maakt het allemaal veel erger. Vraag je ouders of je vrienden wat ze hier nu echt van vinden. Vraag maar aan hun of jij zonder dat ze letten op jou gevoelens echt de beste keuze aan het maken bent.

Ik las net al dat je haar schulden heb betaald. Waar komen die schulden vandaan op 18 jarige leeftijd? Denk daar maar eens over na. Het is moeilijk om op je achtiende schulden te hebben, dat riekt naar onverantwoordelijkheid. En sorry dat ik het zeg maar zij is na zo een korte tijd direct zwanger, wederom riekt dat naar onverantwoordelijkheid. Met een beetje pech heb jij daar een borderliner te pakken en dat is alles behalve relaxt.
Ik ga even googlen, Eens kijken wat het precies inhoudt.
  maandag 13 december 2010 @ 03:58:03 #38
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862358
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:55 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ga even googlen, Eens kijken wat het precies inhoudt.
run forest...run...
pi_89862359
quote:

[..]

BPS idd ja . Maar als dat het geval is heeft TS echt een enorm probleem .
Groetjes, Ezio.
pi_89862361
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:58 schreef WallOfStars het volgende:

[..]

run forest...run...
Met je ogen dicht zonder achterom te kijken .
Groetjes, Ezio.
pi_89862371
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:58 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

BPS idd ja . Maar als dat het geval is heeft TS echt een enorm probleem .
Een erg groot probleem ja, het klinkt mischien hard maar get out while you still can!!!
pi_89862385
Voor we de toekomstige ex-vriendin van TS nu met zn allen een label opplakken .....
Er is toch ook zo'n topic in OUD . Waar zwangere vrouwen vol 'trots' vertellen over de hormonale dwalingen gedurende hun zwangerschap ?
Want laten we eerlijk zijn . De gemiddelde zwangere vrouw doet qua stemmingswisselingen en opvliegerig gedrag natuurlijk niet onder voor een beetje Borderliner . :o
Groetjes, Ezio.
  maandag 13 december 2010 @ 04:09:40 #43
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89862388
Waar lezen jullie trouwens dat TS schulden heeft afbetaald? Ik lees alleen iets over rekeningen, maar dat vind ik niet zo heel raar als je net besloten hebt samen een kind op te gaan voeden.
pi_89862391
Ten eerste, thumbs up for TS. Heel goed dat je je verantwoordelijkheid neemt en alles zo goed mogelijk wil regelen.
Ten tweede, deze relatie lijkt me gedoemd te mislukken, na 2,5 al zulke drama's, nee, dat gaat hem niet worden.
Ten derde, is adoptie een idee?

Trouwens, in dit geval zou abortus nog wel eens een goede oplossing kunnen zijn, als adoptie jullie niet aanstaat. Beter niet geboren worden dan geboren worden in een gezin wat er eigenlijk nooit had moeten zijn.
  maandag 13 december 2010 @ 04:10:53 #45
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862395
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:09 schreef twiFight het volgende:
Waar lezen jullie trouwens dat TS schulden heeft afbetaald? Ik lees alleen iets over rekeningen, maar dat vind ik niet zo heel raar als je net besloten hebt samen een kind op te gaan voeden.
Nergens word het woord schuld gebruik op deze pagina door de TS.

Hij betaalde haar rekeningen.
  maandag 13 december 2010 @ 04:12:29 #46
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862401
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:08 schreef Stokstaart het volgende:
Voor we de toekomstige ex-vriendin van TS nu met zn allen een label opplakken .....
Er is toch ook zo'n topic in OUD . Waar zwangere vrouwen vol 'trots' vertellen over de hormonale dwalingen gedurende hun zwangerschap ?
Want laten we eerlijk zijn . De gemiddelde zwangere vrouw doet qua stemmingswisselingen en opvliegerig gedrag natuurlijk niet onder voor een beetje Borderliner . :o
Niet in de eerste 3 maanden dan is ze nog te "zwakjes en misselijk"
daarna......
pi_89862403
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:10 schreef mootie het volgende:
Ten eerste, thumbs up for TS. Heel goed dat je je verantwoordelijkheid neemt en alles zo goed mogelijk wil regelen.
Thanks!
quote:
Ten tweede, deze relatie lijkt me gedoemd te mislukken, na 2,5 al zulke drama's, nee, dat gaat hem niet worden.
Het ziet er inderdaad niet best uit!
quote:
Ten derde, is adoptie een idee?

Trouwens, in dit geval zou abortus nog wel eens een goede oplossing kunnen zijn, als adoptie jullie niet aanstaat. Beter niet geboren worden dan geboren worden in een gezin wat er eigenlijk nooit had moeten zijn.
Dit is een ondwerp die de laatste tijd ook wel rondspookt in mijn gedachten.
Ik denk zelf dat adoptie niet gaat gebeuren. Zij zal het nooit willen/kunnen afstaan.
Maar zeg nooit nooit, het is immers een optie, en opties moet ik nu open houden!
  maandag 13 december 2010 @ 04:16:24 #48
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862410
Respect wel voor TS! idd...
pi_89862412
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:16 schreef WallOfStars het volgende:
Respect wel voor TS! idd...
Thanks, dat is echt fijn om te horen :)
pi_89862413
Hoe the fuck kan je als 18-jarige besluiten een kind te houden...
pi_89862415
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:16 schreef Xeanor het volgende:
Het kan dus blijkbaar.
pi_89862417
Adoptie is geen optie dat trek je toch niet en laten we eerlijk wezen dat wil je dat kind toch ook niet aandoen.
pi_89862418
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:17 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het kan dus blijkbaar.
Ja maar waarom? Waarom zou je dat in hemelsnaam jezelf aandoen?

Kan je niet alsnog een abortus krijgen na anderhalve maand?
pi_89862419
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:16 schreef Xeanor het volgende:
Je mag dan ook stemmen dat is in principe het zelfde.
Ik zwaai naar dieren.
pi_89862422
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:18 schreef Geerd het volgende:

[..]

Je mag dan ook stemmen dat is in principe het zelfde.
Zo bedoelde ik het niet. Wat heb je als 18-jarige een kind te bieden? NIETS!
pi_89862427
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:18 schreef PKRChamp het volgende:
Adoptie is geen optie dat trek je toch niet en laten we eerlijk wezen dat wil je dat kind toch ook niet aandoen.
Idd, dat zijn hele belangrijke drijfveren om dat niet te doen.

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:18 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Ja maar waarom? Waarom zou je dat in hemelsnaam jezelf aandoen?

Kan je niet alsnog een abortus krijgen na anderhalve maand?
Het kan tot 12 weken volgens de wet.
Je doet jezelf inderdaad een hoop aan met die keuze. Maar abortus is voor mannen "makkelijker" dan voor vrouwen. En ik dacht er voorheen net zo over als jou. Maar als je samen voor het blok staat is het echt heel moeilijk/anders
  maandag 13 december 2010 @ 04:21:07 #57
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862428
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:19 schreef Xeanor het volgende:

[..]

mischien wel een lieve mama...

en das best belangrijk als kind.

geld is een middel geen doel

lief doen wos
pi_89862430
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:19 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Ik vind het ook zo hmmm wrang om het kind te houden, alleen omdat je tegen abortus bent. Want tot nu toe heb ik nog niet in de posts van TS gelezen dat ze dolblij zijn met de komst van de baby :{
  maandag 13 december 2010 @ 04:22:32 #59
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862433
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:21 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik vind het ook zo hmmm wrang om het kind te houden, alleen omdat je tegen abortus bent. Want tot nu toe heb ik nog niet in de posts van TS gelezen dat ze dolblij zijn met de komst van de baby :{
abortus was moord volgens de vriendin van TS

zie

quote:

[..]

pi_89862434
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:21 schreef mootie het volgende:

[..]

Dolblij ben ik op het moment ook niet, eerlijk is eerlijk.
Maar mochten de problemen opgelost worden, dan ga je er toch van genieten, en er alles aan doen om een goede papa te zijn enzo.

Dat gevoel gaat vast nog wel komen :)
pi_89862435
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:21 schreef WallOfStars het volgende:

[..]

mischien wel een lieve mama...

en das best belangrijk als kind.

geld is een middel geen doel knus
Het gaat niet eens om geld. TS lijkt vastberaden om het kind te onderhouden, Respect daarvoor. Maar het enige wat je als kind wilt is twee ouders die lief voor je zijn en die bij elkaar zijn. Als je net een maand een relatie hebt moet je hier absoluut niet aan beginnen! Je hebt geen enkele garantie dat het lang zal duren, en juist als je relatie net zo pril is moet je dit soort mentale gewichten niet erop hebben liggen. Voor een kind moet je kiezen, zwanger worden, en het dan samen opvoeden.
pi_89862440
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:23 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Het gaat niet eens om geld. TS lijkt vastberaden om het kind te onderhouden, Respect daarvoor. Maar het enige wat je als kind wilt is twee ouders die lief voor je zijn en die bij elkaar zijn. Als je net een maand een relatie hebt moet je hier absoluut niet aan beginnen! Je hebt geen enkele garantie dat het lang zal duren, en juist als je relatie net zo pril is moet je dit soort mentale gewichten niet erop hebben liggen. Voor een kind moet je kiezen, zwanger worden, en het dan samen opvoeden.
Daar ben ik het met je eens.
Enkel het abortus verhaal was geen optie voor haar.
Dat zet mij op het blok. Ik kan dan niet weglopen en mijn handen eraf halen, dat is echt een hufterstreek als ik dat zou doen.
pi_89862448
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:24 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Daar ben ik het met je eens.
Enkel het abortus verhaal was geen optie voor haar.
Dat zet mij op het blok. Ik kan dan niet weglopen en mijn handen eraf halen, dat is echt een hufterstreek als ik dat zou doen.
Als het abortus verhaal absoluut geen optie voor haar was, dan sta jij schaakmat.

Probeer voor haar te kiezen en samen het kind op te voeden, of verbreek de relatie en zorg alsnog van tijd tot tijd ervoor, voor zover dat dan wordt toegelaten.

Kut voor je man. Volgende keer een condoom omdoen. SOA's is eigenlijk iets waar je niet zo heel bang voor hoeft te zijn, dit is het juist. AIDS is extreem zeldzaam in Nederland onder hetero's, maar dit kan je net zo hard naaien. Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat AIDS gelijk staat aan een kind krijgen, maar je leven wordt toch wel op z'n kop gezet en je zit dus ook echt niet lekker in je vel nu.
pi_89862450
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:23 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Kan net zo goed als je 30 zijn een major issue zijn .
Groetjes, Ezio.
pi_89862453
Ze is 18 hey zei weet dan ook wel wat er kan gebeuren als je geen ballon gebruikt kom op.
Ik zwaai naar dieren.
pi_89862454
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:27 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Als het abortus verhaal absoluut geen optie voor haar was, dan sta jij schaakmat.

Probeer voor haar te kiezen en samen het kind op te voeden, of verbreek de relatie en zorg alsnog van tijd tot tijd ervoor, voor zover dat dan wordt toegelaten.

Kut voor je man. Volgende keer een condoom omdoen. SOA's is eigenlijk iets waar je niet zo heel bang voor hoeft te zijn, dit is het juist.
Ik denk dat het hier ook naar uitziet, dat ik de relatie verbreek en zoveel mogelijk kan doen om te helpen met het kind en een goede regeling treffen.

Maar ik ga het in ieder geval nog wel proberen goed te krijgen, ik wil mezelf later recht in de ogen kunnen aankijken, dat ik er echt echt echt alles aan heb gedaan om het goed te krijgen.
pi_89862465
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:28 schreef Monopoly het volgende:

[..]
Maar ik ga het in ieder geval nog wel proberen goed te krijgen, ik wil mezelf later recht in de ogen kunnen aankijken, dat ik er echt echt echt alles aan heb gedaan om het goed te krijgen.
Dat sowieso ja
pi_89862478
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:28 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik denk dat het hier ook naar uitziet, dat ik de relatie verbreek en zoveel mogelijk kan doen om te helpen met het kind en een goede regeling treffen.

Het allerbeste is dat om de relatie te breken, zover ik het heb gelezen is deze meid niks anders dan problemen en daar zit je echt niet op te wachten als er ook nog eens een kind op komst is.
Komt alleen maar meer ellende van, en je kan ook een goede vader zijn zonder een relatie met de moeder van je kind. Het gaat er alleen maar om hoe jullie met elkaar omgaan en of jullie je emoties in bedwang kunnen houden voor dat kind.
Ook zou ik een gesprekje met hun ouders aangaan waar zij niet bij is zodat zij niet het gesprek kan sturen in een richting van dat jij er helemaal niks voor wilt doen (ook dat is borderline).
Probeer met haar ouders te praten wees tactisch vraag subtiel naar haar verleden en haar gewoontes en trek dan je eigen conclusies.
Je moet als een spion aan het werk om achter dingen te komen mocht zij een borderliner zijn dus haal hier je voordeel mee uit en maak de juiste verstandige keuzes zonder naar je hart te luisteren want je bent verliefd.
pi_89862485
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:34 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het allerbeste is dat om de relatie te breken, zover ik het heb gelezen is deze meid niks anders dan problemen en daar zit je echt niet op te wachten als er ook nog eens een kind op komst is.
Komt alleen maar meer ellende van, en je kan ook een goede vader zijn zonder een relatie met de moeder van je kind. Het gaat er alleen maar om hoe jullie met elkaar omgaan en of jullie je emoties in bedwang kunnen houden voor dat kind.
Ook zou ik een gesprekje met hun ouders aangaan waar zij niet bij is zodat zij niet het gesprek kan sturen in een richting van dat jij er helemaal niks voor wilt doen (ook dat is borderline).
Probeer met haar ouders te praten wees tactisch vraag subtiel naar haar verleden en haar gewoontes en trek dan je eigen conclusies.
Je moet als een spion aan het werk om achter dingen te komen mocht zij een borderliner zijn dus haal hier je voordeel mee uit en maak de juiste verstandige keuzes zonder naar je hart te luisteren want je bent verliefd.
Dit is echt een goed advies. Ik ga hier wat mee doen!

Echt bedankt voor je tips enzo. Echt prettig! Thanks man!
pi_89862486
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:22 schreef WallOfStars het volgende:

[..]

abortus was moord volgens de vriendin van TS

zie

[..]

Dat bedoel ik dus ook, ze houdt het kind enkel omdat ze abortus moord vindt. Dat vind ik wrang en een heeeeel fout uitgangspunt.
  maandag 13 december 2010 @ 04:38:21 #71
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862492
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:36 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus ook, ze houdt het kind enkel omdat ze abortus moord vindt. Dat vind ik wrang en een heeeeel fout uitgangspunt.
tja dat mag. ieder zijn visie...

@Ts is ze geloving ?
pi_89862499
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:38 schreef WallOfStars het volgende:

[..]

tja dat mag. ieder zijn visie...

@Ts is ze geloving ?
Nee, beide niet. Ik heb wel christelijke opvoeding gehad, maar doe er niets mee.
pi_89862501
En inderdaad, als de wiedeweerga naar haar ouders. Je moet sowieso toch wel weten wat voor mensen de toekomstige grootouders van je hummel zijn. Vraag me uberhaupt af of zij al weten van de zwangerschap.

Wees maar superblij met je eigen behulpzame familie *;
pi_89862504
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:39 schreef mootie het volgende:
En inderdaad, als de wiedeweerga naar haar ouders. Je moet sowieso toch wel weten wat voor mensen de toekomstige grootouders van je hummel zijn. Vraag me uberhaupt af of zij al weten van de zwangerschap.

Wees maar superblij met je eigen behulpzame familie *;
Idd
pi_89862505
Straks weten haar ouders niet eens dat ze zwanger is.... :')
  maandag 13 december 2010 @ 04:41:18 #76
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862507
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:39 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, beide niet. Ik heb wel christelijke opvoeding gehad, maar doe er niets mee.
misschien dat dat meewoog in haar stellige mening over abortus. vandaar
pi_89862509
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:40 schreef Xeanor het volgende:
Het is bekend, ze heeft het verteld
  maandag 13 december 2010 @ 04:41:53 #78
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862511
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:40 schreef Xeanor het volgende:
zou niets verbazen....

hij mag geen contact met hun opnemen van zijn girl
  maandag 13 december 2010 @ 04:42:06 #79
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89862513
Je hebt je best gedaan. Ik denk dat zij eigenlijk niet wil en jou de schuld in de schoenen wilt schuiven.

Veel mensen durven geen verantwoordelijkheid te nemen. Ze gaan mee met iemand anders en als ze het eigenlijk toch niet willen maken ze alles kapot.

Misschien stond ze onder druk van anderen om de baby te houden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89862514
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:41 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het is bekend, ze heeft het verteld
Dat zegt ze... :o
pi_89862515
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:41 schreef WallOfStars het volgende:

[..]

misschien dat dat meewoog in haar stellige mening over abortus. vandaar
Dat had goed gekund inderdaad. Heb daar wel meer verhalen over gehoord met andere meiden die ook jong zwanger waren
pi_89862519
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:42 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat ze daar niet over liegt, maar goed wie weet inderdaad.
Dat zal ik dan wel heel snel horen.
  maandag 13 december 2010 @ 04:43:41 #83
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862523
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:42 schreef mootie het volgende:

[..]

precies, maar voordat we ts para gaan maken naar schoonfamilie. Afwachten
Het is voor haar natuurlijk ook wel heftig allemaal...lijkt mij
pi_89862524
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:43 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat ze daar niet over liegt, maar goed wie weet inderdaad.
Dat zal ik dan wel heel snel horen.
Ik zou me hier toch wel even op voorbereiden hoor. Want ik vind het héél vreemd dat je haar ouders niet mag ontmoeten. Hier zit echt iets achter, dat kan niet anders.
pi_89862528
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:36 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dit is echt een goed advies. Ik ga hier wat mee doen!

Echt bedankt voor je tips enzo. Echt prettig! Thanks man!
Geen dank maat, gevalletje been there done that.
pi_89862531
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:44 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Ik zou me hier toch wel even op voorbereiden hoor. Want ik vind het héél vreemd dat je haar ouders niet mag ontmoeten. Hier zit echt iets achter, dat kan niet anders.
Ik zal dit in mijn achterhoofd houden, ik ga morgen haar ouders opbellen en vragen of we deze week wat kunnen afspreken, zonder haar erbij.
  maandag 13 december 2010 @ 04:45:00 #87
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862532
Als je mijn 18 jarige dochter zwanger had gemaakt...

had ik je zelf opgezocht. Om eens te praten.
pi_89862538
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:45 schreef WallOfStars het volgende:

Dat dus. Als je hoort dat je 18-jarige dochter zwanger is dan wil je zo snel mogelijk eens even die aanstaande vader spreken.
pi_89862539
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:45 schreef WallOfStars het volgende:

Klinkt allemaal erg vriendelijk :D
Groetjes, Ezio.
pi_89862540
Ik ben ook echt benieuwd wat het verhaal hierachter is.
pi_89862543
Ik vind Ts zo lief O+ Hoop dat het allemaal toch goedkomt, en dat jullie er op de een of andere manier een goede oplossing voor vinden.
  maandag 13 december 2010 @ 04:48:03 #92
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_89862545
Buiten dat je een gigantische achterlijke kutmongool ben om dat kind zo snel onbeschermd vol te blaffen, kan ik alleen maar heel veel respect hebben dat je tenminste wel je verantwoordelijkheden neemt en er alles aan doet er het beste van te maken ^O^

Verder zou ik met name maar zorgen dat je contact legt met haar ouders, misschien kunnen die haar eens wat rede inpraten (of inslaan :@ ).

Een beetje jammer, die trieste lui die er een heel verhaal bijverzinnen en dat meisje maar gelijk afschilderen als borderliner. Vaak denk ik dan dat zulke mensen zelf de nodige problemen hebben.

Ik denk dat je duidelijkheid moet geven, tot hier en niet verder. Gaat ze verder, dan neem je weer een of twee weekjes afstand. Leert ze het waarschijnlijk vanzelf.

Met alle respect, ik zou toch zorgen dat je 100% zeker weet dat ze zwanger is (1 testje kan fout zijn), maar ook dat het wel van jou is. Je zal niet de eerste zijn die z'n hele leven inricht op een kind wat niet van hem is.

Succes / sterkte ^O^
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_89862551
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:48 schreef Chewbalhaar het volgende:
Buiten dat je een gigantische achterlijke kutmongool ben om dat kind zo snel onbeschermd vol te blaffen, kan ik alleen maar heel veel respect hebben dat je tenminste wel je verantwoordelijkheden neemt en er alles aan doet er het beste van te maken ^O^

Verder zou ik met name maar zorgen dat je contact legt met haar ouders, misschien kunnen die haar eens wat rede inpraten (of inslaan :@ ).

Een beetje jammer, die trieste lui die er een heel verhaal bijverzinnen en dat meisje maar gelijk afschilderen als borderliner. Vaak denk ik dan dat zulke mensen zelf de nodige problemen hebben.

Ik denk dat je duidelijkheid moet geven, tot hier en niet verder. Gaat ze verder, dan neem je weer een of twee weekjes afstand. Leert ze het waarschijnlijk vanzelf.

Met alle respect, ik zou toch zorgen dat je 100% zeker weet dat ze zwanger is (1 testje kan fout zijn), maar ook dat het wel van jou is. Je zal niet de eerste zijn die z'n hele leven inricht op een kind wat niet van hem is.

Succes / sterkte ^O^
Ik ga zo snel mogelijk achter de duidelijkheid / waarheid aan.

Ik hou jullie via dit topic allemaal op de hoogte.
Het is nu tijd voor wat slaap, dat kan ik goed gebruiken op het moment.

Echt; Heel heel heel erg bedankt voor de reacties, dat is echt heel fijn. Super ^O^
pi_89862553
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:48 schreef Chewbalhaar het volgende:

Succes / sterkte ^O^
Goh, na zo een korte tijd zwanger en vage redenen geven om de ouders niet te ontmoeten. Haar rekeningen betalen wat bij mij neerkomt als schulden en dan die vreemde mood swings in het begin van de zwangerschap, dat klopt allemaal niet.
Dat zijn tekenen van borderline en daar moet je gewoon rekening mee houden.
  maandag 13 december 2010 @ 04:52:43 #95
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862556
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:46 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Klinkt allemaal erg vriendelijk :D
het is vriendelijk bedoelt. serious!!!! :)
  maandag 13 december 2010 @ 04:55:13 #96
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862557
Slaap zacht TS.

Je zult het nodig hebben!

@Chewbalhaar
:r
pi_89862586
Nog verder niets toe te voegen behalve dat ik je sterkte en wijsheid wil wensen TS. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89862597
Dit topic kan wel prima fungeren als waarschuwing voor onveilig neukende jonge FOK!ers .
Groetjes, Ezio.
  † In Memoriam † maandag 13 december 2010 @ 05:21:40 #99
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_89862618
Heb net het topic doorgelezen en veel succes en sterkte TS! Respect dat je je als een man gedraagt en je verantwoordelijkheid neemt.

Ik zie zelf de relatie niet echt lukken aan de hand van wat je verteld hebt, maar misschien is zij gewoon onder invloed van het zwanger zijn van een man die ze net kent(Dus niet de hormonen)en door die stress reageert ze op jou af. Zoals je zelf al zegt is het buiten die buien wel leuk met haar dus ik zou het zeker proberen.

Ik ben iig benieuwd naar je gesprek met haar ouders en vind dit topic ook wel stiekem een spannende soap. En ik hou niet eens van soaps. Zal wel komen omdat dit echt is en je het 'live' kan volgen.
  maandag 13 december 2010 @ 05:23:15 #100
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_89862621
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 05:12 schreef Stokstaart het volgende:
Dit topic kan wel prima fungeren als waarschuwing voor onveilig neukende jonge FOK!ers .
zie ook :

Zwanger?
  maandag 13 december 2010 @ 05:48:11 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_89862649
Ik denk dat als TS de high road kiest, dat zij dan ook wel voor abortus kiest. Alleen wat voor een vent ben je dan?
Resistance is futile.
  maandag 13 december 2010 @ 06:09:02 #102
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_89862678
quote:
2s.gif Op maandag 13 december 2010 05:48 schreef Seven. het volgende:
Ik denk dat als TS de high road kiest, dat zij dan ook wel voor abortus kiest. Alleen wat voor een vent ben je dan?
een vent zonder zeikend wijf en een kind wat je eigenlijk niet hoort te hebben.

TS, als het nog kan, ga voor de abortus
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_89862855
Je kan altijd nog een bank beroven en naar het buitenland gaan :Y
niet meer
  maandag 13 december 2010 @ 07:58:16 #104
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_89863085
Ik heb niet alle reacties gelezen maar er zijn een aantal keuzes hier:

• Jij kan kiezen of je je relatie met deze persoon doorzet. Bedenk of je dit je hele leven wil.
• Zij kan kiezen voor abortus of het kind houden
• Jij kan ervoor kiezen om het kind te erkennen of niet.
Leg haar uit dat je er best voor haar en het kind wilt zijn maar dat er dan ook wat voor jou in moet zitten. Een beetje redelijkheid richting jou is namelijk niks teveel gevraagd als jij je ook inzet voor een relatie.
Met andere woorden: als zij je als stront blijft behandelen, mag ze ook niet verwachten dat jij haar helpt. En anders zal er voor haar waarschijnlijk niet veel meer overblijven dan de rest van haar leven een alleenstaande bijstandsmoeder te blijven. (overdreven, ik weet het maar je ziet dat wel erg vaak zo gebeuren)
  maandag 13 december 2010 @ 08:04:06 #105
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_89863126
Op jonge leeftijd onveilige seks hebben met iemand die je pas net kent en besluiten het kind te houden. Goed bezig TS.
pi_89863156
Het eerste wat ik zag ij de OP is, dat meisje is boos op je!
Ze is boos op je dat je haar in die situatie hebt geplaatst. Ze vindt dat het jouw schuld is dat je haar zwanger hebt gemaakt.
Ze voelt zich machteloos omdat er van alles met haar gebeurd waar ze geen controle over heeft, en reageert dat op jou af.

Ik heb geen basis waar dit op gestaafd is, alleen wat ik zou denken/voelen gecombineerd met wat je schrijft over hoe ze op je reageert.
And the druids turn to stone...
  maandag 13 december 2010 @ 08:09:40 #107
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_89863171
Ik vind het een vaag verhaal.. 2.5 maand wat hebben en ze is 9wkn zwanger?? Dan heb je waarschijnlijk meteen bij de eerste keer ofzo raak geschoten!! Goed getimed!

Maar ja dat terzijde. Petje af dat je verantwoordelijkheid neemt, maar zij zou het ook moeten doen. En iedereen roept maar van die hormonen heb je de eerste weken geen last van is helemaal niet waar, er zijn genoeg vrouwen er meteen last van hebben. Je hele lijf is een hormonenbom op zo'n moment.
Ik zou eens goed met haar praten, wat zijn haar en jou verwachtingen tav elkaar, maak duidelijke afspraken. Neem afstand als je dat nodig hebt, op elkaars lip blijven zitten helpt daar niet bij.
Ga met haar ouders praten, zij hoeft daar in mijn ogen niet eens van op de hoogte te zijn. Maak ook afspraken met haar ouders over dingen. Een andere tip als je er echt niet uitkomt met jouw en haar ouders en jullie samen praten en afspraken maken.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe!! Hopelijk komen jullie er samen uit..
Be happy with the little things in life
  maandag 13 december 2010 @ 08:13:48 #108
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_89863202
quote:
Op maandag 13 december 2010 08:07 schreef Panthera1984 het volgende:
Het eerste wat ik zag ij de OP is, dat meisje is boos op je!
Ze is boos op je dat je haar in die situatie hebt geplaatst. Ze vindt dat het jouw schuld is dat je haar zwanger hebt gemaakt.
Dan moet ze ook kwaad op zichzelf zijn. Ze was er zelf bij. Zij heeft hier ook verantwoording in. Waarschijnlijk slikte ze niet eens anticonceptie. Dan neem je zelf ook een risico. Ze zijn vast niet de eerste die in the heat of the moment condooms vergeten..
  maandag 13 december 2010 @ 08:20:18 #109
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89863257
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 08:09 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik vind het een vaag verhaal.. 2.5 maand wat hebben en ze is 9wkn zwanger?? Dan heb je waarschijnlijk meteen bij de eerste keer ofzo raak geschoten!! Goed getimed!

Maar ja dat terzijde. Petje af dat je verantwoordelijkheid neemt, maar zij zou het ook moeten doen. En iedereen roept maar van die hormonen heb je de eerste weken geen last van is helemaal niet waar, er zijn genoeg vrouwen er meteen last van hebben. Je hele lijf is een hormonenbom op zo'n moment.
Ik zou eens goed met haar praten, wat zijn haar en jou verwachtingen tav elkaar, maak duidelijke afspraken. Neem afstand als je dat nodig hebt, op elkaars lip blijven zitten helpt daar niet bij.
Ga met haar ouders praten, zij hoeft daar in mijn ogen niet eens van op de hoogte te zijn. Maak ook afspraken met haar ouders over dingen. Een andere tip als je er echt niet uitkomt met jouw en haar ouders en jullie samen praten en afspraken maken.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe!! Hopelijk komen jullie er samen uit..
Het moet dan wel inderdaad de eerste week sex en raakgeschoten geweest zijn, want dat is 2 maanden en 1 week...

Heel veel respect voor TS dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt en heel veel sterkte, maar zoals hierboven gezegt wordt zij moet dat ook doen. Ze is 18 en zal in een korte tijd wel heel snel moeten opgroeien wil zij zo een kind fatsoenlijk kunnen opvoeden. Zeker omdat jij zegt dat ze eigenlijk nog in de "stappen en keihardfeesten" fase zit. Ik hoop wel dat je ook echt van die meid zal / gaat houden en het niet alleen vanwege het kind doet.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89863322
Jeetje Mono, heftig! Heb geen nuttige adviezen, maar sterkte! :*
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_89863560
Tja, ze is pas 18 he..
Ik vond abortus ook altijd een no-go, heb gelukkig nooit voor de keuze gestaan. Maar ik kan je wel aanraden om nog eens met haar erover te praten. Is het echt moord, als je alternatief is om een kind uit "verplichting" te nemen?
Laten we eerlijk zijn, het is niet bepaald de beste basis voor een gelukkige relatie samen met een kind.. En ik denk dat je in zo'n situatie juist voor het kind ook een abortus moet overwegen..
Begin er niet aan als je er niet aan toe bent en het eigenlijk nog niet aankunt..

Ik vind het wel knap verder dat je zo de verantwoordelijkheid ervoor op je neemt en nu al probeert er het beste van te maken. Maar ik zou je toch aanraden om nog eens met haar na te denken of een abortus toch echt geen optie is..
Veel meisjes rond die leeftijd denken bij het krijgen van kinderen niet verder dan een baby die af en toe eens huilt en een schone luier nodig heeft, maar in 2015 moet het kind al iedere dag naar school worden gebracht, en in 2019 zit je 's middags met je kind aan tafel om voor de zoveelste keer het huiswerk te oefenen.
Om dan een abortus te weigeren alleen omdat het moord is, is denk ik een teken dat ze nog niet helemaal beseft wat er komen gaat en dat ze nu even niet moet denken aan wat zij wel en niet leuk vindt, maar wat voor het kind en voor jullie samen het beste zou zijn..
kortweg gezegd eigenlijk: neem een kind om het kind, niet om je principes.

succes in ieder geval Monopoly, en sterkte.

[ Bericht 2% gewijzigd door Little_Miss_Naughty op 13-12-2010 08:50:33 ]
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  maandag 13 december 2010 @ 10:15:20 #112
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89865339
De kans dat het kind meteen bij 2 gescheiden ouders terecht komt is wel erg groot.
Kan niet gezond zijn voor het kind.

abortus zou in dit geval toch een serieuze overweging moeten zijn.

Ik vind het wel te ver gaan dat mensen hier meteen gaan piepen over borderline.
Zwangerschapshormonen zijn een raar ding en zwangerschapskwaaltjes kunnen heel onprettig zijn.
  † In Memoriam † maandag 13 december 2010 @ 10:44:55 #113
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_89866169
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:15 schreef Daniel1976 het volgende:
De kans dat het kind meteen bij 2 gescheiden ouders terecht komt is wel erg groot.
Kan niet gezond zijn voor het kind.
Dit vind ik altijd zo overdreven. Mijn ouders zijn toen ik iets van 10 was gescheiden en ik heb er nooit problemen mee gehad/door gekregen. Mijn zus heeft een zoontje en zij en de vader waren uit elkaar voor hij geboren werd. Ook hij leeft gewoon zoals een normaal kind.

Het is volgens mij veel belangrijker dat een kind genoeg liefde/aandacht/opvoeding/eten en zo krijgt. Het is wel wenselijk dat(tenzij een ouder gewoonweg slecht is voor een kind)een kind beide ouders ziet zodat het niet zo'n gevoel krijgt van wie is mijn papa/mama omdat andere kinderen wel in zo'n gezin zitten.

Een scheiding met een erge ruzie en/of de kinderen manipuleren en elkander zwart maken bij de kinderen, dat is wel slecht voor een kind. Maar dat is niet het scheiden op zichzelf maar meer omstandigheden die bij een scheiding zo kunnen zijn.
pi_89866275
quote:
12s.gif Op maandag 13 december 2010 10:44 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Dit vind ik altijd zo overdreven. Mijn ouders zijn toen ik iets van 10 was gescheiden en ik heb er nooit problemen mee gehad/door gekregen. Mijn zus heeft een zoontje en zij en de vader waren uit elkaar voor hij geboren werd. Ook hij leeft gewoon zoals een normaal kind.

Het is volgens mij veel belangrijker dat een kind genoeg liefde/aandacht/opvoeding/eten en zo krijgt. Het is wel wenselijk dat(tenzij een ouder gewoonweg slecht is voor een kind)een kind beide ouders ziet zodat het niet zo'n gevoel krijgt van wie is mijn papa/mama omdat andere kinderen wel in zo'n gezin zitten.

Een scheiding met een erge ruzie en/of de kinderen manipuleren en elkander zwart maken bij de kinderen, dat is wel slecht voor een kind. Maar dat is niet het scheiden op zichzelf maar meer omstandigheden die bij een scheiding zo kunnen zijn.
klopt inderdaad, een scheiding hoeft geen probleem te zijn. Zeker als het alternatief is dat het kind opgroeit met 2 ouders die alleen bij elkaar blijven voor het kind, en waar langzamerhand de gezelligheid ver te zoeken is.
Maar zoal ts de situatie beschrijft, lijkt het er in ieder geval wel op dat dit geen 'happily ever after'-wordt, en zeker gezien het feit dat zij pas 18 is, denk ik ook dat wanneer de ouders gescheiden zijn, het nog wel eens hele nare situaties kan opleveren.
Ik zeg niet dat het per definitie ook zal gebeuren allemaal, maar het is zeker niet verkeerd om ook over die dingen na te denken als je in deze situatie zit.
pi_89866421
Sterkte, met zo'n zwangere hormoonbom die net haar pubertijd ontgroeid is.

Dat kind moeten jullie laten komen omdat jullie het willen. En in sommige gevallen is het echt niet zo verschrikkelijk om een abortus te overwegen.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  maandag 13 december 2010 @ 11:03:56 #116
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_89866755
Ze is 18 en niet gepland zwanger......dan heb je dus een behoorlijke moeilijke tijd.
Je toekomst veranderd, je jeugd is voorbij, en dan nog de hormonen.
Lijkt me niet gek dat ze uit haar doen is en het op jou afreageert.

Misschien eens samen met een onbevooroordeeld iemand praten?
Zodat er wat begrip voor elkaars situatie komt?

Enne zoek op internet eens iets op, misschien vindt je daar wat trucs om de spanning te breken.

http://www.anababa.nl/kin(...)stemmingswisselingen
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  maandag 13 december 2010 @ 11:25:38 #117
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89867502
quote:
12s.gif Op maandag 13 december 2010 10:44 schreef badtripbob het volgende:
Psychologische en sociologische studies zeggen heel wat anders.
pi_89867639
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:50 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Goh, na zo een korte tijd zwanger en vage redenen geven om de ouders niet te ontmoeten. Haar rekeningen betalen wat bij mij neerkomt als schulden en dan die vreemde mood swings in het begin van de zwangerschap, dat klopt allemaal niet.
Dat zijn tekenen van borderline en daar moet je gewoon rekening mee houden.
Man man man, het is een 18 jarig meisje.
op het moment dat een puber 18 word en bij de wet volwassen en handelingsbekwaam is wil dat niet zeggen dat ze dat geestelijk ook is.
de hele puberfase gaat over vaak grenzen afbakenen en een beetje je identiteit leren kennen.
pas nadat je van de middelbare school af komt, gaat werken of studeren, krijg je in een paar jaar tijd meer verantwoordelijkheden en dergelijke.

deze meid komt net kijken en ze word direct geconfronteerd met een van de moeilijkste taken van een mens. een kind krijgen en opvoeden.

en puber meisje die zwanger is en bomvol hormonen zit die ze niet kent.
ja dan heb je meteen de allerergste psychische aandoeningen :')
pi_89867770
ik vraag me toch zeker af of die meid haar ouders het heeft verteld.
zeker aangezien ze je niet mee neemt en de ouders zelf niet bellen.

ik heb nooit een meisje zwanger gemaakt maar wel in de situatie gezeten dat ze zwanger leek (onregelmatigheid).
wij hebben toch na een week spanning haar ouders op de hoogte gesteld.
dat is gewoon belangrijk omdat die ook heel veel invloed op haar kunnen hebben.

ondanks dat jij er voor het kind wil zijn lijkt het mij een zeer onverstandig besluit om dat kind te laten komen.
het leven van jullie maar ook dat van het kind zal eronder lijden.

maar goed, je pakt het wel goed op alleen krijg ik de indruk dat je je wat te makkelijk hebt neergelegd bij het feit dat zij gee abortus wil.

jij als potentiele vader hebt ook gewoon inspraak!
  maandag 13 december 2010 @ 11:37:39 #120
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_89867864
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 04:44 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik zal dit in mijn achterhoofd houden, ik ga morgen haar ouders opbellen en vragen of we deze week wat kunnen afspreken, zonder haar erbij.
Wat een baggerplan. Je vindt van jezelf dat je erg goed bezig bent maar je overschat jezelf.

Ze is zwanger en zwangere vrouwen worden zo af en toe behoorlijk onredelijk maar jij bent er ook gewoon onvoldoende voor haar. "als ze zich niet goed zou voelen wou ik wel een taxi voor haar bestellen en betalen". Zo he! Een applausje is wel op zijn plaats lijkt me! _O_ leve de taxibesteller _O_ Wat een onredelijke heks dat ze dan nog kwaad op je is zeg. Je had toch gewoon een taxi voor haar besteld? nou dan!

Verder ben je van plan contact met haar ouders op te nemen buiten haar weten om. Lekker dan.. Als jij contact met haar ouders wil (en dat is redelijk) dan geef je dit bij haar aan en gaan jullie samen, praat er over. Misschien heeft ze het inderdaad nog helemaal niet aan haar ouders verteld en dan zou jij het wel even doen?

Als jij van plan bent deze relatie een kans te geven dan moet je je ook opstellen als steun en toeverlaat. Zij wordt door hormonen geregeerd, is nog een puber en is nu ontzettend onzeker, ongelukkig en wat al niet meer zij. Jij zou daar gewoon onvoorwaardelijk naast moeten gaan staan en laten weten dat je er voor haar bent. Als zij ziek is ga jij met haar naar huis en zit je naast haar bed, als zij huilbuien heeft houd jij je sterk en zeg je dat jullie er toch samen voor staan, als zij 's nachts een vreetbui heeft maak jij de tosti.

Je gooit het nu op een "deze relatie ging toch niet werken" en uiteraard krijg je van de hele fok! community bijval maar feit is dat je jezelf ontzettend overschat met je "ik wil er alles voor doen" want voorlopig doe je er geen bal voor.

Het feit dat jij lekker bleef zuipen in de stad terwijl zij ziek in de taxi huilend naar huis werd gebonjoured zegt veel.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  † In Memoriam † maandag 13 december 2010 @ 11:38:02 #121
230491 Zith
pls tip
pi_89867886
TS is een coole, slimme, aardige jongeman.

Sterkte :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89868051
om toch ook ff de advocaat van de duivel te spelen.

zij is zwanger met jouw zaad, maar jij zou deze situatie niet gewild hebben met haar.
zij als moeder/vrouw is dus ongewenst en het kind ook.

wanneer blijkt dat madame zo'n typische tokkie tienermoeder word is jouw toekomst ook flink verknalt.

aangezien jullie niet getrouwd zijn of er een samenlevingscontract was ben je volgens de wet niet de vader.

je zou ook gewoon kunnen zeggen dat ze helemaal kan opbokken en jezelf puur zien als zaaddonor!
  maandag 13 december 2010 @ 11:46:00 #123
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89868171
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:42 schreef hasselmof het volgende:
om toch ook ff de advocaat van de duivel te spelen.

zij is zwanger met jouw zaad, maar jij zou deze situatie niet gewild hebben met haar.
zij als moeder/vrouw is dus ongewenst en het kind ook.

wanneer blijkt dat madame zo'n typische tokkie tienermoeder word is jouw toekomst ook flink verknalt.

aangezien jullie niet getrouwd zijn of er een samenlevingscontract was ben je volgens de wet niet de vader.

je zou ook gewoon kunnen zeggen dat ze helemaal kan opbokken en jezelf puur zien als zaaddonor!
Ik vind idd ook wel dat TS flink voor het blok gezet wordt of misschien zelfs wel gebruikt wordt door tienermiepie met misschien wel een kinderwens of aandachtswens die zaad nodig had. Dat gevoel bekroop mij ook al ja.
pi_89868191
Ik vind het echt superknap van je ts, dat je je verantwoordelijkheid hebt genomen en er alles aan wil doen om het kindje een goede toekomst te geven. Echt respect ^O^
Ik weet niet of het al gezegd is maar ik denk dat het goed zou zijn als je een gesprekje met haar ouders gaat hebben en dan ook vraagt hoe zij normaal gesproken is (dus zonder zwangerschap). Misschien dat zij wel bevestigen dat ze erg onredelijk is, misschien zeggen ze wel dat ze zonder zwangerschap helemaal niet onredelijk is. In het laatste geval zou je kunnen proberen bij haar te blijven, uiteraard na een heel goed gesprek. Je hebt al zoveel geslikt van haar, het wordt nu tijd dat, dat niet meer hoeft. Blijft ze dit doen, dan kun je altijd nog weg gaan. Je kan niet alles op haar hormonen afschuiven.

Mag ik trouwens vragen wat je broer heeft besloten toen hij in hetzelfde schuitje zat als jij nu?

Veel sterkte :*
  maandag 13 december 2010 @ 11:48:43 #125
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89868243
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:37 schreef Hanoying het volgende:
Het feit dat jij lekker bleef zuipen in de stad terwijl zij ziek in de taxi huilend naar huis werd gebonjoured zegt veel.
Hier ben ik het dan ook weer mee eens. Dat is inderdaad niet samen voor je gezin zorgen.
En wanneer mijn vriendin achter mijn rug om met mijn ouders dingen zou gaan bekokstoven, dan zou ik ook niet blij worden.
Dat is dan weer de andere kant van het verhaal. De waarheid ligt ergens in het midden?
Daaruit blijkt toch dat TS er totaal niet aan toe is en dus zou abortus niet zo gek zijn toch?
pi_89868295
Hm.
pi_89868465
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:48 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Hier ben ik het dan ook weer mee eens. Dat is inderdaad niet samen voor je gezin zorgen.
En wanneer mijn vriendin achter mijn rug om met mijn ouders dingen zou gaan bekokstoven, dan zou ik ook niet blij worden.
Dat is dan weer de andere kant van het verhaal. De waarheid ligt ergens in het midden?
Daaruit blijkt toch dat TS er totaal niet aan toe is en dus zou abortus niet zo gek zijn toch?

anderzijds ziet ts die vrienden niet vaak en zullen het wel hele goede vrienden zijn.
na al die stress is ff ontspanning toch ook goed?
moet die dan naast haar in bed liggen en der handje vasthouden?
  maandag 13 december 2010 @ 11:56:39 #128
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89868541
quote:

[..]

Ik quote jou even ipv de vorige, omdat je post wat bondiger is.

Hij gaf aan dat dat kerstdiner al lange tijd gepland was. Hij heeft ook aangegeven dat ondanks de situatie hij het zo prettig mogelijk voor haar wou maken. Niet voor je gezin zorgen is zeggen dat hij uit eten gaat en zij zichzelf maar moet zien te redden, maar dat heeft hij niet gedaan. Tevens is die meid ook accoord gegaan met de plannen van die avond, achteraf zaniken is achterbaks.

Tevens geeft TS aan dat zij geen contact wil leggen tussen haar ouders en TS, dus ja, dan zul je het toch 'achter haar rug om' moeten doen. Als ze nu gaat zaniken dat TS dat met haar had moeten overleggen, dan heeft ze daar zelf alle kans voor gehad.
  maandag 13 december 2010 @ 12:00:33 #129
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89868664
quote:

[..]

Voor je gezin zorgen? Je hebt 2.5 maanden een relatie, ik weet niet wat je er dan van moet verwachten. En dan nog, als zij zwanger is hoef je toch ook echt niet 24/7 achter haar aan te huppelen? Zeker niet als je van te voren al duidelijk maakt wat voor een soort avond het gaat worden.
Het handelen van beide kanten uit is natuurlijk niet perfect, maar om hem hiernou een klootzak voor te noemen.
Met haar ouders achter haar rug om spreken is een ander verhaal. Jullie zijn een stel, jullie krijgen een kind, jullie praten met die ouders.
  † In Memoriam † maandag 13 december 2010 @ 12:02:09 #130
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_89868722
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:25 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Psychologische en sociologische studies zeggen heel wat anders.
Dus uit die onderzoeken blijkt dat kinderen van gescheiden ouders liever hadden gehad dat hun ouders ongelukkig bij elkaar bleven met ruzie? Wat een lieve kinderen dan, dat ze niet het beste voor hun ouders gunnen... En omgekeerd dat kinderen van een ongelukkig huwelijk niet liever hadden gehad dat hun ouders waren gescheiden, zodat de ouders en de kinderen niet met ruzies ed opgescheept zaten?
Met onderzoeken blijkt wel vaker dat ze er bij een groot gedeelte niet geteste/ondervraagde mensen er flink naast zitten. :{.

Nee, ik denk niet dat het wat uit maakt of je geboren wordt bij gescheiden ouders als je gewoon genoeg beide ouders ziet en als ze uit elkaar gaan als het kind ouder is dan zijn gevolgen zoals ik eerder aangaf(Ruzie, zwartmaken/kinderen tegen de andere ouder opzetten ed)erger om mee te maken dan 2 ouders die uit elkaar gaan omdat de relatie niet werkt en ze verder goed voor de kinderen zorgen...

Geef eens wat van die onderzoeken. Ben wel benieuwd welke feiten er uit zijn gekomen en de argumenten die ze gebruiken voor hun conclusie of het kind schade heeft opgelopen door een scheiding. Ben vooral benieuwd naar of ze onderscheid hebben gemaakt tussen scheidingen met veel problemen of die gewoon gladjes zijn verlopen.
  maandag 13 december 2010 @ 12:02:10 #131
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_89868724
Arme ts
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:19 schreef Geerd het volgende:
Sla maar vast luiers in ^O^ goed bezig ts wanneer gaan jullie trouwen? ^)
En beschuit met muisjes *O*
pi_89868770
TS, ben je zeker dat het jouw kind is? Zij is net zolang zwanger als jullie wat hebben, kan ook zijn dat het eigenlijk van haar ex / scharrel is in het begin dat de relatie nog niet serieus is en in jou een goedgelovige goedzak heeft gevonden. Maar dat is een van de worst case scenarios. :P

Ik vind het knap dat jij jouw verantwoordlijkheid probeert op te nemen, maar ik heb de indruk dat ze inderdaad steun van haar omgeving mist (misschien haar ouders omdat ze zo snel zwanger werd?) en dat sterk afreageert op diegene die het dichtst bij haar staat. Ze is nog maar een puber in feite en desondanks haar keuze moet ze nu wel heel snel opgroeien om in staat te zijn om voor een kind te zorgen. Misschien ziet ze het houden van het kind waarschijnlijk als haar verantwoordljkheid nemen voor de zwangerschap maar is ze er zelf toch niet klaar voor. Dus, vogel eens uit wat er scheelt, of het de hormonen zijn of of ze nu een andere reden heeft om zo te doen.

Sterkte kerel :3
pi_89868793
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 12:02 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Dus uit die onderzoeken blijkt dat kinderen van gescheiden ouders liever hadden gehad dat hun ouders ongelukkig bij elkaar bleven met ruzie? Wat een lieve kinderen dan, dat ze niet het beste voor hun ouders gunnen... En omgekeerd dat kinderen van een ongelukkig huwelijk niet liever hadden gehad dat hun ouders waren gescheiden, zodat de ouders en de kinderen niet met ruzies ed opgescheept zaten?
Met onderzoeken blijkt wel vaker dat ze er bij een groot gedeelte niet geteste/ondervraagde mensen er flink naast zitten. :{.

Nee, ik denk niet dat het wat uit maakt of je geboren wordt bij gescheiden ouders als je gewoon genoeg beide ouders ziet en als ze uit elkaar gaan als het kind ouder is dan zijn gevolgen zoals ik eerder aangaf(Ruzie, zwartmaken/kinderen tegen de andere ouder opzetten ed)erger om mee te maken dan 2 ouders die uit elkaar gaan omdat de relatie niet werkt en ze verder goed voor de kinderen zorgen...

Geef eens wat van die onderzoeken. Ben wel benieuwd welke feiten er uit zijn gekomen en de argumenten die ze gebruiken voor hun conclusie of het kind schade heeft opgelopen door een scheiding. Ben vooral benieuwd naar of ze onderscheid hebben gemaakt tussen scheidingen met veel problemen of die gewoon gladjes zijn verlopen.
een stabiele omgeving waarbij er er gewoon liefde is tussen 2 ouders is gewoon de beste situatie.
gescheiden ouders of ruziende ouders zijn slechtere omgevingen.

een kind hoeft niet direct een crmineel te worden maar vaak krijg je op latere leeftijd meer problemen met bijvoorbeeld vertrouwen en het aangaan van relaties.
  maandag 13 december 2010 @ 12:04:58 #134
194833 Hanoying
pi_89868804
quote:

[..]

Als een meisje van 18 zwanger wordt van een jongen die ze een week eerder in de kroeg heeft opgepikt dan is abortus niet zo gek inderdaad. Maar stel dat dat een gepasseerd station in (lijkt het op), dan kunnen ze beslissen de relatie nu te beeindigen of door te gaan maar dan wel met volle toewijding.

Hij is momenteel erg trots op zichzelf maar al met al is ze pas een maand of twee zwanger en zit hij al aan zijn max, bovendien is hij zelf nogal labiel. Hij kwam om 3 uur online met de mededeling dat ze het wel erg fijn hadden buiten haar buien om, dat hij van haar hield en dat hij er alles aan wilde doen en om 5 uur ging hij slapen met de mededeling dat hij het maar het beste uit kon maken.

Hij is voorlopig veel te veel op zichzelf gefocussed. Hij is nog steeds kwaad op haar over het feit dat zij boos was toen hij terug kwam van zijn stapavond maar hij vergeet even dat hij haar ontzettend veel pijn heeft gedaan met zijn "Luister heel goed wat ik nu zeg. Ik slik al weken onredelijk gedrag van je, ik ben het nu zat. Als je nu zo blijft, dan ga ik nu naar huis, en dan hoef ik je een paar dagen niet te zien""

Vervolgens is hij verbaast dat ze hem niet tegenhoudt. Dan heb je toch echt weinig verstand van vrouwen zeg..
pi_89868856
Wat scheidingen betreft: Beter niet scheiden als jouw kinderen tussen 8 à 10 en 15 jaar oud zijn, dat is in de periode waarin ze relaties leren definiëren en later hun eigen identiteit zoeken e.d. Zo'n scheiding kan een hoop in de war sturen voor een kind die wel het besef heeft dat de ouders uit elkaar zijn maar nog niet het vermogen om daar mee om te gaan.
pi_89868890
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:03 schreef Musyn het volgende:
TS, ben je zeker dat het jouw kind is? Zij is net zolang zwanger als jullie wat hebben, kan ook zijn dat het eigenlijk van haar ex / scharrel is in het begin dat de relatie nog niet serieus is en in jou een goedgelovige goedzak heeft gevonden. Maar dat is een van de worst case scenarios. :P

Ik vind het knap dat jij jouw verantwoordlijkheid probeert op te nemen, maar ik heb de indruk dat ze inderdaad steun van haar omgeving mist (misschien haar ouders omdat ze zo snel zwanger werd?) en dat sterk afreageert op diegene die het dichtst bij haar staat. Ze is nog maar een puber in feite en desondanks haar keuze moet ze nu wel heel snel opgroeien om in staat te zijn om voor een kind te zorgen. Misschien ziet ze het houden van het kind waarschijnlijk als haar verantwoordljkheid nemen voor de zwangerschap maar is ze er zelf toch niet klaar voor. Dus, vogel eens uit wat er scheelt, of het de hormonen zijn of of ze nu een andere reden heeft om zo te doen.

Sterkte kerel :3
dat nog niemand daar aan had gedacht :')

TS je heb 2,5 maand dus 10 weken een relatie en ze is 9 weken zwanger.
weet je wel heel zeker dat ze niet zwanger voorheen was?
scharrelde ze niet veel of net een relatie achter de rug?

wat voor persoon ben je TS? stabiel persoon met goede baan/opleiding?
ouders/familie met een goede status/veel geld?

oke, dat is ook weer een uiterste om zo te denken maar niet onrealistisch
  maandag 13 december 2010 @ 12:08:38 #137
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89868915
quote:
Dus uit die onderzoeken blijkt dat kinderen van gescheiden ouders liever hadden gehad dat hun ouders ongelukkig bij elkaar bleven met ruzie?
Het gaat ver offtopic dit, dus ik zal het kort houden:
http://www2.eur.nl/fsw/research/veenhoven/Pub1980s/86c-fulln.pdf
En dat is niet het enige stuk wat er over bekend is er bestaat wel een aardige consensus over de impact van scheiding op kinderen.
pi_89868940
Ik zou de benen nemen TS. Of iig een vaderschapstest :P
  maandag 13 december 2010 @ 12:09:42 #139
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89868944
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:07 schreef hasselmof het volgende:

[..]

dat nog niemand daar aan had gedacht :')
Jawel, dat is hierboven ook al kort genoemd.
pi_89869002
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:08 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

En dat is niet het enige stuk wat er over bekend is er bestaat wel een aardige consensus over de impact van scheiding op kinderen.
Ja, klopt, maar het ligt er wel heele rg aan wat de situatie is. Als mensen uit elkaar gaan omdat 'het gevoel er niet meer is' is dat anders dan wanneer mensen uit elkaar gaan omdat ze elkaar letterlijk de tent uit vechten en de kinderen in constante spanning en stress leven.
Soms is het echt wel beter, ook voor de kinderen, om uit elkaar te gaan en die nuance wordt in de meeste onderzoeken ook wel aangegeven. Moet wel toegeven dat ik nu niets gelezen heb.
compact en kleverig.
pi_89869064
quote:

[..]

Dus uit die onderzoeken blijkt dat kinderen van gescheiden ouders liever hadden gehad dat hun ouders ongelukkig bij elkaar bleven met ruzie? Wat een lieve kinderen dan, dat ze niet het beste voor hun ouders gunnen...
Het gaat om kinderen he. Niet om volwassenen.
compact en kleverig.
  maandag 13 december 2010 @ 12:15:28 #142
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89869094
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:04 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Als een meisje van 18 zwanger wordt van een jongen die ze een week eerder in de kroeg heeft opgepikt dan is abortus niet zo gek inderdaad. Maar stel dat dat een gepasseerd station in (lijkt het op), dan kunnen ze beslissen de relatie nu te beeindigen of door te gaan maar dan wel met volle toewijding.

Hij is momenteel erg trots op zichzelf maar al met al is ze pas een maand of twee zwanger en zit hij al aan zijn max, bovendien is hij zelf nogal labiel. Hij kwam om 3 uur online met de mededeling dat ze het wel erg fijn hadden buiten haar buien om, dat hij van haar hield en dat hij er alles aan wilde doen en om 5 uur ging hij slapen met de mededeling dat hij het maar het beste uit kon maken.

Hij is voorlopig veel te veel op zichzelf gefocussed. Hij is nog steeds kwaad op haar over het feit dat zij boos was toen hij terug kwam van zijn stapavond maar hij vergeet even dat hij haar ontzettend veel pijn heeft gedaan met zijn "Luister heel goed wat ik nu zeg. Ik slik al weken onredelijk gedrag van je, ik ben het nu zat. Als je nu zo blijft, dan ga ik nu naar huis, en dan hoef ik je een paar dagen niet te zien""

Vervolgens is hij verbaast dat ze hem niet tegenhoudt. Dan heb je toch echt weinig verstand van vrouwen zeg..
Nu ben je ook sensatie aan het zoeken.
Ik zie nergens dat hij trots is op zichzelf. Waaruit zou dat moeten blijken volgens jou?
En welke max zit hij aan? Hij is nog niet weggelopen bij haar hoor. Ze hadden ruzie vanwege constante onredelijkheid, daar zou ik ook ruzie van krijgen met mijn vriendin, zeker als het 2 maanden duurt.
Labiliteit is ook overdreven. Hij komt hier voor advies en hoort een hele hoop verschillende dingen. Al die dingen gaan door je hooft en je mening verandert constant, zo werkt het menselijk brein. Je neemt een bepaalde positie in en vervolgens overweeg je alle voor- en nadelen. Vooralsnog heeft TS nog geen enkele drastische actie ondernomen, dus van labiliteit is geenszins sprake.

En pijn doen met die uitspraak? Kom op zeg, je bent geen 12 meer. Je gedrag heeft consequenties, dat weet ook een 18 jarige. Als dat gedrag negatief is dan krijg je daar wat van te horen van een ander. Vervolgens dat met negatief gedrag gaan afreageren, omdat het je niet zint is misschien wel te begrijpen, maar geenszins de schuld van TS. Bovendien, "nog steeds boos" heeft echt niet alleen met die avond te maken, maar met de constant zelfde situatie.
  maandag 13 december 2010 @ 12:19:56 #143
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89869222
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:54 schreef hasselmof het volgende:

[..]

anderzijds ziet ts die vrienden niet vaak en zullen het wel hele goede vrienden zijn.
na al die stress is ff ontspanning toch ook goed?
moet die dan naast haar in bed liggen en der handje vasthouden?
Tsja daar maak je normaal gesproken afspraken over als je bewust aan kinderen begint.
Dat heeft TS een beetje gemist. Je kunt ook niet verlangen van een stel wat net paar maanden samen is dat die al heel goed zijn in communiceren.
  maandag 13 december 2010 @ 12:23:46 #144
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_89869317
quote:
Op maandag 13 december 2010 12:09 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Jawel, dat is hierboven ook al kort genoemd.
Ik heb me het ook al afgevraagd.. Vind het een vaag verhaal. En als je goed gaat rekenen kan het kind ook niet van TS zijn.. 10 weken samen en 9 weken zwanger.. Dat houd in dat ze in haar laatste week van haar cyclus zat. Dan ben je vruchtbare periode al lang voorbij... Maar in die week kun je ook nog niet weten dat je zwanger bent. Waarschijnlijk heeft ze in de week voordat ze wat kregen sex met een ander gehad..
  † In Memoriam † maandag 13 december 2010 @ 12:26:00 #145
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_89869398
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:08 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik heb je bron gelezen en kom tot de conclusie dat dit onderzoek(Gebaseerd op andere onderzoeken)eigenlijk mijn mening onderschrijft. De schade is vooral op korte termijn en op lange termijn zijn er geen/weinig problemen te merken.
Een stukje gaat er wel over dat het vroeger anders was omdat gescheiden ouders toen nog niet normaal waren en de kinderen zich een buitenbeentje voelden.

Heb je zelf die bron gelezen? Vraag me of andere van de onderzoeken die volgens jou aantonen dat kinderen er onder leiden niet hetzelfde vertellen...
pi_89869412
TS, zou je bij haar willen blijven als er geen zwangerschap in het spel was geweest? Dat lijkt me de hamvraag en beste graadmeter.

Dat je op gaat draaien voor het kindje lijkt me een vaststaand feit, maar als dat een hel op aarde wordt met haar, dan zou ik mijn verantwoordelijkheid nemen op afstand.

Sterkte met alles!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89869538
quote:
12s.gif Op maandag 13 december 2010 12:26 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Ik heb je bron gelezen en kom tot de conclusie dat dit onderzoek(Gebaseerd op andere onderzoeken)eigenlijk mijn mening onderschrijft. De schade is vooral op korte termijn en op lange termijn zijn er geen/weinig problemen te merken.
Een stukje gaat er wel over dat het vroeger anders was omdat gescheiden ouders toen nog niet normaal waren en de kinderen zich een buitenbeentje voelden.

Heb je zelf die bron gelezen? Vraag me of andere van de onderzoeken die volgens jou aantonen dat kinderen er onder leiden niet hetzelfde vertellen...
Het probleem is volgens mij ook dat veel gescheiden ouders niet met elkaar overweg kunnen en de kinderen niet zien dat er communicatie is (of wel en dat die slecht verloopt oid)
Daardoor kunnen kinderen mi wel degelijk problemen krijgen en dan zou je kunnen zeggen dat het beter was toen ze nog samen waren en wel met elkaar praatten.
compact en kleverig.
  † In Memoriam † maandag 13 december 2010 @ 12:34:56 #148
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_89869634
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:30 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Het probleem is volgens mij ook dat veel gescheiden ouders niet met elkaar overweg kunnen en de kinderen niet zien dat er communicatie is (of wel en dat die slecht verloopt oid)
Zoals ik al zei in een eerdere post ligt het dan niet aan de scheiding zelf maar aan omstandigheden tussen de ouders en eventueel hun omgang met de kinderen.
quote:
Daardoor kunnen kinderen mi wel degelijk problemen krijgen en dan zou je kunnen zeggen dat het beter was toen ze nog samen waren en wel met elkaar praatten.
Nou, het lijkt mij dat ouders die na/tijdens een scheiding niet met elkaar praten of juist veel ruzie hebben niet een betere invloed zouden hebben gehad op de kinderen als ze bij elkaar zouden zijn gebleven. Denk dat ruzies dan juist heftiger zouden zijn dan wanneer ze uit elkaar zijn gegaan en beide dus verder kunnen gaan en elkaar ruimte hebben gegeven.
pi_89869738
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 12:34 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Zoals ik al zei in een eerdere post ligt het dan niet aan de scheiding zelf maar aan omstandigheden tussen de ouders en eventueel hun omgang met de kinderen.

Nou, het lijkt mij dat ouders die na/tijdens een scheiding niet met elkaar praten of juist veel ruzie hebben niet een betere invloed zouden hebben gehad op de kinderen als ze bij elkaar zouden zijn gebleven. Denk dat ruzies dan juist heftiger zouden zijn dan wanneer ze uit elkaar zijn gegaan en beide dus verder kunnen gaan en elkaar ruimte hebben gegeven.
Dat is niet helemaal waar, mensen gaan vaak na een scheiding ineens heel anders met elkaar om. Zeker als een scheiding van 1 kant komt, kan de verlaten partij een heel andere houding aannemen dan voor de scheiding.
Je kan die dingen ook niet los zien mi. De dingen die voortvloeien uit de scheiding, zijn wel degelijk een direct gevolg van die scheiding.
compact en kleverig.
pi_89869870
Heel veel sterkte met alles Mono :*
Echt advies heb ik niet; genoeg mensen hebben al verstandige dingen neergezet.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 13 december 2010 @ 12:45:02 #151
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_89869933
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:09 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou de benen nemen TS. Of iig een vaderschapstest :P
Dat zeker :') Wel jammer dat ze weet waar je woont etc :')
  maandag 13 december 2010 @ 12:51:15 #152
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89870136
Ik stel voor dat we de psychologische en sociologische effecten van een scheiding op kinderen in een apart topic behandelen.
  maandag 13 december 2010 @ 14:08:54 #153
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_89872769
Ik zou voor onbepaalde tijd onderduiken ts... :')
  maandag 13 december 2010 @ 14:14:21 #154
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_89872984
-weg-

[ Bericht 97% gewijzigd door Daniel1976 op 13-12-2010 14:29:08 ]
  maandag 13 december 2010 @ 14:33:36 #155
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_89873736
ik durf het bijna niet te zeggen, maar in gevallen als die van ts hoop ik stiekum op een miskraam :X (wat ook heel erg is).
ik heb teveel jonge mensen hun levens zien verwoesten, kind toch houden en dan een paar jaar later is het één hok met herrie, alles nog veel gecompliceerder en voor het kind absoluut geen gezonde situatie.

ik heb desondanks veel respect voor je Monopoly, dat je het toch wilt proberen.
mocht het kind alsnog komen, dan lijkt me papa op afstand nog het beste.

waarschijnlijk hadden jullie anders nooit een relatie gehad, omdat jullie karakters teveel verschillen.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  maandag 13 december 2010 @ 15:28:52 #156
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_89876021
Ik denk dat TS bij de GROTE groep gaat horen waarbij de papa na het 3e a 4e jaar het gezin verlaat.

Terecht overigens, als er verder GEEN goede relatie is met de moeder dan moet je zodra het kan (wanneer de kleine zonder kan) uit elkaar gaan ipv je leven en jaren daarvan weggooien in een hopeloze relatie.

Persoonlijk denk ik dat jullie beide met een abortus beter af zouden zijn, nu zit je de rest van je leven vast aan iemand met wie je verder niets hebt. Die nu al een onaangename persoonlijkheid heeft en je van alles de schuld geeft. En hoe komt zo'n 18 jarige aan schulden? Wat voor schulden? Teveel bellen met het mobieltje en daardoor 300 euro bij de telefoonmaatschappij ok, nog begrijpbaar. Maar als het ernstiger is zoals 1000 euro bij Wehkamp voor kleren dan vrees ik voor de toekomst.

En lijkt het erop dat ze de rest van haar leven bij jou gaat langskomen voor problemen en geld? Hoe zijn haar kansen om zelfstandig te worden? Dus dat ze nog een studie gaat doen en part/fulltime gaat werken?
  maandag 13 december 2010 @ 15:55:24 #157
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89877052
Weekendpapa!!

Het siert je dat je er wil zijn voor je kind. Maar in hemelsnaam blijf niet samen om het kind. Dat gaat vaker fout dan goed.

Maak nu alvast afspraken en laat die vastleggen bij de notaris!!
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_89877850
Misschien heb ik er overheen gelezen maar heeft TS de positieve zwangerschapstest gezien?

Ja dus, never mind.

Ik heb het idee dat er ergens iets niet klopt, misschien inderdaad een vaderschapstest doen ofzo.
pi_89899835
quote:
Zo 2,5 maand geleden heb ik een leuke meid leren kennen in de kroeg. We raakte aan de praat, en na ongeveer een week begonnen we een relatie.
Na een maand kwamen er wat lichte irritaties.
Tot zij mij op een zondagochtend opbelt en zegt dat ze een week over tijd is met haar menstruatie.
10 weken geleden heb je haar ontmoet
9 weken geleden begon de relatie
9 weken is ze nu zwanger
dus 7 weken geleden zou haar menstruatie moeten zijn begonnen?
en 6 weken geleden, op een zondagochtend, vertelde ze je dat ze zwanger was?
en 5 weken geleden begonnen de irritaties?
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  dinsdag 14 december 2010 @ 01:37:56 #160
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_89904427
Potverdorie man, ze kan nu nog abortus laten doen. 9 weken is nog niet ver!

Een kleine ingreep van een 10 minuten versus je hele leven op de schop... ik zou er echt nog eens serieus met haar over praten en haar heel duidelijk maken dat ze er alleen voor staat.

Dat je er bent voor het kind maar geen relatie met haar, niet samenwonen, geen arm om haar heen als ze het moeilijk heeft, niks. Nu niet en nooit niet.Desnoods lieg je tot je blauw ziet. Kijken of ze dan nog zo tegen abortus is.
Het laatste wat je namelijk wil is dat zij dit kind houdt met de gedachte dat jullie bij elkaar blijven. Zij moet die keuze maken op basis van dat ze er alleen voor staat. Dat is namelijk de realiteit, jullie zijn echt niet nog bij elkaar over een paar jaar.
pi_89905098
Klinkt alsof jij er voor jouw gevoel alles voor doet (zorgen voor een financieel stabiele situatie), maar zij dit in haar onzekerheid niet ziet, mogelijk omdat ze meer waarde hecht aan hoeveel interesse je in de zwangerschap toont, of je erover leest en of je je in een gelijke positie bevindt (of je ook 'zwanger' bent). Dat kan haar gedrag enigszins verklaren.

Als het ook maar een beetje zo is dat ze dit kind deels wil om jouw aandacht/affectie te krijgen/houden, zou ik voor abortus zijn.
Raak en plezierig.
pi_89905803
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 02:53 schreef AnnaTralala het volgende:

Als het ook maar een beetje zo is dat ze dit kind deels wil om jouw aandacht/affectie te krijgen/houden, zou ik voor abortus zijn.
Emotionele chantage :Y Als moeder van 2 kinderen ben ik in zo'n situatie absoluut voor abortus. Enig idee wat een kind kost, TS? Een baby kost misschien niet zo veel maar hoe ouder ze worden hoe duurder het wordt. Een baby moet elke 3 uur gevoed worden, wist je dat? Je zit de rest van je leven aan haar vast. De eerste 18 jaar moet je dingen bespreken en daarna, verjaardagen, trouwdagen, etc.

Ik heb het idee dat TS alleen aan de financiën denkt, niet aan het gevolg van deze voor de baby (die nog geen baby is overigens). Is het goed voor een kind om in zo'n situatie ter wereld te komen? Ik heb niet het idee dat de moeder een stabiele, sterke vrouw is die deze situatie wel aan kan. Een baby gaat deze "relatie" niet redden, het is absurd om te denken dat dat wel gaat gebeuren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Miracle_Drug op 14-12-2010 07:59:12 ]
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:08:48 #163
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89906105
2,5 maand 'relatie' (voor zover je daar al van kunt spreken)... 18 jaar... En dan een kind opvoeden... Zijn jullie wel helemaal wijs? Lekker stabiel voor dat kind ook straks. :{w

En ik zou maar eens laten testen of het wel echt jouw kind is. Briljant trouwens dat je het al in de eerste week zonder condoom hebt gedaan. Slim bezig. Misschien ook maar gelijk een SOA-testje doen? :')

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:04 schreef Hanoying het volgende:

Dan heb je toch echt weinig verstand van vrouwen zeg..
Na het lezen van dit hele topic en de antwoorden van de TS heb ik zo'n idee dat hij niet veel ervaring heeft met vrouwen. Wellicht dat dit zelfs zijn eerste vriendinnetje is.

[ Bericht 13% gewijzigd door goofy_goober op 14-12-2010 08:22:34 ]
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:21:01 #164
194833 Hanoying
pi_89907323
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:15 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nu ben je ook sensatie aan het zoeken.
....
Iemand moet de boel op scherp zetten toch?

Feit is dat TS een slappe zak is en met zijn huidige instelling wordt het allemaal één groot drama. Ik denk dat hij twee opties heeft:
- Hij zet zijn ego een jaartje opzij en stelt zich op als onvoorwaardelijke steun en toeverlaat of;
- Hij stelt nu vast dat het niets wordt samen en is vervolgens eerlijk naar haar toe dat hij er wel zal zijn voor het kind maar niet als partner.

In ieder geval een beetje duidelijkheid. Zoals het nu is doet hij halfslachtig zijn best maar ondertussen weet zijn vriendin niet wat ze aan hem heeft, blijft de hele situatie voor haar onzeker en zit ze de rest van de zwangerschap zwaar ongelukkig in de stress.

En ja... hij zit ook zwaar ongelukkig in de stress maar hij is een man en moet zich niet aanstellen, hij is niet degene die een kind in zijn buik draagt en hij kan de komende 7 maanden prima binnenvetten. Het ergste wat de stress met hem kan doen is een paar grijze haren of iets diepere inhammen, het ergste wat de stress en het verdriet met haar kunnen doen is een half authistisch kind op de wereld zetten.

Als de beslissing tot geen abortus inmiddels genomen is dan moet hij first and foremost aan het kind denken, je wil tenslotte wel een gezond kind. Je krijgt geen gezond kind als de moeder de hele zwangerschap huilt en stresst en als hij geen toeverlaat voor haar kan zijn met zijn "ik moet je gezeur al weken aanhoren het is nu genoeg ik ga een paar dagen weg!" dan moet hij dit inderdaad maar niet doen. Misschien dat haar ouders haar beter kunnen verzorgen dan hij dat kan. Als hij denkt dat hij het wel kan dan moet hij ophouden met zeuren en klagen en een half jaartje een rots in de branding worden, in ieder geval niet van dit halfzachte op zichzelf gerichte geneuzel.
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:38:07 #165
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89907662
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 07:41 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Emotionele chantage :Y Als moeder van 2 kinderen ben ik in zo'n situatie absoluut voor abortus. Enig idee wat een kind kost, TS? Een baby kost misschien niet zo veel maar hoe ouder ze worden hoe duurder het wordt. Een baby moet elke 3 uur gevoed worden, wist je dat? Je zit de rest van je leven aan haar vast. De eerste 18 jaar moet je dingen bespreken en daarna, verjaardagen, trouwdagen, etc.

Ik heb het idee dat TS alleen aan de financiën denkt, niet aan het gevolg van deze voor de baby (die nog geen baby is overigens). Is het goed voor een kind om in zo'n situatie ter wereld te komen? Ik heb niet het idee dat de moeder een stabiele, sterke vrouw is die deze situatie wel aan kan. Een baby gaat deze "relatie" niet redden, het is absurd om te denken dat dat wel gaat gebeuren.
Ik kan je vertellen dat TS juist heel erg bezig is met de gevolgen voor de baby. Hij kijkt echt niet alleen naar het financiële plaatje, al is dat wel een belangrijk punt natuurlijk.
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_89908006
Allereerst heb ik diep respect voor je dat je de verantwoordelijkheid op je wil nemen, maar bedenk goed of dit inderdaad wel de juiste keuze is.
Ik kan wel 100 adviezen geven maar de 1 zegt dit en de ander zegt dat. Ik denk dat dat alleen maar verwarrend is.
Enig advies wat ik wil geven is dat mochten jullie besluiten om het kind te houden dat jij als vader zorg dat je je rechten hebt. (erkenning en omgangsregeling)

Verder wil ik alleen maar zeggen, iets wat misschien totaal overbodig lijkt te zijn, omdat er genoeg mensen in je omgeving zijn, dat mocht je willen, je me mag pmen.
Sterkte en een dikke knuffel :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2010 09:54:14 ]
pi_89909343
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:53 schreef LovelyLady het volgende:
Allereerst heb ik diep respect voor je dat je de verantwoordelijkheid op je wil nemen, maar bedenk goed of dit inderdaad wel de juiste keuze is.
Ik kan wel 100 adviezen geven maar de 1 zegt dit en de ander zegt dat. Ik denk dat dat alleen maar verwarrend is.
Enig advies wat ik wil geven is dat mochten jullie besluiten om het kind te houden dat jij als vader zorg dat je je rechten hebt. (erkenning en omgangsregeling)

Verder wil ik alleen maar zeggen, iets wat misschien totaal overbodig lijkt te zijn, omdat er genoeg mensen in je omgeving zijn, dat mocht je willen, je me mag pmen.
Sterkte en een dikke knuffel :*
Je hebt totaal geen rechten als vader. Leuk he? Postbus54 check het maar.
pi_89909376
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:38 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Je hebt totaal geen rechten als vader. Leuk he? Postbus54 check het maar.
Joh je meent het? Daarom zoveel mogelijk laten vastleggen
Tegenwoordig heb je als vader ECHT wel rechten
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:51:42 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89909788
Ik kan je niet helpen maar ik vind het ontzettend tof van je dat je het kind houdt!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89910047
Volg dit topic al vanaf de start. Het voelt voor mij te onwerkelijk voor woorden aan.
Wel/niet en niet/wel, een pieprelatie en complete onduidelijkheid of hij wel/niet de vader is.

Een mama(?) van 18 die om onduidelijke redenen niet eerst nadenkt en "principieel" JA zegt en een pappie(?) die dan ook over principe's begint. Hij die nog nooit haar ouders ontmoet heeft. En dan nog dat ze eigenlijk nu al niet meer samen door een deur kunnen. Pappie die zijn zwangere vriendin nu al van alles kwalijk neemt en zichzelf zo zielig vindt, want hij is toch zo geweldig dat ie "gezegd" heeft dat ie er zal zijn? (wat zijn woorden toch verrekte gemakkelijk als je de daden vergeet...hier een beetje lopen klagen....pfff)

Als het geen troll is dan is het wel een zwangerschap waarbij Buro Jeugdzorg nu alvast de eerste afspraken mag gaan plannen. Niet dat BJZ nu oplossingen zal brengen :(
Sorry hoor, niet lullig bedoeld, maar dit vormt serieus het recept voor heel veel problemen, pijn en leed.

En over respect hebben dat ie de verantwoordelijkheid op zich wil nemen: Als TS zich nu aan een hypotheek zou verbinden van 'tig jaar omdat zijn vriendin het wil zou iedereen 'm voor gek verklaren.
Hier is een veel diepere en grotere verantwoordelijkheid aan de hand en nu zou ik respect moeten hebben? Het is meer dan voldoende gezegd al hier, 'k heb het idee dat dat 'kindje' hier zwaar overgeromantiseerd wordt en dat beiden totaal niet stilstaan bij het feit dat hun leventje zoals ze die geleeft hebben compleet over is.
Vind het echt sneu dit.
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:11:08 #171
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89910509
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:39 schreef LovelyLady het volgende:
Nou wat een rechten.
Je hebt het recht om tot het kinds 18e verjaardag te betalen ja en als het daarna gaat studeren nog wat langer. En zo te horen zal mama wel in de soos terecht komen en dan komen ze het geld wel bij je halen, als je het kind tenminste erkend.

Omgang is een heel ander probleem. Als mama in kwestie (dat kind van 18 dus) het in haar bol krijgt en roept dat ze TS niet vertrouwd vanwege agressiviteit / kindermisbruik. Dan kiest de rechter in de meeste gevallen toch voor zekerheid voor het kind en dus einde omgang met papa.

Denk je dat er een stichting dwaze vaders bestaat omdat vaders zoveel rechten hebben?
Heb je al ergens in de krant gelezen dat die stichting zich onder het rijkelijk vloeien van champagne heeft opgeheven wegens bereikte doelen?
pi_89911000
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:39 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Jup. Zoals daniel aangeeft. Alleen als mama het wilt.

Als vader kun je overigens ook geen 'vaderschapstest' eisen. Als moeder wel. Kun je de alimentatie afdwingen. Het rechtensysteem in Nederland zit volgens mij zelfs zo in elkaar, dat je als kind van een spermadonor zelfs alimentatie bij je vader kunt gaan eisen. Inderdaad krankzinnig, maar de wet maakt hier geen uitzondering op en DUS is het mogelijk. Lees je even wat beter in.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:26:35 #173
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89911127
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:23 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Als vader kun je overigens ook geen 'vaderschapstest' eisen. Als moeder wel. Kun je de alimentatie afdwingen. Het rechtensysteem in Nederland zit volgens mij zelfs zo in elkaar, dat je als kind van een spermadonor zelfs alimentatie bij je vader kunt gaan eisen. Inderdaad krankzinnig, maar de wet maakt hier geen uitzondering op en DUS is het mogelijk. Lees je even wat beter in.
Klopt het is ooit voorgekomen in Nederland dat de vrouw via een spermadonor en IV een kind kreeg, de vader wist te achterhalen en deze moest volgens de wet betalen. En zelfs dan kan je nog niet eens een omgangsregeling eisen als de moeder dit niet wilt. Je kan dus tot dat dit kind volwassen is moeten dokken voor je eigen kind die je zelfs nooit hebt mogen zien.

Het verhaal wordt in Nederland pas helemaal krankzinnig als je niet getrouwd bent en de moeder overlijd tijdens de bevalling.
pi_89911404
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:26 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Klopt het is ooit voorgekomen in Nederland dat de vrouw via een spermadonor en IV een kind kreeg, de vader wist te achterhalen en deze moest volgens de wet betalen. En zelfs dan kan je nog niet eens een omgangsregeling eisen als de moeder dit niet wilt. Je kan dus tot dat dit kind volwassen is moeten dokken voor je eigen kind die je zelfs nooit hebt mogen zien.

Het verhaal wordt in Nederland pas helemaal krankzinnig als je niet getrouwd bent en de moeder overlijd tijdens de bevalling.
Broodje Aap verhaal.
Strek je eens uit !
pi_89911406
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:11 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nou wat een rechten.
Je hebt het recht om tot het kinds 18e verjaardag te betalen ja en als het daarna gaat studeren nog wat langer. En zo te horen zal mama wel in de soos terecht komen en dan komen ze het geld wel bij je halen, als je het kind tenminste erkend.

Omgang is een heel ander probleem. Als mama in kwestie (dat kind van 18 dus) het in haar bol krijgt en roept dat ze TS niet vertrouwd vanwege agressiviteit / kindermisbruik. Dan kiest de rechter in de meeste gevallen toch voor zekerheid voor het kind en dus einde omgang met papa.

Denk je dat er een stichting dwaze vaders bestaat omdat vaders zoveel rechten hebben?
Heb je al ergens in de krant gelezen dat die stichting zich onder het rijkelijk vloeien van champagne heeft opgeheven wegens bereikte doelen?
je hebt gelijk
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:23 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Jup. Zoals daniel aangeeft. Alleen als mama het wilt.

en jij ook
nu happy? ik hoef me niet in te lezen want ik heb in een zelfde soort situatie gezeten

Ik hoop voor TS dat hij er uitkomt... wat de keuzes ook mogen zijn
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:37:09 #176
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89911512
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:33 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Broodje Aap verhaal.
De bovenste heb ik alleen ooit ergens gelezen, kan best dat het een broodje aap is. Dat van de vader waarbij (zonder huwelijk/samenlevingscontract dus gewoon vriendin) de moeder overtijd tijdens de bevalling is helaas wel waar.
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 11:39:01 #177
230491 Zith
pls tip
pi_89911581
Volgens mij komt TS niet meer langs :@
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89911690
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:59 schreef Wanderingwhy het volgende:
Volg dit topic al vanaf de start. Het voelt voor mij te onwerkelijk voor woorden aan.
Wel/niet en niet/wel, een pieprelatie en complete onduidelijkheid of hij wel/niet de vader is.

Een mama(?) van 18 die om onduidelijke redenen niet eerst nadenkt en "principieel" JA zegt en een pappie(?) die dan ook over principe's begint. Hij die nog nooit haar ouders ontmoet heeft. En dan nog dat ze eigenlijk nu al niet meer samen door een deur kunnen. Pappie die zijn zwangere vriendin nu al van alles kwalijk neemt en zichzelf zo zielig vindt, want hij is toch zo geweldig dat ie "gezegd" heeft dat ie er zal zijn? (wat zijn woorden toch verrekte gemakkelijk als je de daden vergeet...hier een beetje lopen klagen....pfff)

Als het geen troll is dan is het wel een zwangerschap waarbij Buro Jeugdzorg nu alvast de eerste afspraken mag gaan plannen. Niet dat BJZ nu oplossingen zal brengen :(
Sorry hoor, niet lullig bedoeld, maar dit vormt serieus het recept voor heel veel problemen, pijn en leed.

En over respect hebben dat ie de verantwoordelijkheid op zich wil nemen: Als TS zich nu aan een hypotheek zou verbinden van 'tig jaar omdat zijn vriendin het wil zou iedereen 'm voor gek verklaren.
Hier is een veel diepere en grotere verantwoordelijkheid aan de hand en nu zou ik respect moeten hebben? Het is meer dan voldoende gezegd al hier, 'k heb het idee dat dat 'kindje' hier zwaar overgeromantiseerd wordt en dat beiden totaal niet stilstaan bij het feit dat hun leventje zoals ze die geleeft hebben compleet over is.Vind het echt sneu dit.
Dat dus. Ik kan hier echt geen respect voor hebben aangezien ik moeite heb met het idee dat dit kind geboren gaat worden in een onstabiele situatie. Wanneer het een stabiele relatie was zou het een heel ander verhaal zijn. Ik ben overigens wel benieuwd hoe de aanstaande opa en oma reageren.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:44:16 #179
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_89911750
quote:
3s.gif Op maandag 13 december 2010 02:58 schreef Monopoly het volgende:
Lang verhaal , ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.

Zo 2,5 maand geleden heb ik een leuke meid leren kennen in de kroeg. We raakte aan de praat, en na ongeveer een week begonnen we een relatie. Na een maand kwamen er wat lichte irritaties.
Op zich geen probleem, dat gebeurd nou eenmaal. Verder was alles koek en ei.
Ik schrok enorm, vooral omdat ze mij in dat gesprek vertelde dat ze een vrij "strakke menstruatiedatum" heeft.

Ik zei tegen haar dat ze langs moest komen thuis, en ik had bij de winkel zwangerschapstest gekocht, en na een plasje kwam het nieuws dat ze zwanger was.
Een enorme shock uiteraard, TS is 23 en vriendin van TS is 18.
We hebben onveilig sex gehad, en dit is dus het gevolg daarvan.
Dom van jou.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:45:09 #180
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89911774
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:42 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Dat dus. Ik kan hier echt geen respect voor hebben aangezien ik moeite heb met het idee dat dit kind geboren gaat worden in een onstabiele situatie. Wanneer het een stabiele relatie was zou het een heel ander verhaal zijn. Ik ben overigens wel benieuwd hoe de aanstaande opa en oma reageren.
TS heeft weinig te vertellen. Die chick wil geen abortus. Zij bepaald dat niet hij. Hij wil dat het liefst wel. Maar nu heeft zij voor hem besloten dat hij papa wordt en hij gaat er dan wel voor. Dat siert hem!
[b]AirwiN schreef [/b]
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:46:44 #181
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_89911820
Je had gewoon nooit je pik in haar moeten steken zonder condoom.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_89911976
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:45 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

TS heeft weinig te vertellen. Die chick wil geen abortus. Zij bepaald dat niet hij. Hij wil dat het liefst wel. Maar nu heeft zij voor hem besloten dat hij papa wordt en hij gaat er dan wel voor. Dat siert hem!
ik vind het onzin dat zij daarin de uiteindelijke beslissing mag nemen. Ja zij moet straks het kind baren en zij is degene die 9 maanden zwanger is, maar haar leven wordt net zo goed hierdoor bepaald als dat van hem. Zijn mening over wel of geen abortus hoort dus net zo belangrijk te zijn als die van haar.
En als zij niet inziet dat het voor hem net zo goed een heel erg belangrijke beslissing is die zij niet zomaar voor hem kan maken, toont dat alleen nog maar eens aan dat ze er niet klaar voor is en dat de kans dat het kind slechts 1 ouder heeft later alleen maar groter wordt.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:58:03 #183
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89912149
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:51 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

ik vind het onzin dat zij daarin de uiteindelijke beslissing mag nemen. Ja zij moet straks het kind baren en zij is degene die 9 maanden zwanger is, maar haar leven wordt net zo goed hierdoor bepaald als dat van hem. Zijn mening over wel of geen abortus hoort dus net zo belangrijk te zijn als die van haar.
En als zij niet inziet dat het voor hem net zo goed een heel erg belangrijke beslissing is die zij niet zomaar voor hem kan maken, toont dat alleen nog maar eens aan dat ze er niet klaar voor is en dat de kans dat het kind slechts 1 ouder heeft later alleen maar groter wordt.
Is ook onzin, ben ik helemaal met je eens. Maar zo is het nou eenmaal. Zij wil geen abortus dus dan kan TS hoog springen, laag springen, over auto's springen enz maar dan gebeurd het gewoon niet.

He's trapped
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_89912421
hoe zeker weet je dat het jouw kind is? ( heb niet alles gelezen dus miss heb je t al beantwoord ;) negeer t dan maar) het kan haar gedrag wel wat verklaren natuurlijk. In eerste instantie denkt ze ' fijn iemand met wie ik het samen kan regelen' maar als haar geweten dan gaat spreken dat jij niet de papa bent maar wel al die moeite doet.......

Gewoon n ideetje..
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:07:01 #185
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89912422
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:58 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Is ook onzin, ben ik helemaal met je eens. Maar zo is het nou eenmaal. Zij wil geen abortus dus dan kan TS hoog springen, laag springen, over auto's springen enz maar dan gebeurd het gewoon niet.

He's trapped
Mwa het is ergens wel begrijpelijk dat hoe graag de vader ook albortus wilt, het gebeurt toch met het lichaam van de moeder. Ik kan het snappen al is het inderdaad niet eerlijk.
Het zou echter wel zo moeten zijn dat wanneer de vader echt abortus wilde en de moeder dus niet, de rechtsmatige verantwoordelijkheid van de vader wel vervalt.

Trouwens TS, zijn jullie er wel van overtuigd dat jullie het kind kunnen opvoeden in een stabiele relatie? En niet eentje van tsja we krijgen een kind dus dan moet het maar....
pi_89912518
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:07 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Mwa het is ergens wel begrijpelijk dat hoe graag de vader ook albortus wilt, het gebeurt toch met het lichaam van de moeder. Ik kan het snappen al is het inderdaad niet eerlijk.
Het zou echter wel zo moeten zijn dat wanneer de vader echt abortus wilde en de moeder dus niet, de rechtsmatige verantwoordelijkheid van de vader wel vervalt.

Trouwens TS, zijn jullie er wel van overtuigd dat jullie het kind kunnen opvoeden in een stabiele relatie? En niet eentje van tsja we krijgen een kind dus dan moet het maar....
natuurlijk is het wel logisch dat het systeem zo in elkaar zit dat de vrouw het beslist, maar dan nog ligt de keuze bij jezelf of jij dit ook toepast. In dit geval kiest zij ervoor om alleen te denken aan zichzelf. En aangezien ze straks een kind komt op te voeden zou het een beter toekomstperspectief zijn voor alle betrokkenen als ze juist niet alleen aan zichzelf zou denken. Een beetje een get used to it-idee denk ik.

TS moet in ieder geval maar eens heel snel een bezoekje aan haar ouders gaan plegen denk ik, ookal wil zij dat niet
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:18:19 #187
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89912759
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:33 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Broodje Aap verhaal.
Kan zo niets vinden over NL, maar in GB en in Zweden hebben dergelijke zaken gespeeld en heeft de sperma donor verloren.
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:19:18 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89912799
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:18 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Kan zo niets vinden over NL, maar in GB en in Zweden hebben dergelijke zaken gespeeld en heeft de sperma donor verloren.
Fijn om te weten als je in GB of zweden woont :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:23:02 #189
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_89912910
Wat een drama de OP. Zo'n beetje het ergste wat je kan overkomen.
pi_89913061
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:34 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

je hebt gelijk

[..]

en jij ook
nu happy? ik hoef me niet in te lezen want ik heb in een zelfde soort situatie gezeten

Ik hoop voor TS dat hij er uitkomt... wat de keuzes ook mogen zijn
Ik post dit niet om gelijk te hebben. Maar meer om eerlijk tegenover TS te zijn in wat voor kutsituatie hij verkeerd. Sorry dat dit niet 'aardig' te verwoorden is.
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:30:03 #191
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_89913103
Een goede vriendin is zwanger en heb veel verhalen gehoord van haar man over de 'redelijkheid' van een zwangere vrouw....

Hormonaal vliegen ze álle kanten uit.

Dus, hoe lastig het ook is, probeer er begrip voor op te brengen. Het hoort er nou eenmaal bij....
Ik ben een eckte rapnegert
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:37:33 #192
257229 opastokvis
pi_89913311
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:18 schreef Daniel1976 het volgende:
inderdaad, in nederland is er bij mijn weten zoiets nog niet voorgevallen.
ik heb even zitten googlen, maar als er sprake is van een contract zit de donor volgens mij wel safe.
je komt ook verzoeken tegen van vrouwen die op zoek zijn naar een donor, maar die geen zin hebben in lichamelijk contact en dus zichzelf gaan insemineren.
in zo'n situatie is het dus zeker zaak het hele 'geen contact'-gebeuren contractueel vast te leggen, voordat mama gaat bedenken dat de rechter niet kan bepalen of er seksueel contact is geweest of niet en de donor kaal besluit te plukken.
pi_89914627
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:30 schreef Gummibeer79 het volgende:
Een goede vriendin is zwanger en heb veel verhalen gehoord van haar man over de 'redelijkheid' van een zwangere vrouw....

Hormonaal vliegen ze álle kanten uit.

Dus, hoe lastig het ook is, probeer er begrip voor op te brengen. Het hoort er nou eenmaal bij....
Gelul. Je bent echt geen tijdbom wanneer je een paar weken zwanger bent hoor :') De zwangere dame in deze komt op me over als een drama queen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:06 schreef littledrummergirl het volgende:
hoe zeker weet je dat het jouw kind is? ( heb niet alles gelezen dus miss heb je t al beantwoord ;) negeer t dan maar) het kan haar gedrag wel wat verklaren natuurlijk. In eerste instantie denkt ze ' fijn iemand met wie ik het samen kan regelen' maar als haar geweten dan gaat spreken dat jij niet de papa bent maar wel al die moeite doet.......

Gewoon n ideetje..
Dat was mijn gedachte dus ook, iets klopt er niet.
pi_89915726
Het is al voorbij gekomen; ben je als "mogelijke pappie" niet gerechtigd een vaderschapstest te verlangen?
(kan het ook anders; kind niet erkennen en dan de mama maar laten bewijzen?)

Niet dat je nu 1-2-3 als man maar meteen je zwangere vrouw moet wantrouwen echter de situatie hier riekt wel naar een errug hoog percentage 'mischien dit-misschien dat"...
(hihi; en dat is dus geen broodje aap verhaal; twee blanke mensen en dan de pappie die een halfbloedje geboren ziet worden ;) )
Strek je eens uit !
pi_89919780
Ik zou eerst gaan rekenen of het wel jouw kind kán zijn.

Je hebt elkaar 10 weken geleden ontmoet, ze is 9 weken zwanger. Als ze daadwerkelijk zo'n strakke menstruatiedatum heeft, zou ze tijdens die onveilige seks niet in haar vruchtbare periode hebben gezeten.

Overigens: je lijkt me een lieve jongen met het hart op de goede plaats. Ik wens je succes in deze situatie.
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:28:27 #196
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89919995
komt TS eigenlijk nog een keer terug in dit topic?
pi_89920028
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:47 schreef Wanderingwhy het volgende:
Het is al voorbij gekomen; ben je als "mogelijke pappie" niet gerechtigd een vaderschapstest te verlangen?
(kan het ook anders; kind niet erkennen en dan de mama maar laten bewijzen?)

Niet dat je nu 1-2-3 als man maar meteen je zwangere vrouw moet wantrouwen echter de situatie hier riekt wel naar een errug hoog percentage 'mischien dit-misschien dat"...
(hihi; en dat is dus geen broodje aap verhaal; twee blanke mensen en dan de pappie die een halfbloedje geboren ziet worden ;) )
Weliswaar uit 2005. Maar goed: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1423

Kan dus niet als vader
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:45:22 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_89923010
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:22 schreef sheotah het volgende:
Ik zou eerst gaan rekenen of het wel jouw kind kán zijn.

Je hebt elkaar 10 weken geleden ontmoet, ze is 9 weken zwanger. Als ze daadwerkelijk zo'n strakke menstruatiedatum heeft, zou ze tijdens die onveilige seks niet in haar vruchtbare periode hebben gezeten.

Overigens: je lijkt me een lieve jongen met het hart op de goede plaats. Ik wens je succes in deze situatie.
Ja, maar van wie had ze in die periode zwanger kunnen raken? Heeft TS hard bewijs dat ze 9 weken zwanger is?
Resistance is futile.
pi_89926124
Beste dames, moet ik als man hier nog jullie gaan duidelijk maken hoe ze die 9 weken berekenen? ;)
Het aantal weken wordt berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

Dus dat betekent hier (ervan uitgaande dat TS het aantal weken noemt dat ze van de huisarts oid te horen hebben gekregen) dat het dus pas ca 7 weken geleden bevrucht is......

Iedereen weer bij nu? :D
Strek je eens uit !
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 18:08:23 #200
230491 Zith
pls tip
pi_89926234
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:04 schreef Wanderingwhy het volgende:
Iedereen weer bij nu? :D
nee, want dit betekent ook dat ze al zwanger kon zijn geweest voordat ze TS ontmoette :)
pi_89926721
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:08 schreef Zith het volgende:

[..]

nee, want dit betekent ook dat ze al zwanger kon zijn geweest voordat ze TS ontmoette :)
Jij werkt vast niet bij de recherche? ;)
Strek je eens uit !
pi_89927206
1 week overtijd! Ha ze had een overtijdbehandeling kunnen laten doen.. Maar helaasch pindakaas...

Tsja, wat je (ex?)vriendin deed was niet echt rationeel, maar zwangere vrouwen zijn sowieso vaak labiel...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:23:05 #203
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_89929143
quote:
3s.gif Op maandag 13 december 2010 02:58 schreef Monopoly het volgende:
Uiteindelijk hebben we de keuze gemaakt om het kind te houden, na lang denken en praten.
quote:
Ik heb met nadruk even het woordje 'we' vettig gemaakt. Wat klopt hier niet ;)

Vind het wel sneu, dat wel. En sorry dat ik het zeg, maar de lady lijkt me een bitch... (A)

[ Bericht 4% gewijzigd door ArnieAlberts op 14-12-2010 19:28:33 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_89930855
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:22 schreef Logical het volgende:

[..]

9 weken is ze nu zwanger
dus 7 weken geleden zou haar menstruatie moeten zijn begonnen?
en 6 weken geleden, op een zondagochtend, vertelde ze je dat ze zwanger was?
Dat klinkt echt best wel foute boel als je het zo op een rijtje zet... :{
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89934649
quote:
Zo 2,5 maand geleden heb ik een leuke meid leren kennen in de kroeg. We raakte aan de praat, en na ongeveer een week begonnen we een relatie.
Na een maand kwamen er wat lichte irritaties.
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:04 schreef Wanderingwhy het volgende:
hoe ze die 9 weken berekenen? ;)
Het aantal weken wordt berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

Dus dat betekent hier (ervan uitgaande dat TS het aantal weken noemt dat ze van de huisarts oid te horen hebben gekregen) dat het dus pas ca 7 weken geleden bevrucht is......
Dan is het dus iets zoals:
9 weken geleden was haar laatste menstruatie
7 weken geleden werd ze bevrucht
dus 5 weken geleden zou haar menstruatie moeten zijn begonnen?
en 4 weken geleden, op een zondagochtend, vertelde ze je dat ze zwanger was?
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_89936245
Juist. Dat bedoel ik.

Wandering, ik was even die eerste weken cadeau vergeten. Maar dan nog klopt het niet, als alle tijdsaanduidingen die TS zelf geeft tenminste precies kloppen (en daar ga ik niet helemaal van uit, hoor, dat zal vooral 'ongeveer' zijn).
pi_89941936
Maar denken jullie nou echt dat de vriendin van TS zwanger is van een ander en hem ermee opzadelt? Zou wel echt te erg zijn... Het lijkt wel een soap op deze manier. Ik ben wel benieuwd wat haar ouders zeggen...

Als ze nou niet zwanger was geweest had ik het niet zo raar gevonden dat TS zijn schoonouders nog niet had gezien na 2,5 maand maar nu vind ik het wel erg raar... Dus TS we wachten met smart op een reactie.
pi_89942954
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:29 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Weliswaar uit 2005. Maar goed: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1423

Kan dus niet als vader
Inderdaad, de enige manier waarop je het toch (indirect) gedaan kan krijgen is als je weigert het kind te erkennen en de moeder dan naar de rechter stapt voor een vaderschapstest.. :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_89947423
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:45 schreef Fingon het volgende:

[..]

Inderdaad, de enige manier waarop je het toch (indirect) gedaan kan krijgen is als je weigert het kind te erkennen en de moeder dan naar de rechter stapt voor een vaderschapstest.. :P
Joh. Megadrol. Dan ligt het toch aan de moeder! Als je het kind erkend hebt ben je gerechtelijk vastgesteld als vader en heb je dus wél recht op een omgangsregeling.

Volgende stukje komt trouwens uit 2007. Staat in dat er dus wel mogelijkheden voor de vader bestaan.

http://www.ouders.nl/mjur2007-06.htm
pi_89947571
Hormonen kunnen een heleboel veranderen. :Y ja daar door wordt ze onredelijk. Ja. Daardoor zul je nog de overige maanden een boel moeten slikken van dr. En ja dat is heel moeilijk. Maar geloof mij. Zodra 't kindje geboren is en jullie een week rust gehad hebben zal er een boel veranderen. Geloof me. Dit zijn echt hormonen. :Y
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_89947580
Tevens alleen OP gelezen :@
pi_89947771
quote:
Op maandag 13 december 2010 04:34 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Waarom wordt er op FOK! Altijd zo snel gegooid met borderline? Ik bedoel. De moeder van een vriendin van mij heeft dat. Geloof mij. Het verhaal wat TS hier beschrijft is alles behalve borderline. :{
(Inmiddels wel alles gelezen trouwens.)
  woensdag 15 december 2010 @ 10:22:25 #213
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_89949451
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:06 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Waarom wordt er op FOK! Altijd zo snel gegooid met borderline? Ik bedoel. De moeder van een vriendin van mij heeft dat. Geloof mij. Het verhaal wat TS hier beschrijft is alles behalve borderline. :{
(Inmiddels wel alles gelezen trouwens.)
Sommige mensen voelen zich blijkbaar beter over zichzelf als ze anderen een syndroom aanpraten en onder zich in de natuurlijke rangorde kunnen plaatsen, waarop fanatieke Fok!kers gemiddeld niet al te hoog staan...?
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_89949574
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:46 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Joh. Megadrol. Dan ligt het toch aan de moeder! Als je het kind erkend hebt ben je gerechtelijk vastgesteld als vader en heb je dus wél recht op een omgangsregeling.

Volgende stukje komt trouwens uit 2007. Staat in dat er dus wel mogelijkheden voor de vader bestaan.

http://www.ouders.nl/mjur2007-06.htm
Ja maar die wil zo te horen wel een vader dus die dwingt hem dan een vaderschapstest te doen, voila probleem opgelost :P
Of je kan het natuurlijk stiekem wat wangslijm van de baby nemen en laten testen..
Beneath the gold, bitter steel
pi_89956458
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:22 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Sommige mensen voelen zich blijkbaar beter over zichzelf als ze anderen een syndroom aanpraten en onder zich in de natuurlijke rangorde kunnen plaatsen, waarop fanatieke Fok!kers gemiddeld niet al te hoog staan...?
Nja dat dus inderdaad. Beetje triest. En TS is er niet mee geholpen als die zijn vriendin als Borderliner gaat zien. :N
  woensdag 15 december 2010 @ 14:43:54 #216
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_89958461
Dude, sterke en respect jonge.
En mijn tip: hormonen versterken emoties die er al zijn.

Behandel haar met respect, als moeder van je kind zijnde.
Maar voor de rest. G.E.T. O.U.T.
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_89959245
Waar blijft TS? Ook gierende hormonen? ;)
Strek je eens uit !
  woensdag 15 december 2010 @ 15:37:39 #218
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_89960535
Ik denk dat TS naast Fok! Wel iets belangrijkere zaken heeft zo af en toe ;)

TS sterkte met deze tijd die komen gaat! Vooral voor de kerst zit je ook nog eens dubbel niet op zulk gezeur te wachten.
Wel goed van ej dat je zo open bent naar iedereen om je heen en het niet wegdrukt.
kunnen mensen een voorbeeld aan nemen

succes!
A man's got to do what a man's got to do
pi_89960607
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:56 schreef Exentric90 het volgende:
Hormonen kunnen een heleboel veranderen. :Y ja daar door wordt ze onredelijk. Ja. Daardoor zul je nog de overige maanden een boel moeten slikken van dr. En ja dat is heel moeilijk. Maar geloof mij. Zodra 't kindje geboren is en jullie een week rust gehad hebben zal er een boel veranderen. Geloof me. Dit zijn echt hormonen. :Y
Jij denkt echt dat je met een pasgeboren baby een week rust kan hebben? _O-
pi_89960835
quote:
Op woensdag 15 december 2010 15:39 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat je met een pasgeboren baby een week rust kan hebben? _O-
Ik bedoel rust van de hormonen.. Zucht moeilijk serieus blijven en mensen niet iederekeer flamen..
pi_89961185
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:45 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Ik bedoel rust van de hormonen.. Zucht moeilijk serieus blijven en mensen niet iederekeer flamen..
Zelfs die hormonen kunnen nog 9 maanden blijven :N
pi_89961394
TS heeft ontmoeting met toekomstige schoonpapa gehad en is nu fysiek niet meer in staat hier te reageren :') ?
pi_89961645
Dan wordt het nu wachten op de uitzending van Peter R. de Vries?
Strek je eens uit !
  woensdag 15 december 2010 @ 17:12:39 #224
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_89964657
Als jij abortus wilt plegen en zij niet, niet erkennen dat kind natuurlijk. Anders zul je de rest van je leven moeten boeten omdat zij zonodig een kind op de wereld helpt wat er nooit had moeten zijn :(
Op elke fokker past een bril.
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2010 @ 17:14:29 #225
230491 Zith
pls tip
pi_89964732
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:58 schreef blijdatikglij het volgende:
TS heeft ontmoeting met toekomstige schoonpapa gehad en is nu fysiek niet meer in staat hier te reageren :') ?
Hij post nog steeds elke dag op fok, alleen niet hier :')
pi_89967271
quote:
Op woensdag 15 december 2010 15:53 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Zelfs die hormonen kunnen nog 9 maanden blijven :N
Klopt maar over het algemeen zijn ze binnen een maand dusdanig afgebouwd dat je er niks meer van merkt. Daarnaast is het verschil van 1 week al zeker merkbaar.
pi_89969501
Geef eens een update, TS.
pi_89970523
Pff, meestal als mij dit soort shit overkomt gaat ineens de wekker...

*ril*

I feel ya pain dawg....
pi_89974019
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:45 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Ik flame niet. Hormonen zijn nl niet direct na de bevalling verdwenen ;) Ik vind het trouwens onzin dat iedereen het op hormonen gooit, lees de OP nog eens goed.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:45:47 #230
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_89980999
Die TS komt vast nooit meer terug
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2010 @ 22:51:35 #231
230491 Zith
pls tip
pi_89981299
Hij is nu wel online aan het posten :)
pi_89981441
quote:
Op woensdag 15 december 2010 20:49 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik flame niet. Hormonen zijn nl niet direct na de bevalling verdwenen ;) Ik vind het trouwens onzin dat iedereen het op hormonen gooit, lees de OP nog eens goed.
Oke sorry. Ik weet dat die niet direct weg zijn. Maar ze worden wel altijd merkbaar minder. Daarnaast vind ik niet dat dat onzin is. Het is de meest logische. En meest voorkomende oorzaak. En ja ik heb de OP wel 3x gelezen
  donderdag 16 december 2010 @ 09:07:26 #233
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_89988895
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:45 schreef Szura het volgende:
Die TS komt vast nooit meer terug
mja ik twijfel nu ook nog eens aan de waarheid van dit topic...
  donderdag 16 december 2010 @ 09:13:54 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_89989011
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:07 schreef Olle. het volgende:

[..]

mja ik twijfel nu ook nog eens aan de waarheid van dit topic...
Ja, hij had waarschijnlijk niet verwacht dat iedereen er zo in zou stinken. Hij laat het topic verder links liggen en hosselt chicks in SEX.
The love you take is equal to the love you make.
pi_90001868
@ts: weet je zeker dat jij de vader wel bent? testtteennnn
I love you..
pi_90001892
Goddamnit die kut monopoly die ineens z'n topic in de steek laat. :'(
pi_90008368
misschien is ie wijs geworden en heeft ie zijn vriendin ook in de steek gelaten
Strek je eens uit !
  donderdag 16 december 2010 @ 19:14:51 #238
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_90011292
quote:
13s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, hij had waarschijnlijk niet verwacht dat iedereen er zo in zou stinken. Hij laat het topic verder links liggen en hosselt chicks in SEX.
ik vraag me af, niet voor mezelf ofzo, maar gewoon uit niewsgierigheid:

werkt dat met succes? gratis chicks hosselen in sex op fok

ot:
.... alles is al gepost.
ik zou zelf haar niet gaan verlaten
pi_90011614
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:14 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik vraag me af, niet voor mezelf ofzo, maar gewoon uit niewsgierigheid:

werkt dat met succes? gratis chicks hosselen in sex op fok

ot:
.... alles is al gepost.
ik zou zelf haar niet gaan verlaten
:')
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  zondag 19 december 2010 @ 14:47:20 #240
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_90123933
Als eerste wil ik je complimentere met hoe je met dit alles omgaat.

Mijn broer heeft in exact dezelfde situatie gezeten, hij heeft het geprobeerd om het te laten werken, is zelfs met haar getrouwd en acht maanden later weer gescheiden.
Nu heeft hij een leuke en volwassen vriendin en zijn ex doet er alles aan om zijn kinderen ( uiteindelijk nog een bijgekomen) bij hem weg te houden.
Zo is mijn broer nu al 2 jaar aan het vechten voor zijn kinderen en hij heeft ze nu alweer 5 maanden niet meer gezien.

Mijn advies iniedergeval, laat alles goed beschrijven, laat beschrijven dat het jouw kind is,zet nu al eventueel een regeling op papier als je besluit niet met haar verder te gaan zodat je meer rechten hebt om je kind te blijven zien.

Heel veel sterkte voor ins de toekomst, zorg goed voor je kindje.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 19 december 2010 @ 14:55:00 #241
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_90124314
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 03:39 schreef Geerd het volgende:
Naja ze is 18 hey :') je weet hoe dat gaat.

Gaat nog een leuke soap worden :9
Wil eigenlijk wel even aangeven dat het ene meisje van 18 het andere niet is.
Toen ik 17 was en nog niet zo heel lang ene vriend had raakte ik ook zwanger, ik was wel aan de pil maar was ziek geweest en de pil was niet veilig meer.
Uiteindelijk is die zwangerschap afgelopen in een miskraam.

Nu 13 jaar later ben ik nog steeds bij dezelfde man, hebben we twee kinderen samen die wel gepland zijn en zijn we gelukkig.
Als die zwangerschap niet op een miskraam was uitgelopen hadden we het ook wel gered, daar ben ik zeker van.

Ongelukjes zitten helaas in een klein hoekje, het kan iedereen overkomen en het wil niet meteen zeggen dat die persoon een slechte moeder zou zijn, dat is nogal bevooroordelend.
Vooral als je kijkt dat vroeger en in sommige landen nu nog steeds het juist een normale leeftijd is om een eerste kind te krijgen.
Helaas is het wel zo dat veel meiden en ook jongens van die leeftijd tegenwoordig erg naief zijn, zich niet beseffen wat een baby hebben nu echt betekend voor je leven en dat het echt niet altijd rozegeur en maneschijn is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 19 december 2010 @ 16:03:11 #242
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_90127518
Respect als je er echt zeker van bent dat je hiervoor wilt gaan. Zo'n keuze lijkt me niet echt makkelijk en zeker niet als je nog zo jong bent.
pi_90148800
Krijg je als je zo stom bent om geen condoom te gebruiken he.

Dat is ook het kutte van man zijn, de vrouw kan altijd bepalen of de baby er komt of niet. Abortus was sowieso de beste optie geweest.
pi_90158834
Haha die monopoly toch ouwe snoepert O+
Tevens heb je mijn ondertitel gejat.

Ik heb alle comments niet gelezen maar een abortus lijkt me de beste optie gezien ik jou nog geen kind zie opvoeden. Als ik jou zo toen heb gezien _O_ wat een baasje
  maandag 20 december 2010 @ 16:40:19 #245
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_90183943
Nou ts
pi_90185500
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 14:08 schreef skippy22 het volgende:
Ik zou voor onbepaalde tijd onderduiken ts... :')
Skippy :D

Voor dit soort situaties hebben ze dus het vreemdelingenlegioen uitgevonden :Y
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90185640
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:12 schreef Catch_me het volgende:
Als jij abortus wilt plegen en zij niet, niet erkennen dat kind natuurlijk. Anders zul je de rest van je leven moeten boeten omdat zij zonodig een kind op de wereld helpt wat er nooit had moeten zijn :(
Hoezo had dat kind er niet moeten zijn? Ze hebben toch geneukt zonder voorbehoedsmiddel?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 20 december 2010 @ 17:36:02 #248
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_90186918
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Skippy :D

Voor dit soort situaties hebben ze dus het vreemdelingenlegioen uitgevonden :Y
Ohja :')
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:47:13 #249
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_90223984
quote:
10s.gif Op zondag 19 december 2010 22:21 schreef Smart_ass het volgende:
Krijg je als je zo stom bent om geen condoom te gebruiken he.

Dat is ook het kutte van man zijn, de vrouw kan altijd bepalen of de baby er komt of niet. Abortus was sowieso de beste optie geweest.
de man heeft altijd de keus om het te accepteren of niet :)
pi_90375685
En wat als zij opeens niet meer verder wil met jou als het kind er is? Dat zou ook nog kunnen natuurlijk.
pi_90376395
Knap hoe je dat aan je vrienden, broers en ouders verteld, kan me niet voorstellen dat ik de kaarten zo op tafel zou leggen

Nu even practisch gedacht, hoe past de moeder op een klein kind en hoe komt ze aan de financien voor een appartement/huis te huren als jij niet met haar door gaat? Wat doet ze zelf nu?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_90394378
Een speelkameraadje voor Jordy, ik hoor het al.
pi_90402243
Ik heb een tijdje niet gereageerd hier, (kerstweek op werk, gigantisch druk)het had meerdere redenen.

De vriendin van TS heeft vorig weekend een miskraam gehad.
Aan een kant opluchting, aan de andere kant heel verdrietig, een beetje cru gevoel.

Eergisteren heeft ze me gebeld en gezegd dat het klaar was tussen ons...

Aan een kant komt alles op z'n pootjes terecht, maar aan de andere kant "klopt" het gewoon niet...

Goed, ik ga het hoofdstuk afsluiten, rustig een beetje kerst vieren en het maar verwerken, geen keuze meer te maken!

Iedereen echt van harte bedankt voor de opmerkingen, vragen, steun en kritiek!
Dat was fijn. ^O^

Tevens heeft TS een belangrijke les geleerd : Nooit meer zonder rubber zolang je geen vastigheid hebt, en je klaar bent voor de consequenties :@
  vrijdag 24 december 2010 @ 18:20:47 #254
pi_90402303
En nooit meer zo maar een relatie beginnen omdat iemand roept dat ze zwanger is.

Was ze wel zwanger?
Was ze wel zwanger van jou?
Heeft ze nu stiekum toch een abortus genomen?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_90402571
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En nooit meer zo maar een relatie beginnen omdat iemand roept dat ze zwanger is.

Was ze wel zwanger?
Was ze wel zwanger van jou?
Heeft ze nu stiekum toch een abortus genomen?
Ik was er niet bij op het moment van miskraam... Maar ze heeft al het contact verbroken... dus ik kan er op dit moment moeilijk achter komen...
pi_90403471
Ik zou een groot feest geven en zat worden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_90403785
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 18:19 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb een tijdje niet gereageerd hier, (kerstweek op werk, gigantisch druk)het had meerdere redenen.

Aan een kant opluchting, aan de andere kant heel verdrietig, een beetje cru gevoel.

Aan een kant komt alles op z'n pootjes terecht, maar aan de andere kant "klopt" het gewoon niet...

Goed, ik ga het hoofdstuk afsluiten, rustig een beetje kerst vieren en het maar verwerken, geen keuze meer te maken!

Dat was fijn. ^O^

Tevens heeft TS een belangrijke les geleerd : Nooit meer zonder rubber zolang je geen vastigheid hebt, en je klaar bent voor de consequenties :@
Ik denk dat het de meest effectieve les is geweest van je hele leven. :Y
En ik ben blij voor je.
pi_90403874
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 18:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou een groot feest geven en zat worden
Een ladderzatte kerst!
pi_90403879
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 18:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat het de meest effectieve les is geweest van je hele leven. :Y
En ik ben blij voor je.
:Y
pi_90404121
Voor het zingen de kerk uit kan uit
pi_90404210
Nu begin ik mij eigen toch weer af te vragen of die meid wel echt zwanger is geweest. Het blijft een vaag verhaal maar goed wees blij dat je er vanaf bent. ^O^
pi_90404646
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:06 schreef PKRChamp het volgende:
Nu begin ik mij eigen toch weer af te vragen of die meid wel echt zwanger is geweest. Het blijft een vaag verhaal maar goed wees blij dat je er vanaf bent. ^O^
My Thoughts Exactly
pi_90404695
Wow man, fijne kerst gewenst.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:21:51 #264
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90404963
Lekker feesten _O_ Je hebt je leven terug!!!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_90405018
Misschien heeft ze wel abortus gepleegd maar gewoon tegen iedereen gezegd dat het een miskraam was. Zodat het voor haar eigen geloof nog goed te praten valt.

Maar zat worden is een goed idee, toch nog een goed einde van het jaar :)
pi_90405371
Extreem geval pathologische leugenaar, die chick? Wat een verhaal, geniet van je kerst, maar dat zal wel goed komen :)
pi_90405410
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:15 schreef Monopoly het volgende:

[..]

My Thoughts Exactly
Ik dacht dat jullie samen getest hadden..?
pi_90415775
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:31 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik dacht dat jullie samen getest hadden..?
Het is en blijft een vaag verhaal, dat probeerde ik te zeggen. ;)
pi_90416047
ik geloof geen kanker van dit topic :')
  vrijdag 24 december 2010 @ 23:40:47 #270
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_90417631
Mono, op een goed bedoelde manier ben ik blij dat het zo is afgelopen voor je :)

Props
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
  vrijdag 24 december 2010 @ 23:42:35 #271
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_90417703
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 23:40 schreef Ezechielk het volgende:
Mono, op een goed bedoelde manier ben ik blij dat het zo is afgelopen voor je :)

Props
Dat dus!
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_90418026
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 23:40 schreef Ezechielk het volgende:

Props
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 23:42 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Dat dus!
Thanks ;(
  vrijdag 24 december 2010 @ 23:55:30 #273
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_90418218
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 23:50 schreef Monopoly het volgende:

[..]

[..]

Thanks ;(
*;
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_90418600
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 23:50 schreef Monopoly het volgende:

[..]

[..]

Thanks ;(
:*
  zaterdag 25 december 2010 @ 01:47:05 #275
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_90422322
Nja, Ik lees het nu allemaal pas nog eens :P

Gast je hebt iig 'geluk' gehad, Al was het allemaal wel wat curieus af en toe. (maar dat is weer makkelijk achteraf)

Oja voor de rest die allemaal voor abortus is heb ik 1 ding,
Wat als je ouders ook zo dachten van zal ik een abortus doen of niet, Voor hetzelfde geld hadden ze het gedaan en was je er niet geweest. Heb jij het recht om een kind dat te ontnemen ? Er zijn genoeg andere mogelijkheden voor je kind. (oa adoptie dus)
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_90422351
Ja, dat recht heb je. Als jij er niet was geweest had het geen fuck uitgemaakt want dan had niemand van je bestaan geweten.
  zaterdag 25 december 2010 @ 01:57:42 #277
pi_90422552
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 01:47 schreef BurnaBoy het volgende:

Wat als je ouders ook zo dachten van zal ik een abortus doen
dan was ik er niet om me daar druk om te maken.
pi_90427396
Geloof het of niet, zodra er een verandering plaats vind in je relatie, samenwonen, trouwen een kind etc etc, veranderd ook vaak de houding van de partner. Eerst alles leuk lief en geweldig, daarna begint het gezeik.
Nu je papa wordt zal je dit moeten accepteren en je vriendin haar nukken op de koop toe moeten nemen.
Loop niet weg voor je verantwoordelijkheden. Als het je te gek wordt maak je een einde aan de relatie en zorg je daarna voor je kind.

Bijdrage in de kosten, regelmatig je kind bezoeken. Straks als het ouder is meenemen naar de speeltuin, dierentuin etc.

Wil je dit niet, dan haar proberen te overtuigen van de abortus. Al zet ik hier wel vraagtekens bij.Jij hoeft die behandeling niet te ondergaan en je zal je af moeten vragen kan ik met dat leven maar wat veel belangrijker is, kan je het haar aandoen om haar leven lang met die gedachte te moeten laten leven.

Beide keuzes zijn niet gemakkelijk, het is namelijk geen hond die je naar het asiel kan schoppen als het je teveel wordt. En een kind is niet voor zeg 15 jaar maar je leven lang , de zorg en onderhouden. Zelfs als het kind straks 40 is dan nog zal je bezorgd zijn over hoe het met hem/haar gaat.

praat eens op een rustige manier met haar, en mocht dat niet lukken schrijf een brief waarin je jouw gevoel uitlegt en hoe jij de situatie ziet en hoe jij het straks in de toekomst ziet.

Wees dus vooral zeer duidelijk , en vraag het haar ook .
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:14:53 #279
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_90427433
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 12:13 schreef vullis het volgende:
Geloof het of niet, zodra er een verandering plaats vind in je relatie, samenwonen, trouwen een kind etc etc, veranderd ook vaak de houding van de partner. Eerst alles leuk lief en geweldig, daarna begint het gezeik.
Nu je papa wordt zal je dit moeten accepteren en je vriendin haar nukken op de koop toe moeten nemen.
Loop niet weg voor je verantwoordelijkheden. Als het je te gek wordt maak je een einde aan de relatie en zorg je daarna voor je kind.

Bijdrage in de kosten, regelmatig je kind bezoeken. Straks als het ou

der is meenemen naar de speeltuin, dierentuin etc.

Wil je dit niet, dan haar proberen te overtuigen van de abortus. Al zet ik hier wel vraagtekens bij.Jij hoeft die behandeling niet te ondergaan en je zal je af moeten vragen kan ik met dat leven maar wat veel belangrijker is, kan je het haar aandoen om haar leven lang met die gedachte te moeten laten leven.

Beide keuzes zijn niet gemakkelijk, het is namelijk geen hond die je naar het asiel kan schoppen als het je teveel wordt. En een kind is niet voor zeg 15 jaar maar je leven lang , de zorg en onderhouden. Zelfs als het kind straks 40 is dan nog zal je bezorgd zijn over hoe het met hem/haar gaat.

praat eens op een rustige manier met haar, en mocht dat niet lukken schrijf een brief waarin je jouw gevoel uitlegt en hoe jij de situatie ziet en hoe jij het straks in de toekomst ziet.

Wees dus vooral zeer duidelijk , en vraag het haar ook .
Het was handig geweest als je niet alleen de OP had gelezen.
Deze post trekt op niets.
pi_90779802
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 18:19 schreef Monopoly het volgende:

Dat was fijn. ^O^

Eind goed, al goed..

Schrijf er een boek over :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_90780664
Je beseft je denk ik niet hoe een kind je leven gaat bepalen. Het klinkt miss leuk en aardig maar het kost HEEEEL VEEEEL tijd en energie en geld.
  maandag 3 januari 2011 @ 10:20:11 #282
257229 opastokvis
pi_90783000
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 06:55 schreef iwannabehigh het volgende:
Je beseft je denk ik niet hoe een kind je leven gaat bepalen. Het klinkt miss leuk en aardig maar het kost HEEEEL VEEEEL tijd en energie en geld.
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 12:14 schreef Daniel1976 het volgende:
Het was handig geweest als je niet alleen de OP had gelezen.
Deze post trekt op niets.
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 01:47 schreef BurnaBoy het volgende:
Wat als je ouders ook zo dachten van zal ik een abortus doen of niet, Voor hetzelfde geld hadden ze het gedaan en was je er niet geweest. Heb jij het recht om een kind dat te ontnemen ? Er zijn genoeg andere mogelijkheden voor je kind. (oa adoptie dus)
ja. als ik wist dat ik zo'n 'lastige situatie' zou zijn dan zou ik er zelfs op gestaan hebben.
maar op dat moment weet je helemaal niets, dus dat zweverige gedoe van 'mag ik die beslissing wel nemen' snap ik niet echt. jij moet op dat moment besluiten, niet het kind wat nog niet eens van zijn bestaan weet.
zijn we bang voor een evaluatie achteraf ofzo? :')
pi_90937534
Hoe is mettertijd dat gesprek met haar ouders afgelopen?
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_90967319
ik zie maar 1 oplossing...

edit: oh t is al opgelost :D :) fail troll is fail
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:38:26 #285
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_90969571
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:42 schreef Darkangle het volgende:
Ja op die update zat ik dus ook al steeds te wachten ;(
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:40:16 #286
257229 opastokvis
pi_90969646
Hee maar Monopoly, was je nu aan het trollen of niet?
Ik zit nog steeds te twijfelen. :D
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:49:03 #287
137556 L.no
Midlife crisis
pi_90972349
Oh, Monopoly, niet te geloven dat ik dit topic nu pas zie.
'Gelukkig' dat het zo geëindigd is, het kwam net zo uit nadat die ruzie kwam.
Het kan echt puur toeval zijn of ze liegt zodat ze niet alleen een relatie wilt dat alleen om het kind gaat. Als je klaar bent met verwerken zou ik erachteraan zoeken of ze de waarheid spreekt of niet. Zelfs als ze alle contact heeft verbroken.

Wat was er ondertussen nou gebeurd? Heb je nou met haar ouders gesproken of toch niet? Heb je onderzocht of je écht haar vader was?
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_90973298
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:49 schreef L.no het volgende:
Heb je onderzocht of je écht haar vader was?
Ja, dat is natuurlijk wel sappig om te weten, of hij mogelijk zijn eigen dochter had bezwangerd.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:19:41 #289
137556 L.no
Midlife crisis
pi_90973655
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:11 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Ja, dat is natuurlijk wel sappig om te weten, of hij mogelijk zijn eigen dochter had bezwangerd.
Fijn dat je leest wat jij wilt lezen. :)
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_91110885
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:42 schreef Darkangle het volgende:
Nogmaals.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')