een vent zonder zeikend wijf en een kind wat je eigenlijk niet hoort te hebben.quote:Op maandag 13 december 2010 05:48 schreef Seven. het volgende:
Ik denk dat als TS de high road kiest, dat zij dan ook wel voor abortus kiest. Alleen wat voor een vent ben je dan?
Dan moet ze ook kwaad op zichzelf zijn. Ze was er zelf bij. Zij heeft hier ook verantwoording in. Waarschijnlijk slikte ze niet eens anticonceptie. Dan neem je zelf ook een risico. Ze zijn vast niet de eerste die in the heat of the moment condooms vergeten..quote:Op maandag 13 december 2010 08:07 schreef Panthera1984 het volgende:
Het eerste wat ik zag ij de OP is, dat meisje is boos op je!
Ze is boos op je dat je haar in die situatie hebt geplaatst. Ze vindt dat het jouw schuld is dat je haar zwanger hebt gemaakt.
Het moet dan wel inderdaad de eerste week sex en raakgeschoten geweest zijn, want dat is 2 maanden en 1 week...quote:Op maandag 13 december 2010 08:09 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik vind het een vaag verhaal.. 2.5 maand wat hebben en ze is 9wkn zwanger?? Dan heb je waarschijnlijk meteen bij de eerste keer ofzo raak geschoten!! Goed getimed!
Maar ja dat terzijde. Petje af dat je verantwoordelijkheid neemt, maar zij zou het ook moeten doen. En iedereen roept maar van die hormonen heb je de eerste weken geen last van is helemaal niet waar, er zijn genoeg vrouwen er meteen last van hebben. Je hele lijf is een hormonenbom op zo'n moment.
Ik zou eens goed met haar praten, wat zijn haar en jou verwachtingen tav elkaar, maak duidelijke afspraken. Neem afstand als je dat nodig hebt, op elkaars lip blijven zitten helpt daar niet bij.
Ga met haar ouders praten, zij hoeft daar in mijn ogen niet eens van op de hoogte te zijn. Maak ook afspraken met haar ouders over dingen. Een andere tip als je er echt niet uitkomt met jouw en haar ouders en jullie samen praten en afspraken maken.
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe!! Hopelijk komen jullie er samen uit..
Dit vind ik altijd zo overdreven. Mijn ouders zijn toen ik iets van 10 was gescheiden en ik heb er nooit problemen mee gehad/door gekregen. Mijn zus heeft een zoontje en zij en de vader waren uit elkaar voor hij geboren werd. Ook hij leeft gewoon zoals een normaal kind.quote:Op maandag 13 december 2010 10:15 schreef Daniel1976 het volgende:
De kans dat het kind meteen bij 2 gescheiden ouders terecht komt is wel erg groot.
Kan niet gezond zijn voor het kind.
klopt inderdaad, een scheiding hoeft geen probleem te zijn. Zeker als het alternatief is dat het kind opgroeit met 2 ouders die alleen bij elkaar blijven voor het kind, en waar langzamerhand de gezelligheid ver te zoeken is.quote:Op maandag 13 december 2010 10:44 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo overdreven. Mijn ouders zijn toen ik iets van 10 was gescheiden en ik heb er nooit problemen mee gehad/door gekregen. Mijn zus heeft een zoontje en zij en de vader waren uit elkaar voor hij geboren werd. Ook hij leeft gewoon zoals een normaal kind.
Het is volgens mij veel belangrijker dat een kind genoeg liefde/aandacht/opvoeding/eten en zo krijgt. Het is wel wenselijk dat(tenzij een ouder gewoonweg slecht is voor een kind)een kind beide ouders ziet zodat het niet zo'n gevoel krijgt van wie is mijn papa/mama omdat andere kinderen wel in zo'n gezin zitten.
Een scheiding met een erge ruzie en/of de kinderen manipuleren en elkander zwart maken bij de kinderen, dat is wel slecht voor een kind. Maar dat is niet het scheiden op zichzelf maar meer omstandigheden die bij een scheiding zo kunnen zijn.
Psychologische en sociologische studies zeggen heel wat anders.quote:Op maandag 13 december 2010 10:44 schreef badtripbob het volgende:
Een scheiding met een erge ruzie en/of de kinderen manipuleren en elkander zwart maken bij de kinderen, dat is wel slecht voor een kind. Maar dat is niet het scheiden op zichzelf maar meer omstandigheden die bij een scheiding zo kunnen zijn.
Man man man, het is een 18 jarig meisje.quote:Op maandag 13 december 2010 04:50 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Goh, na zo een korte tijd zwanger en vage redenen geven om de ouders niet te ontmoeten. Haar rekeningen betalen wat bij mij neerkomt als schulden en dan die vreemde mood swings in het begin van de zwangerschap, dat klopt allemaal niet.
Dat zijn tekenen van borderline en daar moet je gewoon rekening mee houden.
Wat een baggerplan. Je vindt van jezelf dat je erg goed bezig bent maar je overschat jezelf.quote:Op maandag 13 december 2010 04:44 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik zal dit in mijn achterhoofd houden, ik ga morgen haar ouders opbellen en vragen of we deze week wat kunnen afspreken, zonder haar erbij.
Ik vind idd ook wel dat TS flink voor het blok gezet wordt of misschien zelfs wel gebruikt wordt door tienermiepie met misschien wel een kinderwens of aandachtswens die zaad nodig had. Dat gevoel bekroop mij ook al ja.quote:Op maandag 13 december 2010 11:42 schreef hasselmof het volgende:
om toch ook ff de advocaat van de duivel te spelen.
zij is zwanger met jouw zaad, maar jij zou deze situatie niet gewild hebben met haar.
zij als moeder/vrouw is dus ongewenst en het kind ook.
wanneer blijkt dat madame zo'n typische tokkie tienermoeder word is jouw toekomst ook flink verknalt.
aangezien jullie niet getrouwd zijn of er een samenlevingscontract was ben je volgens de wet niet de vader.
je zou ook gewoon kunnen zeggen dat ze helemaal kan opbokken en jezelf puur zien als zaaddonor!
Hier ben ik het dan ook weer mee eens. Dat is inderdaad niet samen voor je gezin zorgen.quote:Op maandag 13 december 2010 11:37 schreef Hanoying het volgende:
Het feit dat jij lekker bleef zuipen in de stad terwijl zij ziek in de taxi huilend naar huis werd gebonjoured zegt veel.
anderzijds ziet ts die vrienden niet vaak en zullen het wel hele goede vrienden zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 11:48 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan ook weer mee eens. Dat is inderdaad niet samen voor je gezin zorgen.
En wanneer mijn vriendin achter mijn rug om met mijn ouders dingen zou gaan bekokstoven, dan zou ik ook niet blij worden.
Dat is dan weer de andere kant van het verhaal. De waarheid ligt ergens in het midden?
Daaruit blijkt toch dat TS er totaal niet aan toe is en dus zou abortus niet zo gek zijn toch?
Ik quote jou even ipv de vorige, omdat je post wat bondiger is.quote:Op maandag 13 december 2010 11:48 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan ook weer mee eens. Dat is inderdaad niet samen voor je gezin zorgen.
En wanneer mijn vriendin achter mijn rug om met mijn ouders dingen zou gaan bekokstoven, dan zou ik ook niet blij worden.
Dat is dan weer de andere kant van het verhaal. De waarheid ligt ergens in het midden?
Daaruit blijkt toch dat TS er totaal niet aan toe is en dus zou abortus niet zo gek zijn toch?
Voor je gezin zorgen? Je hebt 2.5 maanden een relatie, ik weet niet wat je er dan van moet verwachten. En dan nog, als zij zwanger is hoef je toch ook echt niet 24/7 achter haar aan te huppelen? Zeker niet als je van te voren al duidelijk maakt wat voor een soort avond het gaat worden.quote:Op maandag 13 december 2010 11:48 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dus uit die onderzoeken blijkt dat kinderen van gescheiden ouders liever hadden gehad dat hun ouders ongelukkig bij elkaar bleven met ruzie? Wat een lieve kinderen dan, dat ze niet het beste voor hun ouders gunnen... En omgekeerd dat kinderen van een ongelukkig huwelijk niet liever hadden gehad dat hun ouders waren gescheiden, zodat de ouders en de kinderen niet met ruzies ed opgescheept zaten?quote:Op maandag 13 december 2010 11:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Psychologische en sociologische studies zeggen heel wat anders.
En beschuit met muisjesquote:Op maandag 13 december 2010 03:19 schreef Geerd het volgende:
Sla maar vast luiers ingoed bezig ts wanneer gaan jullie trouwen?
een stabiele omgeving waarbij er er gewoon liefde is tussen 2 ouders is gewoon de beste situatie.quote:Op maandag 13 december 2010 12:02 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Dus uit die onderzoeken blijkt dat kinderen van gescheiden ouders liever hadden gehad dat hun ouders ongelukkig bij elkaar bleven met ruzie? Wat een lieve kinderen dan, dat ze niet het beste voor hun ouders gunnen... En omgekeerd dat kinderen van een ongelukkig huwelijk niet liever hadden gehad dat hun ouders waren gescheiden, zodat de ouders en de kinderen niet met ruzies ed opgescheept zaten?
Met onderzoeken blijkt wel vaker dat ze er bij een groot gedeelte niet geteste/ondervraagde mensen er flink naast zitten..
Nee, ik denk niet dat het wat uit maakt of je geboren wordt bij gescheiden ouders als je gewoon genoeg beide ouders ziet en als ze uit elkaar gaan als het kind ouder is dan zijn gevolgen zoals ik eerder aangaf(Ruzie, zwartmaken/kinderen tegen de andere ouder opzetten ed)erger om mee te maken dan 2 ouders die uit elkaar gaan omdat de relatie niet werkt en ze verder goed voor de kinderen zorgen...
Geef eens wat van die onderzoeken. Ben wel benieuwd welke feiten er uit zijn gekomen en de argumenten die ze gebruiken voor hun conclusie of het kind schade heeft opgelopen door een scheiding. Ben vooral benieuwd naar of ze onderscheid hebben gemaakt tussen scheidingen met veel problemen of die gewoon gladjes zijn verlopen.
Als een meisje van 18 zwanger wordt van een jongen die ze een week eerder in de kroeg heeft opgepikt dan is abortus niet zo gek inderdaad. Maar stel dat dat een gepasseerd station in (lijkt het op), dan kunnen ze beslissen de relatie nu te beeindigen of door te gaan maar dan wel met volle toewijding.quote:Op maandag 13 december 2010 11:48 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
dat nog niemand daar aan had gedachtquote:Op maandag 13 december 2010 12:03 schreef Musyn het volgende:
TS, ben je zeker dat het jouw kind is? Zij is net zolang zwanger als jullie wat hebben, kan ook zijn dat het eigenlijk van haar ex / scharrel is in het begin dat de relatie nog niet serieus is en in jou een goedgelovige goedzak heeft gevonden. Maar dat is een van de worst case scenarios.
Ik vind het knap dat jij jouw verantwoordlijkheid probeert op te nemen, maar ik heb de indruk dat ze inderdaad steun van haar omgeving mist (misschien haar ouders omdat ze zo snel zwanger werd?) en dat sterk afreageert op diegene die het dichtst bij haar staat. Ze is nog maar een puber in feite en desondanks haar keuze moet ze nu wel heel snel opgroeien om in staat te zijn om voor een kind te zorgen. Misschien ziet ze het houden van het kind waarschijnlijk als haar verantwoordljkheid nemen voor de zwangerschap maar is ze er zelf toch niet klaar voor. Dus, vogel eens uit wat er scheelt, of het de hormonen zijn of of ze nu een andere reden heeft om zo te doen.
Sterkte kerel :3
Het gaat ver offtopic dit, dus ik zal het kort houden:quote:Op maandag 13 december 2010 12:02 schreef badtripbob het volgende:
Dus uit die onderzoeken blijkt dat kinderen van gescheiden ouders liever hadden gehad dat hun ouders ongelukkig bij elkaar bleven met ruzie?
Jawel, dat is hierboven ook al kort genoemd.quote:Op maandag 13 december 2010 12:07 schreef hasselmof het volgende:
[..]
dat nog niemand daar aan had gedacht
Ja, klopt, maar het ligt er wel heele rg aan wat de situatie is. Als mensen uit elkaar gaan omdat 'het gevoel er niet meer is' is dat anders dan wanneer mensen uit elkaar gaan omdat ze elkaar letterlijk de tent uit vechten en de kinderen in constante spanning en stress leven.quote:Op maandag 13 december 2010 12:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het gaat ver offtopic dit, dus ik zal het kort houden:
http://www2.eur.nl/fsw/research/veenhoven/Pub1980s/86c-fulln.pdf
En dat is niet het enige stuk wat er over bekend is er bestaat wel een aardige consensus over de impact van scheiding op kinderen.
Het gaat om kinderen he. Niet om volwassenen.quote:Op maandag 13 december 2010 12:02 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Dus uit die onderzoeken blijkt dat kinderen van gescheiden ouders liever hadden gehad dat hun ouders ongelukkig bij elkaar bleven met ruzie? Wat een lieve kinderen dan, dat ze niet het beste voor hun ouders gunnen...
Nu ben je ook sensatie aan het zoeken.quote:Op maandag 13 december 2010 12:04 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Als een meisje van 18 zwanger wordt van een jongen die ze een week eerder in de kroeg heeft opgepikt dan is abortus niet zo gek inderdaad. Maar stel dat dat een gepasseerd station in (lijkt het op), dan kunnen ze beslissen de relatie nu te beeindigen of door te gaan maar dan wel met volle toewijding.
Hij is momenteel erg trots op zichzelf maar al met al is ze pas een maand of twee zwanger en zit hij al aan zijn max, bovendien is hij zelf nogal labiel. Hij kwam om 3 uur online met de mededeling dat ze het wel erg fijn hadden buiten haar buien om, dat hij van haar hield en dat hij er alles aan wilde doen en om 5 uur ging hij slapen met de mededeling dat hij het maar het beste uit kon maken.
Hij is voorlopig veel te veel op zichzelf gefocussed. Hij is nog steeds kwaad op haar over het feit dat zij boos was toen hij terug kwam van zijn stapavond maar hij vergeet even dat hij haar ontzettend veel pijn heeft gedaan met zijn "Luister heel goed wat ik nu zeg. Ik slik al weken onredelijk gedrag van je, ik ben het nu zat. Als je nu zo blijft, dan ga ik nu naar huis, en dan hoef ik je een paar dagen niet te zien""
Vervolgens is hij verbaast dat ze hem niet tegenhoudt. Dan heb je toch echt weinig verstand van vrouwen zeg..
Tsja daar maak je normaal gesproken afspraken over als je bewust aan kinderen begint.quote:Op maandag 13 december 2010 11:54 schreef hasselmof het volgende:
[..]
anderzijds ziet ts die vrienden niet vaak en zullen het wel hele goede vrienden zijn.
na al die stress is ff ontspanning toch ook goed?
moet die dan naast haar in bed liggen en der handje vasthouden?
Ik heb me het ook al afgevraagd.. Vind het een vaag verhaal. En als je goed gaat rekenen kan het kind ook niet van TS zijn.. 10 weken samen en 9 weken zwanger.. Dat houd in dat ze in haar laatste week van haar cyclus zat. Dan ben je vruchtbare periode al lang voorbij... Maar in die week kun je ook nog niet weten dat je zwanger bent. Waarschijnlijk heeft ze in de week voordat ze wat kregen sex met een ander gehad..quote:Op maandag 13 december 2010 12:09 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Jawel, dat is hierboven ook al kort genoemd.
Ik heb je bron gelezen en kom tot de conclusie dat dit onderzoek(Gebaseerd op andere onderzoeken)eigenlijk mijn mening onderschrijft. De schade is vooral op korte termijn en op lange termijn zijn er geen/weinig problemen te merken.quote:Op maandag 13 december 2010 12:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het gaat ver offtopic dit, dus ik zal het kort houden:
http://www2.eur.nl/fsw/research/veenhoven/Pub1980s/86c-fulln.pdf
En dat is niet het enige stuk wat er over bekend is er bestaat wel een aardige consensus over de impact van scheiding op kinderen.
Het probleem is volgens mij ook dat veel gescheiden ouders niet met elkaar overweg kunnen en de kinderen niet zien dat er communicatie is (of wel en dat die slecht verloopt oid)quote:Op maandag 13 december 2010 12:26 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Ik heb je bron gelezen en kom tot de conclusie dat dit onderzoek(Gebaseerd op andere onderzoeken)eigenlijk mijn mening onderschrijft. De schade is vooral op korte termijn en op lange termijn zijn er geen/weinig problemen te merken.
Een stukje gaat er wel over dat het vroeger anders was omdat gescheiden ouders toen nog niet normaal waren en de kinderen zich een buitenbeentje voelden.
Heb je zelf die bron gelezen? Vraag me of andere van de onderzoeken die volgens jou aantonen dat kinderen er onder leiden niet hetzelfde vertellen...
Zoals ik al zei in een eerdere post ligt het dan niet aan de scheiding zelf maar aan omstandigheden tussen de ouders en eventueel hun omgang met de kinderen.quote:Op maandag 13 december 2010 12:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het probleem is volgens mij ook dat veel gescheiden ouders niet met elkaar overweg kunnen en de kinderen niet zien dat er communicatie is (of wel en dat die slecht verloopt oid)
Nou, het lijkt mij dat ouders die na/tijdens een scheiding niet met elkaar praten of juist veel ruzie hebben niet een betere invloed zouden hebben gehad op de kinderen als ze bij elkaar zouden zijn gebleven. Denk dat ruzies dan juist heftiger zouden zijn dan wanneer ze uit elkaar zijn gegaan en beide dus verder kunnen gaan en elkaar ruimte hebben gegeven.quote:Daardoor kunnen kinderen mi wel degelijk problemen krijgen en dan zou je kunnen zeggen dat het beter was toen ze nog samen waren en wel met elkaar praatten.
Dat is niet helemaal waar, mensen gaan vaak na een scheiding ineens heel anders met elkaar om. Zeker als een scheiding van 1 kant komt, kan de verlaten partij een heel andere houding aannemen dan voor de scheiding.quote:Op maandag 13 december 2010 12:34 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Zoals ik al zei in een eerdere post ligt het dan niet aan de scheiding zelf maar aan omstandigheden tussen de ouders en eventueel hun omgang met de kinderen.
Nou, het lijkt mij dat ouders die na/tijdens een scheiding niet met elkaar praten of juist veel ruzie hebben niet een betere invloed zouden hebben gehad op de kinderen als ze bij elkaar zouden zijn gebleven. Denk dat ruzies dan juist heftiger zouden zijn dan wanneer ze uit elkaar zijn gegaan en beide dus verder kunnen gaan en elkaar ruimte hebben gegeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |