abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 december 2010 @ 12:45:02 #151
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_89869933
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:09 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou de benen nemen TS. Of iig een vaderschapstest :P
Dat zeker :') Wel jammer dat ze weet waar je woont etc :')
  maandag 13 december 2010 @ 12:51:15 #152
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89870136
Ik stel voor dat we de psychologische en sociologische effecten van een scheiding op kinderen in een apart topic behandelen.
  maandag 13 december 2010 @ 14:08:54 #153
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_89872769
Ik zou voor onbepaalde tijd onderduiken ts... :')
  maandag 13 december 2010 @ 14:14:21 #154
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_89872984
-weg-

[ Bericht 97% gewijzigd door Daniel1976 op 13-12-2010 14:29:08 ]
  maandag 13 december 2010 @ 14:33:36 #155
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_89873736
ik durf het bijna niet te zeggen, maar in gevallen als die van ts hoop ik stiekum op een miskraam :X (wat ook heel erg is).
ik heb teveel jonge mensen hun levens zien verwoesten, kind toch houden en dan een paar jaar later is het één hok met herrie, alles nog veel gecompliceerder en voor het kind absoluut geen gezonde situatie.

ik heb desondanks veel respect voor je Monopoly, dat je het toch wilt proberen.
mocht het kind alsnog komen, dan lijkt me papa op afstand nog het beste.

waarschijnlijk hadden jullie anders nooit een relatie gehad, omdat jullie karakters teveel verschillen.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  maandag 13 december 2010 @ 15:28:52 #156
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_89876021
Ik denk dat TS bij de GROTE groep gaat horen waarbij de papa na het 3e a 4e jaar het gezin verlaat.

Terecht overigens, als er verder GEEN goede relatie is met de moeder dan moet je zodra het kan (wanneer de kleine zonder kan) uit elkaar gaan ipv je leven en jaren daarvan weggooien in een hopeloze relatie.

Persoonlijk denk ik dat jullie beide met een abortus beter af zouden zijn, nu zit je de rest van je leven vast aan iemand met wie je verder niets hebt. Die nu al een onaangename persoonlijkheid heeft en je van alles de schuld geeft. En hoe komt zo'n 18 jarige aan schulden? Wat voor schulden? Teveel bellen met het mobieltje en daardoor 300 euro bij de telefoonmaatschappij ok, nog begrijpbaar. Maar als het ernstiger is zoals 1000 euro bij Wehkamp voor kleren dan vrees ik voor de toekomst.

En lijkt het erop dat ze de rest van haar leven bij jou gaat langskomen voor problemen en geld? Hoe zijn haar kansen om zelfstandig te worden? Dus dat ze nog een studie gaat doen en part/fulltime gaat werken?
  maandag 13 december 2010 @ 15:55:24 #157
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89877052
Weekendpapa!!

Het siert je dat je er wil zijn voor je kind. Maar in hemelsnaam blijf niet samen om het kind. Dat gaat vaker fout dan goed.

Maak nu alvast afspraken en laat die vastleggen bij de notaris!!
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_89877850
Misschien heb ik er overheen gelezen maar heeft TS de positieve zwangerschapstest gezien?

Ja dus, never mind.

Ik heb het idee dat er ergens iets niet klopt, misschien inderdaad een vaderschapstest doen ofzo.
pi_89899835
quote:
Zo 2,5 maand geleden heb ik een leuke meid leren kennen in de kroeg. We raakte aan de praat, en na ongeveer een week begonnen we een relatie.
Na een maand kwamen er wat lichte irritaties.
Tot zij mij op een zondagochtend opbelt en zegt dat ze een week over tijd is met haar menstruatie.
Ze is nu ongeveer 9 weken, ze heeft over 3 weken de eerste echo
10 weken geleden heb je haar ontmoet
9 weken geleden begon de relatie
9 weken is ze nu zwanger
dus 7 weken geleden zou haar menstruatie moeten zijn begonnen?
en 6 weken geleden, op een zondagochtend, vertelde ze je dat ze zwanger was?
en 5 weken geleden begonnen de irritaties?
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  dinsdag 14 december 2010 @ 01:37:56 #160
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_89904427
Potverdorie man, ze kan nu nog abortus laten doen. 9 weken is nog niet ver!

Een kleine ingreep van een 10 minuten versus je hele leven op de schop... ik zou er echt nog eens serieus met haar over praten en haar heel duidelijk maken dat ze er alleen voor staat.

Dat je er bent voor het kind maar geen relatie met haar, niet samenwonen, geen arm om haar heen als ze het moeilijk heeft, niks. Nu niet en nooit niet.Desnoods lieg je tot je blauw ziet. Kijken of ze dan nog zo tegen abortus is.
Het laatste wat je namelijk wil is dat zij dit kind houdt met de gedachte dat jullie bij elkaar blijven. Zij moet die keuze maken op basis van dat ze er alleen voor staat. Dat is namelijk de realiteit, jullie zijn echt niet nog bij elkaar over een paar jaar.
pi_89905098
Klinkt alsof jij er voor jouw gevoel alles voor doet (zorgen voor een financieel stabiele situatie), maar zij dit in haar onzekerheid niet ziet, mogelijk omdat ze meer waarde hecht aan hoeveel interesse je in de zwangerschap toont, of je erover leest en of je je in een gelijke positie bevindt (of je ook 'zwanger' bent). Dat kan haar gedrag enigszins verklaren.

Als het ook maar een beetje zo is dat ze dit kind deels wil om jouw aandacht/affectie te krijgen/houden, zou ik voor abortus zijn.
Raak en plezierig.
pi_89905803
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 02:53 schreef AnnaTralala het volgende:

Als het ook maar een beetje zo is dat ze dit kind deels wil om jouw aandacht/affectie te krijgen/houden, zou ik voor abortus zijn.
Emotionele chantage :Y Als moeder van 2 kinderen ben ik in zo'n situatie absoluut voor abortus. Enig idee wat een kind kost, TS? Een baby kost misschien niet zo veel maar hoe ouder ze worden hoe duurder het wordt. Een baby moet elke 3 uur gevoed worden, wist je dat? Je zit de rest van je leven aan haar vast. De eerste 18 jaar moet je dingen bespreken en daarna, verjaardagen, trouwdagen, etc.

Ik heb het idee dat TS alleen aan de financiën denkt, niet aan het gevolg van deze voor de baby (die nog geen baby is overigens). Is het goed voor een kind om in zo'n situatie ter wereld te komen? Ik heb niet het idee dat de moeder een stabiele, sterke vrouw is die deze situatie wel aan kan. Een baby gaat deze "relatie" niet redden, het is absurd om te denken dat dat wel gaat gebeuren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Miracle_Drug op 14-12-2010 07:59:12 ]
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:08:48 #163
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89906105
2,5 maand 'relatie' (voor zover je daar al van kunt spreken)... 18 jaar... En dan een kind opvoeden... Zijn jullie wel helemaal wijs? Lekker stabiel voor dat kind ook straks. :{w

En ik zou maar eens laten testen of het wel echt jouw kind is. Briljant trouwens dat je het al in de eerste week zonder condoom hebt gedaan. Slim bezig. Misschien ook maar gelijk een SOA-testje doen? :')

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:04 schreef Hanoying het volgende:
Hij is momenteel erg trots op zichzelf maar al met al is ze pas een maand of twee zwanger en zit hij al aan zijn max, bovendien is hij zelf nogal labiel. Hij kwam om 3 uur online met de mededeling dat ze het wel erg fijn hadden buiten haar buien om, dat hij van haar hield en dat hij er alles aan wilde doen en om 5 uur ging hij slapen met de mededeling dat hij het maar het beste uit kon maken.

Dan heb je toch echt weinig verstand van vrouwen zeg..
Na het lezen van dit hele topic en de antwoorden van de TS heb ik zo'n idee dat hij niet veel ervaring heeft met vrouwen. Wellicht dat dit zelfs zijn eerste vriendinnetje is.

[ Bericht 13% gewijzigd door goofy_goober op 14-12-2010 08:22:34 ]
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:21:01 #164
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_89907323
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:15 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nu ben je ook sensatie aan het zoeken.
....
Iemand moet de boel op scherp zetten toch?

Feit is dat TS een slappe zak is en met zijn huidige instelling wordt het allemaal één groot drama. Ik denk dat hij twee opties heeft:
- Hij zet zijn ego een jaartje opzij en stelt zich op als onvoorwaardelijke steun en toeverlaat of;
- Hij stelt nu vast dat het niets wordt samen en is vervolgens eerlijk naar haar toe dat hij er wel zal zijn voor het kind maar niet als partner.

In ieder geval een beetje duidelijkheid. Zoals het nu is doet hij halfslachtig zijn best maar ondertussen weet zijn vriendin niet wat ze aan hem heeft, blijft de hele situatie voor haar onzeker en zit ze de rest van de zwangerschap zwaar ongelukkig in de stress.

En ja... hij zit ook zwaar ongelukkig in de stress maar hij is een man en moet zich niet aanstellen, hij is niet degene die een kind in zijn buik draagt en hij kan de komende 7 maanden prima binnenvetten. Het ergste wat de stress met hem kan doen is een paar grijze haren of iets diepere inhammen, het ergste wat de stress en het verdriet met haar kunnen doen is een half authistisch kind op de wereld zetten.

Als de beslissing tot geen abortus inmiddels genomen is dan moet hij first and foremost aan het kind denken, je wil tenslotte wel een gezond kind. Je krijgt geen gezond kind als de moeder de hele zwangerschap huilt en stresst en als hij geen toeverlaat voor haar kan zijn met zijn "ik moet je gezeur al weken aanhoren het is nu genoeg ik ga een paar dagen weg!" dan moet hij dit inderdaad maar niet doen. Misschien dat haar ouders haar beter kunnen verzorgen dan hij dat kan. Als hij denkt dat hij het wel kan dan moet hij ophouden met zeuren en klagen en een half jaartje een rots in de branding worden, in ieder geval niet van dit halfzachte op zichzelf gerichte geneuzel.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:38:07 #165
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89907662
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 07:41 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Emotionele chantage :Y Als moeder van 2 kinderen ben ik in zo'n situatie absoluut voor abortus. Enig idee wat een kind kost, TS? Een baby kost misschien niet zo veel maar hoe ouder ze worden hoe duurder het wordt. Een baby moet elke 3 uur gevoed worden, wist je dat? Je zit de rest van je leven aan haar vast. De eerste 18 jaar moet je dingen bespreken en daarna, verjaardagen, trouwdagen, etc.

Ik heb het idee dat TS alleen aan de financiën denkt, niet aan het gevolg van deze voor de baby (die nog geen baby is overigens). Is het goed voor een kind om in zo'n situatie ter wereld te komen? Ik heb niet het idee dat de moeder een stabiele, sterke vrouw is die deze situatie wel aan kan. Een baby gaat deze "relatie" niet redden, het is absurd om te denken dat dat wel gaat gebeuren.
Ik kan je vertellen dat TS juist heel erg bezig is met de gevolgen voor de baby. Hij kijkt echt niet alleen naar het financiële plaatje, al is dat wel een belangrijk punt natuurlijk.
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_89908006
Allereerst heb ik diep respect voor je dat je de verantwoordelijkheid op je wil nemen, maar bedenk goed of dit inderdaad wel de juiste keuze is.
Ik kan wel 100 adviezen geven maar de 1 zegt dit en de ander zegt dat. Ik denk dat dat alleen maar verwarrend is.
Enig advies wat ik wil geven is dat mochten jullie besluiten om het kind te houden dat jij als vader zorg dat je je rechten hebt. (erkenning en omgangsregeling)

Verder wil ik alleen maar zeggen, iets wat misschien totaal overbodig lijkt te zijn, omdat er genoeg mensen in je omgeving zijn, dat mocht je willen, je me mag pmen.
Sterkte en een dikke knuffel :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2010 09:54:14 ]
pi_89909343
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:53 schreef LovelyLady het volgende:
Allereerst heb ik diep respect voor je dat je de verantwoordelijkheid op je wil nemen, maar bedenk goed of dit inderdaad wel de juiste keuze is.
Ik kan wel 100 adviezen geven maar de 1 zegt dit en de ander zegt dat. Ik denk dat dat alleen maar verwarrend is.
Enig advies wat ik wil geven is dat mochten jullie besluiten om het kind te houden dat jij als vader zorg dat je je rechten hebt. (erkenning en omgangsregeling)

Verder wil ik alleen maar zeggen, iets wat misschien totaal overbodig lijkt te zijn, omdat er genoeg mensen in je omgeving zijn, dat mocht je willen, je me mag pmen.
Sterkte en een dikke knuffel :*
Je hebt totaal geen rechten als vader. Leuk he? Postbus54 check het maar.
pi_89909376
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:38 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Je hebt totaal geen rechten als vader. Leuk he? Postbus54 check het maar.
Joh je meent het? Daarom zoveel mogelijk laten vastleggen
Tegenwoordig heb je als vader ECHT wel rechten
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:51:42 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89909788
Ik kan je niet helpen maar ik vind het ontzettend tof van je dat je het kind houdt!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89910047
Volg dit topic al vanaf de start. Het voelt voor mij te onwerkelijk voor woorden aan.
Wel/niet en niet/wel, een pieprelatie en complete onduidelijkheid of hij wel/niet de vader is.

Een mama(?) van 18 die om onduidelijke redenen niet eerst nadenkt en "principieel" JA zegt en een pappie(?) die dan ook over principe's begint. Hij die nog nooit haar ouders ontmoet heeft. En dan nog dat ze eigenlijk nu al niet meer samen door een deur kunnen. Pappie die zijn zwangere vriendin nu al van alles kwalijk neemt en zichzelf zo zielig vindt, want hij is toch zo geweldig dat ie "gezegd" heeft dat ie er zal zijn? (wat zijn woorden toch verrekte gemakkelijk als je de daden vergeet...hier een beetje lopen klagen....pfff)

Als het geen troll is dan is het wel een zwangerschap waarbij Buro Jeugdzorg nu alvast de eerste afspraken mag gaan plannen. Niet dat BJZ nu oplossingen zal brengen :(
Sorry hoor, niet lullig bedoeld, maar dit vormt serieus het recept voor heel veel problemen, pijn en leed.

En over respect hebben dat ie de verantwoordelijkheid op zich wil nemen: Als TS zich nu aan een hypotheek zou verbinden van 'tig jaar omdat zijn vriendin het wil zou iedereen 'm voor gek verklaren.
Hier is een veel diepere en grotere verantwoordelijkheid aan de hand en nu zou ik respect moeten hebben? Het is meer dan voldoende gezegd al hier, 'k heb het idee dat dat 'kindje' hier zwaar overgeromantiseerd wordt en dat beiden totaal niet stilstaan bij het feit dat hun leventje zoals ze die geleeft hebben compleet over is.
Vind het echt sneu dit.
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:11:08 #171
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89910509
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:39 schreef LovelyLady het volgende:
Nou wat een rechten.
Je hebt het recht om tot het kinds 18e verjaardag te betalen ja en als het daarna gaat studeren nog wat langer. En zo te horen zal mama wel in de soos terecht komen en dan komen ze het geld wel bij je halen, als je het kind tenminste erkend.

Omgang is een heel ander probleem. Als mama in kwestie (dat kind van 18 dus) het in haar bol krijgt en roept dat ze TS niet vertrouwd vanwege agressiviteit / kindermisbruik. Dan kiest de rechter in de meeste gevallen toch voor zekerheid voor het kind en dus einde omgang met papa.

Denk je dat er een stichting dwaze vaders bestaat omdat vaders zoveel rechten hebben?
Heb je al ergens in de krant gelezen dat die stichting zich onder het rijkelijk vloeien van champagne heeft opgeheven wegens bereikte doelen?
pi_89911000
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:39 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Jup. Zoals daniel aangeeft. Alleen als mama het wilt.

Als vader kun je overigens ook geen 'vaderschapstest' eisen. Als moeder wel. Kun je de alimentatie afdwingen. Het rechtensysteem in Nederland zit volgens mij zelfs zo in elkaar, dat je als kind van een spermadonor zelfs alimentatie bij je vader kunt gaan eisen. Inderdaad krankzinnig, maar de wet maakt hier geen uitzondering op en DUS is het mogelijk. Lees je even wat beter in.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:26:35 #173
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89911127
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:23 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Als vader kun je overigens ook geen 'vaderschapstest' eisen. Als moeder wel. Kun je de alimentatie afdwingen. Het rechtensysteem in Nederland zit volgens mij zelfs zo in elkaar, dat je als kind van een spermadonor zelfs alimentatie bij je vader kunt gaan eisen. Inderdaad krankzinnig, maar de wet maakt hier geen uitzondering op en DUS is het mogelijk. Lees je even wat beter in.
Klopt het is ooit voorgekomen in Nederland dat de vrouw via een spermadonor en IV een kind kreeg, de vader wist te achterhalen en deze moest volgens de wet betalen. En zelfs dan kan je nog niet eens een omgangsregeling eisen als de moeder dit niet wilt. Je kan dus tot dat dit kind volwassen is moeten dokken voor je eigen kind die je zelfs nooit hebt mogen zien.

Het verhaal wordt in Nederland pas helemaal krankzinnig als je niet getrouwd bent en de moeder overlijd tijdens de bevalling.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89911404
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:26 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Klopt het is ooit voorgekomen in Nederland dat de vrouw via een spermadonor en IV een kind kreeg, de vader wist te achterhalen en deze moest volgens de wet betalen. En zelfs dan kan je nog niet eens een omgangsregeling eisen als de moeder dit niet wilt. Je kan dus tot dat dit kind volwassen is moeten dokken voor je eigen kind die je zelfs nooit hebt mogen zien.

Het verhaal wordt in Nederland pas helemaal krankzinnig als je niet getrouwd bent en de moeder overlijd tijdens de bevalling.
Broodje Aap verhaal.
Strek je eens uit !
pi_89911406
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:11 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nou wat een rechten.
Je hebt het recht om tot het kinds 18e verjaardag te betalen ja en als het daarna gaat studeren nog wat langer. En zo te horen zal mama wel in de soos terecht komen en dan komen ze het geld wel bij je halen, als je het kind tenminste erkend.

Omgang is een heel ander probleem. Als mama in kwestie (dat kind van 18 dus) het in haar bol krijgt en roept dat ze TS niet vertrouwd vanwege agressiviteit / kindermisbruik. Dan kiest de rechter in de meeste gevallen toch voor zekerheid voor het kind en dus einde omgang met papa.

Denk je dat er een stichting dwaze vaders bestaat omdat vaders zoveel rechten hebben?
Heb je al ergens in de krant gelezen dat die stichting zich onder het rijkelijk vloeien van champagne heeft opgeheven wegens bereikte doelen?
je hebt gelijk
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:23 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Jup. Zoals daniel aangeeft. Alleen als mama het wilt.

en jij ook
nu happy? ik hoef me niet in te lezen want ik heb in een zelfde soort situatie gezeten

Ik hoop voor TS dat hij er uitkomt... wat de keuzes ook mogen zijn
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:37:09 #176
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89911512
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:33 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Broodje Aap verhaal.
De bovenste heb ik alleen ooit ergens gelezen, kan best dat het een broodje aap is. Dat van de vader waarbij (zonder huwelijk/samenlevingscontract dus gewoon vriendin) de moeder overtijd tijdens de bevalling is helaas wel waar.
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 11:39:01 #177
230491 Zith
pls tip
pi_89911581
Volgens mij komt TS niet meer langs :@
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89911690
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:59 schreef Wanderingwhy het volgende:
Volg dit topic al vanaf de start. Het voelt voor mij te onwerkelijk voor woorden aan.
Wel/niet en niet/wel, een pieprelatie en complete onduidelijkheid of hij wel/niet de vader is.

Een mama(?) van 18 die om onduidelijke redenen niet eerst nadenkt en "principieel" JA zegt en een pappie(?) die dan ook over principe's begint. Hij die nog nooit haar ouders ontmoet heeft. En dan nog dat ze eigenlijk nu al niet meer samen door een deur kunnen. Pappie die zijn zwangere vriendin nu al van alles kwalijk neemt en zichzelf zo zielig vindt, want hij is toch zo geweldig dat ie "gezegd" heeft dat ie er zal zijn? (wat zijn woorden toch verrekte gemakkelijk als je de daden vergeet...hier een beetje lopen klagen....pfff)

Als het geen troll is dan is het wel een zwangerschap waarbij Buro Jeugdzorg nu alvast de eerste afspraken mag gaan plannen. Niet dat BJZ nu oplossingen zal brengen :(
Sorry hoor, niet lullig bedoeld, maar dit vormt serieus het recept voor heel veel problemen, pijn en leed.

En over respect hebben dat ie de verantwoordelijkheid op zich wil nemen: Als TS zich nu aan een hypotheek zou verbinden van 'tig jaar omdat zijn vriendin het wil zou iedereen 'm voor gek verklaren.
Hier is een veel diepere en grotere verantwoordelijkheid aan de hand en nu zou ik respect moeten hebben? Het is meer dan voldoende gezegd al hier, 'k heb het idee dat dat 'kindje' hier zwaar overgeromantiseerd wordt en dat beiden totaal niet stilstaan bij het feit dat hun leventje zoals ze die geleeft hebben compleet over is.Vind het echt sneu dit.
Dat dus. Ik kan hier echt geen respect voor hebben aangezien ik moeite heb met het idee dat dit kind geboren gaat worden in een onstabiele situatie. Wanneer het een stabiele relatie was zou het een heel ander verhaal zijn. Ik ben overigens wel benieuwd hoe de aanstaande opa en oma reageren.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:44:16 #179
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_89911750
quote:
3s.gif Op maandag 13 december 2010 02:58 schreef Monopoly het volgende:
Lang verhaal , ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.

Zo 2,5 maand geleden heb ik een leuke meid leren kennen in de kroeg. We raakte aan de praat, en na ongeveer een week begonnen we een relatie. Na een maand kwamen er wat lichte irritaties.
Op zich geen probleem, dat gebeurd nou eenmaal. Verder was alles koek en ei.
Tot zij mij op een zondagochtend opbelt en zegt dat ze een week over tijd is met haar menstruatie.
Ik schrok enorm, vooral omdat ze mij in dat gesprek vertelde dat ze een vrij "strakke menstruatiedatum" heeft.

Ik zei tegen haar dat ze langs moest komen thuis, en ik had bij de winkel zwangerschapstest gekocht, en na een plasje kwam het nieuws dat ze zwanger was.
Een enorme shock uiteraard, TS is 23 en vriendin van TS is 18.
We hebben onveilig sex gehad, en dit is dus het gevolg daarvan.
Dom van jou.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:45:09 #180
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89911774
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:42 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Dat dus. Ik kan hier echt geen respect voor hebben aangezien ik moeite heb met het idee dat dit kind geboren gaat worden in een onstabiele situatie. Wanneer het een stabiele relatie was zou het een heel ander verhaal zijn. Ik ben overigens wel benieuwd hoe de aanstaande opa en oma reageren.
TS heeft weinig te vertellen. Die chick wil geen abortus. Zij bepaald dat niet hij. Hij wil dat het liefst wel. Maar nu heeft zij voor hem besloten dat hij papa wordt en hij gaat er dan wel voor. Dat siert hem!
[b]AirwiN schreef [/b]
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:46:44 #181
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_89911820
Je had gewoon nooit je pik in haar moeten steken zonder condoom.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_89911976
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:45 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

TS heeft weinig te vertellen. Die chick wil geen abortus. Zij bepaald dat niet hij. Hij wil dat het liefst wel. Maar nu heeft zij voor hem besloten dat hij papa wordt en hij gaat er dan wel voor. Dat siert hem!
ik vind het onzin dat zij daarin de uiteindelijke beslissing mag nemen. Ja zij moet straks het kind baren en zij is degene die 9 maanden zwanger is, maar haar leven wordt net zo goed hierdoor bepaald als dat van hem. Zijn mening over wel of geen abortus hoort dus net zo belangrijk te zijn als die van haar.
En als zij niet inziet dat het voor hem net zo goed een heel erg belangrijke beslissing is die zij niet zomaar voor hem kan maken, toont dat alleen nog maar eens aan dat ze er niet klaar voor is en dat de kans dat het kind slechts 1 ouder heeft later alleen maar groter wordt.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:58:03 #183
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89912149
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:51 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

ik vind het onzin dat zij daarin de uiteindelijke beslissing mag nemen. Ja zij moet straks het kind baren en zij is degene die 9 maanden zwanger is, maar haar leven wordt net zo goed hierdoor bepaald als dat van hem. Zijn mening over wel of geen abortus hoort dus net zo belangrijk te zijn als die van haar.
En als zij niet inziet dat het voor hem net zo goed een heel erg belangrijke beslissing is die zij niet zomaar voor hem kan maken, toont dat alleen nog maar eens aan dat ze er niet klaar voor is en dat de kans dat het kind slechts 1 ouder heeft later alleen maar groter wordt.
Is ook onzin, ben ik helemaal met je eens. Maar zo is het nou eenmaal. Zij wil geen abortus dus dan kan TS hoog springen, laag springen, over auto's springen enz maar dan gebeurd het gewoon niet.

He's trapped
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_89912421
hoe zeker weet je dat het jouw kind is? ( heb niet alles gelezen dus miss heb je t al beantwoord ;) negeer t dan maar) het kan haar gedrag wel wat verklaren natuurlijk. In eerste instantie denkt ze ' fijn iemand met wie ik het samen kan regelen' maar als haar geweten dan gaat spreken dat jij niet de papa bent maar wel al die moeite doet.......

Gewoon n ideetje..
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:07:01 #185
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89912422
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:58 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Is ook onzin, ben ik helemaal met je eens. Maar zo is het nou eenmaal. Zij wil geen abortus dus dan kan TS hoog springen, laag springen, over auto's springen enz maar dan gebeurd het gewoon niet.

He's trapped
Mwa het is ergens wel begrijpelijk dat hoe graag de vader ook albortus wilt, het gebeurt toch met het lichaam van de moeder. Ik kan het snappen al is het inderdaad niet eerlijk.
Het zou echter wel zo moeten zijn dat wanneer de vader echt abortus wilde en de moeder dus niet, de rechtsmatige verantwoordelijkheid van de vader wel vervalt.

Trouwens TS, zijn jullie er wel van overtuigd dat jullie het kind kunnen opvoeden in een stabiele relatie? En niet eentje van tsja we krijgen een kind dus dan moet het maar....
pi_89912518
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:07 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Mwa het is ergens wel begrijpelijk dat hoe graag de vader ook albortus wilt, het gebeurt toch met het lichaam van de moeder. Ik kan het snappen al is het inderdaad niet eerlijk.
Het zou echter wel zo moeten zijn dat wanneer de vader echt abortus wilde en de moeder dus niet, de rechtsmatige verantwoordelijkheid van de vader wel vervalt.

Trouwens TS, zijn jullie er wel van overtuigd dat jullie het kind kunnen opvoeden in een stabiele relatie? En niet eentje van tsja we krijgen een kind dus dan moet het maar....
natuurlijk is het wel logisch dat het systeem zo in elkaar zit dat de vrouw het beslist, maar dan nog ligt de keuze bij jezelf of jij dit ook toepast. In dit geval kiest zij ervoor om alleen te denken aan zichzelf. En aangezien ze straks een kind komt op te voeden zou het een beter toekomstperspectief zijn voor alle betrokkenen als ze juist niet alleen aan zichzelf zou denken. Een beetje een get used to it-idee denk ik.

TS moet in ieder geval maar eens heel snel een bezoekje aan haar ouders gaan plegen denk ik, ookal wil zij dat niet
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:18:19 #187
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89912759
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:33 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Broodje Aap verhaal.
Kan zo niets vinden over NL, maar in GB en in Zweden hebben dergelijke zaken gespeeld en heeft de sperma donor verloren.
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:19:18 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89912799
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:18 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Kan zo niets vinden over NL, maar in GB en in Zweden hebben dergelijke zaken gespeeld en heeft de sperma donor verloren.
Fijn om te weten als je in GB of zweden woont :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:23:02 #189
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_89912910
Wat een drama de OP. Zo'n beetje het ergste wat je kan overkomen.
pi_89913061
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:34 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

je hebt gelijk

[..]

en jij ook
nu happy? ik hoef me niet in te lezen want ik heb in een zelfde soort situatie gezeten

Ik hoop voor TS dat hij er uitkomt... wat de keuzes ook mogen zijn
Ik post dit niet om gelijk te hebben. Maar meer om eerlijk tegenover TS te zijn in wat voor kutsituatie hij verkeerd. Sorry dat dit niet 'aardig' te verwoorden is.
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:30:03 #191
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_89913103
Een goede vriendin is zwanger en heb veel verhalen gehoord van haar man over de 'redelijkheid' van een zwangere vrouw....

Hormonaal vliegen ze álle kanten uit.

Dus, hoe lastig het ook is, probeer er begrip voor op te brengen. Het hoort er nou eenmaal bij....
Ik ben een eckte rapnegert
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:37:33 #192
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_89913311
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:18 schreef Daniel1976 het volgende:
inderdaad, in nederland is er bij mijn weten zoiets nog niet voorgevallen.
ik heb even zitten googlen, maar als er sprake is van een contract zit de donor volgens mij wel safe.
je komt ook verzoeken tegen van vrouwen die op zoek zijn naar een donor, maar die geen zin hebben in lichamelijk contact en dus zichzelf gaan insemineren.
in zo'n situatie is het dus zeker zaak het hele 'geen contact'-gebeuren contractueel vast te leggen, voordat mama gaat bedenken dat de rechter niet kan bepalen of er seksueel contact is geweest of niet en de donor kaal besluit te plukken.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_89914627
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:30 schreef Gummibeer79 het volgende:
Een goede vriendin is zwanger en heb veel verhalen gehoord van haar man over de 'redelijkheid' van een zwangere vrouw....

Hormonaal vliegen ze álle kanten uit.

Dus, hoe lastig het ook is, probeer er begrip voor op te brengen. Het hoort er nou eenmaal bij....
Gelul. Je bent echt geen tijdbom wanneer je een paar weken zwanger bent hoor :') De zwangere dame in deze komt op me over als een drama queen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:06 schreef littledrummergirl het volgende:
hoe zeker weet je dat het jouw kind is? ( heb niet alles gelezen dus miss heb je t al beantwoord ;) negeer t dan maar) het kan haar gedrag wel wat verklaren natuurlijk. In eerste instantie denkt ze ' fijn iemand met wie ik het samen kan regelen' maar als haar geweten dan gaat spreken dat jij niet de papa bent maar wel al die moeite doet.......

Gewoon n ideetje..
Dat was mijn gedachte dus ook, iets klopt er niet.
pi_89915726
Het is al voorbij gekomen; ben je als "mogelijke pappie" niet gerechtigd een vaderschapstest te verlangen?
(kan het ook anders; kind niet erkennen en dan de mama maar laten bewijzen?)

Niet dat je nu 1-2-3 als man maar meteen je zwangere vrouw moet wantrouwen echter de situatie hier riekt wel naar een errug hoog percentage 'mischien dit-misschien dat"...
(hihi; en dat is dus geen broodje aap verhaal; twee blanke mensen en dan de pappie die een halfbloedje geboren ziet worden ;) )
Strek je eens uit !
pi_89919780
Ik zou eerst gaan rekenen of het wel jouw kind kán zijn.

Je hebt elkaar 10 weken geleden ontmoet, ze is 9 weken zwanger. Als ze daadwerkelijk zo'n strakke menstruatiedatum heeft, zou ze tijdens die onveilige seks niet in haar vruchtbare periode hebben gezeten.

Overigens: je lijkt me een lieve jongen met het hart op de goede plaats. Ik wens je succes in deze situatie.
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:28:27 #196
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89919995
komt TS eigenlijk nog een keer terug in dit topic?
pi_89920028
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:47 schreef Wanderingwhy het volgende:
Het is al voorbij gekomen; ben je als "mogelijke pappie" niet gerechtigd een vaderschapstest te verlangen?
(kan het ook anders; kind niet erkennen en dan de mama maar laten bewijzen?)

Niet dat je nu 1-2-3 als man maar meteen je zwangere vrouw moet wantrouwen echter de situatie hier riekt wel naar een errug hoog percentage 'mischien dit-misschien dat"...
(hihi; en dat is dus geen broodje aap verhaal; twee blanke mensen en dan de pappie die een halfbloedje geboren ziet worden ;) )
Weliswaar uit 2005. Maar goed: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1423

Kan dus niet als vader
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:45:22 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_89923010
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:22 schreef sheotah het volgende:
Ik zou eerst gaan rekenen of het wel jouw kind kán zijn.

Je hebt elkaar 10 weken geleden ontmoet, ze is 9 weken zwanger. Als ze daadwerkelijk zo'n strakke menstruatiedatum heeft, zou ze tijdens die onveilige seks niet in haar vruchtbare periode hebben gezeten.

Overigens: je lijkt me een lieve jongen met het hart op de goede plaats. Ik wens je succes in deze situatie.
Ja, maar van wie had ze in die periode zwanger kunnen raken? Heeft TS hard bewijs dat ze 9 weken zwanger is?
Resistance is futile.
pi_89926124
Beste dames, moet ik als man hier nog jullie gaan duidelijk maken hoe ze die 9 weken berekenen? ;)
Het aantal weken wordt berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

Dus dat betekent hier (ervan uitgaande dat TS het aantal weken noemt dat ze van de huisarts oid te horen hebben gekregen) dat het dus pas ca 7 weken geleden bevrucht is......

Iedereen weer bij nu? :D
Strek je eens uit !
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2010 @ 18:08:23 #200
230491 Zith
pls tip
pi_89926234
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:04 schreef Wanderingwhy het volgende:
Iedereen weer bij nu? :D
nee, want dit betekent ook dat ze al zwanger kon zijn geweest voordat ze TS ontmoette :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')