De bovenste heb ik alleen ooit ergens gelezen, kan best dat het een broodje aap is. Dat van de vader waarbij (zonder huwelijk/samenlevingscontract dus gewoon vriendin) de moeder overtijd tijdens de bevalling is helaas wel waar.quote:
Dat dus. Ik kan hier echt geen respect voor hebben aangezien ik moeite heb met het idee dat dit kind geboren gaat worden in een onstabiele situatie. Wanneer het een stabiele relatie was zou het een heel ander verhaal zijn. Ik ben overigens wel benieuwd hoe de aanstaande opa en oma reageren.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:59 schreef Wanderingwhy het volgende:
Volg dit topic al vanaf de start. Het voelt voor mij te onwerkelijk voor woorden aan.
Wel/niet en niet/wel, een pieprelatie en complete onduidelijkheid of hij wel/niet de vader is.
Een mama(?) van 18 die om onduidelijke redenen niet eerst nadenkt en "principieel" JA zegt en een pappie(?) die dan ook over principe's begint. Hij die nog nooit haar ouders ontmoet heeft. En dan nog dat ze eigenlijk nu al niet meer samen door een deur kunnen. Pappie die zijn zwangere vriendin nu al van alles kwalijk neemt en zichzelf zo zielig vindt, want hij is toch zo geweldig dat ie "gezegd" heeft dat ie er zal zijn? (wat zijn woorden toch verrekte gemakkelijk als je de daden vergeet...hier een beetje lopen klagen....pfff)
Als het geen troll is dan is het wel een zwangerschap waarbij Buro Jeugdzorg nu alvast de eerste afspraken mag gaan plannen. Niet dat BJZ nu oplossingen zal brengen
Sorry hoor, niet lullig bedoeld, maar dit vormt serieus het recept voor heel veel problemen, pijn en leed.
En over respect hebben dat ie de verantwoordelijkheid op zich wil nemen: Als TS zich nu aan een hypotheek zou verbinden van 'tig jaar omdat zijn vriendin het wil zou iedereen 'm voor gek verklaren.
Hier is een veel diepere en grotere verantwoordelijkheid aan de hand en nu zou ik respect moeten hebben? Het is meer dan voldoende gezegd al hier, 'k heb het idee dat dat 'kindje' hier zwaar overgeromantiseerd wordt en dat beiden totaal niet stilstaan bij het feit dat hun leventje zoals ze die geleeft hebben compleet over is.Vind het echt sneu dit.
Dom van jou.quote:Op maandag 13 december 2010 02:58 schreef Monopoly het volgende:
Lang verhaal , ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.
Zo 2,5 maand geleden heb ik een leuke meid leren kennen in de kroeg. We raakte aan de praat, en na ongeveer een week begonnen we een relatie. Na een maand kwamen er wat lichte irritaties.
Op zich geen probleem, dat gebeurd nou eenmaal. Verder was alles koek en ei.
Tot zij mij op een zondagochtend opbelt en zegt dat ze een week over tijd is met haar menstruatie.
Ik schrok enorm, vooral omdat ze mij in dat gesprek vertelde dat ze een vrij "strakke menstruatiedatum" heeft.
Ik zei tegen haar dat ze langs moest komen thuis, en ik had bij de winkel zwangerschapstest gekocht, en na een plasje kwam het nieuws dat ze zwanger was.
Een enorme shock uiteraard, TS is 23 en vriendin van TS is 18.
We hebben onveilig sex gehad, en dit is dus het gevolg daarvan.
TS heeft weinig te vertellen. Die chick wil geen abortus. Zij bepaald dat niet hij. Hij wil dat het liefst wel. Maar nu heeft zij voor hem besloten dat hij papa wordt en hij gaat er dan wel voor. Dat siert hem!quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:42 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dat dus. Ik kan hier echt geen respect voor hebben aangezien ik moeite heb met het idee dat dit kind geboren gaat worden in een onstabiele situatie. Wanneer het een stabiele relatie was zou het een heel ander verhaal zijn. Ik ben overigens wel benieuwd hoe de aanstaande opa en oma reageren.
ik vind het onzin dat zij daarin de uiteindelijke beslissing mag nemen. Ja zij moet straks het kind baren en zij is degene die 9 maanden zwanger is, maar haar leven wordt net zo goed hierdoor bepaald als dat van hem. Zijn mening over wel of geen abortus hoort dus net zo belangrijk te zijn als die van haar.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:45 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
TS heeft weinig te vertellen. Die chick wil geen abortus. Zij bepaald dat niet hij. Hij wil dat het liefst wel. Maar nu heeft zij voor hem besloten dat hij papa wordt en hij gaat er dan wel voor. Dat siert hem!
Is ook onzin, ben ik helemaal met je eens. Maar zo is het nou eenmaal. Zij wil geen abortus dus dan kan TS hoog springen, laag springen, over auto's springen enz maar dan gebeurd het gewoon niet.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:51 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
ik vind het onzin dat zij daarin de uiteindelijke beslissing mag nemen. Ja zij moet straks het kind baren en zij is degene die 9 maanden zwanger is, maar haar leven wordt net zo goed hierdoor bepaald als dat van hem. Zijn mening over wel of geen abortus hoort dus net zo belangrijk te zijn als die van haar.
En als zij niet inziet dat het voor hem net zo goed een heel erg belangrijke beslissing is die zij niet zomaar voor hem kan maken, toont dat alleen nog maar eens aan dat ze er niet klaar voor is en dat de kans dat het kind slechts 1 ouder heeft later alleen maar groter wordt.
Mwa het is ergens wel begrijpelijk dat hoe graag de vader ook albortus wilt, het gebeurt toch met het lichaam van de moeder. Ik kan het snappen al is het inderdaad niet eerlijk.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:58 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Is ook onzin, ben ik helemaal met je eens. Maar zo is het nou eenmaal. Zij wil geen abortus dus dan kan TS hoog springen, laag springen, over auto's springen enz maar dan gebeurd het gewoon niet.
He's trapped
natuurlijk is het wel logisch dat het systeem zo in elkaar zit dat de vrouw het beslist, maar dan nog ligt de keuze bij jezelf of jij dit ook toepast. In dit geval kiest zij ervoor om alleen te denken aan zichzelf. En aangezien ze straks een kind komt op te voeden zou het een beter toekomstperspectief zijn voor alle betrokkenen als ze juist niet alleen aan zichzelf zou denken. Een beetje een get used to it-idee denk ik.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:07 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Mwa het is ergens wel begrijpelijk dat hoe graag de vader ook albortus wilt, het gebeurt toch met het lichaam van de moeder. Ik kan het snappen al is het inderdaad niet eerlijk.
Het zou echter wel zo moeten zijn dat wanneer de vader echt abortus wilde en de moeder dus niet, de rechtsmatige verantwoordelijkheid van de vader wel vervalt.
Trouwens TS, zijn jullie er wel van overtuigd dat jullie het kind kunnen opvoeden in een stabiele relatie? En niet eentje van tsja we krijgen een kind dus dan moet het maar....
Kan zo niets vinden over NL, maar in GB en in Zweden hebben dergelijke zaken gespeeld en heeft de sperma donor verloren.quote:
Fijn om te weten als je in GB of zweden woontquote:Op dinsdag 14 december 2010 12:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kan zo niets vinden over NL, maar in GB en in Zweden hebben dergelijke zaken gespeeld en heeft de sperma donor verloren.
Ik post dit niet om gelijk te hebben. Maar meer om eerlijk tegenover TS te zijn in wat voor kutsituatie hij verkeerd. Sorry dat dit niet 'aardig' te verwoorden is.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:34 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
je hebt gelijk
[..]
en jij ook
nu happy? ik hoef me niet in te lezen want ik heb in een zelfde soort situatie gezeten
Ik hoop voor TS dat hij er uitkomt... wat de keuzes ook mogen zijn
inderdaad, in nederland is er bij mijn weten zoiets nog niet voorgevallen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:18 schreef Daniel1976 het volgende:
Kan zo niets vinden over NL, maar in GB en in Zweden hebben dergelijke zaken gespeeld en heeft de sperma donor verloren.
Gelul. Je bent echt geen tijdbom wanneer je een paar weken zwanger bent hoorquote:Op dinsdag 14 december 2010 12:30 schreef Gummibeer79 het volgende:
Een goede vriendin is zwanger en heb veel verhalen gehoord van haar man over de 'redelijkheid' van een zwangere vrouw....
Hormonaal vliegen ze álle kanten uit.
Dus, hoe lastig het ook is, probeer er begrip voor op te brengen. Het hoort er nou eenmaal bij....
Dat was mijn gedachte dus ook, iets klopt er niet.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:06 schreef littledrummergirl het volgende:
hoe zeker weet je dat het jouw kind is? ( heb niet alles gelezen dus miss heb je t al beantwoordnegeer t dan maar) het kan haar gedrag wel wat verklaren natuurlijk. In eerste instantie denkt ze ' fijn iemand met wie ik het samen kan regelen' maar als haar geweten dan gaat spreken dat jij niet de papa bent maar wel al die moeite doet.......
Gewoon n ideetje..
Weliswaar uit 2005. Maar goed: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1423quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:47 schreef Wanderingwhy het volgende:
Het is al voorbij gekomen; ben je als "mogelijke pappie" niet gerechtigd een vaderschapstest te verlangen?
(kan het ook anders; kind niet erkennen en dan de mama maar laten bewijzen?)
Niet dat je nu 1-2-3 als man maar meteen je zwangere vrouw moet wantrouwen echter de situatie hier riekt wel naar een errug hoog percentage 'mischien dit-misschien dat"...
(hihi; en dat is dus geen broodje aap verhaal; twee blanke mensen en dan de pappie die een halfbloedje geboren ziet worden)
Ja, maar van wie had ze in die periode zwanger kunnen raken? Heeft TS hard bewijs dat ze 9 weken zwanger is?quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:22 schreef sheotah het volgende:
Ik zou eerst gaan rekenen of het wel jouw kind kán zijn.
Je hebt elkaar 10 weken geleden ontmoet, ze is 9 weken zwanger. Als ze daadwerkelijk zo'n strakke menstruatiedatum heeft, zou ze tijdens die onveilige seks niet in haar vruchtbare periode hebben gezeten.
Overigens: je lijkt me een lieve jongen met het hart op de goede plaats. Ik wens je succes in deze situatie.
nee, want dit betekent ook dat ze al zwanger kon zijn geweest voordat ze TS ontmoettequote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |