Game onquote:Afgelopen zaterdag kwam ik een excollega tegen. Dan vraag je automatisch hoe het met het werk gaat e.d.
Enfin, een heel lang verhaal kort, haar contract was afgelopen maar ze was vol goede zin helemaal bezig met haar eigen bedrijf. Een poffertjeskraam en helemaal zelf. Leuk meegekletst, want dappere stap van haar. Alleen kwam het me allemaal zo makkelijk voor die poffertjeskraam. Oh ja, hop, kraam kopen en klaar en dat verdient kennelijk als een tierelier etc.
Misschien ben ik zelf gewoon een bang iemand die liever de zekerheid heeft dat e.o.a. baas de verantwoordelijkheid draagt maar zoals zij erover sprak en ook toen ik begon over KvK alles werd heel vrolijk weggewuifd.
Nou als het echt zo makkelijk is dan wil ik ook wel even een busje huren om wat deeg te bakken. Maar zat ze het allemaal mooi te maken vanwege dat ontslag of gaat dat allemaal echt zo makkelijk? Want zo'n goudmijntje wil ik natuurlijk ook wel he. Ik voelde me iig een echte kantoorkruier.. En ik blijf het me maar afvragen.
Is het echt zo makkelijk en mooi?
quote:Op zondag 28 november 2010 20:18 schreef JaimyLee het volgende:
De echte vraag:
Is zij makkelijk en mooi?
Ja, dit moet wel even anders inderdaad. Had de lapo en wilde zelf pas een nieuw topic openen als ik de twee vergunningen rond heb.quote:Op zondag 28 november 2010 23:55 schreef Fireblast het volgende:
Zet deze link naar deel 1 even in de OP:
Even zo een poffertjeskraam?
en zet er even in grote letters in dat het om een FRIETKRAAM (of patat~ zo u wilt) gaat, dat lijkt niet echt door te dringen ofzo
Ik heb er een lekker wijntje voor opengetrokken.quote:
Tof idee. Maar dat ga ik niet doen. Ik vind het leuk om te posten wat ik sjouw en om van FOK!kers tips te krijgen. Maar zou ik dit soort dingen vragen dan vraag ik iets voor commerciele doeleinden want mijn bedoeling is natuurlijk wel om hiermee mijn boterhammetje te gaan verdienen.quote:Op donderdag 2 december 2010 23:47 schreef x-tremed het volgende:
denk dat als je een beetje je wensen over een logo hier neerzet er voldoende Fok!ers zijn die je daarmee willen helpen
Hoi F_H, zou je er i.p.v. poffertjeskraam frietkraam van willen maken? Dan blijft het herkenbaar.quote:Op donderdag 2 december 2010 23:57 schreef Five_Horizons het volgende:
Leuk Stali![]()
Jammer dat je het topic niet hebt kunnen openen, maar hoe wil je de TT hebben?
Dit vind ik echt heel gaaf.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Gefeliciteerd, en hierbij moest ik aan jou denken:
Boerenkool
Niet. Gewoon klein dorpje in West Brabant.quote:
Straks staat het hele forum bij je aan de kraam:)quote:Op zondag 5 december 2010 03:19 schreef Stali het volgende:
[..]
Niet. Gewoon klein dorpje in West Brabant.
Ingeslapen volgens de NOS maar toch ong. 28.000 inwoners.
Edit: Ik moet niet overenthousiast raken natuurlijk, de gemeente telt zo ong. zoveel inwoners..
quote:Op maandag 6 december 2010 03:10 schreef Maanvis het volgende:
West-brabant, dat betekent dat het een frietkraam wordt.
Zat bij het openen van het vorige topic fulltime gedetacheerd. Dit is wel iets minder geworden. Overigens staat het los van deze reeks. Wil niet alles vertellen omdat het dan misschien te herkenbaar wordt maar wil de uren wel opvullen totdat ik met de kar aan de bak ga.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:18 schreef Fireblast het volgende:
Maar je hebt je huidige baan al opgezegd of houd je die totdat je "zeker weet" dat het goed gaat lopen?
Heb jij zelfstandig ondernemers in je familie? Op de een of andere manier heb ik het idee dat dat toch wel iets scheelt.quote:Op maandag 6 december 2010 03:20 schreef Schenkstroop het volgende:
Een kraam in een kar. Dat wordt dus rijden van markt naar markt? En waarom is en kar goedkoper dan een tent huren?
In Purmerend zijn er genoeg snackbars. En al twee hele goed vlaamse friet-tenten. Wellicht in een andere wijk nog eentje openen maar dan door mij. Droom ook al zo lang over een eigen bedrijf, dus meelezen en dromen
quote:Op zondag 28 november 2010 20:18 schreef JaimyLee het volgende:
De echte vraag:
Is zij makkelijk en mooi?
flinke kortingen geven bij kwaliteitsproducten schaadt je imago..quote:Op zondag 19 december 2010 05:33 schreef nero7 het volgende:
tvperg benieuwd
Welke locatie denk je aan (omgeving), welke aanbiedingen, menu, variatie in producten/menu's?
Denk als de klant, en de ondernemer die van de vraag iets moois kan maken, waar beide partijen van profiteren. 2de zak patat halve prijs bijvoorbeeld.
VOF of B.V. ? Verschil in belasting en failissementrisico (bijkomstig gezeik).
Zoiets, inderdaad. Hier staat bij de plaatselijke C1000 een Griek met allerlei hapjes (pepers, olijven, je kent het wel). Als je iets koopt, dan mikt 'ie er altijd iets anders bij, zodat je het kan proeven. Voor hem goed, want misschien koop je volgende keer ook een bakje met die dingen. Voor jou als klant goed, omdat je iets *gratis* krijgt.quote:Op zondag 19 december 2010 14:10 schreef Peter het volgende:
[..]
flinke kortingen geven bij kwaliteitsproducten schaadt je imago..
geef dan bij een betaalde snack een miniatuur-hapje van een andere specialiteit mee ter introductie
Ik heb nog nooit slechter gedacht over bedrijven die korting aanbieden op kwaliteitsprodukten.quote:Op zondag 19 december 2010 14:10 schreef Peter het volgende:
[..]
flinke kortingen geven bij kwaliteitsproducten schaadt je imago..
Sinds wanneer ligt Brabant in het noorden?quote:Op zondag 19 december 2010 14:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit slechter gedacht over bedrijven die korting aanbieden op kwaliteitsprodukten.
Waar je wel op moet letten is dat je de benaming 'friet' hanteert. 'Patat' staat in het noorden symbool voor paupervoedsel, terwijl friet een ambachtelijke naklank heeft. Desnoods noem je het vlaamse friet bijvoorbeeld.
Dat niet alleen: patat staat ook helemaal niet 'symbool' voor paupervoedsel. Zo heet het daar gewoon. Bij 'friet' denk ik vooral aan die dunne patatjes van de McDonalds. Bij Vlaamse friet aan die dikke patatten. Dat is echt anders dan bijvoorbeeld de patat van Bram Ladage (in Rotterdam e.o.quote:Op zondag 19 december 2010 14:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt Brabant in het noorden?
quote:Op zondag 19 december 2010 14:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit slechter gedacht over bedrijven die korting aanbieden op kwaliteitsprodukten.
Waar je wel op moet letten is dat je de benaming 'friet' hanteert. 'Patat' staat in het noorden symbool voor paupervoedsel, terwijl friet een ambachtelijke naklank heeft. Desnoods noem je het vlaamse friet bijvoorbeeld.
Dan kun je beter een miniatuursnack erbij geven, een schaaltje koude kaassouflees gaan ook niet echt helpen denk ik.quote:Op zondag 19 december 2010 14:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Sowieso wel aardig om een schaaltje met wat spullen neer te zetten (net zoals bij de bakker), zodat je kunt proeven.
Ja, want een miniatuursnack geeft hetzelfde idee qua smaak en structuur, natuurlijk....quote:Op zondag 19 december 2010 18:38 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Dan kun je beter een miniatuursnack erbij geven, een schaaltje koude kaassouflees gaan ook niet echt helpen denk ik.
Friet/Patat is gewoon een verschil in beleving. Bram Ladage staat in zo'n blauwe zeecontainer in een grote winkelstraat met een grote schoorsteen er bovenop. Terwijl als ie het friet had genoemd had ie er een kwaliteitsrestaurant van kunnen maken. Maargoed, zo loopt ie ook vast binnen.quote:Op zondag 19 december 2010 18:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat niet alleen: patat staat ook helemaal niet 'symbool' voor paupervoedsel. Zo heet het daar gewoon. Bij 'friet' denk ik vooral aan die dunne patatjes van de McDonalds. Bij Vlaamse friet aan die dikke patatten. Dat is echt anders dan bijvoorbeeld de patat van Bram Ladage (in Rotterdam e.o.), die ook zelfgesneden is.
volgens mij al verteld in het vorige topic en het is sowieso geen discussie waardquote:Op zondag 19 december 2010 20:47 schreef ColdFeet het volgende:
Om de patat-frietdiscussie nog even wat aan te wakkeren: als het om een kraam in zuidelijk Brabant gaat, is friet misschien een betere naamkeuze - aan de andere kant van de grens betekent patat gewoon aardappel
Ik woon op steenworp afstand bij de grens van België.quote:Op zondag 19 december 2010 18:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat niet alleen: patat staat ook helemaal niet 'symbool' voor paupervoedsel. Zo heet het daar gewoon. Bij 'friet' denk ik vooral aan die dunne patatjes van de McDonalds. Bij Vlaamse friet aan die dikke patatten. Dat is echt anders dan bijvoorbeeld de patat van Bram Ladage (in Rotterdam e.o.), die ook zelfgesneden is.
quote:Op zondag 19 december 2010 14:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je wil uitstralen: Goed en goedkoop, of kwaliteit en toch nog betaalbaar?quote:Op zondag 19 december 2010 14:33 schreef nero7 het volgende:
Hoezo schaadt dat het imago? Ken een bakkerij die heeft deze actie sinds 2 maanden en ze hebben het aanzienlijk drukker. Het imago is er alleen maar beter op geworden
Blauwe zeecontainer? wat een gelul.quote:Op zondag 19 december 2010 20:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Friet/Patat is gewoon een verschil in beleving. Bram Ladage staat in zo'n blauwe zeecontainer in een grote winkelstraat met een grote schoorsteen er bovenop. Terwijl als ie het friet had genoemd had ie er een kwaliteitsrestaurant van kunnen maken. Maargoed, zo loopt ie ook vast binnen.
Zie je, doordat ie zijn produkt patat noemt krijgt z'n tentje de uitstraling van zeecontainer. Natuurlijk staat patat kwalitatief onder friet, ik heb genoeg van beide op om te weten dat de patatverkopers het niet zo nauw nemen met de kwaliteit van hun produkten.quote:Op maandag 20 december 2010 18:36 schreef Dementor het volgende:
[..]
Blauwe zeecontainer? wat een gelul.
Bram heeft overal of RVS karren staan of een vast punt (ook volledig in RVS uitgevoerd).
Stel je nu dat patat kwalitatief onder frites staat?
Je begon zelf over een zeecontainer, verder ontkent iedereen dat. Toch leuk dat je zelf vindt dat je gelijk hebt. Is er tenminste iemand het met je eens.quote:Op maandag 20 december 2010 20:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zie je, doordat ie zijn produkt patat noemt krijgt z'n tentje de uitstraling van zeecontainer. Natuurlijk staat patat kwalitatief onder friet, ik heb genoeg van beide op om te weten dat de patatverkopers het niet zo nauw nemen met de kwaliteit van hun produkten.
Dat ik daaraan denk bij Vlaamse frieten kan natuurlijk geen misvatting genoemd worden, net zoals wat een Vlaming denkt, me niet zo heel veel kan schelen, eerlijk gezegdquote:Op maandag 20 december 2010 13:06 schreef Staal het volgende:
Wat ik bold heb gemaakt is een grote misvatting en je kunt er een Vlaming boos mee maken.
Die hompen aardappel zijn namelijk geen Vlaamse frieten. Ze liggen bij de AH ook als zodanig in de schappen maar echte Vlaamse frieten zijn maar 1cm breed en dik. Van binnen zachte puree en de buitenkant krokant.
Maar dan kan ik de goorste wijn ook wel duur maken.quote:Op maandag 20 december 2010 18:25 schreef Peter het volgende:
[..]
[..]
Ligt er aan wat je wil uitstralen: Goed en goedkoop, of kwaliteit en toch nog betaalbaar?
Mensen die willen genieten van eten hebben de verwachting dat duur eten beter is dan goedkoop eten
Kijk maar naar flessen wijn..
Als een product haast te geef is, zal het ook wel niet zoveel voorstellen..
Denk dat ik je wel een beetje volg toch.quote:Op maandag 20 december 2010 20:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zie je, doordat ie zijn produkt patat noemt krijgt z'n tentje de uitstraling van zeecontainer. Natuurlijk staat patat kwalitatief onder friet, ik heb genoeg van beide op om te weten dat de patatverkopers het niet zo nauw nemen met de kwaliteit van hun produkten.
Ik heb op die site gekeken en petje af. Wat ik bijzonder vind is dat het hele idee in karren door is gegaan. Dure karren uiteraard, maar apart.quote:Op maandag 20 december 2010 18:36 schreef Dementor het volgende:
[..]
Blauwe zeecontainer? wat een gelul.
Bram heeft overal of RVS karren staan of een vast punt (ook volledig in RVS uitgevoerd).
Stel je nu dat patat kwalitatief onder frites staat?
Ik kies voor een gezinszak.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:02 schreef nero7 het volgende:
[..]
Maar dan kan ik de goorste wijn ook wel duur maken.
Je biedt 1 zak aan voor 2 euro, en de 2de zak 1 euro. Dat maakt de 2de zak niet slechter.
Ik geloof dat Kassa wel vaker heeft getest: wijn zonder etiketten, dan is de goedkope ineens lekker.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:02 schreef nero7 het volgende:
[..]
Maar dan kan ik de goorste wijn ook wel duur maken.
Je biedt 1 zak aan voor 2 euro, en de 2de zak 1 euro. Dat maakt de 2de zak niet slechter.
Nee, of eigenlijk wel. Twee ooms hebben ooit een restaurant gehad maar dat is door ruzie uitelkaar gevallen. Nooit met familie in zee gaan daar heb ik zelf ook ervaring mee. Das gewoon moeilijk. Veel dombos denken namelijk dat de verstandhoudingen thuis, ook op de werkvloer kunnen. Dat gaat nooit goed, en dan krijg je ruzie.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:46 schreef Staal het volgende:
[..]
Heb jij zelfstandig ondernemers in je familie? Op de een of andere manier heb ik het idee dat dat toch wel iets scheelt.
Kortgezegd heb ik dit niet. Juristengezin, veilig werken voor een baas en ik moest VWO
doen. Ik wilde veel liever naar de kokschool maar daar viel niet over te praten. Ik was rebels maar helaas niet op dit vlak. Wel te jong uit huis gegaan.
Naast de serieuze kantoorbanen werkte ik veel bij in de horeca, leuk zwartgeld een compleet andere wereld en die blaren nam ik voor lief. Zoiets blijft trekken.
Ach Maanvis heeft waarschijnlijk nooit bij Ladage gegeten en brult maar wat.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:13 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik heb op die site gekeken en petje af. Wat ik bijzonder vind is dat het hele idee in karren door is gegaan. Dure karren uiteraard, maar apart.
Wel weer verse binten uit de Zeelandse klei.
Chinezen bakken heel vaak of in de verkeerde olie of ze bakken de patat/frites in dezelfde olie waar ook het vlees in gaat.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:10 schreef Staal het volgende:
[..]
Denk dat ik je wel een beetje volg toch.
Friet uit een frietkot is eik altijd goed en patat wordt altijd verneukt. Patat en friet is in principe wel hetzelfde maar het resultaat is het allang niet meer. Vandaar dat de lieden die Vlaamse friet verkopen als patat heel erg goed boeren boven de rivieren. Eigenlijk is wat ik wil doen ook niet meer dan het wiel opnieuw uitvinden en ook een aanklacht tegen de zgn. kwalitaria en Chinezen met hun vieze patat.
Nee, vorige maand nog in rotterdam. Ik wou die mutsen nog over de toonbank trekken en roepen "HET IS FRIET!!!!" maar wat ze verkochten was wel lekker.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:38 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ach Maanvis heeft waarschijnlijk nooit bij Ladage gegeten en brult maar wat.
Dat is onzin, het ligt er maar net aan waar je woont en hoe je het van kleins af aan noemt.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, vorige maand nog in rotterdam. Ik wou die mutsen nog over de toonbank trekken en roepen "HET IS FRIET!!!!" maar wat ze verkochten was wel lekker.
Zoals je zelf al zegt, patat is laagdrempeliger en dus heeft het meer een pauperklank. Patat is iets waar kinderen om roepen als ze geen zin hebben in spruitjes. Friet is niet bezoedeld met laagdrempeligheid.
Als je boven de rivieren een frietkraam opent dan denken mensen 'wow, echte brabantse kwaliteit' en als je in breda een patathok opent denken mensen 'effe naar de goeiekope vethut'. Da's het verschil.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:49 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat is onzin, het ligt er maar net aan waar je woont en hoe je het van kleins af aan noemt.
Friet en patat is voor veel mensen hetzelfde.
Zolang er genoeg mensen naar die goeiekope vethut toerijden is er toch niets aan de hand?quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je boven de rivieren een frietkraam opent dan denken mensen 'wow, echte brabantse kwaliteit' en als je in breda een patathok opent denken mensen 'effe naar de goeiekope vethut'. Da's het verschil.
Dat klopt, ik wou ook alleen maar het verschil in beleving tussen patat en friet duidelijk maken. Ga je voor goedkoop en is kwaliteit geen hoofdzaak, noem het dan patat. Wil je er wat meer voor vangen, dan noem je het friet. Maar dan moet je wel voldoende kwaliteit bieden.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:52 schreef Dementor het volgende:
[..]
Zolang er genoeg mensen naar die goeiekope vethut toerijden is er toch niets aan de hand?
Het is maar net waar je als ondernemer op richt.
Dat is toch echt wat jij denkt hoor, als patat goed smaakt zal het mij dan weer jeuken of ze het patat of friet noemen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat klopt, ik wou ook alleen maar het verschil in beleving tussen patat en friet duidelijk maken. Ga je voor goedkoop en is kwaliteit geen hoofdzaak, noem het dan patat. Wil je er wat meer voor vangen, dan noem je het friet. Maar dan moet je wel voldoende kwaliteit bieden.
Nee, dan ga ik natuurlijk wel meteen vol aan de bak en consequent die dagen volgen.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:03 schreef Peter het volgende:
Ga je er ook gelijk 5 dagen staan? Of begin je met 2 dagen?
Frietluchtquote:Op donderdag 23 december 2010 21:52 schreef Staal het volgende:
Bewoners en de school die er zit moeten er geen lucht van krijgen.
Doe je dat expres?quote:Op donderdag 23 december 2010 21:52 schreef Staal het volgende:
Lief van jullie!
Moet er wel bijzeggen dat ik nog zes weken mijn gemak moet houden i.v.m. bezwaren. Bewoners en de school die er zit moeten er geen lucht van krijgen.
Shit, elke dag douchen, daar had ik nog geen rekening mee gehouden. Moet ik zeker nog in mijn blootje doen ook.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:49 schreef superpiet het volgende:
Ik zou het je niet nadoen. 9 uur staan, hard werken, kans op beroving van je dagopbrengst, wind die constant binnen je kraam komt, constant in vetlucht staan, elke dag douchen.
Te moeilijk![]()
Hier sluit ik me van harte bij aan!quote:Op zondag 2 januari 2011 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Top idee staal, niets mis met goede friet en echte mayo. Mag een succes worden!
Doe jij dat niet iedere dag dan?quote:
Alleen heeft bram helaas (veel te zoete) frietsaus.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:38 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ach Maanvis heeft waarschijnlijk nooit bij Ladage gegeten en brult maar wat.
Ladage verkoopt het als patat maar snijd het als friet, patat klinkt laagdrempeliger en verkoopt dus beter in de randstad.
Een pretentieloze zak patat (met de cup die zelf hebben uitgevonden) met een goede klodder mayonaise er op meer is er niet nodig.
Maar ben het met je eens. Het moet mayonaise zijn en geen te viscose zoete fritessaus.quote:
Het eerste half jaar een gemiddelde dagomzet van 100 euro is de doelstelling.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:29 schreef Peter het volgende:
Heb je al enige prognose over de hoeveelheid producten die je gaat omzetten?
100 Euro per dag is veel te weinig, je moet het 5 tot 10 voudige gaan maken.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:33 schreef Staal het volgende:
[..]
Het eerste half jaar een gemiddelde dagomzet van 100 euro is de doelstelling.
Ook reclame maken door zelf te flyeren met coupons voor een portie gratis friet om klanten naar mijn kraam te krijgen.
Ik heb weinig producten. Daar zal nog wel wat bijkomen maar ik ga nog geen dingen doen die ik niet kan. Ben immers onervaren.
Dat zou fantastisch zijn. Ben er eerlijk in, ik kan het niet inschatten.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
100 Euro per dag is veel te weinig, je moet het 5 tot 10 voudige gaan maken.
Moet ook makkelijk kunnen met een frituur.
Mensen gaan je tentje toch wel als een rijdende snackbar zien, als je 1x iemand moet teleurstellen omdat iemand in de familie een supertje speciaal heeft besteld en je hebt geen frikandellen of geen uien, dan gaat dat meteen het hele gezin door en komt er niemand van dat gezin/vriendengroep meer.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:22 schreef Staal het volgende:
Fritessaus. Kennelijk wil men boven de rivieren niet anders.
Het wordt mayonaise van D&L. (Piet, tof dat je hier post en ik heb je vrij hoog zitten, als je tips of kritiek hebt hou ik me aanbevolen.) Durf het i.v.m. bacterien niet zelf te maken want kom natuurlijk wel tegenover een bejaardentehuis en om de hoek een school te staan.
Verder wil ik absoluut geen rijdende snackbar worden. Het wordt zelfgemaakte friet en een paar extra snacks zoals stoofvlees, garnalenkroketten, gehakballetjes. Ik wil alleen dingen verkopen die ik goed kan maken.
Maar ik moet me aardig verdedigen in mijn omgeving. Gisteren kreeg ik zelfs last van cold feet. Ryan houdt me wel positief gelukkig.
Tijdens de feestdagen wist men allemaal verhalen op te rakelen van mensen die voor zichzelf begonnen waren, failliet waren gegaan niet meer aan een baan kwamen etc. Nee, ik kon het maar beter niet doen want het is zoveel beter om voor een baas te werken want veiligheid. Je krijgt niet uitgelegd dat voor een baas werken helemaal niet zoveel zekerheid meer geeft. Emotioneel gezien al helemaal niet want eeuwige reorganisaties en bezuinigingen. Laat mij maar lekker buiten staan, friet verkopen en iedere euro die over de toonbank gaat verdien ik dan zelf. Ik doe geen dingen die ik niet kan. Zeg ook niet mijn hele hebben houden op om bijv. in la douce France zonder enige ervaring een B&B te beginnen. Zelfs die onbezonnen mensen weten het meestal uiteindelijk wel te rooien.
De update voor nu is dat ik me ingeschreven heb voor een HACCP-cursus. Te halen in een middagje.
PS. Mijn Hermpie-avatar zegt niks. Meer een CUL dingetje..
Dan moet je overal wel HEEL DUIDELIJK MAKEN DAT JE GEEN FRIKANDELLEN OF KROKETTEN HEBTquote:Op zondag 2 januari 2011 19:57 schreef Staal het volgende:
Ik ben eigenwijs, Maanvis.
Paar heel goede producten en anders ga je maar naar die chinees met zijn baggerpatat en sponzige frikadellen uit oud vet.
Je kunt zeker wel gelijk krijgen maar ik geloof nog steeds in mijn idee. Je kunt namelijk ook zelf een markt creeeren, denk ik.
Het is toch wel erg belangrijk om dat een beetje te schatten denk ik.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:41 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn. Ben er eerlijk in, ik kan het niet inschatten.
Naar boven bijstellen is geen probleem. Naar onder bijstellen gaat niet gebeuren. Dan moet ik er voor zorgen dat ik een andere lokatie ga zoeken etc.. Ik geef het een half jaar om te kijken wat er gaat gebeuren.
Daarom wordt het ook een frietkraam en geen snackbar. De rest is extra.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan moet je overal wel HEEL DUIDELIJK MAKEN DAT JE GEEN FRIKANDELLEN OF KROKETTEN HEBT.
Zo'n tentje MOET het hebben van mond op mond reclame, het is geen goede reclame als je een keer een gezin of vriendengroep teleur moet stellen omdat je alleen gehaktballen hebt en geen frikandellen, (moeten ze weer naar huis bellen om te vragen wat familielid/vriend dan wél had gewild bij zijn friet).
Dus heb je nou alleen garnalenkroketten en geen rundvleeskroketten dalijk? Het is toch in de buurt van breda?quote:Op zondag 2 januari 2011 20:05 schreef Staal het volgende:
Ik zit echt op mijn dorpje binnenkort. (Maak het hier ook nog bekend, durf het nu nog niet.) Maar ik wil inderdaad mensen alleen maar aanbieden wat ik zelf ook zou willen eten. De garnalenkroketten ga ik bijv. goed inkopen uit Vlaanderen en spul van Mora komt er niet in iig.
Er komt zeker vraag naar frikandellen, de eerste dag dat je er staat al. Dus zorg maar gewoon dat je ze hebt liggen ipv dat je meteen al in het dorpje bekend staat ls 'de snackbar die geen frikandellen heeft'quote:Op zondag 2 januari 2011 20:08 schreef Staal het volgende:
[..]
Daarom wordt het ook een frietkraam en geen snackbar. De rest is extra.
En als ik waardige frikadellen kan inkopen en er vraag naar is dan doe ik dat zeker. Maar ik wil gewoon echt geen snackbar.
In de buurt van BoZ.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus heb je nou alleen garnalenkroketten en geen rundvleeskroketten dalijk? Het is toch in de buurt van breda?
Euh, staal, bedenk je altijd 1 ding, het is natuurlijk wel gewoon een manier om geld te verdienen, geen missie, toch?quote:Op zondag 2 januari 2011 20:08 schreef Staal het volgende:
[..]
Daarom wordt het ook een frietkraam en geen snackbar. De rest is extra.
En als ik waardige frikadellen kan inkopen en er vraag naar is dan doe ik dat zeker. Maar ik wil gewoon echt geen snackbar.
Wou je vechten jongen? Geen snackbar!quote:Op zondag 2 januari 2011 20:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er komt zeker vraag naar frikandellen, de eerste dag dat je er staat al. Dus zorg maar gewoon dat je ze hebt liggen ipv dat je meteen al in het dorpje bekend staat ls 'de snackbar die geen frikandellen heeft'
Ik weet niet hoe het daar zit maar hier in brabant word je bijna voor gek versleten als je garnalen gaat eten. Dus als je alleen garnalenkroketten hebt en niet de standaard rundvleeskroketten dan krijg je weer mensen die bij je frietkraam staan en naar huis moeten bellen en je complete assortiment op moeten noemen om te kijken wat de thuiszitters dan wel lusten.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:11 schreef Staal het volgende:
[..]
In de buurt van BoZ.
Vlaamse garnalenkroketten en kaaskroketten, de rest moet ik nog proeven en als ik het niks vind dan verkoop ik het gewoon niet. Frietkot met een klein beetje extra. Ambacht. Geen klassieke snackbar.
quote:Op zondag 2 januari 2011 18:38 schreef densmee het volgende:
ik kan niet wachten om een keer godelijke fritten te komen eten
ik had die gedachte ook hoor.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:14 schreef Staal het volgende:
[..]
Wou je vechten jongen? Geen snackbar!
Maar okay, ik ga wel op zoek naar goede frikandellen. Vrij lastig en ik zie ze me niet zelf maken.
Zorg dat je broodjes hebt. En gewoon de standaard sausjes zoals curry mayo en satéquote:Op zondag 2 januari 2011 20:19 schreef Staal het volgende:
Frikandellen komen er dus. Dat is me duidelijk.
Brammetje deed er helemaal niet moeilijk over. Maar ja, die zit in de stad natuurlijk.
Nog meer snacks die moeten? Dan kan ik gaan proeven.
Nu niet met Mexicaantjes aankomen he? Dan word ik giftig.
Kroketten en kaas soufflés.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:19 schreef Staal het volgende:
Brammetje deed er helemaal niet moeilijk over. Maar ja, die zit in de stad natuurlijk.
Nee. Nog nooit. Wel in restaurants naast mijn gewone baan.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je in een frituur gewerkt, staal?
Beloofd. Die komt er natuurlijk.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:20 schreef Dementor het volgende:
Staal, we willen natuurlijk wel een foto van je ' kar' zien als het zover is.
En verkopen voor de woekerprijs 2 euro?quote:Op zondag 2 januari 2011 20:22 schreef Maanvis het volgende:
En zorg dat je wat blikjes cola, 7up en sinas hebt staan
1,50 is zatquote:Op zondag 2 januari 2011 20:23 schreef kort het volgende:
[..]
En verkopen voor de woekerprijs 2 euro?
Ken je de ins en outs van frituren?quote:Op zondag 2 januari 2011 20:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee. Nog nooit. Wel in restaurants naast mijn gewone baan.
hihiquote:Op zondag 2 januari 2011 20:28 schreef Staal het volgende:
Geen Lihamboutjes en saterollen.
Frietkot, mensen. Geen snackbar.
Ik heb inmiddels m.b.t. friet veel technieken geleerd. Double- en tripplecooking. Laatste ga ik niet doen. Als ik jou morgen mag PMen en je er naar zou willen kijken, dolgraag. Sta open voor jouw kritiek in ieder geval.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken je de ins en outs van frituren?
Dit is wat ik wil in ieder geval.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Belangrijkste is en blijft wereldfriet hebben, beter dan welke andere friet ook. Mensen eten graag friet maar willen het in huis met de open keuken niet zelf frituren.
Ovenfriet is vies.
Als jij gewoon de beste friet hebt, heb je daar sowieso al een pre mee.
je moet gewoon proeven, ze moeten krokant van buiten zijn, en bloemig van binnen met een mooie aardappelsmaak.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:32 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels m.b.t. friet veel technieken geleerd. Double- en tripplecooking. Laatste ga ik niet doen. Als ik jou morgen mag PMen en je er naar zou willen kijken, dolgraag. Sta open voor jouw kritiek in ieder geval.
Alleen wil ik wel snacks bij mijn frieten..quote:Op zondag 2 januari 2011 20:28 schreef Staal het volgende:
Geen Lihamboutjes en saterollen.
Frietkot, mensen. Geen snackbar.
Dan viet moar ne gernalekroket!quote:Op zondag 2 januari 2011 20:33 schreef loezzie het volgende:
[..]
Alleen wil ik wel snacks bij mijn frieten..
ik heb ze nog nooit gegeten, maar ze lijken me echt keilekker!quote:Op zondag 2 januari 2011 20:34 schreef Aphrodyte het volgende:
Niet opgeven met de garnalenkroketten Staal, die zijn zo vreselijk lekker
Wat jij wil is niet belangrijk, het gaat erom wat het dorp wil. Willen ze stoofvlees, picalilly, zure mayo?quote:Op zondag 2 januari 2011 20:33 schreef loezzie het volgende:
[..]
Alleen wil ik wel snacks bij mijn frieten..
Iets chic-vegetarisch misschien? Je hebt het nu over stoofvlees, garnalenkroketten en gehaktballen, maar lijkt me ook wel leuk als je vegetariërs een keer iets anders kan bieden dan die eeuwige kaassoufflé waar ze de 'keus' uit hebben.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:19 schreef Staal het volgende:
Aardappelpuree van binnen, met smaak en een krokant jasje. Dat kan ik inmiddels.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
je moet gewoon proeven, ze moeten krokant van buiten zijn, en bloemig van binnen met een mooie aardappelsmaak.
Friet is vegetarisch. Ik zit hier niet in de Randstad.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:36 schreef Naamah het volgende:
[..]
Iets chic-vegetarisch misschien? Je hebt het nu over stoofvlees, garnalenkroketten en gehaktballen, maar lijkt me ook wel leuk als je vegetariërs een keer iets anders kan bieden dan die eeuwige kaassoufflé waar ze de 'keus' uit hebben.
Mag ook rustig wat steviger zijn dan puree voor mij dan.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:37 schreef Staal het volgende:
[..]
Aardappelpuree van binnen, met smaak en een krokant jasje. Dat kan ik inmiddels.
Aardappelen uit de regio, wat dat betreft woon ik goed. Moet nog wel even in Zeeland kijken bij boeren.
quote:Op zondag 2 januari 2011 20:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Friet is vegetarisch. Ik zit hier niet in de Randstad..
Eerst maar eens die friet goed in de markt zetten en daarnaast een klein assortiment van snacks. Kwaliteit voert de boventoon in deze opzet. Geen gefrituurde courgettebloemen of Halloumi.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:41 schreef Naamah het volgende:
[..]Ik zie het je al tegen een klant die er om vraagt zeggen! Ik snap je punt, maar tóch zou het leuk zijn.
Iedereen heeft tegenwoordig toch de bonita in huis?quote:Op zondag 2 januari 2011 20:36 schreef Naamah het volgende:
[..]
Iets chic-vegetarisch misschien? Je hebt het nu over stoofvlees, garnalenkroketten en gehaktballen, maar lijkt me ook wel leuk als je vegetariërs een keer iets anders kan bieden dan die eeuwige kaassoufflé waar ze de 'keus' uit hebben.
in de zin van een kartel? foeiquote:Op zondag 2 januari 2011 20:53 schreef Peter het volgende:
Dealtjes sluiten met de mede exposanten. Voor levering van goede garnalen en kaas(soufle's)
Nee, eerder het idee van een food court zoals in Singapore overalquote:
Stel ik zou op vrouwen vallenquote:Op zondag 2 januari 2011 20:52 schreef draaijer het volgende:
Ik hoop dat ze nu wel een relatie heeft, want met zo'n geur diep in je poriën ga je het wel moeilijk krijgen.
Het zou niet iets zijn waar ik mijn geld mee zou kunnen verdienen
Ik heb liever een geparfumeerd popje die bij Loyens & Loeff werkt als juriste. Een ondernemende vrouw in een mentaal uitdagende omgevingquote:Op zondag 2 januari 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stel ik zou op vrouwen vallen
1. Een vrouw die haar eigen keuzes maakt, en een frietkot begint
2. Een geparfurmeerd popje dat alleen maar haar nagels vijlt
Nummer 1, iedere keer weer.
Je mag mijn moeder hebben.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:01 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb liever een geparfumeerd popje die bij Loyens & Loeff werkt als juriste. Een ondernemende vrouw in een mentaal uitdagende omgeving
Ja, maar een juriste kan misschien geen friet bakken, en je zou maar honger hebben op dat pleinquote:Op zondag 2 januari 2011 21:01 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb liever een geparfumeerd popje die bij Loyens & Loeff werkt als juriste. Een ondernemende vrouw in een mentaal uitdagende omgeving
Dan kan ik in ieder geval bij jullie bovengenoemde vriendin wat kopen en haar mogelijk laten adviseren op het juridische vlakquote:Op zondag 2 januari 2011 21:04 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, maar een juriste kan misschien geen friet bakken, en je zou maar honger hebben op dat plein.
Mijn ouders zijn allebei juristen en denken net als jij.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
Bedoel je dat de opvoeding van jou een mentaal uitdagende omgeving is
Is veul beter dan die van de viskraam, me dunktquote:Op zondag 2 januari 2011 21:03 schreef Maanvis het volgende:
Ja zeg gaan jullie nu allemaal 't vrouwke van de frietkraam versieren!?
Ja. Met een review in REV natuurlijkquote:Op maandag 3 januari 2011 12:35 schreef Cat_Tank het volgende:
Is veul beter dan die van de viskraam, me dunkt![]()
Staal heeft ballen van staal. Weinig mensen die zoiets durven te doen alleen al puur vanwege reacties uit de omgeving. Ik weet niet waar je staat (ik verneem iets met Brabant), maar als je een keer onthult waar kom ik vanuit fucking Groningen om die friet van jou te komen eten
Niet in ossewit gebakken? Jammer.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Friet is vegetarisch. Ik zit hier niet in de Randstad..
Dan zien tenminste 13 users de 'review'quote:Op maandag 3 januari 2011 12:45 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja. Met een review in REV natuurlijk
Ik zeg: een reportage op de FP en het forum.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:45 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja. Met een review in REV natuurlijk
Lijkt me best lekker met de goede geitenkaas (waar ik dan eigenlijk geen verstand van hebquote:Op maandag 3 januari 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:
Geitenkaassoufle? Dat lijkt me nou echt niets.
Dát zet wél zoden aan de dijk.....quote:Op maandag 3 januari 2011 13:11 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik zeg: een reportage op de FP en het forum.
Maar geitenkaas smelt toch nooit zo lekker als koeienkaas?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:13 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Lijkt me best lekker met de goede geitenkaas (waar ik dan eigenlijk geen verstand van heb).
Absoluut. Alles uit de kast voor de feestelijke opening. Een live-verslag van Teteleltteleleetepepelelpta, 6400 foto's van de FOK!Fotografen, een speeddate-evenement met de R&P slowchatters, de tieten van SHE, gratis abo's bij besteding van ¤10 of meer, misschien dat we zelfs Zanger Petro wel kunnen regelen...quote:Op maandag 3 januari 2011 13:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zeg: een reportage op de FP en het forum.
Ik weet er echt niet heel veel van, maar er zijn ook een soort brie-achtige geitenkazen die wel lekker smelten (thuis eten we wel eens witlof uit de oven met dat soort geitenkaas erover). Maar je hebt ook van die harde korrelige geitenkaas inderdaad.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar geitenkaas smelt toch nooit zo lekker als koeienkaas?
Tenminste da's mijn idee erbij...
Geitenkaas in bladerdeeg is een klassieker. Een ander deegkorstje erom en dan in de frituur lijkt me geen heel ander idee.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:
Geitenkaassoufle? Dat lijkt me nou echt niets.
Overjarige koeienkaas smelt ook niet lekker, hardheid is vooral een kwestie van rijping. Maar je hebt geitenkaas die bij kamertermperatuur al bijna vloeibaar is.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar geitenkaas smelt toch nooit zo lekker als koeienkaas?
Tenminste da's mijn idee erbij...
Alles moet in Nederland altijd maar een ''veilige keuze'' zijn, daarom hebben we overal 13 in een dozijn supermarkten en snackbars. Vindt je dat niet doodsaai worden?quote:Op maandag 3 januari 2011 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet in ossewit gebakken? Jammer.
Maar toch denk ik wel dat je er rekening mee moet houden, niet zozeer met de vegetarier, maar wel met wat mensen verwachten van gaan snacken. Je wilt geen rijdende snackbar worden, terecht, maar dan moet je wel een alternatief hebben voor wat ze van een snackbar verwachten, want je bent een alternatief voor een snackbar.
Ik denk dat er dan toch een beetje veilige keuzes moeten zijn. Mensen moeten natuurlijk niet verwachten dat ze er de pikanto-openruggetje kunnen krijgen of wat dan ook uit het brede ontdooiassortiment van hun snackbar, maar garnalenkroketten zullen een paar liefhebbers hebben, en heel veel die dat gewoon niet willen. Een gewone kroket, wat een heel mooi hangemaakt product kan zijn, voorziet dan meer in de vraag schat ik.
Overigens lijkt een kaassouffle me ook niet echt moeilijk op te waarderen, gewoon goede kaas met karakter erin, geitenkaas of Emmenthaler of zo. Ik zou voor de 'bijgerechten' het accent leggen op dingen die eigenlijk iedereen wel lust. Kip, gehaktbal, kroket, dat zijn geen dingen met specifieke liefhebbers en mensen die het echt niet lusten.
Ik wel ja. Maar het gaat hier om een onderneming en niet om mij als consument, en een ondernemer moet altijd beginnen bij wat kost het en wat levert het op, dat is wat het ondernemen is. Waarmee je dan gaat ondernemen is vraag 2.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:46 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Alles moet in Nederland altijd maar een ''veilige keuze'' zijn, daarom hebben we overal 13 in een dozijn supermarkten en snackbars. Vindt je dat niet doodsaai worden?
Ik zeg ook niet dat een goede huisgemaakte kroket saai is, maar er zijn genoeg mensen die genoeg hebben van de standaard snackbarmeuk, dat kan je immers ook overal krijgen. Ik denk juist dat Staal een slim concept heeft door niet met een standaard assortiment te komen. Ik denk dat ze zo juist een gat in de markt aanboort. En het is goed als er diversiteit is, maar als er stoofvlees, gehaktballen, kaaskroketten en garnalenkroketten zijn zoals Staal meldde, lijkt me dat toch wel genoeg keus?quote:Op maandag 3 januari 2011 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik wel ja. Maar het gaat hier om een onderneming en niet om mij als consument, en een ondernemer moet altijd beginnen bij wat kost het en wat levert het op, dat is wat het ondernemen is. Waarmee je dan gaat ondernemen is vraag 2.
Dat is dus kwalitatief hoogstaand not so very fast food geworden. Prima, ik denk dat daar een markt voor is, ik zou willen dat het bij mij in de buurt zit, maar je bent dan wel een alternatief voor de snackbar, en dan kom je dus weer bij het ondernemen zelf terecht. Dan moet je dus niet hebben dat mensen naar de snackbar gaan omdat ze toch iets bij hun friet willen, maar garnalenkroketten nou eenmaal niet lekker vinden. Ze gaan immers niet de friet hier halen en de bijgerechten elders. Het ene product heeft nou eenmaal veel mensen die er hard 'nee' tegen zeggen en het ander nauwelijks. Als je dan een klein assortiment hebt, zou ik proberen te voorkomen dat er mensen zijn die er niks bij kunnen vinden waar ze zin in hebben. Overigens vind ik een goede huisgemaakte kroket helemaal niet saai.
Dat denk ik ook, maar dat ze iets heeft om klanten te trekken wil nog niet zeggen dat ze geen klanten kan wegjagen door iets niet te hebben. Ik heb er ook al eerder aangegeven dat ik naast de zure vlaamse mayo wat zoete fritessaus achter de hand zou houden, want veel mensen vinden dat zure echt niet lekker, en als je dan voor het hele gezin friet gaat halen en één kind trekt die zure mayo niet dan is het hele idee van joepie frietjes weg en komt het hele gezin niet nog een keer.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:22 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat een goede huisgemaakte kroket saai is, maar er zijn genoeg mensen die genoeg hebben van de standaard snackbarmeuk, dat kan je immers ook overal krijgen. Ik denk juist dat Staal een slim concept heeft door niet met een standaard assortiment te komen. Ik denk dat ze zo juist een gat in de markt aanboort.
Het is al wat krap natuurlijk, het succes van de snackbar zit hem voor een groot deel in de breedte van het assortiment. Dat moet zij dus compenseren met de kwaliteit, maar het moet al gecompenseerd worden. Patatje stoofvlees kent ook een kleine schare liefhebbers, gehaktballen gaan bij de gewone snackbar ook niet in grote getale over de toonbank en de garnalenkroket is ook niet echt iets voor een heel breed publiek.quote:En het is goed als er diversiteit is, maar als er stoofvlees, gehaktballen, kaaskroketten en garnalenkroketten zijn zoals Staal meldde, lijkt me dat toch wel genoeg keus?
quote:Op maandag 3 januari 2011 13:15 schreef eleusis het volgende:
[..]
Absoluut. Alles uit de kast voor de feestelijke opening. Een live-verslag van Teteleltteleleetepepelelpta, 6400 foto's van de FOK!Fotografen, een speeddate-evenement met de R&P slowchatters, de tieten van SHE, gratis abo's bij besteding van ¤10 of meer, misschien dat we zelfs Zanger Petro wel kunnen regelen...
Wil sowieso ook nog andere Vlaamse sauzen aanbieden.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:39 schreef CasB het volgende:
Willen ze geen zure mayo dan nemen ze toch lekker pindasaus, curry of ketchup?
Nee, wel bonbons, taarten en pannekoeken.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:04 schreef kort het volgende:
Ga je er ook pizza's als 'erbij' verkopen?
Echt hequote:Op maandag 3 januari 2011 18:40 schreef Dementor het volgende:
Staal, wanneer kunnen we iets gaan proeven?
Ik krijg trek van dit topic!
Euhm misschien een stomme vraag hoor, maar hoe weet een vegetariër dan dat hij niet bij jou moet zijn? Want als ik vegetariër zou zijn, en ik zou erachter komen dat mijn kassouffleetje en mijn friet in Ossewit gebakken zijn, zou ik denk ik erg boos worden...quote:Op maandag 3 januari 2011 15:29 schreef Staal het volgende:
Heb jullie discussie ook gelezen. Okay, ik begrijp dat er frikandellen en kroketten bij moeten. Dan moet ik die goed kunnen inkopen zoals de kaaskroketten en garnalenkroketten. Alles zelfmaken klinkt wel romantisch maar niet haalbaar.
Maar in de ochtend naar de bakker, gehaktballen maken, binten schillen en snijden en tot 21:00 verkopen en stoofvlees maken. Dat vind ik eigenlijk wel genoeg. Ik sta in mijn eentje he?
En frietsaus komt er gewoon echt niet in. Ook niet achter de hand. Nee. grom.
PS. het gaat wel in de ossewit. Niet vegetarisch idd.
Vegetariers hebben niets te zoeken in een frietkot, die eten gierst en rijst.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:03 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Euhm misschien een stomme vraag hoor, maar hoe weet een vegetariër dan dat hij niet bij jou moet zijn? Want als ik vegetariër zou zijn, en ik zou erachter komen dat mijn kassouffleetje en mijn friet in Ossewit gebakken zijn, zou ik denk ik erg boos worden...
Onzinverhaal met een verlengsnoer.quote:Hoe zit het trouwens met dat hele "frituur verantwoord" gebeuren wat je tegenwoordig overal ziet? Dat geldt volgens mij alleen voor plantaardige olie toch?
Want aardappels in plantaardige olie zijn niet vegetarisch?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vegetariers hebben niets te zoeken in een frietkot, die eten gierst en rijst.
Leg eens uit dan? Is het hele "Frituur verantwoord" onzin of mijn gedachte dat dit alleen voor plantaardige olie geldt?quote:[..]
Onzinverhaal met een verlengsnoer.
je hoeft toch nergens te zeggen dat iets vegetarisch is. als er toch kaassouffle staat dan moeten ze het toch zelf weten en als ze echt zulke zeikerds zijn kunnen ze toch vragen wat voor vet het isquote:Op maandag 3 januari 2011 19:14 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Want aardappels in plantaardige olie zijn niet vegetarisch?
Ik weet dat jij het niet op vegetariërs hebt, maar dan nog...
[..]
Leg eens uit dan? Is het hele "Frituur verantwoord" onzin of mijn gedachte dat dit alleen voor plantaardige olie geldt?
Niet persoonlijk opnemen, je bent immers geen vegetarier maar in general denk ik dat het toch echt jouw probleem zou zijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:03 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Euhm misschien een stomme vraag hoor, maar hoe weet een vegetariër dan dat hij niet bij jou moet zijn? Want als ik vegetariër zou zijn, en ik zou erachter komen dat mijn kassouffleetje en mijn friet in Ossewit gebakken zijn, zou ik denk ik erg boos worden...
Hoe zit het trouwens met dat hele "frituur verantwoord" gebeuren wat je tegenwoordig overal ziet? Dat geldt volgens mij alleen voor plantaardige olie toch?
Dat is waar inderdaad. Dat hebben ze wel handig bijgesteld maar het is officieel niet halal.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Een Moslim kan natuurlijk prima bij de Mac eten omdat de hamburgers van rundvlees zijn.
Wat ik herinner werden die apart gefactureerd. Ik neem aan dat dat nog steeds zo is.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:07 schreef Staal het volgende:
Misschien teveel offtopic. Zit nog wel met iets dat meer WGR gericht is. Heb een factuur gekregen voor de vergunningsaanvraag. 255 euro. Maar nergens wordt er gerept over precario. Neem aan dat ik dat ook nog wel zal krijgen?
Wist je niet dat aardappels de bijnierklier van varkens zijn?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:14 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Want aardappels in plantaardige olie zijn niet vegetarisch?
Ik weet dat jij het niet op vegetariërs hebt, maar dan nog...
Die discussie loopt hierquote:Leg eens uit dan? Is het hele "Frituur verantwoord" onzin of mijn gedachte dat dit alleen voor plantaardige olie geldt?
Toch zou ik niet verborgen houden wat erin zit. Niet alle mensen kiezen uit vrije wil om een bepaald voedingsmiddel te vermijden zoals vegetariërs, maar je hebt ook mensen met allergieën. Denk niet dat je zit te wachten op mensen die schuimbekkend voor je kraam liggen omdat het blijkbaar niet zo veilig was voor hen als ze dachten.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:29 schreef Staal het volgende:
[..]
...
Jij bent zelf verantwoordelijk voor wat je in je mond stopt.
...
Ik lieg niet als iemand er naar vraagt. Maar ik ga van andermans probleem niet mijn probleem maken natuurlijk.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:30 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Toch zou ik niet verborgen houden wat erin zit. Niet alle mensen kiezen uit vrije wil om een bepaald voedingsmiddel te vermijden zoals vegetariërs, maar je hebt ook mensen met allergieën. Denk niet dat je zit te wachten op mensen die schuimbekkend voor je kraam liggen omdat het blijkbaar niet zo veilig was voor hen als ze dachten.
Al kunnen er altijd allergenen meeglippen zonder dat je het zelf weet, natuurlijk.
Nee, dat bedoelde ik ook. Je kunt niet met iedereen rekening houden natuurlijk, voor alles is wel iemand allergisch.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik lieg niet als iemand er naar vraagt. Maar ik ga van andermans probleem niet mijn probleem maken natuurlijk.
je kunt natuurlijk een bord ophangen metquote:Op maandag 3 januari 2011 21:46 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik ook. Je kunt niet met iedereen rekening houden natuurlijk, voor alles is wel iemand allergisch.
Bedankt.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:40 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Wat ik herinner werden die apart gefactureerd. Ik neem aan dat dat nog steeds zo is.
Een aanvraag indienen kost geld, maar da's puur voor de beoordeling/verwerking van een aanvraag.
P.S. - leuk initiatief! Lees dit al een tijd met veel plezier mee.
Boeie. Als je pietluttig bent met je eten vraag je er maar naar voordat je iets koopt/bestelt. Anders accepteer je maar dat niet altijd alles is zoals je verwacht.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:31 schreef Pandora73 het volgende:
Ha-ha-ha.![]()
Maar aangezien tegenwoordig vrijwel alle frietkramen en snackbars in plantaardig vet frituren, kan ik me voorstellen dat een vegetariër niet zomaar zal aannemen dat zijn vegetarische hap mogelijk gefrituurd wordt in dierlijk vet. En dat is wat anders dan boter, want voor boter hoeft een dier niet dood, en last time I checked werd Ossewit gemaakt uit rundvet, waarvoor een dier dus wel dood heeft gemoeten. En laat dat nou net datgene zijn waar vegetariërs meestal niet zo happig op zijn. En dat ze zich daardoor dus genept kunnen voelen, of zelfs bezwaard als je echte fanatieke hebt.
Kijk als je nou gewoon een bordje ophangt (desnoods gesponsord) met "Heerlijk gebakken in zuivere Ossewit" dan hebben ze niks te miepen natuurlijk. Het was maar een idee.
Verder ben ik ook zeer benieuwd naar de vorderingen, en als ik in de buurt mocht zijn als de kraam open is, kom ik zeker een bakje (zakje?) heerlijke frieten halen, niks lekkerders dan echt goede frieten! En mét echte mayonaise inderdaad.
DL heeft anders ook niet zure mayonaise.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:44 schreef Staal het volgende:
[..]
Wil sowieso ook nog andere Vlaamse sauzen aanbieden.
In deze regio waardeert men mayonaise en tartaarsaus juist heel erg.
Devos & Lemmens sauzen wil ik inkopen idd. Uit veiligheid. Niet zelfgemaakt maar echt geen Remia fritessaus.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:56 schreef n0a het volgende:
[..]
DL heeft anders ook niet zure mayonaise.
En over het bestellen voor het gezin thuis en er is iets niet of er wordt iets niet gelust, de meeste klanten zullen het gelijk opeten toch? Dat is iig het idee wat ik heb bij een kar op de markt of zoiets dan lopen mensen gewoon rond met hun puntzakje.
als je zelf mayonaise gaat maken, zou ik wel gebruik gaan maken van gepasteuriseerde eierproducten, maar da's persoonlijk.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:55 schreef Staal het volgende:
[..]
Bedankt.
Zie het wel verschijnen dan. Maar best gek dat het onduidelijk is hoeveel ik moet gaan betalen.
M.b.t. stroom, daar loopt de aanvraag nog.
@Pandora, begrijp je punt wel maar ik ga echt geen bordje uithangen. Als ik in de Randstad zou wonen zou ik een biologische kar beginnen en wel een bordje uithangen. Waar ik het begin is geen omgeving die van fratsen houdt.
Geruit puntzakje, kartonnen bakje optioneel en gezinszakken. Klant mag kiezen.
En bakjes saus om mee te nemen, met dank aan jullie FOK!kers. Misschien moet ik de mayonaise en tartaarsaus toch wel zelf maken maar ja, durf het niet goed aan.
quote:Op maandag 3 januari 2011 15:29 schreef Staal het volgende:
PS. het gaat wel in de ossewit. Niet vegetarisch idd.
Lang niet zo lekker voor de frietquote:
Wat een nekgekletsquote:Ossewit is knetters ongezond en relatief duur.
Wat?!quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:27 schreef Muridae het volgende:
-ik zou ook de standaard frisdranken uit het assortiment houden. (kies voor sapjes en aparte import fris-dranken)
Ehh.. Dat zou ik nu bijzonder DOM vinden om te doen.. Het is een frietkot, geen 3 sterrenrestaurant.. Wat ga je die mensen die een "colaatje" willen aanbieden dan? Lekker wortel sapje? En jij denkt dat de gemiddelde "frietkot klant" daarop zit te wachten?quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:27 schreef Muridae het volgende:
-ik zou ook de standaard frisdranken uit het assortiment houden. (kies voor sapjes en aparte import fris-dranken)
Jij zou failliet gaanquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:27 schreef Muridae het volgende:
@Staal
Veel succes !
Een paar tips :
-misschien iets met biologisch/EKO doen ? (of zelfs verantwoord frituren)
-geef aandacht aan de aankleding van je zaak ? (zie voorbeeld www.leperron.nl )
-geef nadruk op het "verse" door bijvoorbeeld aardappels te snijden in het zicht van de klanten als het rustig is, dat soort zaken zorgen voor een "culinair" frietkotje.
Op deze manier kun je best de prijs omhoog gooien aangezien je een unique selling point hebt.
En nog iets, vergeet internet niet ! ook met friekot kun je daar baat bij hebben. De mens is vaak bereid een halve stad te doorkruisen om dat lekker hapje te halen.
In aanschaf is Ossewit ietsje duurder. Ik vind het eigenlijk wel apart dat sommige mensen denken dat olie zo gezond is. De laatste paar maanden stap ik iedere snackbar in die ik tegenkom. Dan kan een snackbar wel leuk zeggen verantwoorde olie te gebruiken. Hoevaak kom ik geen oud vet tegen? Dat ruik je en dat proef je. Oude olie is naar mijn idee veel gevaarlijker dan ossewit dat op tijd vervangen wordt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:42 schreef blup het volgende:
[..]
Waarom geen Arachide of palmolie? Ossewit is knetters ongezond en relatief duur.
Oude olie is uiteraard slechter als optijd vervangen ossewit. Maar optijd vervangen olie tegenover optijd vervangen ossewit? Vraag me af.. Groot factor wat meespeelt is natuurlijk de smaak, met ossewit krijg je die lekkere oldskool smaak.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:46 schreef Staal het volgende:
[..]
In aanschaf is Ossewit ietsje duurder. Ik vind het eigenlijk wel apart dat sommige mensen denken dat olie zo gezond is. De laatste paar maanden stap ik iedere snackbar in die ik tegenkom. Dan kan een snackbar wel leuk zeggen verantwoorde olie te gebruiken. Hoevaak kom ik geen oud vet tegen? Dat ruik je en dat proef je. Oude olie is naar mijn idee veel gevaarlijker dan ossewit dat op tijd vervangen wordt.
Riskant. Mensen met een notenallergie kunnen daar problemen mee krijgen. Hij heeft dat wel duidelijk vermeld staan?quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:49 schreef blup het volgende:
Ik weet wel dat de goed lopende kraam hier in Utrecht op Vredeburg (Henk ....nogwat) op arachideolie stookt met (denk ik) een kleine toevoeging.
Jep, als je een pinda allergie hebt kan je in shock raken van huidcontact met iemand die pinda's heeft gegeten (pinda resten aan de handen bv)quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:22 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Riskant. Mensen met een notenallergie kunnen daar problemen mee krijgen. Hij heeft dat wel duidelijk vermeld staan?
Precies. Arachideolie heeft als groot voordeel dat het pas begint te verbranden bij veel hogere temperaturen, maar het risico van de notenallergie wordt toch vaak te groot gevonden om het te gebruiken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, als je een pinda allergie hebt kan je in shock raken van huidcontact met iemand die pinda's heeft gegeten (pinda resten aan de handen bv)
Bullshit. Ik heb een (minder ernstige) pinda-allergie, en zo nu en dan let ik er op. Vrijwel iedere oliebollenkraam deze jaarwisseling frituurde in arachideolie. Vrijwel elke chinees gebruikt arachide olie. Het risico wordt dus niet te groot gevonden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:27 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Precies. Arachideolie heeft als groot voordeel dat het pas begint te verbranden bij veel hogere temperaturen, maar het risico van de notenallergie wordt toch vaak te groot gevonden om het te gebruiken.
Volgende keer eerst even het topic doorlezen!quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:50 schreef JackHerrer het volgende:
Ga je de gehaktballen uit de jus verkopen? En belse sate's zijn ook een aanrader, stukken gemarineerde kalkoenvlees met ui (als je spek en paprika erbij doet heb je een shaslick) ertussen en als het klaar nog wat satekruiden erover strooien.
En als je gewone kroketten gaat verkopen kan je ook dobben/kwekkeboom/bourgondische kroketten verkopen, zijn net iets lekkerder.
En misschien iets van kip, en dan ipv die kleffe nuggets gewoon chicken wings.
Ah ok, weer wat geleerd. Ik 'zit' zelf niet in de oliebollen en babi pangangs, dus dat wist ik niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bullshit. Ik heb een (minder ernstige) pinda-allergie, en zo nu en dan let ik er op. Vrijwel iedere oliebollenkraam deze jaarwisseling frituurde in arachideolie. Vrijwel elke chinees gebruikt arachide olie. Het risico wordt dus niet te groot gevonden.
Ik denk dat dat wel meevalt. In Amsterdam staat op zaterdag bij de Noordermarkt wel eens zo'n linksliberale-überhippe-bio-sociaalcultureelverantwoorde-geitenwollensokken-friettent. Maar telkens als ik daar friet probeer te kopen, blijkt die helemaal uitverkocht te zijn.quote:
Gaat snel.. Hoeveel kilo brengt een volkstuintje nou op? Qua kilo's per week?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:04 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. In Amsterdam staat op zaterdag bij de Noordermarkt wel eens zo'n linksliberale-überhippe-bio-sociaalcultureelverantwoorde-geitenwollensokken-friettent. Maar telkens als ik daar friet probeer te kopen, blijkt die helemaal uitverkocht te zijn.
Erg goeie tip. Ik vraag me wel af hoe hoog de premies daarvoor zijn. (da's niet mijn afdeling, sorry)quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:10 schreef Fireblast het volgende:
Over ziekwordende klanten gesproken.... zorg wel dat je daar (als dat kan) voor verzekerd bent. Als je een keer onbewust wat 'fouts' meegeeft aan je klanten en je ligt daardoor financiëel overhoop dan is dat ook niet echt prettig.
Best lullig dat je nooit het vlees kan eten wat je verkoopt, maar wel lekker zuinig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:33 schreef Peter het volgende:
In Den Haag zit zelfs een vegetarische slager
Vraag me af wat de meest noodzakelijke verzekeringen zijn wanneer ik begin.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:10 schreef Fireblast het volgende:
Over ziekwordende klanten gesproken.... zorg wel dat je daar (als dat kan) voor verzekerd bent. Als je een keer onbewust wat 'fouts' meegeeft aan je klanten en je ligt daardoor financiëel overhoop dan is dat ook niet echt prettig.
Zal van het weekend of begin volgende week even een samenvatting maken van de plannen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb het eerste topic gevolgt, zag deze nu pas, maar wat voor 'speciale' dingen ga je naast verse patat, goede mayo en soep bieden?
(Dit omdat 'men' hier van mening was dat je zo'n beetje alles van haggis tot kaviaar moest gaan verkopen
).
En heb je ook een "zomers" alternatief voor de soep?![]()
Pure nieuwsgierigheid hoor
Verzekeringen 'naar achteren schuiven', ik zou het niet doen. Vanaf dag 1 loop je aansprakelijkheidsrisico, dat wil je afgedekt hebben. Even een gesprek plannen met een goede verzekeringsadviseur die specifiek kennis heeft van bedrijfsverzekeringen, dan kan je zelf een bewuste afweging maken wat je wel en niet wilt verzekeren en je slaapt een stuk beter.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:36 schreef Staal het volgende:
[..]
Vraag me af wat de meest noodzakelijke verzekeringen zijn wanneer ik begin.
Dit wat jij noemt wilde ik toch wel even naar achteren schuiven.
Wel goed om even in te verdiepen inderdaad.
Zal volgende week wel een afspraak maken met de bank.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:48 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Verzekeringen 'naar achteren schuiven', ik zou het niet doen. Vanaf dag 1 loop je aansprakelijkheidsrisico, dat wil je afgedekt hebben. Even een gesprek plannen met een goede verzekeringsadviseur die specifiek kennis heeft van bedrijfsverzekeringen, dan kan je zelf een bewuste afweging maken wat je wel en niet wilt verzekeren en je slaapt een stuk beter.
Ach, over een paar jaar heb je een nationale frietkot en schrijf je een autobiografie genaamd "Even zo een frietkraam?"quote:
Vraag om een specialist. Ik ken die gasten van 'de bank' wel, inmiddels. Daar loop ik de godgansedag achteraan om dingen te verbeteren en risico's uit te breiden of te beperken en dan ben ik niet eens een bedrijfsverzekeringenspecialist (scrabble).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:52 schreef Staal het volgende:
[..]
Zal volgende week wel een afspraak maken met de bank.
Dat heeft zijn voordelen. Ga als noob praten met minimaal 2 verzekeringsadviseurs en vergelijk hun verhalen maar eens met elkaar. Je zal verbaasd zijn over de verschillenquote:
Je moet eens op een PE-bijeenkomst langskomen. Wat een kletskoek je daar hoort....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:20 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Dat heeft zijn voordelen. Ga als noob praten met minimaal 2 verzekeringsadviseurs en vergelijk hun verhalen maar eens met elkaar. Je zal verbaasd zijn over de verschillen
Neej, het is een winkel waar ze allerlei vleesvervangers verkopen en aanverwante producten.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Best lullig dat je nooit het vlees kan eten wat je verkoopt, maar wel lekker zuinig.
Inderdaadquote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je moet eens op een PE-bijeenkomst langskomen. Wat een kletskoek je daar hoort....
Tot welk bedrag ben je verzekerd, en hoeveel zou dit per maand kosten? Bedenk je wel dat voedselvergiftiging ook permanente gevolgen kan hebben. Ik ken iemand die levenslang aan de medicijnen moet. Zo'n verzekering is vrijwel een must.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:52 schreef Staal het volgende:
[..]
Zal volgende week wel een afspraak maken met de bank.
Wil me wel eerst verdiepen want er wordt je meteen van alles aangesmeerd.
Voel me echt wel een noob nu..
Ik weet dat ik me moet oriënteren m.b.t. verzekeringen. Dat begrijp ik natuurlijk echt wel maar het moet nu niet te mal worden.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:46 schreef nero7 het volgende:
[..]
Tot welk bedrag ben je verzekerd, en hoeveel zou dit per maand kosten? Bedenk je wel dat voedselvergiftiging ook permanente gevolgen kan hebben. Ik ken iemand die levenslang aan de medicijnen moet. Zo'n verzekering is vrijwel een must.
(heb je al een maandbegroting en evt. jaarbegroting wat je kraam gaat kosten/opleveren? Weet je al waar je break-even zou kunnen liggen?)
Nog een paar weken te gaan, jongens. Ik verwacht nog wel meer bezwaar.quote:Verzet tegen komst frietkot
door Domien Huijbregts domien.huijbregts@bndestem.nl. dinsdag 04 januari 2011 | 10:04 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 04 januari 2011 | 10:06
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Quantcast
HOOGERHEIDE - De Woensdrechtse partijen AKT en ABZ zijn niet blij met de komst van een mobiele snackkraam op het St. Lucasplein in Hoogerheide.
Het college van B en W verleende onlangs een éénjarige vergunning voor zo'n kraam voor alle dagen in de week, behalve dinsdag en vrijdag.
Lucas Bolders van AKT snapt daar niets van. "Het Lucasplein ligt vlakbij de Raadhuisstraat. Iedereen loopt zijn benen onder zijn lijf vandaan om daar de bedrijfsruimtes verhuurd te krijgen. Dan is het raar dat je een vergunning verleend voor een standplaats."
Bolders zegt bovendien al door verschillende bezorgde omwonenden te zijn benaderd. "Ze zijn bang voor stankoverlast, troep en hangjongeren voor de deur. Ze gaan dan ook bezwaar indienen tegen de verleende vergunning."
Ook Rainier Schuurbiers van ABZ zet vraagtekens bij de vergunning. "Je kunt je afvragen of bewoners hier blij mee moeten zijn. Is er wel voldoende nagedacht over hoe je zoiets op een nette manier doet? In het verleden is de vergunning van eenzelfde soort kraam aan de Van Weerden Poelmanlaan juist ingetrokken vanwege stankoverlast. Ook wij zien liever een inpandige cafetaria in de Raadhuisstraat."
Volgens een gemeentewoordvoerder is alle kritiek echter onterecht. "Het plein is door de gemeenteraad zelf aangewezen als de locatie in Hoogerheide voor standplaatsen. Aan de vergunning zijn bovendien strenge voorwaarden verbonden. Zolang een ondernemer hieraan voldoet, is er voor ons geen aanleiding om een vergunning te weigeren. En in het geval er wel problemen ontstaan, kunnen we handhavend optreden."
Wat een gejank, ik hoop dat je gewoon een goede plek krijgt.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:31 schreef Staal het volgende:
Ik sta al in BN de Stem.
Werd getipt door een winkelier die op de hoogte is van mijn plannen. Dacht dat het om een huis aan huisblaadje zou gaan. Ze zou het voor me opzoeken maar ik denk ik internet even.
http://www.bndestem.nl/re(...)n-komst-frietkot.ece
[..]
Nog een paar weken te gaan, jongens. Ik verwacht nog wel meer bezwaar.
Nog een week of vijf kunnen ze bezwaren in blijven dienen. Spannend.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:41 schreef Fireblast het volgende:
De gemeentewoordvoerder staat iig achter je, hopen dat dat zo blijft.
Tot wanneer kunnen ze bezwaar indienen en wanneer hoor je of je de vergunning krijgt?
Precies, ze snappen niet dat 'even zo een frietkraam' heel wat anders is dan 'even zo een friettent'... Succes, ik hoop dat hier niets vervelends uitkomt.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:34 schreef Staal het volgende:
Ik heb lokaal op ABZ gestemd nota bene.
En trouwens als het goed loopt wil ik uiteindelijk wel een pandje huren natuurlijk. Maar dat durf ik nu niet aan. Logisch.
Mm, interessante ontwikkeling...quote:Op maandag 10 januari 2011 19:31 schreef Staal het volgende:
Ik sta al in BN de Stem.
Werd getipt door een winkelier die op de hoogte is van mijn plannen. Dacht dat het om een huis aan huisblaadje zou gaan. Ze zou het voor me opzoeken maar ik denk ik internet even.
Verzet tegen komst frietkot
door Domien Huijbregts domien.huijbregts@bndestem.nl. dinsdag 04 januari 2011 | 10:04 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 04 januari 2011 | 10:06
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Quantcast
HOOGERHEIDE - De Woensdrechtse partijen AKT en ABZ zijn niet blij met de komst van een mobiele snackkraam op het St. Lucasplein in Hoogerheide.
Het college van B en W verleende onlangs een éénjarige vergunning voor zo'n kraam voor alle dagen in de week, behalve dinsdag en vrijdag.
Lucas Bolders van AKT snapt daar niets van. "Het Lucasplein ligt vlakbij de Raadhuisstraat. Iedereen loopt zijn benen onder zijn lijf vandaan om daar de bedrijfsruimtes verhuurd te krijgen. Dan is het raar dat je een vergunning verleend voor een standplaats."
Bolders zegt bovendien al door verschillende bezorgde omwonenden te zijn benaderd. "Ze zijn bang voor stankoverlast, troep en hangjongeren voor de deur. Ze gaan dan ook bezwaar indienen tegen de verleende vergunning."
Ook Rainier Schuurbiers van ABZ zet vraagtekens bij de vergunning. "Je kunt je afvragen of bewoners hier blij mee moeten zijn. Is er wel voldoende nagedacht over hoe je zoiets op een nette manier doet? In het verleden is de vergunning van eenzelfde soort kraam aan de Van Weerden Poelmanlaan juist ingetrokken vanwege stankoverlast. Ook wij zien liever een inpandige cafetaria in de Raadhuisstraat."
Volgens een gemeentewoordvoerder is alle kritiek echter onterecht. "Het plein is door de gemeenteraad zelf aangewezen als de locatie in Hoogerheide voor standplaatsen. Aan de vergunning zijn bovendien strenge voorwaarden verbonden. Zolang een ondernemer hieraan voldoet, is er voor ons geen aanleiding om een vergunning te weigeren. En in het geval er wel problemen ontstaan, kunnen we handhavend optreden."
[..]
Er komt dus nog een raadsvergadering over, heb ik het idee, en dan kan de boel afgefikt worden. ABZ is momenteel de grootste partij in de coalitie in de gemeente.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Oei, dat is naar, dat de buurt in een keer gaat beginnen miepen.
Er komt toch geen raadsvergadering overquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er komt dus nog een raadsvergadering over, heb ik het idee, en dan kan de boel afgefikt worden. ABZ is momenteel de grootste partij in de coalitie in de gemeente.
Als de ABZ dit, vanwege het talrijke protest, op de agenda zet, dan komt dat op de agenda, lijkt me. Zij hebben ook echt de grootste achterban hier en ze zullen echt willen luisteren naar die achterban. Ik snap alleen niet, dat ze bij de initiële behandeling van deze aanvraag, al niet hun scepsis hebben laten doorschemeren.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Er komt toch geen raadsvergadering overDe vergunning voldoet aan de eisen, dus zolang de omwonenden geen goed punt hebben is ie gewoon terecht verstrekt toch?
Toch goed dat dit topic in WGR staat trouwens
Leuk! Die man heeft gelijk. Gewoon weggooien en al helemaal nooit opbakken. Dat geheime ingredient geloof ik weer niet maar snap wel waarom hij het zegt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:54 schreef Byte_Me het volgende:
als je toch in brabant woont, kom even spieken bij martin zwerts
Misschien is het een idee om even een briefje bij de omwonenden door de bus te doen. Wat je gaat doen, waarom je denkt dat ze er geen last van zullen hebben. Behalve dat je dan meteen reclame maakt en het gesprek erover stimuleert (there is no such thing as bad publicity), geef je die mensen aandacht. Heel veel klachten en bezwaren komen voort uit dat mensen bang zijn voor verandering, en zich genegeerd voelen in hun belang. En dan gaat het al niet meer over de mate waarin ze in hun belang getroffen zijn. Ik krijg hier ook altijd briefjes door de bus van overlastveroorzakers, het helpt natuurlijk niks tegen de overlast, maar je staat er toch al wat vergevingsgezinder tegenover omdat je weet wat er gaat gebeuren en omdat ze aan je gedacht hebben, dat zij bewust zijn van het feit dat er omwonenden zijn.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:31 schreef Staal het volgende:
Ik sta al in BN de Stem.
[..]
Erg goed advies, dit zou ik zeker doen!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien is het een idee om even een briefje bij de omwonenden door de bus te doen.
[..]
Het is misschien wat opdringerig. Als je briefjes rondbrengt komt er echt wel iemand een praatje maken, en zo bereik je ook iedereen die niet thuis is. En die horen dan wel weer van anderen wat voor indruk je maakte.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen briefje
Langs gaan
Aanbellen, je keurig voorstellen, over je droom vertellen, wie je bent, wat je met het frietkot wil.
langs de deur gaan en een ambachtelijke garnalenkroket aanbieden!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen briefje
Langs gaan
Aanbellen, je keurig voorstellen, over je droom vertellen, wie je bent, wat je met het frietkot wil.
Doet er niet toe, je bent nu ondernemer, als het bedrag onder de streep groter wordt door begrip op te brengen voor het ABZ, dan heb je begrip voor het ABZ. Dat soort dingen moet je zuiver doelmatig benaderen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:36 schreef Staal het volgende:
Goede tip!
Voor het ABZ het ik nul begrip maar voor de omwonenden wel. Die weerstand begrijp ik best.
Dat denk ik ook. Langs de deur gaan betekent dat je ook mensen spreekt die helemaal nergens tegen zijn en eigenlijk überhaupt niet lastig willen worden gevallen met jouw verhaal. Het zijn tenslotte toch vaak maar enkelen die schreeuwen alsof ze een hele wijk vertegenwoordigen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is misschien wat opdringerig. Als je briefjes rondbrengt komt er echt wel iemand een praatje maken, en zo bereik je ook iedereen die niet thuis is. En die horen dan wel weer van anderen wat voor indruk je maakte.
Dit is nog veel beter! Het is voor mij echt wel even een hobbel over maar moet dit wel doen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen briefje
Langs gaan
Het is een dorp. Kan dit veel beter wel doen. Aanbellen en praten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:04 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Langs de deur gaan betekent dat je ook mensen spreekt die helemaal nergens tegen zijn en eigenlijk überhaupt niet lastig willen worden gevallen met jouw verhaal. Het zijn tenslotte toch vaak maar enkelen die schreeuwen alsof ze een hele wijk vertegenwoordigen.
Moet het inderdaad niet meteen doen. Maar mag het wel wat beter in de gaten houden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:10 schreef SemperFii het volgende:
Maak je zo geen slapende honden wakker?
gewoon ff langsgaan met een schaal snacksquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:05 schreef Staal het volgende:
[..]
Dit is nog veel beter! Het is voor mij echt wel even een hobbel over maar moet dit wel doen.
Het is een groot plein. De bovenwoningen hoeven niet eens. Kan een briefje afgeven bij het bejaardencentrum om op te hangen en bij de lage woningen kan ik veel beter aanbellen, hand geven etc.
Nee, ik doe toch geen brief want dan moet ik uitkijken voor valse beloftes. Zwerfafval, prullenbakken. Stankoverlast, goed filter. Maar ja, je ruikt het wel. Hangjongeren, tja wat is hangen he?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zou in ieder geval wel een brief komen brengen, en dan kun je alsnog aanbellen, maar met een brief wordt het gesprek al gemakkelijker. Als je dan een verhaal hebt waarom het met de overlast wel mee zal vallen ( je kunt natuurlijk het een beetje doen voorkomen alsof je naar de bezwaren komt luisteren om het te voorkomen) dan moet dat een positieve indruk achterlaten.
Die hou ik niet warm.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
gewoon ff langsgaan met een schaal snacks
ligt er aan bij hoeveel huizen je langsgaat per keerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |