abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89269003
quote:
Afgelopen zaterdag kwam ik een excollega tegen. Dan vraag je automatisch hoe het met het werk gaat e.d.

Enfin, een heel lang verhaal kort, haar contract was afgelopen maar ze was vol goede zin helemaal bezig met haar eigen bedrijf. Een poffertjeskraam en helemaal zelf. Leuk meegekletst, want dappere stap van haar. Alleen kwam het me allemaal zo makkelijk voor die poffertjeskraam. Oh ja, hop, kraam kopen en klaar en dat verdient kennelijk als een tierelier etc.

Misschien ben ik zelf gewoon een bang iemand die liever de zekerheid heeft dat e.o.a. baas de verantwoordelijkheid draagt maar zoals zij erover sprak en ook toen ik begon over KvK alles werd heel vrolijk weggewuifd.

Nou als het echt zo makkelijk is dan wil ik ook wel even een busje huren om wat deeg te bakken. Maar zat ze het allemaal mooi te maken vanwege dat ontslag of gaat dat allemaal echt zo makkelijk? Want zo'n goudmijntje wil ik natuurlijk ook wel he. Ik voelde me iig een echte kantoorkruier. :{ . En ik blijf het me maar afvragen.
Is het echt zo makkelijk en mooi?
Game on :)

linkje naar deel 1

Even zo een poffertjeskraam?

[ Bericht 4% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 29-11-2010 19:33:31 ]
  zondag 28 november 2010 @ 20:18:27 #2
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_89269159
De echte vraag:

Is zij makkelijk en mooi?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_89270987
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:18 schreef JaimyLee het volgende:
De echte vraag:

:D

tvp
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_89282044
Zet deze link naar deel 1 even in de OP:

en zet er even in grote letters in dat het om een FRIETKRAAM (of patat~ zo u wilt) gaat, dat lijkt niet echt door te dringen ofzo

[ Bericht 33% gewijzigd door Fireblast op 29-11-2010 00:15:10 ]
pi_89330088
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:55 schreef Fireblast het volgende:
Zet deze link naar deel 1 even in de OP:

en zet er even in grote letters in dat het om een FRIETKRAAM (of patat~ zo u wilt) gaat, dat lijkt niet echt door te dringen ofzo
Ja, dit moet wel even anders inderdaad. Had de lapo en wilde zelf pas een nieuw topic openen als ik de twee vergunningen rond heb.

Geen afzwaaien dit he? Maar ik heb nu niks. Jah, een nutteloos bedrijfje op papier.
En om de paar dagen de meelevende vraag of ik al nieuws heb.

Wordt absoluut vervolgd. Want ik wil het en zou het verloop graag op FOK! willen posten en ook om kritieken en hulpposten natuurlijk. Deze weken lijken nu al drie jaar, enthousiasme daalt een beetje want de onzekerheid komt om de hoek loeren. Maar een ja-woord daar wacht ik op. Het leuke is de kar kopen en het eindelijk echt te kunnen beginnen.

Laat maar even rusten. Ik kom er zeker op terug.
pi_89369784
Je begint wel precies in de koudste tijd van het jaar. :P

Enig idee hoe lang die vergunningen duren?
pi_89424940
Ik heb eindelijk nieuws. Begon nl. te denken dat de politiek hier gewoon geen frietkraam zou willen.

Ik had in oktober twee standplaatsvergunningen aangevraagd. Nu krijg ik zojuist bericht dat de tweede standplaats niet in het bestemmingsplan past en 1 dag uit de eerste aanvraag niet toegestaan is.

Maar dit betekent dus dat die andere drie dagen dus wel toegestaan zijn. *O* .
Nu de dagen van de tweede standplaats omzetten in een aanvraag naar de eerste standplaats en dan lukt het wel.

Dus dit komt rond voor het eind van het jaar. Ben echt heel blij. *O* .
pi_89425073
gefeliciteerd!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89425321
Gefeliciteerd! :s) *O*
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 13:05:22 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_89425535
Gefeliciteerd! Nu een modje die de TT nog even fixt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89425643
Gefeliciteerd *O*
pi_89425655
Dank jullie wel!
Ik ben in jubelstemming want begon het echt op te geven en nu gaat het weer leven en kan ik verder met dingen regelen.
pi_89425948
had al mee zitten lurken in het eerste deel..
maar dit is fantastisch nieuws!!

gefeliciteerd!! :*

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_89426083
Mooi topic om te volgen en leuk om te lezen dat er vooruitgang is!

Van harte!
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_89426270
fantastisch nieuws, stali *O*
  donderdag 2 december 2010 @ 13:43:55 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_89426989
Proficiat! :)

En nu? ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 2 december 2010 @ 14:39:11 #17
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_89429156
Leuk verhaal, even volgen.
The more debt, the better
pi_89439676
Ha, dat is mooi, Stali!
pi_89440144
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
Proficiat! :)

En nu? ;)
Ik heb er een lekker wijntje voor opengetrokken.

Verder denken over het logo, invulling, foldering, prijs/kwaliteitverhouding en natuurlijk begin januari mijn karretje zoeken en aankleden etc. Tof, dat het ineens weer een sprong krijgt. Vergunning is echt zo belangrijk anders haak je toch wel af.

Bedankt voor de leuke reacties en tof dat jullie het volgen!
pi_89457262
denk dat als je een beetje je wensen over een logo hier neerzet er voldoende Fok!ers zijn die je daarmee willen helpen ;)
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_89457726
Leuk Stali :Y

Jammer dat je het topic niet hebt kunnen openen, maar hoe wil je de TT hebben? :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_89486457
Gefeliciteerd, en hierbij moest ik aan jou denken:

Boerenkool
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_89492398
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 23:47 schreef x-tremed het volgende:
denk dat als je een beetje je wensen over een logo hier neerzet er voldoende Fok!ers zijn die je daarmee willen helpen ;)
Tof idee. Maar dat ga ik niet doen. Ik vind het leuk om te posten wat ik sjouw en om van FOK!kers tips te krijgen. Maar zou ik dit soort dingen vragen dan vraag ik iets voor commerciele doeleinden want mijn bedoeling is natuurlijk wel om hiermee mijn boterhammetje te gaan verdienen.

Heb gisteravond zelf wat zitten prutsen, samenvoegen etc. En het is allemaal half. Zie dat hier in mijn omgeving ook. Zelf scheef geplakte belettering. Nee, dan maar even op de iets langere baan en dan professioneel. Ik moet me hier duidelijk niet aan wagen.

quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 23:57 schreef Five_Horizons het volgende:
Leuk Stali :Y

Jammer dat je het topic niet hebt kunnen openen, maar hoe wil je de TT hebben? :)
Hoi F_H, zou je er i.p.v. poffertjeskraam frietkraam van willen maken? Dan blijft het herkenbaar.
Heb het zelf niet meer geopend en was er uiteraard ook wat verlegen mee omdat ik niets te melden had.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Gefeliciteerd, en hierbij moest ik aan jou denken:

Boerenkool
Dit vind ik echt heel gaaf. O+ . De boerenkoolkroket, kwam hierdoor op het idee om hier in huis een zuurkoolkroket te proberen en dan wat pittige kaas in het beslagje.
Leuk om te proberen iig. Bedankt.
pi_89541759
Weet niet of ik zijn naam mag noemen maar ik vind het zo leuk dat een user n.a.v. dit topic veel moeite doet om mij te helpen aan een mooi logo.

Echt heel tof!
pi_89541928
*O*
In welke stad komt je kraam eigenlijk? :@
dag
pi_89541955
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 03:15 schreef Peter het volgende:
*O*
In welke stad komt je kraam eigenlijk? :@
Niet. Gewoon klein dorpje in West Brabant.
Ingeslapen volgens de NOS maar toch ong. 28.000 inwoners.

Edit: Ik moet niet overenthousiast raken natuurlijk, de gemeente telt zo ong. zoveel inwoners. :@ .

[ Bericht 13% gewijzigd door Stali op 05-12-2010 03:25:12 ]
pi_89562787
quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 03:19 schreef Stali het volgende:

[..]

Niet. Gewoon klein dorpje in West Brabant.
Ingeslapen volgens de NOS maar toch ong. 28.000 inwoners.

Edit: Ik moet niet overenthousiast raken natuurlijk, de gemeente telt zo ong. zoveel inwoners. :@ .
Straks staat het hele forum bij je aan de kraam:)
  maandag 6 december 2010 @ 03:10:10 #28
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89575975
West-brabant, dat betekent dat het een frietkraam wordt. :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 december 2010 @ 03:16:13 #29
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_89575992
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 03:10 schreef Maanvis het volgende:
West-brabant, dat betekent dat het een frietkraam wordt. :)
:7
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 6 december 2010 @ 03:20:04 #30
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89576006
Een kraam in een kar. Dat wordt dus rijden van markt naar markt? En waarom is en kar goedkoper dan een tent huren?

In Purmerend zijn er genoeg snackbars. En al twee hele goed vlaamse friet-tenten. Wellicht in een andere wijk nog eentje openen maar dan door mij. Droom ook al zo lang over een eigen bedrijf, dus meelezen en dromen :P
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_90078324
En we zijn weer bijna 2 weken verder :P
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_90083179
Goeie kick, ik ben ook wel benieuwd. :)
pi_90083629
Er is me toegezegd dat het voor het eind van dit jaar rondkomt.
Nu is er nog af en toe contact m.b.t. bijv. de statijden, met weer een andere ambtenaar over het huren van stroom. (Leek mij makkelijker.)

Eerst wil ik alles zwart op wit rondhebben. Wil zometeen niet met een kar zitten die ik niet kan gebruiken. Verwacht iig in januari te kunnen gaan snorren naar een kraam. Het huisje op wielen dat ik op het oog had is helaas verkocht. Het zij zo.
pi_90084047
Oh dat gaat nog vrij rap dan. :)

Heb je een foto van dat huisje op wielen? Ben wel benieuwd wat voor iets je zoekt.
pi_90085943
tvp :P
pi_90086034
succes en ik benieuwd wanneer wij kunnen komen smullen van de aardappelstaafjes uit de ossewit
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_90091316
Dus na 5 jaar kunnen we je eerste hotel binnenlopen? ;)
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  zaterdag 18 december 2010 @ 21:55:50 #38
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90099944
Zal zeker updates blijven posten uiteraard. Voor een topic gaat het langzaam maar het valt me qua gemeente echt 100% mee. Merk iig een bereidheid om te helpen.

Binnen vijf jaar een hotel. :D.
Dat denk ik niet. Eerst wil zien of ik die kraam succesvol kan maken en daarna natuurlijk wel een pandje huren. Dat is uiteindelijk wel het streven.
Het gaat niet meevallen om op straat mijn geld te verdienen maar ik geloof er wel in.

@Fireblast, de advertentie is weg dus heb dat kraampje alleen geprint op papier. Zal morgen wel even zien of ik het kan scannen.
Maar het was een popperig houten kotje op wielen. Zag het al helemaal voor me met roodwitte gordijntjes etc. Helaas, pech. Durfde het niet aan.

PS. Ik ben uiteraard Stali. Staal was eerder maar toen werd ik steeds voor vent gehouden.
Niet zo tof als je een vrouw bent. Maar sinds kort wilde ik Staal toch wel graag terug.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90100839
Maar je hebt je huidige baan al opgezegd of houd je die totdat je "zeker weet" dat het goed gaat lopen?
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:23:12 #40
42366 Staal
pi_90101052
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:18 schreef Fireblast het volgende:
Maar je hebt je huidige baan al opgezegd of houd je die totdat je "zeker weet" dat het goed gaat lopen?
Zat bij het openen van het vorige topic fulltime gedetacheerd. Dit is wel iets minder geworden. Overigens staat het los van deze reeks. Wil niet alles vertellen omdat het dan misschien te herkenbaar wordt maar wil de uren wel opvullen totdat ik met de kar aan de bak ga.
Un certain jeune homme
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:46:56 #41
42366 Staal
pi_90102149
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 03:20 schreef Schenkstroop het volgende:
Een kraam in een kar. Dat wordt dus rijden van markt naar markt? En waarom is en kar goedkoper dan een tent huren?

In Purmerend zijn er genoeg snackbars. En al twee hele goed vlaamse friet-tenten. Wellicht in een andere wijk nog eentje openen maar dan door mij. Droom ook al zo lang over een eigen bedrijf, dus meelezen en dromen :P
Heb jij zelfstandig ondernemers in je familie? Op de een of andere manier heb ik het idee dat dat toch wel iets scheelt.

Kortgezegd heb ik dit niet. Juristengezin, veilig werken voor een baas en ik moest VWO
doen. Ik wilde veel liever naar de kokschool maar daar viel niet over te praten. Ik was rebels maar helaas niet op dit vlak. Wel te jong uit huis gegaan.

Naast de serieuze kantoorbanen werkte ik veel bij in de horeca, leuk zwartgeld een compleet andere wereld en die blaren nam ik voor lief. Zoiets blijft trekken.

Die veiligheid zoeken is nog steeds mijn wezen, vandaar dat ik nog geen kraampje heb durven kopen. Eerst alles op papier. Volg zeker het topic, als ik fouten maak of op mijn giechel ga dan post ik dat straks natuurlijk ook allemaal.
En als het je droom is, ga ervoor. Maar als je een hoge hypotheek hebt, drie kinderen en een leuke baan zou ik het weer niet aanraden omdat ik zelf nooit zoveel lef zou hebben en dat is mijn achtergrond ook niet.
Un certain jeune homme
pi_90113111
tvp :) erg benieuwd

Welke locatie denk je aan (omgeving), welke aanbiedingen, menu, variatie in producten/menu's?
Denk als de klant, en de ondernemer die van de vraag iets moois kan maken, waar beide partijen van profiteren. 2de zak patat halve prijs bijvoorbeeld.
VOF of B.V. ? Verschil in belasting en failissementrisico (bijkomstig gezeik).

[ Bericht 59% gewijzigd door nero7 op 19-12-2010 05:45:34 ]
pi_90113129
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:18 schreef JaimyLee het volgende:
De echte vraag:

:')
pi_90122338
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 05:33 schreef nero7 het volgende:
tvp :) erg benieuwd

Welke locatie denk je aan (omgeving), welke aanbiedingen, menu, variatie in producten/menu's?
Denk als de klant, en de ondernemer die van de vraag iets moois kan maken, waar beide partijen van profiteren. 2de zak patat halve prijs bijvoorbeeld.
VOF of B.V. ? Verschil in belasting en failissementrisico (bijkomstig gezeik).
flinke kortingen geven bij kwaliteitsproducten schaadt je imago..
geef dan bij een betaalde snack een miniatuur-hapje van een andere specialiteit mee ter introductie :Y
dag
pi_90122623
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 14:10 schreef Peter het volgende:

[..]

geef dan bij een betaalde snack een miniatuur-hapje van een andere specialiteit mee ter introductie :Y
Zoiets, inderdaad. Hier staat bij de plaatselijke C1000 een Griek met allerlei hapjes (pepers, olijven, je kent het wel). Als je iets koopt, dan mikt 'ie er altijd iets anders bij, zodat je het kan proeven. Voor hem goed, want misschien koop je volgende keer ook een bakje met die dingen. Voor jou als klant goed, omdat je iets *gratis* krijgt.

Sowieso wel aardig om een schaaltje met wat spullen neer te zetten (net zoals bij de bakker), zodat je kunt proeven.
  zondag 19 december 2010 @ 14:31:18 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90123216
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 14:10 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit slechter gedacht over bedrijven die korting aanbieden op kwaliteitsprodukten.
Waar je wel op moet letten is dat je de benaming 'friet' hanteert. 'Patat' staat in het noorden symbool voor paupervoedsel, terwijl friet een ambachtelijke naklank heeft. Desnoods noem je het vlaamse friet bijvoorbeeld :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_90123309
Hoezo schaadt dat het imago? Ken een bakkerij die heeft deze actie sinds 2 maanden en ze hebben het aanzienlijk drukker. Het imago is er alleen maar beter op geworden
pi_90123621
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 14:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit slechter gedacht over bedrijven die korting aanbieden op kwaliteitsprodukten.
Waar je wel op moet letten is dat je de benaming 'friet' hanteert. 'Patat' staat in het noorden symbool voor paupervoedsel, terwijl friet een ambachtelijke naklank heeft. Desnoods noem je het vlaamse friet bijvoorbeeld :).
Sinds wanneer ligt Brabant in het noorden? :?
pi_90134279
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 14:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Sinds wanneer ligt Brabant in het noorden? :?
Dat niet alleen: patat staat ook helemaal niet 'symbool' voor paupervoedsel. Zo heet het daar gewoon. Bij 'friet' denk ik vooral aan die dunne patatjes van de McDonalds. Bij Vlaamse friet aan die dikke patatten. Dat is echt anders dan bijvoorbeeld de patat van Bram Ladage (in Rotterdam e.o. O+ ), die ook zelfgesneden is.
  zondag 19 december 2010 @ 18:31:43 #50
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90134347
quote:

[..]

I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_90134713
quote:
14s.gif Op zondag 19 december 2010 14:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Sowieso wel aardig om een schaaltje met wat spullen neer te zetten (net zoals bij de bakker), zodat je kunt proeven.
Dan kun je beter een miniatuursnack erbij geven, een schaaltje koude kaassouflees gaan ook niet echt helpen denk ik. :')
pi_90134897
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:38 schreef Fireblast het volgende:

[..]

Dan kun je beter een miniatuursnack erbij geven, een schaaltje koude kaassouflees gaan ook niet echt helpen denk ik. :')
Ja, want een miniatuursnack geeft hetzelfde idee qua smaak en structuur, natuurlijk.... :') Mensen moeten *nu* direct iets extra's meenemen. Ze laten proeven, zodat ze eventueel zeggen: "doe die er ook maar bij". Als het druk is, kun je er prima een schaaltje met bijzondere dingen neerzetten. Je kunt dat redelijk warm houden.
  zondag 19 december 2010 @ 20:25:36 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90140215
quote:
14s.gif Op zondag 19 december 2010 18:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat niet alleen: patat staat ook helemaal niet 'symbool' voor paupervoedsel. Zo heet het daar gewoon. Bij 'friet' denk ik vooral aan die dunne patatjes van de McDonalds. Bij Vlaamse friet aan die dikke patatten. Dat is echt anders dan bijvoorbeeld de patat van Bram Ladage (in Rotterdam e.o. O+ ), die ook zelfgesneden is.
Friet/Patat is gewoon een verschil in beleving. Bram Ladage staat in zo'n blauwe zeecontainer in een grote winkelstraat met een grote schoorsteen er bovenop. Terwijl als ie het friet had genoemd had ie er een kwaliteitsrestaurant van kunnen maken. Maargoed, zo loopt ie ook vast binnen.
Een gedicht over Maanvis
pi_90140296
pi_90141502
Om de patat-frietdiscussie nog even wat aan te wakkeren: als het om een kraam in zuidelijk Brabant gaat, is friet misschien een betere naamkeuze - aan de andere kant van de grens betekent patat gewoon aardappel :P
pi_90161850
bram ladage :')
pi_90161944
quote:
Op zondag 19 december 2010 20:47 schreef ColdFeet het volgende:
Om de patat-frietdiscussie nog even wat aan te wakkeren: als het om een kraam in zuidelijk Brabant gaat, is friet misschien een betere naamkeuze - aan de andere kant van de grens betekent patat gewoon aardappel :P
volgens mij al verteld in het vorige topic en het is sowieso geen discussie waard :) Mij boeit het niet maar ik kan wel lachen om de mensen die zich erover druk maken :)
  maandag 20 december 2010 @ 13:06:12 #58
42366 Staal
pi_90172202
quote:
14s.gif Op zondag 19 december 2010 18:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik woon op steenworp afstand bij de grens van België.
Als ik hier "patat" ga verkopen krijg ik natuurlijk geen klant aan mijn kraampje.
Er is hier zelfs een gezegde: "dan heb je patat". En dat gaat over tegenspoed.

Heb patat ook echt mijn systeem moeten krijgen. (Kom natuurlijk oorspronkelijk uit Amsterdam.)
Bij friet denk ik inmiddels aan goudgeel, krokant en bij patat aan slappe hap.

Wat ik bold heb gemaakt is een grote misvatting en je kunt er een Vlaming boos mee maken.
Die hompen aardappel zijn namelijk geen Vlaamse frieten. Ze liggen bij de AH ook als zodanig in de schappen maar echte Vlaamse frieten zijn maar 1cm breed en dik. Van binnen zachte puree en de buitenkant krokant.

PS het idee van dingetjes erbij geven vind ik wel aardig inderdaad. Ik sta straks buiten maar de klanten als het goed is ook. Even denken hoe dat in te vullen want het kan geen voedselbank worden.
Un certain jeune homme
pi_90189102
quote:

[..]

quote:
15s.gif Op zondag 19 december 2010 14:33 schreef nero7 het volgende:
Hoezo schaadt dat het imago? Ken een bakkerij die heeft deze actie sinds 2 maanden en ze hebben het aanzienlijk drukker. Het imago is er alleen maar beter op geworden
Ligt er aan wat je wil uitstralen: Goed en goedkoop, of kwaliteit en toch nog betaalbaar?
Mensen die willen genieten van eten hebben de verwachting dat duur eten beter is dan goedkoop eten :+
Kijk maar naar flessen wijn..
Als een product haast te geef is, zal het ook wel niet zoveel voorstellen..
dag
pi_90189614
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Friet/Patat is gewoon een verschil in beleving. Bram Ladage staat in zo'n blauwe zeecontainer in een grote winkelstraat met een grote schoorsteen er bovenop. Terwijl als ie het friet had genoemd had ie er een kwaliteitsrestaurant van kunnen maken. Maargoed, zo loopt ie ook vast binnen.
Blauwe zeecontainer? wat een gelul.
Bram heeft overal of RVS karren staan of een vast punt (ook volledig in RVS uitgevoerd).
Stel je nu dat patat kwalitatief onder frites staat?
  maandag 20 december 2010 @ 20:48:19 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90197401
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:36 schreef Dementor het volgende:

[..]

Bram heeft overal of RVS karren staan of een vast punt (ook volledig in RVS uitgevoerd).
Zie je, doordat ie zijn produkt patat noemt krijgt z'n tentje de uitstraling van zeecontainer. Natuurlijk staat patat kwalitatief onder friet, ik heb genoeg van beide op om te weten dat de patatverkopers het niet zo nauw nemen met de kwaliteit van hun produkten.
Een gedicht over Maanvis
pi_90198115
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zie je, doordat ie zijn produkt patat noemt krijgt z'n tentje de uitstraling van zeecontainer. Natuurlijk staat patat kwalitatief onder friet, ik heb genoeg van beide op om te weten dat de patatverkopers het niet zo nauw nemen met de kwaliteit van hun produkten.
Je begon zelf over een zeecontainer, verder ontkent iedereen dat. Toch leuk dat je zelf vindt dat je gelijk hebt. Is er tenminste iemand het met je eens. :P
pi_90198721
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 13:06 schreef Staal het volgende:

Wat ik bold heb gemaakt is een grote misvatting en je kunt er een Vlaming boos mee maken.
Die hompen aardappel zijn namelijk geen Vlaamse frieten. Ze liggen bij de AH ook als zodanig in de schappen maar echte Vlaamse frieten zijn maar 1cm breed en dik. Van binnen zachte puree en de buitenkant krokant.

Dat ik daaraan denk bij Vlaamse frieten kan natuurlijk geen misvatting genoemd worden, net zoals wat een Vlaming denkt, me niet zo heel veel kan schelen, eerlijk gezegd ;)

Belangrijk is wat jij met je product/kraam doet en of dat verkoopt of niet. :) (daarom is wat ik van friet vind ook niet zo relevant ;) ).

Waar is "stali" gebleven? :o
pi_90211302
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:25 schreef Peter het volgende:

[..]

[..]

Ligt er aan wat je wil uitstralen: Goed en goedkoop, of kwaliteit en toch nog betaalbaar?
Mensen die willen genieten van eten hebben de verwachting dat duur eten beter is dan goedkoop eten :+
Kijk maar naar flessen wijn..
Als een product haast te geef is, zal het ook wel niet zoveel voorstellen..
Maar dan kan ik de goorste wijn ook wel duur maken.
Je biedt 1 zak aan voor 2 euro, en de 2de zak 1 euro. Dat maakt de 2de zak niet slechter.
  dinsdag 21 december 2010 @ 00:10:18 #65
42366 Staal
pi_90211837
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Denk dat ik je wel een beetje volg toch.

Friet uit een frietkot is eik altijd goed en patat wordt altijd verneukt. Patat en friet is in principe wel hetzelfde maar het resultaat is het allang niet meer. Vandaar dat de lieden die Vlaamse friet verkopen als patat heel erg goed boeren boven de rivieren. Eigenlijk is wat ik wil doen ook niet meer dan het wiel opnieuw uitvinden en ook een aanklacht tegen de zgn. kwalitaria en Chinezen met hun vieze patat.
Un certain jeune homme
  dinsdag 21 december 2010 @ 00:13:49 #66
42366 Staal
pi_90212103
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:36 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ik heb op die site gekeken en petje af. Wat ik bijzonder vind is dat het hele idee in karren door is gegaan. Dure karren uiteraard, maar apart.

Wel weer verse binten uit de Zeelandse klei.
Un certain jeune homme
  dinsdag 21 december 2010 @ 00:23:01 #67
42366 Staal
pi_90212737
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 00:02 schreef nero7 het volgende:

[..]

Je biedt 1 zak aan voor 2 euro, en de 2de zak 1 euro. Dat maakt de 2de zak niet slechter.
Ik kies voor een gezinszak.
In de stad zou ik met je meegaan.

Je kunt serieus een bank gratis op MP zetten, zonder resultaat.
Een week later zet je dezelfde bank weer op MP maar dan laat je het open voor bieden. Voila, dan krijg je biedingen. Als het gratis is dan deugt het niet. Probeer het maar uit.
Un certain jeune homme
pi_90213727
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 00:02 schreef nero7 het volgende:

[..]

Ik geloof dat Kassa wel vaker heeft getest: wijn zonder etiketten, dan is de goedkope ineens lekker.
En met etiketten en prijs, dan is de duurste ineens het beste..
Men associeert hogere prijzen met kwaliteitsproducten..
dag
  dinsdag 21 december 2010 @ 01:29:45 #69
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90216223
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:46 schreef Staal het volgende:

[..]

Heb jij zelfstandig ondernemers in je familie? Op de een of andere manier heb ik het idee dat dat toch wel iets scheelt.

Kortgezegd heb ik dit niet. Juristengezin, veilig werken voor een baas en ik moest VWO
doen. Ik wilde veel liever naar de kokschool maar daar viel niet over te praten. Ik was rebels maar helaas niet op dit vlak. Wel te jong uit huis gegaan.

Naast de serieuze kantoorbanen werkte ik veel bij in de horeca, leuk zwartgeld een compleet andere wereld en die blaren nam ik voor lief. Zoiets blijft trekken.
Nee, of eigenlijk wel. Twee ooms hebben ooit een restaurant gehad maar dat is door ruzie uitelkaar gevallen. Nooit met familie in zee gaan daar heb ik zelf ook ervaring mee. Das gewoon moeilijk. Veel dombos denken namelijk dat de verstandhoudingen thuis, ook op de werkvloer kunnen. Dat gaat nooit goed, en dan krijg je ruzie.

Verder denk ik dat als je net als ik een drukke bar kunt onderhouden, je best patat friet kunt bakken en orders kunt afhandelen. Het is wel een verschil maar ik denk dat konsekwent zijn de sleutel is. Als je een chaooot bent, heb ik namelijk gezien, errr... dat zijn moeilijke gevallen die je altijd voor de voeten lopen.

Patat bakken lijkt ook wel een beetje op een kunst. Hier in Purmerend is een hele goeie friet-kot genaamd De Mazzel Vlaamse Patat. Ik vroeg de eigenaar welleens wat het belangrijkst was bij patat. Hij zei: vers snijden, en de temperatuur van het vet. Verder wilde hij niet kwijt wat voor vet en of hij iets toevoegde. Hoe lang hij de geschilde patat liet staan enzovorts.

Maar ik denk dat alles rechtoe recht aan is. De uitjes en en de saté saus heeft bv hij gewoon bij de super (heb zn geheime satesaus gevonden!). Dus het is gewoon een slimme zakenman. En dat idee voor die satehsaus heeft hij ws gestolen van een vriend van mij die hem tipte over een zaak in Assendelft met de lekkerste satésaus. Niet veel later had hij precies die saus :p

[ Bericht 3% gewijzigd door Schenkstroop op 21-12-2010 01:36:42 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_90251770
@Stali

Horeca is top, keihard werken maar je krijgt er iets voor terug.
Zeker als je zelf in het avontuur stapt,het is niet voor niks m n grootste hobby.
En laat ons een keer weten waar de tent staat?.
anna
pi_90252564
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 december 2010 00:13 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik heb op die site gekeken en petje af. Wat ik bijzonder vind is dat het hele idee in karren door is gegaan. Dure karren uiteraard, maar apart.

Wel weer verse binten uit de Zeelandse klei.
Ach Maanvis heeft waarschijnlijk nooit bij Ladage gegeten en brult maar wat.
Ladage verkoopt het als patat maar snijd het als friet, patat klinkt laagdrempeliger en verkoopt dus beter in de randstad.
Een pretentieloze zak patat (met de cup die zelf hebben uitgevonden) met een goede klodder mayonaise er op meer is er niet nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dementor op 21-12-2010 20:45:20 ]
pi_90252789
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 december 2010 00:10 schreef Staal het volgende:

[..]

Denk dat ik je wel een beetje volg toch.

Friet uit een frietkot is eik altijd goed en patat wordt altijd verneukt. Patat en friet is in principe wel hetzelfde maar het resultaat is het allang niet meer. Vandaar dat de lieden die Vlaamse friet verkopen als patat heel erg goed boeren boven de rivieren. Eigenlijk is wat ik wil doen ook niet meer dan het wiel opnieuw uitvinden en ook een aanklacht tegen de zgn. kwalitaria en Chinezen met hun vieze patat.
Chinezen bakken heel vaak of in de verkeerde olie of ze bakken de patat/frites in dezelfde olie waar ook het vlees in gaat.
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:48:39 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90253118
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:38 schreef Dementor het volgende:

[..]

Nee, vorige maand nog in rotterdam. Ik wou die mutsen nog over de toonbank trekken en roepen "HET IS FRIET!!!!" maar wat ze verkochten was wel lekker.
Zoals je zelf al zegt, patat is laagdrempeliger en dus heeft het meer een pauperklank. Patat is iets waar kinderen om roepen als ze geen zin hebben in spruitjes. Friet is niet bezoedeld met laagdrempeligheid.
Een gedicht over Maanvis
pi_90253200
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee, vorige maand nog in rotterdam. Ik wou die mutsen nog over de toonbank trekken en roepen "HET IS FRIET!!!!" maar wat ze verkochten was wel lekker.
Zoals je zelf al zegt, patat is laagdrempeliger en dus heeft het meer een pauperklank. Patat is iets waar kinderen om roepen als ze geen zin hebben in spruitjes. Friet is niet bezoedeld met laagdrempeligheid.
Dat is onzin, het ligt er maar net aan waar je woont en hoe je het van kleins af aan noemt.
Friet en patat is voor veel mensen hetzelfde.
Als ik een kraam zou openen zou ik er mooi patat op laten zetten dan kun je alle kanten op.
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:51:31 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90253309
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:49 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat is onzin, het ligt er maar net aan waar je woont en hoe je het van kleins af aan noemt.
Friet en patat is voor veel mensen hetzelfde.
Als je boven de rivieren een frietkraam opent dan denken mensen 'wow, echte brabantse kwaliteit' en als je in breda een patathok opent denken mensen 'effe naar de goeiekope vethut'. Da's het verschil.
Een gedicht over Maanvis
pi_90253362
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je boven de rivieren een frietkraam opent dan denken mensen 'wow, echte brabantse kwaliteit' en als je in breda een patathok opent denken mensen 'effe naar de goeiekope vethut'. Da's het verschil.
Zolang er genoeg mensen naar die goeiekope vethut toerijden is er toch niets aan de hand?
Het is maar net waar je als ondernemer op richt.
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:54:47 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90253515
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:52 schreef Dementor het volgende:

[..]

Zolang er genoeg mensen naar die goeiekope vethut toerijden is er toch niets aan de hand?
Het is maar net waar je als ondernemer op richt.
Dat klopt, ik wou ook alleen maar het verschil in beleving tussen patat en friet duidelijk maken. Ga je voor goedkoop en is kwaliteit geen hoofdzaak, noem het dan patat. Wil je er wat meer voor vangen, dan noem je het friet. Maar dan moet je wel voldoende kwaliteit bieden.
Een gedicht over Maanvis
pi_90253621
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat klopt, ik wou ook alleen maar het verschil in beleving tussen patat en friet duidelijk maken. Ga je voor goedkoop en is kwaliteit geen hoofdzaak, noem het dan patat. Wil je er wat meer voor vangen, dan noem je het friet. Maar dan moet je wel voldoende kwaliteit bieden.
Dat is toch echt wat jij denkt hoor, als patat goed smaakt zal het mij dan weer jeuken of ze het patat of friet noemen.
Het gaat ook om de naam die je zaak krijgt.
  donderdag 23 december 2010 @ 21:14:09 #79
42366 Staal
pi_90361109
***********Update************

Want ik heb vandaag al een kerstcadeautje gekregen!

De vergunningen zijn rond. *O* .

Zwart op wit, vijf dagen mag ik staan. Voor de zesde dag nog wel op een aparte lijst ingeschreven voor de markt. Maar het gaat dus door!
Un certain jeune homme
pi_90362095
*O*
pi_90362462
Nu op jacht naar een mooie kraam! *O*
dag
pi_90362488
Ik dans even mee *O*
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 23 december 2010 @ 21:52:41 #83
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_90363162
Dit wil ik even volgen. Tof in ieder geval dat je de vergunningen hebt *O*
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 23 december 2010 @ 21:52:58 #84
42366 Staal
pi_90363185
Lief van jullie!

Moet er wel bijzeggen dat ik nog zes weken mijn gemak moet houden i.v.m. bezwaren. Bewoners en de school die er zit moeten er geen lucht van krijgen.

Overigens zit ik nu net na bovenstaande te kijken op de site of ik er al bij sta. WTF?! momentje.
Wat blijkt nu? Deze week zijn er nog drie vergunningen verleend. Aan een kaasboer, een vishandel, en een nog iets dat me niet helemaal duidelijk is. Niet voor alle dagen maar ik sta straks niet moederziel alleen op een plein.

Ze zijn duidelijk aan het investeren in het plein. Geweldig!
Un certain jeune homme
pi_90363632
Ik juich even mee *O*
pi_90363813
Ga je er ook gelijk 5 dagen staan? Of begin je met 2 dagen?
dag
  donderdag 23 december 2010 @ 22:14:17 #87
42366 Staal
pi_90364474
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:03 schreef Peter het volgende:
Ga je er ook gelijk 5 dagen staan? Of begin je met 2 dagen?
Nee, dan ga ik natuurlijk wel meteen vol aan de bak en consequent die dagen volgen.

Ik zie het echt zo enorm zitten. *O* .
Un certain jeune homme
pi_90367289
quote:
17s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:52 schreef Staal het volgende:
Bewoners en de school die er zit moeten er geen lucht van krijgen.
Frietlucht :6

Maar wel gezellig met drie kramen, dan stimuleren jullie elkaars verkoop wellicht weer wat.

Ik heb trek in patat friet. ;(
pi_90369506
Dan kan ik je van de zomer helpen met frieten maken en ballen draaien :D
  donderdag 23 december 2010 @ 23:45:38 #90
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_90369905
quote:
17s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:52 schreef Staal het volgende:
Lief van jullie!

Moet er wel bijzeggen dat ik nog zes weken mijn gemak moet houden i.v.m. bezwaren. Bewoners en de school die er zit moeten er geen lucht van krijgen.
Doe je dat expres? :+

Proficiat, het was lang wachten, hoop dat het het waard was. Veel succes met de volgende stappen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_90370006
Ik kom wel eens ff langs dan :P
pi_90377634
Ben erg benieuwd
  zondag 26 december 2010 @ 16:10:50 #93
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_90461338
Mooi initiatief :)
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_90462622
gefeliciteerd *O*
  zondag 26 december 2010 @ 19:23:38 #95
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_90465790
Feli!! *O*
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_90547560
Ik zou het je niet nadoen. 9 uur staan, hard werken, kans op beroving van je dagopbrengst, wind die constant binnen je kraam komt, constant in vetlucht staan, elke dag douchen.

Te moeilijk :{w
  dinsdag 28 december 2010 @ 19:09:44 #97
42366 Staal
pi_90548400
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:49 schreef superpiet het volgende:
Ik zou het je niet nadoen. 9 uur staan, hard werken, kans op beroving van je dagopbrengst, wind die constant binnen je kraam komt, constant in vetlucht staan, elke dag douchen.

Te moeilijk :{w
Shit, elke dag douchen, daar had ik nog geen rekening mee gehouden. Moet ik zeker nog in mijn blootje doen ook.

Hard werken blijft wel staan natuurlijk. Maar ja, wie moet dat uiteindelijk niet.
Trouwens wordt het niet negen uur staan maar wel 12 uur per dag werken en nog administratie doen. Tikkie zwaarder zelfs. ;).

Bedankt voor de felicitaties en @ Anna45, komt allemaal in dit topic te staan uiteraard. Durf dat nu nog niet te posten. Moet me nu even paar weekjes koest houden i.v.m. bezwaren en intussen wel kijken naar een karretje. Ik haak niet af in ieder geval. Wordt vervolgd.
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 18:31:21 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90755178
Top idee staal, niets mis met goede friet en echte mayo. Mag een succes worden!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90755476
ik kan niet wachten om een keer godelijke fritten te komen eten
pi_90755648
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Top idee staal, niets mis met goede friet en echte mayo. Mag een succes worden!
Hier sluit ik me van harte bij aan!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 2 januari 2011 @ 18:53:05 #101
45206 Pietverdriet
pi_90756056
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:49 schreef superpiet het volgende:
elke dag douchen.
Doe jij dat niet iedere dag dan?
Ik zou niet weten hoe mijn dag anders te beginnen dan met douchen, en in de zomer zelfs 2 keer.
  zondag 2 januari 2011 @ 18:56:50 #102
45206 Pietverdriet
pi_90756206
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:38 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ladage verkoopt het als patat maar snijd het als friet, patat klinkt laagdrempeliger en verkoopt dus beter in de randstad.
Een pretentieloze zak patat (met de cup die zelf hebben uitgevonden) met een goede klodder mayonaise er op meer is er niet nodig.

Alleen heeft bram helaas (veel te zoete) frietsaus.
pi_90756212
Gefeliciteerd :D Volgde het topic al een tijdje en nu komt er ook echt wat, tof! :D
  zondag 2 januari 2011 @ 19:22:19 #104
42366 Staal
pi_90757241
Fritessaus. Kennelijk wil men boven de rivieren niet anders.
Het wordt mayonaise van D&L. (Piet, tof dat je hier post en ik heb je vrij hoog zitten, als je tips of kritiek hebt hou ik me aanbevolen.) Durf het i.v.m. bacterien niet zelf te maken want kom natuurlijk wel tegenover een bejaardentehuis en om de hoek een school te staan.

Verder wil ik absoluut geen rijdende snackbar worden. Het wordt zelfgemaakte friet en een paar extra snacks zoals stoofvlees, garnalenkroketten, gehakballetjes. Ik wil alleen dingen verkopen die ik goed kan maken.

Maar ik moet me aardig verdedigen in mijn omgeving. Gisteren kreeg ik zelfs last van cold feet. Ryan houdt me wel positief gelukkig.

Tijdens de feestdagen wist men allemaal verhalen op te rakelen van mensen die voor zichzelf begonnen waren, failliet waren gegaan niet meer aan een baan kwamen etc. Nee, ik kon het maar beter niet doen want het is zoveel beter om voor een baas te werken want veiligheid. Je krijgt niet uitgelegd dat voor een baas werken helemaal niet zoveel zekerheid meer geeft. Emotioneel gezien al helemaal niet want eeuwige reorganisaties en bezuinigingen. Laat mij maar lekker buiten staan, friet verkopen en iedere euro die over de toonbank gaat verdien ik dan zelf. Ik doe geen dingen die ik niet kan. Zeg ook niet mijn hele hebben houden op om bijv. in la douce France zonder enige ervaring een B&B te beginnen. Zelfs die onbezonnen mensen weten het meestal uiteindelijk wel te rooien.

De update voor nu is dat ik me ingeschreven heb voor een HACCP-cursus. Te halen in een middagje.

PS. Mijn Hermpie-avatar zegt niks. Meer een CUL dingetje. ;).
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 19:22:58 #105
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_90757274
zaanse mayonaise :9
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 2 januari 2011 @ 19:29:07 #106
42366 Staal
pi_90757523
quote:
6s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:22 schreef Mirjam het volgende:
zaanse Vlaamse mayonaise :9
Maar ben het met je eens. Het moet mayonaise zijn en geen te viscose zoete fritessaus.
Un certain jeune homme
pi_90757552
Heb je al enige prognose over de hoeveelheid producten die je gaat omzetten?
dag
  zondag 2 januari 2011 @ 19:33:06 #108
42366 Staal
pi_90757695
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:29 schreef Peter het volgende:
Heb je al enige prognose over de hoeveelheid producten die je gaat omzetten?
Het eerste half jaar een gemiddelde dagomzet van 100 euro is de doelstelling.
Ook reclame maken door zelf te flyeren met coupons voor een portie gratis friet om klanten naar mijn kraam te krijgen.

Ik heb weinig producten. Daar zal nog wel wat bijkomen maar ik ga nog geen dingen doen die ik niet kan. Ben immers onervaren.
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 19:34:01 #109
42366 Staal
pi_90757740
Dat vind ik de allermoeilijkste vraag om te beantwoorden trouwens. Dit is in ieder geval mijn verwachting.
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 19:36:05 #110
45206 Pietverdriet
pi_90757815
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:33 schreef Staal het volgende:

[..]

Het eerste half jaar een gemiddelde dagomzet van 100 euro is de doelstelling.
Ook reclame maken door zelf te flyeren met coupons voor een portie gratis friet om klanten naar mijn kraam te krijgen.

Ik heb weinig producten. Daar zal nog wel wat bijkomen maar ik ga nog geen dingen doen die ik niet kan. Ben immers onervaren.
100 Euro per dag is veel te weinig, je moet het 5 tot 10 voudige gaan maken.
Moet ook makkelijk kunnen met een frituur.
  zondag 2 januari 2011 @ 19:41:36 #111
42366 Staal
pi_90758013
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

100 Euro per dag is veel te weinig, je moet het 5 tot 10 voudige gaan maken.
Moet ook makkelijk kunnen met een frituur.
Dat zou fantastisch zijn. Ben er eerlijk in, ik kan het niet inschatten.
Naar boven bijstellen is geen probleem. Naar onder bijstellen gaat niet gebeuren. Dan moet ik er voor zorgen dat ik een andere lokatie ga zoeken etc.. Ik geef het een half jaar om te kijken wat er gaat gebeuren.
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 19:47:15 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90758254
quote:
6s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:22 schreef Staal het volgende:
Fritessaus. Kennelijk wil men boven de rivieren niet anders.
Het wordt mayonaise van D&L. (Piet, tof dat je hier post en ik heb je vrij hoog zitten, als je tips of kritiek hebt hou ik me aanbevolen.) Durf het i.v.m. bacterien niet zelf te maken want kom natuurlijk wel tegenover een bejaardentehuis en om de hoek een school te staan.

Verder wil ik absoluut geen rijdende snackbar worden. Het wordt zelfgemaakte friet en een paar extra snacks zoals stoofvlees, garnalenkroketten, gehakballetjes. Ik wil alleen dingen verkopen die ik goed kan maken.

Maar ik moet me aardig verdedigen in mijn omgeving. Gisteren kreeg ik zelfs last van cold feet. Ryan houdt me wel positief gelukkig.

Tijdens de feestdagen wist men allemaal verhalen op te rakelen van mensen die voor zichzelf begonnen waren, failliet waren gegaan niet meer aan een baan kwamen etc. Nee, ik kon het maar beter niet doen want het is zoveel beter om voor een baas te werken want veiligheid. Je krijgt niet uitgelegd dat voor een baas werken helemaal niet zoveel zekerheid meer geeft. Emotioneel gezien al helemaal niet want eeuwige reorganisaties en bezuinigingen. Laat mij maar lekker buiten staan, friet verkopen en iedere euro die over de toonbank gaat verdien ik dan zelf. Ik doe geen dingen die ik niet kan. Zeg ook niet mijn hele hebben houden op om bijv. in la douce France zonder enige ervaring een B&B te beginnen. Zelfs die onbezonnen mensen weten het meestal uiteindelijk wel te rooien.

De update voor nu is dat ik me ingeschreven heb voor een HACCP-cursus. Te halen in een middagje.

PS. Mijn Hermpie-avatar zegt niks. Meer een CUL dingetje. ;).
Mensen gaan je tentje toch wel als een rijdende snackbar zien, als je 1x iemand moet teleurstellen omdat iemand in de familie een supertje speciaal heeft besteld en je hebt geen frikandellen of geen uien, dan gaat dat meteen het hele gezin door en komt er niemand van dat gezin/vriendengroep meer.
Een gedicht over Maanvis
  zondag 2 januari 2011 @ 19:57:34 #113
42366 Staal
pi_90758808
Ik ben eigenwijs, Maanvis.

Paar heel goede producten en anders ga je maar naar die chinees met zijn baggerpatat en sponzige frikadellen uit oud vet.

Je kunt zeker wel gelijk krijgen maar ik geloof nog steeds in mijn idee. Je kunt namelijk ook zelf een markt creeeren, denk ik.
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 19:58:28 #114
45206 Pietverdriet
pi_90758861
Kennis van mij had een snackbar, maakte alles zelf (had heerlijke kroketten) behalve de friet, had van die dunne friet, verschrikkelijk. Broodje hamburger daar smeerde ze margarine op. Na jaren ploeteren zijn ze er mee uit gescheden.
De kroketten waren het enige wat daar ook lekker was.
Volgens mij ziet staal dat beter, goede friet, goede mayo, goede sauzen, als je dan nog goede snacks daarbij levert, kan je het op een dorp of wijk prima rooien.
Als je aan de boulevard in noordwijk zit, zoals een vriend van mij dat deed, kan je er zelfs heel goed mee verdienen.
En zelfgemaakte friet is erg lekker, mits je hem echt beter maakt dan voorgebakken die je in koopt.
Let wel, zelfgemaakt is alleen beter als het daadwerkelijk een beter product is. Heel mooi en leuk zelf kroketten te gaan maken, maar ze beter maken dan dobben, iedere dag weer, goedhouden, en er ook nog geld mee verdienen is een ander verhaal.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:04:21 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90759226
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:57 schreef Staal het volgende:
Ik ben eigenwijs, Maanvis.

Paar heel goede producten en anders ga je maar naar die chinees met zijn baggerpatat en sponzige frikadellen uit oud vet.

Je kunt zeker wel gelijk krijgen maar ik geloof nog steeds in mijn idee. Je kunt namelijk ook zelf een markt creeeren, denk ik.
Dan moet je overal wel HEEL DUIDELIJK MAKEN DAT JE GEEN FRIKANDELLEN OF KROKETTEN HEBT :).
Zo'n tentje MOET het hebben van mond op mond reclame, het is geen goede reclame als je een keer een gezin of vriendengroep teleur moet stellen omdat je alleen gehaktballen hebt en geen frikandellen, (moeten ze weer naar huis bellen om te vragen wat familielid/vriend dan wél had gewild bij zijn friet).
Een gedicht over Maanvis
pi_90759244
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:41 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat zou fantastisch zijn. Ben er eerlijk in, ik kan het niet inschatten.
Naar boven bijstellen is geen probleem. Naar onder bijstellen gaat niet gebeuren. Dan moet ik er voor zorgen dat ik een andere lokatie ga zoeken etc.. Ik geef het een half jaar om te kijken wat er gaat gebeuren.
Het is toch wel erg belangrijk om dat een beetje te schatten denk ik.
Ik zou op zn minst al je kosten even duidelijk op papier zetten. Een prijsstelling uitpuzzelen en dan kijken waar je break even punt ligt.
Dan kun je ook schatten bij hoeveel omzet er van te leven valt. Je kan dan snel ingrijpen als je omzet te laag blijft door bijv meer reclame te gaan maken.
Toch zonde als je een half jaar 12 uur per dag hebt gewerkt en dan blijkt dat je van je 100 euro omzet maar 5 euro winst per dag over hebt gehouden.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:05:23 #117
42366 Staal
pi_90759294
Ik zit echt op mijn dorpje binnenkort. (Maak het hier ook nog bekend, durf het nu nog niet.) Maar ik wil inderdaad mensen alleen maar aanbieden wat ik zelf ook zou willen eten. De garnalenkroketten ga ik bijv. goed inkopen uit Vlaanderen en spul van Mora komt er niet in iig.
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 20:08:19 #118
42366 Staal
pi_90759477
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan moet je overal wel HEEL DUIDELIJK MAKEN DAT JE GEEN FRIKANDELLEN OF KROKETTEN HEBT :).
Zo'n tentje MOET het hebben van mond op mond reclame, het is geen goede reclame als je een keer een gezin of vriendengroep teleur moet stellen omdat je alleen gehaktballen hebt en geen frikandellen, (moeten ze weer naar huis bellen om te vragen wat familielid/vriend dan wél had gewild bij zijn friet).
Daarom wordt het ook een frietkraam en geen snackbar. De rest is extra.

En als ik waardige frikadellen kan inkopen en er vraag naar is dan doe ik dat zeker. Maar ik wil gewoon echt geen snackbar.
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 20:08:37 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90759494
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:05 schreef Staal het volgende:
Ik zit echt op mijn dorpje binnenkort. (Maak het hier ook nog bekend, durf het nu nog niet.) Maar ik wil inderdaad mensen alleen maar aanbieden wat ik zelf ook zou willen eten. De garnalenkroketten ga ik bijv. goed inkopen uit Vlaanderen en spul van Mora komt er niet in iig.
Dus heb je nou alleen garnalenkroketten en geen rundvleeskroketten dalijk? Het is toch in de buurt van breda?
Een gedicht over Maanvis
  zondag 2 januari 2011 @ 20:10:02 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90759577
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:08 schreef Staal het volgende:

[..]

En als ik waardige frikadellen kan inkopen en er vraag naar is dan doe ik dat zeker. Maar ik wil gewoon echt geen snackbar.
Er komt zeker vraag naar frikandellen, de eerste dag dat je er staat al. Dus zorg maar gewoon dat je ze hebt liggen ipv dat je meteen al in het dorpje bekend staat ls 'de snackbar die geen frikandellen heeft'
Een gedicht over Maanvis
  zondag 2 januari 2011 @ 20:11:35 #121
42366 Staal
pi_90759654
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus heb je nou alleen garnalenkroketten en geen rundvleeskroketten dalijk? Het is toch in de buurt van breda?
In de buurt van BoZ.

Vlaamse garnalenkroketten en kaaskroketten, de rest moet ik nog proeven en als ik het niks vind dan verkoop ik het gewoon niet. Frietkot met een klein beetje extra. Ambacht. Geen klassieke snackbar.
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 20:12:38 #122
45206 Pietverdriet
pi_90759705
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:08 schreef Staal het volgende:

[..]

Euh, staal, bedenk je altijd 1 ding, het is natuurlijk wel gewoon een manier om geld te verdienen, geen missie, toch?
  zondag 2 januari 2011 @ 20:14:05 #123
42366 Staal
pi_90759770
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Er komt zeker vraag naar frikandellen, de eerste dag dat je er staat al. Dus zorg maar gewoon dat je ze hebt liggen ipv dat je meteen al in het dorpje bekend staat ls 'de snackbar die geen frikandellen heeft'
Wou je vechten jongen? Geen snackbar!

Maar okay, ik ga wel op zoek naar goede frikandellen. Vrij lastig en ik zie ze me niet zelf maken.
Un certain jeune homme
pi_90759819
Geen frikandellen is toch wel een enorme bummer. Dat je geen berenklauw hebt oké maar frikandel is veels te ingeburgerd ;(
  zondag 2 januari 2011 @ 20:16:05 #125
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90759877
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:11 schreef Staal het volgende:

[..]

In de buurt van BoZ.

Vlaamse garnalenkroketten en kaaskroketten, de rest moet ik nog proeven en als ik het niks vind dan verkoop ik het gewoon niet. Frietkot met een klein beetje extra. Ambacht. Geen klassieke snackbar.
Ik weet niet hoe het daar zit maar hier in brabant word je bijna voor gek versleten als je garnalen gaat eten. Dus als je alleen garnalenkroketten hebt en niet de standaard rundvleeskroketten dan krijg je weer mensen die bij je frietkraam staan en naar huis moeten bellen en je complete assortiment op moeten noemen om te kijken wat de thuiszitters dan wel lusten.
Als kraampjesman/meid MOET je het van de grote bestellingen hebben, dus moet je zorgen dat je iig de standaarddingen gewoon hebt. Dus frikandellen en kroketten gewoon in husi halen, ook al krijg je ze niet ambachtelijk.
Een gedicht over Maanvis
pi_90759888
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:38 schreef densmee het volgende:
ik kan niet wachten om een keer godelijke fritten te komen eten
:Y Heeft 't durrep in kwestie wel een treinstation?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zondag 2 januari 2011 @ 20:16:13 #127
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_90759891
quote:
12s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:14 schreef Staal het volgende:

[..]

Wou je vechten jongen? Geen snackbar!

Maar okay, ik ga wel op zoek naar goede frikandellen. Vrij lastig en ik zie ze me niet zelf maken.
ik had die gedachte ook hoor.
zeker als je tegenover een school staat.
ik zou, als ik jou was, wel een backup voorraad houden van de standaard zaken, zoals frikandellen/kaassoufles etc. het zou zo zonde zijn als mensen nooit meer terugkomen 'omdat je geen frikandellen hebt'
pi_90759937
Ik vind het lef hebben.
Ik denk dat je zo inderdaad gezinnen misloopt. Ik zou zeer blij zijn met stoofvlees of een lekker kroketje
Maar voor mijn dochter hoort er bij patat een frikandel en ik zou dan niets kopen met haar erbij.

En zeker zo dichtbij een school en de kinderen/ouders komen er langs.
De maaaamaaaaa mag ik een frikandelletje klanten loop je dan mis ;) :+
  zondag 2 januari 2011 @ 20:19:04 #129
45206 Pietverdriet
pi_90760050
Heb je in een frituur gewerkt, staal?
  zondag 2 januari 2011 @ 20:19:50 #130
42366 Staal
pi_90760092
Frikandellen komen er dus. Dat is me duidelijk.

Brammetje deed er helemaal niet moeilijk over. Maar ja, die zit in de stad natuurlijk.
Nog meer snacks die moeten? Dan kan ik gaan proeven.

Nu niet met Mexicaantjes aankomen he? Dan word ik giftig.
Un certain jeune homme
pi_90760128
Staal, we willen natuurlijk wel een foto van je ' kar' zien als het zover is.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:20:51 #132
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90760153
quote:
8s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:19 schreef Staal het volgende:

Brammetje deed er helemaal niet moeilijk over. Maar ja, die zit in de stad natuurlijk.

Zorg dat je broodjes hebt. En gewoon de standaard sausjes zoals curry mayo en saté :).
Een gedicht over Maanvis
pi_90760158
quote:

Kroketten en kaas soufflés.
Dat is gewoon goed geld.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:20:57 #134
42366 Staal
pi_90760160
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je in een frituur gewerkt, staal?
Nee. Nog nooit. Wel in restaurants naast mijn gewone baan.
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 20:22:08 #135
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90760226
En zorg dat je wat blikjes cola, 7up en sinas hebt staan
Een gedicht over Maanvis
  zondag 2 januari 2011 @ 20:22:48 #136
42366 Staal
pi_90760259
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:20 schreef Dementor het volgende:
Staal, we willen natuurlijk wel een foto van je ' kar' zien als het zover is.
Beloofd. Die komt er natuurlijk.
Het hele proces post ik. Van vergunningen (zijn rond btw) tot aanschaf, de neerzet en mijn knikkende knieen op de eerste dag natuurlijk.
Un certain jeune homme
pi_90760307
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:22 schreef Maanvis het volgende:
En zorg dat je wat blikjes cola, 7up en sinas hebt staan
En verkopen voor de woekerprijs 2 euro? :D
  zondag 2 januari 2011 @ 20:23:44 #138
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_90760310
quote:

Nog meer snacks die moeten?
een satérol voor als ik langskom :D :@

*whihihi*
  zondag 2 januari 2011 @ 20:24:49 #139
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90760378
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:23 schreef kort het volgende:

[..]

En verkopen voor de woekerprijs 2 euro? :D
1,50 is zat :D
Een gedicht over Maanvis
pi_90760381
lihamboutjes zijn ook lekker :P :9

Nah, zet op je prijslijst wat je graag wil verkopen aan kwaliteitsdingen. Houd wel een doosje fiekandellen en kroketten etc. bij de hand. Neeverkoop is klantverlies.
dag
  zondag 2 januari 2011 @ 20:27:45 #141
45206 Pietverdriet
pi_90760559
Belangrijkste is en blijft wereldfriet hebben, beter dan welke andere friet ook. Mensen eten graag friet maar willen het in huis met de open keuken niet zelf frituren.
Ovenfriet is vies.
Als jij gewoon de beste friet hebt, heb je daar sowieso al een pre mee.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:28:04 #142
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_90760577
Haske leuk, ik heb nergens verstand van (nou ja, van eten wel, als in opeten), maar als je er staat wil ik wel een garnalenkroket komen eten hoor :7.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:28:25 #143
45206 Pietverdriet
pi_90760608
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:20 schreef Staal het volgende:

[..]

Nee. Nog nooit. Wel in restaurants naast mijn gewone baan.
Ken je de ins en outs van frituren?
  zondag 2 januari 2011 @ 20:28:33 #144
42366 Staal
pi_90760620
Geen Lihamboutjes en saterollen.

Frietkot, mensen. Geen snackbar.
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 20:30:39 #145
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_90760746
quote:
8s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:28 schreef Staal het volgende:

hihi :@
  zondag 2 januari 2011 @ 20:32:24 #146
42366 Staal
pi_90760892
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken je de ins en outs van frituren?
Ik heb inmiddels m.b.t. friet veel technieken geleerd. Double- en tripplecooking. Laatste ga ik niet doen. Als ik jou morgen mag PMen en je er naar zou willen kijken, dolgraag. Sta open voor jouw kritiek in ieder geval.
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 20:33:38 #147
42366 Staal
pi_90760991
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Belangrijkste is en blijft wereldfriet hebben, beter dan welke andere friet ook. Mensen eten graag friet maar willen het in huis met de open keuken niet zelf frituren.
Ovenfriet is vies.
Als jij gewoon de beste friet hebt, heb je daar sowieso al een pre mee.
Dit is wat ik wil in ieder geval.
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 20:33:55 #148
45206 Pietverdriet
pi_90761015
quote:
4s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:32 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels m.b.t. friet veel technieken geleerd. Double- en tripplecooking. Laatste ga ik niet doen. Als ik jou morgen mag PMen en je er naar zou willen kijken, dolgraag. Sta open voor jouw kritiek in ieder geval.
je moet gewoon proeven, ze moeten krokant van buiten zijn, en bloemig van binnen met een mooie aardappelsmaak.
pi_90761020
quote:
8s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:28 schreef Staal het volgende:

Alleen wil ik wel snacks bij mijn frieten..
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_90761086
Niet opgeven met de garnalenkroketten Staal, die zijn zo vreselijk lekker O+
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zondag 2 januari 2011 @ 20:35:01 #151
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_90761107
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:33 schreef loezzie het volgende:

[..]

Dan viet moar ne gernalekroket!
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:35:20 #152
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_90761135
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:34 schreef Aphrodyte het volgende:
Niet opgeven met de garnalenkroketten Staal, die zijn zo vreselijk lekker O+
ik heb ze nog nooit gegeten, maar ze lijken me echt keilekker!
  zondag 2 januari 2011 @ 20:36:11 #153
45206 Pietverdriet
pi_90761200
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:33 schreef loezzie het volgende:

[..]

Wat jij wil is niet belangrijk, het gaat erom wat het dorp wil. Willen ze stoofvlees, picalilly, zure mayo?
pi_90761257
quote:

Iets chic-vegetarisch misschien? Je hebt het nu over stoofvlees, garnalenkroketten en gehaktballen, maar lijkt me ook wel leuk als je vegetariërs een keer iets anders kan bieden dan die eeuwige kaassoufflé waar ze de 'keus' uit hebben.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:37:23 #155
45206 Pietverdriet
pi_90761300
Garnalenkroketten zijn verschrikkelijk lekker, maar vrij prijzig inkoopmatig gezien.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:37:43 #156
42366 Staal
pi_90761333
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

je moet gewoon proeven, ze moeten krokant van buiten zijn, en bloemig van binnen met een mooie aardappelsmaak.
Aardappelpuree van binnen, met smaak en een krokant jasje. Dat kan ik inmiddels.
Aardappelen uit de regio, wat dat betreft woon ik goed. Moet nog wel even in Zeeland kijken bij boeren.
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 20:39:27 #157
42366 Staal
pi_90761475
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:36 schreef Naamah het volgende:

[..]

Iets chic-vegetarisch misschien? Je hebt het nu over stoofvlees, garnalenkroketten en gehaktballen, maar lijkt me ook wel leuk als je vegetariërs een keer iets anders kan bieden dan die eeuwige kaassoufflé waar ze de 'keus' uit hebben.
Friet is vegetarisch. Ik zit hier niet in de Randstad. ;).
Un certain jeune homme
  zondag 2 januari 2011 @ 20:39:43 #158
45206 Pietverdriet
pi_90761496
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:37 schreef Staal het volgende:

[..]

Aardappelpuree van binnen, met smaak en een krokant jasje. Dat kan ik inmiddels.
Aardappelen uit de regio, wat dat betreft woon ik goed. Moet nog wel even in Zeeland kijken bij boeren.
Mag ook rustig wat steviger zijn dan puree voor mij dan.
pi_90761611
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:39 schreef Staal het volgende:

[..]

_O- Ik zie het je al tegen een klant die er om vraagt zeggen! Ik snap je punt, maar tóch zou het leuk zijn.
pi_90761817
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:41 schreef Naamah het volgende:

[..]

_O- Ik zie het je al tegen een klant die er om vraagt zeggen! Ik snap je punt, maar tóch zou het leuk zijn.
Eerst maar eens die friet goed in de markt zetten en daarnaast een klein assortiment van snacks. Kwaliteit voert de boventoon in deze opzet. Geen gefrituurde courgettebloemen of Halloumi.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:44:22 #161
45206 Pietverdriet
pi_90761866
Vegetariers zijn ook geen goede doelgroep voor een frituur, die willen dan ook nog antroposofische olie en komen dan niet eten omdat ze wat hebben gehoord over Acrylamides
  zondag 2 januari 2011 @ 20:46:18 #162
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90762023
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:36 schreef Naamah het volgende:

[..]

Iedereen heeft tegenwoordig toch de bonita in huis? :)
Een gedicht over Maanvis
  zondag 2 januari 2011 @ 20:46:56 #163
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_90762077
En als er op het plein ook een viskraam (voor nepvegetariërs) staat en een kaaskraam dan kunnen ze daar hun vegetarische hartje bij ophalen :P.
Hoogachtend,
Erik.
pi_90762258
Ik vind het prima hoor, ik wil toch de garnalenkroket. Maar 't was gewoon iets aanvullends dat in me opkwam nalv wat Staal vroeg.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:50:34 #165
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90762348
Met een viskraam krijg je wel gauw kibbelingconcurrentie.
Een gedicht over Maanvis
pi_90762477
Ik hoop dat ze nu wel een relatie heeft, want met zo'n geur diep in je poriën ga je het wel moeilijk krijgen.

Het zou niet iets zijn waar ik mijn geld mee zou kunnen verdienen
pi_90762540
Dealtjes sluiten met de mede exposanten. Voor levering van goede garnalen en kaas(soufle's) :Y
dag
pi_90762588
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:53 schreef Peter het volgende:
Dealtjes sluiten met de mede exposanten. Voor levering van goede garnalen en kaas(soufle's) :Y
in de zin van een kartel? foei
  zondag 2 januari 2011 @ 20:56:39 #169
45206 Pietverdriet
pi_90762780
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

in de zin van een kartel? foei
Nee, eerder het idee van een food court zoals in Singapore overal
  zondag 2 januari 2011 @ 20:59:51 #170
45206 Pietverdriet
pi_90763024
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:52 schreef draaijer het volgende:
Ik hoop dat ze nu wel een relatie heeft, want met zo'n geur diep in je poriën ga je het wel moeilijk krijgen.

Het zou niet iets zijn waar ik mijn geld mee zou kunnen verdienen
Stel ik zou op vrouwen vallen
1. Een vrouw die haar eigen keuzes maakt, en een frietkot begint
2. Een geparfurmeerd popje dat alleen maar haar nagels vijlt

Nummer 1, iedere keer weer.
pi_90763124
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stel ik zou op vrouwen vallen
1. Een vrouw die haar eigen keuzes maakt, en een frietkot begint
2. Een geparfurmeerd popje dat alleen maar haar nagels vijlt

Nummer 1, iedere keer weer.
Ik heb liever een geparfumeerd popje die bij Loyens & Loeff werkt als juriste. Een ondernemende vrouw in een mentaal uitdagende omgeving
  zondag 2 januari 2011 @ 21:02:27 #172
42366 Staal
pi_90763246
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb liever een geparfumeerd popje die bij Loyens & Loeff werkt als juriste. Een ondernemende vrouw in een mentaal uitdagende omgeving
Je mag mijn moeder hebben.
Un certain jeune homme
pi_90763286
Maar daar gaat het in dit topic niet om :s)

Hier gaat het om een vrouw die een frietkraam begint met heerlijke goudgele frietjes met stoofvlees :+
dag
  zondag 2 januari 2011 @ 21:03:58 #174
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90763363
Ja zeg gaan jullie nu allemaal 't vrouwke van de frietkraam versieren!?
Een gedicht over Maanvis
  zondag 2 januari 2011 @ 21:04:05 #175
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_90763372
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ja, maar een juriste kan misschien geen friet bakken, en je zou maar honger hebben op dat plein :D.
Hoogachtend,
Erik.
pi_90763438
quote:
10s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:02 schreef Staal het volgende:

[..]

Je mag mijn moeder hebben.
Bedoel je dat de opvoeding van jou een mentaal uitdagende omgeving is ;)
pi_90763504
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:04 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja, maar een juriste kan misschien geen friet bakken, en je zou maar honger hebben op dat plein :D.
Dan kan ik in ieder geval bij jullie bovengenoemde vriendin wat kopen en haar mogelijk laten adviseren op het juridische vlak ;)
  zondag 2 januari 2011 @ 21:08:38 #178
42366 Staal
pi_90763757
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:04 schreef draaijer het volgende:

[..]

Bedoel je dat de opvoeding van jou een mentaal uitdagende omgeving is ;)
Mijn ouders zijn allebei juristen en denken net als jij.

Maar voordat dit een R&P topic gaat worden, ik ga wat eten en meld updates zeker weer.
Bedankt voor het meedenken. Frikandellen gaan er dus toch wel komen.
Un certain jeune homme
pi_90786154
staal, in cul is er een topic van iemand die zelf frikandellen maakt, zal ik dat eens doen en het jou dan laten proeven en natuurlijk laten weten hoeveel tijd je kwijt bent en hoeveel geld aan inkoop?
  maandag 3 januari 2011 @ 12:35:56 #181
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_90787387
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:03 schreef Maanvis het volgende:
Ja zeg gaan jullie nu allemaal 't vrouwke van de frietkraam versieren!?
Is veul beter dan die van de viskraam, me dunkt :Y

Staal heeft ballen van staal. Weinig mensen die zoiets durven te doen alleen al puur vanwege reacties uit de omgeving. Ik weet niet waar je staat (ik verneem iets met Brabant), maar als je een keer onthult waar kom ik vanuit fucking Groningen om die friet van jou te komen eten _O_
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  maandag 3 januari 2011 @ 12:45:46 #182
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90787707
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:35 schreef Cat_Tank het volgende:
Is veul beter dan die van de viskraam, me dunkt :Y

Staal heeft ballen van staal. Weinig mensen die zoiets durven te doen alleen al puur vanwege reacties uit de omgeving. Ik weet niet waar je staat (ik verneem iets met Brabant), maar als je een keer onthult waar kom ik vanuit fucking Groningen om die friet van jou te komen eten _O_
Ja. Met een review in REV natuurlijk _O_
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_90787802
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:39 schreef Staal het volgende:

[..]

Niet in ossewit gebakken? Jammer.

Maar toch denk ik wel dat je er rekening mee moet houden, niet zozeer met de vegetarier, maar wel met wat mensen verwachten van gaan snacken. Je wilt geen rijdende snackbar worden, terecht, maar dan moet je wel een alternatief hebben voor wat ze van een snackbar verwachten, want je bent een alternatief voor een snackbar.

Ik denk dat er dan toch een beetje veilige keuzes moeten zijn. Mensen moeten natuurlijk niet verwachten dat ze er de pikanto-openruggetje kunnen krijgen of wat dan ook uit het brede ontdooiassortiment van hun snackbar, maar garnalenkroketten zullen een paar liefhebbers hebben, en heel veel die dat gewoon niet willen. Een gewone kroket, wat een heel mooi hangemaakt product kan zijn, voorziet dan meer in de vraag schat ik.

Overigens lijkt een kaassouffle me ook niet echt moeilijk op te waarderen, gewoon goede kaas met karakter erin, geitenkaas of Emmenthaler of zo. Ik zou voor de 'bijgerechten' het accent leggen op dingen die eigenlijk iedereen wel lust. Kip, gehaktbal, kroket, dat zijn geen dingen met specifieke liefhebbers en mensen die het echt niet lusten.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:58:15 #184
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90788171
Geitenkaassoufle? Dat lijkt me nou echt niets.
Een gedicht over Maanvis
pi_90788503
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:45 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dan zien tenminste 13 users de 'review' _O_
  maandag 3 januari 2011 @ 13:11:54 #186
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_90788682
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:45 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik zeg: een reportage op de FP en het forum.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 3 januari 2011 @ 13:13:14 #187
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_90788728
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:
Lijkt me best lekker met de goede geitenkaas (waar ik dan eigenlijk geen verstand van heb :')).
Hoogachtend,
Erik.
pi_90788761
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:11 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dát zet wél zoden aan de dijk..... :Y
  maandag 3 januari 2011 @ 13:15:21 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90788809
quote:
3s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:13 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Lijkt me best lekker met de goede geitenkaas (waar ik dan eigenlijk geen verstand van heb :')).
Maar geitenkaas smelt toch nooit zo lekker als koeienkaas?
Tenminste da's mijn idee erbij...
Een gedicht over Maanvis
  maandag 3 januari 2011 @ 13:15:54 #190
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90788829
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Absoluut. Alles uit de kast voor de feestelijke opening. Een live-verslag van Teteleltteleleetepepelelpta, 6400 foto's van de FOK!Fotografen, een speeddate-evenement met de R&P slowchatters, de tieten van SHE, gratis abo's bij besteding van ¤10 of meer, misschien dat we zelfs Zanger Petro wel kunnen regelen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 3 januari 2011 @ 13:16:39 #191
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_90788856
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik weet er echt niet heel veel van, maar er zijn ook een soort brie-achtige geitenkazen die wel lekker smelten (thuis eten we wel eens witlof uit de oven met dat soort geitenkaas erover). Maar je hebt ook van die harde korrelige geitenkaas inderdaad.
Hoogachtend,
Erik.
pi_90788975
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:
Geitenkaas in bladerdeeg is een klassieker. Een ander deegkorstje erom en dan in de frituur lijkt me geen heel ander idee.
pi_90789045
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Overjarige koeienkaas smelt ook niet lekker, hardheid is vooral een kwestie van rijping. Maar je hebt geitenkaas die bij kamertermperatuur al bijna vloeibaar is.
  maandag 3 januari 2011 @ 13:24:31 #194
45206 Pietverdriet
pi_90789187
Plakken chevre door ei en cornflakes halen, bakken en op een salade, een favoriet hier
pi_90790356
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet in ossewit gebakken? Jammer.

Maar toch denk ik wel dat je er rekening mee moet houden, niet zozeer met de vegetarier, maar wel met wat mensen verwachten van gaan snacken. Je wilt geen rijdende snackbar worden, terecht, maar dan moet je wel een alternatief hebben voor wat ze van een snackbar verwachten, want je bent een alternatief voor een snackbar.

Ik denk dat er dan toch een beetje veilige keuzes moeten zijn. Mensen moeten natuurlijk niet verwachten dat ze er de pikanto-openruggetje kunnen krijgen of wat dan ook uit het brede ontdooiassortiment van hun snackbar, maar garnalenkroketten zullen een paar liefhebbers hebben, en heel veel die dat gewoon niet willen. Een gewone kroket, wat een heel mooi hangemaakt product kan zijn, voorziet dan meer in de vraag schat ik.

Overigens lijkt een kaassouffle me ook niet echt moeilijk op te waarderen, gewoon goede kaas met karakter erin, geitenkaas of Emmenthaler of zo. Ik zou voor de 'bijgerechten' het accent leggen op dingen die eigenlijk iedereen wel lust. Kip, gehaktbal, kroket, dat zijn geen dingen met specifieke liefhebbers en mensen die het echt niet lusten.
Alles moet in Nederland altijd maar een ''veilige keuze'' zijn, daarom hebben we overal 13 in een dozijn supermarkten en snackbars. Vindt je dat niet doodsaai worden?

Ga vooral door staal, je zit op de goede weg ^O^
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
pi_90790419
Voor die geitenkaassoufflé zou je mij ook nog wel warm krijgen. Goed idee ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90791200
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:46 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Alles moet in Nederland altijd maar een ''veilige keuze'' zijn, daarom hebben we overal 13 in een dozijn supermarkten en snackbars. Vindt je dat niet doodsaai worden?
Ik wel ja. Maar het gaat hier om een onderneming en niet om mij als consument, en een ondernemer moet altijd beginnen bij wat kost het en wat levert het op, dat is wat het ondernemen is. Waarmee je dan gaat ondernemen is vraag 2.

Dat is dus kwalitatief hoogstaand not so very fast food geworden. Prima, ik denk dat daar een markt voor is, ik zou willen dat het bij mij in de buurt zit, maar je bent dan wel een alternatief voor de snackbar, en dan kom je dus weer bij het ondernemen zelf terecht. Dan moet je dus niet hebben dat mensen naar de snackbar gaan omdat ze toch iets bij hun friet willen, maar garnalenkroketten nou eenmaal niet lekker vinden. Ze gaan immers niet de friet hier halen en de bijgerechten elders. Het ene product heeft nou eenmaal veel mensen die er hard 'nee' tegen zeggen en het ander nauwelijks. Als je dan een klein assortiment hebt, zou ik proberen te voorkomen dat er mensen zijn die er niks bij kunnen vinden waar ze zin in hebben. Overigens vind ik een goede huisgemaakte kroket helemaal niet saai.
pi_90791948
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wel ja. Maar het gaat hier om een onderneming en niet om mij als consument, en een ondernemer moet altijd beginnen bij wat kost het en wat levert het op, dat is wat het ondernemen is. Waarmee je dan gaat ondernemen is vraag 2.

Dat is dus kwalitatief hoogstaand not so very fast food geworden. Prima, ik denk dat daar een markt voor is, ik zou willen dat het bij mij in de buurt zit, maar je bent dan wel een alternatief voor de snackbar, en dan kom je dus weer bij het ondernemen zelf terecht. Dan moet je dus niet hebben dat mensen naar de snackbar gaan omdat ze toch iets bij hun friet willen, maar garnalenkroketten nou eenmaal niet lekker vinden. Ze gaan immers niet de friet hier halen en de bijgerechten elders. Het ene product heeft nou eenmaal veel mensen die er hard 'nee' tegen zeggen en het ander nauwelijks. Als je dan een klein assortiment hebt, zou ik proberen te voorkomen dat er mensen zijn die er niks bij kunnen vinden waar ze zin in hebben. Overigens vind ik een goede huisgemaakte kroket helemaal niet saai.
Ik zeg ook niet dat een goede huisgemaakte kroket saai is, maar er zijn genoeg mensen die genoeg hebben van de standaard snackbarmeuk, dat kan je immers ook overal krijgen. Ik denk juist dat Staal een slim concept heeft door niet met een standaard assortiment te komen. Ik denk dat ze zo juist een gat in de markt aanboort. En het is goed als er diversiteit is, maar als er stoofvlees, gehaktballen, kaaskroketten en garnalenkroketten zijn zoals Staal meldde, lijkt me dat toch wel genoeg keus?

[ Bericht 27% gewijzigd door Aphrodyte op 03-01-2011 14:44:24 ]
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
pi_90793417
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:22 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat een goede huisgemaakte kroket saai is, maar er zijn genoeg mensen die genoeg hebben van de standaard snackbarmeuk, dat kan je immers ook overal krijgen. Ik denk juist dat Staal een slim concept heeft door niet met een standaard assortiment te komen. Ik denk dat ze zo juist een gat in de markt aanboort.
Dat denk ik ook, maar dat ze iets heeft om klanten te trekken wil nog niet zeggen dat ze geen klanten kan wegjagen door iets niet te hebben. Ik heb er ook al eerder aangegeven dat ik naast de zure vlaamse mayo wat zoete fritessaus achter de hand zou houden, want veel mensen vinden dat zure echt niet lekker, en als je dan voor het hele gezin friet gaat halen en één kind trekt die zure mayo niet dan is het hele idee van joepie frietjes weg en komt het hele gezin niet nog een keer.

quote:
En het is goed als er diversiteit is, maar als er stoofvlees, gehaktballen, kaaskroketten en garnalenkroketten zijn zoals Staal meldde, lijkt me dat toch wel genoeg keus?
Het is al wat krap natuurlijk, het succes van de snackbar zit hem voor een groot deel in de breedte van het assortiment. Dat moet zij dus compenseren met de kwaliteit, maar het moet al gecompenseerd worden. Patatje stoofvlees kent ook een kleine schare liefhebbers, gehaktballen gaan bij de gewone snackbar ook niet in grote getale over de toonbank en de garnalenkroket is ook niet echt iets voor een heel breed publiek.

Terwijl de gewone kroket juist een heel mooi product is als je hem goed maakt, en ik zelf zou meteen al mijn twijfels hebben bij de kostprijs van de ingredienten (inclusief houdbaarheid) in verhouding tot de prijs die je ervoor kunt vragen.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:20:13 #200
42366 Staal
pi_90794751
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:15 schreef eleusis het volgende:

[..]

Absoluut. Alles uit de kast voor de feestelijke opening. Een live-verslag van Teteleltteleleetepepelelpta, 6400 foto's van de FOK!Fotografen, een speeddate-evenement met de R&P slowchatters, de tieten van SHE, gratis abo's bij besteding van ¤10 of meer, misschien dat we zelfs Zanger Petro wel kunnen regelen...
_O- .
Un certain jeune homme
  maandag 3 januari 2011 @ 15:29:16 #201
42366 Staal
pi_90795168
Heb jullie discussie ook gelezen. Okay, ik begrijp dat er frikandellen en kroketten bij moeten. Dan moet ik die goed kunnen inkopen zoals de kaaskroketten en garnalenkroketten. Alles zelfmaken klinkt wel romantisch maar niet haalbaar.

Maar in de ochtend naar de bakker, gehaktballen maken, binten schillen en snijden en tot 21:00 verkopen en stoofvlees maken. Dat vind ik eigenlijk wel genoeg. Ik sta in mijn eentje he?

En frietsaus komt er gewoon echt niet in. Ook niet achter de hand. Nee. grom.

PS. het gaat wel in de ossewit. Niet vegetarisch idd.
Un certain jeune homme
pi_90795455
Ik denk ook alleen maar mee, en dat je garnalenkroketten kon inkopen had ik even gemist. Frikandellen lijkt me dan weer minder passend, omdat een kroket eigenlijk een mooi product is wat is gedowngradet voor de snackbar, en de frikandel bij mijn weten nooit iets ander is geweest dan een restproduct voor in de snackbar.

En fritessaus, ik ken mensen die op zich best wel smaak hebben maar voor wie mijn belgische mayo hun aardappels verpest. Die vinden dat dat niet zuur hoort te smaken. Niet zure maar toch goede mayo dan misschien...?
pi_90795650
Willen ze geen zure mayo dan nemen ze toch lekker pindasaus, curry of ketchup? :P
  maandag 3 januari 2011 @ 15:41:46 #204
42366 Staal
pi_90795790
Ik zit vlakbij een middelbare school. Dus moet toch wel frikandellen verkopen. Ben gisteren toch wel overtuigd door users in dit topic.

Kroket ben ik met je eens. Ik zie die oude mannetjes uit het bejaardentehuis wel aan mijn kar komen voor gehaktballen en kroketten.
Un certain jeune homme
  maandag 3 januari 2011 @ 15:44:40 #205
42366 Staal
pi_90795933
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:39 schreef CasB het volgende:
Willen ze geen zure mayo dan nemen ze toch lekker pindasaus, curry of ketchup? :P
Wil sowieso ook nog andere Vlaamse sauzen aanbieden.
In deze regio waardeert men mayonaise en tartaarsaus juist heel erg.
Un certain jeune homme
pi_90797041
Ga je er ook pizza's als 'erbij' verkopen?
  maandag 3 januari 2011 @ 16:20:46 #207
42366 Staal
pi_90797968
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:04 schreef kort het volgende:
Ga je er ook pizza's als 'erbij' verkopen?
Nee, wel bonbons, taarten en pannekoeken.

Nog even he. :').

Overigens wel soep in de koudere maanden.
Un certain jeune homme
pi_90803234
Hoe groot wordt je kar?
En hoelang sta je te verkopen en hoelang te produceren? :+ .
dag
pi_90803789
Staal, wanneer kunnen we iets gaan proeven?
Ik krijg trek van dit topic!
  maandag 3 januari 2011 @ 18:45:21 #210
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_90804012
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:40 schreef Dementor het volgende:
Staal, wanneer kunnen we iets gaan proeven?
Ik krijg trek van dit topic!
Echt he :D.
Hoogachtend,
Erik.
pi_90804861
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:29 schreef Staal het volgende:
Heb jullie discussie ook gelezen. Okay, ik begrijp dat er frikandellen en kroketten bij moeten. Dan moet ik die goed kunnen inkopen zoals de kaaskroketten en garnalenkroketten. Alles zelfmaken klinkt wel romantisch maar niet haalbaar.

Maar in de ochtend naar de bakker, gehaktballen maken, binten schillen en snijden en tot 21:00 verkopen en stoofvlees maken. Dat vind ik eigenlijk wel genoeg. Ik sta in mijn eentje he?

En frietsaus komt er gewoon echt niet in. Ook niet achter de hand. Nee. grom.

Euhm misschien een stomme vraag hoor, maar hoe weet een vegetariër dan dat hij niet bij jou moet zijn? Want als ik vegetariër zou zijn, en ik zou erachter komen dat mijn kassouffleetje en mijn friet in Ossewit gebakken zijn, zou ik denk ik erg boos worden...
Hoe zit het trouwens met dat hele "frituur verantwoord" gebeuren wat je tegenwoordig overal ziet? Dat geldt volgens mij alleen voor plantaardige olie toch?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 3 januari 2011 @ 19:07:24 #212
45206 Pietverdriet
pi_90805068
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:03 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Euhm misschien een stomme vraag hoor, maar hoe weet een vegetariër dan dat hij niet bij jou moet zijn? Want als ik vegetariër zou zijn, en ik zou erachter komen dat mijn kassouffleetje en mijn friet in Ossewit gebakken zijn, zou ik denk ik erg boos worden...
Vegetariers hebben niets te zoeken in een frietkot, die eten gierst en rijst.
quote:
Hoe zit het trouwens met dat hele "frituur verantwoord" gebeuren wat je tegenwoordig overal ziet? Dat geldt volgens mij alleen voor plantaardige olie toch?
Onzinverhaal met een verlengsnoer.
pi_90805417
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vegetariers hebben niets te zoeken in een frietkot, die eten gierst en rijst.
Want aardappels in plantaardige olie zijn niet vegetarisch?
Ik weet dat jij het niet op vegetariërs hebt, maar dan nog... :X
quote:
[..]

Onzinverhaal met een verlengsnoer.
Leg eens uit dan? Is het hele "Frituur verantwoord" onzin of mijn gedachte dat dit alleen voor plantaardige olie geldt? :?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90805484
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:14 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

[..]

Leg eens uit dan? Is het hele "Frituur verantwoord" onzin of mijn gedachte dat dit alleen voor plantaardige olie geldt? :?
je hoeft toch nergens te zeggen dat iets vegetarisch is. als er toch kaassouffle staat dan moeten ze het toch zelf weten en als ze echt zulke zeikerds zijn kunnen ze toch vragen wat voor vet het is
  maandag 3 januari 2011 @ 19:29:06 #215
42366 Staal
pi_90806162
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:03 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Niet persoonlijk opnemen, je bent immers geen vegetarier maar in general denk ik dat het toch echt jouw probleem zou zijn.
Jij bent zelf verantwoordelijk voor wat je in je mond stopt.

Ik ga een klant niet voorliegen maar ik geloof gewoon niet in die flauwekul. Wel gedaan hoor maar sinds een jaar gebruik ik bijv. weer lekker boter in de keuken.
Sprak laatst een moslim en stelde hem de vraag hoe hij dat deed met buiten de deur eten. Hij gaat gewoon naar de Mac omdat-ie anders nergens meer iets kan eten. Vegetariers zijn meestal niet zo flexibel, ik respecteer hun keuze maar ik heb er lak aan als ik iets wil verkopen.

PS. In antwoord op Dementor, duurt echt nog wel een weekje of vijf. ;).
Un certain jeune homme
  maandag 3 januari 2011 @ 19:32:52 #216
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_90806368
Een Moslim kan natuurlijk prima bij de Mac eten omdat de hamburgers van rundvlees zijn :P.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:07:42 #217
42366 Staal
pi_90807993
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Een Moslim kan natuurlijk prima bij de Mac eten omdat de hamburgers van rundvlees zijn :P.
Dat is waar inderdaad. Dat hebben ze wel handig bijgesteld maar het is officieel niet halal.

Zat er trouwens net even over na te denken. Ik ben in de jaren zeventig geboren. Hippieouders en heb alles wel meegemaakt. Vergeet het macrobiotisch eten niet. :').

Ik werd dankbaar vegetarier want ik vond vlees niet te eten. Zogenaamd enkel omdat ik het zielig vond voor de diertjes. Vind ik nog steeds want kan de docu's over de bioindustrie niet met droge ogen kijken. Maar voor een goed stuk gebakken vlees mag je me wakker maken.

Je kunt beter wat minder eten en dan een goed stuk vlees halen. Ook als je in de stad woont kun je gewoon langs een boer buiten de stad gaan. Beter dan het baggervlees van de AH. Je wilt het bakken in een pan maar even later zie je je vlees in een plas water koken.

Misschien teveel offtopic. Zit nog wel met iets dat meer WGR gericht is. Heb een factuur gekregen voor de vergunningsaanvraag. 255 euro. Maar nergens wordt er gerept over precario. Neem aan dat ik dat ook nog wel zal krijgen?
Un certain jeune homme
pi_90810032
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:07 schreef Staal het volgende:
Misschien teveel offtopic. Zit nog wel met iets dat meer WGR gericht is. Heb een factuur gekregen voor de vergunningsaanvraag. 255 euro. Maar nergens wordt er gerept over precario. Neem aan dat ik dat ook nog wel zal krijgen?
Wat ik herinner werden die apart gefactureerd. Ik neem aan dat dat nog steeds zo is.
Een aanvraag indienen kost geld, maar da's puur voor de beoordeling/verwerking van een aanvraag.

P.S. - leuk initiatief! Lees dit al een tijd met veel plezier mee.
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:46:07 #219
45206 Pietverdriet
pi_90810307
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:14 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Wist je niet dat aardappels de bijnierklier van varkens zijn?
:Y
quote:
Die discussie loopt hier
A merk frituurvet
pi_90811480
Leuk om te zien hoe er gereageerd en echt goed meegedacht word!
Succes ermee Staal :Y)
  maandag 3 januari 2011 @ 21:30:56 #221
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90812790
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:29 schreef Staal het volgende:

[..]

...
Jij bent zelf verantwoordelijk voor wat je in je mond stopt.
...
Toch zou ik niet verborgen houden wat erin zit. Niet alle mensen kiezen uit vrije wil om een bepaald voedingsmiddel te vermijden zoals vegetariërs, maar je hebt ook mensen met allergieën. Denk niet dat je zit te wachten op mensen die schuimbekkend voor je kraam liggen omdat het blijkbaar niet zo veilig was voor hen als ze dachten.

Al kunnen er altijd allergenen meeglippen zonder dat je het zelf weet, natuurlijk.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  maandag 3 januari 2011 @ 21:35:58 #222
42366 Staal
pi_90813041
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:30 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Toch zou ik niet verborgen houden wat erin zit. Niet alle mensen kiezen uit vrije wil om een bepaald voedingsmiddel te vermijden zoals vegetariërs, maar je hebt ook mensen met allergieën. Denk niet dat je zit te wachten op mensen die schuimbekkend voor je kraam liggen omdat het blijkbaar niet zo veilig was voor hen als ze dachten.

Al kunnen er altijd allergenen meeglippen zonder dat je het zelf weet, natuurlijk.
Ik lieg niet als iemand er naar vraagt. Maar ik ga van andermans probleem niet mijn probleem maken natuurlijk.
Un certain jeune homme
  maandag 3 januari 2011 @ 21:46:49 #223
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90813625
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:35 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik lieg niet als iemand er naar vraagt. Maar ik ga van andermans probleem niet mijn probleem maken natuurlijk.
Nee, dat bedoelde ik ook. Je kunt niet met iedereen rekening houden natuurlijk, voor alles is wel iemand allergisch.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_90814020
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:46 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Nee, dat bedoelde ik ook. Je kunt niet met iedereen rekening houden natuurlijk, voor alles is wel iemand allergisch.
je kunt natuurlijk een bord ophangen met
de producten die u hier kunt verkrijgen zijn mogelijk in aanraking geweest met:
aarde
gras
zand
ijzer
rvs
plastic
enz enz
pi_90816252
Ha-ha-ha. :N
Maar aangezien tegenwoordig vrijwel alle frietkramen en snackbars in plantaardig vet frituren, kan ik me voorstellen dat een vegetariër niet zomaar zal aannemen dat zijn vegetarische hap mogelijk gefrituurd wordt in dierlijk vet. En dat is wat anders dan boter, want voor boter hoeft een dier niet dood, en last time I checked werd Ossewit gemaakt uit rundvet, waarvoor een dier dus wel dood heeft gemoeten. En laat dat nou net datgene zijn waar vegetariërs meestal niet zo happig op zijn. En dat ze zich daardoor dus genept kunnen voelen, of zelfs bezwaard als je echte fanatieke hebt.
Kijk als je nou gewoon een bordje ophangt (desnoods gesponsord) met "Heerlijk gebakken in zuivere Ossewit" dan hebben ze niks te miepen natuurlijk. Het was maar een idee.

Verder ben ik ook zeer benieuwd naar de vorderingen, en als ik in de buurt mocht zijn als de kraam open is, kom ik zeker een bakje (zakje?) heerlijke frieten halen, niks lekkerders dan echt goede frieten! En mét echte mayonaise inderdaad. :P
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 3 januari 2011 @ 22:55:52 #226
42366 Staal
pi_90817679
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:40 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Wat ik herinner werden die apart gefactureerd. Ik neem aan dat dat nog steeds zo is.
Een aanvraag indienen kost geld, maar da's puur voor de beoordeling/verwerking van een aanvraag.

P.S. - leuk initiatief! Lees dit al een tijd met veel plezier mee.
Bedankt.

Zie het wel verschijnen dan. Maar best gek dat het onduidelijk is hoeveel ik moet gaan betalen.
M.b.t. stroom, daar loopt de aanvraag nog.

@Pandora, begrijp je punt wel maar ik ga echt geen bordje uithangen. Als ik in de Randstad zou wonen zou ik een biologische kar beginnen en wel een bordje uithangen. Waar ik het begin is geen omgeving die van fratsen houdt.

Geruit puntzakje, kartonnen bakje optioneel en gezinszakken. Klant mag kiezen.
En bakjes saus om mee te nemen, met dank aan jullie FOK!kers. Misschien moet ik de mayonaise en tartaarsaus toch wel zelf maken maar ja, durf het niet goed aan.
Un certain jeune homme
pi_90817689
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:31 schreef Pandora73 het volgende:
Ha-ha-ha. :N
Maar aangezien tegenwoordig vrijwel alle frietkramen en snackbars in plantaardig vet frituren, kan ik me voorstellen dat een vegetariër niet zomaar zal aannemen dat zijn vegetarische hap mogelijk gefrituurd wordt in dierlijk vet. En dat is wat anders dan boter, want voor boter hoeft een dier niet dood, en last time I checked werd Ossewit gemaakt uit rundvet, waarvoor een dier dus wel dood heeft gemoeten. En laat dat nou net datgene zijn waar vegetariërs meestal niet zo happig op zijn. En dat ze zich daardoor dus genept kunnen voelen, of zelfs bezwaard als je echte fanatieke hebt.
Kijk als je nou gewoon een bordje ophangt (desnoods gesponsord) met "Heerlijk gebakken in zuivere Ossewit" dan hebben ze niks te miepen natuurlijk. Het was maar een idee.

Verder ben ik ook zeer benieuwd naar de vorderingen, en als ik in de buurt mocht zijn als de kraam open is, kom ik zeker een bakje (zakje?) heerlijke frieten halen, niks lekkerders dan echt goede frieten! En mét echte mayonaise inderdaad. :P
Boeie. Als je pietluttig bent met je eten vraag je er maar naar voordat je iets koopt/bestelt. Anders accepteer je maar dat niet altijd alles is zoals je verwacht.
dag
pi_90817700
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:44 schreef Staal het volgende:

[..]

Wil sowieso ook nog andere Vlaamse sauzen aanbieden.
In deze regio waardeert men mayonaise en tartaarsaus juist heel erg.
DL heeft anders ook niet zure mayonaise.

En over het bestellen voor het gezin thuis en er is iets niet of er wordt iets niet gelust, de meeste klanten zullen het gelijk opeten toch? Dat is iig het idee wat ik heb bij een kar op de markt of zoiets dan lopen mensen gewoon rond met hun puntzakje.
  maandag 3 januari 2011 @ 23:05:38 #229
42366 Staal
pi_90818269
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:56 schreef n0a het volgende:

[..]

DL heeft anders ook niet zure mayonaise.

En over het bestellen voor het gezin thuis en er is iets niet of er wordt iets niet gelust, de meeste klanten zullen het gelijk opeten toch? Dat is iig het idee wat ik heb bij een kar op de markt of zoiets dan lopen mensen gewoon rond met hun puntzakje.
Devos & Lemmens sauzen wil ik inkopen idd. Uit veiligheid. Niet zelfgemaakt maar echt geen Remia fritessaus.
Zelf gebruik ik thuis vaak de Mayo-citroen versie van D&L. Het is niet zuur. Het is alleen niet zoet.

Ik kom niet op een plek te staan waar het druk is en iedereen met een zakje zal rondlopen. Moet echt wel voor de klantenbinding gaan en vraag creeren. Daarom ga ik zeker mee met de adviezen m.b.t. goede kroketten en frikadellen. Die moet ik toch wel hebben, denk ik.
Un certain jeune homme
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:27:27 #230
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_90928471
@Staal

Veel succes !

Een paar tips :
-misschien iets met biologisch/EKO doen ? (of zelfs verantwoord frituren)
-geef aandacht aan de aankleding van je zaak ? (zie voorbeeld www.leperron.nl )
-geef nadruk op het "verse" door bijvoorbeeld aardappels te snijden in het zicht van de klanten als het rustig is, dat soort zaken zorgen voor een "culinair" frietkotje.
-ik zou ook de standaard frisdranken uit het assortiment houden. (kies voor sapjes en aparte import fris-dranken)

Op deze manier kun je best de prijs omhoog gooien aangezien je een unique selling point hebt.
En nog iets, vergeet internet niet ! ook met friekot kun je daar baat bij hebben. De mens is vaak bereid een halve stad te doorkruisen om dat lekker hapje te halen. ;)

pi_90928559
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:55 schreef Staal het volgende:

[..]

Bedankt.

Zie het wel verschijnen dan. Maar best gek dat het onduidelijk is hoeveel ik moet gaan betalen.
M.b.t. stroom, daar loopt de aanvraag nog.

@Pandora, begrijp je punt wel maar ik ga echt geen bordje uithangen. Als ik in de Randstad zou wonen zou ik een biologische kar beginnen en wel een bordje uithangen. Waar ik het begin is geen omgeving die van fratsen houdt.

Geruit puntzakje, kartonnen bakje optioneel en gezinszakken. Klant mag kiezen.
En bakjes saus om mee te nemen, met dank aan jullie FOK!kers. Misschien moet ik de mayonaise en tartaarsaus toch wel zelf maken maar ja, durf het niet goed aan.
als je zelf mayonaise gaat maken, zou ik wel gebruik gaan maken van gepasteuriseerde eierproducten, maar da's persoonlijk.
ik mag bijv. geen rauw ei, zou toch sneu zijn als iemand ziek wordt omdat ze niet wisten dat je zelf je mayo maakt.
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:42:21 #232
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_90929120
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:29 schreef Staal het volgende:

:N
Waarom geen Arachide of palmolie? Ossewit is knetters ongezond en relatief duur.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:11:59 #233
45206 Pietverdriet
pi_90930557
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:42 schreef blup het volgende:

[..]

Waarom geen Arachide of palmolie?

Lang niet zo lekker voor de friet
quote:
Ossewit is knetters ongezond en relatief duur.
Wat een nekgeklets
pi_90930896
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:27 schreef Muridae het volgende:
-ik zou ook de standaard frisdranken uit het assortiment houden. (kies voor sapjes en aparte import fris-dranken)
Wat?! :o Friet zonder cola, hoe durf je :(

Misschien een leuk idee voor een grote stad, maar in een Brabant's dorp wat minder geschikt denk ik zo :P
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:27:25 #235
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_90931206
quote:

Ehh.. Dat zou ik nu bijzonder DOM vinden om te doen.. Het is een frietkot, geen 3 sterrenrestaurant.. Wat ga je die mensen die een "colaatje" willen aanbieden dan? Lekker wortel sapje? En jij denkt dat de gemiddelde "frietkot klant" daarop zit te wachten? :)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:35:32 #236
45206 Pietverdriet
pi_90931625
quote:
@Staal

Veel succes !

Een paar tips :
-misschien iets met biologisch/EKO doen ? (of zelfs verantwoord frituren)
-geef aandacht aan de aankleding van je zaak ? (zie voorbeeld www.leperron.nl )
-geef nadruk op het "verse" door bijvoorbeeld aardappels te snijden in het zicht van de klanten als het rustig is, dat soort zaken zorgen voor een "culinair" frietkotje.

Op deze manier kun je best de prijs omhoog gooien aangezien je een unique selling point hebt.
En nog iets, vergeet internet niet ! ook met friekot kun je daar baat bij hebben. De mens is vaak bereid een halve stad te doorkruisen om dat lekker hapje te halen. ;)

Jij zou failliet gaan
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:46:07 #237
42366 Staal
pi_90932204
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:42 schreef blup het volgende:

[..]

Waarom geen Arachide of palmolie? Ossewit is knetters ongezond en relatief duur.
In aanschaf is Ossewit ietsje duurder. Ik vind het eigenlijk wel apart dat sommige mensen denken dat olie zo gezond is. De laatste paar maanden stap ik iedere snackbar in die ik tegenkom. Dan kan een snackbar wel leuk zeggen verantwoorde olie te gebruiken. Hoevaak kom ik geen oud vet tegen? Dat ruik je en dat proef je. Oude olie is naar mijn idee veel gevaarlijker dan ossewit dat op tijd vervangen wordt.

@Mirjam. Dat is waar. Er hoeft maar iemand ziek te worden en dan kan ik opdoeken.

@Muridae. Aardige tips maar die ga ik niet opvolgen. Ecologisch en gefrituurde bloemkool (Sessy), import frisdranken. In 't Gooi misschien maar niet op een dorp in Brabant waar het gros ook nog eens PVV stemt. Niks exotisch, gewoon zoals Piet ook aangeeft, een frietkot.

Hoop maandagavond trouwens weer een update te kunnen geven.
Un certain jeune homme
pi_90932342
Mocht je ooit besluiten op de dagen waarop je geen vergunning hebt elders te gaan staan, eventueel boven de rivieren, dan is het misschien handig om op borden de benaming "Patat-frites" te gebruiken. Heb je die hele discussie uitgeschakeld :s)

Is ossewit niet onhandig schoonmaken? Dat wordt toch weer hard?

Eventueel zou je een losse "consumentenfrituurpan " met 2,5 liter zonnebloemolie neer kunnen zetten voor de verdwaalde vegetarier. Investering van 30 euro, die heb je er na 20 vegetariers ook wel weer uit.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:53:52 #239
42366 Staal
pi_90932557
Heb het nog niet in een grote pan geprobeerd. Wel thuis en dan zet je even de pan aan en dan til je het blok er zo uit. Vind het zelfs makkelijker dan vloeibaar als je geen kraantje hebt zoals ik.

Voor de vegetariers kan ik het altijd nog overwegen als er vraag naar is. Ik verwacht het niet.
De AH hier heeft eigenlijk geen assortiment voor vegetariers. Paas kaasburgers, worstjes en bakje tofu.
Daar meet ik de vraag, eerlijk gezegd.
Un certain jeune homme
pi_90933271
:) Ik heb het eerste topic gevolgt, zag deze nu pas, maar wat voor 'speciale' dingen ga je naast verse patat, goede mayo en soep bieden? :) (Dit omdat 'men' hier van mening was dat je zo'n beetje alles van haggis tot kaviaar moest gaan verkopen :D ).

En heb je ook een "zomers" alternatief voor de soep? :)

Pure nieuwsgierigheid hoor :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 15:49:53 #241
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_90934873
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:46 schreef Staal het volgende:

[..]

In aanschaf is Ossewit ietsje duurder. Ik vind het eigenlijk wel apart dat sommige mensen denken dat olie zo gezond is. De laatste paar maanden stap ik iedere snackbar in die ik tegenkom. Dan kan een snackbar wel leuk zeggen verantwoorde olie te gebruiken. Hoevaak kom ik geen oud vet tegen? Dat ruik je en dat proef je. Oude olie is naar mijn idee veel gevaarlijker dan ossewit dat op tijd vervangen wordt.
Oude olie is uiteraard slechter als optijd vervangen ossewit. Maar optijd vervangen olie tegenover optijd vervangen ossewit? Vraag me af.. Groot factor wat meespeelt is natuurlijk de smaak, met ossewit krijg je die lekkere oldskool smaak.

Ik weet wel dat de goed lopende kraam hier in Utrecht op Vredeburg (Henk ....nogwat) op arachideolie stookt met (denk ik) een kleine toevoeging. Die friet/patat is onevenaarbaar, de smaak lijkt erg op die van Manneken Pis.

Ik zou wel eens willen weten wat hun exacte geheim is.. Die friet/patat is echt super lekker. :)
pi_90936497
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:49 schreef blup het volgende:
Ik weet wel dat de goed lopende kraam hier in Utrecht op Vredeburg (Henk ....nogwat) op arachideolie stookt met (denk ik) een kleine toevoeging.
Riskant. Mensen met een notenallergie kunnen daar problemen mee krijgen. Hij heeft dat wel duidelijk vermeld staan?
  donderdag 6 januari 2011 @ 16:24:09 #243
45206 Pietverdriet
pi_90936587
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:22 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Riskant. Mensen met een notenallergie kunnen daar problemen mee krijgen. Hij heeft dat wel duidelijk vermeld staan?
Jep, als je een pinda allergie hebt kan je in shock raken van huidcontact met iemand die pinda's heeft gegeten (pinda resten aan de handen bv)
pi_90936764
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, als je een pinda allergie hebt kan je in shock raken van huidcontact met iemand die pinda's heeft gegeten (pinda resten aan de handen bv)
Precies. Arachideolie heeft als groot voordeel dat het pas begint te verbranden bij veel hogere temperaturen, maar het risico van de notenallergie wordt toch vaak te groot gevonden om het te gebruiken.
pi_90937119
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:27 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Precies. Arachideolie heeft als groot voordeel dat het pas begint te verbranden bij veel hogere temperaturen, maar het risico van de notenallergie wordt toch vaak te groot gevonden om het te gebruiken.
Bullshit. Ik heb een (minder ernstige) pinda-allergie, en zo nu en dan let ik er op. Vrijwel iedere oliebollenkraam deze jaarwisseling frituurde in arachideolie. Vrijwel elke chinees gebruikt arachide olie. Het risico wordt dus niet te groot gevonden.

In mijn geval is het een kwestie van een extra pilletje en eventueel een paar uurtjes wat jeuk in mn keel. Iemand die er van in shock raakt zal dus uit moeten kijken ja :)
pi_90937938
Ga je de gehaktballen uit de jus verkopen? En belse sate's zijn ook een aanrader, stukken gemarineerde kalkoenvlees met ui (als je spek en paprika erbij doet heb je een shaslick) ertussen en als het klaar nog wat satekruiden erover strooien.
En als je gewone kroketten gaat verkopen kan je ook dobben/kwekkeboom/bourgondische kroketten verkopen, zijn net iets lekkerder.
En misschien iets van kip, en dan ipv die kleffe nuggets gewoon chicken wings.
pi_90939311
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 16:50 schreef JackHerrer het volgende:
Ga je de gehaktballen uit de jus verkopen? En belse sate's zijn ook een aanrader, stukken gemarineerde kalkoenvlees met ui (als je spek en paprika erbij doet heb je een shaslick) ertussen en als het klaar nog wat satekruiden erover strooien.
En als je gewone kroketten gaat verkopen kan je ook dobben/kwekkeboom/bourgondische kroketten verkopen, zijn net iets lekkerder.
En misschien iets van kip, en dan ipv die kleffe nuggets gewoon chicken wings.
Volgende keer eerst even het topic doorlezen!
pi_90940345
quote:
3s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bullshit. Ik heb een (minder ernstige) pinda-allergie, en zo nu en dan let ik er op. Vrijwel iedere oliebollenkraam deze jaarwisseling frituurde in arachideolie. Vrijwel elke chinees gebruikt arachide olie. Het risico wordt dus niet te groot gevonden.

Ah ok, weer wat geleerd. Ik 'zit' zelf niet in de oliebollen en babi pangangs, dus dat wist ik niet.
pi_90943181
Goede Satéh :9 :9
dag
pi_90953971
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij zou failliet gaan
Ik denk dat dat wel meevalt. In Amsterdam staat op zaterdag bij de Noordermarkt wel eens zo'n linksliberale-überhippe-bio-sociaalcultureelverantwoorde-geitenwollensokken-friettent. Maar telkens als ik daar friet probeer te kopen, blijkt die helemaal uitverkocht te zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_90955688
In Den Haag zit zelfs een vegetarische slager :+
dag
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:05:07 #252
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_90957522
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:04 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. In Amsterdam staat op zaterdag bij de Noordermarkt wel eens zo'n linksliberale-überhippe-bio-sociaalcultureelverantwoorde-geitenwollensokken-friettent. Maar telkens als ik daar friet probeer te kopen, blijkt die helemaal uitverkocht te zijn.
Gaat snel.. Hoeveel kilo brengt een volkstuintje nou op? Qua kilo's per week? :)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_90966713
Over ziekwordende klanten gesproken.... zorg wel dat je daar (als dat kan) voor verzekerd bent. Als je een keer onbewust wat 'fouts' meegeeft aan je klanten en je ligt daardoor financiëel overhoop dan is dat ook niet echt prettig.
pi_90988473
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:10 schreef Fireblast het volgende:
Over ziekwordende klanten gesproken.... zorg wel dat je daar (als dat kan) voor verzekerd bent. Als je een keer onbewust wat 'fouts' meegeeft aan je klanten en je ligt daardoor financiëel overhoop dan is dat ook niet echt prettig.
Erg goeie tip. Ik vraag me wel af hoe hoog de premies daarvoor zijn. (da's niet mijn afdeling, sorry)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:05:24 #255
45206 Pietverdriet
pi_90988550
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:33 schreef Peter het volgende:
In Den Haag zit zelfs een vegetarische slager :+
Best lullig dat je nooit het vlees kan eten wat je verkoopt, maar wel lekker zuinig.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:36:03 #256
42366 Staal
pi_90993574
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:10 schreef Fireblast het volgende:
Vraag me af wat de meest noodzakelijke verzekeringen zijn wanneer ik begin.
Dit wat jij noemt wilde ik toch wel even naar achteren schuiven.

Wel goed om even in te verdiepen inderdaad.
Un certain jeune homme
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:41:41 #257
42366 Staal
pi_90993896
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
:) Ik heb het eerste topic gevolgt, zag deze nu pas, maar wat voor 'speciale' dingen ga je naast verse patat, goede mayo en soep bieden? :) (Dit omdat 'men' hier van mening was dat je zo'n beetje alles van haggis tot kaviaar moest gaan verkopen :D ).

En heb je ook een "zomers" alternatief voor de soep? :)

Pure nieuwsgierigheid hoor :D
Zal van het weekend of begin volgende week even een samenvatting maken van de plannen.
Kan me wel indenken dat je niet even alles gaat lezen.

Alternatief voor in de zomer. Ik heb natuurlijk wel al ijs in gedachten en ook weer goede kwaliteit.
Er zijn nog heel wat mogelijkheden hier. Uiteindelijke doel is natuurlijk wel een pandje huren. Als ik aan de kant kom met terrasmogelijkheid dan zoiets.

Er zit een chocolaterie in de straat maar dat zaakje ga je wel erg makkelijk voorbij. Papieren a-4tje dat ze ook nog ijs verkopen en geen terras. Best zonde want er staan wat investeringen op de lijst maar het is stilgelegd.

Eerst maar eens die kar goedlopend zien te krijgen.
Un certain jeune homme
pi_90994269
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:36 schreef Staal het volgende:

[..]

Vraag me af wat de meest noodzakelijke verzekeringen zijn wanneer ik begin.
Dit wat jij noemt wilde ik toch wel even naar achteren schuiven.

Wel goed om even in te verdiepen inderdaad.
Verzekeringen 'naar achteren schuiven', ik zou het niet doen. Vanaf dag 1 loop je aansprakelijkheidsrisico, dat wil je afgedekt hebben. Even een gesprek plannen met een goede verzekeringsadviseur die specifiek kennis heeft van bedrijfsverzekeringen, dan kan je zelf een bewuste afweging maken wat je wel en niet wilt verzekeren en je slaapt een stuk beter. :)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:52:34 #259
42366 Staal
pi_90994561
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:48 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Verzekeringen 'naar achteren schuiven', ik zou het niet doen. Vanaf dag 1 loop je aansprakelijkheidsrisico, dat wil je afgedekt hebben. Even een gesprek plannen met een goede verzekeringsadviseur die specifiek kennis heeft van bedrijfsverzekeringen, dan kan je zelf een bewuste afweging maken wat je wel en niet wilt verzekeren en je slaapt een stuk beter. :)
Zal volgende week wel een afspraak maken met de bank.
Wil me wel eerst verdiepen want er wordt je meteen van alles aangesmeerd.

Voel me echt wel een noob nu. :').
Un certain jeune homme
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:53:48 #260
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_90994649
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:52 schreef Staal het volgende:

[..]

Ach, over een paar jaar heb je een nationale frietkot en schrijf je een autobiografie genaamd "Even zo een frietkraam?"
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_90994846
quote:

[..]

Vraag om een specialist. Ik ken die gasten van 'de bank' wel, inmiddels. Daar loop ik de godgansedag achteraan om dingen te verbeteren en risico's uit te breiden of te beperken en dan ben ik niet eens een bedrijfsverzekeringenspecialist (scrabble).
pi_90996407
quote:

Dat heeft zijn voordelen. Ga als noob praten met minimaal 2 verzekeringsadviseurs en vergelijk hun verhalen maar eens met elkaar. Je zal verbaasd zijn over de verschillen :')
pi_90996610
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:20 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat heeft zijn voordelen. Ga als noob praten met minimaal 2 verzekeringsadviseurs en vergelijk hun verhalen maar eens met elkaar. Je zal verbaasd zijn over de verschillen :')
Je moet eens op een PE-bijeenkomst langskomen. Wat een kletskoek je daar hoort.... :{
pi_91011448
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Best lullig dat je nooit het vlees kan eten wat je verkoopt, maar wel lekker zuinig.
Neej, het is een winkel waar ze allerlei vleesvervangers verkopen en aanverwante producten.
dag
pi_91021563
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je moet eens op een PE-bijeenkomst langskomen. Wat een kletskoek je daar hoort.... :{
Inderdaad :X
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_91096838
quote:

[..]

Wil me wel eerst verdiepen want er wordt je meteen van alles aangesmeerd.

Tot welk bedrag ben je verzekerd, en hoeveel zou dit per maand kosten? Bedenk je wel dat voedselvergiftiging ook permanente gevolgen kan hebben. Ik ken iemand die levenslang aan de medicijnen moet. Zo'n verzekering is vrijwel een must.

(heb je al een maandbegroting en evt. jaarbegroting wat je kraam gaat kosten/opleveren? Weet je al waar je break-even zou kunnen liggen?)
  maandag 10 januari 2011 @ 00:28:19 #267
42366 Staal
pi_91098682
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:46 schreef nero7 het volgende:

[..]

Tot welk bedrag ben je verzekerd, en hoeveel zou dit per maand kosten? Bedenk je wel dat voedselvergiftiging ook permanente gevolgen kan hebben. Ik ken iemand die levenslang aan de medicijnen moet. Zo'n verzekering is vrijwel een must.

(heb je al een maandbegroting en evt. jaarbegroting wat je kraam gaat kosten/opleveren? Weet je al waar je break-even zou kunnen liggen?)
Ik weet dat ik me moet oriënteren m.b.t. verzekeringen. Dat begrijp ik natuurlijk echt wel maar het moet nu niet te mal worden.

Ben al bezig om aan alle eisen te voldoen, brandweer, HACCP, bedrijfsboekhouding etc.
Ik kan echt wel berekenen wat er in gaat en er uit gaat. Zo snugger ben ik natuurlijk wel. Maar ik ben geen ervaren ondernemer om een jaarbegroting te kunnen maken. Gebaseerd op wat? Mijn duimpje in de lucht? Want daar komt het dan wel op neer. Ik geef het een half jaar de tijd om het draaiende te krijgen maar zoals eerder aangegeven, ik kan het nu niet inschatten. Ben een leek.

En ja, je kunt je werkelijk voor alles verzekeren of net zo goed je geld in een wensput gooien. Ik ga in de opstartfase echt niet allemaal onzin aanvangen.
Un certain jeune homme
  maandag 10 januari 2011 @ 19:31:31 #268
42366 Staal
pi_91128320
Ik sta al in BN de Stem.
Werd getipt door een winkelier die op de hoogte is van mijn plannen. Dacht dat het om een huis aan huisblaadje zou gaan. Ze zou het voor me opzoeken maar ik denk ik internet even.

http://www.bndestem.nl/re(...)n-komst-frietkot.ece

quote:
Verzet tegen komst frietkot

door Domien Huijbregts domien.huijbregts@bndestem.nl. dinsdag 04 januari 2011 | 10:04 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 04 januari 2011 | 10:06
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Quantcast

HOOGERHEIDE - De Woensdrechtse partijen AKT en ABZ zijn niet blij met de komst van een mobiele snackkraam op het St. Lucasplein in Hoogerheide.
Het college van B en W verleende onlangs een éénjarige vergunning voor zo'n kraam voor alle dagen in de week, behalve dinsdag en vrijdag.

Lucas Bolders van AKT snapt daar niets van. "Het Lucasplein ligt vlakbij de Raadhuisstraat. Iedereen loopt zijn benen onder zijn lijf vandaan om daar de bedrijfsruimtes verhuurd te krijgen. Dan is het raar dat je een vergunning verleend voor een standplaats."

Bolders zegt bovendien al door verschillende bezorgde omwonenden te zijn benaderd. "Ze zijn bang voor stankoverlast, troep en hangjongeren voor de deur. Ze gaan dan ook bezwaar indienen tegen de verleende vergunning."

Ook Rainier Schuurbiers van ABZ zet vraagtekens bij de vergunning. "Je kunt je afvragen of bewoners hier blij mee moeten zijn. Is er wel voldoende nagedacht over hoe je zoiets op een nette manier doet? In het verleden is de vergunning van eenzelfde soort kraam aan de Van Weerden Poelmanlaan juist ingetrokken vanwege stankoverlast. Ook wij zien liever een inpandige cafetaria in de Raadhuisstraat."

Volgens een gemeentewoordvoerder is alle kritiek echter onterecht. "Het plein is door de gemeenteraad zelf aangewezen als de locatie in Hoogerheide voor standplaatsen. Aan de vergunning zijn bovendien strenge voorwaarden verbonden. Zolang een ondernemer hieraan voldoet, is er voor ons geen aanleiding om een vergunning te weigeren. En in het geval er wel problemen ontstaan, kunnen we handhavend optreden."
Nog een paar weken te gaan, jongens. Ik verwacht nog wel meer bezwaar.
Un certain jeune homme
pi_91128424
quote:
11s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:31 schreef Staal het volgende:
Ik sta al in BN de Stem.
Werd getipt door een winkelier die op de hoogte is van mijn plannen. Dacht dat het om een huis aan huisblaadje zou gaan. Ze zou het voor me opzoeken maar ik denk ik internet even.

[..]

Wat een gejank, ik hoop dat je gewoon een goede plek krijgt.
  maandag 10 januari 2011 @ 19:34:44 #270
42366 Staal
pi_91128507
Ik heb lokaal op ABZ gestemd nota bene.

En trouwens als het goed loopt wil ik uiteindelijk wel een pandje huren natuurlijk. Maar dat durf ik nu niet aan. Logisch.
Un certain jeune homme
pi_91128914
De gemeentewoordvoerder staat iig achter je, hopen dat dat zo blijft. :)

Tot wanneer kunnen ze bezwaar indienen en wanneer hoor je of je de vergunning krijgt?
  maandag 10 januari 2011 @ 19:42:47 #272
42366 Staal
pi_91128967
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:41 schreef Fireblast het volgende:
De gemeentewoordvoerder staat iig achter je, hopen dat dat zo blijft. :)

Tot wanneer kunnen ze bezwaar indienen en wanneer hoor je of je de vergunning krijgt?
Nog een week of vijf kunnen ze bezwaren in blijven dienen. Spannend.

De vergunning heb ik al. ;).
Un certain jeune homme
  maandag 10 januari 2011 @ 19:51:10 #273
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_91129427
quote:
8s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:34 schreef Staal het volgende:
Ik heb lokaal op ABZ gestemd nota bene.

En trouwens als het goed loopt wil ik uiteindelijk wel een pandje huren natuurlijk. Maar dat durf ik nu niet aan. Logisch.
Precies, ze snappen niet dat 'even zo een frietkraam' heel wat anders is dan 'even zo een friettent'... Succes, ik hoop dat hier niets vervelends uitkomt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_91151725
quote:
Ik sta al in BN de Stem.

Verzet tegen komst frietkot

door Domien Huijbregts domien.huijbregts@bndestem.nl. dinsdag 04 januari 2011 | 10:04 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 04 januari 2011 | 10:06
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Quantcast

HOOGERHEIDE - De Woensdrechtse partijen AKT en ABZ zijn niet blij met de komst van een mobiele snackkraam op het St. Lucasplein in Hoogerheide.
Het college van B en W verleende onlangs een éénjarige vergunning voor zo'n kraam voor alle dagen in de week, behalve dinsdag en vrijdag.

Lucas Bolders van AKT snapt daar niets van. "Het Lucasplein ligt vlakbij de Raadhuisstraat. Iedereen loopt zijn benen onder zijn lijf vandaan om daar de bedrijfsruimtes verhuurd te krijgen. Dan is het raar dat je een vergunning verleend voor een standplaats."

Bolders zegt bovendien al door verschillende bezorgde omwonenden te zijn benaderd. "Ze zijn bang voor stankoverlast, troep en hangjongeren voor de deur. Ze gaan dan ook bezwaar indienen tegen de verleende vergunning."

Ook Rainier Schuurbiers van ABZ zet vraagtekens bij de vergunning. "Je kunt je afvragen of bewoners hier blij mee moeten zijn. Is er wel voldoende nagedacht over hoe je zoiets op een nette manier doet? In het verleden is de vergunning van eenzelfde soort kraam aan de Van Weerden Poelmanlaan juist ingetrokken vanwege stankoverlast. Ook wij zien liever een inpandige cafetaria in de Raadhuisstraat."

Volgens een gemeentewoordvoerder is alle kritiek echter onterecht. "Het plein is door de gemeenteraad zelf aangewezen als de locatie in Hoogerheide voor standplaatsen. Aan de vergunning zijn bovendien strenge voorwaarden verbonden. Zolang een ondernemer hieraan voldoet, is er voor ons geen aanleiding om een vergunning te weigeren. En in het geval er wel problemen ontstaan, kunnen we handhavend optreden."
[..]

Mm, interessante ontwikkeling...
I´m back.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:03:36 #275
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91151892
Zolang je geen bounty's uit de frituur verkoopt zie ik niet in waarom er een probleem zou moeten zijn.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 10:04:51 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_91151921
Oei, dat is naar, dat de buurt in een keer gaat beginnen miepen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91151979
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Oei, dat is naar, dat de buurt in een keer gaat beginnen miepen.
Er komt dus nog een raadsvergadering over, heb ik het idee, en dan kan de boel afgefikt worden. ABZ is momenteel de grootste partij in de coalitie in de gemeente.
I´m back.
pi_91152032
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er komt dus nog een raadsvergadering over, heb ik het idee, en dan kan de boel afgefikt worden. ABZ is momenteel de grootste partij in de coalitie in de gemeente.
Er komt toch geen raadsvergadering over :? De vergunning voldoet aan de eisen, dus zolang de omwonenden geen goed punt hebben is ie gewoon terecht verstrekt toch?

Toch goed dat dit topic in WGR staat trouwens :+
pi_91152199
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:09 schreef Piles het volgende:

[..]

Er komt toch geen raadsvergadering over :? De vergunning voldoet aan de eisen, dus zolang de omwonenden geen goed punt hebben is ie gewoon terecht verstrekt toch?

Toch goed dat dit topic in WGR staat trouwens :+
Als de ABZ dit, vanwege het talrijke protest, op de agenda zet, dan komt dat op de agenda, lijkt me. Zij hebben ook echt de grootste achterban hier en ze zullen echt willen luisteren naar die achterban. Ik snap alleen niet, dat ze bij de initiële behandeling van deze aanvraag, al niet hun scepsis hebben laten doorschemeren.
I´m back.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:17:07 #280
45206 Pietverdriet
pi_91152236
ABZ gaat haar naam veranderen in NIMBY
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:20:30 #281
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_91152336
En al die klagende omwondenen staan straks allemaal in de rij voor een Patatje Jippie met bamiblok.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:42:22 #282
42366 Staal
pi_91152944
Het St. Lucasplein is een groot plein. De jaarlijkse kermis wordt er gehouden etc.
Ze zijn bang voor hangjongeren? Ze doen hier werkelijk he-le-maal niets voor jongeren. Die hangen met zijn allen op het voetbalveld en dat kan behalve de omwonenden niemand iets schelen.

Het grote punt van ABZ is dat er in de Raadhuisstraat een bouwplan op zijn gat ligt omdat ze de toekomstige winkelruimte niet verhuurd krijgen. Het is niet eens zo dat ik morgen een pandje zou kunnen huren, die moeten nl. allemaal nog gebouwd worden.
Un certain jeune homme
pi_91153336
als je toch in brabant woont, kom even spieken bij martin zwerts

dinsdag 11 januari 2011 @ 11:13:09 #284
42366 Staal
pi_91154084
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:54 schreef Byte_Me het volgende:
als je toch in brabant woont, kom even spieken bij martin zwerts

Leuk! Die man heeft gelijk. Gewoon weggooien en al helemaal nooit opbakken. Dat geheime ingredient geloof ik weer niet maar snap wel waarom hij het zegt.

Als ik in de buurt ben zal ik er zeker binnenstappen.
Un certain jeune homme
pi_91154531
quote:
Ik sta al in BN de Stem.

[..]

Misschien is het een idee om even een briefje bij de omwonenden door de bus te doen. Wat je gaat doen, waarom je denkt dat ze er geen last van zullen hebben. Behalve dat je dan meteen reclame maakt en het gesprek erover stimuleert (there is no such thing as bad publicity), geef je die mensen aandacht. Heel veel klachten en bezwaren komen voort uit dat mensen bang zijn voor verandering, en zich genegeerd voelen in hun belang. En dan gaat het al niet meer over de mate waarin ze in hun belang getroffen zijn. Ik krijg hier ook altijd briefjes door de bus van overlastveroorzakers, het helpt natuurlijk niks tegen de overlast, maar je staat er toch al wat vergevingsgezinder tegenover omdat je weet wat er gaat gebeuren en omdat ze aan je gedacht hebben, dat zij bewust zijn van het feit dat er omwonenden zijn.

En als je briefjes door de bus aan het gooien bent komt er vast wel iemand een praatje maken, dik kans dat het helemaal niet toevallig iemand is die met iedereen in de buurt lult en roddelt etc. Pak die even in en je staat er bij de omwonenden, waaronder veel toekomstige klanten, al een stuk positiever op.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:36:38 #286
42366 Staal
pi_91154984
Goede tip!

Voor het ABZ het ik nul begrip maar voor de omwonenden wel. Die weerstand begrijp ik best.
Mijn grootste vrees is nu eigenlijk nog de middelbare school.
Un certain jeune homme
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:37:08 #287
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_91154998
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien is het een idee om even een briefje bij de omwonenden door de bus te doen.
[..]
Erg goed advies, dit zou ik zeker doen!
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:44:12 #288
45206 Pietverdriet
pi_91155304
Geen briefje
Langs gaan
Aanbellen, je keurig voorstellen, over je droom vertellen, wie je bent, wat je met het frietkot wil.
pi_91155483
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen briefje
Langs gaan
Aanbellen, je keurig voorstellen, over je droom vertellen, wie je bent, wat je met het frietkot wil.
Het is misschien wat opdringerig. Als je briefjes rondbrengt komt er echt wel iemand een praatje maken, en zo bereik je ook iedereen die niet thuis is. En die horen dan wel weer van anderen wat voor indruk je maakte.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:49:18 #290
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91155521
quote:
Geen briefje
Langs gaan
langs de deur gaan en een ambachtelijke garnalenkroket aanbieden! :D
Een gedicht over Maanvis
pi_91155619
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:36 schreef Staal het volgende:
Goede tip!

Voor het ABZ het ik nul begrip maar voor de omwonenden wel. Die weerstand begrijp ik best.
Doet er niet toe, je bent nu ondernemer, als het bedrag onder de streep groter wordt door begrip op te brengen voor het ABZ, dan heb je begrip voor het ABZ. Dat soort dingen moet je zuiver doelmatig benaderen.
pi_91156151
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is misschien wat opdringerig. Als je briefjes rondbrengt komt er echt wel iemand een praatje maken, en zo bereik je ook iedereen die niet thuis is. En die horen dan wel weer van anderen wat voor indruk je maakte.
Dat denk ik ook. Langs de deur gaan betekent dat je ook mensen spreekt die helemaal nergens tegen zijn en eigenlijk überhaupt niet lastig willen worden gevallen met jouw verhaal. Het zijn tenslotte toch vaak maar enkelen die schreeuwen alsof ze een hele wijk vertegenwoordigen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:05:03 #293
42366 Staal
pi_91156181
quote:
Geen briefje
Langs gaan
Dit is nog veel beter! Het is voor mij echt wel even een hobbel over maar moet dit wel doen.

Het is een groot plein. De bovenwoningen hoeven niet eens. Kan een briefje afgeven bij het bejaardencentrum om op te hangen en bij de lage woningen kan ik veel beter aanbellen, hand geven etc.
Un certain jeune homme
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:06:59 #294
42366 Staal
pi_91156252
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:04 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Langs de deur gaan betekent dat je ook mensen spreekt die helemaal nergens tegen zijn en eigenlijk überhaupt niet lastig willen worden gevallen met jouw verhaal. Het zijn tenslotte toch vaak maar enkelen die schreeuwen alsof ze een hele wijk vertegenwoordigen.
Het is een dorp. Kan dit veel beter wel doen. Aanbellen en praten.
Un certain jeune homme
pi_91156386
Maak je zo geen slapende honden wakker?
pi_91156501
Ik zou in ieder geval wel een brief komen brengen, en dan kun je alsnog aanbellen, maar met een brief wordt het gesprek al gemakkelijker. Als je dan een verhaal hebt waarom het met de overlast wel mee zal vallen ( je kunt natuurlijk het een beetje doen voorkomen alsof je naar de bezwaren komt luisteren om het te voorkomen) dan moet dat een positieve indruk achterlaten.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:14:49 #297
42366 Staal
pi_91156527
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:10 schreef SemperFii het volgende:
Maak je zo geen slapende honden wakker?
Moet het inderdaad niet meteen doen. Maar mag het wel wat beter in de gaten houden.
Artikel is van een week geleden en ik wist van niets. :@ . Als het protest groter wordt moet ik het wel meteen doen.
Un certain jeune homme
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:15:35 #298
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91156549
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:05 schreef Staal het volgende:

[..]

Dit is nog veel beter! Het is voor mij echt wel even een hobbel over maar moet dit wel doen.

Het is een groot plein. De bovenwoningen hoeven niet eens. Kan een briefje afgeven bij het bejaardencentrum om op te hangen en bij de lage woningen kan ik veel beter aanbellen, hand geven etc.
gewoon ff langsgaan met een schaal snacks ;)
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:23:43 #299
42366 Staal
pi_91156870
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zou in ieder geval wel een brief komen brengen, en dan kun je alsnog aanbellen, maar met een brief wordt het gesprek al gemakkelijker. Als je dan een verhaal hebt waarom het met de overlast wel mee zal vallen ( je kunt natuurlijk het een beetje doen voorkomen alsof je naar de bezwaren komt luisteren om het te voorkomen) dan moet dat een positieve indruk achterlaten.
Nee, ik doe toch geen brief want dan moet ik uitkijken voor valse beloftes. Zwerfafval, prullenbakken. Stankoverlast, goed filter. Maar ja, je ruikt het wel. Hangjongeren, tja wat is hangen he?

Dan vind ik Piets idee weer beter, vertellen wie ik ben, droom etc. En de rest afzwakken.
En erbij zeggen dat het in principe tijdelijk is omdat ik wel de intentie heb om t.z.t. naar een pand te gaan.
Un certain jeune homme
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:24:50 #300
42366 Staal
pi_91156923
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

gewoon ff langsgaan met een schaal snacks ;)
Die hou ik niet warm. ;).
Un certain jeune homme
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:28:20 #301
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91157057
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:24 schreef Staal het volgende:

[..]

Die hou ik niet warm. ;).
ligt er aan bij hoeveel huizen je langsgaat per keer ;). zou iig wel een mooie zijn op het openingsweekend :).
oh enne open zelf je eigen frietkraam topique deel 2 maar :)
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')