Wil sowieso ook nog andere Vlaamse sauzen aanbieden.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:39 schreef CasB het volgende:
Willen ze geen zure mayo dan nemen ze toch lekker pindasaus, curry of ketchup?
Nee, wel bonbons, taarten en pannekoeken.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:04 schreef kort het volgende:
Ga je er ook pizza's als 'erbij' verkopen?
Echt hequote:Op maandag 3 januari 2011 18:40 schreef Dementor het volgende:
Staal, wanneer kunnen we iets gaan proeven?
Ik krijg trek van dit topic!
Euhm misschien een stomme vraag hoor, maar hoe weet een vegetariër dan dat hij niet bij jou moet zijn? Want als ik vegetariër zou zijn, en ik zou erachter komen dat mijn kassouffleetje en mijn friet in Ossewit gebakken zijn, zou ik denk ik erg boos worden...quote:Op maandag 3 januari 2011 15:29 schreef Staal het volgende:
Heb jullie discussie ook gelezen. Okay, ik begrijp dat er frikandellen en kroketten bij moeten. Dan moet ik die goed kunnen inkopen zoals de kaaskroketten en garnalenkroketten. Alles zelfmaken klinkt wel romantisch maar niet haalbaar.
Maar in de ochtend naar de bakker, gehaktballen maken, binten schillen en snijden en tot 21:00 verkopen en stoofvlees maken. Dat vind ik eigenlijk wel genoeg. Ik sta in mijn eentje he?
En frietsaus komt er gewoon echt niet in. Ook niet achter de hand. Nee. grom.
PS. het gaat wel in de ossewit. Niet vegetarisch idd.
Vegetariers hebben niets te zoeken in een frietkot, die eten gierst en rijst.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:03 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Euhm misschien een stomme vraag hoor, maar hoe weet een vegetariër dan dat hij niet bij jou moet zijn? Want als ik vegetariër zou zijn, en ik zou erachter komen dat mijn kassouffleetje en mijn friet in Ossewit gebakken zijn, zou ik denk ik erg boos worden...
Onzinverhaal met een verlengsnoer.quote:Hoe zit het trouwens met dat hele "frituur verantwoord" gebeuren wat je tegenwoordig overal ziet? Dat geldt volgens mij alleen voor plantaardige olie toch?
Want aardappels in plantaardige olie zijn niet vegetarisch?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vegetariers hebben niets te zoeken in een frietkot, die eten gierst en rijst.
Leg eens uit dan? Is het hele "Frituur verantwoord" onzin of mijn gedachte dat dit alleen voor plantaardige olie geldt?quote:[..]
Onzinverhaal met een verlengsnoer.
je hoeft toch nergens te zeggen dat iets vegetarisch is. als er toch kaassouffle staat dan moeten ze het toch zelf weten en als ze echt zulke zeikerds zijn kunnen ze toch vragen wat voor vet het isquote:Op maandag 3 januari 2011 19:14 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Want aardappels in plantaardige olie zijn niet vegetarisch?
Ik weet dat jij het niet op vegetariërs hebt, maar dan nog...
[..]
Leg eens uit dan? Is het hele "Frituur verantwoord" onzin of mijn gedachte dat dit alleen voor plantaardige olie geldt?
Niet persoonlijk opnemen, je bent immers geen vegetarier maar in general denk ik dat het toch echt jouw probleem zou zijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:03 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Euhm misschien een stomme vraag hoor, maar hoe weet een vegetariër dan dat hij niet bij jou moet zijn? Want als ik vegetariër zou zijn, en ik zou erachter komen dat mijn kassouffleetje en mijn friet in Ossewit gebakken zijn, zou ik denk ik erg boos worden...
Hoe zit het trouwens met dat hele "frituur verantwoord" gebeuren wat je tegenwoordig overal ziet? Dat geldt volgens mij alleen voor plantaardige olie toch?
Dat is waar inderdaad. Dat hebben ze wel handig bijgesteld maar het is officieel niet halal.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Een Moslim kan natuurlijk prima bij de Mac eten omdat de hamburgers van rundvlees zijn.
Wat ik herinner werden die apart gefactureerd. Ik neem aan dat dat nog steeds zo is.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:07 schreef Staal het volgende:
Misschien teveel offtopic. Zit nog wel met iets dat meer WGR gericht is. Heb een factuur gekregen voor de vergunningsaanvraag. 255 euro. Maar nergens wordt er gerept over precario. Neem aan dat ik dat ook nog wel zal krijgen?
Wist je niet dat aardappels de bijnierklier van varkens zijn?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:14 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Want aardappels in plantaardige olie zijn niet vegetarisch?
Ik weet dat jij het niet op vegetariërs hebt, maar dan nog...
Die discussie loopt hierquote:Leg eens uit dan? Is het hele "Frituur verantwoord" onzin of mijn gedachte dat dit alleen voor plantaardige olie geldt?
Toch zou ik niet verborgen houden wat erin zit. Niet alle mensen kiezen uit vrije wil om een bepaald voedingsmiddel te vermijden zoals vegetariërs, maar je hebt ook mensen met allergieën. Denk niet dat je zit te wachten op mensen die schuimbekkend voor je kraam liggen omdat het blijkbaar niet zo veilig was voor hen als ze dachten.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:29 schreef Staal het volgende:
[..]
...
Jij bent zelf verantwoordelijk voor wat je in je mond stopt.
...
Ik lieg niet als iemand er naar vraagt. Maar ik ga van andermans probleem niet mijn probleem maken natuurlijk.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:30 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Toch zou ik niet verborgen houden wat erin zit. Niet alle mensen kiezen uit vrije wil om een bepaald voedingsmiddel te vermijden zoals vegetariërs, maar je hebt ook mensen met allergieën. Denk niet dat je zit te wachten op mensen die schuimbekkend voor je kraam liggen omdat het blijkbaar niet zo veilig was voor hen als ze dachten.
Al kunnen er altijd allergenen meeglippen zonder dat je het zelf weet, natuurlijk.
Nee, dat bedoelde ik ook. Je kunt niet met iedereen rekening houden natuurlijk, voor alles is wel iemand allergisch.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik lieg niet als iemand er naar vraagt. Maar ik ga van andermans probleem niet mijn probleem maken natuurlijk.
je kunt natuurlijk een bord ophangen metquote:Op maandag 3 januari 2011 21:46 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik ook. Je kunt niet met iedereen rekening houden natuurlijk, voor alles is wel iemand allergisch.
Bedankt.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:40 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Wat ik herinner werden die apart gefactureerd. Ik neem aan dat dat nog steeds zo is.
Een aanvraag indienen kost geld, maar da's puur voor de beoordeling/verwerking van een aanvraag.
P.S. - leuk initiatief! Lees dit al een tijd met veel plezier mee.
Boeie. Als je pietluttig bent met je eten vraag je er maar naar voordat je iets koopt/bestelt. Anders accepteer je maar dat niet altijd alles is zoals je verwacht.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:31 schreef Pandora73 het volgende:
Ha-ha-ha.![]()
Maar aangezien tegenwoordig vrijwel alle frietkramen en snackbars in plantaardig vet frituren, kan ik me voorstellen dat een vegetariër niet zomaar zal aannemen dat zijn vegetarische hap mogelijk gefrituurd wordt in dierlijk vet. En dat is wat anders dan boter, want voor boter hoeft een dier niet dood, en last time I checked werd Ossewit gemaakt uit rundvet, waarvoor een dier dus wel dood heeft gemoeten. En laat dat nou net datgene zijn waar vegetariërs meestal niet zo happig op zijn. En dat ze zich daardoor dus genept kunnen voelen, of zelfs bezwaard als je echte fanatieke hebt.
Kijk als je nou gewoon een bordje ophangt (desnoods gesponsord) met "Heerlijk gebakken in zuivere Ossewit" dan hebben ze niks te miepen natuurlijk. Het was maar een idee.
Verder ben ik ook zeer benieuwd naar de vorderingen, en als ik in de buurt mocht zijn als de kraam open is, kom ik zeker een bakje (zakje?) heerlijke frieten halen, niks lekkerders dan echt goede frieten! En mét echte mayonaise inderdaad.
DL heeft anders ook niet zure mayonaise.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:44 schreef Staal het volgende:
[..]
Wil sowieso ook nog andere Vlaamse sauzen aanbieden.
In deze regio waardeert men mayonaise en tartaarsaus juist heel erg.
Devos & Lemmens sauzen wil ik inkopen idd. Uit veiligheid. Niet zelfgemaakt maar echt geen Remia fritessaus.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:56 schreef n0a het volgende:
[..]
DL heeft anders ook niet zure mayonaise.
En over het bestellen voor het gezin thuis en er is iets niet of er wordt iets niet gelust, de meeste klanten zullen het gelijk opeten toch? Dat is iig het idee wat ik heb bij een kar op de markt of zoiets dan lopen mensen gewoon rond met hun puntzakje.
als je zelf mayonaise gaat maken, zou ik wel gebruik gaan maken van gepasteuriseerde eierproducten, maar da's persoonlijk.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:55 schreef Staal het volgende:
[..]
Bedankt.
Zie het wel verschijnen dan. Maar best gek dat het onduidelijk is hoeveel ik moet gaan betalen.
M.b.t. stroom, daar loopt de aanvraag nog.
@Pandora, begrijp je punt wel maar ik ga echt geen bordje uithangen. Als ik in de Randstad zou wonen zou ik een biologische kar beginnen en wel een bordje uithangen. Waar ik het begin is geen omgeving die van fratsen houdt.
Geruit puntzakje, kartonnen bakje optioneel en gezinszakken. Klant mag kiezen.
En bakjes saus om mee te nemen, met dank aan jullie FOK!kers. Misschien moet ik de mayonaise en tartaarsaus toch wel zelf maken maar ja, durf het niet goed aan.
quote:Op maandag 3 januari 2011 15:29 schreef Staal het volgende:
PS. het gaat wel in de ossewit. Niet vegetarisch idd.
Lang niet zo lekker voor de frietquote:
Wat een nekgekletsquote:Ossewit is knetters ongezond en relatief duur.
Wat?!quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:27 schreef Muridae het volgende:
-ik zou ook de standaard frisdranken uit het assortiment houden. (kies voor sapjes en aparte import fris-dranken)
Ehh.. Dat zou ik nu bijzonder DOM vinden om te doen.. Het is een frietkot, geen 3 sterrenrestaurant.. Wat ga je die mensen die een "colaatje" willen aanbieden dan? Lekker wortel sapje? En jij denkt dat de gemiddelde "frietkot klant" daarop zit te wachten?quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:27 schreef Muridae het volgende:
-ik zou ook de standaard frisdranken uit het assortiment houden. (kies voor sapjes en aparte import fris-dranken)
Jij zou failliet gaanquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:27 schreef Muridae het volgende:
@Staal
Veel succes !
Een paar tips :
-misschien iets met biologisch/EKO doen ? (of zelfs verantwoord frituren)
-geef aandacht aan de aankleding van je zaak ? (zie voorbeeld www.leperron.nl )
-geef nadruk op het "verse" door bijvoorbeeld aardappels te snijden in het zicht van de klanten als het rustig is, dat soort zaken zorgen voor een "culinair" frietkotje.
Op deze manier kun je best de prijs omhoog gooien aangezien je een unique selling point hebt.
En nog iets, vergeet internet niet ! ook met friekot kun je daar baat bij hebben. De mens is vaak bereid een halve stad te doorkruisen om dat lekker hapje te halen.
In aanschaf is Ossewit ietsje duurder. Ik vind het eigenlijk wel apart dat sommige mensen denken dat olie zo gezond is. De laatste paar maanden stap ik iedere snackbar in die ik tegenkom. Dan kan een snackbar wel leuk zeggen verantwoorde olie te gebruiken. Hoevaak kom ik geen oud vet tegen? Dat ruik je en dat proef je. Oude olie is naar mijn idee veel gevaarlijker dan ossewit dat op tijd vervangen wordt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:42 schreef blup het volgende:
[..]
Waarom geen Arachide of palmolie? Ossewit is knetters ongezond en relatief duur.
Oude olie is uiteraard slechter als optijd vervangen ossewit. Maar optijd vervangen olie tegenover optijd vervangen ossewit? Vraag me af.. Groot factor wat meespeelt is natuurlijk de smaak, met ossewit krijg je die lekkere oldskool smaak.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:46 schreef Staal het volgende:
[..]
In aanschaf is Ossewit ietsje duurder. Ik vind het eigenlijk wel apart dat sommige mensen denken dat olie zo gezond is. De laatste paar maanden stap ik iedere snackbar in die ik tegenkom. Dan kan een snackbar wel leuk zeggen verantwoorde olie te gebruiken. Hoevaak kom ik geen oud vet tegen? Dat ruik je en dat proef je. Oude olie is naar mijn idee veel gevaarlijker dan ossewit dat op tijd vervangen wordt.
Riskant. Mensen met een notenallergie kunnen daar problemen mee krijgen. Hij heeft dat wel duidelijk vermeld staan?quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:49 schreef blup het volgende:
Ik weet wel dat de goed lopende kraam hier in Utrecht op Vredeburg (Henk ....nogwat) op arachideolie stookt met (denk ik) een kleine toevoeging.
Jep, als je een pinda allergie hebt kan je in shock raken van huidcontact met iemand die pinda's heeft gegeten (pinda resten aan de handen bv)quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:22 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Riskant. Mensen met een notenallergie kunnen daar problemen mee krijgen. Hij heeft dat wel duidelijk vermeld staan?
Precies. Arachideolie heeft als groot voordeel dat het pas begint te verbranden bij veel hogere temperaturen, maar het risico van de notenallergie wordt toch vaak te groot gevonden om het te gebruiken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, als je een pinda allergie hebt kan je in shock raken van huidcontact met iemand die pinda's heeft gegeten (pinda resten aan de handen bv)
Bullshit. Ik heb een (minder ernstige) pinda-allergie, en zo nu en dan let ik er op. Vrijwel iedere oliebollenkraam deze jaarwisseling frituurde in arachideolie. Vrijwel elke chinees gebruikt arachide olie. Het risico wordt dus niet te groot gevonden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:27 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Precies. Arachideolie heeft als groot voordeel dat het pas begint te verbranden bij veel hogere temperaturen, maar het risico van de notenallergie wordt toch vaak te groot gevonden om het te gebruiken.
Volgende keer eerst even het topic doorlezen!quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:50 schreef JackHerrer het volgende:
Ga je de gehaktballen uit de jus verkopen? En belse sate's zijn ook een aanrader, stukken gemarineerde kalkoenvlees met ui (als je spek en paprika erbij doet heb je een shaslick) ertussen en als het klaar nog wat satekruiden erover strooien.
En als je gewone kroketten gaat verkopen kan je ook dobben/kwekkeboom/bourgondische kroketten verkopen, zijn net iets lekkerder.
En misschien iets van kip, en dan ipv die kleffe nuggets gewoon chicken wings.
Ah ok, weer wat geleerd. Ik 'zit' zelf niet in de oliebollen en babi pangangs, dus dat wist ik niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bullshit. Ik heb een (minder ernstige) pinda-allergie, en zo nu en dan let ik er op. Vrijwel iedere oliebollenkraam deze jaarwisseling frituurde in arachideolie. Vrijwel elke chinees gebruikt arachide olie. Het risico wordt dus niet te groot gevonden.
Ik denk dat dat wel meevalt. In Amsterdam staat op zaterdag bij de Noordermarkt wel eens zo'n linksliberale-überhippe-bio-sociaalcultureelverantwoorde-geitenwollensokken-friettent. Maar telkens als ik daar friet probeer te kopen, blijkt die helemaal uitverkocht te zijn.quote:
Gaat snel.. Hoeveel kilo brengt een volkstuintje nou op? Qua kilo's per week?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:04 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. In Amsterdam staat op zaterdag bij de Noordermarkt wel eens zo'n linksliberale-überhippe-bio-sociaalcultureelverantwoorde-geitenwollensokken-friettent. Maar telkens als ik daar friet probeer te kopen, blijkt die helemaal uitverkocht te zijn.
Erg goeie tip. Ik vraag me wel af hoe hoog de premies daarvoor zijn. (da's niet mijn afdeling, sorry)quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:10 schreef Fireblast het volgende:
Over ziekwordende klanten gesproken.... zorg wel dat je daar (als dat kan) voor verzekerd bent. Als je een keer onbewust wat 'fouts' meegeeft aan je klanten en je ligt daardoor financiëel overhoop dan is dat ook niet echt prettig.
Best lullig dat je nooit het vlees kan eten wat je verkoopt, maar wel lekker zuinig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:33 schreef Peter het volgende:
In Den Haag zit zelfs een vegetarische slager
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |