abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 januari 2011 @ 15:44:40 #205
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90795933
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:39 schreef CasB het volgende:
Willen ze geen zure mayo dan nemen ze toch lekker pindasaus, curry of ketchup? :P
Wil sowieso ook nog andere Vlaamse sauzen aanbieden.
In deze regio waardeert men mayonaise en tartaarsaus juist heel erg.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90797041
Ga je er ook pizza's als 'erbij' verkopen?
  maandag 3 januari 2011 @ 16:20:46 #207
42366 Staal
pi_90797968
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:04 schreef kort het volgende:
Ga je er ook pizza's als 'erbij' verkopen?
Nee, wel bonbons, taarten en pannekoeken.

Nog even he. :').

Overigens wel soep in de koudere maanden.
Un certain jeune homme
pi_90803234
Hoe groot wordt je kar?
En hoelang sta je te verkopen en hoelang te produceren? :+ .
dag
pi_90803789
Staal, wanneer kunnen we iets gaan proeven?
Ik krijg trek van dit topic!
  maandag 3 januari 2011 @ 18:45:21 #210
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_90804012
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:40 schreef Dementor het volgende:
Staal, wanneer kunnen we iets gaan proeven?
Ik krijg trek van dit topic!
Echt he :D.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_90804861
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:29 schreef Staal het volgende:
Heb jullie discussie ook gelezen. Okay, ik begrijp dat er frikandellen en kroketten bij moeten. Dan moet ik die goed kunnen inkopen zoals de kaaskroketten en garnalenkroketten. Alles zelfmaken klinkt wel romantisch maar niet haalbaar.

Maar in de ochtend naar de bakker, gehaktballen maken, binten schillen en snijden en tot 21:00 verkopen en stoofvlees maken. Dat vind ik eigenlijk wel genoeg. Ik sta in mijn eentje he?

En frietsaus komt er gewoon echt niet in. Ook niet achter de hand. Nee. grom.

PS. het gaat wel in de ossewit. Niet vegetarisch idd.
Euhm misschien een stomme vraag hoor, maar hoe weet een vegetariër dan dat hij niet bij jou moet zijn? Want als ik vegetariër zou zijn, en ik zou erachter komen dat mijn kassouffleetje en mijn friet in Ossewit gebakken zijn, zou ik denk ik erg boos worden...
Hoe zit het trouwens met dat hele "frituur verantwoord" gebeuren wat je tegenwoordig overal ziet? Dat geldt volgens mij alleen voor plantaardige olie toch?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 3 januari 2011 @ 19:07:24 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90805068
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:03 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Euhm misschien een stomme vraag hoor, maar hoe weet een vegetariër dan dat hij niet bij jou moet zijn? Want als ik vegetariër zou zijn, en ik zou erachter komen dat mijn kassouffleetje en mijn friet in Ossewit gebakken zijn, zou ik denk ik erg boos worden...
Vegetariers hebben niets te zoeken in een frietkot, die eten gierst en rijst.
quote:
Hoe zit het trouwens met dat hele "frituur verantwoord" gebeuren wat je tegenwoordig overal ziet? Dat geldt volgens mij alleen voor plantaardige olie toch?
Onzinverhaal met een verlengsnoer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90805417
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vegetariers hebben niets te zoeken in een frietkot, die eten gierst en rijst.
Want aardappels in plantaardige olie zijn niet vegetarisch?
Ik weet dat jij het niet op vegetariërs hebt, maar dan nog... :X
quote:
[..]

Onzinverhaal met een verlengsnoer.
Leg eens uit dan? Is het hele "Frituur verantwoord" onzin of mijn gedachte dat dit alleen voor plantaardige olie geldt? :?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90805484
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:14 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

[..]

Leg eens uit dan? Is het hele "Frituur verantwoord" onzin of mijn gedachte dat dit alleen voor plantaardige olie geldt? :?
je hoeft toch nergens te zeggen dat iets vegetarisch is. als er toch kaassouffle staat dan moeten ze het toch zelf weten en als ze echt zulke zeikerds zijn kunnen ze toch vragen wat voor vet het is
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 3 januari 2011 @ 19:29:06 #215
42366 Staal
pi_90806162
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:03 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Niet persoonlijk opnemen, je bent immers geen vegetarier maar in general denk ik dat het toch echt jouw probleem zou zijn.
Jij bent zelf verantwoordelijk voor wat je in je mond stopt.

Ik ga een klant niet voorliegen maar ik geloof gewoon niet in die flauwekul. Wel gedaan hoor maar sinds een jaar gebruik ik bijv. weer lekker boter in de keuken.
Sprak laatst een moslim en stelde hem de vraag hoe hij dat deed met buiten de deur eten. Hij gaat gewoon naar de Mac omdat-ie anders nergens meer iets kan eten. Vegetariers zijn meestal niet zo flexibel, ik respecteer hun keuze maar ik heb er lak aan als ik iets wil verkopen.

PS. In antwoord op Dementor, duurt echt nog wel een weekje of vijf. ;).
Un certain jeune homme
  maandag 3 januari 2011 @ 19:32:52 #216
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_90806368
Een Moslim kan natuurlijk prima bij de Mac eten omdat de hamburgers van rundvlees zijn :P.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:07:42 #217
42366 Staal
pi_90807993
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Een Moslim kan natuurlijk prima bij de Mac eten omdat de hamburgers van rundvlees zijn :P.
Dat is waar inderdaad. Dat hebben ze wel handig bijgesteld maar het is officieel niet halal.

Zat er trouwens net even over na te denken. Ik ben in de jaren zeventig geboren. Hippieouders en heb alles wel meegemaakt. Vergeet het macrobiotisch eten niet. :').

Ik werd dankbaar vegetarier want ik vond vlees niet te eten. Zogenaamd enkel omdat ik het zielig vond voor de diertjes. Vind ik nog steeds want kan de docu's over de bioindustrie niet met droge ogen kijken. Maar voor een goed stuk gebakken vlees mag je me wakker maken.

Je kunt beter wat minder eten en dan een goed stuk vlees halen. Ook als je in de stad woont kun je gewoon langs een boer buiten de stad gaan. Beter dan het baggervlees van de AH. Je wilt het bakken in een pan maar even later zie je je vlees in een plas water koken.

Misschien teveel offtopic. Zit nog wel met iets dat meer WGR gericht is. Heb een factuur gekregen voor de vergunningsaanvraag. 255 euro. Maar nergens wordt er gerept over precario. Neem aan dat ik dat ook nog wel zal krijgen?
Un certain jeune homme
pi_90810032
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:07 schreef Staal het volgende:
Misschien teveel offtopic. Zit nog wel met iets dat meer WGR gericht is. Heb een factuur gekregen voor de vergunningsaanvraag. 255 euro. Maar nergens wordt er gerept over precario. Neem aan dat ik dat ook nog wel zal krijgen?
Wat ik herinner werden die apart gefactureerd. Ik neem aan dat dat nog steeds zo is.
Een aanvraag indienen kost geld, maar da's puur voor de beoordeling/verwerking van een aanvraag.

P.S. - leuk initiatief! Lees dit al een tijd met veel plezier mee.
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:46:07 #219
45206 Pietverdriet
pi_90810307
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:14 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Wist je niet dat aardappels de bijnierklier van varkens zijn?
:Y
quote:
Die discussie loopt hier
A merk frituurvet
pi_90811480
Leuk om te zien hoe er gereageerd en echt goed meegedacht word!
Succes ermee Staal :Y)
  maandag 3 januari 2011 @ 21:30:56 #221
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90812790
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:29 schreef Staal het volgende:

[..]

...
Jij bent zelf verantwoordelijk voor wat je in je mond stopt.
...
Toch zou ik niet verborgen houden wat erin zit. Niet alle mensen kiezen uit vrije wil om een bepaald voedingsmiddel te vermijden zoals vegetariërs, maar je hebt ook mensen met allergieën. Denk niet dat je zit te wachten op mensen die schuimbekkend voor je kraam liggen omdat het blijkbaar niet zo veilig was voor hen als ze dachten.

Al kunnen er altijd allergenen meeglippen zonder dat je het zelf weet, natuurlijk.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  maandag 3 januari 2011 @ 21:35:58 #222
42366 Staal
pi_90813041
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:30 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Toch zou ik niet verborgen houden wat erin zit. Niet alle mensen kiezen uit vrije wil om een bepaald voedingsmiddel te vermijden zoals vegetariërs, maar je hebt ook mensen met allergieën. Denk niet dat je zit te wachten op mensen die schuimbekkend voor je kraam liggen omdat het blijkbaar niet zo veilig was voor hen als ze dachten.

Al kunnen er altijd allergenen meeglippen zonder dat je het zelf weet, natuurlijk.
Ik lieg niet als iemand er naar vraagt. Maar ik ga van andermans probleem niet mijn probleem maken natuurlijk.
Un certain jeune homme
  maandag 3 januari 2011 @ 21:46:49 #223
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90813625
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:35 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik lieg niet als iemand er naar vraagt. Maar ik ga van andermans probleem niet mijn probleem maken natuurlijk.
Nee, dat bedoelde ik ook. Je kunt niet met iedereen rekening houden natuurlijk, voor alles is wel iemand allergisch.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_90814020
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:46 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Nee, dat bedoelde ik ook. Je kunt niet met iedereen rekening houden natuurlijk, voor alles is wel iemand allergisch.
je kunt natuurlijk een bord ophangen met
de producten die u hier kunt verkrijgen zijn mogelijk in aanraking geweest met:
aarde
gras
zand
ijzer
rvs
plastic
enz enz
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_90816252
Ha-ha-ha. :N
Maar aangezien tegenwoordig vrijwel alle frietkramen en snackbars in plantaardig vet frituren, kan ik me voorstellen dat een vegetariër niet zomaar zal aannemen dat zijn vegetarische hap mogelijk gefrituurd wordt in dierlijk vet. En dat is wat anders dan boter, want voor boter hoeft een dier niet dood, en last time I checked werd Ossewit gemaakt uit rundvet, waarvoor een dier dus wel dood heeft gemoeten. En laat dat nou net datgene zijn waar vegetariërs meestal niet zo happig op zijn. En dat ze zich daardoor dus genept kunnen voelen, of zelfs bezwaard als je echte fanatieke hebt.
Kijk als je nou gewoon een bordje ophangt (desnoods gesponsord) met "Heerlijk gebakken in zuivere Ossewit" dan hebben ze niks te miepen natuurlijk. Het was maar een idee.

Verder ben ik ook zeer benieuwd naar de vorderingen, en als ik in de buurt mocht zijn als de kraam open is, kom ik zeker een bakje (zakje?) heerlijke frieten halen, niks lekkerders dan echt goede frieten! En mét echte mayonaise inderdaad. :P
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 3 januari 2011 @ 22:55:52 #226
42366 Staal
pi_90817679
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:40 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Wat ik herinner werden die apart gefactureerd. Ik neem aan dat dat nog steeds zo is.
Een aanvraag indienen kost geld, maar da's puur voor de beoordeling/verwerking van een aanvraag.

P.S. - leuk initiatief! Lees dit al een tijd met veel plezier mee.
Bedankt.

Zie het wel verschijnen dan. Maar best gek dat het onduidelijk is hoeveel ik moet gaan betalen.
M.b.t. stroom, daar loopt de aanvraag nog.

@Pandora, begrijp je punt wel maar ik ga echt geen bordje uithangen. Als ik in de Randstad zou wonen zou ik een biologische kar beginnen en wel een bordje uithangen. Waar ik het begin is geen omgeving die van fratsen houdt.

Geruit puntzakje, kartonnen bakje optioneel en gezinszakken. Klant mag kiezen.
En bakjes saus om mee te nemen, met dank aan jullie FOK!kers. Misschien moet ik de mayonaise en tartaarsaus toch wel zelf maken maar ja, durf het niet goed aan.
Un certain jeune homme
pi_90817689
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:31 schreef Pandora73 het volgende:
Ha-ha-ha. :N
Maar aangezien tegenwoordig vrijwel alle frietkramen en snackbars in plantaardig vet frituren, kan ik me voorstellen dat een vegetariër niet zomaar zal aannemen dat zijn vegetarische hap mogelijk gefrituurd wordt in dierlijk vet. En dat is wat anders dan boter, want voor boter hoeft een dier niet dood, en last time I checked werd Ossewit gemaakt uit rundvet, waarvoor een dier dus wel dood heeft gemoeten. En laat dat nou net datgene zijn waar vegetariërs meestal niet zo happig op zijn. En dat ze zich daardoor dus genept kunnen voelen, of zelfs bezwaard als je echte fanatieke hebt.
Kijk als je nou gewoon een bordje ophangt (desnoods gesponsord) met "Heerlijk gebakken in zuivere Ossewit" dan hebben ze niks te miepen natuurlijk. Het was maar een idee.

Verder ben ik ook zeer benieuwd naar de vorderingen, en als ik in de buurt mocht zijn als de kraam open is, kom ik zeker een bakje (zakje?) heerlijke frieten halen, niks lekkerders dan echt goede frieten! En mét echte mayonaise inderdaad. :P
Boeie. Als je pietluttig bent met je eten vraag je er maar naar voordat je iets koopt/bestelt. Anders accepteer je maar dat niet altijd alles is zoals je verwacht.
dag
pi_90817700
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:44 schreef Staal het volgende:

[..]

Wil sowieso ook nog andere Vlaamse sauzen aanbieden.
In deze regio waardeert men mayonaise en tartaarsaus juist heel erg.
DL heeft anders ook niet zure mayonaise.

En over het bestellen voor het gezin thuis en er is iets niet of er wordt iets niet gelust, de meeste klanten zullen het gelijk opeten toch? Dat is iig het idee wat ik heb bij een kar op de markt of zoiets dan lopen mensen gewoon rond met hun puntzakje.
  maandag 3 januari 2011 @ 23:05:38 #229
42366 Staal
pi_90818269
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:56 schreef n0a het volgende:

[..]

DL heeft anders ook niet zure mayonaise.

En over het bestellen voor het gezin thuis en er is iets niet of er wordt iets niet gelust, de meeste klanten zullen het gelijk opeten toch? Dat is iig het idee wat ik heb bij een kar op de markt of zoiets dan lopen mensen gewoon rond met hun puntzakje.
Devos & Lemmens sauzen wil ik inkopen idd. Uit veiligheid. Niet zelfgemaakt maar echt geen Remia fritessaus.
Zelf gebruik ik thuis vaak de Mayo-citroen versie van D&L. Het is niet zuur. Het is alleen niet zoet.

Ik kom niet op een plek te staan waar het druk is en iedereen met een zakje zal rondlopen. Moet echt wel voor de klantenbinding gaan en vraag creeren. Daarom ga ik zeker mee met de adviezen m.b.t. goede kroketten en frikadellen. Die moet ik toch wel hebben, denk ik.
Un certain jeune homme
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:27:27 #230
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_90928471
@Staal

Veel succes !

Een paar tips :
-misschien iets met biologisch/EKO doen ? (of zelfs verantwoord frituren)
-geef aandacht aan de aankleding van je zaak ? (zie voorbeeld www.leperron.nl )
-geef nadruk op het "verse" door bijvoorbeeld aardappels te snijden in het zicht van de klanten als het rustig is, dat soort zaken zorgen voor een "culinair" frietkotje.
-ik zou ook de standaard frisdranken uit het assortiment houden. (kies voor sapjes en aparte import fris-dranken)

Op deze manier kun je best de prijs omhoog gooien aangezien je een unique selling point hebt.
En nog iets, vergeet internet niet ! ook met friekot kun je daar baat bij hebben. De mens is vaak bereid een halve stad te doorkruisen om dat lekker hapje te halen. ;)

:D
pi_90928559
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:55 schreef Staal het volgende:

[..]

Bedankt.

Zie het wel verschijnen dan. Maar best gek dat het onduidelijk is hoeveel ik moet gaan betalen.
M.b.t. stroom, daar loopt de aanvraag nog.

@Pandora, begrijp je punt wel maar ik ga echt geen bordje uithangen. Als ik in de Randstad zou wonen zou ik een biologische kar beginnen en wel een bordje uithangen. Waar ik het begin is geen omgeving die van fratsen houdt.

Geruit puntzakje, kartonnen bakje optioneel en gezinszakken. Klant mag kiezen.
En bakjes saus om mee te nemen, met dank aan jullie FOK!kers. Misschien moet ik de mayonaise en tartaarsaus toch wel zelf maken maar ja, durf het niet goed aan.
als je zelf mayonaise gaat maken, zou ik wel gebruik gaan maken van gepasteuriseerde eierproducten, maar da's persoonlijk.
ik mag bijv. geen rauw ei, zou toch sneu zijn als iemand ziek wordt omdat ze niet wisten dat je zelf je mayo maakt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:42:21 #232
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_90929120
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:29 schreef Staal het volgende:

PS. het gaat wel in de ossewit. Niet vegetarisch idd.
:N
Waarom geen Arachide of palmolie? Ossewit is knetters ongezond en relatief duur.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:11:59 #233
45206 Pietverdriet
pi_90930557
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:42 schreef blup het volgende:

[..]

Waarom geen Arachide of palmolie?

Lang niet zo lekker voor de friet
quote:
Ossewit is knetters ongezond en relatief duur.
Wat een nekgeklets
pi_90930896
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:27 schreef Muridae het volgende:
-ik zou ook de standaard frisdranken uit het assortiment houden. (kies voor sapjes en aparte import fris-dranken)
Wat?! :o Friet zonder cola, hoe durf je :(

Misschien een leuk idee voor een grote stad, maar in een Brabant's dorp wat minder geschikt denk ik zo :P
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:27:25 #235
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_90931206
quote:

Ehh.. Dat zou ik nu bijzonder DOM vinden om te doen.. Het is een frietkot, geen 3 sterrenrestaurant.. Wat ga je die mensen die een "colaatje" willen aanbieden dan? Lekker wortel sapje? En jij denkt dat de gemiddelde "frietkot klant" daarop zit te wachten? :)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:35:32 #236
45206 Pietverdriet
pi_90931625
quote:
@Staal

Veel succes !

Een paar tips :
-misschien iets met biologisch/EKO doen ? (of zelfs verantwoord frituren)
-geef aandacht aan de aankleding van je zaak ? (zie voorbeeld www.leperron.nl )
-geef nadruk op het "verse" door bijvoorbeeld aardappels te snijden in het zicht van de klanten als het rustig is, dat soort zaken zorgen voor een "culinair" frietkotje.

Op deze manier kun je best de prijs omhoog gooien aangezien je een unique selling point hebt.
En nog iets, vergeet internet niet ! ook met friekot kun je daar baat bij hebben. De mens is vaak bereid een halve stad te doorkruisen om dat lekker hapje te halen. ;)

:D
Jij zou failliet gaan
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:46:07 #237
42366 Staal
pi_90932204
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:42 schreef blup het volgende:

[..]

Waarom geen Arachide of palmolie? Ossewit is knetters ongezond en relatief duur.
In aanschaf is Ossewit ietsje duurder. Ik vind het eigenlijk wel apart dat sommige mensen denken dat olie zo gezond is. De laatste paar maanden stap ik iedere snackbar in die ik tegenkom. Dan kan een snackbar wel leuk zeggen verantwoorde olie te gebruiken. Hoevaak kom ik geen oud vet tegen? Dat ruik je en dat proef je. Oude olie is naar mijn idee veel gevaarlijker dan ossewit dat op tijd vervangen wordt.

@Mirjam. Dat is waar. Er hoeft maar iemand ziek te worden en dan kan ik opdoeken.

@Muridae. Aardige tips maar die ga ik niet opvolgen. Ecologisch en gefrituurde bloemkool (Sessy), import frisdranken. In 't Gooi misschien maar niet op een dorp in Brabant waar het gros ook nog eens PVV stemt. Niks exotisch, gewoon zoals Piet ook aangeeft, een frietkot.

Hoop maandagavond trouwens weer een update te kunnen geven.
Un certain jeune homme
pi_90932342
Mocht je ooit besluiten op de dagen waarop je geen vergunning hebt elders te gaan staan, eventueel boven de rivieren, dan is het misschien handig om op borden de benaming "Patat-frites" te gebruiken. Heb je die hele discussie uitgeschakeld :s)

Is ossewit niet onhandig schoonmaken? Dat wordt toch weer hard?

Eventueel zou je een losse "consumentenfrituurpan " met 2,5 liter zonnebloemolie neer kunnen zetten voor de verdwaalde vegetarier. Investering van 30 euro, die heb je er na 20 vegetariers ook wel weer uit.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:53:52 #239
42366 Staal
pi_90932557
Heb het nog niet in een grote pan geprobeerd. Wel thuis en dan zet je even de pan aan en dan til je het blok er zo uit. Vind het zelfs makkelijker dan vloeibaar als je geen kraantje hebt zoals ik.

Voor de vegetariers kan ik het altijd nog overwegen als er vraag naar is. Ik verwacht het niet.
De AH hier heeft eigenlijk geen assortiment voor vegetariers. Paas kaasburgers, worstjes en bakje tofu.
Daar meet ik de vraag, eerlijk gezegd.
Un certain jeune homme
pi_90933271
:) Ik heb het eerste topic gevolgt, zag deze nu pas, maar wat voor 'speciale' dingen ga je naast verse patat, goede mayo en soep bieden? :) (Dit omdat 'men' hier van mening was dat je zo'n beetje alles van haggis tot kaviaar moest gaan verkopen :D ).

En heb je ook een "zomers" alternatief voor de soep? :)

Pure nieuwsgierigheid hoor :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 15:49:53 #241
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_90934873
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:46 schreef Staal het volgende:

[..]

In aanschaf is Ossewit ietsje duurder. Ik vind het eigenlijk wel apart dat sommige mensen denken dat olie zo gezond is. De laatste paar maanden stap ik iedere snackbar in die ik tegenkom. Dan kan een snackbar wel leuk zeggen verantwoorde olie te gebruiken. Hoevaak kom ik geen oud vet tegen? Dat ruik je en dat proef je. Oude olie is naar mijn idee veel gevaarlijker dan ossewit dat op tijd vervangen wordt.
Oude olie is uiteraard slechter als optijd vervangen ossewit. Maar optijd vervangen olie tegenover optijd vervangen ossewit? Vraag me af.. Groot factor wat meespeelt is natuurlijk de smaak, met ossewit krijg je die lekkere oldskool smaak.

Ik weet wel dat de goed lopende kraam hier in Utrecht op Vredeburg (Henk ....nogwat) op arachideolie stookt met (denk ik) een kleine toevoeging. Die friet/patat is onevenaarbaar, de smaak lijkt erg op die van Manneken Pis.

Ik zou wel eens willen weten wat hun exacte geheim is.. Die friet/patat is echt super lekker. :)
pi_90936497
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:49 schreef blup het volgende:
Ik weet wel dat de goed lopende kraam hier in Utrecht op Vredeburg (Henk ....nogwat) op arachideolie stookt met (denk ik) een kleine toevoeging.
Riskant. Mensen met een notenallergie kunnen daar problemen mee krijgen. Hij heeft dat wel duidelijk vermeld staan?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 6 januari 2011 @ 16:24:09 #243
45206 Pietverdriet
pi_90936587
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:22 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Riskant. Mensen met een notenallergie kunnen daar problemen mee krijgen. Hij heeft dat wel duidelijk vermeld staan?
Jep, als je een pinda allergie hebt kan je in shock raken van huidcontact met iemand die pinda's heeft gegeten (pinda resten aan de handen bv)
pi_90936764
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, als je een pinda allergie hebt kan je in shock raken van huidcontact met iemand die pinda's heeft gegeten (pinda resten aan de handen bv)
Precies. Arachideolie heeft als groot voordeel dat het pas begint te verbranden bij veel hogere temperaturen, maar het risico van de notenallergie wordt toch vaak te groot gevonden om het te gebruiken.
pi_90937119
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:27 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Precies. Arachideolie heeft als groot voordeel dat het pas begint te verbranden bij veel hogere temperaturen, maar het risico van de notenallergie wordt toch vaak te groot gevonden om het te gebruiken.
Bullshit. Ik heb een (minder ernstige) pinda-allergie, en zo nu en dan let ik er op. Vrijwel iedere oliebollenkraam deze jaarwisseling frituurde in arachideolie. Vrijwel elke chinees gebruikt arachide olie. Het risico wordt dus niet te groot gevonden.

In mijn geval is het een kwestie van een extra pilletje en eventueel een paar uurtjes wat jeuk in mn keel. Iemand die er van in shock raakt zal dus uit moeten kijken ja :)
pi_90937938
Ga je de gehaktballen uit de jus verkopen? En belse sate's zijn ook een aanrader, stukken gemarineerde kalkoenvlees met ui (als je spek en paprika erbij doet heb je een shaslick) ertussen en als het klaar nog wat satekruiden erover strooien.
En als je gewone kroketten gaat verkopen kan je ook dobben/kwekkeboom/bourgondische kroketten verkopen, zijn net iets lekkerder.
En misschien iets van kip, en dan ipv die kleffe nuggets gewoon chicken wings.
pi_90939311
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 16:50 schreef JackHerrer het volgende:
Ga je de gehaktballen uit de jus verkopen? En belse sate's zijn ook een aanrader, stukken gemarineerde kalkoenvlees met ui (als je spek en paprika erbij doet heb je een shaslick) ertussen en als het klaar nog wat satekruiden erover strooien.
En als je gewone kroketten gaat verkopen kan je ook dobben/kwekkeboom/bourgondische kroketten verkopen, zijn net iets lekkerder.
En misschien iets van kip, en dan ipv die kleffe nuggets gewoon chicken wings.
Volgende keer eerst even het topic doorlezen!
pi_90940345
quote:
3s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bullshit. Ik heb een (minder ernstige) pinda-allergie, en zo nu en dan let ik er op. Vrijwel iedere oliebollenkraam deze jaarwisseling frituurde in arachideolie. Vrijwel elke chinees gebruikt arachide olie. Het risico wordt dus niet te groot gevonden.

Ah ok, weer wat geleerd. Ik 'zit' zelf niet in de oliebollen en babi pangangs, dus dat wist ik niet.
pi_90943181
Goede Satéh :9 :9
dag
pi_90953971
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij zou failliet gaan
Ik denk dat dat wel meevalt. In Amsterdam staat op zaterdag bij de Noordermarkt wel eens zo'n linksliberale-überhippe-bio-sociaalcultureelverantwoorde-geitenwollensokken-friettent. Maar telkens als ik daar friet probeer te kopen, blijkt die helemaal uitverkocht te zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_90955688
In Den Haag zit zelfs een vegetarische slager :+
dag
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:05:07 #252
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_90957522
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:04 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. In Amsterdam staat op zaterdag bij de Noordermarkt wel eens zo'n linksliberale-überhippe-bio-sociaalcultureelverantwoorde-geitenwollensokken-friettent. Maar telkens als ik daar friet probeer te kopen, blijkt die helemaal uitverkocht te zijn.
Gaat snel.. Hoeveel kilo brengt een volkstuintje nou op? Qua kilo's per week? :)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_90966713
Over ziekwordende klanten gesproken.... zorg wel dat je daar (als dat kan) voor verzekerd bent. Als je een keer onbewust wat 'fouts' meegeeft aan je klanten en je ligt daardoor financiëel overhoop dan is dat ook niet echt prettig.
pi_90988473
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:10 schreef Fireblast het volgende:
Over ziekwordende klanten gesproken.... zorg wel dat je daar (als dat kan) voor verzekerd bent. Als je een keer onbewust wat 'fouts' meegeeft aan je klanten en je ligt daardoor financiëel overhoop dan is dat ook niet echt prettig.
Erg goeie tip. Ik vraag me wel af hoe hoog de premies daarvoor zijn. (da's niet mijn afdeling, sorry)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:05:24 #255
45206 Pietverdriet
pi_90988550
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:33 schreef Peter het volgende:
In Den Haag zit zelfs een vegetarische slager :+
Best lullig dat je nooit het vlees kan eten wat je verkoopt, maar wel lekker zuinig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')